Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.223 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Dont wrap your head around it! De drums zijn met 5 mics opgenomen, de rest spoor voor spoor. Is maar 1 muziekant :) maar vooral de overspraak op drummics is drama. Heb de kick wel kunnen cleanen met een gate, maar de rest... Pfffff... Ben overigens niet bij de opnames geweest, heb een zooitje sporen gekregen, dat was t..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@millman
Da's juist de uitdaging om er alles uit te halen en jezelf te verrassen hoeveel je er nog van kan maken. Zelfs als zoiets faliekant mislukt (wat hier niet het geval is) dan leer je er nog van.
Extreme EQ, multi-band compressie, gate via side-chain aansturen en andere smerige trucjes kan je dan allemaal eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Side chain gating... ik was er zelf nooit op gekomen! Ben benieuwd wat ik er verder nog van kan maken, heb weinig theoretische kennis (alles zelf geleerd). Kan je mij overigens vertellen waar de 'dofheid zich in uit? Moeten de drums frisser, of mag de rest nog beter eq'd worden.. Ik dacht dat de algemene eq scheiding in de basis al wel ok was, maar hoor graag de mening van geoefende luisteraars

Verder een vraag over stereoplaatsing. Degene die deze sporen heeft aangeleverd, heeft een handje van maximaal links en maximaal rechts plaatsen van instrumenten ipv maximaal 50% (vaak meerdere instrumenten op een spoor met andere panning). Ik corrigeer dat nu door het betreffende spoor nog een keer mono te plaatsen met 50% gain correctie zodat je voor de feel een meer 'kwart over en kwart voor panning' krijgt, is that the way to go?

Thnx voor de tips weer, eager to learn!

[ Voor 53% gewijzigd door millman op 04-05-2014 04:36 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ah, doh. :) 5 mics voor een drumkit klinkt nog haalbaar. :)

Ik ben zelf bezig met drumtracks van een met 15 microfoons opgenomen kit, gelukkig samen met de drummer, die kan al zijn toms en bekkens beter uit elkaar houden dan ik. Gates en flink eq gebruiken we daar ook zeker, en soms ook met de hand dingen muten. Als je weet dat een microfoon er alleen stond voor een paar bekkens is zo'n ding de rest van de tijd een extra overhead, dat gaten werkt dan niet altijd omdat het verschil tussen gewenste en ongewenste signalen minimaal is, dan wordt het toch knip en mute werk.

Wat moet ik me bij side chain gaten voorstellen? De kick gaten als de snare iets doet ofzo?

Wat betreft je vraag over die stereoplaatsing, zijn die 5 mics als gepande stereo tracks aangeleverd ofzo? Ik zou ze denk ik alle 5 eerst mono maken en dan verder gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Jheroun op 04-05-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
apNia schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 17:43:
Jippie nieuwe vriendjes erbij! Adam F7's gekocht vandaag. Getest direct naar de A7X. En hoewel het verschil hoorbaar is kon het voor mij niet een verschil van 400 euro goedpraten. Zeer content :)

[afbeelding]
Hoppa, mooi man. Heel veel plezier daarmee.
Heb je ook iets aan je kamer gedaan qua akoestiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

No sir, daar zit momenteel een beetje het probleem. De 130hz peak blijft, dus dat is echt m'n kamer. Ik weet alleen bij God niet hoe ik de probleemgebieden lokaliseer, en of er überhaupt dan iets aan te doen is, zonder dat het er afschuwelijk uit gaat zien.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X8Ro6qv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Was al weken op zoek naar een manier om de mollen uit mijn tuin te verjagen. _/-\o_

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ook door een fles schuin in de grond te steken zodat als het waait deze gaat fluiten.
En natuurlijk als je een aantal flessen neemt en ze met verschillenden hoeveelheden water vult kun je zo een vette supersaw bouwen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dit is zo fokking tof O+

[ Voor 11% gewijzigd door apNia op 05-05-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Klassiek mix dilemma:

Op mn monitors (KRK5 G3) vind ik dat er wat meer laag toegevoegd mag worden. Op mn Headphones (Sony MDRv700) klinkt het goed. Laag toevoegen tot het op de KRK's klinkt zoals ik het wil zorgt voor een hoop bass die gewoon niet meer aanhoorbaar is op de headphones..

Ik ben me er van bewust dat die headphones een bass boost geeft, maar ik had het ding nog van toen ik DJ'de, en ik ben er enorm tevreden over.

zijn er trucjes?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je referentie tracks gebruikt waarvan je weet hoe zwaar die in het laag zijn dan kan je ongeveer inschatten hoe ver je kan gaan.
En laag is niet altijd een dikke piek in de EQ erbij draaien maar zorgen dat het spoor waar het laag vandaan moet komen goed in balans is en desnoods het sublaag eraf haalt met een steile hoogdoorlaat filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Alles onder de 35Hz is er al afgehaald via een 4xhp eq, zowel op de master, als op de andere sporen. In de kick heb ik overigens een stuk laag weggehaald op de frequenties van de basslijn (trucje uit een point blank video). Een referentietrack, dat ga ik ffe proberen.

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 14:58
apNia schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:37:
No sir, daar zit momenteel een beetje het probleem. De 130hz peak blijft, dus dat is echt m'n kamer. Ik weet alleen bij God niet hoe ik de probleemgebieden lokaliseer, en of er überhaupt dan iets aan te doen is, zonder dat het er afschuwelijk uit gaat zien.
[afbeelding]
Nice, ik heb die F7's nog nooit gehoord, zou je na een tijdje misschien een review willen plaatsen in de monitortopic? Hebben onze toekomstige speakerzoekers er ook nog wat aan.

Wat die 130hz betreft, is op zich te doen, maar kijk eerst deze zaken ook na:

1. plaats even je speakers heen een weer, iets meer gecentered, verder de kamer in, hoger, lager: blijft die piek? Zoja dan is het mogelijk ook gewoon een onderdeel in de kamer wat meeresoneert (raam, deur, meubel).
2. als het een stuk meubel is, ben je al snel klaar met een paar rubberen noppen, of de lege kasten opvullen.

Ik vermoed dat als het wél aan de kamer ligt, je triangulaire plakken in de bovenhoeken van het plafond , rechthoekige middenop het plafond en een paar wandplaten volstaat, wat op zich best mooi te maken is.

Ik ben zelf nu aan het verhuizen en heb besloten dit nu vanaf het begin goed aan te pakken, heb nu een tapijt bedekte lambrizering gemaakt met heftie isolatie erachter, membraan basstraps erin en golfschuimmeuk waar het kan. Ben benieuwd wat het gaat opleveren.

btw, dit is je 130 hz golf, met de lengtes in meter waar die op een neer gaat, kijk eens of je speaker naar voren of naar achteren plaatsen over die lengtes verschil maakt, zoja, dan kan ik in prncipe met de afmetingen van je kamer exact berekenen waar je het best kan absorben.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5wolF9cEdORMbEnr5jTHUi3a/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Tof peerd, ik ga daar inderdaad even mee aan de slag. Heel erg bedankt. Ik heb dat destijds wel gedaan, zij het een kleine meter, wellicht dat dat niet echt verschil maakt. Ik kreeg in ieder geval het idee dat de muur direct achter m'n PC de boel verergerde. En als ik dan naar voren ga blijft de totale afstand van de afgelegde afstand natuurlijk gelijk, ik als luisteraar verplaats immers ook (de offset verschuift enkel, of zie ik dat verkeerd?)

Wat zijn nog meer best practices om probleemgebieden op te sporen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Hoppa, de deal is rond. Ik kan zaterdag de set Mackie HR824 mk2 ophalen :D

En vrouwlief vertrekt dan voor een weekje naar Griekenland met een vriendin... ik ruik studio tijd ;)

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/eovmct0oj/hr824_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/r629zyvub/hr824_2.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Dacide op 07-05-2014 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:23:
(de offset verschuift enkel, of zie ik dat verkeerd?)
dat klopt, maar de golf begint vanaf je speaker, dus als je schuift kan (als de oorzaak een staande golf is) dit het verschil maken of je juist de golf verdubbelt tegen de achtermuur of juist cancelt.
Wat zijn nog meer best practices om probleemgebieden op te sporen?
je vermoed je voormuur, gooi er's troep achter (bulten kleding, kussens, dekens) , verbetert het dan, dan heb je het gevonden.

Verder zijn de hoeken vaak boosdoeners (die triangeldingen waar ik het over had, helpen dan goed)

Ik ben nu zelf ook met isolatie én trapping bezig, helaas zorgt isolatie ervoor dat er meer bas in de ruimte "gevangen" blijft. Ergo:
Dacide schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:26:

En vrouwlief vertrekt dan voor een weekje naar Griekenland
...dat vrouwlief de deur uitdoen waarschijnlijk de makkelijkste optie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Grinnik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik heb trouwens nog wel een vraagje over speaker groottes..

De mackie's hebben een 8,75 inch driver. Bijna 9 inch dus.

Stel je hebt een compacte ruimte van laten we zeggen 3x4 meter.
In deze ruimte plaats je een set compacte monitoren (5 inch) en een set grotere monitoren (bv de mackies)
Beide speel je af op normaal geluidsniveau (dus niet hard/luid/knallen)

Maakt het in dit geval dan uit hoe groot de drivers zijn? Ook al is die van 8 inch een stuk groter... je speelt hem toch af op hetzelfde volume.

Ik kan goed begrijpen dat als je op een harder/luid volume draait, dat de mackies meer lucht verplaatsen en mogelijk leidt tot problemen met het geluid. Maar is dat ook bij lage volumes?

Ik vergelijk het een beetje met een simpele 1.6 4 cilinder motor VS een dikke 5.0 V8.
Met beide kun je prima op je gemakkie 50 km/h rijden. Maar pas als je het pedaal echt indrukt kom je er achter dat je moeite hebt met de dikke V8 op de weg te houden. In tegenstelling tot de 1.6 4 cilinder... die gaat niet zo hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dacide schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:59:
Ik heb trouwens nog wel een vraagje over speaker groottes..

Maakt het in dit geval dan uit hoe groot de drivers zijn? Ook al is die van 8 inch een stuk groter... je speelt hem toch af op hetzelfde volume.
jep, enkele redenen;

1. kleine kamers hebben meer de neiging om pieken tieten en kutten te veroorzaken, met grotere drivers (en meer laag), ga je meer ellende krijgen.

2. Een speaker is het meest efficient op een bepaald vermogen (meestal tussen de 40 en 90% van het volle vermogen), zet je de speaker te zacht, dan loop je het risico dat de freq response er niet ideaal uitkomt.

3. de scheiding tussen woofer en tweeter is groter, als je bij grotere speakers "nearfield" wilt gaan zitten, hoor je de scheiding.

4. nearfield is an sich al bedoeld om zoveel mogelijk direct van de speaker mee te krijgen en niet van de omgeving, hoe groter de bak, des te minder "nearfield" je kan zitten en kamerproblemen nog meer een rol gaan spelen, die in kleine kamers vaker voorkomt dan in grote kamers.

En...sja, die Mackies hebben nogal wat vermogen, wij heb de eerste versie in onze studio staan...beste rakkers zijn 't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Dank voor deze info...

We gaan het meemaken. Zaterdagmiddag heb ik ze. Dan probeer ik ze een paar weken uit.
Zodra ik een goed beeld heb van mogelijke akoestische tekortkomingen, ga ik een beetje investeren in basis-akoestische aanpassingen. (her en der een basstrap en absorbers). Denk dat ik met een 100 a 150 euro al een heel end kom (qua basis zaken).

De mackies komen waarschijnlijk op mijn bureau te staan (op van die schuim-monitor stands)... Maar ik vraag me nu af of zo'n hr824 daar niet te groot voor is.

[ Voor 18% gewijzigd door Dacide op 07-05-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
millman schreef op zondag 04 mei 2014 @ 04:29:
Ik corrigeer dat nu door het betreffende spoor nog een keer mono te plaatsen met 50% gain correctie zodat je voor de feel een meer 'kwart over en kwart voor panning' krijgt, is that the way to go?
kan, maar meestal heeft je DAW software de mogelijkheid om beide sporen zelf naar binnen te draaien.

Persoonlijk ben ik er altijd wel blij mee als ik compleet link+rechts gepannede tracks krijg aangeleverd, naar binnen draaien lukt altijd nog wel, van bijna mono naar stereo krijgen is moeilijker.

Ben benieuwd naar je productie, die dnb tune vond ik al zeer fatsoenlijk. Kan alleen hier op het werk niet luisteren en zit vanwege verhuizing enkele dagen zonder interweps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
vlaaing peerd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:43:
[...]
Persoonlijk ben ik er altijd wel blij mee als ik compleet link+rechts gepannede tracks krijg aangeleverd, naar binnen draaien lukt altijd nog wel, van bijna mono naar stereo krijgen is moeilijker.
Als het uit een microfoon komt is het meestal sowieso een mono track, als je die aangeleverd krijgt als stereo zal dat niet meer zijn dan een gepande versie van dat mono kanaal, dat kan je dan toch net zo makkelijk zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:50
Jheroun schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:46:
[...]

Als het uit een microfoon komt is het meestal sowieso een mono track, als je die aangeleverd krijgt als stereo zal dat niet meer zijn dan een gepande versie van dat mono kanaal, dat kan je dan toch net zo makkelijk zelf doen?
Volgens mij bedoelt'ie als je het als stereosporen aangeleverd krijgt. Dan liever hard L en R zodat je ze makkelijk kan scheiden dan halverwege zodat je ze niet uit elkaar krijgt.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Jheroun schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:46:
[...]

Volgens mij was het een stereo mixdown van de 5 drummics, maar misschien begreep ik dat verkeerd. Zelfs al zijn het losse sporen dan nog lever je de overhead vaak in stereo aan (als de overhead met meerdere mics is opgenomen natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:41
Zei iemand live drums?

http://vimeo.com/93923609

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Die zag ik vandaag ook voorbij komen, echt te gek :D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Bestaan er goede oplossingen om akoestische elementen (absorbers etc) stevig te bevestigen (lijm), echter dan wel weer verwijderbaar als het moet (zonder vieze lijmresten).. Of is dit een utopie?

Dubbelzijdige tape schijnt niet afdoende te zijn.

Wil namelijk zodra ik mijn nieuwe speakers heb, een basis behandeling van de zolderkamer doen. Denk zo'n auralex setje ofzo. (of hebben jullie andere tips.. niet te duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dacide schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 08:48:
Bestaan er goede oplossingen om akoestische elementen (absorbers etc) stevig te bevestigen (lijm), echter dan wel weer verwijderbaar als het moet (zonder vieze lijmresten).. Of is dit een utopie?

Dubbelzijdige tape schijnt niet afdoende te zijn.

Wil namelijk zodra ik mijn nieuwe speakers heb, een basis behandeling van de zolderkamer doen. Denk zo'n auralex setje ofzo. (of hebben jullie andere tips.. niet te duur)
utopie, zit nu met hetzelfde probleem, dubbelzijdige tape pakt al dat foam materiaal niet. Moest uiteindelijk uitwijken naar kit.

Wat je wel kan doen is bv de foam vastkitten aan materiaal wat wél beter hecht aan dubbelzijdig tape. Dus bv een stuk foam op een plak fins board kitten en dat fins board met dubbelzijdige tape aan je muur/kast/plafond bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Dat laatste klinkt op zijn minst als het proberen waard...
Eerst morgen de speakers ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om je woofers te kietelen.
(8:30 105bmp ambient)

http://faxis.no-ip.org/peaks/ambient46.flac
(Zou moeten werken, net geregged :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Goeie tips voor beginners, wij pro's weten dit al lang natuurlijk:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:31
Wie gaat er naar een muziekwinkel om daar ff de presets van een nieuwe synth te sampelen :*)

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik, peerd, kaos, wormaap. Alle pro's doen het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

een waveform tekenen en scannen vond ik anders ook wel erg pro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Sodeju. Wat een bakbeesten die HR824 mk2's.. DAmn :p

Prachtig geluid... (maar eerst de tijd nemen om te wennen.. ) Maar boy o boy, wat een detailering in de hoge regionen. De Bas gaat laaaaaaaaaag door... maar is nooit bonky/pompend...

Ik moet wel echt stands gaan halen. Bureau resoneert/trilt al heel snel mee op de bas.

Dus, eerst stands. Daarna akoestische behandeling. Die is wel gewenst nu haha.

[edit]Quiklok BS300 - Iemand deze in bezit? Zo ja, zijn deze aan te bevelen? Lijkt me een fijne prijs/kwaliteitsverhouding.
http://www.bax-shop.nl/st...aard/product-details.html

[ Voor 23% gewijzigd door Dacide op 11-05-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dacide schreef op zondag 11 mei 2014 @ 00:58:

[edit]Quiklok BS300 - Iemand deze in bezit? Zo ja, zijn deze aan te bevelen? Lijkt me een fijne prijs/kwaliteitsverhouding.
http://www.bax-shop.nl/st...aard/product-details.html
Zijn prima stands, maar niet super stabiel. Vriend van me heeft zijn KRK RP6 monitoren hier op staan. Dat gaat nét. Die Mackie's zijn een stuk groter en zwaarder dus dat bevorderd de stevigheid niet natuurlijk.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Duidelijk Kaos. Dan moet ik toch een tandje hoger gaan zitten.

Zag deze nog op MP: http://www.marktplaats.nl...f8598c624&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dacide schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:44:

Zag deze nog op MP: http://www.marktplaats.nl...f8598c624&previousPage=lr
Ja zulke stands zijn duidelijk een stuk stabieler. Kijk ook even goed naar het oppervlak van de plateau's bovenop. Als je monitor groter is dan het plateau voelt dat ook niet helemaal veilig vind ik altijd.
Uiteindelijk valt dat allemaal wel mee, maar bij het aan/uit-zetten is het altijd wel even tricky dat je niet de bende omver stoot :+

Je kan ook een stekkerblok nemen waar je je monitoren in gooit, ben je van het gelazer af.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Mijn mackies passen.. op 1cm na in de diepte... Maar dat lijkt me geen drama. Ze staan toch enkel op de zolder waar alleen ik kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hummer natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
kaos- schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:07:
[...]

Je kan ook een stekkerblok nemen waar je je monitoren in gooit, ben je van het gelazer af.
Die opmerking vat ik even niet? Hoe bedoel je precies? Stekkerblok? Hoe kan ik monitoren in een stekkerblok gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:36
^ Aansluiten op een stekkerblok met een aan/uit knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ah nee. Ik snap hem. De opmerking over het stekkerblok refereerde aan het aan/uit zetten (met risico op omduwen speaker). Gewoon kwestie van voorzichtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Een insider? Met wie heb ik hier het genoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wie zijn al deze nieuwe mensen? Ik ben bang ;(

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 12-05-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Geen idee apNia... No worries. We beschermen je wel.

Maar ILEDM had het over Hummer.. Dat is de naam van mijn kat haha.

Hoe bevallen jou de Adam F7's? Ben je er inmiddels aan gewend?

[ Voor 21% gewijzigd door Dacide op 12-05-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacide schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:57:
[...]

Een insider? Met wie heb ik hier het genoegen?
oh sorry zal je helpen het is kaal en woont 3 straten verderop :) btw...leuke topic met veel humor..thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Welkom Ivo haha...
Ja blijf maar hangen hier. Veel nuttige info die de revue passeert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Maar ook een boel onzin.

:D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:56
Beste mede producers,
Ik heb een track afgerond maar voor dat ik hem volledig online pleur zou ik jullie willen vragen hier feedback op te geven. Het is een house track, vrij commerciële sound en er zit volgens mij wel enige potentie in. Ovrigens heb ik deze wel eens eerder gepost, maar dat was nog in een vrij vroeg stadium ;p

Private linkje : https://soundcloud.com/patrykmoj/patty-id-g-housaaa/s-ghHUP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacide schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:44:
Een standje hoger?
*PATS**BOEM*
(Iemand moest hem maken, tog?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Hehe...

Gaat wel goedkomen. Die standaard op marktplaats is 90cm hoog. Dus straks ff met het meetlint in de weer. (Want stands zijn fixed height, en ik wil de tweeters op oorhoogte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

gangstahh schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:29:
Beste mede producers,
Ik heb een track afgerond maar voor dat ik hem volledig online pleur zou ik jullie willen vragen hier feedback op te geven. Het is een house track, vrij commerciële sound en er zit volgens mij wel enige potentie in. Ovrigens heb ik deze wel eens eerder gepost, maar dat was nog in een vrij vroeg stadium ;p

Die heb je een week geleden al gepost gangstahh

[ Voor 86% gewijzigd door apNia op 12-05-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
apNia schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:02:
[...]

Die heb je een week geleden al gepost gangstahh
Dat vermelde ik al, alleen veel verandering aangebracht, vooral in de mix. En redelijk wat geluiden toegevoegd. Ben benieuwd wat jullie nu van de mix vinden? en de track in zijn geheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Het spijt me heel erg, maar dit klinkt serieus nergens naar.
Niet vragen waarom het niet klinkt, gewoon zelf nog een keer goed luisteren.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik ben er ook niet zo van gecharmeerd. Het is deels omdat 't niet m'n stijl is. Maar een rode draad die ik vaak zie bij je producties is dat er soms valse stukjes in voorkomen.

Het is ook qua melodie niet echt appealing. Ik denk dat je daarin wat winst kan vinden. Ga wat langer op je controller zoeken naar een melodie, ontwikkel daarin door en zorg dat je melodietjes leuker zijn. Zoals dat stukje bij 01:02, naast vals klinkt dat ook een beetje alsof de elementen ruzie met elkaar hebben. Beste is om een van de twee een octaaf te verschuiven als je het niet weg kan EQen.

Verder zie je aan de waveform al dat het volume in je buildup hoger wordt dan op je drop. Nou is dat voornamelijk perceived loudness, maar je hoort hier duidelijk dat je buildup luider is dan de climax.

Daarnaast is de tweede helft nagenoeg een herhaling van de eerste helft.

Ik denk dat de meeste winst 'm zit in gewoon door blijven gaan, en wat meer tijd te steken in melodie en harmonie van elementen. Sommige dingen leer je gewoon door echt door te blijven knallen, tracks maken. Afmaken hoeft niet per se in dit geval (afmaken raad ik vooral aan als je de totaal sequentie van de track op orde wilt hebben)

Je kan ook beter hier wat posten voor feedback als je echt het idee hebt dat je grote sprongen hebt gemaakt. Niet onaardig bedoeld, maar Dennis is een goed voorbeeld van iemand die post met te weinig progressie tussen tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
audiojunk schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:34:
Wie gaat er naar een muziekwinkel om daar ff de presets van een nieuwe synth te sampelen :*)
me. got problem?

Afbeeldingslocatie: http://www.forumgarden.com/forums/attachments/just-fun/8361d1149879815-got-problem-your-neighbor-topiary.jpg

@Dacide,

Steenwol en foam op lichtgewicht board nieten en die vervolgens met dubbelzijdige tape bevestigen werkt. Mijn nieuwe galmbak begint acceptabele akoestiek te krijgen nu :Y Zooi weegt niet veel dus blijft ook wel hangen.

@Kaos,

Hoe had jij die steenwollen panelen inelkaar gezet, met een frame eroverheen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:51:

Ik denk dat de meeste winst 'm zit in gewoon door blijven gaan,
vooral doorgaan!
Afbeeldingslocatie: http://www.randstadevents.nl/online/media/k2/items/cache/47b9371a5ec847a6416d19e09506ac86_XL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Kutzooi ik hoopte al dat niemand het zou opvallen dat ik Berry Stevens probeer uit te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 14:01
Dit komt al uit 2011/2012, maar wat een originele manier om Ableton Live te gebruiken zeg...

Meer info op:
http://gizmodo.com/587747...s-like-on-a-record-player
En:
http://traubeck.com/years/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

gangstahh schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:29:
Beste mede producers,

Ik vind er eerlijk gezegd ook niets aan, magoed ik heb het dan ook totaal niet begrepen op EDM.
Je lijkt skihut muziek en gabber / hardstyle te combineren (nog enkele genres waar ik het niet op begrepen heb)
Stukken van deze track zie ik nog wel door een voetbal station galmen, zoals die tsunami track of animals, als dat je bedoeling is dan je er vast nog wat van maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik ben er ook niet zo van gecharmeerd. Het is deels omdat 't niet m'n stijl is. Maar een rode draad die ik vaak zie bij je producties is dat er soms valse stukjes in voorkomen.

Het is ook qua melodie niet echt appealing. Ik denk dat je daarin wat winst kan vinden. Ga wat langer op je controller zoeken naar een melodie, ontwikkel daarin door en zorg dat je melodietjes leuker zijn. Zoals dat stukje bij 01:02, naast vals klinkt dat ook een beetje alsof de elementen ruzie met elkaar hebben. Beste is om een van de twee een octaaf te verschuiven als je het niet weg kan EQen.

Verder zie je aan de waveform al dat het volume in je buildup hoger wordt dan op je drop. Nou is dat voornamelijk perceived loudness, maar je hoort hier duidelijk dat je buildup luider is dan de climax.

Ik denk dat de meeste winst 'm zit in gewoon door blijven gaan, en wat meer tijd te steken in melodie en harmonie van elementen. Sommige dingen leer je gewoon door echt door te blijven knallen, tracks maken. Afmaken hoeft niet per se in dit geval (afmaken raad ik vooral aan als je de totaal sequentie van de track op orde wilt hebben)

Je kan ook beter hier wat posten voor feedback als je echt het idee hebt dat je grote sprongen hebt gemaakt. Niet onaardig bedoeld, maar Dennis is een goed voorbeeld van iemand die post met te weinig progressie tussen tracks.
Goede opbouwende kritiek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dacide schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:21:
Geen idee apNia... No worries. We beschermen je wel.

Maar ILEDM had het over Hummer.. Dat is de naam van mijn kat haha.

Hoe bevallen jou de Adam F7's? Ben je er inmiddels aan gewend?
Ja heel erg blij mee. Ik ben (mongool als ik ben) toch nog een keer teruggegaan naar de muziekzaak waar ik ze gekocht heb om ze NOG een keer naast de Adam A7X te vergelijken. Maar m'n mening bleef overeind. De F7's klinken echt heel, heel, heel goed voor de prijsklasse. Ik vond ze veel mooier klinken dan de KRK VXT8 die toch zelfs 100 per speaker duurder is. De A7X klinkt wel beter, dat hoor je wel, maar het prijsverschil is niet dusdanig erg dat ik er 400 meer voor wil lappen en het idee heb dat m'n producties er op vooruit gaan. Zolang ik niks commercieels uitbreng vind ik het prima zo. Het lijkt bij goedkopere boxen alsof geluid wat meer aan "elkaar plakt" ofzo. Dat verschil hoor je meer tussen die F7 en die A7X, maar is niet echt noemenswaardig.

Ik heb gistermiddag goed lang staan testen in de huiskamer, en de ergste reflectie leek echt voort te komen uit de muur achter m'n speakers (dat is bijna een soort bas-kabinetje geworden met m'n beeldschermen erbij). Na wat testjes (hier: http://puu.sh/8JFek.png :D) bleek dat vooral daar veel winst uit geboekt werd (je ziet steeds als ik ze weghaal dat er een peak komt, waar bovenin die #2 marker staat). Het meest valt het op rond track 22 en 23 (23 = m'n default opstelling), dan zie je ineens de peak weer verschijnen. Het verschil tussen laagste en hoogste peak is 5 a 6dB. Op zich weinig, maar telkens als ik een irritante "ring" hoor hier in m'n huiskamer op verschillende soorten muziek is 't altijd een peak rond 130hz. Nou heb ik zowat helemaal m'n bank gedemonteerd en de boel volgestouwd met kussens etc en het verschil was wel echt hoorbaar. Peerd en andere studiobehandelaars, is 5 a 6dB verschil de moeite waard? En wat is efficienter spul dan bankkussens wat er iig nog degelijk uitziet? (zoals het spul wat kaos achter z'n PC heeft hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
kaos- schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:12:
Het spijt me heel erg, maar dit klinkt serieus nergens naar.
Niet vragen waarom het niet klinkt, gewoon zelf nog een keer goed luisteren.
Thanks 8)7 hier kan ik helaas niet zo veel mee. Als je dit al nergens naar vind klinken dan weet ik niet wat je van anderen moet zeggen die hier wel eens wat posten. Maarja dat terzijde.

Bedankt voor je feedback, nu je het zo zegt over dat stuk vanaf 1:02 ben ik het zeker met je eens. Verder snap ik je punt heel goed, ik zit zelf ook niet heel erg in de house scene. Dus ben ik eens gaan kijken hoe die 'hitjes' van tegenwoordig zijn opgebouwd. Kijk eens naar Animals, nagenoeg het zelfde. Beide drops zijn het zelfde en het stuk tussen de twee drops komt ook op het zelfde neer. Ik dacht ja misschien is dit een succes formule ofzo, laat ik het ook eens proberen. Dat was een beetje de intentie, gewoon wat simpeler denken. Ik heb soms dat ik veel te veel in een track pleur, en veel te moeilijk doe.

Maar iniedergeval bedankt voor je feedback!

Uiteraard blijf ik gewoon 'muziek' maken en wie weet word het ooit nog eens gewaardeerd :) Vind het gewoon leuk en heb er veel plezier in, dat is in ieder geval al het halve werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[mompelt]Niemand die mijn trackje gechecked heeft?[/mompelt]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 00:35:
Moet je het ook niet als .flac uploaden ipv een Soundcloud linkje :D

Ik zal morgen wel eventjes luisteren, moet eigenlijk zo gaan slapen anders ben ik niks waard in de ochtend.

[ Voor 18% gewijzigd door plinders op 13-05-2014 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

plinders schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 00:38:
[...]
Moet je het ook niet als .flac uploaden ipv een Soundcloud linkje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan ik het net zo goed op aaitoenes zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
gangstahh schreef op maandag 12 mei 2014 @ 23:29:
[...]

Thanks 8)7 hier kan ik helaas niet zo veel mee. Als je dit al nergens naar vind klinken dan weet ik niet wat je van anderen moet zeggen die hier wel eens wat posten. Maarja dat terzijde.
Het ging hier toch om jouw track, toch niet om die van een ander? Je vroeg om commentaar, dan krijg je die. Niet iedereen heeft de tijd om complete feedback neer te leggen.

Als ik een track luister waar potentie in zit wil ik iemand best wat opbouwende kritiek geven, maar als een track al vanaf de basis totaal de plank mis slaat heeft het weinig zin om daar iets zinnigs over te zeggen niet? Wat al eerder gezegd werd, je krijgt hier vaak comments op je muziek maar de stijgende lijn is niet heel duidelijk zichtbaar.
gangstahh schreef op maandag 12 mei 2014 @ 23:29:
[...]

Uiteraard blijf ik gewoon 'muziek' maken en wie weet word het ooit nog eens gewaardeerd :) Vind het gewoon leuk en heb er veel plezier in, dat is in ieder geval al het halve werk ;)
Dit excuus heb je vaker gemaakt, maar op een gegeven moment kom je daar niet meer mee weg he ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 01:53:
Dan kan ik het net zo goed op aaitoenes zetten.
Ik vind het ook makkelijker om op een soundcloud link te klikken.
Een flac downloaden en dit openen in Audition is net even teveel werk om "even tussendoor" te doen.

[ Voor 25% gewijzigd door kaos001 op 13-05-2014 08:55 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsof het teveel werk is om een bestandje te downloaden en te dubbelklikken?
It's your own loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahahahahahahahaha oh wouter, you so silly :')

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 13-05-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu vind ik je niet lief meer hoor. Nare man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
sry I haz no interweps in ma crib.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:54:
[...]
Peerd en andere studiobehandelaars, is 5 a 6dB verschil de moeite waard? En wat is efficienter spul dan bankkussens wat er iig nog degelijk uitziet? (zoals het spul wat kaos achter z'n PC heeft hangen)
nou, als het ergste is dat je een 5 of 6dB piek hebt dan valt het nog best mee. Toch zal het de moeite waard zijn om aan te pakken.

Kaos had toen iets gemaakt met steenwollen panelen, dat is best strak als je een mooi stofje eromheen spant. Wacht nog steeds op z'n DIY instructies *kick/bump*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:28:
[...]
Kaos had toen iets gemaakt met steenwollen panelen, dat is best strak als je een mooi stofje eromheen spant. Wacht nog steeds op z'n DIY instructies *kick/bump*
Sorry peerd O+ , had het wel gelezen maar was het vergeten.

Ik heb bij de gamma een pak rockwool gekocht van 5 stuks (120x60x10cm uit m'n hoofd) met een hoge RD waarde. Hoe hoger die waarde, hoe compacter het is en hoe meer het absorbeert. Kies ook voor de dikste variant.

Toen heb ik een frame gemaakt bestaande uit MDF latten die ik op maat heb laten zagen.
De hoeken verstevigd met metalen plaatjes en ook 1 lat in het midden van het frame.
Rockwool erin leggen en netjes afmaken met stof. Ophangen klaar :)

Benodigdheden :

MDF latten op maat (gamma laten zagen)
Pak Rockwool
Schroeven
Houtlijm
Metalen hoekplaatjes
Ringetjes (om op te hangen)
Stof + punaises of nietjes erin drukken met een nietpistool.
Geduld en een beetje inzicht.

Tekenvoorbeeld :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G3W38D2.png

Eindresultaat :

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/394626_208727515878825_1026617423_n.jpg

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gents.. ik durf het haast niet, maar ik doe het toch maar ;) Ik ben nu ongeveer 4 weken (of iets langer ik weet het niet eens meer) bezig met produceren in de avond uren. De eerste tijd ging vooral zitten in het leren van Ableton, hoe synths werken (pfff!) en hoe chords in elkaar steken (dat had ik 20 jaar eerder moeten leren). Ik geloof dat ik aangestoken ben met het virus, want ik slaap bijna niet meer :P

Na wat gepruts dat nergens op leek heb ik nu volgens mij iets gemaakt dat de goede richting in gaat. Het probleem is alleen dat ik na 100x luisteren nog steeds dingetjes hoor waarvan ik denk..daar moet ik nog wat mee..of dat klink cheap.. Ik ga het alleen niet doen, want dan blijf ik er in hangen, op naar de volgende track dus.

Het genre is techno, dus ja het is wat monotoon voor de gemiddelde EDM lover ;)
Afzeiken mag, graag wel opbouwend! :) Tnx alvast guys

https://soundcloud.com/sandor-vennink/initialized

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Klinkt echt fucking goed als je pas net bezig bent tbh. Ik vind het heel moeilijk om te beoordelen omdat ik niet weet wat normaal is in techno. Ik hoor het alleen als ik op feesten ben (gezien D&B een beetje uit de smaak is verdwenen van mijn vrienden/vriendinnen) en dit zou ik zo kunnen aanzien voor een pro plaat. Je weet iig heel goed waarmee je bezig bent, ongeacht hoelang je produceert.

Wat ik erg moeilijk vind, maar dat is het genre misschien, is verschil kick/sub opmaken. Volgens mij hoort dat een beetje bij het genre dat die in elkaar overlopen. In mijn muziek voeg ik aan de kick altijd wat higher harmonics toe om te zorgen dat kicks ook nog te herkennen zijn op gemiddelde telefoon speakertjes. Dat zou iets kunnen zijn wat je kan toevoegen. Misschien je percussie als rides/claps wat meer distorten. Als je een cleane CamelPhat preset pakt, en alleen Distortion boven op ON zet, en lichtelijk mech/tube/xcita omhoog schroeft begint het al iets te krassen. Maar dan ga je alweer wat meer de schranz hoek op, misschien wil je dat niet. Misschien kan dat wat meer over de hele track heen. Tegelijkertijd is het heel moeilijk een balans te vinden tussen een cleane track die toch smerig klinkt. Vaak is dat een keuze niet ALLE elementen te distorten/te distorten op de master ofzo.

Dit is wat feedback, maar vooral meer naar smaak/suggesties. Want eigenlijk is het al een hele goeie plaat imo. Hulde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yalopa schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:32:
Klassiek mix dilemma:

Op mn monitors (KRK5 G3) vind ik dat er wat meer laag toegevoegd mag worden. Op mn Headphones (Sony MDRv700) klinkt het goed. Laag toevoegen tot het op de KRK's klinkt zoals ik het wil zorgt voor een hoop bass die gewoon niet meer aanhoorbaar is op de headphones..

Ik ben me er van bewust dat die headphones een bass boost geeft, maar ik had het ding nog van toen ik DJ'de, en ik ben er enorm tevreden over.

zijn er trucjes?
Grappig, ik heb dezelfde speakers, maar ik gebruik ze om te draaien, niet voor produceren...omdat...er teveel laag in zit ;) haha :+ Ik heb ze zelfs iets terug geschroefd in het laag.
Ik gebruik een AKG 702, wat dan wel weer verklaard waarom ik veel laag in die KRK's vind zitten. Alles is relatief he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het genre is techno, dus ja het is wat monotoon voor de gemiddelde EDM lover ;)
Afzeiken mag, graag wel opbouwend! :) Tnx alvast guys

https://soundcloud.com/sandor-vennink/initialized
uuh heb niets te zeiken..gewoon goede plaat ik zou verder niet weten wat ik anders zou willen horen. goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:25:
Klinkt echt fucking goed als je pas net bezig bent tbh. Ik vind het heel moeilijk om te beoordelen omdat ik niet weet wat normaal is in techno. Ik hoor het alleen als ik op feesten ben (gezien D&B een beetje uit de smaak is verdwenen van mijn vrienden/vriendinnen) en dit zou ik zo kunnen aanzien voor een pro plaat. Je weet iig heel goed waarmee je bezig bent, ongeacht hoelang je produceert.

Wat ik erg moeilijk vind, maar dat is het genre misschien, is verschil kick/sub opmaken. Volgens mij hoort dat een beetje bij het genre dat die in elkaar overlopen. In mijn muziek voeg ik aan de kick altijd wat higher harmonics toe om te zorgen dat kicks ook nog te herkennen zijn op gemiddelde telefoon speakertjes. Dat zou iets kunnen zijn wat je kan toevoegen. Misschien je percussie als rides/claps wat meer distorten. Als je een cleane CamelPhat preset pakt, en alleen Distortion boven op ON zet, en lichtelijk mech/tube/xcita omhoog schroeft begint het al iets te krassen. Maar dan ga je alweer wat meer de schranz hoek op, misschien wil je dat niet. Misschien kan dat wat meer over de hele track heen. Tegelijkertijd is het heel moeilijk een balans te vinden tussen een cleane track die toch smerig klinkt. Vaak is dat een keuze niet ALLE elementen te distorten/te distorten op de master ofzo.

Dit is wat feedback, maar vooral meer naar smaak/suggesties. Want eigenlijk is het al een hele goeie plaat imo. Hulde :)
Hey dat is grappig dat je over de kick/sub begint. Ik had daar al moeite mee om daar definitie in te krijgen, maar ik mis dus de ervaring om dat probleem te fixen. Ik hoor het wel, maar ik krijg het er niet uit zonder dat het "uit key" gaat klinken. Wel een terecht punt. Tnx.

Overdrive op de claps/rides, goeie inderdaad. Wordt veel gedaan ook in techno, heb ik nu niet gedaan (niet aan gedacht). Jij hebt goed geluisterd ;) Helemaal top man. Tnx.

Vergeef m'n onervarenheid, maar CamelPhat? :o Nooit van gehoord :D Ga ik googlen.
Maar het mag best wat smeriger. Ik vind hem zelf wat mild nog namelijk. Ik heb alleen de grootste moeite om de sound eruit te krijgen die ik voel. Kwestie van ervaring opdoen denk ik. Ik wil ook niet TE lang aan een track besteden. Deze is in ongeveer 8 uur gemaakt inclusief sound design van de synths (stabs en lows) in Slylenth.

Ik denk dat de lows beter kunnen ook door daar wat harmonics in toe te voegen die wat hoger zitten mischien?. Zijn nu vrij basic. Ik heb een stukje gemaakt in Sylenth en ik heb ook een Tom naar beneden transposed, maar die klinkt met deze kick niet echt goed.
Ik heb ook op alles onder de 35Hz een low-cut gezet, misschien had ik dat niet moten doen? Mijn idee was dat je het toch niet hoort en het alleen maar definitie weg haalt, maar misschien heb ik dat mis..?

Anyway, ik laat het voor wat het is, want ik merk dat ik snel blijf hangen in iets. Ik kan uren pielen zonder verder te komen :P Komt vast bekend voor. Ik neem de tips mee naar m'n volgende track.

Tnx _/-\o_

Edit: CamelPhat, check! http://www.camelaudio.com/camelphat.php
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:40:
[...]

uuh heb niets te zeiken..gewoon goede plaat ik zou verder niet weten wat ik anders zou willen horen. goed bezig!
Ghehe, tnx _/-\o_ (ik heb altijd wel wat te zeiken overigens hoor ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:43
Ik vroeg mij af of actieve studio monitor speakers ook prima zijn om in een kantoor te gebruiken om naar muziek te luisteren via spotify of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dit gaat mierenneuken worden want ik vind je track wel geslaagd eigenlijk :)
Zeker voor iemand die nog niet lang bezig is heb je erg veel detail erin zitten.
Delays, verbs, automation, alles is best lekker technisch gezien. Ook qua EQ klinkt het lekker fris maar toch met genoeg diepte.

Persoonlijk hou ik meer van de melodieuze techno, dus een basslijntje wat ineens veranderd qua toonhoogte zou niet vervelend zijn. De clap zou je misschien iets meer tail kunnen geven (envelopje maken). Hij is ietwat abrupt, maar wat ik al zei, dat is mierenneuken.
Misschien zou je je bassline ook nog een lichte sidechain mee kunnen geven voor wat meer punch.

Good job, ben benieuwd naar meer :)
jostefa schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 17:41:
Ik vroeg mij af of actieve studio monitor speakers ook prima zijn om in een kantoor te gebruiken om naar muziek te luisteren via spotify of iets dergelijks?
Ja dat zijn ze, maar waarom zou je dit willen als ik vragen mag?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
mja, ben niet wild van die uberkommersjele toon, maar dat is natuurlijk smaak.

Die out-of-tune build up vinnik nog niet echt een probleem, maar na de drop zakt het meteen weg naar een laag volume en een trage cadans. Daar zal je op de dansvloer niet echt vrolijk van worden, ongeacht stijl. Verder is die triplet beat toch echt te cliche, maar dat laat ik aan jou of je het zelf nou leuk vind of niet.

Je hebt in elk geval wat minder rare sprongen als je vorige tunes, waar je soms echt van de hak op de tak naar een ander stuk ging.

- de break in het midden van meer dan een minuut lang is te veel.
- hoe je de break introduceert vind ik een beetje slordige "must add some step delays" afwerking
- dat laatste stuk vanaf 3:45 oid is gewoon echt overbodig, voegt niks toe en dat ge-midi piano maak het bovendien erg cheap.

Wat sounds betreft vind ik ze goed gekozen voor het genre, de kick is wel erg slap (wat ik juist met dergelijke stijl veel nadruk zou willen geven) en de algehele mix verdient gewoon meer aandacht. Alle instrumenten zijn wel goed qua volume, maar meer dan dat kan ik er ook niet van maken.

Dus,sja... ik voeg me bij de rest en vind dat je naast een genre doet die bijna niemand hier aanspreekt er bovendien wat compositie, dynamiek en geluid betreft er een niet heel boeiende mix van maakt.

Ik hoop wel dat je al deze kritiek niet opvat als beledeging en dat we je serieus van advies willen dienen, maar we weten inmiddels ook dat je wel tot beter in staat bent, dus we verwachten nu ook wel wat meer van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:44

2mb

@Fewture: Aardige track idd. Bas vind ik wel erg 'onder water' klinken. Arrangement is prima, leuk effect ook op 2:45 :)
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 22:27:
Om je woofers te kietelen.
(8:30 105bmp ambient)

http://faxis.no-ip.org/peaks/ambient46.flac
(Zou moeten werken, net geregged :P)
Lekkere groove. Synth pads klinken wat koud. Dat mis ik het meeste in deze track eigenlijk, een 'warme' / mellow / filtered sound.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:36:
[...]

Zeker voor iemand die nog niet lang bezig is heb je erg veel detail erin zitten.
Delays, verbs, automation, alles is best lekker technisch gezien. Ook qua EQ klinkt het lekker fris maar toch met genoeg diepte.

Persoonlijk hou ik meer van de melodieuze techno, dus een basslijntje wat ineens veranderd qua toonhoogte zou niet vervelend zijn. De clap zou je misschien iets meer tail kunnen geven (envelopje maken). Hij is ietwat abrupt, maar wat ik al zei, dat is mierenneuken.
Misschien zou je je bassline ook nog een lichte sidechain mee kunnen geven voor wat meer punch.

Tnx voor de feedback. Waardeer ik erg. Mierenneuken moet ook, want ik heb wel gemerkt dat het in hele kleine dingen zit soms. (bijv de lage synth die ik gebruik met de korte release vlak voor de drop, de release is heel bepalend voor de track)
De bass is gesidechained.. misschien werkt deze bass gewoon niet lekker of had ik de treshhold wat lager moeten zetten en wat ik nu ook zie is dat ik op m'n sidechain channel nog een oude kick had staan (ik gebruik een apart channel voor sidechain ipv de kick). Dus de kick die ik gebruik en de kick voor de sidechain zijn verschillend. Wellicht ook niet handig... :P Ik had hem net even in de auto en daar klinkt het laag prima, maar op de monitors hier hoor je gewoon dat het "muddy" is onderin.
Het laag is nu voornamelijk een Tom die naar beneden is getransposed in een sampler. Met die Tom sluit ik dan 1 van de kicks op zeg maar door aan beide kanten van de kick en Tom te plaatsen. Als ik die weghaal is het laag wel strak maar is die groove ook weg. Wellicht een andere Tom gebruiken met meer attack. Het is 1 van de lastige dingen van deze track.

Voor wat betreft kort bezig zijn, dat is echt puur met produceren. Jaren geleden heb ik wel eens Ableton (4?) geprobeerd (en heel vroeger FastTracker), maar ik snapte er niets van. Laat staan synths. Ik draai wel al meer dan 20 jaar dus ik heb wel een redelijk idee over hoe het moet klinken..denk ik.. :o Heb een aantal jaar niets kunnen doen (kinderen ;) ) en nu de kids wat ouder zijn heb ik meer tijd en stop ik serieus uren in produceren (en draaien ook trouwens, check m'n soundcloud https://soundcloud.com/sandor-vennink ).

Ik hang uren op YouTube rond en dan kijk ik bijv dit soort filmpjes;
YouTube: Intro to Synthesis Part 1 - The Building Blocks of Sound & Synthesis
Heel oud dus (en lachwekkend), maar de essentie is heel goed bruikbaar en onveranderd! Kan het iedereen aanraden die ook net begint. Ik kan nu veel gerichter sound designen dan daarvoor. Niet dat ik er nu ineens goed in ben (far from it), maar ik heb enigszins een idee wat ik aan het doen ben en dat scheelt veel tijd.

Alle synths in die track (4 geloof ik) zijn binnen 30min gemaakt en zijn ook allemaal afgeleiden van elkaar en in dezelfde key (F# minor), delay, reverb en phaser erop en dan arrangeren en automation erop. Twee weken terug kon ik uren bezig zijn zonder resultaat.. erg frustrerend :D
Verder ook ladingen Ableton tutorials. Heb ze bijna allemaal wel gezien geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:00
Welles! Ik ben alleen vergeten te reaguren omdat ik 'm tijdens het koken heb beluisterd en daarna kwam het er niet meer van. Ik vond het wel goed klinken al moest ik wel wennen aan de lange akkoordenlijn, dat hoor je niet zo vaak. Producertechnisch zou ik er niets over durven zeggen omdat ik daar nog niet genoeg kaas van heb gegeten. Deed me kwa geluid een beetje denken aan Klaus Schulze.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
peerd, je mag me best bedanken voor de DIY absorber uitleg hoor! :-(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:48:
Hey dat is grappig dat je over de kick/sub begint. Ik had daar al moeite mee om daar definitie in te krijgen, maar ik mis dus de ervaring om dat probleem te fixen. Ik hoor het wel, maar ik krijg het er niet uit zonder dat het "uit key" gaat klinken. Wel een terecht punt. Tnx.
Voor een van je eerste tracks zit je zeker goed op weg.

Wat die bas/kick betreft hoor je dat het nog niet super goed gedefinieerd is. Daardoor kan je krijgen dat het modderig kan klinken. Als je het sublaag wat meer wegsnijdt met een hoog doorlaat filter kan je dat wat meer sturen. (Neem aan dat je ook wel weet dat een kick een pitch heeft, zo niet bij deze.) En een goede compressor plugin met veel kleuring kan vaak ook muzikaler werken dan de standaard Live compressor (alhoewel die nieuwe analoge emulatie compressor niet verkeerd klinkt.)
Bij heel veel techno klinkt de kick/bas altijd behoorlijk strak.

Qua mix zit er ook veel in het midden en hoor je eigenlijk alleen wat op de rides een stereo effect. Niet ongewoon in techno maar maakt het wel wat lastiger om te mixen. Vaak zijn kleine aanpassingen qua panning/stereo effecten al subtiel genoeg.
2mb schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:29:
Lekkere groove. Synth pads klinken wat koud. Dat mis ik het meeste in deze track eigenlijk, een 'warme' / mellow / filtered sound.
Dat was ook een beetje de opzet. Een dikke vette moog bas en als tegenhanger een wat koelere string. En dan heb ik de Kronos nog door een pre-amp heen gehaald om er zoveel mogelijk digitalis mee weg te halen. Qua beat had ik een hele dikke kick maar daar heb ik veel laag van weggehaald zodat het in verhouding niet zo mega zwaar klonk.

@mekkieboek
Thanks!
Vond de combi lounge beat/ambient wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar even een rework dan.. Heb geluisterd naar de commentaren en deze (getracht) door te voeren. Ga liever niet terug naar een track, maar dit was vrij snel te doen.

- De transposed tom is eruit. Helpt wel met meer definitie denk ik.
- Kick ingekort, kortere release
- Meer sidechain compression op de kick layer (hoor je haast niet, maar is een mishandelde tom ook. Ik gooi die door effecten chain en dat resample ik dan gooi ik op de kick met sidechain compression)
- Low opnieuw ge-EQed
- 2 minibreaks toegevoegd in het 2e deel.
- Distortion (overdrive, lichtjes) toegevoegd op de hats
- 2 delays toegevoegd voor stereo effect (time delay 0 en 15ms) op de clap en nog een hat die ik vergeten was
- Panning van de drums (had ik al, maar van 10 naar 15 gezet)
- Clap vervangen door een stevigere met meer tail ook
- Mixdown opnieuw gedaan (soort van, moeilijk onderwerp nog..weet nooit wanneer het goed is)

Moest zelf even wennen aan de clap, maar ik laat hem er toch maar in :)

https://soundcloud.com/sa...work-techno-free-download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kaos- schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:43:
peerd, je mag me best bedanken voor de DIY absorber uitleg hoor! :-(
Natuurlijk meid! Ontzettend bedankt en wil je bij deze laten weten dat dit voor iedereen die gelooft in vrijheid en vrede een overwinning is!

Afbeeldingslocatie: http://i1.mirror.co.uk/incoming/article3524844.ece/alternates/s510b/Eurovision-2014.jpg

but srsly, erg bedankt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:43
kaos- schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:36:
[...]

[...]

Ja dat zijn ze, maar waarom zou je dit willen als ik vragen mag?
Omdat ik op zoek ben naar boekenplank speakers voor in het kantoor. In de pricewatch zijn vrij weinig boekenplank speakers te vinden, het budget is 250 euro en daar vind ik veel studio monitor speakers voor. Echter lees ik dat het geluid vrij neutraal is en ze eigenlijk bedoeld zijn om op je bureau te zetten naar je toe gericht. Ik wil ze gebruiken om een klein kantoor van muziek te voorzien dus voor meerdere personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik geef je groot gelijk hoor. In die prijsklasse vind je toch geen supergoede (lees: zeer vlakke) monitor speakers. Ze zijn allemaal wel iets gekleurd in deze prijsrange. (waardoor het bijna hifi te noemen is)

Maar voor jouw budget ging ik direct op zoek naar een 2e hands syrincs m3-220 set. Heb deze zelf ook meer dan 10 jaar in bezit. (Toevallig afgelopen weekend overgegaan op een set Mackie HR824 mk2's.)

De syrincs heeft er wel een subwoofer bij. Geen idee of dat een probleem is. Ik kan niets beters verzinnen in de klasse tot pak m beet 600 euro. _/-\o_

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Zoek maar even op het forum van new-line.nl voor reviws en ervaringen.

[ Voor 31% gewijzigd door Dacide op 14-05-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
jostefa schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:44:
[...]
Echter lees ik dat het geluid vrij neutraal is en ze eigenlijk bedoeld zijn om op je bureau te zetten naar je toe gericht. Ik wil ze gebruiken om een klein kantoor van muziek te voorzien dus voor meerdere personen.
nouja, als je kleine bookshelf hifi-speakers zou neerzetten om mee te monitoren dan zou je ze ook zo moeten opstellen.

Ik neem aan dat je dus geen genoegen neemt met een halfbrak PC-setje en toch wat fatsoenlijker vermogen wilt hebben. Nu hebben actieve monitors wél een aantal voordelen:

- je hebt geen versterker nodig
- in het algemeen zijn het (ook de budgets) goede kwaliteit speakers, zowel qua bouw als sound.
- gecombineerd met het feit dat je geen versterker erbij nodig hebt ben je met een monitor tegenwoordig zelfs goedkoper uit.

De nadelen zijn dat
- het geluid vaak behoorlijk frequentieneutraal is, dit is geen "spectaculair" geluid, maar de meeste mediaspelers hebben wel een ingebouwde EQ als je dat graag wilt hypen.
- omdat je geen versterker erbij hoeft, maar je mogelijk toch vanaf meerdere bronnen (CD speler, platenspeler, PC, enz) zou willen afspelen dat je er al snel een mengpaneeltje bij moet nemen.

Dus itt tot Dacide zou ik - mits je bovengenoemde punten meeneemt - ook voor hifi gebruik liever een monitor nemen dan de genoemde Syrincs set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Nou, de Syrincs set ís wel degelijk een monitor set. http://www.new-line.nl/nl...onitorset-zwart_11195.htm

Maar door de zeer brede sweetspot, het gebrek aan luistervermoeidheid én de ondersteuning van een sub, kun je hier helemaal mee volstaan.(zonder dat het geluid té droog klinmkt).

Maar anders wellicht een setje alesis M1 actives. Die kost nu nog maar 315 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Dacide op 15-05-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

29€ goed uitgegeven... eindelijk een beetje bassssss op mijn werk..

Afbeeldingslocatie: http://twitpic.com/e3wyh3

Chiel weet ook niet waarom de plaatjeslinkplakdinges niet werkt... :| :|

[ Voor 35% gewijzigd door Manny_Moare op 16-05-2014 09:01 ]

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahaha check dit: http://www.hi-stands.eu/s...4955&lang=nl#.U3XJZFiSyDm
Een bijna 400 euro kostende steen die je CD kwaliteit verbetert! Het haalt de ELECTROSMOG™ uit je CD's!

Echt ongekend hoeveel troep er verkocht wordt in de muziekindstrie en mensen die er in geloven. Plaatst dat hele 808 analoog-is-amazong verhaal wel mooi in perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:43:
Hahaha check dit: http://www.hi-stands.eu/s...4955&lang=nl#.U3XJZFiSyDm
Een bijna 400 euro kostende steen die je CD kwaliteit verbetert! Het haalt de ELECTROSMOG™ uit je CD's!

Echt ongekend hoeveel troep er verkocht wordt in de muziekindstrie en mensen die er in geloven. Plaatst dat hele 808 analoog-is-amazong verhaal wel mooi in perspectief.
Dat ga je serieus niet menen. :F
Ik me dan af hoeveel men hiervan verkoopt.

Even wat anders en het heeft geen drol met productie te maken, maar hier zitten genoeg gasten die er misschien wel een oplossing voor weten;

Ik heb een Yamaha AX-496 versterker beneden staan voor mijn 2.0 geluidsgebeuren.
Als ik de versterker aanzet krijg ik maar geluid uit 1 speaker. Zet ik het volume wat hoger komt de 2e er na een beetje gekraak pas bij. Vanaf dat punt is er niets meer aan de hand.
Het maakt trouwens niet uit op welke stand mijn volumeknop staat, eerst moet ik een paar keer heen en weer draaien met de knop voordat beide speakers signaal krijgen. Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 33% gewijzigd door kaos001 op 16-05-2014 11:28 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Er is gewoon een gigantische markt voor ganzen die hierin tuinen. Ik blijf het zeggen, ik ken geen industrie waarin ik zo veel waninformatie zie als de muziekindustrie. Om de een of andere reden willen mensen gewoon dingen horen die er niet zijn en/of een half-assed mening hebben over iets. Laatst weer op een ander forum, iemand had een of andere track waar de drop niet als een drop voelde. Reactie: of hij al gesidechained had terwijl dat COMPLEET niet relevant was. Bijna elk topic heeft wel een reactie van een kiddo waar, ongeacht wat de vraag is, het antwoord is of er wel gecompressed/gesidechained is. De hoeveelheid mensen die compressie gebruiken zonder te snappen wat het doet is echt ongekend hoog.</frustratie>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Jaar of geleden heb ik al mijn muziek spul verkocht, studeren is helaas duur, maar inmiddels ben ik helemaal klaar om weer mijn hobby op te pakken. Destijds maakte ik gebruik van KRK Rokit RP6 G1. Mijn eerste set monitors en vond het geweldig geluid.

Omdat het destijds goed is bevallen en mijn budget niet groter is wil ik weer voor een set Rokit's gaan. Echter twijfel ik tussen de RP5 en RP6. Prijs verschil is minimaal, maar ik wil nu het beste kopen voor de ruimte waar ik ze gebruik. Gaat om een kamer van 4m bij 3m en de set komt op een bureau te staan i.v.m. ruimte gebrek. De vraag is alleen wat past het beste, afgezien dat de 6 meer laag zal geven. (Overigens ben geen laag lover, monitors zullen zelden op een gigantisch vermogen moeten draaien).

Edit: focus ligt stiekem wel een beetje op DJ'en. Ik sta er dus boven op.

[ Voor 4% gewijzigd door Ronwiel op 16-05-2014 12:35 ]

Pagina: 1 ... 86 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.