Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 92 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.571 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

SOCO_cola schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:29:
wat ik mij nu afvraag, hoe zit dat nou met bijvoorbeeld het ontwikkelen van een Wii Game,
met welke ontwikkeltaal werkt nintendo?

en wanneer je als 3th developer aan de slag wil gaan met de Wii krijg je dan standaar librarys van Nintendo? en dien je dan met een en dezelfde ontwikkeltaal te ontwikkelen, dus bij voorbeeld c++?? of werken ze met een ontwikkeltaal die Nintendo zelf heeft ontwikkeld?
Het ligt eraan wat je eruit wilt halen. De programmeer taal is nog steeds Power PC based, en daar zijn ontzettend veel tools voor via Nintendo maar ook via IBM en andere bedrijven. Eigenlijk is de Wii geschikt voor bijna iedere moderne programmeer taal dus ook C++. Het enige probleem is echter de TEV van de grafische chip. De Wii kent geen shader systeem zoals de Xbox 360 en Playstation 3. Alles moet dus geprogrammeert worden door de ontwikkelaars zelf. Dat is ontzettend veel werk, dus wat de meeste doen is gewoon een schaduw van te voren op de PC maken en hem dan in het spel plakken. Red Steel had dit ook volgens mij met de gare belichting op de mannetjes. Ze hadden allemaal zo een witte licht gloed om zich heen. ongeveer vergelijkbaar met Super Mario Galaxy, maar dat is niet zo overdreven en beweegt mee met Mario.

Nintendo heeft nu wel wat vaste libraries toegevoegd aan de development kit, maar nog steeds zijn veel effecten moeilijk te programmeren. \
en juist omdat NFS er al niet zo goed uitziet als de titels die jij opnoemt, zou EA 't moeten laten om zoiets uit te brengen op de Wii.
Een soortgelijke discussie ontstond over Assasins Creed. Er zijn echter twee grote verschillen.
Ten eerste speel je in AC in een gigantische stad met heel veel mensen. Daarnaast is de schaal van de game vrij groot en worden de speciale effecten en shaders echt goed benut en voegen ze iets toe aan de gameplay. Voor een Wii versie van dat spel moet de gameplay dus omgegooit worden.

NFS is echter een simpele racegame met wat auto's op een racebaan. Het ziet er goed uit voor een Wii game en is ook niet iets baanbrekends of zo. De AI komt niet verder dan bumberkleven of tegen de kant aanrijden en motion blur is ook prima te doen op de Wii net zoals de rook en licht effecten die het spel gebruikt. Conclusie, de Wii versie mist misschien de HD flair, maar heeft wel natuurlijk weer de kantel controls. Ik zie geen fundamentele gameplay veranderingen of iets dergelijks. Het blijft een simpele arcade racer met weinig diepgang, kan dus prima door als Wii product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Anoniem: 231322 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:28:
[...]
Ondanks dat er kereltjes rondlopen die dan uiteindelijk alsnog kunnen schreeuwen dat ook zij NFS hebben kunnen spelen op hun Wii'tje... is dit product volstrekt overbodig :P
Is dit bedoelt als flame of was het per ongeluk?
Snutchz z'n beroep: Pessimist Pur Sang
Ah, ik snap het.

Anyway, ik denk dat het erom gaat dat verschillende mensen verschillende redenen hebben om naar bepaalde games uit te kijken. Welk spel wordt er uberhaupt als realistisch gezien in het algemeen (stijl, graphics, play)? Kan me er eigenlijk geen bedenken... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322

Dat heb jij dan volledig verkeerd begrepen, want dat is namelijk nergens uit op te maken ;)

De Wii is nou eenmaal niet in staat die textures te laten renderen die nodig zijn om semi- fotorealistische beelden te kunnen laten zien.. eens of oneens?

Dus naar mijn inziens is het totaal overbodig om dit soort uitgeklede zooi te laten uitbrengen op een console als de Wii. Die bedoelt is voor hele andere projecten :D

Edit: bericht is voor disjfa :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 231322 op 01-11-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Een wii is 4 keer zo stevig als een ps2. Is GT4 ook gewoon een kiddie game? Eens of oneens?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 231322 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:51:
Dat heb jij dan volledig verkeerd begrepen, want dat is namelijk nergens uit op te maken ;)

De Wii is nou eenmaal niet in staat die textures te laten renderen die nodig zijn om semi- fotorealistische beelden te kunnen laten zien.. eens of oneens?

Dus naar mijn inziens is het totaal overbodig om dit soort uitgeklede zooi te laten uitbrengen op een console als de Wii. Die bedoelt is voor hele andere projecten :D

Edit: bericht is voor disjfa :)
Waarom zou je het niet uitbrengen? Je speelt een spel toch hoofdzakelijk omdat het leuk is, of niet?

De spellen waar ik me het langst mee heb beziggehouden zijn echt geen high-tech spellen van de laatste jaren...
Altijd maar weer ligt de nadruk op mooier, maar er wordt wel vergeten dat gameplay meer doet dan hoe het eruit ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

disjfa schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:52:
Een wii is 4 keer zo stevig als een ps2. Is GT4 ook gewoon een kiddie game? Eens of oneens?
Kom je weer met kiddie aanzetten... is daar enig woord over gerept? Nee dus!
Dat de Wii door velen nog steeds als kiddie wordt beschouwd, is een hele andere discussie waar ik mij nooit in zal mengen, omdat ik die mening simpelweg niet deel. Basta!

Ontopic disjfa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Anoniem: 231322 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:58:
[...]
Dat de Wii door velen nog steeds als kiddie wordt beschouwd, is een hele andere discussie waar ik mij nooit in zal mengen, omdat ik die mening simpelweg niet deel. Basta!
GT4 is ook gemaakt op een console veel slechter dan een 360 of ps2. Is dat minder realistisch?

Reageer nu gewoon ipv de opmerkingen allemaal ontwijken. Dat is gewoon kinderachtig.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-07 08:48
Anoniem: 104593 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:49:
[...]

De programmeer taal is nog steeds Power PC based, en daar zijn ontzettend veel tools voor via Nintendo maar ook via IBM en andere bedrijven.
:X

Dat is onzin. Een moderne programmeertaal is niet gebaseerd op een processor, alleen de gebruikte compiler voor die programmeertaal zal afhangen van de CPU(naast eventuele platform specifieke libraries).
Je haalt nu weer (expres?) verschillende dingen door elkaar om de discussie te kunnen winnen. Een realistische stijl is niet hetzelfde als fotorealistisch. Need for Speed is op de Xbox 360 en PS3 absoluut niet fotorealistisch, waarom verwacht je dat dan weer wel van de Wii versie?

De Wii versie ziet er natuurlijk minder goed uit dan de PS3 en Xbox 360 versies. Het spel is echter niet spontaan lelijk omdat er een andere versie is die er veel beter uitziet.

EDIT: O ja, de sterrencatalogus is geupdate:
  • 3500 Meer Brain Training Notebook + notitieblokje
  • 5000 Donkey Kong T-shirt - maat L (mannenmodel)

[ Voor 9% gewijzigd door MetroidPrime op 01-11-2007 16:05 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HO STOP!!!
Afbeeldingslocatie: http://www.product-reviews.net/wp-content/userimages/2007/05/residentevil4wii3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamingworldx.com/gcn/images/mgs4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.game-attitude.com/media/images/maj0130/evolution06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cheatcc.com/imagesngc/pikmin2rev3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.the-nextlevel.com/previews/gamecube/star_wars_rebel_strike/rebel_strike9.jpg

Nee dat kunnen de Wii en Gamecube inderdaad niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Jullie kunnen er lang en breed over door blijven discussiëren, maar of iets realistisch is of niet blijft een subjectief oordeel. Ik wens jullie dus succes met het verdere vervolg. :P

Daarnaast zijn er zoveel elementen in een game die het gevoel van realisme beïnvloeden... natuurlijk onder andere de stijl: ziet het er "cartoony" uit, of niet? Lijkt me bijvoorbeeld duidelijk dat Zelda: TP qua stijl realistischer eruit ziet dan Zelda: WW. En daarbinnen kun je weer kijken naar in hoeverre de character models, textures, etc bewerkstelligen een personage of wat voor object dan ook realistisch weer te geven (vorm, reflecties, etc). Maar daarnaast kun je ook letten op de overeenkomsten met de echte wereld: zie je wel eens elfen met pijl en bogen lopen op straat? Op de verhaallijn: is het een bestaand verhaal of fictief, zou het mogelijk kunnen gebeuren of is het een absurde opeenvolging van gebeurtenissen - een soap serie is in dat opzicht bijvoorbeeld ook niet realistisch. Op de gebeurtenissen zelf. Op de simulatie van natuurkundige fenomenen: is de zwaartekracht vergelijkbaar met die op aarde/de locatie waar het zich afspeelt, storten mannetjes realistisch in elkaar na een kogel in hun hoofd te krijgen, wat gebeurt er met de auto in een racegame na een harde botsing, etc. Op gedragsaspecten van NPCs: gedragen ze zich zoals een echt mens zou doen in vuurgevechten, kunnen ze intelligent met je communiceren en collaboreren, of zelfs: doorstaan de NPCs de Turing Test? Of nog verder doorvoeren: hoe zit het met andere zintuiglijke input als tast en reuk? En zo zijn er nog wel een aantal dingen te bedenken die het gevoel van realisme beïnvloeden.

Mijn punt is dat in de vurige discussie hierboven iedereen steeds weer andere aspecten aandraagt in z'n argumentatie, en de boel dus lekker allemaal langs elkaar heen loopt. Tuurlijk is het niet realistisch om met je truck in ExciteTruck een kilometer naar beneden te vallen en gewoon vrolijk verder te rijden, maar de grafische stijl is weer wel realistischer dan bijvoorbeeld het cartoon-achtige uiterlijk van Mario Kart. Games hebben verschillende aspecten en die kunnen verschillende mate van realisme met zich meebrengen. Daarnaast is het nogal lastig om games in het algemeen in een van de twee hokjes te duwen (wel/niet realistisch), gezien het feit dat realisme een continue dimensie is, geen binaire, en de beoordeling waar het zich in die dimensie bevindt nog subjectief is ook. Oftewel: bespaar je de moeite hier nog langer over door te discussiëren. :P

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Anoniem: 231322 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:37:
[...]

kiddy/volwassen is helemaal niet ter sprake gekomen... dit valt bij deze dus af.
Bravo, je hebt de inhoud volledig genegeerd en koos ervoor alleen de eerste 2 regels te lezen. Alé, omdat ik zo aardig ben zal ik het je nogmaals uitleggen:

Het is niet het realisme die een game maakt of breekt, maar de smaak van de gamer. Super Mario Galaxy* is een onrealistische game, maar desalniettemin gooit het hoge ogen en kijk ik er enorm naar uit. Er zijn zonder enige twijfel gamers die het geen zak aan zullen vinden, maar er is ook een grote groep die het wel bevalt.

Overigens hoeft dit helemaal niet genre specifiek te zijn: TF2 is enorm cartoony, maar valt onder FPS, normaliter een realistisch genre.

*SMG mag je vervangen door een bestaande game alá Super Mario World of Zelda: TP, mocht je liever een game zien die ik al wel gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NinteX » Is géén Native 1080p.... dus helaas kerel... misschien in de volgende generatie...

Maar jullie zitten voortdurend de Wii te verdedigen wat helemaal niet nodig is... het gaat erom dat de game NFSPS gwn onzettend ruk is overgezet... dat kun je niet ontkennen.
Want voor een console die 4x krachtiger blijkt te zijn dan de PS2... zijn de graphics ver beneden peil!

Dat is waar ik mij aan stoor.... de laksheid van EA in dit geval. Het heeft niets met afzeiken te maken, niets met kiddie/volwassen games, niets van dat alles... jullie draven een beetje door....

En dat de Wii geen console is om topnotch grafisch spul op uit te brengen, is toch ook al lang bekend ;) ....maar dat maakt het dan toch ook niet een slechte console.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cleetje schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:17:
[...]

Bravo, je de inhoud volledig genegeerd en koos ervoor alleen de eerste 2 regels te lezen. Alé, omdat ik zo aardig ben zal ik het je nogmaals uitleggen:

Het is niet het realisme die een game maakt of breekt, maar de smaak van de gamer. Super Mario Galaxy* is een onrealistische game, maar desalniettemin gooit het hoge ogen en kijk ik er enorm naar uit. Er zijn zonder enige twijfel gamers die het geen zak aan zullen vinden, maar er is ook een grote groep die het wel bevalt.

Overigens hoeft dit helemaal niet genre specifiek te zijn: TF2 is enorm cartoony, maar valt onder FPS, normaliter een realistisch genre.

*SMG mag je vervangen door een bestaande game alá Super Mario World of Zelda: TP, mocht je liever een game zien die ik al wel gespeeld heb.
:O andere discussie vrind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Anoniem: 231322 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:19:
En dat de Wii geen console is om topnotch grafisch spul op uit te brengen, is toch ook al lang bekend ;) ....maar dat maakt het dan toch ook niet een slechte console.....
Euh

MP3, SMG, etc etc etc. Zelfs NFS ziet er ook goed uit. Minder als je er een 360 naast zet. Maar dat betekend niet dat het direct lelijk is.

[ Voor 15% gewijzigd door disjfa op 01-11-2007 16:26 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
oZner schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:10:
Is er iemand die een Wii-Mote charger heeft gekocht?
Volgens mij zijn er een aantal merken die dit aanbieden, Play.com heeft bijvoorbeeld 3:
http://www.play.com/Games...arging-Stand/Product.html
http://www.play.com/Games...ower-Station/Product.html
http://www.play.com/Games...arge-Station/Product.html

Maar als je de reviews leest dan vraag ik me af of het handig is ze te kopen. De ene knalt uit elkaar en de andere sloopt je Wii-Motes.
De MediaMarkt heeft er ook een aantal... en het moet wel zo zijn dat iemand ze heeft gekocht, toch? Ervaringen??
Ik heb de chargestation van Nyko en daar ben ik extreem tevreden over. Enige "nadeel" is dat je batterij klepje voorzien wordt van een antislip laagje.
Verder werkt het gewoon helemaal top. Stevig gebouwd, gewoon in het stopcontact pluggen (en dus sneller laden), goede batterij duur, gewoon met wrsitstraps in place te gebruiken.
Grote nadeel is dat hij niet in nederland leverbaar is maar deze site heeft hem wel en voor een goede prijs. Als je een chargestation zoekt is dit imo je enige keuze ;)
Mogelijk dat je een US/UK->EU verloopstekker van 1,5 eu moet kopen voor de stekker.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:19:
NinteX » Is géén Native 1080p.... dus helaas kerel... misschien in de volgende generatie...
Oke, dus jij beweerd dat Native 1080P alleen maar realistisch genoemd kan worden..
Dan zijn de volgende titels:
HALO 3(640P), PGR3(640P), PGR4(720P), HAZE(720P), LAIR(720P), Heavenly Sword(720P), Gears of War(720P), Need for Speed(720P), Assasins Creed(720P), Forza 2(720P) ook allemaal niet realistich.....en dan had ik eigenlijk de complete Xbox 360/PS3 line-up kunnen neerdumpen, maarja dat is zoveel werk.

De "native" niet "upscaled" 1080p games tot nu toe:
Resident Evil 5(1080p)
Devil May Cry 4(1080p)

Ja ik ben ook een massive Capgod fan, maar om nu te zeggen dat de rest geen games kan maken gaat een beetje ver niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Anoniem: 231322 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:08:
Mochten ze met heldere tegenargumenten aan komen zetten... dan neem ik die graag voor lief O-)
Ok, dus eerst geef je aan open te staan voor tegenargumenten, maar vervolgens doe je (meerdere, niet alleen die van mij) alsof we allemaal een andere discussie voeren dan jij? Sorry hoor, maar als jij elke keer de definitie van “realisme” loopt te verdraaien om gelijk te behalen, dan kan er geen sprake zijn van een discussie.

Kortom, ik pareer uw opmerking…
:O andere discussie vrind..
…met: “jij bent hier degene die geen discussie weet te voeren, laat staan de juiste.”

Overigens spreekt het volledig voor zich dat 360/PS3 versies van een specifiek spel er beter uitzien dan de Wii. Lijkt me ook niet echt meer dan logisch.

Verder sluit ik me aan bij NinteX’s laatste opmerking (jaja, ik wil nog wel eens op F5 drukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Sterrencatalogus update, deel 2:
  • 10000 Nintendo armbandje
  • 5000 Prinses Daisy T-shirt - maat M (vrouwenmodel)
  • 5000 Wario T-shirt - maat M (mannenmodel)
  • 5000 Prinses Peach T-shirt - maat M (vrouwenmodel)
  • 5000 Prinses Daisy T-shirt - maat L (vrouwenmodel)
  • 5000 Yoshi T-shirt - maat M (vrouwenmodel)
  • 5000 Yoshi T-shirt - maat S (vrouwenmodel)
  • 5000 Donkey Kong T-shirt - maat M (mannenmodel)
  • 5000 Prinses Daisy T-shirt - maat S (vrouwenmodel)
  • 5000 Prinses Peach T-shirt - maat L (vrouwenmodel)
  • 5000 Yoshi T-shirt - maat L (vrouwenmodel)
  • 5000 Prinses Peach Tshirt - maat S (vrouwenmodel)

[ Voor 13% gewijzigd door MetroidPrime op 01-11-2007 17:41 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Nintendo is _echt_ kiddie met de t-shirt maten :N

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

MetroidPrime schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:45:
Ik ruik hier discriminatie van Nintendo:

Mannen:
Laag IQ, stinken
Vrouwen:
Elegant, mooi en zorgzaam*

Ach, zolang het geld print, vinden ze alles prima :P

*Met als nadeel dat ze wel vergeleken worden met broedmachine Yoshi, die tot overmaat van ramp door een bekende snorremans flink mishandeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105012

Deze hele discussie is vrij nutteloos omdat jij als blinde koeien, 3 uur in een kwartier langs elkaar heen. Snutchz vind dat NFS slecht is overgezet, en reageert eigenlijk niet op de argumenten van de rest, en de rest hamert het zelfde er maar constant op in.

Het is toch te bizar voor worden, dat ik een complete dag weg ben geweest, en dat er dan een 3 nieuwe pagina's aan posts bij zijn gekomen. Knapper dan dat is het nog dat jullie het voor elkaar krijgen om totaal geen progressie in de discussie te boeken :+

En dan even aan Snutchz: Je moet even iets begrijpen. Ze vallen je niet aan omdat jij vind dat de Wii slecht is, dat het geen fatsoenlijk beeld kan vormen op het tv scherm, enz enz. Jij bent onrealistisch door te stellen dat je vind dat EA NFS maar lekker niet moet porten, omdat het geen 'native 1080p' aan kan, en daardoor lijkt het dus niet meer realistisch. De meeste Wii eigenaren geven daar geen crap om, vooral omdat hun tv geen 1080p aankan, omdat, juist bij een game als NFS, het niet gaat om realistsich schaalmodellen. Het gaat erom dat de besturing goed werkt, dat er flitsende races bij zitten, en dat het er allemaal gelikt uitziet. Het maakt dus geen drol uit of het 'native 1080p' is, of dat het 'foreign 480p(pun intended ;))'. Dit spel heeft dat niet nodig, en dat het er wel zo goed uitziet op de 360 en PS3, doet niets af aan de Wii-versie. Het ziet er namelijk nog steeds goed uit, minder dan op de concurrentie, maar die kunnen weer niet wabberen met Wii-Mote.

Daarnaast vind ik het een beetje arrogant door te stellen dat dit een onnodig product oid is, en dat eigenlijk niemand er behoefte aan heeft. Wie ben jij om dit te beslissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

disjfa schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:25:
[...]

Euh

MP3, SMG, etc etc etc. Zelfs NFS ziet er ook goed uit. Minder als je er een 360 naast zet. Maar dat betekend niet dat het direct lelijk is.
MP3 en SMG zien er schitterend uit ja... maar missen details en sublieme rekenkracht... wat overigens, begrijp me goed, totaal géén gemis is ;)

Vind het nou niet bepaald nodig om de snorharen van Mario te kunnen tellen wel? :D
Om maar een klein voorbeeldje te noemen.

Anyway, jullie gaan tekeer alsof ik één of andere Nintendo hater ben. Ik geef jullie alleen maar bepaalde feiten plus mijn mening van NFSPS... that's it!

Ik houd van Nintendo, ik was één van de eerste met een Wii daargelaten.
Heb 'm zelfs in de tijd gereserveerd op het moment dat de Wii nog schuil ging onder de naam 'Revolution' :P Dus kun je nagaan...

Kunnen we nu weer gwn doorgaan met 't topic? Danke schön O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024

disjfa schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:25:
[...]

Euh

de wii kan je ongeveer vergelijken met een xbox maar met net iets meer power.
zet de specs van een wii en een xbox naast elkaar en dan kan je het zien ;)

specs xbox
733MHz Moederbord: XBOX moederbord Geheugen: 64 MB RAM Videokaart 250MHz grafischeprocessor I/O Controller - Harde schijf: 8GB CD-Rom station: - Brander: XBOX dvdspeler

specs wii
Central Processing Unit (CPU)IBM Broadway 729MHzGraphics Processing Unit (GPU)ATI Hollywood 243MHzSupported ResolutionUp to 480pSystem Memory88MBInternet ConnectivityWiFi 802.11 b/g

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 215024 op 01-11-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-07 21:39

FaceDown

Storende factor.

disjfa schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:46:
Nintendo is _echt_ kiddie met de t-shirt maten :N
Je gaat als volwassen kerel toch ook niet met een Nintendo shirt lopen ;(

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:17
MetroidPrime schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:45:
Het sterrensysteem wordt echt steeds minder de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

FaceDown schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:58:
[...]
De ene dag Nine inch nails, de andere Rayman raving rabbids :Y

Tof man.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik moet zeggen dat ik NFS er goed uit vind zien.
Wat me wel opvalt is dat deomgeving er fletser uit ziet dan de auto's, tenminste zo lijkt het. Is er ook al wat bekend omtrent de controls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FaceDown schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:58:
[...]

ooit de power unlimited gelezen daar werkt een redacteur genaamd jurjen.
die heeft het oude nintendo logo op zijn been Getatoeerd en die gast is in de 30 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212684

ENDLESS OCEAN is vanaf volgende week te koop.
wat een rare game lijkt me dat

http://www.touchgeneratio...P/endless_ocean/film.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:34:
[...]

Oke, dus jij beweerd dat Native 1080P alleen maar realistisch genoemd kan worden..
Dan zijn de volgende titels:
HALO 3(640P), PGR3(640P), PGR4(720P), HAZE(720P), LAIR(720P), Heavenly Sword(720P), Gears of War(720P), Need for Speed(720P), Assasins Creed(720P), Forza 2(720P) ook allemaal niet realistich.....en dan had ik eigenlijk de complete Xbox 360/PS3 line-up kunnen neerdumpen, maarja dat is zoveel werk.

De "native" niet "upscaled" 1080p games tot nu toe:
Resident Evil 5(1080p)
Devil May Cry 4(1080p)

Ja ik ben ook een massive Capgod fan, maar om nu te zeggen dat de rest geen games kan maken gaat een beetje ver niet? :P
Wel, er zijn inmiddels 24 titels, die Native 1080p ondersteunen, voor de PS3 uitgebracht... niet allemaal even denderend... maar goed, volgend jaar meer laat ik maar zeggen ;)

De meeste games nu zijn idd gerenderd in 720p... haahaa ja ok... maar als straks de Wii een HD uitbreiding (720p) krijgt, waar al over wordt gerept door Nintendo, dan stel ik Native 1080p daar tegenover.... (beetje flauw eigenlijk, sorry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Anoniem: 104593 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:49:
[...]

Het ligt eraan wat je eruit wilt halen. De programmeer taal is nog steeds Power PC based, en daar zijn ontzettend veel tools voor via Nintendo maar ook via IBM en andere bedrijven. Eigenlijk is de Wii geschikt voor bijna iedere moderne programmeer taal dus ook C++. Het enige probleem is echter de TEV van de grafische chip. De Wii kent geen shader systeem zoals de Xbox 360 en Playstation 3. Alles moet dus geprogrammeert worden door de ontwikkelaars zelf. Dat is ontzettend veel werk, dus wat de meeste doen is gewoon een schaduw van te voren op de PC maken en hem dan in het spel plakken. Red Steel had dit ook volgens mij met de gare belichting op de mannetjes. Ze hadden allemaal zo een witte licht gloed om zich heen. ongeveer vergelijkbaar met Super Mario Galaxy, maar dat is niet zo overdreven en beweegt mee met Mario.

Nintendo heeft nu wel wat vaste libraries toegevoegd aan de development kit, maar nog steeds zijn veel effecten moeilijk te programmeren. \
Maar hoe testen die programmeurs het dan tijdens het ontwikkelen of de code werkt wat zij hebben ontwikkeld. Hebben ze dan een emulator op hun ontwikkelpc's staan??

En wordt je shader niet bepaald in je engine?

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 212684 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:27:
ENDLESS OCEAN is vanaf volgende week te koop.
wat een rare game lijkt me dat

http://www.touchgeneratio...P/endless_ocean/film.html
Niet echt een game, maar meer een 'beleving' :+

Lijkt me wel grappig voor een half uur maar daarna? :?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
SOCO_cola schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:28:
[...]

Maar hoe testen die programmeurs het dan tijdens het ontwikkelen of de code werkt wat zij hebben ontwikkeld. Hebben ze dan een emulator op hun ontwikkelpc's staan??
Over het algemeen wordt al het testen gedaan op een aangepaste Wii. Deze zal zodanig aangepast zijn dat deze unsigned code vanaf een recordable DVD kan afspelen.
En wordt je shader niet bepaald in je engine?
Nee. Als je GPU geen shaders ondersteunt, dan kun je geen shaders gebruiken in je engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07 15:34

Smoonshine

Feyenoord!!

Anoniem: 231322 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:27:
[...]

Wel, er zijn inmiddels 24 titels, die Native 1080p ondersteunen, voor de PS3 uitgebracht... niet allemaal even denderend... maar goed, volgend jaar meer laat ik maar zeggen ;)

De meeste games nu zijn idd gerenderd in 720p... haahaa ja ok... maar als straks de Wii een HD uitbreiding (720p) krijgt, waar al over wordt gerept door Nintendo, dan stel ik Native 1080p daar tegenover.... (beetje flauw eigenlijk, sorry)
Nu ben ik geen expert, maar volgens mij ga je 1080p pas zien, wanneer je een hele grote televisie hebt. Daarnaast valt of staat een spel in mijn ogen niet met de resolutie waar hij in gerenderd wordt. Of wou je soms zeggen dat Gears of War er lelijk uit ziet, omdat het in 720p gerenderd wordt? Als ik dan Forza 2 of Dirt bekijk (om het over racegames te hebben), dan ziet dat er ook allemaal ontzettend realistisch uit in mijn ogen. In 1080p wordt het uiterlijk van die games echt niet realistischer als je het mij vraagt.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

...
...
uitgerekend in het nintendo topic gaat men de discussie aan over het er al dan niet goed uitzien van grafische kwaliteit van je games?
Face it, Wii games kunnen er niet zo realistisch/gedetailleerd uitzien als ps3/360 games. Dat is ook niet belangrijk! Ik heb de 360 gekocht vanwege de goede games die erop verschijnen, niet vanwege het aantal polygonen dat die er uitwerpt.
Realisme en detail doen niet terzake. Wat WEL veel kan bijdragen aan je gamerservaring doet is hoe goed een spel er uit ziet.
"ho maar, is dat niet wat tegenstrijdig?"
Nee dat is niet tegenstrijdig. Als beste voorbeeld kunnen we best naar de oude adventuregames kijken. Iedereen weet dat games zoals monkey island en day of the tentacle gewoonweg enorm sfeervol gemaakt zijn, terwijl het gewoon een zooi pixels zijn. De beste recente voorbeelden: Paper Mario op de cube of Odin Sphere op ps2. Beide zijn "maar" 2D games, maar Odin Sphere is voor mij grafisch gezien nog altijd het visueel prachtigste spel dat momenteel verkrijgbaar is.
Hetzelfde gaat ook op voor 3D games. Als een ontwikkelaar beweert dat hij een bepaald game niet kan doen op een bepaalde console omdat deze de nodige rekenkracht niet zou hebben dan geeft deze toe dat hij niet het talent heeft om een aantrekkelijke game te maken met de tools die hij ter beschikking heeft. Hij geeft toe dat hij tot 2 jaar geleden niet capabel was om games te maken.
Een goede artiest kan mooie resultaten verkrijgen ongeacht de hulpmiddelen die hij ter beschikking heeft.
Het laatste wat je zou moeten doen is screenshots gaan vergelijken om te zien welk lichteffectje er beter uit ziet, of welke textuur er scherper uitziet (zoals verscheidene mensen hier nu bezig zijn). Ik ken mensen die in nieuwe shooters gewoon stilstaan om een lichtstraal zo uitvoerig mogelijk te bestuderen of met hun neus tegen een muur staan schuren omdat ze de putjes in die muur toch zo mooi vinden...waarom WIL je zoiets doen :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 11:50

Willybubba

Nut up or shut up.

Dus: omdat de Wii grafisch minder is mag NFS niet naar de Wii.

Egoist.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Boeboe schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:22:[...]

Ik ken mensen die in nieuwe shooters gewoon stilstaan om een lichtstraal zo uitvoerig mogelijk te bestuderen of met hun neus tegen een muur staan schuren omdat ze de putjes in die muur toch zo mooi vinden...waarom WIL je zoiets doen :?
Omdat je bouwvakker bent en het metselwerk van een collega wilt bestuderen? :+

Maar inderdaad, de grafische pracht is bij lange niet zo belangrijk als de sfeer. Zo heb ik Gothic III maar zeer kort gespeeld omdat het nagenoeg sfeerloos was. Oblivion was ook een titel die mij buiten de kerker niet echt kon boeien doordat het voor mijn gevoel geen sfeer wist over te brengen: het was allemaal kaal of nep.

Een ander probleem is vaak animatie van de karakters. Het lijkt wel alsof de animatie steeds slechter wordt naarmate de grafische pracht toeneemt. Uiteraard speelt deels de verwachtingen mee: hoe echter het er uit ziet, hoe echter ik ook alles verwacht, inclusief bewegingen en emoties etc.

Kortom: wat mij betreft is sfeer velen malen belangrijker dan het aantal polygonen/particles/resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Willybubba schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:55:
Dus: omdat de Wii grafisch minder is mag NFS niet naar de Wii.

Egoist.
Lolz... laten we zeggen dat de game er een stuk mooier uit had kunnen zien.. :P denk dat dat wel volstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boeboe schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:22:
...
...
uitgerekend in het nintendo topic gaat men de discussie aan over het er al dan niet goed uitzien van grafische kwaliteit van je games?
Face it, Wii games kunnen er niet zo realistisch/gedetailleerd uitzien als ps3/360 games. Dat is ook niet belangrijk! Ik heb de 360 gekocht vanwege de goede games die erop verschijnen, niet vanwege het aantal polygonen dat die er uitwerpt.
Realisme en detail doen niet terzake. Wat WEL veel kan bijdragen aan je gamerservaring doet is hoe goed een spel er uit ziet.
"ho maar, is dat niet wat tegenstrijdig?"
Nee dat is niet tegenstrijdig. Als beste voorbeeld kunnen we best naar de oude adventuregames kijken. Iedereen weet dat games zoals monkey island en day of the tentacle gewoonweg enorm sfeervol gemaakt zijn, terwijl het gewoon een zooi pixels zijn. De beste recente voorbeelden: Paper Mario op de cube of Odin Sphere op ps2. Beide zijn "maar" 2D games, maar Odin Sphere is voor mij grafisch gezien nog altijd het visueel prachtigste spel dat momenteel verkrijgbaar is.
Hetzelfde gaat ook op voor 3D games. Als een ontwikkelaar beweert dat hij een bepaald game niet kan doen op een bepaalde console omdat deze de nodige rekenkracht niet zou hebben dan geeft deze toe dat hij niet het talent heeft om een aantrekkelijke game te maken met de tools die hij ter beschikking heeft. Hij geeft toe dat hij tot 2 jaar geleden niet capabel was om games te maken.
Een goede artiest kan mooie resultaten verkrijgen ongeacht de hulpmiddelen die hij ter beschikking heeft.
Het laatste wat je zou moeten doen is screenshots gaan vergelijken om te zien welk lichteffectje er beter uit ziet, of welke textuur er scherper uitziet (zoals verscheidene mensen hier nu bezig zijn). Ik ken mensen die in nieuwe shooters gewoon stilstaan om een lichtstraal zo uitvoerig mogelijk te bestuderen of met hun neus tegen een muur staan schuren omdat ze de putjes in die muur toch zo mooi vinden...waarom WIL je zoiets doen :?
Resolutie op de Wii boeit ook niet ;) Daar waren we inmiddels wel achter hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:23
Anoniem: 231322 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:27:
[...]
maar als straks de Wii een HD uitbreiding (720p) krijgt, waar al over wordt gerept door Nintendo
:| heb ik iets gemist? Heb nog nooit van zoiets gehoord en kan het me ook niet echt voor stellen :?

Nogmaals mijn vraag van 3 pagina's terug:
Is die actie van dynabyte alleen geldig voor de internetwinkel of ook landelijk voor de 'echte' winkels?

En alsjeblieft, hou nou ff op over die onzin met die graphics... Het gaat werkelijk nergens over... Snorharen tellen van mario, kom op zeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
NFS zal best een toffe game zijn, maar altijd minder dan de ps3 en xbox360 versies. Als je dus een een ps3 of 360 hebt zou ik hem daarvoor halen, eye-candy bij zo'n spel hoort er nou eenmaal bij, en wii controls voegen hier nou ook niet zoveel toe. Ik neem aan dat dit spel op de ps3 en xbox 360 wel een goede online modus heeft. Dit wil niet zeggen dat het op de wii een slechte game wordt. Ik ben sowieso iemand die weinig tot geen van deze jaarlijkse ea games koopt (althans niet voor 60 euro, mischien ergens een x op ebay scoren).
Er zijn gewoon zat exclusives voor de wii te halen, zack en wiki, RE: UC, MOH:heroes, mario galaxy etc.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 11:50

Willybubba

Nut up or shut up.

Mja weet je, je HOEFT het spel niet te kopen en er zijn ook mensen met 1 console (ikke; geen tijd om er meer dan 1 te onderhouden :P) die het spel misschien wel willen. Wat let EA dan om het toch gewoon te releasen...

Sterker nog, het niet doen heeft mede geleid tot het mindere succes van de Cube.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijn89 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:57:
[...]

:| heb ik iets gemist? Heb nog nooit van zoiets gehoord en kan het me ook niet echt voor stellen :?

Nogmaals mijn vraag van 3 pagina's terug:
Is die actie van dynabyte alleen geldig voor de internetwinkel of ook landelijk voor de 'echte' winkels?

En alsjeblieft, hou nou ff op over die onzin met die graphics... Het gaat werkelijk nergens over... Snorharen tellen van mario, kom op zeg 8)7
Misschien een idee om de reply nogmaals over te lezen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NFS is gewoon een leuke toevoeging voor het Wii aanbod. Als er nu iets technisch echt mis is met het spel(NFSU 2 op de cube bijvoorbeeld, haperende framerate en heel lelijke blur) dan begrijp ik de kritiek. Maar voor Wii begrippen is dus niks mis met NFS. Als je de game in HD wilt spelen kun je gewoon een Xbox 360 of PS3 versie halen, maar wanneer je geen HD scherm of HD console hebt, waarom zou je dan NFS:PS laten liggen?

Om te laten zien hoe debiel je argument is:
Ik ga denk maar geen Xbox 360 spellen meer kopen, alles komt beter op zijn recht met de Wii controls. Gears of War... pfff denk is in hoe tof dat zou zijn met Wii Remote besturing, screw de graphics.

In andere woorden je kan er uren over blijven doorzagen. Als jij vind dat NFS voor de WIi lelijk is dan koop je hem toch gewoon niet? Je wordt niet afgevoerd door de geheime dienst of in elkaar geslagen als je de Xbox 360 versie in plaats van de Wii versie haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk eens goed naar die graphics! Kijk nou toch eens goed naar die graphics! Dat is mijn argument!
Heeft EA daar een goede taak verricht? NEE! Zou dat er mogelijk veel beter uit kunnen zien?!? JA!

Ook deze versie heeft te kampen met hapering! Is je dat niet opgevallen dan? Kijk hoe die auto's op de weg liggen dan.... 30 nov. komt die game uit... polijsten ho maar... piece of crap shit product.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 231322 op 01-11-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chill dude... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die gasten hier... echt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Wanneer ik, vaak 's avonds, dit topic doorlees dan zie ik vaak Snutchzs posts niet meer omdat ze weggehaald zijn door mods. Nu begrijp ik waarom. Geen discussie voor nodig.

BWii review van IGN is uit: 8

Ik heb het origineel nog nooit gespeeld, maar deze komt waarschijnlijk wel in het huis.

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onderbouwen graag Vincent.... doen we allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 20-06 09:07
Enige nuance is die jongen inderdaad vreemd, dat blijkt wel..

Voor sommige mensen is trollen gewoon een hobby denk ik.. :P
Jammer dat sommigen alleen het verschil tussen een mening hebben en deze propageren als een waarheid/feit niet begrijpen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Anoniem: 231322 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:20:
Onderbouwen graag Vincent.... doen we allemaal...
Kun je niet lezen? Mijn onderbouwing is dat er geen onderbouwing nodig is.

Of bedoel je de review? Dan moet je toch maar gaan lezen, de review is best uitgebreid op IGN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Snutchz, nu weten we het wel hoor. :X

Ga maar vrolijk op Fok posten, daar voel je je vast beter thuis. :Z

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed, maar er is dus niet één die mijn mening deelt wat betreft de überlelijke graphics van NFSPS............ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vincent7 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:09:
Wanneer ik, vaak 's avonds, dit topic doorlees dan zie ik vaak Snutchzs posts niet meer omdat ze weggehaald zijn door mods. Nu begrijp ik waarom. Geen discussie voor nodig.

Ik heb het origineel nog nooit gespeeld, maar deze komt waarschijnlijk wel in het huis.
Is als eens langsgekomen btw ;)

Leuk sfeertje trouwens deze laatste pagina! *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:10
Gezeur over graphics ook altijd :z. Geniet gewoon van je console(s) en ga gamen, ipv. je doodstaren op pixels, AA, etc.

Ontopic: net MP3 gehaald: erg vet spel :). Echt weer een beetje die Half Life sfeer aan het begin. Controls werken best OK (op advanced gezet), al blijft de muis nog steeds de beste manier om een FPS te bedienen. De Wii-mote is echter een goede tweede en iig een stuk beter dan standaard FPS controls op consoles (nog steeds _de_ reden dat ik spellen als Halo ruk vind spelen)...

Valt me wel op dat hij (tot nu toe iig, pas drie uurtjes gespeeld) vrij lineair is voor een Metroid spel...
Anoniem: 231322 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:31:
Goed, maar er is dus niet één die mijn mening deelt wat betreft de überlelijke graphics van NFSPS............ _O-
Als de graphics het enige was dat mis is aan de NFS serie, dan zou het me serieus heel weinig boeien. Wat ik veel vervelender vind is dat de serie qua sfeer en besturing er alleen maar op is achteruitgegaan na Porsche 2000 (geweldig spel en nog steeds de beste uit de serie naar mijn mening). Underground ging nog, Most Wanted was bagger en Carbon heb ik helemaal snel weer van m'n PC gegooid...

[ Voor 33% gewijzigd door equationunequal op 01-11-2007 22:41 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Had ik gemist :o meestal scan ik naar links voor de reviews.
Leuk sfeertje trouwens deze laatste pagina! *;
Ach, dan heb ik ook eens mijn mening gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vincent7 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:22:
[...]

Kun je niet lezen? Mijn onderbouwing is dat er geen onderbouwing nodig is.

Of bedoel je de review? Dan moet je toch maar gaan lezen, de review is best uitgebreid op IGN.
top game!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 231322 op 01-11-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Vincent7 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:09:

BWii lijkt me ook het eerste echt leuke online spel voor de Wii. En het is misschien een titel die ik uberhaupt online ga spelen (ben meer van de single player). Ik ben toch wel blij dat het spel nog een 8 krijgt, BWii was in mijn ogen echt zo'n titel die 2 kanten op kan. Of het is een briljant spel, of het blijft bij een briljant concept. Een briljant spel lijkt het dan niet geworden te zijn, het is in ieder geval wel een goed spel. Deze gaat er bij mij gegarandeerd komen ook.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar niet in 1080p though :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

't gaat toch om de gaaaaaammmmeeeeplaaaayyyyyy :9 toch? Bij de Wii dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Kijk! Snutchz is positief over een spel! Leuke bijdrage Snutchz! Welke spellen speel je nog meer graag op je Wii? :z

Ik heb net even m'n 2e uur MP3 gespeeld. Gezien het m'n eerste Metroid spel is en ik stiekum niet echt van shooters hou komt het wel erg op me af allemaal. Maar moet zeggen dat ik er toch ook wel verslaafd aan begin te raken... mooie omgeving, beetje de weg zoeken, puzzels oplossen en nu en dan wat vijanden weg knallen en bosses verslaan. Helemaal niet zo gek. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
* Captain N zou soms wel eens willen dat de Wii niet zo populair was. Waar is de tijd van de goeie discussies uit de Gamecube periode gebleven? ;(

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Captain N schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:42:
* Captain N zou soms wel eens willen dat de Wii niet zo populair was. Waar is de tijd van de goeie discussies uit de Gamecube periode gebleven? ;(
Helemaal mee eens, Nintendo moet ook maar geen games meer uitbrengen:P
De cyclus van "slechte graphics">"Geen Games">"Wiipoints/Sterren" etc. wordt nu ruw verstoord. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Victorio schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:41:
[...]

Kijk! Snutchz is positief over een spel! Leuke bijdrage Snutchz! Welke spellen speel je nog meer graag op je Wii? :z

Ik heb net even m'n 2e uur MP3 gespeeld. Gezien het m'n eerste Metroid spel is en ik stiekum niet echt van shooters hou komt het wel erg op me af allemaal. Maar moet zeggen dat ik er toch ook wel verslaafd aan begin te raken... mooie omgeving, beetje de weg zoeken, puzzels oplossen en nu en dan wat vijanden weg knallen en bosses verslaan. Helemaal niet zo gek. _/-\o_
Dat zal ik jou eens vertellen beste Victorio :) Dat zijn: RE4, Wii Sports, SMB Banana Blitz, Cooking Mama, Trauma Center : Second Opinion, Super Paper Mario, Metroid Prime 3 : Corruption en binnenkort uiteraard de knaller.......... NFSPS natuurlijk _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Anoniem: 231322 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:47:
[...]

Dat zal ik jou eens vertellen beste Victorio :) Dat zijn: RE4, Wii Sports, SMB Banana Blitz, Cooking Mama, Trauma Center : Second Opinion, Super Paper Mario, Metroid Prime 3 : Corruption en binnenkort uiteraard de knaller.......... NFSPS natuurlijk _O-
Kun je ons eens uitleggen wat je leuk vind/vond aan SMB en Cooking Mama?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat denk je.... de gameplay natuurlijk.... duh.. :P Lekker zwiepen en zwaaien met den remote dat 't 'n lieve lust is *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Ben nu ook begonnen aan MP3, echt een super spel. Soms wel een paar keer aan gamefaqs gedacht maar so far, so good. Het ziet er in ieder geval goed uit, en speelt echt lekker weg. Hier kan ik me wel lekker mee vermaken tot SMG eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ennnnn NFSPS niet te vergeten heh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2 dingen.

Doe niet zo heel irritant daar maak je ook op internet geen vrienden mee.
Ja we weten dat je NFS niets vind, dus andere mensen misschien wel. En wat had die post in godsnaam met NFSPS te maken.

Waarom reageer ik er uberhaupt nog op eigenlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou jij mijn eerste buddy willen zijn op dit forum NinteX..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Laatst online: 10-03-2021
De VC games van deze week zijn weer bekend :)

Samurai Ghost, TG-16, 600
Sonic 3D: Flickies' Island, Mega Drive, 800
Alien Soldier, Mega Drive, 800
Art of Fighting, Neo Geo, 900

Niet echt veel bijzonders dus. Art of Fighting is 1 van de mindere Neo Geo fighters. Sonic 3D is berucht om het niet-leuk-zijn. Samurai Ghost schijnt ook niet veel voor te stellen. Alien Soldier lijkt nog wel aardig. Het is van Treasure, dus dezelfde makers als Gunstar Heroes en Sin & Punishment.

[ Voor 46% gewijzigd door Whollabilla op 02-11-2007 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dat 'Art of Fighting' SNES of NEO GEO ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Anoniem: 231322 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 00:23:
Is dat 'Art of Fighting' SNES of NEO GEO ?
Neo Geo, heb het even verduidelijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Game jij op plasma of LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Nee, CRTtje voor mij.

edit: Wat beelden van de TV Guide Channel en Gift Channel

[ Voor 24% gewijzigd door Whollabilla op 02-11-2007 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-07 14:52

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Zullen er ooit nog eens nuttige channels komen ? ;(
Het enige kanaal dat ik in het begin nog weleens checkte was het weerkanaal, maar dat was ook niet echt je van het door het trage connecten. Het stemkanaal slaat ook kant noch wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

.KeN. schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 03:06:
Het enige kanaal dat ik in het begin nog weleens checkte was het weerkanaal, maar dat was ook niet echt je van het door het trage connecten. Het stemkanaal slaat ook kant noch wal.
Het Wii Ware kanaal. Een soort Xbox Live Arcade met nieuwe goedkope downloadbare spellen. Ook komt er nog een DS demo download kanaal als ik me niet vergis. Ik moet zeggen dat ik het internet kanaal ook best nog wel veel gebruik. Lekker nieuws lezen vanuit bed bevalt best goed zo op de vroege ochtend.

Verder kunnen die kanalen me ook niet zo bijzonder veel interesseren. Het zijn in mijn ogen leuke gimmicks die in het geval van het weer en nieuws kanaal bij lange na niet met teletekst kunnen concurreren om maar eens een voorbeeld te noemen. Enquetes moet je van houden denk ik.

Wat me overigens nog wel leuk lijkt is een trailer kanaal. Demo's zullen er denk ik niet komen, maar dan kunnen filmpjes van spellen ook wel een hoop doen. Die kunnen dan net als in het MP3 kanaal gewoon gestreamd worden. Op die manier doe je toch aan iets van voorproefjes, zonder dat je het hele geheugen van de Wii vol hoeft te gooien.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Smoonshine schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:32:
[...]
Wat me overigens nog wel leuk lijkt is een trailer kanaal. Demo's zullen er denk ik niet komen, maar dan kunnen filmpjes van spellen ook wel een hoop doen. Die kunnen dan net als in het MP3 kanaal gewoon gestreamd worden. Op die manier doe je toch aan iets van voorproefjes, zonder dat je het hele geheugen van de Wii vol hoeft te gooien.
:Y Maar dat kan ook gewoon een flashvideo site zijn die erop afgestemd is :) (alleen dan op iets hogere kwaliteit :+)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

.KeN. schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 03:06:
De kanalen vallen hier en daar aardig tegen qua bruikbaarheid inderdaad. Nintendo heeft echter plannen om nieuwe kanalen toe te voegen en bestaande te wijzigen. Uit mijn hoofd zijn dit als volgt:
  • DS demo’s en Wii trailers
  • Everybody Votes krijgt een make-over: scores geven aan Wii games, zoeken naar games op basis van genre & score, bekijken hoe veel mensen een bepaalde game hebben, etc
  • Check Mii Out: Nintendo organiseert wedstrijdjes om een specifieke Mii te maken (b.v. Iwata, Mario), vervolgens mogelijkheid tot beoordeling door Wii bezitters.
  • WiiWare (via Shopping Channel): “indie” games kopen/downloaden.
  • Wii VC Gifts: mogelijkheid tot het kopen van VC games voor iemand anders (opsturen via de Wii).
Dit heb ik volgens mij ergens op GoNintendo gelezen naar aanleiding van een recent event in Japan. Het zijn overigens plannen van Nintendo, dus veel specifieker waren de omschrijvingen van de kanalen ook niet. Hopelijk weten ze er wat van te maken, want de concepten klinken leuk.

Datums weet ik ook niet, maar dat zal voor Europa sowieso wel verschillen. Het hele Wii VC Gift gebeuren zou in december on-line moeten zijn (world-wide volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 00:07:
[...]
Waarom reageer ik er uberhaupt nog op eigenlijk :/
Goeie vraag... :O
Smoonshine schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:32:
[...]
Die kunnen dan net als in het MP3 kanaal gewoon gestreamd worden. Op die manier doe je toch aan iets van voorproefjes, zonder dat je het hele geheugen van de Wii vol hoeft te gooien.
Maar de filmpjes in het MP3 demo kanaal zijn toch gedownload?

Klopt het trouwens dat je in MP3 ongeveer elke 20 minuten kan saven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Victorio schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:32:
[...]
Zover ik kon zien is alleen het kanaal gedownload. Niet de filmpjes. Het is zeg maar een kleine flashfilm site gefaked als kanaal :P

Maar dat weet ik niet zeker

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 16:43
MP3 is super! Wel even wennen aan de controls. Ik heb altijd met muis en keyboard gespeeld. Het was zelfs zo erg wennen dat ik al dood ging bij de eerste Boss :(

Ik hoop dat er ooit nog een Demo kanaal komt. Spel demo's downloaden op SD of externe harddisk.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gister maar ff gitar hero 3 besteld volgens de winkel was de release datum inderdaad 23 nov :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
disjfa schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:35:
[...]

Zover ik kon zien is alleen het kanaal gedownload. Niet de filmpjes. Het is zeg maar een kleine flashfilm site gefaked als kanaal :P

Maar dat weet ik niet zeker
Ik heb m'n wii nu en dan op internet via de LAN adapter. Volgens mij downloade ik dat kanaal... (was best veel geheugenblocks?) en bekeek ik daarna de filmpjes zonder op internet te zijn. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@dopje...ik haal hem toch voor de 360 hoor..dan heb ik 2 gitaren! :P

FF een berichtje van wii only giknipt/geplakt over GH3:

Guitar Hero III: Legends of Rock is in Amerika overal verkrijgbaar en duizenden simpele gamers voelden zich als herboren rock legendes toen ze met deze game de winkel uitliepen. Eenmaal thuisgekomen bleek echter dat de spontaan groeiende haren en baarden maar even moesten wachten.

Er doen zich namelijk problemen voor met de USB zender die verbinding maakt met de draadloze gitaren. Deze zender is namelijk erg gevoelig en de verbinding kan al worden verstoord door mobiele telefoons, magnetrons, Wi-Fi verbindingen en grote metalen objecten.

Vele gamers zullen deze zaken waarschijnlijk in hun directe omgeving hebben, waardoor de pret misschien snel bedorven is met Guitar Hero. Er wordt momenteel contact opgenomen met Neversoft, Activision en Red Octane. Het is dus even afwachten op officieel bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07 11:09
Kortom een goede reden om de Wii versie te kopen ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:10

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Victorio schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:33:
[...]
Ik heb m'n wii nu en dan op internet via de LAN adapter. Volgens mij downloade ik dat kanaal... (was best veel geheugenblocks?) en bekeek ik daarna de filmpjes zonder op internet te zijn. Vandaar.
Als je het kanaal ingaat wordt er gemeld dat hij met internet verbind.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoedje schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:43:
Nee juist niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Over welke "USB zender" heb jij het dan? De wiimote heeft geen "USB zender"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07 11:09
Ja juist wel... :+

GHIII voor de Wii maakt gebruik van de Wiimote, dus dan heb je geen USB receiver nodig o.i.d. Zie bijv. de IGN review: http://wii.ign.com/objects/899/899094.html.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 02-11-2007 10:55 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sendy schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:52:
[...]

Over welke "USB zender" heb jij het dan? De wiimote heeft geen "USB zender"?
Ik heb geen flauw idee! :P
De wii heeft er geen,maar de 360 ook niet.
Maar het is wel een wii bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoedje schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:43:
heb hem al zo'n 60 keer gezegd neem de wii versie maar nee hoor hij luisterd niet... 8)7
de wii versie kost trouwens €89,- en de 360 versie €99,-
juist wel })

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 215024 op 02-11-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Anoniem: 212684 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:56:
[...]

Ik heb geen flauw idee! :P
De wii heeft er geen,maar de 360 ook niet.
Maar het is wel een wii bericht.
De PS3 versie is de enige die een USB-dongle gebruikt. Het probleem zal dus specifiek voor de PS3 versie zijn. Ik heb wel klachten zien langskomen voor alle drie versies, dat de knoppen op de gitaar niet goed werken vanwege de verwijderbare hals.
Deddiekoel schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:07:
Vreemd ik dacht idd dat vanwege de Wiimote die in de gitaar moet dat er geen aparte zender zou zijn...
Er is ook helemaal geen aparte zender. Wii Only heeft, voor de tweede dag op rij, nieuws over de PS3 versie geplaatst als nieuws over de Wii versie.

[ Voor 27% gewijzigd door MetroidPrime op 02-11-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Vreemd ik dacht idd dat vanwege de Wiimote die in de gitaar moet dat er geen aparte zender zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 10:51
<ik weet het ik loop achter :P >

Gisteren met Twilight Princess de Forest Temple uitgespeeld en voor het eerst op Hyrule Field terechtgekomen. Wat een heerlijk gevoel weer _/-\o_ Leve Zelda _/-\o_

En toch vond ik de Hyrule Field-theme uit OoT sfeervoller, mét zonsopgang-muziekje natuurlijk O-)

[ Voor 46% gewijzigd door speek1984 op 02-11-2007 11:53 ]

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar alleen de wii versie heeft een verwijderbare hals omdat de wii mote er in geklikt moet worden.
En die heeft dus als enige de knoppen storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-07 14:52

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Eh ?
Alle versies hebben een verwijderbare hals zodat je 'm makkelijk mee kunt nemen naar vrienden
(althans, dat was de reden die ze ervoor opgaven.)

EDIT:
A week later, IGN revealed the wireless Les Paul controller, which will feature a removable neck for travel purposes.
http://en.wikipedia.org/w...Hero_III:_Legends_of_Rock

En over die kanalen klinkt allemaal veelbelovend.
Vooral de remix van de bestaande kanalen. Ben benieuwd :)

[ Voor 28% gewijzigd door Ken. op 02-11-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Anoniem: 212684 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:37:
Maar alleen de wii versie heeft een verwijderbare hals omdat de wii mote er in geklikt moet worden.
En die heeft dus als enige de knoppen storing.
Nope. Ze hebben allemaal een losse hals. "Handig om mee te nemen."

Edit: Damn telaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Victorio op 02-11-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222639

Nee, de wii versie heeft een verwijderbare hals om hem makkelijker vervoerbaar te maken. De wii mote kan er ingeklikt worden zonder het verwijderen van de hals.

Dat de toetsen het niet doen ligt aan het feit dat de contactpunten (in de fabriek al) met vuil bedekt zijn. Wanneer men de contactpunten van zowel de body en de hals schoonmaken met een watje moet hij weer super werken.

MP3 is verder wel leuk...maar misschien verkoop ik hem toch weer. Ben niet zo van het puzzelen. (ook al gemerkt tijdens zelda)

EDIT: Luttele seconden later !

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 222639 op 02-11-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Victorio schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:32:
[...]

Goeie vraag... :O

[...]

Klopt het trouwens dat je in MP3 ongeveer elke 20 minuten kan saven?
Wat betreft het save in MP3:

Er zijn 2 save systemen in gebruik voor MP3: de handmatige save en de “checkpoint” save. De handmatige save is beschikbaar zodra je je schip binnenstapt en zul je dus hoofdzakelijke gebruiken aan het begin en eind van een level. In de langere levels zit vaak een 2e landing site, waardoor je tussendoor ook gemakkelijk kan saven. Uiteraard heb je altijd de mogelijkheid om terug te lopen naar je schip en te saven, maar dat kost je uiteraard tijd.

De checkpoint methode is eigenlijk een tijdelijke save die hoofdzakelijk gebruikt wordt vlak voor een bossfight. Je merkt overigens ook niet dat deze saves bestaan tenzij je doodgaat :+ Het voordeel van deze methode is dus dat je zonder te veel gedoe de baas opnieuw kan proberen, nadeel is dat je deze kwijt bent na een reboot.

Al met al werkt het save systeem zeer goed naar mijn idee. Ik heb altijd genoeg gehad aan de standaard save momenten, waarbij de checkpoints een handig hulpmiddel zijn voor de moeilijkere bossfights. Die laatste heb ik amper gebruikt, maar de keren dat je wel doodgaat tijdens een bossfight is het erg fijn dat je bijna direct weer een poging kunt wagen.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Modchips en aanverwanten worden niet in dit topic besproken!