Importeren Meizu M6 SL

Pagina: 1
Acties:
  • 4.174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240593

Topicstarter
Ik had nog even wat vraagjes wat betreft de Meizu M6 SL.

Ik wil de speler eigenlijk wel importeren uit het buitenland. Via deze link. Hier is het en goedkoper én je krijgt er nog wat extra spullen bij (beschermhoesje, en nog wat van die dingen).
In de mail staat er géén extra kosten dan de 'productkosten' en de 'verzendkosten' zullen zijn. Mijn vraag dus: Worden dit soort pakketjes er nog wel eens via de douane er uitgepikt (op steekproefbasis), of wordt er een verzendwijze gebruikt die de douane omzeilt??
Nog een vraag, bij deze speler staat 'Multi-language supports: English, Traditional Chinese, Simplified Chinese'. Nederlands staat er dus niet op geïnstalleerd, is Nederlands wel mogelijk met een firmware update oid??

Ik ben eigenlijk wel overtuigt van deze speler, maar wil em eigenlijk nog wel eens in het echt zien en uittesten. Ik heb hier in Groningen al wat electronicazaken (ook Media Markt) bezocht, maar daar hadden ze nergens een Meizu, laat staan de M6 SL. Weet iemand waar ze misschien wel te vinden zijn?

Hopelijk kunnen jullie hier antwoord opgeven! d:)b

Alvast bedankt,
Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Er is altijd een kans dat je douane je pakje openmaakt.
Mijn M6 8GB werd ook gecheckt, ik moest 25 euro belasting en 15 euro inklaringskosten betalen, uiteindelijk was ik duurder uit dan bij marktplaatsman...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, maar bij die persoon waar ik het bij bestel krijg je er nog wel wat extra gifts bij dan.
Maar was jouw Meizu dan wel in het Nederlands? Of moest je dat later zelf nog installeren of heb je het in het Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
De taal kan je achteraf altijd veranderen(die van mij is in het Engels, zoals ik het wil), op Meizume.com staat een Nederlandse languagepack als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mooi, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195491

Sefyu schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:11:
Er is altijd een kans dat je douane je pakje openmaakt.
Mijn M6 8GB werd ook gecheckt, ik moest 25 euro belasting en 15 euro inklaringskosten betalen, uiteindelijk was ik duurder uit dan bij marktplaatsman...
de kans is er zeker dat je import belasting moet betalen...daarbij komen nog eens douanekosten ook(inklaringskosten)
daarbij heb je bij de Marktplaatsman gewoon garantie... bij ebay verkopers etc uit het buitenland niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En ook al heb je wel garantie... je moet je speler opsturen naar het buitenland wat ook niet echt een pretje is qua tijd, kosten en zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoD schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:48:
En ook al heb je wel garantie... je moet je speler opsturen naar het buitenland wat ook niet echt een pretje is qua tijd, kosten en zekerheid.
Dat is dus ook het grootste struikelblok nu.
Want zelfs al wordt de mp3 speler onderschept bij de douane, dan ben ik nog steeds even duur uit, maar ik krijg er wel wat extra troep (gifts) bij.
Maar als ie kapot is (binnen een jaar) dan zal ik hem daar ook weer heen moeten sturen, wat wel veel tijd en geld kost.
Ik houd het er maar op dat die dingen niet zo vaak/snel kapot gaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Meizu is in ieder geval geen B-merk, dus dat scheelt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-06 18:24
Wat niet wegneemt dat fouten altijd kunnen voorkomen. Dat is ook een van de redenen waarom ik liever hier in een winkel iets koop (of als het echt moet in buurland NL/GER).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kreeg gister mijn zwarte Meizu M6 SL 8Gb binnen :D uit Hong Kong
Niet tegengehouden door de douane en hij werkt goed! Ik schrok eerst nogal omdat ik dacht dat ie aan moest met die toetsenblokkering schuifje. Maar later bleek dat dus niet zo te zijn, een schrik verder.

Ik vind em erg snel opstarten, dat is erg relaxt. Met die video converter nemen die films ook een stuk minder plaats in, kwaliteit wordt ook ietsjes minder, maar niet veel. Het scherm is ook erg mooi, scherp en relatief groot!!! Die foto's die erop staat zijn echt superscherp!
De FM-radio lijkt ook redelijk te werken, maar die heb ik nog niet gebruikt tijdens het fietsen ofzo.

Ik vind het echt een heerlijk apparaat! _/-\o_ Echt een aanrader, en nu heb ik ook niet, net als iedereen een Ipod. O-)

PS. 1 vraagje, is er ook iets te krijgen dat het menu in het Nederlands is?
Ook geschreven in Meizu topic.

Ik heb hem besteld via Ebay van 'ApexAucZone'. Voor ongeveer 130 euro, betaald via Paypal.
Het is dus goedkoper dan in Nederland en ik kreeg er nog een paar gifts bij (daar ging het voornamelijk om, vooral de stopcontact oplader!):
  • Silicone Skin (siliconen hoesje)
  • USB Car Charger (oplader voor in de auto)
  • STANDING Crystal Case (wit plastic hoesje, wel te ruim voor SL versie, niet erg handig dus)
  • US->EUR && US->AUS converter (oplader voor gewone stopcontact!!!)
  • 1x Carrying Pouch (stoffen zakje)
  • 1x Screen Protector (Meizu-made en zit al op het scherm)
  • houders, ook band zodat je 'em om je arm kunt binden
Ik maak nog even foto's met mijn telefoon, die hier later nog komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:19
Anoniem: 240593 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:23:
[...]

Ik maak nog even foto's met mijn telefoon, die hier later nog komen te staan.
al pictures gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:53
Anoniem: 240593 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:23:
Ik heb hem besteld via Ebay van 'ApexAucZone'. Voor ongeveer 130 euro, betaald via Paypal.
http://stores.ebay.nl/ApexAucZone

Bij die shop zie ik de speler voor 100 euro, maar de verzending van 20 tm 42 euro?
Welke moet je hebben dan? Op zich scheelt het wel een stuk qua prijs ja..
Ik heb nog nooit iets op Ebay gekocht, dat is wel duidelijk :+

[Edit] Welke verzendingsmethode / bedrag is aan te raden dus :P

[ Voor 6% gewijzigd door Cyclonist op 17-12-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat je dat het beste even aan de verkoper zelf kunt vragen, zoals Ebay zelf ook al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130004

Cyclonist schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:31:
[...]

Bij die shop zie ik de speler voor 100 euro, maar de verzending van 20 tm 42 euro?

Het is niet zo moeilijk, hoe hoger het bedrag van verzending hoe sneller je de speler in huis hebt 8)
Ik heb 'm zelf gisteren ook op Ebay besteld. Verwacht hem deze week! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 14:25
Cyclonist schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:31:
[...]

Bij deze shops vind je de speler (8GB versie zonder accessoires) voor ongeveer 110 euro en verzending vanuit de VS kost momenteel ongeveer 10 euro:
http://www.jtcelectronics.biz/
http://cd2u.net/default.aspx

Vanuit de VS heb je sowieso minder kans op douane-problemen dan een pakje dat uit Azië komt en als je een e-mail stuurt naar bovenstaande shops krijg je ook een oplossing aangeboden om deze problemen tot een minimum te herleiden.
De mijne zat in de brievenbus na 9 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
Op de website van Meizu staat op 12 december 2007 gepost:

Dear end-users and potential customers,

Pls be informed that our distributor in US and western Europe is Dane-Elec, www.danedigital.com. In order that you can get good after-sales service and correct product version including manual and default OSD language, as well as other limitation by your country/government, we suggest you buying Meizu by Dane-Elec version players from the authorized retailers.

We, Meizu Co. never authorize any Ebay or internet retailer, and strongly suggest end-users not buying from them or any unofficial resellers, because they just sell Chinese version players abroad and can't provide after-sales service in case any defect or damage happens.

Everyday, we receive a lot of queries about how to use the players without English manual, change Chinese OSD to English, fix problems, and even complaint about the bad service of Ebay or internet retailers. Some of them even don't reply to end-users at all when problems happen.

By far, all overseas RMA issues are collected and handled by our distributor. It's because the cost of individual after service is very high for both us and end-users, including repair, transportation and bank charges. Except a few administrators in this forum, we also don't have many service guys who can speak English to handle the more and more individual RMA requests caused by the bad service of Ebay or unofficial retailers.

We shall still do our best while you need us. Nevertheless, pls keep it in mind that we'll have to charge very high repair cost as it is, in case of any physical/hardware damage. The best choice is to buy from our authorized overseas distributors and retailers.

Hope above is clear. For any question, pls feel free to mail to ramon@meizu.com or market@meizu.com.

Warm regards,

MEIZU Team

Lijkt er dus op dat Meizu er alles aan doet om in Europa uitsluitend via Dane-Elec te verkopen. De SL versie wordt echter nog niet door Dane-Elec geleverd. Zover ik kan nagaan in Nederland verkrijgbaar vanaf €159,-

Denk dat het Nederlandse aanbod via Marktplaats door het nieuwe beleid van Meizu zal gaan opdrogen. Maar misschien vergis ik me. Zie echter geen nieuw aanbod.

Heb zelf bij Auction Apex op 5 januari de SL 8 GB besteld.
Bestelde pakket bestaat uit:

Meizu MiniPlayer SL Body
English User Manual (not CD)
Earphones (Meizu PT850)
2x Earphone Muds
USB Data Cable (Meizu Made)
Installation CD
Warranty Card
Hand/Neck Strap
Cleaning Cloth
Carrying Pouch
Screen Protector (Meizu-made and already applied to screen)

Bonus:
• Meizu Travel Charger (US Style). Genuine, by Meizu for this MiniPlayer SL!
• US->EUR && US->AUS converter. Convert the US style Meizu Travel Charger to your country's power standard. Free to buyers from Europe & Australia.
• Car Charger. Charge it up while on the road.
• Crystal Case Set (use with silicone skin), with BeltClip & Armband.
• Silicone Skin.

Op 11 januari het pakket ontvangen. Totale kosten €117,-
Dus €42 goedkoper, laatste versie (SL) plus een pakket accessoires!
De Meizu wordt mijn verjaardagscadeau. Dus nog niet uitgepakt en beluisterd. Het pakketje is ingenomen door de rest van het gezin :'( :'(

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130004

Dus nu maar hopen dat je snel jarig bent! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:52
Ik wil eigenlijk 100% de SL versie hebben, 8Gb.

Maakt me niet uit of het nou 110 of 135 euro kost. Wil hem alleen hier in nederland hebben.
Alleen heb 1 nadeel, mijn paypal wil niet meewerken. Zegt namelijk dat mijn rekeningnr al in gebruik is, terwijl dat 100% niet zo kan zijn. Heb de beste mensen al een aantal keer gemailt, maar krijg geen reactie tot nu toe.

Via welk kanaal kan ik hem dan beste kopen? Zonder dus via paypal te betalen. De marktplaatsman is enkele keren genoemdt, maar kan op marktplaats geen 8GB SL versie vinden.

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 14:25
Burning_Tyre schreef op maandag 04 februari 2008 @ 21:19:
Via welk kanaal kan ik hem dan beste kopen? Zonder dus via paypal te betalen. De marktplaatsman is enkele keren genoemdt, maar kan op marktplaats geen 8GB SL versie vinden.
Bij JTC Electronics kan je betalen met Visa of Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
PinkPanther1970 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 08:03:
[...]

Bij JTC Electronics kan je betalen met Visa of Mastercard.
hmz, dat heb ik dus ook niet :(

Alleen bankrekening, tis allemaal al duur zat voor studenten :( }:O :*)

Maar hoe kan ik anders in contact komen met de marktplaatsman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
Heb hem uiteindelijk maar hier besteld, gewoon via bank geld overgemaakt naar duitse rekening. Eens even afwachten hoelang het gaat duren en hoe het verloopt.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...em&rd=1&item=370019177494

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reizende o Roel
  • Laatst online: 18-08-2024
ik heb op woensdag 30 januari een bestelling gedaan bij JTC electronics. Deze heb ik echter nog steeds niet ontvangen. Het volgende staat op de track en trace:

Shipment Activity Location Date & Time
Into Foreign Customs NETHERLANDS 02/05/08 8:36am
Arrived Abroad NETHERLANDS 02/05/08 8:36am
International Dispatch UNITED STATES 02/01/08 6:17am

Dat betekend dus dat het paket vanaf 5 februari al bij de douane ligt. Duurde dit bij jullie ook zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:49
Duurt meestal minimaal een week, soms wel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:01

-Stef-

Slainthe!

Ik heb hem besteld via mp4global.com.

Maandag 4 februari verzonden en gisteren ontvangen. Tot nu toe nog zonder invoerrechten en BTW bijtelling, dus voor 88 euro. Leuk apparaatje, alleen moet ik de navigatie even onder de knie krijgen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
reizende o Roel schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:45:
ik heb op woensdag 30 januari een bestelling gedaan bij JTC electronics. Deze heb ik echter nog steeds niet ontvangen. Het volgende staat op de track en trace:
Ik heb er zojuist ook één besteld bij JTC. Dus ik ben wel benieuwd hoe het bij jou loopt. Hou ons alsjeblieft op de hoogt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reizende o Roel
  • Laatst online: 18-08-2024
Vandaag de postbode op de stoep. Ik dol blij. Moest helaas wel 18 euro betalen voor BTW en inklaringen, maar ach dat valt nog mee. Maak ik het paketje open, zit er een afstandsbediening in voor een radiografisch bestuurbare auto :? . Nadat ik wat beter op de doos had gekeken, kwam de aap uit de mouw. Het paketje was niet voor mij bestemd. Wel zat de faktuur en het verzendformulier van JTC aan mij er bij. Waarschijnlijk hebben ze dus bij de inklaring mijn formulier op het verkeerde paketje geplakt. Heb zo juist gebeld met de TNT en die zeggen dat ik het paket maar moet terug sturen en mijn eigen verzending moet afwachten. Nou ik hoop dat het goed komt, ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14572

Ik heb gisteren (16/2) via ebay de Meizu M6 8GB SL besteld bij Apex uit Macau. Ook ik wil graag de extra's (o.a. lader en battery pack) erbij, toch handig voor op vakantie. Totale kosten ca. 115 euro, via PayPal betaald en na een paar uur een mail dat hij binnen 48 uur verzonden wordt. Ben benieuwd of er extra kosten bij komen en hoe snel die binnen is. :)

*update*
vandaag (26/2) binnengekomen, netjes verpakt, originele doosjes, alle adapters en geen belasting of importheffing. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 14572 op 26-02-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zojuist heb ik zonder dat ik iets aan de postbode hoefde te betalen mijn Meizu 8 GB SL ontvangen.
En dat terwijl de Track & Confirm nog hier op stond:

- International Dispatch, February 15, 2008, 3:27 pm, O'HARE APT/CHICAGO
- Electronic Shipping Info Received, February 13, 2008

Hij is dus in precies 7 dagen geleverd door JTC :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

>> SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:02
Drie keer geimporteerd een Meizu M6 SL en nul keer belasting over hoeven te betalen :), alles was afkomstig uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-06 13:28
Heb mijn zwarte 4gig ook bij mp4global besteld
24 maart besteld en 2 april in ontvangst mogen nemen
koste mij 66€ en kreeg er een rubberen skin bij extra screenprotector en
zo een toestel waar je batterijen insteekt en zo via usb verder kan opladen
(oja geen extra kosten moeten betalen :9~ )
-Stef- schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:46:
Ik heb hem besteld via mp4global.com.

Maandag 4 februari verzonden en gisteren ontvangen. Tot nu toe nog zonder invoerrechten en BTW bijtelling, dus voor 88 euro. Leuk apparaatje, alleen moet ik de navigatie even onder de knie krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door kloon op 02-04-2008 13:36 ]

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-05 14:18
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe mp3 speler die tussen de 80-120 euro kost. Ik zat zelf te denken aan de Meizu M6 of een Creative Zen.

Ik wil hem eigenlijk wel via Apex op ebay kopen omdat je er zoveel extra's bij krijgt, maar hoe zit het met de garantie bij deze verkoper. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01-2009
Jellerbert schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 15:54:
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe mp3 speler die tussen de 80-120 euro kost. Ik zat zelf te denken aan de Meizu M6 of een Creative Zen.

Ik wil hem eigenlijk wel via Apex op ebay kopen omdat je er zoveel extra's bij krijgt, maar hoe zit het met de garantie bij deze verkoper. Heeft iemand daar ervaring mee?
Die verkoper heeft toch bij elk item de voorwaarden en garanties vermeld?
Maar ik vind toch dat je ermee moet oppassen.
Zoals bij de meeste e-sellers krijg je enkel fabrieksgarantie, die e-seller heeft er geen zaken meer mee en alles regel jij zelf met de fabrikant van het toestel, alle kosten aangaande verzending, tax, ... zijn voor jou. Je "kan" het toestel terug naar de verkoper sturen, maar die stuurt het ook maar door naar de fabriek en alle kosten zijn voor jou sowieso.

Als je item werkt heb je er geen last van, maar als dat niet zo is dan ben je beter af als je bij een ge-authoriseerde dealer gekocht zou hebben, daar zou je nog eventueel een verkoopsgarantie kunnen hebben en dan regelen zijn dit soort dingen (binnen de garantie termijn).

Via Dane-Elec kan je ook aan Meizu in .NL geraken.
Volgens mij hebben die niet de FM radio, maar dan gooi je er gewoon de chinese firmware op en je hebt ook FM radio :)
Pagina: 1