Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 08:36

The Zep Man

🏴‍☠️

Tower410 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 19:42:
spoiler:
Ik denk zelf dat Eli dood blijft, zodat het een mysterie blijft wat hij nou wilde vertellen. Ze moeten toch iets overhouden voor Half-life 3? :o
spoiler:
Wat moest hij dan nog meer vertellen? Hij legde al de reden uit waarom er "unforeseen consequences" waren ten tijde van Half-Life 1: de 'sponsor' (de G-Man) doneerde het stuk rots, dat de hele kettingreactie van het Half-Life verhaal startte, aan het Black Mesa Research Center. Eli was maar een "simpele" wetenschapper en weet misschien zelfs niets meer over deze sponsor.

Al zou je iemand moeten ondervragen over de G-Man, dan is het Dr. Breen. Hij was toen een belangrijk (het belangrijkste?) figuur bij Black Mesa, de Administrator. Door zijn rol in het verleden is het aannemelijk dat hij contacten had met de 'sponsor'. Niemand anders uit het verleden zat zo hoog in de hiërarchie van Black Mesa. Eli, Dr. Kleiner en Magnusson zijn de enige anderen van de 'oude' slag die dat bewust meegemaakt konden hebben, maar waren toen gewone werknemers bij Black Mesa, waardoor het erg onwaarschijnlijk is dat zij er iets van wisten.

Probleem: het is niet zeker of Dr. Breen nog leeft. Hij was heel kort te zien in Episode 1, maar dat was een opgenomen stuk video (bron)

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 20-05-2009 18:37 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22706

Dark-Intruder schreef op zondag 10 mei 2009 @ 00:51:
[...]

Nee,.........
HL draaiend op de Source engine,...maar met dezelfde oude textures.
Je kan beter wachten tot de Blackmesa mod uitkomt.
ah heerlijk. Kan niet wachten om met de gauss gun te gaan knallen. me favo hl1 wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:38

mace

Sapere Aude

Hoe lang is EP2 wel niet uit zeg, en nu nog spoileren?

Fuck dat.

[ Voor 9% gewijzigd door mace op 20-05-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Laatst online: 17:30

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

mace schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 18:52:

Fuck dat.
Episode 2 is nog steeds te koop en er zijn nog steeds mensen die het spel niet (uit)gespeeld hebben. Een spoiler is en blijft een spoiler, dat het spel al langer uit is veranderd daar niets aan.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

MetroidPrime schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 19:59:
[...]

Episode 2 is nog steeds te koop en er zijn nog steeds mensen die het spel niet (uit)gespeeld hebben. Een spoiler is en blijft een spoiler, dat het spel al langer uit is veranderd daar niets aan.
Zijn reactie is niet echt duidelijk en is op meerdere manieren interpreteerbaar.
mace schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 18:52:

Fuck dat.
Ik 'spoiler' (schrijf spoilers) wanneer ik dat wil. Wees blij dat ik gebruik maak van een spoiler-tag. Je hoeft ze niet te lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 13:26

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Jeetje wat is die FakeFactory Mod supervet ! Ik had al een oudere versie gespeeld tijd geleden, maar deze 9.5 is echt supermooi. De modellen van de characters van het verhaal (behalve barney) vind ik allemaal zwaar overdreven en niet meer passen (heb hun dus ook allemaal op ouderwetse manier), maar de graphics zijn echt erg mooi. Heel mooi gedaan allemaal. Een paar hele kleine foutjes of stukjes texture vergeten, maar ik ben onder de indruk. Krikt het spel behoorlijk op !
Hij loopt ook heerlijk op lekker hoge settings. Ben nu alweer met EP2 bezig (en die die ziet er het vetste uit van allemaal zo'n beetje. Maar misschien ga ik wel weet opnieuw spelen later ...hehehehe ...

TOP mod! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

The Zep Man schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 22:37:
[...]
Zijn reactie is niet echt duidelijk en is op meerdere manieren interpreteerbaar.
[...]
Ik 'spoiler' (schrijf spoilers) wanneer ik dat wil. Wees blij dat ik gebruik maak van een spoiler-tag. Je hoeft ze niet te lezen. ;)
Het is gewoon irritant om van die grote zwarte blokken te hebben in je topic als het niet nodig is.

Maar goed, ik spoiler niet wanneer ik het niet wil.

*knip* Doe niet zo flauw :z

[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 21-05-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

mace schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 07:56:
[...]

Het is gewoon irritant om van die grote zwarte blokken te hebben in je topic als het niet nodig is.
En wat als iemand nu net begonnen is met HL2 EP2 en in dit topic komt om hulp te vragen en meteen een spoiler voor het einde leest? Het feit blijft dat EP2 nog steeds te koop is en er daardoor nog steeds mensen net begonnen kunnen zijn met het spel. Als het spel al niet meer te koop zou zijn, dan zou je eventueel een argument kunnen hebben om de spoiler tags weg te laten, maar dat is hier niet het geval.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
(jarig!)
Ik ga binnenkort voor het eerst aan EP2 beginnen (die mensen bestaan!), maar voor het verhaal hoef ik het niet meer te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Volwassen mace, heel volwassen :z .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 22:28

Wiethoofd

Broadcast TOM

Mace, waarom geen regeltje aan je custom css toevoegen die er voor zorgt dat de tekst in het spoilervak er uit komt te zien als normale tekst, scheelt weer zwarte blokken :P

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
MetroidPrime schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:16:
[...]

En wat als iemand nu net begonnen is met HL2 EP2 en in dit topic komt om hulp te vragen en meteen een spoiler voor het einde leest? Het feit blijft dat EP2 nog steeds te koop is en er daardoor nog steeds mensen net begonnen kunnen zijn met het spel. Als het spel al niet meer te koop zou zijn, dan zou je eventueel een argument kunnen hebben om de spoiler tags weg te laten, maar dat is hier niet het geval.
Als je het zo ziet, dan moet je wel erg lang spoiler tags gebruiken. Er zijn bijvoorbeeld spellen die al meer dan 10 jaar oud zijn, en die nog altijd te koop zijn(onder andere starcraft). Moet je daar nog ook steeds spoilers voor gebruiken?

Punt is, spel is al een tijd uit en als je er dingen van gaat opzoeken, kan je er delen van te weten komen die je nog niet wilde weten. Dat is jammer, maar daarvoor moet niet de rest van de wereld hun mond houden omdat jij het spel na jaren pas gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ben het er wel mee eens. Ik heb zelf LotR deel 2 en 3 nog steeds niet gezien, maar als iemand er per ongeluk een spoiler over verteld is dat gewoon pech hebben gezien de film er al een tijdje is. Ook een van de redenen waarom ik altijd uit topics van series blijf, omdat je weet dat er dingen worden gezegd die je nog niet wil weten.

[ Voor 11% gewijzigd door Bleet op 21-05-2009 18:11 ]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Maldred schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:01:
[...]

Als je het zo ziet, dan moet je wel erg lang spoiler tags gebruiken. Er zijn bijvoorbeeld spellen die al meer dan 10 jaar oud zijn, en die nog altijd te koop zijn(onder andere starcraft). Moet je daar nog ook steeds spoilers voor gebruiken?

Punt is, spel is al een tijd uit en als je er dingen van gaat opzoeken, kan je er delen van te weten komen die je nog niet wilde weten. Dat is jammer, maar daarvoor moet niet de rest van de wereld hun mond houden omdat jij het spel na jaren pas gaat kopen.
Het probleem is dan echter dat je dan na verloop van tijd geen hulp met een puzzel zou kunnen vragen op een forum, omdat je dan spoilers voor het einde kunt tegenkomen. En hoe bepaal je dan wanneer je geen spoilertags meer hoeft te gebruiken? Zodra het spel uit is? Na twee weken? Na een half jaar????

Sowieso heeft het totaal niet te maken met je mond houden, zo veel moeite om kost het nu ook weer niet om [spoiler][/spoiler] er om heen te zetten. Het is alleen belangrijk dat je niet alleen een zwart blok post, maar ook even vaag aangeeft wat voor spoiler het is, anders heb je alsnog niets aan de spoiler tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Niet om de moraalridder te spelen, maar kan iedereen nu eens ophouden met het zeuren over het gebruik van spoiler-tags? Of doe dat even in een topic dat daar specifiek over gaat. Het staat niet expliciet in de regels over wanneer je ze wel gebruikt of niet: het is een vorm van zelfregulering die best wel goed werkt. Als het je stoort, dan kijk je de spoilers toch niet door?

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 21-05-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Spoilers gewoon in de tags zetten. Het topic word er niet mee vervuild want het is denk ik maar 1 of 2% van alle posts in een Topic-deel wat echt over spoilers gaat. Er word meer gepraat over de andere dingen dan de spoilers, dus kan er best even gebruik van worden gemaakt.

Ik heb EP2 ook nog niet uitgespeeld... ;(

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 10:07
Volgens mij dwalen we een beetje af of niet soms?
Ik spoiler in ieder geval gezellig door voor die paar mensen die Half-life willen spelen zoals het bedoeld is: vol verrassingen.
spoiler: Over einde van EP2 en vervolg daarvan
Ik dacht dat Eli nog wat te vertellen had, nog een uitgebreid gesprek wilde hebben met Gordon omdat hij afgekapt werd door Alyx. Maar ik kan me ook vergissen, is alweer een tijdje terug dat ik EP2 uitgespeeld heb.
Over hoe het precies verder gaat kan niemand iets vertellen, en dat is maar goed ook, ik laat me graag verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-06 21:10

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Valve heeft goede redenen voor stilte rondom HL2: Episode 3

De baas van Valve, Gabe Newell, heeft naar eigen zeggen goede redenen om nog niet over Half Life 2: Episode 3 te praten. Welke dat zijn, kan hij nog niet zeggen.

"Ik krijg elke dag heel veel e-mails met de vraag waarom we het nog niet over Episode 3 hebben. Daar zijn erg goede redenen voor die ik nog niet kan noemen, maar dat komt wel. We zijn blij met het tempo waarop we nieuwe games uitbrengen, maar we willen de klachten van mensen die vinden dat we te lang doen over kleinere producten niet teniet doen." Op de vraag of we voor het einde van het jaar meer te weten komen over Episode 3 geeft Newell geen direct antwoord.
http://www.gamer.nl/doc/5...ilte-rondom-HL2-Episode-3

http://g4tv.com/thefeed/b...view.html#ixzz0ICXDzGYI&D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik heb het idee dat de opbrengst van losse episodes toch niet zoveel is als dat Valve in het begin dacht. Episode 1 los uitbrengen was een twijfelgeval. Ja, het was goedkoop, maar stelde toch teleur door de lengte van het spel. De tijd tussen HL2 en EP1 is tenslotte de tijd welke een 'normale' ontwikkelaar nodig heeft om een complete sequel uit de grond te stampen.

Episode 2 was dan wel weer goed en is als losse aflevering veel meer waar voor het geld. Maar vergeet niet dat ze tijdens het ontwikkelen van Episode 1 al bezig waren met Episode 2. Daarom zat er bij EP1 al een trailer voor EP2. Valve is normaals redelijk open naar buiten, maar over Episode 3 is het nog aardig stil. Ik vrees dan ook dat het pas 2011 wordt voordat we dat spel gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 08:27

aapelite

Do the kirby!

Ep3 wordt toch ook de laatste ep meteen en in principe zou dat dus misschien ook inhouden dat het een afsluiter wordt betreffende het half life 2 verhaal. Overigens doel ik hiermee niet op de afsluiting van de half life franchise, maar half life 1 heeft ook zo zijn sequals en add ons gehad, dat is wat de episodes naar mijn gevoel ook zijn voor half life 2. Mogelijk kost het dus meer tijd om op de proppen te komen met een kwalitatief hoge en sterke afsluiter en tevens een eventuele koppeling naar een half life 3. Moeten ze echter al wel een concept of idee hebben waar ze heen willen met half life 3.

Misschien wordt het wel een prequel dat je de gordon freeman gaat spelen van dat schip aka concurrent van black mesa en veroorzaak je daar ook een hoop problemen :+ Echter zou dat afbreuk doen aan het feit dat je in hoofdverhalen altijd Gordon bent, tenzij ze time travel toevoegen, wat naar mijn idee afbreuk zou doen aan de hele franchise, dus dat zal ook niet snel gebeuren.

[ Voor 24% gewijzigd door aapelite op 15-06-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

aapelite schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:19:
Ep3 wordt toch ook de laatste ep meteen en in principe zou dat dus misschien ook inhouden dat het een afsluiter wordt betreffende het half life 2 verhaal.
Ik weet niet of dit is aangegeven, maar het zou logisch zijn. Echter, Valve zou zomaar anders kunnen beslissen. ;)
Overigens doel ik hiermee niet op de afsluiting van de half life franchise, maar half life 1 heeft ook zo zijn sequals en add ons gehad, dat is wat de episodes naar mijn gevoel ook zijn voor half life 2.
Half-Life 1 had expansions die door third-parties zijn gemaakt en die geen 'canon' zijn: wat in die expansions plaats vond is niet perse onderdeel van het hoofdverhaal. Zolang het niet conflicteert, mag je het natuurlijk aannemen, maar Valve kan besluiten om te negeren wat er in die uitbreidingen plaats vond. Tot nu toe was dat niet nodig volgens mij. Er zit overigens wel genoeg voer tussen om op verder te bouwen al zou Valve ideeën tekort komen (zoals Adrian Shephard, die de G-Man nog als troefkaart zou kunnen gebruiken).
Misschien wordt het wel een prequel dat je de gordon freeman gaat spelen van dat schip aka concurrent van black mesa en veroorzaak je daar ook een hoop problemen :+ Echter zou dat afbreuk doen aan het feit dat je in hoofdverhalen altijd Gordon bent, tenzij ze time travel toevoegen, wat naar mijn idee afbreuk zou doen aan de hele franchise, dus dat zal ook niet snel gebeuren.
Tijdreizen zit al in het verhaal van Half-Life. Zo stond de tijd stil voor Gordon tussen het moment dat hij in statis ging in Half-Life 1 en het moment dat hij eruit kwam in Half-Life 2: hij is niet ouder geworden, in tegenstelling tot de wereld om hem heen (volgens hints in Half-Life 2). Tijdens Half-Life 2 was er een incident met een "slow teleport". Ook werd aan het einde van Half-Life 2 de tijd stilgezet voor Gordon om hem uit de grote explosie van de Citadel generator te trekken. Tijdreizen naar het verleden is een veel grotere stap (waar ze hopelijk nooit aan beginnen...), maar tijdreizen als element is zeker aanwezig (vooruit, soms met grote stappen).

En in feite heb je al een stuk te maken met de concurrent van Black Mesa (Aperture Science) in het spel Portal. Verschil is dat je dit keer niet de gevolgen draagt van één of ander experiment: jij bent het experiment.

Bij Aperture Science eten ze ook elke dag taart. Maar iedereen weet dat de taart een leugen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 08:27

aapelite

Do the kirby!

The Zep Man schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:03:
[...]

[...]
Tijdreizen zit al in het verhaal van Half-Life. Zo stond de tijd stil voor Gordon tussen het moment dat hij in statis ging in Half-Life 1 en het moment dat hij eruit kwam in Half-Life 2: hij is niet ouder geworden, in tegenstelling tot de wereld om hem heen (volgens hints in Half-Life 2). Tijdens Half-Life 2 was er een incident met een "slow teleport". Ook werd aan het einde van Half-Life 2 de tijd stilgezet voor Gordon om hem uit de grote explosie van de Citadel generator te trekken. Tijdreizen naar het verleden is een veel grotere stap (waar ze hopelijk nooit aan beginnen...), maar tijdreizen als element is zeker aanwezig (vooruit, soms met grote stappen).

En in feite heb je al een stuk te maken met de concurrent van Black Mesa (Aperture Science) in het spel Portal. Verschil is dat je dit keer niet de gevolgen draagt van één of ander experiment: jij bent het experiment.

Bij Aperture Science eten ze ook elke dag taart. Maar iedereen weet dat de taart een leugen is...
Klopt, echter gaat de tijd tot nu toe alleen vooruit, misschien langzamer, misschien zelfs een tijdje stilstaan. Maar er is nog niets voorgekomen met terug in de tijd gaan, wat in dit geval zou moeten gebeuren. Het lijkt me stug dat ze dit zouden doen. Je weet echter nooit :P

Over dat ep3 laatste deel zou zijn las ik op de wiki over half life 2. Het zal me iig benieuwen, ik kan al sinds het aller begin van half life enorm genieten van de creativiteit en kwaliteit van deze franchise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

Tower410 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 21:27:
Volgens mij dwalen we een beetje af of niet soms?
Ik spoiler in ieder geval gezellig door voor die paar mensen die Half-life willen spelen zoals het bedoeld is: vol verrassingen.
Thanks.. ik ben namelijk nog gewoon Half Life 2 aan het spelen (jawel, het origineel) en zal daarna zeker EP1 en EP2 aanschaffen. Ik heb zeer weinig tijd om games te spelen (zo was ik voor mijn werk de afgelopen 6 maanden elke week van huis) en ik heb net eindelijk GTA:SA uitgespeeld zodat ik nu met HL2 verder kan. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerSneak
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-04 20:59
aapelite schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:50:
[...]

Klopt, echter gaat de tijd tot nu toe alleen vooruit, misschien langzamer, misschien zelfs een tijdje stilstaan. Maar er is nog niets voorgekomen met terug in de tijd gaan, wat in dit geval zou moeten gebeuren. Het lijkt me stug dat ze dit zouden doen. Je weet echter nooit :P

Over dat ep3 laatste deel zou zijn las ik op de wiki over half life 2. Het zal me iig benieuwen, ik kan al sinds het aller begin van half life enorm genieten van de creativiteit en kwaliteit van deze franchise!
Idd ik heb ook alle HL + HL2 delen + addon's in bezit en (uit)gespeeld Ik denk zelf dat Ep3 nog wel even op zich zal laten wachten i.v.m een Counter-Strike update of iig dat hoop ik. Counter-Strike Source 2 zou erg cool zijn als ik kijk naar de updates die aan de engine zijn toe gebracht voor L4D/L4D2.

Zover ik weet word Ep3 niet het laatste deel in de HL series aangezien dit gewoon een aanvulling is op het verhaal van HL2. HL3 zou het laatste deel worden zover ik weet en niet Ep3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Het is fantastisch om de hele HL2 reeks nu weer te spelen met de cinematic 9.5 mod. Wat ziet dat er mooi uit ;-). Echt een aanrader voor iedereen die HL2 verslaafd is just like me. Verder speel ik ook graag met mijn maatje de HL2 synergy coop mod. Echt cool om met 2 bootjes / wagens te crossen ;)

Maar damn, wat wil ik graag die Black Mesa Source spelen ... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77587

JediUberknaft schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:38:
Het is fantastisch om de hele HL2 reeks nu weer te spelen met de cinematic 9.5 mod. Wat ziet dat er mooi uit ;-). Echt een aanrader voor iedereen die HL2 verslaafd is just like me. Verder speel ik ook graag met mijn maatje de HL2 synergy coop mod. Echt cool om met 2 bootjes / wagens te crossen ;)

Maar damn, wat wil ik graag die Black Mesa Source spelen ... _/-\o_
Fake factory is al met versie 10 bezig, hou deze in de gaten:
http://www.gameupdates.org/details.php?id=3583

En de uber mod black mesa zit ik ook met smart op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 08:12
Hmm, ik denk dat ik nu toch tevrden genoeg ben met FF mod.
Tenzij hij een hele simpele installer erop knalt en het geen moeite kost om de update uit te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

punisher007 schreef op zondag 26 april 2009 @ 07:46:
Valve dwingt je nergens toe. Je kan het in de winkel kopen, bij g2play, bij play.com whatever :)

Wat mensen ook nogal graag willen vergeten .... bij de amerikaanse dollarprijs is de btw nog niet meegerekend, terwijl bij de europese prijzen de btw er wel in zit.
10$ = ongeveer 7,55 euro * 1,19 = ongeveer 9 euro.

Dus in Europa betaal je maar liefst 1 euro meer ;)

En als je het alsnog teveel vind, koop je hem toch bij g2play.pl voor 8,50 :)
Dit is echt stom dat ik zo'n oude quote quote maar ten eerste is de BTW in de USA geen 19 procent, maar maximum 11 (sommige states zelf nul), en dan varieert het nog van state tot state, maar je moet geen taxes betalen om 1 of andere reden.

9.99$ was gecharged van mijn kaart ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 17:42
Als je als Nederlander in buitenland koopt, betaal je het BTW bedrag van Nederland, dit is dus 19%.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

punisher007 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:06:
Als je als Nederlander in buitenland koopt, betaal je het BTW bedrag van Nederland, dit is dus 19%.
Als je als Nederlander in het buitenland online een virtueel goed koopt en download (zoals een spel), dan betaal je het bedrag dat op de 'verpakking' staat.

Hierom moet je dus goed erop letten waar je koopt. Er zijn zat andere non-Steam winkels die Steam-keys voordeliger aanbieden dan Steam zelf. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 11-07-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89184

Voor de mensen die nog een leuke mod willen spelen.

Research and development
Een puzzelspel in HL2. Echt de moeite waard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Anoniem: 89184 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:51:

Research and development
Bedankt voor de tip, zal em even downloaden en testen :)

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 10:07

Research and development
Leuke mod ja, wel best kort, maar erg grappig. Als het door één iemand gemaakt is vind ik het best knap, en is het nog aardig veel qua materiaal en levels. Hoop dat er een vervolg komt, einde is wel open namelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Valve on Why L4D2 and Not Ep 3
In a game like Half-Life, every moment, every gesture Alyx makes, every facial expression she gives you, is pretty much 'hand crafted,' and that's just a lot of hand-stitching. So for us to be able to put out… I mean, we tried it with episodes, we said we were gong to go smaller, and we were going to get quicker, and we got a little bit quicker, but we didn't get that much quicker. And it was because of that, you know, that hand-stitching of that single-player experience where you have to go through and script every dramatic moment, script every time Alyx is going to turn and look at you like this [Doug includes a good impression of Alyx's doe-eyed look] and what have you. And with Left 4 Dead 2, with the AI Director, a lot of that is handed over to the controls, and then you can say, 'okay, we can just start building new content now, checking it in and start play-testing immediately'.
Hij geeft dus feitelijk toe dat episodic gaming niet echt veel sneller is dan een normale gamecycle .. iig niet met Half Life.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

defiant schreef op zondag 26 juli 2009 @ 23:46:

[...]

Hij geeft dus feitelijk toe dat episodic gaming niet echt veel sneller is dan een normale gamecycle .. iig niet met Half Life.
Maar hoe lang is Valve nu al niet bezig met episode 3? 2.5 jaar? Je kunt mij niet wijsmaken dat dat zo lang moet duren. We hebben het niet over een volledige game. Het is een add-on van een uurtje of 4 speeltijd. L4D2 smaakt mij meer als snel en makkelijk centen beuren. Als Valve echt had gewild was episode 3 deze kerst uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Het episodisch concept is niet echt geslaagd zoals het bedoeld was nee. Anderzijds vind ik het wel goed dat ze alsnog een kwalitatief spel proberen af te leveren desondanks het uitstel, ipv dat ze hun hun geplande releasedate aanhouden en daarom de kwaliteit van het spel eronder moet lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-06 21:10

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

L4D2 werd nou ook niet echt hartelijk ontvangen. Mensen voelden zich bekocht.

Nog langer wachten op EP3. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 15:40
Nouja ep1 en ep 2 kwamen niet vreselijk snel uit maar dat ging toch best wel goed vond ik, hmm de emotie in Half-Life 2 is gewoon super, dingen killen, mooi verhaal, emotie. Het game equivalent van een echte goede actiefilm met drame en hersens.

Van mij mag er zelfs nog wel een tikje melodramatiek over heen, damn ik kan gewoon echt niet wachten.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-05 07:26

Knaak

It's me, Mario!

defiant schreef op zondag 26 juli 2009 @ 23:46:

[...]

Ze zeggen daar echt letterlijk dat l4d2 makkelijker geld verdienen is dan Ep3. Valve moet echt oppassen of ze raken enorm veel fans kwijt op deze manier, ze hebben "vroeger" al eens een enorme k*t streek geleverd :( en denken nu weer makkelijk weg te komen. 8)7

En dat hand-crafted stuff is natuurlijk bullshit, als ze MoCap zouden gebruiken scheelt dit weer enorm veel tijd, echter zijn ze zo verdomd eigenwijs om dit niet te doen en het als excuus te gebruiken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:11
Ik hoor Valve nog zo roepen dat ze door het episode systeem lekker snel, elk half jaar tot 1 jaar een episode zouden kunnen uitbrengen..........Nog langer wachten dus..zo jammer aangezien het eigenlijk de enige shooter is waar ik echt in op kan gaan.
Ze lijken echt maar wat aan te prutsen laatste tijden, hun top franchise aan de kant gooien voor voor iets waar men niet echt op zat te wachten....jammer.
Laat staan wanneer er ooit een HL3 komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Episodic gaming werkt denk ik ook alleen als je het team alleen focust op de content, dus geen nieuwe engine of andere nieuwe technieken. Maar je zag aan episode 2 dat ze zich daar al niet aan hebben gehouden, aangezien ze toch ook allerlei verbeteringen qua techniek erin hebben verwerkt. Als je daar aan begint, dan kom je toch vrij snel weer terecht in een normale game development cycle waarbij alle aspecten moeten worden meegenomen.

En zo graaf je natuurlijk ook je eigen graf, omdat het proces zoveel langer duurt, kan je natuurlijk ook niet meer aankomen met verouderde tech.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

MOAW schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:47:
[...]
En dat hand-crafted stuff is natuurlijk bullshit, als ze MoCap zouden gebruiken scheelt dit weer enorm veel tijd, echter zijn ze zo verdomd eigenwijs om dit niet te doen en het als excuus te gebruiken. :(
En dan nog. Zet gewoon 10 Animators op de personages en het gaat echt wel vlot hoor. Het is gewoon flauwekul van Valve. En dat is best jammer. Ik zag Episode gamen echt zitten. Heerlijk vind ik dat. Nieuwe content voor 3-4uurtjes.

Er zijn vast ontwikkelaars die het wel goed gaan toepassen in de toekomst. :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
MOAW schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:47:
[...]

Ze zeggen daar echt letterlijk dat l4d2 makkelijker geld verdienen is dan Ep3. Valve moet echt oppassen of ze raken enorm veel fans kwijt op deze manier, ze hebben "vroeger" al eens een enorme k*t streek geleverd :( en denken nu weer makkelijk weg te komen. 8)7

Vertel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:27

Arfman

Drome!

Nouja, ze hebben HL2 al een jaar uitgesteld, zogenaamd omdat de sourcecode toen was geleaked na een hack, maar juist uit die sourcecode bleek dat ze nog lang niet klaar waren en nooit hun releasedate hadden kunnen halen. Denk dat hij dat bedoelt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-05 07:26

Knaak

It's me, Mario!

Dat was inderdaad wat ik bedoelde, ze hebben ontzettend veel mazzel gehad dat (bijna) iedereen daar niet meer aan denkt. Het was werkelijk wel een van de meest lullige streken die je als gamedev uit kan halen. Eerst allemaal fantastische trailers laten zien, daarna de content voor 3/4!!!!!!! deel eruit knippen en glashard tegen je fans liegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Hoe zit het eigenlijk met de Steamcloud ondersteuning voor de Half-Life 2 serie? Valve had aangekondigd dat alle Valve spellen Steamcloud zouden gaan gebruiken om alle save bestanden en instellingen online te gaan opslaan, maar volgens mij is Left 4 Dead momenteel nog het enige spel dat daar gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 19:46
Jezus wat een ge-emmer. Ze maken een toffe game, who cares of ze er een jaar langer over doen of niet? Zolang ik uiteindelijk maar een vette game kan spelen. Beter dit dan half afgeragde games vol bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Samopsa schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:02:
Jezus wat een ge-emmer. Ze maken een toffe game, who cares of ze er een jaar langer over doen of niet? Zolang ik uiteindelijk maar een vette game kan spelen. Beter dit dan half afgeragde games vol bugs.
Daar ben ik het deels mee eens alleen Blizzard doet dat gewoon een stuk slimmer.
Ze geven geen releasedate als ze niet zeker weten dat ze het gaan halen. Simpel en effectief als je het mij vraagt kan ook niemand meer zeiken dat de game uitgesteld is :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-03 08:31
Stalllone schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 02:31:
[...]

En dan nog. Zet gewoon 10 Animators op de personages en het gaat echt wel vlot hoor. Het is gewoon flauwekul van Valve. En dat is best jammer. Ik zag Episode gamen echt zitten. Heerlijk vind ik dat. Nieuwe content voor 3-4uurtjes.

Het gaat niet enkel over animation. Valve staat erom bekend (check bijv. de developers commentary) dat ze de hele belevenis van de speler zo optimaal mogelijk willen maken. Half-Life staat erom bekend dat je altijd in Gordon's schoenen staat. Het is niet eenvoudig om dit goed uit te voeren, het is een kwestie van ontwikkelen, playtesten, veranderen/schrappen/toevoegen, playtesten, tweaken, playtesten, veranderen/schrappen/toevoegen, playtesten etc etc.

Ach ik vind het niet erg dat de episodes wat langer duren, ze bieden een steeds een mooie game ervaring. En de toegevoegde waarde ervan gaat verder dan alleen 'content', ook engine upgrades e.d. worden doorgevoerd. Daarnaast is Valve niet alleen met HL bezig, TF2 wordt ook nog steeds (helemaal gratis) geupdate en uitgebreid.

L4D2 is een ander verhaal, dat ga ik never nooit kopen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:50

superwashandje

grofheid alom

juist en volgens mij mogen ze daar wel iets minder aandacht aan geven en meer aan ep 3 ipv 2 L4D spellen tussendoor.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 10:40

TommyGun

Stik er maar in!

Dat is uiteraard ook zo, alleen jammer dat 't langer duurt terwijl 't wellicht sneller had gekund.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Weet je wat het erge is, en mij tegelijk zo hard frusteert ... we schreeuwen hier allemaal dat Valve uber irritant aan het doen is door zich volledig te verspreken op hun episodic intent; maar ik wed er mijn linkervoet om dat wij vervolgens allemaal EP3 kopen/downloaden zo snel als deze uit is. Of het nou in 2010 januari of december is.

We willen gewoon weten hoe dat stomme verhaal afloopt, ze hebben ons bij de haren :p !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ze moeten niet pretenderen dat ze aan episodic gaming doen als er 2 jaar tussen releases zit, dat is gewoon bullshit. Noem het dan anders maar niet "episodic gaming".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Cassius schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:31:
Weet je wat het erge is, en mij tegelijk zo hard frusteert ... we schreeuwen hier allemaal dat Valve uber irritant aan het doen is door zich volledig te verspreken op hun episodic intent; maar ik wed er mijn linkervoet om dat wij vervolgens allemaal EP3 kopen/downloaden zo snel als deze uit is. Of het nou in 2010 januari of december is.

We willen gewoon weten hoe dat stomme verhaal afloopt, ze hebben ons bij de haren :p !
Hoezo, verwacht jij dan geen deel 4?

Meh, toch even vorige week EP2 opnieuw gespeeld, ik MOEST "little rocket man" halen, en na veel zweten heb ik hem eindelijk in de raket gepropt.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Was ook weer begonnen met de Half-Lifes doorlopen vanaf Half-Life 2.
Vandaag ook weer eventjes gedaan en zit tegen het einde van Episode 1.. daarna Episode 2 nog een keertje doorlopen :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

kKaltUu schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 00:12:
[...]

Hoezo, verwacht jij dan geen deel 4?
Ik dacht duidelijk gelezen te hebben dat er hard was gezegd: alleen ep3 nog, daarna HL3.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-05 15:45

Largo

Donderdraak

Yup, en ook dat we het dan uitspelen in 4-40 uur non stop gamen en dat we dan teleurgesteld zijn dat het zo'n korte episode was :-)
Maar dat het toch over en over gespeeld gaat worden......

* Largo denkt dat Cassius zijn voet kan houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
half life is en blijft de beste game serie ooit! ik blijf geduldig wachten tot valve weer een episode of nieuwe reeks uitschijt ^^ (ik heb liever dat ze er langer over doen en dat de campaign sterker is dan dat ze gewoon zomaar een campaign releasen)

de hele serie (HL1,ep1,ep2) inmiddels 9x uitgespeeld :D (laatste keer speedrun in 2 uur voor de hele serie :p)

[ Voor 26% gewijzigd door Horizons op 07-08-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Research and development
Superleuke mod, paar kleine storende bugs maar niks ernstigs.
Erg originele puzzels en superleuke gameplay.

Vooral dat stukje op het treintje en met het autotje waren erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Cassius schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 02:05:
[...]

Ik dacht duidelijk gelezen te hebben dat er hard was gezegd: alleen ep3 nog, daarna HL3.
Gek genoeg denken mensen dat vaak zonder bronvermelding. ;)
Abbadon321 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:26:
de hele serie (HL1,ep1,ep2) inmiddels 9x uitgespeeld :D (laatste keer speedrun in 2 uur voor de hele serie :p)
De hele serie beslaat HL1+expansions en HL2+episodes. Die allemaal in twee uur uitspelen lukt zelfs in de snelste speedrun niet. :P

Overigens, had je Half-Life 1 en Half-Life 2 Episode 1 en Half-Life 2 Episode 2 in twee uur gedaan of bedoelde je Half-Life 2? De snelste speedrun voor HL2 is 1:36:57. Met de expansions erbij lijkt het me sterk dat je dat onder de 2 uur krijgt. ;)

Voor de geïnteresseerden: Half-Life 1 is in in een half uurtje uit te spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 08-08-2009 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

The Zep Man schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 09:38:
Voor de geïnteresseerden: Half-Life 1 is in in een half uurtje uit te spelen.
In mijn ogen heeft Blake Piepho nog steeds het record met 1:00:33 aangezien die half uur speedrun van HL1, segmented en scripted is en niet in 1 keer doorgespeeld.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
ik had hem in 2 uur op mijn eerste keer door spelen zonder bhop script :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Laatst online: 29-05 13:28
Da_maniaC schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 11:32:
[...]

In mijn ogen heeft Blake Piepho nog steeds het record met 1:00:33 aangezien die half uur speedrun van HL1, segmented en scripted is en niet in 1 keer doorgespeeld.
Die half uur is ook van Blake Piepho.
En het staat erbij, dat het scripted en segmented is.
Het _echte_ mofo record blijft natuurlijk 1:00:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 00:46

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Stalllone schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 02:31:
[...]

Er zijn toch al ontwikkelaars die het wél goed doen? Wat dacht je van Bethesda en Fallout 3 bijvoorbeeld? Maargoed Halflie 2 met z'n episodes is echt een aaneenlopend verhaal dat echt leunt op zijn vorige aflevering, dat is bij Fallou 3 weer wat minder. Toch vind ik Fallout 3 van hetzelfde niveau qua beleving dan Halflife 2.

Vind het verder ook veel te lang duren. Het verhaal moet toch al af zijn in de hoofden van die lui bij Valve. Zo lang als het nu duurt voor de game daadwerkelijk te produceren is echt onzin. Er is maar 1 logische verklaring voor het lange wachten en dat zijn de L4D-games. Niet dat ik L4D kut vond ofzo, echt een dikke game die lekker wegschiet. Maarja ook niet meer dan dat. Halflife neemt je echt bij je strot, er wordt zoveel over het vervolg van het verhaal gespeculeerd en al die theorieën, heerlijk gewoon! :9~

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
CaptainM schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 15:06:
[...]

Er zijn toch al ontwikkelaars die het wél goed doen? Wat dacht je van Bethesda en Fallout 3 bijvoorbeeld? Maargoed Halflie 2 met z'n episodes is echt een aaneenlopend verhaal dat echt leunt op zijn vorige aflevering, dat is bij Fallou 3 weer wat minder. Toch vind ik Fallout 3 van hetzelfde niveau qua beleving dan Halflife 2.

Vind het verder ook veel te lang duren. Het verhaal moet toch al af zijn in de hoofden van die lui bij Valve. Zo lang als het nu duurt voor de game daadwerkelijk te produceren is echt onzin. Er is maar 1 logische verklaring voor het lange wachten en dat zijn de L4D-games. Niet dat ik L4D kut vond ofzo, echt een dikke game die lekker wegschiet. Maarja ook niet meer dan dat. Halflife neemt je echt bij je strot, er wordt zoveel over het vervolg van het verhaal gespeculeerd en al die theorieën, heerlijk gewoon! :9~
G-Man Ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Reageer inhoudelijk en volwassen, of reageer niet :z

[ Voor 84% gewijzigd door TheZeroorez op 09-08-2009 13:26 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

edit: oja, dat was natuurlijk vooral bedoeld als waarschuwing om die speedrun niet te bekijken als je niet je monitor onder wil kotsen van misselijkheid. :)

[ Voor 71% gewijzigd door superwashandje op 10-08-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mace schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:08:
[...]

Superleuke mod, paar kleine storende bugs maar niks ernstigs.
Erg originele puzzels en superleuke gameplay.

Vooral dat stukje op het treintje en met het autotje waren erg leuk.
Dat was een leuke mod, af en toe puzzelen en ik heb nooit echt vastgezeten. Behalve een poosje bij het treintje.
spoiler:
Dacht eerst dat ik de switch zelf met de hand moest omzetten.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

CapTVK schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:14:
[...]

Dat was een leuke mod, af en toe puzzelen en ik heb nooit echt vastgezeten. Behalve een poosje bij het treintje.
spoiler:
Dacht eerst dat ik de switch zelf met de hand moest omzetten.
spoiler:
Op een gegeven moment dan komt je in zo'n kamer waar je die container op die auto moet laten vallen, alleen toen kwam de auto niet binnenrijden bij mij. Dus die antlion stond daar beneden te chillen, en ik maar denken dat je op een of andere manier beneden moest komen, maar ik werd steeds doodgeschoten. Uiteindelijk toch maar een video tutorial gekeken en toen zag ik dat die auto naar binnen moest rijden. Even een eerdere save geladen en toen werkte het wel, en was het me ook meteen duidelijk wat er moest gebeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 10-08-2009 13:44 ]

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04 07:21
Terwijl we (nog wel even) wachten op Episode 3, kunnen we HL2, Ep1 en 2 toch nog eens leuk herspelen in FakeFactory's Cinematic Mod.
Die mod is voor de meesten allicht wel bekend, maar wat minder bekend is, dat er sinds zeer kort ook een website en forum voor is. Toevallig ben ik daar stichter van, maar dat terzijde. :)

Kijk zelf eens op www.CinematicMod.com (of www.FakeFactory.eu, is hetzelfde. Wat je het leukste vind... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0han13
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-08-2021
Voor degenen die de half life saga nog niet helemaal (compleet) hebben, dit weekend hebben alle half life gerelateerde games op steam 66% korting.

http://store.steampowered.com/sub/715/

Zou dit betekenen dat Ep3 binnenkort verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 18:01

job

Klinkt logisch. Ik hoop alleen dat ze ep3 deze maal wel los in de verkoop doen.
(ja later is dit wel gebeurd, maar alleen via steam).
ik ben de vorige keer leuk verplicht om samen met ep2 portal en tf2, ep1 en hl2 erbij te kopen (orange box).
De black box was een leuk alternatief geweest, al had tf2 er voor mij niet bij gehoeven.
Ik verwacht weer combinatie pakken van ep3+portal2, of ep1,2&3 samen.

Vind het overigens nog steeds jammer dat ze ook nu zoveel tijd later niet gewoon ep2 los in een doosje verkopen. Ziet er niet uit zo in mijn kast. Alle hl op een rij, en dan aan het einde zo'n lelijk oranje hoesje.

[ Voor 38% gewijzigd door job op 14-08-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33436

job schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:54:
Vind het overigens nog steeds jammer dat ze ook nu zoveel tijd later niet gewoon ep2 los in een doosje verkopen. Ziet er niet uit zo in mijn kast. Alle hl op een rij, en dan aan het einde zo'n lelijk oranje hoesje.
Episode 2 wordt toch wel al een hele tijd los verkocht? Ik meen me in ieder geval te herinneren dat ik wel eens een los doosje met Ep2 in de schappen bij Dynabyte heb zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Anoniem: 33436 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:34:
[...]

Episode 2 wordt toch wel al een hele tijd los verkocht? Ik meen me in ieder geval te herinneren dat ik wel eens een los doosje met Ep2 in de schappen bij Dynabyte heb zien staan.
Yep, Episode 2 word samen met Half Life 2 deathmatch gewoon los verkocht bij Free Recordshop bijvoorbeeld.
al zal ik hem daar niet halen voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 00:46

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

j0han13 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:49:
Voor degenen die de half life saga nog niet helemaal (compleet) hebben, dit weekend hebben alle half life gerelateerde games op steam 66% korting.

Ik denk dat dat wishfull thinking is. Anders zou Valve naast L4D2 ook wel iets hiervan hebben laten zien op de afgelopen E3, al was t maar een lousy screenshot..

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:27

Arfman

Drome!

Stel je voor dat ze EP3 tegelijk met L4D2 releasen in een of andere box (green box ofzo) _O-
Dan zijn de rapen echt gaar, tenzij het voor ~40 euro ofzo is samen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 10:40

TommyGun

Stik er maar in!

Research and development
Super gaaf inderdaad, helaas veel te kort :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 10:47

Heerlijk goedkoop, heb meteen HL1 Source en HL2 DM gekocht voor samen 5 euro. Denk niet dat EP3 er zo plots komt. Er zal vaak altijd wel een hype los breken voor de release (gameplay vids, screenshots, viral?) Dit komt altijd de release ten goede.

Ik heb gisteren EP2 voor het eerst uitgespeeld. Uiteraard meteen op Hard begonnen en was erg onder de indruk. Kom maar op met EP3. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Laatst online: 03-06 09:59
Tweaker36 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:19:
Terwijl we (nog wel even) wachten op Episode 3, kunnen we HL2, Ep1 en 2 toch nog eens leuk herspelen in FakeFactory's Cinematic Mod.
Die mod is voor de meesten allicht wel bekend, maar wat minder bekend is, dat er sinds zeer kort ook een website en forum voor is. Toevallig ben ik daar stichter van, maar dat terzijde. :)

Kijk zelf eens op www.CinematicMod.com (of www.FakeFactory.eu, is hetzelfde. Wat je het leukste vind... ;) )
Aangezien ik afgelopen week weer begonnen ben aan een volledige replay van HL2 + EP1/2 wil ik graag eens proberen icm de CinematicMod. zijn er andere manieren dan rapidhsare om heb te bemachtigen? Als free user kan ik niet meer dan 1 a 2 parts per dag downloaden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

BramBo schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:31:
[...]

Aangezien ik afgelopen week weer begonnen ben aan een volledige replay van HL2 + EP1/2 wil ik graag eens proberen icm de CinematicMod. zijn er andere manieren dan rapidhsare om heb te bemachtigen? Als free user kan ik niet meer dan 1 a 2 parts per dag downloaden :X
here you go:

KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Reset je ip-adres ?! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Als je in Den haag woont krijg je de 15 gig op een usb stick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Waarom al die rapidshare-achtige downloads op die site? Kan je geen torrent tracker hosten, ofzo? :?

En waarom wordt update 9.5.1 niet genoemd op je site? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:05

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Topicstarter
Ik heb CM10 Beta1 via een torrent binnen gehaald, dat ging hier met 700kB/sec down. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino

Jij hebt dus ook contact met de maker van FF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:04
De hele rambam is 140 dagen geleden op de binaries gepost, gaat mij toch een tikkie sneller dan die andere sites :)

Voor de liefhebbers met payserver(!)..:
https://www.binsearch.info/?q=Cinematic+Mod+9.51&max=250&adv_age=365&server=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Bestanden die hier boven gelinkt worden doen het, 80 dagen geleden binnen gehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 19:07

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Kan iemand even vertellen over hoeveel de ervaring verschilt met de originele games, en hoe kwalitatief die cinematic mod is? Ikzelf heb die mod enkele jaren geleden al eens geprobeerd, maar er zullen nu al heel wat dingen veranderd zijn sinds toen. Wat mij vooral opviel waren de betere geluiden voor de wapens: het pistool en de submachinegun maken in de originele HL2 zo'n prutsgeluid in vergelijking met de geluiden die ik hoorde via de cinematic mod.

Misschien moet ik mij hier eens mee bezig houden als ik eindelijk mijn nieuwe computer heb, want nu ben ik er toch niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

- Je movement wordt realistischer, je gun beweegt heen en weer als je rent.
- De gore is wat hoger, meer bloed maar wel realistisch.
- Ook is de AI meer balanced.
- Verder natuurlijk de hogere qual textures en de wat donkerdere lichtsettings maken het wat realistischer qua gevoel.
- Verder heb je meer verschillende gezichten bij de citizens wat ook weer natuurlijker overkomt, al zou ik niet voor Alyx de helemaal opgespoten versie doen maar gewoon de HD-versie van het HL2 origineel.
- De muziek is Batman Begins/The Dark Knight ipv de standaard muziek (wat ik persoonlijk zeer jammer vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Tomino schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:16:
Als je in Den haag woont krijg je de 15 gig op een usb stick ;)
Wie wat waar?
kazuka schreef op maandag 27 juli 2009 @ 00:06:
[...]

Maar hoe lang is Valve nu al niet bezig met episode 3? 2.5 jaar? Je kunt mij niet wijsmaken dat dat zo lang moet duren. We hebben het niet over een volledige game. Het is een add-on van een uurtje of 4 speeltijd. L4D2 smaakt mij meer als snel en makkelijk centen beuren. Als Valve echt had gewild was episode 3 deze kerst uitgekomen.
Dat vroeg ik me vandaag ook nog af. Ik heb geen idee wat ze daar allemaal flikken, maar Half Life 2 heeft ook lang op zich laten wachten, en de vorige twee episodes hebben ook een aardige tijd op zich laten wachten.
Ik hoor Valve nog zo roepen dat ze door het episode systeem lekker snel, elk half jaar tot 1 jaar een episode zouden kunnen uitbrengen..........Nog langer wachten dus..zo jammer aangezien het eigenlijk de enige shooter is waar ik echt in op kan gaan.
Ze lijken echt maar wat aan te prutsen laatste tijden, hun top franchise aan de kant gooien voor voor iets waar men niet echt op zat te wachten....jammer.
Laat staan wanneer er ooit een HL3 komt
Dat riepen ze inderdaad, vooral bij interviews voor de release van Half Life 2. Het hele concept werkt niet.
Oh, en HL3? :')

Uiteraard is dat zo. Het zijn gewoon frustraties omdat we zolang moeten wachten. Verhalen zijn leuk, maar ik heb een hekel aan heel lange breaks.

[ Voor 107% gewijzigd door XWB op 19-08-2009 22:21 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 19:07

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Wiethoofd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:11:
- Je movement wordt realistischer, je gun beweegt heen en weer als je rent.
- De gore is wat hoger, meer bloed maar wel realistisch.
- Ook is de AI meer balanced.
- Verder natuurlijk de hogere qual textures en de wat donkerdere lichtsettings maken het wat realistischer qua gevoel.
- Verder heb je meer verschillende gezichten bij de citizens wat ook weer natuurlijker overkomt, al zou ik niet voor Alyx de helemaal opgespoten versie doen maar gewoon de HD-versie van het HL2 origineel.
- De muziek is Batman Begins/The Dark Knight ipv de standaard muziek (wat ik persoonlijk zeer jammer vind)
Ah, dus het gaat al verder dan de grafische opsmuk blijkbaar. Goed goed, dat maakt de ervaring eens wat anders.

Ik zou inderdaad gewoon voor de HD modellen van de originele karakters gaan, ik wil geen extremen zoals ik ze al heb zien passeren op youtube en op de filefront (?) site van cinematic mod.

Indertijd toen ik nog probeerde met versie 2 of 3, toen was het mogelijk om al die verbeteringen apart te gebruiken of zo te laten, dus is het niet mogelijk om de veranderde muziek er uit te laten, en zo dus de originele HL2 muziek te houden? Ik was namelijk van plan om HL2 modulair te verbeteren: de geluiden, en mss de textures, enzovoorts, tot ik de perfecte combinatie bekom. Als dat tenminste nog mogelijk is met de huidige versie van cinematic mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

In de versie (10b1 met de beta 2 patch) die ik gebruikt heb is het alleen mogelijk om de verschillende HD-modellen te kiezen, de muziek, movement, minder licht, meer gore en verbeterde AI en minor gameplay-tweaks zijn standaard en niet uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

Ik reken er niet op. Ik las net dit (bericht van 10 augustus):
Gamedesigner Gabe Newell van ontwikkelstudio Valve is gespot tijdens een workshop die draaide om gebarentaal. Newell, bedenker van ondermeer de Half-Life-serie, is van plan om deze kennis te gebruiken in het nieuwste deel van deze reeks.

In een YouTube-video van het evenement legt Newell uit wat hij van plan is: "Mijn idee is dat Alyx [één van de karakters in de game] in het verleden misschien verliefd is geweest op een doof iemand. Om te oefenen heeft ze Dog [een door Alyx gemaakte robot] gebarentaal geleerd. Nu gebruiken ze deze taal als ze willen communiceren zonder geluid te maken of als ze niet willen dat iemand meeluistert."

Het lijkt er dus op dat Newell onderzoek aan het doen is voor een nieuwe invalshoek op het Half-Life-universum. Wanneer Episode 3 uitkomt, is onbekend.
Ze zijn dus nog van alles aan het uitproberen en experimenteren. Episode 3 is nog lang niet klaar vrees ik.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 11:44

appelsientje

Het beste onder de zon

Hacku schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:27:
[...]

Ze zijn dus nog van alles aan het uitproberen en experimenteren. Episode 3 is nog lang niet klaar vrees ik.
ik mag toch hopen van niet :/
We zitten al zo lang te wachten, dat ze iets langer over een episode doen oke.. maar dit lijkt bijna wel een duke nukem verhaal te worden :P

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:08

Wildfire

Joy to the world!

Misschien dat Ep 3 een "feature lenght" game wordt ter compensatie voor het zeer lange wachten?

Hoop doet leven. * Wildfire hoopt verder

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wildfire schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:30:
Misschien dat Ep 3 een "feature lenght" game wordt ter compensatie voor het zeer lange wachten?
Ik help het je hopen! :D Ik ben ook erg benieuwd. Maar ik vrees van niet. Er is nog steeds zelfs geen concept art getoond, laat staan een filmpje. Bij Ep 2 was dat al een half jaar voor de release beschikbaar. En als ze het spel groter hadden gemaakt, dan hadden ze dat wel met veel bombarie aangekondigd.

Eps 1 en 2 hebben ook heel erg lang geduurd. Het hele idee van episodic content hebben ze inderdaad niet goed begrepen :) Dat het ook anders kan bewijst Telltale Games, die brengen nu elke maand een nieuwe episode van het nieuwe Monkey Island verhaal uit, terwijl ik toch niet de indruk heb dat die snel in elkaar zijn geflanst. Echt goed gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 24-08-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 21:22
Er is al wat concept art van Ep3 geweest hoor, waren dacht ik shots tussen het ijs. Check de eerste drie hits hiervan *klik*.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
De hele fakefactory zut ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Tomino op 24-08-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd