Waar kan ik ergens de firmwares vinden van een SL 8000 en de daarbij behorende veranderingen?
AVforum.com?Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 05:48:
Waar kan ik ergens de firmwares vinden van een SL 8000 en de daarbij behorende veranderingen?
Voor mijn SL9000 vond ik op een lugubere Russische site wel de 3.63 firmware, maar ik durf hem niet te installeren
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
Verwijderd
op de LG USB Port Hack staat duidelijk aangegeven dat het kan zijn dat je je TV bricked als je update naar 3.63, je kan dus nog wel de versie ervoor nemen. Er zijn wel een aantal mensen op het AVforum die hebben aangegeven dat als je eerst naar 3.55 gaat en daarna naar 3.63 gaat dat het wel lukt. Maar nogmaals, dit kan dus ook fout gaan..!monnick schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:47:
Ik vind het vreemd dat er op internet zo weinig te vinden is over het firmware updaten van je TV. Ik heb momenteel 3.40 op mijn LG 37LH3000 staan en heb de USB hack uitgevoerd. Kan ik nu gewoon updaten naar 3.63? En zijn er ook nog noemenswaardige fixes?
Iemand een pagina met informatie?
Ik heb vorige week vrijdag mn 42LH4000 opgehaald bij Office center.
Meteen de firmware veranderd naar 3.15 om divx aan te zetten en daarna 3.63 erop gezet (zonder 3.55).
Bij mij ging het probleemloos......
Kan ik hem nu hierop laten staan? of is het veiliger om terug te gaan naar 3.55?
Meteen de firmware veranderd naar 3.15 om divx aan te zetten en daarna 3.63 erop gezet (zonder 3.55).
Bij mij ging het probleemloos......
Kan ik hem nu hierop laten staan? of is het veiliger om terug te gaan naar 3.55?
Wat ik nou toch meer meemaak 
Sinds ik ongeveer een maand geleden op m'n kamer woon ontvang ik Nederland 3 HD van Ziggo niet op mijn LG 32 LH 3300. Aantal keer gemaild met de klantenservice, maar die konden weinig doen en zeiden dat ik moest bellen.
Dat heb ik zo juist gedaan
Kreeg een buitenlandse mevrouw aan de lijn (niet racistisch bedoeld, maar ze was echt nauwelijks verstaanbaar). Ik verteld dat ik de Ziggo module gebruik en dat alles goed werkt, behalve Nederland 3 HD. Begint ze eerst te vertellen dat dit komt omdat ik geen HDTV pakket heb
Toen ik vertelde dat NED3HD toch echt in het standaardpakket zit ging ze even overleggen met een collega
Maar daarna werd het pas echt leuk. Toen ze terugkwam wist ze me te vertellen dat het aan mijn tv lag
Ik vroeg of ze me kon doorverbinden naar die naar eigen zeggen "zeer ervaren technische collega" maar dat was niet mogelijk.
Toen heb ik gebeld naar de zaak waar ik mijn tv gekocht heb, of ze dit probleem toevallig kende. Ze kenden niet het specifieke probleem, maar wel dat Ziggo altijd maar verteld dat het aan de tv ligt en dat ze hun problemen zelden oplossen. Man aan de telefoon zei dat hun dealer wordt platgelopen met klanten die van Ziggo gehoord hebben dat hun tv niet werkt. Terwijl het wel degelijk aan het signaal van Ziggo ligt. Hij vertelde zelfs dat vrienden van hem bij Ziggo hebben gewerkt (klantenservice, telefoon) en gewoon studenten zijn die niets anders doen dan checklists afwerken, iets waar ik vandaag wel achter ben gekomen
En tot slot van ramp wacht ik ook al een week op Eredivisie Live
Tijd om firmware te updaten (is wat tv-dealer me aanraadde), maar ik kan geen nieuwe firmware vinden.. Anyone?

Sinds ik ongeveer een maand geleden op m'n kamer woon ontvang ik Nederland 3 HD van Ziggo niet op mijn LG 32 LH 3300. Aantal keer gemaild met de klantenservice, maar die konden weinig doen en zeiden dat ik moest bellen.
Dat heb ik zo juist gedaan
Kreeg een buitenlandse mevrouw aan de lijn (niet racistisch bedoeld, maar ze was echt nauwelijks verstaanbaar). Ik verteld dat ik de Ziggo module gebruik en dat alles goed werkt, behalve Nederland 3 HD. Begint ze eerst te vertellen dat dit komt omdat ik geen HDTV pakket heb

Maar daarna werd het pas echt leuk. Toen ze terugkwam wist ze me te vertellen dat het aan mijn tv lag

Toen heb ik gebeld naar de zaak waar ik mijn tv gekocht heb, of ze dit probleem toevallig kende. Ze kenden niet het specifieke probleem, maar wel dat Ziggo altijd maar verteld dat het aan de tv ligt en dat ze hun problemen zelden oplossen. Man aan de telefoon zei dat hun dealer wordt platgelopen met klanten die van Ziggo gehoord hebben dat hun tv niet werkt. Terwijl het wel degelijk aan het signaal van Ziggo ligt. Hij vertelde zelfs dat vrienden van hem bij Ziggo hebben gewerkt (klantenservice, telefoon) en gewoon studenten zijn die niets anders doen dan checklists afwerken, iets waar ik vandaag wel achter ben gekomen
En tot slot van ramp wacht ik ook al een week op Eredivisie Live
Tijd om firmware te updaten (is wat tv-dealer me aanraadde), maar ik kan geen nieuwe firmware vinden.. Anyone?
Opslaan van kanaal/zenderindeling
Om niet steeds de televisiekanalen handmatig te (moeten) verplaatsen om ze in de gewenste volgorde te krijgen heb ik onderstaande tip.
Opslaan van zenderinstellingen
1. Verkrijg toegang tot het IN START menu
2. Druk 1 maal op MENU (voor toegang tot het HOTEL menu)
3. Selecteer TV Link-loader
4. Selecteer Send to USB
5. Selecteer een bestandsnaam (modeltype met oplopende nummering)
Er wordt nu op de aangesloten USB-stick een .TLL bestand opgeslagen (grootte ± 53 kB).
Laden/terugzetten van zenderinstellingen
Stap 1 t/m 3: zie hierboven
4. Selecteer Receive from USB
5. Selecteer het gewenste .TLL-bestand op de USB-stick
Direct toegang tot het HOTEL menu zonder universele afstandsbediening
Getest met firmversies 3.55 - 3.63
1. Druk 5 seconden gelijktijdig op de toets MENU van de afstandsbediening en TV
2. Voer dan de code 1105 in met de afstandsbediening (de invoer wordt niet op het scherm getoond)
3. Bevestig met OK
Om niet steeds de televisiekanalen handmatig te (moeten) verplaatsen om ze in de gewenste volgorde te krijgen heb ik onderstaande tip.
Opslaan van zenderinstellingen
1. Verkrijg toegang tot het IN START menu
2. Druk 1 maal op MENU (voor toegang tot het HOTEL menu)
3. Selecteer TV Link-loader
4. Selecteer Send to USB
5. Selecteer een bestandsnaam (modeltype met oplopende nummering)
Er wordt nu op de aangesloten USB-stick een .TLL bestand opgeslagen (grootte ± 53 kB).
Laden/terugzetten van zenderinstellingen
Stap 1 t/m 3: zie hierboven
4. Selecteer Receive from USB
5. Selecteer het gewenste .TLL-bestand op de USB-stick
Direct toegang tot het HOTEL menu zonder universele afstandsbediening
Getest met firmversies 3.55 - 3.63
1. Druk 5 seconden gelijktijdig op de toets MENU van de afstandsbediening en TV
2. Voer dan de code 1105 in met de afstandsbediening (de invoer wordt niet op het scherm getoond)
3. Bevestig met OK
[ Voor 21% gewijzigd door ariekanari op 08-04-2010 18:21 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Terugzetten van de firmwareversie van de tv naar de originele firmwareversie (firmwareversie terug naar de kooptoestand)
1. Open het menu van de TV
2. Zet de cursor op OPTIE
3. Druk 7 maal op de toets 9 (negen) van de afstandbediening
4. De firmwareversie wordt vervolgens teruggezet naar de oorspronkelijke firmwareversie van de TV
4. De firmwareversie wordt vervolgens teruggezet naar de oorspronkelijke firmwareversie van de TV
Je kan toch altijd terug?Sandrioni schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:44:
[...]
AVforum.com?
Voor mijn SL9000 vond ik op een lugubere Russische site wel de 3.63 firmware, maar ik durf hem niet te installeren
Waar heb je die trouwens gevonden? Ik heb ook een sl9000, met v3.45, wil wel updaten maar heb tot nu toe alleen die van sl8000 kunnen vinden. PM?ariekanari schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:39:
Terugzetten van de firmwareversie van de tv naar de originele firmwareversie (firmwareversie terug naar de kooptoestand)
Iemand hier die me kan vertellen waar ik firmware vind voor de LG 32 LH 3300? Want de LG site is nogal vaag vind ik
Probeer dit forum eens: Official LG SL9000 LED LCD TV
Hier heb ik het gevonden (weliswaar SL9500, maar zou niet uit moeten maken?)Roko schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:42:
[...]
Je kan toch altijd terug?
[...]
Waar heb je die trouwens gevonden? Ik heb ook een sl9000, met v3.45, wil wel updaten maar heb tot nu toe alleen die van sl8000 kunnen vinden. PM?
Firmware V 3.63.00 for SL9500 /identical to that of SL8x00./
http://dump.ru/file/4503109
De 9500 is cosmetisch net even anders (rechtopstaande voet i.p.v. een ge-hoekte), intern is het identiek aan elkaar. Ben blij dat deze versie nu eindelijk in-the-wild is gevonden!Sandrioni schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:56:
[...]
Hier heb ik het gevonden (weliswaar SL9500, maar zou niet uit moeten maken?)
De 9500 heeft toch een "glas" daar voren? De -9000 heeft een plastic voorkant... Zie ook deze pics: Waarschijnlijk is ook de voet iets anders, maar ja. Trouwens, als je goed kijkt zie je dat de SL9500 een rooie tint heeft van onderen... Dat is dus ECHT niet wat ik zoek.Roko schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:46:
[...]
De 9500 is cosmetisch net even anders (rechtopstaande voet i.p.v. een ge-hoekte), intern is het identiek aan elkaar. Ben blij dat deze versie nu eindelijk in-the-wild is gevonden!
De 42SL9000 is voor 849 op Komplett.nl
[ Voor 10% gewijzigd door SalimRMAF op 09-04-2010 16:21 ]
Gulfstream G650
Mijn sl9000 heeft toch echt een glazen plaat, hij is ook erg zwaar voor een flatpanel, de voet is ook van glas. Alles heeft een grijze tint inplaats van dat rode, daarom koos ik voor deze
@Roko: heb je de 3.63 fw al geinstalleerd?Roko schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:35:
Mijn sl9000 heeft toch echt een glazen plaat, hij is ook erg zwaar voor een flatpanel, de voet is ook van glas. Alles heeft een grijze tint inplaats van dat rode, daarom koos ik voor deze
Net mee klaar, geeft netjes 3.63 aan. Nog geen idee wat de vershillen zijn (als Uberhaupt)Sandrioni schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:05:
[...]
@Roko: heb je de 3.63 fw al geinstalleerd?
Verwijderd
Vandaag mijn LG LH3000 opgehaald. Alles werkt helemaal top en ziet er goed uit! USB Hack is gelukt! (V3.55, 3.63 durf ik nog even niet aan).
Alleen een vraagje, volgende de website van LG heeft deze TV ook een Coaxiale Digitale Uitgang, ik heb tot op heden alleen een Optische Digitale Uitgang gevonden.
De Coaxiale heb ik eigenlijk nodig, omdat mijn Bose setje alleen maar 1 optische ingang heeft en 3 coaxiale (heb namelijk ook een Xbox 360 met alleen optisch uit)
Alleen een vraagje, volgende de website van LG heeft deze TV ook een Coaxiale Digitale Uitgang, ik heb tot op heden alleen een Optische Digitale Uitgang gevonden.
De Coaxiale heb ik eigenlijk nodig, omdat mijn Bose setje alleen maar 1 optische ingang heeft en 3 coaxiale (heb namelijk ook een Xbox 360 met alleen optisch uit)
Nice! Keep me postedRoko schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:14:
[...]
Net mee klaar, geeft netjes 3.63 aan. Nog geen idee wat de vershillen zijn (als Uberhaupt)Ik hoop in iedergeval dat de hdmi-handshake problemen weg zijn dan ben ik helemaal blij
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn LH3000. Kan ook nergens een Coax Out vinden om aan te sluiten op mijn boxen. Ook ik heb het probleem dat mijn optische ingang op de boxen al bezet is voor de Xbox 360. Ik heb momenteel mijn TV gewoon met een 3,5 stereo kabeltje aangesloten op mn boxenVerwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:05:
Vandaag mijn LG LH3000 opgehaald. Alles werkt helemaal top en ziet er goed uit! USB Hack is gelukt! (V3.55, 3.63 durf ik nog even niet aan).

Kan je me even op de hoogte houden (via DM of in dit topic) hoe je jouw boxen aan gaat sluiten op de TV? Ben ik wel benieuwd naar
Ik gebruik nu sinds tijdens pas de analoge tuner van me SL8000 en bij diverse zenders heeft hij na het automatisch opzoeken netjes een naam bijgezet.
Nu kan ik via het set-up menu en programmering bewerken de positie van de kanalen netjes wijzigen maar hoe ik de naam veranderen
Want ch 49 is net erg duidelijk ipv Nat Ge oid.
Nu kan ik via het set-up menu en programmering bewerken de positie van de kanalen netjes wijzigen maar hoe ik de naam veranderen
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Bij de LH3300 kun je de Scart gebruiken als audio-uitgang. Ik weet zo uit het hoofd niet welke het is maar een van de twee daar staat een stereosignaal op. Werkt uitstekend met analoge en digitale tv hierzo.monnick schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 21:28:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn LH3000. Kan ook nergens een Coax Out vinden om aan te sluiten op mijn boxen. Ook ik heb het probleem dat mijn optische ingang op de boxen al bezet is voor de Xbox 360. Ik heb momenteel mijn TV gewoon met een 3,5 stereo kabeltje aangesloten op mn boxen![]()
Kan je me even op de hoogte houden (via DM of in dit topic) hoe je jouw boxen aan gaat sluiten op de TV? Ben ik wel benieuwd naar
Life is not about specs, it is about joy!
Uuuh, what?bartvl schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:33:
[...]
Bij de LH3300 kun je de Scart gebruiken als audio-uitgang. Ik weet zo uit het hoofd niet welke het is maar een van de twee daar staat een stereosignaal op. Werkt uitstekend met analoge en digitale tv hierzo.
Het gaat over het aansluiten van de TV op een digitaal audio setje (bijv. de Logitech Z5500 in mijn geval). Digitale / analoge TV heeft er iig niets mee te maken
I know, het gaat er om dat er geluid van de tv naar de boxen/versterker gaat. Daarbij geef jij zelf aan dat digitaal bij jou misschien niet eens mogelijk is omdat jouw digitale ingang al in gebruik is. Oplossing: analoge output via de scart aansluiting. Digitale (CI+, maar die heeft de 3000 niet)/analoge tv gaf ik daarbij als voorbeeld dat het vanaf die bronnen sowieso goed werkt.
Life is not about specs, it is about joy!
Verwijderd
Nouja ik heb de optische uitgang van de TV naar mijn geluidssetje doorgelinkt. De Xbox360 zit nou op Stereo en komt ook vanaf mijn TV.monnick schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:58:
[...]
Uuuh, what?
Het gaat over het aansluiten van de TV op een digitaal audio setje (bijv. de Logitech Z5500 in mijn geval). Digitale / analoge TV heeft er iig niets mee te maken
Ik gebruik namelijk mijn laptop vaker om films te kijken dan mijn Xbox360 en mijn laptop kan alleen digitaal geluid via HDMI doorpushen (heb alleen 3,5mm verder op mijn laptop).
Maar liever wil ik dus een Coaxiale uitgang gebruiken vanaf mijn TV zodat hij via dat Dolby Digital doorgeeft, want dan kan mijn Xbox360 de optische kabel gebruiken!
Net via de mail contact gehad met de support van LG en die vertelde me dat firmware-updates alleen door monteurs uitgevoerd mogen worden.
Dus als iemand het zelf doet vervalt de garantie ofzo?
Dus als iemand het zelf doet vervalt de garantie ofzo?
Hoe kan het dat iedereen hier de firmware van oa lh3000, sl9000 enz wel kan krijgen en ik nergens de firmware van de LH3300 kan vinden?
erg vreemd
erg vreemd
Alleen als het mislukt en LG moet een monteur sturen om je TV te unbrickenBlack-Death schreef op zondag 11 april 2010 @ 17:13:
... die vertelde me dat firmware-updates alleen door monteurs uitgevoerd mogen worden.
Dus als iemand het zelf doet vervalt de garantie ofzo?...
Tot voor kort kon je de firmware op de website van LG downloaden en zelf installeren. Maar sinds jan-en-alleman deze firmware gebruikt om functies toe te voegen aan modellen die dat oorspronkelijk niet hebben heeft LG alle firmware offline gehaald. Ik denk dat ze een beetje moe zijn geworden van alle mislukte update meldingen waarna zij (LG) een monteur moesten sturen om de boel weer werkende te krijgen. Als je firmware gebruikt om je versie te updaten en niet om b.v. service menu's te unlocken dan kun je het gerust zelf doen, een monteur zou precies hetzelfde doen. LG kan dat niet zien ofzo, het gaat dan ook niet ten koste van je garantie lijkt mij. Weet wat je doet, is het niet nodig, blijf er dan ook gewoon vanaf.
Ah zo.. Mja ik wil graag updaten omdat NED 3 HD (Ziggo) het als enige zender niet doet en Ziggo zegt dat het aan mijn tv ligtRoko schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:14:
[...]
Alleen als het mislukt en LG moet een monteur sturen om je TV te unbricken![]()
Tot voor kort kon je de firmware op de website van LG downloaden en zelf installeren. Maar sinds jan-en-alleman deze firmware gebruikt om functies toe te voegen aan modellen die dat oorspronkelijk niet hebben heeft LG alle firmware offline gehaald. Ik denk dat ze een beetje moe zijn geworden van alle mislukte update meldingen waarna zij (LG) een monteur moesten sturen om de boel weer werkende te krijgen. Als je firmware gebruikt om je versie te updaten en niet om b.v. service menu's te unlocken dan kun je het gerust zelf doen, een monteur zou precies hetzelfde doen. LG kan dat niet zien ofzo, het gaat dan ook niet ten koste van je garantie lijkt mij. Weet wat je doet, is het niet nodig, blijf er dan ook gewoon vanaf.
Dat probleem heb ik dus ookMawgoomba schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:05:
Hoe kan het dat iedereen hier de firmware van oa lh3000, sl9000 enz wel kan krijgen en ik nergens de firmware van de LH3300 kan vinden?
erg vreemd

Of kan voor de LH3300 de firmware van de 3000 gebruikt worden?
Is er iemand met een 42"of 47" SL9000 / SL9500 die actief gamed op een Xbox 360 of PS3? En dan met name games als FIFA 2010, COD MW2 en Forza 3 
Ik was namelijk van plan om de 47SL9000 te kopen, maar las in een aantal reviews van de 42SL9000 dat de input lag aan de behoorlijk hoge kant was (+- 50ms) en dat het overschakelen naar Game of PC modus geen verschil maakte. Ik twijfel hierdoor heel erg over de aanschaf. Iemand die hier ervaring mee heeft toevallig?
Ik was namelijk van plan om de 47SL9000 te kopen, maar las in een aantal reviews van de 42SL9000 dat de input lag aan de behoorlijk hoge kant was (+- 50ms) en dat het overschakelen naar Game of PC modus geen verschil maakte. Ik twijfel hierdoor heel erg over de aanschaf. Iemand die hier ervaring mee heeft toevallig?
Ik speel veel shooters (Army of Two, Gears of War, Bioshock, ResidentEvil etc.) op XBOX360 en heb deze via de Microsoft VGA kabel aangesloten op de 47sl9000, geluid gaat via TV naar surround-set. Werkt perfect in 1080p en ik heb geen last van inputlag, ik merk daar in iedergeval he-le-maal niets van. Ik gebruik gewoon mijn eigen instellingen voor beeld/geluid en niet de 'speciale' game modus.Crash schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:32:
.... Iemand die hier ervaring mee heeft toevallig?
Nu de sl8000/8500/9000/9500 discontinued zijn kunnen we dan opvolgers verwachten in de Infinia lijn? Op technisch gebied, maar vooral op design?
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Verwijderd
Heb zelf de 42SL9000 met PS3 eraan hangen en speel MW2 met erg veel plezier! Ik kan de inputlag niet beamen, ik vind het erg fijn spelen en het beeld vind ik ook erg mooi en vloeiend. PS3 op 24p ingesteld en speel naar volle tevredenheid. Als die 50ms er is, dan zie ik hem niet in ieder gevalCrash schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:32:
Is er iemand met een 42"of 47" SL9000 / SL9500 die actief gamed op een Xbox 360 of PS3? En dan met name games als FIFA 2010, COD MW2 en Forza 3
Edit: En net ook maar even de FW naar versie 3.63 gebracht, ging zonder problemen. De kanalen zappen een fractie sneller, maar voor de rest niks merkbaars verbeterd tot zover. Ik zal Ned1,2,3HD in de gaten houden, die had ik regelmatig met artifacts, en is nu niet (meer?) zichtbaar....
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 13:10 ]
Liquid, kun je je DM aanzetten? En mag ik vragen waar je je CI cam hebt gekocht en het kaartje?
Waarom houd je NED1 HD etc in de gaten? Zou je een abbonement kunnen afnemen op je CI-kaart/smartcard bij Ziggo? Of gaat dat niet lukken..
Waarom houd je NED1 HD etc in de gaten? Zou je een abbonement kunnen afnemen op je CI-kaart/smartcard bij Ziggo? Of gaat dat niet lukken..
[ Voor 26% gewijzigd door SalimRMAF op 13-04-2010 14:42 ]
Gulfstream G650
Verwijderd
Ik maak gebruik van een Alphacrypt Classic i.c.m. Ziggo, die kun je in veel (vaak Satelliet) shops kopen. Hierop heb ik aanvullende HDTV pakketten en die werken prima. Je hoeft dus geen aparte decoder te hebben. Op Ned1,2 en 3HD heb/had ik soms last van artifcaten, terwijl ik die niet heb op NGC-HD en Discovery HD bijvoorbeeld. Vandaar dat ik ze even in de gaten houd, of de nieuwe firmware verbetering levert.salimrmaf schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:42:
Liquid, kun je je DM aanzetten? En mag ik vragen waar je je CI cam hebt gekocht en het kaartje?
Deze vraag is meer voor de gemoedsrust van anderenVerwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:59:
[...]
Edit: En net ook maar even de FW naar versie 3.63 gebracht, ging zonder problemen.
Sandrioni schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:56:
[...]
Firmware V 3.63.00 for SL9500 /identical to that of SL8x00./
http://dump.ru/file/4503109
Ik durf het (nog) nietRoko schreef op woensdag 14 april 2010 @ 07:55:
[...]
Deze vraag is meer voor de gemoedsrust van anderenHad jij (net als ik) ook de 3.63 firmware van deze Russsiche site gebruikt?
[...]
Verwijderd
Ja, dezelfde firmware van de Russische site op mijn SL9000. Is zonder problemen gegaan. Het is niet zo dat je ineens heel je menu in het Cyrillisch krijgtRoko schreef op woensdag 14 april 2010 @ 07:55:
[...]
Deze vraag is meer voor de gemoedsrust van anderenHad jij (net als ik) ook de 3.63 firmware van deze Russsiche site gebruikt?
[...]
Mensen heb even 2 vraagjes m.b.t. de LG LH5000 usb 2.0 afspeelmogelijkheid.
ik heb een aantal 1080p mkv-tjes getest en werkt perfect!
nu heb ik een paar nieuwe films, maar die zijn allemaal iso, avchd dus. Wat is de beste methode om deze om te zetten naar een goed vloeiende mkv met kwaliteitsbehoud?
Is het ook mogelijk om subtitles te rippen uit avchd iso's ?
alvast bedankt!
ik heb een aantal 1080p mkv-tjes getest en werkt perfect!
nu heb ik een paar nieuwe films, maar die zijn allemaal iso, avchd dus. Wat is de beste methode om deze om te zetten naar een goed vloeiende mkv met kwaliteitsbehoud?
Is het ook mogelijk om subtitles te rippen uit avchd iso's ?
alvast bedankt!
Ha ha, dat was eigenlijk mijn grootste angst, maar helemaal overbodig natuurlijk. De -no signal- meldingen bij UPC digital lijken een stuk minder, maar mischien zit dat tussen m'n orenVerwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:15:
[...]
Het is niet zo dat je ineens heel je menu in het Cyrillisch krijgt
Het is maar net wat je thuis hebt draaien (MAC/Win). Google levert aardig wat hits op, maar da's meer iets voor een ander forum topicdflow schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:26:
...avchd dus. Wat is de beste methode om deze om te zetten naar een goed vloeiende mkv met kwaliteitsbehoud?
[ Voor 15% gewijzigd door Roko op 14-04-2010 13:24 ]
Hey mensen!
Ik heb deze week mijn eerste HDTV aangeschaft, de LG 32 LH5000. Ik ben er erg blij mee aangezien ik er ook een 1TB externe HDD bij heb gekocht.
Mijn probleem is dit :
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn expert instellingen kan gebruiken bij het kijken van films via USB?
Ik gebruik nu de game instellingen zodat de 100HZ trumotion uitstaat aangezien dit erg vreemd kijkt. Maar bij de GAME instellingen vind ik het beeld iets te donker. Als ik naar het menu ga om de game instellingen te veranderen werkt het wel, maar als ik dan een film of serie via USB kijk, dan is het weer redelijk donker. Als ik verander naar bv sport of uit instellingen dan is het een stuk lichter, maar dan staat 100HZ trumotion weer aan..
En is het mogelijk om codecs erbij te updaten? Ik zou heel graag films met DTS willen kijken maar die wordt niet ondersteund. En hoe kan ik veilig de firmware updaten?
Ik heb deze week mijn eerste HDTV aangeschaft, de LG 32 LH5000. Ik ben er erg blij mee aangezien ik er ook een 1TB externe HDD bij heb gekocht.
Mijn probleem is dit :
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn expert instellingen kan gebruiken bij het kijken van films via USB?
Ik gebruik nu de game instellingen zodat de 100HZ trumotion uitstaat aangezien dit erg vreemd kijkt. Maar bij de GAME instellingen vind ik het beeld iets te donker. Als ik naar het menu ga om de game instellingen te veranderen werkt het wel, maar als ik dan een film of serie via USB kijk, dan is het weer redelijk donker. Als ik verander naar bv sport of uit instellingen dan is het een stuk lichter, maar dan staat 100HZ trumotion weer aan..
En is het mogelijk om codecs erbij te updaten? Ik zou heel graag films met DTS willen kijken maar die wordt niet ondersteund. En hoe kan ik veilig de firmware updaten?
volgens mij werkt dts niet vanwege licenties
Nog steeds geen teken van leven wat betreft de LE8500 en de LE7500 he? Jammer, mn pa staat op het punt een LED te kopen en is behoorlijk gecharmeerd van deze modellen, maar t duurt wel erg lang allemaal...salimrmaf schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:44:
LG heeft in Kopenhagen de afgelopen week een round up gegeven van hun nieuwste lijn: de Infinia.
[afbeelding]
Veranderingen tegenover het nieuwsbericht hier op Tweakers:
De LE8500 krijgt WEL 3D, en de LE8500 wordt WEL beschikbaar in de 42"-formaat.
De SKYPE camera die bij de LG's past kost rond de 100 Euro.
De LE8500 is pas rond Mei beschikbaar. De LE9500 nog later...
De LE7500 komt er spoedig (1 maand) aan, en aan de hand daarvan kun je zien wat de prijzen gaan doen, in vergelijking met de huidige lijn van LG.
3D; tsja ze moeten wel. Samsung en Sony hebben bij vrijwel hun gehele nieuwe lijn 3D-support.
Heeft iemand trouwens al ervaringen met die Wireless Media Box ? Is ook een van de redenen om die 8500 of 7500 aan te schaffen, als het niet teveel hapert en stotterd natuurlijk
Hmmm, ik durf de 3.63 er nog niet op te zetten....heb officieel antwoord van LG gekregen...
To do an update of your television we have to send a technician at home. Be aware that if your television is not in need of one this visit is going to be a paying visit, so not under warranty. For further questions you can contact us on the telephonenumber 0900/5435454.
Yours truly
LGE Benelux
To do an update of your television we have to send a technician at home. Be aware that if your television is not in need of one this visit is going to be a paying visit, so not under warranty. For further questions you can contact us on the telephonenumber 0900/5435454.
Yours truly
LGE Benelux
Verwijderd
Elke firmware update is een risico, dus het antwoord van LG verbaast me eigenlijk niks. Maar om het vanwege die uitspraak niet te doen....de keuze blijft aan jezelf natuurlijk.Sandrioni schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:18:
Hmmm, ik durf de 3.63 er nog niet op te zetten....heb officieel antwoord van LG gekregen...
Ik ben van mening: als je TV het goed doet, niks aan updaten. Je krijgt er geen nieuwe functies bij (althans bij mijn SL9000 niet), maar de artifacten op Ned1,2 en 3HD zijn na de firmware update bij mij verdwenen. In dat geval was het dus een zinvolle zet. Daarnaast kun je de fabrieksfirmware terugladen indien je niet blij bent met het resultaat van de nieuwe versie.
Okee, ik ga het proberen....Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:07:
[...]
Elke firmware update is een risico, dus het antwoord van LG verbaast me eigenlijk niks. Maar om het vanwege die uitspraak niet te doen....de keuze blijft aan jezelf natuurlijk.
Ik ben van mening: als je TV het goed doet, niks aan updaten. Je krijgt er geen nieuwe functies bij (althans bij mijn SL9000 niet), maar de artifacten op Ned1,2 en 3HD zijn na de firmware update bij mij verdwenen. In dat geval was het dus een zinvolle zet. Daarnaast kun je de fabrieksfirmware terugladen indien je niet blij bent met het resultaat van de nieuwe versie.
Het is gelukt! Zie zo 1-2-3 geen veranderingen, maar hij is zeker niet gebricked
Weet iemand of de 42LG5030 een DVB-C tuner heeft en of er een oudewetse Alphacrypt in past (i.s.m. Ziggo). Deze TV is volgens mij niet CI+, maar CI.
vanaf 23 april tot 30 juni krijg je bij de 8500 de av link gratis of 100 euro korting
bron klantenservice LG
Actievoorwaar den LG Wireless Media Box actie.
1. D eze actie heeft enkel betrekking op LG modellen, aangekocht en geleverd in Nederland
binnen de geldende actieperiode, te weten: 37LE5300, 37LE5400, 37LE5500, 37LE5510,
42LE5300, 42LE5400, 42LE5500, 42LE5510, 42LE8500, 47LE5300, 47LE5400,
47LE5500, 47LE5510, 47LE8500, 55LE5500, 55LE5510, 55LE8500, 50PK950 en 60PK950.
2. B ij aankoop van 42LE8500, 47LE8500, 55LE8500, 50PK950, en 60PK950.,
ontvangt u 100% korting op de Wireless Media Box t.w.v. 299,- Euro of 100,- Euro cash-back op
aankoop bedrag van deze TV modellen.
3. B ij aankoop van 37LE5300, 37LE5400, 37LE5500, 37LE5510, 42LE5300, 42LE5400,
42LE5500, 42LE5510, 47LE5300, 47LE5400, 47LE5500, 47LE5510, 55LE5500 en
55LE5510, ontvangt u 50% korting op de Wireless Media Box t.w.v. 299,- Euro of
50,- Euro cash-back op aankoop bedrag van deze TV modellen. (Uitzondering: Bij 37LE5400,
42LE5400 en 47LE5400 krijgt u alleen 50,- Euro cash-back)
4. U ontvangt het aankoop bedrag van de Wireless Media Box of 100,- Euro cash-back mits
de volgende documenten zijn ontvangen, op het volgende adres LG Electronics B.V,
t.b.v. LG Wireless Media Box actie, Antwoordnummer 15635, 4780VS te Moerdijk, Nederland:
de originele invulbonnen (zie deze voucher); een kopie van de aankoopnotas van de TV
(modellen bij punt 2) en de Wireless Media Box.
5. U ontvangt 50% van het het aankoop bedrag van de Wireless Media Box of 50,- Euro cash-back
mits de volgende documenten zijn ontvangen, op het volgende adres LG Electronics B.V,
t.b.v. LG Wireless Media Box actie, Antwoordnummer 15635, 4780VS te Moerdijk, Nederland:
de originele invulbonnen (zie deze voucher); een kopie van de aankoopnotas van de TV
(modellen bij punt 3) en de Wireless Media Box.
6. Alle benodigde documenten moeten voor 15 juli 2010 ontvangen zijn door LG Electronics
Benelux Sales B.V. op het bovenstaande adres. Inzendingen na deze datum, of onvolledige
inzendingen worden niet geaccepteerd of in behandeling genomen.
7. Het aankoop bedrag of cash back krijgt u uiterlijk binnen 2 weken gestort op het door uw
opgegeven rekeningnummer nadat alle benodigde documenten correct zijn ontvangen.
8. LG Electronics Benelux Sales B.V. raadt u aan kopieën van de invulbon en de aankoopnotas te
maken ingeval van zoekraking en voor eventuele garantiedoeleinden.
9. U w gegevens worden behandeld conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
10. Vragen, klachten en opmerkingen over deze actie kunt u uitsluitend doen per e-mail:
ks-lgelectronics@s-h.nl of schriftelijk naar LG Electronics Benelux Sales B.V.,
t.b.v. LG Wireless Media Box actie, postbus 6101, 4780 MB Moerdijk.
11. LG Electronics Benelux Sales B.V. behoudt zich het recht om de actieproducten en/of
de actieperiode te wijzigingen of aan te passen.
12. D ruk- en zetfouten en wijzigingen voorbehouden.
13. I nternetverkopen zijn uitgesloten van deze actie. LG Electronics Benelux Sales B.V. behoudt zich
het recht verkooppunten te wijzigen of aan te passen.
14. Deze actie is geldig van 23 april 2010 t/m 30 juni 2010.
Laat al je kabels verdwijnen en bepaal zelf
de favoriete opstelling van je tv.
* Zie achterzijde of ga naar www.lge.nl voor de actievoorwaarden.
Actie geldig van 23 april t/m 30 juni
bron klantenservice LG
1. D eze actie heeft enkel betrekking op LG modellen, aangekocht en geleverd in Nederland
binnen de geldende actieperiode, te weten: 37LE5300, 37LE5400, 37LE5500, 37LE5510,
ontvangt u 100% korting op de Wireless Media Box t.w.v. 299,- Euro of 100,- Euro cash-back op
50,- Euro cash-back op aankoop bedrag van deze TV modellen. (Uitzondering: Bij 37LE5400,
4. U ontvangt het aankoop bedrag van de Wireless Media Box of 100,- Euro cash-back mits
de volgende documenten zijn ontvangen, op het volgende adres LG Electronics B.V,
5. U ontvangt 50% van het het aankoop bedrag van de Wireless Media Box of 50,- Euro cash-back
mits de volgende documenten zijn ontvangen, op het volgende adres LG Electronics B.V,
6. Alle benodigde documenten moeten voor 15 juli 2010 ontvangen zijn door LG Electronics
Benelux Sales B.V. op het bovenstaande adres. Inzendingen na deze datum, of onvolledige
7. Het aankoop bedrag of cash back krijgt u uiterlijk binnen 2 weken gestort op het door uw
opgegeven rekeningnummer nadat alle benodigde documenten correct zijn ontvangen.
8. LG Electronics Benelux Sales B.V. raadt u aan kopieën van de invulbon en de aankoopnotas te
10. Vragen, klachten en opmerkingen over deze actie kunt u uitsluitend doen per e-mail:
11. LG Electronics Benelux Sales B.V. behoudt zich het recht om de actieproducten en/of
13. I nternetverkopen zijn uitgesloten van deze actie. LG Electronics Benelux Sales B.V. behoudt zich
[ Voor 93% gewijzigd door M3lraaHnevetS op 19-04-2010 21:41 ]
Willen we zeker gebruik van maken, maar dan moet die 47LE8500 wél ergens te koop zijn.. en liefst ook voor het WK begintM3lraaHnevetS schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:23:
vanaf 23 april tot 30 juni krijg je bij de 8500 de av link gratis of 100 euro korting
bron klantenservice LG
Euhm.... wat verstaat LG onder "internetverkopen"? Modern.nl/Bobshop etc of via Marktplaats/Ebay.....13. Internetverkopen zijn uitgesloten van deze actie. LG Electronics Benelux Sales B.V. behoudt zich
Verder erg interessante actie, maar zoals al gezegd de **LE8500 moeten wel leverbaar zijn
Verwijderd
Ik wil mijn 37LH3000 eigenlijk ook updaten. Ik heb gedowngrade vanaf v3.53 om de USB hack toe te passen en vervolgens geupdate naar v3.53 zoals aanbevolen. TV is 2 weken oud, dus weet niet of het toepasbaar is op dit type panel of iets dat ie kan bricken.Sandrioni schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:12:
[...]
Het is gelukt! Zie zo 1-2-3 geen veranderingen, maar hij is zeker niet gebricked
Heeft iemand ervaring ermee?
Bij Central Point is deze verreweg het goedkoopst (€ 1608,88 incl. BTW). Ik neem er ook gelijk de bijpassende home cinema set bij
lcd-tv-aanbiedingen.goedbegin.nl , blackberry-aanbiedingen.goedbegin.nl , jeroen.goedbegin.nl
ja dat vraag ik me ook af...in een 'echte' winkel is de 55LE8500 al snel meer dan 300 euro duurder...iMav schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:23:
[...]
Euhm.... wat verstaat LG onder "internetverkopen"? Modern.nl/Bobshop etc of via Marktplaats/Ebay.....![]()
Verder erg interessante actie, maar zoals al gezegd de **LE8500 moeten wel leverbaar zijn
12 mei noemen ze daar als leverdatum, nog 3 weekjes dus..TUX2 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:38:
Bij Central Point is deze verreweg het goedkoopst (€ 1608,88 incl. BTW).
:-PPPRoko schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:21:
[...]
Gelukkig maar, anders had je er een mooi tafelblad bij
*pootjes eronder en klaar*
Duur tafeltje dan
Het was eerst 9, gisteren 11 en nu 12 meihabermas schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:46:
[...]
12 mei noemen ze daar als leverdatum, nog 3 weekjes dus..
lcd-tv-aanbiedingen.goedbegin.nl , blackberry-aanbiedingen.goedbegin.nl , jeroen.goedbegin.nl
Ja dat hebben webshops wel vaker.. non stop de leverdatum een dagje verschuiven.
PS: Er is een LG Infinia Topic, voor de infinia-gerelateerde vragen/opmerkingen.
Ikzelf vind de SL9000 al goed genoeg... de prijzen zijn gedaalt naar *820* euro voor de 42SL9000
.
De prijs is onmogelijk laag, voor 1100 euro kan ik heel mijn woonkamer omtoveren:
820 euro: SL9000
70 Euro: 4X RGB LED strips+remote voor om de TV heen
120 euro: mooie Zwarte glas/glossy Woonkamer tafel
60 euro: Ziggo Alphascript CAM+Card
PS: Er is een LG Infinia Topic, voor de infinia-gerelateerde vragen/opmerkingen.
Ikzelf vind de SL9000 al goed genoeg... de prijzen zijn gedaalt naar *820* euro voor de 42SL9000
De prijs is onmogelijk laag, voor 1100 euro kan ik heel mijn woonkamer omtoveren:
820 euro: SL9000
70 Euro: 4X RGB LED strips+remote voor om de TV heen
120 euro: mooie Zwarte glas/glossy Woonkamer tafel
60 euro: Ziggo Alphascript CAM+Card
Gulfstream G650
Ik zie nog steeds de bomen door het bos nog niet helemaal wat betreft de LG modellen, wat is de LG website slecht zegt...gelukkig is er dit topic 
Ik wil een model met USB mkv mogelijkheid en CI+ voor een Ziggo smartcard
De enige die volgens Ziggo CI+ heeft zijn de LH3300 en LF7300, en deze bestaan in LG archief niet eens...
Ik hoor hier wel dat de SL9000 serie ook CI+ heeft, echter volgens de officiële specs heeft hij alleen CI, en dat is nogal een verschil omdat dat niet meer gaat werken met je Ziggo smartcard.
Verder blijkt de LH3300 serie zowat de enige te zijn waarop de USB mediaplayer niet op werkt...
Zijn er uberhaupt wel LG modellen die CI+ hebben, en werken met Ziggo én de USB functie hebben (al dan niet via de hack)? Want zoals gezegd geeft LG niet aan of het om een CI of CI+ slot gaat
Ik was eigenlijk aan het kijken voor een Sony KDL-xxEX500 model, waarbij CI+ met Ziggo perfect werkt en ook gewoon een prachtig toestel is. Maar qua prijs lijken de LG modellen wel een stuk interessanter, zeker als je er ook nog USB mediaplayer bij krijgt! Iemand daar nog vergelijkingen / overwegingen tussen gemaakt?
Ik wil een model met USB mkv mogelijkheid en CI+ voor een Ziggo smartcard
De enige die volgens Ziggo CI+ heeft zijn de LH3300 en LF7300, en deze bestaan in LG archief niet eens...
Ik hoor hier wel dat de SL9000 serie ook CI+ heeft, echter volgens de officiële specs heeft hij alleen CI, en dat is nogal een verschil omdat dat niet meer gaat werken met je Ziggo smartcard.
Verder blijkt de LH3300 serie zowat de enige te zijn waarop de USB mediaplayer niet op werkt...
Zijn er uberhaupt wel LG modellen die CI+ hebben, en werken met Ziggo én de USB functie hebben (al dan niet via de hack)? Want zoals gezegd geeft LG niet aan of het om een CI of CI+ slot gaat
Ik was eigenlijk aan het kijken voor een Sony KDL-xxEX500 model, waarbij CI+ met Ziggo perfect werkt en ook gewoon een prachtig toestel is. Maar qua prijs lijken de LG modellen wel een stuk interessanter, zeker als je er ook nog USB mediaplayer bij krijgt! Iemand daar nog vergelijkingen / overwegingen tussen gemaakt?
[ Voor 16% gewijzigd door StraightOn.NL op 24-04-2010 00:28 . Reden: subscript ]
SL9000 heeft CI, de nieuwe LG LE5300/400/500 hebben als het goed is CI+. Controleer deze laatste pagina;s nog maar eens.

Gulfstream G650
Ah thnx daar had ik nog niet heen gekeken, maar oke ook hiervan staan geen specs op de LG site, maar de LE5400 heet LG Ziggo LE5400, dus dan ga ik er wel van uit dat het zal werken...Maar dit zijn ook tevens wel prijzige modellen...salimrmaf schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 00:31:
SL9000 heeft CI, de nieuwe LG LE5300/400/500 hebben als het goed is CI+. Controleer deze laatste pagina;s nog maar eens.
Maar het klopt dus dat alleen de LH3300 en LF7300 (van de oudere / goedkopere modellen), uitgerust zijn met CI+
wat zijn de pro's van de LG 42SL9000 ten opzichte van de Samsung UE40B6000?
dus met andere woorden, wie kan mij overtuigen dat ik beter de LG 42SL9000 kan nemen inplaats van de Samsung UE40B6000 en waarom?
Extra info, ik ga op mn tv een ps3 aansluiten voor films mee te kijken en om te gamen. Het geluid zal via een versterker lopen.
dus met andere woorden, wie kan mij overtuigen dat ik beter de LG 42SL9000 kan nemen inplaats van de Samsung UE40B6000 en waarom?
Extra info, ik ga op mn tv een ps3 aansluiten voor films mee te kijken en om te gamen. Het geluid zal via een versterker lopen.
[ Voor 23% gewijzigd door Ferra op 24-04-2010 11:40 ]
De 46LD550 lijkt ook erg interessant en te voldoen aan mijn eisen, 100Hz, CI+ cert. en USB mogelijkheid voor het afspelen van HD materiaal! En hij is te krijgen vanaf 750 euro!
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/lg-46ld550-lcd-tv/

DVB-T / DVB-C CI+ en waarschijnlijk binnenkort ook Ziggo cert. wat ik zo'n beetje gelezen heb.
DivX / Divx HD
DivX ondertiteling (31 talen)
http://www.lg.com/nl/tv-a...sie/LG-lcd-tv-47LD550.jsp
Alleen kan ik echt nergens een review vinden die deze dingen bevestigd...
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/lg-46ld550-lcd-tv/

DVB-T / DVB-C CI+ en waarschijnlijk binnenkort ook Ziggo cert. wat ik zo'n beetje gelezen heb.
DivX / Divx HD
DivX ondertiteling (31 talen)
http://www.lg.com/nl/tv-a...sie/LG-lcd-tv-47LD550.jsp
Alleen kan ik echt nergens een review vinden die deze dingen bevestigd...
Een hoop wazig shit rondom deze TV, overal volgens de officiële specs van LG als 46LD550 te vinden en dus ook een 46 inch model. Behalve op de NL website waar overduidelijk en meermaals over een 47 inch model wordt gesproken. Verdere officiële specs, specsheet of brochure op de NL site ontbreken.
Ik heb de specsheets van de 46LD550 bekeken in het FR, UK, US, DU en IT en overal zijn de specs anders met betrekking tot CI+, en het ondersteunen van video (Divx) en HD video (Divx HD), soms wel soms niet, soms ook binnen landen verschillen, zoals de UK, in de specsheet staat van niet, in de specbrochure staat van wel. In de rest van Europa blijkt hij überhaupt geen video te ondersteunen en alleen MP3 en JPEG, soms met MJPEG erbij. Ook verschillen de specs in de aan of afwezigheid van een LAN aansluiting en Wifi-ready en de mogelijkheid tot DLNA
Dus eigenlijk kan je ronduit helemaal niets zeggen over de TV totdat je hem in de huiskamer hebt en wel om 2 redenen:
LG heeft gewoon zijn specs totaal niet op orde en het is maar afwachten wat hij nu werkelijk kan of er zit verschil tussen de leveringen in verschillende landen (specs kloppen wel) en dan is het maar hopen dat je een model komt dat via een distributeur uit een gewenst land komt. Maarja voor NL zijn er geen specs te vinden dus kan het alsnog alles zijn...Webshops die hem aanbieden adverteren ook met verschillende specs...zeer dubieus geval dit model...
[ Voor 111% gewijzigd door StraightOn.NL op 25-04-2010 01:15 . Reden: sjongejonge wat een crap bij LG ]
Weet iemand hoe je de Automatiche update functie gebruikt (voor de lh3300). Moet je daarvoor een usb naar usb kabel hebben dan de tv aansluiten op de pc? Ik heb zo geen usb-usb kabel, maar als ik de tv dan kan updaten zal ik die zeker gaan kopen.
Verwijderd
Dit wil ik ook graag weten.Mawgoomba schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 15:24:
Weet iemand hoe je de Automatiche update functie gebruikt (voor de lh3300). Moet je daarvoor een usb naar usb kabel hebben dan de tv aansluiten op de pc? Ik heb zo geen usb-usb kabel, maar als ik de tv dan kan updaten zal ik die zeker gaan kopen.
Ik heb het opgezocht met de pdf van mijn tv(47LH4000)
En er staat dat je de software kunt updaten via de DVB-T.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2010 15:47 ]
Verwijderd
Er is een nieuwe firmwareupdate beschikbaar!
v3.65 - Hij is voor de LH3000 series zover bekend.
Downloadlink
Discussie link AVSforums
Komt van de Poolse LG site af
Dank aan uploader "Devil-Strike" uiteraard voor het beschikbaar stellen van bovengenoemde download link!
Edit: Heb de update op mijn 37LH3000 uitgevoerd (van v3.55 naar v3.65). Is helemaal goed gelukt, zie alleen nog geen merkbare verschillen.
v3.65 - Hij is voor de LH3000 series zover bekend.
Downloadlink
Discussie link AVSforums
Komt van de Poolse LG site af
Dank aan uploader "Devil-Strike" uiteraard voor het beschikbaar stellen van bovengenoemde download link!
Edit: Heb de update op mijn 37LH3000 uitgevoerd (van v3.55 naar v3.65). Is helemaal goed gelukt, zie alleen nog geen merkbare verschillen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2010 19:08 ]
Ferra schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:39:
wat zijn de pro's van de LG 42SL9000 ten opzichte van de Samsung UE40B6000?
- -Gaming: De Samsung heeft een hogere latency/responsetijd dan de LG.
- -De SL is mooier qua styling (glossy+vierkant, zonder rode boog+gloed) Smaak...
- -Samsung heeft wel CI+, maar met de SL kun je een AlphaCrypt CAM gebruiken.
- -De SL is momenteel voor een prikkie te verkrijgen! 820 euro...
- -Misschien zal je met de 40"S spijt krijgen dat je neit voor de 42" bent gegaan; toch een duidelijk verschil
- -SL heeft 2 afstandsbedieningen, en een lichtsensor.
- -Geluid van de Sammy is waarschijnlijk beter, terwijl qua beeld ik de SL zou aanraden.
Gulfstream G650
Wat is het verschil tussen de LF2500 en de LH3000?
De enige verschillen die ik kan vinden zijn de extra HDMI poort op de LH3000 en de styling.
Ik heb ook nog even gekeken naar de LD450, maar deze vindt ik qua features te beperkt (geen connectors aan de zijkant, geen CI)
De enige verschillen die ik kan vinden zijn de extra HDMI poort op de LH3000 en de styling.
Ik heb ook nog even gekeken naar de LD450, maar deze vindt ik qua features te beperkt (geen connectors aan de zijkant, geen CI)
[ Voor 9% gewijzigd door Gabriel-LG op 27-04-2010 16:24 ]
De firmware succesvol ge-update van 3.55 naar 3.65.
@Mawgoomba
Je zult dus zelf de tv van een firmware-update moeten voorzien met behulp van een USB-stick.
@Mawgoomba
@dennis585Weet iemand hoe je de Automatiche update functie gebruikt (voor de lh3300). Moet je daarvoor een usb naar usb kabel hebben dan de tv aansluiten op de pc? Ik heb zo geen usb-usb kabel, maar als ik de tv dan kan updaten zal ik die zeker gaan kopen.
De automatische update (OTA, Over The Air) werkt alleen als dit door de provider (KPN Digitenne, Ziggo, UPC etc.) wordt ondersteund. Normaliter ondersteunen zij enkel hun eigen hardware producten (set-topboxen).Ik heb het opgezocht met de pdf van mijn tv(47LH4000)
En er staat dat je de software kunt updaten via de DVB-T.
Je zult dus zelf de tv van een firmware-update moeten voorzien met behulp van een USB-stick.
het wordt wel steeds goedkoper
de 47SL9500 kost hier onder de 1000 euro: KLIK
nothing :)
is ie in 1 nacht 300 euries omhoog gegaanJerNL schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:27:
het wordt wel steeds goedkoperde 47SL9500 kost hier onder de 1000 euro: KLIK
Afgezien van de features, hoe was de beeldkwaliteit van de 37LD450?Gabriel-LG schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:21:
Wat is het verschil tussen de LF2500 en de LH3000?
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Ik heb de LD450 alleen op papier bekeken. Het paneel heeft een lagere reactietijd en een hoger contrast-ratio, dus ik vermoed dat de beeldkwaliteit beter is.FlowDesign schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:18:
[...]
Afgezien van de features, hoe was de beeldkwaliteit van de 37LD450?
Ik weet niet of deze serie ook een nieuwe image processor heeft, maar ik vermoed van niet; LG gebruikt namelijk al sinds 2006 de Mstar Titania (Mstar Saturn 6; 216Mhz MIPS).
Ik zag btw dat de Mediamarkt nu een Sony Bravia KDL-37V5500 in de aanbieding heeft voor €499,- Ik zit nu even te twijfelen wat ik wil doen, want ik vind de RS232 poort op de LG's namelijk een groot voordeel omdat mijn HTPC dan ook de TV kan bedienen... Maar die Bravia heeft een aardig betere beeldkwaliteit en DLNA
Is zelfs de beeldkwaliteit van de V5500 (dus niet W5500) beter dan van de LG LD450 denk je?Gabriel-LG schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:39:
[...]
Ik heb de LD450 alleen op papier bekeken. Het paneel heeft een lagere reactietijd en een hoger contrast-ratio, dus ik vermoed dat de beeldkwaliteit beter is.
Ik weet niet of deze serie ook een nieuwe image processor heeft, maar ik vermoed van niet; LG gebruikt namelijk al sinds 2006 de Mstar Titania (Mstar Saturn 6; 216Mhz MIPS).
Ik zag btw dat de Mediamarkt nu een Sony Bravia KDL-37V5500 in de aanbieding heeft voor €499,- Ik zit nu even te twijfelen wat ik wil doen, want ik vind de RS232 poort op de LG's namelijk een groot voordeel omdat mijn HTPC dan ook de TV kan bedienen... Maar die Bravia heeft een aardig betere beeldkwaliteit en DLNA
De V5500 levert nagenoeg dezelfde beeldkwaliteit als de W5500 (link), maar moet het zonder 100Hz ondersteuning doen. Dus ik denk dat je wel mag stellen dat de V5500 een betere beeldkwaliteit bied dan de LD450.FlowDesign schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:53:
[...]
Is zelfs de beeldkwaliteit van de V5500 (dus niet W5500) beter dan van de LG LD450 denk je?
Daarnaast is de kwaliteit van de Bravia Engine 3 verreweg superieur vergeleken met de XD-engine (ik kijk zelf nog SD dus een goede upscaler wordt hier wel op prijs gesteld).
Omdat ik geen sport kijk, is 100Hz sowieso overbodig. Per slot van rekening is de input maar 50/60Hz en is het een progressive display. Dat zorgt ervoor dat de extra image processing (in mijn geval) eigelijk alleen maar artifacts oplevert...
Ok. Dus als ik dit even vertaal naar mijn (huidige) situatie...Gabriel-LG schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:42:
[...]
De V5500 levert nagenoeg dezelfde beeldkwaliteit als de W5500 (link), maar moet het zonder 100Hz ondersteuning doen. Dus ik denk dat je wel mag stellen dat de V5500 een betere beeldkwaliteit bied dan de LD450.
Daarnaast is de kwaliteit van de Bravia Engine 3 verreweg superieur vergeleken met de XD-engine (ik kijk zelf nog SD dus een goede upscaler wordt hier wel op prijs gesteld).
Omdat ik geen sport kijk, is 100Hz sowieso overbodig. Per slot van rekening is de input maar 50/60Hz en is het een progressive display. Dat zorgt ervoor dat de extra image processing (in mijn geval) eigelijk alleen maar artifacts oplevert...
Ik wil wel een platte TV gaan kopen maar kijk niet zo veel TV dat ik er veel geld aan uit wil geven.
Dus ben ik nu aan het kijken voor een 37 of 40 inch LCD (CCFL) TV.
Ook is de kans zeer groot dat ik gewoon SD analoog TV blijf kijken en niet digitaal (van Ziggo).
Enige eis die ik eigenlijk heb ik dat deze wel Full HD moet zijn.
Ik kijk heel soms voetbal, maar vaker naar motorsport (F1 en MotoGP),
verder kijk ik wel redelijk vaak gedownloade TV-series in AVI (xvid) of MKV (X264).
Ik zit dus erg te twijfelen of ik nu wel of niet een 100Hz TV "nodig heb", of dat een 50Hz eigenlijk wel voldoet.
Nu ik dit op zit te schrijven bedenk ik me ineens dat m'n ouders een 37" Philips Full-HD 50Hz hebben en ik daar regelmatig voetbal ga kijken en eigenlijk nooit last heb van ghosting.
Maar als ik dus alleen zou kijken naar LCD CCFL - FullHD - 50Hz met goede beeldkwaliteit bij SD-signaal én HD-signaal, dan ben ik beter af met een Sony 37V5500 dan een LG 37LD450. Eens?
Ow en bij welke MM zag je trouwens die aanbieding van de Sony 37V5500?
De Mediamarkt aanbieding voor de 37V5500 is in Ede, ik weet niet of er meerdere filialen zijn met dezelfde aanbieding. Ik denk (hier disclaimer plaatsenFlowDesign schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:37:
[...]
Ok. Dus als ik dit even vertaal naar mijn (huidige) situatie...
Ik wil wel een platte TV gaan kopen maar kijk niet zo veel TV dat ik er veel geld aan uit wil geven.
Dus ben ik nu aan het kijken voor een 37 of 40 inch LCD (CCFL) TV.
Ook is de kans zeer groot dat ik gewoon SD analoog TV blijf kijken en niet digitaal (van Ziggo).
Enige eis die ik eigenlijk heb ik dat deze wel Full HD moet zijn.
Ik kijk heel soms voetbal, maar vaker naar motorsport (F1 en MotoGP),
verder kijk ik wel redelijk vaak gedownloade TV-series in AVI (xvid) of MKV (X264).
Ik zit dus erg te twijfelen of ik nu wel of niet een 100Hz TV "nodig heb", of dat een 50Hz eigenlijk wel voldoet.
Nu ik dit op zit te schrijven bedenk ik me ineens dat m'n ouders een 37" Philips Full-HD 50Hz hebben en ik daar regelmatig voetbal ga kijken en eigenlijk nooit last heb van ghosting.
Maar als ik dus alleen zou kijken naar LCD CCFL - FullHD - 50Hz met goede beeldkwaliteit bij SD-signaal én HD-signaal, dan ben ik beter af met een Sony 37V5500 dan een LG 37LD450. Eens?
Ow en bij welke MM zag je trouwens die aanbieding van de Sony 37V5500?
Ik overweeg ook serieus om de V5500 te nemen, al lijkt de mogelijkheid van LG TV's om ze via RS232 te besturen mij een hele aardige toevoeging voor mijn mediacentre.
Ah nu zie ik het. Mooie aanbieding jaGabriel-LG schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:27:
[...]
De Mediamarkt aanbieding voor de 37V5500 is in Ede, ik weet niet of er meerdere filialen zijn met dezelfde aanbieding. Ik denk (hier disclaimer plaatsen) dat je beter af bent met de Sony KDL-37V5500 dan met de LG 37LD450 (welke overigens ook 50Hz is).
Ik overweeg ook serieus om de V5500 te nemen, al lijkt de mogelijkheid van LG TV's om ze via RS232 te besturen mij een hele aardige toevoeging voor mijn mediacentre.

Wel vreemd dat deze er in de folder heel anders uitziet dan de 37V5500 op de website van sony.nl
Was deze aan het vergelijken met de 37EX400 serie, maar de Nederlandse variant (EX402) heeft een Bravia Engine 2 terwijl de V5500 een Bravia Engine 3 heeft. Ik vermoed dat dit wel verschil uit zal maken.
Andere optie is de 37EX500 (BE3 en 100Hz) maar die kost al gauw €657 en dus geen €449 (LG) of €499 (V5500).
Wat me wel zorgen baart is dat men in expert reviews bij bijna alle vorige generaties van Sony spreekt over niet uniforme achtergrondverlichting, wat zorgt voor donkere vlekken op het scherm
Ik had gister ook een aanbieding gevonden van de 37LH3000 voor €425,- (Bij DigiDeals) Maar toen ik hem gisteravond aan mijn wederhelft wou laten zien was hij al weg (op) ik denk dat ik zo even naar huis bel en hem bestel...Philflow schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:55:
Ik zelf heb de 37LH3000 op het oog. Prima beeld en kan ook nog eens media afspelen via USB. Kost op dit moment 425,-. Scheelt toch een hoop geld.
Bedankt voor de tip
Even terugkomend op mijn verhaal over de 46L550 (of is het nou de 47LD550)
Ik heb antwoord gekregen van LG customer service, ik had een hoop vragen over de specs en het verschil / bestaan van de 46 of 47LD550 en hier hun antwoord:
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben geen 46 inch tv's het betreft dus om een 47 inch tv.
Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest verblijven wij,
Met vriendelijke groet,
LG Customer service
Tja wat moet je nou met zo'n antwoord als alles de andere kant uitwijst, in de buitenlandse versies van LG.com staat overal alleen het 46 inch model met specs, en ook webshops en winkels kennen alleen de 46LD550...dus ik vraag me echt af wat ze daar bij LG doen...Wat de specs van de LD550 zijn is trouwens ook bijna niet te achterhalen...
Ik heb antwoord gekregen van LG customer service, ik had een hoop vragen over de specs en het verschil / bestaan van de 46 of 47LD550 en hier hun antwoord:
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben geen 46 inch tv's het betreft dus om een 47 inch tv.
Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest verblijven wij,
Met vriendelijke groet,
LG Customer service
Tja wat moet je nou met zo'n antwoord als alles de andere kant uitwijst, in de buitenlandse versies van LG.com staat overal alleen het 46 inch model met specs, en ook webshops en winkels kennen alleen de 46LD550...dus ik vraag me echt af wat ze daar bij LG doen...Wat de specs van de LD550 zijn is trouwens ook bijna niet te achterhalen...

mensen als ik met mijn lg lh5000 mkv 1080p afspeelt gaat het perfect, maar als ik een mpg 1080p of 720p afspeelt, valt hij soms ineens terug naar het externe harde schijf menu waar al mijn films staan. Ook als ik ga skippen/forwarden valt hij soms direct terug naar het menu. Het lijkt alleen met mpg bestanden te zijn, hebben meer mensen hier last van en wat veroorzaakt dit probleem?
bedankt !
bedankt !
Is ondertiteling bij jullie ook zo dramatisch?
Ik heb een MKVtje met ondertiteling, werkt allemaal prima aan het begin, maar na 35 minuten kapte de ondertiteling er mee, en op geen mogelijkheid terug te krijgen. Heb even de .srt bekeken maar zie niks raars of afwijkends rond het tijdstip waar het weg viel...
Ik heb een MKVtje met ondertiteling, werkt allemaal prima aan het begin, maar na 35 minuten kapte de ondertiteling er mee, en op geen mogelijkheid terug te krijgen. Heb even de .srt bekeken maar zie niks raars of afwijkends rond het tijdstip waar het weg viel...
puntje 3, de CL+ en de alphacrypt cam, wat is het verschil en wat betekent dit als ik een ziggo kaartje wil plaatsen?salimrmaf schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 23:11:
[...]
- -Gaming: De Samsung heeft een hogere latency/responsetijd dan de LG.
- -De SL is mooier qua styling (glossy+vierkant, zonder rode boog+gloed) Smaak...
- -Samsung heeft wel CI+, maar met de SL kun je een AlphaCrypt CAM gebruiken.
- -De SL is momenteel voor een prikkie te verkrijgen! 820 euro...
- -Misschien zal je met de 40"S spijt krijgen dat je neit voor de 42" bent gegaan; toch een duidelijk verschil
- -SL heeft 2 afstandsbedieningen, en een lichtsensor.
- -Geluid van de Sammy is waarschijnlijk beter, terwijl qua beeld ik de SL zou aanraden.
Nou, de Samsung heeft "officiele CI+-certificaat". De LG heeft dat niet, maar dat wilt niet zeggen dat je niet via de SL9000 naar Ziggo digitale TV kunt kijken. Het kan dus wel.Ferra schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:42:
[...]
puntje 3, de CL+ en de alphacrypt cam, wat is het verschil en wat betekent dit als ik een ziggo kaartje wil plaatsen?
Gulfstream G650
Weet iemand al wat meer over de voorwaarden en dan met name punt 13, wat lg onder een internetverkoop verstaat, want ondertussen hebben heel veel winkels ook een webwinkel. Dus volgens mij is of elke koop uitgesloten als je dit mag geloven.M3lraaHnevetS schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:23:
bron klantenservice LG

[ Voor 80% gewijzigd door scholpat op 04-05-2010 16:08 ]
Lijkt mij als je hem bij bijvoorbeeld BCC online koopt dat het een internet aankoop is, terwijl als je hem bij een BCC vestiging koopt het geen internet aankoop is.scholpat schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:07:
[...]
Weet iemand al wat meer over de voorwaarden en dan met name punt 13, wat lg onder een internetverkoop verstaat, want ondertussen hebben heel veel winkels ook een webwinkel. Dus volgens mij is of elke koop uitgesloten als je dit mag geloven.
Heeft iemand de LG 32LH3000 al getest met Ziggo CI+? Ik heb namelijk de 32LH3300 besteld, maar die ondersteund blijkbaar geen USB Hack.
Op de site van Ziggo is de 3000 niet gecertificeerd. Maar volgens de LG site wel (DVB CI+ Ziggo gecertificeerd: Ja). (Ik neem aan dat een TV zonder certificatie in principe wel kan werken indien hij beschikt over CI+?)
Op de site van Ziggo is de 3000 niet gecertificeerd. Maar volgens de LG site wel (DVB CI+ Ziggo gecertificeerd: Ja). (Ik neem aan dat een TV zonder certificatie in principe wel kan werken indien hij beschikt over CI+?)
Werkt niet !generator schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:55:
Heeft iemand de LG 32LH3000 al getest met Ziggo CI+? Ik heb namelijk de 32LH3300 besteld, maar die ondersteund blijkbaar geen USB Hack.
Is een vriend van me overkomen zelfde info als jou.
Hm, dat is jammer. Dat wordt kiezen tussen MKV's of CI+. Of weet iemand nog een TV in dit prijssegment waarbij het beiden mogelijk is?
De SL9000 kan MKV afspelen (DivXHD) en kan met een Alphacrypt CAM alsnog de Ziggo zenders otnvangen.generator schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:46:
Hm, dat is jammer. Dat wordt kiezen tussen MKV's of CI+. Of weet iemand nog een TV in dit prijssegment waarbij het beiden mogelijk is?
Gulfstream G650
Niet helemaal de prijs die ik in gedachten had
Ik heb net mijn Samsung UE46B6000 verkocht, en ga waarschijnlijk een 55" variant weer halen. Maar ik zit na een aantla berichten toch te twijfelen over de LG 60PK950. Iemand anders ervaringen met deze tv, en toevallig ook of de Ziggo CI+ module hierin werkt? Ik heb namelijk een hekel aan externe decoders
(of evt de alphacrypt cam module?)
edit; op de ziggo site staat trouwens niets over deze tv (wordt dus volgens de site nog niet officieel ondersteund) maar het zou best kunnen zijn dat deze wel werkt (en daar hoop ik stiekem op
)
edit; op de ziggo site staat trouwens niets over deze tv (wordt dus volgens de site nog niet officieel ondersteund) maar het zou best kunnen zijn dat deze wel werkt (en daar hoop ik stiekem op
[ Voor 27% gewijzigd door TFDev op 09-05-2010 16:28 ]
Ik hoop ook stiekem dat ie op de PK550 werkt die CI+ module. Anders wordt het toch een Humax aanschaffen. Op de site van Ziggo staan maar een paar gecertificeerde LG-modellenKilled-1 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:26:
Ik heb net mijn Samsung UE46B6000 verkocht, en ga waarschijnlijk een 55" variant weer halen. Maar ik zit na een aantla berichten toch te twijfelen over de LG 60PK950. Iemand anders ervaringen met deze tv, en toevallig ook of de Ziggo CI+ module hierin werkt? Ik heb namelijk een hekel aan externe decoders(of evt de alphacrypt cam module?)
edit; op de ziggo site staat trouwens niets over deze tv (wordt dus volgens de site nog niet officieel ondersteund) maar het zou best kunnen zijn dat deze wel werkt (en daar hoop ik stiekem op)

R.D50
Verwijderd
Gelden de bovenstaande veranderingen (snellere respons van de afstandsbediening) ook voor de SL8000 update? Of alleen voor LH/LF serie? En is het een snellere respons van de afstandsbediening of gewoon het sneller kunnen zappen? Want dat gaat wel ernstig traag met mijn 42sl8000devil-strike schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:38:
Nieuwe Firmware voor de LH/LF Series.
Veranderingen zijn:
1) Betere DVB-T en DVB-C performance(channel tunning and channel switch)
2) Response afstandsbediening verlaagd.
3) Audio fix xvid playback.
4) Betere HDMI support
Download: V3.63 http://members.chello.nl/devilstrike/LG_DTV_v3.63.zip Mirror: http://devil-strike.host22.com/LG_DTV_v3.63.zip
only for-LH2000, LH3000, LH4000, LH5000, LF2500, LH9000 All inches - Not for LH7000 and SL8X00!
!!!!!!!!!!!!!LETOP HET FLASHEN/UPDATEN VAN JE TV IS OP EIGEN RISICO!!!!!!!!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nieuwe Firmware SL8X00 series.
Firmware v3.63 voor LS8X00 series.
http://members.chello.nl/devilstrike/SL8X00_3.63.zip Mirror: http://devil-strike.host22.com/SL8X00_3.63.zip
Only for SL8X00 series tv's
!!!!!!!!!!!!!LETOP HET FLASHEN/UPDATEN VAN JE TV IS OP EIGEN RISICO!!!!!!!!