Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.225 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Hahaha dit is een oudje van mij uit 1998, echt vreselijk. Was toen net een half jaartje bezig met Fasttracker.

Later ging het wel iets beter in '99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:56
MrOmegaForce schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:47:
Even een vraagje voor de sound designers onder ons.

[video]
Hoe zou je de plucks in dit intro kunnen maken? Ik heb het geprobeerd met redelijk standaard trance plucks en een compressor voor dat randje attack, maar ik krijg het toch niet zo crispy als hier.

Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe je zoiets arrangeert. Iemand daar tips voor?

@gangstah

Denk dat dit je wel aanspreekt, ik vind het persoonlijk vet klinken!

[video]
Dat is inderdaad wel een tof nummer! Ik zal eens meer van die gast checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
MrOmegaForce schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:35:
[...]

Het geheel klinkt inderdaad een beetje cliché, mijn excuses hiervoor :9
Ik was zelf vooral fan van de Juno achtige stabjes in het begin, daarom ben ik doorgegaan met de track.

[...]

Ik ben er inderdaad net achter gekomen dat ik Drum and Bass zonder bass heb gemaakt 8)7
Ik zal het idee van de sub voortzetten en kijken of ik deze track kan afmaken!

Ik was laatst door mijn export map aan het bladeren en kwam deze track van 2 jaar terug tegen :F :
https://copy.com/HldyWddYG6F7

Dit heb ik ooit gemaakt voor een viering op school samen met een paar andere gasten. De samenwerking verliep voor geen meter, dus heb ik 5 minuten voordat we op moesten dit snel in elkaar geflanst. Die andere gasten waren allemaal supercontent met het nummer maar ik stond me daar kapot te schamen...

Hebben jullie nog meer van dit soort beschamend oude tracks van jezelf?
Now is your change to show the world :9~
Haha goed nummer wel 8)7 iedereen heeft wel van die dingen neem ik aan, als je net begint met producen is het over het algemeen gewoon bagger? als ik tracks terug luister van 9 maand terug schaam ik me ook best diep. Maarja misschien schaam ik me over een jaar wel weer wat ik aan elkaar klus!

Mijn eerste track is gewoon fucked up, heb ik hier al wel eens gepost. Laat ik het niet nog een keer doen ;p

Heb wel recent werk in de aanbieding, het is hiphop gerelateerd alleen wel met een leipe drop! Verder gewoon een vrij rustige beat, zonder de gebruikelijke piepjes en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
apNia schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:17:
Hahaha dit is een oudje van mij uit 1998, echt vreselijk. Was toen net een half jaartje bezig met Fasttracker.

[video]

Later ging het wel iets beter in '99

[video]
Dat eerste nummer is vanaf 1:45 nog best awesome, interessant ritme :)

offtopic:
Last words: Vergeet Bennie Hill neger! Less MC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

MrOmegaForce schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:02:
offtopic:
Last words: Vergeet Bennie Hill neger! Less MC!
offtopic:
OK waar vis je die nou weer vandaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
apNia schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:45:
[...]

offtopic:
OK waar vis je die nou weer vandaan? :)
Ik weet alles O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:14
apNia schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:30:
Nu krijg ik weer een bluescreen als ik m'n Virus TI VST er in sleep. Meer Studio One gebruikers die daar last van hebben hier?
Ik begrijp dat de Ti nogal krap in zijn jasje zit met gebruik van de USB poort. Misschien dat Studio One zich daarin verslikt. Werken andere VST's wel goed?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahahaha dammit, ik dacht misschien ben je een bekende van vroegah :+
Hihi toen werkte ik nog onder Windows met "Logic Audio"
mekkieboek schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:30:
[...]

Ik begrijp dat de Ti nogal krap in zijn jasje zit met gebruik van de USB poort. Misschien dat Studio One zich daarin verslikt. Werken andere VST's wel goed?
Had het voorheen met Massive. Er was een instantie van Massive en die liet de hele zooi op z'n giegel gaan. Ik heb toen avonden achtereenvolgens er aan gezeten om A] het project terug te krijgen en B] om de patch op de een of andere manier weer in een werkende versie te krijgen :(
In een andere situatie zorgde het in stand-by gaan van m'n Focusrite en het afsluiten van S1 ervoor dat er een bluescreen kwam. Not terribly pleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Is je PC niet wat undersized?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:44

2mb

Zit je nog steeds te kloten met Windows apNia? :+

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Yalopa > Nee ik heb een tamelijk stevige PC. Ik ben ook wel tamelijk goed met computers (gamedeveloper) dus ik weet de meeste dingen ook wel te herleiden. Dit is voor mij echt een compleet raadsel.

2mb > Wat is er mis met Windows? Op m'n werk zit ik met een Mac, en zo geweldig is het niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
apNia schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:57:
2mb > Wat is er mis met Windows? Op m'n werk zit ik met een Mac, en zo geweldig is het niet :+
Correctie : Zo geweldig is het wel. :P

Thuis heb ik ook een W7 machine staan, maar op werk zou ik niet anders willen (grafische sector).

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Elk heeft z'n voors en tegens. Maar als mensen doen alsof het veel beter is dan Windows moet ik altijd een beetje overgeven in m'n mond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:29:
Elk heeft z'n voors en tegens. Maar als mensen doen alsof het veel beter is dan Windows moet ik altijd een beetje overgeven in m'n mond.
Ja die discussie zal nooit ophouden ben ik bang voor. Piet rijdt in een BMW, Sjaak in een Volvo, kwestie van smaak, portemonnee, ervaringen, etc totaal onbelangrijk voor het einddoel iig :P

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Windows is met name geschikt voor producers van hardcore. De instabiliteit, paniek en frustratie van Windows kan dan effectief worden ingezet in je tracks. En als je geluk hebt blijft je systeem hangen tijdens het afspelen, dan heb je een gratis audio effect :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2mb schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:27:
... En als je geluk hebt blijft je systeem hangen tijdens het afspelen, dan heb je een gratis audio effect :+
Nou dan kan preset V199 van mijn Kaossilator Pro wel de vuilnisbak in :(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Windows is met name geschikt voor producers van hardcore. De instabiliteit, paniek en frustratie van Windows kan dan effectief worden ingezet in je tracks. En als je geluk hebt blijft je systeem hangen tijdens het afspelen, dan heb je een gratis audio effect :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond nog wat in het archief.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZcKbTpe5V4to00eDZD9D1QlO/full.jpg
Zo zat ik erbij in 2004 ofzo 8)7

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WCELiVcuNbdHXAUJDUlqhSet/full.jpg
Bass mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

2mb schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:29:
Zit je nog steeds te kloten met Windows apNia? :+
kaos- schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:15:
[...]

Correctie : Zo geweldig is het wel. :P

Thuis heb ik ook een W7 machine staan, maar op werk zou ik niet anders willen (grafische sector).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OzCaKM2.jpg

geintje jongens hé, dont kill old silly me.

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
Unleash the trolls! yes yes yes yes...

mag ik

....mag ik?

plzplzplzplzplzplzplz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Nee peerd, we gaan niet wéér een apple vs. windows war starten.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Schijnt dat OS/2 als een zonnetje draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:06:
Schijnt dat OS/2 als een zonnetje draait.
Probeer daar nog eens maar drijvers voor te vinden.

Mgoed, Nitwit draait ook op Linux. Dus.....
Maar als UAD geen linux drijvers heeft dan houdt het voor mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:38:
[...]

Probeer daar nog eens maar drijvers voor te vinden.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XspjcSa.png

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Je hoeft niet overal op te replyen hoor wouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Gewoon een Amiga met OctaMED. Klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Iemand tips om een (slaapkamer)deur te isoleren zonder er een complete kluis van te maken of honderden roebels te spenderen?

Ga over naar een nieuwe woning waar eigenlijk al het geluid uit de studio via de deur lekt.

Vrouwlief moet natuurlijk ook's wat rust kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
vlaaing peerd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:32:
Iemand tips om een (slaapkamer)deur te isoleren zonder er een complete kluis van te maken of honderden roebels te spenderen?

Ga over naar een nieuwe woning waar eigenlijk al het geluid uit de studio via de deur lekt.

Vrouwlief moet natuurlijk ook's wat rust kunnen krijgen.
Matras ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ik heb een huisolifant en die is groter dan een matras, dus die ervoor gezet, maar nog komt het geluid er doorheen.

Verder iemand nog estethisch aanvaardbaardere tips?

Vrouwlief moet natuurlijk ook een schappelijk interieur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
vlaaing peerd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:09:
ik heb een huisolifant en die is groter dan een matras, dus die ervoor gezet, maar nog komt het geluid er doorheen.

Verder iemand nog estethisch aanvaardbaardere tips?

Vrouwlief moet natuurlijk ook een schappelijk interieur hebben.
Headphones gebruiken?

Of vrouwlief de deur uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Gordijntje ervoor? Al helpt dat niet echt voor de lage tonen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
meh, ik heb geen actieve monitors gekocht om headphones te gaan gebruiken.
Of vrouwlief de deur uit :X
Dat vind ik aanvankelijk ook de beste optie, vrouwen zijn over het algemeen erg home-producer-onvriendelijke wezens, maarja...

vrouwlief moet natuurlijk ook een dak boven haar hoofd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
vlaaing peerd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:47:
[...]

meh, ik heb geen actieve monitors gekocht om headphones te gaan gebruiken.

[...]

Dat vind ik aanvankelijk ook de beste optie, vrouwen zijn over het algemeen erg home-producer-onvriendelijke wezens, maarja...

vrouwlief moet natuurlijk ook een dak boven haar hoofd hebben.
Vrouwlief heeft geen vriendinnen waarmee ze kan shoppen ;) ?

Btw, mijn vriendin luistert DnB en heeft FL Studio op haar laptop staan, u jelly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
vlaaing peerd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:32:
Ben de afgelopen tijd bij twee mensen van marktplaats wat 2ehands gear wezen afhalen en toevallig hadden allebei een volledige kamer-in-kamer gebouwd, met gescheiden binnenwanden en dito plafond, dubbele deur, dubbel luik naar buitenraam, dat soort dingen. En gewoon huizen in een standaard woonwijk. Al hadden ze volgens mij geen van beiden een zwevende vloer zodat je toch weer een lek hebt, maar goed, toch wel deftig werk _/-\o_

Of dat gaat lukken voor een paar honderd roebel weet ik niet.

De meeste binnendeuren zijn nogal licht of gewoon hol (zand oid. erin?). Doe een massief houten buitendeur erin met rubber afdichting rondom. Mogelijk moet je wel zwaardere scharnieren hebben.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:50
Een zwevende vloer is zeker niet altijd de juiste keuze. Sterker nog, een zwevende vloer is meestal níet de juiste keuze. Een houten zwevende vloer gaat vooral resoneren. Tenzij je een betonvloer zwevend plaatst kun je het beter bij een normale vloer houden.
Bron: 'Home Recording Studio: Build it Like the Pros' door Rod Gervais.

Daar staan trouwens ook tips voor het maken van een deur in. Dat komt inderdaad vooral neer op je deur zo zwaar mogelijk maken en zorgen dat alle kieren luchtdicht zijn. Als ik wat meer tijd heb zal ik het stuk even opzoeken en kijken of er nog interessante zaken bij staan.

[ Voor 29% gewijzigd door Wormaap op 25-04-2014 22:02 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Misschien overbodig om te zeggen, maar als je echt alles geluid- en/of luchtdicht maakt, zul je wel aan ventilatie/frisse lucht moeten denken. Anders rest je niets anders dan je eigen afscheidsmars te componeren... ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Wormaap schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 22:01:
Tenzij je een betonvloer zwevend plaatst kun je het beter bij een normale vloer houden.
Ja, zoiets bedoel ik eigenlijk. Soms worden nieuwe appartementen (type: veel te duur) daarvan voorzien. Een of andere isolerende onderlaag en daarop een gegoten bovenvloer. Tegen loopgeluiden enzo.

@ hierboven, inderdaad en de ventilatiegaten moeten weer voorzien worden van suskasten. Eigenlijk best een lastige hobby. Ik ga denk ik maar vissen voortaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan altijd nog in een kerk gaan spelen.
YouTube: Józef Skrzek plays Minimoog and church organ... again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wat maakt het geluid van een tape delay eigenlijk anders dan een digitale delay? Ik heb het in een nummer misbruikt vooral bij shifts in tempo, waardoor je dat prachtige repitch effect krijgt. Maar als je dat niet doet, zijn er nog specifieke bijzonderheden die tape delay toevoegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
In principe al het andere dat tape toevoegt. Wat distortion, wow/flutter, beetje compressie, beetje demping in het hoog. Hangt natuurlijk van de implementatie van de plugin af, maar voor zover ik weet is dat het verschil tussen tape delay en 'gewone' delay plugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Volgens mij speelt ook de beperkte bandbreedte vd tape mee. Als je de feedback erg hoog hebt staan, wordt het herhaalde geluid steeds smaller gebandpassed, zeg maar. Je hoort het wel op oude reggae/dub muziek.

Je hebt toch een Virus Ti? Daar kun je bij de tape echo de bandbreedte instellen en dan met de feedback > 100% prachtige loopings maken en sturen door de centerfrequentie vd bandpass traag omhoog/omlaag in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:39
Een echte tape delay gaat heerlijk 'feedbacken' als je de feedback te hoog draait. Net als een analoge delay trouwens. Bij een tape delay heb je veel variabelen die er voor kunnen zorgen dat je sound anders is, bijvoorbeeld een gaar tapeje, slechte lees/schrijf koppen. Dit wordt allemaal nagebootst met de knopjes van je plugin.

http://youtu.be/MXLu_qlrsJQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja precies, ik zat dus naar die Echoplex te kijken. Maar kon niet echt ontleden wat de karakteristieken waren. Maar is nu helemaal duidelijk. Thanks gentlemen. Nou weet ik ook waarom m'n Analog Delay in Presonus Studio One soms wat onvoorspelbaar reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
apNia schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:30:

Dacide > Holy shit dat is wel scherp geprijsd. Ik heb geen weet van Mackie's though, maar ze lijken in de mid-top tier te zitten met zo'n 700 per stuk aan nieuwprijs. Ik zit zelf ook een beetje rond te kijken en heb vooral de Adam A7X en goedkopere F7 op het oog. Wat je wel vaak hoort is dat je ook niet te groot wilt gaan voor je ruimte, en die Mackie's lijken wel dikzakken. Stond mij bij dat je een vrij kleine zolderruimte had? Verder er ook geen weet van hoor (moet je bij peerd zijn), maar wellicht iets om in gedachte te houden.
Hoppa, kreeg zojuist een bericht. De speakers zijn toch nog niet verkocht. Ik neem ze dus over. Het wordt nagenoeg een blinde koop (mag ze wel eerst testen offcourse). Maar mochten te 'zwaar' zijn danwel 'bass heavy" op mijn zolder. Dan kan ik altijd nog de akoestiek verbeteren... En anders krijg ik ze echt wel weer verkocht.

Ze zijn een paar maanden in gebruik geweest (minder dan 200 uur) en ik kan ze voor 590 (set) overkopen. Niet verkeerd voor een setje Mackie's Hr824 mk2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dacide schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:02:
[...]

Ze zijn een paar maanden in gebruik geweest (minder dan 200 uur) en ik kan ze voor 590 (set) overkopen. Niet verkeerd voor een setje Mackie's Hr824 mk2.
Dat is gewoon een fucking koopje. Geniet ervan man, dat zijn echt hele puike monitoren. d:)b

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Dat is ook de reden dat ik ze nu koop... Omdat het een fucking koopje is haha. En ik ben toch al zoekende naar monitoren. Max budget is 600 euro voor een set.

Maar de diverse reviews zijn erg positief gelukkig.

Stiekem vrees ik voor het formaat van de drivers (8,75 inch)... bijna 9 inch dus.
Maar wellicht kan ik, zodra ik de speakers heb, een eurootje of 100 investeren voor een basis akoestiek behandeling. (bastrap + absorbers).. Mocht het echt niets blijken te zijn voor mijn zolderkamer.. Dan gaan ze gewoon weer de verkoop in.

[ Voor 14% gewijzigd door Dacide op 29-04-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Wormaap schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 22:01:
Een zwevende vloer is zeker niet altijd de juiste keuze. Sterker nog, een zwevende vloer is meestal níet de juiste keuze. Een houten zwevende vloer gaat vooral resoneren. Tenzij je een betonvloer zwevend plaatst kun je het beter bij een normale vloer houden.
Bron: 'Home Recording Studio: Build it Like the Pros' door Rod Gervais.

Daar staan trouwens ook tips voor het maken van een deur in. Dat komt inderdaad vooral neer op je deur zo zwaar mogelijk maken en zorgen dat alle kieren luchtdicht zijn. Als ik wat meer tijd heb zal ik het stuk even opzoeken en kijken of er nog interessante zaken bij staan.
Thanks, ik zal vanvond ook ff kijken op ik het kan vinden. Een dikke deur met wat rubberen strips lijkt me nog niet een al te dure oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
hello loite!

Ik zag een remix contest staan ik dacht; ja hier ga ik proberen aan mee te doen, alleen kon ik er echt helemaal niks mee aangezien het niet mijn ding was/is. Maar in eens had ik toch iets van een beat, gaarne jullie mening hier over :

LINK : https://soundcloud.com/pa...-remixcontestieks/s-nbNeM

Of het is dikke en dikke bagger of het is gewoon master :p Ik weet zelf niet eens zo goed wat ik hier nu van moet vinden. Het is een beetje duister maar ook weer heel apart en leip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
gangstahh schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:43:
Of het is dikke en dikke bagger of het is gewoon master :p Ik weet zelf niet eens zo goed wat ik hier nu van moet vinden. Het is een beetje duister maar ook weer heel apart en leip.
No offence, maar als je zelf niet eens weet waar je mee bezig bent, wat is het hele nut dan nog?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

hello loite!

. Maar in eens had ik toch iets van een beat, gaarne jullie mening hier over :
ik wil niet eikelen... want chiel=hardstyle en das ook vaag.. maar wat je nu heb geproduceert..
Ik niet snap.. het klinkt mij als...tja..ik weet het eigenlijk niet..

Niet om te zeveren hé!

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik kan het ook niet echt waarderen. Je kan vaag zijn maar nog steeds muzikaal verantwoord zijn (bijv het oudere Autechre werk). Dit is net als sommige mensen die denken dat droge humor gewoonweg iets heel willekeurigs roepen is. Geniaal is 't niet imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je er zelf maar lol mee hebt dan is het al goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja hoor wouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Ik snap jullie punt! Heb dit vannacht gemaakt en luisterde het dus vadaag terug, het is gewoon kneiter leipe herrie. Ik hou het voortaan maar weer bij 'normale' muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik zal je track zo ff luisteren op goede speakers. Als er iemand is die vage shit kan waarderen, dan ben ik het wel :p

Overigens heeft Wouter zeker wel een punt te pakken hoor (of t nu serieus is bedoeld of niet)... Zolang je maar fun hebt.

Maar als die fun leidt tot een bak klere herrie, dan kun je je wel afvragen of je het moet posten als een track-check :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Als ik toch alles zou posten wat ik maak he, dan neemt niemand mij meer serieus hier (8>

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja, hij vroeg om feedback, vandaar dat hij het krijgt. Hij heeft dus wel de intentie te verbeteren/meer dan gewoon plezier hebben.

Maar waerde vrinden, ik ga morgen ook ff op monitor tocht. Zijn er tracks (soort best practice tracks if you will) dus zich goed lenen voor het testen van verscheidene speakers die jullie kunnen aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Haha als ik alles zou posten wat ik maak dan kan ik beter geblokkeerd worden denkik. Deze track had nog wel iets in mijn ogen. Maar ik weet ook daadwerkelijk niet hoe je het moet noemen half off beat en veel leipe geluiden.

Volgende beat is weer serieus :) komt igg in mijn oren weer mooi spul aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem je eigenste muziek mee en neem de tijd om er goed naar te luisteren. En niet naar verkopers luisteren die je van alles en nog wat willen aansmeren.

Edit:
Nog even een muzakje gemaakt omdat het kan.
http://faxis.dyndns.org/peaks/muzaik.flac

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2014 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

hello loite!

Ik zag een remix contest staan ik dacht; ja hier ga ik proberen aan mee te doen, alleen kon ik er echt helemaal niks mee aangezien het niet mijn ding was/is. Maar in eens had ik toch iets van een beat, gaarne jullie mening hier over :

Thx man! :)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
hello loite!

Het eerste gedeelte vd track kan ik an sich best waarderen. Zeker niet mijn cup of tea. Maar ook zeker niet zo extreem wazig hoor. Doet me in de verste verte denken aan de oude aphex twin in combinatie met een dosis noise/crack beat etc. |(Vooral als die kick drum los gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Geen dank, hahah!
Dacide schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:35:
[...]

Het eerste gedeelte vd track kan ik an sich best waarderen. Zeker niet mijn cup of tea. Maar ook zeker niet zo extreem wazig hoor. Doet me in de verste verte denken aan de oude aphex twin in combinatie met een dosis noise/crack beat etc. |(Vooral als die kick drum los gaat)
nice man, zal die gasten eens cheken ben wel benieuwd!

Iets anders:

Heeft iemand van jullie ervaring met vocals uit een track halen, dus als het ware een acapela maken?
Ik wil namelijk een remixje maken van dit nummer : https://www.youtube.com/watch?v=_svUgH7vWkQ

Ik heb al verscheiden manieren geprobeerd, maar het wil me maar niet lukken... heeft iemand hier daar ervaring mee en een goede manier weet om die vocals te scheiden van de beat?
En ja google is je beste vriend, maar ik heb al een aantal manieren geprobeerd, maar het lukt me gewoon niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk een track waar ik wat langer aan heb gewerkt.

Allemaal gemaakt met random samples in FL Studio :

Tips om mijn werk te verbeteren zijn van harte welkom zoals altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:40:

Allemaal gemaakt met random samples in FL Studio :

[video]

Tips om mijn werk te verbeteren zijn van harte welkom zoals altijd.
Afbeeldingslocatie: http://cs537302.vk.me/u183889577/docs/4bd88b520243/dance.gif?extra=4-dmiyPkfeenMXzaVhEbmVB4zjRdEyspGwjntX8xgft9soBbeS47fp4_BJIA3qVO5f-9a1ekXQo0lV2VxZLreJcITRU6vn95&dl=1

[ Voor 49% gewijzigd door kaos001 op 01-05-2014 15:45 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:40:
Die break op 2:50 is wel bijzonder. Al kost het wel enig geduld om tot zover te blijven luisteren :) Volgens mij kun je de laatste en de eerste minuut (en die er tussenin ook trouwens) vrij met elkaar uitwisselen zonder dat het afbreuk doet aan de structuur van de compositie.

Misschien moet je dit soort werk lekker kort en bondig maken, een soundbite van een minuut ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nou net speakers wezen kijken. Of luisteren eerder. Was echt geen chocola van te maken. De Adam F7s stonden helemaal aan de buitenkant en de A7x helemaal binnen. Daarnaast stond een of andere dikke vette pakistaan z'n bruiloftmicrofoon achter me te testen. Dus heel lastig A/Ben. Toen ik de verkoper te kennen gaf dat ik tussen die twee twijfelde zette hij de F7 aan en daarna keihard de A7x. "Die klinken gewoon véél beter."
Dat was het niveau ongeveer. Kortom, blammage. Weinig wijzer geworden :(
Tot zover mijn dagboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
gangstahh schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:10:
Iets anders:

Heeft iemand van jullie ervaring met vocals uit een track halen, dus als het ware een acapela maken?
Ik wil namelijk een remixje maken van dit nummer : https://www.youtube.com/watch?v=_svUgH7vWkQ

Ik heb al verscheiden manieren geprobeerd, maar het wil me maar niet lukken... heeft iemand hier daar ervaring mee en een goede manier weet om die vocals te scheiden van de beat?
En ja google is je beste vriend, maar ik heb al een aantal manieren geprobeerd, maar het lukt me gewoon niet ;(
Dat is vrij simpel, het gaat namelijk eigenlijk niet fatsoenlijk. Je kan alleen het mid-kanaal gebruiken (even ergens een mid/side plugin fixen als die niet in je DAW zit), dan valt veel al weg. Maar dan hou je nog steeds kicks, snares, (delen van) synths over. Al het andere dat je kan doen doet ook afbreuk aan je vocal.
Het enige dat enigszins kans heeft om te werken is een karaokeversie van het nummer pakken, daar de polariteit van omdraaien (vaak phase reverse genoemd, al is dat niet 100% correct) en die op gelijk volume eroverheenmixen. Dan cancellen de twee instrumentale tracks elkaar uit (want de polariteit is omgedraaid, dus een piek in het origineel valt samen met een dal in de instrumental en alleen het verschil blijft over. In dit geval de vocal dus). Maar dat werkt ook vaker niet dan wel, omdat karaoke- en instrumentale versies vaak nét iets anders gemixt en gemasterd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja ik had al gezocht naar een instrumental van die plaat, maar niet te vinden. En je wilt beide tracks qua instrumentals echt EXACT hetzelfde hebben. Dat wilt zeggen dat je met mp3s al snel de lul bent ivm artifacts. Maar als beide net iets anders zijn gemixt ben je ook al de lul. Kortom idd wat Wormaap zegt, heel lastig zelf te maken met phase cancelation, getuige ook de ontelbare slechte Do It Yourself acapellas op innernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 20:40:
Daarnaast stond een of andere dikke vette pakistaan z'n bruiloftmicrofoon achter me te testen.
:D :') _O-

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Zat net met een collega te kletsen over audio en die kwam echt met de grootste audio onzin op de proppen die mensen je soms aansmeren:

http://hifi-advice.com/KingRex-unanimous-review.html
en
http://www.audiostream.co...nd-diamond-ethernet-cable

Een USB kabel en een netwerkkabel die je audiokwaliteit zouden verbeteren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
"The KingRex UArt USB Y-cable is the best USB cable I have heard"

Weet je, ik kan serieus boos worden om zulke uitspraken.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
fakking 400 pleuro veur een fakking USB kabel???

"the music loses its electronic signature, becomes more soothing and emotional and the sound becomes room-filling, with imaging becoming both wider and deeper. You won't believe your ears. Highly recommended!"

wat een lousy leugenaar gewoon, ik pleit voor een belachelijk-maak-actie van die website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Wat een bullshit. Ongelofelijk... Audiofielen gaan echt te ver.
Ik snap heus wel dat er hoorbare dan wel meetbare verschillen zitten tussen audiokabels van 5 euro of van 100 euro.

Ik geloof ook echt dat top of the bill platenspelers van > 2500 goed spul is.

Maar deze usb kabel slaat echt alles.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8319146/UFO.jpg

[edit]
MAar nu even de feiten... Ik ben niet zo technisch onderlegd, maar:
Signaal over USB is digitaal... digitaal zijn enkel strings van enen en nullen... Hoe kan je dan in godsnaam beter geluid krijgen door gebruik van andere usb kabels?

[ Voor 24% gewijzigd door Dacide op 02-05-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gais! Daar is een topic voor waar je naar hartenlust dat soort sukkels belachelijk kan verklaren.
zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Wormaap schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:36:
[...]

Dat is vrij simpel, het gaat namelijk eigenlijk niet fatsoenlijk. Je kan alleen het mid-kanaal gebruiken (even ergens een mid/side plugin fixen als die niet in je DAW zit), dan valt veel al weg. Maar dan hou je nog steeds kicks, snares, (delen van) synths over. Al het andere dat je kan doen doet ook afbreuk aan je vocal.
Het enige dat enigszins kans heeft om te werken is een karaokeversie van het nummer pakken, daar de polariteit van omdraaien (vaak phase reverse genoemd, al is dat niet 100% correct) en die op gelijk volume eroverheenmixen. Dan cancellen de twee instrumentale tracks elkaar uit (want de polariteit is omgedraaid, dus een piek in het origineel valt samen met een dal in de instrumental en alleen het verschil blijft over. In dit geval de vocal dus). Maar dat werkt ook vaker niet dan wel, omdat karaoke- en instrumentale versies vaak nét iets anders gemixt en gemasterd zijn.
Wow bedankt voor deze informatie, dit maak mij het weer een stuk duidelijker hoe het in elkaar steekt. Weer wat geleerd op deze vrijdagmiddag :D
apNia schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 23:10:
Ja ik had al gezocht naar een instrumental van die plaat, maar niet te vinden. En je wilt beide tracks qua instrumentals echt EXACT hetzelfde hebben. Dat wilt zeggen dat je met mp3s al snel de lul bent ivm artifacts. Maar als beide net iets anders zijn gemixt ben je ook al de lul. Kortom idd wat Wormaap zegt, heel lastig zelf te maken met phase cancelation, getuige ook de ontelbare slechte Do It Yourself acapellas op innernet.
Ja inderdaad, ik wist helemaal niet dat het allemaal zo nauw steekt. Op youtube zie je dan wel filmpjes hoe je eventueel een acapela kan maken, maar inderdaad het word nooit clean. Wat ik dus zelf ook al enigszins had ondervonden.

Beiden in ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik zou wel opzoek gaan naar een acapela. Anders kijk ik wel wat ik zonder acapela kan bereiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dacide schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:35:
Wat een bullshit. Ongelofelijk... Audiofielen gaan echt te ver.
Ik snap heus wel dat er hoorbare dan wel meetbare verschillen zitten tussen audiokabels van 5 euro of van 100 euro.

Ik geloof ook echt dat top of the bill platenspelers van > 2500 goed spul is.

Maar deze usb kabel slaat echt alles.

[afbeelding]

[edit]
MAar nu even de feiten... Ik ben niet zo technisch onderlegd, maar:
Signaal over USB is digitaal... digitaal zijn enkel strings van enen en nullen... Hoe kan je dan in godsnaam beter geluid krijgen door gebruik van andere usb kabels?
De discussie die eronder ontstaat bij de ethernetkabel is niet te geloven ook. Men verdedigt het door te zeggen dat slechte kabels het signaal verstoren, wat waar is, maar in het geval van datakabels een compleet ander resultaat geeft als bij audio. Het TCP/IP protocol poogt gewoon nog een keer de boel te versturen, tot het gewoon aankomt. Je hoort de audio, of niet. I could be wrong here, maar ik vind het echt misselijkmakend hoeveel het goed geluld wordt in de comments.

Van een hele andere orde, ik ga morgen in een andere zaak speakers testen. Ik merkte dat mijn genre (scheel gecompressde drum & bass) zich niet echt leent om de details goed te horen. Hebben jullie geen mooie aanraders die dit wel doen? Uiteraard gaarne beschikbaar in een lossless formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
apNia schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:55:
Van een hele andere orde, ik ga morgen in een andere zaak speakers testen. Ik merkte dat mijn genre (scheel gecompressde drum & bass) zich niet echt leent om de details goed te horen. Hebben jullie geen mooie aanraders die dit wel doen? Uiteraard gaarne beschikbaar in een lossless formaat.
In hifi zaken zie ik altijd het album 'The Nightfly' van Donald Fagen voorbijkomen. Erg gedetailleerd en clean gemastered, alleen klinkt de mix in mijn oren een beetje saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:55:
[...]

Waar ga je luisteren en hoe laat? Dan ga ik even mee om een paar microfoons te testen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
kaos- schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:15:
[...]

Waar ga je luisteren en hoe laat? Dan ga ik even mee om een paar microfoons te testen.
Ik kom ook wel, gezellig PA systems testen met kaos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:24
Het grote 'Audiofiele' muziek topic bespreekt 'audiofiele muziek', ik denk dat je daar dus best iets leuks bij kunt vinden.

Phaeleh heeft hele mooie producties met erg veel detail, en van hem is het meeste ook in lossless beschikbaar. Is post-dubstep/chill-out achtige muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Audiofiele muziek bestaat niet, net zoals dat 400,- kostende USB kabels je geen beter geluid geven dan eentje van het onderdelenhuis.

Als je punk mixt, ben je juist goed bezig als je ruig met veel ruis en lo-fi afmixt, als je Michael Bolton wilt mixen is clean juist weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

kaos- schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:15:
[...]

Hahahahahahah zat hier hardop lachen op 't werk :D
vlaaing peerd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:43:
Audiofiele muziek bestaat niet, net zoals dat 400,- kostende USB kabels je geen beter geluid geven dan eentje van het onderdelenhuis.

Als je punk mixt, ben je juist goed bezig als je ruig met veel ruis en lo-fi afmixt, als je Michael Bolton wilt mixen is clean juist weer beter.
Maar vind je dat ik juist naar Noisia/mefjus platen moet luisteren om ze te beoordelen? Of ben ik beter af genoemde tracks te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

@ ApNia: Vooral testen met een album/tracks die je erg goed kent en in de stijl van je eigen producties. Zorg voor een fatsoenlijke kwaliteit (minder dan FLAC of WAV doen we niet). Omdat veel DnB overcompressed is kan je wellicht voor de oudere Prodigy gaan, (Jilted generation bijv).

Als je met een direstraits of pinkfloyd cd gaat luisteren voor een monitor waar je drum n bass op gaat maken, dan kom je snel bedrohgen uit natuurlijk. Ben benieuwd waar je voor gaat.

Als laatste tip, zorg dat je zelf de controls in handen hebt, dat gezeur met volume verschillen "deze is beter" is tenenkrommend. Vervelende ervaring ook. Kneiers!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Ongelooflijk dit, vanmiddag aan begonnen aangezien ik een melodie in mn kop had. Dus gelijk maar uitgewerkt in de hoop dat het zou lukken, nu een paar uur verder en ik heb een volledige track....

Dit is weer totaal anders, house/dance dit maal. Is het wat? Ik vind zelf dat er nog veel verbeterd kan worden aan de build up, de drop zelf zit wel aardig goed volgensmij. Alleen nog een nette mix maarja dat gaat weer veel tijd kosten, as always -.-'

Linkju voor de geïnteresseerden : https://soundcloud.com/patrykmoj/patty-id-g-housaaa/s-ghHUP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

@Gangstahh Dude, helemaal niet slecht voor het genre!beetje aankleden met details en klaar.. (alhoewel de stijl niet de mijne is, niet verkeerd, petje af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
millman schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:00:
@Gangstahh Dude, helemaal niet slecht voor het genre!beetje aankleden met details en klaar.. (alhoewel de stijl niet de mijne is, niet verkeerd, petje af)
Thanks Millman! Dit waardeer ik zeer! Ja klopt ik moet het idd nog een beetje aankleden en de mix goed maken. Maarja dat komt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahahaha, the rubber band-pass :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ha lekker, rednecktweaks!

Maar nu even muziek van totaal andere orde, gezien het vele digitale/electronische geweld in dit topic . Ik ben bezig voor een maat zijn fusionjazz project te mixen. Allemaal ingespeelde echte instrumenten, geen samples e.d. Wat rommelig gedrumd en met maar 5 mics opgenomen weliswaar, maar vond het wel een geslaagd project moet ik zeggen. Wat vinden de ervaren mixers en masteraars van mijn basismix? Ik hoor graag van jullie!

[Soundcloud: http://soundcloud.com/millman-1/553-premix-5]

Zijn er mensen van de jonge garde die nog echte muziek kunnen waarderen :P ? Ben benieuwd!

[ Voor 16% gewijzigd door millman op 03-05-2014 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
millman schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 02:40:

Maar nu even muziek van totaal andere orde, gezien het vele digitale/electronische geweld in dit topic . Ik ben bezig voor een maat zijn fusionjazz project te mixen. Allemaal ingespeelde echte instrumenten, geen samples e.d. Wat rommelig gedrumd en met maar 5 mics opgenomen weliswaar, maar vond het wel een geslaagd project moet ik zeggen. Wat vinden de ervaren mixers en masteraars van mijn basismix? Ik hoor graag van jullie!

[audio]

Zijn er mensen van de jonge garde die nog echte muziek kunnen waarderen :P ? Ben benieuwd!
Volgens mij ben ik de enige tiener hier, en ja, dit soort muziek kan ik erg waarderen :+
Naast EDM luister ik ook veel naar jazz, denk aan artiesten als Badbadnotgood en Dave Brubeck.

Over de mixdown kan ik niet veel zeggen, daar ben ik nog te nooby voor, maar in mijn oren klinkt het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@millman
Opnemen met een beperkt aantal microfoons is altijd een uitdaging. Dus in dat opzicht denk ik dat je het netjes hebt gedaan. Waar je op kan letten is dat de mix aan de doffe kant klinkt. Ook hoor je dat de muzikanten niet constant spelen dus zul je daar in je mix ook rekening mee moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of dit het juiste topic hiervoor is. Maar heb weinig zin om er een voor te openen.

Anyhow, ik heb momenteel de volgende situatie. Macbook Pro rechtstreeks aangesloten op een M-Audio AV40 set.
Nu ben ik daar wel vrij tevreden van. Enkel zou ik wel een bassboost kunnen appreciëren. De Lows komen er amper uit. M-Audio heeft zelf de SBX10, maar die heb je niet voor minder dan 300€, en dat vind'k toch wel wat veel. Is er iets gelijkaardig voor niet meer dan 100€ dat toch nog een degelijke kwaliteit kan geven? Ik weet niet echt waar naar te zoeken.. Weet zelfs niet of 100€ realistisch is.

All help appreciated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Jippie nieuwe vriendjes erbij! Adam F7's gekocht vandaag. Getest direct naar de A7X. En hoewel het verschil hoorbaar is kon het voor mij niet een verschil van 400 euro goedpraten. Zeer content :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bgMWd0M.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door apNia op 03-05-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:47:
@millman
Opnemen met een beperkt aantal microfoons is altijd een uitdaging. Dus in dat opzicht denk ik dat je het netjes hebt gedaan. Waar je op kan letten is dat de mix aan de doffe kant klinkt. Ook hoor je dat de muzikanten niet constant spelen dus zul je daar in je mix ook rekening mee moeten houden.
Kan je mij uitleggen hoe ik daar in de mix rekening mee kan houden? Het blijft rommelig totdat je t in een grid zet en met elastic audio aan de slag gaat, en daarna de vele overspraak wegknippen, alles rechtzetten... daar pas ik voor (livegevoel mocht behouden blijven).Qua dofheid, ik zal daar nog wel een en ander aan doen uiteraard, beetje luie oren, dus moet ff een frisse ochtend ermee aan de slag, merk toch dat ik met frisse oren vele malen meer hoor dan aan t eind van een dag. Bedankt voor de tips alvast iig!

@ ApNia, *O* oOo Genieten kerel, ik zie naast je Adams ook een Virus C tabletop? Ben benieuwd naar nieuw materiaal van je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Mooie monitors apNia, jij had toch ook KRK's? Hoe vergelijken ze?

Ik heb ook nieuw materiaal:

Commerciële troep :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

millman >> Virus Ti is 't :)

2mb >> Ik heb ook KRK RP5s, op zich precies wat je er van verwacht: meer detail en ivm de 5" naar 7" upgrade ook een diepere sub. Die begin ik rond 30hz te horen/voelen ipv 50hz bij de RP5's. Daarbij heb ik 't idee dat hoog gewoon iets crispier is. Niet het idee dat ik daar ineens magisch veel betere tracks van ga maken, maar het is wel fijn. Zou iig een beginner, unlike some here, KRK's niet afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die speakers zal je pas na een paar weken gaan kennen en dan merk je hoeveel je ermee vooruit bent gegaan.
En voor beginners zijn Krk's zeker niet slecht. Want wat dat betreft is de persoon achter de knoppen vaak de zwakste schakel in het geheel. En als je bijleert dan ga je vanzelf wel op zoek naar wat beters als je merkt dat qua kennis op nivo bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

En wat is nou de deal met stereo onderscheiding, dat dat beter zou zijn bij bepaalde speakers. Ik heb dat bij deze speakers ook dat het me opvalt "oh dit is links, dit is rechts." Maar is dat gewoon niet meer detail = meer duidelijkheid waar het vandaan komt? Of is er een bepaalde techniek die dat nou bevordert? Soms heb ik namelijk ook wel het idee dat het verkoop blabla is.

[ Voor 13% gewijzigd door apNia op 04-05-2014 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
millman schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 02:40:

[audio]

Verbazend lekkere spreiding en definitie per instrument met zo weinig mics. Maarja, in de seventies deden ze hele platen zo :)

Wat was je opstelling precies met die microfoons? Ik hoor toetsen, gitaar, bas, iets van xylofoon, drums en volgens mij nog een gitaar. Dat je dan met die 5 microfoons en de toetsen en de xylofoon mooi gespreid krijgt en de rest ook nog een plek kan geven heb ik nog niet helemaal in mijn hoofd uitgepuzzeld :?
Pagina: 1 ... 85 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.