Ach ja, noem het belachelijk, dat maakt mij weinig uit. Als je op een gemiddelde server speelt heb je het waarschijnlijk ook niet nodig. Maar binnen een clan heb je soms nog een beetje intenre competitie en dan wil je er het meeste uithalen. Daarnaast wat ik al zei: de meeste mensen die BF2 vandaag de dag nog spelen en er + 1000h op hebben zitten, hebben hun ingame-settings exact zo getweakt zodat ze er het maximale voordeel uit halen.
Het is natuurlijk een drogreden: Maar zo pas je je dan wel aan aan je tegenstander. De gemiddelde speler, daar heb je je inderdaad je tweaks niet voor nodig, die hebben doorgaans geen idee van dekking o.i.d. Overigens geeft het ook voordeel bij het ingame recorden van de gameplay.
Er zijn inmiddels, na wat, 7 jaar?, zoveel dingen onststaan waarin je je kan ergeren. Zo zijn er genoeg mensen die het volledig belachelijk vinden als je de G36E gebruikt of een zijn er mensen klik-macro voor de TV-missile heel nromaal vinden. (Dat vind ik dan weer onzin

maar ga je meedoen op een 2vs2 chopper server dan zal de gemiddelde piloot aldaar je wegstemmen omdat je geen macro hebt... )
De een vind een c4-ram niet kunnen of een "tactical-bail" absurd. Sommige staan seat-switchen niet toe (dat kan in het echt ook niet

) anderen trekken claymores @ flag niet.
Gelukkig geven die veelheid aan meningen een veelheid aan clans en servers en daarmee voor ieder wat wils. Ik snap wel dat de settingstweak net wat anders is dan de ingame elementen, maar net zo goed een mening. Als jij je graag laat verrassen, omdat jij de enemy chopper nog niet kan zien en hij jou wel (panning om verder te kijken) maar je wel moreel superieur voelt, dan is dat voor jou een win en voor hem ook. prima toch?
Om een beetje on-topic te blijven: In BF3 zullen deze tweak voordelen wel weer meer opgevangen worden, zoals dat in BFBC2 ook al het geval was. Al valt dat nog te bezien omdat ik uit veel developer tweets en de interviews opmaak dat het voor een breed spectrum aan bestaande pc's speelbaar moet zijn. Drawdistance en rendering van details (lichteffecten) is nu eenmaal een grote factor in de belasting en grote kans dat daarop bezuinigd kan worden in de settings om wat meer fps te halen.
[
Voor 15% gewijzigd door
lredev op 14-02-2011 13:34
]