Is er al iets bekend over de systeemeisen voor dit spelletje
? Volgens mij moeten ik en wat vrienden alvast hard gaan sparen alvorens hier van genoten kan worden (allemaal nog S775..)
Beetje jammer dat het alleen over de lighting gaat. Waar is de nieuwe destruction?H3llSiNG schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:03:
Ik speel liever gewoon 32-speler met een total kick-ass destruction dan 64-speler en ik moet op andere dingen gaan inleveren.
Dacht eerst dat 32 in BFBC2 te weinig zou zijn, maar dat valt erg mee.
Wel zullen de maps in BF3 waarschijnlijk groter zijn dan BFBC2 vanwege de jets, dus in dat geval kan 64 spelers wel van voordeel zijn.
Hier nog een demo-video van de Frostbite 2 engine. Als je dat op het einde ziet lijkt het erop dat je een map in dag en nacht zou kunnen spelen.
[video]
Ik vind de prijs op Amazon trouwens aan de hoge kant. (60€) Klik
Deze demo concentreert zich inderdaad alleen op de lightning en hoe dat effect heeft op de omgeving.
Een destruction demo zal er ook wel aan komen, zoals die er was voor Frostbite 1.5
Een destruction demo zal er ook wel aan komen, zoals die er was voor Frostbite 1.5
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Dat smoesje wordt dus áltijd gebruikt, maar is helemaal niet waar. De grafische kaarten ondersteunen een bepaalde API, zoals DirectX of OpenGL. De engines voor de games, worden geoptimaliseerd voor de console, die andere APIs heeft, die minder zijn dan dat de PC aan kan. Komt er nog eens bij dat programmeurs van games hun engine ook niet echt optimaal maken voor bijvoorbeeld DirectX 9, 10 of 11. Dát is het probleem, niet omdat er om de haverklap nieuwe hardware uitgebracht wordt.Bulls schreef op zondag 06 februari 2011 @ 23:13:
Ja en elk halfjaar een systeem upgrade nodig zijn, want er zijn weer nieuwe shader technieken.
PC games zijn moeilijk te optimaliseren omdat er zoveel verschillende hardware is, en alles moet ondersteund worden.
Vind die FB2 demo weinig boeiend, voegt vrijwel niets aan 2.0 toe. Ziet er in mijn ogen hetzelfde uit, alleen is de AA zelfs dramatisch slecht te noemen met die grote kartels..
Laat ze eens iets revolutionairs ontwikkelen i.p.v. die goedkope console rotzooi..
Laat ze eens iets revolutionairs ontwikkelen i.p.v. die goedkope console rotzooi..
Die demo gaat ook over de belichting only, dat jij niet snapt wat vet is aan die techniek die ze daarvoor gebruiken dat is jammer. Je wil niet weten hoeveel een goede belichting toevoegt aan de graphics van een spel.
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Met alle respect, maar een shooter op een Duitse webshop bestellen is vragen om problemen.H3llSiNG schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:03:
Ik vind de prijs op Amazon trouwens aan de hoge kant. (60€) Klik
Play.com hanteert 38 euro
www.avpnews.com
Ik zit ook nog op S775, maar m'n PC hoor je niet klagen. Misschien zal ik niet alles tot in de fijnste details kunnen zetten (zoals 1337x AA en AF), maar dat stoort me ook helemaal nietlredev schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:16:
Is er al iets bekend over de systeemeisen voor dit spelletje? Volgens mij moeten ik en wat vrienden alvast hard gaan sparen alvorens hier van genoten kan worden (allemaal nog S775..)
Ik denk dat het vooral te maken heeft met wát je precies hebt, niet zozeer S775
De scans van Gameinformer zijn online (leaks) !!
http://forums.electronica...d-3-pc/1389800-leaks.html
9 pagina's !
Must read!
9 pagina's !
Must read!
Ik kan de scans vanaf hier niet benaderen, maar van wat ik hoor op andere fora komen er geen mod tools beschikbaar?
Ik weet niet of dat tegen de ToS van Tweakers.net ingaat, maar is het mogelijk voor iemand anders om de scans hier te deeplinken? Mighty curious here!
Mocht dit verzoek niet stroken met de ToS, excuses voor het verzoek!
Ik weet niet of dat tegen de ToS van Tweakers.net ingaat, maar is het mogelijk voor iemand anders om de scans hier te deeplinken? Mighty curious here!
Mocht dit verzoek niet stroken met de ToS, excuses voor het verzoek!
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits
must read, cant find, het draadje is ofwel niet goed gelinked of alweer verwijderdpriemt schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 08:00:
De scans van Gameinformer zijn online (leaks) !!
9 pagina's !
Must read!
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
www.avpnews.com
Link was idd verwijderd ( niet zo vreemd ookSouLLeSSportal schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:18:
[...]
must read, cant find, het draadje is ofwel niet goed gelinked of alweer verwijderd
Nog een link voor de mensen die niet een zip willen
http://planetbattlefield.gamespy.com/fullstory.php?id=164286
Dank voor de zip met scans, Skullsplitter!
Idd geen modtools dus. Jammer, maar ik ben benieuwd of DICE nog een andere manier gaat geven om content te kunnen genereren als gebruiker en het ook beschikbaar te stellen.
Verder ben ik benieuwd naar de 'persistence' die ze in de multiplayer willen verwerken. Ik hoop dat daar vanaf (1) maart meer duidelijkheid over komt.
Ben wel hyped though! Spel ziet er mega mooi uit!
Idd geen modtools dus. Jammer, maar ik ben benieuwd of DICE nog een andere manier gaat geven om content te kunnen genereren als gebruiker en het ook beschikbaar te stellen.
Verder ben ik benieuwd naar de 'persistence' die ze in de multiplayer willen verwerken. Ik hoop dat daar vanaf (1) maart meer duidelijkheid over komt.
Ben wel hyped though! Spel ziet er mega mooi uit!
[ Voor 8% gewijzigd door d_star op 08-02-2011 10:27 ]
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits
Je vertrouwt een zipje met scans niet?Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:09:
Niemand die het ff op de t.net account kan zetten?
Anyway, net gelezen, awesome. Some good, some bad, maar al het goede van BC2 met het goede van BF2 gemixt lijkt het
www.avpnews.com
Verwijderd
Het heeft meer te maken met dat ik achter een firewall zit 
edit: kijk dat is beter, bedankt
edit: kijk dat is beter, bedankt
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2011 10:40 ]
Ik kan ze ook los erop zitten in de moederdir 
Zoals nu.
Zoals nu.
[ Voor 11% gewijzigd door skullsplitter op 08-02-2011 10:30 ]
www.avpnews.com
Ik kan mij echt goed herkennen in wat hij verteld. De punten die verbeterd worden de punten die in BC 2 missen of veranderd zijn, ik weet eigenlijk nu al dat dit een echte topgame word!
Ik vrees wel dat ik weer kan gaan investeren in een nieuw systeem.
www.avpnews.com
Echt he, zeker gruwelijk.
K kan niet wachten op die beta!
Hoe denken jullie trouwens dat het geregeld is, moet je het spel hebben of de het spel i.c.m die pass die je erbij kreeg?
K kan niet wachten op die beta!
Hoe denken jullie trouwens dat het geregeld is, moet je het spel hebben of de het spel i.c.m die pass die je erbij kreeg?
[ Voor 51% gewijzigd door The Great HooD op 08-02-2011 11:51 ]
Ik wou dat ik de screens niet gezien had of dat het al bijna herfst was
kan niet wachten
PSN: RikBruil | BFBC2 stats
Volgens enterBF3.com zouden vermoedelijke de minimum systeemvereisten voor de PC zijn:lredev schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:16:
Is er al iets bekend over de systeemeisen voor dit spelletje? Volgens mij moeten ik en wat vrienden alvast hard gaan sparen alvorens hier van genoten kan worden (allemaal nog S775..)
Deze minimum specs zijn echter (nog) niet officieel bevestigd.While no official announcement of minimum requirements for Battlefield 3 have been made, we do know what engine the game will be running. Frostbite 2.0. Because of this we can estimate what requirements will be expected when Battlefield 3 hits shelves.
Minimum System Requirements
Processor: Dual Core
Memory: 2 GB
Hard Drive: 15 GB for Digital Version, 10 GB for Disc Version
Video Memory: 256 MB
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 10
Recommended System Requirements
Processor: Quadcore Processor
Memory: 4 GB
Video Memory: 512 MB
DirectX: 11
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Ging sowieso al doen maar extra incentive als dit is nooit wegskullsplitter schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:45:
Ik vrees wel dat ik weer kan gaan investeren in een nieuw systeem.
@ hierboven, tja hier kun je nog steeds geen pijl op trekken, dat het iets in die trant word kan iedereen wel bedenken... bv. een 512mb videokaart kan vanalles zijn van gddr2 tot 5 maar er zit wel een wereld van verschil tussen.
[ Voor 25% gewijzigd door SouLLeSSportal op 08-02-2011 12:12 ]
Met een q9550, 4GB en gtx460 1GB zou ik het dan dus moeten kunnen spelen... Maar het zal vast tegenvallen mijn ervaring is dat "recommended" = 20 fpsIndy91 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:10:
[...]
Volgens enterBF3.com zouden vermoedelijke de minimum systeemvereisten voor de PC zijn:
[...]
Deze minimum specs zijn echter (nog) niet officieel bevestigd.
Goed excuus om tegen die tijd eens een platform upgrade te doen.
moet zeggen dat ik al dat "gelek" van nieuws erg leuk vind, maar er wel steeds ongeduldiger van wordt!
Q9550, 4gb, hd5750 hier. BC2 loopt, maar das ook wel meteen de max al zijn er legio zwaardere spellen...
Volgende rig iig met ssd, verdubbeling ram en leuke videokaart, wellicht nieuwe proc en mobo. Rest van de opslag is prima zo.
Volgende rig iig met ssd, verdubbeling ram en leuke videokaart, wellicht nieuwe proc en mobo. Rest van de opslag is prima zo.
www.avpnews.com
Ik hoop echt dat ze meer met weersomstandigheden gaan doen. Nelson Bay kan veel donkerder! Ik wil dag/nacht cycles op elke map!
Lijkt me prachtig om Heavy Metal eens in pikkedonker met nachtkijkers te spelen. En dan opeens zon flits door het scherm van de heli raketten
Of Isla Innocentes snachts? Lijkt me ook leuk.
En kan Port Valdez niet random af en toe een sneeuwstormpje genereren? Dat niemand de heli meer gebruikt omdat je niks meer ziet door de blizzard. Prachtig lijkt me dat, dat het weer ook echt effect heeft op de manier waarop je speelt.
Btw, die scans, de Hud ziet er beter uit nu, meer MOH achtig. Ik hoop maar dat ze de 4x scope ook vervangen voor de acog scope in Moh, die vond ik persoonlijk een stuk fijner. Ook fijn dat er wat meer urban environments inzittern, altijd wel leuk als je ook wat CQC kan spelen.
Lijkt me prachtig om Heavy Metal eens in pikkedonker met nachtkijkers te spelen. En dan opeens zon flits door het scherm van de heli raketten
En kan Port Valdez niet random af en toe een sneeuwstormpje genereren? Dat niemand de heli meer gebruikt omdat je niks meer ziet door de blizzard. Prachtig lijkt me dat, dat het weer ook echt effect heeft op de manier waarop je speelt.
Btw, die scans, de Hud ziet er beter uit nu, meer MOH achtig. Ik hoop maar dat ze de 4x scope ook vervangen voor de acog scope in Moh, die vond ik persoonlijk een stuk fijner. Ook fijn dat er wat meer urban environments inzittern, altijd wel leuk als je ook wat CQC kan spelen.
[ Voor 20% gewijzigd door Jeroenneman op 08-02-2011 13:07 ]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Dynamische weersomstandigheden lijken me overigens wel erg gaaf, maarrr ik hoop toch dat er werkelijk geen enkele BC2 map is terug te vinden in BF3.. Ik hoop tevens stilletjes dat in onder die 4 "oude" maps in het LE mappack Back to Karkand, naast Karkand in ieder geval ook Wake Island 2007 en Dalian Plant zitten.Jeroenneman schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:56:
Ik hoop echt dat ze meer met weersomstandigheden gaan doen. Nelson Bay kan veel donkerder! Ik wil dag/nacht cycles op elke map!
Met de ten dele ontwikkeling van 1943 voor frostbite 1.5 zal het wellicht niet te moeilijk zijn Wake Island ook naar BF3 te brengen. Daarnaast is een Wake renewal een gebroken belofte wishfull thinking
weersomstandigheden?
liever niet, ben van bf2 geswichted en heb een hekel aan al dat opwaaiend stof/sneeuw/zand/rook.
je ziet geen steek voor ogen.
doe mij maar een beetje fog, meer niet.
maar het is een afweging tussen reality en gameplay.
dat laatste telt natuurlijk ook.
liever niet, ben van bf2 geswichted en heb een hekel aan al dat opwaaiend stof/sneeuw/zand/rook.
ora et labora
- Wake Island is al een aantal jaartjes volledig met water bedekt dus daar mogen ze wel mee kappenlredev schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:37:Ik hoop tevens stilletjes dat in onder die 4 "oude" maps in het LE mappack Back to Karkand, naast Karkand in ieder geval ook Wake Island 2007 en Dalian Plant zitten.
- Karkand is alleen maar leuk voor de infantry addicts dus die mag weg blijven.
- Waarom Dalian Plant ?? Bijna net zo irritant als Wake Island als je een slecht team hebt

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
nero355 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:48:
[...]
- Wake Island is al een aantal jaartjes volledig met water bedekt dus daar mogen ze wel mee kappen
- Waarom Dalian Plant ?? Bijna net zo irritant als Wake Island als je een slecht team hebt
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Als je al de optie voor een killcam aan/uit krijgt, zal dat met weersinvloeden ook zo zijn. Een nachtelijke aanval vereist immers veel meer samenwerking en ook snipers gaan het dan lastig krijgen... Muzzleflash verstop je niet in een struik.mrc4nl schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:47:
weersomstandigheden?
www.avpnews.com
BF3 = BFBC2 2.0 Maar nu met vliegtuigen max 10 meter hoog+ mini en maxi mapjes. Ik kan niet wachten .. wat een pret wordt dit. 
Hhmmm BF1942. 2 P-51 mustangs en een B-17 flying fortress ...samen met een wingman de hele map over ... onderweg naar een doel worden we onderschept door 2 BF-109. Epic was dat anno 2002 .... en nu ? wat krijgen we nu anno 2011 ??
Hhmmm BF1942. 2 P-51 mustangs en een B-17 flying fortress ...samen met een wingman de hele map over ... onderweg naar een doel worden we onderschept door 2 BF-109. Epic was dat anno 2002 .... en nu ? wat krijgen we nu anno 2011 ??
Een keer is misschien wel leuk met nachtkijkers maar de ervaring leert dat maps echt in het donker eigenlijk geen ruk aan zijn na een tijdje, om maar niet van de veel lastigere gameplay te spreken. Weer effecten ben ik wel voor, regen, zon, bewolking lijkt mij dan ook een zeer mooie aanvulling. Het weer in STALKER is bijzonder sfeervol vind ik en voegt echt een element toe aan de belevenis.Jeroenneman schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:56:
Btw, die scans, de Hud ziet er beter uit nu, meer MOH achtig. Ik hoop maar dat ze de 4x scope ook vervangen voor de acog scope in Moh, die vond ik persoonlijk een stuk fijner. Ook fijn dat er wat meer urban environments inzitten, altijd wel leuk als je ook wat CQC kan spelen.
Op zich is de 4x scope gewoon een ACOG hoor
Wat ik wel zou willen zien is verbetering van de scopes of evt extra scopes waarbij ik vooral een verstelbare scope zou willen, eentje je omhoog kan krikken zodat je de afstand kan schatten/meten, scope bijstellen en waar je crosshair richt, BOEM hs kan maken zoals het in het echt gebeurd. Nu moet je maar gokken waar je kogel komt, helemaal omdat je elke keer gelijk uit de scope gaat #^$%&$&$
Ook het verbeteren van het geluid is wel echt goed denk ik, vaak heb je van die overkill aan geluid en hoor je gewoon niks meer wat waarvandaan komt of hoor je überhaupt niets.
Wat ook handig zou zijn is wat meer mogelijkheden om off map firesupport te krijgen, een (beperkte)soort van killstreaks zoals de mortar strike.
Grotere squads zou enerzijds wel beter zijn maar aan de andere kant, als je in bf3 8 of 12 man in een squad zou doen, dan kun je vrij gemakkelijk eentje in een gebouw laten campen om zo heel veel lui te spawnen als ze die spawn on squadmember functie behouden. Ik ben meer voor forward insertion points die dichterbij dan de begin basis liggen. je kan dan zelf een plek aanwijzen binnen die zone waar je wil spawnen zodat je bij snipers met line of sight op de spawn je gewoon achter een gebouw of heuvel oid kan spawnen.
Verder natuurlijk grotere maps = koel
Ja, maar als je naar een map als Nelson Bay nu kijkt, vind ik dat toch overdreven licht, iets donkerder mag wel. En ik zeg ook niet dat ze night only maps hoeven te maken, ik zeg alleen dat het misschien leuk is als je maps soms plotseling in ander weer/tijd speelt.
En dat squad spawn, kunnen ze niet een denkbeeldige lijn instellen waarachter je niet meer op squad mates kunt spawnen? Het is echt niet leuk hoe er soms een iemand gewoon achter je base gaat campen, waardoor zijn squadmates ook steeds achter de base spawnen(natuurlijk weer net allemaal medics...
)
En dat squad spawn, kunnen ze niet een denkbeeldige lijn instellen waarachter je niet meer op squad mates kunt spawnen? Het is echt niet leuk hoe er soms een iemand gewoon achter je base gaat campen, waardoor zijn squadmates ook steeds achter de base spawnen(natuurlijk weer net allemaal medics...
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Dan moet je je zoom-knop niet loslaten, want ik kan gewoon de kogel blijven volgen en pas als ik zoom loslaat, wordt een nieuwe kogel het magazijn in geladen. Je ziet keurig de hele baan die de kogel aflegt (keurig recht voor de eerste 2 a 300 meter en dan met een forse drop)SouLLeSSportal schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:11:
[...]
Wat ik wel zou willen zien is verbetering van de scopes of evt extra scopes waarbij ik vooral een verstelbare scope zou willen, eentje je omhoog kan krikken zodat je de afstand kan schatten/meten, scope bijstellen en waar je crosshair richt, BOEM hs kan maken zoals het in het echt gebeurd. Nu moet je maar gokken waar je kogel komt, helemaal omdat je elke keer gelijk uit de scope gaat #^$%&$&$(een spotter en/of kijker zou echt vet zijn maar wellicht iets te realistisch)
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
LOLWHUT?!nero355 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:48:
[...]
- Wake Island is al een aantal jaartjes volledig met water bedekt dus daar mogen ze wel mee kappen
www.avpnews.com
wtf, ik heb de muis volgens mij gewoon zo ingesteld dat je ingezoomd blijft als je rechtermuis doet, maar als ik dus rechtermuis inhoud dan blijft die ingezoomd?AllSeeyinEye schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:35:
[...]
Dan moet je je zoom-knop niet loslaten, want ik kan gewoon de kogel blijven volgen en pas als ik zoom loslaat, wordt een nieuwe kogel het magazijn in geladen. Je ziet keurig de hele baan die de kogel aflegt (keurig recht voor de eerste 2 a 300 meter en dan met een forse drop)
Dat dus, dat is met 4 man al irritant, want als je dan snel je squad veranderd kun je 8 man enz enz. tactisch gezien natuurlijk wel slim maar leuk, nee, het verstoord de gehele gameplay en realistisch is het al helemaal niet natuurlijkJeroenneman schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:30:
Ja, maar als je naar een map als Nelson Bay nu kijkt, vind ik dat toch overdreven licht, iets donkerder mag wel. En ik zeg ook niet dat ze night only maps hoeven te maken, ik zeg alleen dat het misschien leuk is als je maps soms plotseling in ander weer/tijd speelt.
En dat squad spawn, kunnen ze niet een denkbeeldige lijn instellen waarachter je niet meer op squad mates kunt spawnen? Het is echt niet leuk hoe er soms een iemand gewoon achter je base gaat campen, waardoor zijn squadmates ook steeds achter de base spawnen(natuurlijk weer net allemaal medics...)
offtopic:
kak, ik vergat te kopieren naar vorige post, excuus
kak, ik vergat te kopieren naar vorige post, excuus

[ Voor 4% gewijzigd door SouLLeSSportal op 08-02-2011 16:08 ]
Je moet de schietknop ingedrukt houden als je schiet, dan blijf je ingezoomed en kan je de kogel volgenSouLLeSSportal schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:06:
[...]
wtf, ik heb de muis volgens mij gewoon zo ingesteld dat je ingezoomd blijft als je rechtermuis doet, maar als ik dus rechtermuis inhoud dan blijft die ingezoomd?Dat zou mij echt al zoveel misses schelen...
edit:
Ah meende dat ik in BFBC2 topic zat, geldt dus hiervoor
Ah meende dat ik in BFBC2 topic zat, geldt dus hiervoor
[ Voor 6% gewijzigd door Ste7en op 08-02-2011 17:37 ]
BF3 artikel uit GameInformer:

The new GameInformer issue is out and folks have already provided scans of the article, which include plenty of great-looking screenshots. Furthermore, these details were obtained from the article:
Bron: http://bf3blog.com/
Volledig artikel uit de GameInformer hier te lezen: http://planetbattlefield.gamespy.com/

The new GameInformer issue is out and folks have already provided scans of the article, which include plenty of great-looking screenshots. Furthermore, these details were obtained from the article:
- Aiming for Fall 2011 release
- 4 classes
- Concept for BF3 has been in the works for years, waiting on proper tech to seamlessly come together
- Frostbite 2.0 is the culmination of this tech, entirely re-written
- Lighting sounds neat, one “probe” contains more lighting information than an entire BFBC2 level.
- Level destruction is going to be “believable” but basically everything is destructible.
- Character animations powered by ANT, what EA Sports uses.
- AI characters and multiplayer characters have different animation sets
- No more “gliding” animations that look off, animation realism is a focus
- Captured their own war audios (bullets, tanks, helicopters, etc) at different distances to ensure realism
- Better audio cues for certain actions, more easily able to listen for threats
- Plan on better, more immediate post release content
- More unlocks than Bad Company 2
- Dice trying to find a good balance between customization of your character and not having “pink rabbit hat(s)”
- Will have co-op
- There will be a kill-cam but it can be turned off
- BF3′s team is almost twice as big as the team for BFBC2
- They want the pacing of the single player mode to be balanced, with highs and lows. Makes the comparison to a song vs a guitar solo.
- Part of the single player mode takes place in Sulaymaniyah (Iraqi Kurdistan).
- Will be M rated
- PC version is lead version
- No mod tools at release.
- All of this sounds pretty good to us, but we can’t help but feel a bit disappointed at having only 4 classes.
Bron: http://bf3blog.com/
Volledig artikel uit de GameInformer hier te lezen: http://planetbattlefield.gamespy.com/
[ Voor 3% gewijzigd door Energy99 op 08-02-2011 18:13 ]
\O/ weeeee =[specs]=
Zalig!
Dit is echt al een grote stap in de goede richting om de shooter crown terug te krijgen!
Dit is echt al een grote stap in de goede richting om de shooter crown terug te krijgen!
Ze vergeten een hele belangrijke: het lijkt er sterk op dat de commander verdwijnt. Wel goed lijkt me. Ik ben benieuwd of ze nu dan squadleaders met elkaar laten communiceren.(opsomming)
Het valt me verder op hoe vooruitstrevend DICE is. Bf 2 introduceerde ook dingen als een 'chain of command' en een totaal andere grafische engine, terwijl ze werkten vanaf een meesterlijk spel. Ook nu weer ligt de prioriteit bij het verder brengen van de techniek, in plaats van bij behouden wat goed was in vorige spellen.
[ Voor 80% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 08-02-2011 20:12 ]
God morks in wysterious ways.
Vallen een paar dingen uit op te maken, ten eerste, alleen voor Vista en 7.Minimum System Requirements
Processor: Dual Core
Memory: 2 GB
Video Memory: 256 MB
DirectX: 10
Recommended System Requirements
Processor: Quadcore Processor
Memory: 4 GB
Video Memory: 512 MB
DirectX: 11
Valt me BTW op dat je wel 4GB RAM recommended nodig hebt, maar er maar 512MB op de vidkaart zelf nodig hebt.
Ben benieuwd wat voor vidkaart je nodig hebt... 8800 GT? 260? HD5770?
Zo zie ik het niet. Die commanderfunctie hield in dat er vaak iemand een ronde lang de lul was en zonder commander viel het hele zooitje ook in elkaar. Als commander harkte je alleen punten naar binnen als je een ronde tot winst wist te drijven.powersmoker schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:49:
[...]
Ook nu weer ligt de prioriteit bij het verder brengen van de techniek, in plaats van bij behouden wat goed was in vorige spellen.
Nu die rol, althans in zijn BF2-vorm, komt te vervallen, en er meer taken naar losse spelers gedirigeerd zijn blijft het spel ook veel dynamischer.
BC2 is welliswaar gewoon BF Light, maar een aantal spelvormen vind ik alleen maar beter. Ook de modulaire samenstelling van je wapens waarbij je zelf pro's en con's kunt afwegen vind ik een beter iets dan alleen de standaard load-out, of zoiets goors als perks.
Een aantal dingen uit BF2 worden wel weer overgenomen, hopelijk komt het quickmenu terug (lijkt er wel op, zie screen waarbij squadmate een "follow me" boven zijn hoofd heeft) en het custom aanwijzen van aanvalspunten ipv alleen de vlaggen.
Ik denk dat het allemaal wel goed komt.
www.avpnews.com
Toch hoop ik toch op een commander, of in elk geval een tactische structuur van squad leaders die dingen met elkaar kunnen overleggen.
Ook moeten mensen echt gepushed worden om te communiceren en in-game microphone chat te gebruiken, dat is echt cool.
Ook moeten mensen echt gepushed worden om te communiceren en in-game microphone chat te gebruiken, dat is echt cool.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Verwijderd
Volgens bronnen zijn de consoles hardware limited, vooral de CPU's/GPU's maar ook het geheugen.
http://www.examiner.com/c...-by-hardware-and-networks
(waarom staat dit niet op de frontpage van tweakers? te negatief voor consoles?)
Vraag me ook af of XFi ondersteuning er weer zal zijn, in BF2 kun je daardoor op Ultra High zetten, en maakte BF2 gebruik van de 64MB Xram. Dit hebben de consoles niet maar de PC versie blijkt de lead platform, we zullen zien.
http://www.examiner.com/c...-by-hardware-and-networks
(waarom staat dit niet op de frontpage van tweakers? te negatief voor consoles?)
Vraag me ook af of XFi ondersteuning er weer zal zijn, in BF2 kun je daardoor op Ultra High zetten, en maakte BF2 gebruik van de 64MB Xram. Dit hebben de consoles niet maar de PC versie blijkt de lead platform, we zullen zien.
True met een slecht team is het weinig leuk, maar inspireert wel tot teamplay en de nietsnutten vertrekken na een tijdje carrierparrtyyy vanzelf.nero355 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:48:
[...]
Ik ben zelf een Wake-addict (ahum, Whats in a name
Karkand vond ik nooit zo leuk, maar begin het te waarderen (wij hebben sinds kort een "no-nades" server. Af en toe pittig adminnen, maar zoveel leuker zonder al die nade-spam)
Dalian Plant is vind ik een leuke map voor chopper battles. Lekker afwisselend cruisen tussen de gebouwen en af en toe even de open ruimte in.
Screenshots zijn volgens mij van de singleplayer demo die Gameinformer te zien kreeg, daar hebben ze het namelijk over de helft van het artikel over. Dus dat Follow Me zal waarschijnlijk te zien zijn omdat je in een missie zit.skullsplitter schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:34:
Een aantal dingen uit BF2 worden wel weer overgenomen, hopelijk komt het quickmenu terug (lijkt er wel op, zie screen waarbij squadmate een "follow me" boven zijn hoofd heeft) en het custom aanwijzen van aanvalspunten ipv alleen de vlaggen.
Ik denk dat het allemaal wel goed komt.
Lijkt mij overigens storend ook in multiplayer, als iemand zo groot tekst boven zn kop heeft.
Heb zelf onwijs veel zin in BF3, eindelijk een waardige opvolger. Hoe veel uren ik wel niet in andere delen heb gestoken. Bad Company 2 heb ik pas sinds korst (Hd5770 ervoor gekocht) en o wat is het weer heerlijk.
Zoals ze in het artikel al zeiden, de Bad Company serie was leermateriaal voor Battlefield 3, zodat ze nu alles uit de kast kunnen trekken. Het team is ook 4x zo groot als bij BF2 destijds...
Huh, hoe kom je daar nou weer bij? Je kan Wake Island hedendaags zelfs nog bezoeken zover ik weet.nero355 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:48:
[...]
Edit: Oh spuit 11.
Ik hoop trouwens dat ze weer de oude BF2 heli-controls er in gooien, en niet die lamme besturing zoals in BC2.
[ Voor 17% gewijzigd door -Mike- op 09-02-2011 01:19 ]
Eindelijk man , dit word echt gewoon weer een ouderewetse pc online shooter zoals het hoort !
EN gelukkig is dit keer de PC de main platform.
Dit is toch wel eigenlijk wel DE game waar ik naar uitkijk.
Ik speel de battefields al vanaf de eerste versie 1942 , en heb tot nu toe elke versie gespeeld en heb ze ook allemaal nog liggen .
Dit word hopelijk de game waar mensen gewoon al mininmaal 5 jaar naar uitkijken !
En als ik al hoor dat er in de DLC al 4 maps komen , en dan hopelijk standaard zowiezo 8 maps dan is dat echt erg netjes !
Ik kan nu echt al niet meer wachten , maar gelukkig komen er genoeg zoethoudertjes in de tussentijd nog uit.
EN gelukkig is dit keer de PC de main platform.
Dit is toch wel eigenlijk wel DE game waar ik naar uitkijk.
Ik speel de battefields al vanaf de eerste versie 1942 , en heb tot nu toe elke versie gespeeld en heb ze ook allemaal nog liggen .
Dit word hopelijk de game waar mensen gewoon al mininmaal 5 jaar naar uitkijken !
En als ik al hoor dat er in de DLC al 4 maps komen , en dan hopelijk standaard zowiezo 8 maps dan is dat echt erg netjes !
Ik kan nu echt al niet meer wachten , maar gelukkig komen er genoeg zoethoudertjes in de tussentijd nog uit.
https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/
Zo jammer dat er WEER maar 4 klasses zijn
.
Het zou gaaf zijn als je net als in BF2 Support, Spec ops, Medic, Engineer, Anti-Tank, Assault, Recon had. Je pakt vaker de verschillende klasses. Nu is het net als in BFBC2;
De Support vervalt. Resupply zit bij Assault en LMG bij Medic
De Anti-Tank vervalt. Rockets zijn bij Engineer toegevoegd.
De Spec-Ops vervalt. C4 is bij Sniper en Assault toegevoegd.
Daarnaast zou ik het wel gaaf vinden als er totaal geen wapens zijn die universeel zijn. Dan zie je nog meer diversiteit in de klasses. Nu liep na de ene patch ineens iedereen met de G3 + Scope en de M14 + Scope.
Het zou gaaf zijn als je net als in BF2 Support, Spec ops, Medic, Engineer, Anti-Tank, Assault, Recon had. Je pakt vaker de verschillende klasses. Nu is het net als in BFBC2;
De Support vervalt. Resupply zit bij Assault en LMG bij Medic
De Anti-Tank vervalt. Rockets zijn bij Engineer toegevoegd.
De Spec-Ops vervalt. C4 is bij Sniper en Assault toegevoegd.
Daarnaast zou ik het wel gaaf vinden als er totaal geen wapens zijn die universeel zijn. Dan zie je nog meer diversiteit in de klasses. Nu liep na de ene patch ineens iedereen met de G3 + Scope en de M14 + Scope.
Verwijderd
Battlefield 3 designed primarily for the PC
Ik heb het maar ff laten vetalen naar het nederlands.
Persoonlijk vind ik dit alleenmaar goed. Er word weer meer gedacht aan ons pc
gamers. Mag ook wel met al die dure hardware hehe.
Van mij mag Battlefield 3 deze week al wel uitkomen, ik kan er namelijk ook
niet op wachten.
Ik heb het maar ff laten vetalen naar het nederlands.
Persoonlijk vind ik dit alleenmaar goed. Er word weer meer gedacht aan ons pc
gamers. Mag ook wel met al die dure hardware hehe.
Van mij mag Battlefield 3 deze week al wel uitkomen, ik kan er namelijk ook
niet op wachten.
http://techreport.com/discussions.x/20383Meer goed nieuws voor PC-gamers met het oog op het volgende hoofdstuk in de Battlefield franchise. Details from a Game Informer cover story have leaked, and they look pretty enticing. Details van een Game Informer coverstory hebben gelekt, en ze zien er behoorlijk aanlokkelijk. The most promising revelation is that Battlefield 3 was built on the PC and for the PC . De meest veelbelovende openbaring is dat Battlefield 3 is gebouwd op de PC en voor de PC . According to executive producer Patrick Bach, "we're focusing on PC first, and then we fiddle with it to fit it onto consoles." Volgens executive producer Patrick Bach, "Wij richten ons op de pc eerst en dan gaan we experimenteren met het om het te passen op de consoles."
Rock, Paper, Shotgun points to this forum post , which lists a number of additional details from the Game Informer piece. Rock, Paper, Shotgun wijst op dit forum post , welk stuk somt een aantal extra details uit de Game Informer. Character animations should be much improved thanks to the same animation system used by EA Sports titles. Karakter animaties sterk moeten worden verbeterd dankzij de dezelfde animatie gebruikt door EA Sports titels. Destructible environments look to be a big part of the game, and there's an earthquake on one of the levels. Verwoestbare omgevingen kijken naar een groot deel van het spel zijn, en er is een aardbeving op een van de levels. DICE has also spent some time on the game's audio component to provide better audible cues and more realistic sound overall. DICE heeft ook enige tijd doorgebracht op de audio van de game-component beter hoorbare aanwijzingen en meer realistisch geluid totale bieden.
Unfortunately, the new Frostbite 2.0 engine is reportedly too complex for DICE to release traditional mod tools. Helaas, de nieuwe Frostbite 2,0 motor is naar verluidt te complex voor DICE voor de traditionele mod tools release. The Battlefield 3 team is reportedly close to twice the size of group that worked on Bad Company 2 , and DICE is grappling with whether to invest its time in mod tools or polishing the game's existing content. De Battlefield 3 team is naar verluidt dicht bij tweemaal de grootte van de groep die werkte op Bad Company 2, en DICE is worstelen met de vraag of om tijd te investeren in de mod tools voor het polijsten of het spel de bestaande inhoud. With single- and multi-player components plus a co-op element, there should be plenty to keep gamers busy until the first round of downloadable content hits. Met single-en multi-player componenten plus een co-op-element, moet er genoeg te houden gamers bezig totdat de eerste ronde van de downloadbare content hits.
Dat er maar 4 klassen zijn vind ik ook erg jammer. Spec Ops was (samen met de AT klasse) een van mijn favoriete klassen in BF2. Als ze het dan maar implementeren op de wijze zoals bij BFBC2 gebeurd is.
Kan ik tenminste als een soort Spec Ops tankjes blijven opblazen met C4.
Wat me nog enigszins verontrust in het artikel van GI, is dat men zegt dat de mappen weliswaar groter worden dan in BFBC2, maar er wordt geen woord gerept dat de maps net zo groot worden als in BF2. Ik zou het erg jammer vinden als de 64-player maps kleiner zouden worden dan in BF2.
Wat ik ook nog mis is dat er nog geen woord gerept is over select fire.
Ik wil gecontroleerd kunnen schieten op de lange/middellange afstand. De combat/assault rifles zoals G3/Fal/G36/AK-series moet ik gewoon op single fire stand kunnen gebruiken.
Wat me nog enigszins verontrust in het artikel van GI, is dat men zegt dat de mappen weliswaar groter worden dan in BFBC2, maar er wordt geen woord gerept dat de maps net zo groot worden als in BF2. Ik zou het erg jammer vinden als de 64-player maps kleiner zouden worden dan in BF2.
Ik wil gecontroleerd kunnen schieten op de lange/middellange afstand. De combat/assault rifles zoals G3/Fal/G36/AK-series moet ik gewoon op single fire stand kunnen gebruiken.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Ik denk dat je vergelijkbare maps als bf2 kan verwachten, vooral omdat je weer vliegtuigen erin hebtIndy91 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:04:
Dat er maar 4 klassen zijn vind ik ook erg jammer. Spec Ops was (samen met de AT klasse) een van mijn favoriete klassen in BF2. Als ze het dan maar implementeren op de wijze zoals bij BFBC2 gebeurd is.
Wat me nog enigszins verontrust in het artikel van GI, is dat men zegt dat de mappen weliswaar groter worden dan in BFBC2, maar er wordt geen woord gerept dat de maps net zo groot worden als in BF2. Ik zou het erg jammer vinden als de 64-player maps kleiner zouden worden dan in BF2.![]()
Over de classes, tja ik vind 5 evt 6 classes wel beter, iets als een sneaky spec ops heb je idd niet meer en dat vind ik naast snipen ook erg leuk. Een engineer met silenced wapen is imho nogal debiel... rijd je rond in een dikke tank, krijg je een stealth wapen

De keuze voor vier classes in BC 2 ligt waarschijnlijk binnen de keuze van 4 man squads en het groepje van vier lui in de SP gok ik.
Een class meer was op zich ook geen probleem geweest denk ik. Ik zou het het mooiste vinden op de volgende manier:
1.Sniper/recon
2. engineer/repair/AT
3. medic/support
4. assault
5. spec ops/spetsnaz
6. (evt medic splitsen in medic en support/heavy gunner)
Hopelijk gaan ze hier nog naar kijken maar het ziet er naar uit dat je het met vergelijkbare classes zal moeten gaan doen als nu bij BC 2.
[ Voor 6% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-02-2011 11:14 . Reden: even zin verplaatst ]
Was er dan al bekend dat er maximaal 4 man in een squad kunnen zitten?SouLLeSSportal schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:42:
[...]
...
De keuze hiervoor ligt waarschijnlijk binnen de keuze van 4 man squads en het groepje van vier lui in de SP gok ik.
..
Dat is over BC 2
(even aangepast) Over bf3 staat dat het nog niet vaststaat in dat interview/artikel maar dat ze wel minder classes dan bf2 willen.
[ Voor 6% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-02-2011 11:14 ]
BF3 staat vast dat er 4 classes zijn. Ze vinden dat nu de perfecte verdeling van het aantal dingen die je doet.
Misschien dat ze gaan sleutelen aan de wapens die je bij je kit krijgt, dat je bijv. bij Medic geen LMG (Wie verzint dat?
) maar een SMG krijgt oid. En de Engineer de LMG, wat imho gewoon hoort.
Misschien dat ze gaan sleutelen aan de wapens die je bij je kit krijgt, dat je bijv. bij Medic geen LMG (Wie verzint dat?
Medic geen loeizware LMG is wel logisch idd, maar een engineer die eigenlijk vehicle crew is in de battlefield games is een carbine(verkorte meer compacte) versie van een assault wapen eigenlijk standaard, dan weer niet de silenced versie. Engineer is dan ook een mengelmoes class in games. normaliter vechten die niet echt in de frontlinie maar zijn pure support mensen, repareren, onderhoud, evt in het veld is vooral wat ze doen. Die hebben gewoon standaard issue AR.The Great HooD schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:35:
BF3 staat vast dat er 4 classes zijn. Ze vinden dat nu de perfecte verdeling van het aantal dingen die je doet.
Misschien dat ze gaan sleutelen aan de wapens die je bij je kit krijgt, dat je bijv. bij Medic geen LMG (Wie verzint dat?) maar een SMG krijgt oid. En de Engineer de LMG, wat imho gewoon hoort.
Ook wel waar. Dan missen ze feitelijk een class.SouLLeSSportal schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:51:
[...]
Medic geen loeizware LMG is wel logisch idd, maar een engineer die eigenlijk vehicle crew is in de battlefield games is een carbine(verkorte meer compacte) versie van een assault wapen eigenlijk standaard, dan weer niet de silenced versie. Engineer is dan ook een mengelmoes class in games. normaliter vechten die niet echt in de frontlinie maar zijn pure support mensen, repareren, onderhoud, evt in het veld is vooral wat ze doen. Die hebben gewoon standaard issue AR.
De support class, maar die mixen ze met de engineer class, denk ik.
[ Voor 4% gewijzigd door The Great HooD op 09-02-2011 12:05 ]
klopt door de keuze van max 4 classes moet je concessies doen en zulke combi's maken die eigenlijk irl nergens op slaanThe Great HooD schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:04:
[...]
Ook wel waar. Dan missen ze feitelijk een class.
De support class, maar die mixen ze met de engineer class, denk ik.

Ach het is natuurlijk ook een spel dus dat is wat minder relevant vind ik, zolang de boel maar goed gebalanceerd is
[ Voor 19% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-02-2011 12:20 ]
Geen idee waar ik het heb gezien, maar Wake Island was toen helemaal ondergelopen ... of misschien is de Google Maps foto outdated ?! Maffe zooi ...-Mike- schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 01:04:
Huh, hoe kom je daar nou weer bij? Je kan Wake Island hedendaags zelfs nog bezoeken zover ik weet.
Edit: Oh spuit 11.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dat was eerder zo op google earth. Ik kan me dat ook wel herinneren!nero355 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:53:
[...]
Geen idee waar ik het heb gezien, maar Wake Island was toen helemaal ondergelopen ... of misschien is de Google Maps foto outdated ?! Maffe zooi ...
Weet je ook waarom toevallig ?? Ben ik toch niet helemaal geklredev schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:29:
[...]
Dat was eerder zo op google earth. Ik kan me dat ook wel herinneren!
12 vs 12 max op consoles. Gemiste kans dus weer...
dat is geen gemiste kans, zoals al vaak genoeg hier en heel veel andere topics is gezegd, de console is gewoonweg beperkt qua hoeveel die aankan. 12 vs 12 is dus de max *bij de bf3 engine*, of wil je met fpsdrops spelen?Kaap schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:52:
12 vs 12 max op consoles. Gemiste kans dus weer...
Zelfs dat is niet correct. Het is de X360 die de beperkende factor hierin is, de PS3 kan meer spelers wel aan.SouLLeSSportal schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:58:
[...]
dat is geen gemiste kans, zoals al vaak genoeg hier en heel veel andere topics is gezegd, de console is gewoonweg beperkt qua hoeveel die aankan. 12 vs 12 is dus de max *bij de bf3 engine*, of wil je met fpsdrops spelen?
* JeroenNietDoen schuift MAG in zijn PS3 en start een 128vs128 domination matchSouLLeSSportal schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:58:
[...]
dat is geen gemiste kans, zoals al vaak genoeg hier en heel veel andere topics is gezegd, de console is gewoonweg beperkt qua hoeveel die aankan. 12 vs 12 is dus de max *bij de bf3 engine*, of wil je met fpsdrops spelen?
U zei?
Maar console gamers weten best wel dat consoles beperkingen hebben, er wordt dan ook niet om 32vs32 of 24vs24 gevraagd maar een standaard 16vs16. Nou zijn de graphics van MAG niet uber, maar Zipper heeft al eens aangegeven dat ze in principe tot 512 man kunnen. Je kan mij niet doen geloven dat BF3 geen 16vs16 of 20vs20 aan zou kunnen.
En waarom kan Homefront dan wel 16vs16?
Verwijderd
Heb je daar bronnen van?AllSeeyinEye schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:05:
[...]
Zelfs dat is niet correct. Het is de X360 die de beperkende factor hierin is, de PS3 kan meer spelers wel aan.
Verwijderd
DICE heeft bekend gemaakt dat meer spelers niet mogelijk zijn op de consoles vanwege de 5/6 jaar oude hardware. Het ging om de CPU's, de GPU's, en het geheugen. Ook is het console netwerk niet zo stabiel.Kaap schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:13:
[...]
/me schuift MAG in zijn PS3 en start een 128vs128 domination match
U zei?
Maar console gamers weten best wel dat consoles beperkingen hebben, er wordt dan ook niet om 32vs32 of 24vs24 gevraagd maar een standaard 16vs16. Nou zijn de graphics van MAG niet uber, maar Zipper heeft al eens aangegeven dat ze in principe tot 512 man kunnen. Je kan mij niet doen geloven dat BF3 geen 16vs16 of 20vs20 aan zou kunnen.
De frostbite 2.0 engine is waarschijnlijk veel zwaarder dan MAG (dat lijkt op een PS1 game).
Ik weet wel wat de oorzaak is hoor, EA is gewoon te bedonderd om dedicated servers in te richten. MAG draaide ook op dedicated servers. Homefront krijgt op de PS3 ook dedicated servers voor 16 vs 16. Het is p2p dat de boosdoener is in deze.Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:15:
[...]
DICE heeft bekend gemaakt dat meer spelers niet mogelijk zijn op de consoles vanwege de 5/6 jaar oude hardware. Het ging om de CPU's, de GPU's, en het geheugen. Ook is het console netwerk niet zo stabiel.
De frostbite 2.0 engine is waarschijnlijk veel zwaarder dan MAG (dat lijkt op een PS1 game).
Concreet: EA wil enkel een spel releasen, cashen en verder geen moeite doen voor zijn community.
Verwijderd
Kijk, en nu zijn de console kids boos:P
DICE heeft duidelijk gemaakt dat de CPU's, de GPU's, en het geheugen van de current gen consoles het probleem zijn, dat heeft niks te maken met het P2P netwerk.
Het was een bijkomend probleem met het netwerk van de consoles.
DICE heeft duidelijk gemaakt dat de CPU's, de GPU's, en het geheugen van de current gen consoles het probleem zijn, dat heeft niks te maken met het P2P netwerk.
Nu heb je nog steeds niet verklaard waarom Homefront wel 16 vs. 16 ondersteunt.. Je bent nu alleen maar dingen na aan het roepen.Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:31:
Verwijderd
Ik hoef dat ook niet te verklaren, want dat heeft DICE al voor ons gedaan. Frostbite 2.0 is gewoon een veeleisende engine, met BC2 zaten de consoles al zowat aan de max.bram1984 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:35:
[...]
Nu heb je nog steeds niet verklaard waarom Homefront wel 16 vs. 16 ondersteunt.. Je bent nu alleen maar dingen na aan het roepen.
Homefront draait dan ook niet op de Frostbite 2.0 engine, mocht je dat even gemist hebben.
Het gaat, zoals al zo vaak aangegeven, niet alleen om de netwerkverbinding of P2P of dedicated. Het gaat om de verouderde hardware die de nieuwe engine en alles wat erbij komt kijken niet aankan.Kaap schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:23:
[...]
Ik weet wel wat de oorzaak is hoor, EA is gewoon te bedonderd om dedicated servers in te richten. MAG draaide ook op dedicated servers. Homefront krijgt op de PS3 ook dedicated servers voor 16 vs 16. Het is p2p dat de boosdoener is in deze.
Concreet: EA wil enkel een spel releasen, cashen en verder geen moeite doen voor zijn community.
En al zeker niet met een stabiele framerate. Dat vind ik wel mooi aan Dice, ze kiezen voor zekerheid i.p.v. te gaan pronken met 32 man server en later aan te komen met irritante framedrops.
Gelul. Alleen wil EA liever niet teveel in xblive investeren omdat ze daar weinig/niks over te zeggen hebben.AllSeeyinEye schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:05:
[...]
Zelfs dat is niet correct. Het is de X360 die de beperkende factor hierin is, de PS3 kan meer spelers wel aan.
Technisch zijn beide platformen aardig aan elkaar gewaagd. Maar BF3 heeft gewoon meer resources nodig en dus geheugen. De x360 heeft 512 en wat aan video, de ps3 heeft enkel een centrale poel van... 420 MB oid?
Dat begint gewoon karig te worden met de huidige hoeveelheid textures, shaders en dergelijke.
www.avpnews.com
23 jaar tegen 32 jaar, wat maakt jou dat dan?Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:31:
Kaap schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:13:
[...]
* SouLLeSSportal schuift MAG in zijn PS3 en start een 128vs128 domination match
U zei?
En waarom kan Homefront dan wel 16vs16?
Heb kleine toevoeging gedaan, de bf3 engine kan op de consoles niet meer spelers aanAllSeeyinEye schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:05:
[...]
Het is gewoon bij de ene engine wel mogelijk zoals je zegt MAG ken ik en weet ik van dat er veel spelers in kunnen maar daar zit geen frostbite 2.0 engine in met zoveel physics, destructible omgeving, details en highres spelers. Dat kan op de, zoals je ook zegt, beperkte hardware van de console gewoon niet gedraaid worden. Maar voordat we weer een modbreak of erger mee krijgen, laten we hier verder geen woorden meer aan verdoen. De console krijgt max 24 spelers, de pc max 64 spelers.
Een van de developers heeft getweet dat men zich houd aan de voorschriften van de console makers, maar als ze in uitvoerig testen bemerken dat meer mogelijk is, ze zeker zullen proberen dit te realiseren.
Het uitgangspunt is echter kwaliteit boven kwantiteit.
Dat zouden meer devvers moeten doen!lredev schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:53:
Een van de developers heeft getweet dat men zich houd aan de voorschriften van de console makers, maar als ze in uitvoerig testen bemerken dat meer mogelijk is, ze zeker zullen proberen dit te realiseren.
Verwijderd
Een PC kid?Kaap schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:45:
[...]
23 jaar tegen 32 jaar, wat maakt jou dat dan?
Beste mensen kappen met persoonlijk aanvallen, dat word op zijn zachtst gezegd niet gewaardeerd.
zoals het mooie gezegde make love not war*

*behalve in games natuurlijk
Dat van 24 staat nog niet 100% zeker vast. De engine kan op de consoles wel wat meer (volgens mij tot de 40 had ik gelezen, weet niet meer precies). Het eerste probleem ligt vooral bij de Xbox omdat daar een limiet voor network bandwith op zit. Maar 16 VS 16 is nog mogelijk, ze hebben zelf gezegd dat het nog niet 100% zeker vast ligt dat het max. 24 spelers wordt.
Er is zelfs gezegd dat ze mogelijk ook nog een verschil maken tussen de consoles zelf (waarbij de PC dan dus het meest ondersteunt, en dan op de 2e plek of Xbox of PS komt).
Er is zelfs gezegd dat ze mogelijk ook nog een verschil maken tussen de consoles zelf (waarbij de PC dan dus het meest ondersteunt, en dan op de 2e plek of Xbox of PS komt).
Beetje irritant al die console vs. pc crap in dit topic, waar is dat nou voor nodig?
Ik heb de gameinformer scans gelezen (weet niet of ik ze hier mag linken).
Daar staat in dat de PC versie 64man is en console 24man, dus dat lijkt me nu wel 100% bevestigd.
Ik heb de gameinformer scans gelezen (weet niet of ik ze hier mag linken).
Daar staat in dat de PC versie 64man is en console 24man, dus dat lijkt me nu wel 100% bevestigd.
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Kunnen ze dan niet meer spelers toestaan met de opmerking dat er meer lag zal zijn ivm minder verzonden / ontvangen berichten?Squatjj schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:36:
Het eerste probleem ligt vooral bij de Xbox omdat daar een limiet voor network bandwith op zit.
De limieten zijn vast om iedereen dezelfde spelervaring te geven. Echter is de limiet niet speler gebaseerd... dus als ze minder traffic per speler zenden, dan kan je meer spelers hebben. Echter met de destruction 2.0 en andere objecten zoals voertuigen en tien miljoen miljard kogels wilt het nogal snel vollopen. Elk jaar kunnen ze efficienter deze data versturen, maar met elke game komt er ook meer data om te versturen.YopY schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:50:
[...]
Kunnen ze dan niet meer spelers toestaan met de opmerking dat er meer lag zal zijn ivm minder verzonden / ontvangen berichten?
En wat hij zegt:
Die elitaire PC=pro, console=n00b mentaliteit die hier soms hangt is echt om teSouLLeSSportal schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:30:
[...]
Beste mensen kappen met persoonlijk aanvallen, dat word op zijn zachtst gezegd niet gewaardeerd.
zoals het mooie gezegde make love not war*![]()
*behalve in games natuurlijk

Maar jullie krijgen sommige games wel eerder (AC brotherhood) jullie hebben een paar vette exclusives (Uncharted/Halo) en MS haalt meestal de zak met geld tevoorschijn voor DLC als tijdelijke exclusive.Kaap schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:13:
[...]
En wat hij zegt:
[...]
Die elitaire PC=pro, console=n00b mentaliteit die hier soms hangt is echt om teWij betalen net zoveel (vaak nog meer) voor een spel dan PC gamers, maar we moeten het met halve gameplay doen.
Ik vind het wel eens tijd dat de PC ook weer iets krijgt
Dat is dan ook een keuze die jij zelf maakt.Kaap schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:13:
[...]
En wat hij zegt:
[...]
Die elitaire PC=pro, console=n00b mentaliteit die hier soms hangt is echt om teWij betalen net zoveel (vaak nog meer) voor een spel dan PC gamers, maar we moeten het met halve gameplay doen.
Consoles hebben zoveel meer mooie exclusives dan de PC de laatste jaren, dus mag het een keertje?
Met Bad Company 2 is de PC versie als het ware genaaid omdat de makers geen prone wilde toevoegen omdat dit niet op de console zou werken.
[ Voor 23% gewijzigd door -Mike- op 09-02-2011 17:30 ]
Van mij mag jij al die exclusives hebben hoor, ik speel ze namelijk niet.Jeroenneman schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:24:
[...]
Maar jullie krijgen sommige games wel eerder (AC brotherhood) jullie hebben een paar vette exclusives (Uncharted/Halo) en MS haalt meestal de zak met geld tevoorschijn voor DLC als tijdelijke exclusive.
Ik vind het wel eens tijd dat de PC ook weer iets krijgt
Maar iets krijgen is iets anders als iets krijgen en de ander een half iets geven.
Dus omdat developers een besluit nemen moet ik nu maar moeten boeten om jou een plezier te doen? Lekkere mentaliteit heb je dan...-Mike- schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:29:
[...]
Dat is dan ook een keuze die jij zelf maakt.
Consoles hebben zoveel meer mooie exclusives dan de PC de laatste jaren, dus mag het een keertje?
Met Bad Company 2 is de PC versie als het ware genaaid omdat de makers geen prone wilde toevoegen omdat dit niet op de console zou werken.
En wat betreft die keuze, ik heb gewoon geen zin meer om elke 2 jaar mijn PC half te upgraden om weer mee te kunnen draaien met games.
[ Voor 5% gewijzigd door JeroenNietDoen op 09-02-2011 17:34 ]
Verwijderd
Reageer aub normaal of reageer niet.
[ Voor 93% gewijzigd door psychoclown op 09-02-2011 18:05 ]
Verwijderd
Kort samengevat, DICE heeft bevestigd dat BC2 op de consoles zowat aan de max zat. Frostbite 2.0 gaat nog meer demanding zijn, en daardoor kan DICE niet waarmaken wat ze willen met BF3 op de 5 jaar oude console-hardware, CPU/GPU en memory waren het probleem, maar ook het netwerk van de consoles.
Daarom is de PC versie nu (eindelijk) het lead platform voor BF3. Dat wil zeggen dat we eens een keer vooruitgang gaan zien. De consoles hebben lang genoeg 5 jaar lang de tech achtergehouden.
Daarom is de PC versie nu (eindelijk) het lead platform voor BF3. Dat wil zeggen dat we eens een keer vooruitgang gaan zien. De consoles hebben lang genoeg 5 jaar lang de tech achtergehouden.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 17:42 ]
Ga er dan niet op in en maak meteen een TR aan
[ Voor 102% gewijzigd door psychoclown op 09-02-2011 18:07 ]
Ik zeg nergens dat console gamers ergens voor hoeven te boeten, ik ben zelf namelijk ook een console gamer alleen zeg ik dat het niet altijd de kant van de console gamer op valt. De ene keer zijn er mooie exclusives of voordelen bij de console en de andere keer op de PC, ik zie het probleem niet echt.Kaap schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:32:
[...]
Dus omdat developers een besluit nemen moet ik nu maar moeten boeten om jou een plezier te doen? Lekkere mentaliteit heb je dan...
En wat betreft die keuze, ik heb gewoon geen zin meer om elke 2 jaar mijn PC half te upgraden om weer mee te kunnen draaien met games.
Verwijderd
Zo zie je maar weer, hoe de console girls reageren. Wil wel eens weten hoe dat gaat als meerdere developers doorhebben dat de PC veel krachtiger is en meer waar kan maken, zelfs financieel. Kijk maar naar Valve en Blizzard. Meerdere zullen volgen jongen.
En waar haal je die wetenschap vandaan? Als jij om de twee jaar je hardware moet vervangen om de games van nu goed te kunnen spelen, doe je iets heel erg fout.
Toen de PS3 uitkwam, kon je over een Quad Core beschikken, met een 8800GTX (in SLI zelfs), 8GB aan ram, blu ray, XFi. Die setup is nu zo'n 4 jaar oud en speeld nog alles met gemak, zelfs BF3.
En waar haal je die wetenschap vandaan? Als jij om de twee jaar je hardware moet vervangen om de games van nu goed te kunnen spelen, doe je iets heel erg fout.
Toen de PS3 uitkwam, kon je over een Quad Core beschikken, met een 8800GTX (in SLI zelfs), 8GB aan ram, blu ray, XFi. Die setup is nu zo'n 4 jaar oud en speeld nog alles met gemak, zelfs BF3.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 17:43 ]
Houdt het nuttig, ontopic en vriendelijk. Uitlokkende posts horen hier niet.
[ Voor 88% gewijzigd door psychoclown op 09-02-2011 18:08 ]
Dit is GoT niet Fok! ... deal with itKaap schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:13:
Verwijderd
Ach ja, eindelijk gerechtigheid voor de PC gamers, wij hebben lang moeten wachten. Ik denk dat meerdere developers zullen volgen, zeker als DICE straks heel wat cash binnenhaalt met de pc versie.
Zou helemaal mooi zijn als er gemod kan worden, wie herinnert zich Desert Combat?
Geweldig gewoon, pc gaming, als het maar tot zijn recht komt.
Zou helemaal mooi zijn als er gemod kan worden, wie herinnert zich Desert Combat?
Geweldig gewoon, pc gaming, als het maar tot zijn recht komt.
Verwijderd
Houdt het aub nuttig, ontopic en vriendelijk.
[ Voor 90% gewijzigd door psychoclown op 09-02-2011 18:09 ]
Dit topic is gesloten.