Probleem zat bij KPN. Ik heb ze even opgebeld en ze bellen mij terug zodra het probleem is opgelost. Mijn SIM kaart is niet aangemeld voor GPRS volgens de telefoniste. Ik wordt in de loop van volgende week gebeld als ik het internet op kanrobertwebbe schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:00:
[...]
Probeer eens met APN portalmmm en de username en password leeglaten.
niet om het een of het ander hoor maar ik post dit nu vanuit de bus terwijl ik een lekker achtergrondmuziekje heb opstaan. Het heeft toch wel wat dat draadloos internet
Ik heb alle sources geinstalleerd... hoe heet het packet exact? Wellicht mis ik iets, maar er staat niets van Youtube in mijn installer...gise schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:53:
Welke sources heb je? heb je de community sources al geïnstalleerd?
iTunes doet het wel, maar geen verbinding mogelijk met youtube helaas...
Ik heb niets te melden.
Uhm, zal wel een domme vraag zijn, maar uh, hoe voeg ik dit toe?DayteX schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:56:
Voeg http://ifoneguide.nl/repo toe aan je sources in installer. Daar staat een youtube fix onder (denk wel niet dat die werkt om ook op gprs te kunnen youtuben... Die file heb ik reeds gepost namelijk in mijn vorige post hier.
Ook staat er een vervangen voor het gprs blokje dat je standaard krijgt.. Zelf heb ik die manueel toegevoegd maar goed. Ook vind je er nog een nederlands woordenboek maar ik vind T9 e.d. altijd onhandig dus die heb ik nog niet geprobeerd. Voor de wat ongeduldige mensen (zoals ikzelf) moet men alles manueel doen via bijv. ssh, maar mensen die wat langer wachten vinden het vanzelf wel weer na een tijdje terug in de installer.
Ik heb niets te melden.
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Kerstgedachte.joeltje schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 08:34:
[...]
Uhm, zal wel een domme vraag zijn, maar uh, hoe voeg ik dit toe?
Open Installer, ga vervolgens naar Sources. 'Klik' daar op Edit en vervolgens op Add. Dan kun je het vermelde adres invoeren, waarna je op Done klikt.
Top! Zijn er meer sources?
* joeltje had wel de edit, maar daarna niet de Add knop gevonden
En you tube werkt! Echt, ik ga sparen voor een iBook Pro.. Mac roeleert!!!
Ik heb niets te melden.
Blij om te zien dat de source die ik je gaf werkte, maar wat heeft het juist opgelost. Ik denk dat die alleen maar werkte voor youtube in general maar niet om de beveiliging (youtube enkel op EDGE en WiFi) te omzijlen. Want daarvoor heb ik de file uit een van vorige posts gebruikt om de originele te vervangen...joeltje schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:01:
Top! Zijn er meer sources?
Ik kan nu via WiFi op youtube. Gezien ik geen all-in data abbo heb, ga ik liever niet via gprs online... Alleen in noodgevallen.
Ik heb niets te melden.
Heeft de iPhone ook last dat de muziek uitvalt terwijl er gesurft word net zoals de iPod Touch?
Verwijderd
Hier geen last van.super-muffin schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:39:
Heeft de iPhone ook last dat de muziek uitvalt terwijl er gesurft word net zoals de iPod Touch?
wifi in de bus??DayteX schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:12:
niet om het een of het ander hoor maar ik post dit nu vanuit de bus terwijl ik een lekker achtergrondmuziekje heb opstaan. Het heeft toch wel wat dat draadloos internet
Wifi is niet het enige zonder draadjes
Ik ben 24/7 draadloos met zo'n flat fee mobiel abonnement...
Hier stond achterhaalde informatie…
Ik heb er ook geen last van. Heb de zelfde specs als jouw iphoneNapsju schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 23:52:
[...]
Ja. Heb er zelf regelmatig last van. (iPhone 8GB 1.1.2 / bl:3.9)
Mobiel internetten in Overdinkel en vervolgens op een Duitse zendmast zitten is een dure hobbie
Dat klinkt inderdaad heel zuur?alienfruit schreef op zondag 23 december 2007 @ 04:51:
Mobiel internetten in Overdinkel en vervolgens op een Duitse zendmast zitten is een dure hobbie
Misschien een tip die je kan helpen dit te voorkomen. Ga naar Instellingen/Algemeen/Netwerk en zet Dataroaming uit. Ik ga er vanuit dat dan, zodra de Duitse mast wordt geconnect, je internet het niet meer doet.
die functie is daar natuurlijk wel voor bedoeld, maar ik weet niet hoe de iphone daarmee omgaat aangezien je hoe dan ook een buitenlands toestel hebt en wellicht NL al wel als roaming wordt gezien?ButcherJF schreef op zondag 23 december 2007 @ 07:17:
[...]
Dat klinkt inderdaad heel zuur?![]()
Misschien een tip die je kan helpen dit te voorkomen. Ga naar Instellingen/Algemeen/Netwerk en zet Dataroaming uit. Ik ga er vanuit dat dan, zodra de Duitse mast wordt geconnect, je internet het niet meer doet.
iemand hier al ervaring mee?
Je hebt een NL SIM-kaart erin zitten. Dat is bepalend voor welke netwerken ie als roaming ziet, lijkt me.Sequence schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:35:
[...]
die functie is daar natuurlijk wel voor bedoeld, maar ik weet niet hoe de iphone daarmee omgaat aangezien je hoe dan ook een buitenlands toestel hebt en wellicht NL al wel als roaming wordt gezien?
iemand hier al ervaring mee?
Da's inderdaad precies wat ik bedoel. Roaming is gebaseerd op de provider en heeft niets te maken met 'wat Apple met de GSM wil'.RoelJewel schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:47:
[...]
Je hebt een NL SIM-kaart erin zitten. Dat is bepalend voor welke netwerken ie als roaming ziet, lijkt me.
Overigens kun je via Installer bijv. iToggle gebruiken als extra slot op de deur. Dit is trouwens slechts één van de voorbeelden van apps die dit kunnen, een beetje rondneuzen op het WereldWijdeWeb levert er zo nog een paar.
[ Voor 10% gewijzigd door ButcherJF op 23-12-2007 13:04 . Reden: Eerder genoemde source gaf niet thuis ]
welk progamma gebruiken jullie om de bestanden op de iphone zelf uit te lezen? Ik wil namelijk een ebook op mijn iphone zetten maar dat kan niet via itunes
winscp voor windows of anders cyberduck voor de mac..coramoor schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:24:
welk progamma gebruiken jullie om de bestanden op de iphone zelf uit te lezen? Ik wil namelijk een ebook op mijn iphone zetten maar dat kan niet via itunes
tnx had het net ook gevonden jah bedankt. Dus met openSSH op je iphone en winscp op windows. User:root Pass: alpinepsychonikeo schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:52:
winscp voor windows of anders cyberduck voor de mac..
[ Voor 4% gewijzigd door coramoor op 23-12-2007 15:38 ]
Dat deed ik eerst ook maar dat vereist WinScp... wat in feite een server is die je op je iPhone host. Daarom gebruik ik nu een programma dat enkel op je pc hoeft te draaien en waar geen vreemde toeren zoals wachtwoorden e.d. voor nodig zijn...
Het programma heet iPhonebrowser, is net nieuw en geheel open-source. Hier is het te downloaden: http://code.google.com/p/iphonebrowser/
Het programma heet iPhonebrowser, is net nieuw en geheel open-source. Hier is het te downloaden: http://code.google.com/p/iphonebrowser/
Verwijderd
Sinds vrijdag ook in het bezit van een Iphone. Heb veel toestellen mogen testen maar kan zeggen dit is geweldig... Wel even wennen als je Nokia of HTC bent gewend maar als je de forums leest kan je er nog meer mee!! Zo heb ik me eigen ringtoon, berichten toon en achtergrond.
Vodafone mag de reclame wel aanpassen want die hoort eigenlijk bij Apple. Eindelijk echt internet op je mobiel! Daar kunnen Nokia en HTC (lees microsoft) nog iets van leren...
Vodafone mag de reclame wel aanpassen want die hoort eigenlijk bij Apple. Eindelijk echt internet op je mobiel! Daar kunnen Nokia en HTC (lees microsoft) nog iets van leren...
Ben ook super tevreden over mijn iPhone. Het grote nadeel vind ik wel de Bluetooth v2.0. Nu kan ik niet met andere telefoons of laptops informatie uitwisselen en dus draadloos syncen.
Heeft iemand een idee of hier een oplossing voor is? Had wel gelezen dat er een bluetooth 2.0 USB stickje was maargoed, is weer een aanschaf van €90,-
Heeft iemand een idee of hier een oplossing voor is? Had wel gelezen dat er een bluetooth 2.0 USB stickje was maargoed, is weer een aanschaf van €90,-
Ok, nog een vraag, het rippen van een avi / dvd voor de iPhone. Ik gebruik nu Videora, maar mijn bestanden zijn steeds ruim 1 gyg. Terwijl ik andere films heb draaien van 250-300 mb, en die zien en luisteren ook perfect.. Hoe krijg ik ze kleiner?
Ik heb niets te melden.
Verwijderd
Volgens Apple :joeltje schreef op maandag 24 december 2007 @ 13:08:
wat is nog acceptabel?
Video settings: 900 kbit/sec, H.264, 480 x 360; frame rate: current; preserve aspect ratio using: Fit within size
Audio settings: 128 kbit, AAC-LC
Zucht, vandaag zou ik gebeld worden over hoe laat mijn iPhone donderdag wordt afgeleverd en zoals verwacht... uitstel.
Ze belden wel, maar met de mededeling dat de iPhone pas 2 januari kan worden uitgeleverd....
Ze belden wel, maar met de mededeling dat de iPhone pas 2 januari kan worden uitgeleverd....
Lees De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen nog 'ns goed door.
[ Voor 89% gewijzigd door Daedalus op 25-12-2007 00:43 ]
Zucht, waarom voel ik nu al een donkere wolk hangen? Yup, bij GSM.nlVerwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:52:
Je hebt hem toch niet toevallig bij GSM.nl / bestelmaar besteld he?
Informatie uitwisselen of syncroniseren zou ik principe mogelijk moeten zijn mits de andere kant ook om kan gaan met de (schaars toebedeelde) profielen die de iPhone ondersteunt.the-edge schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:01:
Ben ook super tevreden over mijn iPhone. Het grote nadeel vind ik wel de Bluetooth v2.0. Nu kan ik niet met andere telefoons of laptops informatie uitwisselen en dus draadloos syncen.
Het heeft trouwens niets met de versie 2.0 te maken, hier kun je wat kennis vinden over dit onderwep: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/27456903#27456903.
De iPhone is overigens niet echt rijkelijk bedeeld met bluetooth profielen. Hij ondersteunt slechts:
HSP - headset profile (t.b.v. headset)
HFP 1.5 - handsfree profile (t.b.v. handsfreekit)
SPP - serial port profile (inkomend en uitgaand)
Bron: https://www.bluetooth.org/tpg/showPICS.cfm?3A000A5A005C5046585951
Als je dus bijvoorbeeld hifi stereo audio naar een A2DP headset wil sturen zal je dat niet lukken omdat hij dit profiel niet ondersteunt. Ik hoop maar dat de volgende versie wat meer profielen zal krijgen.
En bij de weg, een USB bluetooth stick kost tegenwoordig zeker geen 90 euro meer. Bij de belcompany koop je ze al voor rond een tientje.
[ Voor 12% gewijzigd door robertwebbe op 25-12-2007 12:41 ]
Als ik even snel kijk wat die eerste link hierover zegt, dan zie ik daar staan dat je SPP bvb kan gebruiken voor het koppelen van een GPS muis. Weet iemand of hier al enige ontwikkeling in is? Ik heb wel al een GPS module via de Dock connector gezien, maar het zou natuurlijk veel mooier zijn als ik gewoon mijn Adapt Bluetooth GPS muisje kan gebruiken. Dan moet alleen TomTom nog voor de iPhone een update uitgevenrobertwebbe schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:34:
[...]
...
SPP - serial port profile (inkomend en uitgaand)
...
Ik dacht juist dat het hele probleem met iPhone's en GPS muizen was dat er juist geen serial profile aanwezig was.
Lekker.. de hond heeft vannacht mijn iphone headset in stukjes gescheurd ...
Nu moet ik dus een nieuwe hebben, en heb ook al naar alternatieven gekeken. Die alternatieven (inclusief mic en playbackcontrol) zijn me toch iets te duur.
Met andere woorden : ik wil gewoon weer de originele Apple iphone headset kopen. Dat kan natuurlijk wel op de apple website van us, maar niet in de nl shop.
Waar haal ik die dingen dan ?? Ik heb ook al op ebay gekeken, maar niets kunnen vinden. Iemand een idee ?
Nu moet ik dus een nieuwe hebben, en heb ook al naar alternatieven gekeken. Die alternatieven (inclusief mic en playbackcontrol) zijn me toch iets te duur.
Met andere woorden : ik wil gewoon weer de originele Apple iphone headset kopen. Dat kan natuurlijk wel op de apple website van us, maar niet in de nl shop.
Waar haal ik die dingen dan ?? Ik heb ook al op ebay gekeken, maar niets kunnen vinden. Iemand een idee ?
misschien een roadtrip naar london maken daar hebben ze het natuurlijk ook.enzoronald schreef op woensdag 26 december 2007 @ 10:41:
pposthoorn schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:51:
[...]
Als ik even snel kijk wat die eerste link hierover zegt, dan zie ik daar staan dat je SPP bvb kan gebruiken voor het koppelen van een GPS muis. Weet iemand of hier al enige ontwikkeling in is? Ik heb wel al een GPS module via de Dock connector gezien, maar het zou natuurlijk veel mooier zijn als ik gewoon mijn Adapt Bluetooth GPS muisje kan gebruiken. Dan moet alleen TomTom nog voor de iPhone een update uitgeven
Ik weet niet tot in hoeverre Apple de ondersteunde bluetooth profielen ondersteunt via een API.sorted.bits schreef op woensdag 26 december 2007 @ 10:02:
Ik dacht juist dat het hele probleem met iPhone's en GPS muizen was dat er juist geen serial profile aanwezig was.
Daarnaast zal TomTom denk ik niet van plan zijn om een iPhone versie uit te gaan brengen, ze hebben onlangs laten weten dat er ook geen update uit gaat komen voor de Nokia N95. Daar zit een ingebouwde GPS ontvanger in en het lijkt me toch een klusje van slechts ompoorten. TomTom heeft blijkbaar een strategische keuze gemaakt voor andere producten.
Verwijderd
het is niet echt eerlijk, maar bel (of via internet?) gewoon naar apple en zeg dat je oortjes een vreemd krakend geluid maken. (zoals vroeger bij de ipod veelal echt het geval was, ik heb zo in totaal 4 paar oortjes laten opsturen toen mijn iPod nog onder garantie viel)enzoronald schreef op woensdag 26 december 2007 @ 10:41:
als ze iets vragen van adres zeg je bvb dat je vor een maand of 2 in het buitenland zit en je daarom niet naar een winkel kunt komen.
oortjes sturen ze gewoon op en no questions asked :-)
Verwijderd
1) Hoe kan je een avi filmpje omzetten naar iphone formaat op mac os x?
2) Waar op de iphone is dat filmpje dan ergens terug te vinden?
3) Hoe rip je een youtube filmpje?
De eerste _serieuse_ geruchten over de 1.1.2 OTB zijn gesignaleerd, het zou om een chinese Samsung hackers team gaan. Lees meer : http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=20490
e.e.a is overigens nog in onderzoek, o.a i.v.m het taalprobleem
e.e.a is overigens nog in onderzoek, o.a i.v.m het taalprobleem
Dit heb ik ook wel eens gedaan met m'n ipod, maar denk niet dat het werkt met een iPhone die hier nog niet te krijgen is....Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:04:
[...]
het is niet echt eerlijk, maar bel (of via internet?) gewoon naar apple en zeg dat je oortjes een vreemd krakend geluid maken. (zoals vroeger bij de ipod veelal echt het geval was, ik heb zo in totaal 4 paar oortjes laten opsturen toen mijn iPod nog onder garantie viel)
als ze iets vragen van adres zeg je bvb dat je vor een maand of 2 in het buitenland zit en je daarom niet naar een winkel kunt komen.
oortjes sturen ze gewoon op en no questions asked :-)
Ik zal ze toch eens bellen en gewoon eerlijk zijn
Edit: toch eerst even de online support geprobeerd, en serienummer ingetoetst.. Geeft ie aan dat m'n iPhone niet geactiveerd is... Dat zullen ze ook zeggen als ik support bel
[ Voor 10% gewijzigd door enzoronald op 26-12-2007 14:18 ]
met een beetje soldeerwerk is het mogelijk om andere/oudere oordopjes te gebruiken om de headset te fixen. Zo hebben we het in dit topic er nog al eens over gehad. (kan ook topic deel 3 zijn
)
helluppp!
mn foon is gecrashed tijdens mn reis. gelukkig had ik mn laptop bij en is tie nu weer in orde. maarrrrrrrr, de laatste sync van mn iphone op deze laptop is 3 maanden oud en die zit nu op mn foon; 3 maanden aan data kwijt
nu vraag ik me af: als ik weer terug in adam ben en mn iphone aan mn desktop koppel, krijg ik dan de sync voor mn vertrek weer terug of houdt hij nu deze restore aan?
mn foon is gecrashed tijdens mn reis. gelukkig had ik mn laptop bij en is tie nu weer in orde. maarrrrrrrr, de laatste sync van mn iphone op deze laptop is 3 maanden oud en die zit nu op mn foon; 3 maanden aan data kwijt

nu vraag ik me af: als ik weer terug in adam ben en mn iphone aan mn desktop koppel, krijg ik dan de sync voor mn vertrek weer terug of houdt hij nu deze restore aan?
Heeft iemand al oplossingen gevonden voor de volgende issues?
- Begin van de agendaweek staat standaard op zondag, kan dat ook op maandag worden ingesteld?
- Wachtwoorden in safari worden niet onthouden, ook al heb ik cookies aanstaan.
- Flash ondersteuning?
- Begin van de agendaweek staat standaard op zondag, kan dat ook op maandag worden ingesteld?
- Wachtwoorden in safari worden niet onthouden, ook al heb ik cookies aanstaan.
- Flash ondersteuning?
Verwijderd
1) Roxio Crunch (werkt ook voor DVD's om te zetten voor iPhone enz)Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:32:
1) Hoe kan je een avi filmpje omzetten naar iphone formaat op mac os x?
2) iPod > Movies
3) Geen idee. Nog nooit gedaan omdat er nog nooit een YouTube filmpje waardig genoeg was om op te slaan en mee te nemen op m'n iPhone...
4) Je kan dat hier ook beleefd vragen
http://www.tvjoost.nl/sim...s-opslaan-op-je-harddisk/Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:32:
Ik kijk voor een iPhone, is het de 275 euro waard? Ik ben nooit een gsm-fanaat geweest, maar ik moet zeggen dat met de introductie van smartphones dit aan het veranderen is. Zeker toen ik de iPhone voor het eerst zag. Zou ik voor de 4GB versie gaan of is de 8GB versie meer de moeite? Dit is weer mijn zoveelste vraag, ik kom hier naar Tweakers haast enkel maar vragen, mijn excuses. Ik ben gewoon benieuwd naar de ervaringen van eigenaren. Bij voorbaat dank!
beetje onderzoek had uitgewezen dat de 4GB niet meer te verkrijgen is...KS1987 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:30:
Ik kijk voor een iPhone, is het de 275 euro waard? Ik ben nooit een gsm-fanaat geweest, maar ik moet zeggen dat met de introductie van smartphones dit aan het veranderen is. Zeker toen ik de iPhone voor het eerst zag. Zou ik voor de 4GB versie gaan of is de 8GB versie meer de moeite? Dit is weer mijn zoveelste vraag, ik kom hier naar Tweakers haast enkel maar vragen, mijn excuses. Ik ben gewoon benieuwd naar de ervaringen van eigenaren. Bij voorbaat dank!
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Iedereen hier vind dat de iPhone het waard is. Sommigen hebben zelfs meer dan 600 euro betaald en dan nog was het de iPhone waardKS1987 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:30:
Ik kijk voor een iPhone, is het de 275 euro waard?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Het is moeilijk om te zeggen of de iPhone zijn geld waard is. Waarschijnlijk is het wel de beste smartphone die je kan krijgen voor dat bedrag aangezien je dan ook nog een sim-only abonnement ernaast kan nemen.
Maar alleen jij kan uiteindelijk bepalen of je het toestel het geld waard vond.
Ik vind de iPhone mijn 300 euri waard
Verwijderd
AT&T, Apple Store? Inclusief invoer kon je de 4GB versie voor dat bedrag laten opsturen.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:20:
waar haalde jij hem voor 300 euro ?
Verwijderd
Ik heb een 8GB 1.1.2 en betaalde daarvoor 300 euro. Dat ding is minstens het dubbele waard. Overal waar ik ga vallen de mondjes open.
Je moet ook rekenen dat daar al een full-iPod in zit hé, dat is hier in België minimum 200 euro...
Alles werkt gewoon perfect...en met beetje prutswerk zet je alles naar de hand.
Reken ook dat alle iPhones die je nu haalt uit de USA niet gratis en niet onmiddelijk softwarematig te unlocken zijn...
Kopen dat ding !!! NU !!
Je moet ook rekenen dat daar al een full-iPod in zit hé, dat is hier in België minimum 200 euro...
Alles werkt gewoon perfect...en met beetje prutswerk zet je alles naar de hand.
Reken ook dat alle iPhones die je nu haalt uit de USA niet gratis en niet onmiddelijk softwarematig te unlocken zijn...
Kopen dat ding !!! NU !!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 18:02 ]
Verwijderd
Zo..heb de mijne vandaag precies drie maanden. Twee dagen nadat ik hem ontving, kreeg ik een mooie brief van UPS om gegevens aan te leveren voor de douane ivm belastingheffing. Tot op heden niets gehoord van een naheffing, dus ik heb waarschijnlijk een gelukje gehad.
Die is wel verkrijgbaar als "refurb" Maar dan ben je er ook gelijk zeker van dat de nieuwe BL er op is flashed.whitehouse schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:37:
[...]
beetje onderzoek had uitgewezen dat de 4GB niet meer te verkrijgen is...
is er nou iemand die een OTB 1.1.2 heeft met een NL menu ?
lees nu verschillende dingen maar het is me niet echt duidelijk..
kan het nu wel of niet?
lees nu verschillende dingen maar het is me niet echt duidelijk..
kan het nu wel of niet?
Verwijderd
Ik heb hier een OTB 1.0.2 geupgrade naar 1.1.2 en via de iFoneguide Repo een NL pakket geïnstalleerd.
Misschien overheen gelezen, maar als ik een iPhone via unlockcellular.com bestel, sim netjes knip etc, werkt deze dan gewoon met bijvoorbeeld T-mobile, of moet ik dan nog iets anders doen?
Kun je hem aan je iTunes knopen, of gebeurt er dan iets waardoor de iPhone onbruikbaar wordt?
Kun je hem aan je iTunes knopen, of gebeurt er dan iets waardoor de iPhone onbruikbaar wordt?
Verwijderd
Iemand enig idee hoe ik m'n iPhone kan laten syncen via een USB-hub? De hub zelf geeft stroom, maar niet aan m'n iPhone. Ook zie ik hem niet in iTunes, enkel als ik hem rechtstreeks op m'n MacBook Pro aansluit, maar daar kan ik m'n usb poorten wel voor betere dingen gebruiken...
Heb ik zelf ook ..
met mijn iphone, Nano, en ext. HDD's ..
met mijn iphone, Nano, en ext. HDD's ..
Verwijderd
Jep!gise schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:46:
heeft je USB-Hub zelf nog een voeding die in het stopcontact gaat?
Raar is dat als je eender welk USB-apparaat aansluit op de hub, het lichtje van die poort gaat branden. Sluit ik de iPhone aan, gaat er niets branden...
Verwijderd
Weet iemand of er een manier bestaat om bij het opvragen van emails max. bv 2kb van elk bericht te downloaden?
Verwijderd
Toevallig iemand al iets gehoord van GSM.nl/Bestelmaar.nl ? Naar ik heb begrepen worden er al een aantal deze week geleverd?!sorted.bits schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 07:56:
[...]
Zucht, waarom voel ik nu al een donkere wolk hangen? Yup, bij GSM.nl
Ik begreep van GSM.nl dat er inderdaad een stuk of 50 uitgeleverd werden deze week. Mijn iPhone is uitgesteld tot 2 januari (nog te overzien, maar wel balen).
Ben benieuwd of ik aankomende maandag ook echt gebeld ga worden over de levering.
Ben benieuwd of ik aankomende maandag ook echt gebeld ga worden over de levering.
ik probeer http://ifoneguide.nl/repo toe te voegen aan mijn sources maar dan zet hij hem onder uncategorized als untiteld source en er komen geen packages bij..?
weet iemand waar dit aan kan liggen?
heb het al 3 keer opnieuw geprobeerd maar geen resultaat.
weet iemand waar dit aan kan liggen?
heb het al 3 keer opnieuw geprobeerd maar geen resultaat.
@-DUS- je moet dan even refreshen...
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
@Nitai
ook al een paar keer gedaan,
geen resultaat....
EDIT:
ineens doet ie het...
ook al een paar keer gedaan,
geen resultaat....
EDIT:
ineens doet ie het...
[ Voor 22% gewijzigd door -DUS- op 28-12-2007 21:53 ]
Bedankt voor de info!
BL flashed?! Verklaar u nader ajb.coretx schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:14:
[...]
Die is wel verkrijgbaar als "refurb" Maar dan ben je er ook gelijk zeker van dat de nieuwe BL er op is flashed.
Verwijderd
Loopt er hier iemand rond met een geimporteerde iphone via gsm.nl?
Edit: van een eerdere levering dan
Telfort/Vodafone?
Edit: van een eerdere levering dan
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 10:48 ]
Verwijderd
Bootloader lieverdKS1987 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:24:
Bedankt voor de info!
[...]
BL flashed?! Verklaar u nader ajb.
En daar kun je idd van op aan. Heb een blauwe maandag ipaq support gedaan bij gebrek aan beter, jaren geleden. Bij de technische dienst werd standaard de ipaqs terug gebracht naar fabrieksinstellingen dmv een flash naar de laatste firmware, als dit nog mogelijk was. Als het probleem dan nog speelde werden er pas domweg onderdelen vervangen en gecheckt.
Geruchten over de nieuwe firmware.
Als ik het goed begrijp is het nu dus nog niet mogelijk om een sms bericht naar meerdere mensen tegelijk te sturen?
Klopt het ook dat foto's niet via bluetooth te versturen zijn?
Muziek via bluetooth hoef ik niet eens te vragen
Als ik het goed begrijp is het nu dus nog niet mogelijk om een sms bericht naar meerdere mensen tegelijk te sturen?
Klopt het ook dat foto's niet via bluetooth te versturen zijn?
Muziek via bluetooth hoef ik niet eens te vragen

Via de non-Apple-applicatie SMSD (installeren via de Installer) is dat wel mogelijk. Daarmee kun je ook forwarden en je sms'jes naar een mailadres laten backup (handig!)Blaz0r schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 11:14:
Geruchten over de nieuwe firmware.
Zo ik dacht vanmiddag even dat de headphone aansluiting van mijn iPhone was overleden omdat ik zeer slecht geluid had . Gelukkig bleek het de 3.5 mm adapter te zijn die kapot was , die tussen mijn Sennheisers en de iPhone zit.
Waar heb jij zo'n adaptertje gescoord? De Apple earplugs liggen mij niet (vallen uit mijn oren), ik zou mijn Sennheiser HD201 wel willen gaan gebruiken icm. de iPhone, maar daar heb ik dus eerst zo'n adapterje voor nodig... Bij de Apple winkel (even langsgelopen) hebben ze het in ieder geval niet.carfreak02 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:47:
Zo ik dacht vanmiddag even dat de headphone aansluiting van mijn iPhone was overleden omdat ik zeer slecht geluid had . Gelukkig bleek het de 3.5 mm adapter te zijn die kapot was , die tussen mijn Sennheisers en de iPhone zit.

Siliconen hoesje gescoord (8,-) gisteren... Geen bescherming voor je scherm, maar dat schijnt behoorlijk krasbestendig te zijn.
https://www.strava.com/athletes/10490675
Een iPhone is bijna helemaal krasvrij . Alleen het Apple logo op de achterzijde niet. En de chrome randen van het scherm willen ook nog wel eens krassen.
Een 3.5 mm adapter voor de iPhone is te koop op Ebay.
Een 3.5 mm adapter voor de iPhone is te koop op Ebay.
Waar-o-waar zit de wi-fi chip in de iPhone op 't commboard?, mijn wi-fi doet het namelijk niet meer..
Euh, huh? Tegen wie heb je het en ken jij iemand die recentelijk zo'n telefoon van GSM.nl heeft mogen ontvangen?Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:31:
GSM.nl phones worden al uitgeleverd.
Verwijderd
Ja heb ook begrepen dat de bestelmaar.nl (zelfde als GSM.nl) toestellen uitgeleverd gaan worden. Zouden afgelopen donderdag/vrijdag verzonden zijn en maandag (morgen) aankomen. Weet niet of de status van de website up to date is, want daar is geen zending te vinden. Zal wel begin volgend jaar worden...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2007 13:00 ]
Verwijderd
Bijna alle sites die de iPhone aanbieden zijn terug te herleiden naar GSM.nl 
Hiervoor werd toch met Telfort uitgeleverd, heeft niemand daar een versie van? En dus nog steeds niemand met de Vodafone versie?
Hiervoor werd toch met Telfort uitgeleverd, heeft niemand daar een versie van? En dus nog steeds niemand met de Vodafone versie?
Ook 30 minuten erom gehad, maar vind het er oerlelijk uitzien en die iPhone is zoooooooo krasbestanedig...estorino schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:25:
Siliconen hoesje gescoord (8,-) gisteren... Geen bescherming voor je scherm, maar dat schijnt behoorlijk krasbestendig te zijn.
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
Heb hem alweer een maand, maar netjes een ge unlockte vodafone iphone gekregenVerwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:08:
Bijna alle sites die de iPhone aanbieden zijn terug te herleiden naar GSM.nl
en nog steeds verliefd op het apparaat :-))
Nou ze hebben me gebeld, woesdag leveren ze hem af. Eindelijk.
Vriendelijk bedankt voor de extra uitleg!Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 10:44:
[...]
Bootloader lieverdFirmware.
En daar kun je idd van op aan. Heb een blauwe maandag ipaq support gedaan bij gebrek aan beter, jaren geleden. Bij de technische dienst werd standaard de ipaqs terug gebracht naar fabrieksinstellingen dmv een flash naar de laatste firmware, als dit nog mogelijk was. Als het probleem dan nog speelde werden er pas domweg onderdelen vervangen en gecheckt.
Verwijderd
-edit-Bigg Balls schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:00:
Het is moeilijk om te zeggen of de iPhone zijn geld waard is. Waarschijnlijk is het wel de beste smartphone die je kan krijgen voor dat bedrag aangezien je dan ook nog een sim-only abonnement ernaast kan nemen.
Lama. Niet goed gelezen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 14:58 ]
Verwijderd
Dit is een ervaringen en discussie topic. Voor problemen mag je een nieuw topic openen. Vermeld dan wel duidelijk wat je probleem is, en wat je al zelf hebt geprobeerd. Zie ook Policy Apple Talk (update 2 oktober 2007).
[ Voor 79% gewijzigd door Daedalus op 31-12-2007 19:47 ]
Dat klopt, hij is sinds gisteren van de site. Hij heeft bij GSM.nl er ook nog heel even wat duurder op gestaan (179 ipv 139 geloof ik).
Verwijderd
Ok, iPhone van GSM.nl is gisteren binnen gekomen. Volgens mij is het de versie met de nieuwe bootloader (4.6) want er zit een simchip in. Gevolg is dat hij het alleen doet met de Vodafone sim die erin zit. Balen, want nu moet ik wachten tot m'n nummer overgezet gaat worden (begin maart)! Heb geprobeerd m'n T-Mobile sim erin te stoppen, maar dat werkt dus niet. Zat wel netjes een briefje bij dat mocht je ondersteuning nodig hebben om je huidige sim te laten werken, dat je contact met hen kan opnemen. Morgen maar even doen...
Happy newyear by the way
Happy newyear by the way
Wanneer komt die iphone eigenlijk naar Nederland ? Of is dat nog niet bekend. Ik wou net mijn ipod touch verkopen om die iphone op gsm.nl te halen. Maar jammergenoeg staat hij er niet meer.
Als ik op deze link klik, zie ik hem nog wel staan.
[ur]http://www2.gsm.nl/gsm/mcsmambo.p?M5NextUrl=RAOPT&art_id=aiphonebl&xart_id=nvod2c4&O7=vblox7ih&NLAffiliate=AFFILIATES.NL&ai=17023[/url]
Als ik op deze link klik, zie ik hem nog wel staan.
[ur]http://www2.gsm.nl/gsm/mcsmambo.p?M5NextUrl=RAOPT&art_id=aiphonebl&xart_id=nvod2c4&O7=vblox7ih&NLAffiliate=AFFILIATES.NL&ai=17023[/url]
Hoop dat die er snel aankomt. Zal ook wel, want gezien de geruchtenmolen zijn de onderhandelingen met de Japanse telco's al aardig onderweg en ik kan me niet voorstellen dat ze in Japan de huidige iPhone durven te leverenVerwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 14:56:
Nog niet bekend, maar als de umts versie er is, denk ik.
Vraag me alleen af welke telco hem hier in NL gaat leveren, ik hoop eigenlijk dat t-mobile hem gaat leveren (telco waar ik beste ervaringen mee heb). En ik hoop dat de abonnementen een beetje schappelijk gaan zijn, want die abonnementen in Duitsland en UK zijn echt schrikwekkend duur (imo).
Maarja over een 2 weekjes weten we misschien weer iets meer (Macworld
[ Voor 5% gewijzigd door scim op 01-01-2008 18:45 ]
Weet je wat voor simchip er in zit? Staat er toevallig een type op?Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 13:03:
Ok, iPhone van GSM.nl is gisteren binnen gekomen. Volgens mij is het de versie met de nieuwe bootloader (4.6) want er zit een simchip in. Gevolg is dat hij het alleen doet met de Vodafone sim die erin zit. Balen, want nu moet ik wachten tot m'n nummer overgezet gaat worden (begin maart)! Heb geprobeerd m'n T-Mobile sim erin te stoppen, maar dat werkt dus niet. Zat wel netjes een briefje bij dat mocht je ondersteuning nodig hebben om je huidige sim te laten werken, dat je contact met hen kan opnemen. Morgen maar even doen...
Happy newyear by the way
Verwijderd
Staat niet direct een type op, alleen "China 3GPP". Heb al op google gezocht, maar werd er niet erg veel wijs uit. Gaat in ieder geval om een Turbosim, die volgens mij herprogrammeerbaar moet zijn. Iemand al enige ervaring met het op een ander netwerk laten functioneren van de GSM.nl iPhone?sorted.bits schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:21:
[...]
Weet je wat voor simchip er in zit? Staat er toevallig een type op?
Ah een turbo sim, wat ik begreep kan je die programmeren door hem in een telefoontoestel te doen welke via bluetooth aan je pc is gekoppeld. Daarna moet je wat utilities downloaden om het 1 en ander voor elkaar te krijgen.
EDIT 1 : Welke firmware versie draait er op die iPhone? Ik gok 1.1.2?
EDIT 2: Werkt dit?
EDIT 1 : Welke firmware versie draait er op die iPhone? Ik gok 1.1.2?
EDIT 2: Werkt dit?
EDIT 3: Alhoewel, volgens mij hebben ze bij GSM.nl alle voorbereidende stappen al gedaan en zou het inserten van je SIM genoeg moeten zijnGo to your iPhone Settings menu > Phone. You will now see a new option SIM Applications
Select it, then select Apple Saft, and then Set
Remove the AT&T-TurboSIM combination (gently), and insert your own SIM-TurboSIM combination (again, gently)
[ Voor 46% gewijzigd door sorted.bits op 01-01-2008 21:11 ]
Dit topic is gesloten.