als je console opent moet je eerst een klinker (a,i,e,o,u etc) in tikken en dan kun je normaal typen
Ok thanx, ik zal het proberen zodra ik thuis ben... Wel wazig overigens.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
En nog steeds geen Episode 3 nieuws, begint zo langzaamaan weleens tijd te worden eigenlijk
Mja duurt beter iets langer zodattie ook super ultra epic is...
There is no replacement for displacement!
Nee, Half Life 3 moet super ultra epic zijn._eXistenZ_ schreef op zondag 23 maart 2008 @ 18:18:
Mja duurt beter iets langer zodattie ook super ultra epic is...
Met Episode 3 neem ik genoegen met gewoon super epic.
Tja dit probleem is irritant, maar het positieve is dat je in-game alles met je toetsenbord kan doen wat je ook in windows kan. Dus makkelijk IP adressen kopieren, rare tekens in je nickname etc.JunkO schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:12:
Ok thanx, ik zal het proberen zodra ik thuis ben... Wel wazig overigens.
Ik denk leuk, weer eens HL2 spelen, dus ik orange box gekocht, maar ik had HL2 nog niet uit, dus wil ik die eerst uitspelen. Ik had de savegames nog bewaard, maar als ik ze in de map Steam\SteamApps\ [steam username] \half-life 2\hl2\SAVE zet en ik start HL2 op, ziet ie helemaal niets. Ook als ik savegames van het net afpluk ziet hij ze niet in HL2 zelf. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
meestal staan ze ergens in c:\documents and settings\T-mo-T schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:43:
Ik denk leuk, weer eens HL2 spelen, dus ik orange box gekocht, maar ik had HL2 nog niet uit, dus wil ik die eerst uitspelen. Ik had de savegames nog bewaard, maar als ik ze in de map Steam\SteamApps\ [steam username] \half-life 2\hl2\SAVE zet en ik start HL2 op, ziet ie helemaal niets. Ook als ik savegames van het net afpluk ziet hij ze niet in HL2 zelf. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
wel goed zoeken, zit ergens diep.
[ Voor 3% gewijzigd door mace op 12-05-2008 23:13 ]
http://www.geocities.com/madman250/Halflife.htmlmace schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:11:
[...]
meestal staan ze ergens in c:\documents and settings\
wel goed zoeken, zit ergens diep.
Ze staan dus echt in de Steam installatie map...
Ik ben er ondertussen uitgekomen wat de oplossing voor mijn savegame probleem was. De game draaide namelijk in 64bit modus en dat snappen de 32bit savegames niet helemaal. Iemand die toevallig nog 64bit savegames heeft? Want ik zou toch liever op 64bit spelen als dat toch kan.
Begin gewoon opnieuw, mietje.T-mo-T schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:00:
Ik ben er ondertussen uitgekomen wat de oplossing voor mijn savegame probleem was. De game draaide namelijk in 64bit modus en dat snappen de 32bit savegames niet helemaal. Iemand die toevallig nog 64bit savegames heeft? Want ik zou toch liever op 64bit spelen als dat toch kan.
Heb ik ook gedaan voordat EP2 uitkwam, toen heb ik Half Life 1, Blue Shift, Opposing Force, Half Life 2 en Episode 1 eerst allemaal uitgespeeld, en daarna gelijk EP2.
[ Voor 16% gewijzigd door mace op 15-05-2008 15:01 ]
Je hebt daarna toch wel Portal gedaan? Hoort ook bij het Half-Life universum.mace schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:59:
[...]
Begin gewoon opnieuw, mietje.
Heb ik ook gedaan voordat EP2 uitkwam, toen heb ik Half Life 1, Blue Shift, Opposing Force, Half Life 2 en Episode 1 eerst allemaal uitgespeeld, en daarna gelijk EP2.
Damn, zou wel eens de release date van Black Mesa Source willen weten. De originele Half-Life blijft natuurlijk een topper, maar die remake lijkt mij daarom dan ook zeer interessant.
[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 15-05-2008 19:56 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Heb net HL2 EP2 uitgespeeld en nu baal ik want ik wil verder spelen... 
Iemand enig idee wanneer EP3 gepland staat
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Van Wikipedia: To Be Announced.Help!!!! schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:13:
Zowieso, al wordt een datum genoemd door Valve mag je er zonder voorwaarden meteen een half jaar erbij op tellen.
Ik heb ook zeker zin om EP3 te spelen maar heb liever dat het lang duurt en er iets super moois van wordt gemaakt. Ik denk dat het na die EP erg lang duurt tot er weer een Half-Life komt, als er al een nieuwe Half-Life komt. Kan maar zo eens 4 jaar na EP3 zijn dat er weer iets nieuws komt.Help!!!! schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:13:
Ik hoop met EP3 toch op wat meer speeltijd dan EP1 en 2.
Jaa tuurlijk!The Zep Man schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:54:
[...]
Je hebt daarna toch wel Portal gedaan? Hoort ook bij het Half-Life universum.

Die mod wordt heel erg vet!Damn, zou wel eens de release date van Black Mesa Source willen weten. De originele Half-Life blijft natuurlijk een topper, maar die remake lijkt mij daarom dan ook zeer interessant.
Als hij ooit uitkomt.....

Ik volg hem ook al een tijdje. Zouden zij ook aan Valve Time doen?mace schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:13:
[...]
Jaa tuurlijk!
[...]
Die mod wordt heel erg vet!![]()
Als hij ooit uitkomt.....
Ben gisteren ook weer opnieuw begonnen met de hele serie spelen. Blijf me verbazen over het spel, de sfeer, en vooral ook de replay value.
[ Voor 12% gewijzigd door Fl4pp13 op 16-05-2008 14:48 ]
Voor degene die nog zoeken naar een leuke SP mod voor HL2: probeer Get a Life.
Erg uitgebreide mod, nieuw/aangepast health-systeem, bullet-time, blood systeem, nieuwe enemy, nieuwe wapens.
Erg uitgebreide mod, nieuw/aangepast health-systeem, bullet-time, blood systeem, nieuwe enemy, nieuwe wapens.
Ziet er uitgebreid en pittig uit. Even proberen.jan-marten schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:47:
Voor degene die nog zoeken naar een leuke SP mod voor HL2: probeer Get a Life.
tja vind het alleen zo jammer dat het altijd zo lang duurt bij valve.PilatuS schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 23:33:
[...]
Ik heb ook zeker zin om EP3 te spelen maar heb liever dat het lang duurt en er iets super moois van wordt gemaakt. Ik denk dat het na die EP erg lang duurt tot er weer een Half-Life komt, als er al een nieuwe Half-Life komt. Kan maar zo eens 4 jaar na EP3 zijn dat er weer iets nieuws komt.
Ik hoop met EP3 toch op wat meer speeltijd dan EP1 en 2.
Moi, ik wil antwoorden inzake het verhaal.....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Voordat EP2 uitkwam heb ik ook HL2 en EP1 opnieuw uitgespeeld. Paar weken geleden weer helemaal opnieuw gedaan op Hard. Ik zit nu in EP2
HL1 en alle uitbreidingen heb ik al gespeeld toen ze uitkwamen. Een jaar geleden HL1 opnieuw proberen te spelen, maar dat is nu toch echt wel een verouderd spel, het deed mijn herinneringen gene goed dus die laat ik maar liggen.
Ik dacht trouwens ook dat ik ergens gelezen had dat EP3 wat meer inhoud had qua speeltijd, omdat het het sluitstuk van het HL2 verhaal is en je (hopelijk ..) dus eindelijk uitsluitsel krijgt over wat er nu allemaal gebeurd is en hoe het in elkaar steekt.
spoiler:
op het moment dat je bij de White Forest basis aankomt, dus dat je de silo nog moet verdedigen, Strider attack afslaan en de raket lanceren. Zie vooral op tegen de Strider attack, deze was op Medium al vrij moeilijk vond ik.
HL1 en alle uitbreidingen heb ik al gespeeld toen ze uitkwamen. Een jaar geleden HL1 opnieuw proberen te spelen, maar dat is nu toch echt wel een verouderd spel, het deed mijn herinneringen gene goed dus die laat ik maar liggen.
Ik dacht trouwens ook dat ik ergens gelezen had dat EP3 wat meer inhoud had qua speeltijd, omdat het het sluitstuk van het HL2 verhaal is en je (hopelijk ..) dus eindelijk uitsluitsel krijgt over wat er nu allemaal gebeurd is en hoe het in elkaar steekt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Als jij dat 'ergens hebt gelezen' en niemand anders heeft dat, dan betwijfel ik dat het direct van Valve was. Daarom blijven dit geruchten.Arfman schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:12:
Even? Qua lengte is het vergelijkbaar met Ep 1 meende ik. Ben er nu ook alweer een poosje mee bezigThe Zep Man schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:54:
[...]
Ziet er uitgebreid en pittig uit. Even proberen.
O ja, vergeet niet de patch te installeren. In de eerste versie had ik wat problemen met dat de blurring aan bleef staan en dat alles ineens mega sloom ging.
Ik vind het een erg leuk spel om te spelen. Het is geen Valve kwaliteit maar dan nog prima te doen, helemaal omdat het ook nog eens gratis is.jan-marten schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:30:
[...]
Even? Qua lengte is het vergelijkbaar met Ep 1 meende ik. Ben er nu ook alweer een poosje mee bezig
O ja, vergeet niet de patch te installeren. In de eerste versie had ik wat problemen met dat de blurring aan bleef staan en dat alles ineens mega sloom ging.
Er zitten behoorlijk wat bugs in maar toch speelt het behoorlijk goed. Ik kan de mensen die HL2 hebben zeker aanraden om em eens te downloaden en te spelen.
Zonder patch was het voor mij trouwens niet te spelen. Het beeld was constant aan het schudden.
Weet iemand touwens nog meer goede single-player mods die gratis te downloaden zijn ?
[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 17-05-2008 18:43 ]
Dat klopt, daarom pretendeer ik ook niet dat dit van Valve zelf afkomtThe Zep Man schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:07:
[...]
Als jij dat 'ergens hebt gelezen' en niemand anders heeft dat, dan betwijfel ik dat het direct van Valve was. Daarom blijven dit geruchten.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Nu nog spoileren?Arfman schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:12:
Voordat EP2 uitkwam heb ik ook HL2 en EP1 opnieuw uitgespeeld. Paar weken geleden weer helemaal opnieuw gedaan op Hard. Ik zit nu in EP2spoiler:op het moment dat je bij de White Forest basis aankomt, dus dat je de silo nog moet verdedigen, Strider attack afslaan en de raket lanceren. Zie vooral op tegen de Strider attack, deze was op Medium al vrij moeilijk vond ik.
Je moet de hunters omverrijden met je kar, gaan ze meteen dood en dan is het wel te doen.
Je moet wel met een redelijke snelheid aankomen en ze goed raken. Soms duiken ze nog weg ook.mace schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:27:
[...]
Nu nog spoileren?Wie het nu nog niet gespeeld heeft kent dit topic ook niet.
![]()
Je moet de hunters omverrijden met je kar, gaan ze meteen dood en dan is het wel te doen.
Wat ik moeilijker vind in dat laatste stuk is alle gebouwen redden (veel quicksave/quickload). Voor het eerst de sawmill verdedigen is al een klus, omdat de tweede strider praktisch bij de sawmill staat tegen de tijd dat je terugkomt.
Ow ja. Heb vandaag de garden gnome achievement gehaald. Vergeet niet zodra je hem in de raket doet het deurtje dicht te doen, anders telt hij niet mee.
Inderdaad, die hunters duiken vaak weg waardoor je best veel tijd kwijt bent om die krengen te doden, en dan moet je ook nog aan de Striders beginnen. Ga wel proberen om de Neighbourhood Watch achievement te halen dit keer.
En Zep Man: HELD! Garden Gnome achievement heb ik deze keer ook geprobeerd, echter in het ondergrondse gebeuren (de mijnen dus) al opgegeven, wat een klus zeg .. en dan moet het ergste nog komen: de ontsnapping uit de zombie infested area vlak voordat je de autorit begint, en de autorit zelf natuurlijk .. sjees
En Zep Man: HELD! Garden Gnome achievement heb ik deze keer ook geprobeerd, echter in het ondergrondse gebeuren (de mijnen dus) al opgegeven, wat een klus zeg .. en dan moet het ergste nog komen: de ontsnapping uit de zombie infested area vlak voordat je de autorit begint, en de autorit zelf natuurlijk .. sjees
Nog wat kleine tips voor de Garden Gnome into Space-achievement (of hoe die ook heet):Arfman schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:18:
De mijnen zijn gewoon erg lastig en hier heb ik niet veel tips voor. Gewoon het spel vaak opslaan is het beste advies. En elke keer als je de kabouter ergens neerzet, controleer of hij daar blijft liggen. De mijnen zijn erg slecht belicht en ik heb meermaals even moeten zoeken naar die vervloekte kabouter, om er uiteindelijk achter te komen dat ik hem uit het water moest vissen terwijl ik hem toch echt op het droge had neergelegd. Nog een tip: al moet je met de Vortigaunt de 'extract' gaan zoeken, zet je kabouter ergens in de buurt van de lift en laat hem daar staan. Zodra je terugkomt staat hij daar nog steeds en heb je nog de kans om hem in de lift te smijten.
Zodra je uit de mijnen bent kan je je trofee het beste parkeren in de buurt van de laatste thumper zodat je met de Guardians kan afrekenen. Wanneer je bovenin de mijn (bij die grote brug) bent ga nog niet naar beneden. Kijk naar de deur links van waar je binnenkomt. Je ziet door het raampje de plek waar je uiteindelijk dit deel van de map eindigt. Pak de kabouter op met de Gravity Gun, doe een quicksave en schiet hem over het dak heen. Als je hem aan de andere kant ziet landen als je door het raampje kijkt, weet je dat hij daar nog ligt aan het einde van de map. Zo hoef je hem niet door de prut/zombies te slepen.
De rit naar White Forest is eigenlijk het lastigste. Je kan de kabouter achterin je auto proppen door hem klem te zetten tussen de stoelen en het dak. Zolang je niet te snel over heuvels heen gaat blijft hij gewoon zitten. Zodra de helicopter op je begint te knallen heb je nog kans om éénmaal in de beschutting van de huisjes je kabouter in de auto te proppen. Rij door tot aan de traintracks en door de zombies/barricade heen. Vanaf hier kan je het beste wachten totdat de helicopter klaar is met schieten, uitstappen, kabouter stukje verderop schieten met de Gravity Gun, instappen, rijden en tegelijk de helicopter op je laten schieten, uitstappen, etc. In de auto krijg je tijdens het rijden namelijk veel minder schade van de kogels die de heli uitspuugt. Zodra je je auto een beetje in de tunnel kan parkeren (waardoor de heli niet meer op je schiet) kan je de kabouter weer achterin smijten.
Vanaf hier is het redelijk plain-sailing naar White Forest. Als je heuveltjes omlaag moet nemen, doe ze traag (zombies zijn echt traag, wees niet bang dat je het te traag doet). Nog wel een kleine tip: ga niet met Dog racen naar de finish maar doe het rustig aan.
[edit]
Nog een leuke (voor sommige al bekende) easter egg/beloning al ben je in White Forrest aangekomen: zodra je met Eli Vance aan het praten bent over Unforeseen Consequences, moet je eens kijken in het met kippengaas afgesloten deel van de kamer. Knal de dozen daarin kapot met je Gravity Gun en zie daar: een H.E.V. Charger frontje! Dit is hetzelfde frontje als die je in Half-Life 2 kon vinden. Het schijnt dat hij ook in episode 1 zit, maar heb hem daar nooit in kunnen vinden. Een tikje nostalgie. Die H.E.V. Chargers uit Half-Life 1 zijn namelijk veel beter dan die van de Combine.
[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 18-05-2008 09:46 ]
Ik heb net Cloverfield gekeken. Ben ik de enige die denkt dat de regiseur teveel Half-Life heeft gespeeld en dacht dat het wel leuk zou zijn om de Combine invasie van de aarde in een film om te zetten?
spoiler:
Sirieus, dat wezen in Manhattan lijkt echt 100% op een strider, loopt zo, klinkt zo. Hij ziet er alleen iets anders uit (maar je ziet hem dan ook niet echt).
En die tentakel die de brug vernietigd, doet niemand anders dat aan Half Life 1 denken?
En die tentakel die de brug vernietigd, doet niemand anders dat aan Half Life 1 denken?
[ Voor 0% gewijzigd door dtech op 18-05-2008 15:38 . Reden: typo ]
Tja, de striders uit halflife lijken weer op de tripods uit War of the Worlds uit '55.dtech schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:37:
Ik heb net Cloverfield gekeken. Ben ik de enige die denkt dat de regiseur teveel Half-Life heeft gespeeld en dacht dat het wel leuk zou zijn om de Combine invasie van de aarde in een film om te zetten?
spoiler:Sirieus, dat wezen in Manhattan lijkt echt 100% op een strider, loopt zo, klinkt zo. Hij ziet er alleen iets anders uit (maar je ziet hem dan ook niet echt).
Ga hem vanavond zien, wat vond je er van de film zelf?
Ach verdomme, dat deurtje moet dicht? Ik heb uren gefrustreerd met die stomme kabouter lopen slepen en de achievement is er bij mij nooit bijgekomen... Hopen dat ik nog een savegame heb!
Dat stuk met die helicopter, aan het einde waar je onder een brug uit komt en dan nog een heel stuk moet rijden, heb ik anders gedaan. Ik merkte dat als je vooruit rijdt, de chopper niet meer mee terug vliegt als je daarna terugloopt. Zo kan je de gnome halen en lopend (duurtlang) door de poort. Daar schiet de chopper dan weer wel, maar het was makkelijker zo dan in de auto.
Dat stuk met die helicopter, aan het einde waar je onder een brug uit komt en dan nog een heel stuk moet rijden, heb ik anders gedaan. Ik merkte dat als je vooruit rijdt, de chopper niet meer mee terug vliegt als je daarna terugloopt. Zo kan je de gnome halen en lopend (duurtlang) door de poort. Daar schiet de chopper dan weer wel, maar het was makkelijker zo dan in de auto.
De Garden Gnome achievement heb ik ook gehaald. Moeilijk is het niet, het kost alleen erg veel tijd. Hij valt de hele tijd uit je auto, goed opletten dus. En een kabouter bij de raket spawnen schijnt niet te helpen.
spoiler:
Op een gegeven moment moest ik een stuk overnieuw spelen, omdat ik de kabouter vergeten was bij de kapotte brug waar je je auto vanaf moet halen. Dan baal je. 
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Daar hoef je de kabouter niet eens langs te brengen. Lees mijn instructies en schiet hem over het dak voordat je neerdaalt richting de brug. Hij ligt dan aan het einde van de map te wachten op je zodra je klaar bent met dat barrel.PD2JK schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:53:
spoiler:Op een gegeven moment moest ik een stuk overnieuw spelen, omdat ik de kabouter vergeten was bij de kapotte brug waar je je auto vanaf moet halen. Dan baal je.
Maar je hebt hem al gehaald. Weinig reden om het overnieuw te doen.
[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 20-05-2008 17:03 ]
Ik heb ook eindelijk de 'Little Rocketman' achievement gehaald.
Maar de eerste keer stond ik bij het lanceren van de raket met zo'n beeld:
http://www.internet-memes.com/images/gnome.jpg
Ik dacht echt van: Neeeee!
Z-machine OriginID: JaccoW
Hahahaah, gelukkig had je natuurlijk 30 savegames.
Kan erger....ik was vergeten de deur dicht te doen van de raket. Dan krijg je hem dus ook niet.F_demon schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:39:
Ik heb ook eindelijk de 'Little Rocketman' achievement gehaald.
Savedgames
Tja. Dat had ik dus ook niet gedaan. Ik hoop dat ik die saves nog heb....
Iets offtopic... wie weet er films, die doen denken aan Half-life (2) ?
Sommige mensen vinden...
- Cloverfield
Ik zelf heb Doomsday gezien pas (en Cloverfield) maar vond toch Doomsday zeker wel wat weghebben van Half-life 2!
Wie weet er nog meer films die bepaalde elementen bevatten of waarbij je moest denken aan half-life 2?
Ook 12 Monkey's had bepaalde Half-Life 2 invloeden vond ik
!!
Sommige mensen vinden...
- Cloverfield
Ik zelf heb Doomsday gezien pas (en Cloverfield) maar vond toch Doomsday zeker wel wat weghebben van Half-life 2!
Wie weet er nog meer films die bepaalde elementen bevatten of waarbij je moest denken aan half-life 2?
Ook 12 Monkey's had bepaalde Half-Life 2 invloeden vond ik
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Verwijderd
Children of men. Hele sterke film. Deed me heel erg denken aan HL.JuliettPapa schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:52:
Iets offtopic... wie weet er films, die doen denken aan Half-life (2) ?
Sommige mensen vinden...
- Cloverfield
Ook 12 Monkey's had bepaalde Half-Life 2 invloeden vond ik!!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 21:06 ]
Verwijderd
lol , zou het eerder andersom zijn??????JuliettPapa schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:52:
Ook 12 Monkey's had bepaalde Half-Life 2 invloeden vond ik!!
12 monkey's is uit 1995!
Hl2 is volgens mij de laatste shooter geweest met een lange SP/ goed verhaal.
Ik vind het tegenwoordig te triest voor woorden dat je bijna 60 euro (cod4) moet betalen voor een crappy SP die je zo uit hebt . maargoed hier draait het dan weer om de MP.
maargoed ook ik zit heel erg op EP3 te wachten.. zou er een HL3 komen?? (van mij mogen ze)
Een HL3 moet er natuurlijk wel komen.
Maar dan zullen er in EP3 wel een hoop vragen beantwoordt moeten worden over G-man, Breen, etc...
Maar dan zullen er in EP3 wel een hoop vragen beantwoordt moeten worden over G-man, Breen, etc...
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Valve heeft ooit gezegd dat in EP3 het hele verhaal uit de doeken werd gedaan ...
Dat wachten is gewoon klote. Kan ik zeker weer paar weken voor de release van EP3/HL3 alles opnieuw gaan spelen zodat ik weer helemaal in het verhaal zit. Zelfde geldt voor een serie als bijvoorbeeld Lost. Kan je nu weer mooi bijna een jaar gaan wachten en paar weken van te voren weer het laatste seizoen kijken. Alsof we zoveel tijd hebben....

Forever raver!
Specs: Workstation Server
Het blijft wel behoorlijk stil, rondom Episode 3. Hij zou toch nog wel uitkomen?
Hij komt heus wel een keer uit hoor.
Maar nu vraag ik me af of DNF niet misschien eerder uitkomt.
Ik doelde meer op dit jaar nog. HL2E2 kwam ook later uit, als gepland.mace schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:58:
Hij komt heus wel een keer uit hoor.
KLoptVerwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:03:
[...]
Children of men. Hele sterke film. Deed me heel erg denken aan HL.
KLopt, ik zeg het eigenlijk verkeerdVerwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:10:
[...]
lol , zou het eerder andersom zijn??????
12 monkey's is uit 1995!
Lijstje:
• Cloverfield
• Children of Men
• 12 Monkey's
• Doomsday
Note: sommige mensen denken vast dat bepaalde films van het lijstje niks met Half-life 2 te maken hebben, maar het gaat er juist om dat je aan Half-life 2 moest denken toen je de film zag... ...puur gebaseerd op je gevoel zegmaar
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Verwijderd
Ik denk dat ze met nieuws over Ep3 wachten totdat Left 4 dead uit is, zodat die titel genoeg aandacht krijgt. Maar ik denk dat het zeker nog wel een tijdje gaat duren.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 12:48 ]
Serenity (en Firefly ook)
Waarom? Omdat de Alliance me doet denken aan de Combine, ze doen alsof ze de mensheid een beter leven willen geven maar ondertussen doen ze de meest verschrikkelijke dingen.
Op een beetje dezelfde manier: Equilibrium
Waarom? Omdat de Alliance me doet denken aan de Combine, ze doen alsof ze de mensheid een beter leven willen geven maar ondertussen doen ze de meest verschrikkelijke dingen.
Op een beetje dezelfde manier: Equilibrium
Nou, de Core planets en de Alliance deden me gewoon aan de Combine denken.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:59:
[...]
Hierbij kreeg ik niet echt het HL gevoel, maar de film en de serie zijn wel briljant.
Echt jammer dat FOX die serie zo verkracht heeft.
Het gevoel van de serie ligt ergens tussen een comedy, western en star-trek achtige serie in.
[ Voor 12% gewijzigd door mace op 06-06-2008 13:01 ]
Afgelope week de Orange box gekocht. EP1 viel me iets tegen vooral door de korte speeltijd (3 uur) en het hele gezeur in het donker de hele tijd. EP2 vond ik dan weer ontzettend goed. Heb er iets meer dan 5uur over gedaan en de hele game voelde gewoon meer solide aan en was veel afwisselender dan EP1 
Nu nog Portal en LostCoast
Nu nog Portal en LostCoast
Stel je van LostCoast niet teveel voor. Daar ben je in een paar minuten door heen.
Lost Coast is destijds uitgegeven om de nieuwe mogelijkheden van de steam engine te laten zien. (zet het commentaar bij lost coast maar eens aan).
15 min tot een half uur ben je er wel door heen ja. Verder is dat commentaar ook best leuk om eens te horen. Zou em in dat geval gewoon eerst eens normaal spelen en dan later nog een keer met commentaar.job schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:09:
[...]
Stel je van LostCoast niet teveel voor. Daar ben je in een paar minuten door heen.
Lost Coast is destijds uitgegeven om de nieuwe mogelijkheden van de steam engine te laten zien. (zet het commentaar bij lost coast maar eens aan).
Edit: Hou het maar op 5 tot 10 min. Dacht dat ie wat langer was maar dat is helaas niet zo.
[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 10-06-2008 17:30 ]
Heb vandaag weer eens Minerva : Metastasis gedownload en eindelijk uitgespeeld, wat een gave single-player mod is dat zeg! Een aanrader voor iedereen die 'm nog niet heeft geprobeerd maar wel HL tof vind.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Idd een toffe mod, en ook lekker mysterieus! Volgens de maker moet je uit de vele hints halen wie die persoon/entiteit is die je stuurt, maar ik ben er nooit achter gekomen.Yonni schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:51:
Heb vandaag weer eens Minerva : Metastasis gedownload en eindelijk uitgespeeld, wat een gave single-player mod is dat zeg! Een aanrader voor iedereen die 'm nog niet heeft geprobeerd maar wel HL tof vind.
Nog een tip voor je: De HL1 singleplayer map "Someplace Else".
Is van dezelfde maker, en hoewel dat het een HL1 map is, is het niet minder uitdagend en omvangrijk als minerva. Deze zit ook in het verhaal van minerva.
[ Voor 3% gewijzigd door mace op 20-06-2008 01:04 ]
Had ik ook gelezen ja, die ga ik binnenkort ook proberen. Single player met een goed verhaal vind ik altijd erg gaaf. Lekker sfeervol.
Ok, na lang niet gespeeld te hebben begon het toch wel weer te borrelen om half-life te gaan spelen. Alleen kan ik me dus niet herinneren hoe ik voorbij een stuk ben gekomen. (en waarschijnlijk more to come)
Ik moet met me motor bootje over een ramp heen die ik eerst zelf moet kantelen. Ik heb al zo'n λ tekentje gevonden, maar die leid enkel naar boven toe waar 2 tonnen staan die niet zwaar genoeg zijn om dat ding te kantelen.
hier 2 screens:
http://i209.photobucket.c...goth/d1_canals_060003.jpg
http://i209.photobucket.c...goth/d1_canals_060004.jpg
(Ja een linkje omdat ik te lui ben voor thumbs)
iemand een helpje?
Ik moet met me motor bootje over een ramp heen die ik eerst zelf moet kantelen. Ik heb al zo'n λ tekentje gevonden, maar die leid enkel naar boven toe waar 2 tonnen staan die niet zwaar genoeg zijn om dat ding te kantelen.
hier 2 screens:
http://i209.photobucket.c...goth/d1_canals_060003.jpg
http://i209.photobucket.c...goth/d1_canals_060004.jpg
(Ja een linkje omdat ik te lui ben voor thumbs)
iemand een helpje?
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Verwijderd
spoiler:
Die tonnen drijven heel goed, dus zorg met je gravity gun dat ze onder die ramp komen (er zit daar een bak). De ramp wordt op die manier omhoog gedrukt.
Ah, dat deed het hem.Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:24:
[...]
spoiler:Die tonnen drijven heel goed, dus zorg met je gravity gun dat ze onder die ramp komen (er zit daar een bak). De ramp wordt op die manier omhoog gedrukt.
Ik kan overgens uren op dat bootje rond crossen.
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
*schop*
Aangezien de search echt brak functioneert op GoT nog altijd
... (ik kon dit topic echt niet vinden via termen als "Half-Life 2" ... bagger). Hierbij even gebookmarked.
Maar uhm, episode 3 anyone
? Ik heb gisteren en vandaag episode 2 weer eens uitgespeeld, love it. Ik durf Half-Life ook echt mijn beste game te noemen sinds Half-Life 1 uitkwam en ik deze helemaal grijs speelde op mijn AMD K6-2 350MHz
. Ik krijg gewoon echt kriebels bij de karakters en de verhaallijn, maar wil nu eigenlijk echt verder. Nu las ik dat ep3 op E3 zou zijn, maar blijkbaar dus niet. Toen las ik kerst 2008, maar later op gamespot weer dat het Q1 2009 werd
.
Episodes moeten toch sneller als full games
?
* Cassius hoopt echt dat episode 3 nog beter en onthullender is dan 2!
Aangezien de search echt brak functioneert op GoT nog altijd

Maar uhm, episode 3 anyone

Episodes moeten toch sneller als full games
De meeste mensen deugen!
Mja, het idee van episodic content is idd om sneller content te pushen, maar blijkbaar heeft Valve dat niet begrepen. 
Maar ze leveren echt topkwaliteit games, dus ik klaag niet al te hard.
Maar ze leveren echt topkwaliteit games, dus ik klaag niet al te hard.
Ik zag laatst ook iets staan over Half life 3. Wat ik persoonlijk jammer zou vinden want dat betekent natuurlijk ook nieuwe systeem eisen en aangezien ik nu een laptop heb is upgraden niet zo handig meerCassius schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:33:
*schop*
Aangezien de search echt brak functioneert op GoT nog altijd... (ik kon dit topic echt niet vinden via termen als "Half-Life 2" ... bagger). Hierbij even gebookmarked.
Maar uhm, episode 3 anyone? Ik heb gisteren en vandaag episode 2 weer eens uitgespeeld, love it. Ik durf Half-Life ook echt mijn beste game te noemen sinds Half-Life 1 uitkwam en ik deze helemaal grijs speelde op mijn AMD K6-2 350MHz
. Ik krijg gewoon echt kriebels bij de karakters en de verhaallijn, maar wil nu eigenlijk echt verder. Nu las ik dat ep3 op E3 zou zijn, maar blijkbaar dus niet. Toen las ik kerst 2008, maar later op gamespot weer dat het Q1 2009 werd
.
Episodes moeten toch sneller als full games?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Nee, eerst komt EP3 en dan komt HL3
Ik hoop dat ze (net zoals met Half-Life 2) direct aan Half Life 3 zijn begonnen nadat Half-Life 2 af was. Maar ik betwijfel of dat weer zo gaat aangezien Valve de Episode's deze keer zelf maakt en Opposing Force en Blue Shift door Gearbox zijn gemaakt (en Valve alvast aan HL2 kon werken).
Lijkt me leuk om weer als Barney te spelen, of als Alyx.
Ik vertrouw op Valve en wacht geduldig af
. Er zijn al wat concept art tekeningen in omloop op verschillende plaatsen waarin al wat dingen naar voren komen, het blijft speculeren. Borealis met Apature Science portal technologie, ik zie veel mogelijkheden voor weer een heerlijk meeslepend verhaal wat bij het uitspelen doet smachten naar meer
.
Net zoals je met HL1 in Blue Shift als 'Barney' kon spelen en in Opposing Force als het leger dat aanvalt.mace schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 00:10:
Tevens:
Wikipedia: Half-Life (series)
Half-Life 2: Episode Three will be the third sequel, and will be the sequel to Half-Life 2: Episode Two. There are currently no other details revealed about the game.
Portal 2 is the sequel to Valve's acclaimed puzzle-action hybrid, Portal. There are currently no details revealed about the game.
[ Voor 43% gewijzigd door Wiethoofd op 14-08-2008 01:17 ]
Concept art? Iets over HL3? Doe eens een linkje? Ik word wel nieuwsgierig nu. Het gaat toch niet om die fake plaatjes uti de een of andere Siberische mijn?
Let erop dat deze uitbreidingen (samen met Decay) niet gezien worden als 'canon'. Als uitbreiding is het leuk, maar het zal niet gebruikt worden in het verhaallijn van toekomstige Half-Life delen. Best wel jammer, want met Shephard uit Opposing Force kunnen ze nog wel wat leuks doen.Wiethoofd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 01:11:
[...]
Net zoals je met HL1 in Blue Shift als 'Barney' kon spelen en in Opposing Force als het leger dat aanvalt.
Decay was ook geen canon. Je speelde (eventueel co-op) twee vrouwelijke wetenschappers die tijdens de gebeurtenissen van Half-Life 1 een aantal acties uitvoerden, zoals het brengen van de sample naar de lift onder de test chamber waar Gordon Freeman erop wacht. Iedereen weet dat dit in werkelijkheid Gordon Frohman was.
Ik kwam het tegen op de half-life hyveJejking schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 01:17:
Concept art? Iets over HL3? Doe eens een linkje? Ik word wel nieuwsgierig nu. Het gaat toch niet om die fake plaatjes uti de een of andere Siberische mijn?
Zeker als Barney zijn er mogelijkheden. Hoe komt hij bij de Combine terecht? (HL2) Wat gebeurt er met hem terwijl jij bezig was de Reactor Core te ontmantelen (HL2 EP1)? Alyx is wat beperkter daarin qua mogelijkheden, dat mens (mace schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 00:10:
Yup, daar refereerde ik ook naar, enigzins.Wiethoofd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 01:11:
[...]
Net zoals je met HL1 in Blue Shift als 'Barney' kon spelen en in Opposing Force als het leger dat aanvalt.
Tevens:
Wikipedia: Half-Life (series)
[...]
Ja, true, maar het alyx verhaal zal dan niet tegelijk zijn maar eerder, voordat gordon aankomt in C17 ofzo.Arfman schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:56:
[...]
Zeker als Barney zijn er mogelijkheden. Hoe komt hij bij de Combine terecht? (HL2) Wat gebeurt er met hem terwijl jij bezig was de Reactor Core te ontmantelen (HL2 EP1)? Alyx is wat beperkter daarin qua mogelijkheden, dat mens () kom je om de haverklap tegen gedurende alle episodes.
Verwijderd
Oewjeah het gat tussen HL1 era en HL2 era opvullen met de rol van Alyx die voor het verzet werkt, moet een leuke game worden.mace schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:25:
Ja, true, maar het alyx verhaal zal dan niet tegelijk zijn maar eerder, voordat gordon aankomt in C17 ofzo.
Verder ben ik ook op Ep3 aan het wachten, en hoop dat de verhaallijn mooi vervolgd wordt binnen de ganse Half-Life serie.
Hier nog wat concept art, ziet er een beetje als the citadel uit...
offtopic:
Moest meteen aan je naam+avatar denken. "Disco Stu likes Disco Dancing, oh yeah."
Moest meteen aan je naam+avatar denken. "Disco Stu likes Disco Dancing, oh yeah."
Dat is de binnenkant van the citadel denk ik.
spoiler:
Maar ow wat ga ik die vliegende blobs die zichzelf sterk denken te vinden afknallen in EP3, ow wee ow wee daar gaat slijm en bloed vloeien
!!!!!!
De meeste mensen deugen!
Dat zou inderdaad heel goed kunnen, er zat toch iets van 5 jaar tussen HL1 en HL2 (in de game)?mace schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:25:
[...]
Yup, daar refereerde ik ook naar, enigzins.
[...]
Ja, true, maar het alyx verhaal zal dan niet tegelijk zijn maar eerder, voordat gordon aankomt in C17 ofzo.
Verwijderd
Eerder 20 jaar of zo. Alyx was ten tijde van HL1 nog maar een kind.Arfman schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:32:
[...]
Dat zou inderdaad heel goed kunnen, er zat toch iets van 5 jaar tussen HL1 en HL2 (in de game)?
Inderdaad 20 jaar precies als we de Half-Life wiki mogen geloven: Half-Life Timeline
AULXJMHR
Verwijderd
Gouden tip van jullie m.b.t. tot activatie van oude keys van HL, Opposing force etc. Gisteren ffe uitgeprobeert en heb een hele reeks van oude spellen erbij, ik ben gelijk aan de slag gegaan om HL weer uit te spelen, geweldig dat Steam.
Ik ben alleen bang dat als ik over 30 jaar weer de spellen uit de goede oude tijd wil spelen dat steam dan offline is ofzo.
Oh ja, 20 jaarDPhoenix schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:09:
Inderdaad 20 jaar precies als we de Half-Life wiki mogen geloven: Half-Life Timeline
Nouja, genoeg om een hele resem uitbreidingen uit te brengen. Ik dacht alleen dat EP3 de afsluiter zou worden en dat Valve zich daarna op een andere verhaallijn/universum zou richten.
Als Valve dat gaat doen moet EP3 een hele lange episode worden (lees een volledig/volwaardig spel). Als ze dit gaan doen is hun hele idee van episodes uitbrengen om toch het verhaal door te laten gaan compleet nutteloos geworden. Ik denk dus dat in HL3 je weer 'verder' gaat, of dit nu 20 jaar na HL2 is maakt me dan niet uit, als je maar verder gaat. (iets als in de HL1 => HL2 trant)Arfman schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:56:
Ik dacht alleen dat EP3 de afsluiter zou worden en dat Valve zich daarna op een andere verhaallijn/universum zou richten.
Verwijderd
Ben ik de enige die het wachten op de BlackMesa source mod een beetje beu wordt? Ik heb er 2 jaar geleden voor het eerste van gehoord, en wacht nu ook al zo lang er op, nog steeds zonder ENIGE indicatie wanneer hij gereleased wordt (al zeggen ze lente of zomer 2009 of zo, tenminste een beetje houvast).
Duurt erg lang en zo
Duurt erg lang en zo

Vanwege WoW de afgelopen jaren een hoop leuke spellen gemist. Waaronder HL2, EP1 en EP2. Paar weken geleden de Orange box gekocht en zonet EP2 uitgespeeld. Ik merk echt dat elke episode weer beter wordt. Ook is het echt super gaaf dat de episodes lekker in elkaar over lopen. Alleen nu wel weer een "kut" gevoel omdat ik niet meer verder kan spelen. Beter komt EP3 eind 2008 uit want. Kan niet meer wachten
Nu maar is aan de volgende shooter beginnen.
spoiler:
Wel jammer dat EP1 en EP2 zo snel klaar zijn. Als je eenmaal de speelstijl door hebt dan zijn de puzzels steeds makkelijker
Ik ken dat gevoel. 
Ik ben er inmiddels overheen, maar ik weet nog precies hoe dat voelde.
Best knap als een spel dat met je kan doen.
En WoW heb ik altijd tijdsverspilling gevonden, welcome back to the real world.
Ik ben er inmiddels overheen, maar ik weet nog precies hoe dat voelde.
Best knap als een spel dat met je kan doen.
En WoW heb ik altijd tijdsverspilling gevonden, welcome back to the real world.
Dik lompe shit.
Zombie Survival Guide
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Qo0k7aYA-oM&feature=related]
Zombie Survival Guide
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Qo0k7aYA-oM&feature=related]
ik weet niet of LitFuseFilms al eens voorbij is geweest, maar Combine Nation (2 EP's) is hilarisch.
Hieronder: Melon³
Verder is: Summer in City 17 een lekker rustig nummer
Hieronder: Melon³
Verder is: Summer in City 17 een lekker rustig nummer
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu zit met (voor als je Portal en EP2 heb gespeeld):
spoiler:
De relate tussen Aperture Science en Black Mesa. Dat schip de borealis van Aperture aan het eind van EP2 dat filmpje van judith. Werelds om te weten wat daar nu allemaal precies aan het handje is
[ Voor 13% gewijzigd door shades op 22-08-2008 15:42 ]
shades schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:40:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu zit met (voor als je Portal en EP2 heb gespeeld):
spoiler:De relate tussen Aperture Science en Black Mesa. Dat schip de borealis van Aperture aan het eind van EP2 dat filmpje van judith. Werelds om te weten wat daar nu allemaal precies aan het handje is
spoiler:
Hoogstwaarschijnlijk is het de portal techniek van het gelijknamige spel in de orange-box waar de combine opzoek naar is. Aangezien deze techniek veel geavanceerder is dan die van black mesa en die van de combine is het belangrijk voor de resistance om ervoor te zorgen dat zij deze techniek eerder in handen krijgen. 
Mmmm ik heb z'n zin in Episode 3 wanneer ik jullie spoilers lees.
spoiler:
Stel je voor, door Half Life flitsen met de portal gun! Portal maar dan met wapens! Achter een vijand neerkomen en 'm door z'n kop knallen! Dat lijkt me echt een geniale toevoeging.
Dit kan nu al, je moet dan met een een beetje knip en plakwerk de maps van HL2 in Portal laden en als je dan in de console de maps laadt en je weapons spawned kan je gewoon doen wat je wilt.remmelt schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:49:
Mmmm ik heb z'n zin in Episode 3 wanneer ik jullie spoilers lees.
spoiler:Stel je voor, door Half Life flitsen met de portal gun! Portal maar dan met wapens! Achter een vijand neerkomen en 'm door z'n kop knallen! Dat lijkt me echt een geniale toevoeging.
Niet helemaal alles, maar idd, het werkt wel enigzins.
Alleen vergeet je er even bij te vermelden dat dit zo buggy is als de pest. Je komt op plekken waar je niet hoort het spel hapert en kan op een gegeven moment zelfs crashen.Wiethoofd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:46:
[...]
Dit kan nu al, je moet dan met een een beetje knip en plakwerk de maps van HL2 in Portal laden en als je dan in de console de maps laadt en je weapons spawned kan je gewoon doen wat je wilt.
Ik heb ook niet gezegd dat het perfect werktKaasje123 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:14:
Alleen vergeet je er even bij te vermelden dat dit zo buggy is als de pest. Je komt op plekken waar je niet hoort het spel hapert en kan op een gegeven moment zelfs crashen.
Ik ga het binnenkort eens proberen, Portal was al vet, EP2 is die shit, dus ik wil het de laatste echte map wel eens spelen met een portalgun,
spoiler:
kijken of je de hunters kan tricken.
Ik wil gewoon weten wat er nu aan de hand is met die G-Man. En hoe en waarom hij Alyx zover kreeg om tegen Eli dat van Unforseen Consequences te zeggen. Is de G-Man Gordon Freeman van de toekomst?? En wat is de link met Unforseen Consequences van deel 1? Waarom zo lang wachten op Episode Three. Op de site van de E3 staat dat er deze E3 niets verteld gaat worden over Episode Three wat ik wel klote vind. Dat betekend dat we zeker nog 1.5jaar moeten wachten voor Episode Three.....
Forever raver!
Specs: Workstation Server
WAT, anderhalf jaar? Ik denk dat ik even moet huilen.
Dit topic is gesloten.