Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Arfman schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:08:
The Zep Man: mijn enige probleem is de onaangekondigde en zeer forse prijsverhoging door ineens in plaats van 40 dollar te vragen voor een spel, er 40 euro te voor gaan vragen. Het lijkt me dat je je dat wel kunt voorstellen?

Verder zal ik zeker Episode 3 kopen, maar als er weer een nieuwe saga uitkomt ga ik me nog wel even achter de oren krabben met deze prijzen.
Dan nog is het ook niet zo dat enkel STEAM spellen verkoop voor 40 euro welke in Amerika 40 dollar zouden kosten. Dat verschil is er met retail producten van bijna alle categorieën.

Ik vind de retail prijzen ook belachelijk... zeker als je even door filosofeert wat dat doet voor de ontwikkelaar.
40 euro is in het meest ongunstige en belachelijke geval 5 eu. netto winst voor de developer en doe dat dan even maal 2 miljoen verkopen wat ieder successvol spel wel haalt na een jaartje.
Dan praat je dus niet over een belachelijk hoge omzet maar pure winst, die daadwerkelijk misschien nog wel wat hoger is.

Ik wacht ook altijd lekker totdat de prijzen me aanstaan, ik vind 20-25 euro meer dan genoeg voor een enkel spel wat ik goed vind.

Daarentegen zijn de sale weekends en andere aanbiedingen op STEAM zeker wel gunstig.
Een tijdje geleden had ik voor 28 euro (incl. btw) het IDGames Superpack wat bestaat uit Alle Doom games, Quake games (behalve QW), Wolfenstein, Heretic, Hexen, Commander Keen. Zeker geen slechte value.
Bioshock afgelopen week voor 5 euro was ook een koopje. :)

[ Voor 86% gewijzigd door Da_maniaC op 03-01-2009 15:51 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

Ik las vorig jaar dat eind 2008 de release date bekend zou worden....
we zijn nu al een stukje in 2009 en nog steeds niks... wachten duurt zo lang. ;(

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja valve neemt de tijd, wel te hopen dat we IETS te horen krijgen dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:33

superwashandje

grofheid alom

weet iemand hier ook iets van een soort van "high definition mod" voor half life 2? dit was een soort van toevoeging waardoor in ieder geval de modellen er veel beter uit zouden zien. mijn vorige pc kon deze niet aan en ik kan het nu niet weer vinden.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

superwashandje schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:44:
weet iemand hier ook iets van een soort van "high definition mod" voor half life 2?
Google: half life 2 high definition mod ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ah shit, ik probeerde high definition pack en kwam daardoor alleen bij die pack van half life 1 uit 8)7

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

En als je echt een supervette en mooie gigantische texture update wil hebben, MOET je bijna deze mod installeren. Het heet Fake Factory en pakt bijna alle textures in de game. Tevens characters etc etc.
Je moet wel een flink systeem hebben (minimaal 3GB ram als je hem lekker wilt laten lopen op high settings), en bij de versie die ik als laatste installeerd had moest je een 64 bit OS hebben anders crashed de game heeel vaak (die ik inderdaad veel had, want had het toch geprobeerd op XP 32x).
Er zitten nieuwe geluiden in en nieuwe muziek ... Echt een supervette mod !! Heel sfeervol, en een totaal andere beleving om HL2 en ep 1 weer te spelen !

Kijk hier maar eens en mocht je het vet vinden, downen en installen die hap !!
Mijn HL2 map werd wel iets van 10 GB groter geloof ik :-). Volgens mij zelfs meer, maar weet het niet zeker meer ... hehehe

[ Voor 13% gewijzigd door JediUberknaft op 05-02-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ja deze/die bedoelde ik ook, maar mijn vorige pc kon em dus niet aan. ik ben nu aan het downloaden via een torrent. fileplanet moet je een account voor hebben :S gaat dus wel traag zo. maar waarschijnlijk is ie wel klaar voordat episode 3 eris :P

edit: zit nog wel op xp 32 bit ja. misschien toch maar 64 bit overwegen? hmmm zal het eerst zo eens proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door superwashandje op 05-02-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

De mod is gewoon van FileFront weg te plukken ;)
HD Youtube link
Tevens moet hij gewoon werken op een 32-bits OS, het kan dan wel zijn dat je iets minder gedetailleerde characters krijgt, maar om daarvoor nou een reïnstall/dualboot te gaan maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

je kan ervoor kiezen om misschien multiboot systeem te maken, 1 partitie met 32x OS en 1 partitie met 64x OS. Dat wil ik binnenkort ook gaan doen.

kleine edit en reactie @ hierboven, bijj de versie die ik had geinstalleerd werd echt overduidelijk vermeld dat je een 64x OS moest hebben. Hij liep als een trein op mijn systeem, maar crashde gewoon op de willekeurige momenten. Nooit dezelfde momenten ofzo. Ik had alles op zijn max staan en geen haperingen. Het was echt een OS systeem probleem. Had ik in de read me gelezen toen, en ook op fora. Maar wie weet is dat verholpen in de nieuwste versie.

[ Voor 60% gewijzigd door JediUberknaft op 05-02-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:57
Wiethoofd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:42:
De mod is gewoon van FileFront weg te plukken ;)
[video]HD Youtube link
Tevens moet hij gewoon werken op een 32-bits OS, het kan dan wel zijn dat je iets minder gedetailleerde characters krijgt, maar om daarvoor nou een reïnstall/dualboot te gaan maken....
Zijn er eigenlijk opties bij deze mod om alleen de grafische update voor de omgevingen te gebruiken en de originele geluiden en gezichten (en lichamen natuurlijk) te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ik kan em op filefront niet zo snel vinden. wel de 9.5 versie maar dit is een update waarbij de 9.0 versie vereist is. deze update heb ik dus al wel gedownload maar de 9.0 kan ik daar niet vinden en gaat dus via een torrent. potverdrie nou moet ik nog langer wachten heh.

edit: ik geloof dat ik al via een andere (duitse) er aan ga komen waarbij 24 rar files apart gedownload moeten worden hehe.

heb er al zin in.

[ Voor 21% gewijzigd door superwashandje op 05-02-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 19:38

McLambo

MTB Junky

Heb afgelopen weken Half Life 2, Ep1, en Ep2 met Cinematic HD mod 9.5 gespeeld. Ik heb er zelfs 2 extra GB geheugen voor aangeschaft LOL. Het was erg mooi, vooral de karakters en gezichten. Je zien wel dat dat de engine van HL2 wat gedateert begint te raken.

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

McLambo schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:45:

Je zien wel dat dat de engine van HL2 wat gedateert begint te raken.
Inderdaad. Dat maakt het los van de discussie over Episodic Gaming alleen maar pijnlijker dat Episode 3 zo lang op zich laat wachten. Zoals het er nu naar uitziet wordt het gewoon 2010. Wat voor graphics ga je de gamer dan voor toveren? Dat moet gewoon Cinematic Mod kwaliteit zijn. Gezien de systeemeisen zal Valve daar echter wel niet aan willen omdat het ook te draaien moet zijn op systemen die de originele HL2 konden draaien.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Moet wel zeggen dat Episode 2 er op de 360 niet onaardig uitzag. Volgens mij wordt de engine ook wel steeds per episode bijgewerkt met nieuw technieken, toch? Vond Portal er ook nog best goed uitzien!

Ok, het is geen GoW2 of Killzone 2 maar bijv. de scene in Ep2 dat Dog die tripod aanvalt in die bosrijke omgeving vond ik er echt onwijs gaaf uitzien!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Ik vind zelf dat ze het verhaal in Half-Life en de episodes wel heel erg goed laten zien, zoals kazuka aangeeft, het ziet er allemaal wel goed uit en erg filmisch altijd. Heerlijk bijvoorbeeld ook altijd die momentjes met G-man, beetje LSD trip achtig iets (nooit LSD gedaan, maar lijkt me zoiets :+).

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

Ik zou me daar niet teveel zorgen om maken. Als ik zie hoe de kwaliteit van de graphics sinds de originele release van HL2 vooruit is gegaan richting Episode 2, zit dat wel snor. Bovendien: gameplay > graphics.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het inbouwen van de mogelijkheid de graphics op te schroeven naar de Cinematic Mod-kwaliteit zou niet misstaan in EP3. Het is mogelijk met de mod en dus de source-engine. Als je dan dus de te zware dingen uitschakelt - wat nu bij 32-bits OS'en al autmatisch gebeurd - zou het toch op elke computer moeten kunnen draaien.

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ja de Half-life engine krijgt meestal updates. Zie bijv. Lost Coast van hun. De uitbreidingen zien er steeds wat beter uit. Iets andere belichting, of wat shaders e.d. erbij. Ze poetsen het steeds beter op :)

Als nu Episode 3 eens kwam :( !

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Verwijderd

Ik heb nooit bij HL2 het idee gehad dat de graphics er matig uitzagen. Episode 2 vond ik zelf er erg mooi uitzien. En zoals al iemand zei: Gameplay is zoveel belangrijker dan de graphics.

L4D draait ook op de source engine. Ongelovelijk wat een goed sfeertje de source engine kan creeren. Met de engine is niks mis mee. Het is zelf zo geschreven dat het relatief makkelijk is om up to graden.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

superwashandje schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:36:

edit: zit nog wel op xp 32 bit ja. misschien toch maar 64 bit overwegen? hmmm zal het eerst zo eens proberen.
Zelf heb ik alleen maar problemen gehad met de 64bits versie van HL2 (Vista Home Premium x64). Op de een of andere manier klapte iedere keer de AI eruit (is al dik een jaar geleden toen ik net mijn 64bits pc had). Toen heb ik ergens gelezen dat 64bits slechts een probeersel was van Valve en men daar geen updates voor zou doen. Sindsdien draait alles in de 32bits modus.

Is inmiddels de 64bits versie beter dan de 32bits versie op een 64bits OS? Ik wil ook wel weten of je veel performance winst hebt in de 64bits versie, deze zou namelijk de capaciteiten van je processor beter benutten.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:16

The Zep Man

🏴‍☠️

.Gertjan. schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:26:
[...]

Zelf heb ik alleen maar problemen gehad met de 64bits versie van HL2 (Vista Home Premium x64). Op de een of andere manier klapte iedere keer de AI eruit (is al dik een jaar geleden toen ik net mijn 64bits pc had). Toen heb ik ergens gelezen dat 64bits slechts een probeersel was van Valve en men daar geen updates voor zou doen. Sindsdien draait alles in de 32bits modus.
Ik had Half-Life 2 gespeeld op XP x64. Werkte perfect.
Is inmiddels de 64bits versie beter dan de 32bits versie op een 64bits OS? Ik wil ook wel weten of je veel performance winst hebt in de 64bits versie, deze zou namelijk de capaciteiten van je processor beter benutten.
Half-Life 2 is ondertussen zo oud dat er geen merkwaardig prestatieverschil is tussen de 32-bits en 64-bitsversie. Andere Source spellen worden ook niet 64-bit uitgebracht. Je zegt het zelf al: het was een probeersel.

Zelfs van nieuwe spellen maakt de videokaart een wereld van verschil. Zolang een spel niet meer dan 4GB geheugen zal vreten, heeft het bijna geen nut om een 64-bits versie te maken. Die paar instructies die x86-64 extra biedt wegen niet op tegen (bijvoorbeeld) een iets duurdere videokaart.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

The Zep Man schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 15:42:
[...]
Ik had Half-Life 2 gespeeld op XP x64. Werkte perfect.

[...]
Half-Life 2 is ondertussen zo oud dat er geen merkwaardig prestatieverschil is tussen de 32-bits en 64-bitsversie. Andere Source spellen worden ook niet 64-bit uitgebracht. Je zegt het zelf al: het was een probeersel.

Zelfs van nieuwe spellen maakt de videokaart een wereld van verschil. Zolang een spel niet meer dan 4GB geheugen zal vreten, heeft het bijna geen nut om een 64-bits versie te maken. Die paar instructies die x86-64 extra biedt wegen niet op tegen (bijvoorbeeld) een iets duurdere videokaart.
Opzich zou het al iets schelen als het OS de boel zonder emulatie zou draaien. Op een 64bits systeem draaien 32bits processen binnen een soort emulator geloof ik. Ik vond vooral in het begin HL2 niet echt lekker werken op mijn Vista x64 zowel in 32 als 64 bits mode (sowieso dat de 64bits versie gewoon bugs vertoonde, beetje research op internet leerde mij toen dat het vaker gebeurd), ik heb lang last gehad dat er haperingen optraden in het spel op het moment dat er geluid afgespeeld moest worden (dus bv als aan het einde van een gang de deur open ging).

Ik heb geen gigantische highend spullen, maar op een core 2 duo (E2800 geloof ik), 2GB en een ati radeon hd2400pro zou het wel moeten draaien, maar dat viel in eerste instantie vies tegen, dat kan aan 64 bit of aan Vista in het algemeen liggen.

Sinds SP1 van Vista heb ik weinig problemen meer gehad, maar nooit meer de 64 bits versie gedaan, binnenkort eens kijken hoe die het doet tegenwoordig :)

En aangezien valve ook steeds de engine update wordt het steeds mooier maar ook zwaarder, vroeger draaide ik het op een P4 2800mhz met een Radeon 9000 mobility, maar die gaat het nu niet meer redden denk ik. Mijn machine moet toch aardig hard werken om er wat moois uit te persen (vooral in Portal en TF2).

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

.Gertjan. schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:15:
Mijn machine moet toch aardig hard werken om er wat moois uit te persen (vooral in Portal en TF2).
Dat zijn ook twee nieuwere spellen die gebruik maken van de nieuwste tweaks en polygonen etc. die Valve uit de source engine kan halen, met een groot deel van de grafische instellingen laag moet je op een P4 nog redelijk uit de voeten kunnen komen. HL2 moet met veel minder verlaging van de instellingen op dezelfde P4 al soepel moeten draaien omdat daar nog niet de nieuwste grafische tweaks van Valve worden gebruikt die wel in TF2 zitten. Zodra je dan Lost Coast gaat spelen krijg je HDR etc. en gaat je P4 wel weer stotteren ;)

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Nu jullie het er trouwens over hebben, de pc versie moet nog steeds de beloofde updates krijgen die wel in de xbox 360 versie zijn ingebouwd.

http://blog.bjornhouben.com

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

punisher007 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:26:
Nu jullie het er trouwens over hebben, de pc versie moet nog steeds de beloofde updates krijgen die wel in de xbox 360 versie zijn ingebouwd.
Bedoel je dat niet andersom? :?

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

mace schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:40:
[...]

Bedoel je dat niet andersom? :?
Nee, in de Xbox 360 versie van Half-Life 2 zit ook HDR enzo, en op de PC niet. Deze moesten als update verschijnen voor de PC versie maar dit is nog niet gebeurd.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat zal ook nooit gebeuren. Om HDR-maps in HL2 toe te passen moesten ze 5GB data herschrijven. Ik kan het me voorstellen als ze zeggen dat dat veel werk is.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

babbaloerie schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 23:17:
Nee, in de Xbox 360 versie van Half-Life 2 zit ook HDR enzo, en op de PC niet. Deze moesten als update verschijnen voor de PC versie maar dit is nog niet gebeurd.
HDR is er in Lost Coast al in de PC versie gebouwd, je bedoelt waarschijnlijk de DX10 achtige functies/looks die op de 360 wel ondersteund worden en op de PC nog niet:

/me Ik zweer dat ik er eens iets over heb gezien met screenshots van de verschillen tussen PC en 360 gevonden (als hij wil meewerken)
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/Source_Engine_DX10_2.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/Source_Engine_DX10_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/Source_Engine_DX10.jpg
bovenstaande afbeeldingen clickable naar grotere versies

[ Voor 61% gewijzigd door Wiethoofd op 16-02-2009 13:19 . Reden: Deeplinking gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Wiethoofd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 23:29:
[...]

HDR is er in Lost Coast al in de PC versie gebouwd, je bedoelt waarschijnlijk de DX10 achtige functies/looks die op de 360 wel ondersteund worden en op de PC nog niet:

/me Ik zweer dat ik er eens iets over heb gezien met screenshots van de verschillen tussen PC en 360 gevonden (als hij wil meewerken)
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
bovenstaande afbeeldingen clickable naar grotere versies
Lost Coast en de Episodes hebben idd HDR jah, maar Half-Life 2 zelf absoluut niet, en dat word er waarschijnlijk bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

.Gertjan. schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:15:
[...]

Opzich zou het al iets schelen als het OS de boel zonder emulatie zou draaien. Op een 64bits systeem draaien 32bits processen binnen een soort emulator geloof ik.
Dit is onzin. In Windows wordt er gebruik gemaakt van een functie genaamd Windows-On-Windows 64-bit. Voor het IA64 platform is dit inderdaad een emulator. Voor het x86-64 platform is dit niet het geval. Het zorgt alleen voor een omgeving waarin 32-bit programma's de 64-bit programma's niet kunnen verstoren.
Despite its outwardly similar appearance on all versions of 64-bit Windows, WOW64's implementation varies depending on the target processor architecture. For example, the version of 64-bit Windows developed for the Intel Itanium 2 processor (known at Microsoft as IA-64 architecture) uses Wow64win.dll to set up the emulation of x86 instructions within the Itanium 2's unique instruction set. This emulation is a more computationally expensive task than the Wow64win.dll's functions on the x86-64 (x64) architecture, which switches the processor hardware from its 64-bit mode to compatibility mode when it's time to execute a 32-bit thread, and then handles the switch back to 64-bit mode. No emulation is required for WOW64 on x86-64 (x64).
"Compatibility mode" houdt niet "trager" in. Het wordt op hardware niveau afgevangen en de instructies worden nog steeds 'raw' door de CPU uitgevoerd alsof ze in een 32-bits omgeving zouden draaien.
Ik vond vooral in het begin HL2 niet echt lekker werken op mijn Vista x64 zowel in 32 als 64 bits mode (sowieso dat de 64bits versie gewoon bugs vertoonde, beetje research op internet leerde mij toen dat het vaker gebeurd), ik heb lang last gehad dat er haperingen optraden in het spel op het moment dat er geluid afgespeeld moest worden (dus bv als aan het einde van een gang de deur open ging).
Dat is een geheel ander probleem.
Ik heb geen gigantische highend spullen, maar op een core 2 duo (E2800 geloof ik), 2GB en een ati radeon hd2400pro zou het wel moeten draaien, maar dat viel in eerste instantie vies tegen, dat kan aan 64 bit of aan Vista in het algemeen liggen.

Sinds SP1 van Vista heb ik weinig problemen meer gehad, maar nooit meer de 64 bits versie gedaan, binnenkort eens kijken hoe die het doet tegenwoordig :)
Vergeet niet de nieuwste drivers op te halen.
En aangezien valve ook steeds de engine update wordt het steeds mooier maar ook zwaarder, vroeger draaide ik het op een P4 2800mhz met een Radeon 9000 mobility, maar die gaat het nu niet meer redden denk ik. Mijn machine moet toch aardig hard werken om er wat moois uit te persen (vooral in Portal en TF2).
Valve update alleen de engine voor de nieuwere spellen. Half-Life 2 heeft volgens Steam in bijna drie jaar tijd geen update meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:10
Dit is echt een must see filmpje voor Hl2 fans!!!

http://www.youtube.com/watch?v=q1UPMEmCqZo&eurl
WAUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

idd erg vet, hier zouden ze gewoon een full featured film van moeten maken :o

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

RamO schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 23:12:
[...]

idd erg vet, hier zouden ze gewoon een full featured film van moeten maken :o
Met zulk zwalkend camerawerk, zelfs in de rustige scenes? Nee, dank je. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
Waar blijft 3 eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Embed hem hier dan meteen, scheelt weer een keer laden van de youtube-site:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=q1UPMEmCqZo]
The Zep Man schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 23:17:
Met zulk zwalkend camerawerk, zelfs in de rustige scenes? Nee, dank je. :/
De hand-shot-camera is expres gedaan (deels Cloverfield/Blair Witch Project gerelateerd) Verder is het zo dat je op je PC en ook console nooit je muis/controller 100% perfect beweegt en dus een stil beeld krijgt zoals ze in films altijd leuk voor doen komen.
[flauw]Dit is het [PC] Half-Life 2, Episode One en Episode Two topic[/flauw]
Neem anders de hits van deze google-search eens door: http://www.google.nl/search?q="half+life+3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Wiethoofd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 23:51:
[...]

De hand-shot-camera is expres gedaan (deels Cloverfield/Blair Witch Project gerelateerd) Verder is het zo dat je op je PC en ook console nooit je muis/controller 100% perfect beweegt en dus een stil beeld krijgt zoals ze in films altijd leuk voor doen komen.
Het is niet deels Cloverfield/Blair Witch Project gerelateerd, omdat er geen fysieke cameraman is. Anders zou een gemiddelde landing op het strand van Normandië ook Cloverfield/Blair Witch Project gerelateerd zijn. Ook heeft het niets met een muis/toetsenbord te maken (of controller), omdat het gaat om een film en niet een FPS ervaring. Je speelt niemand in de film vanuit eerste persoon.

Ik ben niet tegen een bewegende camera, maar het effect wordt te vaak misbruikt. Hierdoor wordt een film kijken gewoon vermoeiend. Vergelijk het met een boek dat omschrijvingen van de omgeving alleen maar op een chaotische manier probeert te vertellen.
[flauw]Dit is het [PC] Half-Life 2, Episode One en Episode Two topic[/flauw]
Neem anders de hits van deze google-search eens door: http://www.google.nl/search?q="half+life+3"
Er wordt op GoT vaker gepraat over het vervolg van computerspellen in bestaande oude topics (zie F.E.A.R.). Zo blijft de boel wat schoner. Een topic-titel is niet bindend qua dat. Of mogen de Xbox/Xbox 360/PS3 spelers hier ook niet discussiëren omdat er 'PC' in de topic-titel staat?

Episode 3 gaan wij dit jaar niet zien. Zelfs als ze nu aankondigen dat het dit jaar gaat uitkomen, dan is de kans groot dat het in Valve Time pas eind volgend jaar wordt. ;) Maar geen nood: de makers van Black Mesa: Source hebben min of meer de belofte gemaakt dat de mod in 2009 uit gaat komen. Dat zal zeker helpen in het lange wachten.

[ Voor 29% gewijzigd door The Zep Man op 15-02-2009 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

The Zep Man schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:11:
[...]
Dit is onzin. In Windows wordt er gebruik gemaakt van een functie genaamd Windows-On-Windows 64-bit. Voor het IA64 platform is dit inderdaad een emulator. Voor het x86-64 platform is dit niet het geval. Het zorgt alleen voor een omgeving waarin 32-bit programma's de 64-bit programma's niet kunnen verstoren.
Ow dat wist ik niet, weer wat geleerd, moet zeggen dat ik er eigenlijk nooit iets van gemerkt heb, maar zo af en toe lees je eens wat dingen. Ervaring leert dat je niet zomaar alles moet geloven wat op internet staat en dat is nu ook weer bewezen :)
Valve update alleen de engine voor de nieuwere spellen. Half-Life 2 heeft volgens Steam in bijna drie jaar tijd geen update meer gehad.
Soms worden bepaalde bug fixes toch ook als update voor steam gemeld (dan staan particle fixes in de changelog van de steam client). Ik dacht altijd dat de engine "los" stond van de spellen, maar hij heeft dus van ieder spel een eigen engine staan? Ik dacht namelijk dat deze eenmalig geïnstalleerd werd en dat je de games er naast installeert, want ik geloof als je vanuit steam HL2 EP 2 installeert hij groter is dan dat je eerst HL2 installeert en daarna pas EP2, maar ik kan me ook vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

De basis van de Valve spellen is inderdaad de Source-engine, ga maar eens naar de map:
code:
1
C:\Program Files\Steam\steamapps

Daar staan bij mij de volgende bestanden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Naam                                   Grootte
base source engine 2.gcf            152.618 kb
source engine.gcf                   144.980 kb
source materials.gcf              1.098.223 kb
source models.gcf                   471.409 kb
source sounds.gcf                 1.023.143 kb
sourceinit.gcf                          248 kb

counter-strike source client.gcf      4.220 kb
counter-strike source shared.gcf  1.760.574 kb

Het lijkt me dat de eerste bestanden de basis van de geïnstalleerde spellen zijn, in dit geval alleen CSS geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is nou het voordeel van DX 10 tov DX 9 bij de source engine? Kan aan mij liggen maar afgaande op die plaatjes kan ik afgezien van wat meer realistische mist eigenlijk maar weinig verschil zien. :?

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Niet. De hele Source-engine is gedaan op DX9, en dat is een bewuste keuze geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Jejking schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:06:
Niet. De hele Source-engine is gedaan op DX9, en dat is een bewuste keuze geweest.
Source werkt met Direct3D 6 t/m 9. 6 is overigens officieel niet ondersteund. Half-Life 2 kan je volgens mij sowieso met DirectX 7 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik zei ook niet dat het geen andere DirectX-versies ondersteunde. CapTVK vroeg om de verschillen wat betreft Source met DX9 en DX10. Het simpele antwoord: er is geen DX10 en er zijn geen toegevoegde functies. Valve heeft zich helemaal gericht op DX9 omdat DX10 te weinig meerwaarde bood wat betreft makkelijk programmeren. Zoiets was het verhaal.

En... HL2 @ DX6? Heb je daar bewijs van? Lijkt me vrijwel onmogelijk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Jejking schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:17:
Ik zei ook niet dat het geen andere DirectX-versies ondersteunde. CapTVK vroeg om de verschillen wat betreft Source met DX9 en DX10. Het simpele antwoord: er is geen DX10 en er zijn geen toegevoegde functies. Valve heeft zich helemaal gericht op DX9 omdat DX10 te weinig meerwaarde bood wat betreft makkelijk programmeren. Zoiets was het verhaal.
'Zoiets' was niet het verhaal dat jij schreef. Ik citeer:
Jejking schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:06:
De hele Source-engine is niet gedaan op DX9. Het kan ook gebruik maken van een vorm van OpenGL (voor de PS3 spellen) of van oudere DirectX versies (de Xbox 1 versie maakte gebruik van DirectX 8.1 omdat de Xbox geen DirectX 9 kan ondersteunen). De Source engine is flexibel genoeg om aangepast te worden aan een andere renderer en is hierom niet specifiek afhankelijk van één soort met één versie.
En... HL2 @ DX6? Heb je daar bewijs van? Lijkt me vrijwel onmogelijk eigenlijk.
Ik zei geen Half-Life 2 @ DX6. Ik zei dat Source gebruik kon maken van Direct3D 6, hoewel dit officieel niet ondersteund wordt. Maar aangezien je twijfelt, is dit bewijs genoeg? Of is dat 'onmogelijk'?

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 16-02-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dit hoort misschien in problemen&vragen maar hier komen denk ik meer mensen die er verstand van hebben. Na het zien van het hl2 filmpje kreeg ik weer de kriebels en ging ik gister hl2 - ep2 weer spelen.
Alles ging prima, maar toen ik vanmiddag weer ging spelen was er duidelijk iets mis.
Ik ben bij het stuk met de auto, ik was net bij een zendmast gekomen waar alyx een waarschuwing naar white forrest zou sturen.
Maar sommige textures waren er niet, of kwamen pas later, animaties waren schokkerig en ontbraken soms.
Ook raar was dat de wielen van de auto niet meer draaiden. Ik hoop niet dat 's nachts de kabouters weer wat hebben uitgevroten op m'n computer want ik heb niets raars gedaan na het opslaan en afsluiten van het spel totdat ik weer ging spelen. Alleen wat internetten en e-mailen.

Wat ik al heb gedaan is;
Nieuwe Nvidia drivers, opnieuw DX9 erop, andere savegame's van internet, episode 2 opnieuw geïnstalleerd,
heel steam eraf plus alle games en alles er opnieuw opzetten. Maar zonder resultaat.

Specs: Windows Xp 32bit prof, C2D 6750, 2gig, 8800gt 512mb etc
Geen overclock's, ook niet nodig want ik draai episode 2 met zowat alles op max.

Nog een screen van de console net na het opstarten van een savegame, ik zie niet veel spannend's maar misschien ziet iemand wat er mis is. ARGG wie kan me helpen, ik wil gewoon even leuk spelen!!!
Afbeeldingslocatie: http://i307.photobucket.com/albums/nn295/Ide_album/hl2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:00:
Oke, dit hoort misschien in problemen&vragen maar hier komen denk ik meer mensen die er verstand van hebben. Na het zien van het hl2 filmpje kreeg ik weer de kriebels en ging ik gister hl2 - ep2 weer spelen.
Alles ging prima, maar toen ik vanmiddag weer ging spelen was er duidelijk iets mis.
Ik ben bij het stuk met de auto, ik was net bij een zendmast gekomen waar alyx een waarschuwing naar white forrest zou sturen.
Maar sommige textures waren er niet, of kwamen pas later, animaties waren schokkerig en ontbraken soms.
Ook raar was dat de wielen van de auto niet meer draaiden. Ik hoop niet dat 's nachts de kabouters weer wat hebben uitgevroten op m'n computer want ik heb niets raars gedaan na het opslaan en afsluiten van het spel totdat ik weer ging spelen. Alleen wat internetten en e-mailen.

Wat ik al heb gedaan is;
Nieuwe Nvidia drivers, opnieuw DX9 erop, andere savegame's van internet, episode 2 opnieuw geïnstalleerd,
heel steam eraf plus alle games en alles er opnieuw opzetten. Maar zonder resultaat.

Specs: Windows Xp 32bit prof, C2D 6750, 2gig, 8800gt 512mb etc
Geen overclock's, ook niet nodig want ik draai episode 2 met zowat alles op max.

Nog een screen van de console net na het opstarten van een savegame, ik zie niet veel spannend's maar misschien ziet iemand wat er mis is. ARGG wie kan me helpen, ik wil gewoon even leuk spelen!!!
[afbeelding]
Alle Orange Box games zijn op dit moment bugged. Dit is veroorzaakt door de laatste update van de Source Engine. Je kan niets anders doen dan wachten tot dit is gefixed.

Verwijderd

Ohhh gelukkig, want ik wist het ook niet meer. Was dat bericht nog niet tegengekomen, dus erg bedankt!
Nouja sit back and relax dan maar, hopelijk is het weer snel goed.

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 00:53:
Ohhh gelukkig, want ik wist het ook niet meer. Was dat bericht nog niet tegengekomen, dus erg bedankt!
Nouja sit back and relax dan maar, hopelijk is het weer snel goed.
wellicht is het probleem nu opgelost?

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:47

Snippertje

Light up your life

Ik heb episode 1 even gespeeld met cheats om op het punt te komen waar ik was. Maar nu zit ik dus nog steeds met de super gravity gun opgescheept. Zodra ik nu wat pak dat niet hoort crasht het spel. Is er een manier om de normale gravity gun terug te krijgen? Ik heb dit al geprobeerd zonder resultaat: give weapon_physcannon.

Lol, heb hem zo even uitgespeeld. Maar damn wat is die kort, straks maar aan episode 2 beginnen en dan zonder cheats :P

[ Voor 15% gewijzigd door Snippertje op 05-03-2009 16:46 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Probeer eens ''give weapon_physcannon 0''?

Ik heb wel eens gehad dat de AI er geen zin meer in had. AI_Disable 1. Ook op te lossen met AI_Disable 0 ( = AI_Enable 1 eigenlijk :+ ). Misschien dat bovenstaande truuk ook werkt bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Grrr.
Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Iris@Gamer/200807/1215765612_0_3.jpg
Ding moet dood! Go dog, get 'em!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpulseW
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 11:54
Ik heb de Orange Box, en ik vind de Half Life series echt geweldig! Ik hoop dat Epi three snel komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook vol ongeduld op Black Mesa en Ep3 aan het wachten, het duurt nu toch al even.
Zou mooi zijn als Ep3 een 2 tal weken na Black Mesa uitkomt, dan kan je in 1 rechte lijn spelen:
Black Mesa - HL2 - Ep1 - Ep2 - Ep3 voor de volledig HL-beleving :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpulseW
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 11:54
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:33:
Ik ben ook vol ongeduld op Black Mesa en Ep3 aan het wachten, het duurt nu toch al even.
Zou mooi zijn als Ep3 een 2 tal weken na Black Mesa uitkomt, dan kan je in 1 rechte lijn spelen:
Black Mesa - HL2 - Ep1 - Ep2 - Ep3 voor de volledig HL-beleving :9~
In de heerlijke source engine. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

ImpulseW schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:29:
[...]

In de heerlijke source engine. :9
Dat kan je nu ook al. Vanaf Half-Life: Source tot en met Half-Life Episode 2.

Exclusief de non-canon uitbreidingen, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 16:43

Valkyre

Kitesurf FTW!

The Zep Man schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:57:
[...]
Dat kan je nu ook al. Vanaf Half-Life: Source tot en met Half-Life Episode 2.

Exclusief de non-canon uitbreidingen, overigens.
nee het verschil is dat hier HL 1 nog wel met de normale models enz werkt.

in blackmesa is HL1 helemaal opnieuwe opgebouwed met de engine van HL2.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Gohan-san schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:30:
nee het verschil is dat hier HL 1 nog wel met de normale models enz werkt.

in blackmesa is HL1 helemaal opnieuwe opgebouwed met de engine van HL2.
ehm, volgens mij is half life:source nog steeds Half Life, maar dan op de engine van HL2, namelijk de source engine.

Black mesa source is gewoon een luxere versie van, ziet er beter uit en is onafhankelijk van Valve gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Wiethoofd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:02:
[...]

ehm, volgens mij is half life:source nog steeds Half Life, maar dan op de engine van HL2, namelijk de source engine.

Black mesa source is gewoon een luxere versie van, ziet er beter uit en is onafhankelijk van Valve gemaakt.
HL1 source draait wel op de HL2 engine maar gebruikt zover ik weet nog de oude models en textures. Het ziet er dus niet veel beter uit dan de normale HL1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Nee, en sommige puzzels zijn stuk door de nieuwe physics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

mace schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:38:
Nee, en sommige puzzels zijn stuk door de nieuwe physics.
Kun je daar een voorbeeld van geven? Ik ben nu een paar keer door HL:Source heen gespeeld maar heb geen fouten kunnen ontdekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Het gebeurt ook niet elke keer maar het heeft vooral te maken met van die dozenschuifpuzzels. (3x woordwaarde :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

De discussie over de graphics doet niets af aan mijn opmerking dat het nu al mogelijk is om Half-Life tot en met Half-Life 2: Episode Two te spelen met de Source engine.

Graphics whores... kunnen niet van een spel genieten tenzij minstens een quad-SLI/Crossfire opstelling met de nieuwste en duurste videokaarten nodig is om 5 FPS te halen op maximaal detail van het spel. :/

En ik heb geen enkel probleem gehad met de "physics"-puzzels in Half-Life: Source, de laatste keer dat ik het speelde. Als die problemen er wel zijn, kan je natuurlijk ook een savegame uit een iets eerder geladen map laden.

[ Voor 27% gewijzigd door The Zep Man op 11-03-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
Gaat dit topic ook over Portal? Neem aan van wel, aangezien ik geen ander topic over Portal zie.

Misschien kunnen jullie mij helpen, ik ben op zoek naar een Portal wallpaper van 1680x1050 dual-monitor (3360x1050) die bijna volledig zwart is, maar in het midden een rode en blauwe portal is afgebeeld (zodat het lijkt alsof er een portal opstaat tussen je linkse en rechter monitor.

Voor zover ik kon herinneren stonden er ook andere dingen afgebeeld zoals een poppetje in de bekend portal-symbool tekenstijl.

Als iemand me in de goede richting kan helpen, heel graag :)

EDIT: iets gevonden dat er op lijkt:
Afbeeldingslocatie: http://s3-llnw-screenshots.wegame.com/1742464473825258/1742464473825258_l.jpg
Maar dan dus stretched over 2 monitoren en de portals staan horizontaal tegenover elkaar.

[ Voor 16% gewijzigd door CU2morO op 13-03-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 16:43

Valkyre

Kitesurf FTW!

The Zep Man schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:10:
De discussie over de graphics doet niets af aan mijn opmerking dat het nu al mogelijk is om Half-Life tot en met Half-Life 2: Episode Two te spelen met de Source engine.

Graphics whores... kunnen niet van een spel genieten tenzij minstens een quad-SLI/Crossfire opstelling met de nieuwste en duurste videokaarten nodig is om 5 FPS te halen op maximaal detail van het spel. :/

En ik heb geen enkel probleem gehad met de "physics"-puzzels in Half-Life: Source, de laatste keer dat ik het speelde. Als die problemen er wel zijn, kan je natuurlijk ook een savegame uit een iets eerder geladen map laden.
ehm de kracht van HL is altijd geweest dat het op een groot aantal systemen gewoon GOED speelt en er ook gelijk nog goed uitziet. HL2 enz. is inderdaad wel zwaarder dan HL, maar daar zit ook een X aantal jaar in. ook nu heb je geen QUAD/ SLI opstelling nodig, en ook nooit echt nodig gehad.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://blog.makezine.com/portalPC.jpg
Leuke casemod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
CU2morO schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:04:
Gaat dit topic ook over Portal? Neem aan van wel, aangezien ik geen ander topic over Portal zie.

Misschien kunnen jullie mij helpen, ik ben op zoek naar een Portal wallpaper van 1680x1050 dual-monitor (3360x1050) die bijna volledig zwart is, maar in het midden een rode en blauwe portal is afgebeeld (zodat het lijkt alsof er een portal opstaat tussen je linkse en rechter monitor.

Voor zover ik kon herinneren stonden er ook andere dingen afgebeeld zoals een poppetje in de bekend portal-symbool tekenstijl.

Als iemand me in de goede richting kan helpen, heel graag :)

EDIT: iets gevonden dat er op lijkt:
[afbeelding]
Maar dan dus stretched over 2 monitoren en de portals staan horizontaal tegenover elkaar.
Hoe goed heb je dan de search gebruikt eigenlijk? :D [PC] Portal Tweede entry in mijn search met keyword "portal".

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
Blijkbaar niet :( Nare sub-groepen binnen spielerij
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Afbeeldingslocatie: http://fc19.deviantart.com/fs24/i/2007/311/2/f/Portal_dual_screen_wallpaper_by_cozmicone.jpg
eerste hit met goole: portal wallpaper dual (linkje naar groot zit er aan vast)

Helaas zijn er weinig wallpapers in 2x 20/22" breedbeeld te krijgen zonder ze bij te moeten knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Laatst online: 19-09 15:47

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Een paar weken geleden druk bezig geweest met t opzetten van een goede HL2DM server. Ik had in het verleden altijd een GTA:SA MP server draaien maar omdat deze bijna niet meer gebruikt werd heb ik er een HL2DM server van gebakken ( HL2DM is gratis). Omdat ik ook altijd op T.net spook wil ik hem hier ook even kwijt.

Savonds is het lekker druk in de server en altijd gezellig vol Nederlanders :)

Afbeeldingslocatie: http://cache.www.gametracker.com/server_info/84.104.249.45:27015/banner_560x95.png?random=179869

Serverinfo: http://www.gametracker.com/server_info/84.104.249.45:27015/

Hier kan je HL2DM ( Gratis )downloaden
Nvidea kaart: http://www.steampowered.com/nvidia/
ATI kaart : http://www.steampowered.com/ati_offer1a/

Ook is een een steamgroep waar je lid van kan worden, zodat je direct weet of er andere leden / bezoekers van de server spelen. http://steamcommunity.com/groups/DukeN

Er zijn custom en normal DM maps op te vinden. De custom maps worden via Fast download binnen gehaald. Ook zijn de stats actief en kan je maps voten etc. Een compleet servetje dus. Enjoy!

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:47

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

half life achtige video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

DukeN schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:51:
Een paar weken geleden druk bezig geweest met t opzetten van een goede HL2DM server. Ik had in het verleden altijd een GTA:SA MP server draaien maar omdat deze bijna niet meer gebruikt werd heb ik er een HL2DM server van gebakken ( HL2DM is gratis). Omdat ik ook altijd op T.net spook wil ik hem hier ook even kwijt.

Savonds is het lekker druk in de server en altijd gezellig vol Nederlanders :)

Serverinfo: http://www.gametracker.com/server_info/84.104.249.45:27015/

Hier kan je HL2DM ( Gratis )downloaden
Nvidea kaart: http://www.steampowered.com/nvidia/
ATI kaart : http://www.steampowered.com/ati_offer1a/

Ook is een een steamgroep waar je lid van kan worden, zodat je direct weet of er andere leden / bezoekers van de server spelen. http://steamcommunity.com/groups/DukeN

Er zijn custom en normal DM maps op te vinden. De custom maps worden via Fast download binnen gehaald. Ook zijn de stats actief en kan je maps voten etc. Een compleet servetje dus. Enjoy!
Oeh das wel leuk. Heb ook een paar keer HL2DM zitten spelen, maar meestal was dat van korte duur omdat er een aantal mensen op de servers zaten die gewoon te goed waren (als in 20 seconden na spawn al dood zijn) en ben ik maar weer terug naar TF2 gegaan (daar kan ik tenminste nog wel een beetje winnen). Ik zal de server van de week eens toevoegen aan mijn lijst. Eens kijken of het leuk is om tegen wat andere Nederlanders te spelen :)

Vind vooral het gooien en smijten met objecten geweldig, maps die dus vol met rommel liggen hebben mijn voorkeur :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
.Gertjan. schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:10:
[...]

Oeh das wel leuk. Heb ook een paar keer HL2DM zitten spelen, maar meestal was dat van korte duur omdat er een aantal mensen op de servers zaten die gewoon te goed waren (als in 20 seconden na spawn al dood zijn) en ben ik maar weer terug naar TF2 gegaan (daar kan ik tenminste nog wel een beetje winnen). Ik zal de server van de week eens toevoegen aan mijn lijst. Eens kijken of het leuk is om tegen wat andere Nederlanders te spelen :)

Vind vooral het gooien en smijten met objecten geweldig, maps die dus vol met rommel liggen hebben mijn voorkeur :*)
Gaat niets boven een pleepot gooien tegen iemand van de tegenpartij >:) , Voor hl2dm zijn er ook nog puzzle maps die ook erg de moeite waard zijn om te spelen. Puzzle maps hebben als tag JS_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:45

Wildfire

Joy to the world!

Geinig, speelt nog in NL ook :)

Waar is het vervolg? Het einde maakt niet veel duidelijk namelijk :P

* Wildfire verlangt hartstochtelijk naar ep 3 :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:47

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ website die hoort bij filmpje: http://www.whatsinthebox.nl/
alleen wordt het niet echt duidelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Wow wat super vet gemaakt :D Heel erg netjes.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hollywood aast op Nijmeegse student
quote: FOK
Student natuurwetenschappen Tim Smit weet niet wat hem overkomt. Door het plaatsen van een filmpje op Youtube is hij inmiddels al drie keer benaderd door Hollywood.

Onder andere filmproducent 20th Century Fox belde naar de Nijmeegse student. Tim, die een korte film maakte voor het filmfestival GoShort plaatste het filmpje op Youtube en dat werd binnen zes dagen al ruim 350.000 keer bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:43
Even W T F zeg!

Geweldig filmpje zeg! Van die special effects kunnen ze in hollywood nog wat van leren. Toch wel benieuwd wat hier achter zit. En het zou heerlijk zijn als ze hier verder op door gingen.

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=165732 voor wat meer info

[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 23-03-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

Blackmesa (HL source mod) release eind 2009

www.ng-gamer.nl/game-nieu...od-eind-2009-beschikbaar/

En als ze nu maar geen Valve praktijken gaan uithalen !

Nog een link naar het interview

http://resolution-magazin...ue2/preview_blackmesa.htm

[ Voor 22% gewijzigd door YVG op 26-03-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

Zo, dan al :/

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
Helaas wel. Ik denk dat tegen die tijd dat Blackmesa Source uit is, Half-Life 2 Episode 3 er niet veel voor of na gereleasd zal worden. En dat duurt nu ook al sinds oktober 2007 toen EP2 uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 11:55
Begrijpelijk, ze maken een game die in hetzelfde rijtje thuis hoort als kaskrakers van professionele ontwikkelstudios :). En dat met 70 ontwikkelaars die in hun vrije tijd eraan werken. Ontzettend knap dat ze dit in 5 jaar kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 20:31
Descriptor schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 00:53:
[...]

Helaas wel. Ik denk dat tegen die tijd dat Blackmesa Source uit is, Half-Life 2 Episode 3 er niet veel voor of na gereleasd zal worden. En dat duurt nu ook al sinds oktober 2007 toen EP2 uitkwam.
Kun je meteen de hele Half-life serie in source spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
Dat kan zonder Black Mesa Source ook.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Jeroen O schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 22:36:
Het ziet er alleen een stuk minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 20:31
Jeroen O schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 22:36:
Ja haha, zie jij zo snel een verschil tussen Half-life 1 en Half-life: Source? Ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Dat zeg ik toch niet (al denk ik dat als je ze naast elkaar zet dat je wel verschil ziet).
Ik zeg alleen dat HL source er een stuk minder uitziet dan Black mesa source.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 29-03-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

job schreef op zondag 29 maart 2009 @ 00:02:
Dat zeg ik toch niet (al denk ik dat als je ze naast elkaar zet dat je wel verschil ziet).
Ik zeg alleen dat HL source er een stuk minder uitziet dan Black mesa source.
Het gaat erom dat je het kan spelen, eventueel met grotendeels de graphics uit Half-Life 1.

Persoonlijk zou ik ook adviseren om Half-Life: Source te spelen in plaats van Half-Life 1, omdat de Source engine iets beter omgaat met niet-standaard resoluties, moderne videokaarten, etc. Echter, met een oude bak en een (paar) 3dfx kaart(en) kan je nog een hoop plezier beleven aan Half-Life 1. ;)

Ik ga Black Mesa: Source (heet sinds een tijd eigenlijk "Black Mesa") zeker proberen wanneer het uitkomt, maar heb de mindere graphics van Half-Life: Source nooit een probleem gevonden.

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 29-03-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
* Tomino is ook weer bezig om HLF2 + eps te installeren.

Nu heb ik een aardige pc, en wil dus ook de Cinematic HD mod erop gooien( fakefactory)

9.5 is de laatste, alleen is deze incremental of full?
En MOET je persé de episodes geinstalleerd hebben staan?

Ah, deze is wel full.. én 9 gig :D
http://www.fileplanet.com...-Mod-V9.5-HD-Mod-Complete

[ Voor 12% gewijzigd door Tomino op 04-04-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

ARGH fileplanet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Hij staat ook op NZB, net pas 6 dagen oud. Weet niet of je dat lukt?

andere mirror:
http://forums.overclocker...2222e87&t=17984141&page=2

[ Voor 46% gewijzigd door Tomino op 04-04-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Tomino schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 22:16:
Hij staat ook op NZB, net pas 6 dagen oud. Weet niet of je dat lukt?

andere mirror:
http://forums.overclocker...2222e87&t=17984141&page=2
Oh jawel ik heb tweaknews, maar ik heb nu een torrent die 1 MB/sec doet dus ik klaag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Let er even op wat je download.

Eerst 9.0, dan HD update en dan 9.5

Of 9.5 en daarna de HD mod. Ff opletten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ja of de full 9.5 HD. :Z :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Hmm, ik heb nu de 9.0 base binnen. Alles uitgepakt met Winrar, krijg ik wéér winrar arcives..
Heb jij er een installer bij staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Tomino schreef op zondag 05 april 2009 @ 11:55:
Hmm, ik heb nu de 9.0 base binnen. Alles uitgepakt met Winrar, krijg ik wéér winrar arcives..
Heb jij er een installer bij staan?
Ik zal even kijken.

Ik heb 9.0 BASE, 9.0 HD en 9.5 update in 1 rar bestand.

[ Voor 10% gewijzigd door mace op 05-04-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Ja, de NZB is denk een beetje gaar. Net een torrent even geopend en gekeken wat erin zat. Ik had alleen de map Installerfiles. Nu zie ik in de torrent ook setup en wat ander klein grut erbij staan.

Ik haal dus nu via de torrent de rest <20 mb binnen om het te installen.

Pff, zet dan goede dingen op usenet, dammit

btw, heb jij Ep 1 en 2 installed staan?

[ Voor 7% gewijzigd door Tomino op 05-04-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Tomino schreef op zondag 05 april 2009 @ 12:09:
Ja, de NZB is denk een beetje gaar. Net een torrent even geopend en gekeken wat erin zat. Ik had alleen de map Installerfiles. Nu zie ik in de torrent ook setup en wat ander klein grut erbij staan.

Ik haal dus nu via de torrent de rest <20 mb binnen om het te installen.

Pff, zet dan goede dingen op usenet, dammit

btw, heb jij Ep 1 en 2 installed staan?
Ja.

Ik moet zo even rebooten in mijn Win7 installatie want daar kan ik mijn volle 4GB gebruiken en 64 bit. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
Is het mischien een keer leuk om met z'n allen de HL2 campaign door te lopen? Met de synergy mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
mace schreef op zondag 05 april 2009 @ 12:44:
[...]

Ja.

Ik moet zo even rebooten in mijn Win7 installatie want daar kan ik mijn volle 4GB gebruiken en 64 bit. :9
Zucht.. Ik heb alles wat ik nodig heb, behalve EP2! Ooit een keer illegaal gespeeld toen ik het verhaal wilde weten.. Echter heeft Fakefactory de files nodig uit een EP2 installatie.

Ben nu aan het zoeken naar een goedkope Ep2 disc, online kost het nog iets van 15 euro ofzo. Dat moet minder kunnen..

Als ik hem 2de hands koop.. kan dat nog met steam?

Synergy, jeetje, ik merk wel dat ik even uit het steam nieuws ben geweest..

Ik ben voor! Wordt Half life 2 dan niet te makkelijk..? Met 3 man?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Tomino schreef op zondag 05 april 2009 @ 15:41:
[...]

Zucht.. Ik heb alles wat ik nodig heb, behalve EP2! Ooit een keer illegaal gespeeld toen ik het verhaal wilde weten.. Echter heeft Fakefactory de files nodig uit een EP2 installatie.

Ben nu aan het zoeken naar een goedkope Ep2 disc, online kost het nog iets van 15 euro ofzo. Dat moet minder kunnen..

Als ik hem 2de hands koop.. kan dat nog met steam?
Je kan wel spellen die je dubbel hebt aan iemand geven, maar 2e hands, geen idee.
Misschien kan je even in het CD-key topic kijken, je kan tegenwoordig namelijk goedkoop CD-keys kopen op het internet, legaal. Die voer je dan in bij steam en je kan het spel downloaden.
Synergy, jeetje, ik merk wel dat ik even uit het steam nieuws ben geweest..

Ik ben voor! Wordt Half life 2 dan niet te makkelijk..? Met 3 man?
Ken ik ook niet hoor. ;)

Maar met z'n 3en, dan speel je natuurlijk op de hoogste moeilijkheidsgraad.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.