Het ligt eraan wat je eruit wilt halen. De programmeer taal is nog steeds Power PC based, en daar zijn ontzettend veel tools voor via Nintendo maar ook via IBM en andere bedrijven. Eigenlijk is de Wii geschikt voor bijna iedere moderne programmeer taal dus ook C++. Het enige probleem is echter de TEV van de grafische chip. De Wii kent geen shader systeem zoals de Xbox 360 en Playstation 3. Alles moet dus geprogrammeert worden door de ontwikkelaars zelf. Dat is ontzettend veel werk, dus wat de meeste doen is gewoon een schaduw van te voren op de PC maken en hem dan in het spel plakken. Red Steel had dit ook volgens mij met de gare belichting op de mannetjes. Ze hadden allemaal zo een witte licht gloed om zich heen. ongeveer vergelijkbaar met Super Mario Galaxy, maar dat is niet zo overdreven en beweegt mee met Mario.SOCO_cola schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:29:
wat ik mij nu afvraag, hoe zit dat nou met bijvoorbeeld het ontwikkelen van een Wii Game,
met welke ontwikkeltaal werkt nintendo?
en wanneer je als 3th developer aan de slag wil gaan met de Wii krijg je dan standaar librarys van Nintendo? en dien je dan met een en dezelfde ontwikkeltaal te ontwikkelen, dus bij voorbeeld c++?? of werken ze met een ontwikkeltaal die Nintendo zelf heeft ontwikkeld?
Nintendo heeft nu wel wat vaste libraries toegevoegd aan de development kit, maar nog steeds zijn veel effecten moeilijk te programmeren. \
Een soortgelijke discussie ontstond over Assasins Creed. Er zijn echter twee grote verschillen.en juist omdat NFS er al niet zo goed uitziet als de titels die jij opnoemt, zou EA 't moeten laten om zoiets uit te brengen op de Wii.
Ten eerste speel je in AC in een gigantische stad met heel veel mensen. Daarnaast is de schaal van de game vrij groot en worden de speciale effecten en shaders echt goed benut en voegen ze iets toe aan de gameplay. Voor een Wii versie van dat spel moet de gameplay dus omgegooit worden.
NFS is echter een simpele racegame met wat auto's op een racebaan. Het ziet er goed uit voor een Wii game en is ook niet iets baanbrekends of zo. De AI komt niet verder dan bumberkleven of tegen de kant aanrijden en motion blur is ook prima te doen op de Wii net zoals de rook en licht effecten die het spel gebruikt. Conclusie, de Wii versie mist misschien de HD flair, maar heeft wel natuurlijk weer de kantel controls. Ik zie geen fundamentele gameplay veranderingen of iets dergelijks. Het blijft een simpele arcade racer met weinig diepgang, kan dus prima door als Wii product.