En inderdaad, het album kan weer worden gedownload
Ik heb nu een heel klein wit stipje in mijn beeld hij blijft er zitten bij alles wat ik doe. film muziek gewoon menu zit altijd op dezelfde plek. hij is echt 1 pixel en het is een wit stipje niet helder wit maar meer gewoon wit. Is dit nu een dode pixel of iets dergelijks. bij aan en uit zetten zit die er alsnog.
Is het mogelijk hiermee terug te gaan of?
krijg ook een witte streep door mijn navigatie heen van play stop volgende en terug. die komt niet terug in het menu ofzo of in de cover flow of in een filmpje kijken alleen bij de muziek. dit was eerst niet zo.
weet iemand raad of want het is heel storend XD
krijg ook een witte streep door mijn navigatie heen van play stop volgende en terug. die komt niet terug in het menu ofzo of in de cover flow of in een filmpje kijken alleen bij de muziek. dit was eerst niet zo.
Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10
Verwijderd
Na een tijdje op het forum te hebben rondgehangen als lezer, heb ik toch maar besloten me te registreren. Ik heb onlangs een 16G touch gekocht, waarover ik zeer te spreken ben. Ik ben nu op zoek naar een docking station, waarmee ik muziek op m'n huidige stereo kan afspelenen desgewenst video kan spelen op m'n tv. Op het eerste gezicht een eenvoudige vraag, maar ook na doorspitten van het forum ben ik het even kwijt. Wat moet ik nu kopen?
- een 'nieuwe' universal dock (want die oude werkt niet met de touch?)
- een kabel. Maar welke dan? Zit er bv. verschil tussen composiet en component?
Ik ben mn verward door verhalen over authentity chip. Hoe zit dat precies? Ik heb bv. ook in de winkel een apple AV-kit of iets dergelijks gevonden, met daarin dockingstation, kabel en USB-lader. Dit ziet er best ok uit, maar is volgens mij nog 'oud'. En werkt dat dan met de touch?
- een 'nieuwe' universal dock (want die oude werkt niet met de touch?)
- een kabel. Maar welke dan? Zit er bv. verschil tussen composiet en component?
Ik ben mn verward door verhalen over authentity chip. Hoe zit dat precies? Ik heb bv. ook in de winkel een apple AV-kit of iets dergelijks gevonden, met daarin dockingstation, kabel en USB-lader. Dit ziet er best ok uit, maar is volgens mij nog 'oud'. En werkt dat dan met de touch?
Alle informatie staat in iPod en iPhone: ondersteuning voor tv-uitvoer. De keuze voor composiet of component is afhankelijk van welke ingangen er op je TV zitten. Component geeft over het algemeen een beter beeldkwaliteit, maar niet elke TV heeft een component ingang. Composiet zit nagenoeg op elke TV geproduceerd in de afgelopen 20 jaar.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
had ik ook, ff gemailt, nog geen oplossing voor. kreeg dit terugVern schreef op zondag 02 december 2007 @ 00:24:
Ik heb de BluEye van Gear4 voor mijn iPod touch gekocht. Deze sluit je aan op de dock van de iPod en vervolgens sluit je je koptelefoon op de BluEye aan. De BluEye komt dus tussen je iPod en je koptelefoon.
Met de BlueEye krijg je dan:
- een remote, de iPod blijft in je zak en met de remote kan je het volume regelen en een nummer terug of vooruit
- een FM radio met 15 vast te leggen stations
- een koppeling met je mobiele telefoon via bluetooth, je kan dan gesprekken voeren (en kiezen met voicedail) via je iPod.
Het werkt prima. Het is alleen jammer dat de gegevens niet te zien zijn op het display van de touch: het gekozen FM station of het nummer waarmee je belt (werkt wel bij andere iPod modellen). Via eBay ergens voor ongeveer 40 euro gekocht.
Due to changes made to the screen technology by Apple on the iTouch, it is not possible to make all of the BluEye’s features available.
The firmware upgrade allows use of the majority of functions. We are working on further firmware upgrades, but I do not currently have a date for when this may be available.
Best Regards,
Verwijderd
Ik weet dat er eigenlijk niet over gepraat mag worden, maar sommige maken het echt te gek (MP Link)
Klik
Klik
anyonefingerhead schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:46:
Ik heb nu een heel klein wit stipje in mijn beeld hij blijft er zitten bij alles wat ik doe. film muziek gewoon menu zit altijd op dezelfde plek. hij is echt 1 pixel en het is een wit stipje niet helder wit maar meer gewoon wit. Is dit nu een dode pixel of iets dergelijks. bij aan en uit zetten zit die er alsnog.
die streep in me navigatie balk van me muziek is al weg maar die pixel (witte) zit er nog steeds
Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10
Welke argumenten gebruikt men hier trouwens om de 8 gig ipv de 16 gig te kopen?
Zit zelf nog te twijfelen namelijk.
Zit zelf nog te twijfelen namelijk.
Tesla M3LR '21
Verwijderd
Als student gebruik ik mijn iPod alleen in het ov dus hoef ik niet me hele video collectie bij me te hebben en als je net als ik je iPod iedere dag aan je Mac koppelt om te syncen heb je niet echt de 16GB versie nodig.
Daarnaast passen de volgende dingen er makkelijk op; 20 video podcasts + 5 tv show + 3 films en een zooitje trailers is genoeg naast mijn mp3 selectie en de 10 tallen Ebooks en spelletjes.
En dan heb ik nog 4GB over
Daarnaast passen de volgende dingen er makkelijk op; 20 video podcasts + 5 tv show + 3 films en een zooitje trailers is genoeg naast mijn mp3 selectie en de 10 tallen Ebooks en spelletjes.
Ja precies. Ik heb namelijk een ipod classic 60 gig die vage vlekken op het scherm heeft zodat ik mijn films niet meer optimaal kan bekijken. Da's de hoofdreden eigenlijk dat ik een Touch wil. Om mijn films op te zetten, en een paar zorgvuldig uitgezochte cd's.Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:33:
Als student gebruik ik mijn iPod alleen in het ov dus hoef ik niet me hele video collectie bij me te hebben en als je net als ik je iPod iedere dag aan je Mac koppelt om te syncen heb je niet echt de 16GB versie nodig.
Ik ga uit van ongeveer 10 films, en ongeveer 500 nummers. Dat moet wel passen op een 8 gig denk ik.
Tesla M3LR '21
Hoe zit het eigenlijk met films die een te hoge bitrate hebben voor de touch? Die worden dan automatisch omgezet naar ik aanneem maar betekent dat dan ook dat je sommige films 2x op de computer hebt staan? Of gooit hij de oude weg?
Ik heb ook een appletv namelijk waar ik ook een boel 720P xx gigabytes films/series voor heb. iPod touch kwaliteit is simpel weg te slecht om op een hd scherm te bekijken
Ik heb ook een appletv namelijk waar ik ook een boel 720P xx gigabytes films/series voor heb. iPod touch kwaliteit is simpel weg te slecht om op een hd scherm te bekijken
Verwijderd
Ja moet wel passen, 10 films encoded in h.264 640x480 normal/high is ongeveer 5 a 5.5GB en 500 nummers is 2GB.Las Vegas schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:38:
[...]
Ja precies. Ik heb namelijk een ipod classic 60 gig die vage vlekken op het scherm heeft zodat ik mijn films niet meer optimaal kan bekijken. Da's de hoofdreden eigenlijk dat ik een Touch wil. Om mijn films op te zetten, en een paar zorgvuldig uitgezochte cd's.
Ik ga uit van ongeveer 10 films, en ongeveer 500 nummers. Dat moet wel passen op een 8 gig denk ik.
Op een 8GB iPod touch kan 7.27GB bij mij aan content.
Als ik een video podcast die niet geschik is voor de touch 'Convert for iPod' dan blijft het orgineel gewoon bestaan en heb je dus een dubbele video.lowfi schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:54:
Hoe zit het eigenlijk met films die een te hoge bitrate hebben voor de touch? Die worden dan automatisch omgezet naar ik aanneem maar betekent dat dan ook dat je sommige films 2x op de computer hebt staan? Of gooit hij de oude weg?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 00:11 ]
Ik ben zwaar aan het denken om een Ipod te kopen. Vriend van me heeft de Ipod Touch en dat bevalt toch wel heel erg. Mijn vriendin heeft al een Nano V2 en heeft daarvoor een Logitech Audiostation. Ik vroeg me af of de Touch deze ook ondersteundt. Ik kon op internet wel vinden dat hij erop zou passen kwa aansluiting maar of hij er ook daadwerkelijk op afspeelt blijft mij onduidelijk.
Iemand die kan bevestigen dat de Ipod Touch ook echt werkt op een Logitech Audiostation?
Iemand die kan bevestigen dat de Ipod Touch ook echt werkt op een Logitech Audiostation?
Ik had trouwens een algemeen vraagje mbt iPods. Mocht ik een Touch kopen, en die kans is 99% zeker dan zal ik die uiteraard om de tijd updaten met nieuwe muziek etc. Maar gaat dat dan niet door de war lopen met m'n andere iPod classic? Of kun je gewoon 2 ipods op 1 pc laten synchroniseren zonder dat de muziek steesd opnieuw op de ipod gezet moet worden.
En dan nog iets, ben ik verplicht om met de Touch (of mijn Classic) iTunes te gebruiken? Of zijn er ook alternatieven. Ik heb namelijk pas een clean XP op deze pc gezet, en heb nog niet iTunes geinstalleerd omdat ik als ik dan m'n ipod hierop aansluit weer alles kwijt ben. Aangezien itunes de boel op m'n ipod reset...
En dan nog iets, ben ik verplicht om met de Touch (of mijn Classic) iTunes te gebruiken? Of zijn er ook alternatieven. Ik heb namelijk pas een clean XP op deze pc gezet, en heb nog niet iTunes geinstalleerd omdat ik als ik dan m'n ipod hierop aansluit weer alles kwijt ben. Aangezien itunes de boel op m'n ipod reset...
Tesla M3LR '21
Iemand die nog ervaring heeft met een speciaal dockingstation/speaker combi voor de Touch? Ik zit te overwegen er eentje te kopen, maar weet niet echt goed welke. Ik had laatst de Kensington SX2000 gekregen, heel mooi dingetje, alleen kan ik daarmee de iPod dus niet aan de PC koppelen, noch de video-out functie gebruiken. Voor de rest kwam er wel degelijk geluid uit, maar beter heb ik ook wel gehoord... De Kensington heb ik dus weer teruggebracht, maar goed, iemand enige suggesties? Wil er verder ook niet al te veel geld aan uitgeven, 100,- is toch echt wel de max. Alvast bedankt iig voor alle tips!
Verwijderd
Ik heb hier nooit last van gehad.Las Vegas schreef op zondag 09 december 2007 @ 00:24:
Ik had trouwens een algemeen vraagje mbt iPods. Mocht ik een Touch kopen, en die kans is 99% zeker dan zal ik die uiteraard om de tijd updaten met nieuwe muziek etc. Maar gaat dat dan niet door de war lopen met m'n andere iPod classic? Of kun je gewoon 2 ipods op 1 pc laten synchroniseren zonder dat de muziek steesd opnieuw op de ipod gezet moet worden.
Als je zegt dat Itunes niet automatisch de library moet syncen (volgensmij vraagt hij dat bij instalatie) dan gebeurt er dus niks. Ook als je de optie uit hebt en je connect een verschillende ipod moet dat niet uitmaken.
@Bumcang
Dat ziet er tof uit. Ben zeker van plan snel een ipod touch te halen.
Wat ik me alleen af vraag. Is het 't waard om te wachten op het 3th party pakket of kan je beter gewoon "jeweetwel"
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 01:24 ]
Verwijderd
Ik zou jailbreaken als ik jou was, de 3rd party apps die er nu zijn zullen er zelfs in februari niet zijn, simpelweg omdat Apple alles goed moet keuren. Bovendien kun je met een iPod touch zonder problemen weer terug naar de "originele" staat.Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 01:21:
[...]
@Bumcang
Dat ziet er tof uit. Ben zeker van plan snel een ipod touch te halen.
Wat ik me alleen af vraag. Is het 't waard om te wachten op het 3th party pakket of kan je beter gewoon "jeweetwel"
Verwijderd
Mja, hopen dat het volledig kan zonder risico's, maar dat is een kwestie van lezen. Ik vind het een schitterend ding en ga hem dan ook snel kopen. Wat ik me wel af vraag is of er op school op te komen is. Pda's en laptops komen er met gemak op, dat zal dus geen moeite moeten kosten.Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 02:15:
[...]
Ik zou jailbreaken als ik jou was, de 3rd party apps die er nu zijn zullen er zelfs in februari niet zijn, simpelweg omdat Apple alles goed moet keuren. Bovendien kun je met een iPod touch zonder problemen weer terug naar de "originele" staat.
Ik heb hem niet gejailbraikt... die opties die ik hierboven zie staan heb ik nou niet echt nodig eigenlijk...
Zo..Arne schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:30:
@Bumcang: Hoe laat je de Video en Music button samensmelten tot die iPod button?
Iemand?Kaap schreef op zondag 09 december 2007 @ 00:19:
Ik ben zwaar aan het denken om een Ipod te kopen. Vriend van me heeft de Ipod Touch en dat bevalt toch wel heel erg. Mijn vriendin heeft al een Nano V2 en heeft daarvoor een Logitech Audiostation. Ik vroeg me af of de Touch deze ook ondersteundt. Ik kon op internet wel vinden dat hij erop zou passen kwa aansluiting maar of hij er ook daadwerkelijk op afspeelt blijft mij onduidelijk.
Ik heb het nog eens verder uitgezocht maar ik kan er echt niks over vinden. Zou zonde zijn als ik een Ipod koop die niet op mijn Audiostation past.
Verwijderd
Nou, mijn Touch is bijna niet meer te gebruiken. Op de vreemdste momenten reageert het scherm niet meer. Toch lijkt het nogsteeds een software probleem. Zo heeft hij er bijvoorbeeld nooit last van als ik iets wil typen. Morgen de support maar eens bellen. Heeft iemand toevallig ervaring met de support van Apple op ipods? Zijn ze snel en werken ze goed mee?
Verwijderd
Hij past! staat gewoon op de logitech site, hier de link naar de PDF.Kaap schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:10:
[...]
Iemand?
Ik heb het nog eens verder uitgezocht maar ik kan er echt niks over vinden. Zou zonde zijn als ik een Ipod koop die niet op mijn Audiostation past.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 20:35 ]
Verwijderd
heb ff 2 vraagjes:
is het mogelijk om je films ook in coverflow te laten zien?
ik log meestal via wifi op een fon router ( dus eerst inlogen op beginpagina voordat je verder kan, soort hotspot dus). maar safari begint met laaste bezochte site, en zegt dan dat pagina niet gevonden kan worden.hoe kan ik zorgen dat hij naar de begin pagina gaat.
ik heb nog niet met een hotspot gewerkt, maar meschien heb je dan hetzelfde probleem
ik log meestal via wifi op een fon router ( dus eerst inlogen op beginpagina voordat je verder kan, soort hotspot dus). maar safari begint met laaste bezochte site, en zegt dan dat pagina niet gevonden kan worden.hoe kan ik zorgen dat hij naar de begin pagina gaat.
ik heb nog niet met een hotspot gewerkt, maar meschien heb je dan hetzelfde probleem
Verwijderd
Geen films in coverflow.Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 21:48:
heb ff 2 vraagjes:
Je hebt iFon maar dat werkt niet standaard.
Nou, leuk, als ik een film toevoeg aan mijn iTunes library crasht mijn hele PC, is er nog steeds geen alternatief programma?
Verwijderd
Moet je voor in de iTunes topic zijn.--Christiaan-- schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:27:
Nou, leuk, als ik een film toevoeg aan mijn iTunes library crasht mijn hele PC, is er nog steeds geen alternatief programma?
Verwijderd
Foute films.--Christiaan-- schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:27:
itunes ondersteund/importeert alleen mpeg4 formaat. Probeer is videora
Of XviD4PSP (echt ideaal (batch en alle subs) en gratis!)!Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:13:
[...]
Foute films.
itunes ondersteund/importeert alleen mpeg4 formaat. Probeer is [videora]
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=113098
http://www.winnydows.com/xvid4psp.html
-------
Het zijn MP4's, omgezet met Fox Video Converter. Ik zal die Xvid maar eens proberenVerwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:13:
[...]
Foute films.
itunes ondersteund/importeert alleen mpeg4 formaat. Probeer is videora
als ik jou was zou ik er met videora *.mov bestanden van maken...
Vanaf hier gaan we verder. MyFocus.nl
Met xvid4psp lukt het wel! Leuk, die 50 icoontjes in je rechterbalk beneden wel bij een batch
.
Verwijderd
Na lang twijfelen ga ik dan toch een Touch halen. Heb laatst ook met een iPhone mogen spelen, en dat beviel me heel erg, dus als dit enigszins vergelijkbaar (minus bellen) is, dan is dit een zekerheidje. Ik ben zowiezo niet van plan om ermee te gaan "jailbreaken". Lekker voorzichtig ermee doen, filmpjes kijken, muziek luisteren en touchen.
Ik kan eerlijk gezegd echt niet wachten
Ik kan eerlijk gezegd echt niet wachten
Alsof jailbreaken niet voorzichtig is.. het apparaat is altijd te restoren...Lekker voorzichtig ermee doen
xvid is een beetje buggy. Je kunt alleen als naam "Converted vide.mp4" kiezen en een batch in dit programma betekent alle files aan elkaar plakken.
Misschien beetje een domme vraag
.. maar heb je die "Universal Dock-adapterpakket" nou echt nodig om je touch aan te sluiten op die universele dock ? Of kan het ook zonder ? Kom er namelijk niet uit... heb net die universele dock besteld via apple.nl.. maar weet niet of ik die adapterpakket van 9 euro er nou bij moet nemen of niet !!!
Ohh ja.. nu je het zegt.. was het effe vergeten, mah bad !!
Via welke programma converteer jij je films dan? Ik heb net een film van 1.5 GB op me Ipod gemaakt met Ipod Convertor Video en dan wel de beste kwaliteit.Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 00:08:
[...]
Ja moet wel passen, 10 films encoded in h.264 640x480 normal/high is ongeveer 5 a 5.5GB en 500 nummers is 2GB.
[...]
Als ik een video podcast die niet geschik is voor de touch 'Convert for iPod' dan blijft het orgineel gewoon bestaan en heb je dus een dubbele video.
Ik heb dus een Mac Pro zonder wifi, hoe kan ik dit ding wel gaan gebruiken? Lijkt me wel wat.Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 23:09:
Iemand al Remote Buddy voor de iPod Touch geprobeerd?
http://www.iospirit.com/i...=4596309G24aa296fb18bec66
Verwijderd
Isquint - GratisVersteegrob schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:31:
[...]
Via welke programma converteer jij je films dan? Ik heb net een film van 1.5 GB op me Ipod gemaakt met Ipod Convertor Video en dan wel de beste kwaliteit.
Settings:
Optimize for TV( dat is 640x480)
H.264 Encoding
Quality High
Advanced - Video Bitrate 800kbps voor 90min film.
Voor langer misschien de bitrate op 700kbps zetten als je de grote niet al te veel wil zien oplopen.
Dan doe je toch iets niet goed, bij de huidige versie (5.026 RC7 ofzo- zie aan het eind van de doom9 thread):--Christiaan-- schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:23:
xvid is een beetje buggy. Je kunt alleen als naam "Converted vide.mp4" kiezen en een batch in dit programma betekent alle files aan elkaar plakken.
1 Open file, kies profiel (ipod touch) en pas aan wat je wilt (bijv 384 kbits 2pass...)
2 save (opslaan daar waar je wilt met de naam die je wilt.
3 indien klaar klik op encode anders ga terug naar 1
er onstaat dan een lijst van uit te voeren encodes... die doet ie dan 1 voor 1...
[ Voor 3% gewijzigd door mjl op 11-12-2007 10:10 ]
-------
Verwijderd
Sinds vandaag heb ik de Touch 8gb dan eindelijk in mijn bezit. Zeer leuk apparaat, en het touchscreen werkt gewoon erg goed. Het is ook mijn eerste iPod, dus het is allemaal een beetje wennen. Films erop kijken werkt prima, eigenlijk werkt alles erop prima.
Het enige wat ik nog niet aan de praat krijg, is het internet. Mijn iPod vindt mijn net aangekochte draadloze lanadapter stick van sitecom niet. Volgens mij is het meer een probleem van die stick echter, want hij vind wel de router van de buren. Anyway, ik ga er nog wel even mee kloten, en dan zie ik wel wat ervan komt.
Top apparaat, dat in ieder geval.
Het enige wat ik nog niet aan de praat krijg, is het internet. Mijn iPod vindt mijn net aangekochte draadloze lanadapter stick van sitecom niet. Volgens mij is het meer een probleem van die stick echter, want hij vind wel de router van de buren. Anyway, ik ga er nog wel even mee kloten, en dan zie ik wel wat ervan komt.
'k weet 't niet zeker, maar het kan zijn dat de sitecom USB stick een "ad-hoc" netwerk connectie aanbied terwijl de ipod een "infrastructure" type verbinding zoekt. De beste oplossing is zelf een wireles router (~30-35 euro) te nemen ipv zo'n stickie.Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:33:
Sinds vandaag heb ik de Touch 8gb dan eindelijk in mijn bezit. Zeer leuk apparaat, en het touchscreen werkt gewoon erg goed. Het is ook mijn eerste iPod, dus het is allemaal een beetje wennen. Films erop kijken werkt prima, eigenlijk werkt alles erop prima.
-------
Dat heb ik gedaan, dan zegt hij dat de naam erg lang is, en of hij hem "Converted vide.mp4" moet noemen, als ik nee kies gebeurt er gewoon niks.mjl schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:07:
[...]
Dan doe je toch iets niet goed, bij de huidige versie (5.026 RC7 ofzo- zie aan het eind van de doom9 thread):
1 Open file, kies profiel (ipod touch) en pas aan wat je wilt (bijv 384 kbits 2pass...)
2 save (opslaan daar waar je wilt met de naam die je wilt.
3 indien klaar klik op encode anders ga terug naar 1
er onstaat dan een lijst van uit te voeren encodes... die doet ie dan 1 voor 1...
Verwijderd
Aah, zit dat zo. Dat is in ieder geval zonde van de 20 euro danmjl schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:13:
[...]
'k weet 't niet zeker, maar het kan zijn dat de sitecom USB stick een "ad-hoc" netwerk connectie aanbied terwijl de ipod een "infrastructure" type verbinding zoekt. De beste oplossing is zelf een wireles router (~30-35 euro) te nemen ipv zo'n stickie.
Bedankt in ieder geval.
Hoe bevalt jullie het internetten op de Touch? Heb een vraagje erover, als ik filmpjes wil kijken op sites heb ik een flashplayer nodig maar deze kan ik dan weer niet downloaden. Iemand suggesties?
Heb zojuist mijn iPod Touch 16GB uitgepakt.. :-)
Loop gelijk al tegen problemen aan....krijg hem niet herkent in mijn Vista Ulitmate 64 bit. Iemand een oplossing?
Loop gelijk al tegen problemen aan....krijg hem niet herkent in mijn Vista Ulitmate 64 bit. Iemand een oplossing?
Verwijderd
Werkt hier ook niet op mijn ultimate x64.. gelukkig heb ik nog een laptop staan met een 32 bits Vista..Pheebster schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:03:
Heb zojuist mijn iPod Touch 16GB uitgepakt.. :-)
iTunes werkt ook officieel alleen op 32-bits versies van Windows.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Waren ze niet van plan met een update dit toch mogelijk te maken? En kan het via jailbreak?Kaspers schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:06:
Flash kan gewoon niet.
Volgens mij was het al eens eerder gevraagd, maar ik heb net het hele topic even snel doorgelezen en heb er niets over kunnen vinden dus... Maar goed, ik heb nu dus een aantal afleveringen van Friends op m'n iPod gezet, en dan zet hij keurig alle afleveringen in 1 ''Friends-mapje'' als ik op Video's druk. Als ik dan op dat mapje druk, krijg ik alle afleveringen apart te zien, maar in de omgekeerde volgorde als dat ik ze wil. Ik krijg namelijk de nieuwste aflevering bovenaan (in dit geval aflevering 17 van seizoen 2) terwijl de oudste aflevering onderaan staat (aflevering 1 van seizoen 2). Nu weet ik natuurlijk niet hoe Steve Jobs & co. afleveringen kijken, maar ik hou er wel van om gewoon bij de eerste aflevering te beginnen..
Hoe kan ik dus veranderen in welke volgorde m'n Touch de afleveringen weergeeft? 
Edit: Ik heb ook al info over de afleveringen ingevuld bij het Video-tabblad. Namelijk:
Tonen: Friends
Seizoensnummer: 2
Afleverings-ID: s02e01 (weet niet of dit echt noodzakelijk is btw)
Afleveringsnummer: 1
En de naam van het bestand is gewoon Friends.S02E01.DVDrip.XviD-SAiNTS. Dit is voor de rest van de afleveringen ook zo ingevuld (met andere cijfertjes natuurlijk
), dus ik weet niet echt hoe ik het anders zelf kan instellen...
Edit: Ik heb ook al info over de afleveringen ingevuld bij het Video-tabblad. Namelijk:
En de naam van het bestand is gewoon Friends.S02E01.DVDrip.XviD-SAiNTS. Dit is voor de rest van de afleveringen ook zo ingevuld (met andere cijfertjes natuurlijk

[ Voor 21% gewijzigd door Moejo op 13-12-2007 23:59 ]
Misschien nogal stom hoor, maar als je nou gewoon de afleveringsnummers andersom intypt? Dan zet hij wss wel de goeie bovenaanMoejo schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:49:
Volgens mij was het al eens eerder gevraagd, maar ik heb net het hele topic even snel doorgelezen en heb er niets over kunnen vinden dus... Maar goed, ik heb nu dus een aantal afleveringen van Friends op m'n iPod gezet, en dan zet hij keurig alle afleveringen in 1 ''Friends-mapje'' als ik op Video's druk. Als ik dan op dat mapje druk, krijg ik alle afleveringen apart te zien, maar in de omgekeerde volgorde als dat ik ze wil. Ik krijg namelijk de nieuwste aflevering bovenaan (in dit geval aflevering 17 van seizoen 2) terwijl de oudste aflevering onderaan staat (aflevering 1 van seizoen 2). Nu weet ik natuurlijk niet hoe Steve Jobs & co. afleveringen kijken, maar ik hou er wel van om gewoon bij de eerste aflevering te beginnen..Hoe kan ik dus veranderen in welke volgorde m'n Touch de afleveringen weergeeft?
En de naam van het bestand is gewoon Friends.S02E01.DVDrip.XviD-SAiNTS. Dit is voor de rest van de afleveringen ook zo ingevuld (met andere cijfertjes natuurlijk), dus ik weet niet echt hoe ik het anders zelf kan instellen...
Dat heb ik toen gedaan met "25 meest afgespeelde"
*zucht*
Ik blijf tobben. Ik wil heel graag een Ipod Touch, heb er van een vriend van me al eens naar gekeken en het is heel tof. Maar toch, €299,- is echt niet niks, het blijft gewoon veel geld. En eigenlijk wil ik graag de 16GB versie maar ja, komt er nog eens 100 bij.
Dillema
Ik blijf tobben. Ik wil heel graag een Ipod Touch, heb er van een vriend van me al eens naar gekeken en het is heel tof. Maar toch, €299,- is echt niet niks, het blijft gewoon veel geld. En eigenlijk wil ik graag de 16GB versie maar ja, komt er nog eens 100 bij.
Dillema
Heb een vraagje,. Ik ga maandag op vakantie en nu wil ik een aantal films op me ipod kwijt. Echter nu vraag ik me af welke H.264 of MPEG4 jullie kiezen.
Heb nu de film American Gangster geconverteerd met Ipod Touch Converter en hij is bijna 2.5 GB groot, wel erg groot! De kwaliteit is dan wel hoog maar als ik de kwaliteit op laag instel is die alsnog 2.4GB, scheelt dus niks. Hoe krijg ik deze film kleiner, met MPEG4? En zo ja welke is raadzaam.
Kan niet alle formaten uitproberen omdat het converteren bij mij zo lang duurt.
Rob
Heb nu de film American Gangster geconverteerd met Ipod Touch Converter en hij is bijna 2.5 GB groot, wel erg groot! De kwaliteit is dan wel hoog maar als ik de kwaliteit op laag instel is die alsnog 2.4GB, scheelt dus niks. Hoe krijg ik deze film kleiner, met MPEG4? En zo ja welke is raadzaam.
Kan niet alle formaten uitproberen omdat het converteren bij mij zo lang duurt.
Rob
Verwijderd
Ik zou hem gewoon encode in H.264 met een bitrate van 700kbps voor video, 128kbps voor audio en 640x480 als resolutie. Dan krijg je gewoon een mooie encode die niet al te groot is.(±700mb voor 2 uur video)
Vraagje, hoe kom je bij 640x480? Touch is namelijk 480x320....Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 00:08:
[...]
Ja moet wel passen, 10 films encoded in h.264 640x480 normal/high is ongeveer 5 a 5.5GB en 500 nummers is 2GB.
[...]
Als ik een video podcast die niet geschik is voor de touch 'Convert for iPod' dan blijft het orgineel gewoon bestaan en heb je dus een dubbele video.
Ik gebruik IpodTouch Video Converter en daar staat dus alleen 480x320 bij.
[ Voor 6% gewijzigd door Wackmack op 14-12-2007 18:03 ]
uhm touch is 640x480Versteegrob schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 18:03:
[...]
Vraagje, hoe kom je bij 640x480? Touch is namelijk 480x320....
Ik gebruik IpodTouch Video Converter en daar staat dus alleen 480x320 bij.
''H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, ''
http://www.apple.com/ipodtouch/specs.html
ik converteer het naar 640x352 ofzo met easy video to ipod met mpeg4 (MP4)
want die andere kreeg ik met 2 zwarte balken en dacht ook als ik inzoomde nog eens.
[ Voor 9% gewijzigd door fingerhead op 14-12-2007 18:24 ]
Verwijderd
De specs van het display is toch echt 480 x 320 en niet 640 x 480.
Zie pagina één van dit draadje.
Verwijderd
Jeez, Touch z'n batterij gaat tochwel veel te snel op, na minumum een uurtje surfen of video's checken op Youtube, zit de batterij al op 10%
Foei apple
Foei apple
Verwijderd
Dat is wel erg snel! Hij moet toch echt 5 uur ongeveer mee gaan. Doet die van mij in ieder geval wel.
Ik gebruik Vista dus de programmas die jullie gebruiken heb ik niet zoveel en het is niet freeware...
Ja als je alleen muziek luistert is er niks aan de hand, maar zodra je aan de video/games gaat (blackjack blijft verslavendVerwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 18:49:
Jeez, Touch z'n batterij gaat tochwel veel te snel op, na minumum een uurtje surfen of video's checken op Youtube, zit de batterij al op 10%
Foei apple
Zelf ben ik wel tevreden met mijn 16gig al gebruik ik hem alleen voor muziek, misschien dat ik hem met iemand kan ruilen voor de volgende generatie ipod classic wanneer die uitkomt
Verwijderd
Hij moet 5 uur video kunnen afspelen volgens Apple.StephaN900 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:40:
[...]
Ja als je alleen muziek luistert is er niks aan de hand, maar zodra je aan de video/games gaat (blackjack blijft verslavend) gaat het snel. Maar goed dat stond toch ook in de specs?
Zelf ben ik wel tevreden met mijn 16gig al gebruik ik hem alleen voor muziek, misschien dat ik hem met iemand kan ruilen voor de volgende generatie ipod classic wanneer die uitkomt.
- - -
Wat is jullie app top5?
1. Ebook Reader
2. Music/Video Player
3. Summerboard
4. Lights Off
5. Labyrinth
Moet ik de Ebook Reader downloaden voor de touch? Zou super zijn als ik pdf. bestanden kan kijken op me touch. Kan dit echt? En zo ja hoe moet ik ze toevoegne via Itunes?
is het al mogelijk om een soort MSN applicatie te runnen op je touch. en die pictogram op je ''bureaublad'' van je touch te zetten zodat je niet telkens je webbrowser kan openen.
en is het ook mogelijk om meerdere webbrowsers tegelijk te gebruiken?
gisteren eindelijk thuis me Draadloos Wifi netwerk werkend gekregen dus ik heb al veel plezier met me youtube filmpjes
gisteren eindelijk thuis me Draadloos Wifi netwerk werkend gekregen dus ik heb al veel plezier met me youtube filmpjes
Verwijderd
Ebook reader kan je alleen installeren als je hem hebt gejailbroken. De app kan alleen .txt en .html lezen maar er is ook gewoon een pdf viewer te installeren.Versteegrob schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 01:14:
Moet ik de Ebook Reader downloaden voor de touch? Zou super zijn als ik pdf. bestanden kan kijken op me touch. Kan dit echt? En zo ja hoe moet ik ze toevoegne via Itunes?
ApploIM, staat gewoon in de Installerfingerhead schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:07:
is het al mogelijk om een soort MSN applicatie te runnen op je touch. en die pictogram op je ''bureaublad'' van je touch te zetten zodat je niet telkens je webbrowser kan openen.
installer sorry maar wat bedoel je daarmeeScottB schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 15:34:
[...]
ApploIM, staat gewoon in de InstallerMeerdere browsers kan niet, zie ook niet waarom je dat zou willen ?
is dat gewoon te downloaden ofzo? meerdere browsers altijd handig heb er thuis en op me werk altijd meer als 8 openstaan.
Verwijderd
Je kunt met safari meerdere vensters openen, is dat niet wat je bedoelt ?fingerhead schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 19:22:
[...]
installer sorry maar wat bedoel je daarmee. gewoon downloaden via browser ofzo en dan te instaleren rechtstreeks op je ipod?
is dat gewoon te downloaden ofzo? meerdere browsers altijd handig heb er thuis en op me werk altijd meer als 8 openstaan.
Installer is een programmaatje wat je automatisch hebt als je hem jailbreakt. Vanuit dit programma kun je dan allemaal andere programma's installeren (zoals mobilenotes, google maps enz.)fingerhead schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 19:22:
[...]
installer sorry maar wat bedoel je daarmee. gewoon downloaden via browser ofzo en dan te instaleren rechtstreeks op je ipod?
Verwijderd
Gewoon even googlen dan vindt je het zo, maar als je verder nog vragen hebt over hoe je je iPod touch kan jailbreaken moet je niet op GOT zijn.
Hier de regels wat allemaal wel en niet mag op GOT.
Hier de regels wat allemaal wel en niet mag op GOT.
Het beleid is versoepeld. Heel kort door de bocht, mag simlock verwijderen niet en jailbreaken (tot op zekere hoogte) wel besproken worden. Alleen als ScottB een guide wil maken, dan is een apart topic handiger. Immers het is toepasbaar op de iPhone en de iPod touch
.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
ja thx had het gevondenVerwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 21:20:
[...]
Je kunt met safari meerdere vensters openen, is dat niet wat je bedoelt ?
wel fijn iig meerdere browsers en het werkt nog geniaal ook.
maja ik ga hem niet jailbreaken dan maar via browser msn. (was ook meer via omdat ik niet wist of dat je meerdere browsers kon maar nu dus wel dus ik kan gewoon msn in een browser site openen. en dus gewoon msnne
Verwijderd
gewoon msn in een browser site openen. en dus gewoon msnne 
[/quote]
ik gebruik bejive van pagina 1, werkt perfect. tegelijk msn en yahoo open
[/quote]
ik gebruik bejive van pagina 1, werkt perfect. tegelijk msn en yahoo open
Verwijderd
Ik heb een vraagje. Als ik nu een video convert naar h.264 met videora. Kies ik een bitrate van 512. Maar het converten duurt best lang. één uur namelijk, en dit voor een serie van 45min. Best lang dus. Nu is m´n pc ook weer niet super maar dit leek me wel heel lang. Welke settings raden jullie aan?
Hier hetzelfde met Videora
Voor converteren van een hele film ben ik met normale settings vaak een uur of 2 a 3 kwijt. Denk dat het aan m'n "iets" verouderde computer ligt.
Voor converteren van een hele film ben ik met normale settings vaak een uur of 2 a 3 kwijt. Denk dat het aan m'n "iets" verouderde computer ligt.
Ik doe h264, bitrate van 800 ofzo... doetie kleine 10 minuten over een serie van 42 minuten.Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:21:
Ik heb een vraagje. Als ik nu een video convert naar h.264 met videora. Kies ik een bitrate van 512. Maar het converten duurt best lang. één uur namelijk, en dit voor een serie van 45min. Best lang dus. Nu is m´n pc ook weer niet super maar dit leek me wel heel lang. Welke settings raden jullie aan?
Verwijderd
Een duidelijke Nederlandstalige how-to is er al:
http://www.ipodtouchblog....van-111-naar-112-windows/
http://www.ipodtouchblog....van-111-naar-112-windows/
Verwijderd
Damn, heb je een snelle pc? Ik heb maar een athlon 3000 en ben ook niet van plan om up te graden. Misschien over één jaar. Maar vond het wel ziekelijk lang zo. Doe je het met Videora?dbzfan schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:23:
[...]
Ik doe h264, bitrate van 800 ofzo... doetie kleine 10 minuten over een serie van 42 minuten.
ik doe het met easy video to ipod en doe altijd 4 series tegelijk en dan duurt het 45min ofzo. series van 42-45min. (Heroes) Vind het wel ideaal gaat lekker snel en kan je nog eens dingen ernaast doen ook majaVerwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:52:
[...]
Damn, heb je een snelle pc? Ik heb maar een athlon 3000 en ben ook niet van plan om up te graden. Misschien over één jaar. Maar vond het wel ziekelijk lang zo. Doe je het met Videora?
Het kan toch ook met iTunes, op me Mac laat ik het gewoon door iTunes doen en kan ik er natuurlijk nog van alles naast doen. Maarja daar heb ik ook een Mac voor.fingerhead schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:13:
[...]
ik doe het met easy video to ipod en doe altijd 4 series tegelijk en dan duurt het 45min ofzo. series van 42-45min. (Heroes) Vind het wel ideaal gaat lekker snel en kan je nog eens dingen ernaast doen ook majaheb er ook een pc voor ^^
Wat gebruiken jullie als ideale resolutie voor de covert art afbeeldingen?
Ik heb een tijd geleden veel tijd gestoken in het opzoeken en downloaden van enkele tientallen album arts, om nu te ontdekken dat ze vaak eigenlijk iets te klein zijn voor de iPod Touch, waardoor ze er vaag of wat pixelated uitzien.
Ik heb een tijd geleden veel tijd gestoken in het opzoeken en downloaden van enkele tientallen album arts, om nu te ontdekken dat ze vaak eigenlijk iets te klein zijn voor de iPod Touch, waardoor ze er vaag of wat pixelated uitzien.

Is er al een hoesje te krijgen om de Touch zodanig te beschermen dat ie niet heel veel groter wordt, en toch z'n mooie design looks houd?
En welke hoesjes gebruiken de meeste mensen hier?
Tesla M3LR '21
Check sig.... 2x 2.2 ghzVerwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:52:
[...]
Damn, heb je een snelle pc? Ik heb maar een athlon 3000 en ben ook niet van plan om up te graden. Misschien over één jaar. Maar vond het wel ziekelijk lang zo. Doe je het met Videora?
@ Las Vegas, ik heb een pagina terug m'n hoesje gepost...wordtie wel iets groter van...
Verwijderd
Ik gebruik geen hoesje, ik vind dat altijd zo zonde als mensen dat er omheen doen.Las Vegas schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:17:
Is er al een hoesje te krijgen om de Touch zodanig te beschermen dat ie niet heel veel groter wordt, en toch z'n mooie design looks houd?
Zit je telkens dat ding er in en er uit te halen, ben je de helft van het design kwijt, wordt die dikker. En het scherm op de voorkant krast werkelijk niet, de achterkant wel behoorlijk maarja, dat zie je toch niet.
Verwijderd
Ik gebruik het hoesje van Noreve. Hij wordt wel ietsje dikker natuurlijk, maar niet veel. Ziet er wel heel sjiek uit, vind ik.Las Vegas schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:17:
Je kan hem bestellen bij mp3shop.nl voor 43 euro.
Grtx,
Sin
Heeft iemand ervaring met die leather hoesje van Belkin van 35 euro bij mediamarkt ? (ze verkopen hem ook op de apple site)... op het eerste gezicht vind ik het maar een lelijk kut ding. Maar heb toch een hoesje nodig, die touch krast namelijk erg snel..
Kunnen jullie je touch ook niet opladen via usb wanneer er geen itunes geinstalleerd is?
Ik had namelijk m'n computer geformateerd en wou m'n touch opladen. Nog geen itunes geinstalleerd dus en m'n touch laadde niet op!
Ik had namelijk m'n computer geformateerd en wou m'n touch opladen. Nog geen itunes geinstalleerd dus en m'n touch laadde niet op!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees voordat je post <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1263841">De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen</a>!
Lees voordat je post <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1263841">De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen</a>!