Hahaha dit is een oudje van mij uit 1998, echt vreselijk. Was toen net een half jaartje bezig met Fasttracker.
Later ging het wel iets beter in '99
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat is inderdaad wel een tof nummer! Ik zal eens meer van die gast checkenMrOmegaForce schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:47:
Even een vraagje voor de sound designers onder ons.
[video]
Hoe zou je de plucks in dit intro kunnen maken? Ik heb het geprobeerd met redelijk standaard trance plucks en een compressor voor dat randje attack, maar ik krijg het toch niet zo crispy als hier.
Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe je zoiets arrangeert. Iemand daar tips voor?
@gangstah
Denk dat dit je wel aanspreekt, ik vind het persoonlijk vet klinken!
[video]
Haha goed nummer welMrOmegaForce schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:35:
[...]
Het geheel klinkt inderdaad een beetje cliché, mijn excuses hiervoor![]()
Ik was zelf vooral fan van de Juno achtige stabjes in het begin, daarom ben ik doorgegaan met de track.
[...]
Ik ben er inderdaad net achter gekomen dat ik Drum and Bass zonder bass heb gemaakt![]()
Ik zal het idee van de sub voortzetten en kijken of ik deze track kan afmaken!
Ik was laatst door mijn export map aan het bladeren en kwam deze track van 2 jaar terug tegen:
https://copy.com/HldyWddYG6F7
Dit heb ik ooit gemaakt voor een viering op school samen met een paar andere gasten. De samenwerking verliep voor geen meter, dus heb ik 5 minuten voordat we op moesten dit snel in elkaar geflanst. Die andere gasten waren allemaal supercontent met het nummer maar ik stond me daar kapot te schamen...
Hebben jullie nog meer van dit soort beschamend oude tracks van jezelf?
Now is your change to show the world
Dat eerste nummer is vanaf 1:45 nog best awesome, interessant ritmeapNia schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:17:
Hahaha dit is een oudje van mij uit 1998, echt vreselijk. Was toen net een half jaartje bezig met Fasttracker.
[video]
[video]
MrOmegaForce schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:02:
offtopic:
Last words: Vergeet Bennie Hill neger! Less MC!
Ik begrijp dat de Ti nogal krap in zijn jasje zit met gebruik van de USB poort. Misschien dat Studio One zich daarin verslikt. Werken andere VST's wel goed?apNia schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:30:
Nu krijg ik weer een bluescreen als ik m'n Virus TI VST er in sleep. Meer Studio One gebruikers die daar last van hebben hier?
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Hahahaha dammit, ik dacht misschien ben je een bekende van vroegah
Had het voorheen met Massive. Er was een instantie van Massive en die liet de hele zooi op z'n giegel gaan. Ik heb toen avonden achtereenvolgens er aan gezeten om A] het project terug te krijgen en B] om de patch op de een of andere manier weer in een werkende versie te krijgenmekkieboek schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:30:
[...]
Ik begrijp dat de Ti nogal krap in zijn jasje zit met gebruik van de USB poort. Misschien dat Studio One zich daarin verslikt. Werken andere VST's wel goed?
You don't need eyes to see, you need vision
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Correctie : Zo geweldig is het wel.apNia schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:57:
2mb > Wat is er mis met Windows? Op m'n werk zit ik met een Mac, en zo geweldig is het niet
Ja die discussie zal nooit ophouden ben ik bang voor. Piet rijdt in een BMW, Sjaak in een Volvo, kwestie van smaak, portemonnee, ervaringen, etc totaal onbelangrijk voor het einddoel iigapNia schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:29:
Elk heeft z'n voors en tegens. Maar als mensen doen alsof het veel beter is dan Windows moet ik altijd een beetje overgeven in m'n mond.
Verwijderd
Nou dan kan preset V199 van mijn Kaossilator Pro wel de vuilnisbak in2mb schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:27:
... En als je geluk hebt blijft je systeem hangen tijdens het afspelen, dan heb je een gratis audio effect
2mb schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:27:
Windows is met name geschikt voor producers van hardcore. De instabiliteit, paniek en frustratie van Windows kan dan effectief worden ingezet in je tracks. En als je geluk hebt blijft je systeem hangen tijdens het afspelen, dan heb je een gratis audio effect
2mb schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:27:
Windows is met name geschikt voor producers van hardcore. De instabiliteit, paniek en frustratie van Windows kan dan effectief worden ingezet in je tracks. En als je geluk hebt blijft je systeem hangen tijdens het afspelen, dan heb je een gratis audio effect
kaos- schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:15:
[...]
Correctie : Zo geweldig is het wel.![]()
Thuis heb ik ook een W7 machine staan, maar op werk zou ik niet anders willen (grafische sector).
We will be right back with Manny_Moare !
Verwijderd
Probeer daar nog eens maar drijvers voor te vinden.apNia schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:06:
Schijnt dat OS/2 als een zonnetje draait.
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:38:
[...]
Probeer daar nog eens maar drijvers voor te vinden.
Matras ervoor?vlaaing peerd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:32:
Iemand tips om een (slaapkamer)deur te isoleren zonder er een complete kluis van te maken of honderden roebels te spenderen?
Ga over naar een nieuwe woning waar eigenlijk al het geluid uit de studio via de deur lekt.
Vrouwlief moet natuurlijk ook's wat rust kunnen krijgen.
Headphones gebruiken?vlaaing peerd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:09:
ik heb een huisolifant en die is groter dan een matras, dus die ervoor gezet, maar nog komt het geluid er doorheen.
Verder iemand nog estethisch aanvaardbaardere tips?
Vrouwlief moet natuurlijk ook een schappelijk interieur hebben.
meh, ik heb geen actieve monitors gekocht om headphones te gaan gebruiken.
Dat vind ik aanvankelijk ook de beste optie, vrouwen zijn over het algemeen erg home-producer-onvriendelijke wezens, maarja...Of vrouwlief de deur uit![]()
Vrouwlief heeft geen vriendinnen waarmee ze kan shoppenvlaaing peerd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:47:
[...]
meh, ik heb geen actieve monitors gekocht om headphones te gaan gebruiken.
[...]
Dat vind ik aanvankelijk ook de beste optie, vrouwen zijn over het algemeen erg home-producer-onvriendelijke wezens, maarja...
vrouwlief moet natuurlijk ook een dak boven haar hoofd hebben.
Ben de afgelopen tijd bij twee mensen van marktplaats wat 2ehands gear wezen afhalen en toevallig hadden allebei een volledige kamer-in-kamer gebouwd, met gescheiden binnenwanden en dito plafond, dubbele deur, dubbel luik naar buitenraam, dat soort dingen. En gewoon huizen in een standaard woonwijk. Al hadden ze volgens mij geen van beiden een zwevende vloer zodat je toch weer een lek hebt, maar goed, toch wel deftig werkvlaaing peerd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:32:
Iemand tips om een (slaapkamer)deur te isoleren zonder er een complete kluis van te maken of honderden roebels te spenderen?
[ Voor 29% gewijzigd door Wormaap op 25-04-2014 22:02 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ja, zoiets bedoel ik eigenlijk. Soms worden nieuwe appartementen (type: veel te duur) daarvan voorzien. Een of andere isolerende onderlaag en daarop een gegoten bovenvloer. Tegen loopgeluiden enzo.Wormaap schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 22:01:
Tenzij je een betonvloer zwevend plaatst kun je het beter bij een normale vloer houden.
Verwijderd
Hoppa, kreeg zojuist een bericht. De speakers zijn toch nog niet verkocht. Ik neem ze dus over. Het wordt nagenoeg een blinde koop (mag ze wel eerst testen offcourse). Maar mochten te 'zwaar' zijn danwel 'bass heavy" op mijn zolder. Dan kan ik altijd nog de akoestiek verbeteren... En anders krijg ik ze echt wel weer verkocht.apNia schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:30:
Dacide > Holy shit dat is wel scherp geprijsd. Ik heb geen weet van Mackie's though, maar ze lijken in de mid-top tier te zitten met zo'n 700 per stuk aan nieuwprijs. Ik zit zelf ook een beetje rond te kijken en heb vooral de Adam A7X en goedkopere F7 op het oog. Wat je wel vaak hoort is dat je ook niet te groot wilt gaan voor je ruimte, en die Mackie's lijken wel dikzakken. Stond mij bij dat je een vrij kleine zolderruimte had? Verder er ook geen weet van hoor (moet je bij peerd zijn), maar wellicht iets om in gedachte te houden.
Dat is gewoon een fucking koopje. Geniet ervan man, dat zijn echt hele puike monitoren.Dacide schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:02:
[...]
Ze zijn een paar maanden in gebruik geweest (minder dan 200 uur) en ik kan ze voor 590 (set) overkopen. Niet verkeerd voor een setje Mackie's Hr824 mk2.
[ Voor 14% gewijzigd door Dacide op 29-04-2014 14:58 ]
Thanks, ik zal vanvond ook ff kijken op ik het kan vinden. Een dikke deur met wat rubberen strips lijkt me nog niet een al te dure oplossing.Wormaap schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 22:01:
Een zwevende vloer is zeker niet altijd de juiste keuze. Sterker nog, een zwevende vloer is meestal níet de juiste keuze. Een houten zwevende vloer gaat vooral resoneren. Tenzij je een betonvloer zwevend plaatst kun je het beter bij een normale vloer houden.
Bron: 'Home Recording Studio: Build it Like the Pros' door Rod Gervais.
Daar staan trouwens ook tips voor het maken van een deur in. Dat komt inderdaad vooral neer op je deur zo zwaar mogelijk maken en zorgen dat alle kieren luchtdicht zijn. Als ik wat meer tijd heb zal ik het stuk even opzoeken en kijken of er nog interessante zaken bij staan.
No offence, maar als je zelf niet eens weet waar je mee bezig bent, wat is het hele nut dan nog?gangstahh schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:43:
Of het is dikke en dikke bagger of het is gewoon masterIk weet zelf niet eens zo goed wat ik hier nu van moet vinden. Het is een beetje duister maar ook weer heel apart en leip.
ik wil niet eikelen... want chiel=hardstyle en das ook vaag.. maar wat je nu heb geproduceert..gangstahh schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:43:
hello loite!
. Maar in eens had ik toch iets van een beat, gaarne jullie mening hier over :
We will be right back with Manny_Moare !
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2014 00:12 ]
Thx man!gangstahh schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:43:
hello loite!
Ik zag een remix contest staan ik dacht; ja hier ga ik proberen aan mee te doen, alleen kon ik er echt helemaal niks mee aangezien het niet mijn ding was/is. Maar in eens had ik toch iets van een beat, gaarne jullie mening hier over :
LINK : https://soundcloud.com/pa...-remixcontestieks/s-nbNeM
Of het is dikke en dikke bagger of het is gewoon masterIk weet zelf niet eens zo goed wat ik hier nu van moet vinden. Het is een beetje duister maar ook weer heel apart en leip.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Het eerste gedeelte vd track kan ik an sich best waarderen. Zeker niet mijn cup of tea. Maar ook zeker niet zo extreem wazig hoor. Doet me in de verste verte denken aan de oude aphex twin in combinatie met een dosis noise/crack beat etc. |(Vooral als die kick drum los gaat)gangstahh schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:43:
hello loite!
Ik zag een remix contest staan ik dacht; ja hier ga ik proberen aan mee te doen, alleen kon ik er echt helemaal niks mee aangezien het niet mijn ding was/is. Maar in eens had ik toch iets van een beat, gaarne jullie mening hier over :
LINK : https://soundcloud.com/pa...-remixcontestieks/s-nbNeM
Geen dank, hahah!
nice man, zal die gasten eens cheken ben wel benieuwd!Dacide schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:35:
[...]
Het eerste gedeelte vd track kan ik an sich best waarderen. Zeker niet mijn cup of tea. Maar ook zeker niet zo extreem wazig hoor. Doet me in de verste verte denken aan de oude aphex twin in combinatie met een dosis noise/crack beat etc. |(Vooral als die kick drum los gaat)
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:40:
Eindelijk een track waar ik wat langer aan heb gewerkt.
Allemaal gemaakt met random samples in FL Studio :
[video]
Tips om mijn werk te verbeteren zijn van harte welkom zoals altijd.
[ Voor 49% gewijzigd door kaos001 op 01-05-2014 15:45 ]
Die break op 2:50 is wel bijzonder. Al kost het wel enig geduld om tot zover te blijven luisterenVerwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:40:
Eindelijk een track waar ik wat langer aan heb gewerkt.
Dat is vrij simpel, het gaat namelijk eigenlijk niet fatsoenlijk. Je kan alleen het mid-kanaal gebruiken (even ergens een mid/side plugin fixen als die niet in je DAW zit), dan valt veel al weg. Maar dan hou je nog steeds kicks, snares, (delen van) synths over. Al het andere dat je kan doen doet ook afbreuk aan je vocal.gangstahh schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:10:
Iets anders:
Heeft iemand van jullie ervaring met vocals uit een track halen, dus als het ware een acapela maken?
Ik wil namelijk een remixje maken van dit nummer : https://www.youtube.com/watch?v=_svUgH7vWkQ
Ik heb al verscheiden manieren geprobeerd, maar het wil me maar niet lukken... heeft iemand hier daar ervaring mee en een goede manier weet om die vocals te scheiden van de beat?
En ja google is je beste vriend, maar ik heb al een aantal manieren geprobeerd, maar het lukt me gewoon niet
apNia schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 20:40:
Daarnaast stond een of andere dikke vette pakistaan z'n bruiloftmicrofoon achter me te testen.
[ Voor 24% gewijzigd door Dacide op 02-05-2014 11:36 ]
Verwijderd
Wow bedankt voor deze informatie, dit maak mij het weer een stuk duidelijker hoe het in elkaar steekt. Weer wat geleerd op deze vrijdagmiddagWormaap schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:36:
[...]
Dat is vrij simpel, het gaat namelijk eigenlijk niet fatsoenlijk. Je kan alleen het mid-kanaal gebruiken (even ergens een mid/side plugin fixen als die niet in je DAW zit), dan valt veel al weg. Maar dan hou je nog steeds kicks, snares, (delen van) synths over. Al het andere dat je kan doen doet ook afbreuk aan je vocal.
Het enige dat enigszins kans heeft om te werken is een karaokeversie van het nummer pakken, daar de polariteit van omdraaien (vaak phase reverse genoemd, al is dat niet 100% correct) en die op gelijk volume eroverheenmixen. Dan cancellen de twee instrumentale tracks elkaar uit (want de polariteit is omgedraaid, dus een piek in het origineel valt samen met een dal in de instrumental en alleen het verschil blijft over. In dit geval de vocal dus). Maar dat werkt ook vaker niet dan wel, omdat karaoke- en instrumentale versies vaak nét iets anders gemixt en gemasterd zijn.
Ja inderdaad, ik wist helemaal niet dat het allemaal zo nauw steekt. Op youtube zie je dan wel filmpjes hoe je eventueel een acapela kan maken, maar inderdaad het word nooit clean. Wat ik dus zelf ook al enigszins had ondervonden.apNia schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 23:10:
Ja ik had al gezocht naar een instrumental van die plaat, maar niet te vinden. En je wilt beide tracks qua instrumentals echt EXACT hetzelfde hebben. Dat wilt zeggen dat je met mp3s al snel de lul bent ivm artifacts. Maar als beide net iets anders zijn gemixt ben je ook al de lul. Kortom idd wat Wormaap zegt, heel lastig zelf te maken met phase cancelation, getuige ook de ontelbare slechte Do It Yourself acapellas op innernet.
De discussie die eronder ontstaat bij de ethernetkabel is niet te geloven ook. Men verdedigt het door te zeggen dat slechte kabels het signaal verstoren, wat waar is, maar in het geval van datakabels een compleet ander resultaat geeft als bij audio. Het TCP/IP protocol poogt gewoon nog een keer de boel te versturen, tot het gewoon aankomt. Je hoort de audio, of niet. I could be wrong here, maar ik vind het echt misselijkmakend hoeveel het goed geluld wordt in de comments.Dacide schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:35:
Wat een bullshit. Ongelofelijk... Audiofielen gaan echt te ver.
Ik snap heus wel dat er hoorbare dan wel meetbare verschillen zitten tussen audiokabels van 5 euro of van 100 euro.
Ik geloof ook echt dat top of the bill platenspelers van > 2500 goed spul is.
Maar deze usb kabel slaat echt alles.
[afbeelding]
[edit]
MAar nu even de feiten... Ik ben niet zo technisch onderlegd, maar:
Signaal over USB is digitaal... digitaal zijn enkel strings van enen en nullen... Hoe kan je dan in godsnaam beter geluid krijgen door gebruik van andere usb kabels?
In hifi zaken zie ik altijd het album 'The Nightfly' van Donald Fagen voorbijkomen. Erg gedetailleerd en clean gemastered, alleen klinkt de mix in mijn oren een beetje saai.apNia schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:55:
Van een hele andere orde, ik ga morgen in een andere zaak speakers testen. Ik merkte dat mijn genre (scheel gecompressde drum & bass) zich niet echt leent om de details goed te horen. Hebben jullie geen mooie aanraders die dit wel doen? Uiteraard gaarne beschikbaar in een lossless formaat.
Waar ga je luisteren en hoe laat? Dan ga ik even mee om een paar microfoons te testen.apNia schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:55:
[...]
Van een hele andere orde, ik ga morgen in een andere zaak speakers testen. Ik merkte dat mijn genre (scheel gecompressde drum & bass) zich niet echt leent om de details goed te horen. Hebben jullie geen mooie aanraders die dit wel doen? Uiteraard gaarne beschikbaar in een lossless formaat.
Ik kom ook wel, gezellig PA systems testen met kaos!kaos- schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:15:
[...]
Waar ga je luisteren en hoe laat? Dan ga ik even mee om een paar microfoons te testen.
Hahahahahahah zat hier hardop lachen op 't werkkaos- schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:15:
[...]
Waar ga je luisteren en hoe laat? Dan ga ik even mee om een paar microfoons te testen.
Maar vind je dat ik juist naar Noisia/mefjus platen moet luisteren om ze te beoordelen? Of ben ik beter af genoemde tracks te checken?vlaaing peerd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:43:
Audiofiele muziek bestaat niet, net zoals dat 400,- kostende USB kabels je geen beter geluid geven dan eentje van het onderdelenhuis.
Als je punk mixt, ben je juist goed bezig als je ruig met veel ruis en lo-fi afmixt, als je Michael Bolton wilt mixen is clean juist weer beter.
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Thanks Millman! Dit waardeer ik zeer! Ja klopt ik moet het idd nog een beetje aankleden en de mix goed maken. Maarja dat komt welmillman schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:00:
@Gangstahh Dude, helemaal niet slecht voor het genre!beetje aankleden met details en klaar.. (alhoewel de stijl niet de mijne is, niet verkeerd, petje af)
[ Voor 16% gewijzigd door millman op 03-05-2014 04:06 ]
Volgens mij ben ik de enige tiener hier, en ja, dit soort muziek kan ik erg waarderenmillman schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 02:40:
Ha lekker, rednecktweaks!
Maar nu even muziek van totaal andere orde, gezien het vele digitale/electronische geweld in dit topic . Ik ben bezig voor een maat zijn fusionjazz project te mixen. Allemaal ingespeelde echte instrumenten, geen samples e.d. Wat rommelig gedrumd en met maar 5 mics opgenomen weliswaar, maar vond het wel een geslaagd project moet ik zeggen. Wat vinden de ervaren mixers en masteraars van mijn basismix? Ik hoor graag van jullie!
[audio]
Zijn er mensen van de jonge garde die nog echte muziek kunnen waarderen? Ben benieuwd!
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 57% gewijzigd door apNia op 03-05-2014 17:48 ]
Kan je mij uitleggen hoe ik daar in de mix rekening mee kan houden? Het blijft rommelig totdat je t in een grid zet en met elastic audio aan de slag gaat, en daarna de vele overspraak wegknippen, alles rechtzetten... daar pas ik voor (livegevoel mocht behouden blijven).Qua dofheid, ik zal daar nog wel een en ander aan doen uiteraard, beetje luie oren, dus moet ff een frisse ochtend ermee aan de slag, merk toch dat ik met frisse oren vele malen meer hoor dan aan t eind van een dag. Bedankt voor de tips alvast iig!Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:47:
@millman
Opnemen met een beperkt aantal microfoons is altijd een uitdaging. Dus in dat opzicht denk ik dat je het netjes hebt gedaan. Waar je op kan letten is dat de mix aan de doffe kant klinkt. Ook hoor je dat de muzikanten niet constant spelen dus zul je daar in je mix ook rekening mee moeten houden.
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door apNia op 04-05-2014 00:26 ]
Verbazend lekkere spreiding en definitie per instrument met zo weinig mics. Maarja, in de seventies deden ze hele platen zomillman schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 02:40:
Ha lekker, rednecktweaks!
Maar nu even muziek van totaal andere orde, gezien het vele digitale/electronische geweld in dit topic . Ik ben bezig voor een maat zijn fusionjazz project te mixen. Allemaal ingespeelde echte instrumenten, geen samples e.d. Wat rommelig gedrumd en met maar 5 mics opgenomen weliswaar, maar vond het wel een geslaagd project moet ik zeggen. Wat vinden de ervaren mixers en masteraars van mijn basismix? Ik hoor graag van jullie!
[audio]
Zijn er mensen van de jonge garde die nog echte muziek kunnen waarderen? Ben benieuwd!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq