Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.227 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:08
Ik twijfel om deze af te maken... klinkt wel aardig maar totaal niet meer naar het idee wat ik had.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/mildr/rob-zeth-straight-down]

Het idee kwam van dit.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/robzeth/ey-preview]

Doen of niet?

[ Voor 48% gewijzigd door rhodium op 05-04-2014 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd afmaken als je twijfelt. Dan is het op zijn minst oefening.
Hou de 2e helft van dat nummer en werk dat verder uit want dat vind ik veel beter klinken dan het eerst.
Maar dan mag de percussie wel wat meer naar voren want nu is de melodie/strings wel overheersend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:14
Klinkt inderdaad wel aardig en afmaken inderdaad wat mij betreft. Wel heb ik mijn twijfels bij die 'hey' sample, die klinkt in mijn humbele opinie een beetje cheesy en komt bovendien nogal eens behoorlijk regelmatig ontzettend veel te vaak terug.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Hoe zit het eigenlijk met een Limiter vs een Compressor. Ik weet dat een Compressor met een hoge ratio een Limiter genoemd wordt. Maar een Compressor heeft nog altijd een kleine attack, voor hij inkickt (de mijne hebben in ieder geval geen 0 setting, maar altijd een attack van iets van 0.01 of hoger)
Heeft een Limiter als Pro-L nou stiekem ook een attack, of komt er echt niks voorbij boven de threshold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Het laatste lijkt mij de bedoeling in ieder geval. De limiter die ik in mijn cubase op de hoofdbus heb zitten werkt in ieder geval zo, de db meter daarna laat nooit een piek of clip hoger dan die -0.1 db zien die ik in de limiter instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:17
Een compressor met ratio 'oneindig' is inderdaad gewoon een limiter.
Hou er rekening mee dat een attack van korter dan 0.02ms al sneller is dan één sample bij 44.1kHz. Een 'heel korte' attack is dus in feite al 0.
VST kan sowieso niet 'vooruitkijken' naar audio, dus tenzij je limiter een analoog-style lookahead heeft (dus een delay op het signaal dat geprocesst wordt, maar een niet-gedelayd signaal gebruiken voor analyse/trigger) gaat er altijd een béétje attack zijn. Een brickwall limiter zal dus ook altijd wat latency veroorzaken.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:47
apNia schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:06:
Hoe zit het eigenlijk met een Limiter vs een Compressor. Ik weet dat een Compressor met een hoge ratio een Limiter genoemd wordt. Maar een Compressor heeft nog altijd een kleine attack, voor hij inkickt (de mijne hebben in ieder geval geen 0 setting, maar altijd een attack van iets van 0.01 of hoger)
Heeft een Limiter als Pro-L nou stiekem ook een attack, of komt er echt niks voorbij boven de threshold?
Real time limiters hebben ook een attack hoor, alleen voorgebufferde look-ahead limiters kunnen echt op de 0 afkutten. In de analoge oldskool wereld waar alles niet werkte zoals het moest deed men dan aan softclippen om die minimaal kleine piekjes weg te werken. Digitaal clippen is echter ranzig, maar daarentegen kan een digitale limiter meestal wel echt brickwall 0dB afsnijden op 0 milliseconde.

Verder werken limiters meestal met een dB plafond en compressors met een ratio, nogal een verschilletje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben een beetje aan het klooien geweest met presets.
http://faxis.dyndns.org/peaks/funky_theme.wav

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

tis wel funky idd :)

Dit weekend heel wat soul verkocht wat ik niet meer gebruikte / waarvan ik een grotere versie heb gekocht. Nu zit ik al het ganse weekend zonder focusrite, vrijdag is de postbode er nl in geslaagd om aan te bellen zonder dat we het gehoord hebben (not :( ) en ligt mn nieuwe geluidskaart in een postkantoor te wachten...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passi3
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-07 16:32
Zit te kijken om weer wat mooie nieuwe spulletjes voor de studio aan te schaffen.
Hoorde dat Bax voor dit weekend e-mails heeft gestuurd naar vaste klanten met een 10% kortingscode. Is er nog iemand die zijn code niet gebruikt en hem in een PM naar mij kan sturen? Ik ben je eeuwig dankbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Wormaap schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:48:

Edit: En Peerdje wilde graag een foto van m'n rack:
nice, leuke setup. Mooi hybride combinatie tussen instrumenten en synths.

Ik weet nog inderdaad de tijd dat ik als (bassist/gitarist)muzikant met electronica begon, dat werd bij de andere muzikanten echt als hoogverraad beschouwd en voor de electronische producer was ik altijd te "technisch" met mijn muziektheorie en gitaartje. Tijden zijn beter geworden gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
vlaaing peerd schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:44:
[...]

nice, leuke setup. Mooi hybride combinatie tussen instrumenten en synths.

Ik weet nog inderdaad de tijd dat ik als (bassist/gitarist)muzikant met electronica begon, dat werd bij de andere muzikanten echt als hoogverraad beschouwd en voor de electronische producer was ik altijd te "technisch" met mijn muziektheorie en gitaartje. Tijden zijn beter geworden gelukkig.
Dat merk ik zelf toch ook nog wel. Gitaristen zijn nog steeds ontzettend conservatief. Amp modeling 'mag niet', terwijl je daarmee vrijwel altijd een betere sound krijgt dan met een mic voor een cab. En als ik dan eens toevallig een blad als Computer Music lees en er wordt uitgelegd wat toonladders en akkoorden zijn, dan voel ik me toch wel eens aardig 'caught in the middle'. Mediacomponisten hangen wel weer veel in beide werelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:05:
[...]

KRK monitoren met een Trust subwoofer, dat is hetzelfde als een Ferrari met een strontkar erachter.
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag, zeer informatief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Yalopa schreef op zondag 06 april 2014 @ 18:22:
tis wel funky idd :)

Dit weekend heel wat soul verkocht wat ik niet meer gebruikte / waarvan ik een grotere versie heb gekocht. Nu zit ik al het ganse weekend zonder focusrite, vrijdag is de postbode er nl in geslaagd om aan te bellen zonder dat we het gehoord hebben (not :( ) en ligt mn nieuwe geluidskaart in een postkantoor te wachten...
Vandaag naar het postpunt dat vermeld stond op het briefje, kom ik daar aan, ah mijnheer uw pakket ligt in het hoofdkantoor op de markt. :( :( :(

De markt is verkeersvrij en parkeren in de buurt is een uitdaging. Gezien de omvang van de doos en het gewicht (zit nog spul bij) wordt dat nog een uitdaging.

deze avond nog maar wat video's bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 00:17:
Kan heel gevat zeggen dat die gast achter de knoppen er weinig van bakt. Maar als het de spullen niet zijn en de opnames lijken mij ook goed dan blijft er bar weinig over waar het aan kan liggen.

Je hoort de stem en de drums zijn bombastisch maar verre van gedefinieerd. De rest hangt er maar wat achteraan. Gitaren en keys hebben geen diepte. Bas rommelt wat wollig ergens achterin.
Want leg die track maar naast een commercieel nummer in dezelfde sfeer en je hoort het verschil. (Op een headset misschien nog wat beter)

Heb het wel eens vaker meegemaakt met een ex-collega van me die met zijn bandje bij een studio kwam en het resultaat ook helemaal in de mix vernaggelt werd. Oh zo zonde.
Nou ben ik verre van een expert maar als ik naar die mix luister hoor ik een stuk minder ellende dan jullie aangeven, ik zou sowieso niet eens in de buurt komen van een oordeel dat er niks eetbaars gebakken wordt.

Het zou wat breder kunnen klinken, wat dikkere gitaren, maar ik zou behoorlijk happy zijn met zo'n mix. Maar dat zegt waarschijnlijk meer over mijn mixes :P Kan dit niet ook met genre en smaakverschillen te maken hebben?

Ik ben richting het mixstadium aan het gaan met de opnames van de EP van mijn eigen band, als van een track alles erop staat en ik heb een grove mix staan zal ik die ook wel eens hier posten. En dan ga ik me verstoppen in een hoekje terwijl die mix totaal gefileerd wordt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Jheroun schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:09:
[...]

Het zou wat breder kunnen klinken, wat dikkere gitaren, maar ik zou behoorlijk happy zijn met zo'n mix. Maar dat zegt waarschijnlijk meer over mijn mixes :P Kan dit niet ook met genre en smaakverschillen te maken hebben?
Er zitten hier behoorlijk wat verschillende mensen. Allemaal met hun eigen smaak, gehoor en objectiviteit. De mensen die ik hier serieus neem zijn allemaal niet te spreken over deze mix. Zelf vind ik het ook vrij beroerd. Denk niet dat we ernaast zitten.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat ook om de context het. Als het een gezelligheidsbandje was die in een oefenhok zoiets had opgenomen dan was het vrij normaal. Maar voor een studio met redelijke spullen was het zwaar onder de maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een 61 keys piano/midi/synth een must om op te leren spelen? Of kan dat ook met een 49 bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Hoe zouden jullie dan technisch omschrijven wat er niet goed is aan die mix? Ik zie de opmerkingen als 'beroerd' en 'onder de maat' maar zie niet veel uitleg over wat er dan niet goed is of waar je dat dan aan hoort. Ik kan bijvoorbeeld zelf een opmerking over platheid of diepte moeilijk vertalen naar acties die je bij het mixen neemt. Ik val het oordeel niet aan, ik probeer mijn eigen luistervermogen te verbeteren naar aanleiding van jullie opmerkingen.

Ik geloof direct van jullie dat die mix sub-par is voor iets dat uit een studio komt. Ik probeer zelf vooral te begrijpen hoe jullie naar zo'n track luisteren en wat er dan opvalt, en daarna wat je er dan mee doet.

Gelukkig zit ik zelf in de context van het gezelligheidsbandje dat in het oefenhok opneemt, dat gaat voor mij straks schelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:13:
Is een 61 keys piano/midi/synth een must om op te leren spelen? Of kan dat ook met een 49 bijvoorbeeld?
Dat hangt er helemaal vanaf wat je wil spelen. Als je lead en begeleiding tegelijk wil spelen is 61 wel het minimum. Als je 1 partij tegelijk wil spelen kun je meestal zelfs met 25 toetsen wel uit, maar is 49 wel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Jheroun schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:25:
Hoe zouden jullie dan technisch omschrijven wat er niet goed is aan die mix? Ik zie de opmerkingen als 'beroerd' en 'onder de maat' maar zie niet veel uitleg over wat er dan niet goed is of waar je dat dan aan hoort. Ik kan bijvoorbeeld zelf een opmerking over platheid of diepte moeilijk vertalen naar acties die je bij het mixen neemt. Ik val het oordeel niet aan, ik probeer mijn eigen luistervermogen te verbeteren naar aanleiding van jullie opmerkingen.

Ik geloof direct van jullie dat die mix sub-par is voor iets dat uit een studio komt. Ik probeer zelf vooral te begrijpen hoe jullie naar zo'n track luisteren en wat er dan opvalt, en daarna wat je er dan mee doet.

Gelukkig zit ik zelf in de context van het gezelligheidsbandje dat in het oefenhok opneemt, dat gaat voor mij straks schelen ;)
Wat ik vooral vervelend vond was dat de verschillende componenten van de track geen ademruimte hadden. Ze leken een beetje ruzie met elkaar te hebben. Ik denk dat deze info echt prima op z'n plaats zou zijn voor propere placement in die mix (echt een van die must-reads voor producers imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Jheroun schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:25:

technisch omschreven,
- de snare sample overheerst in de mix, heeft teveel bottom en high en is leeg in het mid. Als het noodzaak is deze door te laten komen zonder de rest van de beats weg te laten vallen zou sidechain op de beats wel werken + wat correctie van de sample zelf.
- de zang valt weg in verhouding met die doorkomende snare.
- alle afzonderlijke instrumenten zijn te verzadigd, dit is wat je met een danceproductie zou doen maar minder met "traditionele" instrumenten, niet elk los instrumentje moet sausagefat over het hele spectrum opgevuld zijn, een gitaartje, piano of string mag best dun zijn en zal in combi met de rest zijn werk wel gaan doen.
- de mid van de gehele mix komt niet door terwijl het hi-end gesplash wel veel ruimte krijgt.
- dan wel weer veel bas, feitelijk is het een beetje een discokut.

Verder werd er aanvankelijk de impressie gewekt dat er sprake was van een professionele afmixer, voor een gehuurde studio-opname zou ik m'n geld terugvragen maar voor een homestudio-mix is die nog best ok. Het was dus ook een beetje het niveau waarop we beoordeelden dat meetelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:40
vlaaing peerd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:28:
[...]

technisch omschreven,
- de snare sample overheerst in de mix, heeft teveel bottom en high en is leeg in het mid. Als het noodzaak is deze door te laten komen zonder de rest van de beats weg te laten vallen zou sidechain op de beats wel werken + wat correctie van de sample zelf.
- de zang valt weg in verhouding met die doorkomende snare.
- alle afzonderlijke instrumenten zijn te verzadigd, dit is wat je met een danceproductie zou doen maar minder met "traditionele" instrumenten, niet elk los instrumentje moet sausagefat over het hele spectrum opgevuld zijn, een gitaartje, piano of string mag best dun zijn en zal in combi met de rest zijn werk wel gaan doen.
- de mid van de gehele mix komt niet door terwijl het hi-end gesplash wel veel ruimte krijgt.
- dan wel weer veel bas, feitelijk is het een beetje een discokut.

Verder werd er aanvankelijk de impressie gewekt dat er sprake was van een professionele afmixer, voor een gehuurde studio-opname zou ik m'n geld terugvragen maar voor een homestudio-mix is die nog best ok. Het was dus ook een beetje het niveau waarop we beoordeelden dat meetelde.
Dit is nog wel nuttige stuff man! Ik heb het even doorgestuurd naar de producer. Deze meer in depth info is wel handig. Hoop dat hij er wat mee kan! Is inderdaad wel gewoon allemaal in goede studio en is inderdaad niet een bandje puur voor fun, wel het serieusere werk. Hij gaat ook nog kijken met wat conservatorium leraren die zullen vast ook nog wel wat gevat commentaar geven.

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
apNia schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:09:
[...]

Wat ik vooral vervelend vond was dat de verschillende componenten van de track geen ademruimte hadden. Ze leken een beetje ruzie met elkaar te hebben. Ik denk dat deze info echt prima op z'n plaats zou zijn voor propere placement in die mix (echt een van die must-reads voor producers imo).
Die link ziet er behulpzaam uit, thanks!

Ik laat me zelf nog steeds verleiden tot beginnen bij 'kleuren van het behang en andere frutsels' om in de terminologie van dat artikel te blijven. Gelukkig wel een stuk minder dan vroeger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:55:
[...]

Dat hangt er helemaal vanaf wat je wil spelen. Als je lead en begeleiding tegelijk wil spelen is 61 wel het minimum. Als je 1 partij tegelijk wil spelen kun je meestal zelfs met 25 toetsen wel uit, maar is 49 wel fijner.
Okay dankjewel, de lead is prima, maar in de toekomst wil ik ook de begeleiding leren spelen.
Ik heb een Alesis QX61 besteld, ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 22:56
Download verbod janken :(

Ontopic:

Heb wederom weer eens wat inelkaar geklust. Een vrij rustige beat maar uiteraard met een leipe twist wat menig iemand wel gewend is van mijn beats. Ben benieuwd wat jullie vinden van deze HipHop achtige track.

Private linkje: https://w.soundcloud.com/...related=false&visual=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Ik wil iedereen bedanken voor de tips en positieve kritiek over mijn track.. EDM.net heeft de track gefeatured en het is in 3 dagen helemaal los gegaan.,. ruim 16k 8)7 in plays op soundcloud en een voorlopige 2e plek in de drum n bass top 10 van Drumnbass.net. Vooral de laatste tip/kritiek van ApNia om de lege plekken van de bass op te vullen om m meer 'running 'te maken heeft nogal wat voor de track gedaan. Alweer druk doende met een opvolger, wie weet waar deze carriere heengaat ;)

link:

http://www.drumnbass.net/

http://soundcloud.com/drumandbass/what-the-funk-re-edit-by

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 11:45
millman schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:51:
Ik wil iedereen bedanken voor de tips en positieve kritiek over mijn track.. EDM.net heeft de track gefeatured en het is in 3 dagen helemaal los gegaan.,. ruim 16k 8)7 in plays op soundcloud en een voorlopige 2e plek in de drum n bass top 10 van Drumnbass.net. Vooral de laatste tip/kritiek van ApNia om de lege plekken van de bass op te vullen om m meer 'running 'te maken heeft nogal wat voor de track gedaan. Alweer druk doende met een opvolger, wie weet waar deze carriere heengaat ;)

link:

Je track klinkt dan ook wel erg vet! :9~
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@millman
De mix klinkt ook beter nu. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 08:16:
@millman
De mix klinkt ook beter nu. ;)
Hehe, werd geinspireerd door iemand anders zijn werk ;) Thnx!
[quo
vlaaing peerd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:51:
[...]

Zeer fatsoenlijke track dan ook! Je hebt een mooie sound voorelkaar gekregen.
Thnx peerd!
4WardNL schreef op donderdag 10 april 2014 @ 20:44:
[...]

Je track klinkt dan ook wel erg vet! :9~
Gefeliciteerd!
Dank je man, preciated.

Dit weekend een preview van mijn nieuwe track... gaat er weer hard aan toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Een eerste probeersel na een half jaartje tutorials bekijken en wat spullen verzamelen.

Niet als afgewerkt te beschouwen, zelf twijfel ik nog over volgende:
Het is wat kaal, maar ik probeer niet te overladen (de bass draagt alles)
De mix balans zit nog niet goed

Deze sound is eigenlijk niet de sound die ik wou maken, maar op een gegeven moment rolde dit uit de Nord, ik vond de bass wel vet klinken, Stijl is gedateerd, maar ik zie het meer als een oefeningetje (niveau "Hello world")

Feedback is zeker welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 10:10
Nieuw houseplaatje gemaakt :).

https://soundcloud.com/funkpuss/ysco-original-mix

[ Voor 9% gewijzigd door Tranze op 12-04-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Yalopa schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 18:36:
Een eerste probeersel na een half jaartje tutorials bekijken en wat spullen verzamelen.
"This track is currently not available" :?
Ik vind 'm lekker klinken :) , beetje Basement Jaxx achtig. Wel een raar einde, ik zou 'm gewoon uitfaden.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Wormaap schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:08:
Hou er rekening mee dat een attack van korter dan 0.02ms al sneller is dan één sample bij 44.1kHz. Een 'heel korte' attack is dus in feite al 0.
duuude, 0 komma 02 ms? Dat is tweehonderduizendste van een seconde.

afgezien van ouwe koeien wil ik iedereen nog even herinneren dat de grote foute remix competitie van 2014 van start is gegaan, doe vooral mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
vlaaing peerd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 21:45:
[...]

duuude, 0 komma 02 ms? Dat is tweehonderduizendste van een seconde.
Eh? 0.02ms is 1/50000s? En dus inderdaad twee honderdduizendsten van een seconde. En dus net iets korter dan één sample bij 44.1kHz. Dus een compressor (of limiter) met een attack van 0.02ms of korter is sneller dan één sample en heeft dus feitelijk geen attack om rekening mee te houden (dus ook als één sample boven de threshold uitkomt wordt'ie gecompresst of gelimit, en dat was de oorspronkelijke vraag). Een 1176 gaat bv. tot iets onder de 20µs.
Of volg ik nou niet wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Je mag wat rigoureuzer te werk gaan, meer je eigen sound zoeken in de letterlijke zin. Het klinkt allemaal wat behouden en voorzichtig. wat vettere edits om het naar nu te trekken, een buildup-reverb op die vocal dat soort details.Ook ergens wat meer warmte inbrengen ,met wat saturation of valvetools.. wat meer pompende compressie Een zangeresje zou de track dan afmaken. Vind het een lekkere track verder, goeie ideeën..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

mekkieboek schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 20:12:
[...]

"This track is currently not available" :?

[...]
stond private Vreemd, heb hem public gezet: https://soundcloud.com/yalopa/26-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Yalopa schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 18:36:
Het is wat kaal, maar ik probeer niet te overladen (de bass draagt alles)
De baslijn heeft wel een mooi klankverloop zodra je met de filters gaat spelen. Verder is het inderdaad nogal kaal. Wat variatie in de drie noten van de baslijn of een melodie- of akkoordenlijn erbij. Het lijkt me een beetje vroeg om je nu al over de mix zorgen te maken. Maar de kop is eraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
millman schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:51:

link:

Woow nice dude! ben zelf niet echt een drum n bass fan, maar zeker een toffe track!

Hier een nieuwe creatie van mij:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/clean-bandit-rather-be-patty]

Het afmixen kan zeker beter bij deze track, maar wist er zelf niet heel veer raad meer mee. Al met al het 'main' idee is vrij goed gelukt. En ik vond het wel tijd weer eens wat online te gooien! op preview's na :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:44

2mb

Dat out of tune-stuk vanaf 0:55 kan echt niet :P

@Yalopa: Aardig begin, alleen je moet echt wel meer doen dan alleen een bas. Dit is veel te kaal en te saai zo. Neem een simpel classic house piano bijvoorbeeld.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Bedankt voor de feedback. Geen idee als ik deze nog afwerk of als ik verderga met iets anders waarmee ik bezig ben (meer de sound die ik zoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Iemand deze post al gezien?

Het grote synthesizer topic

Leuk leesvoer en wie weet een start van een topic dat in de gaten gehouden moet worden!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Prachtige startpost, maar eigenlijk kan alles wat men daarin post net zo goed hier. Ik zie geen reden om dat te scheiden van een topic waar het te pas en te onpas over synths gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Na heel veel van dat soort startposts gezien te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat het vrijwel onmogelijk is om iets dergelijks in 1 thread te zetten, en er sluipen altijd foutjes in ;)

Alles wat bijv. hier over computers/DAWs in de startpost staat is ook al weer 7 jaar oud :)

[ Voor 19% gewijzigd door Yoozer op 16-04-2014 12:45 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

En ik maar denken dat Screamtracker the bee's knees is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Stepbased verticaal produceren levert toch vaak heel interessante dingen op. Ik zou nog best een Scream- of Impulsetracker als VST plugin willen hebben.

...of nog beter Apnia, als Rewire device :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is iig een tracker die je ook als VST kan gebruiken.
Renoise geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

peerd vertel eens meer over dat rewiren want je hebt m'n interesse gewekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@apNia
Daar hebben we in Eindhoven een woord voor.
Verrekte koekwauws!

En nog meer (slechte) humor:
http://faxis.dyndns.org/peaks/ambient45.flac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Upload nou gewoon naar soundcloud wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doe ik alleen met tracks die ik de moeite waard vind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Mooi dan weet ik welke ik moet checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nobody likes a smartass. :P
By the way, soms als het wat gezonken is zet ik het alsnog op soundcloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Op de laptopspeakertjes klinkt de snare (of wat is het) een beetje droog, een korte galm zou imo daar wel bij passen. Op de koptelefoon viel dat niet zo op, mss omdat je dan laag erbij hoort.
Mooi geluid trouwens van de string die na een minuutje ofzo inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:39:
peerd vertel eens meer over dat rewiren want je hebt m'n interesse gewekt
Afbeeldingslocatie: http://cdn.memegenerator.net/instances/500x/46339403.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Ja wat moet je hier van zeggen..........? KOEKOEK

[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/mellow-rave-preview]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
gangstahh schreef op donderdag 17 april 2014 @ 18:17:
Ja wat moet je hier van zeggen..........? KOEKOEK

[audio]
Afbeeldingslocatie: http://img.pandawhale.com/95235-Jennifer-Aniston-REALLY-gif-Im-3WOK.gif

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
z999 - Plebeian Nuke Fest

Genre - Breakcore/Classicore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Waar dient eigenlijk de bass port voor op je monitor speakers? Is dat om een vacuumwerking oid te voorkomen? :P
En heeft het enigszins effect op het geproduceerde geluid? Ik lees bij een aantal reviews dat sommige naar voren en andere naar achteren wijzen, wat weer belangrijk is met placement oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
De baspoort resoneert mee met het geluid, en heeft daarmee ontzettend veel impact op het geluid. Normaal gesproken wordt die gebruikt om je speaker verder door te laten spelen in het laag. Gaat wel ten koste van wat van de reactietijd van je speaker.
Een technischer/completer verhaal ga ik er op mijn telefoon even niet van maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 01:40:
Waar dient eigenlijk de bass port voor op je monitor speakers?
lees even de startpost van hier, staat onder het kopje "Ported of gesloten speakers?"

in het kort ruil je met poorten (bas)responstijd in voor meer laag. Dit komt vooral ten goede als je rewired, want dan heb je verstand van zaken.

[ Voor 4% gewijzigd door vlaaing peerd op 18-04-2014 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 08:44:
Dit komt vooral ten goede als je rewired, want dan heb je verstand van zaken.
Wie hier aan twijfelt kan net zo goed stoppen en bij een brei clubje gaan of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Thanks Wormaap 'n peerd! Reden dat ik het vraag is omdat ik nu vaak merk dat ik m'n muziek vaak harder zet om m'n subs goed te horen. Als ik op een volume produceer waarbij ik geen last krijg van m'n oren hoor ik de lows niet goed. Ik heb een 5" basscone, dus dat is natuurlijk ook niet al te groot. Ik overweeg daarom dan ook (naast rewiren) nieuwe monitors met een 7" of 8" cone (voornamelijk oog op de Adam F7 of duurdere A7X). Maakt dat sense, of ga ik ook met grotere monitors hetzelfde probleem krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 16:31

CSB

:D

Misschien niet erg netjes, maar omdat ik verwacht hier mensen met verstand van produceren te vinden, even een schaamteloze vraag over een zelfbouwe DAW'tje.

Zie hier: Zelfbouw stille DAW

Het systeem dat ik wil gaan bouwen staat daarin benoemd, echter zou ik graag nog wat pointers krijgen van mensen die er verstand hebben. ;)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stille DAW is een kwestie van een passieve gekoelde grafische kaart en moederbord. En als er al fans op zitten zorgen dat die lage toeren draaien.
Kast met isolatie kan maar let dan wel op de airflow en warmte die weg kan. Dan helpen daar een paar lage toeren fans ook wel bij.
Stille voeding betekend vaak ook lage toeren fans.
SSD is fors duurder maar heeft verder flink wat voordelen.

En als je het stil wil houden dan is het handig om elk halfjaar even de boel te stofzuigen zodat er geen stof aankoekt op draaiende bewegende delen. (Voor de rokers en/of mensen die de puter op de grond zetten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:19:
Maakt dat sense, of ga ik ook met grotere monitors hetzelfde probleem krijgen?
Grotere monitoren gaan op laag volume ook nog behoorlijk door in het subgedeelte.
Als je van een 5 inch naar een 7 of 8 zou gaan heb je dus inderdaad veel minder gain nodig om alles goed te kunnen horen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
CSB schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:07:
Het systeem dat ik wil gaan bouwen staat daarin benoemd, echter zou ik graag nog wat pointers krijgen van mensen die er verstand hebben. ;)
Boerenklompenverstand in mijn geval, kun je de PC kast niet gewoon in de kamer ernaast zetten?
Een lange hdmi kabel voor de monitor, monitor met USB hub ingebouwd voor je tobo en muis en een goede USB externe soundcard en volgens mij ben je er dan wel. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
mekkieboek schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:27:
[...]

Boerenklompenverstand in mijn geval, kun je de PC kast niet gewoon in de kamer ernaast zetten?
Een lange hdmi kabel voor de monitor, monitor met USB hub ingebouwd voor je tobo en muis en een goede USB externe soundcard en volgens mij ben je er dan wel. Of zie ik iets over het hoofd?
Totaal niet nodig.
Je kan tegenwoordig PC's maken die compleet stil zijn maar toch genoeg power in huis hebben.

Je moet er dan alleen geen games op willen spelen want dan gaat het wél weer een ander verhaal worden.

[ Voor 11% gewijzigd door kaos001 op 18-04-2014 14:36 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:19:
Thanks Wormaap 'n peerd! Reden dat ik het vraag is omdat ik nu vaak merk dat ik m'n muziek vaak harder zet om m'n subs goed te horen. Als ik op een volume produceer waarbij ik geen last krijg van m'n oren hoor ik de lows niet goed. Ik heb een 5" basscone, dus dat is natuurlijk ook niet al te groot. Ik overweeg daarom dan ook (naast rewiren) nieuwe monitors met een 7" of 8" cone (voornamelijk oog op de Adam F7 of duurdere A7X). Maakt dat sense, of ga ik ook met grotere monitors hetzelfde probleem krijgen?
Hmm. Wat je hier noemt roept nogal wat vragen op. In principe mag bij een monitor de respons niet veranderen als je'm harder of zachter zet. is je ervaring niet psychoakoestisch? hypochonder zegmaar :9

Dit is nl de reden dat er een loudnessknop op veel versterkers zit, op lage volumes lijken bas en hoge tonen zachter dan midden (waar je altijd wat beter kan ondescheiden), loudness compenseert dat.

Of grotere speakers je probleem gaat oplossen is afhankelijk of dit ook echt door de weergave van je speakers komt of bv door je kamer (zo meldde je laatst een dikke tiet op 130hz ofzo?). Verder gedijen grote speakers niet bepaald goed in kleine kamers, het zou er zelfs nog slechter op kunnen worden.

Misschien moet je een subje nemen, met zo'n testtoon sweep kun je die nog best goed afstellen op je speakers, helemaal als je er een eq voor kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 16:31

CSB

:D

Naast de fluisterstille DAW was eigenlijk mijn onderliggende vraag van belang: is de hardware iets wat jullie zouden kiezen met het budget dat wordt gesteld, en is de geluidskaart nog goed genoeg?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
CSB schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:07:
Misschien niet erg netjes, maar omdat ik verwacht hier mensen met verstand van produceren te vinden, even een schaamteloze vraag over een zelfbouwe DAW'tje.

Zie hier: Zelfbouw stille DAW
Passieve VGA kaart nemen en een grote CPU fan (diameter van de bladen). Ook op de kast letten, goed geisoleerde kasten zijn natuurlijk ook stiller. Ikzelf ben erg te spreken over de Antec Sonata. Ook de keuze voeding kan verschil maken, want daar zit vaak ook een fan in.

check ook : http://www.silentpcreview.com/ hier staan veel tips in om je PC stiller te maken.

edit, n.a.v. je zojuist gestelde vraag.

Neuj, als je je M-audio kan hergebruiken dan moet je dat gewoon doen.

SSD is fijn, maar zelfs op een 48-track met 24bit/96Khz audio kom je makkelijk met een SATA schijf uit. SSD is dus niet noodzakelijk, veel opslagruimte kan daarentegen wel gewenst zijn.

Misschien is die 300W voeding aan de magere kant als je van plan bent er meer in te steken dan je hebt vermeld.

Zie er verder geen problemen mee. Dus... inelkaar flansen, tunes bakken en hier posten met die hap!

[ Voor 27% gewijzigd door vlaaing peerd op 18-04-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
kaos- schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:35:
Totaal niet nodig.
Je kan tegenwoordig PC's maken die compleet stil zijn maar toch genoeg power in huis hebben.
Da's zeker waar, een goede grote fan doet al wonderen. Dan nog is het eigenlijk ook niet meer nodig om je PC dichtbij te hebben staan. In feite alleen om 'm aan/uit te zetten. Cdtjes laden, wie doet dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ik, got any problem with that?

Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/JanetB/albums/5227582/You%20Got%20a%20Problem%20With%20that%20Buddy,%20Huh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Komplete komt als pakketje van 12 DVD's, dus soms kom ik er niet onderuit :+
Maar de interne DVD-drive in mijn laptop is gewoon vervangen door een tweede HD hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je voor de Komplete Ultimate gaan. Die komt op een USB drive.
Maar je hebt ook USB CD/DVD dingetjes voor 20 a 25 euries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Jaloers Wormaap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 19:02:
Dan moet je voor de Komplete Ultimate gaan. Die komt op een USB drive.
Maar je hebt ook USB CD/DVD dingetjes voor 20 a 25 euries.
Die vond ik te duur :P Ik heb inderdaad een extern driveje gekocht :)

@apNia: Och, uiteindelijk gebruik ik er stiekem minder van dan ik had verwacht :X Vooral Kontakt heel veel voor gesamplede instrumenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ook eindelijk weer tijd gehad om te gaan producen dus maar een bootleg gemaakt :)

Voor de liefhebbers:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/oulsen/florence-the-machine-youve-got-the-love-oulsen-bootleg]

[ Voor 9% gewijzigd door Rtzrs op 19-04-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Even een vraagje voor de sound designers onder ons.

Hoe zou je de plucks in dit intro kunnen maken? Ik heb het geprobeerd met redelijk standaard trance plucks en een compressor voor dat randje attack, maar ik krijg het toch niet zo crispy als hier.

Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe je zoiets arrangeert. Iemand daar tips voor?

@gangstah

Denk dat dit je wel aanspreekt, ik vind het persoonlijk vet klinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:04
http://youtu.be/IZ5n7wNeRVg

Je zou die tutorial eens kunnen kijken, dan ben je al een eind op weg. Geldt natuurlijk in grote mate ook voor andere synths.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Luapper schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 16:55:
http://youtu.be/IZ5n7wNeRVg

Je zou die tutorial eens kunnen kijken, dan ben je al een eind op weg. Geldt natuurlijk in grote mate ook voor andere synths.
Bedankt! Heb hierdoor best wel een gave sound gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik was helemaal weg van een remix van dit nummer. Echt helemaal scheel gedraaid, in de tijd dat trap nog een beetje er aan zat te komen maar nog weinig groots was :+

Het is niet veel anders dan het origineel maar voor de lead steeds allemaal bekende en onbekende samples. Die kat op 2:40 was elke keer weer kapot gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is wel erg fringy muziek he, die EPROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
apNia schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 21:34:
[...]

Ik was helemaal weg van een remix van dit nummer. Echt helemaal scheel gedraaid, in de tijd dat trap nog een beetje er aan zat te komen maar nog weinig groots was :+

[video]

Het is niet veel anders dan het origineel maar voor de lead steeds allemaal bekende en onbekende samples. Die kat op 2:40 was elke keer weer kapot gaan :)
Ik ging echt plat bij die kat, geniaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Ik ben weer bezig geweest!

[Soundcloud: http://soundcloud.com/close_enough/starnight-wip]

Heb nogal wat moeite met deze track. Ik krijg de vocal maar niet goed in de mix en ik weet verder niet zo goed wat ik er verder mee aan moet.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/close_enough/drift-away]

Eindelijk heb ik het voor elkaar gekregen om deze af te krijgen! Ik vond het best moeilijk om deze track af te maken zonder terug te vallen op stereotypen.

Ben erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik begin een beetje moe van Presonus Studio One te worden. Dit is het zoveelste project waar ik, na langer er mee werken, telkens bluescreens krijg bij het openen. Ik maak inmiddels veelvuldig backups, ook revisies middels Dropbox. Nu krijg ik weer een bluescreen als ik m'n Virus TI VST er in sleep. Meer Studio One gebruikers die daar last van hebben hier?

MrOmega ik check je tracks later ff! :)

[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 21-04-2014 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:44

2mb

@Jesse: 1e: die vocal mag wat minder reverb hebben, iets meer op de voorgrond. Sounds zijn wel mooi, maar er is geen bas? 2e: Aardige track, mix is prima, harmonisch klinkt het allmaal netjes bij elkaar. Het is wel een beetje cliché proghouse :)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
apNia schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:30:
Ik begin een beetje moe van Presonus Studio One te worden. Dit is het zoveelste project waar ik, na langer er mee werken, telkens bluescreens krijg bij het openen. Ik maak inmiddels veelvuldig backups, ook revisies middels Dropbox. Nu krijg ik weer een bluescreen als ik m'n Virus TI VST er in sleep. Meer Studio One gebruikers die daar last van hebben hier?

MrOmega ik check je tracks later ff! :)
Een Virus heb ik niet, maar S1 is hier over het algemeen solid as a rock. Ik heb een tijdje geleden wat raar gedoe gehad met m'n Fabfilter plugs, maar dat is ondertussen weer verdwenen. In ieder geval geen game breaking problemen. Had jij'm nou ondertussen gekocht of gebruik je nog een Piratenbaaiversie? Ik moet zeggen dat mijn setup veel stabieler is geworden sinds ik alles legaal heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MrOmegaForce
Klinkt alsof je er heel veel lol in hebt gehad bij het maken. ;)
De sound lijkt mij gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:40
Ok jongonz terug met nog een covertje en ik heb een paar vragen:

1. Bij het refrein komt de stem er eigenlijk niet meer zo heel goed bovenuit, ik gebruik een instrumental cover die volgens mij gewoon de officiele audio is van LP die opzich helemaal goed gemastered is alleen heb ik bij het couplet geen probleem met mixen maar bij het refrein heb ik het -3.9db gegeven en alsnog kom ik er niet echt bovenuit (track clipped al hier en daar door vocals)

Wat kan ik dan het beste doen? Het geheel nogmeer verlagen kwa sound (wat voor mij wel wat bombastiteit weghaald want ik kan zelf niet masteren) of proberen de andere dingen nogmeer naar voren te gooien?

Refreintje was dus lastig, zowel kwa zang als kwa mixing het komt er niet helemaal uit zoals het zou moeten (vergeleken het origineel). Nu snap ik dat ik niet dezelfde kwaliteit ga krijgen als die gasten in een ultra dure studio maar toch, ben ik benieuwd wat jullie doen in zo'n geval.

2. Hoe is de algemene stemmix ? Opzich doe ik niet heel veel fancy's gebruik een lichte dub die op -12db zit. Gewoon een lead met een beetje distortion, Harde compressor (-25db) en fabfilter pro Q met een dipje bij het nazale gebied en een boost bij 2khz volgens mij.

3. Rapvocals wat doen jullie daarmee, ik heb het gevoel dat die mix van mike shinoda echt best bizar goed is altijd om te krijgen wat zij willen. Ik ga niet zeggen dat ik hetzelfde kan als die gast bij lange na niet. Maar ik heb wel het gevoel dat er veel te gainen is met juiste EQ en dergelijke bij zulke vocalen.

Alvast bedankt! x

(EDIT: ROFL die screencapture miniatuur thx youtube :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

MrOmegaForce schreef op maandag 21 april 2014 @ 17:25:
Ik ben weer bezig geweest!

[audio]

Heb nogal wat moeite met deze track. Ik krijg de vocal maar niet goed in de mix en ik weet verder niet zo goed wat ik er verder mee aan moet.

[audio]

Eindelijk heb ik het voor elkaar gekregen om deze af te krijgen! Ik vond het best moeilijk om deze track af te maken zonder terug te vallen op stereotypen.

Ben erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden!
Ik vind vooral de eerste track echt heel lekker klinken. Hij is niet echt complex verder, maar luistert echt heel fijn weg. Ik weet niet zeker of het gaat werken, maar gooi er vanaf de drop eens heel subtiel een sub sinusje onder. Ik denk als je een mooie baslijn daaronder kan doen met de sub dat dat echt veel kan toevoegen.

De tweede track heb ik niet echt een mening over gezien het m'n genre niet is. Het klinkt iig mixwise prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wormaap schreef op maandag 21 april 2014 @ 21:08:
[...]

Een Virus heb ik niet, maar S1 is hier over het algemeen solid as a rock. Ik heb een tijdje geleden wat raar gedoe gehad met m'n Fabfilter plugs, maar dat is ondertussen weer verdwenen. In ieder geval geen game breaking problemen. Had jij'm nou ondertussen gekocht of gebruik je nog een Piratenbaaiversie? Ik moet zeggen dat mijn setup veel stabieler is geworden sinds ik alles legaal heb :)
Nee mijn versie is nog hartstikke van de baai. Maar ik denk (!) niet dat het ligt aan mijn gebaaide versie, dat was namelijk het eerste waar ik aan dacht. Het gebeurt nml via een licentie file, en ik denk niet dat die verantwoordelijk kan zijn voor een BSOD. Als je er op Googled kom je best wat mensen tegen die BSODs icm S1 hebben op het officiele forum (en dat zijn per definitie kopers van het product). Daarom ben ik ook een beetje on the fence of ik het moet kopen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Zojuist een aanbod voor een setje Mackie's HR824 MK2's, (590 euro voor een set).
Dit is bijna een no-brainer lijkt me. Maar dan moet ik zeeeeeer snel beslissen...

Als ik ze aankoop wordt het een blinde aankoop. Maar volgens mij is dit wel een risico dat ik zou aan durven.

Wat vinden jullie? Doen?

[edit]
Zo, even die roze zonnebril afzetten. Ik vrees eigenlijk dat deze monitoren te veel zijn voor mijn zolderkamer (die (nog) onbehandeld is qua akoestiek). De zolder meet ongeveer 4x6 meter.

Maar van de andere kant, voor deze prijs heb ik ze ook wel weer snel doorverkocht, mochten ze niet bevallen. Grrr. twijfel twijfel.

[edit2]
Problem solved. Ze zijn al weg :s

[ Voor 38% gewijzigd door Dacide op 22-04-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
apNia schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:59:
[...]

Nee mijn versie is nog hartstikke van de baai. Maar ik denk (!) niet dat het ligt aan mijn gebaaide versie, dat was namelijk het eerste waar ik aan dacht. Het gebeurt nml via een licentie file, en ik denk niet dat die verantwoordelijk kan zijn voor een BSOD. Als je er op Googled kom je best wat mensen tegen die BSODs icm S1 hebben op het officiele forum (en dat zijn per definitie kopers van het product). Daarom ben ik ook een beetje on the fence of ik het moet kopen of niet.
Waarschijnlijk is Logic de enige DAW waarvoor je geen BSOD-ervaringen gaat lezen als je erop zoekt :P
Hier is'ie in ieder geval solid as a rock.
Je kan natuurlijk je gebaaide versie eens uninstallen en de originele demo proberen? En update je baaiversie ook? We zitten ondertussen op 2.6.2 geloof ik, en daar zitten natuurlijk ook bugfixes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wormaap > Update reeds gedaan. Hielp niks. Demoversie kan ik proberen inderdaad.

Dacide > Holy shit dat is wel scherp geprijsd. Ik heb geen weet van Mackie's though, maar ze lijken in de mid-top tier te zitten met zo'n 700 per stuk aan nieuwprijs. Ik zit zelf ook een beetje rond te kijken en heb vooral de Adam A7X en goedkopere F7 op het oog. Wat je wel vaak hoort is dat je ook niet te groot wilt gaan voor je ruimte, en die Mackie's lijken wel dikzakken. Stond mij bij dat je een vrij kleine zolderruimte had? Verder er ook geen weet van hoor (moet je bij peerd zijn), maar wellicht iets om in gedachte te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik ben inmiddels net te laat Apnia... De speakers zijn al vergeven begreep ik. Dus net achter het net gevist.

nieuwe kosten ze inderdaad 699 per stuk dacht ik. Dus 590 voor een set was heel scherp.

Oh well... te laat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Check anders die Adam F7's. Dat zijn volgens mij echt hele goeie monitors voor de prijs volgens mij. Kom je op aprox dezelfde prijs uit. Ze verschillen met de befaamde A7X's alleen in dat ze wat detail missen, dat is iig wat ik overal lees. Check http://www.soundonsound.com/sos/jun13/articles/adam-f7.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
apNia schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:54:
Check anders die Adam F7's. Dat zijn volgens mij echt hele goeie monitors voor de prijs volgens mij. Kom je op aprox dezelfde prijs uit. Ze verschillen met de befaamde A7X's alleen in dat ze wat detail missen, dat is iig wat ik overal lees. Check http://www.soundonsound.com/sos/jun13/articles/adam-f7.htm
De Adam F7 staat idd op mijn beluister-lijst :)

Maar ik heb nog lichte hoop op de HR824mk2... diegene die ze wilde hebben moet voor 16.00u reageren. Anders gaat de set naar de volgende op de lijst, ik dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
2mb schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:53:
@Jesse: 1e: die vocal mag wat minder reverb hebben, iets meer op de voorgrond. Sounds zijn wel mooi, maar er is geen bas? 2e: Aardige track, mix is prima, harmonisch klinkt het allmaal netjes bij elkaar. Het is wel een beetje cliché proghouse :)
Het geheel klinkt inderdaad een beetje cliché, mijn excuses hiervoor :9
Ik was zelf vooral fan van de Juno achtige stabjes in het begin, daarom ben ik doorgegaan met de track.
apNia schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:27:
[...]

Ik vind vooral de eerste track echt heel lekker klinken. Hij is niet echt complex verder, maar luistert echt heel fijn weg. Ik weet niet zeker of het gaat werken, maar gooi er vanaf de drop eens heel subtiel een sub sinusje onder. Ik denk als je een mooie baslijn daaronder kan doen met de sub dat dat echt veel kan toevoegen.

De tweede track heb ik niet echt een mening over gezien het m'n genre niet is. Het klinkt iig mixwise prima!
Ik ben er inderdaad net achter gekomen dat ik Drum and Bass zonder bass heb gemaakt 8)7
Ik zal het idee van de sub voortzetten en kijken of ik deze track kan afmaken!

Ik was laatst door mijn export map aan het bladeren en kwam deze track van 2 jaar terug tegen :F :
https://copy.com/HldyWddYG6F7

Dit heb ik ooit gemaakt voor een viering op school samen met een paar andere gasten. De samenwerking verliep voor geen meter, dus heb ik 5 minuten voordat we op moesten dit snel in elkaar geflanst. Die andere gasten waren allemaal supercontent met het nummer maar ik stond me daar kapot te schamen...

Hebben jullie nog meer van dit soort beschamend oude tracks van jezelf?
Now is your change to show the world :9~
Pagina: 1 ... 84 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.