[LCD TV] Het grote LG LCD TV topic

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:
  • 314.241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:13:
Ik heb zojuist een LG 47LE5300 gekocht. Netjes uitgepakt en toen probeerde ik de voetsteun volgens de handleiding te monteren. Probleem is dat het niet past! De schroefgaten van de steunbasis (voet) staan veel verder uit elkaar dan de schroefgaten in de steunkolom (gedeelte wat je aan de tv bevestigt). Met andere woorden, ik kan de steunkolom niet aan de steunbasis vastschroeven! Op zowel de steunkolom als de steunbasis staan volgens mij wel de juiste typenummers, nl 47LE5'7> steunkolom en 47LE53/55/755 > steunbasis.

Heeft iemand een idee wat er mis is of ben ik gek?
Nevermind.. Ik ben terug gegaan naar de winkel en naar blijkt hebben ze bij LG de verkeerde steunkolom erbij gedaan :'(
Hij staat nu netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer m'n 47LE5300 in te stellen maar na een aantal sec. wordt het beeld ontzettend donker waardoor ik het haast niet meer kan zien, alleen als ik van heel dichtbij kijk. Iemand een idee wat dit is en hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 16:54
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:06:
Ik probeer m'n 47LE5300 in te stellen maar na een aantal sec. wordt het beeld ontzettend donker waardoor ik het haast niet meer kan zien, alleen als ik van heel dichtbij kijk. Iemand een idee wat dit is en hoe dit op te lossen is?
Zit er niet een sensor op voor lichtinval?? misschien dan die afgedekt is, en daardoor het beeld automatisch donkerder wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasvd79 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:25:
[...]

Zit er niet een sensor op voor lichtinval?? misschien dan die afgedekt is, en daardoor het beeld automatisch donkerder wordt?
Ik heb net even tv gekeken en dan gaat alles goed. Op het moment dat ik in het menu zit wordt het beeld echter na een aantal seconden/minuut zo donker. Het gebeurt echt alleen als ik in het menu zit :/

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 47le5300 en ik heb recht op de cashback actie.
Maar ik heb de actiefolder niet bij mijn tv gekregen.
Heeft iemand de voorkant en achterkant van de cashback actiefolder voor me?

Misschien ff scannen of een link?

BVB DANK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:39:
Ik heb de 47le5300 en ik heb recht op de cashback actie.
Maar ik heb de actiefolder niet bij mijn tv gekregen.
Heeft iemand de voorkant en achterkant van de cashback actiefolder voor me?

Misschien ff scannen of een link?

BVB DANK.
Ah jij hebt dezelfde tv. Kan jij me misschien helpen met bovenstaand probleem. Vertoont jouw tv dezelfde kuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had in het begin ook kleine kuren met de 47le5300.
Een factory reset heeft bij mij alle problemen verholpen.
Hij doet het nu al een maand zonder kuren.
Dat met die voet ging bij mij probleemloos,
je moet alleen de juiste schroeven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Sinds deze week hebben we een LG LED LCD tv in huis. :) 37 inch.

De 37LE5400.

Alleen heb ik een probleem als ik mijn laptop via HDMI (Dell Studio 1555) aan de tv verbind...
Op de resolutie 1366x768 heb ik perfect beeld en geluid.
Alleen als ik hem op 1920x1080 zet wordt het beeld paarsachtig op de TV.
3 verschillende HDMI kabels allemaal hetzelfde probleem.
Maar op 720p en 1080p dus een paarse gloed over het scherm van de TV...

Heb de nieuwste drivers van mijn ATI Mobility Radeon 4500HD geinstalleerd maar helpt niks...

Ik weet wel dat de maximale resolutie van mijn laptopscherm 1366x768 is, maar betekend dat dan dat je geen 1080p op een 37 inch LCD tv kan kijken, ook al zet ik het beeld vd laptopscherm uit en alleen het tv scherm dus over is... ?

een harde schijf via USB aansluiten met 1080p films gaat wel goed, maar dan geen geluid...... (DTS ondersteund de TV niet, en bijna alle 1080p/720p films zijn DTS....)

Wie kan mij helpen? :)
Heb alle 4 de HDMI poorten op de TV al geprobeerd

[ Voor 7% gewijzigd door Deezers op 26-06-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 23:06
Voor de L450 is er nieuwe een nieuwe firmware beschikbaar, maar hij staat op LG.com/NL alleen maar op de pagina van de 42LD450 en de 46LD450

Het betreft v03.01.08 waarmee ziggo DVB-C HD werkt! Inmiddels bevestigd door enkele gebruikers. De firmware staat niet echt handig omschreven op de site, maar je moet de link hebben naar het .epk bestand van ongeveer 50MB. Deze kan je zelf kopiëren naar een USB stick en dan de TV upgraden.

Ik heb zelf 'helaas' een 46LD551, en de firmware wordt herkend als 'nieuwe' firmware, maar ik durf hem niet te laden aangezien hij voor de LD450 is...

Overigens vind ik het wel vreemd dat LG het bestand niet inpakt oid, zodat de firmware iig beschermt is tegen downloadcorruptie.

Als iemand het al geprobeerd heeft op een LD550, zou ik het graag willen horen. Ik kan het overigens toch niet testen want ik heb geen CI+ module meer in huis...

In ieder geval groot nieuws voor de Ziggo gebruikers, die nu fijn DVB-C HD kunnen kijken via de TV!

::EDIT::

zie hier voor de firmwares

zie hier voor de firmwares

http://www.lg.com/nl/prod...e_2008-2010_USB_Dutch.ppt

http://www.lg.com/nl/prod...micom_3054_V2_SECURED.epk

[ Voor 16% gewijzigd door StraightOn.NL op 29-06-2010 08:40 . Reden: link naar firmwares ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyTurk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 10:12
Ik heb een probleempje met me lg 32LE2R tv. Opeens begint het afstandbediening vast te lopen? Hij drukt vanzelf de hele tijd op ARC (dat is de formaat wijzigen 16:4 etc) Ik heb batterij uit gehaald maar nee als je weer indoet drukt hij weer, Ik heb de afstandbediening uit elkaar gehaalt schoongemaakt. Maar nee nog steeds drukt hij.

Dus op de tweaker geprobeerd: Alleen de printplaat op tafel gelegt en stroom aangesloten maar nee drukt nog steeds...

conclusie me afstandbediening is dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
CrazyTurk schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:10:
Ik heb een probleempje met me lg 32LE2R tv. Opeens begint het afstandbediening vast te lopen? Hij drukt vanzelf de hele tijd op ARC (dat is de formaat wijzigen 16:4 etc) Ik heb batterij uit gehaald maar nee als je weer indoet drukt hij weer, Ik heb de afstandbediening uit elkaar gehaalt schoongemaakt. Maar nee nog steeds drukt hij.

Dus op de tweaker geprobeerd: Alleen de printplaat op tafel gelegt en stroom aangesloten maar nee drukt nog steeds...

conclusie me afstandbediening is dood?
Ben geen electrotechneut, maar dat lijkt mij wel een gevalletje dood ja...maar je kan altijd proberen de print-touch knoppen schoon te maken met een beetje alcohol/spiritus, dan kan helpen als er bijvoorbeeld cola overheen is gegaan en nu je knoppen kortsluit en je dus dit probleem krijgt.

::hier is hoe het werkt::

Ik heb zojuist op advies van een Ziggo certificerings official en het gebruik van mijn verstand het volgende uitgevoerd:

Na de firmware upgrade (wat bij mij overigens eigenlijk een firmware downgrade was, van 03.01.13 naar 03.01.08 gezien de beta die we getest hadden) is een reset naar factory defaults nodig! Het feit zit hem volgens mij in de nieuwe authenticatie die de CI+ CAM nodig heeft, zoals deze is bij de eerste keer dat je hem plaatst.

Daarnaast heb ik alle zenders opnieuw laten instellen/vinden.

Ik heb dit ook geprobeerd met een nieuwe nog niet eerder geathenticeerde module met hetzelfde resultaat, het WERKT!

Als gezegd:

1. firmware upgraden middels usb naar 03.01.08
2. restore factory defaults / fabrieksinstellingen herstellen
3. zenders opnieuw installeren, automatisch, opletten dat de regiocode correct is 1111 of 5555 afhankelijk van waar je woont
4. CI+ CAM met smartcard (goed om) plaatsen, en wachten tot deze geauthenticeerd is.
5. TV uit/aanzetten en voila het werkte op mijn LD551

[ Voor 45% gewijzigd door StraightOn.NL op 01-07-2010 14:07 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-07 13:55
Een paar uurtjes geleden heb ik de knoop doorgehakt en eindelijk een TV gekocht. Het is de LG 47LE8500 geworden! Wat een pareltje van een TV zeg .. full LED & local dimming etc :)
Ik heb lang zitten wachten op de panasonic 50G20, maar door de schaarste en de problemen zoals floating blacks die deze heeft (van wat ik op verschillende fora lees toch) heb ik er toch niet voor gekozen.

Het local dimming fenomeen vind ik echt fantastisch :) Zwart is echt diep zwart en de kleuren zijn zo mooi.
Ik vond het alleen jammer dat de magic wand remote er niet bij zat. Ik dacht dat dat wel zo was, wat niet zo bleek te zijn :D

Achteraf gezien heb je toch wel een stukje meer betaald dan voor zo'n plasma maar ik heb er geen spijt van. Nu hoef ik ook niet te letten op dat inbranden en inspelen van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343391

Vraagje over filmextensie afspelen via USB. TV is 42SL8000

Ik kan via USB geen films afspelen die een .WMV extensie hebben. Even nagelezen in de gebruiksaanwijzing en die geeft dat idd aan, dat ik die extensie niet kan afspelen.

Kortom, ik moet films omzetten naar bijv. .avi, .dvix of .mkv

Nu heb ik gisteren wat zitten stunten met programma's die ik gratis kon downloaden. Had 3 programma's gedownload, 2 daarvan moest je je registreren en dus betalen (nee, geen sleutel op internet kunnen vinden). Eén andere deed het wel, maar toen ik een film van 1GB omzette naar een .avi sloeg hij deze op als een bestand van 8GB groot 8)7 Dat kan niet helemaal de bedoeling zijn.

En programma's die .wmv om kunnen zetten naar .mkv heb ik niet kunnen vinden.

Iemand die hier een ideaal en snel programma voor gebruikt?

Of is het met een update tegenwoordig wel mogelijk om .wmv te kijken?

Please help :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Never Mind, problem solved.

Heb via een ander forum al een perfect programma gevonden waarmee ik alle bestanden kan omzetten naar een willekeurig ander bestand: Any Video Converter (voor de mensen die later eenzelfde probleem tegenkomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn 32LF7300 televisie heb ik soms dat het (digitale) beeld even hapert. Het signaal en alles is gewoon goed, dus ik dacht eraan om de firmware te upgraden. Helaas staat dit model niet eens op LG website. Weet iemand waar ik eventuele updates zou kunnen vinden?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2010 15:56 . Reden: Typenummer was foutief ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 23:24:
Op mijn 32LF3700 televisie heb ik soms dat het (digitale) beeld even hapert. Het signaal en alles is gewoon goed, dus ik dacht eraan om de firmware te upgraden. Helaas staat dit model niet eens op LG website. Weet iemand waar ik eventuele updates zou kunnen vinden?
Heb je andere formaten uit dezelfde serie geprobeerd?Dus bijvoorbeeld bij 42LF3700, maar kijk ook maar eens rond in het hele spectrum/platform xxLFxxxx

Betreft digitale Ziggo TV ben je namelijk echt aangewezen op alleen de NL site van LG....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StraightOn.NL schreef op zondag 11 juli 2010 @ 10:03:
[...]

Heb je andere formaten uit dezelfde serie geprobeerd?Dus bijvoorbeeld bij 42LF3700, maar kijk ook maar eens rond in het hele spectrum/platform xxLFxxxx

Betreft digitale Ziggo TV ben je namelijk echt aangewezen op alleen de NL site van LG....
Ik heb even rondgekeken. In de LG "showroom" komt de 42" voor (als discontinued product), maar bij support staat geen enkele TV uit de LF7300 serie.

Overigens maak ik gebruik van Caiway diensten voor digitale TV.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Onlangs heb ik voor een nette prijs de LG 42LH4000 aangeschaft. Hoewel op de LG site staat aangegeven dat deze tv Ziggo gecertificeerd is, is daar op ziggo.nl echter niets van terug te vinden. Nu heb ik de beschikking over een CI+ module van Ziggo maar je raadt het al, Ziggo werkt niet op tv. Zoals een goede tweaker betaamd heb ik natuurlijk eerst zelf wat research gedaan. De volgende 'oplossingen' heb ik gevonden

Zet de landinstellingen op Zweden (of Finland) zodat je voor kabel kan kiezen en daardoor de netwerkcode + frequentie kan kiezen. Helaas krijg ik nog steeds bij alle digitale zenders (behalve natuurlijk ned1) de scrambled melding icm host is not ci+ certified. Zou het kunnen dat ik hier nog een instelling gemist heb?

De andere oplossing die ik voorbij zag komen was dat ik de firmware moet upgraden (of downgraden, het is maar net op welk forum je kijkt). Het probleem hiervan is dat op de lg site voor mijn model nergens (meer) firmware te vinden is. Bovendien is het me niet helemaal duidelijk welke firmware ik zou moeten gebruiken.

Als mensen het gelukt is Ziggo digitale tv op dit model werkend te krijgen zou ik graag van hun horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07 12:31

JAMF

010 the number of the best

Sinds afgelopen zondag in het bezit van een 37LE5300, nog geen digitaal TV abo genomen omdat ik geen UPC kastje wil - even wachten tot UPC interne smartcards levert of de kabelmarkt vrijgegeven wordt.

Beeld is zelfs op de analoge kabel goed.

[knip] eerder beschreven probleem opgelost: toch een brakke optische kabel

update: logitech harmony one ook bijgewerkt
* JAMF = happy

[ Voor 68% gewijzigd door JAMF op 14-07-2010 22:07 . Reden: problems solved ]

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Misschien leuke informatie voor bezitters van een LG xxLH2000 lcd tv. Het was al bekend dat er gewoon een DBV-C tuner in zit en dat deze tevens HD ondersteunt. Echter is het zo dat je NL1 HD samen met nog een paar andere digitale zenders gratis kunt ontvangen in het Ziggo gebied, dus zonder smartcard en Alphacrypt module!

Hier een schaamteloze copy-paste vanaf het Ziggo-forum:
1. Kies Menu > Optie > Land
2. Kies vervolgens Zweden als land
3. Kies bij 'alle zenderinformatie wordt veranderd' voor: Ja
4. Bij Selecteer aansluiting, kies: Kabel
5. Bij het volgende dialoog:
Er staat 'Standaard', ga naar links en kies: Gebruiker
Bij frequentie: bijvoorbeeld 369000 (zie Digitale TV Gids Ziggo)
Symbol rate: 6875 (is default)
Modulatie: 64QAM (is default)
Netwerk-id: bijvoorbeeld 9700 (zie Digitale TV Gids Ziggo)
Kies vervolgens: OK
6. Laat "Automatische zenderinstelling" geslecteerd staan, en
kies vervolgens Start.
7. Er verschijnt dan een melding "Bezig met afstemmen..."
Wacht nu tot de TV helemaal klaar is met afstemmen
(Zowel DTV, RADIO en TV.)
Kies pas daarna voor Sluiten.
Hiermee kun je dus ook bij andere modellen eenvoudig testen of je DVB-C tuner MPEG4 ondersteunt. Ik heb hierdoor het WK gratis in HD kunnen bekijken en moet zeggen dat dit me erg goed is bevallen! Nu nog ergens een goedkoop Alphacrypt Classic kaartje vandaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
ebborazor schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:24:
Onlangs heb ik voor een nette prijs de LG 42LH4000 aangeschaft. Hoewel op de LG site staat aangegeven dat deze tv Ziggo gecertificeerd is, is daar op ziggo.nl echter niets van terug te vinden. Nu heb ik de beschikking over een CI+ module van Ziggo maar je raadt het al, Ziggo werkt niet op tv. Zoals een goede tweaker betaamd heb ik natuurlijk eerst zelf wat research gedaan. De volgende 'oplossingen' heb ik gevonden

Zet de landinstellingen op Zweden (of Finland) zodat je voor kabel kan kiezen en daardoor de netwerkcode + frequentie kan kiezen. Helaas krijg ik nog steeds bij alle digitale zenders (behalve natuurlijk ned1) de scrambled melding icm host is not ci+ certified. Zou het kunnen dat ik hier nog een instelling gemist heb?

De andere oplossing die ik voorbij zag komen was dat ik de firmware moet upgraden (of downgraden, het is maar net op welk forum je kijkt). Het probleem hiervan is dat op de lg site voor mijn model nergens (meer) firmware te vinden is. Bovendien is het me niet helemaal duidelijk welke firmware ik zou moeten gebruiken.

Als mensen het gelukt is Ziggo digitale tv op dit model werkend te krijgen zou ik graag van hun horen.
eenmalige bescheiden kick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 12:30
ebborazor schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:24:

Welke firmwareversie heeft je tv dan? Zie menu > setup > diagnose
Voor nieuwe firmware, zoek op LG USB Hack. De meest recente firmwareversie voor de LH4000 is V3.65.
Upgraden is heel eenvoudig.

[ Voor 1% gewijzigd door ariekanari op 16-07-2010 15:25 . Reden: correctie ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
ariekanari schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:24:
[...]

Welke firmwareversie heeft je tv dan? Zie menu > setup > diagnose
Voor nieuwe firmware, zoek op LG USB Hack. De meest recente firmwareversie voor de LH4000 is V3.65.
Upgraden is heel eenvoudig.
Firmware upgrade heeft helaas ook niet geholpen. Ik kan bij landinstellingen wel voor Nederland kiezen maar vervolgens niet voor kabel (zoals dat bij Zweden bijvoorbeeld wel kan). Firmware versie is idd 3.65. Bedankt voor de tip iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:31

TFHfony

Professional Weirdo

Ik heb al enige tijde de 47SL9500 (BIOS v3.65)en heb hier recentelijk een Alphacrypt kaartje bij gekocht, zodat ik mijn losse HD tuner de deur uit kan doen.
De TV heb ik als land op -- ingesteld, zodat ik zonder problemen de DTV kanalen in kan lezen met de volgende instellingen:

Freq: 372000
Netwerk: 5555

Dit gaat op zich prima en ik krijg netjes alles zenders. Als ik mijn Alphacrypt kaartje er in steek, kan hij ze ook netjes laten zien (zappen gaat een tikkie traag), maar verder OK. Een paar zenders op hun plaats gezet en besloten de volgende dag netjes een goede zenderlijst te maken.
De volgende dag zet ik de TV weer aan en wat blijkt? Alle zenderlijsten weg. Nou ja.. wellicht een foutje? Opnieuw alles ingescanned. TV uit, weer aan en ja hoor: WEER alles weg :-(
Andere instellingen blijven bewaard, maar de zenderlijst is elke keer weer pleite. Iemand anders dit wel eens voorhanden gehad?

/edit/
Lama: Ik merk net dat als je via een HDMI ingang aan het kijken bent, dan kan je niet direct op een voorkeuze nummer drukken om naar een zender te gaan. De zenderlijst is dan ook leeg. Je moet de TV echt even terug zetten op Kabel.
Verder zag ik dat veel mensen Zweden of Finland kiezen om DVB-C met Ziggo te kunnen gebruiken. Maar als ik dat doe, kan ik daarna de digitale zenders niet in de door mij gewenste volgorde zetten. Door als land -- te kiezen, lukt dat wel...

[ Voor 20% gewijzigd door TFHfony op 22-07-2010 21:54 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-07 20:39
ebborazor schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:00:
[...]

Firmware upgrade heeft helaas ook niet geholpen. Ik kan bij landinstellingen wel voor Nederland kiezen maar vervolgens niet voor kabel (zoals dat bij Zweden bijvoorbeeld wel kan). Firmware versie is idd 3.65. Bedankt voor de tip iig!
Laatste is v3.66 heb net lg usb hack wiki pagina geupdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Weet iemand wat de input lag is van de LG 37LE5300? Ik twijfel tussen deze of de Panasonic L37S20 en ik gebruik de tv het meest voor console gaming. Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICEIII
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07 00:15
Ik heb twee weken terug een LG 32LD350 aangeschaft. Nu zie ik overal berichten dat je Divx kan afspelen maar dat je dit eerst in het service menu moet instellen.
Ik heb al een aantal manieren geprobeerd, die elders beschreven werden, om in dit menu te komen (zoals de menuknop lang inhouden ed.) maar dit lijkt niet te werken.
Brengt mij dus op de vraag: Weet iemand hoe ik in dat menu moet komen? En, is het uberhaupt mogelijk om dit toestel Divx af te laten spelen??

Ben zeer benieuwd, Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

@ ICEIII

volgens mij niet, zie http://lgusb.wikispaces.com/#support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICEIII
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07 00:15
Thanx, ja hij staat niet bij het rijtje supported maar dit gaat vooral over het hacken via USB dacht ik. Ik heb ook ergens gelezen dat je met behulp van een universele afstandbediening dit service menu kunt bereiken. Ik blijf nog wel even zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ICEIII schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:27:
Thanx, ja hij staat niet bij het rijtje supported maar dit gaat vooral over het hacken via USB dacht ik. Ik heb ook ergens gelezen dat je met behulp van een universele afstandbediening dit service menu kunt bereiken. Ik blijf nog wel even zoeken...
Het gaat er juist om dat de TV een bepaalde versie firmware draait waardoor dat menu viavia beschikbaar is. Als jouw TV niet in dat lijstje staat kun je die firmware versie dus niet draaien en daardoor zal de hack niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:31

TFHfony

Professional Weirdo

Hmmm.. Ik zit bij Ziggo in het oud-Casema gebied. Ik heb in mijn LG 47SL9000 een Alphacrypt kaartje zitten en met veel moeite een mooie zenderlijst in elkaar gezet. Alles werkt op zich naar grote tevredenheid.
Recentelijk ook een abbo genomen op Eredivisie Live, maar kreeg maar geen beeld... Bleef de melding houden dat ik geen rechten voor deze zender heb. Maar zodra ik het kaartje in mijn Humax steek: Beeld! Terug in de Alphacrypt: Geen beeld.
Kortom: Alle zenders werken goed (Digitaal Totaal pakket, HD-pakket), alleen de Eredevisie Live zenders niet. De kaart is voorzien van de 3.19 Firmware, de TV van de 3.63 Firmware.
Signaal kwaliteit is voldoende.

Iemand een idee?
Heb eigenlijk namelijk geen zin de Humax weer aan te sluiten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door TFHfony op 31-07-2010 11:51 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Intussen heb ik een Alphacrypt IC op de kop getikt en dit werkt perfect in combinatie met mijn LG 26LH2000. Wel moet je even de firmware updaten, want met versie 3.15 waren niet alle zenders van het standaard digitale pakket van Ziggo toegankelijk. Nadat ik 3.66 erop had gezet, werkte alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 09:26
de knoop doorgehakt en de lg 37le5300 besteld met ziggo CI+ module. Helaas net de cash back wk-actie gemist :( TV koste nu 699. Nette prijs vergeleken met de concurrerende merken volgens mij.
Vanaf 28-07-2010 zijn er weer veel lg's ziggo gecertificeerd waaronder de 5300. Ben benieuwd!

> update: inmiddels binnen en uitgetest. CI+ ziggo werkt na update van de TV. Cool.
Mooi en scherp beeld, wel wat backlight bleeding aan de randen, maar daar had ik mij al op voorbereid met de verhalen over edge-lit. Nu nog wat testen met de audio en video instellingen en met hd-bronmateriaal.

> update 2 :) : Ziggo bugje: als ik de tv aanzet en naar een zender ga krijg ik de melding dat de zender gecodeerd is. Alleen Ned 1 (de SD versie, niet de HD versie) doet het wel direct goed. Als ik de TV op Ned1 zet en dan naar een andere zender zap dan pakt de TV de overige zenders wel weer goed. Dat hoeft dus maar een keer nadat de TV uit is geweest, dus niet heel groot knelpunt.

Verder gaat video's in MKV format bekijken met een gelijkgenoemd srt-subtitle bestand via de USB stick perfect!

[ Voor 92% gewijzigd door Matushki op 13-08-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 09:26
Volumius schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:54:
Weet iemand wat de input lag is van de LG 37LE5300? Ik twijfel tussen deze of de Panasonic L37S20 en ik gebruik de tv het meest voor console gaming. Alvast bedankt! :)
Gelezen op een forum: I tested the input lag for the LE5300. It is around 40-50ms. Dit is volgens mij niet zo slecht voor LCD, hoewel 30ms of minder optimaal is.

Verder schijnen sommige LE5300's een IPS lcd-panel te hebben en andere LE5300's weer niet. IPS zou beter zijn voor gaming (minder lag).

Hieronder een aantal aanbevolen settings voor gaming met een LE5300 en PS3, wederom van een AV forum:

This is whilst testing on PS3 via hdmi, with 'full range' set to LIMITED in PS3 display settings.
Standard (User)
backlight: 30-60, dependent on film or gaming
contrast: 90
brightness: 50
sharpness: 60
Colour: 55
dynamic contrast: OFF! Try it on low if you want, but you will notice what I explained earlier
dynamic colour: depending on the film, try out. I like it off when watching dark films, and high when watching animation..
clear white: again, have it off but may suit some content
skin colour: 0
noise reduction: off
dynamic noise reduction: off
gamma: medium
black level: low (high is awful!)
eye care: don't know what this is..
real cinema: again, on or off didn't change the picture..
colour: wide
So, after a few days of calibrating, I am over the moon with this set. All for the great price of £650!

Zelf niet uitgetest; ik moet mijn 37LE5300 nog binnenkrijgen maar ik ben erg benieuwd!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
Bedankt voor de reactie over de input lag. Ik heb nu in de folder van BCC de SL8000 in de aanbieding gezien. Budgetair gezien erg interessant. Ook vind ik het design erg mooi vanwege de afwerking met glas/plexiglas(wat is het nou? :/ )

Gezien de metingen en de ratings lijkt het mij erg waarschijnlijk dat de SL8000 serie sowieso gebruik maakt van IPS panelen, iemand die dit hard kan bevestigen?

De SL8000 is volgens de testen aanmerkelijk sneller voor gaming dan de 5300 maar het is geen led. Is er een erg groot verschil qua contrast en zwartweergave tussen die twee? Want als de 5300 iets minder snel is voor gaming, maar met films wel beter beeld (zwartwaarde en artifacts(voetbal)-) geeft dan heb ik nog wat om over te slapen.

Ook heb ik gelezen in een test dat bij de SL8000 de glasplaat storend kan werken op de scherpte van het beeld. Dit omdat het tv beeld reflecteerd op de achterkant van het glas en zo zeg maar een soort overlappend beeld creert. Een review op een website deed daar nogal kritisch over. Iemand met een SL8000 die door de glasplaat minder scherp of reflecterend dubbel beeld ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:37
Ook heb ik gelezen in een test dat bij de SL8000 de glasplaat storend kan werken op de scherpte van het beeld. Dit omdat het tv beeld reflecteerd op de achterkant van het glas en zo zeg maar een soort overlappend beeld creert. Een review op een website deed daar nogal kritisch over. Iemand met een SL8000 die door de glasplaat minder scherp of reflecterend dubbel beeld ervaart?
Ik heb al een tijdje een 42SL8000, en ik heb geen last van reflecterend beeld op de achterkant van de glasplaat. Wel moet je rekening houden met de reflecterende werking aan de voorkant. Dus als je TV tegenover een lichtbron zoals een raam of wat dan ook komt te staan is hij minder geschikt, want wat dat betreft reflecteerd hij wel behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
De SL8000 is afgevallen. Ik hoor trouwens goede verhalen over de LD450 qua input lag. Iemand die dit vanuit praktijkervaring kan bevestigen?

Ook zag ik bij BCC nog een LH3000 online staan maar helaas las ik op een forum dat LG hier veelal geen IPS panels meer inbouwt maar een veel minder paneel wat veel trager is.

Is het bij die LD450 ook panel loterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Volumius schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:40:
De SL8000 is afgevallen. Ik hoor trouwens goede verhalen over de LD450 qua input lag. Iemand die dit vanuit praktijkervaring kan bevestigen?

Ook zag ik bij BCC nog een LH3000 online staan maar helaas las ik op een forum dat LG hier veelal geen IPS panels meer inbouwt maar een veel minder paneel wat veel trager is.

Is het bij die LD450 ook panel loterij?
Hier wel wat info over het L550 panel input lag, ik weet niet of het hetzelfde panel is, hangt ook uiteraard af van welke grote. Maar gezien de optische en technische specs zal het panel tussen de L35, 45, 55, en 75 wel hetzelfde zijn voor elk hetzelfde formaat.

http://www.avforums.com/f...g-ld550-lcd-thread-3.html

[ Voor 5% gewijzigd door StraightOn.NL op 09-08-2010 18:29 . Reden: link vergeten ]

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-07 20:13
Ik wil dus mijn pc aansluiten op mijn LCD-televisie, zodat ik makkelijk full-hd content op mijn TV kan bekijken.

Dus ik een HDMI-kabel kopen, van 7,5 meter. In de TV gepropt in de ''HDMI 1 (DVI)'' poort, en met een DVI-HDMI adapter in mijn pc gestopt.

Echter, mijn pc herkent de tv niet als beeldscherm ;( Het moet wel aangesloten zitten, want de TV geeft aan dat er *iets* is aangesloten op HDMI1, maar als je er dan heen gaat krijg ik na 20 seconden ''geen signaal''.

Iemand tips of ideeën? TV is een 32 inch LG, typenummer kan ik wel ff opzoeken mocht dat van belang zijn, en de videokaart betreft een 9600GT.

Als mijn tv UIT staat zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/14ng27b.jpg

En zodra ik hem aan doe krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/x9e0x.jpg

Mag ik alleen tv kijken als hij uit staat? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Er is een nieuwe firmware voor de LD serie uit, de 03.02.05!

TV start nu sneller op met CI+ en de kaart wordt bij authenticatie nu sneller herkent en je kan gelijk tv kijken!Helaas zitten de HD zenders nog achteraan en worden niet automatisch vervangen voor de SD kanalen

[ Voor 64% gewijzigd door StraightOn.NL op 17-08-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

arjanmeameijer schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:04:

Verder, heeft iemand dit al getest met de cam module van KPN digitenne.
We hebben nu namelijk de losse set top box. En alles met 1 afstand bediening is toch wel fijn.
Ha, heb ik toch lang genoeg getreuzeld met Digitenne :+
Ik zie dat je nu inderdaad ook een insteekkaart kunt krijgen voor DVB-T, net even gechecked ( http://www.kpn.com/prive/tv/digitenne.htm#tabcontent2 ) en mijn TV (22LG3050) staat erbij. Is toch wel veel handiger dan die losse tuner ...

EDIT : werkt de software-update inderdaad als je een DVB-T kaart (bijv. Digitenne) geinstalleerd hebt ?? Staat wel in de manual, maar heeft iemand het al 's zien werken ??

[ Voor 18% gewijzigd door Goner op 25-08-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-07 15:07

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Voor de tweede keer sinds de aanschaf in januari is mijn 42sl8000 retour voor reparatie.

Vorige keer zat er een dikke streep en een vlek in het beeld.
Nu is er een kronkelende streep te zien (afhankelijk van kleuren van het beeld, maar als je 't weet wordt 't wel storend.

Leen-TV zolang gekregen. Benieuwd hoelang 't gaat duren. Vorige keer hebben ze wel 3x het paneel vervangen voor ze 'm goedkeurden.

Zijn er meer SL-serie gebruikers met deze problemen?

Edit 30-8: Zie nu dat er een nieuw front besteld is. Ik vermoed dat de vrouw des huizes een schoonmaak fout gemaakt heeft.

Edit 2-9: Status nu zowel front bezel als LCD-panel vervangen... Nu afwachten of ie door de duurtest komt.

[ Voor 26% gewijzigd door magic_nl op 02-09-2010 16:05 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zit te dubben tussen een 37ld450 en een 32ld550.
De 450 heeft alleen 50hz en de 550 100hz. De prijs is nagenoeg hetzelfde in de pricewatch.
Verder zijn er geen grote verschillen.
Heeft iemand ervaring met de kwalitiet ven beide panelen.
Ik wil eigenlijk weten of de beeldkwaliteit van de 550 "stukken" beter is als die van de 450.
M.a.w. of de beeldkwaliteit van de 550 het rechtvaardigheid om een 32 inch model te verkiezen boven een 37 inch model. :?

Ik heb een aansluitingsvraag. Op basis van een antwoord kan ik een homecinema set uitzoeken.

Heb nu een SL8000 en een PS3. Homecinema ontbreekt dus nog. En ik wil graag weten of ik me moet laten leiden door het aantal hdmi-aansluiting op de homecinema. Sommige hebben er 2 of meer, maar de meeste (vrijwel alle nieuwe modellen) hebben er maar 1. Ik vind dat vreemd, gezien er steeds meer apparaten met hdmi werken. Wat is de reden daar eigenlijk voor :?

Maar goed, ik was altijd in de veronderstelling dat ik de PS3 (die nu middels hdmi op de tv is aangesloten) op de homecinema moest aansluiten en de homecinema dan weer op de tv. Maar dat gaat uhm dus al niet worden volgens mij (gezien de mogelijkheden met nieuwe homecinema sets).

Ook komt er dalijk een upc digitale mediabox bij. Die loopt ook via hdmi. Tevens wil ik kunnen gamen met én zonder homecinema geluid. Kortom, moet ik gaan voor een homecinema set met veel hdmi-aansluitingen of kan/moet het ook anders aangesloten worden? Dat ik bijv. alle apparaten rechtstreeks op de tv aansluit en dat het geluid van de homecinema altijd via de tv loopt?

Please maak me wat wijzer want dan kan ik eindelijk weer eens wat geld uitgeven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:24
Sinds een tijdje een LG aangeschaft.

Instappertje , een lg42ld420 .

Maar nu heb ik er serieus vage problemen mee.

Hij reageerd compleet niet meer op de afstandbediening. Als hij dat wel doet krijg ik bij welke knop ik ook indruk de volgende tekst in beeld "functie niet beschikbaar "

De tv schakeld ook niet meer uit , dat kan alleen nog door de stekker er uit te halen.

De tv start nu gelijk op met het kanaal op hdmi 2 , dus gelukkig werkt mijn computer er nog op , maar tv kijken gaat niet meer.

Soms start de tv zelfs helemaal niet op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Galaxis schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:33:
Sinds een tijdje een LG aangeschaft.

Instappertje , een lg42ld420 .

Maar nu heb ik er serieus vage problemen mee.

Hij reageerd compleet niet meer op de afstandbediening. Als hij dat wel doet krijg ik bij welke knop ik ook indruk de volgende tekst in beeld "functie niet beschikbaar "

De tv schakeld ook niet meer uit , dat kan alleen nog door de stekker er uit te halen.

De tv start nu gelijk op met het kanaal op hdmi 2 , dus gelukkig werkt mijn computer er nog op , maar tv kijken gaat niet meer.

Soms start de tv zelfs helemaal niet op !
Factory Reset geprobeerd of kom je ook helemaal niet meer in het menu?

Sinds gister trotse bezitter van een 32LE5300 en meteen ook maar van een firmware update voorzien.
Was wel even zoeken hoe het moest maar dat kwam voornamelijk doordat ik te ongeduldig was O-)
De optimale instelling qua settings moet ik nog wel vinden maar het scherm is nu al super. Heel helder en prettig beeld en super mooi afgewerkt.

Vraag me alleen of je ook ergens de changelogs van de firmwares kunt bekijken, weet iemand dat?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:00:
[...]

Sinds gister trotse bezitter van een 32LE5300 en meteen ook maar van een firmware update voorzien.
Was wel even zoeken hoe het moest maar dat kwam voornamelijk doordat ik te ongeduldig was O-)
De optimale instelling qua settings moet ik nog wel vinden maar het scherm is nu al super. Heel helder en prettig beeld en super mooi afgewerkt.

Vraag me alleen of je ook ergens de changelogs van de firmwares kunt bekijken, weet iemand dat?
Ik kan nergens een firmware voor mijn 47le5300 vinden,
waar heb je de jouw firmware vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Is heel simpel eigenlijk:
  • Ga naar www.lg.com.
  • Kies je tv in de Televisie sectie.
  • Ga naar tabje Service.
  • Aan de rechterkant staat onder downloads Handleiding Software upgrade en Software Upgrade.
  • Volg de handleiding en zet de firmware in de juiste map op een usb schijf/stick.
  • Steek de usb schijf/stick in de tv en doe de upgrade.
  • Klaar
Let wel: de link naar de firmware heb ik er expres niet bij gedaan om misverstanden te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 17:24
psychoclown schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:00:
[...]

Ik kan geen factory rest doen , omdat ik helemaal niet meer in het menu kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Anoniem: 343391 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 18:00:
Ik heb een aansluitingsvraag. Op basis van een antwoord kan ik een homecinema set uitzoeken.

Heb nu een SL8000 en een PS3. Homecinema ontbreekt dus nog. En ik wil graag weten of ik me moet laten leiden door het aantal hdmi-aansluiting op de homecinema. Sommige hebben er 2 of meer, maar de meeste (vrijwel alle nieuwe modellen) hebben er maar 1. Ik vind dat vreemd, gezien er steeds meer apparaten met hdmi werken. Wat is de reden daar eigenlijk voor :?

Maar goed, ik was altijd in de veronderstelling dat ik de PS3 (die nu middels hdmi op de tv is aangesloten) op de homecinema moest aansluiten en de homecinema dan weer op de tv. Maar dat gaat uhm dus al niet worden volgens mij (gezien de mogelijkheden met nieuwe homecinema sets).

Ook komt er dalijk een upc digitale mediabox bij. Die loopt ook via hdmi. Tevens wil ik kunnen gamen met én zonder homecinema geluid. Kortom, moet ik gaan voor een homecinema set met veel hdmi-aansluitingen of kan/moet het ook anders aangesloten worden? Dat ik bijv. alle apparaten rechtstreeks op de tv aansluit en dat het geluid van de homecinema altijd via de tv loopt?

Please maak me wat wijzer want dan kan ik eindelijk weer eens wat geld uitgeven :9
soms staat er bij de beschrijving van een homecinemaset dat er 1 hdmi opzit.
dit is dan meestal de hdmi uit, maar als je in de winkel kijkt zie ik ook vaak zat dat er dan bv nog 2 hdmi in opzitten.

je zou ook alles via hdmi op je tv kunnen aansluiten en dan via audio out van je apparatuur naar de homecinema set ?
meeste zit tegenwoordig wel digitale audio out op.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chucky666 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:02:
[...]

soms staat er bij de beschrijving van een homecinemaset dat er 1 hdmi opzit.
dit is dan meestal de hdmi uit, maar als je in de winkel kijkt zie ik ook vaak zat dat er dan bv nog 2 hdmi in opzitten.

je zou ook alles via hdmi op je tv kunnen aansluiten en dan via audio out van je apparatuur naar de homecinema set ?
meeste zit tegenwoordig wel digitale audio out op.
En dat laatste geeft geen kwaliteitsverlies in geluid op? Omdat het dan niet via hdmi loopt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Anoniem: 343391 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:49:
[...]

En dat laatste geeft geen kwaliteitsverlies in geluid op? Omdat het dan niet via hdmi loopt ofzo?
Optisch en Digitaal is allebei heel goed dusja dat kun je prima gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

psychoclown schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 08:50:
Let wel: de link naar de firmware heb ik er expres niet bij gedaan om misverstanden te voorkomen.
Wat voor misverstanden ? :? Ik snap er sowieso al niks van ...
Zou bijv. wel eens willen weten hoe het nou zit met LG firmware ? Op hun site kan ik niks vinden over evt. nieuwe firmware voor de 32LG5700 en 22LG3050 die ik heb ... in de manuals staat alleen dat software upgrade mogelijk is via DVB-T. (Heeft iemand daar ervaring mee ?)
Verder vage sites (Diplodrivers) die firmware zouden hebben, maar downloads ho maar. En dan de site voor de USB Port Hack, maar dat is alleen voor LF en LH ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Goner schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:02:
[...]

Wat voor misverstanden ? :? Ik snap er sowieso al niks van ...
Zou bijv. wel eens willen weten hoe het nou zit met LG firmware ? Op hun site kan ik niks vinden over evt. nieuwe firmware voor de 32LG5700 en 22LG3050 die ik heb ... in de manuals staat alleen dat software upgrade mogelijk is via DVB-T. (Heeft iemand daar ervaring mee ?)
Verder vage sites (Diplodrivers) die firmware zouden hebben, maar downloads ho maar. En dan de site voor de USB Port Hack, maar dat is alleen voor LF en LH ...
Dat iemand die denkt, hey leuk een guide van iemand die het snapt en vervolgens doodleuk de verkeerde firmware op zijn tv zet. Kan er natuurlijk wel een disclaimer bij zetten maar de kans is groot dat er pipo's zijn die het niet eens zouden lezen dus laat ik het aanreiken van de firmware achterwege :)

Wat betreft jou TV's de 32LG5700 kon ik alleen op de uk site vinden maar heeft geen link naar de nieuwste firmware. Hetzelfde geldt voor je 22LG3050, geen firmware van te vinden. Mogelijk kun je beide dus alleen via DVB-T upgraden maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ah, OK ... daar zit wat in. Als er echt firmware is voor een model, dan is het wel te vinden met Google of zo.
Maar ik krijg het idee dat LG niet graag z'n klanten zelf laat upgraden. Je kunt bij problemen blijkbaar wel een monteur langs laten komen voor een upgrade.
Maar verder nergens iets over firmware, new features, changelog of zo. Nou heb ik 2 vrij nieuwe modellen, dus misschien is er gewoon niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:53
Ik heb iets raars met de beeldinstellingen van mijn LG 32lh3300.
Ik had 'm altijd op bioscoopzoom staan, maar gisteren bedacht ik me dat ik toch liever schermvullend beeld heb. Nu staat ie dus op origineel, echter wanneer ik naar een ander kanaal zap is het beeld eerst 2 seconde klein. Daarna vergroot ie 'm weer naar het hele scherm, maar bij ieder kanaal begint het weer als een kleiner beeld.
Dit vind ik eigenlijk erg irritant, wil gewoon constant dezelfde schermgrootte. Heeft iemand een idee of hier iets aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-07 15:07

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Southern Sun schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:15:
Ik heb iets raars met de beeldinstellingen van mijn LG 32lh3300.
Ik had 'm altijd op bioscoopzoom staan, maar gisteren bedacht ik me dat ik toch liever schermvullend beeld heb. Nu staat ie dus op origineel, echter wanneer ik naar een ander kanaal zap is het beeld eerst 2 seconde klein. Daarna vergroot ie 'm weer naar het hele scherm, maar bij ieder kanaal begint het weer als een kleiner beeld.
Dit vind ik eigenlijk erg irritant, wil gewoon constant dezelfde schermgrootte. Heeft iemand een idee of hier iets aan te doen is?
Zelfde effect heb ik bij m'n LG 42sl8000 met de instelling orgineel. Heeft volgens mij te maken met het detecteren van het signaal. Hij begint op 4:3 en kijkt dan naar het signaal en past 't scherm aan. Volgens mij is dit gewoon by design en is het niet aan te passen. Vind 't zelf wel prettiger omdat 4:3 kanalen anders zo opgerekt worden.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337884

De LG42LE5300 heeft onlangs een EISA Award gewonnen voor 'beste budget tv van 2010'.

Jury rapport:

Slechts een handvol fabrikanten kan zo’n hoge kwaliteit 42” Full HD LCD-TV met LED-‘backlight’ bieden voor minder dan 1.000 Euro. De opvallende prijs/kwaliteitsverhouding van de LG42LE5300 gaat nu eens niet ten koste van belangrijke ‘features’ of een volwassen hoeveelheid aansluitingen, waaronder een USB-poort voor digitale foto’s, muziek én video. Het uiterst gebruiksvriendelijke menu geeft u eenvoudig en intuïtief toegang tot alle mogelijkheden en instellingen. Direct uit de verpakking zijn kleurweergave en bewegingcompensatie overigens al van zo’n hoog niveau dat ‘fine-tunen’ niet echt nodig is.
Important Reasons

* Edge LED ‘backlight’
* Goede bewegingsonscherpte compensatie
* Uitstekende kleurweergave
* Gemakkelijk te gebruiken menu
* USB-browser

Gisteren de 37inch versie gezien bij BCC, stond tussen een Philips en Sony in. De LG gaf net iets beter beeld dan de Sony, de Philips was stuk minder.

Zeer waarschijnlijk ga ik de 42 inch versie aanschaffen. Ik heb niet heel veel budget en dan lijkt dit toestel mij een prima alternatief. Denk dat ik er ook een LG blue-ray speler bij pak (iemand suggesties?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 337884 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:28:
De LG42LE5300 heeft onlangs een EISA Award gewonnen voor 'beste budget tv van 2010'.

Gisteren de 37inch versie gezien bij BCC, stond tussen een Philips en Sony in. De LG gaf net iets beter beeld dan de Sony, de Philips was stuk minder.
...weet je ook nog welke type Sony en/of Philips erbij stonden ? Dat is natuurlijk wel een belangrijk gegeven in de vergelijking ;)

Is deze LG trouwens met zo'n glimmende glasplaat ervoor ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Nee het is geen Infinia design :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:25:
[...]

...weet je ook nog welke type Sony en/of Philips erbij stonden ? Dat is natuurlijk wel een belangrijk gegeven in de vergelijking ;)

Is deze LG trouwens met zo'n glimmende glasplaat ervoor ?
Weet de modellen niet uit mijn hoofd, was wel dezelfde prijsklasse. Waren wel geen 42, maar 37 inch toestellen.

Het scherm zelf is mat, de omlijsting glanzend. Omlijstig oogt wat goedkoop moet ik zeggen.

Valt me wel op dat ik nog in geen enkele winkel het 42inch model heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...dan wordt het wellicht een optie. Zal m gaan vergelijken met de sony 37EX500 en de Philips 37PFL5405 (..wat zeer goed ook de modellen zouden kunnen zijn die in de winkel van V77 ernaast stonden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

psychoclown schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:21:
Mogelijk kun je beide dus alleen via DVB-T upgraden maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb eens teruggelezen in dit topic en de DVB-t upgrade is al eerder genoemd, maar is er nou iemand die dat ook echt al eens in werking heeft gezien ?? Voor de 2 TV's die ik heb is dat de enige manier om firmware te upgraden, dus ik hoop wel dat het echt werkt als er eens een patch komt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 337884 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:28:
Zeer waarschijnlijk ga ik de 42 inch versie aanschaffen. Ik heb niet heel veel budget en dan lijkt dit toestel mij een prima alternatief. Denk dat ik er ook een LG blue-ray speler bij pak (iemand suggesties?).
De LG BD570 vanaf €130.- --> WiFi (draft N), DLNA, BD live, Netcast, USB, HDMI 1.3, gebuik externe harddisk

http://www.lg.com/nl/tv-a...-blu-ray-speler-BD570.jsp .
http://www.computerbild.d...yer-LG-BD570-5290479.html
DVD

Van een Blu-ray Disc speler wordt ook verwacht dat hij in uitmuntende kwaliteit een DVD kan afspelen, dit blijkt hier echter niet het geval te zijn. Door verschillende tests uit te voeren op de speler lopen we telkens weer tegen dezelfde problemen aan, het upscalen van DVD's gaat totaal niet vlekkeloos. Zo verloopt de de-interlacing verre van soepel en zijn de scherpe randen vrijwel nooit echt strak door de aanwezige kartels (jaggies). Ook is er soms wat ruis zichtbaar die er niet hoort te zijn.
http://www.dvd.nl/hwreviews.php?id=47&page=3 ..wellicht toch even verder zoeken ?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2010 20:23 ]

Gisteren de LE5300 nog eens in actie gezien bij MM, en viel me toch tegen. Ze hadden discovery HD aan staan, en beeld was zeer matig. Stond een toestel van Samsung naast, en was stukken beter.

Toen ik naar buiten liep zag ik een plasma toestel, de LG 50 PK350 voor 750 euro. Werkelijk schitterend beeld. Vandaag terug voor een BLue-Ray demonstratie.

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:12
Anoniem: 337884 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 07:44:
Gisteren de LE5300 nog eens in actie gezien bij MM, en viel me toch tegen. Ze hadden discovery HD aan staan, en beeld was zeer matig. Stond een toestel van Samsung naast, en was stukken beter.

Toen ik naar buiten liep zag ik een plasma toestel, de LG 50 PK350 voor 750 euro. Werkelijk schitterend beeld. Vandaag terug voor een BLue-Ray demonstratie.
lees hier toch verschillende meningen over de LE5300, terwijl ie niet duur is bij MM (699). Op internet vast nog wel goedkoper te krijgen...

Ik kan niet ech veel reviews vinden over deze tv, maar twijfel. Ik gebruik hem met HD Canal Digitaal. Heeft iemand meer ervaring hiermee? Ik kom van een LE32R51B (samsung van 3 jaar oud), dus zal alles wel beter zijn toch?

Wat zijn de verdere meningen over deze?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-06 12:05
Ik heb van het weekend een tv gekocht via Internet. Ik zal geen link geven, want weet niet of dat mag, maar op deze site wordt hij genoemd:

LG 37LH301C/37LH3000 LCD tv. De video die erbij op de bestelsite staat, wordt de 37LH3000 serie genoemd. Er staat echter in de orderbon dat het om de LH301C gaat. Is dit dan gewoon dezelfde televisie? Of is dit een onderdeel van de (uitgebreidere) LH3000 serie?

Ik kan namelijk op internet echt nauwelijks wat vinden over de LH301C, maar wel veel over de LH3000 serie (zoals het aanzetten van de USB functie).

Wellicht kan iemand mij hier mee duidelijkheid over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kyhfin schreef op zondag 26 september 2010 @ 14:00:
Ik heb van het weekend een tv gekocht via Internet. Ik zal geen link geven, want weet niet of dat mag, maar op deze site wordt hij genoemd:

LG 37LH301C/37LH3000 LCD tv. De video die erbij op de bestelsite staat, wordt de 37LH3000 serie genoemd. Er staat echter in de orderbon dat het om de LH301C gaat. Is dit dan gewoon dezelfde televisie? Of is dit een onderdeel van de (uitgebreidere) LH3000 serie?

Ik kan namelijk op internet echt nauwelijks wat vinden over de LH301C, maar wel veel over de LH3000 serie (zoals het aanzetten van de USB functie).

Wellicht kan iemand mij hier mee duidelijkheid over geven.
http://www.lgcommercial.e...tegory=Hotel%20TV&Item=42

_/-\o_ eerste google hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-06 12:05
Ik heb het volledige bericht herschreven
LOL! Inderdaad je moet zoeken op LH301C i.p.v. 37LH301C. Het is dus een hotel TV. Ik heb ondertussen ook een mail ontvangen van de winkel en die zeggen inderdaad dat het precies dezelfde tv is, maar dat de ene bedoeld is voor Business-2-Business.

Ik vind nu ook de volgende 2 boekjes:
http://www.lgcommercial.e..._Catalog_FINAL_100105.pdf
http://www.kavena.se/file...loads/LG/TV/LH/LH301C.pdf
Zegt dat er maar 2 HDMI aansluiten zijn, maar er zit er dus ook nog één aan de zijkant.

In het document staat ook:
Guests can connect devices such as MP3 players and digital cameras to
the television with ease to play music, view photos and watch videos. USB Cloning allows you to easily
import the settings of one TV to all other units, meaning each TV in your hotel can have uniform settings without time-consuming installations.
Alleen blijkbaar bij de 301C kan je alleen software updaten en clonen. Wellicht is het toch te hacken (zoals bij de LH3000) dat hij mijn externe schijf pakt. Dat zou ideaal zijn natuurlijk.

[ Voor 81% gewijzigd door Kyhfin op 27-09-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Ik heb een 32LG3000 en deze is ook alleen maar te updaten via dat DVB-t... Nu heb ik altijd de UPC digitale tv erop gehad en deze zend dat singaal niet uit. Dus ook geen updates maar das logisch...

Maar nu heb ik al een tijdje Digitene op de TV aangeslote en dit is volgens mij wel DVB-t toch?
Ik krijg echter nog steeds geen firmware updates. Terwijl dit in het menu wel aan staat...

Iemand id wat ik fout doe enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377966

Ik heb vandaag de 42LE5510 aangeschaft, maar zie daar zelfs geen info over op de LG-site of op kieskeurig. Weet iemand het verschil met de 5500? Daar is namelijk genoeg over te vinden.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 377966 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:33:
Ik heb vandaag de 42LE5510 aangeschaft, maar zie daar zelfs geen info over op de LG-site of op kieskeurig. Weet iemand het verschil met de 5500? Daar is namelijk genoeg over te vinden.

Bedankt
http://www.lg.com/au/tv-a...ns/LG-lcd-tv-42LE5510.jsp

Voila , eerste google hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vreemd dat op de nl-site de 5500 er alleen is en op de au-site alleen de 5510 ;) . Zal ze eens gaan vergelijken.

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

groxgrox schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 18:08:
[...]

lees hier toch verschillende meningen over de LE5300, terwijl ie niet duur is bij MM (699). Op internet vast nog wel goedkoper te krijgen...

Ik kan niet ech veel reviews vinden over deze tv, maar twijfel. Ik gebruik hem met HD Canal Digitaal. Heeft iemand meer ervaring hiermee? Ik kom van een LE32R51B (samsung van 3 jaar oud), dus zal alles wel beter zijn toch?

Wat zijn de verdere meningen over deze?
na het lezen van de reviews op kieskeurig.nl (gemiddeld cijfer: 8,9, 16 reviews) was ik zover om de LG 32LE5300 te bestellen, maar nu lees ik hier wat anders. Komt dit omdat er op dit forum voornamelijk mensen zitten die het beste van het beste willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels ben ik dus de gelukkige bezitter van een LG televisie 42LE5510 en de Blue Ray home cinema set van LG de HB965DF.

Ik moet zeggen dat het beeld echt perfect is, maar ik ben al 2 dagen bezig om mijn Sony dvdrecorder (RDR HX650) er op aan te sluiten, maar ik krijg maar geen televisie-signalen door om op te kunnen nemen (afspelen werkt wel). Als ik mijn antennekabel op de “antenna in “ plug (wat tevens mijn digitale decoder is, wat trouwens perfect werkt) heb ik geen mogelijkheid meer om de televisiesignalen door te zetten naar de recorder.
Er zit namelijk geen “antenna out” op. Ik heb al geprobeerd met de antenne op de recorder en dan door te linken naar de TV antenne ingang, maar het blijft een zwart beeld vertonen op de recorder (het signaal blijft dan op de tv toch digitaal trouwens).

Nu is het voor mij niet eens noodzakelijk om digitaal op te nemen (zou wel prettig zijn), maar doe ik iets verkeerd qua kabels. Ik heb de recorder trouwens zowel met scart als hdmi met de televisie verbonden (maar beide geven zwart beeld).

Is het trouwens normaal dat de oude tv-programma’s (opgenomen voor deze opstelling) via hdmi een kleiner beeld laten zien dan via scart?

Bedankt voor jullie reactie.

Conny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Misschien zijn er gewoon geen firmware updates ??
Heb ook al eens geïnformeerd of iemand hier die upgrade via DVB-T ooit echt gezien heeft, maar nooit een reactie gehad.
Heb al een tijdje een 22LG3050 aan Digitenne hangen, maar nog nooit die software update zoals beschreven in het manual gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...is er duidelijkheid over welk panel er in een 37LE5300 zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-07 20:39
Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 11:02:
LG panel, athans dat is wat ik gehoord heb van LG service monteur, die zecht dat in alle modellen sinds begin 2010 allemaal LGE panels zijn.

Als je tvset een usb port heeft kan je ook daar mee updaten, hoeft niet speciaal via dvb-t.

[ Voor 13% gewijzigd door devil-strike op 10-10-2010 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 09:27:
[...]LG panel, athans dat is wat ik gehoord heb van LG service monteur, die zecht dat in alle modellen sinds begin 2010 allemaal LGE panels zijn.
..doel meer op het feit of het PVA, MVA is... dat type, dus meer de techniek als het merk/fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 11:02:
Waarschijnlijk een PVA-paneel, omdat volgens mij alle schermen van 37 inch met deze panelen zijn uitgerust.

Als ik jou was zou ik kijken naar de 42LE5300, 50 euro duurder maar wel een IPS-paneel (volgens de LG site tenminste).

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

).
Phrantic schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:51:
[...]

Waarschijnlijk een PVA-paneel, omdat volgens mij alle schermen van 37 inch met deze panelen zijn uitgerust.

Als ik jou was zou ik kijken naar de 42LE5300, 50 euro duurder maar wel een IPS-paneel (volgens de LG site tenminste).
...goede tip, maar het budget wordt zo wel weer opgerekt.... bij de MM was de 42 inch 749.-
Scheelt toch weer 150.- met de Samsung 40C630 die het zeer vermoedelijk gaat worden. Moet wel zeggen... het IPS paneel blijft een sterk argument... (weer twijfel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:26
Heb zaterdag een mooie LG 42LD550 gekocht bij de MM. _/-\o_
Perfect beeld, en genoeg functionaliteit, dus stickers er af, en even aansluiten op de pc. maar dan...
zit er linksonder een dode subpixel. Groen is defect op +- 4 cm van zowel de onder- als linkerkant. :( :'(

Hoe zit dat tegenwoordig met dode sub-pixels? Gewoon teug naar MM en een nieuwe vragen? Of wordt dit een 6 weekse (of langer) reparatie klus? en valt 1 dode sub-pixel wel onder garantie?

[ Voor 5% gewijzigd door BlueFlame op 11-10-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Technische vraag ; ik heb onlangs een ACRyan Playon!HD mediaspeler aan m'n 32LG5700 gehangen via HDMI.
Nou kan ik op dat apparaat voor allerlei verschillende video output kiezen. Ik zie bij de technische specs dat 1080p, 1080i, 720p enz ondersteund worden, maar ik kan ook nog kiezen voor bijv. 1080i 50hz, 1080i 60hz enz. Maar over de Herz kan ik even niks vinden .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Gezien het een wat ouder model is heeft je tv gewoon een refreshrate van 60Hz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
BlueFlame schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:23:
Heb zaterdag een mooie LG 42LD550 gekocht bij de MM. _/-\o_
Perfect beeld, en genoeg functionaliteit, dus stickers er af, en even aansluiten op de pc. maar dan...
zit er linksonder een dode subpixel. Groen is defect op +- 4 cm van zowel de onder- als linkerkant. :( :'(

Hoe zit dat tegenwoordig met dode sub-pixels? Gewoon teug naar MM en een nieuwe vragen? Of wordt dit een 6 weekse (of langer) reparatie klus? en valt 1 dode sub-pixel wel onder garantie?
Ik weet dat LG zelf eigenlijk een uitstekende service heeft, ze sturen bij bijna elk probleem een monteur langs, die meestal binnen 10 dagen al een afspraak kan maken. Maar die kan alleen dingen ter plaatse doen uiteraard, als er echt iets vervangen moet worden kan het wel een stuk langer duren inderdaad en dan is 4 weken volgens mij geen uitzondering. Google eens even wat je zelf misschien aan kunt doen...ik heb bij mijn notebook scherm een paar luie-pixel weten te activeren door er met een pen voorzichtig omheen/op te duwen.

Je kan hem waarschijnlijk altijd retourneren bij de Mediamarkt, binnen 7 dagen oid en dan daarna een nieuwe kopen, de vraag is dus alleen of het dat allemaal waard is, die ene pixel (laat me wel wezen, ik zou er helemaal gek van worden als ik een dode pixel in beeld had, maar sommige mensen schijnen er mee te kunnen leven :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
StraightOn.NL schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:38:
Google eens even wat je zelf misschien aan kunt doen...ik heb bij mijn notebook scherm een paar luie-pixel weten te activeren door er met een pen voorzichtig omheen/op te duwen.

Je kan hem waarschijnlijk altijd retourneren bij de Mediamarkt, binnen 7 dagen oid en dan daarna een nieuwe kopen, de vraag is dus alleen of het dat allemaal waard is, die ene pixel (laat me wel wezen, ik zou er helemaal gek van worden als ik een dode pixel in beeld had, maar sommige mensen schijnen er mee te kunnen leven :P )
Hmm.. dat wist ik niet. Maar werkt dat ook voor sub-pixels?
Als je eenmaal weet dat het er zit gaat het toch irriteren. Ook al het feit dat je net iets nieuws gekocht hebt, (wat toch voor mij een hoop geld was) en al gelijk niet helemaal heel meer is.

En het retourneren (binnen 14 dagen :)) kan wel, alleen was de TV niet meer in de aanbieding... (zaterdag laatste dag)

Maar ben terug geweest (weer netjes ingepakt zoals het zat) daar weer helemaal uit de doos (ze moeten het effe checken) en daarna zonder probleem een nieuwe meegekregen :D (die overigens perfect is :))

Top service dus wat mij betreft :D

edit:
Weet iemand misschien of er voor de 42" LD550 ook verschillende LCD Panels gebruikt zijn? heb sterk het vermoeden dat deze toch een stuk minder is dan de eerste die ik had...
Heb al gegoogled maar krijg er weinig zinnigs uit...

[ Voor 8% gewijzigd door BlueFlame op 13-10-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
Zo, ga hem zo weer terug brengen. Niet tevreden over de kwaliteit.
De vorige was veel beter. Als ik dit had geweten had ik wel leren leven met die ene dooie sub-pixel.

Voor degene die er in geïnteresseerd zijn:
Het was een IPS scherm
Model: 42LD550 - ZC
Product code: 42LD550 - ZC.AEUWLJG
S/N: 008WRGX5S599
Prod datum: August 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 20:32
Nou ik heb zelf toch wel een vervelend probleem bij me TV ( 42 SL8000) Wanneer ik gewoon tv kijk via de analoge kabel. Zit er echt een vertraging tussen beeld en geluid.
Geluid is er eerder dan het beeld en dit is dus het geval wanneer ik beide door me tv laat produceren.

Want normaal bij een versterker zou kunnen ontstaan en opgelost kan worden door audio delay is in de tv zelf niet mogelijk :S
Bij een beetje TMF oid kijken is het allemaal niet zo opvallend maar bij andere beelden toch wel heel erg. Trumotion staat bij mij gewoon uit. Maar omdat ik nergens anders iets kan vinden wat ook maar een beetje er mee te maken heeft.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Wordt een beetje gek hier:

TV (32LH4000) aangesloten op PC met DVI->HDMI kabel. Beeld werkt prima.
Daarnaast een 3.5mm jack kabel, van geluidskaart naar ''PC AUDIO IN'' poort op de tv.

Probleem: als de PC in HDMI1 zit, dan is het geluid op de tv op HDMI2, en als de PC in HDMI2 zit, is er geluid op HDMI1 :')

Ik heb al een DLPFix van Nvidia geprobeerd, waarmee je het geluid over DVI uit zou kunnen zetten, maar dat heeft mooi niet geholpen. Iemand tips?

Ik kwam op deze oplossing:
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/589259
(post van meq123), maar bij de nieuwste drivers is die regel niet de vinden in die .inf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Fuck yea, deze oplossing werkt!

Rotdrivers van Nvidia! Achja, het werkt nu in ieder geval dus ik ben blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:23
Heeft er iemand ervaring met de 24p support van de D550 serie? Hoe loopt het afspelen van 1080p content dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:23
BlueFlame schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:46:
Zo, ga hem zo weer terug brengen. Niet tevreden over de kwaliteit.
De vorige was veel beter. Als ik dit had geweten had ik wel leren leven met die ene dooie sub-pixel.

Voor degene die er in geïnteresseerd zijn:
Het was een IPS scherm
Model: 42LD550 - ZC
Product code: 42LD550 - ZC.AEUWLJG
S/N: 008WRGX5S599
Prod datum: August 2010
Je hebt zeker niet deze gegevens van de oude tv met dode pixel genoteerd? Dan kan je evt kijken of ze in de winkel nog dat paneel hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
pelt schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:08:
[...]

Je hebt zeker niet deze gegevens van de oude tv met dode pixel genoteerd? Dan kan je evt kijken of ze in de winkel nog dat paneel hebben staan.
Helaas niet :'(
Ik heb er trouwens wel weer 1 meegekregen (goede service bij de MM) en die is wel beter van kwaliteit, terwijl die hetzelfde paneel en fabrikage datum heeft.
pelt schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:48:
Heeft er iemand ervaring met de 24p support van de D550 serie? Hoe loopt het afspelen van 1080p content dus?
Als je je home cinema set op 24p instelt werkt het. De tv geeft dan bij info netjes aan dat het ingangssignaal 24p is. Buiten wat onvolkomenheden in het materiaal (Blu-ray van Earth) is het prima beeld.
Ik zet trouwens true motion AAN. Men zegt dat de real movie optie dan niet werkt, maar dat geeft bij Earth het beste resultaat (minder tot geen stotterringen)
Dit in combinatie met een LG HB600 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onnoz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Hallo allemaal, ;w

Ik heb sinds kort het idee om een nieuwe tv aan te schaffen voor op mijn kamer, deze wil ik vooral gaan gebruiken als laptop scherm, films vanaf mijn WD HD Media Player.

Ik heb eventjes gezocht naar een mooie tv tussen de 400-500 euro.

LG 42LD540
1. Is 100Hz storend, of juist fijner tijdens het gamen?
2. Ik wil hem graag aan de muur bevestigen, enig idee welke muurbeugel daar goed voor is?
3. Kan mijn videokaart het aan om naar zo'n TV te zenden? (Mobility Radion HD4670)
4. Als ik de speakers van mijn Philips AmbX Premium kit wil gebruiken (geen lichten) kan dat?
5. Heb ik een vermindering van performance op mijn laptop als ik een grotere monitor gebruik? (1920x1080 zoals mijn monitor van mijn laptop SXPS1640)
6. Zijn er nog alternatieven tussen de 400-500 euro, maar wel van rond dit formaat?
7. Is deze webwinkel betrouwbaar?
8. Ik zag dat hij uit de productie gehaald is, iemand enig idee waarom?

Alvast bedankt voor de moeite nemen om dit te lezen/reageren, _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 27-10-2010 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007

FeaR

In GoT we trust

Onnoz schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:18:
Alvast bedankt voor de moeite nemen om dit te lezen/reageren, _/-\o_
Het is eigenlijk de bedoeling dat je eerst zelf moeite doet door dit soort vragen zelf uit te zoeken. GoT is namelijk geen vraag-en-krijg-antwoordforum.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onnoz
Ah sorry voor de post dan :$

Enig idee waar ik deze vragen wel kan stellen?

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 27-10-2010 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007

FeaR

In GoT we trust

Onnoz schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:43:
Ah sorry voor de post dan :$

Enig idee waar ik deze vragen wel kan stellen?

Onno
Je kan toch zelf onderzoek doen?
Als je de manual van de TV download staat daar voor 99% zeker in welke muurbeugel je kan/moet gebruiken. Voor 100% zeker staat er in de manual welke uitgangen de TV heeft en welke apparatuur je daar allemaal op aan kan sluiten. Als je dan zelf weet welke aansluiting je AMBX-kit heeft dan weet je of je deze twee aan elkaar kan koppelen. En ga zo maar verder. Dus gewoon wat meer eigen onderzoek. Nu is een keer een vraag stellen niet heel erg, maar een lijst van acht vragen posten en wachten op antwoord is gewoon niet hoe het op GoT werkt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onnoz
Ah ja, dat begrijp ik dan ook wel, maar het is echt testen of het werkt met mijn AmbX kit, verder zoek ik vooral naar persoonlijke ervaringen met misschien dezelfde combo,

Heeft er iemand misschien ervaringen met Philips AmbX Premium kit gebruiken (geen lichten) in combinatie met de LD540, of ziezo een LG TV?

Ik zag dat hij uit de productie gehaald is, iemand enig idee waarom?

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 27-10-2010 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378749

Misschien een interessante link voor dit topic... http://www.rajneeshnoonia...010/10/lg-remote-control/ Hiermee kun je LG lcd tv's via je computer/labtop en een serieele (RS232) kabel bedienen. Je kunt hiermee ook in het EZ-Adjust menu geraken waar in je de "film afspeel" functionaliteit kunt activeren op LG lcd's die dat nog niet ondersteunen. Zo heb ik mijn 32LD450 kunnen activeren en die kan nu een scala aan filmbestanden afspelen:

DivX3.11, DivX4.12, DivX5.x, DivX6, Xvid1.00, Xvid1.01, Xvid1.02, Xvid1.03, Xvid1.10 beta-1/beta-2,
Mpeg-1, Mpeg-2, Mpeg-4, H.264/AVC, VC1, JPEG, Sorenson H.263

Dit grapje heb ik zelf uitgevoerd met een bepaald soort universele afstandsbediening van Medion, maar er zijn meerdere types die dat kunnen. Kijk daarvoor op http://lgusb.wikispaces.com/message/view/home/23176827
Het werkt dus op de LD450 serie maar ook op vele andere series van LG. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen :) ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Anoniem: 378749 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:38:
Misschien een interessante link voor dit topic... http://www.rajneeshnoonia...010/10/lg-remote-control/ Hiermee kun je LG lcd tv's via je computer/labtop en een serieele (RS232) kabel bedienen. Je kunt hiermee ook in het EZ-Adjust menu geraken waar in je de "film afspeel" functionaliteit kunt activeren op LG lcd's die dat nog niet ondersteunen. Zo heb ik mijn 32LD450 kunnen activeren en die kan nu een scala aan filmbestanden afspelen:

DivX3.11, DivX4.12, DivX5.x, DivX6, Xvid1.00, Xvid1.01, Xvid1.02, Xvid1.03, Xvid1.10 beta-1/beta-2,
Mpeg-1, Mpeg-2, Mpeg-4, H.264/AVC, VC1, JPEG, Sorenson H.263

Dit grapje heb ik zelf uitgevoerd met een bepaald soort universele afstandsbediening van Medion, maar er zijn meerdere types die dat kunnen. Kijk daarvoor op http://lgusb.wikispaces.com/message/view/home/23176827
Het werkt dus op de LD450 serie maar ook op vele andere series van LG. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen :) ;) >:)
Dat is echt briljant! Ik vroeg mij altijd al af of dat nou echt mogelijk was. Een uni-remote werkt ook prima, ik heb het zo ook enabled (hoewel ik het nog nooit gebruikt heb gezien ik een HTPC heb) maar dit lijkt me wel weer leuk om te experimenteren!
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste