Dan nog is het ook niet zo dat enkel STEAM spellen verkoop voor 40 euro welke in Amerika 40 dollar zouden kosten. Dat verschil is er met retail producten van bijna alle categorieën.Arfman schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:08:
The Zep Man: mijn enige probleem is de onaangekondigde en zeer forse prijsverhoging door ineens in plaats van 40 dollar te vragen voor een spel, er 40 euro te voor gaan vragen. Het lijkt me dat je je dat wel kunt voorstellen?
Verder zal ik zeker Episode 3 kopen, maar als er weer een nieuwe saga uitkomt ga ik me nog wel even achter de oren krabben met deze prijzen.
Ik vind de retail prijzen ook belachelijk... zeker als je even door filosofeert wat dat doet voor de ontwikkelaar.
40 euro is in het meest ongunstige en belachelijke geval 5 eu. netto winst voor de developer en doe dat dan even maal 2 miljoen verkopen wat ieder successvol spel wel haalt na een jaartje.
Dan praat je dus niet over een belachelijk hoge omzet maar pure winst, die daadwerkelijk misschien nog wel wat hoger is.
Ik wacht ook altijd lekker totdat de prijzen me aanstaan, ik vind 20-25 euro meer dan genoeg voor een enkel spel wat ik goed vind.
Daarentegen zijn de sale weekends en andere aanbiedingen op STEAM zeker wel gunstig.
Een tijdje geleden had ik voor 28 euro (incl. btw) het IDGames Superpack wat bestaat uit Alle Doom games, Quake games (behalve QW), Wolfenstein, Heretic, Hexen, Commander Keen. Zeker geen slechte value.
Bioshock afgelopen week voor 5 euro was ook een koopje.
[ Voor 86% gewijzigd door Da_maniaC op 03-01-2009 15:51 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!