Let wel op dat je niets anders veranderd in het service menu of in console van de tv, 1 fout en je tv start niet meer op.
Klopt, daar moet je inderdaad heeeeeel erg voorzichtig mee zijn. Ik doelde met experimenteren ook op het xpert menu voor de beeldinstellingdevil-strike schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:47:
Let wel op dat je niets anders veranderd in het service menu of in console van de tv, 1 fout en je tv start niet meer op.
Ben van plan om de LG 32LD350 te kopen.
( pricewatch: LG 32LD350 )
Afmeting en gewicht
- hxbxd zonder voet: 509x800x73.8 mm
- gewicht zonder voet: 8.2 kg
- hxbxd met voet: 565x800x206.8 mm
- gewicht met voet: 9.2 kg
- Beugelbevestiging Vesa 100mm
Nu komt de vraag of de volgende bevestigingsbeugel wel gaat passen. De reden waarom ik twijfel is omdat op bepaalde sites staat dat de LCD-TV 200mm-100mm is en op andere weer anders. Het gaat om de volgende beugel:
NewStar FPMA-W915
( pricewatch: Newstar FPMA-W915 )
* Specificaties
Kleur Zilver
Diepte 120 mm
Maximaal gewicht (capaciteit) 20 kg
Bevestigingsstandaard 75x75, 100x100, 100x200, 200X200mm VESA
Geschikt voor schermmaten 94 cm (37 ")
Geschikt voor schermmaten, minimum 25.4 cm (10 ")
( pricewatch: LG 32LD350 )
Afmeting en gewicht
- hxbxd zonder voet: 509x800x73.8 mm
- gewicht zonder voet: 8.2 kg
- hxbxd met voet: 565x800x206.8 mm
- gewicht met voet: 9.2 kg
- Beugelbevestiging Vesa 100mm
Nu komt de vraag of de volgende bevestigingsbeugel wel gaat passen. De reden waarom ik twijfel is omdat op bepaalde sites staat dat de LCD-TV 200mm-100mm is en op andere weer anders. Het gaat om de volgende beugel:
NewStar FPMA-W915
( pricewatch: Newstar FPMA-W915 )
* Specificaties
Kleur Zilver
Diepte 120 mm
Maximaal gewicht (capaciteit) 20 kg
Bevestigingsstandaard 75x75, 100x100, 100x200, 200X200mm VESA
Geschikt voor schermmaten 94 cm (37 ")
Geschikt voor schermmaten, minimum 25.4 cm (10 ")
Ik heb een vraag over deze TV LG 42LE5300
Volgens de site van tweakers beschikt deze niet over 24p technologie, op de site van LG zelf vind ik ook niks.
Maar tik ik in google de TV in en zet daar achter 24p dan zie je veel sites het van wel zeggen.
Wat is het nu? Is het nu wel of niet 24p? Kan iemand mij hier een oordeel over vellen?
Volgens de site van tweakers beschikt deze niet over 24p technologie, op de site van LG zelf vind ik ook niks.
Maar tik ik in google de TV in en zet daar achter 24p dan zie je veel sites het van wel zeggen.
Wat is het nu? Is het nu wel of niet 24p? Kan iemand mij hier een oordeel over vellen?
Alle vragen hebben een antwoord
Hmm dat weet ik ook niet zo gauw en ik ben helaas niet in de buurt om even in de handleiding te checken of had je deze al online bekeken?
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Nee ik heb de handleiding niet online bekeken. Zou dit dan hier in staan? Anders zoek ik even voor de handleiding
Alle vragen hebben een antwoord
Anoniem: 373755
Kan je me daar een link naar geven? Op de Nederlandse LG site vind ik hier namelijk níks van terug. Op de site van LG in India staat weer wel dat het een ips panel is. Maar ik wil het graag op de NL site zien staan om het zeker te weten, voor hetzelfde geldt leveren ze ips aan India en niet aan Nl.Phrantic schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:51:
[...]
Waarschijnlijk een PVA-paneel, omdat volgens mij alle schermen van 37 inch met deze panelen zijn uitgerust.
Als ik jou was zou ik kijken naar de 42LE5300, 50 euro duurder maar wel een IPS-paneel (volgens de LG site tenminste).
Volgens mij is de LG 22-LE3300 LED een hele leuke tvtje voor de slaapkamer, zeker nu de samsung decoder van Ziggo kuren heeft. Iemand ervaring met die budget-serie van LG ?
Hoi,
Ik had de LH3300
Leuke TV, deed het prima icm CI+ module van Ziggo maar toen verhuisde hij naar de slaapkamer waar we analoog TV willen kijken (Even voor het slapen gaan ff snel zappen).
Toen bleek dat het geluid en het beeld niet synchroon liepen! Ja, met analoog signaal en verder totaal niets aangesloten. Dat is vreemd inderdaad!
OK, reparatie onder garantie->moederbord vervangen.
Geen verschil.
Reparatie 2-> nieuwste firmware
Geen verschil in de synchronisatie maar 1 ding was wel veranderd, de CI+module van beneden werkte nu ook niet meer! Vreemd.
Reparatie 3-> alles is door reparateur gereset maar CI+module werkt nog niet en geluidssynchronisatie bij analoog signaal is nog steeds niet goed.
Monteur ging voorstel doen naar LG voor omruiling. Alleen omdat CI+module niet werkte, sync-probleem lag aan de bekabeling (alles is nieuw aangelegd met Hirschman spul!!) maar beneden hebben we met 2 TV's helemaal geen last!
Goed, zojuist gebeld door LG.
De LH3300 is niet meer leverbaar maar ze kunnen me de LD450 daarvoor terug geven.
Zal ik hiermee akkoord gaan? Wat is jullie mening?
LH3300 specificaties
LD450 specificaties
Ik mis dan een SCART aansluiting volgens mij en het scherm is anders (EEFL tegen CCFL maar ik weet niet wat beter is) en ik krijg een HDMI ingang minder.
Graag jullie mening.
Ik had de LH3300
Leuke TV, deed het prima icm CI+ module van Ziggo maar toen verhuisde hij naar de slaapkamer waar we analoog TV willen kijken (Even voor het slapen gaan ff snel zappen).
Toen bleek dat het geluid en het beeld niet synchroon liepen! Ja, met analoog signaal en verder totaal niets aangesloten. Dat is vreemd inderdaad!
OK, reparatie onder garantie->moederbord vervangen.
Geen verschil.
Reparatie 2-> nieuwste firmware
Geen verschil in de synchronisatie maar 1 ding was wel veranderd, de CI+module van beneden werkte nu ook niet meer! Vreemd.
Reparatie 3-> alles is door reparateur gereset maar CI+module werkt nog niet en geluidssynchronisatie bij analoog signaal is nog steeds niet goed.
Monteur ging voorstel doen naar LG voor omruiling. Alleen omdat CI+module niet werkte, sync-probleem lag aan de bekabeling (alles is nieuw aangelegd met Hirschman spul!!) maar beneden hebben we met 2 TV's helemaal geen last!
Goed, zojuist gebeld door LG.
De LH3300 is niet meer leverbaar maar ze kunnen me de LD450 daarvoor terug geven.
Zal ik hiermee akkoord gaan? Wat is jullie mening?
LH3300 specificaties
LD450 specificaties
Ik mis dan een SCART aansluiting volgens mij en het scherm is anders (EEFL tegen CCFL maar ik weet niet wat beter is) en ik krijg een HDMI ingang minder.
Graag jullie mening.
P.Duh! lekker puh!
Niemand hier een mening over?
Heb de LH3300 destijds voor 400 euro gekocht en de D450 die ze me nu ter vervanging aanbieden kun je op dit moment voor 349 euro bij plasma-disc. kopen.
Dan vind ik het een "te goedkoop" voorstel. Niet alleen om de prijs maar ook omdat we er drie keer een monteur bij hebben gehad en daarom vrij hebben moeten nemen. OK, 2 keer vrij nemen want het was 1x op zaterdag maar dan nog.
Als LG zo met zijn klanten omgaat ... Doe me dan maar mijn geld terug, leg ik een paar tientjes bij en haal de D750. Die had ik ook als voorstel verwacht eerlijk gezegd.
LG heb ik gebeld en gemeld dat ik de D450 niet als vervanger zie. Ze gaan nu een nieuw voorstel doen.
Heb de LH3300 destijds voor 400 euro gekocht en de D450 die ze me nu ter vervanging aanbieden kun je op dit moment voor 349 euro bij plasma-disc. kopen.
Dan vind ik het een "te goedkoop" voorstel. Niet alleen om de prijs maar ook omdat we er drie keer een monteur bij hebben gehad en daarom vrij hebben moeten nemen. OK, 2 keer vrij nemen want het was 1x op zaterdag maar dan nog.
Als LG zo met zijn klanten omgaat ... Doe me dan maar mijn geld terug, leg ik een paar tientjes bij en haal de D750. Die had ik ook als voorstel verwacht eerlijk gezegd.
LG heb ik gebeld en gemeld dat ik de D450 niet als vervanger zie. Ze gaan nu een nieuw voorstel doen.
P.Duh! lekker puh!
Hoelang heb je de LH3300 gehad? Tv's worden natuurlijk ook goedkoper, als je de LH3300 een half jaar hebt gehad oid dan kan een tv van 349 in mijn ogen best een vervanger zijn.
Maar als jij een scart mist en hem echt nodig hebt, dan zou ik dat gewoon aan LG voorleggen. Ik denk echt niet dat zij dan te beroerd zijn om met je mee te denken hoor
Als die scart voor jou belangrijk is, zullen ze daar wel rekening mee moten houden. Dat ze nu een nieuw voorstel gaan doen geeft toch al aan dat ze van goede wil zijn?
wacht dat nou even af!
Maar als jij een scart mist en hem echt nodig hebt, dan zou ik dat gewoon aan LG voorleggen. Ik denk echt niet dat zij dan te beroerd zijn om met je mee te denken hoor
Ja, ik wacht dat natuurlijk af. (Wat kan ik anders????)
Maar ik vroeg me dus af wat jullie ervaringen met zoiets zijn. Persoonlijk vind ik dat LG wel met iets mag aankomen wat niet alleen vergelijkbaar is maar waaruit ook blijkt dat ze het vervelend vinden wat er gebeurd is.
Een kleine tegemoetkoming zal ik maar zeggen.
Maar ik vroeg me dus af wat jullie ervaringen met zoiets zijn. Persoonlijk vind ik dat LG wel met iets mag aankomen wat niet alleen vergelijkbaar is maar waaruit ook blijkt dat ze het vervelend vinden wat er gebeurd is.
Een kleine tegemoetkoming zal ik maar zeggen.
P.Duh! lekker puh!
Goed, het is nu 15-12 en ik heb nog steeds geen goed werkende TV.
Ik heb LG dus laten weten niet akkoord te gaan met een LD450.
LG zou met een nieuw voorstel komen maar dat is nog niet gebeurd.
Zojuist wilde het reparatiebedrijf wel de oude TV ophalen.
Dat laat ik dus niet gebeuren, dan heb ik helemaal niets. Beter een slecht werkende TV dan geen TV!
LG gebeld, alles weer uitgelegd en na een tijdje blijkt dat de fout inderdaad weer bij hen zat. Ze willen nu alsnog met een nieuw voorstel komen. Dat mag dan op zijn minst een LD750 worden want ik heb het onderhand wel helemaal gehad met een LG!
Zit nu al maanden met een niet goed werkende TV!
Kan ik mijn geld terug eisen bij de winkel? De winkel zegt dat de TV minimaal 3x ter reparatie moet zijn aangeboden alvorens zij actie willen ondernemen. Nu, dat lijkt me toch wel het geval.
Iemand nog een optie?
Ik heb LG dus laten weten niet akkoord te gaan met een LD450.
LG zou met een nieuw voorstel komen maar dat is nog niet gebeurd.
Zojuist wilde het reparatiebedrijf wel de oude TV ophalen.
Dat laat ik dus niet gebeuren, dan heb ik helemaal niets. Beter een slecht werkende TV dan geen TV!
LG gebeld, alles weer uitgelegd en na een tijdje blijkt dat de fout inderdaad weer bij hen zat. Ze willen nu alsnog met een nieuw voorstel komen. Dat mag dan op zijn minst een LD750 worden want ik heb het onderhand wel helemaal gehad met een LG!
Zit nu al maanden met een niet goed werkende TV!
Kan ik mijn geld terug eisen bij de winkel? De winkel zegt dat de TV minimaal 3x ter reparatie moet zijn aangeboden alvorens zij actie willen ondernemen. Nu, dat lijkt me toch wel het geval.
Iemand nog een optie?
P.Duh! lekker puh!
Ik ben van plan een tweede tv aan te gaan schaffen voor op de computer kamer. Wil hem dan ook aansluiten op mijn pc om films te kunnen zien en te kunnen gamen. Na veel revieuws lezen en nu al weer uren op tweakers te hebben gelezen heb ik mijn keus laten valen op een LG. Echter nog twee modellen zijn in de race.
Dat zijn:
De LG 32LE5300 LED TV
of de lg 32 ld 350.
Nou is mijn vraag is bovenstaande die 150 euro meer waard. Zijn er mensen op dit forum die deze tv's hebben. Ik ben heel benieuwd.
Dat zijn:
De LG 32LE5300 LED TV
of de lg 32 ld 350.
Nou is mijn vraag is bovenstaande die 150 euro meer waard. Zijn er mensen op dit forum die deze tv's hebben. Ik ben heel benieuwd.
Tja, ik houd jullie maar even op de hoogte.
Misschien kan ik anderen wijzer maken met mijn posts hier want ik wil jullie toch voorbereiden op de ondersteuning van LG.
Vandaag maar weer eens gebeld met LG, ze waren "er mee bezig", het was "in behandeling" en ik zou "zo spoedig mogelijk" iets horen.
Nou, en daar kun je het dan mee doen! Gevraagd naar leidinggevende ("helaas, dat zal niet gaan") en naar de betreffende afdeling die mij het nieuwe voorstel zou moeten doen ("helaas, dat zal niet gaan").
En zo ben ik weer geen steek verder!
Ik ben het zat, morgen gaat een klacht per brief naar LG en cc naar de consumentenbond. Dit is niet meer normaal. Vanaf 10 augustus met een brakke TV, da's vier en een halve maand!
Hulde aan de klantenservice van LG, wat een baggerbedrijf is dat (voor wat betreft de aftersales dan)! Eén ding is voor mij duidelijk, hierna (mocht LG met een goed voorstel komen ... ooit) NOOIT meer een LG.
Het liefst heb ik op dit moment mijn geld terug maar de winkel zegt dat ze dat alleen kunnen doen als LG een soort "total loss" verklaring afgeven en dat kent de klantenservice van LG weer niet.
Als iemand dus nog suggesties heeft voor me, dan hoor ik het graag!
Misschien kan ik anderen wijzer maken met mijn posts hier want ik wil jullie toch voorbereiden op de ondersteuning van LG.
Vandaag maar weer eens gebeld met LG, ze waren "er mee bezig", het was "in behandeling" en ik zou "zo spoedig mogelijk" iets horen.
Nou, en daar kun je het dan mee doen! Gevraagd naar leidinggevende ("helaas, dat zal niet gaan") en naar de betreffende afdeling die mij het nieuwe voorstel zou moeten doen ("helaas, dat zal niet gaan").
En zo ben ik weer geen steek verder!
Ik ben het zat, morgen gaat een klacht per brief naar LG en cc naar de consumentenbond. Dit is niet meer normaal. Vanaf 10 augustus met een brakke TV, da's vier en een halve maand!
Hulde aan de klantenservice van LG, wat een baggerbedrijf is dat (voor wat betreft de aftersales dan)! Eén ding is voor mij duidelijk, hierna (mocht LG met een goed voorstel komen ... ooit) NOOIT meer een LG.
Het liefst heb ik op dit moment mijn geld terug maar de winkel zegt dat ze dat alleen kunnen doen als LG een soort "total loss" verklaring afgeven en dat kent de klantenservice van LG weer niet.
Als iemand dus nog suggesties heeft voor me, dan hoor ik het graag!
[ Voor 0% gewijzigd door pduh op 26-12-2010 14:36 . Reden: spelling ]
P.Duh! lekker puh!
Ik zie geen LG LED TV Topic:
Vandaar hier mijn vraag: Hebben jullie ervaring met de LG 32LE4500?
Ben van plan deze morgen te kopen.
Lees op kieskeurig goede verhalen
Vandaar hier mijn vraag: Hebben jullie ervaring met de LG 32LE4500?
Ben van plan deze morgen te kopen.
Lees op kieskeurig goede verhalen
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Anoniem: 302127
Misschien dat hier iemand zit die mij kan helpen.
Ik heb een LG42LG300 lcd tv. Echter heb ik deze aangesloten op mijn receiver door middel van de koptelefoon uitgang. Echter functioneert deze niet meer 100% en wou ik de audio uitgangen gaan gebruiken.
Deze heb ik aangesloten met tulp stekkertjes, maar ik krijg er maar geen geluid uit. Ik ben alle instellingen al bij langs gelopen, maar geen resultaat. Nu zit er ook bijna geen instellingen op voor geluid. Het lijkt mij dat ik iets vergeet aan te zetten, maar ik heb bij mijn weten alle instellingen al geprobeerd, of het moet een hele rare combi zijn die ik niet weet. Ik heb de tv nieuw gekocht ( 3 jaar terug ongeveer ) en heb deze uitgangen nog nooit geprobeerd. Zouden deze dan gewoon stuk zijn? Of vergeet ik iets.
Er zit ook een optisch uitgang op, maar helaas heeft mijn receiver die niet. Een digitale ingang heeft mijn receiver ook niet, dus het verhaal om een omzetter te gebruiken van optisch naar digi in gaat niet op.
Wat er nog over blijft is van optisch naar tulp te gaan. Echter zijn die omzetters nog al duur, dan kan ik volgens mij beter een 2e hands receiver halen met een optisch ingang.
Lang verhaal, maar ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft of er tijd in wilt steken om zo mij te kunnen helpen.
Ik heb een LG42LG300 lcd tv. Echter heb ik deze aangesloten op mijn receiver door middel van de koptelefoon uitgang. Echter functioneert deze niet meer 100% en wou ik de audio uitgangen gaan gebruiken.
Deze heb ik aangesloten met tulp stekkertjes, maar ik krijg er maar geen geluid uit. Ik ben alle instellingen al bij langs gelopen, maar geen resultaat. Nu zit er ook bijna geen instellingen op voor geluid. Het lijkt mij dat ik iets vergeet aan te zetten, maar ik heb bij mijn weten alle instellingen al geprobeerd, of het moet een hele rare combi zijn die ik niet weet. Ik heb de tv nieuw gekocht ( 3 jaar terug ongeveer ) en heb deze uitgangen nog nooit geprobeerd. Zouden deze dan gewoon stuk zijn? Of vergeet ik iets.
Er zit ook een optisch uitgang op, maar helaas heeft mijn receiver die niet. Een digitale ingang heeft mijn receiver ook niet, dus het verhaal om een omzetter te gebruiken van optisch naar digi in gaat niet op.
Wat er nog over blijft is van optisch naar tulp te gaan. Echter zijn die omzetters nog al duur, dan kan ik volgens mij beter een 2e hands receiver halen met een optisch ingang.
Lang verhaal, maar ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft of er tijd in wilt steken om zo mij te kunnen helpen.
Ik kan hier weinig (zeg maar zo goed als geen) informatie over vinden. Klopt het type?Anoniem: 302127 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:39:
Ik heb een LG42LG300 lcd tv.
Verder zit er op andere types LG tv's (heb zelf een LG42LD550) geen audio uit via tulp stekkers. om hier wel geluid uit te krijgen zou je de scart moeten gebruiken (als jouw type een scart aansluiting heeft).
Even een update:
Laatste bericht hier was 21 december.
Zoals gemeld op 22-12 een brief naar LG en de Consumentebond gestuurd. Brief ook naar LG gemaild via de website.
Op 22 en 23 december via mail (via de website en een no-reply antwoord adres; erg ingewikkelde communicatie!) contact gehad met LG hierover maar daar kwam echt totaal niets zinnigs uit. Erg teleurstellend.
Ondertussen heb ik ook de verkoper op de hoogte gehouden en die heeft ook contact gehad met LG. Zelfs zij vonden het ondermaats en boden me uiteindelijk aan om (tegen hun policy in) mij het aankoopbedrag te vergoeden mits ik ter plekke een nieuwe uitzocht. Op 24 december dan ook maar de TV weer ingeleverd.
Het mag duidelijk zijn dat de andere TV geen LG geworden is! Jammer genoeg was hij wel weer wat duurder.
Op 4 januari krijg ik mail via Tweakers van LG-webcare met daarin de vraag of ik gegevens wil doorgeven en mijn echte naam waarna zij willen gaan kijken hoe ze me het beste kunnen gaan helpen.
Deze mail heb ik even terzijde gelegd en zojuist pas beantwoord met alle documentatie in de bijlage gestopt.
Ik ben benieuwd wat de reactie daarop is!
Korte samenvatting tot nu toe:
-sinds 10 augustus geen werkende LG TV (eigenlijk al eerder maar 10-08 was eerste reparatie)
-24 december biedt de verkoper aan om geld terug te geven
-4 januari zoekt LG via deze website (Tweakers.net) contact om een oplossing te zoeken
-15 januari reageer ik op die mail en post ik dit bericht.
Ik houd jullie op de hoogte.
Laatste bericht hier was 21 december.
Zoals gemeld op 22-12 een brief naar LG en de Consumentebond gestuurd. Brief ook naar LG gemaild via de website.
Op 22 en 23 december via mail (via de website en een no-reply antwoord adres; erg ingewikkelde communicatie!) contact gehad met LG hierover maar daar kwam echt totaal niets zinnigs uit. Erg teleurstellend.
Ondertussen heb ik ook de verkoper op de hoogte gehouden en die heeft ook contact gehad met LG. Zelfs zij vonden het ondermaats en boden me uiteindelijk aan om (tegen hun policy in) mij het aankoopbedrag te vergoeden mits ik ter plekke een nieuwe uitzocht. Op 24 december dan ook maar de TV weer ingeleverd.
Het mag duidelijk zijn dat de andere TV geen LG geworden is! Jammer genoeg was hij wel weer wat duurder.
Op 4 januari krijg ik mail via Tweakers van LG-webcare met daarin de vraag of ik gegevens wil doorgeven en mijn echte naam waarna zij willen gaan kijken hoe ze me het beste kunnen gaan helpen.
Deze mail heb ik even terzijde gelegd en zojuist pas beantwoord met alle documentatie in de bijlage gestopt.
Ik ben benieuwd wat de reactie daarop is!
Korte samenvatting tot nu toe:
-sinds 10 augustus geen werkende LG TV (eigenlijk al eerder maar 10-08 was eerste reparatie)
-24 december biedt de verkoper aan om geld terug te geven
-4 januari zoekt LG via deze website (Tweakers.net) contact om een oplossing te zoeken
-15 januari reageer ik op die mail en post ik dit bericht.
Ik houd jullie op de hoogte.
P.Duh! lekker puh!
Weet Iemand of je met de LG 37LD420 filmpjes in mkv,divx,xvix,mp4 via de USB kan afspelen? De Samssung series van LE kunnen dat namelijk wel, maar zijn meteen ook een stuk duurder!
Tja, jammer dat dit topic eigenlijk niet meer zo "hot" is maar ik voel me toch verplicht om mijn afsluitende conversatie met LG hier te plaatsen.
Niet voor mezelf (ik ben niet rancuneus ofzo) maar om anderen te waarschuwen voor de manier waarop LG meent met haar klanten om te moeten gaan.
Heb namen verwijderd maar laat emailadres staan voor toekomstige "klagers".
De documenten heb ik er niet bij gedaan, onderstaande spreekt voor zich lijkt me.
Geachte heer/mevrouw, beste YYY,
Onderstaande antwoord geeft eigenlijk precies weer waar bij LG scheef loopt in de dienstverlening.
Na uw eerste mail via Tweakers had ik de ijdele hoop dat de klantenservice bij LG toch nog de klant tevreden wilde stellen maar na uw antwoord ben ik er helemaal van overtuigd dat LG meer om zichzelf geeft dan om de klant.
Als onze klanten met zo'n documentatie komen en daarmee "hun gelijk" proberen te halen, dan is het minste wat bedrijfsmatig gezien gedaan kan de klant tegemoetkomen. Daar u zelf al aangeeft dat de communicatie niet maatgevend is met waar LG voor staat, had ik bij uw mailtje op z'n minst de toezegging van een bloemetje verwacht. Mede ook omdat u aangeeft dat u mijn situatie wilt meenemen in het verbeteren van de communicatie in de toekomst.
Ik zou natuurlijk ook graag zien dat u uw dienstverlening verbeterd maar u bent hierbij een toekomstige klant verloren en ik kan niet anders dan mensen in mijn omgeving afraden om producten van LG te kopen. Daar zult u waarschijnlijk niet van wakker liggen maar ik wil het u toch meegeven. Dit had u met een klein gebaar kunnen voorkomen door de klant (ik in dit geval) een kleinigheid aan te bieden waar hij nog iets aan heeft zodat het ontstane leed nog enigszins verzacht wordt.
Voor mij zou bv. een CI+ module een aanbod kunnen zijn waardoor ik LG's intenties op waarde had kunnen schatten.
Nu is het net alsof ik mijn documentatie verzameld heb, uw interne problemen meehelp op te lossen en er zelf niets mee opschiet na maandenlang getouwtrek met uw helpdesk. Het lijkt erop dat de Makro mijn probleem heeft opgelost, LG was daar niet toe in staat en is blij dat ze van "een zeurende" klant af is.
Dit bevestigt wel dat ik een goede keuze heb gemaakt door voor een ander merk TV te kiezen. Jammer, want ik had LG altijd hoog in het vaandel staan.
Met vriendelijke groet,
Peter
2011/1/19 lg.webcare@lge.com <lg.webcare@lge.com>
Beste heer XXX,
Dank u voor de toegestuurde documenten.
Allereerst bied ik u mijn welgemeende excuses aan voor het verloop van deze situatie.
Naar aanleiding van uw klacht heb ik één en ander uitgezocht en ben ik tot de conclusie
gekomen dat de communicatie niet maatgevend is geweest met waar LG voor staat.
Normaliter is de procedure dat, indien reparatie niet mogelijk is, een omruilvoorstel wordt gedaan
met een gelijkwaardig product. Indien over het omruilvoorstel geen overeenstemming wordt bereikt,
bestaat de mogelijkheid het verder met de leverancier af te handelen.
Voor wat betreft uw situatie is er essentiële comunicatie blijven liggen en dat betreuren wij ten zeerste.
Graag meld ik u dat wij uw situatie meenemen in het verbeteren van de communicatie in de toekomst.
Met vriendelijke groet / Kind regards,
YYY
LG Webcare, LG Electronics Benelux
Email: lg.webcare@lge.com
Chamber of Commerce #: 39091823 | Registered Seat: Amsterdam, The Netherlands
From: Peter Tweakers
Sent: Saturday, January 15, 2011 13:32 PM
To: LG webcare/LGEBN Services(lg.webcare@lge.com)
Subject: Re: Tweakers; uw televisie
Bedankt dat u op deze wijze reageert op mijn probleem. Mooi om te zien dat Tweakers ook door fabrikanten/producenten/helpdesks wordt raadgepleegd.
Wat ik helaas wel erg jammer vind is dat er op deze manier gepoogd wordt een oplossing te vinden. Mijns inziens zou dit niet zo moeten zijn maar goed, dat terzijde.
Excuus voor mijn wat late reactie maar ik wilde het één en ander eerst even laten bezinken alvorens uw mail te beantwoorden.
In uw mail vraagt u 4 dingen:
1+2: 15-02-2010 TV Gekocht met prod. Nr. 32LH3300-ZC.AEUVLH en ser. Nr. 001HMUS0F358 bij Makro Hengelo
3+4: In de bijlagen vindt u mijn correspondentie aangaande de televisie en verdere gegevens.
Opgemerkt moet worden dat ik de Makro telkens op de hoogt heb gehouden van mijn bevindingen en dat de Makro (Hengelo) ook herhaaldelijk contact heeft gehad met LG hierover. De Makro vond de manier van handelen van uw organisatie uiteindelijk ook beneden peil en heeft aangeboden om het aankoopbedrag terug te geven op voorwaarde dat ik ter plekke een nieuwe TV bij de Makro uit zou zoeken. Op dit aanbod ben ik ingegaan om "maar van het gezeur met LG" af te zijn. Dit was op 24 december.
Het mag duidelijk zijn dat dit geen LG geworden is en helaas was het toestel €83,30 duurder maar goed, er valt weer wat te zien! Jammer genoeg dus geen tijd gehad om me in een vervangend model van een ander merk te verdiepen en ik dus met extra kosten opgezadeld ben. Misschien dat LG tegemoet kan komen?
Op 24 december heb ik ook bericht gekregen van de Consumentenbond dat zij mij wilden bijstaan maar aangezien de Makro al voor een oplossing had gezorgd is de Consumentenbond op mijn verzoek verder niet in actie gekomen.
De verdere afhandeling van dit probleem heeft dus Makro Hengelo op zich genomen en ik ben en blijf benieuwd wat uw reactie hierop is.
Met vriendelijke groet,
Peter
2011/1/4 lg.webcare@lge.com <lg.webcare@lge.com>
Beste heer/mevrouw,
Allereerst wens ik u een Gelukkig Nieuwjaar met de beste wensen voor 2011 !!
Onlangs kwam ik uw blog tegen van de maand december 2010 betreffende uw televisie, type LG - LH3300, op Tweakers.nl.
Het is natuurlijk erg vervelend dat u sinds 10 augustus 2010 een defecte televisie hebt, daarvoor bied ik u namens LG excuses aan.
In het kader van uw klacht, zou ik graag met u kijken of ik kan helpen om tot een overeenstemming te komen in de oplossing van uw probleem.
Hiervoor zou ik u graag de volgende vragen stellen;
- Op welke datum is de televisie aangeschaft en bij welke (web)winkel?
- Wat is het serienummer van de TV (op de zijkant/achterzijde)?
- Ingaande op uw bericht op Tweakers van 21 december 2010, wanneer is uw laatste contactmoment met LG geweest–en met wie- en wat is u daarin verteld?
- Mag ik u voor- en achternaam alstublieft, zodat ik uw eerdere meldingen bij LG kan bekijken?
Ik zie graag uw reactie tegemoet, waarna wij zullen kijken hoe wij u het beste kunnen helpen.
Bij voorbaat hartelijk dank!
Groet,
YYY
Niet voor mezelf (ik ben niet rancuneus ofzo) maar om anderen te waarschuwen voor de manier waarop LG meent met haar klanten om te moeten gaan.
Heb namen verwijderd maar laat emailadres staan voor toekomstige "klagers".
De documenten heb ik er niet bij gedaan, onderstaande spreekt voor zich lijkt me.
Onderstaande antwoord geeft eigenlijk precies weer waar bij LG scheef loopt in de dienstverlening.
Na uw eerste mail via Tweakers had ik de ijdele hoop dat de klantenservice bij LG toch nog de klant tevreden wilde stellen maar na uw antwoord ben ik er helemaal van overtuigd dat LG meer om zichzelf geeft dan om de klant.
Als onze klanten met zo'n documentatie komen en daarmee "hun gelijk" proberen te halen, dan is het minste wat bedrijfsmatig gezien gedaan kan de klant tegemoetkomen. Daar u zelf al aangeeft dat de communicatie niet maatgevend is met waar LG voor staat, had ik bij uw mailtje op z'n minst de toezegging van een bloemetje verwacht. Mede ook omdat u aangeeft dat u mijn situatie wilt meenemen in het verbeteren van de communicatie in de toekomst.
Ik zou natuurlijk ook graag zien dat u uw dienstverlening verbeterd maar u bent hierbij een toekomstige klant verloren en ik kan niet anders dan mensen in mijn omgeving afraden om producten van LG te kopen. Daar zult u waarschijnlijk niet van wakker liggen maar ik wil het u toch meegeven. Dit had u met een klein gebaar kunnen voorkomen door de klant (ik in dit geval) een kleinigheid aan te bieden waar hij nog iets aan heeft zodat het ontstane leed nog enigszins verzacht wordt.
Voor mij zou bv. een CI+ module een aanbod kunnen zijn waardoor ik LG's intenties op waarde had kunnen schatten.
Nu is het net alsof ik mijn documentatie verzameld heb, uw interne problemen meehelp op te lossen en er zelf niets mee opschiet na maandenlang getouwtrek met uw helpdesk. Het lijkt erop dat de Makro mijn probleem heeft opgelost, LG was daar niet toe in staat en is blij dat ze van "een zeurende" klant af is.
Dit bevestigt wel dat ik een goede keuze heb gemaakt door voor een ander merk TV te kiezen. Jammer, want ik had LG altijd hoog in het vaandel staan.
Met vriendelijke groet,
Peter
2011/1/19 lg.webcare@lge.com <lg.webcare@lge.com>
Beste heer XXX,
Dank u voor de toegestuurde documenten.
Allereerst bied ik u mijn welgemeende excuses aan voor het verloop van deze situatie.
Naar aanleiding van uw klacht heb ik één en ander uitgezocht en ben ik tot de conclusie
gekomen dat de communicatie niet maatgevend is geweest met waar LG voor staat.
Normaliter is de procedure dat, indien reparatie niet mogelijk is, een omruilvoorstel wordt gedaan
met een gelijkwaardig product. Indien over het omruilvoorstel geen overeenstemming wordt bereikt,
bestaat de mogelijkheid het verder met de leverancier af te handelen.
Voor wat betreft uw situatie is er essentiële comunicatie blijven liggen en dat betreuren wij ten zeerste.
Graag meld ik u dat wij uw situatie meenemen in het verbeteren van de communicatie in de toekomst.
Met vriendelijke groet / Kind regards,
YYY
LG Webcare, LG Electronics Benelux
Email: lg.webcare@lge.com
Chamber of Commerce #: 39091823 | Registered Seat: Amsterdam, The Netherlands
From: Peter Tweakers
Sent: Saturday, January 15, 2011 13:32 PM
To: LG webcare/LGEBN Services(lg.webcare@lge.com)
Subject: Re: Tweakers; uw televisie
Bedankt dat u op deze wijze reageert op mijn probleem. Mooi om te zien dat Tweakers ook door fabrikanten/producenten/helpdesks wordt raadgepleegd.
Wat ik helaas wel erg jammer vind is dat er op deze manier gepoogd wordt een oplossing te vinden. Mijns inziens zou dit niet zo moeten zijn maar goed, dat terzijde.
Excuus voor mijn wat late reactie maar ik wilde het één en ander eerst even laten bezinken alvorens uw mail te beantwoorden.
In uw mail vraagt u 4 dingen:
1+2: 15-02-2010 TV Gekocht met prod. Nr. 32LH3300-ZC.AEUVLH en ser. Nr. 001HMUS0F358 bij Makro Hengelo
3+4: In de bijlagen vindt u mijn correspondentie aangaande de televisie en verdere gegevens.
Opgemerkt moet worden dat ik de Makro telkens op de hoogt heb gehouden van mijn bevindingen en dat de Makro (Hengelo) ook herhaaldelijk contact heeft gehad met LG hierover. De Makro vond de manier van handelen van uw organisatie uiteindelijk ook beneden peil en heeft aangeboden om het aankoopbedrag terug te geven op voorwaarde dat ik ter plekke een nieuwe TV bij de Makro uit zou zoeken. Op dit aanbod ben ik ingegaan om "maar van het gezeur met LG" af te zijn. Dit was op 24 december.
Het mag duidelijk zijn dat dit geen LG geworden is en helaas was het toestel €83,30 duurder maar goed, er valt weer wat te zien! Jammer genoeg dus geen tijd gehad om me in een vervangend model van een ander merk te verdiepen en ik dus met extra kosten opgezadeld ben. Misschien dat LG tegemoet kan komen?
Op 24 december heb ik ook bericht gekregen van de Consumentenbond dat zij mij wilden bijstaan maar aangezien de Makro al voor een oplossing had gezorgd is de Consumentenbond op mijn verzoek verder niet in actie gekomen.
De verdere afhandeling van dit probleem heeft dus Makro Hengelo op zich genomen en ik ben en blijf benieuwd wat uw reactie hierop is.
Met vriendelijke groet,
Peter
2011/1/4 lg.webcare@lge.com <lg.webcare@lge.com>
Beste heer/mevrouw,
Allereerst wens ik u een Gelukkig Nieuwjaar met de beste wensen voor 2011 !!
Onlangs kwam ik uw blog tegen van de maand december 2010 betreffende uw televisie, type LG - LH3300, op Tweakers.nl.
Het is natuurlijk erg vervelend dat u sinds 10 augustus 2010 een defecte televisie hebt, daarvoor bied ik u namens LG excuses aan.
In het kader van uw klacht, zou ik graag met u kijken of ik kan helpen om tot een overeenstemming te komen in de oplossing van uw probleem.
Hiervoor zou ik u graag de volgende vragen stellen;
- Op welke datum is de televisie aangeschaft en bij welke (web)winkel?
- Wat is het serienummer van de TV (op de zijkant/achterzijde)?
- Ingaande op uw bericht op Tweakers van 21 december 2010, wanneer is uw laatste contactmoment met LG geweest–en met wie- en wat is u daarin verteld?
- Mag ik u voor- en achternaam alstublieft, zodat ik uw eerdere meldingen bij LG kan bekijken?
Ik zie graag uw reactie tegemoet, waarna wij zullen kijken hoe wij u het beste kunnen helpen.
Bij voorbaat hartelijk dank!
Groet,
YYY
P.Duh! lekker puh!
Anoniem: 313771
Beste Tweakers,
Ik heb zojuist een LG 32LD420 LCD TV gekocht maar ik krijg het service menu maar niet open?
Heb 't ook al met een universele afstandsbedieding gekocht maar ook daarmee lukt het niet?
Iemand suggesties?
Alvast bedankt!
Ik heb zojuist een LG 32LD420 LCD TV gekocht maar ik krijg het service menu maar niet open?
Heb 't ook al met een universele afstandsbedieding gekocht maar ook daarmee lukt het niet?
Iemand suggesties?
Alvast bedankt!
Anoniem: 378749
Ik heb hier de juiste a.b. liggen die wel werkt. Zie mijn eerdere berichten. Je mag hem tegen een kleine vergoeding wel even lenen. Geldt ook voor anderen :-) Verhuur ik hem zeg maar eventjes :-)Anoniem: 313771 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:15:
Beste Tweakers,
Iemand suggesties?
Alvast bedankt!
Anoniem: 393963
We hebben sinds kort de LG 32LD350 en het volgende probleem doet zich voor.
We zetten zenders in een bepaalde volgorde, ned 1 op 1 rtl 4 op 4 enz enz.
Dit doen we dmv de groene knop.
Na een aantal dagen is de volgorde verdwenen en zijn de zenders willekeurig door elkaar gezet.
Wij zetten wel 's nachts de stroom er totaal van af, weet niet of het daar aan kan liggen, maar het is een zeer vervelend probleem.
Zijn hier mensen die dit herkennen of een oplossing hebben.
We zetten zenders in een bepaalde volgorde, ned 1 op 1 rtl 4 op 4 enz enz.
Dit doen we dmv de groene knop.
Na een aantal dagen is de volgorde verdwenen en zijn de zenders willekeurig door elkaar gezet.
Wij zetten wel 's nachts de stroom er totaal van af, weet niet of het daar aan kan liggen, maar het is een zeer vervelend probleem.
Zijn hier mensen die dit herkennen of een oplossing hebben.
Ik sta op het punt om een 46 / 47 inch lcd led tv te kopen en had de 47le5300 op het oog, mede door het hoge contrast, slanke kast etc.
Gelukkig ben ik vandaag bij een collega gaan kijken naar de 42le5300. Het beeld ziet er goed uit echter heb ik best veel backlight bleeding onderin en de hoeken gezien.
Hebben meerdere mensen hier last van of is dat toevallig alleen bij die televisie geweest?
Mijn 2de keuze is de philips 46pfl5605 en mijn 3de keuze is de samsung 46c6000.
Het zijn allemaal instap modellen maar wil toch het maximale uit de kan halen.
Gelukkig ben ik vandaag bij een collega gaan kijken naar de 42le5300. Het beeld ziet er goed uit echter heb ik best veel backlight bleeding onderin en de hoeken gezien.
Hebben meerdere mensen hier last van of is dat toevallig alleen bij die televisie geweest?
weet iemand waarom er op mijn 32le5500 geen netcast aanwezig is? terwijl dat wel in de specs staat. er zou een knop op de ab moeten zitten maar die is er niet. ook in het menu is geen aanwezigheid van een knop of menutje. moet je wat activeren ofzo?
Weet iemand de verschillen tussen de 32LD350 en 32LD450, afgezien van het design? Ik kan op Google eigenlijk niet vinden wat het verschil is tussen beide series.
Backlight bleeding heeft elke tv in meer of mindere mate, dat komt door de edge led techniek. De C6000 serie spant volgens het Samsung topic de kroon, de LG en Philips zouden er minder last van hebben. Ik heb de 42le5300 zelf in mijn bezit en ik ben er uiterst tevreden over. Wat een geweldige kleuren, strak vloeiend beeld en de inkijkhoek is opvallend groot (dankzij het ips scherm), daar kunnen de andere televisies nog een puntje aan zuigen. Ook de mogelijkheden qua instellingen voor wat betreft beeld vind ik perfect, zo uitgebreid, zo'n helder menu, echt fantastisch.GranCanaria schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:41:
Ik sta op het punt om een 46 / 47 inch lcd led tv te kopen en had de 47le5300 op het oog, mede door het hoge contrast, slanke kast etc.
Van alle tv's die ik heb bekeken voor ik tot aanschaf overging scoorde de LE5300 juist erg goed wat betreft bleeding. Wil je nog minder bleeding dan kom je terecht bij Full LED tv's, maar die techniek heeft momenteel dan weer andere 'nadelen' De Philips 5605 schijnt ook goed te scoren qua bleeding, alleen is dat een vrij dikke tv.
Ik heb sinds een week de oude versterker en 5.1 surround sound van mijn schoonouders gehad en probeer dit aan te sluiten op mijn LG 32LH5000. Op de een of andere manier werkt dit compleet niet.
Wanneer ik erop zoek, krijg ik alleen het optische verhaal, dat ik dmv een optische kabel het aan moet sluiten. Omdat het een oud beestje is, zit op mijn versterker geen optische ingang, alleen de standaard rood/witte tulpjes.
Ik zie aan de achterkant van mijn tv wel een ingang voor rood/witte tulpjes (staat er ook bij: audio) en heb dit aan mijn versterker gekoppeld. Dit geeft alleen geen geluid, wat ik ook doe. Wat heb ik gedaan:
- tulpjes in een ander kanaal gezet
- tulpjes aan de zijkant geprobeerd
- andere kabel geprobeerd
- Geluid op de tv aan en uit gezet
- Menu - audio - tv speaker - off (en ook ON gehad)
- Menu - audio - digital audio output - auto (en PCM)
Ik snap er werkelijk niks van. Is mijn tv gewoon kapot, dat dit niet werkt? Zijn er bepaalde instellingen die ik samen moet gebruiken? Ligt het eraan dat ik tv kijk via de digitale decoder (en hij dus geluid pakt via mijn tv)? De ontvanger werkt in ieder geval wel bij dvd kijken, maar het is prettig als het ook bij tv/laptop via HDMI/USB zou werken...
Wanneer ik erop zoek, krijg ik alleen het optische verhaal, dat ik dmv een optische kabel het aan moet sluiten. Omdat het een oud beestje is, zit op mijn versterker geen optische ingang, alleen de standaard rood/witte tulpjes.
Ik zie aan de achterkant van mijn tv wel een ingang voor rood/witte tulpjes (staat er ook bij: audio) en heb dit aan mijn versterker gekoppeld. Dit geeft alleen geen geluid, wat ik ook doe. Wat heb ik gedaan:
Ik snap er werkelijk niks van. Is mijn tv gewoon kapot, dat dit niet werkt? Zijn er bepaalde instellingen die ik samen moet gebruiken? Ligt het eraan dat ik tv kijk via de digitale decoder (en hij dus geluid pakt via mijn tv)? De ontvanger werkt in ieder geval wel bij dvd kijken, maar het is prettig als het ook bij tv/laptop via HDMI/USB zou werken...
Je ziet wel een geluid ingang op je tv(mogelijk voor componentt) en je verwacht dan dat er geluid uit komtbrrrt schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:53:
..................
............

Dit zal niet werken.
De enige mogelijkheid voor jou is nu om em via de hoofdtelefoon uitgang aan te sluiten.brrrt schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:53:
Ik heb sinds een week de oude versterker en 5.1 surround sound van mijn schoonouders gehad en probeer dit aan te sluiten op mijn LG 32LH5000. Op de een of andere manier werkt dit compleet niet.
Ik ben al een stuk vooruit geholpen, de 3.5 mm jack aan de zijkant werkt wel!
Wel raar dat de tv geen rood/witte tulpjes uitgang heeft, alleen INgang... Ik heb even beter gekeken, maar de enige manieren van audio out zijn dmv 3.5mm jackaansluiting en de optische kabel:

Dan maar wennen aan het stereo geluid dankzij de 3.5mm jack, ipv 5.1 te benutten.
Wel raar dat de tv geen rood/witte tulpjes uitgang heeft, alleen INgang... Ik heb even beter gekeken, maar de enige manieren van audio out zijn dmv 3.5mm jackaansluiting en de optische kabel:

Dan maar wennen aan het stereo geluid dankzij de 3.5mm jack, ipv 5.1 te benutten.
Hoe zijn jullie ervaringen met de 32LD550? Ik zit erg te twijfelen tussen dit toestel en de Samsung LE32C530. Grootste verschil is natuurlijk dat de LG 100Hz heeft, terwijl de Samsung 50Hz is.
Zijn er mensen die beide toestellen hebben (of hebben gezien)? Wat waren jullie ervaringen?
En kan iemand met een 32LD550 misschien een foto maken van de achterzijde (aansluitingen)? Ik vind op het internet namelijk een Amerikaanse variant (met 120Hz) en Europese variant (100Hz), en volgens mij verschillen de aansluitingen ook. Dit weet ik echter niet zeker, vandaar. Ik zou het erg op prijs stellen!
Zijn er mensen die beide toestellen hebben (of hebben gezien)? Wat waren jullie ervaringen?
En kan iemand met een 32LD550 misschien een foto maken van de achterzijde (aansluitingen)? Ik vind op het internet namelijk een Amerikaanse variant (met 120Hz) en Europese variant (100Hz), en volgens mij verschillen de aansluitingen ook. Dit weet ik echter niet zeker, vandaar. Ik zou het erg op prijs stellen!
[ Voor 30% gewijzigd door Perzikvrucht op 24-03-2011 12:36 ]
Aangezien er geen algemeen LCD topic meer is, zal ik me vraag per merk moeten stellen.
Ik heb voor een nieuwe TV een budget van €1500. Ik ga een HTPC erop aansluiten, een blue ray speler en een audio set. Films in Full HD is het belangrijkste, maar in SD wil ik uiteraard zo goed mogelijk beeld. Verder heb ik de volgende eisen:
- Full HD
- min. 4x HDMI
- 42-47"
- Optical Out
- Full Led
- 3D geen musthave, leuke toevoeging, 2d moet perfect zijn
Wat is op basis van jullie ervaringen een goede keuze icm dit budget. Met mijn eerste zoektocht kwam ik uit op de LG47lx9500
Ik heb voor een nieuwe TV een budget van €1500. Ik ga een HTPC erop aansluiten, een blue ray speler en een audio set. Films in Full HD is het belangrijkste, maar in SD wil ik uiteraard zo goed mogelijk beeld. Verder heb ik de volgende eisen:
- Full HD
- min. 4x HDMI
- 42-47"
- Optical Out
- Full Led
- 3D geen musthave, leuke toevoeging, 2d moet perfect zijn
Wat is op basis van jullie ervaringen een goede keuze icm dit budget. Met mijn eerste zoektocht kwam ik uit op de LG47lx9500
PSN ID Binloading_nl
Ik heb een 42LE4500.
Ik heb een bluray speler erop aangesloten met HDMI, ik heb wel beeld maar geen geluid
. als ik de bluray op een andere tv aansluit heb ik wel geluid. Moet ik HDMI geluid ergens inschakelen op de tv??
Ik kan hierover zo niks vinden in de handleiding
Ik heb een bluray speler erop aangesloten met HDMI, ik heb wel beeld maar geen geluid
[ Voor 10% gewijzigd door groggy op 24-03-2011 13:13 ]
Ik denk eerder dat je dit op de bluray speler moet instellen, geluid ook via HDMI.groggy schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:04:
Ik heb een 42LE4500.
Ik heb een bluray speler erop aangesloten met HDMI, ik heb wel beeld maar geen geluid. als ik de bluray op een andere tv aansluit heb ik wel geluid. Moet ik HDMI geluid ergens inschakelen op de tv??
Heeft iemand hier ervaring met de 32LD550? Ik heb dit topic een beetje doorgezocht, maar er zijn niet veel mensen die deze TV hebben. Bovendien zag ik iemand waarbij de Ziggo CAM niet goed werkte (niet alle zenders konden bekeken worden). Hoe is dit nu? Ook werd er getwijfeld of de TV een CI+ of CI slot heeft. Is dit al bekend? De TV is namelijk wel Ziggo CI+ gecertificeerd, dus het lijkt me dat er een CI+ slot in zit.
Voor diegene met ervaring met dit toestel: zijn er ook divx/mkv bestanden af te spelen vanaf een USB stick? Hoe is het beeld kwaliteit (bv. 100Hz, zwartwaarden en ghosting)? En heb je dit toestel ook aangesloten op de PC, zo ja hoe is het beeldkwaliteit daar? Verdere algemene oordeel?
Ik kan er namelijk geen goede (uitgebreide) review over vinden. Zit voornamelijk te twijfelen tussen dit model en de LE32C530 van Samsung.
Voor diegene met ervaring met dit toestel: zijn er ook divx/mkv bestanden af te spelen vanaf een USB stick? Hoe is het beeld kwaliteit (bv. 100Hz, zwartwaarden en ghosting)? En heb je dit toestel ook aangesloten op de PC, zo ja hoe is het beeldkwaliteit daar? Verdere algemene oordeel?
Ik kan er namelijk geen goede (uitgebreide) review over vinden. Zit voornamelijk te twijfelen tussen dit model en de LE32C530 van Samsung.
[ Voor 7% gewijzigd door Perzikvrucht op 26-03-2011 23:05 ]
Werkt de 42LD550 nou met Ziggo?
Ik lees zo veel tegenstrijdige berichten, ik hoop op een bevestiging voordat ik het apparaat koop!
Ik lees zo veel tegenstrijdige berichten, ik hoop op een bevestiging voordat ik het apparaat koop!
Anoniem: 403353
Ik heb sinds een paar dagen de LG M2280D in bezit. Gebruik hem vooral als PC-monitor voor mijn netbook, maar heb deze natuurlijk gekozen zodat ik er ook tv op kan kijken.
Alles was makkelijk aan te sluiten, HDMI werkt echt perfect.
Na een paar uur met de netbook gewerkt te hebben op het beeldscherm, en daarna nog een paar uur als TV. Opeens veranderde het geluid in een alles overstemmende harde ruis. Zelfs op het volume level 1, is de ruis erg hard. Ook als er niets is aan geluid afgespeeld wordt, is de ruis hard.
Ik heb de instellingen al een paar keer terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar dat helpt niet meer.
Het rare is, dat als ik mijn earphone inplug, dan doet het geluid het perfect.
Heeft iemand hier meer ervaring mee, en kan mij helpen?
Na een paar uur met de netbook gewerkt te hebben op het beeldscherm, en daarna nog een paar uur als TV. Opeens veranderde het geluid in een alles overstemmende harde ruis. Zelfs op het volume level 1, is de ruis erg hard. Ook als er niets is aan geluid afgespeeld wordt, is de ruis hard.
Ik heb de instellingen al een paar keer terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar dat helpt niet meer.
Garantie gevalletje denk ik.Anoniem: 403353 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:04:
Ik heb sinds een paar dagen de LG M2280D in bezit. Gebruik hem vooral als PC-monitor voor mijn netbook, maar heb deze natuurlijk gekozen zodat ik er ook tv op kan kijken.
Heb van de week naar de LG 47-LV 375 S bij saturn gekeken en het strakke platte design en brushed metal look bevielen me nogal, maar deze reeks is schijnbaar zo nieuw dat ik met geen mogelijkheid een recensie of gebruikerservaring op het net kan vinden.
Bij saturn zaandam is hij overigens 965,-
Iemand hier wellicht ervaring?
Bij saturn zaandam is hij overigens 965,-
Iemand hier wellicht ervaring?
Ik zoek een goedkope tv/monitor voor op mijn kamer. Nu kwam ik de LG 32LD450 voor 269 euro tegen. Voor dat geld zou je bijna denken dat het niets kan zijn. Ik wilde eigenlijk gaan voor de Samsung LE32C550 maar die wordt steeds lastiger aan te komen. Nu zag ik ook meteen een review over de LD450
http://www.hdtvtest.co.uk...0-42ld450-20101120901.htm
Weten jullie een winkel waar ik deze in actie kan zien? Ik heb Media Markt Eindhoven al gemaild, maar die zeggen dat ze de LD serie van LG niet meer hebben. (Of eventueel mensen in Eindhoven of regio Uden die een LD450 hebben
)
De review is redelijk positief over de LD450. Alleen geen goede zwartwaardes. Ze zeggen dat hij goed is voor gaming maar hij heeft 16ms, ik meen dat die bij de samsung een stuk lager was in gaming mode. Je hebt een gala aan calibreermogelijkheden als ik de review lees. Maar kan ik als leek, nog nooit gedaan, dit zelf ook doen? Hoe gaat dat in zijn werking?
Zou iemand zijn ervaringen met deze tv kunnen vertellen. Zowel als gewoon tv maar eventueel ook als monitor. En als het kan ook nog eens vergeleken met de Samsung C530/550.
En tot slot, ik lees nergens iets over PIP bij dit model. Kan iemand bevestigen of deze tv wel of geen Picture in Picture ondersteund? Zou graag hem als monitor en tv tegelijk willen gebruiken.
Als hij PIP ondersteund, kan hij dan alleen analoog en hdmi? Of ook hdmi en hdmi? (decoder + pc)
http://www.hdtvtest.co.uk...0-42ld450-20101120901.htm
Weten jullie een winkel waar ik deze in actie kan zien? Ik heb Media Markt Eindhoven al gemaild, maar die zeggen dat ze de LD serie van LG niet meer hebben. (Of eventueel mensen in Eindhoven of regio Uden die een LD450 hebben

De review is redelijk positief over de LD450. Alleen geen goede zwartwaardes. Ze zeggen dat hij goed is voor gaming maar hij heeft 16ms, ik meen dat die bij de samsung een stuk lager was in gaming mode. Je hebt een gala aan calibreermogelijkheden als ik de review lees. Maar kan ik als leek, nog nooit gedaan, dit zelf ook doen? Hoe gaat dat in zijn werking?
Zou iemand zijn ervaringen met deze tv kunnen vertellen. Zowel als gewoon tv maar eventueel ook als monitor. En als het kan ook nog eens vergeleken met de Samsung C530/550.
En tot slot, ik lees nergens iets over PIP bij dit model. Kan iemand bevestigen of deze tv wel of geen Picture in Picture ondersteund? Zou graag hem als monitor en tv tegelijk willen gebruiken.
Als hij PIP ondersteund, kan hij dan alleen analoog en hdmi? Of ook hdmi en hdmi? (decoder + pc)
Zit ik in het verkeerde topic of is LG gewoon niet zo populair?
16ms is niet goed voor gaming , ga voor 1tje met een 2 of 3 ms.
Of nog minder natuurlijk.
Of nog minder natuurlijk.
dat dacht ik ook maar bij de review staat dit:
Het scheelt dat ik verder eigenlijk geen spellen speel. Alleen league of legends zo nu en dan. Maar toch..Gaming turned out to be excellent on this HDTV: the LG 32LD450 is yet another example of the perverse tradition of a company’s lower-end products being better for gaming than its more expensive screens. Lagging by just 16ms, we could effortlessly jump and blast our way around the environments in Halo: Reach without having to fight with the control pad. This excellent figure was measured with all of the 32LD450′s colour management and 10-point Greyscale correction enabled. If only the entire industry could manage this level of performance consistently, and give it to us on higher-end TVs!
Alleen by multiplayer spellen maakt het iets uit met games zoals Call of Duty ,
Waar reactie snelheid echt telt.
Waar reactie snelheid echt telt.
Ik heb al een paar jaar een LG 47LF65 die uitermate gehoorzaam is, ze luistert namelijk naar elke afstandbediening. Welke afstandbediening ik ook gebruik, de LG schakelt bij elke toets in. Da's erg lastig als je de radio via de afstandbediening wil aanzetten ook de TV meteen inschakelt (er is geen scart i.o.d. aangesloten). Wie (her)kent dit probleem en is er een oplossing voor (anders dan een nieuwe TV te kopen 
Kan je dit bijvoorbeeld ook via het servicemenu instellen?
Alvast bedankt voor je reactie.
Kan je dit bijvoorbeeld ook via het servicemenu instellen?
Alvast bedankt voor je reactie.
Heeft er hier iemand ervaring met de lg 47lw4500? Hoe zit het precies met ghosting en clouding?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Vandaag is de update van 4.00.18 beschikbaar. Hopelijk levert het de nieuwe 1080i mode op.
meer info kun je hier vinden: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1313938337
meer info kun je hier vinden: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1313938337
[ Voor 36% gewijzigd door solenoid op 24-08-2011 10:24 ]
hey ff vraagje.... mijn TV wil gewoon niet aan.... heb een nieuwe LG 26KL330 hier staan (gewonnen met postcodeloterij door mijn ouders) en die tv blijft met rood lamptje langzaam knipperen.... stroom er tijdje af en opnieuw maar niets...
helpdesk is alleen doordeweeks als ik werk beschikbaar....
is er een servicepunt hier bekend? die ik gewoon kan benaderen?
FAQ van tv zegt als je geen beeld krijgt, check stroom kabel en anders bellen, heb tv op andere plaats aangesloten maar zelfde....
enige hulp? of enig adres met service punt? omgeving amsterdam
thnx
helpdesk is alleen doordeweeks als ik werk beschikbaar....
is er een servicepunt hier bekend? die ik gewoon kan benaderen?
FAQ van tv zegt als je geen beeld krijgt, check stroom kabel en anders bellen, heb tv op andere plaats aangesloten maar zelfde....
enige hulp? of enig adres met service punt? omgeving amsterdam
thnx
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Ik heb de afgelopen weken steeds vaker dat gedownloade MKV bestanden het niet doen op mijn 42LH5000.
Heb net de firmware geupgrade naar de laatste versie (v3.69) maar ook dit heeft niet geholpen.
Heb als voorbeeld de "Transformers.Dark.Of.The.Moon.720p.Bluray.x264-MHD" geprobeerd en wat afleveringen van de Serie True Blood in 720p MKV.
Maar steeds speelt hij niet af terwijl hij dat wel altijd gedaan heeft. (Soms gaat het in het begin mis waarbij je een aantal gekleurde blokken in beeld ziet of hij stopt met afspelen na een minuut of 5)
Er zijn wel nog een groot aantal MKV bestanden die hij wel afspeelt dus het lijkt er op dat er iets in de encodering mis gaat van een hoop MKV bestanden die mis gaan.
Films die ik afspeel zijn H264 en AC3 geluid en doen het prima op de PC met VLC.
Iemand een idee hoe ik de bestanden kan checken of er inderdaad wat in fout gaat of hoe de TV compatible te maken?
Heb net de firmware geupgrade naar de laatste versie (v3.69) maar ook dit heeft niet geholpen.
Heb als voorbeeld de "Transformers.Dark.Of.The.Moon.720p.Bluray.x264-MHD" geprobeerd en wat afleveringen van de Serie True Blood in 720p MKV.
Maar steeds speelt hij niet af terwijl hij dat wel altijd gedaan heeft. (Soms gaat het in het begin mis waarbij je een aantal gekleurde blokken in beeld ziet of hij stopt met afspelen na een minuut of 5)
Er zijn wel nog een groot aantal MKV bestanden die hij wel afspeelt dus het lijkt er op dat er iets in de encodering mis gaat van een hoop MKV bestanden die mis gaan.
Films die ik afspeel zijn H264 en AC3 geluid en doen het prima op de PC met VLC.
Iemand een idee hoe ik de bestanden kan checken of er inderdaad wat in fout gaat of hoe de TV compatible te maken?
Ik vermoed toch echt dat dit te maken heeft met je PC probeer eens andere/nieuwe codecs te installeren.
?? Maar er is niets mis op m'n pc. Het is de tv die regelmatig MKV's niet wil afspelen.geldermalsen schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:10:
Ik vermoed toch echt dat dit te maken heeft met je PC probeer eens andere/nieuwe codecs te installeren.
Of bedoel je soms dat het bij mij mis gaat met encoderen? Want deze trek ik direct vanaf het internet.
[ Voor 14% gewijzigd door r_kluft op 28-09-2011 22:29 ]
Van wat ik begrijp speelt r_kluft de videobestanden direct op de tv af.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Jep klopt.psychoclown schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:38:
Van wat ik begrijp speelt r_kluft de videobestanden direct op de tv af.
Ik speel via de USB ingang 720p MKV bestanden af vanaf een 1TB externe schijf. (Zonder tussenkomst van de pc)
Het enige waar de pc voor gebruikt wordt is voor het downloaden van de MKV bestanden en testen van de bestanden als de tv hem niet afspeelt. (Hiervoor gebruik ik VLC media player)
Ik zal vanmiddag nog eens kijken of er verschillen zijn tussen werkende MKV en een niet werkende.
Anoniem: 265519
Ik heb sinds een week een LG32LK450. Nu heb ik hier over 2 vragen, ik kan nergens op het internet vinden of mijn firmware software up to date is. Nu zit er 03.01.06 in.
Daarnaast heb ik elke keer wanneer ik de tv aanzet vanuit standby krijg ik de hele tijd de volgende melding
"Irdeto Conditional Acces,
Prompt
Authenticatie Ok"
als ik dit weg klik krijg ik 2 seconde een lg logo met daaronder "Scrambeld program" en daarna gaat de tv gewoon werken.
Hoe kan ik dit oplossen?
Daarnaast heb ik elke keer wanneer ik de tv aanzet vanuit standby krijg ik de hele tijd de volgende melding
"Irdeto Conditional Acces,
Prompt
Authenticatie Ok"
als ik dit weg klik krijg ik 2 seconde een lg logo met daaronder "Scrambeld program" en daarna gaat de tv gewoon werken.
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb onlangs de volgende toestellen gekocht:
42LV5300 en 55LW570s. Iemand er ervaring mee?
42LV5300 en 55LW570s. Iemand er ervaring mee?
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Anoniem: 436716
Hoi, ik hen ook een lw570s, ik wil mijn pvr activeren, maar kom niet in service menu!!!
Iemand suggesties ???
Iemand suggesties ???
Om in het service menu te komen van de LW570 heb je o.a. een universal remote nodig.
Van AVForums: For Newer remotes which uses 5 digit EFCs (most new One for all remotes)
use the ez adjust menus there are others using different codes but too many options.
EZ-Adjust = 00018
Press the device key (TV, VCR, SAT, CD, AUD or DVD).
Press and hold the MAGIC key until the device keys blinks twice (the device key will blink once then twice).
Press 9 9 4. The device key will blink twice.
Press the MAGIC key once.
Enter the 5-digit EFC code (see above)
Press the key to which the function will be assigned. The device key will blink twice.
When you press your newly programmed button it asks for the pin code:
The access pin for the service menu is 0413
In service menu
Tool Option3 -
DVR Ready - 1
THX - 1
Tool Option 6 -
3D THX - 1
Houd er rekening mee dat je je locatie moet veranderen in ik geloof Noorwegen, Denemarken of Spanje. Taal maakt niet zo veel uit.
Van AVForums: For Newer remotes which uses 5 digit EFCs (most new One for all remotes)
use the ez adjust menus there are others using different codes but too many options.
EZ-Adjust = 00018
Press the device key (TV, VCR, SAT, CD, AUD or DVD).
Press and hold the MAGIC key until the device keys blinks twice (the device key will blink once then twice).
Press 9 9 4. The device key will blink twice.
Press the MAGIC key once.
Enter the 5-digit EFC code (see above)
Press the key to which the function will be assigned. The device key will blink twice.
When you press your newly programmed button it asks for the pin code:
The access pin for the service menu is 0413
In service menu
Tool Option3 -
DVR Ready - 1
THX - 1
Tool Option 6 -
3D THX - 1
Houd er rekening mee dat je je locatie moet veranderen in ik geloof Noorwegen, Denemarken of Spanje. Taal maakt niet zo veel uit.
Beste lezers,
Ik ben inmiddels op het punt om een nieuwe tv te kopen, en mijn oog was gevallen op de modellen LG 47LV4500 en op de Philips 46PFL6606.
Alleen zie ik maar weinig reviews/ervaringen van de LG tv.. Zijn er mensen die deze tv ook hebben (of inmiddels gehad)?
Dank je!!
N.v.m., Kheb nu de 47LW4500 (de 3d versie).
Ik ben inmiddels op het punt om een nieuwe tv te kopen, en mijn oog was gevallen op de modellen LG 47LV4500 en op de Philips 46PFL6606.
Alleen zie ik maar weinig reviews/ervaringen van de LG tv.. Zijn er mensen die deze tv ook hebben (of inmiddels gehad)?
Dank je!!
N.v.m., Kheb nu de 47LW4500 (de 3d versie).
[ Voor 8% gewijzigd door Macchill op 21-12-2011 08:48 ]
Bekijk de mkv-bestanden met mediainfo en controleer of
er sprake is van header stripping (bij de video en audio stream). Indien het geval dan zal de tv het bestand niet afspelen. Het best is om een nieuw mkv-bestand te maken met mkvmerge (GUI: mmg.exe) (onderdeel van MKVToolnix)
Zet een vinkje bij header compressie uitschakelen.
Het bestand zal het nu naar alle waarschijnlijkheid wel doen.
er sprake is van header stripping (bij de video en audio stream). Indien het geval dan zal de tv het bestand niet afspelen. Het best is om een nieuw mkv-bestand te maken met mkvmerge (GUI: mmg.exe) (onderdeel van MKVToolnix)
Zet een vinkje bij header compressie uitschakelen.
Het bestand zal het nu naar alle waarschijnlijkheid wel doen.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Anoniem: 225842
Gisteren mijn 43LW4500 gekregen. Eerst via VGA wat liggen proberen. 3D half-SBS werkte perfect via de PC, nadat ik Automatic Picture Adjust had gedaan (om het beeld goed vullend te krijgen).
Nu heb ik een HDMI kabel gekocht, en als ik hetzelfe probeer krijg ik aan de linker en rechtkant bij 3D modus rare 'balken'. Het 3D effect is helemaal uitgerekt zeg maar. Bij VGA kreeg ik dit weg door scherm te adjusten, maar die optie is er via HDMI niet.
Vraag is nu wat is de juiste instelling om 3D te kijken met de TV als tweede monitor via HDMI. Op een ATI kaart.
Nu heb ik een HDMI kabel gekocht, en als ik hetzelfe probeer krijg ik aan de linker en rechtkant bij 3D modus rare 'balken'. Het 3D effect is helemaal uitgerekt zeg maar. Bij VGA kreeg ik dit weg door scherm te adjusten, maar die optie is er via HDMI niet.
Vraag is nu wat is de juiste instelling om 3D te kijken met de TV als tweede monitor via HDMI. Op een ATI kaart.
Op welke modus staat het scherm? PC mode veroorzaakt vreemd genoeg bij mij ook balken om het beeld heen maar bijvoorbeeld als ik het op HD-DVD of Blu-Ray zet zijn de balken weg.
Weet iemand hoe ik Full-SBS 3d films kan afspelen met een 42LW650S?
Half-SideBySide gaat zonder problemen, maar ik denk dat de resolutie van Full-SBS gewoon te groot is..
Zijn er andere opties? Convert de bestanden? Zijn er mediaspelers die full-sbs ondersteunen?
Half-SideBySide gaat zonder problemen, maar ik denk dat de resolutie van Full-SBS gewoon te groot is..
Zijn er andere opties? Convert de bestanden? Zijn er mediaspelers die full-sbs ondersteunen?
Nieuwe modellen lijst http://www.lgnewsroom.com...SZWxlYXNlX0ZJTkFMLnBkZg==
Pdf gevonden met alle nieuwe modellen :-)
Nieuwe remote http://www.lgnewsroom.com...t_type=93&post_index=1806
Pdf gevonden met alle nieuwe modellen :-)
Nieuwe remote http://www.lgnewsroom.com...t_type=93&post_index=1806
[ Voor 24% gewijzigd door M55 op 09-01-2012 19:39 ]
iemand die hier een 60" Plasma heeft van LG?
Ik heb momenteel hier in de kamer een 42" staan op een kijkafstand van 2,5m en toch vind ik hem veel te klein worden.
Nu leek mij een 60" wel ideaal
iemand nog suggesties? 3D is niet noodzakelijk en veel afspeelmogelijkheden via usb ook niet en ook de tv speakers hoeven niet goed te zijn.
Alleen dus goed beeld, scherpe kleuren en acceptabele energie verbruik (onder de 230w)
Heb een aparte HTPC met onkyo versterker en speakers
Ik heb momenteel hier in de kamer een 42" staan op een kijkafstand van 2,5m en toch vind ik hem veel te klein worden.
iemand nog suggesties? 3D is niet noodzakelijk en veel afspeelmogelijkheden via usb ook niet en ook de tv speakers hoeven niet goed te zijn.
Alleen dus goed beeld, scherpe kleuren en acceptabele energie verbruik (onder de 230w)
Anoniem: 144074
Dit topic gaat over LCD en niet over Plasma . . .SonyEricsson schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:57:
iemand die hier een 60" Plasma heeft van LG?
Ik heb een 60 inch plasma en 2,5 meter ervan af is echt niet fijn. Dat moet minstens 4 meter zijn (en liever nog wat meer) en dan nog is het scherm erg groot om normaal te kunnen kijken. Op zo n korte afstand ben je constant met je ogen aan het zoeken naar alle kanten van het beeld, je kunt het beeld niet goed in z'n geheel zien. Zelfde geldt voor ondertitels de afstand naar de ondertitels en het midden van het scherm is een (te) lange weg voor je ogen. Op hele korte afstand zal ook het beeld ook niet mooi zijn, te dicht erop en je gaat nl pixels zien en andere onvolkomenheden.Plasma schermen van deze grootte maken ook allemaal een buzzend geluid, meestal duidelijk hoorbaar ook op wat grotere afstand maar zeker op kortere afstand. Al met al denk ik dat je jezelf echt geen plezier doet met een 60 inch op 2,5 meter . . .

vind je? misschien is het 3 meter ga het nu even opmeten..Anoniem: 144074 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:44:
[...]
Dit topic gaat over LCD en niet over Plasma . . .![]()
Ik heb een 60 inch plasma en 2,5 meter ervan af is echt niet fijn. Dat moet minstens 4 meter zijn (en liever nog wat meer) en dan nog is het scherm erg groot om normaal te kunnen kijken. Op zo n korte afstand ben je constant met je ogen aan het zoeken naar alle kanten van het beeld, je kunt het beeld niet goed in z'n geheel zien. Zelfde geldt voor ondertitels de afstand naar de ondertitels en het midden van het scherm is een (te) lange weg voor je ogen. Op hele korte afstand zal ook het beeld ook niet mooi zijn, te dicht erop en je gaat nl pixels zien en andere onvolkomenheden.Plasma schermen van deze grootte maken ook allemaal een buzzend geluid, meestal duidelijk hoorbaar ook op wat grotere afstand maar zeker op kortere afstand. Al met al denk ik dat je jezelf echt geen plezier doet met een 60 inch op 2,5 meter . . .
het is inderdaad niet 2,5m , maar 3 meter
Heb even bij de MM gezeten en getest met een 60" en vond hem errug lekker kijken.
Bij een vriend van mij die zeker 4-5m van de tv vandaan zit vind ik zijn lcd (60") al klein...ik denk wel dat het per persoon verschillend is?
Anoniem: 491885
ik heb een LG 55LM670S hoe kom ik in het servicemenu met deze tv weet iemand dat want met het ok knop op de ab en tv werkt niet
Anoniem: 532082
hi all,
ook ik heb lg 32lf7300 tv
altijd met digitale decoder gewerkt, maar wegens ruimte gebrek nu met CI+ module aan het proberen.
hele installatie proces doorloopt hij goed
als ik op van Ned 1 naar 2 switch blijft er "gescrambeld programma" staan
als ik CI+ module eruit haal en na paar seconde er in in stop zie je dat hij herkend wordt en authenticatie ook doorlopen wordt, echter krijg geen beeld
mensen bij ziggo weten het niet meer en zeggen dat LG antwoord moet hebben, evt software update
iemand een suggetie?
dank
ook ik heb lg 32lf7300 tv
altijd met digitale decoder gewerkt, maar wegens ruimte gebrek nu met CI+ module aan het proberen.
hele installatie proces doorloopt hij goed
als ik op van Ned 1 naar 2 switch blijft er "gescrambeld programma" staan
als ik CI+ module eruit haal en na paar seconde er in in stop zie je dat hij herkend wordt en authenticatie ook doorlopen wordt, echter krijg geen beeld
mensen bij ziggo weten het niet meer en zeggen dat LG antwoord moet hebben, evt software update
iemand een suggetie?
dank
Ik heb een 32LG3000, en deze heb ik altijd aan de muur gehad met een VESA mount. Na een verhuizing wil ik hem echter op een voet plaatsen, maar nu merk ik dat ik een onderdeel van de voet mis.
Ik heb alleen de voet zelf: (nog in plastic)

En die moet vastgemaakt worden aan de tv:

Ik heb op internet gekeken naar reserve onderdelen, en ik vermoed dat ik dit onderdeel moet hebben:
http://shop.euras.com/det...ger=true&modselect=879645
Ik vind de foto's echter niet erg duidelijk dus ik twijfel of dit het goede onderdeel is.
Is er iemand met een 32LG3000 die dit kan bevestigen, of me kan zeggen welk onderdeel ik wel moet hebben? Of nog beter, is er iemand die zijn voet niet gebruikt waarvan ik het onderdeel kan overkopen?
Ik heb alleen de voet zelf: (nog in plastic)

En die moet vastgemaakt worden aan de tv:

Ik heb op internet gekeken naar reserve onderdelen, en ik vermoed dat ik dit onderdeel moet hebben:
http://shop.euras.com/det...ger=true&modselect=879645
Ik vind de foto's echter niet erg duidelijk dus ik twijfel of dit het goede onderdeel is.
Is er iemand met een 32LG3000 die dit kan bevestigen, of me kan zeggen welk onderdeel ik wel moet hebben? Of nog beter, is er iemand die zijn voet niet gebruikt waarvan ik het onderdeel kan overkopen?
Anoniem: 371003
Ik heb een (groot) probleem
Beste allemaal,
Ik ben in het bezit van de LG 32LE5500 hoewel hij ondertussen alweer wat ouder is is hij nog prima.
Gisteren avond lekker filmpje gekeken op de bank. tv uitgezet naar bed.
Kom ik net thuis zet de tv aan en zie niks behalve ruis. Witte zwarte strepen verticaal over het beeld. Als ik op de afstand bediening menu of iets dergelijks druk zie ik ook helemaal niks. Waar kan dit zo plotseling vandaan komen?
Ik hoor graag van jullie
Beste allemaal,
Ik ben in het bezit van de LG 32LE5500 hoewel hij ondertussen alweer wat ouder is is hij nog prima.
Gisteren avond lekker filmpje gekeken op de bank. tv uitgezet naar bed.
Kom ik net thuis zet de tv aan en zie niks behalve ruis. Witte zwarte strepen verticaal over het beeld. Als ik op de afstand bediening menu of iets dergelijks druk zie ik ook helemaal niks. Waar kan dit zo plotseling vandaan komen?
Ik hoor graag van jullie
Kijk je normaal analoog of digitaal? Strepen en ruis geeft aan dat hij analoog een zender probeert weer te geven. En anders misschien even kijken of je Ziggo wel betaalt hebt?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik kijk digitaal. En heb betaald.
Maar hij reageert nergens op ook niet op mijn dvd speler hij blijft het zelfde patroon qua ruis weergeven
Maar hij reageert nergens op ook niet op mijn dvd speler hij blijft het zelfde patroon qua ruis weergeven
Heb je even de stekker er ook al uit gehad voor een half minuutje en daarna er weer in gedaan om het vervolgens opnieuw te proberen.
Licht de backlight wel op?
Doen de hardwarematige toetsen op je scherm zelf wel wat?
Licht de backlight wel op?
Doen de hardwarematige toetsen op je scherm zelf wel wat?
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Het klinkt alsof je TV op analoog ontvangst blijft staan in plaats van naar je DVD-speler of digitale ontvanger te schakelen. Heb je ook een knop op je TV waarmee je kan schakelen naar deze? Heb je gekeken of niemand per ongeluk/expres de scart/HDMI kabels heeft losgetrokken tussen de apparaten?Anoniem: 371003 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 19:20:
Ik kijk digitaal. En heb betaald.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Bedankt voor de reacties.
De tv heeft geen backlight dus die staat ook niet aan. Hardwarematige toetsen geven ook geen effect. Ik heb bijvoorbeeld een hardware matige menu toets maar ik zie dan helemaal niks. Ook heb ik opnieuw geprobeerd hdmi kabel te verbinden gaf ook geen effect. ik kan ook niks zien dus kan ook het input signaal niet zien. Of deze op analoog of hdmi staat.
normaal als alle kabels er uit waren kwam er een zwart scherm met een lg logo er op en moest ik kiezen welke input ik wou selecteren.
Iemand nog een idee of is het gewoon einde verhaal? (heb de tv nog geen 4 jaar en vind het erg jammer omdat hij nog volledig mee kwam met deze tijd)
De tv heeft geen backlight dus die staat ook niet aan. Hardwarematige toetsen geven ook geen effect. Ik heb bijvoorbeeld een hardware matige menu toets maar ik zie dan helemaal niks. Ook heb ik opnieuw geprobeerd hdmi kabel te verbinden gaf ook geen effect. ik kan ook niks zien dus kan ook het input signaal niet zien. Of deze op analoog of hdmi staat.
normaal als alle kabels er uit waren kwam er een zwart scherm met een lg logo er op en moest ik kiezen welke input ik wou selecteren.
Iemand nog een idee of is het gewoon einde verhaal? (heb de tv nog geen 4 jaar en vind het erg jammer omdat hij nog volledig mee kwam met deze tijd)
Contact opnemen met LG.Anoniem: 371003 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:05:
Bedankt voor de reacties.
Mijn oude TV (47SL9000) had ook problemen recentelijk. Deze TV was ook 4 jaar oud en ik heb een credit nota gekregen welke ik als extra korting kon gebruiken bij de aanschaf van een nieuwe TV.
Geen gigabedrag (335 euro, de TV was 4 jaar geleden 1100 euro), maargoed... repareren was geen optie blijkbaar.
Net gebeld met LG.
Het enige wat ik kan doen is hem opsturen en later horen wat het gaat kosten en dan beslissen. Of te wel 4 weken geen tv. Dat wordt denk ik maar een bezoekje aan de Media Markt
Het enige wat ik kan doen is hem opsturen en later horen wat het gaat kosten en dan beslissen. Of te wel 4 weken geen tv. Dat wordt denk ik maar een bezoekje aan de Media Markt
Is de hardwarematige aan/uit schakelaar niet per ongeluk uit. Of zie je wel of hij op standby of aan staat aan een ledje?
Mijn V&A adv.
Ja de ledjes op om de hardware matige knoppen staan wel gewoon aan. Als hij uit stond hardware matig had ik toch ook geen ruis kunnen zien?
FF kijken of iemand dit topic nog volgt.
Heb voor een slaapkamer hier de 32LP1R van iemand overgenomen. Mooi geluidje, maar het beeld valt me wat tegen. Beetje wazig/matjes. Niet heel slecht of zo,maar ook niet fantastisch. Wat echter storender is is dat de motorolaboxjes van kpn niet volledig in het scherm worden weergegeven. Als ik een laptop aansluit heb ik prachtig beeld via hdmi, maar als ik zo'n stb via hdmi aansluit heb ik aan de linkerkan een felgroene eerste verticale lijn en aan de onderkant een felgroene horizontale balk van ca 2 cm hoog.
Enig idee wat dat kan zijn?
Heb voor een slaapkamer hier de 32LP1R van iemand overgenomen. Mooi geluidje, maar het beeld valt me wat tegen. Beetje wazig/matjes. Niet heel slecht of zo,maar ook niet fantastisch. Wat echter storender is is dat de motorolaboxjes van kpn niet volledig in het scherm worden weergegeven. Als ik een laptop aansluit heb ik prachtig beeld via hdmi, maar als ik zo'n stb via hdmi aansluit heb ik aan de linkerkan een felgroene eerste verticale lijn en aan de onderkant een felgroene horizontale balk van ca 2 cm hoog.
Enig idee wat dat kan zijn?
Kijk eens naar de resolutie die de stb uitzend, wellicht dat je scherm geen 1080p/i aan kan. Beetje met die instellingen klooien zal het denk ik wel oplossen.
Mijn V&A adv.
Goed punt. Op 720 doet ie het beter. de lijn links is er nog maar die balk is weg. Toch jammer, ik dacht dat 1080i wel kon op een hdready tvThe-Source schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:30:
Kijk eens naar de resolutie die de stb uitzend, wellicht dat je scherm geen 1080p/i aan kan. Beetje met die instellingen klooien zal het denk ik wel oplossen.
Oud topic, I know, maar met aanstaande introductie van de nieuwe reeks 2019 LCD TV's misschien de moeite waarde dit topic weer eens leven in te blazen.
Ik heb zelf voor op m'n slaapkamer nog een LG 49UH850V en ben weleens toe aan iets nieuws, de aankomende LG 49SM90 lijkt me wel interessant. Wordt nog even reviews afwachten om een wat realistischer beeld te krijgen dan alleen reclamepraat natuurlijk.
Ik had an sich wel een OLED op m'n slaapkamer gewild, na mijn zeer goede ervaringen met de 55C8 in m'n woonkamer, maar 55 inch is voor m'n slaapkamer gewoonweg een maatje te groot. 49 Inch is nèt klein genoeg om goed te passen op m'n slaapkamer en dan kom je automatisch op LCD uit.
De 49SM90 is FALD dus dat zou sowieso een vooruitgang zijn t.o.v. edge lit van de 49UH850V. En natuurlijk een paar jaar vooruitgang in image processing, scheelt ook.
Ik heb zelf in m'n woonkamer nog een blauwe maandag de LG 55SK8500 gehad (de 2018 voorganger van de 2019 SM90) voordat ik besloot toch voor OLED te gaan, beviel me an sich toch ook al prima maar uiteindelijk wilde ik toch OLED voor echt perfect zwart.
Ik heb zelf voor op m'n slaapkamer nog een LG 49UH850V en ben weleens toe aan iets nieuws, de aankomende LG 49SM90 lijkt me wel interessant. Wordt nog even reviews afwachten om een wat realistischer beeld te krijgen dan alleen reclamepraat natuurlijk.
Ik had an sich wel een OLED op m'n slaapkamer gewild, na mijn zeer goede ervaringen met de 55C8 in m'n woonkamer, maar 55 inch is voor m'n slaapkamer gewoonweg een maatje te groot. 49 Inch is nèt klein genoeg om goed te passen op m'n slaapkamer en dan kom je automatisch op LCD uit.
De 49SM90 is FALD dus dat zou sowieso een vooruitgang zijn t.o.v. edge lit van de 49UH850V. En natuurlijk een paar jaar vooruitgang in image processing, scheelt ook.
Ik heb zelf in m'n woonkamer nog een blauwe maandag de LG 55SK8500 gehad (de 2018 voorganger van de 2019 SM90) voordat ik besloot toch voor OLED te gaan, beviel me an sich toch ook al prima maar uiteindelijk wilde ik toch OLED voor echt perfect zwart.
[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 10-03-2019 00:29 ]
Anoniem: 165097
Ah dit topic bestaat dus toch.
Ben ook benieuwd naar de SM90 en hoe die presteert tov sk8500. Ik kan ook maar max 49 inch hebben dus geen OLED.
De nieuwe Samsung (49”) valt tot nu toe best tegen vergeleken met 2018. Dus even kijken of dat bij LG beter gaat.
De nieuwe Samsung (49”) valt tot nu toe best tegen vergeleken met 2018. Dus even kijken of dat bij LG beter gaat.
Het is erg jammer dat zowat alle media-aandacht naar de nieuwe OLED TV's gaat. Over de nieuwe LCD's vind je niet veel meer terug dan meldingen dat er ook nieuwe LCD's komen en hooguit wat summiere info.Anoniem: 165097 schreef op maandag 29 april 2019 @ 07:57:
Ah dit topic bestaat dus toch.Ben ook benieuwd naar de SM90 en hoe die presteert tov sk8500. Ik kan ook maar max 49 inch hebben dus geen OLED.
[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 29-04-2019 09:02 ]
De LCD modellen beginnen links en rechts op te duiken. Bij enkele bekende zaken als PlatteTV en Expert staat de 49SM9000 (als preorder) voor €1499.
Heb er al een mailtje naar Apollo aan gewaagd, waar ik destijds naar tevredenheid een OLED55C8 heb gekocht (die staat mooi in de woonkamer, de 49SM9000 wordt voor de slaapkamer), ze geven een verwachtte levertijd van 1-2 weken aan en kunnen de 49SM9000 aanbieden voor €1225.
Ik wacht eerst maar even op m'n vakantiegeld, de laatste tijd al te vaak geld uitgegeven terwijl ik het nog niet had.
(oh ja, en eerst alle 3D films afkijken die ik nog heb liggen, mijn slaapkamer TV is een LG 49UH850V die nog 3D ondersteunt, alle nieuwe TV's hebben geen 3D meer helaas)
Heb er al een mailtje naar Apollo aan gewaagd, waar ik destijds naar tevredenheid een OLED55C8 heb gekocht (die staat mooi in de woonkamer, de 49SM9000 wordt voor de slaapkamer), ze geven een verwachtte levertijd van 1-2 weken aan en kunnen de 49SM9000 aanbieden voor €1225.
Ik wacht eerst maar even op m'n vakantiegeld, de laatste tijd al te vaak geld uitgegeven terwijl ik het nog niet had.
(oh ja, en eerst alle 3D films afkijken die ik nog heb liggen, mijn slaapkamer TV is een LG 49UH850V die nog 3D ondersteunt, alle nieuwe TV's hebben geen 3D meer helaas)
[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 08-05-2019 07:27 ]
Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe de sm90** zich weerhoud tegen de samsung r70. Ik had eerst mijn zin gezet op de laatste, gezien deze tevens al aardig gezakt is in prijs. Maar de sm90** is nog maar net uit dus ik verwacht dat de prijs daarvan ook wel gunstiger wordt. De voornaamste reden voor mijn interesse in de LG is de Dolby Vision en daarnaast ben je met HDMI 2.1 ook weer wat meer toekomstbestendig. Beide hebben FALD voor zo goed mogelijke contrasten maar waarschijnlijk excelleert de Samsung daar in vanwege het VA paneel.
Iemand die de SM82 heeft? Ik zie nogal wat mindere reviews, maar wij hebben de TV zien staan in de winkel, en viel toch redelijk mee, op het eerste zicht.
Prijsgewijs is vooral mijn vrouw tevreden, want zij is niet te overhalen om meer dan 1500 euro te geven voor een tv. Genoemde TV kost 1309 ( 65" bij art en craft in Belgie, dus dan heb ik nog geld over voor een degelijke AV receiver.
Prijsgewijs is vooral mijn vrouw tevreden, want zij is niet te overhalen om meer dan 1500 euro te geven voor een tv. Genoemde TV kost 1309 ( 65" bij art en craft in Belgie, dus dan heb ik nog geld over voor een degelijke AV receiver.
Hier staan wat filmpjes van de dimming in actie: http://www.tvtest.pl/lg-55sm9010-test-wygaszania/duncanvdlinden schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:37:
Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe de sm90** zich weerhoud tegen de samsung r70. Ik had eerst mijn zin gezet op de laatste, gezien deze tevens al aardig gezakt is in prijs. Maar de sm90** is nog maar net uit dus ik verwacht dat de prijs daarvan ook wel gunstiger wordt. De voornaamste reden voor mijn interesse in de LG is de Dolby Vision en daarnaast ben je met HDMI 2.1 ook weer wat meer toekomstbestendig. Beide hebben FALD voor zo goed mogelijke contrasten maar waarschijnlijk excelleert de Samsung daar in vanwege het VA paneel.
Lijkt toch best nog redelijk wat zones ...
Ik heb onze "oude" pricewatch: LG 55LB730V Zwart vorig jaar aan mijn dochter gedoneerd.
Op de frontpage is het volgende te lezen: nieuws: Disney+ start met gratis proefperiode van twee maanden in Nederland
Volgens dit verhaal zou er ook een app voor WebOS zijn, maar op de TV van mijn dochter kan ik niets terug vinden. Zou dit alleen voor de recentere generaties zijn? Ik kan hier zo 1,2,3 niets over terug vinden.
Op de frontpage is het volgende te lezen: nieuws: Disney+ start met gratis proefperiode van twee maanden in Nederland
Volgens dit verhaal zou er ook een app voor WebOS zijn, maar op de TV van mijn dochter kan ik niets terug vinden. Zou dit alleen voor de recentere generaties zijn? Ik kan hier zo 1,2,3 niets over terug vinden.
Oud bericht, maar toch een antwoord: het is inderdaad alleen beschikbaar voor de recentere generaties.TFHfony schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:22:
Ik heb onze "oude" pricewatch: LG 55LB730V Zwart vorig jaar aan mijn dochter gedoneerd.
---
Ik krijg morgen mijn 49SM9000PLA binnen, die mijn 49UH850V gaat vervangen. Ben erg benieuwd
---
Edit: de 49SM9000PLA bevalt prima. Het is natuurlijk geen OLED, maar t.o.v. mijn voormalige 49UH850V heeft deze zeker betere zwartwaardes. Maar ja, de 49UH850V was edge-lit en de 49SM9000PLA is een FALD scherm. Dat scheelt wel
---
Edit #2: hmmm, de voet van de 49SM9000PLA is wel zwakjes zeg, zeker in vergelijking met de 49UH850V die ik voorheen had. Ik wil de TV nog weleens verzetten (i.v.m. kijken uit bed of kijken vanuit m'n stoel bij de PC), maar die voet is slapjes. Jammer. Maar eens op zoek naar een mooi draaiplateau zodat ik de TV makkelijk kan draaien zonder ellende met die voet te riskeren...
(ja, ik besef me natuurlijk ook wel dat een TV bedoeld is om neer te zetten en zo te laten staan, verandert niets aan het feit dat het een slappe voet is
[ Voor 29% gewijzigd door Wildfire op 15-12-2019 09:14 ]
Laatste tijd speelt de spotify app geen geluid meer af op de tv. App gedeinstalleerd en opnieuw erop gezet, maar geen effect. Meer mensen met dit probleem?
Mijn LG 49SK8500 heeft vandaag de nieuwe firmware gekregen en ondersteunt nu ook AirPlay 2! Uit de laatste berichtgeving leek het er toch sterk op dat de lcd televisies uit 2018 toch niet meegenomen werden; toch wel 
Het werkt vrij soepel!
Het werkt vrij soepel!
Ik was op zoek naar een tv die 70inch of groter is. Bovendien heb ik niet de allernieuwste foefjes nodig (8K).
Ik zal alleen gaan netflixen en soms gamen (ps5). Budget was €1500 max, maar ik zie net een aanbieding op mediamarkt.
https://www.mediamarkt.nl...html?ga_query=75UP75006lc
Ik vraag mij af of ik deze gewoon niet moet kopen en vervolgens over 5 jaar overstappen naar een nieuwe technologie. Is dit een goede aanbieding?
Edit:
Ik zie ook deze tv: https://www.plattetv.nl/p...m_term=Samsung+UE75TU8000
Ik ben benieuwd naar jullie mening
Ik zal alleen gaan netflixen en soms gamen (ps5). Budget was €1500 max, maar ik zie net een aanbieding op mediamarkt.
https://www.mediamarkt.nl...html?ga_query=75UP75006lc
Ik vraag mij af of ik deze gewoon niet moet kopen en vervolgens over 5 jaar overstappen naar een nieuwe technologie. Is dit een goede aanbieding?
Edit:
Ik zie ook deze tv: https://www.plattetv.nl/p...m_term=Samsung+UE75TU8000
Ik ben benieuwd naar jullie mening
[ Voor 24% gewijzigd door Buttarfly op 11-04-2022 10:54 ]
Hoi, heb net na een paar weken de pop-up weggeklikt toch maar het nieuwste WebOS op mijn C2 geïnstalleerd. Maar dat werkt toch best wel buggy en niet zo heel soepel. Bv na het aanzetten van de tv is de eerste keer een app aanklikken meestal niet succesvol, doet ie niks of duurt het heel lang. Ook de focus op een app is vrij onduidelijk, geen echte goede enlargement, tis allemaal wat brak.
Is er een optie om te downgraden? En hoe ervaren andere C2 eigenaren die nieuwste WebOS?
Is er een optie om te downgraden? En hoe ervaren andere C2 eigenaren die nieuwste WebOS?