Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.222 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Syrincs m3-220 niks voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:44

2mb

Ik kwam nog een aardige gratis pop piano library voor Kontakt tegen:

Afbeeldingslocatie: http://sonic-cat.com/wp/wp-content/uploads/pop_piano_free_main.png

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronwiel schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:34:
Jaar of geleden heb ik al mijn muziek spul verkocht, studeren is helaas duur, maar inmiddels ben ik helemaal klaar om weer mijn hobby op te pakken. Destijds maakte ik gebruik van KRK Rokit RP6 G1. Mijn eerste set monitors en vond het geweldig geluid.

Omdat het destijds goed is bevallen en mijn budget niet groter is wil ik weer voor een set Rokit's gaan. Echter twijfel ik tussen de RP5 en RP6. Prijs verschil is minimaal, maar ik wil nu het beste kopen voor de ruimte waar ik ze gebruik. Gaat om een kamer van 4m bij 3m en de set komt op een bureau te staan i.v.m. ruimte gebrek. De vraag is alleen wat past het beste, afgezien dat de 6 meer laag zal geven. (Overigens ben geen laag lover, monitors zullen zelden op een gigantisch vermogen moeten draaien).

Edit: focus ligt stiekem wel een beetje op DJ'en. Ik sta er dus boven op.
Tja, ik begrijp nooit echt waarom men deze speakers gebruikt voor produceren. Ze staan erom bekend dat ze niet vlak zijn en teveel laag. Vandaar dat iedereen ze zo geweldig vind klinken..knallen lekker ;) Ik heb zelf de RP5 G3 welke ik gebruik voor DJen en het is gewoon niet normaal hoeveel laag daaruit komt (als je bedenkt dat het maar een 5" driver is, blijft een klein speakertje namelijk). In die prijs range zou ik persoonlijk eerder voor Yamaha HS5 of HS7 gaan (welke dan ook op mijn *want* list staan :) ).
Bij de G3 kun je wel het laag instellen overigens en ze schijnen ook een stuk strakker te klinken dan de G2's. Maar ja, ik zit dan altijd weer met het feit van hoeveel laag haal je er uit? Vind ik altijd lastig dat soort dingen.

De VXT serie van KRK is een stuk beter en staan goed aangeschreven, maar helaas ook een klap duurder.

Maar goed, het is natuurlijk maar net wat je er zelf voor waarde aan hecht. Ik vind het heel erg belangrijk dat een monitor voor produceren zo vlak mogelijk is voor het geld dat je er voor over hebt. Dat kan voor een ander natuurlijk helemaal anders zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:50
Naar mijn mening is het nogal een misvatting dat een monitor zo vlak mogelijk moet zijn. Het doel van een monitor is zorgen dat je een idee hebt hoe je muziek op veel verschillende plekken gaat klinken, zodat je kan zorgen dat het op veel plekken goed klinkt. Vertaling is dus belangrijker dan absolute vlakheid. Dus voor dance-achtige zaken zijn die Rokits helemaal niet verkeerd, als het de bedoeling is dat je muziek op bass-heavy clubsystemen gedraaid gaat worden.
Redelijk vlakke monitors zijn vooral handig als je niet direct een specifieke doelgroep hebt.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:56
Ik heb weer eens wat zitten klussen, en dit kwam er uit. Beetje deephouse?

link: https://soundcloud.com/patrykmoj/nieuwemeuk16meiii/s-Rrskf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:30:
Naar mijn mening is het nogal een misvatting dat een monitor zo vlak mogelijk moet zijn. Het doel van een monitor is zorgen dat je een idee hebt hoe je muziek op veel verschillende plekken gaat klinken, zodat je kan zorgen dat het op veel plekken goed klinkt. Vertaling is dus belangrijker dan absolute vlakheid. Dus voor dance-achtige zaken zijn die Rokits helemaal niet verkeerd, als het de bedoeling is dat je muziek op bass-heavy clubsystemen gedraaid gaat worden.
Redelijk vlakke monitors zijn vooral handig als je niet direct een specifieke doelgroep hebt.
Het gaat inderdaad om het uiteindelijk resultaat dat het op alle systemen zo goed mogelijk klinkt. En het menselijk gehoor is zo adaptief dat het uiteindelijk aan alles wel kan wennen. Bijkomend nadeel is dat het gehoor ook heel gevoelig is voor allerlei bijkomstige omstandigheden.
Daarom is het ook cruciaal dat je je speakers goed moet kennen en ook kan relateren aan andere omgevingen dat je er het meeste uit kan halen. En het leren van de valkuilen van het menselijk gehoor. Met name die van jezelf.

Wat kleuring betreft verschillen we wellicht. Want mijn mening is dat hoe minder afleiding door bepaalde pieken of dalen in de speakers zitten hoe je makkelijker dit kan relateren naar buiten toe omdat je die pieken en dalen niet hoeft te verrekenen in je hoofd. Dus dat je in een paar milliseconden al hoort of het goed zit of niet.

En wat eerlijke speakers betreft is de verhouding kwaliteit/kosten vaak exponentieel dus in het budget van de KrK's zal er relatief weinig verschil tussen zitten. En bij echt goede speakers heeft het pas zin als je akoestiek in order is en dat je de kosten ervan kan verantwoorden.

Wat dat betreft vraag ik me altijd af over de mensen die met een bepaald beperkt budget zo moeilijk doen om de beste speakers te vinden. Als je een significante betere kwaliteit wilt hebben dan zit daar eenvoudigweg een prijskaartje aan. Binnen hetzelfde budget zijn de verschillen niet groot genoeg om er een zoektocht naar de Heilige Graal van te maken. Dan heeft het meer zin om goed naar de akoestiek te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 10:05:
[...]

Ik heb zelf de RP5 G3 welke ik gebruik voor DJen en het is gewoon niet normaal hoeveel laag daaruit komt (als je bedenkt dat het maar een 5" driver is, blijft een klein speakertje namelijk). In die prijs range zou ik persoonlijk eerder voor Yamaha HS5 of HS7 gaan (welke dan ook op mijn *want* list staan :) ).
Bij de G3 kun je wel het laag instellen overigens en ze schijnen ook een stuk strakker te klinken dan de G2's. Maar ja, ik zit dan altijd weer met het feit van hoeveel laag haal je er uit? Vind ik altijd lastig dat soort dingen.
Ik moet zeggen ik ben ook absoluut niet van plan om de monitoren voluit te zetten, met name om een stukje gehoorbescherming. Hier maak ik dus ion op dat de RP5 zou moeten volstaan. Of is het zo dat de bass het midden en hoog overheerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 17:58:
[...]

Wat dat betreft vraag ik me altijd af over de mensen die met een bepaald beperkt budget zo moeilijk doen om de beste speakers te vinden. Als je een significante betere kwaliteit wilt hebben dan zit daar eenvoudigweg een prijskaartje aan. Binnen hetzelfde budget zijn de verschillen niet groot genoeg om er een zoektocht naar de Heilige Graal van te maken. Dan heeft het meer zin om goed naar de akoestiek te kijken.
Hier kan ik me wel in vinden, de keuze tussen J&B en William Lawson is helemaal niet spanend :)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronwiel schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 19:06:
[...]

Ik moet zeggen ik ben ook absoluut niet van plan om de monitoren voluit te zetten, met name om een stukje gehoorbescherming. Hier maak ik dus ion op dat de RP5 zou moeten volstaan. Of is het zo dat de bass het midden en hoog overheerst?
Nou overheerst.. tov het mid en hoog zit er wel meer laag in ja. Zo hard gaan ze nou ook weer niet overigens, maar hard genoeg om je buren te pesten. Ik moet zeggen, bij mij staan ze wel tegen een muur en dat maakt behoorlijk uit hoeveel ruimte er achter de monitor zit.
Het zijn echt wel hele goede monitors hoor, maar ik zou ze zelf niet voor produceren gebruiken. Maar goed, wat weet ik nou :+ Ben ook maar net begonnen. Ik deel slechts m'n mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Bij mij staan niet in de buurt van ern muur, ik heb dan ook totaal geen last van bas overdose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:25
gangstahh schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 16:37:
Ik heb weer eens wat zitten klussen, en dit kwam er uit. Beetje deephouse?

link: https://soundcloud.com/patrykmoj/nieuwemeuk16meiii/s-Rrskf
Minimal is het in ieder geval niet :P . Beat vind ik goed maar de lead is nogal warrig. Ook in een lead melodie horen rusten thuis. D'r zitten stukken in die lekker klinken maar die lead moet anders, simpeler, meer rust en herkenning inbouwen. Zelf zou ik trouwens ook een aggressievere synth kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Even inhaken op de discussie over monitor speakers.

Ben een paar weken geleden wezen luisteren en was goed te spreken over de KRK VXT serie (De 6 en de 8 ). De VXT-6 valt precies binnen budget, de VXT-8 zit daar een stukje buiten.

De huidige studio-kamer is 330cm x 260cm (L x B ). Ik ga nog verhuizen naar een grotere ruimte, die is wat langer en breder (440cm x 310cm).

Is de VXT-6 een passende speaker voor de 'kleine' kamer, of kan ik beter met een setje VXT-4 speakers beginnen en ooit eens upgraden naar de VXT-6. Het zal namelijk nog wel een paar jaartjes duren voordat ik de 'grote' kamer in gebruik ga nemen.

Ik geef liever maar een keer geld uit aan goede speakers, maar te grote speakers in een te kleine kamer werkt niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
6 inch lijkt me niet direct een probleem hoor. 8 is wel erg groot voor 3x2,5m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Sjef_Arie schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:19:
[...]

Minimal is het in ieder geval niet :P . Beat vind ik goed maar de lead is nogal warrig. Ook in een lead melodie horen rusten thuis. D'r zitten stukken in die lekker klinken maar die lead moet anders, simpeler, meer rust en herkenning inbouwen. Zelf zou ik trouwens ook een aggressievere synth kiezen.
Ik heb geen idee hoe je dit soort house kan noemen. Wat bedoel je met simpeler? ik had eerst een hele simpele lead, alleen vind hem te simpel dus aangepast naar dit wat het nu is. Wat bedoel je precies met meer rust? ik ben zelf niet zo'n held op het gebied van house, maar vind het wel toffe muziek. Thanks voor je feedback in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je krijgt als je een synth door een korg monotron delay gooit. (Lead geluid)
http://faxis.no-ip.org/peaks/ambient48.flac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Nooit gedacht dat je dan een download zou krijgen. Te gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 14:58
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 17:58:
[...]

oneens, je kan behoorlijk de mist ingaan door niet de juiste speaker te kiezen, te meer omdat er in budget speakers het vaak een trade off van eigenschappen zijn. Je moet kiezen voor de eigenschappen die het meest bruikbaar zijn voor je situatie.

Zo levert Tannoy bv pareltjes van budgetspeakers, maar als je die voor bass heavy muziek gaat gebruiken mis je toch echt een belangrijk deel van de onderkant, zou je zelfs nog beter voor KRK's kunnen gaan.

ik zou eerder zeggen dat je bijna blind een high-end kan kiezen, waar nagenoeg elke speaker wel plat is en het verschil meer in design filosofie zit dan daadwerkelijk wel of niet brak geluid.

Ben het wel eens dat geen enkele speaker nut heeft als je kamer brak is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar jij het over hebt zijn verschillen die je in de winkel wel kan horen. Maar ik heb het meer over de oh zo minimale verschillen die je nauwelijks hoort. Bijv of je een 5" of 6" speaker pakt en daar maanden lang over moet gaan woelen in je bedje. Hebben ze eindelijk die keuze gemaakt en dan komt die fabrikant met een versie+1 uit en zijn ze maanden niet te genieten omdat ze er van overtuigd zijn dat die nieuwe versie toch stukken beter klinkt. (Terwijl het alleen maar een andere kast is bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
got it, een 6" ipv een 8" aanraden voor een kleinere kamer vind ik wel verstandig (zeg ik met m'n 14" megablasters in een 3x4m kamer), maar eeuwen blijven tobben is een beetje zinloos.

Doe je trouwens nog mee met de foute remix compo? hoe meer zielen hoe meer foute meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:20:
Wat je krijgt als je een synth door een korg monotron delay gooit. (Lead geluid)
http://faxis.no-ip.org/peaks/ambient48.flac
Is dat leuk speelgoed, zo'n Monotron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
apNia schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:32:
Nooit gedacht dat je dan een download zou krijgen. Te gek!
:D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrOmegaForce schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 17:05:
Is dat leuk speelgoed, zo'n Monotron?
Het blijft natuurlijk speelgoed waar je snel op uitgekeken kan raken. Maar als je het af en toe weer eens gebruikt kan je er leuke dingen mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal,
Ik heb weer 2 plaatjes klaar en vroeg mij af of jullie misschien nog wat tips of advies hadden?
Natuurlijk hoor ik ook graag wat jullie er van vinden!

Greets Ting

TBA (suggesties voor naam? :P)
https://soundcloud.com/stoveboy/stoveboy-tba-2

Inconsistent
https://soundcloud.com/stoveboy/inconsistent

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2014 12:39 . Reden: Krijg ze niet embedded xD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Even heel kort Ting, 1e track, kick klinkt niet echt alsof hij impact heeft, mixwise lijkt er in lowend wat ruzie te zijn, je leadsound rond 02:00 klinkt te ver weg van de gebruiker (reverb?) en mist daardoor impact.

Tweede track leek zo op eerste gezicht iets meer impact te hebben, maar leken ook een beetje ruzie te hebben op bepaalde gebieden in de mix.

Speaking of which, voor de liefhebbers, Izotope's 2014 mixing guide, gratis PDF: http://downloads.izotope....iples-Tips-Techniques.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kick mist punch idd. Naar mijn idee ook wat zacht vergeleken met de rest. Lijkt wel of er weinig lowend in die kick zit en alleen de mids doorkomen. Het geheel klinkt wat schel daardoor. Ik hoor op m'n koptelefoon wel dat het er ergens zit dus wellicht kun je die lows nog wat ophalen.

Vette synths wel ondanks dat ik een bloedhekel aan hardstyle heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen!

Gister maar eens besloten om wat te gaat kloten met FL Studio 11, met dit als resultaat.
Heb niet vaak Hardstyle geluisterd, maar is het redelijk?
Tips welkom. :)

(Ik ben nog wel een beginner te noemen hoor, heb nog geen echte 'goeie' tracks uitgebracht'. Oja, ben pas gisteren echt begonnen met het produceren van Hardstyle. ;) )

https://soundcloud.com/omerga/echo-omerga-bootleg
https://soundcloud.com/omerga/omerga-jumpin

-Devon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 19:33:
Hey mensen!

Gister maar eens besloten om wat te gaat kloten met FL Studio 11, met dit als resultaat.

(Ik ben nog wel een beginner te noemen hoor, heb nog geen echte 'goeie' tracks uitgebracht'. Oja, ben pas gisteren echt begonnen met het produceren van Hardstyle. ;) )

-Devon
Beginnen is lastig.. ik ben ook net begonnen. Wat ik als beginner zelf merk (door kijken naar anderen bijv) en wat je misschien als wat tips kan meenemen:
- Zorg dat je tonen die in hetzelfde bereik zitten als je kick altijd "sidechained" met een compressor. Hiervoor kun je je kick op een extra kanaal zetten en die muten. Deze gebruik je dan om je compressor mee aan te sturen.
- Bijna alles wordt gecompressed.
- zorg dat je weet hoe een toonladder in elkaar steekt (major/minor) en hoe akkoorden werken. Het klinkt nu namelijk vals. Als je dit weet kan je ook sneller melodieën maken die direct goed klinken.
- EQ al je samples. Heb je highs, zet daar dan een low cut op. Dit zorgt er voor dat er ruimte in het spectrum blijft voor andere samples. 2 samples die in hetzelfde bereik spelen op hetzelfde moment werkt niet
- De kunst van het weglaten is enorm krachtig. Als je een dikke drop wil focus dan niet op de drop, maar op de bar(s) die ervoor zit(ten) en haal daar geluiden weg. Effecten zijn de finishing touch, het moet al goed klinken voordat je FX gebruikt. Dit even afgezien van een build-up natuurlijk.
- Een structuur van een track is altijd opgebouwd uit stukken van 4, 8, 16, 32 bars etc. Je bent vrij om het zelf te bepalen, maar een luisteraar verwacht wel een bepaalde structuur. (intro, kick, break1, drop, break2, drop, outro.. bijvoorbeeld)
- Een workflow aanleren en die ook aanhouden. Zo zien al mijn projecten er hetzelfde uit, zelfde kleur gebruik, channels netjes gegroepeerd, ik werk eigenlijk alleen maar in session view arrangement view(ik gebruik Live), ik maak altijd 1 loop als begin met al m'n samples en die trek ik dan uit over de hele track en dan ga ik er dingen uit knippen, automation toevoegen etc. Door steeds die workflow aan te houden zit ik minder snel vast. En als het aan het einde crap is, so be it :P (gebeurt vaak overigens) Next track dan. Later kunnen die crappy tracks weer dienen als inspiratie.
- Zoek op hoe je "tension" of een spanningsboog maakt. Dit is iets wat mij nu erg bezig houd en wat ik probeer onder de knie te krijgen.

Ik zeg niet dat je het moet doen zoals hierboven, maar meer hoe ik het doe en wat ik gezien en geleerd heb, mijn "aha!" momenten als collega-beginner. :) Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dat zijn goeie tips, maar let erop dat niet alles gecompressed moet zijn, liever zelfs niet als het niet nodig is. Sidechainen moet je verder niet altijd zien als compressie om dynamiek te drukken maar vaker juist als effect.

Compressie herstelt bijvoorbeeld buitensporige dynamiek (staat bv een hi-hat of een snare te hard in een drumtrack dan zal een compressor die weer een beetje in level zetten met de rest). Beter zou dan zijn dat je alles van meet af aan al in level is, zodat compressie juist niet nodig is. Hierdoor zal een beat veel meer "in-your-face" is ipv dat ie gaat pompen,zuigen en zwabberen,

De loudness war zal binnen een paar jaar verleden tijd zijn en daarmee dan ook de platte pannekoek mixen. Op huiskamerniveau zul je netjes alle onderdelen binnen zo'n track horen omdat alles is omhooggehaald, maar speel eens zo'n platte track op een groot systeem, je word er gigantisch luistermoe van want er zit geen rust meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik hoop dat je gelijk krijgt over de loudness war, maar ik vrees er voor. Muziek wordt tegenwoordig voornamelijk geconsumeerd op crappy headsets gekoppeld aan een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Binnenkort zullen alle geluidskaarten,TV's en andere media-afspeelapparaten uitgerust worden met een automatische volumecontrole, die de gemiddelde loudness van een track analyseert en dit op hetzelfde volume gaat afspelen als de rest.

Hierdoor zal luider afmixen alleen maar slechter klinken dan een dynamischere mix.

We danken dit fenomeen aan luide TV reclame's, waar de consument altijd klaagde over het grote volumeverschil met de rest van het programma. TV fabrikanten zijn toen hiermee op de proppen gekomen.

zie hier: http://www.digido.com/forum/announcement/id-6.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 10:18:
Dat zijn goeie tips, maar let erop dat niet alles gecompressed moet zijn, liever zelfs niet als het niet nodig is. Sidechainen moet je verder niet altijd zien als compressie om dynamiek te drukken maar vaker juist als effect.

Compressie herstelt bijvoorbeeld buitensporige dynamiek (staat bv een hi-hat of een snare te hard in een drumtrack dan zal een compressor die weer een beetje in level zetten met de rest). Beter zou dan zijn dat je alles van meet af aan al in level is, zodat compressie juist niet nodig is. Hierdoor zal een beat veel meer "in-your-face" is ipv dat ie gaat pompen,zuigen en zwabberen,

De loudness war zal binnen een paar jaar verleden tijd zijn en daarmee dan ook de platte pannekoek mixen. Op huiskamerniveau zul je netjes alle onderdelen binnen zo'n track horen omdat alles is omhooggehaald, maar speel eens zo'n platte track op een groot systeem, je word er gigantisch luistermoe van want er zit geen rust meer in.
Ik bedoel dat de samples (een clap, een hat) zelf gecompressed worden. Over het geheel gebruik ik nooit een compressor en ook niet op alleen mn drum channel bijv. Wat je dan krijgt is dat de dynamiek veranderd als er een geluidje weg gaat of bijkomt.. heel lelijk vind ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:00
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:35:
Hoi Allemaal,
Ik heb weer 2 plaatjes klaar en vroeg mij af of jullie misschien nog wat tips of advies hadden?
Nr 1 Mooie intro! De ritmewisseling op 1:45 en 3:15 past voor mijn gevoel niet echt bij de stijl van de rest van het nummer.
Nr 2 Vond ik een beetje verwarrend, alsof stukken van verschillende tracks zijn samengevoegd. Maar dat kan ook liggen aan de titel :) Het nummer komt voor mijn gevoel niet echt op gang.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wil graag weten wat jullie hiervan vinden: https://soundcloud.com/yalopa/tremendous

Er zitten nog enkele zaken in die me storen, maar ik krijg ze niet rechtgezet:
De bass is distorted, maar ik heb geen distortion aanstaan als effect en er is geen clipping te vinden
Ik heb enkele tutorials rond mixing gevonden, de sounds die er nu inzitten, zijn volgens mij niet in conflict met elkaar maar ik vind het misschien al te clean
Ik wil wat spannendere akkoorden vinden, maar beperkte muzikale kennis.... (wordt vanaf september iets aan gedaan)

Algemeen ben ik redelijk tevreden met deze 2de track die ik afwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Volgens mij heb je een filter met teveel resonantie op de bas. Zet de resonantie uit en probeer evt de baslijn te dubben met een sinusgolf als je die vlakke subsound wil hebben.

Mogelijk omdat die bas inderdaad piekt moet de rest heel clean zijn om die smoothe sound te behouden en daardoor worden die chordstabs ook nogal klinisch. Heb je een cleanere bas, dan kan de rest weer wat smoezeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:35:
Hoi Allemaal,

Greets Ting

TBA (suggesties voor naam? :P)
"Stoveboyzz - Basemonsterzz Stylezz beatzz fartzz" ?
kep je titelloze track ff geluisterd, heel mooi en je krijgt de hardstyle sound goed voorelkaar. Ik zou op alle sporen de hoeveelheid reverb halveren, het word wel ruimtelijker ervan, maar haalt gelijk wat impact eruit. Hooguit op die "awe & glory" geluidjes zou ik er zoveel reverb op laten.

die breakbeat snaps en 909 snare vallen er een beetje "plat" op, ze staan wat hard ivg met de rest van de beat en ze zinken er niet zo mooi in weg, denk dat je dat al snel kan aanpakken door ze gewoon wat zachter in de mix te zetten.

volumes lijken verder goed te zijn op de kleine speakers hier, track is niet te lang of te kort, mooie intro en de akkoorden/melodie/harmonie is ook sluitend.

Wat mij betreft ben je goed op weg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Niet online
In mijn zoektocht naar hoe ik de monitor speakers zo efficient mogelijk op het bureau kan plaatsen kwam ik deze DIY oplossing tegen: http://www.instructables....o-MonitorsSpeakers-Stand/

Als je een lange plank neemt en een paar van die beugels heb je ook meteen ruimte om je beeldscherm(en) op de juiste hoogte er tussen te zetten.

Van de week maar even langs Ikea ...

[ Voor 3% gewijzigd door Zerobase op 25-05-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Maar je monitoren zo dicht bij de muur is helemaal niet goed, dus beter van niet, tenzij je je bureau een stuk van de muur af kan zetten ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Is dat zo? Ik dacht tbh dat het alleen een slecht idee is als die bass port (echte naam is me even ontschoten) aan de achterkant zit, dus dat ie gelijk tegen de muur ketst. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Yalopa schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 15:24:
Wil graag weten wat jullie hiervan vinden: https://soundcloud.com/yalopa/tremendous

Er zitten nog enkele zaken in die me storen, maar ik krijg ze niet rechtgezet:
De bass is distorted, maar ik heb geen distortion aanstaan als effect en er is geen clipping te vinden
Ik heb enkele tutorials rond mixing gevonden, de sounds die er nu inzitten, zijn volgens mij niet in conflict met elkaar maar ik vind het misschien al te clean
Ik wil wat spannendere akkoorden vinden, maar beperkte muzikale kennis.... (wordt vanaf september iets aan gedaan)

Algemeen ben ik redelijk tevreden met deze 2de track die ik afwerk...
Aardig deep house begin. Kick vind ik wat kort. Chords hebben te veel autopan (ik luister op hp) en te veel reverb. Bas is lekker, alleen de melodie wat saai. En het belangrijkste denk ik: het muzikale motiefje is niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Niet online
@apNia: Dat denk ik dus ook. Zo'n plank van Ikea met de bijbehorende beugels (Ekbe Töre heten die dingen) lijkt me dan ook een ideale oplossing voor een kleinere ruimte.

Die beugels kunnen per stuk tot 20Kg dragen, dus als je er een paar combineert met bijv deze plank: http://www.ikea.com/nl/nl...1/?query=EKBY+AMUND+Plank heb je aardig wat ruimte om speakers, beeldschermen e.d. op kwijt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Tnx 2mb & peerd

De stab chords staan idd wat uit het centrum, ben er mee aan het spelen geweest, en het was me niet meer opgevallen op speakers. Zal ook de decay kick nog eens herbekijken, en de reverbs

Wat betreft de remarks ivm variatie en muziekaalheid, Het is helaas zo dat ik nog geen muzikale achtergrond heb. Huidige process is: google, proberen (repeat). zal eens kijken wat ik nog kan gaan doen, misschien dat ik nog wat chords inverse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Zomers nummertje gemaakt (beginnetje):

[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/hopsakee]

Lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
lekker, yes, maar kan me niet aan de indruk ontdoen dat je teveel kant-en-klare samples hebt geript?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ik heb een beetje geknipt en geplakt met samples idd :+ Heb eigenlijk een echte saxofonist nodig die een vette solo inspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op zondag 25 mei 2014 @ 18:20:
Is dat zo? Ik dacht tbh dat het alleen een slecht idee is als die bass port (echte naam is me even ontschoten) aan de achterkant zit, dus dat ie gelijk tegen de muur ketst. Correct me if I'm wrong.
bass port, klopt inderdaad, achterladers reflecteren veel meer tegen de muur dan frontladers.

Als je achterladers hebt, zou je -in theorie dan- afstand genoeg moeten houden dat het signaal weer achter de speaker vandaan moet kunnen komen.

een beetje zoals een scheet, als ik midden in je smoel een scheet laat ga je'm ruiken ook, ga ik via de muur een scheet laten, dan moet ie toch echt een beetje langs me kunnnen gaan als ik je de full monty wil laten roek'n mjong.

In de praktijk is het doorgaans beter om gewoon een beetje te plaatsen en te luisteren wat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 19:58:
een beetje zoals een scheet, als ik midden in je smoel een scheet laat ga je'm ruiken ook, ga ik via de muur een scheet laten, dan moet ie toch echt een beetje langs me kunnnen gaan als ik je de full monty wil laten roek'n mjong.
Ik ben bang dat we for science dit moeten testen peerd. Ik ben er klaar voor om 'm over te longen te nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op zondag 25 mei 2014 @ 21:37:
[...]

Ik ben bang dat we for science dit moeten testen peerd. Ik ben er klaar voor om 'm over te longen te nemen!
All for science, but...
Afbeeldingslocatie: http://www.quickmeme.com/img/41/4159cb1deac9211c3fda7e714a53bec06960ca295a0b7906cb3ec0833a123844.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Vannacht kreeg ik ineens iets in mn hoofd en heb dat een beetje uitgewerkt, met tot nu dit als resultaat :

https://soundcloud.com/patrykmoj/demoooooooo/s-GFbXF

Het is weer house, ik heb nu zeker ook rekening gehouden met de tonen wat wel en niet bij elkaar past, naar mijn idee klinkt het best aardig. Uiteraard kan er nog veel aan veranderd worden en dat moet ook nog wel, maar het begin is er. Wat vinden jullie ?

Stiekum ben ik best wel bang voor de reacties aangezien vorig materiaal niet erg gewaardeerd werd, maar ik doe toch maar een poging ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Volgens mij heb je daar best iets om op te bouwen. Kwa melodie is het in mijn humbele opinie een stap (of twee) vooruit tov enkele van je eerdere stukken. Ik mis een beetje een ondersteunende baslijn, ondersteunend wbt. ritme èn melodie.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik zat wat mastering videos te kijken, en zie daar vooral mensen werken met één render van de master bus. Nou doe ik eigenlijk altijd m'n 5 bussen + eventuele sendtracks. Is één track eigenlijk iets wat je moet willen tijdens mastering? Of hoe gaat dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Ik geloof dat de meeste (betaalde) mastering studios ook liever 1 track hebben, vaak een mixdown met nog iets van 6dB headroom. Zou misschien daar vandaan kunnen komen.

Overigens, als ik mijn eigen spul master doe ik dat ook gewoon met maar 1 track. Geeft een idee van rust, een soort nieuw begin zeg maar. En vaak is één afzonderlijke track minder belastend voor je CPU (ervan afhangend hoeveel effecten en andere dingen je op je busses hebt) wat voor sommige mensen ook doorslaggevend kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor meerdere (stereo) tracks wordt dat dan vaak ook stem-mastering genoemd.
Is ook meer werk want daar maak je weer een eindmix (master) van die je daarna ook nog kan (hoeft niet) masteren.
Beide wordt gebruikt dus een 'normaal' in deze context is op z'n best vaag. Het mixen naar een stereo track is het minste werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
plinders schreef op maandag 26 mei 2014 @ 23:40:
En vaak is één afzonderlijke track minder belastend voor je CPU (ervan afhangend hoeveel effecten en andere dingen je op je busses hebt) wat voor sommige mensen ook doorslaggevend kan zijn :)
Die "belasting" is zo minimaal dat je dat écht niet gaat merken.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:48:
Ik zat wat mastering videos te kijken, en zie daar vooral mensen werken met één render van de master bus. Nou doe ik eigenlijk altijd m'n 5 bussen + eventuele sendtracks. Is één track eigenlijk iets wat je moet willen tijdens mastering? Of hoe gaat dat normaal?
Normaal mix ik direct af naar een stereotrack, waarom zou ik nog eens losse stems gaan maken als ik de gehele mix al in losse sporen bezit?

soms maak ik van groups wel's een uitdraai om wat nauwkeuriger erop in te gaan, maar ook die gooi ik wel door de gehele mix.

Stereo-mixdown is inderdaad wel standaard, stems doe je meestal als de masteraar bij je terugkomt met specifieke mixproblemen. Maargoed, als je zelf mastert kun je netzogoed die track weer openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Bedankt voor alle antwoorden jongons <3

De reden dat ik soms die bussen wel handig vind is dat ik later iets meer spul heb om mee te werken. De laatste tijd heel veel vooruitgang geboekt in het oor-train deel. Zoals in mijn laatste track op Soundcloud hoor ik nu al mixproblemen, dan is het fijn als ik qua volumes net iets meer heb om mee te werken, mocht ik er later een betere versie van willen maken. Maar misschien moet je dat ook niet willen eigenlijk. Ik zal voor backup purposes dan stems er uit poepen en de mixdown zelf doen op 1 master render. Geeft inderdaad wat rust.

Wel grappig/verontrustend trouwens, ik merk nu veel meer details in geluid in het dagelijks leven op en kan ze soort van "loskoppelen" van ander omgevingsgeluid. Merk ook veel meer details op. Klinkt bekend voor anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ik doe altijd een banaan in m'n oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wat is trouwens zo bijzonder aan die SSL bus compressors? Wat kan je ermee wat je niet met your average compressor kan zoals Fabfilter's Pro-C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:50
Zo'n soort compressor heeft een eigen sound, waar een Fabfilter-achtige neutraler is. Vergelijkbaar verhaal als buizenversterkers, analoge tape en LP's: technisch slechter kan juist prettig klinken.

Een SSL-buscompressor staat bekend om zijn capaciteiten om een mix aaneen te lijmen en als een geheel te laten klinken (mix glue). In hoeverre dat ook zo is laat ik in het midden. Ik gebruik Cytomic The Glue in ieder geval altijd :)

[ Voor 37% gewijzigd door Wormaap op 27-05-2014 12:20 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Wormaap schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:18:
...als buizenversterkers, analoge tape en LP's: technisch slechter kan juist prettig klinken.
Ik zie het meer als een verschil in ontwerpfilosofie, vroegah wist je bij elk apparaatontwerp wel dat je nooit clean en neutraal geluid voorelkaar kon krijgen, dus ze ontwierpen die krengen met de gedachte "als er toch artefacts bijkomen, dan liever artefacts die iets toevoegen". De "bekende" vintagemerken waren vooral degene die dat goed voorelkaar kregen.

De vintage gear zal altijd wel een bepaalde hype hebben, maar er waren ook legio apparaten uit die tijd die gewoon stinkende bagger waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:03:
De vintage gear zal altijd wel een bepaalde hype hebben, maar er waren ook legio apparaten uit die tijd die gewoon stinkende bagger waren.
Dat soort apparaten heb je nu ook nog wel hoor.
(Sowieso de wet van behoud van ellende.)

Maar de zoveelste emulatie van een bepaalde hardware bak is nu toch wel redelijk ver doorgeschoten. En ook al is qua prijs verhouding hardware lang niet zo interessant. Maar goede software is tegenwoordig ook niet bijster goedkoop zodat je voordat je het weet toch flink veel uitgeeft.
Kwestie van je setup beperkt houden en leren te roeien met de riemen die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Amidoinitrite?
[Soundcloud: http://soundcloud.com/close_enough/amidoinitrite]
offtopic:
Watch your ears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
need more cowbell

Afbeeldingslocatie: http://www.troll.me/images/conspiracy-keanu/what-if-i-took-breakcore-and-fixed-it.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was vandaag bezig met een nummer masteren voor iemand en bij de laatste stap de gain staging op het eind viel me op hoe relatief makkelijk ervoor kon zorgen hoe zacht/hard die track klonk. Nu kan ik het niet laten horen (rechten enzow) maar wel zien met een plaatje.

Bovenste is het orgineel. Daaronder is -14db RMS (net iets boven vinyl nivo), daaronder -10db RMS (huidig gemiddeld nivo), daaronder -8 a -7db RMS (Metallica/Red Hot Chilli peppers nivo).
http://faxis.no-ip.org/ma...ples/loudness_example.png

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2014 16:13 . Reden: Die plaatje werkt nie, dus maar een link van gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:48:
Niet dat ik enige kennis van mastering heb, maar ik heb begrepen dat die manier van werken er voor zorgt dat de mixdown niet verandert. Als ik iemand een projectfile geef om te laten masteren en hij gaat lopen tweaken dan komt er iets heel anders uit dan ik in m'n hoofd had.. bijvoorbeeld dan he.. Als het 1 bus/channel/track is dan kunnen de onderlinge verhoudingen niet worden aangepast, maar blijft het dus bij highs, lows, mids, center, sides, weetikwat, etc etc..

Tenminste.. zo had ik het begrepen :) Behoud van het initiële creatieve resultaat dus.

Als je je eigen track mastered (is dat een goed idee btw? ik denk van niet eigenlijk) dan weet je natuurlijk wat het idee was/is..dus dan speelt dat minder.

[ Voor 209% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sowieso moet je met de master ingenieur overleggen wat je uit de mix wilt halen, ik bedoel wat je wilt als eindresultaat. Dan heeft hij een richtlijn om naartoe te werken. Persoonlijk denk ik niet dat je je eigen mixes moet masteren maarrrrr je moet wel weten hoe en wat voor je het aanlevert. Van een slechte mix valt gewoon niet een goede track te maken. Dus als je een goede mix aanlevert kan mijn inziens door mastering het eindrestultaat alleen maar beter worden, mits jij en je master ingenieur op dezelfde lijn zitten en hem/haar de juiste instructies meegeeft. Ik vind overigens het masteren erg interessant en heb meerde vids erover gezien waaronder deze: YouTube: The Art Of Mixing (A Arte da Mixagem) - David Gibson
Geweldig hoe die vent zijn haren heeft maar dat terzijde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 23:35:
Als je je eigen track mastered (is dat een goed idee btw? ik denk van niet eigenlijk) dan weet je natuurlijk wat het idee was/is..dus dan speelt dat minder.
Het antwoord hierop is geen zwart/wit verhaal. Het hangt van de situatie af maar doorgaans zal het resultaat het laten masteren door iemand anders beter passen bij wat jij verwacht. Maar er zijn ook mensen die precies weten wat ze willen en ook kundig genoeg zijn om op dat punt te komen.
Als je het door iemand anders laat doen dan zit er meestal ook een prijskaartje aan wat een drempel kan zijn om het toch zelf te doen. (Je kan het ook zelf doen en laten doen en dat vergelijken.)
En als je het door iemand anders laat doen zul je goed moeten uitleggen hoe je dat wilt hebben en dan kan het goed zijn dat het niet in een keer lukt.

Het masteren zelf is misschien wel te vergelijken met brood bakken of muren metselen. Iedereen kan dat zelf ook wel doen maar als je het elke dag doet en er ook de spullen voor hebt dan zal het eindresultaat altijd van een constante kwaliteit zijn. Maar omdat niet elk nummer hetzelfde is zul je in staat moeten zijn om daar rekening mee te houden de mix en de gedachte achter het nummer moeten snappen. Daar komt heel veel theoretische kennis bij kijken die je in de praktijk moet kunnen uitvoeren. Ook nog een stukje communicatie/psychologie omdat je ook rekening moet houden met de wensen van je klant(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht trouwens dat ik een manier gevonden had om niet vast te zitten in het produceren, maar ik heb ondertussen al weer 20 clips en bij allemaal denk ik..nah.. net niet..

Frustrerend :(

Ik gebruik een Push ook. Kan je lekker mee jammen. Later werk ik het dan uit en dan klinkt het dus niet vet meer.. of ben ik erop uitgekeken.. of denk ik..wat was hier nu ook alweer vet aan??

Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt niet uit. Gewoon doorgaan met nieuwe dingen maken.
En als je merkt dat het niet gaat gewoon iets anders doen.
Er zijn zat 'rotklusjes' die je kan doen of gewoon patches bouwen voor de lol.
Dan heb je iig niet het idee dat je tijd verdoet met niets nuttigs doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

clip nr21 wordt de goeie (of 31...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:11:
Was vandaag bezig met een nummer masteren voor iemand en bij de laatste stap de gain staging op het eind viel me op hoe relatief makkelijk ervoor kon zorgen hoe zacht/hard die track klonk. Nu kan ik het niet laten horen (rechten enzow) maar wel zien met een plaatje.

Bovenste is het orgineel. Daaronder is -14db RMS (net iets boven vinyl nivo), daaronder -10db RMS (huidig gemiddeld nivo), daaronder -8 a -7db RMS (Metallica/Red Hot Chilli peppers nivo).
http://faxis.no-ip.org/ma...ples/loudness_example.png
Dat is toch logisch...als je de gains harder zet, danne... gaat ie harder, offe mis ik iets? :$

Uit interesse, wat voor stijl muziek is dit en welk van de levels vind jij nog acceptabel zonder dat de luidheid de track bederft?
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 00:14:
Persoonlijk denk ik niet dat je je eigen mixes moet masteren maarrrrr je moet wel weten hoe en wat voor je het aanlevert.
1. Ik denk dat de meeste homeproducers er wel een track of 4 per maand uitpoepen, die vaak ook niet gereleased worden, dan word een €10~20,- per master al snel een dure grap. Toch is het wel fijn dat als je wat op bv je eigen soundcloud gooit, dat het geheel wel een beetje consistent in sound is.

2. Daarnaast is, zoals je al zegt, goed om te weten wat/hoe je moet aanleveren als je wél overgaat tot het insturen van een master naar een professional.

Ik denk daarom dat je niet moet vasthouden aan het oude "model" en dat zelfmasterberen voor de huidige producers toch wel noodzakelijke kennis is, die bovendien ook beter inzicht verschaft in wat er mis is met je mix. Je leert er dus ook beter van mixen.

Daarentegen blijft het verstandig om releasetracks te laten doen door iemand anders. O.a. omdat
1. jezelf teveel betrokken bent geraakt bij je eigen productie, je hebt elke milliseconde van je track 1000x gehoord en kan daardoor niet meer objectief vergelijken hoe je track moet klinken.
2. een profesionele masteraar is gespecialiseerd, bezit veel specifieker op mastering gerichte tools,
3. kan veel objectiever naar je track luisteren en
4. heeft binnen je genre waarschijnlijk al veel meer gehoord en gemastered dan jezelf.
3. je bent geneigd om dezelfde methodes te hanteren als wat je tijdens de mix doet, waardoor je "probleemeigenschappen" van die methodes kan gaan versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 08:53:
Dat is toch logisch...als je de gains harder zet, danne... gaat ie harder, offe mis ik iets? :$
Klopt helemaal. Punt is waar je zelf de grens trekt. Maar als je laat opnaaien door andere dan ga je over die grens heen en krijg je een vervormend en vermoeiend resultaat.
Uit interesse, wat voor stijl muziek is dit en welk van de levels vind jij nog acceptabel zonder dat de luidheid de track bederft?
Het is een beetje industrial/metal achtig nummer met vrouwelijke vocalen.

Zelf ben ik meer voorstander van de zachtere norm. Met misschien een uitzondering voor dance muziek die gedraaid wordt. Alhoewel als ze achter de DJ set ook nog een compressor hebben geplakt (wat sommige clubs ook nog eens hebben) dan wil je daar ook niet dat de muziek over z'n nek gaat.
Je hebt de K-norm (Wikipedia: K-system) die redelijk in de buurt komt. Misschien is dat net een tikkie te zacht soms.
Maar dan heb je wel ongeveer de sound die je bij vinyl platen ook hebt en blijft de boel lekker dynamisch klinken en hoor je veel meer details van de muziek.

Dat soort tracks klinken over de radio ook veel beter. Want daar hadden een clubje ME's test mee gedaan om tracks op verschillende sterktes te masteren en via een radio station uit te zenden en daarna te beoordelen. Dus daarmee is de mythe dat radio ready harder zou betekenen ook doorbroken omdat het juist andersom is.

En waar jij het laatst over had dat in elke speler wel een optie komt om een geluidsterkte leveler te hebben dan wil je juist dat je muziek niet plat gecompressed is want dan wordt die toch nog zachter gezet en klinkt die nog steeds vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
thanks~!

ook met dance begin ik hierover erg bij te draaien, als het zacht en thuis word afgespeeld is luid gemastered prettig, omdat je alles nog kan horen. Over P.A.'s vind ik dat allemaal te schel en vermoeiend worden en merk je ook dat dynamischer gemastered ook meer gewaardeerd word.

Die automatische leveler zit tegenwoordig ook op iTunes trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, het heeft zijn tijd nodig zodat de mensen door krijgen dat iets minder gecompressed toch wel fijner klinkt. En als je daar constant over loopt te blaten dan krijg je al snel een 'evangelie' label opgeplakt. Vandaar dat ik af en toe ook even laat zien hoe de vork in de steel zit zodat de mensen zich daar zelf in kunnen verdiepen en hun eigen conclusies kunnen trekken.
Mijn klant die de master heeft goedgekeurd is alleen nog niet zo ver. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

0dB is gewoon een fijn punt om je op te richten qua loudness. Sinds de loudness wars hoef ik nooit meer aan m'n volumeknopje te draaien. Al m'n muziek klinkt even luid. Zalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:41
Een vriend van me doet een hardware liveact, dus direct uit de mixer de zaal in, en het valt me telkens op dat zijn geluid zoveel dynamischer en 'prettiger' klinkt dan van de DJ's die ervoor en erna staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024

Na lang niks gedaan te hebben kwam dit eruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 19:33:
Hey mensen!

-Devon
geen slecht begin dan. op "bootleg" mist de kick een beetje een thumb die je bv al wat meer hebt bij "jumpin", misschien kan je er nog zachtjes een droge ongedistorte kick onder doen om die gabberkick wat meer body te geven.

Over beide tracks vind ik de leads wat ongebreideld de mist in gaan, ze klinken leuk, ze hebben ook de hardstyle sound, maar zijn op een gegeven moment niet meer lekker te volgen.

het mixwerk is an sich prima want alles is goed te horen, maar dat zou met een hoofdzakelijk 3-stemmige track ook niet al te problematisch moeten zijn. Reverb/delays is misschien een beetje overdone, maar hoort ook wel weer een beetje bij de stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Het valt me op dat je zo weinig hoort over de ipad, en dat terwijl er toch een complete subcultuur met die dingen bezig is. Ik ben daar eentje van en maak regelmatig reviews over ipad apps. Ik ben dermate gefascineerd dat je op zo'n draagbaar klein ding producties kunt maken dar ik een tijd geleden heb besloten om mijn pc maar bij de buurnan neer te zetten en nu puur alleen maar met de ipad werk. ( dat geldt dus ook voor alle andere computertoepassingen, en dat bevalt me eigenlijk prima.

Het is natuurlijk zo dat een ipad zijn beperkingen kent, maar die zijn erg relatief, je zou kunnen stellen dat je met een ipad op het nivo zit waar desktops 10 jaar geleden waren. Maar teglijkertijd ben je de pc weer ver vooruit omdat je dingen met een multitouch screen kunt doen waar een desktop alleen maar van kan dromen. Denk bijvoorbeeld aan automation, al je faders en knoppen zijn met tien vingers teglijk te bedienen en elke synthesizer heeft alle knoppen on screen. Daarnaast zijn er ondertussen al apps die eerst voor de ipad en pas later als plugin voor de pc uitkomen. En dat allemaal met een engine die precies dezelfde is als op de grotere mac's. In weze is IOS gewoon OSX maar dan voor mobile devices.

Om maar eens te laten zien wat er allemaal al mogenlijk is heb ik een overview gemaakt van de apps die ik zelf gebruik, met onder andere steinbergs cubasis, de arturia imini en de korg ms20 maar ook de wat minder bekende maar erg innovative apps.

[YouTube: http://youtu.be/jN031zGiLow]

Het filmpje staat ook op mijn ipad topic
Muziek maken op de ipad en android tablets

En daarnaast heb ik nog een synthesizer topic
Het grote synthesizer topic

Verder niet bedoeld om reklame te maken, maar ik werd me pas later bewust van het producer topic en nu ik al dat werk heb gedaan wilde ik t toch wel even delen:)

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verleemen schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:06:
Het valt me op dat je zo weinig hoort over de ipad, en dat terwijl er toch een complete subcultuur met die dingen bezig is. Ik ben daar eentje van en maak regelmatig reviews over ipad apps. Ik ben dermate gefascineerd dat je op zo'n draagbaar klein ding producties kunt maken dar ik een tijd geleden heb besloten om mijn pc maar bij de buurnan neer te zetten en nu puur alleen maar met de ipad werk. ( dat geldt dus ook voor alle andere computertoepassingen, en dat bevalt me eigenlijk prima.

Het is natuurlijk zo dat een ipad zijn beperkingen kent, maar die zijn erg relatief, je zou kunnen stellen dat je met een ipad op het nivo zit waar desktops 10 jaar geleden waren. Maar teglijkertijd ben je de pc weer ver vooruit omdat je dingen met een multitouch screen kunt doen waar een desktop alleen maar van kan dromen. Denk bijvoorbeeld aan automation, al je faders en knoppen zijn met tien vingers teglijk te bedienen en elke synthesizer heeft alle knoppen on screen. Daarnaast zijn er ondertussen al apps die eerst voor de ipad en pas later als plugin voor de pc uitkomen. En dat allemaal met een engine die precies dezelfde is als op de grotere mac's. In weze is IOS gewoon OSX maar dan voor mobile devices.

Om maar eens te laten zien wat er allemaal al mogenlijk is heb ik een overview gemaakt van de apps die ik zelf gebruik, met onder andere steinbergs cubasis, de arturia imini en de korg ms20 maar ook de wat minder bekende maar erg innovative apps.

[video]

Het filmpje staat ook op mijn ipad topic
Muziek maken op de ipad en android tablets

En daarnaast heb ik nog een synthesizer topic
Het grote synthesizer topic

Verder niet bedoeld om reklame te maken, maar ik werd me pas later bewust van het producer topic en nu ik al dat werk heb gedaan wilde ik t toch wel even delen:)
Ik rommel wel es wat aan op m'n iPad. Ik moet het alleen dan exporteren naar audio.. het integreert niet zeg maar. Ook audio vanaf een iPad naar iets anders..nah..teveel moeite.. Wat dat aangaat is apple echt k*t :P

Wel mooi op zich hoe het nu met die audio bus enzo werkt. Hele verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gaan de tablets zich versmelten met controller surfaces waar dan al dan niet een synth engine (analoog/digitaal) bij zit.
Dat zie je al bij de Maschine waarbij de LCD schermen bij versie 2 groter zijn geworden. Of synths met een touchscreen om hem te proggen.
Zodat je de workflow dusdanig kan stroomlijnen zoals jouw het beste uit komt in samenwerking met de rest van je setup. Of dat dan alleen een setje boxen is of een hele kamer vol apparatuur maakt dan niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:12:
Volgens mij gaan de tablets zich versmelten met controller surfaces waar dan al dan niet een synth engine (analoog/digitaal) bij zit.
Dat zie je al bij de Maschine waarbij de LCD schermen bij versie 2 groter zijn geworden. Of synths met een touchscreen om hem te proggen.
Zodat je de workflow dusdanig kan stroomlijnen zoals jouw het beste uit komt in samenwerking met de rest van je setup. Of dat dan alleen een setje boxen is of een hele kamer vol apparatuur maakt dan niet uit.
Als een VSTi controller zou ik het me helemaal voor kunnen stellen, zo'n iPad.
Maar het grootste probleem bij een iPad.. waar zijn de knoppen en faders n'shizzle

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zo'n Slate audio ding hebt moet je daar ook het daar behorend 'hippe' kapsel laten aanmeten en zoveel mogelijk zwarte kleren dragen. Anders zijn die 50k dollahs weggegooid geld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Ik zag een "contest" voorbij komen (Lees: populariteits wedstrijd nr 24802498) en dacht laat ik het eens proberen. Wie weet dat het internet mij wel wat stemmetjes kan fixen :D

Zouden jullie mij misschien willen helpen met stemmen op mijn track Matter of Fact?

Greetings Ting

https://wavo.me/brennanhe...h4suLMSjiGkfr27x4z_r4&v=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Waarde vriendjes, de laatste tijd weken ben ik bezig geweest met een enkele track, ouderwets ragwerk. En ik ga niet liegen, er zit een hele hoop tijd in (wat ik misschien zojuist een beetje bot heb geslagen in de final mix). Maar het is al met al met afstand het nummer waar ik het meest trots op ben. Graag jullie meningen hierover, of je het vet vindt, of niet, zo nee, wat dan. Helemaal van de oudgedienden hier wordt de feedback des te meer gewaardeerd :)

Prive linkje alhier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
apNia schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:07:
Helemaal van de oudgedienden hier wordt de feedback des te meer gewaardeerd :)
Hopelijk ook van jonggedienden hier. Ik vind um lekker donker. Wat ik niet begrijp is waarom je zo lang wacht met het inzetten van metaalgeklingel. Ik bedoel, om 1:05 geht es loss maar het duurt tot 1:50 voor er support komt van cymbals, hihats en ander metaal. Misschien is dat willens en wellens maar mijn eerste gedachte was dat er iets mist op dat stukje. Verder klinkt het lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Geen idee eigenlijk, is misschien een drum & bass ding. Ik wou niet gelijk fullblown knallen in ieder geval maar iets hebben om zelfs na de drop naartoe te bouwen.

De kwaliteit van Soundcloud is trouwens echt erbarmelijk. Het klinkt allemaal net iets anders (rides blikkerig, lead blikkerig). Snap er geen fluit van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Holy shit :o
Big big ups boef! Dit klinkt echt goed :9

Op 00:55 vind ik die smerige kraakjes in de synths lekker gedaan!
De drop zelf gaat naar mijn smaak iets te lang door qua sound, het blijft aan 1 stuk doorscheuren terwijl ik het verwacht dat er een filtertje op zou komen en dan een extra arpje en/of ritmisch dingetje erbij zou komen om het lekker te vullen.

Voor de rest klinkt dit echt goed hoor, er zit lekker veel detail in je track en de algehele impact is nice.
Heb nu op werk geluisterd, maar zal er thuis nog even goed voor gaan zitten.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

@Apnia

Dik broer!! Ik moet toegeven dat het niet mijn genre is, dus.. korreltje zout erbij...

Die whobble synth dinges is dik.. klaar.. komt heel breed over, en zit mooi laag in. De kick is wat soft in mijn optiek. maar dat heb ik al snel, want chiel=hardstyle 8) ik had er iniedergeval iets meer decay aan gegeven. break, vet. drop, erg dik. vette vocalen ook.
Het word ook niet echt saai, meestal ben ik na anderhalve minuut wel klaar met neurofunk D'nB shizzle.
Maar het blijft interessant.

Al met al,, Kudos maat!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Apnia, erg benieuwd naar je track. Straks eens even een luisterbeurt geven op mijn HR824's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dacide schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:39:
Apnia, erg benieuwd naar je track. Straks eens even een luisterbeurt geven op mijn HR824's :)
Hoe bevallen de speakers je? Was wel benieuwd omdat je ze nu al een tijdje hebt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

@kaos- misschien moet ik er nog wel wat variatie inbouwen. Ik heb nog zo'n gabberig stuk, maar die was net iets te hardcore, misschien moet ik die er tussen prakken. Als de track emotioneel een beetje van m'n radar is verdwenen ga ik er weer aan. Thanks voor de feedback mang :)

@chieldtm de kick is idd een stuk subtieler bij D&B qua decay; ze zijn kort en snappy. In ieder geval bij het meeste spul wat ik maak. Maak ze langer en ze krijgen ruzie met andere elementen die constant moeten wijken voor elkaar.

Thanks voor de complimenten heren, betekent stiekem best veel voor me O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Ben benieuwd apNia, heb 'm nog niet kunnen luisteren tussen al het verbouwen door.
apNia schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:52:
@chieldtm de kick is idd een stuk subtieler bij D&B qua decay; ze zijn kort en snappy. In ieder geval bij het meeste spul wat ik maak. Maak ze langer en ze krijgen ruzie met andere elementen die constant moeten wijken voor elkaar.
de redenen daarvoor zijn ook vrij eenvoudig,
- de kicks in een dnb track zitten veel te dicht bijelkaar, vooral vanwege de ghostnotes.
- er is vaak een wat uitgebreidere rol voor de bas weggelegd, die in hetzelfde gebied zit

Er zijn wel dnb dudes die dit doen, vnl in de hardcore dnb hoek zoals Eye-d & Hidden, Tech Itch (ja hij bestaat nog) SPL en Limewax, maar dan vaak alleen op de hoofdaccenten en de ghostnotes wel een korte decay of gewoon een andere kick. Dan werkt het weer wel.
Thanks voor de complimenten heren, betekent stiekem best veel voor me O+
Afbeeldingslocatie: http://www.cbc.ca/download/assets_c/2011/02/Cbcdownload-02TRUE951-4-thumb-427x240-80194.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Kom even binnen vallen om te zeggen dat dit potverdikkeme toch lekker klinkt.

* mbarie is weer foetsie.

[ Voor 10% gewijzigd door mbarie op 05-06-2014 11:59 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:06:
[...]

Ik rommel wel es wat aan op m'n iPad. Ik moet het alleen dan exporteren naar audio.. het integreert niet zeg maar. Ook audio vanaf een iPad naar iets anders..nah..teveel moeite.. Wat dat aangaat is apple echt k*t :P

Wel mooi op zich hoe het nu met die audio bus enzo werkt. Hele verbetering.
Ik exporteer mijn audio gewoon naar soundclloud, de meeste daws hebben dat gewoon geintegreert. Daarnaast kun je bij de meeste apps audio onderling delen ( loops, geluid en complete tracks en dat allemaal in 16, 24, 32 of 64 bit. Zo kun je bijvoorbeeld samples die je ge edit hebt in samplers van andere apps laden maar je kan ook bijvoorbeeld een vocoder live gebruiken.

Daarnaast kun je een ipad ook in je pc daw integreren, het geluid komt dan niet uit de hoofdtelefoonaansluiting, maar via de camera connection kit waar je usb audio en midi door loopt.
Je ipad is dan gewoon een hardware synthesizer die afhankelijk van wat je hebt draaien iedere keer een andere gebruikersinterface heeft.

Daarnaast is er software zoals lemur, waar je je eigen touch interface kunt bouwen om andere hard of software mee aan te sturen.
chieldtm schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:43:
[...]

Als een VSTi controller zou ik het me helemaal voor kunnen stellen, zo'n iPad.
Maar het grootste probleem bij een iPad.. waar zijn de knoppen en faders n'shizzle
Dat is nou juist het briljante van een multitouchscreen. Je faders en knoppen staan op het scherm.

In plaats van dat je een perperduur mengpaneel met gemotoriseerde faders nodig hebt doe je dat dus gewoon met tot tien faders teglijk op het touchschreen en al die bewegingen worden real time geregistreert. Natuurlijk kun je achteraf die fader automation bewerken door bijvoorbeeld de curves te tekenen of de automation gewoon te wissen.

Het zelfde geldt voor de softsynths. Op de imini(moog) heb je gewoon alle 32 knoppen on screen, je zet je vinger op de knop en dan kun je heel naukeurig die knop draaien, maar ook meerdere knoppen teglijk en dat wordt allemaal onthouden. Het is natuurlijk heel belangrijk dat dit met zo weinig mogenlijk latency gebeurt en dat is het grote verschil met bijvoorbeeld windows 8 waar tot 100 ms latency tussen jou vingerbewegingen en de actie op het scherm zit. De ipad heeft dat probleem niet. Alles wat je doet is instant.

In plaats dus dat je voor elke softsynth een aparte midicontroller met alle knoppen moet kopen zijn de apps gewoon op het scherm bedienbaar.

Het is heelaas zo dat je alles op een 10 inch scherm moet doen maar op dit moment is er eigenlijk geen alternatief tenzij je voor systemen boven de 10.000 dollar gaat. Veel synthesizers op de ipad hebben daarom ook de mogenlijkheden om op een aantal knoppen in te zoomen zoals dat bij de korg ims20 gebeurt.

Hier heb je bv de automation demo van cubasis.

Dit is een track die ik met de ipad heb gemaakt, vrij simpel eigenlijk. Gemaakt met de korg ims20 en afgemixt in cubasis.

https://soundcloud.com/autistendisco/autistendisco-haarp

[ Voor 53% gewijzigd door verleemen op 05-06-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

verleemen schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:12:
[...]

[...]

Dat is nou juist het briljante van een multitouchscreen. Je faders en knoppen staan op het scherm.
Sir, you are missing the point.. het gaat mij om fysieke knopjes. want daar word ik opgewonden van. Vind het heerlijk om een half uur lang al headbangend aan de Brute Factor knop m'n microbrute te draaien.

en fysiek geeft het gevoel van precisie iets wat een software knop niet heeft. (en daarbij, ik ben ruim 2 meter. Heb handen waar een beschaafde mini cooper inpast, dus met mijn vinger op een scherm.. niet ideaal. We gebruiken op het werk ook touchscreens, en ik wil er nog wel eens langs zitten..
verleemen schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:12:
Het zelfde geldt voor de softsynths. Op de imini(....... lles wat je doet is instant.
In plaats dus dat je voor elke softsynth een aparte midicontroller met alle knoppen moet kopen zijn de apps gewoon op het scherm bedienbaar.
Ja daar zou ik misschien wel aan kunnen wennen. ik meld het na het weekend..
Dan heb ik mijn setje met CMC-controllers wel door denk ik 8) 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Manny_Moare op 05-06-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:12:
Ja, ik was laatst in zo'n muziekwinkel waar ze alleen maar van die one man band orgel/ keyboards hadden en daar zitten gewoon al 10 inch touchscreens ingebouwd.
chieldtm schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:41:
[...]

Sir, you are missing the point.. het gaat mij om fysieke knopjes. want daar word ik opgewonden van. Vind het heerlijk om een half uur lang al headbangend aan de Brute Factor knop m'n microbrute te draaien.

en fysiek geeft het gevoel van precisie iets wat een software knop niet heeft. (en daarbij, ik ben ruim 2 meter. Heb handen waar een beschaafde mini cooper inpast, dus met mijn vinger op een scherm.. niet ideaal. We gebruiken op het werk ook touchscreens, en ik wil er nog wel eens langs zitten..
Dat begrijp ik, maar je kunt aan een ipad natuurlijk ook gewoon midicontrollers en een keyboard hangen. Ik gebruik zelf een m audio venom synthesizer en een terratec usb audio interfase voor sample input.
Alleen heb je met een touchscreen een aantal mogenlijkheden die je bij hardware niet hebt.
Hier heb je bv samplr, voor ios die speciaal voor een touchscreen ontwikkeld is.. € 8,95 in de app store. Voor een pakje sigaretten en een aansteker ben je net zo veel kwijt:) wat je ziet is dus live, zonder overdubs. Maar je kan samplr natuurlijk ook gewooon via audiobus in cubasis gebruiken.

Voor mij persoonlijk is het a dream come true. In weze kun je met een ipad en alleen wat software complete tracks maken. Het enige wat ik zou willen is dat dit ook met een 40 inch screen kon zodat je meerde apps teglijk of full size kunt bedienen. Dat zou op windows kunnen maar daar is gewoon niks voor gemaakt.
Hardware is leuk, maar ook duur in het mooie aan dit systeem is dat het alleen nog maar een kwestie van talent is of jij de volgende nummer 1 hit in de top 40 gaat scoren.

In weze kan je dat ook met een android tablet van 100 euro ( ik heb een tomtec tablet op mijn wc hangen waar ik spelletjes op speel en daar heb ik caustic op gezet. Werkt gewoon,alleen ja, die latency he.mlive spelen gaat daar net niet op. Verder geen punt als je patterns in geeft. Ik heb tracks gehoord van mensen die gewoon puur op een mobiele telefoon zijn gemaakt waar je jaloers op wordtt..

[ Voor 117% gewijzigd door verleemen op 06-06-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Steven gaat strak door en komt met een opvolgert.
YouTube: Introducing RAVEN 2.0 by Slate: The Future Of Studio Control

Het is alleen duur speelgoed omdat hij de touchscreens zelf heeft laten ontwerpen zodat ze optimaal reageren op input met de vingers. En het is ook duidelijk omdat dit relatief nieuw is dat het gewoon tijd nodig heeft om volwassen te worden voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
sja, je kan ook gewoon een AIO halen en daar Ableton of Cubase opzetten. Feitelijk compleet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

apNia schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:07:
Waarde vriendjes, de laatste tijd weken ben ik bezig geweest met een enkele track, ouderwets ragwerk. En ik ga niet liegen, er zit een hele hoop tijd in (wat ik misschien zojuist een beetje bot heb geslagen in de final mix). Maar het is al met al met afstand het nummer waar ik het meest trots op ben. Graag jullie meningen hierover, of je het vet vindt, of niet, zo nee, wat dan. Helemaal van de oudgedienden hier wordt de feedback des te meer gewaardeerd :)

Prive linkje alhier
Stoer nummer. Ik vind het vooral mooi dat je veel 'bijgeluidjes' in de drop hebt gestopt, zorgt voor een professionele sound.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 20:12:
Hallo allemaal!

Ik zag een "contest" voorbij komen (Lees: populariteits wedstrijd nr 24802498) en dacht laat ik het eens proberen. Wie weet dat het internet mij wel wat stemmetjes kan fixen :D

Zouden jullie mij misschien willen helpen met stemmen op mijn track Matter of Fact?

Greetings Ting

https://wavo.me/brennanhe...h4suLMSjiGkfr27x4z_r4&v=1
De distorion klinkt wel goed, maar de punch/impact van de kick rond 1:00 ontbreekt nogal. Later is dit beter (of is het volume hoger). Break is mooi, maar die bass sweeps en de kick op bijv. 2:40 lijken out of tune.

Pagina: 1 ... 87 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.