Ik heb een raar probleempje met m'n LG 42LH3300. Ik weet niet als dit onder de noemer 'input lag' valt maar bij mij loopt het geluid achter op het beeld. Dit gebeurt zover ik nu heb kunnen zien enkel bij gebruik van de ziggo SD decoder. Het zou dus ook aan de decoder kunnen liggen want als ik film kijk via de pc is het me niet opgevallen eingelijk.
Dit hebben wij weleens met tv kijken via de ingebouwde anologe tuner. Ook een 3300 serie.
Anoniem: 328936
Is hier niermand op het forum die een 42LS8000 thuis incl een console en mij wat kan vertellen over eventuele inputlag?
Hier bij analoog kijken ook last van niet synchroon beeld en geluid. Het scheelt een beetje per zender heb ik het idee hoe erg het is. Ik hoop dat het met digitaal (CAM) kijken verdwenen is.
Life is not about specs, it is about joy!
Hier hetzelfde probleem. Het verschilt per zender maar soms is het echt niet om aan te zien. Vind de LH3300 al met al een zeer slechte koop. Vind de kijkhoek namelijk ook al niet heel erg best.bartvl schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:50:
Hier bij analoog kijken ook last van niet synchroon beeld en geluid. Het scheelt een beetje per zender heb ik het idee hoe erg het is. Ik hoop dat het met digitaal (CAM) kijken verdwenen is.
Misschien toch maar eens LG bellen en dit probleem aan hen voorleggen!
Anoniem: 293460
Ik ben blij voor jou en de anderen dat het probleem is opgelost.Jorizzz schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:31:
[...]
Ik heb sinds vandaag de nieuwe Cisco firmware, en heb nu gewoon echt HD op de HD zenders. Probleem voor mij dus opgelost! Ik heb zelf een 42LH4000 met LG software versie 3.56. Hopelijk is het probleem nu voor alle LG/Cisco mensen opgelost...
Anoniem: 268810
Hoi ik ben op zoek naar de juiste surround/home cinema set met blue ray speler die het best bij de LG 42SL9000 past. Liefst dat er maar 1 afstandsbediening voor beide gebruikt kan worden.
Wie heeft hier al ervaring mee.
Met vr gr Anja
Wie heeft hier al ervaring mee.
Met vr gr Anja
Anoniem: 342552
ik heb de LG HB354BS 2.1 set icm met de SL429000 een mooie set met veel optie's.Goed geluid ,ipod dockingstation en usb aansluiting voor bijv een externe hdd (ook voor losse ondertiteling).
Erg vreemd. Ik zit nu aan mijn eettafel en kan als ik me omdraai de tv zien ik een hoek van (ruwe schatting) 45 graden alles nog perfect zien. Misschien is de tv dan toch stuk ergens?19william85 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:16:
Beste mensen,
ik heb vorige week de LG 42LH3300 gekocht. Had op verschillende fora en websites waar deze lcd werd verkocht alleen maar goede berichten gelezen. Nu ik hem zelf in mijn bezit heb vind dat de lcd tv een zeer slechte kijkhoek heeft. Als ik maar iets schuin wegloop word het beeld al donkerder. Ik heb dit helemaal nergens gelezen, en het lijkt mij toch sterk dat het mij alleen opvalt.
Had ook al gekeken of ik de tv kon ruilen, maar ik heb hem bij plasmadiscounter gekocht en op hun site staat vermeld dat ze tv's alleen terug nemen tegen de kosten van 10%.
Mij vraag is dus ook of het aan mijn tv kan liggen, want zoals al eerder gezegd heb ik alleen maar hele positieve geluiden over de tv gehoord en niks over de slechte kijkhoek.
Grtz,
William
Mijn vraag: ik wil vanavond digitale TV van Ziggo installeren icm met de Module. Maar in die handleiding staat dat ik eerst digitale tv moet installeren op mijn tv, maar daarover staat niets in de handleiding van de tv..?
Als het menu net zo is als de 32lh3300 is het niet zo moeilijk.
Menu-->Setup-->Auto afstemmen-->Kabel-->Ziggo gegevens invullen (frequentie enzo)-->scannen, klaar!
Menu-->Setup-->Auto afstemmen-->Kabel-->Ziggo gegevens invullen (frequentie enzo)-->scannen, klaar!
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
En dat nog voordat de module met geactiveerde smartcard erin zit? Maar wel met COAX?blitzkrieg schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:56:
Als het menu net zo is als de 32lh3300 is het niet zo moeilijk.
Inderdaad, alleen de coax erin, maar volgens mij kan het eigenlijk ook met te module erin, aangezien ik vanavond nog met de module erin naar de zenders gezocht heb.Black-Death schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:58:
[...]
En dat nog voordat de module met geactiveerde smartcard erin zit? Maar wel met COAX?
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Okay thnxblitzkrieg schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:04:
[...]
Inderdaad, alleen de coax erin, maar volgens mij kan het eigenlijk ook met te module erin, aangezien ik vanavond nog met de module erin naar de zenders gezocht heb.
Edit: nvm
[ Voor 95% gewijzigd door Black-Death op 17-03-2010 23:59 ]
Anoniem: 268810
Hoi
Wij hebben sinds donderdag 18 maart de LG 42SL9500. We kwamen voor de SL9000 maar kregen van Foka uit Rotterdam de 9500 mee (919 euro). Enige verschil was de voet en die gingen we toch niet gebruiken.
Prachtig toestel hoor. Wel wat groot omdat we er maar 3,5 meter vanaf zitten.
Geen last van de schittering omdat we niet aan een zonnige kant zitten met de tv. Als ie uit staat is het wel een spiegel effect maar dat is geen punt.
Bluetooth werkt heel handig!! Foto's er heen sturen en lekker met de bluetooth koptelefoon luisteren zodat de andere geen last van het geluid hebben.
De automatische besparingsstand werkt super. Hierdoor extra scherp beeld. Met volle lichtsterkte hebben we toch wel een korrel. MAAR DAT KOMT omdat we nog ANALOOG TV kijken bij UPC
zal tzt veranderen. DVD super strak beeld.
Teletext lezen is heel apart. Ws door het grote formaat. Onze vorige tv was een TATUNG 81 cm
Geluid niet echt super maar niet belangrijk want het geluid gaat via de Homecinema.
Wij zetten de tv uit met schakelaar(geen stroom toevoer) maar dan verdwijnt de ingestelde datum en tijd. Wij kijken altijd via de tv hoelaat het is. Toch een horloge om dus.....
Rest van instellingen zullen we nog doorwerken het menu is super handig en simpel.
1 grote verlichtte afstandsbediening en een kleinere met de belangrijkste functies. Dus we kunnen allebei de bediening doen ,ha ha.
Jammer dat eigenlijk alle lcd tv de aansluitingen(stroom/antenne ect) achterop de tv zitten dus echt super strak aan de wand is toch moeilijker
Wel 1x HDMI aan de zijkant net als de usb en kaartslothouder.
Wij hebben sinds donderdag 18 maart de LG 42SL9500. We kwamen voor de SL9000 maar kregen van Foka uit Rotterdam de 9500 mee (919 euro). Enige verschil was de voet en die gingen we toch niet gebruiken.
Prachtig toestel hoor. Wel wat groot omdat we er maar 3,5 meter vanaf zitten.
Geen last van de schittering omdat we niet aan een zonnige kant zitten met de tv. Als ie uit staat is het wel een spiegel effect maar dat is geen punt.
Bluetooth werkt heel handig!! Foto's er heen sturen en lekker met de bluetooth koptelefoon luisteren zodat de andere geen last van het geluid hebben.
De automatische besparingsstand werkt super. Hierdoor extra scherp beeld. Met volle lichtsterkte hebben we toch wel een korrel. MAAR DAT KOMT omdat we nog ANALOOG TV kijken bij UPC
Teletext lezen is heel apart. Ws door het grote formaat. Onze vorige tv was een TATUNG 81 cm
Geluid niet echt super maar niet belangrijk want het geluid gaat via de Homecinema.
Wij zetten de tv uit met schakelaar(geen stroom toevoer) maar dan verdwijnt de ingestelde datum en tijd. Wij kijken altijd via de tv hoelaat het is. Toch een horloge om dus.....
Rest van instellingen zullen we nog doorwerken het menu is super handig en simpel.
1 grote verlichtte afstandsbediening en een kleinere met de belangrijkste functies. Dus we kunnen allebei de bediening doen ,ha ha.
Jammer dat eigenlijk alle lcd tv de aansluitingen(stroom/antenne ect) achterop de tv zitten dus echt super strak aan de wand is toch moeilijker
Wel 1x HDMI aan de zijkant net als de usb en kaartslothouder.
De GEHELE SL-serie heeft een DVB-C tuner! Zowel de SL8000, alsook De SL9000 serie.
De SL9000 en SL9500 verschillen qua hardware NIET, alleen qua design een beetje (*500-serie heeft een glasplaat voor i.p.v. een plastic-plaat) Hetzelfde geldt voor de 8-serie.
Om bijvoorbeeld ZIGGO te ontvangen (Digitale zenders, inc Ned HD en Eurosport HD op je LG SL-tv, dien je:
Een AlphaCrypt CAM module te hebben. De geteste variant is: R1.6 met Firmware versie 3.19. (eventueel zelf updaten)
Met natuurlijk een Ziggo-smartcard erin.
Wat je daarna moet doen is je LANDinstellingen instellen op "Zweden" of "Finland". De taalinstellingen hou je gewoon op Engels/Nederlands. Nadat je de regioinstellingen hebt veranderd, verschijnen er ineens op een wonderbaarlijke manier nieuwe instellingsmogelijkheden.
DVB-C is dan geactiveerd.
Hiermee kun je de volle 100% genieten van digitale TV van Ziggo. (Ik denk ook UPC)
Voor de rest: qua de aansluitingen: Als je een HDMI-receiver hebt, is die ene HDMI aansluiting aan de zijkant genoeg. Voor de rest steken de (haakse) COAX en stroomstekker er misschien 2CM uit. Als je het echt wilt, is het mogelijk om de SL aan de muur te hangen.
De SL9000 en SL9500 verschillen qua hardware NIET, alleen qua design een beetje (*500-serie heeft een glasplaat voor i.p.v. een plastic-plaat) Hetzelfde geldt voor de 8-serie.
Om bijvoorbeeld ZIGGO te ontvangen (Digitale zenders, inc Ned HD en Eurosport HD op je LG SL-tv, dien je:
Een AlphaCrypt CAM module te hebben. De geteste variant is: R1.6 met Firmware versie 3.19. (eventueel zelf updaten)
Wat je daarna moet doen is je LANDinstellingen instellen op "Zweden" of "Finland". De taalinstellingen hou je gewoon op Engels/Nederlands. Nadat je de regioinstellingen hebt veranderd, verschijnen er ineens op een wonderbaarlijke manier nieuwe instellingsmogelijkheden.
Hiermee kun je de volle 100% genieten van digitale TV van Ziggo. (Ik denk ook UPC)
Voor de rest: qua de aansluitingen: Als je een HDMI-receiver hebt, is die ene HDMI aansluiting aan de zijkant genoeg. Voor de rest steken de (haakse) COAX en stroomstekker er misschien 2CM uit. Als je het echt wilt, is het mogelijk om de SL aan de muur te hangen.
Gulfstream G650
Dat is raar. Ik heb dan welliswaar de 32" versie, maar kan er praktisch naast zitten en dan zie ik het beeld nog19william85 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:11:
[...]
Hier hetzelfde probleem. Het verschilt per zender maar soms is het echt niet om aan te zien. Vind de LH3300 al met al een zeer slechte koop. Vind de kijkhoek namelijk ook al niet heel erg best.
Ik ben opzoek naar een scherm wat ik kan gebruiken als TV, monitor en voor spelcomputers (zowel pc als spelconsole) Al speel ik niet zo heel veel spellen, dus mijn eisen daarvoor zijn niet extreem, het moet gewoon lekker eruit zien zegmaar.
Via de pricewatch kwam ik uit op onder andere 2 LG's, de 32LH3000 en 32LH3300, alleen zie ik niet veel verschillen hiertussen ( http://tweakers.net/pricewatch/compare/621/237788;245726 )
Heeft de 3300 geen USB of toch wel? (er wordt hier namelijk ook gewoon over die usb activatie gesproken?)
Bij de 3000 wordt alleen het dynamisch contrast gegeven en bij de 3300 alleen het statische contrast.
Volgens de pricewatch heeft de 3000: Analoog, DVB-T en CI+
en de 3300: Analoog, DVB-C en CI+
Klopt dit? Lijkt me niet toch..
Als ik op de site van LG zelf kijk zie ik alleen het volgende verschil:
Clear Voice II: 3000-Ja 3300-Nee
Dus ze zijn verder identiek? De 3300 is een Ziggo variant van de 3000, maar wat zijn dan de verschillen? Lijkt mij dat de ziggo variant als meerwaarde CI+ heeft, maar dat heeft de 3000 volgens pricewatch ook. Op de site van LG kan ik hier niets over vinden.
Ofwel, om mijn lange omslachtige verhaal kort te maken:
- Wat zijn de verschillen tussen de (32)LH3000 en de (32)LH3300?
- Kunnen ze alle twee CI+ aan, ofwel digitale tv van Ziggo
- Hebben ze alletwee een DVB-T decoder, ofwel, kan ik er digitenne mee kijken zonder externe decoder
(waarom ik ziggo en digitenne wil? Ik zit nu op kamers met Digitenne, maar in de toekomst ga ik terug en heb ik weer Ziggo)
Ook las ik in dit topic iets over usb activatie en divx en mkv (1080p??) Kunnen ze alletwee dit? En beide even goed of zit hier geen verschil in?
Links naar goede reviews over een van deze twee tv's of beide zijn ook altijd welkom
Via de pricewatch kwam ik uit op onder andere 2 LG's, de 32LH3000 en 32LH3300, alleen zie ik niet veel verschillen hiertussen ( http://tweakers.net/pricewatch/compare/621/237788;245726 )
Heeft de 3300 geen USB of toch wel? (er wordt hier namelijk ook gewoon over die usb activatie gesproken?)
Bij de 3000 wordt alleen het dynamisch contrast gegeven en bij de 3300 alleen het statische contrast.
Dus ze zijn verder identiek? De 3300 is een Ziggo variant van de 3000, maar wat zijn dan de verschillen? Lijkt mij dat de ziggo variant als meerwaarde CI+ heeft, maar dat heeft de 3000 volgens pricewatch ook. Op de site van LG kan ik hier niets over vinden.
- Hebben ze alletwee een DVB-T decoder, ofwel, kan ik er digitenne mee kijken zonder externe decoder
(waarom ik ziggo en digitenne wil? Ik zit nu op kamers met Digitenne, maar in de toekomst ga ik terug en heb ik weer Ziggo)
Ook las ik in dit topic iets over usb activatie en divx en mkv (1080p??) Kunnen ze alletwee dit? En beide even goed of zit hier geen verschil in?
Links naar goede reviews over een van deze twee tv's of beide zijn ook altijd welkom
Kan iemand van jullie mij uit dehiermee helpen?
42LH3300 / Samsung R710 laptop met HDMI uitgang (Vista SP2)
De twee zijn aan elkaar gekoppeld dmv. een 10 meter HDMI kabel.
Op het moment dat ik van de HDMI input (laptop) overschakel naar HD/DTV signaal antenne/kabel
(Caiway gebied, geen CAMmodule), is er geen geluid op de LCD (lijkt op volledige mute).
En soms is het vice versa, van HDtv naar HDMI (laptop), geen geluid op TV bij film kijken.
(film kijken via laptop op TV)
Het probleem dit zich ook voor als je de HDMI kabel loskoppelt van de laptop, nadat je op de input film gekeken hebt.
Alleen de stroom er volledig afhalen helpt.
Ik keek eerst via een Samsung 32B550 LCD (10mtr HDMI en R710), niks geen problemen.
Het is aannemelijk om kabel en laptop weg te schrappen als boosdoener.
Het lijkt erop alsof de LCD de audio niet goed schakelt, want je kan het geluid op 100% zetten... er komt geen geluid uit bij overschakeling van input.
Ik heb al de fabrieksinstellingen herstelt, HDMI kabel gewisseld, alle 3 de HDMI poorten uitgeprobeerd.
Iemand suggesties?
42LH3300 / Samsung R710 laptop met HDMI uitgang (Vista SP2)
De twee zijn aan elkaar gekoppeld dmv. een 10 meter HDMI kabel.
Op het moment dat ik van de HDMI input (laptop) overschakel naar HD/DTV signaal antenne/kabel
(Caiway gebied, geen CAMmodule), is er geen geluid op de LCD (lijkt op volledige mute).
En soms is het vice versa, van HDtv naar HDMI (laptop), geen geluid op TV bij film kijken.
(film kijken via laptop op TV)
Het probleem dit zich ook voor als je de HDMI kabel loskoppelt van de laptop, nadat je op de input film gekeken hebt.
Alleen de stroom er volledig afhalen helpt.
Ik keek eerst via een Samsung 32B550 LCD (10mtr HDMI en R710), niks geen problemen.
Het is aannemelijk om kabel en laptop weg te schrappen als boosdoener.
Het lijkt erop alsof de LCD de audio niet goed schakelt, want je kan het geluid op 100% zetten... er komt geen geluid uit bij overschakeling van input.
Ik heb al de fabrieksinstellingen herstelt, HDMI kabel gewisseld, alle 3 de HDMI poorten uitgeprobeerd.
Iemand suggesties?
[ Voor 11% gewijzigd door Smirnoff op 21-03-2010 10:29 ]
Ik heb LG deze vraag ook gesteld, maar moet zeggen dat ze redelijk vaag zijn met het antwoorden:brrrt schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:29:
Ik heb een 32LH5000 met usb ingang. Dit werkt allemaal prima (boven verwachting) en ga binnenkort een externe harde schijf nemen om de foto's/films massaal aan de tv te koppelen (dat scheelt weer overzetten op usb). Hebben jullie nog tips? Kan ik gewoon elke harde schijf nemen die bij bv. een dixons in de aanbieding is?
Ik wil namelijk een harde schijf van 1,5TB aan de tv koppelen. Zijn er problemen bekend? Waar moet ik vooral op letten? Gaat 1,5TB wel (aangezien ik ook ergens max. 1000gb gelezen heb)?
Van de 1,5 TB stap ik dus af...Beste,
het is bij ons niet bekend wat het toestel precies doet als u toch die harde schijf van 1,5TB aansluit.
Er wordt wel in uw handleiding aangegeven dat het toestel in dat geval misschien niet naar behoren zal werken, maar wat dit precies inhoudt, en wat eventuele gevolgen hiervan kunnen zijn, is bij ons helaas ook niet bekend.
Wij raden u om die reden toch gewoon aan om u aan de max. capaciteit van 1000 GB te houden, mocht u dit toch anders willen doen, dan is dit geheel op eigen risico!
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
LG Electronics Benelux
Heeft iemand ervaringen met goede 1TB harde schijven in combinatie met de LH5000? Zelf zat ik te denken aan de Western Digital Elements 1TB of de LaCie 1TB.
Eerst was ik zeker van de LaCie (omdat ik dacht dat 't een goed merk was en het pianolak zwart was -> cool voor de tv!), maar de reviews vallen iets tegen.
Wat zijn jullie ervaringen? Welke schijven lopen prima, ervanuit gaande dat hij vooral aan m'n tv zal hangen?
Anoniem: 351373
mijn tv is de LH4000 en is gebricked nadat ik hem geflashed heb op de juiste manier volgens de lg wiki erg vreemd maar kan ik nu het beste dom spelen en terug naar de wehkamp of eerlijk zijn en naar lg service gaan..? gr tim
Ik ben hier ook benieuwd naar.. Ik wil de 32LH5000 versie voor mijn slaapkamer aanschaffen en veel gebruik maken van de USB/Movie mogelijkheid. Maar is een externe HDD mét voeding noodzakelijk? Ik gebruik nu zelf voor mn media library een 2,5" Verbatim 500GB (zonder voeding). Gaat dit problemen geven? Of zou een 4 of 8GB usb-stickje om 1 of 2 films op te zetten ook moeten kunnen....sjong schreef op zondag 07 maart 2010 @ 16:09:
Ik heeb een LG 37LH5000.
Nu kan ik prima video materiaal vanaf een USB stick afspelen. Ook als de USB stick NTFS is ingedeeld gaat het prima.
Echter als ik een 2.5" USB Disk aansluit (NTFS) dan gaat het bladeren over de disk zoooo traag. Het afsplen van een film kom ik niet eens aan toe.
Iemand een idee of het wel mogelijk is om een 2.5" USB disk aan te sluiten op de TV in verband met het verzorgen van de stroom voorziening?
Of moet het een USB disk zijn met eigen voeding?
De 3300 werkt via CI+ wel met ziggo, de 3000 is niet gecertificeerd.Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:48:
Ik ben opzoek naar een scherm wat ik kan gebruiken als TV, monitor en voor spelcomputers (zowel pc als spelconsole) Al speel ik niet zo heel veel spellen, dus mijn eisen daarvoor zijn niet extreem, het moet gewoon lekker eruit zien zegmaar.
Andere verschillen zijn: wel USB voor de 3000 (en met hack ook goed bruikbaar) de 3300 heeft geen functies voor de USBpoort, wel voor service, maar niet als hack voor video en/of foto's.
Wat de 3300 ook niet heeft, in tegenstelling tot wat op de website van LG staat is de expertmode voor de beeldaanpassing. Het beeld is standaard al wel erg mooi, maar die expertmode bleek er toch helaas niet op te zitten. Bij de 3000 wel.
Anoniem: 351442
Hoi allen,
Ik twijfel om de LG 32" LH5000 te kopen. Heb zeer veel goede recenties gelezen, nu heb ik echt nog een vraag: Ik weet dat de tv een CI slot heeft, maar heeft deze ook een CI + slot? En is deze gecertificeerd met bijvoorbeeld Ziggo? Want ik begreep dat er ook nog eens een verschil zit tussen een CI + aansluiting hebben en ook een daadwerkelijk gecertificeerd CI + slot?
mvg.
Marc
Ik twijfel om de LG 32" LH5000 te kopen. Heb zeer veel goede recenties gelezen, nu heb ik echt nog een vraag: Ik weet dat de tv een CI slot heeft, maar heeft deze ook een CI + slot? En is deze gecertificeerd met bijvoorbeeld Ziggo? Want ik begreep dat er ook nog eens een verschil zit tussen een CI + aansluiting hebben en ook een daadwerkelijk gecertificeerd CI + slot?
mvg.
Marc
zijn er al data bekend?salimrmaf schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:44:
LG heeft in Kopenhagen de afgelopen week een round up gegeven van hun nieuwste lijn: de Infinia.
[afbeelding]
Veranderingen tegenover het nieuwsbericht hier op Tweakers:
De LE8500 krijgt WEL 3D, en de LE8500 wordt WEL beschikbaar in de 42"-formaat.
De SKYPE camera die bij de LG's past kost rond de 100 Euro.
De LE8500 is pas rond Mei beschikbaar. De LE9500 nog later...
De LE7500 komt er spoedig (1 maand) aan, en aan de hand daarvan kun je zien wat de prijzen gaan doen, in vergelijking met de huidige lijn van LG.
3D; tsja ze moeten wel. Samsung en Sony hebben bij vrijwel hun gehele nieuwe lijn 3D-support.
Nee, ik denk het niet. Ik heb aan mijn sl9000 een 2.5", 1TB Western Digital MyPassport Essential hangen (zonder voeding) en dat werkt perfect. Hij hang achterop de TV met klittenbandhabermas schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:10:
[...]
Maar is een externe HDD mét voeding noodzakelijk? Ik gebruik nu zelf voor mn media library een 2,5" Verbatim 500GB (zonder voeding). Gaat dit problemen geven?
Heb sinds een tijdje de Lg 32LH3300 met digitale televisie bij Ziggo. Maak gebruik van de module. Maar Nederland 3 HD werkt niet en de Ziggo helpdesk is ook debiel bezig.
In hun eerste mail zeiden ze dat het aan de decoder kon liggen, later zeiden ze dat ik geen digitale tv had en daarna vroegen ze of mijn tv wel Ziggo gecertificeerd was
Fucking debiel dus
Iemand die hier iets vanaf weet? Zou een firmware update helpen? Kan nieuwe firmware btw nergens vinden op de site van LG
In hun eerste mail zeiden ze dat het aan de decoder kon liggen, later zeiden ze dat ik geen digitale tv had en daarna vroegen ze of mijn tv wel Ziggo gecertificeerd was
Iemand die hier iets vanaf weet? Zou een firmware update helpen? Kan nieuwe firmware btw nergens vinden op de site van LG
Anoniem: 37526
Een AlphaCrypt in mijn SL9000 met Ziggo in regio 5555. Nederland 1 HD kan ik met forse artifacts ontvangen, voor de rest van de zenders ben ik niet Entitled, aldus de AlphaCrypt. Schijnbaar kan mijn SL9000 het dan toch niet.
Jammer, gelukkig is de analoge ontvangen van mijn SL9000 van prima kwaliteit.
Jammer, gelukkig is de analoge ontvangen van mijn SL9000 van prima kwaliteit.
Afgelopen vrijdag de SL9000 gekocht. Nu ben ik alleen benieuwd hoe ik digitale TV kan ontvangen.
Is het echt gewoon een Alphascrypt Classic 'kaart' met een Ziggo Smartcard kopen (ik ontvang al analoog signaal van Ziggo), de smartcard activeren en het land op Finland / Zweden zetten? Of garandeert niet 100% dat het werkt?
Is het echt gewoon een Alphascrypt Classic 'kaart' met een Ziggo Smartcard kopen (ik ontvang al analoog signaal van Ziggo), de smartcard activeren en het land op Finland / Zweden zetten? Of garandeert niet 100% dat het werkt?
Wat ik heb gedaan:Bartaz schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:58:
Afgelopen vrijdag de SL9000 gekocht. Nu ben ik alleen benieuwd hoe ik digitale TV kan ontvangen.
-AlphaCrypt met smartcard erin
-Zenders zoeken op Zweden met 372.000 en regio 555. Alles gevonden, maar helaas alles scrambled
-Gebeld om te activeren
-Nederland 1 en Nederland 1 HD ontvang ik met heel veel artifacts, voor de rest niks.
Deze combi werkt dus zeker niet gegarandeerd. Ik ga nu op mijn TV en Alphacrypt alle mogelijk combinaties van firmwares proberen, misschien dat dat werkt.
Welke firmware staat er op je Alphacrypt module?Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:03:
[...]
Wat ik heb gedaan:
-AlphaCrypt met smartcard erin
-Zenders zoeken op Zweden met 372.000 en regio 555. Alles gevonden, maar helaas alles scrambled
-Gebeld om te activeren
-Nederland 1 en Nederland 1 HD ontvang ik met heel veel artifacts, voor de rest niks.
Deze combi werkt dus zeker niet gegarandeerd. Ik ga nu op mijn TV en Alphacrypt alle mogelijk combinaties van firmwares proberen, misschien dat dat werkt.
R1.6, 3.19, maart 2009 is de firmware datum. Gekocht in een winkel.Bartaz schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:20:
[...]
Welke firmware staat er op je Alphacrypt module?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 23-03-2010 14:50 ]
Ik ben nu een tijdje op zoek naar een tv voor in de woonkamer voor max 500 euro.
Nu zijn de lg's een bekend merk in deze prijscategorie. Ik zit zelf ongeveer 3 tot 3,5 meter van de tv. Momenteel staat er nog een oude beeldbuis van 60 cm..
Ik denk dat ik in deze situatie het beste voor een 37" kan gaan, niet waar?
Toch ben ik een beetje bang dat het wat te klein zal zijn.
Afgelopen weekend in de Media Markt wezen kijken naar groottes, natuurlijk kan je het dan niet vergelijken met je eigen woonkamer. 42" lijkt mij veel te groot. Helaas zie ik in de pricewatch geen 40" LG's staan.
Mijn oog valt op twee modellen:
LG 37LH3000
LG 37LF2500
Het eerste model is wat goedkoper incl verzendkosten, maar heeft blijkbaar wel een veel hogere contrastverhouding. Is dit model dan ook werkelijk stukken beter?
Verder lees ik over de usb activatie hack, super cool natuurlijk om rechtstreeks vanuit een stickie divx/hd content te kunnen kijken!
Wat is jullie mening, gaan voor de LH3000 of de LF2500?
Nu zijn de lg's een bekend merk in deze prijscategorie. Ik zit zelf ongeveer 3 tot 3,5 meter van de tv. Momenteel staat er nog een oude beeldbuis van 60 cm..
Afgelopen weekend in de Media Markt wezen kijken naar groottes, natuurlijk kan je het dan niet vergelijken met je eigen woonkamer. 42" lijkt mij veel te groot. Helaas zie ik in de pricewatch geen 40" LG's staan.
LG 37LH3000
LG 37LF2500
Het eerste model is wat goedkoper incl verzendkosten, maar heeft blijkbaar wel een veel hogere contrastverhouding. Is dit model dan ook werkelijk stukken beter?
Verder lees ik over de usb activatie hack, super cool natuurlijk om rechtstreeks vanuit een stickie divx/hd content te kunnen kijken!
Beste mensen,
Een korte vraag.
De LG 47SL8000 staat hoog op mijn keuze lijstje. Het enige wat mij zorgen baart is de weerspiegeling in de plaat die ervoor zit. Nu heb ik begrepen dat er een verschil zit tussen de 8000 en 8500. Namelijk dat bij de 8000 die plaat aan de voorkant van plexiglas is en bij de 8500 van glas. Zit er nog verschil in ? M.a.w. spiegelt de ene meer dan de andere ?
Een korte vraag.
De LG 47SL8000 staat hoog op mijn keuze lijstje. Het enige wat mij zorgen baart is de weerspiegeling in de plaat die ervoor zit. Nu heb ik begrepen dat er een verschil zit tussen de 8000 en 8500. Namelijk dat bij de 8000 die plaat aan de voorkant van plexiglas is en bij de 8500 van glas. Zit er nog verschil in ? M.a.w. spiegelt de ene meer dan de andere ?
ga voor de 37LH5000Batata007 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:41:
heb je al voor <600 en geen hack nodig voor divx content op usb.....
Ik heb zelf een Samsung LE40A656 en kijk ook van zo'n 3 meter afstand. de eerste week was het wennen zo'n groot scherm, maar nu zou ik graag n 47" hebben (en dan met name de 47SL9000Ik ben nu een tijdje op zoek naar een tv voor in de woonkamer voor max 500 euro.
[ Voor 50% gewijzigd door habermas op 25-03-2010 15:00 ]
Ik heb zelf een sl9000 en daar zit glas voor. Qua spiegeling zie je dat wel als je een lamp achter je hebt staan, voor de rest valt het wel mee. Je focust op de beelden waardoor je de spiegeling eigenlijk niet meer opmerkt. In de zomer met een volle bak zonlicht zal het wel storend worden denk ik. Het lijkt mij ook dat een plexiglas plaat meer stof en vette vingers 'aantrekt' dan echt glas en krasgevoeliger is. Glas is dan weer zwaarder, iets om rekening mee te houden als je het toestel wilt ophangen.Count_Galious schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:13:
Zit er nog verschil in ? M.a.w. spiegelt de ene meer dan de andere ?
Anoniem: 328936
Hi Count, was jij ook niet eerst van plan een Sony te gaan halen?Count_Galious schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:13:
Beste mensen,
Een korte vraag.
Ik heb gister de 42SL8000 gehaald en ben er erg over te spreken.
Weerspiegeling ja die heb je maar vind het zelf absoluut niet hinderlijk voor zover ik dat nu al kan zeggen.
Ik werk overdag en 's avonds heb je er helemaal geen last van..
Any questions, let me know!
Anoniem: 170423
Heeft er iemand meer informatie of reviews over de : LG 47LE5300
Bij mij werkt de LG site niet goed en op google kan ik geen review vinden.
Ik wil deze TV kopen speciaal voor het voetbal WK.
Of kan ik beter voor een ander model gaan?
Anoniem: 292297
Heeft iemand misschien de firmware v3.15 voor de 26LG4000
EPK file werkt niet, wel de BIN files
EPK file werkt niet, wel de BIN files
Nieuwe Firmware voor de LH/LF Series.
Veranderingen zijn:
1) Betere DVB-T en DVB-C performance(channel tunning and channel switch)
2) Response afstandsbediening verlaagd.
3) Audio fix xvid playback.
4) Betere HDMI support
Download: V3.63 http://members.chello.nl/devilstrike/LG_DTV_v3.63.zip Mirror: http://devil-strike.host22.com/LG_DTV_v3.63.zip
only for-LH2000, LH3000, LH4000, LH5000, LF2500, LH9000 All inches - Not for LH7000 and SL8X00!
!!!!!!!!!!!!!LETOP HET FLASHEN/UPDATEN VAN JE TV IS OP EIGEN RISICO!!!!!!!!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nieuwe Firmware SL8X00 series.
Firmware v3.63 voor LS8X00 series.
http://members.chello.nl/devilstrike/SL8X00_3.63.zip Mirror: http://devil-strike.host22.com/SL8X00_3.63.zip
Only for SL8X00 series tv's
Veranderingen zijn:
4) Betere HDMI support
Download: V3.63 http://members.chello.nl/devilstrike/LG_DTV_v3.63.zip Mirror: http://devil-strike.host22.com/LG_DTV_v3.63.zip
only for-LH2000, LH3000, LH4000, LH5000, LF2500, LH9000 All inches - Not for LH7000 and SL8X00!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://members.chello.nl/devilstrike/SL8X00_3.63.zip Mirror: http://devil-strike.host22.com/SL8X00_3.63.zip
[ Voor 29% gewijzigd door devil-strike op 27-03-2010 18:40 ]
Even geduld tot ie verkrijgbaar isAnoniem: 170423 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:10:
Heeft er iemand meer informatie of reviews over de : LG 47LE5300
Het gaat tussen deze twee modellen:
- LG 37L5500
http://www.lg.com/us/tv-a...ns/LG-lcd-tv-42LE5400.jsp
- Samsung 37C6000
http://www.samsung.com/ch...e=prd_detail&tab=features
Qua design toch voorkeur voor de Samsung en qua prijs liggen ze gelijk. (ca. €825)
R.D50
Anoniem: 292297
Ik zou graag de versie 3.15 hebben om de usb functie aan te zetten
Het gaat om de 26LG4000
Weet iemand waar te vinden?
Graag dan de BIN file, EPK werkt bij mij niet
Het gaat om de 26LG4000
Weet iemand waar te vinden?
Graag dan de BIN file, EPK werkt bij mij niet
Nice! Is ie er ook al voor de SL9000?devil-strike schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:38:
Nieuwe Firmware voor de LH/LF Series.
Veranderingen zijn:
4) Betere HDMI support
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
Ik heb hier thuis de 37LH3000 staan en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de kwaliteit van het beeld.Batata007 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:41:
Ik ben nu een tijdje op zoek naar een tv voor in de woonkamer voor max 500 euro.
LG 37LH3000
LG 37LF2500
Ik zit nog wat verder van het beeld af dan jij (+- 4,5 meter) maar die 37 inch is wel groot genoeg. Echter, ik denk dat jij je aan een 42" geen moment zult storen
Wat voor meerwaarde biedt de LH5000 ten opzichte van de LH3000 dan?habermas schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:54:
[...]
ga voor de 37LH5000
heb je al voor <600 en geen hack nodig voor divx content op usb.....
[...]
Ik heb zelf een Samsung LE40A656 en kijk ook van zo'n 3 meter afstand. de eerste week was het wennen zo'n groot scherm, maar nu zou ik graag n 47" hebben (en dan met name de 47SL9000)
Inclusief verzendkosten is hij namelijk 168 euro duurder.. dat is voor mij wel erg veel.
Het enige verschil wat ik zie is dat de Lh5000 een 200 hz scherm zou hebben. Wat betreft het standaard kunnen afspelen van divx content, ik doe met plezier een hack als mij dat 168 euro bespaart
42" is voor mijn huiskamer toch net iets te groot, ik heb de tv namelijk in de hoek staan...karstjan schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:13:
[...]
Ik heb hier thuis de 37LH3000 staan en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de kwaliteit van het beeld.
Ik zit nog wat verder van het beeld af dan jij (+- 4,5 meter) maar die 37 inch is wel groot genoeg. Echter, ik denk dat jij je aan een 42" geen moment zult storen
37" en 40" zouden perfect kunnen, helaas zijn er geen 40" LG's..
Als ik zo nadenk denk ik toch voor de 37LH3000 te gaan. Zeer goede prijs en die hack is natuurlijk erg cool!
[ Voor 29% gewijzigd door Batata007 op 29-03-2010 10:37 ]
Ik heb een aantal vragen over de LG 37LH3000. Zelf heb ik uiteraard al gegoogeld naar deze vragen maar ik vind op verschillende plaatsen tegenstrijdige informatie.
- Kan deze TV op z'n voet draaien? Makkelijk om vanaf verschillende plekken TV te kijken
- Beschikt ook deze TV over USB ingang waarvoor de hack mogelijk is?
En nog even voor de zekerheid: een Xbox 360 gaat neem ik aan prima werken in combinatie met deze TV?
- Kan deze TV op z'n voet draaien? Makkelijk om vanaf verschillende plekken TV te kijken
En nog even voor de zekerheid: een Xbox 360 gaat neem ik aan prima werken in combinatie met deze TV?
Op de tweede vraag kan ik ja antwoorden.monnick schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:57:
Ik heb een aantal vragen over de LG 37LH3000. Zelf heb ik uiteraard al gegoogeld naar deze vragen maar ik vind op verschillende plaatsen tegenstrijdige informatie.
http://lgusb.wikispaces.com/
Stomme vraag misschien, maar als deze tv's deze playback mode (weliswaar verborgen) hebben, waarom is het door LG dan geblokkeerd/ontoegankelijk gemaakt?Batata007 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:41:
[...]
Op de tweede vraag kan ik ja antwoorden.
http://lgusb.wikispaces.com/
Werkt perfect, echter is het ook mogelijk om die digitale zenders te hernummeren? Hij geeft bij mij nu willekeurig nummers aan de zenders in volgorde van ontvangst en deze kan ik nergens veranderen. Ik kan wel een favorieten lijstje maken, maar die gooit ook de zenders door elkaar. Ned1 krijg ik dus met geen mogelijkheid op 1. Is iemand dit gelukt?salimrmaf schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:21:
De GEHELE SL-serie heeft een DVB-C tuner! Zowel de SL8000, alsook De SL9000 serie.
Wat je daarna moet doen is je LANDinstellingen instellen op "Zweden" of "Finland". De taalinstellingen hou je gewoon op Engels/Nederlands. Nadat je de regioinstellingen hebt veranderd, verschijnen er ineens op een wonderbaarlijke manier nieuwe instellingsmogelijkheden.DVB-C is dan geactiveerd.
2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S
Sta op het punt om een 42LH3000 aan te schaffen, is in de aanbieding hier in Italie voor 475 wat mij een prima prijs lijkt! Ik wil er voornamelijk mijn Xbox360. Play!ON HD en Blu-Ray speler op aansluiten, digitale TV interesseert mij niet zo.
Is dit een goed model of kan ik beter richting een 'hogere' serie gaan?
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Succes met je garantie dan!Neus schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:30:
Sta op het punt om een 42LH3000 aan te schaffen, is in de aanbieding hier in Italie voor 475 wat mij een prima prijs lijkt! Ik wil er voornamelijk mijn Xbox360. Play!ON HD en Blu-Ray speler op aansluiten, digitale TV interesseert mij niet zo.
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
De tv kan op zn voet draaien. Draaihoek is ongeveer 40 a 45 graden. TV heeft een usb-ingang waar die hack op mogelijk is, maar dat wist je waarschijnlijk al gezien de eerdere posts.monnick schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:57:
Betreft de xbox, heb geen idee maar ik heb mn pc aan een HDMI poort en dat is geen enkel probleem dus zie geen reden waarom een xbox niet zou werken.
Ik gok dat hij ook in Italië woont? Zeker gezien het emailadres in zijn profiel...Schizo007nl schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:05:
[...]
Succes met je garantie dan!Je koopt een product volgens de italiaanse wet.. je hoeft dan niet vanuit LG Nederland ondersteuning te verwachten..Daarvoor ben je aangewezen LG Italië of de winkel waar je de tv koopt!
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar het enige waar ik uitkom is dit topic. En hier kan ik het niet vinden (iets met verder kijken dan een neus).
Ik heb al een mailtje gestuurd naar LG, maar daar geven zij aan dat alleen een servicemonteur dit kan doen. Daarbij kan ik de firmware niet van LG niet zo krijgen, dit dient dus door diezelfde servicemonteur gedaan te worden.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe kan ik de firmware updaten op mijn LG SL8000? Gewoon usb met firmware erin en dan naar menu firmware update?
Ik heb al een mailtje gestuurd naar LG, maar daar geven zij aan dat alleen een servicemonteur dit kan doen. Daarbij kan ik de firmware niet van LG niet zo krijgen, dit dient dus door diezelfde servicemonteur gedaan te worden.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe kan ik de firmware updaten op mijn LG SL8000? Gewoon usb met firmware erin en dan naar menu firmware update?
[ Voor 6% gewijzigd door bjornovich op 31-03-2010 11:03 ]
Ik heb hetzelfde als bjornovich, ik wilde mijn LG 32LH3300 updaten omdat ik ergens las dat de authenticatie dan veel sneller zou gaan bij het opstarten (met digitale tv). En die software kan ik ook nergens vinden op de lg website, dus ik heb ook een mailtje gestuurd met de vraag of zij de nieuwste software zouden kunnen sturen. Maar zij sturen terug dat alleen een monteur m'n tv kan updaten. Alsof ik zelf niet op software update kan drukken.. Is er hier iemand die mij de nieuwste software kan sturen voor de LH3300?
Precies, daarom schreef ik al '...hier in Italie...' :-)Jorizzz schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:13:
[...]
Ik gok dat hij ook in Italië woont? Zeker gezien het emailadres in zijn profiel...
Kortom, goede koop of niet?
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Nieuwe software, klinkt mooi. Maar ze laten dus niet zomaar de monteur langskomen als je daarom vraagt?Mawgoomba schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:20:
Ik heb hetzelfde als bjornovich, ik wilde mijn LG 32LH3300 updaten omdat ik ergens las dat de authenticatie dan veel sneller zou gaan bij het opstarten (met digitale tv). En die software kan ik ook nergens vinden op de lg website, dus ik heb ook een mailtje gestuurd met de vraag of zij de nieuwste software zouden kunnen sturen. Maar zij sturen terug dat alleen een monteur m'n tv kan updaten. Alsof ik zelf niet op software update kan drukken.. Is er hier iemand die mij de nieuwste software kan sturen voor de LH3300?
Leuke prijs inderdaad voor die televisie! Ik interpreteerde je bericht als.. ik ben op vakantie in Italie en neem een tv mee naar NLNeus schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:28:
[...]
Precies, daarom schreef ik al '...hier in Italie...' :-)
Ik heb de maatje-kleiner-versie en ben tevreden. Zeker voor die prijs een goede koop.Neus schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:28:
[...]
Precies, daarom schreef ik al '...hier in Italie...' :-)
Het zal ongetwijfeld onderdeel zijn van een marketingplan. Het zal voor hun waarschijnlijk goedkoper zijn geweest om een bepaald basis type model te maken, met dezelfde firmware, om daarna de playback mode te verbergen voor de goedkopere modellen. Zo dwing je klanten die deze functie willen te kiezen voor het duurdere model.Jorizzz schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:49:
[...]
Stomme vraag misschien, maar als deze tv's deze playback mode (weliswaar verborgen) hebben, waarom is het door LG dan geblokkeerd/ontoegankelijk gemaakt?
Precies, maarja we blijfen tweakersBatata007 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:06:
[...]
Het zal ongetwijfeld onderdeel zijn van een marketingplan. Het zal voor hun waarschijnlijk goedkoper zijn geweest om een bepaald basis type model te maken, met dezelfde firmware, om daarna de playback mode te verbergen voor de goedkopere modellen. Zo dwing je klanten die deze functie willen te kiezen voor het duurdere model.
Niemand die hier een trucje voor heeft gevonden? Of is iedereen gewoon zo euforisch dat DTV werkt via een alphacrypt + smartcard dat ze de indeling van de zenders op de koop toenemen?DARKviper123 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:04:
[...]
Werkt perfect, echter is het ook mogelijk om die digitale zenders te hernummeren? Hij geeft bij mij nu willekeurig nummers aan de zenders in volgorde van ontvangst en deze kan ik nergens veranderen. Ik kan wel een favorieten lijstje maken, maar die gooit ook de zenders door elkaar. Ned1 krijg ik dus met geen mogelijkheid op 1. Is iemand dit gelukt?
2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S
Mensen, misschien een dom vraagje,
maar ik heb vandaag de LG 37Lh5000 binnen gekregen,
maar ik hoor mensen praten over een hack,, maar als ik nu mijn (net binnekregen) tv aanzet en mijn externe harddisk erop aansluit en dan een mkv van 1080p afspeel, doetie het ook al? (behalve dts geluid)
wat is dan precies de meerwaarde van de hack?
alvast bedankt voor de reply!
maar ik hoor mensen praten over een hack,, maar als ik nu mijn (net binnekregen) tv aanzet en mijn externe harddisk erop aansluit en dan een mkv van 1080p afspeel, doetie het ook al? (behalve dts geluid)
Ja volgens mij wel, heb nog geen afspraak gemaakt, maar ik begrijp niet waarom ze die software niet op internet zetten. Even updaten hoeft toch geen probleem te zijn?bartvl schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:48:
[...]
Nieuwe software, klinkt mooi. Maar ze laten dus niet zomaar de monteur langskomen als je daarom vraagt?

Anoniem: 297117
Je moet voor dat je gaat zoeken even dat vinkje weghalen bij automatisch sorterenDARKviper123 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:09:
[...]
Niemand die hier een trucje voor heeft gevonden? Of is iedereen gewoon zo euforisch dat DTV werkt via een alphacrypt + smartcard dat ze de indeling van de zenders op de koop toenemen?
Voor alleen firmware update komen ze niet, alleen als je tv kapot is komen ze, en updaten ze het voor je, eerder niet.Mawgoomba schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 19:44:
[...]
Ja volgens mij wel, heb nog geen afspraak gemaakt, maar ik begrijp niet waarom ze die software niet op internet zetten. Even updaten hoeft toch geen probleem te zijn?
Heeft iemand zijn SL 8000 al zelf geupdate (met bijvoorbeeld de firmware van devil-strike)?
Ik overweeg om morgen een LG 37" LH3000 te gaan halen. Nu wil ik deze TV voornamelijk gaan gebruiken om films op te kijken en op te gamen (xbox 360). Deze TV heeft echter slechts 50 Hz. Is dit echt merkbaar (in welk opzicht precies) en is het aan te raden om een ander model te nemen?
De 32" variant van de LH3000 serie heeft zeker 50 Hz?
De 32" variant van de LH3000 serie heeft zeker 50 Hz?
Op de lh5000 is geen hack nodig. Deze kan standaard al video's afspelen.dflow schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:40:
Mensen, misschien een dom vraagje,
Ik heb sinds gisteren de LG 37LH3000 hier staan. Gisteren meteen de film 3:10 to Yuma gekeken, sowieso was het beeld echt schitterend en de film was ook erg vet! Het beeld van deze LG televisie is een stuk beter dan van mijn Samsung 32" HD Ready TV.
Nu is er natuurlijk nog de hack voor de LH3000 serie zodat ik een externe HDD aan mijn TV kan hangen. Klopt dit, is het na het uitvoeren van de hack echt gewoon mogelijk om een bv. 1 TB HDD (NTFS geformatteerd) aan je TV te hangen? Kan je dan gewoon alle gangbare bestanden afspelen, met in het bijzonder 1080p MKV'tjes. Als dat inderdaad zo is moet er in de TV nog wel een redelijke goede CPU zitten nietwaar?
Mijn TV zit momenteel op firmware versie 3.40, als ik het goed begrijp moet ik eerst downgraden naar 3.15, kan ik daarna de hack uitvoeren en dan kan ik daarna weer updaten naar de nieuwste firmware (3.55?). Ik mag hopen dat de hack dan ook nog gewoon blijft werken in die nieuwere firmware versies
Wat zijn verder de risico's en nadelen bij het uitvoeren de hack? Ik was plan om deze guide te gaan gebruiken voor het uitvoeren van de hack. Of heeft iemand anders een beter alternatief?
Nu is er natuurlijk nog de hack voor de LH3000 serie zodat ik een externe HDD aan mijn TV kan hangen. Klopt dit, is het na het uitvoeren van de hack echt gewoon mogelijk om een bv. 1 TB HDD (NTFS geformatteerd) aan je TV te hangen? Kan je dan gewoon alle gangbare bestanden afspelen, met in het bijzonder 1080p MKV'tjes. Als dat inderdaad zo is moet er in de TV nog wel een redelijke goede CPU zitten nietwaar?
Mijn TV zit momenteel op firmware versie 3.40, als ik het goed begrijp moet ik eerst downgraden naar 3.15, kan ik daarna de hack uitvoeren en dan kan ik daarna weer updaten naar de nieuwste firmware (3.55?). Ik mag hopen dat de hack dan ook nog gewoon blijft werken in die nieuwere firmware versies
Wat zijn verder de risico's en nadelen bij het uitvoeren de hack? Ik was plan om deze guide te gaan gebruiken voor het uitvoeren van de hack. Of heeft iemand anders een beter alternatief?
Volgens mij is die guide wel redelijk de standaard. Let wel op de grootte van je HDD die je er aan wilt hangen, meen dat die max 1TB mag/kan zijn (zie ook eerder in dit topic). Risico van die hack is dat je je tv kapot kunt maken, en dat dit niet binnen de garantie valt. Dit is de reden waarom ik dit niet doe, maar m gewoon via HDMI aan mn pc heb hangen.
Overigens prettig dat de tv goed bevalt
Overigens prettig dat de tv goed bevalt
[ Voor 29% gewijzigd door karstjan op 03-04-2010 22:18 ]
Ouders van een vriend van me hebben de 42SL9000 gekocht en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Beeldkwaliteit was erg goed (getest met een PS3, 360, standalone BR, standalone DVD). Geluid was wat minder maar goed wat verwacht je ervan... een eenvoudige reciever met wat speakertjes doet wonderen.
En ik denk dat ik na lang zoeken mijn TV gevonden heb
Trouwens leuk over nagedacht met die twee remotes.
Heb ik nog wat vragen voor de mensen die de SL9000 hebben:
- hoe zijn de ervaringen icm Digitenne?
- hoe hebben jullie de TV gecalibreerd?
- de TV is niet geschikt voor Ziggo of wel?
En ik denk dat ik na lang zoeken mijn TV gevonden heb
Trouwens leuk over nagedacht met die twee remotes.
Heb ik nog wat vragen voor de mensen die de SL9000 hebben:
- hoe zijn de ervaringen icm Digitenne?
- hoe hebben jullie de TV gecalibreerd?
- de TV is niet geschikt voor Ziggo of wel?
This is the Way.
Anoniem: 344829
Als je Digitenne op de 42SL9000 wilt aansluiten doe je echt tekort aan de TV. De kwaliteit van Digitenne is namelijk een stuk minder goed dan wanneer je digitale televisie hebt of IPTV. En als je toevallig goed ontvangst heb met Digitenne is de kwaliteit van het beeld op een 42 inch echt onder de maat. Bij Digitenne moet je rekening houden met maximaal 32 inch voor een leuk beeldje. Dit heeft alles dus niks te maken met de TV, maar puur met de kwaliteit van Digitenne.
De TV is inderdaad niet geschikt voor Ziggo en zal ook niet geschikt gemaakt gaan worden in de toekomst helaas.
De TV is inderdaad niet geschikt voor Ziggo en zal ook niet geschikt gemaakt gaan worden in de toekomst helaas.
@Hierboven: Ziggo is WEL mogelijk, ondanks dat het niet "officieel" is. Zoek maar effe terug in dit topic.
Gulfstream G650
Ik heb inmiddels mijn 37LH3000 gehackt zodat ik nu lekker MKV's kan kijken vanaf mijn HDD. Werkt heeeeeel relaxt
Heb de hack overigens uitgevoerd met mijn Nokia E71, daarmee kon ik met de IR poort pulsen naar de TV sturen waardoor je in het service menu komt. Zijn niet echt risico's aan verbonden en de garantie is nog behouden 
Wat ik echter niet snap is waarom die USB mogelijkheid niet gewoon standaard werkt op de TV's??? Lijkt me alleen maar dat meer mensen de TV dan kopen. Of wil LG het gewoon "exclusief" houden voor de duurdere modellen?
Kan je trouwens na die hack uitgevoerd te hebben de firmware van de TV nog updaten? En is dat nog de moeite, zijn er noemenswaardige fixes in nieuwe firmware versies?
Wat ik echter niet snap is waarom die USB mogelijkheid niet gewoon standaard werkt op de TV's??? Lijkt me alleen maar dat meer mensen de TV dan kopen. Of wil LG het gewoon "exclusief" houden voor de duurdere modellen?
Kan je trouwens na die hack uitgevoerd te hebben de firmware van de TV nog updaten? En is dat nog de moeite, zijn er noemenswaardige fixes in nieuwe firmware versies?
Heb via digitenne Champions League gekeken op een 47SL8500 en dat gaat PRIMA.(Kijk er ook gewoon normaal TV mee) Het is onzin dat Digitenne uber slecht beeld geeft. Oke het is geen HDTV of IPTV, maar is ruimschoots voldoende.Anoniem: 344829 schreef op zondag 04 april 2010 @ 10:49:
Als je Digitenne op de 42SL9000 wilt aansluiten doe je echt tekort aan de TV. De kwaliteit van Digitenne is namelijk een stuk minder goed dan wanneer je digitale televisie hebt of IPTV. En als je toevallig goed ontvangst heb met Digitenne is de kwaliteit van het beeld op een 42 inch echt onder de maat. Bij Digitenne moet je rekening houden met maximaal 32 inch voor een leuk beeldje. Dit heeft alles dus niks te maken met de TV, maar puur met de kwaliteit van Digitenne.
Anoniem: 88402
Aangezien mijn 26" LG LCD-TV (zonder HDMI zelfs) het ondertussen begint te begeven na 5 jaar ben ik toch maar langzamerhand op zoek naar een nieuwe tv.
Nou zag ik de LG 37LF2500 wat wel aardig wat interesse bij mij opwekte. Lekker grote tv met Full-HD en diverse opties.
Alleen heb ik natuurlijk een aantal vragen..
Ten eerste zie ik bij elke omschrijving dat deze tv 3 HDMI aansluitingen heeft en in de uitgebreide specificaties dan maar weer 2. Hoeveel heeft deze tv nou aan HDMI aansluitingen? Aanvulling hierop; heeft de component ook 1080p weergave? (dit heeft mijn huidige LG namelijk niet!)
Ten tweede, ik heb een Bose 321 setje en zou graag willen weten of deze tv een optisch/digitaal geluidsuitgang heeft dat mijn geluid kan doorpasseren aan mijn Bose setje, aangezien o.a. mijn laptop en Xbox 360 HDMI hebben en mijn Bose setje niet?
Ten slotte, op YouTellMe wordt deze tv doorgelinkt naar een website voor een bedrag van €424,- is dat een mooie prijs voor wat ik krijg? En ik kan ook nog de USB-hack uitvoeren om films vanaf mijn externe HD te kijken (<-- dit lijkt me ook een geweldige functie!)?
Nu stuit ik ook op de LG 37LH3000. Deze is maar een euro duurder. En ik zie dus als voordeel dat deze een extra HDMI poort heeft en met de USB hack kan ik ook daarmee DivX en mkv afspelen. Is deze een misschien iets betere optie? (deze kan ik ook op de website van LG tenminste vinden en weet ik zeker dat hij Optisch Uit heeft)
Nou zag ik de LG 37LF2500 wat wel aardig wat interesse bij mij opwekte. Lekker grote tv met Full-HD en diverse opties.
Alleen heb ik natuurlijk een aantal vragen..
Ten eerste zie ik bij elke omschrijving dat deze tv 3 HDMI aansluitingen heeft en in de uitgebreide specificaties dan maar weer 2. Hoeveel heeft deze tv nou aan HDMI aansluitingen? Aanvulling hierop; heeft de component ook 1080p weergave? (dit heeft mijn huidige LG namelijk niet!)
Ten tweede, ik heb een Bose 321 setje en zou graag willen weten of deze tv een optisch/digitaal geluidsuitgang heeft dat mijn geluid kan doorpasseren aan mijn Bose setje, aangezien o.a. mijn laptop en Xbox 360 HDMI hebben en mijn Bose setje niet?
Ten slotte, op YouTellMe wordt deze tv doorgelinkt naar een website voor een bedrag van €424,- is dat een mooie prijs voor wat ik krijg? En ik kan ook nog de USB-hack uitvoeren om films vanaf mijn externe HD te kijken (<-- dit lijkt me ook een geweldige functie!)?
Nu stuit ik ook op de LG 37LH3000. Deze is maar een euro duurder. En ik zie dus als voordeel dat deze een extra HDMI poort heeft en met de USB hack kan ik ook daarmee DivX en mkv afspelen. Is deze een misschien iets betere optie? (deze kan ik ook op de website van LG tenminste vinden en weet ik zeker dat hij Optisch Uit heeft)
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 88402 op 05-04-2010 00:26 ]
Wat wil je erover weten? Het is een 50Hz, Full-HD LCD Televisie met CCFL backlight toestel is de opvolger van de LF2500 seriesjla schreef op maandag 05 april 2010 @ 00:00:
iemand al iets gehoord over deze lg?
- lg 37ld450
kan er nog weinig over vinden
bedankt! las verschillende sites 50hz en 100hz maar hij is 50hz dus.. wel leuk prijs 479Schizo007nl schreef op maandag 05 april 2010 @ 09:40:
[...]
Wat wil je erover weten? Het is een 50Hz, Full-HD LCD Televisie met CCFL backlight toestel is de opvolger van de LF2500 series
Ik ga de tv vooral gebruiken om op te gamen met m'n xbox 360, en twijfel tussen een 37LH4000 en 37LH5000, is de 200hz van de laatste merkbaar tov de 100hz van de eerste? Ik hoorde namelijk dat het een of ander trucje was ofzo wat die 200hz maakte?
Welke zouden jullie aanraden, en waarom?
Welke zouden jullie aanraden, en waarom?
mensen even een vraagje, ik heb de lg lh5000 van 32 inch vorige week binnen gekregen met de firmware 3.40 erop. Is het aan te raden te updatn naar 3.63 ?
zo ja, moet het dan in stappen, dus eerst een versie tussen 3.40 en 3.63 erop zetten, of kan je altijd in 1 keer naar de nieuwste firmware updaten?
en nog een klein vraagje: als ik via de usb port mijn externe hdd aansluit en bijvoorbeeld family guy 720p kijk doetie het perfect alleen, niet op heel beeld, zegmaar de randen links en rechts zijn nog zwart, is er een manier om het toch fullscreen te krijgen? het rare is dat hij al op volledig scherm staat ! met andere mkv films geen problemen btw.
alvast hartelijk dank!
mvg
zo ja, moet het dan in stappen, dus eerst een versie tussen 3.40 en 3.63 erop zetten, of kan je altijd in 1 keer naar de nieuwste firmware updaten?
en nog een klein vraagje: als ik via de usb port mijn externe hdd aansluit en bijvoorbeeld family guy 720p kijk doetie het perfect alleen, niet op heel beeld, zegmaar de randen links en rechts zijn nog zwart, is er een manier om het toch fullscreen te krijgen? het rare is dat hij al op volledig scherm staat ! met andere mkv films geen problemen btw.
alvast hartelijk dank!
mvg
[ Voor 34% gewijzigd door dflow op 05-04-2010 14:52 ]
Anoniem: 293552
Vandaag de 47SL8000 aangeschaft na te twijfelen tussen de 9000 en 8000. Waarschijnlijk koop ik volgend jaar tog een nieuwe 3d dus de xtra 200,- voor de 9000 vond ik het niet waard.
Is er al een firmware update uit voor dit ding? En zijn er nog dingen die je moet weten. Heb wel een calibratie gevonden op flatpanels die volgens hun he beste is. Iemand deze overgenomen?
Tevens wil ik de USB gaan uittesten door middel van USB. Eigenlijk is alles nu aangesloten via mijn reciever en met 1 hdmi naar de tv. Hoe krijg ik dolby of DTS vd USB naar mijn receiver. Alleen Optisch of??
Zo eerst maar eens aansluiten
Is er al een firmware update uit voor dit ding? En zijn er nog dingen die je moet weten. Heb wel een calibratie gevonden op flatpanels die volgens hun he beste is. Iemand deze overgenomen?
Tevens wil ik de USB gaan uittesten door middel van USB. Eigenlijk is alles nu aangesloten via mijn reciever en met 1 hdmi naar de tv. Hoe krijg ik dolby of DTS vd USB naar mijn receiver. Alleen Optisch of??
Zo eerst maar eens aansluiten
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 293552 op 05-04-2010 18:18 ]
* nog een extra vraagje, als ik bijv. mijn hurt locker 1080p nl .mkv afspeel, doetie het perfect, maar kan op een of andere manier ondertitels niet inschakelen, op mijn afstandsbediening is de knop waar subtitles op staat hetzelfde als doorspoelen en als ik op die knop druk spoelt hij dus ook door!
iemand een oplossing om de subs toch te activeren?
bedankt!
bedankt!
Heeft iemand ervaring met het updaten van de firmware van de xxLH5000 naar de meest recente versie (LG_DTV 3.63)? Zie bijvoorbeeld hier.
In deze versie zou o.a. de beeldkwaliteit aanzienlijk verbeterd zijn (DVB-T/C en analoog), evenals TruMotion, Xvid geluidsweergave en sneller wisselen tussen kanalen.
Kan er zonder problemen in één keer worden geupdate van versie 3.15 naar 3.63?
In deze versie zou o.a. de beeldkwaliteit aanzienlijk verbeterd zijn (DVB-T/C en analoog), evenals TruMotion, Xvid geluidsweergave en sneller wisselen tussen kanalen.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Weet iemand waar deze tv al te vinden is in de winkel? De LG 32LD550
lijkt mij een erg mooie tv en maar heb hem nog nergens gezien..
lijkt mij een erg mooie tv en maar heb hem nog nergens gezien..
Ik heb de firmware hack op mijn LG 37LH3000 uitgevoerd. Kan ik nu de firmware nog updaten op de officiële manier en met het behouden van de USB mogelijkheid?
De rode knop gebruiken dan krijg je een menudflow schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:36:
* nog een extra vraagje, als ik bijv. mijn hurt locker 1080p nl .mkv afspeel, doetie het perfect, maar kan op een of andere manier ondertitels niet inschakelen, op mijn afstandsbediening is de knop waar subtitles op staat hetzelfde als doorspoelen en als ik op die knop druk spoelt hij dus ook door!
bedankt!
Is Family Guy niet standaard in 4:3 formaat? Als ik Family guy kijk (normale kwaliteit) moet ik m altijd eerst op 16:10 instellen voor volledig schermdflow schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:49:
en nog een klein vraagje: als ik via de usb port mijn externe hdd aansluit en bijvoorbeeld family guy 720p kijk doetie het perfect alleen, niet op heel beeld, zegmaar de randen links en rechts zijn nog zwart, is er een manier om het toch fullscreen te krijgen? het rare is dat hij al op volledig scherm staat ! met andere mkv films geen problemen btw
Dus dan zou ik beter voor de 3000 kunnen gaan qua mogelijkheden, want vooral die USB hack zie ik wel zitten. Zeker omdat je hiermee (wat ik lees tenminste) mkv 1080p kunt afspelen.bartvl schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:38:
[...]
De 3300 werkt via CI+ wel met ziggo, de 3000 is niet gecertificeerd.
Andere verschillen zijn: wel USB voor de 3000 (en met hack ook goed bruikbaar) de 3300 heeft geen functies voor de USBpoort, wel voor service, maar niet als hack voor video en/of foto's.
Wat de 3300 ook niet heeft, in tegenstelling tot wat op de website van LG staat is de expertmode voor de beeldaanpassing. Het beeld is standaard al wel erg mooi, maar die expertmode bleek er toch helaas niet op te zitten. Bij de 3000 wel.
Maar hoe kan ik erachter komen of een tv die niet door ziggo gecertificeerd is, toch met een ziggo kaart kan werken. Wat is de bepalende factor of het wel of niet werkt? Want de 3000 heeft toch ook gewoon CI+
Werken tv's die CI+ hebben maar niet ziggo gecertificeerd zijn in de regel wel of niet met een ziggo digitale tv kaart?
Verder vroeg ik me af wat de LH serie is. In de startpost wordt deze niet genoemd.
edit: ik ben nu aan het twijfelen tussen 32" en 37". Hierdoor kom ik uit op de 32LH3000 of 32LH3300
OF
37LH3000 of 37LF2500
De twee belangrijkste dingen voor mij zijn:
- USB hack. Klopt het dat alleen de 32LH3300 dit niet kan? (hij staat namelijk niet in het rijtje van wikispaces) Of kun je op de 3300 dezelfde firmware zetten van de 3000? De twee 37 modellen zijn beide geschikt voor deze hack
- Het zou fijn zijn als het werkt met een Ziggo-insteekkaart
[ Voor 16% gewijzigd door Markos op 05-04-2010 23:14 ]
maar in dat menu kan ik nix verandere , behalve "volledig scherm" naar "originele grootte" zetten wat dus hetzelfde beeld geeft, voorderest kan ik niets veranderen, want staat allemaal in het grijs "vast"Anoniem: 297117 schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:11:
[...]
De rode knop gebruiken dan krijg je een menu
Ik heb sinds een paar dagen de 37LH3000 in huis. Tot nu toe enorm tevreden over. Beeldkwaliteit vind ik enorm goed! Veel beter dan mijn 32" Samsung LCD televisie in ieder gevalIk_ben_Mark3 schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:42:
[...]
edit: ik ben nu aan het twijfelen tussen 32" en 37". Hierdoor kom ik uit op de 32LH3000 of 32LH3300
OF
37LH3000 of 37LF2500
De LH3000 serie is nu wel "discontinued" op de LG website. Volgens mij gaan die heel snel allemaal weg zijn uit de winkels.
Bij mij kan ik daar onder ook de ondertiteling instellen. Verder kan ik niet de grootte van het beeld instellen, ik kijk Family Guy gewoon op 4:3 - er is niks te rekken in het rode-knop menu (verder dan origineel/volledig formaat).dflow schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 00:29:
[...]
maar in dat menu kan ik nix verandere , behalve "volledig scherm" naar "originele grootte" zetten wat dus hetzelfde beeld geeft, voorderest kan ik niets veranderen, want staat allemaal in het grijs "vast"
Oh trouwens, ik heb nu eindelijk een TB harde schijf in bezit. Gewoon de Western Digital die je bij laptopshop kan kopen. De snoeren zijn lang genoeg om de schijf naast m'n dvdspeler te zetten in het kastje en hij speelt 't snel en vloeiend af. Als je op een LG een mooie harde schijf wilt plaatsen, is dit best een aanrader!
Dan heb je geen bestandje voor ondertiteling erbij zittendflow schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 00:29:
[...]
maar in dat menu kan ik nix verandere , behalve "volledig scherm" naar "originele grootte" zetten wat dus hetzelfde beeld geeft, voorderest kan ik niets veranderen, want staat allemaal in het grijs "vast"
Heeft iemand al succesvol geupgrade naar 3.63?ariekanari schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:42:
Heeft iemand ervaring met het updaten van de firmware van de xxLH5000 naar de meest recente versie (LG_DTV 3.63)? Zie bijvoorbeeld hier.
Of de ondertiteling niet precies dezelfde naam gegeven als het bestand.Anoniem: 297117 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 09:19:
[...]
Dan heb je geen bestandje voor ondertiteling erbij zitten
De update van de firmware van 32LH5000 naar versie 3.63 is gelukt. Ik heb de upgrade uitgevoerd middels de 'expertmodus' van de installatieinstructie (USB Download Manual) van LG.
Het verschil met de 'normale' installatie is dat bij de expertmodus het updaten van de firmware bevestigd dient te worden door op de knop START te klikken.
Eerste indruk:
De beeldkwaliteit lijkt beter en het wisselen tussen de kanalen lijkt iets sneller te gaan dan voorheen.
Het verschil met de 'normale' installatie is dat bij de expertmodus het updaten van de firmware bevestigd dient te worden door op de knop START te klikken.
Eerste indruk:
De beeldkwaliteit lijkt beter en het wisselen tussen de kanalen lijkt iets sneller te gaan dan voorheen.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Ik vind het vreemd dat er op internet zo weinig te vinden is over het firmware updaten van je TV. Ik heb momenteel 3.40 op mijn LG 37LH3000 staan en heb de USB hack uitgevoerd. Kan ik nu gewoon updaten naar 3.63? En zijn er ook nog noemenswaardige fixes?
Iemand een pagina met informatie?
Veranderingen zijn:monnick schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:47:
Ik vind het vreemd dat er op internet zo weinig te vinden is over het firmware updaten van je TV. Ik heb momenteel 3.40 op mijn LG 37LH3000 staan en heb de USB hack uitgevoerd. Kan ik nu gewoon updaten naar 3.63? En zijn er ook nog noemenswaardige fixes?
4) Betere HDMI support