Samsung LE32C530 vs Philips 32PFL5404 vs LG 32LD550

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:56
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe full HD televisie voor de woonkamer. Qua grootte dacht ik aan ongeveer 32 inch en de televisie moet een VGA/DVI poort en een CI+ slot hebben.

Nu zijn er natuurlijk vele televisie die aan deze eisen, maar mijn budget is niet al te groot; maximaal ongeveer 375 euro. Na vele reviews te hebben gezocht van verschillende televisies ben ik gekomen op de volgende driemodellen:

Samsung LE32C530 (317 euro), Philips 32PFL5404 (375 euro) en de LG 32LD550 (358 euro)

Een groot verschil tussen de twee tv's is het aantal Hertz. De LE32C530 geeft beelden weer in 50Hz, de 32PFL5404 en 32LD550 kunnen beelden ook weergeven in 100Hz.

Via Google heb ik het een en ander gevonden over het aantal Hertz bij een LCD televisie. Als ik het goed begrijp is 100Hz voor films en games niet fijn om naar te kijken. Echter is het voor het bekijken van sport wel een aanwinst. De 100Hz functie is daarom ook uit te zetten als er bijvoorbeeld wordt gekeken naar films.

Mijn vraag is echter: hoe nuttig is 100Hz vergeleken met 50Hz (en dan in het geval van deze specifieke modellen)? Ik lees natuurlijk dat 100Hz beter is, maar hoeveel beter? Is dit ook merkbaar of alleen maar meetbaar? En is het het prijsverschil waard?

De films/series worden vooral via de PC afgespeeld (VGA of DVI->HDMI converter). De games worden vooral gespeeld op de Xbox 360 (HDMI). Televisie gaat via digitenne en de CI+ slot.

[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 24-03-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-04 22:10
Barzi, voor wat ik hoor altijd in het LCD forum van Samsung, is dat de C530 een uitstekende tv is. Een lage inputlag heeft wat fijn is voor gamen.
De Samsung heeft ook een vind ik fijne interne mediaspeler, sterker nog, deze bevalt zo goed dat ik geen externe erbij heb gekocht. Gewoon een externe harde schijf in de tv gedaan en gaan met die banaan.
Van die andere tv's weet ik niet zo veel af, dus daar kan ik je niet in adviseren.
Maar op zich is de 530 een goede koop wat ik heb gehoord van mensen. Zeker voor dat geld.
100hz schijnt beter te zijn tijdens bijv. voetbal en tennis op tv, maar ik denk dat het wel meevalt hoeveel je daarvan gaat zien. Persoonlijk zie ik er nooit echt verschil in in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Bedankt! Iemand anders nog ervaring met 100Hz en 50Hz, zodat een vergelijking gemaakt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:31
barzi schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:08:
Bedankt! Iemand anders nog ervaring met 100Hz en 50Hz, zodat een vergelijking gemaakt kan worden?
Ik heb zelf een Samsung C530 en mijn vader heeft een Philips 32'' 100hz (geen idee welk type precies) en ik moet zeggen dat dat 100Hz een erg raar effect geeft aan het beeld, het is moeilijk te omschrijven maar het lijkt eigenlijk te soepel.
De 50Hz van de C530 is echt ruim voldoende, ik heb totaal geen last van ghosting of inputlag (bij gebruik met een xbox 360/PC via VGA) en het scherm heeft erg mooie kleuren, vooral een erg diep zwart als ik het vergelijk met mijn computer monitor. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Redblader op 27-03-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 18:04

PcDealer

HP ftw \o/

Redblader schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:12:
[...]

Ik heb zelf een Samsung C530 en mijn vader heeft een Philips 32'' 100hz (geen idee welk type precies) en ik moet zeggen dat dat 100Hz een erg raar effect geeft aan het beeld, het is moeilijk te omschrijven maar het lijkt eigenlijk te soepel.
Die 50Hz is soms te traag voor vloeiende pannings in films of sportuitzendingen.
@ ts: ook de reviews gelezen van de tv's? Hier voor de LE32C530: pricewatch: Samsung LE32C530

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
PcDealer schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:21:
[...]

Die 50Hz is soms te traag voor vloeiende pannings in films of sportuitzendingen.
@ ts: ook de reviews gelezen van de tv's? Hier voor de LE32C530: pricewatch: Samsung LE32C530
Ik heb de reviews ook gelezen, zelfde van de grotere varianten (zelfde serie). Het zijn beide goede TV's, daar ben ik wel van overtuigd. Ik vraag me alleen af hoe groot het voordeel (als deze er wel eens is) van 100Hz is ten opzicht van 50Hz.

De TV zal ik gebruiken voor films/series (prioriteit 1), als computer scherm voor het internetten etc (2), games en als laatst eigenlijk TV (kijk het niet heel vaak, af en toe een voetbal wedstrijd/serie/film).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
ik houd dit topic in de gaten. Ben nu ook op zoek naar een tv voor bij mn vriendin en ben ook op deze uitgekomen. Al wil ik mss nog wachten tot een aanbieding van ibood ofzo.

Is 37inch bij jou geen optie? Zelf heb ik 42 en ben bang dat 32 zo klein aanvoelt als ik bij haar ben hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik denk dat 37" voor mij te groot is. Het is namelijk ook mijn computerscherm, waarvan ik dan niet heel ver zit (normale afstand). Bovendien zijn de prijzen van de 37" schermen net te hoog voor mijn budget.

Dan even een oproep naar andere mensen die een TV bezitten met 100Hz: hoe vaak hebben jullie dit aanstaan? Ik lees namelijk af en toe dat men dit zo goed als altijd heeft uitstaan. Dan heeft het lijkt mij ook weinig nu om zo'n scherm, juist voor de 100hz, aan te schaffen.

Trouwens: is de 32C530 kantelbaar, dus naar beneden/naar boven?

[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 29-03-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-04 22:10
barzi schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:41:
Ik denk dat 37" voor mij te groot is. Het is namelijk ook mijn computerscherm, waarvan ik dan niet heel ver zit (normale afstand). Bovendien zijn de prijzen van de 37" schermen net te hoog voor mijn budget.

Dan even een oproep naar andere mensen die een TV bezitten met 100Hz: hoe vaak hebben jullie dit aanstaan? Ik lees namelijk af en toe dat men dit zo goed als altijd heeft uitstaan. Dan heeft het lijkt mij ook weinig nu om zo'n scherm, juist voor de 100hz, aan te schaffen.

Trouwens: is de 32C530 kantelbaar, dus naar beneden/naar boven?
Zoals al te lezen in het lcd forum, niet kantelbaar.
Ik heb een c630 en daar heb ik het wel aanstaan, maar moet eerlijk zeggen dat ik het verschil tussen aan en uit niet echt zie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
Bij mijn vriendin wordt het ook een 32 inch. De recencies van de 32c530 zijn allemaal goed lees ik. Ook beste koop consumentenbond for whats that worth. Ik heb dr aangeraden die te pakken. Kan bijna geen slechte deal zijn voor 320.

Heb jij al een keuze gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik heb inmiddels ook de 32C530 gekocht en ben er erg tevreden mee. Ik heb geen last van "motion blur" ( dat 100Hz dus voorkomt). Verder is het beeld erg goed en zijn de mogelijkheden (zoal PIP) erg handig.
Pagina: 1