[iPhone] Ervaringen & Discussie Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 45.326 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
Mooi stukje over 3G vs. Edge/Wi-Fi, van juli 2007:
http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=3036

Conclusie: "We'd venture a guess that a 3G iPhone is at least 12 months out"...

[ Voor 36% gewijzigd door matthijst op 11-12-2007 12:18 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Logisch.
Ik verwacht dat de 3G iPhone naast 3G ook meer nieuwe features zal hebben, waardoor ze hem niet zo snel na de 1st GEN iPhone op de europese markt zal brengen. Anders hadden ze die er gelijk wel uitgebracht.

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-07 09:20
Tijn89 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 00:51:
Hej!

Ik ben toe aan een nieuw mobieltje en zit eigenlijk al sinds de launch in amerika te w8en tot de iphone in nederland uitkomt ;) Dit laat nog wel ff op zich w8en lijkt zo, maar mn huidige mobiel kan waarschijnlijk niet zo lang meer meegaan.. Dus dan moet je beslissingen nemen :( ;)

Ik zat te kijken op internet en kwam op gsm.nl het volgende tegen:
http://www.gsm.nl/gsm/mcs...rt_id=nvod2c4&O7=vblox7ih

iPhone = 139 euro
abbo = 543,6 euro +
totaal = 682.6 euro

Maar er is ook een vodafone-blox geactiveerd denk ik. Dat kost je per maand 9.95 euro, maar kan je dat dan na de eerste maand weer opzeggen?

Verder zie ik op macrumors.com dat ze het me afraden er één te kopen, omdat ze snel een nieuwe verwachten... Hoe groot schatten jullie die kans in?

groetjes
Ik heb even eea 'gevet' in de quote.
Waarom? De voornaamste verbetering van de iPhone-2 zal vermoedelijk 3G -voor sneller internet- zijn. Wanneer dat wordt, laat ik in het midden.
Gezien het feit dat jij kennelijk zo snel mogelijk van je internetpakket (Vodafone-blox) af wilt, heeft die verbetering voor jou sowieso geen zin.

Als je wacht op het nieuwste van het nieuwste, kan ik je nu al op een briefje geven dat, als iPhone-2 uitkomt, de geruchten over iPhone-3 inmiddels de kop opsteken. Bovendien zijn er dan berichten over allerlei andere hete GSM's. En kun je dus weer gaan wachten -en blijven bellen met je huidige toestel. Ondertussen mis je de pret van bijv. de iPhone-1. Nu kopen dus.

Overigens: vwb je vraag over het opzeggen van je Vodafone-blox: betreft volgens mij een korting op een 24-maands internetabonnement. Kun je wel opzeggen na een maand, maar gaat pas 2 jaar later stoppen, denk ik. Alleen de verkoper en/of provider kunnen je daar uiteraard zekerheid over geven. Even met hen contact opnemen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Idd, ik heb nog nooit zoveel plezier beleefd aan een telefoon als de iPhone. En dat zowel functioneel als vanuit een Tweakers oogpunt: de spanning bij elke firmware update, het hacken, de applicaties, etc. Wachten is sowieso erg zonde bij dit soort gadgets: er komt AL-TIJD een betere/snellere/geilere uit. Niet doen, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
whitehouse schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:23:
Logisch.
Ik verwacht dat de 3G iPhone naast 3G ook meer nieuwe features zal hebben, waardoor ze hem niet zo snel na de 1st GEN iPhone op de europese markt zal brengen. Anders hadden ze die er gelijk wel uitgebracht.
Die mening deel ik. Mede doordat de prijsverlaging destijds vrij kort na de lancering van de iPhone ertoe geleid heeft dat veel early-adopters gingen klagen waardoor Apple bijna verplicht was om geld/korting terug te geven.

Als men nu een maand na lancering of pakweg 2 maanden al een nieuwe zou uitbrengen terwijl mensen hier net een 2jaarcontract hebben afgesloten zou het hek helemaal van de dam zijn. Ik verwacht gewoon om het jaar een nieuwe iPhone. Net zoals zoveel producten bij Apple. En niet zoals bij de notebooks een tussentijdse update met nieuwere componenten, maar een heel nieuw ontwerp, nieuwe functies e.d.

Daargelaten natuurlijk dat er een kans bestaat dat men voor de Aziatische markt een nieuw model op de markt gaat brengen met UMTS. Als dit binnen recente periode gebeurt verwacht ik niet dat er veel meer dan UMTS aan veranderd wordt. Maar men heeft er ook nog niets over losgelaten dus dat wordt volgend jaar in het voorjaar ten vroegste schat ik.

[ Voor 11% gewijzigd door DayteX op 11-12-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
Vergeet ook niet dat GPS waarschijnlijk op de iPhone 2 zal komen.. Dit lijkt mij zeer leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Johny Cash schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:34:
Vergeet ook niet dat GPS waarschijnlijk op de iPhone 2 zal komen.. Dit lijkt mij zeer leuk..
Mij ook, maar om daar nou een jaar op te wachten :D

Had vantevoren verwacht dat ik GPS erg zou "missen" (vorige tel. was een Vario), maar valt me in de praktijk erg mee. Enige wat wel handig was aan TomTom is de eenvoudige routeplanning (als je eens wilt weten hoe ver iets rijden is bijvoorbeeld, nog niet eens zozeer het GPS-deel). Met Maps kan dat ook wel, maar toch allemaal net even omslachtiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Ik had hiervoor een e-ten X500 windows mobile 6 telefoon met gps en alles erop en eraan, en heb nog geen seconde spijt gehad dat ik, nadat ik voor het eerst een iPhone in handen kreeg (en hoopte dat hij zowel technisch als softwarematig inferieur was aan mijn duurbetaalde e-ten), mijn andere telefoon verruilt heb.

Ik heb er een kleine review (vooral overeenkomst - verschillen) over gehouden in een (lange) post op tweakers nadat ik mij stoorde aan de reactie van mensen die (net zo kritisch als ik voor mijn eerste iPhonebesmetting ik geef toe:P ) de iPhone helemaal afkraakten, al dan niet met vooroordelen, omdat ze er vrijwel niets vanaf wisten. De post vind je hier .

Voor mensen die het niet willen lezen of twijfelen ivm de aanschaf zet ik hier het slot van mijn korte betoog ;) : "... dat was mijn betoog over dit alles. Misschien veel om te lezen maar ik zie hier dagelijks zo veel (voor) oordelen langskomen over het toch wel (al bij al) zeer geslaagd apparaatje dat ik even mijn ei kwijt moest. Mensen die twijfelen raad ik aan om hem uit te proberen. Ook is importeren geen vreemde keuze (aangezien hij hier voorlopig toch niet beschikbaar komt) want om hem nog beter te maken zet je er third party programma's op waardoor je hem toch gaat jailbreaken. Als je er niks in ziet koop je het toch lekker niet of ga je voor de concurrent, zoals RIM, die ook zeer geslaagde apparaten kunnen maken. Besef dan wel dat Apple bedrijven als RIM hebben wakkergeschud en laten zien waar wel nog in verbeterd kan worden waardoor ook RIM uiteindelijk (waarschijnlijk) een beter apparaat heeft gemaakt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Erg leuke en leerzame YouTube film over wat nu écht het verschil is tussen EDGE en UMTS in de praktijk:

http://www.macrumors.com/...dge-vs-3g-shootout-video/

Komt geheel overeen met mijn ervaringen: okay, GPRS is nog geen EDGE maar het is allerminst onbruikbaar op de iPhone.

En man, dat Nokia scherm! :D. Erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ja, maar de iPhone heeft ook een snellere ARM processor in zijn telefoon zitten... Nokia heeft er een handje van om trage processoren te gebruiken in hun telefoons. Daarom ook de traagheid van de interfaces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
alienfruit schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:40:
Ja, maar de iPhone heeft ook een snellere ARM processor in zijn telefoon zitten... Nokia heeft er een handje van om trage processoren te gebruiken in hun telefoons. Daarom ook de traagheid van de interfaces.
Dus is de hele UMTS <> EDGE discussie niet zo boeiend als vaak gedacht wordt ("Ohnoez! Ik MOET wachten op de iPhone 2G want deze heeft geen UMTSHSDPAPLUS!") en ligt het meer aan de implementatie van dergelijke technieken dan aan kale specs. (Zoals Apple al zo vaak bewezen heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Servor schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:56:
[...]

Dus is de hele UMTS <> EDGE discussie niet zo boeiend als vaak gedacht wordt ("Ohnoez! Ik MOET wachten op de iPhone 2G want deze heeft geen UMTSHSDPAPLUS!") en ligt het meer aan de implementatie van dergelijke technieken dan aan kale specs. (Zoals Apple al zo vaak bewezen heeft).
Dat is niet waar. Het enige wat die video bewijst is dat de Nokia E61i langzaam rendert tov de iphone. Maar stel nu een telefoon voor met 3G en dat snellere renderen van webpagina's. Daarom is het nu juist wel belangrijk.

Maar ik ben het wel met je eens dat we ons niet blind moeten staren op een lijstje specificaties. Als iets duidelijk is geworden met de iphone is het wel de manier waarop alles specificaties samen werken in een GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Lt. Marx schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:58:

Maar stel nu een telefoon voor met 3G en dat snellere renderen van webpagina's.
Zoals de ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
iPhone, Gadget Of The Year 2007 door Time Magazine:
http://www.time.com/time/...4_1686305_1690738,00.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

... iPhone 2G. Ik bedoelde met mijn vorige post dat de vergelijking niet eerlijk was. Een toestel met een trage verbinding en een snelle rendertijd plus een toestel met een snelle verbinding en trage rendertijd. Als de iphone 3g zou krijgen heb je dus snelle rendertijd plus verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst

Verwijderd

HOAX. Staat al op div. sites dat dit paint knoei plaatje is

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:30

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Als ik de nummer twee en lager zie dan valt mij op dat het allemaal 'crap' is dat in de lijst staat. Volgens mij zijn er wel betere gadgets te vinden dan die.

Dus iets minder trots.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

De CPU van de iPhone is anders wel twee keer (qua mhz) zo snel dan een N95. Ik heb Samsung en SonyEricsson telefoons gezien die ook Symbian S60 gebruiken en die toch stukken sneller waren.

[ Voor 42% gewijzigd door alienfruit op 13-12-2007 04:33 ]

• matthijst
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 00:05:
HOAX. Staat al op div. sites dat dit paint knoei plaatje is
8)7 duh...
En een slechte ook ja, maar een mens mag toch dromen :P

• whitehouse
Voor degenen met een gekraakte iPhone die gebruik maken van OSX...

Check eens in je console; krijgen jullie ook allerlei SSL-meldingen waarin wordt aangegeven dat
er niet kan worden ge-connect met de iPhone via SSL ?

Verwijderd

plus dat de iphone voor de coregrapics een power vr chip gebruikt....

een telefoon met een 3d kaart... dat moesten ze me es vertellen toen ik me eerste voodoo kocht :P

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je je reactie mist, dan zit ie in de TC. Voor grappige plaatjes is er een mooi topic in de HK :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• matthijst
Is nu ook een videoapp:
http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=19169

Voorlopig slechts 5 seconden filmen en niet opslaan (hij speelt alleen het opgenomene 1x af), maar zal wel snel een fatsoenlijke app voor komen :)

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:52
relaxt hoor! Niet dat ik het miste, maar het is een prettige bijkomstigheid! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
ik ben van plan n 'harde' reset uit te voeren en echt alles te wissen, i hope. vroeg me af: wordt met zo'n "reset all settings" ook alle 3rd party software gewist? want daar gaat t me eigenlijk om. al dat updaten, proggies installeren, uninstallen. hij begint op windows te lijken, dus daarom n schone start en dan alles weer 1 voor 1 terugzetten. iemand ervaring hiermee?

het is inmiddels n puinhoop geworden. kan geen nieuwe programma's meer installeren, ook zitten er programma's tussen die niet meer via de normale 'uninstall' te verwijderen zijn. tijd voor de grote schoonmaak dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 11:44

Fab1Man

Live life to the fullest

Bij een harde reset staan de programma's nog wel op de iPhone, alleen niet meer in de installer.app. Alleen de icoontjes staan nog op het springboard omdat de mappen gewoon aanwezig zijn. Het beste kun je een restore uitvoeren (alleen onder 1.1.2 moet je dan restoren naar 1.1.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
whitehouse schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:03:
Voor degenen met een gekraakte iPhone die gebruik maken van OSX...

Check eens in je console; krijgen jullie ook allerlei SSL-meldingen waarin wordt aangegeven dat
er niet kan worden ge-connect met de iPhone via SSL ?
Niemand dus die een gehackte iPhone heeft en thuis OSX draait? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iphone via Hack nu ook geschikt voor HD video

http://hardware.slashdot....07/12/13/2316221&from=rss

zal er wel gelijk een dikke EU heffing op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 15:17
Modbreak:Ik heb een aantal reacties verwijderd. Het beleid is versoepeld, maar discussies over het verwijderen van de simlock van de iPhone mogen nog steeds niet. Zie voor meer informatie: De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen.

Als iemand daarom vraagt, dan is het ook niet de bedoeling daarop te reageren. Maak dan een TR Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif aan. Zie ook Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 14-12-2007 16:02 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

whitehouse schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:30:
[...]

Niemand dus die een gehackte iPhone heeft en thuis OSX draait? :D
code:
1
2
Dec 14 21:39:19 Zonoskar-Macbook-Pro /Applications/iTunes.app/Contents/MacOS/iTunes: Could not perform SSL handshake\n
Could not enable SSL

je bedoeld deze? Die krijg ik ook ja. Elke minuut lijkt het wel.

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 14-12-2007 21:45 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 16-09 10:05
Heeft er iemand al ipxSync geprobeerd, voor het syncen van de iPhone met Exchange? Ik las op iphoneclub dat er gewerkt wordt aan betere Exchange integratie, maar dit zou een mooie tussenoplossing zijn.

http://www.ipxsync.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
Fab1Man schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:55:
Bij een harde reset staan de programma's nog wel op de iPhone, alleen niet meer in de installer.app. Alleen de icoontjes staan nog op het springboard omdat de mappen gewoon aanwezig zijn. Het beste kun je een restore uitvoeren (alleen onder 1.1.2 moet je dan restoren naar 1.1.1).
thnx voor de tip, klinkt ook logisch. maar als ik restore naar 1.1.1. kan ik dan meteen weer upgraden naar 1.1.2? neem aan dat ik unlocken pas weer op t einde vd rit moet doen... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

Amsterdamski schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 00:59:
[...]

thnx voor de tip, klinkt ook logisch. maar als ik restore naar 1.1.1. kan ik dan meteen weer upgraden naar 1.1.2? neem aan dat ik unlocken pas weer op t einde vd rit moet doen... ?
Nee dat kan niet. Je moet in 1.1.1 namelijk oktoprep installeren voordat je naar 1.1.2 kan.

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappuccino
  • Laatst online: 17-09 02:01
Kan de 1.1.2 firmware nu al unlocked worden + met een NL menu?
De ene zegt van wel, andere niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
Cappuccino schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 12:13:
Kan de 1.1.2 firmware nu al unlocked worden + met een NL menu?
De ene zegt van wel, andere niet...
OTB 1.1.2. niet en met de rest kun je gewoon updaten naar 1.1.2 en dan NL erop knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Je kan dr best een NL menu op knallen toch op een 1.1.2 OTB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
psychonikeo schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:20:
Je kan dr best een NL menu op knallen toch op een 1.1.2 OTB?
Alleen heb je er nog niet veel aan gezien deze nog niet unlocked kan worden zoals hierboven al meermaals is gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Nou ja, ik heb een 1.1.2 OTB en ik kan er alles mee.. Wel met een hardwarematige oplossing, maar toch.

En daarnaast kan je als je niet de hardwarematige oplossing wil kiezen, wel een Nederlands menu nemen voor je dure iTouch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte vraag:

Is het verstandig om een Iphone aan te schaffen wanneer je niet echt technisch onderlegt bent? Met andere woorden, kan je een geunlockte iphone gebruiken zonder dat je elke avond met codes en programma's moet werken om fouten te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:02:
Korte vraag:

Is het verstandig om een Iphone aan te schaffen wanneer je niet echt technisch onderlegt bent? Met andere woorden, kan je een geunlockte iphone gebruiken zonder dat je elke avond met codes en programma's moet werken om fouten te herstellen?
Zeker.
Het wordt pas weer lastig als je moet upgraden naar een volgende versie...
Als je een geunlockte 1.1.2 koopt kan je voorlopig wel weer een tijd vooruit zonder ermee te hoeven klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:07:
[...]

Zeker.
Het wordt pas weer lastig als je moet upgraden naar een volgende versie...
Als je een geunlockte 1.1.2 koopt kan je voorlopig wel weer een tijd vooruit zonder ermee te hoeven klooien :)
Wat adviseer je dan om te doen? Importeren uit de VS en hier laten unlocken of via een Nederlandse webshop of marktplaats een iphone aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berichtje vanuit Kanchanaburi, Thailand. Ik heb zojuist een iPhone gesignaleerd in een winkel voor een goed bedrag, alleen weet ik niet of ik die wel kan kopen en gebruiken in Nederland. Weet niet of dat samenkomt met een abo'tje. Weet ook nog niet of hij simlockvrij is, maar dat moet op zich geen probleem zijn. Is een iPhone regiogebonden, of is hij overal te gebruiken? En als de Thaise taal als default staat, is dat makkelijk te veranderen?

En mijn laatste vraag: is het mogelijk dat het een nepperd is, aangezien hij alleen nog maar in de VS en beperkt in Europa te verkrijgen is? Hij zag er wel "echt" uit i.e.g...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:02:
Korte vraag:

Er staan altijd extreem goede handleidingen met afbeeldingen op www.hacktheiphone.com.

Daarnaast hoef je niet te upgraden als je echt A-technische bent :P Wat ik je kan aanraden als je echt door de bomen het bos niet meer ziet is een iPhone via een webshop. Helaas zijn ze (volgens mij althans) alleen incl. abo te verkrijgen en ook duurder dan een geïmporteerde versie. Maar ja, je had wel al je weg naar het tweakers forum gevonden wat ook al wat wil zeggen :*) Wat tweakers JUIST graag doen is pielen en kloten met het ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DayteX schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:30:
[...]

Er staan altijd extreem goede handleidingen met afbeeldingen op www.hacktheiphone.com.

Daarnaast hoef je niet te upgraden als je echt A-technische bent :P Wat ik je kan aanraden als je echt door de bomen het bos niet meer ziet is een iPhone via een webshop. Helaas zijn ze (volgens mij althans) alleen incl. abo te verkrijgen en ook duurder dan een geïmporteerde versie. Maar ja, je had wel al je weg naar het tweakers forum gevonden wat ook al wat wil zeggen :*) Wat tweakers JUIST graag doen is pielen en kloten met het ding...
Bedankt voor je info. Misschien sla ik ook wel aan het pielen en kloten als ik er eentje heb, maar ben uit mezelf niet echt technisch aangelegd.

Ik zal de webshops even langsgaan om te kijken of het verlenging van abo ook mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Zojuist weer problemen met mijn wifi gehad op 10.5.1, dit met een 2nd gen iMac 20". De verbinding is weg en komt niet meer terug totdat ik reboot.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand bevestigen met een 1.1.2 dat de batterij opmerkbaar langer meegaat dan op firmware 1.1.1? Dat zou dat een reden zijn voor mij om te upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op zondag 16 december 2007 @ 15:13:
Zojuist weer problemen met mijn wifi gehad op 10.5.1, dit met een 2nd gen iMac 20". De verbinding is weg en komt niet meer terug totdat ik reboot.

Iemand een idee?
Verdwaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:11:
Wat adviseer je dan om te doen? Importeren uit de VS en hier laten unlocken of via een Nederlandse webshop of marktplaats een iphone aan te schaffen...
Gewoon kijken wat het goedkoopste is.
Op ebay kan je ze kant en klaar geunlocked bestellen.
Zolang je met Paypal (liefst icm. creditcard) betaalt kan je ook weinig gebeuren (qua opgelicht worden)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:39:
Berichtje vanuit Kanchanaburi, Thailand. Ik heb zojuist een iPhone gesignaleerd in een winkel voor een goed bedrag, alleen weet ik niet of ik die wel kan kopen en gebruiken in Nederland. Weet niet of dat samenkomt met een abo'tje. Weet ook nog niet of hij simlockvrij is, maar dat moet op zich geen probleem zijn. Is een iPhone regiogebonden, of is hij overal te gebruiken? En als de Thaise taal als default staat, is dat makkelijk te veranderen?

En mijn laatste vraag: is het mogelijk dat het een nepperd is, aangezien hij alleen nog maar in de VS en beperkt in Europa te verkrijgen is? Hij zag er wel "echt" uit i.e.g...
Allereerst: kijk uit dat het geen kloon is. Die worden hier in Nederland ook aangeboden, lijken er wel (wat) op, maar zijn dus geen echte. Vaak hebben ze een aantal losse toetsen voorop, terwijl de echte maar één toets op de voorkant heeft. Eerst dus goed kijken of het een echte is.

De taal is te veranderen, geen enkele iPhone is definief regiogebonden. In principe zijn ze allemaal geschikt te maken voor iedere regio, maar mag niet van Apple. Is bovendien geen onderwerp om op dit forum te bespreken, even googlen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op zondag 16 december 2007 @ 16:19:
[...]

Gewoon kijken wat het goedkoopste is.
Op ebay kan je ze kant en klaar geunlocked bestellen.
Zolang je met Paypal (liefst icm. creditcard) betaalt kan je ook weinig gebeuren (qua opgelicht worden)...
Heeft iemand ervaringen met de geunlockte Iphones uit Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dit keer een echte GPS-module voor de iPhone:
http://www.engadget.com/2...ng-gps-module-for-iphone/

$89, vanaf februari leverbaar, werkt met Google Maps...
Nu nog "offline" navigatiesoftware :D

Afbeeldingslocatie: http://partfoundry.com/images/products/LOCO_GPS_4.jpg
filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=RY8OxHeNKfY

[ Voor 26% gewijzigd door matthijst op 16-12-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasBeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-01 09:37
Ik heb even een vraagje over de iPhone bij gsm.nl. Deze is het goedkoopst bij Vodafone maar ik heb nu een hi abbo. Is dat abbo van Vodafone meteen weer op te zeggen of krijg je dan een ontzettende rekening thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:11:
[...]

Heeft iemand ervaringen met de geunlockte Iphones uit Duitsland?
Jazeker, een paar pagina's terug staat een post van iemand die er niet mee kan bellen in NL. Even zoeken in dit topic en je hebt je info.
BasBeer schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:46:
Ik heb even een vraagje over de iPhone bij gsm.nl. Deze is het goedkoopst bij Vodafone maar ik heb nu een hi abbo. Is dat abbo van Vodafone meteen weer op te zeggen of krijg je dan een ontzettende rekening thuis?
Nee hoor, geen gigarekening, gewoon je abonnement 'uitzitten', oftewel gewoon alle maanden je geld betalen. Die providers zijn ook niet gek, als je een abonnement afsluit voor 2 jaar zit je er écht 2 jaar aan vast.

[ Voor 45% gewijzigd door ButcherJF op 16-12-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
BasBeer schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:46:
Tuurlijk zit je er dan 1 of 2 jaar aan vast. Wil je je huidige abbonement gewoon bewaren zul je toch echt een losse iphone moeten kopen, oftewel bij gsm.nl 650 euries moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasBeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-01 09:37
Oke bedankt voor de reacties. Deze vraag stelde ik namelijk omdat ik mijn vorige abbonement was vergeten op te zeggen en via nummerbehoud niks hoefde te betalen. Maar ik heb inmiddels iemand gevonden die naar de VS gaat dus dan maar ff een dure iTouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
psychonikeo schreef op zondag 16 december 2007 @ 12:06:
Nou ja, ik heb een 1.1.2 OTB en ik kan er alles mee.. Wel met een hardwarematige oplossing, maar toch.

En daarnaast kan je als je niet de hardwarematige oplossing wil kiezen, wel een Nederlands menu nemen voor je dure iTouch ;)
bedoel je met hardeware-matig de turbosim-oplossing of hebbie zitten solderen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort vraagje: ik heb mijn iPhone enige tijd geleden al unlocked in 1.1.2 en toen Installer.app via Cyberduck van mijn iPhone gehaald.

Nu wil ik installer.app weer op mijn iPhone hebben. Ik heb een backup van installer.app gemaakt; kan ik deze weer via Cyberduck op mijn iPhone onder Applications zetten en na een reboot gebruiken?

Of zijn er betere manieren om installer.app op een unlocked 1.1.2 iPhone te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
En wederom problemen met mijn 1.1.2 :(

Nu sinds twee dagen ineens CTD bij het klikken op het SMS icoontje en ook bij het klikken op 'recent calls'

Vorige keer had ik problemen waarbij iemand hier postte dat het de dimmer van summerboard wel eens kon zijn. Dat was de oplossing en had geen problemen sindsdien.

Ik heb in de tussentijd geen apps erbij geïnstalleerd, heb wel de iphone meerdere malen opnieuw opgestart en iworld gedraaid voor NL.

Is er een instelling of apps bekend die dit op zijn geweten heeft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over de iPhone uit Thailand: deze heb ik vandaag even beetgehad, ik start 'm op (zag overigens al dat ie nep was, wel mooi apple logootje op de achterkant) en hij start Windows op! Tja, daar koop je natuurlijk ook geen nep-iPhone voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Jpjedi schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:42:

gise schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:54:
Heb je summerboard geïnstalleerd en daarin dim wallpaper aanstaan? zo ja; schakel dim wallpaper uit en hij werkt weer als een zonnetje

* gise heeft iphone updated naar 1.1.2, alles werkt prima

---

*stelt SMB opnieuw in
*restart
*probeert half uurtje

-> Geen probleem meer! _/-\o_

Als je een meisje bent krijg je een kusje! 8)
Sorry, geen meisje ;)

Maar ik begrijp je probleem nu niet helemaal, wat bedoel je met CTD?

[ Voor 5% gewijzigd door gise op 17-12-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
CTD = crash to desktop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Inderdaad. Misschien voor de iphone een niet 100% toepasselijke term maar in het algemeen leek me dit de beste term. Hij knalt dus terug naar het dasboard bij het activeren van sms of een klik op recent calls.

Sinds 1.1.2 heb ik alleen maar last mar misschien is het wel een van de toepassingen die zit te kutten.

-iworld
-5 dices
-itetris
-summerboard zonder themes
-itoggle
-dat spel met die kogel in dat labyrint
-installer

Eigenlijk niets schokkends. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op marktplaats iPhones aangeboden met stealthsim waardoor je toch zou kunnen bellen met 1.1.2.

Wat klopt daarvan? Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Jpjedi schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:26:
[...]

Inderdaad. Misschien voor de iphone een niet 100% toepasselijke term maar in het algemeen leek me dit de beste term. Hij knalt dus terug naar het dasboard bij het activeren van sms of een klik op recent calls.

Sinds 1.1.2 heb ik alleen maar last mar misschien is het wel een van de toepassingen die zit te kutten.

-iworld
-5 dices
-itetris
-summerboard zonder themes
-itoggle
-dat spel met die kogel in dat labyrint
-installer

Eigenlijk niets schokkends. :/
Ik zie heel vaak op de fora dat mensen met problemen, summerboard geïnstalleerd hebben. Probeer dat eens te verwijderen als dat kan. Ik durf bijna te wedden dat het hiermee van doen heeft. Daarnaast kunnen die spelletjes misschien ook lousy geprogrammeerd zijn. Altijd voorzichtig zijn met het installeren van software zonder dat men de bron voldoende kent, of op fora gebruikerservaringen heeft gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Ik deed vandaag weer eens mijn dagelijkse rondje installer: even updaten, nieuwe progs checken, enz. Ik zag VNsea staan en even gekeken wat het was. Het deed me denken aan VNC, een remote desktop programma. En ja hoor het is een VNC client voor de iphone!

Toevallig heb ik nog geen week geleden een fileservertje opgezet met een vnc client. Je snapt wel hoe enthausiast ik was :p .

Dus ik VNSea installeren, settings invullen (ip+pass), en jawel: Hij deed het meteen!
Ik kreeg het bureaublad van mijn fileserver een etage lager te zien :D

En het mooiste is, je kunt er nog mee werken ook :).

- met twee vingers zoom je in
- met twee vingers naast elkaar pan je
- slepen met een vinger is selecteren, net als met je muis.
- onderin staat een knop voor rechtermuisknop
- Je hebt een volledig toetsenbord tot je beschikking
- ook toetsen als alt en control zijn aanwezig
- als je de iphone draait, draait het scherm mee (net als in safari)
- En het gaat allemaal nog vlot ook!

Ik had nooit durven dromen dat er zo iets bestond _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 14:03
DayteX schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:24:
Ik zie heel vaak op de fora dat mensen met problemen, summerboard geïnstalleerd hebben. Probeer dat eens te verwijderen als dat kan. Ik durf bijna te wedden dat het hiermee van doen heeft. Daarnaast kunnen die spelletjes misschien ook lousy geprogrammeerd zijn. Altijd voorzichtig zijn met het installeren van software zonder dat men de bron voldoende kent, of op fora gebruikerservaringen heeft gelezen.
Precies, SMB heb ik 1x geprobeerd maar meteen ervanafgeflikkerd toen ik ook wat ongewenst gedrag van m'n phone kreeg.

Ik begrijp het sowieso niet zo goed. Je hele Phone volknallen met vage software en dan afvragen waar het vreemde gedrag vanaf zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Ik wil nou niet zeggen dat Jpjedi zijn iPhone heeft volgeknalt met software, ik heb er meer op draaien en hij trekt 't allemaal prima

Mijn lijstje:
MobileChat
Customize
Summerboard
SSH
SendSong
Services
iBlackjack
iSnake
iSolitaire
Installer
Launcher
Taskbar Notifier

[ Voor 8% gewijzigd door gise op 18-12-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Hebben jullie ook last van vage SSL-meldingen op je mac zodra je je iphone docked op je mac ? (weet niet of iTunes op windows dit ook voor elkaar krijgt). Hij wil dan een SSL verbinding starten met de iPhone schat ik zo in. Maar dat lukt dus niet omdat hij (mogelijk) gehacked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Weten jullie een progseltje waar je visueel kunt zien (bij voorkeur in de taskbar) of je iphone op mute staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Naar mijn weten bestaat die (nog) niet.

Wat ik mis in mijn leopard is ondersteuning van mijn iPhone buiten iTunes.
Als mijn iPhone gedocked is, wil ik graag op het OSX-scherm zien wanneer ik wordt gebeld.
Integratie is het kernwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 22:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat kun je aan de mute-schakelaar toch al zien? Waarom wil je dan nog een visuele verificatie?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
zonoskar schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:30:
Dat kun je aan de mute-schakelaar toch al zien? Waarom wil je dan nog een visuele verificatie?
Het zou handig zijn om een belletje met al dan niet een kruisje erdoor in de taskbar te zien. Dan kun je ook in het donker zien hoe je mute knop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10-2024

kingmuze

so don&#039;t fear

Waar ik erg benieuwd naar ben is de SDK voor de IPhone. Welke programmeertaal zou het ondersteunen?

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
Ik heb het ook op mijn iPhone gehad, icm TightVNC op mijn pc. Was, itt jou, niet enthousiast. Veel groen/zwarte weergave op mijn gsm, niet echt duidelijk dus. Er weer afgegooid. Ik denk dat ik wacht op een volgende versie om het opnieuw te proberen.
gise schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:27:
Ik wil nou niet zeggen dat Jpjedi zijn iPhone heeft volgeknalt met software, ik heb er meer op draaien en hij trekt 't allemaal prima

Lijst met draaiende apps.
Ik heb ook inderdaad een hele lijst met apps, waaronder de combi Customize en Summerboard. Geen problemen tot nu toe. Het kán dus wel, maar ws. een beetje van toeval afhankelijk. Ik heb trouwens het idee dat vooral het thema wat je gebruikt (onder SMB) voor de problemen zorgt. De verleiding is groot er eentje uit te zoeken uit de lange lijst in Installer. Ter info: ik gebruik Leopard of het default thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

kingmuze schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:18:
Waar ik erg benieuwd naar ben is de SDK voor de IPhone. Welke programmeertaal zou het ondersteunen?
Objective-c lijkt me. De meeste mac apps zijn daar in geschreven.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Je hebt in principe alleen een iPhone dev-toolchain nodig. Op het Apple platform kun je de dev tools (Xcode) downloaden en vervolgens pluk je de toolchain hiervandaan: http://code.google.com/p/iphone-dev/ Verder kun je onder http://code.google.com/p/iphone-dev/wiki/Building een howto vinden voor het zelf compileren van de toolchain onder Windows. :) Verder inderdaad het gehele in objective-C, plus de UIkit voor de standaard klassen die je kunt gebruiken. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
pfffff

Heb het gevonden!

iworld uitgevoerd op NL instellingen in een moment van verstandsverbijstering terwijl ik een India sim heb 8)7

Daar zit ik nu dagen voor te klooien. De apps waren het niet in ieder geval. Als ik een app installeer zoek ik eerst op internet op of er neveneffecten bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:35:
[...]

Het zou handig zijn om een belletje met al dan niet een kruisje erdoor in de taskbar te zien. Dan kun je ook in het donker zien hoe je mute knop staat.
Je voelt dat toch? Als alle knoppen langst de linkerkant op 1 lijn staan, staat die niet op mute, anders wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 22:00

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

kan in mijn installer.app zomaar verwijderen? Is deze makkelijk weer terug te zetten? Ik heb een mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aanhouder wint, ik zit na vijf-en-een-half-uur gepruts eindelijk op 1.1.2 :)

Afbeeldingslocatie: http://i171.photobucket.com/albums/u315/loopdoodle/iphone_1011.png?t=1198104800

Afbeeldingslocatie: http://i171.photobucket.com/albums/u315/loopdoodle/iphone_1015.png?t=1198104802

Afbeeldingslocatie: http://i171.photobucket.com/albums/u315/loopdoodle/iphone_2003.png?t=1198104804

• gise
  • Niet online
Jpjedi schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:00:
pfffff

Heb het gevonden!

iworld uitgevoerd op NL instellingen in een moment van verstandsverbijstering terwijl ik een India sim heb 8)7

Daar zit ik nu dagen voor te klooien. De apps waren het niet in ieder geval. Als ik een app installeer zoek ik eerst op internet op of er neveneffecten bestaan.
Daar had ik inderdaad niet opgekomen 7(8)7

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zo, ook eindelijk aan het genieten van mijn iPhone (1.1.2 icm Stealthsim, werkt als een zonnetje).
Maar het zijn al die kleine dingen waar over nagedacht is, die het apparaat echt uniek maken.

Ik ben benieuwd of dit de eerste telefoon gaat zijn die ik langer heb dan mijn contract duurt ;) (al doet een 3G versie een mens weer twijfelen natuurlijk...).

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Weet iemand hier toevallig hoe ik via Hi GPRS online ga komen. Ik heb verschillende instellingen geprobeerd. variërend van: APN: internt login: kpn pw:gprs tot niks ingevuld. Overal lees ik verschillende instellingen, maar ik krijg het met geen van de opties aan de praat.
Ik krijg steeds de zelfde error: "Could not activate EDGE: PDP authentication failure".

Zij er hier mensen met het zelfde probleem en heeft iemand hier een verklaring/oplossing voor. Ik heb wel door naar 1200 te bellen via het menu GPRS (imode) geactiveerd. Dit heb ik gisteren gedaan. Nadat deze was geactiveerd kreeg ik een grijs blokje boven in mijn statusbalk te zien. Deze werd blauw zodra ik Safari opstartte, waarna bovenstaande error weer in beeld kwam :(

edit: ik draai nu FW 1.1.2

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
APN: internet
user: KPN
ww: gprs

Let op hoofdletters etc

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Johny Cash schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:00:
user: KPN
ww: gprs

Let op hoofdletters etc
Heb je het zelf zo wel werken? Ik heb dit namelijk ook al geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet.

• DayteX
Heb je er wel eens aan gedacht om alles leeg te laten? Ik heb dan telfort (en misschien omdat KPN en Telfort zijn samengegaan) want toen ik mijn iPhone nog maar net had en ik safari opstartte kreeg ik zonder problemen of instellingen meteen verbinding met het internet...

En als dat niet lukt heb je ook nog deze mogelijkheid:

Username: KPN
Password: gprs

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

DayteX schreef op donderdag 20 december 2007 @ 12:37:
Heb je er wel eens aan gedacht om alles leeg te laten? Ik heb dan telfort (en misschien omdat KPN en Telfort zijn samengegaan) want toen ik mijn iPhone nog maar net had en ik safari opstartte kreeg ik zonder problemen of instellingen meteen verbinding met het internet...

En als dat niet lukt heb je ook nog deze mogelijkheid:

Username: KPN
Password: gprs
Heb ik ook geprobeerd. ik snap er echt helemaal niks van. Zijn er hier nog meer mensen met een Hi abbo en FW1.1.2? met dit probleem. Misschien werkt die combinatie wel niet...

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Joeltje meld zich ook even hier, sinds gisteren avond in bezit van een 1.1.2 unlocked. Komend vanaf de Touch, moet ik toch zeggen, dit werkt echt veul lekkerder. Alleen het tweaken is anders, dus daar moet ik van voor afaan mee beginnen :P. ik zal hier dus veel lurken, ipv tips geven zoals in het Touch topic...

1 ding al ontdekt, en dat is dat youtube niet werkt op WiFi, browsen en mailen wel. Een instelling ergens niet lekker?

Ik heb niets te melden.

• gise
  • Niet online
werkt iTunes store wel..?

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

LoeiOrdinair schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:26:
kan in mijn installer.app zomaar verwijderen? Is deze makkelijk weer terug te zetten? Ik heb een mac.
Waarom wil je dat in godesnaam??

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 14:50

robertwebbe

Robert Webbe

LoeiOrdinair schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:03:
[...]
Heb ik ook geprobeerd. ik snap er echt helemaal niks van. Zijn er hier nog meer mensen met een Hi abbo en FW1.1.2? met dit probleem. Misschien werkt die combinatie wel niet...
Probeer eens met APN portalmmm en de username en password leeglaten.

• DayteX
joeltje schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:53:
Joeltje meld zich ook even hier, sinds gisteren avond in bezit van een 1.1.2 unlocked. Komend vanaf de Touch, moet ik toch zeggen, dit werkt echt veul lekkerder. Alleen het tweaken is anders, dus daar moet ik van voor afaan mee beginnen :P. ik zal hier dus veel lurken, ipv tips geven zoals in het Touch topic...

1 ding al ontdekt, en dat is dat youtube niet werkt op WiFi, browsen en mailen wel. Een instelling ergens niet lekker?
Bedoel je op echt wifi of op gprs? Want er zijn verschillende factoren mogelijk. Bij mij werkt het wel op gprs omdat ik de file van 1.1.2 vervangen heb door die van 1.1.1 (anders doet hij het alleen met EDGE of WiFi). Daarnaast heb je bij meeste providers een data-bundel nodig vooraleer men uberhaupt streaming media aanbiedt.

Als je echt WiFi bedoelde, dan is vast een file niet goed. Bij 1.1.1 loste ik dat op met youtube fix in de installer. Wat je ook kunt doen is de originele file vervangen door de file hier

[ Voor 18% gewijzigd door DayteX op 20-12-2007 19:42 ]

• sorted.bits
  • Laatst online: 16-09 10:05
Ik heb ondertussen Orb even op mijn server geinstalleerd en het ziet er uit als een handig programma'tje. Ik ben vooral geinterreseerd in het streamen van TV. Dit natuurlijk alleen op plekken waar ik WiFi heb (via GPRS is het natuurlijk niet te doen).

Moet alleen nog een week wachten op mijn iPhone :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
DayteX schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:41:
[...]

Bedoel je op echt wifi of op gprs? Want er zijn verschillende factoren mogelijk. Bij mij werkt het wel op gprs omdat ik de file van 1.1.2 vervangen heb door die van 1.1.1 (anders doet hij het alleen met EDGE of WiFi). Daarnaast heb je bij meeste providers een data-bundel nodig vooraleer men uberhaupt streaming media aanbiedt.

Als je echt WiFi bedoelde, dan is vast een file niet goed. Bij 1.1.1 loste ik dat op met youtube fix in de installer. Wat je ook kunt doen is de originele file vervangen door de file hier
Thanks Daytex, ik zal er eens naar kijken. GPRS heb ik de juiste instellingen voor Orange nog niet gevonden, dus ik kan alleen op WiFi.(Orange - APN: internet, Username: (leeg laten) Password: (leeg laten) ) Maar op WiFi draait youtube dus niet. iTunes store heb ik niet geprobeerd (ik heb al genoeg muziek :P)

Ik hoef ook geen youtube op GPRS, alleen met WiFi is voldoende. dus ik zal eens kijken of ik de Youtubefix kan vinden in mijn installer...

[ Voor 3% gewijzigd door joeltje op 21-12-2007 09:49 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
DayTex, welk bestand moet ik vervangen van 1.1.1 om YouTube weer werkend te krijgen met GPRS?

Tuurlijk is het traag, maar wil wel dat het kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
joeltje schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:27:
[...]

Thanks Daytex, ik zal er eens naar kijken. GPRS heb ik de juiste instellingen voor Orange nog niet gevonden, dus ik kan alleen op WiFi.(Orange - APN: internet, Username: (leeg laten) Password: (leeg laten) ) Maar op WiFi draait youtube dus niet. iTunes store heb ik niet geprobeerd (ik heb al genoeg muziek :P)

Ik hoef ook geen youtube op GPRS, alleen met WiFi is voldoende. dus ik zal eens kijken of ik de Youtubefix kan vinden in mijn installer...
Ik vraag ook alleen of de iTunes store op je iPhone werkt omdat dit meer samenhangt met YouTube dan de browser en mailapplicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Dat snap ik, en dat zal ik dan vanavond als ik weer wifi heb even testen...

Ik kan de Youtube fixer overigens niet vinden in de installer, niet onder tweaks, en niet onder tweaks 1.1.2...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Welke sources heb je? heb je de community sources al geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Voeg http://ifoneguide.nl/repo toe aan je sources in installer. Daar staat een youtube fix onder (denk wel niet dat die werkt om ook op gprs te kunnen youtuben... Die file heb ik reeds gepost namelijk in mijn vorige post hier.

Ook staat er een vervangen voor het gprs blokje dat je standaard krijgt.. Zelf heb ik die manueel toegevoegd maar goed. Ook vind je er nog een nederlands woordenboek maar ik vind T9 e.d. altijd onhandig dus die heb ik nog niet geprobeerd. Voor de wat ongeduldige mensen (zoals ikzelf ;) ) moet men alles manueel doen via bijv. ssh, maar mensen die wat langer wachten vinden het vanzelf wel weer na een tijdje terug in de installer.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.