Begin december naar New York geweest en daar voor 399 dollar een iPhone (1.1.2/4.6) gekocht in de Applestore. De verkoper keek me al aan met een blik van 'je koopt'm alleen maar om te unlocken' maar dat was vooral zijn probleem ;-)
Thuisgekomen in Nederland gelijk de iPhone geactiveerd en gejailbreaked. Wat een superapparaat is het toch! Ik ben echt enorme fan van het grote touchscreen!
Je kan ook zelf makkelijk via de Installer software toevoegen en hebt via SSH root-access tot het filesystem. Ik heb er nu oa. last.fm-player en een chat-client in gezet. Hij is ook makkelijk 'Nederlands' te maken: dat werkt overal, zelfs bij de weergave-opties van telefoonnummers.
Na een paar weken wilde ik niet meer wachten tot ook de simlock was gehacked en heb ik op eBay een turbo-sim kloon gekocht voor 84 euro. Deze kwam na kerst binnen en toen was ik helemaal blij: ik kon ook bellen met m'n iPhone!
Wat ik helemaal cool vind ik dat ik nu vaak 's avonds in bed nog ff m'n rijtje sites af kan lopen zonder dat ik achter zo'n laptop of desktop hoef te zitten: je bent zo supermobiel!
De beste iPhone-site is trouwens
www.iphoneclub.nl, ze hebben alle nieuwtjes, een uitgebreid forum en een wiki met alle denkbare achtergrondinformatie.
What I Like:
- groot helder scherm
- ubercoolness factor
- touchscreen bediening
What I Don't Like:
- langzame snelheid GPRS
- beperkte mogelijkheden Safari, sms, contacts en email
What I Miss:
- 3G
- GPS
- opslagcapaciteit en disk-modus
- copy/paste functie
- betere camera met videofunctie
Keuze voor sim-only abonnement
Ik heb nu een Orange abonnement en wil overschakelen naar een sim-only abonnement met 'onbeperkt' internet. Wat zijn de ervaringen van jullie? Ik dacht zelf aan Telfort, T-mobile of Vodafone. Ik bel ca. 500 minuten per maand, graag tips!
[
Voor 13% gewijzigd door
sdekker op 03-01-2008 13:52
. Reden: extra praise... ]