CrazyTurk schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:10:
Ik heb een probleempje met me lg 32LE2R tv. Opeens begint het afstandbediening vast te lopen? Hij drukt vanzelf de hele tijd op ARC (dat is de formaat wijzigen 16:4 etc) Ik heb batterij uit gehaald maar nee als je weer indoet drukt hij weer, Ik heb de afstandbediening uit elkaar gehaalt schoongemaakt. Maar nee nog steeds drukt hij.
Dus op de tweaker geprobeerd: Alleen de printplaat op tafel gelegt en stroom aangesloten maar nee drukt nog steeds...
conclusie me afstandbediening is dood?
Ben geen electrotechneut, maar dat lijkt mij wel een gevalletje dood ja...maar je kan altijd proberen de print-touch knoppen schoon te maken met een beetje alcohol/spiritus, dan kan helpen als er bijvoorbeeld cola overheen is gegaan en nu je knoppen kortsluit en je dus dit probleem krijgt.
::hier is hoe het werkt::
Ik heb zojuist op advies van een Ziggo certificerings official en het gebruik van mijn verstand het volgende uitgevoerd:
Na de firmware upgrade (wat bij mij overigens eigenlijk een firmware downgrade was, van 03.01.13 naar 03.01.08 gezien de beta die we getest hadden) is een reset naar factory defaults nodig! Het feit zit hem volgens mij in de nieuwe authenticatie die de CI+ CAM nodig heeft, zoals deze is bij de eerste keer dat je hem plaatst.
Daarnaast heb ik alle zenders opnieuw laten instellen/vinden.
Ik heb dit ook geprobeerd met een nieuwe nog niet eerder geathenticeerde module met hetzelfde resultaat, het
WERKT!
Als gezegd:
1. firmware upgraden middels usb naar 03.01.08
2. restore factory defaults / fabrieksinstellingen herstellen
3. zenders opnieuw installeren, automatisch, opletten dat de regiocode correct is 1111 of 5555 afhankelijk van waar je woont
4. CI+ CAM met smartcard (goed om) plaatsen, en wachten tot deze geauthenticeerd is.
5. TV uit/aanzetten en voila het werkte op mijn LD551
[
Voor 45% gewijzigd door
StraightOn.NL op 01-07-2010 14:07
. Reden: edit ]