[iPod Touch] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 51.200 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Kaspers schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:14:
[...]

De mijne viel laatst kijhard op de badkamervloer.
Hij werkt nog steeds :).
Inderdaad, laatst nog een filmpje gezien waarin een iPhone voortdurend op de grond geworpen werd en deze bleef het ook doen. Qua stevigheid zijn de iPhone en de iPod Touch waarschijnlijk ongeveer gelijkwaardig.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:22
Ja wat wil je, er zit een ijzeren rand rond de Touch, die houd hem wel beschermd :).
Ik stop m'n Touch trouwens ook vaak in m'n achterzak en dan vergeet ik dat vaak als ik op een stoel ga zitten. Nog steeds niks mis met het ding. Verder heb ik een schijt aan hoesjes, beinvloed de gebruikservaring teveel, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost_K
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:38
Hallo allemaal,

Ik heb dan eindelijk mijn touch opgehaald bij de MacMe in Leeuwarden, en ik moet zeggen, het is een geweldig apparaat! Toetsenbord is snel gewend, vooral in landscape mode gaat het meestal wel goed. Alleen doet de magneet nogal eens vreemd, dan zie ik wel het vergrootglas maar niet de tekst die erin staat omdat de tekst dan buiten hrlet scherm valt. Bekend probleem of ben ik de enige die er last van heeft?

Dat was dus een berichtje vanaf de touch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Daar heb ik soms ook last van, dus je bent niet de enige :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
In een nieuwe update voor de iPod Touch zit nu ook de mogelijkheid om calender-events toe te voegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:26
Las 't net op Engadget inderdaad.
Geweldig, kan niet wachten tot ik thuis ben en lekker kan gaan kloten ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord
Ah tof, de reden voor mij om te jailbreaken was vanwege die brakke kalender :)

Iemand trouwens al geprobeerd de wekker te zetten? Je kan wel geluidjes kiezen en dan zou ie moeten piepen als het alarm afgaat, maar dat doet ie niet. Hopelijk is het een bug en gefixed met de nieuwe update...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:21

mjl

Ugh

ScottB schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:52:
Ik hoop ook een dezer dagen mijn invisble shield te krijgen, maar ik zou hem volgens de site maandag al gehad moeten hebben en hij is er nu nog niet :{ Beetje jammer... Ik ga kijken of de gevoeligheid van het scherm aangetast wordt door het invisible shield en als dat niet zo is, dan laat ik hem lekker zitten. Anders gaat de voorkant er meteen weer af :)

Zit er genoeg solution bij om dit te proberen of moet ik een beetje zuinig aan doen ? En heb je zelf ervaring met de voorkant ?
Hebben jullie de invisible shield besteld bij de link in de TS (zo ja hoe lang duurde de levering?) of is er ook een nl site waar je dit "goedkoop" kunt bestellen (zonder >10 euro verzendkosten ...)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
mjl schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:39:
[...]

Hebben jullie de invisible shield besteld bij de link in de TS (zo ja hoe lang duurde de levering?) of is er ook een nl site waar je dit "goedkoop" kunt bestellen (zonder >10 euro verzendkosten ...)
Ik heb 'm hier besteld:

http://www.shieldzone.com/

Shipping is of gratis of iets van $3 ofzo.
Gratis duurt uiteraard langer, met USPS shipping had ik 'm in een dag of 8 ofzo geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Chiron schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:38:
Ah tof, de reden voor mij om te jailbreaken was vanwege die brakke kalender :)

Iemand trouwens al geprobeerd de wekker te zetten? Je kan wel geluidjes kiezen en dan zou ie moeten piepen als het alarm afgaat, maar dat doet ie niet. Hopelijk is het een bug en gefixed met de nieuwe update...
Hey vet! ik wist niet dat dat kon, hij word alleen maar beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Slagroom schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:24:
In een nieuwe update voor de iPod Touch zit nu ook de mogelijkheid om calender-events toe te voegen!
En wat we nog steeds missen:
Mail, Notes, GMaps... ik las dat 1.1.2 al weer jailbreaked is.. ff wachten op de release en dan drop ik de hack er wel weer over heen..

iPod Touch zonder Mail.. dan stelt het apparaat opeens een stuk minder voor (tenminste voor de dotMac users onder ons).

[ Voor 4% gewijzigd door Kaspers op 09-11-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
Vraagje: heb je op de Touch ook een applicatie met zo'n T9 NL woordenboek?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:38:

Het zetten van de wekker gaat bij mij prima en hij gaat ook keurig op tijd af.
Je moet de iPod Touch ná het zetten van de wektijd alleen niet uitzetten, maar
alleen op 'standby' zetten door kortstondig op de wake/sleep button te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
matthijst schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:36:
Vraagje: heb je op de Touch ook een applicatie met zo'n T9 NL woordenboek?
Hij pakt steeds de Engelse, dus nee.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:39:
Oh fuk daarom werd ik vanmorgen niet wakker :P.

[ Voor 47% gewijzigd door Kaspers op 09-11-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Heb net de ipod touch aan Itunes gehangen en er was geen update voor de touch beschikbaar! Waar dat nieuws dan weer vandaan komt!!

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Och jonge hij is gewoon nog niet via iTunes beschikbaar, wacht even een dag en hij staat erop.
Hij valt gewoon al vanaf de Apple servers te downloaden, thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:39:
[...]

Dat heb ik dus gedaan :)

Ik neem aan dat je met uitzetten bedoelt dat je de wake/sleep button langere tijd ingedrukt houdt oid. :?

Ook als je de timer op een minuut zet en laat aflopen, en de ipod gewoon aan laat staan geeft ie wel aan dat de timer op 0 staat, maar er komt geen geluid uit het ding. Terwijl je wel gewoon een geluidssignaal kan selecteren als je 'm instelt. Vreemd..

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:29:
[...]

Dat heb ik dus gedaan :)

Ik neem aan dat je met uitzetten bedoelt dat je de wake/sleep button langere tijd ingedrukt houdt oid. :?
Dat bedoel ik inderdaad.

Ik neem aan dat je de op 'bewaar' drukt zodat de wekker met wektijd in het lijstje komt en dat de wekker dan ook op '1' (ingeschakeld) staat?
Heb ook nog andere piepjes geprobeerd, en die doen het ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
Jawel, het eerste bericht vanaf mn touch :) Mn credit card brande net teveel in de mac winkel in San Francisco. Mooie wisselkoers toch die dollar, en mn dinnetje ook heel blij met de 2nd gen nano (te leen) :)

Goed te horen van die nieuwe update, zo proberen die eeop te zetten vanuit een nieuwe Leopard (again, mooie wisselkoers ;)). Dat niet kunnen invoeren van calandar events was wel schrikken in t vliegtuig net! Maar dat is verholpen zodalijk hopelijk!

De dude in de winkel vertelde me dat je niet losse nummers/albums kunt syncen, alleen playlists, en dat syncen met twee computers ook zéker niet aan te raden is. Ook het als USB stick gebruiken ervan wil niet. Wie weet hier meer van (en dan dus het liefst hoe dat wél moet)?

Nog een vraagje, weet iemand of het mogelijk is te scrollen in een txtfield, zodat ik deze regel niet hoef te wissen om een E in het woord textfield te zetten?

Kenden jullie deze al? Twee keer snel op de enige fysieke knop drukken geeft snelle toegang tot playback controls :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43
Kan iemand mij vertellen of je bij het afspelen ook speakers kan selecteren en afspelen vanaf een media server, zoals dat kan met de iTunes op de mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 15:06
Brick ik hem ook als ik hem herstel via itunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:58

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
DRvDijk schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:06:
De dude in de winkel vertelde me dat je niet losse nummers/albums kunt syncen, alleen playlists, en dat syncen met twee computers ook zéker niet aan te raden is. Ook het als USB stick gebruiken ervan wil niet. Wie weet hier meer van (en dan dus het liefst hoe dat wél moet)?
Je kunt wel losse nummers en albums syncen, weet niet waar die vent dat vandaan haalt, maar het kan wel gewoon. Syncen met twee computers kan "in principe" niet, als je snapt wat ik bedoel ;) Ook het gebruik als USB-stick is niet mogelijk.
Nog een vraagje, weet iemand of het mogelijk is te scrollen in een txtfield, zodat ik deze regel niet hoef te wissen om een E in het woord textfield te zetten?
Ja, gewoon je vinger op de plek zetten waar je de letter moet invoegen. Houd hem langer ingedrukt voor meer precisie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een link met de nieuwe Software voor de ipod touch..

http://www.macfreak.org/readnews.php?newsitem=5924

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op die site staat dat 'ie ook in iTunes komt, maar de mijne zegt nog dat 1.1.1 de nieuwste versie is..

En trouwens, als instructie word gegeven dat je op de restore button moet klikken met de option key ingedrukt, betekend dat dat ik 'm als windowsgebruiker niet kan installeren?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
Update loopt lekker soepel. Leuk dat je nu eindelijk Calendar items kan toevoegen. Voor de rest merk/zie ik niet zo heel veel verschil, maar dat komt misschien nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 21:34
Erg netjes, die iPod Touch, ben er erg blij mee.

Nieuwe firmware is ook fijn, calender items e.d. wijzigen is netjes en ik heb het gevoel dat opstarttijd ook wat ingekort is.

Voor windows gebruikers de volgende instructie om via iTunes de nieuwste firmware te updaten:

Verbind de iPod, start iTunes op en houdt shifttoets ingedrukt terwijl je op de knop herstellen klikt. Dan vraagt iTunes om het nieuwe firmware bestand. Deze selecteren en iTunes gaat dan zijn werk doen. Let wel op: Als je deze handeling uitvoert worden alle bestanden en instellingen verwijdert, dus alles opnieuw synchroniseren daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt, dat ga ik maar eens doen dan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
Ik was niks kwijt hoor. Ging allemaal netjes over
(Onder OS X, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was wel alles kwijt, maar 't stond er zo weer op.
Nieuwe dingen zijn dus de agenda waarbij je wel dingen toe kunt voegen(erg handig natuurlijk),
en wat ik zo even tegen kwam was dat als je vanuit je foto's een foto selecteerd om als achtergrond te selecteren, kun je niet alleen hem gebruiken als achtergrond, maar ook meteen vanuit daar kiezen dat je hem bij een contact voegt.

Verder zie ik wel een bugje, als ik nu mijn foto's in ga en mijn Touch is horizontaal gekanteld, dan draait hij de foto niet, en moet ik hem eerst even verticaal doen, en dan weer terug horizontaal. (niet dat die zo vervelend is, maar ik zou niet weten waarom dat veranderd is, eerst was het namelijk niet zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Ik ben her en der aan zoeken naar de "officiele" update, op de apple.com site dus. Alle sites die ik tot nu toe kan vinden linken naar "externe" sites (volgens mij), vinden jullie dat niet vreemd? Ja heu, hij komt via iTunes ongetwijfeld, maar ik kan ook niet wachten (en ben dus met de download bezig), maar toch .. Wie zegt mij dat dit geen vage versie is? Er gaan alarmbellen rinkelen enzo..

edit: Het is me gelukt via iTunes de officiele versie te downloaden! Op een of andere manier heb ik iTunes of Apple getricked door voorrang te willen in iTunes ofzo, denk ik (6 uur, mag een beetje vage zin zijn hè? ;))

Eerst heb ik die versie die in de links staan geinstalleerd. Vervolgens die download gewist. Nu komt het: op Restore gedrukt in iTunes. iTunes gaat de firmware opnieuw downloaden. Drie keer raden? 1.1.2 :D

[ Voor 26% gewijzigd door DRvDijk op 10-11-2007 06:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij sommige mp3s is het zo dat ze op de iPod Touch skips hebben, maar op mijn pc (de originele mp3) niet...

bij één nummer is het zelfs zo erg dat de ipod na 10seconden uit zichzelf naar het volgende nummer toegaat

hoe is dit mogelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Ik heb de update manuaal gedownload en dan moet ik er een zip file van maken en openen in iTunes met option + klik. Dat heb ik gedaan alleen ik krijg een error :S En volgens bij is er wat ruimte van mijn Touch verspilt, bij other staat 140 MB ongeveer terwijl ik maar 6 foto's heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:45:
[...]
Op die site staat dat 'ie ook in iTunes komt, maar de mijne zegt nog dat 1.1.1 de nieuwste versie is..

En trouwens, als instructie word gegeven dat je op de restore button moet klikken met de option key ingedrukt, betekend dat dat ik 'm als windowsgebruiker niet kan installeren?
Ik moet eerlijk bekennen dat het mij ook nog niet is gelukt om te updaten.
Op deze pagina bij de reacties staat wel omschreven hoe het moet

Je moet de file niet uitpakken gewoon de zip file gebruiken. Als je de optie toets ingedrukt houdt en dan op de restore button klikt krijg je een file dialoog, daarin kies je dan de zip file. De rest gaat vanzelf.
Als dat bij jou niet werkt is er iets goed mis met je iTunes/systeem.

Ik durf het niet aan op de knop herstellen te drukken, omdat ik bang ben dat ik dan alles kwijt ben..

Ga ervan uit dat Apple binnenkort de update via Itunes opgooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Mja idd hoop het ook, ik deed het via de update knop, maarja restore durf ik ook niet :P Dan maar geduldig zijn denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Waarom zit iedereen hier zo in spanning te wachten tot 1.1.2 via iTunes gedownload kan worden ? Heeft niemand z'n iPod hier gejailbreakt of vinden jullie de jailbreak overbodig nu je bij 1.1.2 ook kalenderitems kan toevoegen en bewerken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
misschien een beetje offtopic, maar ik vond het ook zo wat er een speciaal topic voor te openen

Is hier misschien iemand die de iPod gebruikt icm een universal dock en een PC (geen mac). Ik vroeg me af of de afstandsbediening van het universal dock ook gebruikt kan worden om programmas op de PC aan te sturen (iTunes, mediaplayer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
FerdiV schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:02:
Mja idd hoop het ook, ik deed het via de update knop, maarja restore durf ik ook niet :P Dan maar geduldig zijn denk ik...
Inderdaad. Je moet niet via Restore (Herstel) doen, maar gewoon Option + Update

I had trouble with this too, simply download the file, option-click on the update button in itunes with ipod attached, then select the ZIP file (note it must be the ZIP file itself, this is what i had trouble with, since my zip program automatically extracted it for me). After that it should update, and everything should be gravy.

Zo stond 't op MacRumors en zo heb ik 't ook gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Anghell schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:42:
[...]

Inderdaad. Je moet niet via Restore (Herstel) doen, maar gewoon Option + Update

I had trouble with this too, simply download the file, option-click on the update button in itunes with ipod attached, then select the ZIP file (note it must be the ZIP file itself, this is what i had trouble with, since my zip program automatically extracted it for me). After that it should update, and everything should be gravy.

Zo stond 't op MacRumors en zo heb ik 't ook gedaan
Mja helaas lukt dat zo bij mij niet, dan maar w88 :P

EDIT: Ik weet hoe hij wel moet werken. Je moet de "iPod1,1_1.1.2_3B48b_Restore.ipsw.zip" openen, maar als je hem download unzipt de Mac hem en als je hem terug zipt dan krijgt hij een andere naam en veranderd de file geloof ik. Stom dat hij dat automatisch doet dan eigenlijk :P

[ Voor 17% gewijzigd door FerdiV op 10-11-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScottB schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:31:
Waarom zit iedereen hier zo in spanning te wachten tot 1.1.2 via iTunes gedownload kan worden ? Heeft niemand z'n iPod hier gejailbreakt of vinden jullie de jailbreak overbodig nu je bij 1.1.2 ook kalenderitems kan toevoegen en bewerken ?
No way dat ik mijn Touch ga upgraden. Ik ben super tevreden met de jailbreak. Ik wacht persoonlijk die SDK wel af. Die hele update naar 1.1.2 is toch ook niet meer dan het dichten van het tiff exploit lek en dat je kalender items kunt toevoegen. Datzelfde kan je ook realiseren met de Jailbreak. Maar dan krijg je daarnaast nog een boel extra's, e-books, msn, ssh server client/themas/games/webservers/msn/irc/etc.

Ik vraag me dus ook af waarom iemand in godsnaam de 1.1.2 zou willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:03:
[...]

No way dat ik mijn Touch ga upgraden. Ik ben super tevreden met de jailbreak. Ik wacht persoonlijk die SDK wel af. Die hele update naar 1.1.2 is toch ook niet meer dan het dichten van het tiff exploit lek en dat je kalender items kunt toevoegen. Datzelfde kan je ook realiseren met de Jailbreak. Maar dan krijg je daarnaast nog een boel extra's, e-books, msn, ssh server client/themas/games/webservers/msn/irc/etc.

Ik vraag me dus ook af waarom iemand in godsnaam de 1.1.2 zou willen :)
Wat bedoeld iedereen met SDK :S D8 dat dat iets met de iPhone te maken had?

En waarom ik 1.1.2 wil? Omdat ik geen loser ben en me iPod niet jailbreakt.

[ Voor 5% gewijzigd door FerdiV op 10-11-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdiV schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:04:
[...]

Wat bedoeld iedereen met SDK :S D8 dat dat iets met de iPhone te maken had?

En waarom ik 1.1.2 wil? Omdat ik geen loser ben en me iPod niet jailbreakt.
SDK is software development kit. Het is iets wat Apple uitbrengt voor de iPhone en de Touch volgend jaar. Ze beginnen ermee in februari. Je moet het zien als een set tools voor developers zodat die gemakkelijker software voor de Touch / iPhone kunnen schrijven. Eerst wilde Apple geen third party software maar nu zijn ze dus toch overstag. Concreet betekent het dat je volgend jaar nieuwe leuke programma's/games en applicaties voor je Touch kunt verwachten. Alles netjes via Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Ja, en op dat moment is dus jailbreaken wat mij betreft overbodig. Nu vind ik het nog wel handig, alleen met software-updates moet je dus even oppassen, maar ach :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
whizchris schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:38:
misschien een beetje offtopic, maar ik vond het ook zo wat er een speciaal topic voor te openen

Is hier misschien iemand die de iPod gebruikt icm een universal dock en een PC (geen mac). Ik vroeg me af of de afstandsbediening van het universal dock ook gebruikt kan worden om programmas op de PC aan te sturen (iTunes, mediaplayer)?
Ja, ik gebruik het nieuwste universal dock met afstandsbediening om mijn touch aan de pc te hangen.
Ik heb wel moete met de afstandsbediening want de menu knop doet het niet bij zowel mijn ipod nano st gen als bij mijn touch, erg vreemd want ik zou eigenlijk gewoon een menu omhoog moeten kunnen daarmee.
maar om terug te komen op je vraag, ik denk dat het wel mogelijk is maar je zult goed moeten zoeken naar 3rd party apps darvoor of zelf een schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Igor4 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:28:
[...]

Ja, ik gebruik het nieuwste universal dock met afstandsbediening om mijn touch aan de pc te hangen.
Ik heb wel moete met de afstandsbediening want de menu knop doet het niet bij zowel mijn ipod nano st gen als bij mijn touch, erg vreemd want ik zou eigenlijk gewoon een menu omhoog moeten kunnen daarmee.
maar om terug te komen op je vraag, ik denk dat het wel mogelijk is maar je zult goed moeten zoeken naar 3rd party apps darvoor of zelf een schrijven.
Thx voor je reply, een vriend van me heeft zon ding icm macbook. Daar kan je hem ook voor iTunes enzo gebruiken. Doet jouw windows iTunes het ook met de afstandsbediening dan? Of alleen de iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
ScottB schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:44:
Ja, en op dat moment is dus jailbreaken wat mij betreft overbodig. Nu vind ik het nog wel handig, alleen met software-updates moet je dus even oppassen, maar ach :)
Overbodig ?
Voor geen seconde... ik heb echt Mail nodig :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Op het moment dat SDK uit is zullen dat soort programma's gemaakt worden en kun je ze op je iPod zetten zonder dat je hem hoeft te jailbreaken. Dán is jailbreaken overbodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
whizchris schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:30:
[...]

Thx voor je reply, een vriend van me heeft zon ding icm macbook. Daar kan je hem ook voor iTunes enzo gebruiken. Doet jouw windows iTunes het ook met de afstandsbediening dan? Of alleen de iPod.
bij (bijna) elke mac wordt dezelfde afstandsdiening geleverd als die bij je universal dock.
je mac heeft een ontvanger ingebouwd speciaal voor die afstandsbediening.
je kan dan o.a. frontrow bedienen, schijnbaar ook itunes.
een windows pc kan dat uiteraard niet. wel zijn er problemen met mensen met het nieuwe dock dat als ze hun afstandsbediening gebruiken ze ook opeens hun mac bedienen, daarvoor moet je hem koppelen aan je mac d.m.v. infrarood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Bij mij, vandaag 12.30 uur , geeft Itunes nog steeds aan dat de ipod up-to-date is met software 1.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een goedkope ebay hoes maar dan niet van plastic voor de iPod touch. Waar moet ik dan op zoeken op ebay? skin/cover levert alleen maar bagger op, van die plastic troep.
Ik wil iets van katoen waar ik ' em in stop maar dat verkopen ze dus niet op ebay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:16
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:40:
Ik ben op zoek naar een goedkope ebay hoes maar dan niet van plastic voor de iPod touch. Waar moet ik dan op zoeken op ebay? skin/cover levert alleen maar bagger op, van die plastic troep.
Ik wil iets van katoen waar ik ' em in stop maar dat verkopen ze dus niet op ebay?
Is dit niets voor je? Ik heb er zelf ook 1 van.. Niet al te duur imo. (zie ook startpost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update gisteravond handmatig uitgevoerd, en ik ben er totaal niet over te spreken. Hij is nu enorm onstabiel en loopt soms op de meest rare plaatsen vast. Ook heeft hij vannacht 3/4e van z'n batterij opgebruikt terwijl hij gewoon uit stond! Ook de wifi verbinding is niet meer wat hij is geweest (valt weg, kan niets vinden).

Is het mogelijk om terug naar 1.1.1 te gaan? Die versie was eigenlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:16
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:47:
Ik heb de update gisteravond handmatig uitgevoerd, en ik ben er totaal niet over te spreken. Hij is nu enorm onstabiel en loopt soms op de meest rare plaatsen vast. Ook heeft hij vannacht 3/4e van z'n batterij opgebruikt terwijl hij gewoon uit stond! Ook de wifi verbinding is niet meer wat hij is geweest (valt weg, kan niets vinden).

Is het mogelijk om terug naar 1.1.1 te gaan? Die versie was eigenlijk prima.
Is via Itunes herstellen misschien een optie? Bij mij geeft hij daar namelijk nog aan dat 1.1.1 de laatste versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emiel74 schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:00:
[...]

Is via Itunes herstellen misschien een optie? Bij mij geeft hij daar namelijk nog aan dat 1.1.1 de laatste versie is.
Inmiddels geeft hij bij mij aan dat 1.1.2 de nieuwste versie is als ik op herstel druk. Ik herstel hem toch maar even. Misschien is de officiele 1.1.2 beter dan die twijfelachtige die ik gister heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Hallo mede iPod touch bezitters.

Ik ben heel tevreden over het apparaat maar er is een nadeel en dat is dat je niet makkelijk van nummer kan wisselen als je aan het fietsen bent.
andere mensen hebben al aangegeven dat de radio remote het niet op de touch doet.
nu is mijn vraag of het ook mogelijk is de iphone headset met die kleine afstandsbediening erin ook op de touch te gebruiken, zodat je van nummer kan switchen of hem op pauze kan zetten.
en zo nee, zou het mogelijk worden als er dan een klein software appje voor wordt geschreven?
en zijn er al andere mogelijkheden of komen die naar jullie verwachting nog?

alvast bedankt :) ,

Igor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Igor4 schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:10:

Ik ben heel tevreden over het apparaat maar er is een nadeel en dat is dat je niet makkelijk van nummer kan wisselen als je aan het fietsen bent.
andere mensen hebben al aangegeven dat de radio remote het niet op de touch doet.
nu is mijn vraag of het ook mogelijk is de iphone headset met die kleine afstandsbediening erin ook op de touch te gebruiken, zodat je van nummer kan switchen of hem op pauze kan zetten.
en zo nee, zou het mogelijk worden als er dan een klein software appje voor wordt geschreven?

Igor
Ik liep met dezelfde vraag rond. Een aantal mensen gaven telkens hetzelfde antwoord dat alleen de originele ipod oordopjes icm afstandsbediening werken op de Touch.
Aangezien ik de originele dopjes ietwat brakkig vind ga ik toch maar voor de cx300 :+

Hier iTunes ook nog op 1.1.1 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook versie 1.1.2 er maar op gezet. Naar mijn idee werkt alles net ff een tikje sneller en soepeler. Ook het schakelen naar coverview en het weer terugschakelen loopt beter. Er is alleen 1 ding waar ik me een tikje aan erger. Als ik tijdens het bekijken van foto's de ipod draai, draait de foto perfect mee, maar de navigatiebalk blijft gewoon op dezelfde plek staan. Klein verbeterpuntje dus, want dit werkt erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46
Igor4 schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:10:

Igor
Ga het maandag testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Die iPhone earphones hebben een hele andere plug, dus nee, gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

http://www.tuaw.com/2007/...pod-touch-remote-control/

Is dit niet iets voor diegene die hem gebruiken op de fiets?

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, mijn officiële firmware blijkt toch beter te werken. Heb nu geen problemen meer, en alles lijkt wel sneller.

Ik zou trouwens nog wel een goede tip hebben voor firmware versie 1.1.3. Een optie bij instellingen waar je behalve "scherm vergrendelen na X minuten" ook "scherm uitschakelen na X minuten". Het is mega omslachtig om hem telkens te moeten unlocken. Ik heb liever dat hij gewoon aanspringt als je hem aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

Ik vind 1.1.2 ook beter werken. Safari klapt er minder uit en het 'vergrootglas' werkt beter. Vinden jullie overigens ook niet dat de iPod Touch sowieso heel veel batterij verbruikt tijdens het internetten?

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 19:05
Maar jullie hebben allemaal firmware 1.1.2 buiten iTunes geinstalleerd? En dus ook je hele muziek/films collectie opnieuw erop gezet? Dat is mij te omslachtig maar dan moet de update wel snel via iTunes binnen halen te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SFRtje schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:02:
Maar jullie hebben allemaal firmware 1.1.2 buiten iTunes geinstalleerd? En dus ook je hele muziek/films collectie opnieuw erop gezet? Dat is mij te omslachtig maar dan moet de update wel snel via iTunes binnen halen te zijn...
Het is omslachtig qua tijd. Hij herstelt je ipod gewoon, dus je hoeft verder niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje. Ik heb vanmiddag mijn ipod touch gekocht. Ben er echt super blij mee. Nu ben ik hem beetje aan het uitproberen enzow. Zijn er dingen die je er echt op moet hebben of wat je moet weten? heb alle forums gelezen ook alle delen. Het geen wat me nog niet lukte is het erop zetten van films. Hij verschijnt niet in me itunes.Moet hem dan iets van converteren ofsow.Heb er wel iets over gelezen maar kan dat niet meer terug vinden. Kan iemand mij helpen. Super bedankt alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier dat filmware 1.1.2 uit is, maar ik iTunes meld dat versie 1.1.1 de nieuwste versie is. Hoe kom ik aan versie 1.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:06:
Ik lees hier dat filmware 1.1.2 uit is, maar ik iTunes meld dat versie 1.1.1 de nieuwste versie is. Hoe kom ik aan versie 1.1.2
Geduld hebben, ik heb 1.1.2 manuaal gedowload en erop gezet, maar dan kon alleen via Restore en dus was alles van m'n ipod af. Ik denk dat geduld hebben het beste is.

Trouwens wel cool dat je je iPod kunt syncen, iCal wordt dan gewoon geupdate en andersom :) Ook meteen de Bookmarks en Contacts gesynced. Had nooit naar gekeken maar is wel handig eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:18:
Nou, mijn officiële firmware blijkt toch beter te werken. Heb nu geen problemen meer, en alles lijkt wel sneller.

Ik zou trouwens nog wel een goede tip hebben voor firmware versie 1.1.3. Een optie bij instellingen waar je behalve "scherm vergrendelen na X minuten" ook "scherm uitschakelen na X minuten". Het is mega omslachtig om hem telkens te moeten unlocken. Ik heb liever dat hij gewoon aanspringt als je hem aanraakt.
Als je het nodig hebt om bijvoorbeeld je muziek te skippen kun je dit ook doen door twee keer op de home knop (toch?) te drukken. Ben ik gister ook per toeval achter gekomen :) werkt ook als je aan het browsen bent best handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Werkt ook als hij gelockt is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:20

RnB

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:05:
Zojuist ook versie 1.1.2 er maar op gezet. Naar mijn idee werkt alles net ff een tikje sneller en soepeler. Ook het schakelen naar coverview en het weer terugschakelen loopt beter. Er is alleen 1 ding waar ik me een tikje aan erger. Als ik tijdens het bekijken van foto's de ipod draai, draait de foto perfect mee, maar de navigatiebalk blijft gewoon op dezelfde plek staan. Klein verbeterpuntje dus, want dit werkt erg onhandig.
Ik heb ook het idee dat alles net wat soepeler en sneller gaat. :)
Dat met die foto's is naar mijn weten ook zo met 1.1.1, voor mij verder geen probleem;
k browse door mijn foto's door ze te verschuiven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:01:
Ik heb een vraagje. Ik heb vanmiddag mijn ipod touch gekocht. Ben er echt super blij mee. Nu ben ik hem beetje aan het uitproberen enzow. Zijn er dingen die je er echt op moet hebben of wat je moet weten? heb alle forums gelezen ook alle delen. Het geen wat me nog niet lukte is het erop zetten van films. Hij verschijnt niet in me itunes.Moet hem dan iets van converteren ofsow.Heb er wel iets over gelezen maar kan dat niet meer terug vinden. Kan iemand mij helpen. Super bedankt alvast !
Je kan een programma als VisualHub gebruiken om je filmpjes om te zetten in het juiste iPod-formaat. VisualHub is overigens heel erg gebruiksvriendelijk en zou helemaal geen problemen mogen leveren. :)

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
ARGH! De Radio remote werkt niet ondanks dat de dude in de winkel (in Apple's hometown San Francisco nota bene!) zei dat-ie wel zou werken :( Terugbrengen is niet echt een optie (ticket even duur als de Touch zelf ;)), maar dat was het eigenlijk sowieso niet.

Misschien een tip voor Apple in de 1.1.3 update (als die ooit komt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap eigenlijk het verhaal van sommigen nog niet dat je alles wat op je ipod staat kwijt bent als je 1.1.2 erop zet. Gewoon shift indrukken en op update zoeken klikken in itunes, de gedownloade update selecteren en op ok klikken. Daarna werd de update bij mij keurig netjes geinstalleerd en al m'n bestanden stonden nog gewoon op de ipod.

En als je ipod gelockt is kun je inderdaad navigeren door je muziek door twee keer snel achter elkaar op de "thuis" knop te drukken. Dwz vorig nummer, volgend nummer, play/pauze en volumeregeling. Staat ook in de "quick start" handleiding dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WHOEHOE..thanks man!! Dit werkt inderdaad.
Update op je bureaublad. Shift toets indrukken en op update klikken.
Update opzoeken en nu doet kalenderfunctie het!!!

Vaag dat ik op meerdere sites een uitleg tegenkwam die voor mij niet
werkte!! Zouden die een mac gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom die niet gewoon via Itunes de update doet als die update al op de server bij Apple staat. Ik wilde dat vragen aan de service desk maar kreeg bij dat service nummer twee x te horen dat er een kwartier wachttijd was a 10 eurocent per minuut.

las dit op de Apple Support Site:

I called Apple tech. support yesterday, and their answer was that the 1.1.2 is an official Apple update, and will be posted on iTunes within a few days. Of course, they recommended not downloading from a third party site.

[ Voor 30% gewijzigd door marcellux op 12-11-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd via het programma video te converteren maar het is niet gelukt. Het programma donwloaden ging al niet echt soepel en het programma zelf werkt traag. Misschien heeft iemand anders ervaringen of programma's om tv programma's en video's op je ipod te zetten. bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:16:
Ik heb geprobeerd via het programma video te converteren maar het is niet gelukt. Het programma donwloaden ging al niet echt soepel en het programma zelf werkt traag. Misschien heeft iemand anders ervaringen of programma's om tv programma's en video's op je ipod te zetten. bedankt alvast.
http://www.jodix.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb jodix gedownload, maar dan wil ik heb toevoegen in dat programma druk ik op add en dan zegt hij dat hij hem niet kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:46:
ja ik heb jodix gedownload, maar dan wil ik heb toevoegen in dat programma druk ik op add en dan zegt hij dat hij hem niet kan openen.
Video converten voor iPod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Laatst online: 22:17
Ik probeerde net handmatig de firmware van m'n iPod Touch te upgraden, dat ging bijna helemaal goed. Om voor mij onduidelijke redenen liep iTunes vast vlak voordat de upgrade uitgevoerd was (WinXP sp2). Hierdoor was m'n iPod compleet 'bevroren', het scherm bleef maar aangeven dat ik 'm met de USB-kabel moest verbinden. Dat haalde weinig uit, aangezien de USB-poorten niet leken te reageren. Ook een reset (sleep + home button 10 sec ingedrukt houden) haalde niets uit. iTunes herkende het apparaat simpelweg niet. Het scherm bleef de afbeelding tonen dat het nodig was de USB-kabel aan te sluiten, ook al was deze aangesloten. Aan en uitzetten, hard resets, USB-poorten "herstarten" via Apparaatbeheer en de Apple Mobile Service Service opnieuw starten boden geen uitkomst.

Uiteindelijk las ik op Mac Forums dat het indrukken van de home button, tijdens het opstarten van iTunes kon helpen. Dan herkent iTunes dat er een iPod Touch in herstelmodus gekoppeld is en kun je kiezen voor herstellen. Dat ging goed en nu staat er firmware 1.1.2 op, "officieel" gedownloaded via iTunes. Als ik goed gelezen heb kwam dit niet eerder voorbij in de iPod Touch topics, vandaar deze post.

[ Voor 10% gewijzigd door driedees op 13-11-2007 09:14 . Reden: typo's ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 14:23
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:46:
Programma wat tot nu toe altijd (goed) heeft gewerkt bij mij:

Videora iPod touch converter

Gratis en werkt prima, succes!

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Ik gebruik ook vedeora werkt simpel en prima. En is idd gratis.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
1.1.2 werkt weer uitstekend ! iPhone apps uiteraard ook..
Ik mag hier niet naar linken, maar check m'n blog eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 19:05
Update 1.1.2 kan je nu via iTunes zelf downloaden en installeren.
*is aan het dowloaden*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het programma. Werkt echt super goed dat videora.
Weet je misschien ook waar je nieuwe films beetje kan downloaden of series. limeware vind heel weinig. En als ik foto's toevoeg voor bij albums. Dan geeft hij ze niet allemaal weer.In itunes wel maar niet op de touch zelf. Waar kan dat mee te maken hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Laatst online: 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

Ben al een tijdje aan het zoeken maar kan het niet vinden, hoe kan je je touch als hd /usbstick gebruiken. Is dit uberhaupt mogelijk?

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die functie zit niet standaard op de touch, maar het is wel mogelijk op een manier die hier niet genoemd mag worden (voor zover ik alles gelezen en begrepen heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Laatst online: 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:48:
Die functie zit niet standaard op de touch, maar het is wel mogelijk op een manier die hier niet genoemd mag worden (voor zover ik alles gelezen en begrepen heb)
ik heb hem al ge************** :+ maar lukt me niet om hem in deze computer te voorschijn te toveren 8)7

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Klopt, dat kan dan nog steeds niet. Het is daarom ook niet praktisch om hem als USB-stick te gebruiken.

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:46

dbzfan

Nee.

Hoeveel ruimte neemt een standaard xvid tvepje van 40 minuten in op de touch? (350mb.avi) Ik wil er een kopen, maar zit te twijfelen om de 8 of 16 gb...

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

Martijn02

/* No Comment */

Ik heb 2 southpark afleveringen geconverteerd met de standaardinstellingen van videora. Deze werden ongeveer 350mb per stuk. Je kan natuurlijk videora even downloaden (gratis, linkje een paar posts terug), en een van je video's alvast omzetten, dan kan je meteen zien hoe groot het wordt.

Ik ben zelf voor de 16gb gegaan. ben er erg tevreden mee. Mijn (ooit hippe 4gb nano) zat veel te snel vol, en aangezien hier ook video's op gaan heb ik toch maar het zekere voor het onzekere genomen. Daarbij zit ik momenteel in san jose (apple's hometown), is de dollar historisch laag, en kostte een 16gb me hier omgerekend maar 298,70 euro. :D
Nu hopen dat de douane me volgende maand niet gaat vragen of ik wat aan te geven heb

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:58

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Misschien hele stomme vraag maar hoe kan ik eigenlijk zien wanneer mn accu volledig geladen is ?
Ik zie wel rechtsboven dat batterij icoontje maar er komt niks bij te staan of ie vol..

Soms krijg ik ook een zwart scherm met daar alleen op de datum en batterij in het groot te zien. Zo zie ik wel dat er telkens een stapje bij komt. Maar dat zwarte scherm zie ik maar sporadisch en heb zelf ook geen idee hoe ik het op kan roepen.

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:40

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Gisteren na lange tijd zonder internet gezeten te hebben eindelijk weer van alles kunnen updaten... En dus ook mijn Touch geupdate naar 1.1.2. En toe mijn grote verbazing kon ik nu wel kalender entry's maken op mijn touch!

Geweldige update dus gewoon ;)

Fotonerd

• marcellux
Als je de ipod aan de USB poort hebt aangesloten dan laad de accu zich op. Als het scherm na een tijdje op zwart gaat en je drukt dan op de home knop zie je de batterij laden. Als hij aan het laden is zie je een " flits " in de batterij rechtsboven , als die volgeladen is wordt dat het symbool van een stekker. Met update 1.1.2 kun je hetzelfde zien in itunes als je de touch aan het opladen bent en wel aan de linkerkant in de blauwe balk waar je ipod staat vermeld. Je kunt op de Apple site een uitgebreide nederlands talige handleiding downloaden in pdf formaat als je het allemaal nog eens nalezen wil:

http://manuals.info.apple...overzichtshandleiding.pdf

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:58

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Had het inderdaad al nagelezen in de manual maar bij mij veranderde het icoontje maar telkens niet.
Toen ik de iPod aan de lader had en muziek aan het luisteren was viel me zelfs op dat mn accu leeg ging! Conclusie : stroomadapter defect. Heb inmiddels een andere aangesloten en nu snap ik ook wat ze bedoelde in de manual :p

EDIT: Ben tot de conclusie gekomen dat mijn USB lader (origineel Apple) na enige tijd wachten wel weer laad maar dat maar 5 minuten volhoud. Dan stop het laden ineens, de iPod is dan nog niet vol.

Wanneer ik de FireWire lader (origineel Apple) van een collega aansluit blijft deze wel laden en merk ik ook dat mn iPod bijlaad. Heb natuurlijk ook mijn USB lader op de Nano van de collega getest en daar laad ie wel gewoon op 8)7.

Mijn lader komt uit het connection kit die ik toendertijd bij mn iPod 5G gekocht heb. Die zou toch normal moeten functioneren ?

[ Voor 46% gewijzigd door ricost op 15-11-2007 11:44 ]

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

• marcellux
ik heb geen idee over dat soort laders. Ik gebruik gewoon de USB van mijn PC om te laden!

Verwijderd

Om wat voor reden dan ook kan ik geen access krijgen tot de root van mijn iPod touch; zoals hier beschreven staat. Ik heb jailbreak uitgevoerd, WinSCP geinstaleerd, correct IP adres en root/alpine ingevoerd maar ik krijg connection timed out. Overal gezocht; niemand lijkt hetzelfde probleem te hebben.

Iemand?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 20:15 . Reden: Typo. ]

Verwijderd

-Daniël- schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:34:
Om wat voor reden dan ook kan ik geen access krijgen tot de root van mijn iPod touch; zoals hier beschreven staat. Ik heb jailbreak uitgevoerd, WinSCP geinstaleerd, correct IP adres en root/alphine ingevoerd maar ik krijg connection timed out. Overal gezocht; niemand lijkt hetzelfde probleem te hebben.

Iemand?
Voer je alphine in of alpine ? Als je alphine invoert, is het te begrijpen, want het passwoord is toch alpine ? :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:44:
[...]

Voer je alphine in of alpine ? Als je alphine invoert, is het te begrijpen, want het passwoord is toch alpine ? :P
Ik voerde gewoon alpine in, echter spelde ik het verkeerd in mijn post.

Iemand ideeen? Heel irritant dit.

• Igor4
-Daniël- schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:34:
Om wat voor reden dan ook kan ik geen access krijgen tot de root van mijn iPod touch; zoals hier beschreven staat. Ik heb jailbreak uitgevoerd, WinSCP geinstaleerd, correct IP adres en root/alhine ingevoerd maar ik krijg connection timed out. Overal gezocht; niemand lijkt hetzelfde probleem te hebben.

Iemand?
Ik heb hetzelfde probleem, probeer eens de firmware van je router te updaten.
bij mij is het wel gelukt maar sinds kort doet hij het weer niet en kan hij hem weer niet vinden.
zorg i.i.g. dat openssh is geinstalleerd en probeer het eens op een ander draadloos netwerk bij iemand anders. :)

Als dit te ver ging om over te praten met betrekking tot de jailbreak policy dan hoor ik dat graag.

Verwijderd

Igor4 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:15:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, probeer eens de firmware van je router te updaten.
bij mij is het wel gelukt maar sinds kort doet hij het weer niet en kan hij hem weer niet vinden.
zorg i.i.g. dat openssh is geinstalleerd en probeer het eens op een ander draadloos netwerk bij iemand anders. :)

Als dit te ver ging om over te praten met betrekking tot de jailbreak policy dan hoor ik dat graag.
Hmm, firmware van de router is laatst al geupdate (laatste versie). Ook al bij een ander netwerk geprobeerd; lukt ook niet. Word er helemaal gek van 8)7 .
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1263841">De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen</a>!