Battlefield 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 74.610 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
En ik zeg gelijkheid voor iedereen. Ik gun jou een geweldige game ervaring op jou PC, en mezelf ook.
Moet je zelf ook niet uitlokkend gaan reageren..

Off the record, ik speel mijn PC games op een Core I7, 8GB DDR3 en een Nvidia Fermi :)

[ Voor 30% gewijzigd door psychoclown op 09-02-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Modbreak:Zojuist een halve pagina moeten editten en dat is verre van de bedoeling.
Houdt het nuttig, ontopic en vriendelijk, PC vs Console flamewars/discussies zijn noch gewenst noch de bedoeling, niet doen dus!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog leuk bf3 nieuws ?

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
Houdt het nuttig aub :)

[ Voor 85% gewijzigd door psychoclown op 09-02-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:41
Ik hoop wel dat ze voor bf3 wat meer werk doen aan het netwerk gedeelte. Anders krijg je weer dat de stats half werken en nog erger de lag en rubberbanding die je ziet bij bc2. Af en toe kloppen de hitboxen totaal niet met wat je ziet op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Nog even over die 4 klassen. Als deze op dezelfde wijze wordt geimplementeerd als in Battlefield 2142 (nimmer gespeeld, ik heb allergie ontwikkeld voor sci-fi shooters tijdens mijn UnrealTournament periode),
dan ik met deze verdeling van klassen goed leven. :)

Rechtstreeks copy paste van Wikipedia Battlefield 2142:
Assault: The Assault and Medic classes from Battlefield 2 are combined as the Assault kit in Battlefield 2142. The main weapons are assault rifles with unlockable rocket or shotgun add-ons. Other unlocks include advanced first-aid kits which can be deployed to restore the health of anyone standing close to it, smoke grenades for screening, and a defibrillator for reviving fallen comrades. The Assault kit has helmet upgrade that allows the user to determine what type of kit the enemy soldier is using, and assigns the appropriate icon above the "enemy spotted" marker.

Recon: The Sniper and Special Forces classes from Battlefield 2 are combined as the Recon kit in Battlefield 2142. The main weapons are sniper rifles, while there is also an unlockable carbine for close-range encounters. This class can unlock a variety of explosives, including APMs and remote-detonated RDX charges, both of which can kill infantry upon detonation, and the latter can also be used for destroying enemy vehicles, assets and strategic objects (SAT Track, UAV, Orbital Strike and EMP Strike). Another unlockable item is the Active Camo system, which makes the user 90% invisible to other soldiers, but if the user gets too close to an enemy, the user can be easily spotted because of the electronic and static sounds the Active Camo system creates. The Recon kit's helmet upgrade increases the time the "enemy spotted" marker stays on the HUD.

Engineer: The Anti-Tank and Engineer classes from Battlefield 2 are combined as the Engineer kit in Battlefield 2142. The default weapon for this class is a directable anti-vehicle rocket launcher. Other unlockable main weapons include a high-velocity anti-tank rifle lacking guidance systems and an anti-air missile launcher with guidance systems. The equipment unlocks include motion-sensitive anti-vehicle mines, a vehicle repair kit, and a defusing device for enemy explosives. While the other classes carry a pistol as their sidearm, the Engineer class has a submachine gun to compensate for its lack of an anti-infantry weapon. The Engineer's helmet upgrade works similarly to the Assault kit's, but identifies and assigns icons for vehicles instead of infantry.

Support: The Support class from Battlefield 2 remains fairly unchanged for the Support kit in Battlefield 2142. The default weapon is a light machine gun. Unlike other weapons, this machine gun becomes more accurate the longer it is fired. Other unlockable main weapons are a heavy machine gun and a shotgun. The equipment for this class includes ammunition hubs, deployable sentry guns, a sonar device to locate enemy infantry (Northern Strike only), EMP grenades (useful in revealing nearby enemy Recon soldiers using their Active Camo), and individual deployable energy shields. The Support kit's helmet upgrade passively spots any enemy within a certain range that starts using the Active Camo. The cloaked enemy's marker will appear on both the HUD and the mini-map, and both will track as long as the enemy is within the Support's line of sight.
Dus eventueel:
  • Medic kits via Assault klasse (geen Medics met LMG meer :) )
  • Spec Ops kits via Recon klasse
  • AT kits en Anti Air kits via Engineer klasse
Dit zie ik dus zeker zitten. :>

[ Voor 3% gewijzigd door Indy91 op 09-02-2011 22:48 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
4 klassen is zelfs een minder dan in de originele Bf42 (assault, medic, engineer, anti-tank, scout).
Even gezocht naar Bf43 die er drie had: infantry, rifleman, scout, allen in staat om een tank uit te schakelen. Iemand hier dat spel gespeeld?

Ben ook benieuwd of we weer vaste plekken krijgen om te healen zoals in Bf42.
Verder ben ik benieuwd wat ze met de lobby en friendlist icm squads gaan doen.
Indy91 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:04:
Wat me nog enigszins verontrust in het artikel van GI, is dat men zegt dat de mappen weliswaar groter worden dan in BFBC2, maar er wordt geen woord gerept dat de maps net zo groot worden als in BF2. Ik zou het erg jammer vinden als de 64-player maps kleiner zouden worden dan in BF2. :|
Die maps waren veel te groot met veel te veel vlaggen wat resulteerde in de bekende 'wack a mole' gameplay, met een veel en veel minder grote dynamiek dan in Bf42. Die laatste had dan ook vaak zo'n 3 a 4 vlaggen waar zijn opvolger er eerder een stuk of 7 had. (Ook het feit dat de tanks minder dominant waren resulteerde in een laag minder wat de dynamiek nog verder beperkte.)

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Kaap schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:13:
Die elitaire PC=pro, console=n00b mentaliteit die hier soms hangt is echt om te :r Wij betalen net zoveel (vaak nog meer) voor een spel dan PC gamers, maar we moeten het met halve gameplay doen.
Mentaliteit is een ding, voorkeur een andere. Ik hou best van de huidige generatie consoles, alleen niet voor een FPS, juist om de reden die je zelf al aangeeft.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de console mensen, wees aub realistisch.. hardware is gewoon al zo oud.
Of anders vraag je af waarom BFBC2 niet op de PS2 spelen of de oude xbox gespeeld kan worden...

Serieus op de ea uk forum is het gewoon :F .. mensen die blijven zeuren over 64.
Ja ik leef met jullie mee. Maar wees nou is gewoon realistisch.

http://twitter.com/Demize99/status/33523427071496192

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een dikke PR bullshit verhaal. Dat de PC misschien 64 spelers aankan zegt helemaal niets over dat de PC dan de lead platform zou zijn waar ze voor ontwikkeld hebben. Het is misschien de lead platform waarop ze ontwikkeld hebben :+

Ik geloof er niks van.

Waar ik wel in geloof is dat de release een alpha versie zal zijn (het publiek mag betaald testen) en over 2 jaar eindelijk de beta status zal bereiken zoals elke Battlefield game uitgegeven door EA. Uiteraard pas na veel gezeur en protest door de community die men "een enorm warm hart" toedraagt om gezichtsverlies te voorkomen. En op het moment dat bij de beta status het eindelijk een beetje volwassen begint te worden is de opvolger alweer aangekondigd. Als de community ondertussen nog niet versnipperd is geraakt door alle expansions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:27:
Wat een dikke PR bullshit verhaal. Dat de PC misschien 64 spelers aankan zegt helemaal niets over dat de PC dan de lead platform zou zijn waar ze voor ontwikkeld hebben. Het is misschien de lead platform waarop ze ontwikkeld hebben :+

Ik geloof er niks van.

Waar ik wel in geloof is dat de release een alpha versie zal zijn (het publiek mag betaald testen) en over 2 jaar eindelijk de beta status zal bereiken zoals elke Battlefield game uitgegeven door EA. Uiteraard pas na veel gezeur en protest door de community die men "een enorm warm hart" toedraagt om gezichtsverlies te voorkomen. En op het moment dat bij de beta status het eindelijk een beetje volwassen begint te worden is de opvolger alweer aangekondigd. Als de community ondertussen nog niet versnipperd is geraakt door alle expansions.
En daarom ben jij devver :')

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:27:

Ik geloof er niks van.

Couldn't really care less.

Heel veel mensen hadden problemen met BF2. Na 1 patch was dit al opgelost. Er bleef nogal wat gezeik, maar ik heb er altijd plezier aan gehad. Zeker als je ziet hoeveel replaywaarde deze game heeft. Dan is het voor mij die ene patch wel waard. Je kan ook niet alles tot in de treuren blijven testen natuurlijk. Er komt een Beta, dat is goed nieuws. Er worden al veel fouten uitgehaald maar nog niet alles.

Iets wat nauwelijks mogelijk is op zulke immense mappen met 64 players. Of de game moet nog een jaar worden uitgesteld. Maar dan is de community over de zeik omdat ze een game niet op tijd krijgen!

Ook met BFBC2 zo. Dit was vanaf het begin voor mij een topgame, maar iedereen klaagde over de hitboxes, overpowerde wapens etc. Terwijl ik het altijd tof vond en hier nauwelijks iets van heb gemerkt. Er zal vast een kern van waarheid inzitten (M60 anyone?), maar voor een groot deel gaat het ook om mensen die op 30 meter afstand de muisknop indrukken, sprayen met een LMG en dan verwachten dat ze iedereen omleggen.

Zelfs nu lopen er een hoop te zeiken dat de AT4 overpowered is, terwijl je gewoon skills nodig hebt om een chopper uit de lucht te schieten met zo'n ding.

Elke wapen is in de goede handen overpowered :>. En als je dan neer wordt geschoten door 1 headshot terwijl jij op het lichaam schiet, zijn de hitboxes weer niet goed _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zoals al duidelijk gemaakt door DICE zelf, de huidige consoles hebben te zwakke CPU's, GPU's en ook het geheugen blijkt te weinig te zijn.
BC2 zou al het max vragen van de PS3 en Xbox 360. Dit heeft niets te maken met het netwerk, maar met de 5/6 jaar oude hardware zelf.
Daarnaast is het console netwerk niet goed genoeg voor BF3 met 64 players.

Vind het persoonlijk ook vrij moeilijk om maar in te denken hoe BF2 met een controller gespeeld zou moeten worden. Hopelijk komt er weer XFi/Ultra High setting ondersteuning voor de pc zodat er gebruik kan worden gemaakt van de 64MB XFi kaarten. Dit hebben de consoles ook niet, dus hopelijk is de pc versie echt de lead platform:P

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02:04
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:28:
Ja zoals al duidelijk gemaakt door DICE zelf, de huidige consoles hebben te zwakke CPU's, GPU's en ook het geheugen blijkt te weinig te zijn.
BC2 zou al het max vragen van de PS3 en Xbox 360. Dit heeft niets te maken met het netwerk, maar met de 5/6 jaar oude hardware zelf.
Daarnaast is het console netwerk niet goed genoeg voor BF3 met 64 players.

Vind het persoonlijk ook vrij moeilijk om maar in te denken hoe BF2 met een controller gespeeld zou moeten worden. Hopelijk komt er weer XFi/Ultra High setting ondersteuning voor de pc zodat er gebruik kan worden gemaakt van de 64MB XFi kaarten. Dit hebben de consoles ook niet, dus hopelijk is de pc versie echt de lead platform:P
hopelijk ontwikkelen ze em voor de pc en porten ze em naar de console als de nieuwe generatie uitkomt :P

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-08 00:15

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Jongens, leer even te lezen, heb je de posts hierboven wel gezien, het is gewoon niet gewenst hier de hele tijd over de consoles vs pc te hebben, het gaat over de game, dat de console het met 24 moet doen en de pc met 64 is een feit, zolang er geen mogelijkheid is om meer met dezelfde kwaliteit te kunnen implementeren, dan doen ze dat.
Dat verhaal kennen we nu al door en door dus bitte schon kein console vs pc mehr! :9
Dit is sowieso niet ok...
ontopic en niet flamen gaarne.
Indy91 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:13:
Nog even over die 4 klassen. Als deze op dezelfde wijze wordt geimplementeerd als in Battlefield 2142 (nimmer gespeeld, ik heb allergie ontwikkeld voor sci-fi shooters tijdens mijn UnrealTournament periode),
dan ik met deze verdeling van klassen goed leven. :)

Rechtstreeks copy paste van Wikipedia Battlefield 2142:

Dus eventueel:
  • Medic kits via Assault klasse (geen Medics met LMG meer :) )
  • Spec Ops kits via Recon klasse
  • AT kits en Anti Air kits via Engineer klasse
Dit zie ik dus zeker zitten. :>
Zelf zie ik toch liever een aparte sniper/recon en spec ops classs, de AT class is lastig, op zich is de engineer hier wel prima voor idd, de rest ben ik zeker mee eens :)

[ Voor 56% gewijzigd door SouLLeSSportal op 10-02-2011 08:24 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:55

zAo

GPLv2 Fanboy

Volgens @janmeijroos krijgt BF3 dedicated server (op de PC gok ik dan)
Jan Meijroos
Battlefield 3 krijgt dedicated servers, aldus DICE #BF3 #EA

• Indy91
SouLLeSSportal schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 08:19:
[...]

[...]
...
Zelf zie ik toch liever een aparte sniper/recon en spec ops classs, de AT class is lastig, op zich is de engineer hier wel prima voor idd, de rest ben ik zeker mee eens :)
Zolang de Spec Ops een carbine weapon hebben en niet in een Ghillie suit hoeven rond te rennen vind ik
het prima. Op discovery laatst een documantaire gezien over de USMC Recon eenheden. Deze USMC Recon soldaten lagen qua taken en gear dichter bij de Spec Ops dan de bij Sniper. ( De standaard gear was geloof ik de M4 en M14 scoped)

Maar mij voorkeur gaat in ieder geval sterk uit naar de klassenverdeling van BF2142 en NIET de klassenverdeling van BFBC2!

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Indy91 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:21:
[...]

Zolang de Spec Ops een carabine weapon hebben en niet in een Ghillie suit hoeven rond te rennen vind ik
het prima. Op discovery laatst een documantaire gezien over de USMC Recon eenheden. Deze USMC Recon soldaten lagen qua taken en gear dichter bij de Spec Ops dan de bij Sniper. ( De standaard gear was geloof ik de M4 en M14 scoped)

Maar mij voorkeur gaat in ieder geval sterk uit naar de klassenverdeling van BF2142 en NIET de klassenverdeling van BFBC2!
Natuurlijk hoeven spec ops geen ghilliesuit, gewoon de lichtgewicht versie van de assault class met AR carbine versie of smg en met suppressor als wapen ipv normaal wapen. Ook zou ik daar wat leuks voor bedenken als een JDAM strike op een laserguided plek, beetje zoals de mortar strike, of off map airstrike op een of andere wijze.
Dan zou je die ook nog iets van een stun grenade optie kunnen geven zodat je makkelijker gebouwen kan clearen.Natuurlijk ook de optie om c4 ergens op te bonjouren natuurlijk, de sniper dan bv die optie niet geven, iets in die trant zie ik de spec ops werken :)

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 17:02
SouLLeSSportal schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:38:
[...]

..JDAM strike op een laserguided plek, beetje zoals de mortar strike, of off map airstrike op een of andere wijze....
Maar dan niet die CoD-style mortar uit BFBC2.. wat een aanfluiting was dat. Dan graag echte coöp tussen een jet die de raket af vuurt en een spec op die de laser guid'dt :D Als dergelijk teamwork wat oplevert (tactisch /punten) kon dat nog best wel eens werken. Ik vind die elementen die "ineens" van buiten het spel komen een beetje apart.

eigenlijk wil ik gewoon BF2 renewed. Maar vrees dat dat nog wel eens kon tegenvallen...

[ Voor 25% gewijzigd door lredev op 10-02-2011 11:38 ]

• Indy91
Als de Spec Ops klasse kan worden geïmplementeerd zoals jij dat hierboven beschrijft, zou ik helemaal content zijn. :)

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

lredev schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:34:
[...]

Maar dan niet die CoD mortar uit BFBC2 wat een aanfluiting was dat. Dan gaarne echter coöp tussen een jet die de raket af vuurt en een spec op die de laser guid'dt
Het probleem is alleen dat dat dan alleen kan in vliegtuig maps met een pilot/gunner in de cockpit en dat zal hoogstwaarschijnlijk niet elke map zijn. :) het zou ook wel fijner zijn gewoon een laser ipv dat debiele vierkantje waar ik echt geen ene $%#$^$ mee kan, vooral met die stationairy AT lukt dat alleen als je op stilstaande tanks richt of voetvolk ofzo. Ik krijg die dingen maar niet tegen een heli aan. Er zit een of andere lag in gebouwd dat als je ergens richt je er eigenlijk voor moet richten om de raket goed te sturen.
Als ze daar een 'iets' betere versie voor kunnen maken zodat je niet alleen AT maar ook een AA raket hebt, of evt een optie een raket te kunnen locken op een vliegtuig/heli. Als tegenoptie zou Chaff gebruikt kunnen worden, dat zou je dan als pilot 2x kunnen gebruiken ofzo om de inkomende raket te blokkeren.

[ Voor 8% gewijzigd door SouLLeSSportal op 10-02-2011 11:44 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

lredev schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:34:
Dan graag echte co-op tussen een jet die de raket af vuurt en een spec op die met een laser aangeeft waar de bom terecht komt :D Als dergelijk teamwork wat oplevert (tactisch /punten) kon dat nog best wel eens werken.
Spelling is niet jouw sterkste punt of wel ? ;)

Anyway... Delta Force : Land Warrior had dat dus echt jaaaaaaaren geleden en in BF2 schijnen ze dat alleen getest te hebben en verder 0,0 mee gedaan te hebben :X Wordt nou weleens tijd dat een moderne FPS het ook heeft !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• lredev
nero355 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:01:
[...]

Spelling is niet jouw sterkste punt of wel ? ;)
Eigenlijk wel, maar goed.
Anyway... Delta Force : Land Warrior had dat dus echt jaaaaaaaren geleden en in BF2 schijnen ze dat alleen getest te hebben en verder 0,0 mee gedaan te hebben :X Wordt nou weleens tijd dat een moderne FPS het ook heeft !!
Ik wist dat ik het ergens eerder had gezien!

• StealthyPeanut
SouLLeSSportal schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 08:19:
Jongens, leer even te lezen, heb je de posts hierboven wel gezien, het is gewoon niet gewenst hier de hele tijd over de consoles vs pc te hebben, het gaat over de game, dat de console het met 24 moet doen en de pc met 64 is een feit, zolang er geen mogelijkheid is om meer met dezelfde kwaliteit te kunnen implementeren, dan doen ze dat.
Dat verhaal kennen we nu al door en door dus bitte schon kein console vs pc mehr! :9
Leer jij eens lezen aub :).

Ik heb het puur en alleen over de patches voor BF2 / BFBC2. Ik reageer op het feit dat iemand cynisch is over de BF-reeks. Niet over de consoles/pc war.

Verder hadden ze bij BFBC1 ook wel een redelijke optie als "mortar". Je moet zelf de guided besturen die uit de lucht kwam. Dus je had echt het bovenaanzicht van de map, en de camera bovenop de raket zeg maar. Was wel gaaf.

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
zAo schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:57:
Volgens @janmeijroos krijgt BF3 dedicated server (op de PC gok ik dan)

[...]
Kan zijn dat het op alle platformen is anders stond het er wel bij dat het voor de PC was :)

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

StealthyPeanut schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:24:
[...]

Leer jij eens lezen aub :).

Ik heb het puur en alleen over de patches voor BF2 / BFBC2. Ik reageer op het feit dat iemand cynisch is over de BF-reeks. Niet over de consoles/pc war.

Verder hadden ze bij BFBC1 ook wel een redelijke optie als "mortar". Je moet zelf de guided besturen die uit de lucht kwam. Dus je had echt het bovenaanzicht van de map, en de camera bovenop de raket zeg maar. Was wel gaaf.
Op zich met je eens, maarrr je houd met je post die discussie wel in stand door te reageren op lichteye. Maar goed het is iig weer ontopic zo, dus laten we zo houden :)

• Saxsymbol
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-08 13:00
Dit wordt een top spel, ik hoop alleen dat ze wel de basis van BF2 overhouden. Ik zou hem alleen al kopen als het dust systeem weg is!

• nero355

nero355

Saxsymbol schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:37:
Ik zou hem alleen al kopen als het dust systeem weg is!
AIX mod voor BF2 had dat : Heeeeeeerlijk om gewoon de hele map te kunnen zien :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

nero355 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:40:
[...]

AIX mod voor BF2 had dat : Heeeeeeerlijk om gewoon de hele map te kunnen zien :)
Ja in bc2 heb je ook die lage zon of sneeuw of stof die ervoor zorgt dat je eigenlijk nooit heel veel verder dan 150-200 meter kan zien :( dat mag ook van mij wel weg.

Verwijderd

Modbreak:Volgens mij moet je mijn post, psychoclown in "Battlefield 3", nog eens lezen want je begrijpt er niet al te veel van.

Nogmaals, een PC vs Console discussie over welk platform nou beter is etc is gewoonweg ongewenst. Tuurlijk mag er over beide platforms gesproken worden en met elkaar vergeleken worden maar dit is dus duidelijk niet de manier. Graag nu weer ontopic.

Overigens als je het niet eens bent met een moderatie neem je contact op met de desbetreffende mod of desnoods heel de lokale crew maar niet in het topic.

[ Voor 82% gewijzigd door psychoclown op 10-02-2011 17:02 ]

Verwijderd

DICE zelf vergelijkt BF3 op de pc wel met de mindere console versies, ze zijn hier nog trots op ook nog.

• lredev
Er zijn 2 verschillende dingen..

Het dust / snow effect in BC2, waardoor je soms nog geen hand voor ogen kon zien en de fog, zoals in BF2, waardoor je ongeveer zover kan zien als de TV-missile reikt kan zien.

Waar het in BF2 niet helemaal eerlijk was bij de introductie, want met betere hardware kon je de draw-distance op maximaal hebben, waardoor je in een met name een jet, een chopper of als sniper toch een aanzienlijk voordeel had tegenover mensen die dit niet konden draaien.

Nu moet ik wel zeggen dat draw-distance een van de weinige dingen is die ik op maximaal heb in BF2. Veel andere dingen kan je beter wat lager zetten want dan zie je veel meer. (i.e. snipers in a bunker, no shadows = win :) )

De autocorrecting draw van BC2 vind ik trouwens verschrikkelijk lelijk. Ik hoop dat die dynamisch halfrenders of hoe je zoiets ook noemt, wegblijft uit BF3.. Dan heb ik liever gewoon "fog of war"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

lredev schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:14:
Er zijn 2 verschillende dingen..

Het dust / snow effect in BC2, waardoor je soms nog geen hand voor ogen kon zien en de fog, zoals in BF2, waardoor je ongeveer zover kan zien als de TV-missile reikt kan zien.

Waar het in BF2 niet helemaal eerlijk was bij de introductie, want met betere hardware kon je de draw-distance op maximaal hebben, waardoor je in een met name een jet, een chopper of als sniper toch een aanzienlijk voordeel had tegenover mensen die dit niet konden draaien.

Nu moet ik wel zeggen dat draw-distance een van de weinige dingen is die ik op maximaal heb in BF2. Veel andere dingen kan je beter wat lager zetten want dan zie je veel meer. (i.e. snipers in a bunker, no shadows = win :) )

De autocorrecting draw van BC2 vind ik trouwens verschrikkelijk lelijk. Ik hoop dat die dynamisch halfrenders of hoe je zoiets ook noemt, wegblijft uit BF3.. Dan heb ik liever gewoon "fog of war"
ALS ze dan dikke zandstorm/mist/sneeuw effecten gebruiken doe het dan in een map waar je toch al niet echt kan sniperen en vooral close quarters combat hebt ofzo. Laat grote maps dan maar met een fog of war werken, het is idd niet handig dit van de pc af te laten hangen, dan hebben dikkere pc's gewoon voordeel met de afstand dat je wat kan zien. Dat kan in een game als dit gewoon niet, helaas is het waarschijnlijk te zwaar om de complete map volledig te laten zien op een normale pc, lees iets van dual core e6600 met 9800gt of 4850 en 4 gig of je moet de settings enorm laag zetten. Daar had ik zelf nog niet aan gedacht dus je hebt idd een goed punt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Zeuren over drawdistance maar zelf de shadows uitzetten zodat iedereen als een zwerende vinger door het level loopt: fail.

Naast dat het er niet uitziet verkrijg je, imo tenminste, een oneerlijk verkregen voordeel op de andere spelers. Bij bc2 vind ik het veel beter geregeld. De visuals liggen daar veel dichter bij elkaar tussen de verschillende instellingen, waardoor de visuele handicap voor iedereen gelijk is.

BF2 kon je door alles op low behalve resolutie en drawdistance een enorm voordeel behalen, bijna gelijk aan quake 2 in de hoogtijdagen, waar door middel van lighting settings het hele level oplichtte. Dat kon iedereen, maar ik blijf van mening dat je een spel moet spelen zoals de makers bedoeld hebben, en dan het liefst alles max.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

skullsplitter schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 08:44:
Zeuren over drawdistance maar zelf de shadows uitzetten zodat iedereen als een zwerende vinger door het level loopt: fail.

Naast dat het er niet uitziet verkrijg je, imo tenminste, een oneerlijk verkregen voordeel op de andere spelers. Bij bc2 vind ik het veel beter geregeld. De visuals liggen daar veel dichter bij elkaar tussen de verschillende instellingen, waardoor de visuele handicap voor iedereen gelijk is.

BF2 kon je door alles op low behalve resolutie en drawdistance een enorm voordeel behalen, bijna gelijk aan quake 2 in de hoogtijdagen, waar door middel van lighting settings het hele level oplichtte. Dat kon iedereen, maar ik blijf van mening dat je een spel moet spelen zoals de makers bedoeld hebben, en dan het liefst alles max.
Dat is zijn keuze of je het daar eens mee bent is aan jezelf maar UITzetten kan iedereen, AAN zetten of max draaien kan niet iedereen, dat is een groot verschil.
Ik zie natuurlijk ook het liefst dat een game op max en voor iedereen gelijk is maar dat is nou juist wat bij de pc praktisch niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25
SouLLeSSportal schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:43:
[...]

Ja in bc2 heb je ook die lage zon of sneeuw of stof die ervoor zorgt dat je eigenlijk nooit heel veel verder dan 150-200 meter kan zien :( dat mag ook van mij wel weg.
Helemaal mee eens.
Het kan misschien wel real zijn, dat je sneeuw en zand ziet opwaaien vanaf de grond. maar het is behoorlijk irritant.
ik heb liever een clear gamemap,

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeff ik wil absoluut niet dat er effecten uit worden hehaald, het stoord mij toch niet in bc2.
Het maakt het juist mooier en op low zie ik niet meer of beter gelukkig.

Zins ik bc2 speel wil ik niet meer van die games spelen die er onrealistisch uit zien, zolas 1000 meter helder voor je uit kunnen kijken, tenzij het weer goed is natuurlijk, maar niet in iedere map. Zoals weers verandering in een game lijkt mij tof, gewoon in een level van bewolkt weer naar zonnig weer, of dat het in eens gaat regenen. Verder de stand van de zon ook, en dat de zon net opduikt boven de berg, en dat je dan de schaduw van die berg over het land langzaam ziet bewegen :9 :9 _/-\o_ :9~

Ik speel alleen nog maar realistiche games, omdat andere games mij niet meer kunnen vermaken,
daarom speel ik momenteel bc2 helemaal kapot en two worlds 2 ook.
Helaas zijn er veel te weining games met realistme er in.
Trouwens in bc2 heb je ook gewoon een arrdbevinkje als een huis in elkaar donderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

SouLLeSSportal schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:09:
[...]

Dat is zijn keuze of je het daar eens mee bent is aan jezelf maar UITzetten kan iedereen, AAN zetten of max draaien kan niet iedereen, dat is een groot verschil.
Ik zie natuurlijk ook het liefst dat een game op max en voor iedereen gelijk is maar dat is nou juist wat bij de pc praktisch niet mogelijk is.
Read between the lines: bc2 heeft veel kleinere verschillen in voordeel dan bij BF2 ooit mogelijk was, hetgeen altijd eerlijker is. Grootste verschil komt door de technische beperkingen ttv BF2.
Pykow schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:34:
[...]

Helemaal mee eens.
Het kan misschien wel real zijn, dat je sneeuw en zand ziet opwaaien vanaf de grond. maar het is behoorlijk irritant.
ik heb liever een clear gamemap,
Geheel clear is ook onzin, maar bc2 heeft wel een overdaad aan stof en sneeuw in sommige levels. In andere levels echter volledig schoon, ergens daartussenin of afhankelijk van weer of tijd systeem zou toffer zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door skullsplitter op 11-02-2011 09:49 ]

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

skullsplitter schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:45:
[...]

Read between the lines: bc2 heeft veel kleinere verschillen in voordeel dan bij BF2 ooit mogelijk was, hetgeen altijd eerlijker is. Grootste verschil komt door de technische beperkingen ttv BF2.

[...]

Geheel clear is ook onzin, maar bc2 heeft wel een overdaad aan stof en sneeuw in sommige levels. In andere levels echter volledig schoon, ergens daartussenin of afhankelijk van weer of tijd systeem zou toffer zijn.
Daar ben ik het ook wel mee eens, helemaal 100% zicht is A. niet echt realistisch en B. long range wapens heeft bakken met voordeel. Een goede middenweg of wat variatie lijkt me het beste.

Het lijkt me helemaal mooi als je bijvoorbeeld een soort van verandering van weer in bijvoorbeeld een rush map krijgt in dit geval eentje waar je als aanvallend team van een vrij open stuk met goed zicht qua weer naar een licht bebouwde defensielinie moet om de xcoms te veroveren. Nadat de eerste 2 xcoms zijn verkregen, dan verschuift de map een stuk naar een veel dichter bebouwd gedeelte. Het weer verslechterd echter en de lichte bewolking veranderd in een stromende regenbui. Resultaat: snipen is er niet echt meer bij en die zullen dan of het moeten doen met sterk verminderd zicht of een andere class/ evt wapen kiezen :) Zulke dynamiek lijkt me echt heel gaaf. Van die random veranderingen kunnen op zich ook wel maar dat kan behoorlijk voordeel of nadeel opleveren bij het aanvallen of verdedigen.

Een ander voorbeeld, als verdedigers heb je een woestijnmap, vrij open in een bepaald punt, zeg tweede verdedigingslinie, daar is een vrij open stuk waar de verdediging relatief veel zicht heeft maar ook weer vrij gemakkelijk te benaderen is door de aanvallers. De twist is dat er langzaamaan een zandstorm ontstaat(evt met een melding voor iedereen, 5 minuten voordat die er is). Het is dus voordelig/relatief eenvoudig de aanvallers tot die tijd tegen te houden, daarna valt dat gehele voordeel weg, resultaat, de aanvallers zijn in het voordeel door steeds verslechterend zicht. De storm duurt ook weer iets van 5 minuten en daarna verbeterd het zicht weer. Dit kan dan helpen de verdedigers bij goede verdediging die plek nog langer te behouden (als een soort van beloning) of bij verlies vanaf de volgende linie de aanvallers weer beter tegen te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Atmospherische lichtbreking: woestijnen hebben minder problemen met verzichten maar kunnen stuivend zand hebben, bossen en bergen hebben echter last van vocht en daardoor wat minder zicht over langere afstand. In een stad speelt smog de sniper parten, maar geheel het zicht ontnemen zoals in BC2 regelmatig gebeurt (zowel in sp als in mp zie je soms echt geen kut) vind ik zeer ongewenst.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:24:
[...]
Het lijkt me helemaal mooi als je bijvoorbeeld een soort van verandering van weer in bijvoorbeeld een rush map krijgt in dit geval eentje waar je als aanvallend team van een vrij open stuk met goed zicht qua weer naar een licht bebouwde defensielinie moet om de xcoms te veroveren. Nadat de eerste 2 xcoms zijn verkregen, dan verschuift de map een stuk naar een veel dichter bebouwd gedeelte. Het weer verslechterd echter en de lichte bewolking veranderd in een stromende regenbui.

Een ander voorbeeld, als verdedigers heb je een woestijnmap, vrij open in een bepaald punt, zeg tweede verdedigingslinie, daar is een vrij open stuk waar de verdediging relatief veel zicht heeft maar ook weer vrij gemakkelijk te benaderen is door de aanvallers. De twist is dat er langzaamaan een zandstorm ontstaat(evt met een melding voor iedereen, 5 minuten voordat
die er is)
Zandstormen had je ook in het eerste gedeelte van de map Fallujah Region van Project Reality.
Als aanvaller had je dan het voordeel dat je dichter bij het over te nemen dorpje kon komen. Ik vond het geweldig. De personen die op dat moment 5 meter van je verwijderd waren kon je haast niet meer zien. Iemand herkennen aan de hand van het uniform was al helemaal moeilijk.
Ik ben meer de voorstander van random weersomstandigheden. Het voor- of nadeel dat een team hiervan van ondervind, vind ik in het kader van het realisme dan van minder belang.

Ik hoop ook trouwens dat er een optie voor hardcore modus komt met:
Geen crosshairs, 2 shots = kill en géén onnozele nametag (rood/blauw) boven je hoofd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Tactical breakdown _O_

Afbeeldingslocatie: http://www.offdutygamers.com/wp-content/uploads/BF3-TacticalBreakdown.jpg?

_O_

[ Voor 84% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-02-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 21:50
nieuw ? deze scans zijn toch al 3 a 4 dagen oud ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:23
Jup :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

bovenstaande plus een van de links is niet goed, staat een s bij de /img code :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Oh, zal vast niet nieuw zijn dan denk ik :o. Heb de tekst even aangepast :).

Ik had de laatste pagina's vluchtig doorgebladerd en zag nergens deze foto's. Zal vast wel een link hebben gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

StealthyPeanut schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:28:
Oh, zal vast niet nieuw zijn dan denk ik :o. Heb de tekst even aangepast :).

Ik had de laatste pagina's vluchtig doorgebladerd en zag nergens deze foto's. Zal vast wel een link hebben gestaan.
pagina 22 geplaatst door energy ;)
Is geen ramp, mss ff wat kleinere plaatjes of links van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SouLLeSSportal schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 08:28:
[...]

ALS ze dan dikke zandstorm/mist/sneeuw effecten gebruiken doe het dan in een map waar je toch al niet echt kan sniperen en vooral close quarters combat hebt ofzo. Laat grote maps dan maar met een fog of war werken, het is idd niet handig dit van de pc af te laten hangen, dan hebben dikkere pc's gewoon voordeel met de afstand dat je wat kan zien. Dat kan in een game als dit gewoon niet, helaas is het waarschijnlijk te zwaar om de complete map volledig te laten zien op een normale pc, lees iets van dual core e6600 met 9800gt of 4850 en 4 gig of je moet de settings enorm laag zetten. Daar had ik zelf nog niet aan gedacht dus je hebt idd een goed punt. :)
Bij een kamaraad draaide BC2 gewoon goed op max met een dual core icm een 8800GT en 4GB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:00:
[...]

Bij een kamaraad draaide BC2 gewoon goed op max met een dual core icm een 8800GT en 4GB ram.
op wat voor resolutie dan? dat maakt nogal verschil, ik kan hem ook wel op max draaien op 800 x 600 :')
Echter 1050 x 1680 lukt net niet zonder fps drops zo af en toe met mijn huidige setup. Wat niet ligt aan de videokaart gok ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
  • Laatst online: 12-07-2024
BC2 is net aan goed speelbaar met twee 8800gt's in sli op high met 1280*1024 pixels :P
met quadcore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25
ik heb BC2 niet meer getest op mijn systeem, nadat ik mijn videokaart heb vervangen van een GT320 naar EVGA GTX460 EE FTW @ 850mhz

Daarnaast zijn realistische shooters niet echt mijn ding meer. Vaak moet ik echt heel mijn clip kapot schieten op een speler, voordat die kapot gaat.
misschien komt het door lag of dat ik gewoon niet snap waar die hitboxen zitten.

ik heb gewoon te veel Team Fortress 2 gespeeld. dus ben ik slecht geworden in games als dit.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
skullsplitter schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:30:
Atmospherische lichtbreking: woestijnen hebben minder problemen met verzichten maar kunnen stuivend zand hebben
Denk ook aan 'heat rippling', dat zal - zeker voor snipers - behoorlijk invloed kunnen hebben. Lijkt me ook goed te kunnen met wat shaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
Hopelijk geld straks die bullet drop voor alle wapens dan alleen maar de sniper als bij BC2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Pykow schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:28:
ik heb BC2 niet meer getest op mijn systeem, nadat ik mijn videokaart heb vervangen van een GT320 naar EVGA GTX460 EE FTW @ 850mhz

Daarnaast zijn realistische shooters niet echt mijn ding meer. Vaak moet ik echt heel mijn clip kapot schieten op een speler, voordat die kapot gaat.
misschien komt het door lag of dat ik gewoon niet snap waar die hitboxen zitten.

ik heb gewoon te veel Team Fortress 2 gespeeld. dus ben ik slecht geworden in games als dit.
Deze logica ontgaat me of moet ik het zo begrijpen: je speelt geen realistische shooters OMDAT je je hele clip erop moet loslaten? Dan is het idd wel irritant :)
Ik zit met een e6750 op 3,52ghz +4 gig en amd 6850 maar ik krijg wel fps drops als ik alles op max zet, op 1050 x 1680.
YopY schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:35:
[...]

Denk ook aan 'heat rippling', dat zal - zeker voor snipers - behoorlijk invloed kunnen hebben. Lijkt me ook goed te kunnen met wat shaders.
beide lijken me voor BF3 een beetje ver gaan ;)
offtopic:
ik wacht eigenlijk nog steeds op een goede en realistische sniper sim waarbij het er ook nog enigszins normaal uitziet ipv graphics uit het jaar nul... :X
Denk je met deze game dat gevonden te hebben blijkt het dé kanshebber voor slechtste spel van het jaar :'(

[ Voor 28% gewijzigd door SouLLeSSportal op 11-02-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Pukker schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:28:
BC2 is net aan goed speelbaar met twee 8800gt's in sli op high met 1280*1024 pixels :P
met quadcore
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:24:
[...]

op wat voor resolutie dan? dat maakt nogal verschil, ik kan hem ook wel op max draaien op 800 x 600 :')
Echter 1050 x 1680 lukt net niet zonder fps drops zo af en toe met mijn huidige setup. Wat niet ligt aan de videokaart gok ik...
Ligt niet aan je videokaart, maar aan je DualCore processor.
Ik ben onlangs van AMD X2 6000+, naar Phenom II X2 550 naar Phenom II X4 955 gegaan. Mijn frames sprongen vooruit.

Hebben jullie HBAO en Bloom op "OFF" staan? Hebben jullie geluid op headset/low staan? Water op medium? HBAO, Bloom en water kan je gemakkelijk via de handige tool BFBC2 Gossamer's Config Launcher aanpassen, evenals zaken als FOV.

Ikzelf haal in BFBC2 (DX11) op 1920x1080, 4AA,16AF, alles High, bloom/HBAO off, water medium: 75-90 fps.

edit:
Met mijn X2 6000+ en HD4850 haalde ik op 1600x1200, AA off ,HBAO/Bloom "OFF" de rest@medium settings en DX9: 40-45 fps.

[ Voor 5% gewijzigd door Indy91 op 11-02-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
thanks voor de tool :P die had ik nog niet.
maar processor maakt zeker uit. ben ook van een 6400+ naar een phenom II 945 overgegaan.
Ontzettend groot verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Pukker schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:11:
thanks voor de tool :P die had ik nog niet.
maar processor maakt zeker uit. ben ook van een 6400+ naar een phenom II 945 overgegaan.
Ontzettend groot verschil!
Dat klopt, ik ga echter zeer binnenkort de 2600k halen dus die base heb ik straks wel weer gecovered :D
Ik zal die settings eens bekijken straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

SouLLeSSportal schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:40:
offtopic:
ik wacht eigenlijk nog steeds op een goede en realistische sniper sim waarbij het er ook nog enigszins normaal uitziet ipv graphics uit het jaar nul... :X
Denk je met deze game dat gevonden te hebben blijkt het dé kanshebber voor slechtste spel van het jaar :'(
Die game heet ArmA II en kan je van naar berg en ver daar voorbij snipen met de juiste uitrusting :)

Sowieso heerlijk grote maps en alles is eigenlijk leuker uitgewerkt dan in BF2 waar ik niet eens een voertuig mee kan nemen met een Black Hawk of iets van een aparte transport chopper :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

nero355 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:49:
[...]

Die game heet ArmA II en kan je van naar berg en ver daar voorbij snipen met de juiste uitrusting :)

Sowieso heerlijk grote maps en alles is eigenlijk leuker uitgewerkt dan in BF2 waar ik niet eens een voertuig mee kan nemen met een Black Hawk of iets van een aparte transport chopper :|
ArmAII heeft lang niet alle invloeden die een schot beinvloeden, het is wel een aardig eind met vooral de grote maps en viewing distance.Voor zover ik weet alleen bullet travel time en bullet drop. Die kant vind ik dan ook erg goed alleen de game is nogal buggy.

[ Voor 4% gewijzigd door SouLLeSSportal op 11-02-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Pykow schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:28:

Probeer veel in bursts te schieten en het zou veel beter moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:28:
[...]

Probeer veel in bursts te schieten en het zou veel beter moeten gaan.
INdd ander met je de muis langzaam naar beneden bewegen dan raak je ook wel alles met een spray.
Niet echt mijn ding overgens. Ik wil bullits sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
quote: 'Basically people want to beat the crap out of each other, in what ever way. In this genre it's all the stuff around it that changes.'

In tegenstelling tot de technische kant zijn ze wat betreft gameplay dus niet zo ambitieus daar.
Verder was voor mij juist de grootste kick in BF42 om mijn team te helpen, iedere keer als ik een vlag veroverde, anders wordt het ook gewoon een deathmatch en gaan we jaren terug in de tijd. Wat mij betreft echt een fout die DICE aan het maken is.

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ze bedoelen het juist andersom.

Elkaar afmaken, dat kan en wil iedereen.

Maar in deze game/dit genre/deze opvolger, gaat het juist om de dingen die eromheen gebeuren. Dus niet alleen het deathmatch gebeuren, maar de manier waarop, welke speeltypes etc etc. De manier waarop je nog meer punten scoort.

DICE heeft dit al duidelijk gemaakt in BFBC2, door mensen meer punten te geven voor heals/revives/resupplies/spots/defence/attack/assist etc. dan voor simpele kills die random in het speelveld plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist ja, men wil het meer een team effort game maken, maar ze zorgen met dit soort systemen ervoor dat men juist alleen maar meer individualistisch bezig is met zichzelf om hoog in de lijsten te komen. Het zijn verplichte geforceerde handelingen om jezelf of je team vooruit te helpen, het neemt een hoop vrijheid weg waar Battlefield bekend om is geworden.

Heb daarom nooit bf2 wat aan gevonden, naast dat het een moderne setting met proppeschieters als wapens had. Waar je irl bij regen op een gegeven moment de druppels kan voorspellen die random uit de lucht vallen, zo was het wapen systeem in bf2 onvoorspelbaar en kon je beter je geluk zoeken in het winnen van een geldloterij. Ik kan er nog steeds niet bij dat bf2 zo populair is geweest.

Ow ja, in het kader van dat ik er daarom weinig vertrouwen in heb dat het in bf3 wel goed zal komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2011 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 01:16:
Juist ja, men wil het meer een team effort game maken, maar ze zorgen met dit soort systemen ervoor dat men juist alleen maar meer individualistisch bezig is met zichzelf om hoog in de lijsten te komen. Het zijn verplichte geforceerde handelingen om jezelf of je team vooruit te helpen, het neemt een hoop vrijheid weg waar Battlefield bekend om is geworden.
Aan de ene kant heb je gelijk, maar het grootste deel van het publiek wil zo'n dergelijk puntensysteem. Ze moeten iets hebben om naar toe te werken, anders is de lol in een spel snel verloren. Je bent niet verplicht dit te doen natuurlijk, zodra je alle wapens unlockt in BF2 / BFBC2 (wat al heel snel is) heb je alleen nog je rank, insignia, pins om naar toe te werken. Boeit dit je geen moer? Dan doe je dit niet en geniet je op jou manier van het spel.

Ik persoonlijk vind het gaaf om alle wapens op goud / plat te krijgen. Zo krijg je elke keer een andere speelstijl die je moet proberen. De pins / insignia's zijn leuk, maar kunnen me eigenlijk gestolen worden. Net als mijn K/D ratio en andere stats.

Level 50 worden is ook leuk, omdat je er lang over doet. Maar uiteindelijk wordt je dit toch wel, of je nou goed bent of slecht. Het is geen meting van je skills ofzo.
Heb daarom nooit bf2 wat aan gevonden, naast dat het een moderne setting met proppeschieters als wapens had. Waar je irl bij regen op een gegeven moment de druppels kan voorspellen die random uit de lucht vallen, zo was het wapen systeem in bf2 onvoorspelbaar en kon je beter je geluk zoeken in het winnen van een geldloterij. Ik kan er nog steeds niet bij dat bf2 zo populair is geweest.

Ow ja, in het kader van dat ik er daarom weinig vertrouwen in heb dat het in bf3 wel goed zal komen.
Dit hoor je wel vaker, maar ik snap er weinig van.

Er zaten wapens in BF2 die echt bagger waren, zoals in RL. Maar als je al kijkt naar de basic wapens van de assault, medic en specops in BF2, dan waren dat al wapens waar ik menig gouden plak mee heb verdiend. Zelfs nadat ik de G36C had vrijgespeeld, switche ik regelmatig terug naar de 1e wapens.

Ik heb hier echt geen problemen mee gehad. Je moet er mee om leren gaan, het is heel anders als in COD. Maar ik snap de kritiek echt niet op het wapen systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
[...]

StealthyPeanut schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 10:32:
[...]
Dit hoor je wel vaker, maar ik snap er weinig van.

Er zaten wapens in BF2 die echt bagger waren, zoals in RL. Maar als je al kijkt naar de basic wapens van de assault, medic en specops in BF2, dan waren dat al wapens waar ik menig gouden plak mee heb verdiend. Zelfs nadat ik de G36C had vrijgespeeld, switche ik regelmatig terug naar de 1e wapens.

Ik heb hier echt geen problemen mee gehad. Je moet er mee om leren gaan, het is heel anders als in COD. Maar ik snap de kritiek echt niet op het wapen systeem.
Precies, er zijn overigens genoeg mensen die de deviation best goed door hebben. Daarnaast mist BF2 een aantal invloeden op het schieten omdat men met de muis richt en niet met de armen in weer en wind etc. De deviation geeft daar gestalte aan en ik denk dat het inderdaad alsnog populair is geworden omdat velen zich hier maar weinig aan stoorden.
skullsplitter schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 08:44:
Overigens valt het wat betreft die zwerende vinger nog wel mee. Mijn settings zijn inderdaad zo opgezet dat ik een minimaal nadeel heb in map die ik speel. Echter alleen t.o.v. de mensen die zich verstoppen in de bunkers. Vanuit een Jet zijn lager vliegende choppers en jets juist weer slechter zichtbaar. Ik vind de comment: "fail" dan nogal arbitrair.

BF2 kon je door alles op low behalve resolutie en drawdistance een enorm voordeel behalen,
Dat kan (niet alles op low overigens) en doet ook bijna iedereen, als je het niet doet heb je inderdaad een nadeel t.a.v. het spotten van anderen maar ook ervaar je ten onrechte dat je slecht zichtbaar bent.
bijna gelijk aan quake 2 in de hoogtijdagen, waar door middel van lighting settings het hele level oplichtte. Dat kon iedereen, maar ik blijf van mening dat je een spel moet spelen zoals de makers bedoeld hebben, en dan het liefst alles max.
Gamedevelopers zouden inderdaad hiervoor hun best moeten doen dit te realiseren. Alleen is dat wel erg lastig. Toch denk ik dat ze daar, zoals je zelf eigenlijk al aangeeft, steeds beter in slagen.

[ Voor 35% gewijzigd door lredev op 12-02-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuner_111
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-06 10:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb BF2 wel degelijk erg leuk gevonden en enorm veel gespeeld.
Ben het echter wel met je eens. EA probeert met succes een soort WOW effect in zijn shooters te stoppen door met unlocks etc te werken. Het creeert een soort onrust omdat je denkt dat je met andere wapens beter zult zijn. Daarom ben je vooral bezig je unlocks te verzamelen.Soms valt de hiervoor benodigde speelstijl samen met het teambelang maar vaak ook niet.

Heb het interview in dat gameblad gelezen, maar behalve de verbeterde graphics, animaties en sounds kom ik weinig hoopvols tegen. Geen commander want dat begreep men toch niet danwel werkte niet goed...
Werk het dan liever beter uit ipv het te schrappen.

Alle verbeterpunten in gameplay zijn erop gericht om de grote gemene deler makkelijker het spel te kunnen laten spelen en niet zozeer om een kick ass gameplay in de markt te zetten. Eenheidsworst FTW.
:'(
lredev schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 12:14:
[...]

[...]
Overigens valt het wat betreft die zwerende vinger nog wel mee. Mijn settings zijn inderdaad zo opgezet dat ik een minimaal nadeel heb in map die ik speel. Echter alleen t.o.v. de mensen die zich verstoppen in de bunkers. Vanuit een Jet zijn lager vliegende choppers en jets juist weer slechter zichtbaar. Ik vind de comment: "fail" dan nogal arbitrair.

[...]

Dat kan (niet alles op low overigens) en doet ook bijna iedereen, als je het niet doet heb je inderdaad een nadeel t.a.v. het spotten van anderen maar ook ervaar je ten onrechte dat je slecht zichtbaar bent.
Low en high settings zitten er alleen in om mensen met verschillende kwaliteit hardware te kunnen bereiken.
Mensen zouden obv settings in een server gematched moeten worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Help!!!! op 13-02-2011 17:58 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet altijd alles zo hoog mogelijk en heb geen nadelen tegeover de laagste instellingen met bc2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:36:
Ik zet altijd alles zo hoog mogelijk en heb geen nadelen tegeover de laagste instellingen met bc2
Die heb je wel.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Je hebt inderdaad wel nadelen, maar die vallen heel erg mee.

Op BFBC2 speel ik ook met alles op max en heb totaal geen problemen om goede scores neer te zetten :). Ik heb liever dat ik een totale gameplay experience krijg door de pracht en praal die in het spel zitten, dan dat ik alle settings op low zet en alle special effects uitzet om een enkele kill extra te scoren. Terwijl ik dan wel in een blokkendoos aan het spelen ben _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

StealthyPeanut schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:56:
Je hebt inderdaad wel nadelen, maar die vallen heel erg mee.

Op BFBC2 speel ik ook met alles op max en heb totaal geen problemen om goede scores neer te zetten :). Ik heb liever dat ik een totale gameplay experience krijg door de pracht en praal die in het spel zitten, dan dat ik alle settings op low zet en alle special effects uitzet om een enkele kill extra te scoren. Terwijl ik dan wel in een blokkendoos aan het spelen ben _O-.
Het is gelukkig veel minder dan bij BF 2 bijvoorbeeld.
Verder denk ik net als jij en speel alles zoveel mogelijk op max IQ :9~ :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Als ze de helicopter controls maar een grondig gaan veranderen. Tis echt niet leuk om met een heli te vliegen die zich steeds stabiliseert. Itt tot consoles met hun stickjes kunnen wij die niet continu een kant op drukken... Kan ik telkens met de muis gaan schuiven om te blijven kunnen strafen met die heli...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ik ga niet een mijn games op lelijk zetten om maar een marginale edge te hebben tegenover mijn tegenstander. Meestal wordt ik toch van achter geschoten, daar doen je graphics niets tegen.

Beetje laf hoor om je settings express laag te zetten, ik neem toch ook geen lelijke vriendin als ik een mooie kan hebben. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:48

mrc4nl

Procrastinatie expert

ja, de heli's van bad company vind ik veel moeilijker te besturen.(met de de muis)
in bf2 koste het me maar een paar minuten om het door te krijgen.
heb daar ook pro's gezien, en verbaas me wat ze met die dingen konden......

over de beeldkwaliteit kan ik kort zijn: ik had in bf2 vele opties uitgezet om voordeel te hebben over anderen.
in bad company erger ik me vaak aan stof/rook/mist/sneeuw, ben het gewoon niet gewend. je hebt meer beshutting, en je kan veel beter gebruik maken van de omgeving, natuurlijk realistisher, maar niet per sè leukere gameplay.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireFrl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 07:14
Jeroenneman schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:16:
Als ze de helicopter controls maar een grondig gaan veranderen. Tis echt niet leuk om met een heli te vliegen die zich steeds stabiliseert. Itt tot consoles met hun stickjes kunnen wij die niet continu een kant op drukken... Kan ik telkens met de muis gaan schuiven om te blijven kunnen strafen met die heli...
Een helicopter vlieg je gewoon niet met toetsenbord en muis, toetsen geven alleen aan/uit input en op de manier kun je nooit normaal vliegen (net als racen, wat met toetsenbord ook niks is). Ook op de PC heb je daar een controller voor nodig waarmee het eenvoudig vliegen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

SpitfireFrl schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:57:
[...]

Een helicopter vlieg je gewoon niet met toetsenbord en muis, toetsen geven alleen aan/uit input en op de manier kun je nooit normaal vliegen (net als racen, wat met toetsenbord ook niks is). Ook op de PC heb je daar een controller voor nodig waarmee het eenvoudig vliegen is.
Ga eens snel desert combat spelen...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:43
[...]

Heb jij uberhaupt oudere (echte?) battlefields gespeeld? De heli's in BF2 vliegen heerlijk met tobo/muis en ik heb m'n joystick er ook nog nooit voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Hidde schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:27:
Ik ga niet een mijn games op lelijk zetten om maar een marginale edge te hebben tegenover mijn tegenstander. Meestal wordt ik toch van achter geschoten, daar doen je graphics niets tegen.

Beetje laf hoor om je settings express laag te zetten, ik neem toch ook geen lelijke vriendin als ik een mooie kan hebben. :')
lol wat een vergelijking.... :F
Of je vriendin mooi of lelijk is is niet te vergelijken met een spel dat je om puur praktische redenen op minder mooie grafische instellingen zet. Dat je een lelijke vriendin zou nemen omdat je dan minder gezeik krijgt over haar uiterlijk of geen andere kerels achter haar aan zitten, dat is dan wel weer een passende vergelijking. :)

Het gaat dan ook nog eens niet om de deaths van achter maar dat je in gebouwen snipers ed. beter ziet. Ik ben ook geen voorstander van low graphics om iets beter te kunnen spelen maar dat mag natuurlijk ieder voor zichzelf bepalen. Ik heb er weinig problemen mee op welke instelling om mijn kills te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

skullsplitter schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:00:
[...]

Ga eens snel desert combat spelen...
With ^^

Heli's zijn in alle BF versies daarna een piece of cake....
In Desert Combat was het onderscheid tussen een goede chopper piloot (idem voor vliegtuigen trouwens, zonder missles die locken) en een newb. snel gemaakt... Training en veel spelen vereist... Prachtig proces om te leren (lees: Gazala is ideaal om te trainen, zowel met jets als heli's door het ravijn), en als je dan tegenstanders tegen komt die ook erg goed zijn krijg je prachtige gevechten...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Maar ja, in Desert Combat had je dan ook 1 missile nodig om alles neer te halen :P Zolang je met een heli of jet gewoon niet standaard vooruit vloog, dan zat je wel goed :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32

Stewie!

Keen must die!

Hidde schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:27:
Met de lage settings heeft ze geen schaduw meer, en ook geen anti-aliasing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09 09:27
Dan krijgt ze gekartelde randjes... au!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm zelf kan ik ze nog niet vinden, sneeuw stormen blijf ik gewoon zien, verder zijn er even veel bomen en planten. Voor mij persoonlijk is er dus geen nadeel, als dit wel het geval was had ik vast niet o'n goede kill dead ratio, of ik moet natuurlijk echt blind zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
SouLLeSSportal schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:26:
[...]

lol wat een vergelijking.... :F
Of je vriendin mooi of lelijk is is niet te vergelijken met een spel dat je om puur praktische redenen op minder mooie grafische instellingen zet. Dat je een lelijke vriendin zou nemen omdat je dan minder gezeik krijgt over haar uiterlijk of geen andere kerels achter haar aan zitten, dat is dan wel weer een passende vergelijking. :)

Het gaat dan ook nog eens niet om de deaths van achter maar dat je in gebouwen snipers ed. beter ziet. Ik ben ook geen voorstander van low graphics om iets beter te kunnen spelen maar dat mag natuurlijk ieder voor zichzelf bepalen. Ik heb er weinig problemen mee op welke instelling om mijn kills te krijgen.
Die vergelijking was er alleen maar om mijn mening te uiten, het is gewoon ronduit belachelijk vind ik.

En met deaths van achter bedoel ik dat je die dus sowieso nooit eerder zal zien, hoge of lage graphics. Aangezien mijn meeste deaths van achter komen en ik van een mooie graphics wil genieten, zie ik geen reden om expres laag te zetten.

Maar uiteindelijk is het een kwestie van preferentie, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ach ja, noem het belachelijk, dat maakt mij weinig uit. Als je op een gemiddelde server speelt heb je het waarschijnlijk ook niet nodig. Maar binnen een clan heb je soms nog een beetje intenre competitie en dan wil je er het meeste uithalen. Daarnaast wat ik al zei: de meeste mensen die BF2 vandaag de dag nog spelen en er + 1000h op hebben zitten, hebben hun ingame-settings exact zo getweakt zodat ze er het maximale voordeel uit halen.

Het is natuurlijk een drogreden: Maar zo pas je je dan wel aan aan je tegenstander. De gemiddelde speler, daar heb je je inderdaad je tweaks niet voor nodig, die hebben doorgaans geen idee van dekking o.i.d. Overigens geeft het ook voordeel bij het ingame recorden van de gameplay.

Er zijn inmiddels, na wat, 7 jaar?, zoveel dingen onststaan waarin je je kan ergeren. Zo zijn er genoeg mensen die het volledig belachelijk vinden als je de G36E gebruikt of een zijn er mensen klik-macro voor de TV-missile heel nromaal vinden. (Dat vind ik dan weer onzin ;) maar ga je meedoen op een 2vs2 chopper server dan zal de gemiddelde piloot aldaar je wegstemmen omdat je geen macro hebt... )

De een vind een c4-ram niet kunnen of een "tactical-bail" absurd. Sommige staan seat-switchen niet toe (dat kan in het echt ook niet :P) anderen trekken claymores @ flag niet.

Gelukkig geven die veelheid aan meningen een veelheid aan clans en servers en daarmee voor ieder wat wils. Ik snap wel dat de settingstweak net wat anders is dan de ingame elementen, maar net zo goed een mening. Als jij je graag laat verrassen, omdat jij de enemy chopper nog niet kan zien en hij jou wel (panning om verder te kijken) maar je wel moreel superieur voelt, dan is dat voor jou een win en voor hem ook. prima toch?

Om een beetje on-topic te blijven: In BF3 zullen deze tweak voordelen wel weer meer opgevangen worden, zoals dat in BFBC2 ook al het geval was. Al valt dat nog te bezien omdat ik uit veel developer tweets en de interviews opmaak dat het voor een breed spectrum aan bestaande pc's speelbaar moet zijn. Drawdistance en rendering van details (lichteffecten) is nu eenmaal een grote factor in de belasting en grote kans dat daarop bezuinigd kan worden in de settings om wat meer fps te halen.

[ Voor 15% gewijzigd door lredev op 14-02-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Dat laatste zit er wel dik in, vooral omdat het toch een multiplatform game word. De pc zal meer opties hebben voor grafische pracht (duh) maar de engine zal in principe dezelfde zijn en op dezelfde manier worden gebruikt :)

Ik vind eigenlijk elke vorm van scripts of macro's niet tof, het is toch iets dat je normaliter zelf moet doen automatiseert en daarmee een oneerlijk voordeel krijgt tov een speler die dat niet heeft/kan zoals ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

lredev schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:31:
Daarnaast wat ik al zei: de meeste mensen die BF2 vandaag de dag nog spelen en er + 1000h op hebben zitten, hebben hun ingame-settings exact zo getweakt zodat ze er het maximale voordeel uit halen.
Ik ken er anders een paar die dat dus absoluut niet doen en alles lekker omhoog schroeven tot de max, want BF2 zag er sowieso niet uit toen het uitkwam en nu is dat nog erger dus gooi je alles omhoog om Pong toestanden te voorkomen :P
klik-macro voor de TV-missile
meedoen op een 2vs2 chopper server dan zal de gemiddelde piloot aldaar je wegstemmen omdat je geen macro hebt... )
What's in a name :? Knappe Macro die kan voorspellen wat je tegenstander doet _O-

:D Ben ik het echt zoo mee eens _O_ De reden dat ik BF2 maar bleef spelen is dan ook wegens de voertuigen die min of meer wel hun werk doen als je de bugged TV missiles/Tank shells/Airplane bombs negeert zo nu en dan :X

Als je dan naar CS:S switched na BF2 weet je niet wat je overkomt als je kogels ook nog eens echt iets raken voor de grap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:03:
[...]

Mmm zelf kan ik ze nog niet vinden, sneeuw stormen blijf ik gewoon zien, verder zijn er even veel bomen en planten. Voor mij persoonlijk is er dus geen nadeel, als dit wel het geval was had ik vast niet o'n goede kill dead ratio, of ik moet natuurlijk echt blind zijn?
DX9 ziet er niet uit als je hem vergelijkt met DX11. Het is een subtiel verschil, maar ik zette BC2 maar meteen weer terug.

Overigens hadden we het over BF2, waar het verschil WEL enorm was.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
nero355 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:05:
[...]
[...]

What's in a name :? Knappe Macro die kan voorspellen wat je tegenstander doet _O-
Die voorspelt dat niet maar ze kunnen veel strakkere bochten maken en dat schijnt wel uit te maken... Maar op een wijde map als wake maakt dat weinig uit, dus zien we ze gelukkig weinig...

Ik ben ecrg benieuwd hoe de chopper en jets vorm krijgen in BF3... Hoorde nu geruchten dat de beta pas in october komt. Zou toch flink balen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 22:19

Audione0

Strijdt der titanen

mrc4nl schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:30:
ja, de heli's van bad company vind ik veel moeilijker te besturen.(met de de muis)
in bf2 koste het me maar een paar minuten om het door te krijgen.
heb daar ook pro's gezien, en verbaas me wat ze met die dingen konden......
Hier heb ik ook last van in BFBC2. In BF2 ging dit velen malen beter..

Ik kon hier supersnel om mn eigen as draaien en salto’s waren helemaal tof, vooral als er zo,n raketje op mij af kwam.. “ Raketje gespot, hub salto en in die draai schoot mijn maat zijn raket af en hoppa, kill!”

Ik heb zo, dat deze skills te gebruiken zijn in BF3..

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 22:19

Audione0

Strijdt der titanen

lredev schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 00:03:
[...]
Ik ben ecrg benieuwd hoe de chopper en jets vorm krijgen in BF3... Hoorde nu geruchten dat de beta pas in october komt. Zou toch flink balen zijn..
Dat heet nu marketing en een hype creeren..
Maar voor BF3 vind ik dat niet zo erg..:)

Edit: K*T dubbel post!

[ Voor 3% gewijzigd door Audione0 op 15-02-2011 07:46 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

[...]

Die voorspelt dat niet maar ze kunnen veel strakkere bochten maken en dat schijnt wel uit te maken... Maar op een wijde map als wake maakt dat weinig uit, dus zien we ze gelukkig weinig...

Je zegt het zelf al, geruchten. Gewoon de officiele website en twitter volgen.

Iedereen kan wel zomaar wat posten.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Ook niet helemaal correct.

De TV guided missile gaat recht vooruit, tenzij je ergens klikt, dan buigt hij af naar de richting waar geklikt is.
De macro werkt zo dat hij 1000 maal klikt met enkele milliseconden er tussen. Hierdoor hoef je dus alleen je muis maar op het target te houden en de missile volgt wel. Niet nodig voor air to ground, wel makkelijk voor air to air.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:44:
[...]

Ook niet helemaal correct.

De TV guided missile gaat recht vooruit, tenzij je ergens klikt, dan buigt hij af naar de richting waar geklikt is.
De macro werkt zo dat hij 1000 maal klikt met enkele milliseconden er tussen. Hierdoor hoef je dus alleen je muis maar op het target te houden en de missile volgt wel. Niet nodig voor air to ground, wel makkelijk voor air to air.
Ja dat is zoals ik het ook heb begrepen. Wellicht omschreef ik het verkeerd: Wat ik bedoelde: Op wake maakt dat minder uit omdat je doorgaans niet al te scherpe bochten hoeft te maken, voor een goede gunner is voorspellen waar te mikken "in de open lucht" op wake niet zo moeilijk. Een map als dalian, of de aangepaste 2vs2 dalian wordt veel meer gewerkt met dekking en korte afstanden, daarbij is voordeel natuurlijk groter.

Bij een chopper battle op Wake zie je toch vaker dat er op de range gespeeld wordt en scherpe bochten en snelle veranderingen minder een rol spelen.

Op wake is het bij vliegtuigen natuurlijk wel erg lastig af en toe te raken, want je klikt je een ongeluk :P, maar goed ik ben dan ook een gunner van lik-me-vestje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Mwah, waarschijnlijk is een controller wat lekkerder om snel te draaien, maar over het algemeen heb ik nooit last gehad van het vliegen in ander games, vooral prototype vloog erg lekker :P (Battlefield Vietnam ook nog wel)

En racen? Dat doe ik al zon beetje sinds mijn eerste racegame met de pijltjestoetsen. Werkt prima, vooral bij Grid en Dirt 2. (Niet bij Shift, maar dat was ook echt bagger handling met een toetsenbord...)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Jeroenneman schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:06:
[...]

Mwah, waarschijnlijk is een controller wat lekkerder om snel te draaien, maar over het algemeen heb ik nooit last gehad van het vliegen in ander games, vooral prototype vloog erg lekker :P (Battlefield Vietnam ook nog wel)

En racen? Dat doe ik al zon beetje sinds mijn eerste racegame met de pijltjestoetsen. Werkt prima, vooral bij Grid en Dirt 2. (Niet bij Shift, maar dat was ook echt bagger handling met een toetsenbord...)
Ah nog een koppige pijltjestoetsert :P Ik blijf ook in racegames (arcade games weliswaar, niet GTR ofzo..) pijltjestoetsen gebruiken. Tappen gaat prima.

As for flying, heb in BF2 amper als piloot gevlogen, in BC2 ben ik het een tijdje aan het oefenen en daar gebruik ik voor righthand voornamelijk pijltjestoetsen. Had het idee dat muis lastiger is, maar ken wel mensen die het met de muis doen en die belachelijk goed overal tussendoor vliegen enzo... kwestie van oefenen denk ik. Ik hoop in ieder geval op een soortgelijke besturing in BF3, dan heeft het tenminste nut om het te blijven oefenen.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Murk schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:42:
[...]

Ah nog een koppige pijltjestoetsert :P Ik blijf ook in racegames (arcade games weliswaar, niet GTR ofzo..) pijltjestoetsen gebruiken. Tappen gaat prima.

As for flying, heb in BF2 amper als piloot gevlogen, in BC2 ben ik het een tijdje aan het oefenen en daar gebruik ik voor righthand voornamelijk pijltjestoetsen. Had het idee dat muis lastiger is, maar ken wel mensen die het met de muis doen en die belachelijk goed overal tussendoor vliegen enzo... kwestie van oefenen denk ik. Ik hoop in ieder geval op een soortgelijke besturing in BF3, dan heeft het tenminste nut om het te blijven oefenen.
In BF2 ken ik piloten die met muis vliegen en haast onoverwinnelijk lijken (fin_jetwhore oid), joystick (souljar) of met alleen keyboard (!) .. Blijft een kwestie van oefening blijkbaar, een persoonlijke voorkeur en misschien zelfs wel talent :P

Zelfde geldt voor de de aanvalshelikopter, al denk ik dat de meesten het eens zijn dat daarbij muis+keyboard de beste manier is... Ik hoop iig dat de besturing van de luchtvoertuigen in BF3 op die van BF2 lijkt.. Niet te moeilijk maar wel zo dat er nog differentiatie mogelijk is op oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Ach, zolang er een keuze is om vanalles te configuren voor muis/toetsenbord/joystick, dan kan er weinig misgaan.. Men moet gewoon lekker vaak oefenen en minder vaak schreeuwen dat de besturing niet deugt..

En met de Heli vond ik het altijd fijner met de tobo, tot ik natuurlijk een joystick had :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.