Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
En waarom "Nope"? Beetje lame opmerking zonder uitleg.....
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Omdat Valve heeft gezegt dat Gordon niet de G-Man is.CaptainM schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:55:
[...]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Omdat die theorie ad nauseum is geopperd, en iedereen die er wat vanaf weet hem gewoon spuugzat is. Niks persoonlijks denk ik.CaptainM schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:55:
[...]
kijk eens hier: http://members.shaw.ca/halflifestory/timeline.htm
Bedankt voor de link!mace schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:22:
[...]
Omdat die theorie ad nauseum is geopperd, en iedereen die er wat vanaf weet hem gewoon spuugzat is. Niks persoonlijks denk ik.
kijk eens hier: http://members.shaw.ca/halflifestory/timeline.htm
In de FAQ staat deze Q&A:
Q: Dude, I just KNOW GMan is Gordon from the future. I've got all this proof and everything! I BELIEVE!!!! Either that or he's his father.
A: That's a perfectly valid theory, but it's not mine. My theory is in the guide and that's what it stands as. You can have your own theories, and make your own guides. Please don't repeatedly send me emails trying to convince me
Maargoed op de frontpage bij Introduction staat ook dat hij gehoord heeft van een van de makers die werkzaam is bij Valve, het volgende:
"Good job! Marc Laidlaw pointed this out to me as being pretty darn accurate for the most part."
- Gary McTaggart (Valve)
Dus je hebt wel een beetje gelijk wat betreft dat ad nauseum...
Ik ben Half-Life 1 nog eens een keer aan het spelen aangezien ik toch veel dingen wist die me eerst niet waren opgevallen. Daarna zal ik OF en BS ook nog een keer doen. HL2, ep1, ep2 en Portal liggen me gelukkig nog heel vers in het geheugen. Ik kan echt niet wachten, net als heel veel andere denk ik, op ep3. Dat er op deze E3 niet over ep3 of HF3 wordt gerept, frustreert me wel enigzins...

Aan de andere kant is het wel weer gruwelijk om van vooraf aan te beginnen, de HF Saga is een van de gruwelijkste games die ik ooit gespeeld heb.
Edit:
Op youtube staan verschillende filmpjes over een mogelijke ep3 of HF3 die eraan zit te komen. Leuk om te zien, alhoewel het grootste deel toch echt fake is volgens mij.
[ Voor 6% gewijzigd door Techno Overlord op 28-08-2008 00:20 ]
Forever raver!
Die is goed hé?CaptainM schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:16:
Bedankt voor de link!Ik heb m helemaal doorgespit en is heerlijk om alles te lezen.
It's on the internets, it must be true.
Edit:
Op youtube staan verschillende filmpjes over een mogelijke ep3 of HF3 die eraan zit te komen. Leuk om te zien, alhoewel het grootste deel toch echt fake is volgens mij.
Forever raver!
EDIT: of als je echt hardcore mafkees
[ Voor 54% gewijzigd door Arfman op 10-09-2008 15:35 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
HL1 > HL:Uplink > BS > OP4 > HL2 > EP1
Was ik wel eventjes zoet mee.
Ergste was, ik was nog niet klaar toen EP2 uitkwam, dus iedereen speelde al EP2, maar ik was nog met HL2 of EP1 bezig.

Noem me maar een mafkees.
[ Voor 48% gewijzigd door mace op 10-09-2008 15:37 ]
Forever raver!
[ Voor 15% gewijzigd door Techno Overlord op 10-09-2008 20:36 ]
Forever raver!
En hoe, wauw.
[ Voor 0% gewijzigd door Tank80 op 01-10-2008 16:38 . Reden: zal gelijk dit topic maar weer eens omhoogschoppen zie ik :P ]
Je imiteert me mateloos.
http://www.blackmesasource.com/Tank80 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:37:
Over als een mafkees HL herspelen gesproken; weet iemand hoe het zit met die mod waarbij HL1 herschreven werd in de source engine? Wil HL1 ook graag voor de 4de keer herspelen, maar dan wel een keer op sourceniveau zegmaar en ik zat een btje op deze mod te wachten. Helaas kan ik er nu niets meer over vinden
Is al jaren in de ontwikkeling. Nog geen release datum aangekondigd.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Zoals Chester zegt: Black Mesa Source maar je hebt ook: HL:Source van Valve, gewoon HL1 naar de source engine geport zonder iets aan de graphics te doen.Tank80 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:37:
Over als een mafkees HL herspelen gesproken; weet iemand hoe het zit met die mod waarbij HL1 herschreven werd in de source engine? Wil HL1 ook graag voor de 4de keer herspelen, maar dan wel een keer op sourceniveau zegmaar en ik zat een btje op deze mod te wachten. Helaas kan ik er nu niets meer over vinden
Naar mijn weten is dat Half-life: Source. Is niet veel anders dan HL1, maar vooral water etc zijn grafisch beter. (Verwacht geen HL2 physics)Tank80 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:37:
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
vogelaarke135
De lift zelf eerst laten zakken.vogelaarke135 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:59:
Iemand die weet hoe je die vorti-dude toch mee kan krijgen?
Tja dat lukt dus niet: de poort gaat niet open, omdat de vorti-dude niet meeloopt naar die generator. En die poort moet volgens mij open om uberhaupt de lift te kunnen laten zakken....
Even opgezocht op videotubus: http://www.youtube.com/watch?v=ClXh_w8BAJg en dan bij 5:26, de poort gaat open doordat de vortigaunt dat doet met zn magische krachten. En dat gebeurt bij mij dus niet: die vortigaunnt blijft in zn hokje staan...
[ Voor 6% gewijzigd door vogelaarke135 op 09-10-2008 13:30 ]
vogelaarke135
Verwijderd
Als je vastzit, snel opslaan (F6) en saved game meteen weer laden (F9). Doe dat een aantal keren tot het werkt. Weet niet zeker of dat jier ook werkt maar later in de game gebeurt dat wel met een lift met Dr. Mossman en dan werkt het wel.vogelaarke135 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:59:
Ik ben nu eindelijk eens bezig met episode 2. Had episode 1 ook nog niet, dus uiteraard de Orange Box gekocht (must-buy!!!). Alleen nu zit ik vast door een AI probleempje.
spoiler:Opnieuw laden van verschillende savegames lukt nietNadat ik die twee Ant-Lion guards verslagen heb, komt de vortigaunt niet meelopen om de lift te openen(blijft bij de antlion-afweer-heipaal-apparaat staan) ...Ik weet dat er geen andere manier is: heb met debris lopen slepen om een toren te bouwen (de physics manier oplossen) om op de bult te komen, lukte niet. Ten einde raad toch ff een walkthrough bekeken: die vortigaunt moet meelopen om de lift te openen....Maar hij blijft staan.. Iemand die weet hoe je die vorti-dude toch mee kan krijgen?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2008 13:16 ]
Wiethoofd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:11:
Je kan de console openen:
sv_cheats 1
noclip
console sluiten, even in net boven de lift vliegen
console openen
sv_cheats 0
en vanaf daar verder spelen zou als het goed is het volgende script moeten triggeren.
Beiden geprobeerd. Werken allebei niet: als ik de in de lift zit werken de knoppen niet (lift al naar beneden geholpen). En de vortigaunt komt er nog steeds niet aanlopen....:s Evenals Alys: soms loopt ze wel mee en soms ook niet. Erg raar.Als je vastzit, snel opslaan (F6) en saved game meteen weer laden (F9). Doe dat een aantal keren tot het werkt. Weet niet zeker of dat jier ook werkt maar later in de game gebeurt dat wel met een lift met Dr. Mossman en dan werkt het wel.
vogelaarke135
Je kan evt ook de volgende map laden om zo toch verder te kunnen. Of juist de vorige om een goed werkend script te krijgen:
In de console: map ep2_outland_5 is je huidige map, _4 je vorige en _6 de volgende, en het enige om van 5 naar 6 te gaan is de lift, dus je kan net zo goed de 6e map laden.
Ach ja, ik heb gewoon een oude savegame geladen, moest terug tot Vortal Coil en verder gespeeld. Maar nu deed de vortigaunt wel wat ie moest doen na de twee gekillde antlion guardsWiethoofd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:16:
Al gegoogled op je probleem?
Je kan evt ook de volgende map laden om zo toch verder te kunnen. Of juist de vorige om een goed werkend script te krijgen:
In de console: map ep2_outland_5 is je huidige map, _4 je vorige en _6 de volgende, en het enige om van 5 naar 6 te gaan is de lift, dus je kan net zo goed de 6e map laden.
Edit: voor de rest (op die vervelende bug na
[ Voor 14% gewijzigd door vogelaarke135 op 09-10-2008 17:11 ]
vogelaarke135
http://www.gamer.nl/doc/4...-nog-even-op-zich-wachten
Pas 2010....en nee, niet tot Half-Life 3, maar tot Episode 3.
Dat is wel erg lang, aangezien de engine toch wel erg af is of niet? Of zouden ze weer meer technieken in de source engine stoppen, zoals bij episode 2?
Of toch dan toch: episode 3 == half-life 3??
Want hoewel de source engine haar werk erg behoorlijk doet, is ie over meer dan anderhalf jaar toch niet meer van die tijd...
[ Voor 20% gewijzigd door vogelaarke135 op 15-10-2008 10:06 ]
vogelaarke135
Dat zeiden ze ook steeds toen EP1 en EP2 moest uitkomen, maar de Source engine bleek erg flexibel te zijn, ik denk dus dat EP3 gewoon nog uitkomt, en dat de engine weer een leuke update krijgt waardoor hij weer ff meekan.vogelaarke135 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:58:
Want hoewel de source engine haar werk erg behoorlijk doet, is ie over meer dan anderhalf jaar toch niet meer van die tijd...
Eind dit jaar normaal?Aubergine schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:49:
Waar blijft EP3 eigenlijk?
Geen idee. De Source engine leek altijd veelbelovend (is ook zo), maar ze doen er best lang over iets klaar te stomen. Misschien dat ontwikkelen voor deze engine redelijk veel werk is?Dracul schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:03:
Wat is het nut van het uitbrengen van Episodes als er zo'n lange tijd tussen zit? Was gewoon lekker aan HL3 gaan werken na het uitbrengen van HL2 en had die begin 2010 uitgebracht ipv drie lullige Episodes verspreiden over ruim 5.
Mijn tip: koop pas een game als het hele verhaal gereleased is. Dat bespaart een hoop tijd en geld.
Episode 1 was vrij matig dus er is nooit een deel 2 gekomen.Dracul schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:31:
Het hele Episodic gebeuren bij Sin was helemaal een lachertje. Episode 1 was vrij matig maar erger nog is dat er nooit een deel 2 gekomen is.
Je had ook een compleet spel voor een compleet bedrag kopen en ontdekken dat het gehele spel matig is.Daar gaat je geld en tijd die je in Episode 1 hebt gestoken.
Er zijn ook goede voorbeelden van spellen die als episodes uitgebracht worden. Denk aan de Sam & Max-serie, die kennelijk succesvol was.Dit doet me sterk denken aan alle LotR liefhebbers die de laatste twintig jaar al verschillende eerste delen van LotR voorbij hebben zien komen in gameland maar waar nooit een deel twee en deel drie van zijn uitgebracht.
Mijn tip: koop pas een game als het hele verhaal gereleased is. Dat bespaart een hoop tijd en geld.
Overigens heb ik ook liever een compleet spel. Dan maar iets langer in ontwikkeling voor meer kwaliteit.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Klopt helemaal. Mijn punt is echter dat je met Episodes nooit de garantie hebt dat het verhaal wordt afgemaakt totdat het ook daadwerkelijk af is.The Zep Man schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:44:
Je had ook een compleet spel voor een compleet bedrag kopen en ontdekken dat het gehele spel matig is.
In het geval van HL is dat echter niet aan de orde. Ik vind alleen het aantal jaren dat tussen het beginproduct zit en het eindproduct veels te lang.
Als het spel matig is, waarom zou je dan nog de rest van het verhaal willen weten?Dracul schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:52:
[...]
Klopt helemaal. Mijn punt is echter dat je met Episodes nooit de garantie hebt dat het verhaal wordt afgemaakt totdat het ook daadwerkelijk af is.
Ik had zelf overigens best wel veel plezier van Sin - episode 1. Al vergelijk ik dat spel met bijvoorbeeld Turning Point: Fall of Liberty dan valt het wel mee als FPS. Het is inderdaad jammer dat dat verhaal niet afgemaakt wordt, maar kan me er niet echt druk om maken. Er komen nog genoeg andere leuke spellen uit waar wel een volledig verhaallijn in zit.
Dat is Valve Time.In het geval van HL is dat echter niet aan de orde. Ik vind alleen het aantal jaren dat tussen het beginproduct zit en het eindproduct veels te lang.
Omdat mijn mening over een spel slechts 1 mening is en er genoeg mensen zijn die wel van Episode 1 van Sin hebben genoten.The Zep Man schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:00:
Als het spel matig is, waarom zou je dan nog de rest van het verhaal willen weten?
Daarnaast vind ik het persoonlijk heel belangrijk dat een spel een einde heeft en dan ook een goed einde.
Een van mijn grootste irritaties bij een hoop spellen is namelijk de kwalitieit van het einde.
Ik heb zelf het idee dat ze EP3 gebruiken als uiterste release datum.Chester schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:41:
[...]
http://www.blackmesasource.com/
Is al jaren in de ontwikkeling. Nog geen release datum aangekondigd.
Aangezien EP3 ook weer diezelfde source engine zal gebruiken zal BlackMesa grafisch gezien, kwalitatief niet veel minder zal zijn. Dus niet gedateerd.
En aangezien dit waarschijnlijk pas eind 2009 begin 2010 wordt, nemen ze rustig de tijd.
En ook hoop ik stiekem op wat RPG elementen en dat Gordon eindelijk kan praten (
[ Voor 10% gewijzigd door PD2JK op 14-11-2008 01:22 ]
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Forget it, Gordon zal nooit praten.PD2JK schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 01:21:
En ook hoop ik stiekem op wat RPG elementen en dat Gordon eindelijk kan praten () in Half-Life 3 als het zover komt. (dus niet in EP3)
Denk je dat?Dark-Intruder schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 01:08:
Ik heb zelf het idee dat ze EP3 gebruiken als uiterste release datum.
Aangezien EP3 ook weer diezelfde source engine zal gebruiken zal BlackMesa grafisch gezien, kwalitatief niet veel minder zal zijn. Dus niet gedateerd.
En aangezien dit waarschijnlijk pas eind 2009 begin 2010 wordt, nemen ze rustig de tijd.
Ik denk niet dat ze dat per sé als datum aanhouden.
Laatst zijn ze geswitcht van de EP1 engine naar de Orange Box engine en daarbij moesten een aantal zaken aangepast worden. Het lijkt me niet logisch om nu zoveel tijd in allerlei dingen te steken en om misschien hele stukken aan te passen als EP3 uitkomt.
[ Voor 56% gewijzigd door mace op 14-11-2008 01:26 ]
Waarom zouden ze dat doen? HL1 staat compleet vast, het is alleen een remake op de nieuwere source engine, dus grafisch mooier en minder bugs.mace schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 01:23:
en om misschien hele stukken aan te passen als EP3 uitkomt.
Sommige scripted sequences en andere dingen werken niet op een nieuwere versie van een engine, die moeten dan aangepast worden. Zo zijn er nog wel meer dingen m.b.t. level design en alles.Wiethoofd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 01:28:
[...]
Waarom zouden ze dat doen? HL1 staat compleet vast, het is alleen een remake op de nieuwere source engine, dus grafisch mooier en minder bugs.
Bijvoorbeeld hdr maps, daarvoor moeten de maps zelf aangepast worden. HL2 engine heeft geen HDR en de maps van HL2 missen dus die informatie. EP1 en verder wel.
Zoiets vergelijkbaars kan ook gebeuren met de introductie van EP3.
[ Voor 26% gewijzigd door mace op 14-11-2008 01:37 ]
persoonlijk vindt ik dat er te veel tijd tussen de episodes zit, ben compleet uit het verhaal, dat was met EP2 ook zo, de verhouding speeluren - wachten klopt gewoon niet.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
NeeChaoss schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:30:
is er al een release datum van EP3 bekend?
Join the club.persoonlijk vindt ik dat er te veel tijd tussen de episodes zit, ben compleet uit het verhaal, dat was met EP2 ook zo, de verhouding speeluren - wachten klopt gewoon niet.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Imho heeft Valve de fout gemaakt door de engine tussentijds bij te werken, ipv te focussen op alleen het creatieve gedeelte. Ik heb ook het idee dat de episodes niet zozeer voor de buitenwereld zijn, maar meer als een soort interne project beheersing bedoelt zijn (men vond de ontwikkeling van hl2 te lang duren geloof ik).Chaoss schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:30:
persoonlijk vindt ik dat er te veel tijd tussen de episodes zit, ben compleet uit het verhaal, dat was met EP2 ook zo, de verhouding speeluren - wachten klopt gewoon niet.
Als je te lang wacht met releasen dat loop je een steeds groter risico: gedateerde engine en/of gameplay, etc.
Imho heeft episodic gaming alleen zin als je de creatieve teams voor een groot gedeelte parallel kan laten werken aan de episodes.
Maargoed, veel imho's aan mijn kant, want ik weet niet zoveel van gamedevelopment.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Chaoss schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:33:
duurt voor m'n gevoel langer dan de tijd tussen EP1 en 2?
1
2
3
4
5
| Spel/deel Releasedate HL1 19 november 1998 HL2 16 november 2004 EP1 1 juni 2006 EP2 10 oktober 2007 |
Net geen 2 jaar na HL2 kwam EP1, iets meer dan een jaar na EP1 kwam EP2 en inmiddels zijn we iets meer dan een jaar verder na EP2.
Mja, nu L4D uit is kunnen ze weer verder met EP3 en de volgende class-update voor TF2.
*snore*

Ach ja, L4D en TF2 zijn wel hartstikke leuke games
De meeste mensen deugen!
Valve's definitie van Episodic Gaming: "Mwoah, mangs wa 'n moal"
[ Voor 41% gewijzigd door mace op 20-11-2008 23:38 ]
Amen!mace schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:54:
Ik blijf erbij dat Valve een verkeerde definitie heeft van episodic content.
Overigens, wat vinden we van L4D? Ik heb de demo gespeeld, singleplayer vond ik niet boeiend vanwege geen verhaal, online niet aan de praat kunnen krijgen (demorestrictie?). Voorlopig laat ik hem links liggen, ook vanwege de toch forse prijs.
Verwijderd
http://www.youtube.com/watch?v=oGlhgVz5r6E&fmt=22
En in HD. Veel plezier
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:04:
Voor iedereen die nog geïnteresseerd is in Black Mesa, hier de nieuwste trailer :
http://www.youtube.com/watch?v=oGlhgVz5r6E&fmt=22
En in HD. Veel plezier

Ik volg deze mod al een tijdje, ze izijn traag maar het resultaat mag er wezen!
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Hopenlijk worden de specs niet voor 100% wat er eerst was gemeld. Dat je dus meerdere verschillende games moest hebben in je collectie voordat je deze mod pas kan spelenYonni schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:07:
Holy shibby! Wat een vette trailer en wat gaat dat een gave mod worden! Daar kan ik nog wel eventjes op wachten, het is het wachten meer dan waard.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Als je op de BMS site had gekeken en het nieuwsbericht van 19 november (A celebration of the last decade!) gelezen had, had je daarin kunnen lezen:Touchdomex schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:13:
Hopenlijk worden de specs niet voor 100% wat er eerst was gemeld. Dat je dus meerdere verschillende games moest hebben in je collectie voordat je deze mod pas kan spelenGaan ze niet zulke domme eisen stellen dan is perfect.
Dus als je EP2 soepel kunt draaien moet BMS geen probleem worden. Verder is het zo dat de source-engine gewoon een goede engine is, lekker speelt, uitbreidbaar is, upgradebaar is en op vrijwel elk systeem soepel kan draaien (tenzij je een 486 hebt en geen dedicated videokaartquote: BMSWhile known by some hardcore Black Mesa fans, we'd like to officially state that we've upgraded to the Orange Box build of the Source engine. We're also excited to announce that we've dropped Counter-Strike: Source as a requirement for Black Mesa, and from now on, the only thing you'll need to play the mod is a Steam account with any Source engine game installed! Black Mesa is now running completely off of our own content and base Source shared content, and we felt the vastly increased user base more then justified creating all the extra assets needed to make this switch.
We're all enjoying the new tools and technologies the Orange Box offers us, and are making heavy use of lots of exciting features. These include advanced particle effects, jigglebones, cinematic physics, combined maps, self-shadowing bump maps, dynamic shadows, and an entirely new graphical feature we're calling Procedural Terrain Displacement, showcased in some of the Surface Tension screenshots and wallpapers.
Traag? dit zijn ''hobbiesten'', ze zijn geen fulltime bezig. Ik vind het nog snel gaan voor wat ze doen, ze moeten een compleet nieuwe game bouwen eigenlijk. Als je ziet hoelang valve nodig heeft gehad voor hl2 en alle eps dan zijn die gasten nog snelmace schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:41:
[...]
[afbeelding]
Hoe dan ook een epic project, ga ik zeker spelen. Vind de hl1 sfeer nog altijd beter dan in hl2, episodes daar gelaten want ik vond ep2 wel weer geweldig (van het weekeind eindelijk uitgespeeld nadat ik een fatsoenlijke videokaart had). Alleen mogen die voertuigen er van mij wel uit, vind ik niet zo.
Artiest voorheen bekend als b3n666
WOW !!mace schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:41:
[...]
[afbeelding]
Kende deze mod al een tijdje, maar had er alweer effe niks van gezien. Wat een vette trailer !! Dit wordt echt een coole mod man. Respect voor de makers ! Heb er erg veel zin in in ieder geval !
Verwijderd
De release zal iig wel vóór de release van EP3 zijn
Verwijderd
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Verwijderd
Met als niet geheel onbelangrijk verschil dat Valve zo'n 100 proffesionals fulltime aan z'n games heeft werken, en wij het moeten doen met enkele tientallen amateurs in onze vrije tijdMrVegeta schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:38:
Zo passen iig goed bij Valve qua ontwikkelingssnelheid...
Wow! RespectVerwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:02:
[...]
Met als niet geheel onbelangrijk verschil dat Valve zo'n 100 proffesionals fulltime aan z'n games heeft werken, en wij het moeten doen met enkele tientallen amateurs in onze vrije tijd.
Als ze er 100 hadden en ze werkten tegelijk aan meerdere games hadden we inmiddels HL4 al gehad lijkt me. Ze zijn nu net (fulltime) begonnen aan EP3 nadat L4D afgerond was.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:02:
Met als niet geheel onbelangrijk verschil dat Valve zo'n 100 proffesionals fulltime aan z'n games heeft werken.
Verwijderd
Voor wie nog weinig of geen Valve games heeft gespeeld, er is nu een superdeal: *alle* Valve games voor in totaal 99 dollar, (ex btw komt nog ongeveer 19 dollar bij) inclusief de nieuwe game Left 4 Dead.
Verwijderd
Toen heeft gewoon niemand in dit topic gereageerd en anders kaart je het aan in het Tweakers.net Feedback gedeelteVerwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 00:15:
Hey, er misten een aantal posts van 21 Oktober tot 1 December of was dat al ergens gemeld?
Ik moest toch even lachen toen ik het zag netUpdate News - Zombie Panic! Source
Latest Update: December 31, 1969
Haha, waarschijnlijk iets te maken met Unix-timestamps en timezone-correctie, ofzo.Jejking schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:19:
Over Source-gerelateerde mods:
[...]
Ik moest toch even lachen toen ik het zag net
(unix timestamps tellen vanaf 1 Januari 1970, en dan staat hij op GMT-1 ofzo en dan wordt het 31 dec 1969)
[ Voor 15% gewijzigd door mace op 02-12-2008 12:28 ]
[ Voor 73% gewijzigd door TheZeroorez op 30-12-2008 18:07 ]
De meeste mensen deugen!

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Valve toch maar even gesponsord hiermee, dan mogen we toch wel hopen dat ze EP3 afmaken.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Niemand verplicht het jou om het spel te kopen of om het via Steam te kopen noch om het direct te kopen als het uitkomt.Arfman schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:13:
Bovendien gaan ze je waarschijnlijk lekker een poot uittrekken, zal wel voor 40 euro in de "Steam winkelrekken" komen te "liggen".
[ Voor 168% gewijzigd door The Zep Man op 31-12-2008 17:26 ]
Verwijderd
Maar ze hebben het verdiend ook!Dracul schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 01:53:
... maar er wordt er maar een beter van en dat is Valve zelf.
En als je dat wilt (aangenomen dat jij episode 3 een 'eind' zal vinden), dan betaal je daar een prijs voor (of niet, als het je niet waard is).Dracul schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 01:53:
Verplicht niet maar als je alle andere Episodes hebt wil je toch een fatsoenlijk eind lijkt me.
Je kan Episode 2 los online kopen. Is nu zelfs in de aanbieding voor € 13,49 i.p.v. € 14,99.Het enige wat ik hoop is dat ze Episode 3 gewoon los uitbrengen en niet weer met een of andere total package op de proppen komen.
Valve is een commercieel bedrijf welke computerspellen maakt en verkoopt. Natuurlijk willen ze er zelf beter van worden. Verschil met bepaalde andere (grote) ontwikkelstudio's/uitgevercombinaties is dat Valve meer voor hun klanten doet nadat ze een spel hebben gekocht.Allemaal leuk en aardig hoor dat gelul van Valve dat je een spel die je al hebt kado kan doen aan iemand maar er wordt er maar een beter van en dat is Valve zelf.
Bovendien moet ik toegeven dat Valve wel hun zaken op orde heeft:
- Nieuwe spellen worden onder of voor de gemiddelde prijs van een nieuw spel aangeboden.
- Er draaien geen enge 'kopieerbeveiligingen' op de achtergrond van mijn PC zodra een spel geïnstalleerd en wordt. Deze kopieerbeveiligingen/spyware/rootkits komt bij een bepaalde grote uitgever vaak voor in de vorm van 'Securom' en blijft geladen in het geheugen van de computer terwijl het spel niet gestart is.
- Er draaien geen enge 'anti-cheat engines' in de achtergrond op mijn PC zodra een spel geïnstalleerd wordt. Deze anti-cheat engine/spyware/rootkit komt bij een bepaalde grote uitgever vaak voor in de vorm van 'PunkBuster' en blijft geladen in het geheugen van de computer terwijl het spel niet gestart is.
- Al sluit je Steam af, dan is het ook echt afgesloten en staat er niets meer in het geheugen wat niet in het geheugen hoort te staan.
- Hun spellen worden ontwikkeld gebaseerd op de gemiddelde beschikbare hardware onder hun klanten en niet wat over vijf jaar pas een beetje mainstream wordt.
- Valve ontwikkelt weliswaar voor Windows, maar helpt wel mee met de ondersteuning onder Wine. Zelfs hun anti-cheat engine werkt eronder.
- Valve leunt en steunt de community met behulp van SDK's om modificaties te maken voor spellen (van kleine mod tot compleet nieuw spel).
- Ze blijven loyaal aan de PC als primair ontwikkel- en spelplatform en zeuren niet constant over piraterij.
[ Voor 62% gewijzigd door The Zep Man op 01-01-2009 03:00 ]
Als je er als gamer niet meer vanuit kunt gaan dat iets goed is kun je beter stoppen met games ontwikkelen.
In eerste instantie was er alleen de Orange Pack. Pas later kwam de Episode Pack terwijl je in Rusland vanaf dag 1 Episode 2 los kon kopen. Ik ben alleen geinteresseerd in een doosje met een dvd daarin dus wat je op Steam aan kunt schaffen interesseert me niet. Ik blijf het schandalig vinden dat je Episode 2 niet gewoon los kunt kopen in de winkel en dat op de dag van release alleen de Orange Pack beschikbaar was in de winkels.
Leuke details verder over Valve. Je moeder zou trots op je wezen als je haar zo verdedigde

En niemand hoeft 2x te betalen. Als je echt zo principieel bent koop je het toch gewoon niet? Verdienen ze ook niets aan je. Niet dat Valve dat wat interesseert...
Ik heb the Orange pack gekocht en de vorige key kado gedaan aan een vriend. Die was er erg blij mee en ik dus ook. Je blijft tenminste niet zitten met een dubbele key.
Wat zou je ervan vinden als iedere filmmaatschappij bij ieder nieuw deel in een filmtrilogie je zou verplichten telkens het vorige deel erbij te kopen?
Maar als je perse een disc wilt hebben, kan dat wel.
Als de film (met vorige delen) voor dezelfde prijs in de bak ligt als één enkele andere film, boeit het mij niet.Dracul schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:52:
Wat zou je ervan vinden als iedere filmmaatschappij bij ieder nieuw deel in een filmtrilogie je zou verplichten telkens het vorige deel erbij te kopen?
Veel mensen winden zich wel heel erg op over dat Orange Pack verhaal. Vergeet niet dat voor de prijs van een normaal spel je drie spellen kreeg. Nu zijn de meningen hierover verdeeld, maar ik vind Team Fortress 2, Portal en Half-Life 2: Episode Two bij elkaar toch meer waard dan één enkel computerspel. Bovendien heb ik in alle drie de spellen al veel meer uur gestopt dan in het gemiddelde spel dat ik speel. Dat je Half-Life 2 en Episode One er gratis bijkrijgt, is natuurlijk mooi meegenomen.
Het glas kan ook half vol zijn.
Als je HL2 en EP1 nog niet had (zoals ik) krijg je dus 5 spellen. Had je die al, dan krijg je alsnog 5 spellen maar kan je er 2 weggeven waardoor je netto eigenlijk maar 3 spellen krijgtThe Zep Man schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 08:40:
Vergeet niet dat voor de prijs van een normaal spel je drie vijf spellen kreeg.
Team Fortress 2, Portal en Half-Life 2: Episode Two, Half-Life 2 en Episode One
The plot is expected to revolve around the Borealis - an ice-breaker vessel belonging to a former rival of Black Mesa, Aperture Science. It is implied that some powerful technology exists on board and the main objective of Episode Three will probably be to find the ship and the technology on board whilst rescuing Dr. Judith Mossman in the process.
The action to be taken is unclear since Isaac Kleiner and Eli Vance showed their disagreement about whether the technology on board should be destroyed to prevent another catastrophe or retrieved for use against the Combine. Eli was killed at the end of Half-Life 2: Episode Two, so it is unclear about who will be leading the resistance. The decision about the use of this unknown technology now rests only on Kleiner's decision. Eli's death may change his mind and in either case, Alyx may wish to honor her father's last direction to destroy it.
Episode Three being the final episode, it is also possible that there may be a function of player choice towards the end that affects the outcome; however, like Half-Life's ending, only one of the choices will end up as canon.
Maar goed dit is allemaal voorbij. Waar het mij om gaat is dat ze dat bij Episode 3 niet weer moeten gaan doen.
Dat ze 'm niet direct uitbrengen voor een prijs die jou aanstaat, tja, daar kunnen wij niks aan doen. De Orange Pack is een gouden greep geweest omdat je een boel spellen krijgt voor weinig geld. Als jij dat niet wilt, dan koop je het niet. Dan moet je wachten ja. Wil je niet wachten? Dan koop je al die andere dingen erbij en geef je de helft weg of zet je de boel op marktplaats. Je moet afwegen of het het waard is voor je. Voor jou is dat duidelijk niet het geval. Dat is niet erg, maar kom nou niet klagen en opmerkingen maken als "die dus op de markt had moeten worden gebracht bij release voor een leuk prijsje".
Wat Valve had moeten doen, dat weten ze zelf het best. Ze hebben ontzettend veel Orange Packs verkocht (en terecht, gezien de vele positieve reacties) en daarom was dit de juiste beslissing.
Kunnen we nu alsjeblieft ophouden met dit geneuzel en gewoon weer on topic gaan?
[ Voor 82% gewijzigd door TheZeroorez op 03-01-2009 12:34 ]
HL2DM is gratis voor mensen met een ATI of Nvidia kaart btw:
http://www.steampowered.com/ati_offer1a/
http://www.steampowered.com/nvidia/
Maar inderdaad laten we maar weer ontopic gaan want kritiek geven op Valve in dit topic is geloof ik not done
zoals wel vaker is gebleken.
En stel dat je geen ATI of Nvidia kaart hebt (onboard video kan tegenwoordig aardig goed met HL2), dan kan je Steam opstarten op een computer die wel van zo'n kaart is voorzien, het spel op je Steam-account zetten en daarna gewoon spelen op je eigen computer. De videokaart is alleen nodig op het moment van registratie.punisher007 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:32:
Ik ben gestopt met actief HL2DM na al die scriptlamersAf en toe wel nog leuk tho.
HL2DM is gratis voor mensen met een ATI of Nvidia kaart btw:
http://www.steampowered.com/ati_offer1a/
http://www.steampowered.com/nvidia/
I rest my case. Jij bent niet Valve.Dracul schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:54:
Als je Episodes introduceert dan lijkt het me dat je ze ook als Episodes verkoopt.
Overigens, zoals al een aantal keer eerder gemeld, zijn de episodes zeker los te koop. Dat jij vanaf het begin, toen de episode alleen nog maar beschikbaar was in een pack met andere spellen, perse die episode meteen wilde spelen, dat is jouw keuze. Half-Life fans die toen even wachtten met hun aankoop konden toch vrij vlot alles los kopen.
Commentaar geven op het kritiek die mensen geven op Valve is kennelijk ook not done, zoals wel vaker is gebleken.Maar inderdaad laten we maar weer ontopic gaan want kritiek geven op Valve in dit topic is geloof ik not done
zoals wel vaker is gebleken.
[ Voor 28% gewijzigd door The Zep Man op 03-01-2009 12:17 ]
Verder zal ik zeker Episode 3 kopen, maar als er weer een nieuwe saga uitkomt ga ik me nog wel even achter de oren krabben met deze prijzen.
Arfman schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:08:
The Zep Man: mijn enige probleem is de onaangekondigde en zeer forse prijsverhoging door ineens in plaats van 40 dollar te vragen voor een spel, er 40 euro te voor gaan vragen. Het lijkt me dat je je dat wel kunt voorstellen?
... noch om het bedrag te betalen in euro's (als je slim winkelt).The Zep Man schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:24:
[...]
Niemand verplicht het jou om het spel te kopen of om het via Steam te kopen noch om het direct te kopen als het uitkomt(...)
Dit topic is gesloten.