"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Nu is een keer na het synchroniseren sommige cover art verloren gegaan, in iTunes wordt alles wel netjes weergegeven maar op mijn Touch missen 5 van de 30 covers. Heb de nieuwste firmware (1.0.2 of zoiets) en hij is niet gejailbreakt
Doe is herstellen, dan zal het er wel allemaal weer staan.
« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »
1.0.2 bestaat volgensmij niet eensbas116 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:44:
1.0.2 is niet de nieuwste firmware, dat is 1.1.2
Doe is herstellen, dan zal het er wel allemaal weer staan.
ff apart vraagje hoe voeg je dan een plaatje toe aan je album in je touch want bij mij staan er alleen maar ??????. en een paar met plaatje. Is het mogelijk dan om een album plaatje aan je nummers toe te voegen.Maksvr schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:09:
Ik heb een vreemd probleem met mijn Touch, alles werkt eigenlijk maar er is een ding dat me stoort. Sinds dat ik al aan het wachten ben op dat ding heb ik al mijn albums van covers voorzien, ziet er nu geweldig uit in iTunes en tot voor kort ook op mijn Touch.
Nu is een keer na het synchroniseren sommige cover art verloren gegaan, in iTunes wordt alles wel netjes weergegeven maar op mijn Touch missen 5 van de 30 covers. Heb de nieuwste firmware (1.0.2 of zoiets) en hij is niet gejailbreakt
If so, kan je uitleggen simpel hoe?
Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10
Selecteer de nummers in ITunes. Rechtermuis klik, "get info" en dan een plaatje slepen naar het vierkante coverart blokje.fingerhead schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:19:
[...]
ff apart vraagje hoe voeg je dan een plaatje toe aan je album in je touch want bij mij staan er alleen maar ??????. en een paar met plaatje. Is het mogelijk dan om een album plaatje aan je nummers toe te voegen.
Dat is zoals ik het doe
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Zorgen dat de albumnamen correct zijn getypt, daarna alles selecteren , rechtermuisknop "album illustraties ophalen". Als je albums hebt waar die het niet doet, selecteer je alle nummers van het album, doe je rechtermuisknop > info, en dubbelklik je op het witte lege plaatje, en kun je zelf een jpgje toevoegen.fingerhead schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:19:
[...]
ff apart vraagje hoe voeg je dan een plaatje toe aan je album in je touch want bij mij staan er alleen maar ??????. en een paar met plaatje. Is het mogelijk dan om een album plaatje aan je nummers toe te voegen.
Verwijderd
Ok.. dan wacht ik nog 10 dagen..Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:30:
Voor iedereen die een hoesje besteld heeft bij Fabrixcases.com: ik heb 'm na 2,5 week binnengekregen. Het duurt dus wat langer, maar je krijgt ze wel!
Verwijderd
Bij mij ook, vandaag binnen.Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:30:
Voor iedereen die een hoesje besteld heeft bij Fabrixcases.com: ik heb 'm na 2,5 week binnengekregen. Het duurt dus wat langer, maar je krijgt ze wel!
lekker een mp3 van 400 euro weg !
Oei, da's wel zuur...wolfster schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:28:
erg fijn.. mijn ipod touch is gestolen.. en mijn verzekering heeft geweigerd een nieuwe te geven..
Hoe is het gebeurd?wolfster schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:28:
erg fijn.. mijn ipod touch is gestolen.. en mijn verzekering heeft geweigerd een nieuwe te geven..
Hoelang gaat trouwens bij jullie de accu mee? Ik heb hem zondagavond opgeladen... ongeveer 2 uur per dag naar geluisterd... 1 filmpje van 20 minuten gekeken en heel ff op internet gezeten.. en net gaf hij de melding dat hij op 20% van de accu zit... Dit vind ik wel vrij snel...
Ik heb wifi altijd uitstaan.Arne schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:31:
Tja, de batterij gaat inderdaad behoorlijk snel leeg tijdens het internetten, of beter nog, het bekijken van YouTube filmpjes. Als je echter je iPod voor video of muziek gebruikt, schakel je best WiFi tijdelijk uit. Dat scheelt echt een hoop!
Nounou, geen reden om te gaan schelden... Je kan je video's omzetten met bv Videora, en ik zag laatst in iTunes een 'Convert for iPod" optie toen ik rechtsklikte...synthesix schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:21:
Heb ik zo vanmiddag mn nieuwe 8Gb schatje bemachtigd, wil itunes er verdomme geen films uit mn bibliotheek op zetten! Hij zegt bij alles dat de iPod ze niet kan afspelen terwijl het gewoon .mov 's zijn? Iemand hetzelfde probleem gehad?
reply in een amerikaans winkelcentrum getypt met mijn ipod
[ Voor 6% gewijzigd door Martijn02 op 29-11-2007 05:55 ]
Verwijderd
Volgende keer bij Interpolis verzekeren, die keren uit of je spullen nu binnen of buiten worden gestolen..wolfster schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:28:

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10
moet je wel 7 euro p/m voor betalen.Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 08:07:
[...]
Volgende keer bij Interpolis verzekeren, die keren uit of je spullen nu binnen of buiten worden gestolen..
Ik heb ook een buitenshuis verzekering. Loop vaak met mijn dslr rond en die is dan ook verzekerd.
Wel balen trouwens...
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Naast dat de iPod Touch een heerlijk apparaat is waar ik uiterst content mee ben heb ik toch enkele vraagjes voor jullie andere gebruikers:
- Is er een mogelijkheid om spelletjes te spelen op de Ipod? Moet toch leuk zijn á la Nintendo DS
- Weet iemand hoe ik het volumeverschil tussen mijn nummers gemakkelijk kan verminderen? Word er helemaal gestoord van
- Mijn geconverteerde video's (middels Videora) worden bijna 2x zo groot....hoort dit en is er een beter converteerproggie?
-
Kraken en spelletjes downloaden.Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:30:
- Is er een mogelijkheid om spelletjes te spelen op de Ipod? Moet toch leuk zijn á la Nintendo DSEn dan bedoel ik de mogelijkheid tot offline gamen....net zoals op een mobieltje.
Instellingen->muziek->geluidscontrole (zie: http://manuals.info.apple...overzichtshandleiding.pdf )- Weet iemand hoe ik het volumeverschil tussen mijn nummers gemakkelijk kan verminderen? Word er helemaal gestoord van
--
Verwijderd
Is het mogelijk om de iPod bijvoorbeeld op een dock-station te hebben staan, en er dan via de wifi muziek op te zetten, en/of af te halen?
Ik heb wel gelezen dat je via dot.tunes (http://www.dottunes.net/) je muziek online kan streamen op je iPod touch... En je kan ook via het ip-adres van bijvoorbeeld je laptop video/muziek streamen.
Ik vraag me dus af of je via iTunes oid dus ook via wifi bij je iPod kan komen.
Verwijderd
Ik dus niet spelletjes downloaden zonder mijn Touch te kraken?? Dat zou echt zonde zijn. Ik ben namelijk niet van plan fratsen uit te halen met mijn Touch..potatox schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:34:
[...]
Kraken en spelletjes downloaden.
[...]
Instellingen->muziek->geluidscontrole (zie: http://manuals.info.apple...overzichtshandleiding.pdf )
Er komt rond eind Januari een SDK uit, waarmee 3rd party developers de mogelijkheid krijgen om zelf programma's te schrijven voor de Touch. Voor die tijd moet je het nog doen met je WiFi online spelletjes.Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:05:
[...]
Ik dus niet spelletjes downloaden zonder mijn Touch te kraken?? Dat zou echt zonde zijn. Ik ben namelijk niet van plan fratsen uit te halen met mijn Touch..
Kies een lagere bitrate bijv. ~386 kbit/sec en resolutie naar 480x272. Geen HQ maar prima te doen op je ipod. Je kunt eventueel ook je framerate lager maken en als je source kleiner is dan 480x272 'm niet laten opschalen.Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:30:
Sinds een maand de schitterende iPod Touch...
Naast dat de iPod Touch een heerlijk apparaat is waar ik uiterst content mee ben heb ik toch enkele vraagjes voor jullie andere gebruikers:
- Mijn geconverteerde video's (middels Videora) worden bijna 2x zo groot....hoort dit en is er een beter converteerproggie?
-
Ik gebruik zelf Super (c) gratis en heerlijke batch functie, ondersteeund alleen (nog) geen subtitle encoding. Hiervoor gebruik ik xvid4PSP heeft een specifieke touch setting ('k heb wel een profiel aangemaakt voor een lagere bitrate, deze is normaal minimaal 512 kbit/sec).
[ Voor 17% gewijzigd door mjl op 29-11-2007 12:53 ]
-------
Je moet dan als volgt te werk gaan, Jailbreak je iPod en ga dan in installer naar uitcl (of zoiets) installeer dat. installeer daarna de firefly media server.Herstart je iPod en ga naar uitcl (of wat er op lijkt) zoek dan naar de entry met iets als firefly.media.server en klik dat aan en klik dan op de bovenste knop en dan de onderste zodat het eerst geladen wordt en dan gestart.Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:34:
Heb net even het topic doorgespit, maar ik heb nog een vraag mbt de wifi-functionaliteit van de touch.
Is het mogelijk om de iPod bijvoorbeeld op een dock-station te hebben staan, en er dan via de wifi muziek op te zetten, en/of af te halen?
Ik heb wel gelezen dat je via dot.tunes (http://www.dottunes.net/) je muziek online kan streamen op je iPod touch... En je kan ook via het ip-adres van bijvoorbeeld je laptop video/muziek streamen.
Ik vraag me dus af of je via iTunes oid dus ook via wifi bij je iPod kan komen.
ga dan naar de iTunes prefs en selecteer mappen delen, klik dan op zoiets als zoeken naar gedeelde mappen en dan zou je hem moeten hebben.klik dan op die map en voer het wachtwoord dottie in en dan zou je toegang moeten hebben. je kan dan via wifi je iPod touch muziek moeten kunnen luisteren maar je kan niet coverflowen en de tags kloppen niet meer.
muziek vanaf je pc op je iPod zetten gaat volgens mij niet maar dat weet ik niet zeker.
Succes!
Ik heb een tijdje terug een ander model van iLuv gekocht, iets simpeler, en iets goedkoper ($50) maar heb hem teruggebracht want de muziek klonk echt vreselijk beroerd. (en de algehele kwaliteit was slecht, licht, dun kunstof, hij kraakte als je hem oppakte, ipod stond er niet stevig in, enz.)SFRtje schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:48:
Iemand die een dergelijk apparaat kent als deze met ongeveer de zelfde prijs? Lijkt me erg super!
Uiteindelijk besloten iets meer geld uit te geven en heb een Logitech PureFi gekocht. Wel een stukje duurder ($129), maar echt 10 keer meer kwaliteit. Zit stevig in elkaar, zit een mooi 'reiskoffertje' bij, waar hij precies in past (de lader past dan weer in het vakje waar normaal je ipod in staat) Er zit een accu in waarmee je ongeveer 10 uur zonder netstroom muziek kan luisteren, en er zit een afstandsbediening bij en hij werkt perfect met de ipod touch (en dat kan niet van alle speakersetjes gezegd worden)
Oh, en had ik ook nog verteld dat het ook nog eens heel aardig klinkt? (je moet natuurlijk geen HiFi verwachten van een portable speaker, dat lukt zelfs de bose-speakersets van $400 niet)
Al iets gehoord? Heb zelf ook een klacht ingediend waarop binnen 48 uur zou worden gereageerd, maar nog niks gehoord.ReCreator schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:38:
[...]
Ja heel irritant. Ik heb gisteren een probleem ingedient via de iTunes factuur.
Als ik een oplossing krijg laat ik het weten.
Verwijderd
Als je namelijk het scherm in verschillende standen houdt beweegt de blind spot, als ik er recht op kijk lijkt het echter gewoon een dode pixel. Ook heb ik nog een mini putje welke je niet ziet als het scherm aan staat.
Mijn vraag dus; is er al iemand met krasjes of putjes op het scherm?
edit; ik ga trouwens HEEEEEEEEEL erg voorzichtig met dat ding om, altijd in zachte zakken etc. Beetje raar dus
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 10:06 ]
Ik heb m laten vallen, maar van ong. 10cm hoogte op een linoleum vloer.. Het scherm zou toch oersterk moeten zijn? Ik vind niet dat het dan zo makkelijk zou moeten barsten, ik heb mn ipod nano 1000x op de grond laten flikkeren en nooit heb ik er een barst in gekregen.
Maar ik ben helaas bang dat ik geen poot heb om op te staan..
Welke ze hardhandig op de tafel en grond bonkte. Ook op het scherm.
En er is niets te zien. Scherm nog intact en ipod werkt ook nog steeds.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Wat denk je zelf? Ik denk dat het moeilijk word. Hij is niet DOA. Anders had je dat meteen gemeld. En spontaan barst zo'n scherm niet. Het is een gebruikersfout (niet expres). En dat valt niet onder garantie.synthesix schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:18:
Zou ik nog een nieuwe kunnen krijgen denk je? Hij is verder ook niet helemaal 100% gaaf nog ofzo
In dit geval kan je je verzekering proberen aan te spreken. Om (een gedeelte van) je geld terug te krijgen. Dan kan je een nieuwe kopen.
uhm miss dat die kan laten zeggen dat een vriend van hem het ding kapot heeft gegooid dan kan je wss de verzekering in schakelen schade aan iemands anders spullen moet je wss voor verzekerd zijn. had een oud collega van me ook gedaan 2 maanden geleden met zijn zoontjes psp die kreeg geld terug (dacht niet alles) maja beter als nietsDarkSide schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:22:
[...]
Wat denk je zelf? Ik denk dat het moeilijk word. Hij is niet DOA. Anders had je dat meteen gemeld. En spontaan barst zo'n scherm niet. Het is een gebruikersfout (niet expres). En dat valt niet onder garantie.
In dit geval kan je je verzekering proberen aan te spreken. Om (een gedeelte van) je geld terug te krijgen. Dan kan je een nieuwe kopen.
Ja, en dat is slim joh. Als een verzekeringsmaatschappij je pakt kom zowel jij, als je vriend op een zwarte lijst.fingerhead schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:01:
[...]
uhm miss dat die kan laten zeggen dat een vriend van hem het ding kapot heeft gegooid dan kan je wss de verzekering in schakelen schade aan iemands anders spullen moet je wss voor verzekerd zijn. had een oud collega van me ook gedaan 2 maanden geleden met zijn zoontjes psp die kreeg geld terug (dacht niet alles) maja beter als niets

over 400 euro doet ie niet echt moeilijk en je kan het toch zo opzetten dat het waar is... hoef alleen een formulier in te vullen.Martijn1899 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:17:
[...]
Ja, en dat is slim joh. Als een verzekeringsmaatschappij je pakt kom zowel jij, als je vriend op een zwarte lijst.En dan kan je alleen terecht bij de extreem dure verzekeraars die speciaal voor mensen met ''een verleden" opereren. Heel slim voor een lousy paar honderd euro.
De kans dat je gepakt wordt is zeker heel klein. Maar als het gebeurd dan zijn de gevolgen niet prettig. Heb accountmanagers van banken ontslagen zien worden voor fraude in schades van een paar honderd euro. Je kan het tevens vergeten om ooit nog bij een financiële instelling aan de slag te kunnen dankzij een mooie registratie in 'EVA'.fingerhead schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:28:
[...]
over 400 euro doet ie niet echt moeilijk en je kan het toch zo opzetten dat het waar is... hoef alleen een formulier in te vullen.
Maar iedereen zijn ding.
ja dat zal wel maar wat boeit financieele crap...Martijn1899 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:32:
[...]
De kans dat je gepakt wordt is zeker heel klein. Maar als het gebeurd dan zijn de gevolgen niet prettig. Heb accountmanagers van banken ontslagen zien worden voor fraude in schades van een paar honderd euro. Je kan het tevens vergeten om ooit nog bij een financiële instelling aan de slag te kunnen dankzij een mooie registratie in 'EVA'.
Maar iedereen zijn ding.
btw het zou niet moeten gebeuren dat het scherm ineens zo kapot is gegaan van zon merk dus je zou gewoon garantie kunnen vragen denk ik. in de wet geld de garantie van 1 jaar ook niet helemaal 100% want als je een tv van sony koopt en hij gaat 2 weken na je garantie kapot ken je gewoon officieel een nieuwe halen. want zon product hoort niet kapot te gaan vooral niet na 1 jaar of 2. ''(kan alleen bij A merken)'' en daar valt apple onder...
Het scherm is ook niet spontaan kapot gegaan. De iPod is gevallen en daardoor is het scherm kapot gegaan.fingerhead schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:36:
[...]
ja dat zal wel maar wat boeit financieele crap...
btw het zou niet moeten gebeuren dat het scherm ineens zo kapot is gegaan van zon merk dus je zou gewoon garantie kunnen vragen denk ik. in de wet geld de garantie van 1 jaar ook niet helemaal 100% want als je een tv van sony koopt en hij gaat 2 weken na je garantie kapot ken je gewoon officieel een nieuwe halen. want zon product hoort niet kapot te gaan vooral niet na 1 jaar of 2. ''(kan alleen bij A merken)'' en daar valt apple onder...
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Het ging helemaal niet over de manier waarop er opgelicht kan worden. Daarnaast spraken we in de laatste 2 posts alweer over de garantie van de iPod.Daedalus schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:49:
[mbr]Zouden we de discussie over hoe je het beste de verzekering kunt frauderen hier niet voeren en het gewoon over de iPod touch hebben?[/]
ja maar je zegt dat ie maar van 10cm hoogte was gevallen ofzo naja dat kan je niet bewijzen maar dat laat nog niet aan de kant dat ie dan zomaar kapot moet gaan? of heb ik nu ngelijk?Martijn1899 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:48:
[...]
Het scherm is ook niet spontaan kapot gegaan. De iPod is gevallen en daardoor is het scherm kapot gegaan.
ik neem als je zoiets koopt dat ie wel tegen een klein stootje moet kunnen en niet ineens het scherm in mekaar moet zitten?
Ik heb mijn iPod touch nu ongeveer 1 maand en heb nu een krasje rechtsboven het scherm en een putje in het scherm. Het krasje is best diep maar het stoort me niet zo en het putje zie je alleen bij een bepaalde lichtsinval. Nou moet ik zeggen dat ik er niet zo heel zuinig op ben, ik leg hem niet bij scherpe voorwerpen maar het blijft een gebruiksvoorwerp. Ik ga binnenkort wel zo'n fabrix hoesje bestellenVerwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:04:
Mijn eerste ipod touch heb ik na een week geruild omdat ik dacht dat ik dode pixels had, nu 2 dagen later met mijn nieuwe ipod dacht ik in eerste weer dat ik last had van een dode pixel maar naar nadere inspectie hiervan blijkt het ( in ieder geval nu ) toch echt een "putje" te zijn in het scherm.
Als je namelijk het scherm in verschillende standen houdt beweegt de blind spot, als ik er recht op kijk lijkt het echter gewoon een dode pixel. Ook heb ik nog een mini putje welke je niet ziet als het scherm aan staat.
Mijn vraag dus; is er al iemand met krasjes of putjes op het scherm?
edit; ik ga trouwens HEEEEEEEEEL erg voorzichtig met dat ding om, altijd in zachte zakken etc. Beetje raar dus.
Dit is btw mijn eerste post vanaf de touch maar ik vind het typen niet zo vloeiend gaan, hebben meer mensen hier last van?
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Verwijderd
Verder vind ik het ding fenomenaal, alleen wordt ie niet in de finder of op buroblad getoond, alleen in iTunes, klopt dat?
Zit er ook een luidspreker op de Touch? Of kan je alleen maar via oordopjes dingen beluisteren/bekijken?
Tesla M3LR '21
Verwijderd
Nee, alleen op de iPhone.Las Vegas schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:26:
Waarschijnlijk vraag ik nu naar de bekende weg, maar ik kan het nergens vinden.
Zit er ook een luidspreker op de Touch? Of kan je alleen maar via oordopjes dingen beluisteren/bekijken?
Ja, maar dat is 'illegaal' en mag hier niet besproken worden. Zie het vorige deel voor wat tipsVerwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 20:15:
aha. Is er een manier waarop dat toch kan?
Verwijderd
heb je hem toevallig met je visa betaald, want dan is die 6 maanden tegen/voor ALLES verzekerd...
On-toppic: Eerlijk gezegd vind ik de afwezigheid van een luidspreker het grootste gemis aan een iPod touch.
Verwijderd
Ik niet. Er is niks erger dan in de bus zitten met die 'stoere jongens' die dan keihard hun (k*t) muziek opzetten op t speakertje van hun mobieltje...Arne schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 09:26:
Kan topic-titel overigens niet veranderd worden in [iPod touch:...], touch zonder hoofdletter dus. Dat is namelijk de officiële naam op de Apple-site, staat wel netter dacht ik zo.
On-toppic: Eerlijk gezegd vind ik de afwezigheid van een luidspreker het grootste gemis aan een iPod touch.
Eens, maar ik denk niet dat veel van die 'stoere' jongens een iPod touch hebbenVerwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 09:37:
[...]
Ik niet. Er is niks erger dan in de bus zitten met die 'stoere jongens' die dan keihard hun (k*t) muziek opzetten op t speakertje van hun mobieltje..
Precies. Da's ook precies de reden dat ik geen touch ga kopen....Arne schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 09:26:
Tesla M3LR '21
Verwijderd
Hoeveel MP3 spelers ken je die er wel een hebben ? anders koop je toch lekker een iPhone.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2007 16:32 ]
ik ken alleen die ene samsung mp3tje maar zelf vind ik het ook behoorlijk irritant die luidspekers.Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:30:
Echt waar, dat gezeur over een speaker hier =/.
Hoeveel MP3 spelers ken je die er wel een hebben ? anders koop je toch lekker een iPhone.
Hoeveel MP3 spelers ken je die WiFi hebben en die in 3 seconden een YouTube filmpje te pakken hebben? Grappige of leuke dingen wil je nu eenmaal wel eens delen met de buitenwereld; persoonlijk vind ik het jammer dat je daarvoor dan alweer een headset behoeft.Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:30:
Echt waar, dat gezeur over een speaker hier =/.
Met de BlueEye krijg je dan:
- een remote, de iPod blijft in je zak en met de remote kan je het volume regelen en een nummer terug of vooruit
- een FM radio met 15 vast te leggen stations
- een koppeling met je mobiele telefoon via bluetooth, je kan dan gesprekken voeren (en kiezen met voicedail) via je iPod.
Het werkt prima. Het is alleen jammer dat de gegevens niet te zien zijn op het display van de touch: het gekozen FM station of het nummer waarmee je belt (werkt wel bij andere iPod modellen). Via eBay ergens voor ongeveer 40 euro gekocht.
- of je stopt de stekker er in -
Verwijderd
1) hoe kan ik er voor zorgen dat de foto's die je overzet op de touch, niet geoptimaliseerd worden, maar hun oorspronkelijke resolutie behouden? Inzoomen is erg lelijk bij geoptimaliseerde pics.
2) is het niet slecht voor de batterij, dat de ipod gelijk gaat opladen als je m aan je pc hangt via usb?
Het grote voordeel van een lithium-ion batterij is dat je hem niet helemaal hoeft te ontladen, voordat je hem wilt opladen. Voor de levensduur maakt het dan ook niet uit of je hem oplaadt wanneer hij nog 25% of 75% vol is.
Maar verbeter mij gerust als ik iets zeg wat niet waar is, zoveel verstand heb ik niet van batterijen.
Als je batterij is opgeladen, dan trekt hij de stroom die nodig is voor gebruik gewoon uit de adapter en wordt de batterij dus niet gebruikt. En om een beetje soepele operatie te hebben, zal hij niet bij 99.9% volle batterij direkt gaan laden naar 100% maar misschien pas bij 95%.
Verwijderd
Bij mijn laptop laad hij de batterij niet meer op als hij vol zit, en dit verminderd de levensduur dus niet, ik weet niet hoe dat bij ipods gaat...
Dit weekend m'n hoesje binnengekregen van fabrix. Een week levertijd
Wel is hij erg mooi, en kwalitatief erg goed.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Je lader blijft warm.... dat klopt, daarom ook altijd de lader uit het stopcontact als je 'm net gebruikt.Cache schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:12:
Maar hij blijft warm en dat is niet goed.
Je lader blijft continu 220V omzetten naar 5 (USB) of 12 (FireWire) ook al laad de iPod niet op!
Ik heb overigens een lader voor in de auto, alleen blijft de ipod bliepen van vol/laden/vol/laden/vol/laden/..... erg irritant bij het luisteren van liedjes via de radio.
[ Voor 10% gewijzigd door mjl op 03-12-2007 14:37 ]
-------
Is het misschien handig om daarom een ander programma te nemen?s
Ik krijg steeds een blauw scherm en dan reboot my pc als ik ipod met mijn itunes wil laten werken. Dus ik heb er nog geen nummer / foto / video op gehad.
Verwijderd
Even een spatie tussen de cijfers en de letters en je probleem is over!Versteegrob schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:57:
Heb eigenlijk 2 dingen, als ik mezelf aanmeld en vul mijn postcode in dan zegt die, voer de postcode in met 4cijfers en 2 letters terwijl ik dat doe.
Succes
Daar geeft Apple o.a. dat het geen kwaad kan om de iPod aan de computer te laten hangen als de iPod volledig is opgeladen. Ook kan tussentijds opladen geen kwaad. Sterker nog, het is eerder schadelijk voor de batterij om hem helemaal leeg te lopen. Dat gebeurt niet bij normaal gebruik, maar wel als je hem helemaal leeg gebruikt en dan bijv. vervolgens een maand lang niet oplaadt.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd
Het lijkt een software probleem omdat het toetsenbord in elke applicatie feilloos werkt. Ook als ik het scherm kantel doet het (dan dus gekantelde) toetsenbord het prima. Ook het unlocken van m'n Touch werkt altijd goed.
Ik heb al het softwarematige al geprobeerd. Gedowngrade naar 1.1.1, weer geupgrade naar 1.1.2. Alles eraf gehaald en leeg geprobeerd. Softreset in de Touch zelf. Hij is uiteraard niet gejailbreaked. In alle gevallen is het probleem hetzelfde.
Kent iemand dit? Anders moet ik dit weekend even naar een dealer hier in de buurt. Op deze manier heb ik echt niets aan het ding.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 00:11 ]
Verwijderd

Apple multifunctioneel
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 14:53 ]
Inderdaad een leuke gadget het enige dat nog mist is een video-uit, wel jammer dat de display-interface niet ondersteund wordt... Ik wacht de nieuwe versie even af! (vandaar dat de oudere goedkoper zijn geworden ...)Vern schreef op zondag 02 december 2007 @ 00:24:
Ik heb de BluEye van Gear4 voor mijn iPod touch gekocht. Deze sluit je aan op de dock van de iPod en vervolgens sluit je je koptelefoon op de BluEye aan. De BluEye komt dus tussen je iPod en je koptelefoon.
Met de BlueEye krijg je dan:
- een remote, de iPod blijft in je zak en met de remote kan je het volume regelen en een nummer terug of vooruit
- een FM radio met 15 vast te leggen stations
- een koppeling met je mobiele telefoon via bluetooth, je kan dan gesprekken voeren (en kiezen met voicedail) via je iPod.
Het werkt prima. Het is alleen jammer dat de gegevens niet te zien zijn op het display van de touch: het gekozen FM station of het nummer waarmee je belt (werkt wel bij andere iPod modellen). Via eBay ergens voor ongeveer 40 euro gekocht.
-------
rare vraag maar is dat niet spiegelbeeldVerwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:59:
Macbook voeding als iPod touch standaard
[afbeelding]
Apple multifunctioneel
maar wel handig voor als je aan je bureau zit. ken ik niet echt in de bus doen (A)
Verwijderd
Ja het is in spiegelbeeld, had hem met photo booth gemaakt misschien komt het daar door.fingerhead schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:48:
[...]
rare vraag maar is dat niet spiegelbeeld
maar wel handig voor als je aan je bureau zit. ken ik niet echt in de bus doen (A)
Ik heb net een iPod Touch 8GB gekocht van chear.nl. Nou heb ik hem net netjes aangesloten, iTunes geinstalleerd en opgeladen, maar ik krijg hem van geen mogelijkheid ontgrendeld. Ik heb hem al gehersteld via iTunes maar dat mocht niet werken. Heb al op verschillende sites en fora's gekeken maar daar werd ik niet veel wijzer van. Kan het mogelijk zijn dat de touchscreen kapot is? Want ik kan namelijk ook niet op "zet uit" drukken
Hopelijk kunnen jullie me verder op weg helpen
Edit : Hij werkt, via iTunes 2x herstelt en hij deed het weer
[ Voor 18% gewijzigd door kuruya op 04-12-2007 20:01 ]
Wilde alleen even kwijt dat ik mij hier ook mateloos aan irriteer. De ene keer gooit ie maar de helft over, de andere keer verwijderd ie alle andere foto's (geen bug, maar vind het wel irritant) en als geen van beide gevallen optreden en alles goed lijkt te gaan loopt iTunes vast.Versteegrob schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:26:
Hoe zit het met fotos overbrengen bij jullie? Dit werkt zo slecht, altijd maar maximaal 10 / 15 fotos dan stopt hij er ineens mee en de fotos zelf zien er heel lelijk uit. Allemaal rare kleuren erop enzo, moet ik ze soms eerst converteren? Nu zijn ze gewoon .jpg

Enige oplossing: iTunes er helemaal tussenuitgooien, wat een prut programma (mening

Je kan een reset proberen aan/uit knop en daarna de home knop ingedrukt houden zie ook eerder dit topic!kuruya schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:50:
Hallo,
Ik heb net een iPod Touch 8GB gekocht van chear.nl. Nou heb ik hem net netjes aangesloten, iTunes geinstalleerd en opgeladen, maar ik krijg hem van geen mogelijkheid ontgrendeld. Ik heb hem al gehersteld via iTunes maar dat mocht niet werken. Heb al op verschillende sites en fora's gekeken maar daar werd ik niet veel wijzer van. Kan het mogelijk zijn dat de touchscreen kapot is? Want ik kan namelijk ook niet op "zet uit" drukkenIk heb al geprobeerd om op Home te klikken en dan verslepen, home ingehoudt houden en dan slepen, slaapknop ingedrukt en dan slepen, slaapknop indrukken en dan slepen.
Hopelijk kunnen jullie me verder op weg helpen
Edit : Hij werkt, via iTunes 2x herstelt en hij deed het weer
succes!
There is always a way
Heb een vraagje over films. Ik heb een paar leuke films waarin Chinees wordt gesproken. Deze heb ik geconverteerd met het programma "Videora iPod Converte" en ik kan ze nu afspelen op me ipod. Alleenn zit er een aparte srt file bij voor de ondertiteling. Is het mogelijk dat ik deze toch op mijn Ipod krijg met engelse ondertiteling?
Zoek eens naar XviD4PSP die kan de subtitle er bij in coderen! (en ja ook voor ipods).Versteegrob schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:40:
Hallo,
Heb een vraagje over films. Ik heb een paar leuke films waarin Chinees wordt gesproken. Deze heb ik geconverteerd met het programma "Videora iPod Converte" en ik kan ze nu afspelen op me ipod. Alleenn zit er een aparte srt file bij voor de ondertiteling. Is het mogelijk dat ik deze toch op mijn Ipod krijg met engelse ondertiteling?
-------
Hahah, precies hetzelfde hierCAFC1905 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:45:
Nou, eindelijk eens een keer reaktie van Apple over het verdwijnen van een eengekocht album na een iTunes/iPod software update. Of ik mijn vraag in het Engels kan stellen. Geen probleem natuurlijk, maar waarom is het klachtenformulier dan in het Nederlands
Heel erg dat ze dit zo aanpakken. Maak dan het formulier Nederlands inderdaad

Ook nog niet de moeite genomen om het mailtje in het engels te vertalen en terug te sturen. Heb het album inmiddels op een mooi schijfje gekocht in de winkel...
Duur albumpje alsnog.. maargoed ze zijn het waard.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Ik heb net een mailtje terug gehad dat hij weer klaar staat om te downloaden, dus dat ga ik vanavond maar eens proberen.ReCreator schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:50:
[...]
Hahah, precies hetzelfde hier
Heel erg dat ze dit zo aanpakken. Maak dan het formulier Nederlands inderdaad
Ook nog niet de moeite genomen om het mailtje in het engels te vertalen en terug te sturen. Heb het album inmiddels op een mooi schijfje gekocht in de winkel...
Duur albumpje alsnog.. maargoed ze zijn het waard.
Dit topic is gesloten.
Lees voordat je post <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1263841">De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen</a>!