How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.204 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:07:
Waarde vriendjes, de laatste tijd weken ben ik bezig geweest met een enkele track, ouderwets ragwerk. En ik ga niet liegen, er zit een hele hoop tijd in (wat ik misschien zojuist een beetje bot heb geslagen in de final mix). Maar het is al met al met afstand het nummer waar ik het meest trots op ben. Graag jullie meningen hierover, of je het vet vindt, of niet, zo nee, wat dan. Helemaal van de oudgedienden hier wordt de feedback des te meer gewaardeerd :)

Prive linkje alhier
Ik was even op vakantie :)

Mja...... >:) ..... dit is dus niet mijn ding he, maar f*cking hell wat goed gedaan man. Klinkt echt super _/-\o_ Heb em 2x geluisterd, 1x over m'n headphones en 1x over m'n monitors. Zit echt goed in elkaar. Ik ben helemaal voor het in het 2e deel toevoegen van extra sounds (metaal geklingel zoals hierboven beschreven). Het moet blijven bewegen zeg maar en dat doe je zo. Niet alles gelijk erin mikken.
Ben echt jaloers op je drums man.. f*ck.. Klinkt echt heerlijk crispy hier.

Soundcloud doet idd iets met het geluid ja, was mij ook al opgevallen. Ze zullen het wel re-encoden. Neemt niet weg dat het nog steeds vet is.

Vocals zijn ook vet btw.. uit een film? En je mixdown is ook erg goed trouwens. Bijna zonde om nog te laten masteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:00
Ik las net een stukje over een drag & drop mastering webapp. LANDR via http://www.musicradar.com...t-online-mastering-600932

Heb een paar werkjes ermee proberen te "masteren" en het werkte wel aardig. Niet wat ik zelf met een paar plugins en een paar minuten tijd ook had kunnen bereiken. Wel handig als je even snel je werk op volume wilt hebben om te horen hoe het klinkt, want het werkt wel vrij vlot en gratis als je max een MP3 van 192kpbs geen probleem vindt.

https://www.landr.com/
chieldtm schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:41:
[...]

Sir, you are missing the point.. het gaat mij om fysieke knopjes. want daar word ik opgewonden van. Vind het heerlijk om een half uur lang al headbangend aan de Brute Factor knop m'n microbrute te draaien.

en fysiek geeft het gevoel van precisie iets wat een software knop niet heeft...

[...]
Ik heb mijn midi/keyboard schuin staan maar ik kijk eigelijk bijna nooit naar dat ding als ik ermee werk. En met de ipad was ik telkens aan het kijken of ik wel goed op het scherm zat en niet per ongeluk wat anders aanraakt. De feedback die je krijgt van fysieke knoppen en faders is toch wel een gemis bij een touchscreen. Het is natuurlijk wel een stuk goedkoper dan een bak vol met gemotoriseerde faders :).

[ Voor 44% gewijzigd door rhodium op 07-06-2014 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhodium schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 00:42:Heb een paar werkjes ermee proberen te "masteren" en het werkte wel aardig. Niet wat ik zelf met een paar plugins en een paar minuten tijd ook had kunnen bereiken. Wel handig als je even snel je werk op volume wilt hebben om te horen hoe het klinkt, want het werkt wel vrij vlot en gratis als je max een MP3 van 192kpbs geen probleem vindt.
Het is toch gewoon net hetzelfde als je een mastering preset pakt van een of een paar plugins. Dat je het via een site upload en daar via een script door wat plugins gejast wordt en je dat resultaat kan downloaden doet daar niets aan af.
Dan is nog maar de vraag of je dat nog mastering kan noemen ook al is die term mettertijd nogal verwaterd want wat dat betreft komt er geen mens aan te pas terwijl je eindresultaat juist afhangt van menselijk smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Het werkt aardig en in veel gevallen zou het aanzienlijk beter klinken dan de "niet gepolijste versie". Vooral als je graag muziek maakt en alleen beschikking hebt over een headsetje en laptop speakers. Beter dan uren lang stoeien met plugins en uiteindelijk meer kwaad doen dan goeds :).

Nu was ik gewoon erg nieuwsgierig over hoe het systeem werkt maar daar is erg weinig informatie over beschikbaar... gebruiken ze hardware compressors/EQ's/etc of gaat alles via software(sterk vermoeden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk is er geen informatie over beschikbaar omdat het zo kinderlijk simpel is.
Het is wat naar ik aanneem volgens mij een EQ matching plugin die slechte EQ's min of meer rechttrekt en daarna nog een mastering limiter die het hard maakt. Wat dan de gemiddelde track beter doet lijken klinken terwijl het alleen maar harder is geworden.

Dat is iets wat je met gratis plugins ook nog zou kunnen doen en geen uren hoeft te kosten maar eerder een tiental minuten. Het is dan ook inspelen in de onwetendheid en daar je geld mee verdienen. Want niet voor niets maken ze het zo laagdrempelig mogelijk zonder te vertellen wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:25
Het werkt wel goed vind ik, het mastert in ieder geval een stuk beter dan ik zelf doe :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een kwestie van de basics doorkrijgen en dan kan iedereen wel een redelijk niveau halen. Heb wat dat betreft genoeg workshops gegeven om te weten dat iedereen die niet doof is het wel kan leren.

Het is overigens ook niet zo dat ik dat soort sites niet zie zitten omdat ik bang ben klanten te missen. Want er van leven hoef ik niet, voor mij is het meer een leuke extra voor mijn studio. Maar vind het wel jammer dat er misbruik gemaakt wordt van de onwetendheid en dat mensen geld uitgeven aan iets wat ze zelf ook kunnen uitvoeren. Of dat ze een eindresultaat krijgen wat het bij lange na niet haalt bij want een vak persoon kan halen. Want wat dat betreft zijn de mensen die hier wel van moeten leven die toch echt last hebben van dit soort diensten en dat je met plugins ook een heel eind komt.

Dan nog zullen er mensen zijn die aan mijn argumenten geen boodschap hebben en lekker doen wat ze zelf het beste vinden. Misschien heeft het wat meer tijd nodig. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2014 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 20:35:
[...]

Ik was even op vakantie :)

Mja...... >:) ..... dit is dus niet mijn ding he, maar f*cking hell wat goed gedaan man. Klinkt echt super _/-\o_ Heb em 2x geluisterd, 1x over m'n headphones en 1x over m'n monitors. Zit echt goed in elkaar. Ik ben helemaal voor het in het 2e deel toevoegen van extra sounds (metaal geklingel zoals hierboven beschreven). Het moet blijven bewegen zeg maar en dat doe je zo. Niet alles gelijk erin mikken.
Ben echt jaloers op je drums man.. f*ck.. Klinkt echt heerlijk crispy hier.

Soundcloud doet idd iets met het geluid ja, was mij ook al opgevallen. Ze zullen het wel re-encoden. Neemt niet weg dat het nog steeds vet is.

Vocals zijn ook vet btw.. uit een film? En je mixdown is ook erg goed trouwens. Bijna zonde om nog te laten masteren :P
Thanks man :D
Serieus een van de leukste comments die ik ooit heb gehad :)

Vocal komt inderdaad uit een film. Ik heb ongeveer 3 avonden lang zitten speuren in oude films, en 2 avondjes besteed aan de juiste stukjes vinden voor de track + re-arrangen. Was m'n minder favoriete deel van de track. Maar ook wel lekker full-autism.

Ik denk wel dat na wat aanpassingen ik de final mix IETS minder agressief ga maken. kaos had een versie gemaakt waar de boel iets minder gepushed werd. Zit je wel met een iets lagere RMS dan de meeste van mijn voorbeeldtracks, maar de dynamiek blijft wat meer overeind. Zit altijd een beetje te worstelen tussen die twee.

[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 08-06-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Kort vraagje voor de hardware boeven hier: voorheen had ik de MIDI IN/OUT van m'n MIDI controller (MPK49) altijd gekoppeld aan m'n Virus Ti. Dat was fijn, want dan hoeft er geen DAW open te staan om met m'n Ti te spelen. Nou moet m'n Ti steeds aan staan wil ik muziek maken, en gezien ik m'n Ti steeds minder gebruik en meer Massive gebruik wordt het een beetje overbodig hem steeds aan te hebben. Ik wou m'n Focusrite Scarlett 8i6 (die MIDI IN/OUT heeft) gebruiken hiervoor. Wat ik dan wil is dit:

MIDI controller out >> Scarlett in && Scarlett out >> Virus Ti in

In m'n DAW kan ik nu (mits ik dus de Scarlett selecteer als bron van MIDI signalen) prima alles aansturen via m'n MIDI controller. Maar ik krijg (zonder DAW open) geen audio meer van m'n Ti als ik wat speel op de controller (is geen audio issue, de audition-knop op de Ti geeft gewoon netjes audio terug)
Enig idee wat ik verkeerd doe?

edit: het gekke is, als ik in Bitwig een hardware device aanstuur en MIDI stuur naar de Scarlett 8i6 ik wel audio uit de Virus Ti krijg. Weird. Kan het betekenen dat wat er bij MIDI IN op de Scarlett binnenkomt niet per definitie er weer uitgaat op de OUT? Is dat wat MIDI THRU is?

[ Voor 13% gewijzigd door apNia op 08-06-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die MPK49 midi thru ondersteund wil je deze midi chain.
Scarlett-out--->in-MPK49-out(thru mode)-->in-VirusTI-out-->in-Scarlett
Dan kan je ook jammen met je computer uit of hem gewoon sequences
Met thru mode bedoel ik dat als je computer midi uitstuurt je TI dat ook ontvangt (door de MPK49).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

De MPK heeft alleen een in/out. Alleen m'n Virus heeft een derde (thru) connector. Probleem met jouw setup is (correct me if I'm wrong) dat m'n Virus per se moet aanstaan voor de Scarlett om MIDI te ontvangen, toch? Dat is juist iets wat ik wil mijden. M'n Virus begint steeds meer een apparaat te worden waarmee ik kloot als ik geen muziek zit te maken maar gewoon even wat wil spelen met akkoordjes/sound design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:36:
En Steven gaat strak door en komt met een opvolgert.
YouTube: Introducing RAVEN 2.0 by Slate: The Future Of Studio Control

Het is alleen duur speelgoed omdat hij de touchscreens zelf heeft laten ontwerpen zodat ze optimaal reageren op input met de vingers. En het is ook duidelijk omdat dit relatief nieuw is dat het gewoon tijd nodig heeft om volwassen te worden voor gebruik.
Voor alles is een knop, ik zou er gek van worden denk ik.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Damm, big ups man! Ik sluit me aan bij wat de rest zegt. Ben benieuwd wat je er verder mee wilt doen. Releaseje misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 09:23

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FoqaLAj.jpg

Oh wat een heerlijke fijne draaiknopjesdingen!!! Zo f*cking happy mee!!!!!!!! 8) 8) 8) 8) 8)

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kewlies!

Maar ehm... voor jouw muziek hebbie toch naar een knop nodig? (HARD!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zondag 08 juni 2014 @ 10:48:
[...]

Thanks man :D
Serieus een van de leukste comments die ik ooit heb gehad :)

Vocal komt inderdaad uit een film. Ik heb ongeveer 3 avonden lang zitten speuren in oude films, en 2 avondjes besteed aan de juiste stukjes vinden voor de track + re-arrangen. Was m'n minder favoriete deel van de track. Maar ook wel lekker full-autism.

Ik denk wel dat na wat aanpassingen ik de final mix IETS minder agressief ga maken. kaos had een versie gemaakt waar de boel iets minder gepushed werd. Zit je wel met een iets lagere RMS dan de meeste van mijn voorbeeldtracks, maar de dynamiek blijft wat meer overeind. Zit altijd een beetje te worstelen tussen die twee.
Ja samples uit films vind ik altijd tricky.. kan erg snel cheesy worden zeg maar, maar deze zijn wat mij betreft spot on. Mooi dat je die effort erin stopt. Ik zou na 1 avond het wel zat zijn :P

Hoort een beetje erbij toch, dat agressieve, bij deze stijl? Viel mij niet direct op overigens, maar nu ben ik ook niet zo getraind daarop hoor. Ik doe het allemaal meer op gevoel en stoor me dan ook veel minder aan technische imperfecties. Buiten de lijntjes is beter zeg maar :)

Dit soort tracks geeft mij in elk geval meer drive om het beter te doen, want ik luisterde nog wat van m'n eigen werk waar ik (op dat moment) best blij mee was en nu denk ik.. pff..wat s*ckt dit zeg.. dit moet echt beter :P Er zit een soort frisheid in die track van jou wat voortkomt uit de drums. Tenminste, zo klinkt het hier he (ik luister over een setje Yamaha HS7's en een AKG 702). Het begint direct al met die hihat in het begin. Voel je niet bezwaard even te sharen hoe je die geprocessed hebt hoor :P

Als ik dan toch wat kritiek mag geven(ik heb hem wat vaker geluisterd nu). Vanaf je eerste drop mag het van mij wel wat zwaarder. De growl is heerlijk maar persoonlijk mag er van mij wel wat meer laag bij. Dit zou kunnen liggen aan het feit dat ik over een set monitors EN een koptelefoon luister die niet al te scheutig zijn met laag.. Op m'n monitors komt de kick lekker door, maar die klinkt vrij diep vergeleken met de growl.

Misschien ook wat experimenteren met je 2e drop. Een alternatief op je growl. Die growl moet voor m'n gevoel naar "the next level" zeg maar, nu gaat hij in of meer verder waar hij gebleven was.. Makes sense of totaal niet? Kwa arrangement is het prima, daar zou ik niks meer aan doen.
Maar goed, ik ben geen expert in deze muziek stijl..dus wellicht zeg ik iets heel geks nu. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 21:53:
Kewlies!

Maar ehm... voor jouw muziek hebbie toch naar een knop nodig? (HARD!)
:P :P heu heu, wij zijn van de souplesse. Extreme vormen van automation, en nog idiotere EQ levels. :+ :+ maar niet perse van HARD en daarbij, ik kon ze voor heeuul weinig overnemen :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 23:15:
[...]

Dit soort tracks geeft mij in elk geval meer drive om het beter te doen, want ik luisterde nog wat van m'n eigen werk waar ik (op dat moment) best blij mee was en nu denk ik.. pff..wat s*ckt dit zeg.. dit moet echt beter :P Er zit een soort frisheid in die track van jou wat voortkomt uit de drums. Tenminste, zo klinkt het hier he (ik luister over een setje Yamaha HS7's en een AKG 702). Het begint direct al met die hihat in het begin. Voel je niet bezwaard even te sharen hoe je die geprocessed hebt hoor :P
Laatste jaar heb ik me vooral gefocussed op verbeteren van m'n beats. Het suffe is, er is eigenlijk weinig magie ofzo. Het is vooral een kwestie van beats blijven maken, en je blijven afvragen waarom het niet zo vet is als voorbeeld X. In mijn geval was het voornamelijk sample keuze. Ik snapte niet goed wat een snare een goeie snare maakte. In deze track bijvoorbeeld is de snare bijna alsof je een lap whitenoise openzet. Eigenlijk ga je gewoon pas na heel veel doen leren wat werkt, en wat niet werkt, helaas kan ik het niet mooier maken. Zoals ghost snares, die werken mooi als ze wat hoger klinkende (gepitched) snares zijn, dat ze niet de impact weghalen van de main snare, maar ook wel aanweziger zijn dan bijvoorbeeld hihats. Maar dat ligt ook weer ontzettend aan je stijl. Producer Xtrah is veel subtieler, en daar kunnen ghostsnares weer net te agressief zijn. Het zijn honderden kleine dingetjes die je langzamerhand leert en die aansluiten bij het geluid wat je wilt bereiken. Eigenlijk constant zoeken naar waarom je geluid niet is waar je wilt zijn (wat ontzettend demotiverend kan zijn bij tijd en wijlen.)

Nou heb ik heel veel inzichten ook gekregen door belachelijk veel tutorials te kijken, dus dat helpt ook een hoop.

Een ding waar ik me genadeloos in heb vergist is het gebruik van distortion. Ik wou heel lang voor een clean geluid gaan, en zag saturatie/distortion evenals stevig compressen als het verpesten daarvan. Ik heb die dingen heel lang gemeden en kwam er pas veel te laat achter dat je een prachtig geluid kan behouden en evengoed de boel flink kan pushen.
Als ik dan toch wat kritiek mag geven(ik heb hem wat vaker geluisterd nu). Vanaf je eerste drop mag het van mij wel wat zwaarder. De growl is heerlijk maar persoonlijk mag er van mij wel wat meer laag bij. Dit zou kunnen liggen aan het feit dat ik over een set monitors EN een koptelefoon luister die niet al te scheutig zijn met laag.. Op m'n monitors komt de kick lekker door, maar die klinkt vrij diep vergeleken met de growl.

Misschien ook wat experimenteren met je 2e drop. Een alternatief op je growl. Die growl moet voor m'n gevoel naar "the next level" zeg maar, nu gaat hij in of meer verder waar hij gebleven was.. Makes sense of totaal niet? Kwa arrangement is het prima, daar zou ik niks meer aan doen.
Maar goed, ik ben geen expert in deze muziek stijl..dus wellicht zeg ik iets heel geks nu. ;)
Ja dat is een beetje het terugkerende punt van kritiek (jij, kaos, broerlief), ik wil daar toch wel wat aan gaan doen. Mijn broertje had ook het gevoel dat na de break er een ander stuk zou komen. Voor mijn outline heb ik vooral gekeken naar hoe Noisia's tracks indeelt en "evolueert." Ook zij laten een oud stuk terugkomen na de drop. Zij hebben variaties op het hoofd thema in hun track, en dat heb ik ook gedaan, maar ik denk niet desastreus genoeg om het gevoel van variatie te geven. Thanks voor de feedback, ga ik wat mee doen!

[ Voor 6% gewijzigd door apNia op 10-06-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 11:37
rhodium schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 04:48:
Het werkt aardig en in veel gevallen zou het aanzienlijk beter klinken dan de "niet gepolijste versie". Vooral als je graag muziek maakt en alleen beschikking hebt over een headsetje en laptop speakers. Beter dan uren lang stoeien met plugins en uiteindelijk meer kwaad doen dan goeds :).
.
ikzelf vind masteren wel een interessant onderdeel van het totale plaatje, dus ben er wel redelijk vaak mee bezig. Ik ben het met je eens dat je al snel meer kwaad dan goed kan doen, maar dat zal zo'n tool des te meer hebben.

Vooral door schade en schande ben ik er inmiddels wel uit dat -zolang je nog niet compleet de master-master bent- je vooral grofweg moet beperken tot:

- niet meer dan 1~2dB per gebied equalisen
- niet meer dan 1~2dB compressen (in het ratio-totaal dan, niet persé de treshold)
- limiten vooral bij alleen de echt kleine piekjes doen.

Bij deze hoeveelheden kun je niet wat je in je mix hoorde compleet afbreken, alleen lichtelijk verbeteren. Vooral omdat je zelf ook de mixer bent, vind ik dat je bij problemen die groter zijn dan bovengenoemde, je eigenlijk gewoon weer terug naar de mixfase moet.
Nu was ik gewoon erg nieuwsgierig over hoe het systeem werkt maar daar is erg weinig informatie over beschikbaar... gebruiken ze hardware compressors/EQ's/etc of gaat alles via software(sterk vermoeden)
Ik denk inderdaad een automatische freq+dynamiek-analyser waarop dan een aantal effecten mee worden bestuurd.[quote]
apNia schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:10:

Ja dat is een beetje het terugkerende punt van kritiek (jij, kaos, broerlief), ik wil daar toch wel wat aan gaan doen. Mijn broertje had ook het gevoel dat na de break er een ander stuk zou komen. Voor mijn outline heb ik vooral gekeken naar hoe Noisia's tracks indeelt en "evolueert." Ook zij laten een oud stuk terugkomen na de drop. Zij hebben variaties op het hoofd thema in hun track, en dat heb ik ook gedaan, maar ik denk niet desastreus genoeg om het gevoel van variatie te geven. Thanks voor de feedback, ga ik wat mee doen!
damn, begin nu wel erg benieuwd te worden. Zit nu al 10 dagen zonder thuis-interweps ... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Niet te veel van verwachten peerd, het kan inmiddels overkomen alsof ik de nieuwe Bohemian Rhapsody heb geschreven met dat gigantische verhaal van me, terwijl 't maar een simpele D&B tune is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
jajajajajaja muffe bastard, hij's gewoon haztikkuhh vet. :7

je bent idd nu wel van je cleane geluid af wat eerder nog wel's een beetje plastic kwaliteitje opleverde. Niks aan toe te voegen meer, hij's dik.

Zal nog wel's even op goeie speakers luisteren, maar hoor zo 123 verder weinig om op aan te merken. Zou ik 'm tegenkomen in de vinylzaak, dan had ik 'm gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:41:
Vooral door schade en schande ben ik er inmiddels wel uit dat -zolang je nog niet compleet de master-master bent- je vooral grofweg moet beperken tot:

- niet meer dan 1~2dB per gebied equalisen
- niet meer dan 1~2dB compressen (in het ratio-totaal dan, niet persé de treshold)
- limiten vooral bij alleen de echt kleine piekjes doen.

Bij deze hoeveelheden kun je niet wat je in je mix hoorde compleet afbreken, alleen lichtelijk verbeteren. Vooral omdat je zelf ook de mixer bent, vind ik dat je bij problemen die groter zijn dan bovengenoemde, je eigenlijk gewoon weer terug naar de mixfase moet.
Als de mix goed is dan is (echt) masteren zeker ook niet meer dan dit. Soms hoef je absoluut niets te doen behalve fade in/out, dithering en ander technisch geneuzel.

Als je wel meer wilt gaan doen en bijv wat kleur wilt toevoegen dan moet je heel goed oppassen. Dan heb je ook goed monitor speakers nodig en spullen (software/hardware) die je van binnen en buiten kent. Dan nog zul je vaak genoeg tegen grenzen aanlopen waarbij het maken van een nieuwe mix een heel slim idee is. Kan dat niet vanwege een deadline dan zul je de minst kwade van de compromissen moeten kiezen. Dat soort keuzes (durven) maken is en blijft behoorlijk moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:10:
[...]

[...]

Het kan al zo simpel zijn door die growl lead een noot te geven die een octaaf hoger ligt bijv of gewoon net ff een paar noten wisselen. Als hij maar wel omhoog gaat denk ik dan. Als ik bijv een synth patch heb met 4 oscillators dan pak ik er 1 waar ik hem een octaaf hoger zet. De sound is dan net ff anders, maar toch dezelfde feel.
Wat ik ook vaak doe (nou ja vaak, ik ben niet zo lang bezig nog) is een relatief complexe lead maken. Die komt dan in de 2e drop en in de eerste drop kleed ik hem dan een beetje uit door noten weg te halen. Van achter naar voren werken dus. Dan hoef je niks erbij te verzinnen..weghalen is makkelijker :) Ik ben ook verslaafd aan het pielen met de release, maar techno leent zich daar meer voor. Met zo'n growl gaat dat niet echt denk ik.

Overigens had ik hetzelfde met distortion ook..wilde ik ook niet gebruiken. Ach ja. ik moet nog zoveel leren ook..als ik zie wat sommigen uitpoepen dan denk ik damn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een linkje over iemand die eens goed naar LANDR gekeken heeft. Zijn uitleg is ook onderbouwd met voorbeeldjes.
http://passivepromotion.c...e-your-mastering-engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hmmm dat klinkt niet best wat die LANDR uitpoept nee. Maar ik vind zijn masters ook niet heel veel anders klinken dan de originelen. Moet gezegd worden dat ik het op iPhone oordopjes heb geluisterd, dus niet echt veel kan horen, maar het klinkt in de voorbeelden vooral als een iets hardere versie. Correct me if I'm wrong wouter.

Ik weet niet of ik het helemaal eens ben met zijn conclusie dat het proces nooit te automatiseren valt. Het blijft natuurlijk wel aan smaak onderhevig, maar het is wel tastbare data. Vanuit een hele bups presets (is het een dancefloor track of folk?) zou je denk ik meer definitie moeten kunnen geven. Tegelijkertijd, je kan (denk ik) nooit vaststellen of een peak in je spectrum een naar resonerend geluid is, of dat het bij een of andere bedoelde pad hoort. Vraag is, is dat de bedoeling van de producer of de masteraar om dat er uit te vissen? Maar als ik dit zo hoor is er binnen het automatiseringsproces nog een hoop winst te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of zoiets te automatiseren valt is eigenlijk meer een theoretische technische discussie waarbij je kan indenken dat je een heel eind kan komen. Maar hoe kan je rekening houden met al dan niet bedoelde artistieke keuzes in de muziek zoals een resonerend geluid, extreme vervorming of een extreme EQ setting.
In de praktijk zal zoiets extreem moeilijk te realiseren dus zal je maar tot op een bepaalde hoogte het proces kunnen automatiseren.
In de voorbeelden kan je ook duidelijk horen dat het geluid niet (analoog) gekleurd wordt en dan klinkt het wel harder maar ook dunner en meer kunstmatig. Daar zullen ze ook nog zeker aan moeten werken en dat zal redelijk te doen moeten zijn. Tot die tijd zal het vooralsnog beperkt bruikbaar zijn voor mensen die snel even een demo gemastered willen hebben en dat zelf niet kunnen (of willen). Voor officiele releases zou ik wat dat betreft toch heel goed oppassen wat je doet want een slechte master is eeuwig zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:14
het lijkt er op dat mijn M-Audio Delta 1010TL overleden is :(

Wat is een goed alternatief? Er moet minimaal 1 stereo in op zitten en 1 stereo out. Midi in en een mic in, liefst 2 x mic in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Een MOTU 828 werkt wel aardig volgens mij. Veel ins, veel outs, heftig flexibel.

offtopic:
leuke avatar ;)

[ Voor 20% gewijzigd door BèR op 15-06-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Dat geloof ik best ja..... Ik had misschien ook een budget moeten vermelden. Heb niet heel veel meer dan 200 euro te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

peerd/kaos: conclusie van vandaag, gebruik genoeg CamelPhat en je klinkt vanzelf als The Upbeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

kippy schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:00:
Dat geloof ik best ja..... Ik had misschien ook een budget moeten vermelden. Heb niet heel veel meer dan 200 euro te besteden.
Je zou eens via Theracords om het info mail adres van Degos & Re-done moeten vragen.
Ik geloof dat ze hun eigen 1010LT nog in de verkoop hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Na een beetje reviews zoeken ben ik bij de "native instruments komplete audio 6 USB" beland. Zit net iets boven budget, maar dat kan ik nog wel rekken en de reviews zijn zeer lovend.

Mensen hier ervaring mee?

@chieldtm, zal ik ook even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:05
@ kippy
Ik heb via marktplaats een Focusrite 6i6 gekocht voor 170,-
Er staan wel vaker gebruikte audiointerfaces op MP. Als ie het goed doet en er nog goed uitziet en met bonnetjes (geen gejat spul), heb ik geen probleem met 2ehands.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Met gepaste trots de nieuwe versie van m'n laatste track, met feedback van de mensen hier doorgevoerd, graag jullie mening, prive link hier.

Het stuk van 2:10 tot aan de break is helemaal vernieuwd en leunt op het standaard stuk maar biedt wat variatie om de drop na de break iets meer als nieuw aan te laten voelen. Daarbij ben ik 10x blijer met de mastering, ik heb de limiter 1dB omlaag gegooid waardoor hij minder distort/helaas RMS iets lager is, meer sub er in gekeild en hoogfrequent wat afgezwakt. Ben zeer content, alleen weet niet ik zeker of dat nieuwe stuk jullie bevalt en of het er tussen past.

[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 17-06-2014 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:16
Yow !

Een tijdje geleden dat ik hier advies vroeg! Ik hoop dat ik ondertussen wat verbeterd ben, ik vroeg me af of er nog opvallende dingen inzitten kwa stem mix die beter kunnen! Ik doe nog steeds niet heel veel meer maar wel wat gedaan met wat van de tips hier! Verschillende reverb voor de backings en lead, doubler for voices op de backings. Verder kleine air distortion (3db 50-60%) fabfilter met een dip bij de nasale gebieden en een kleine bumb bij het spreek gebied (voor verstabaarheid). Verder Rvox compressor met echt +26db ofzo

YouTube: Headstrong - Trapt (Vocal Cover) By Jasper R

Benieuwd wat jullie er van vinden, voor mijn gevoel klopt het wel maarja ik ben een leek op dit gebied!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
apNia schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:26:
Met gepaste trots de nieuwe versie van m'n laatste track, met feedback van de mensen hier doorgevoerd, graag jullie mening, prive link hier.
Klinkt goed deze versie! Enige dat ik kan verzinnen is dat het een beetje lijkt in te zakken vanaf 4:03 zodra de shaker wegvalt en door de ride wordt vervangen. Je zou bijna verwachten dat ie vanaf daar simpel zou gaan uitfaden maar er volgt even later een break en een veel mooier einde. Ik zou het denk ik tot het laatst lekker gevuld laten en dan dat einde wat er nu al in zit.
Maar dat is wel gekniesoor hoor. Ik heb ter vergelijking wat stukjes van Total Science en Bad Company ernaast gelegd en als je daar met een loupe op gaat zitten, vallen er ook dingetjes op aan te merken. TL;DR Mooi nummer :)
Btw. de link naar de vorige werkt niet meer, ik wilde even ter vergelijking checken.
O verhip, is er voetbal nu? :P

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja ik wil bij dat 4:03 stuk die "variatie" herhalen. Ik ga daar nog een beetje mee rondschuiven. Thanks voor de confirm :)

De vorige versie heb ik weggehaald omdat ik absurd veel listens ineens kreeg per dag op die track. Hij was denk ik ergens buiten GoT beland en daar had ik niet zo veel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ik moet ff thuis zijn om te luisteren, maar wil ik vanavond graag doen.

Heb je beide versies nog online staan? Dan kunnen we het nog even vergelijken met elkaar of het inderdaad beter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Zal die oude nog ff uppen vanavond. Ik ga de huidige nog iets editten peerd en dan is ie wat mij betreft finaltm. (famous last words)

[ Voor 15% gewijzigd door apNia op 19-06-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dave Smith komt weer met nieuw speelgoed.
YouTube: Introducing the Pro 2
(Ik vind leuk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
@Apnia. Hij's af. Niks meer aan doen, hooguit de rauwe mix's naar een profi masteraar sturen ipv zelf doen, maar ook de mastering lijkt hier goed in orde.

@Jasper99

Heel erg netjes,je stem lijkt ook veel stabieler nu, pas wel op dat je geen stemmetjes gaat "mimen", vooral als je zacht zingt. Ook al is het een cover, je stem hoeft op niemand anders te lijken dan die van jezelf.

Productiegewijs zit je stem goed in de mix, maar ik vind de reverb op je stem iets te ...deceiving ofzo, je hoort gewoon teveel dat die reverb het opleukt, je zou die wel wat minder op de sends mogen gooien.

Maar al met al zeer fatsoenlijk, je kan echt goed zingen, daar mag menig rockzanger jaloers op zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Terug van vakantie (al ruim een week) en een remix gemaakt:

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 13:56

2mb

@yGiDoRp: ik zou de mix even opnieuw doen, hij is nu veel te vlak en vooral de synth staat continu op 100%. Ik zou meer gaan pannen, meer dynamiek, meer effectengebruik, meer fills e.d.

@Jasper: professionele sound, inderdaad beter dan veel rockzangers. Ik zou wel een beetje terughoudender zijn met de reverb.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

2mb schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 12:09:
@yGiDoRp: ik zou de mix even opnieuw doen, hij is nu veel te vlak en vooral de synth staat continu op 100%. Ik zou meer gaan pannen, meer dynamiek, meer effectengebruik, meer fills e.d.
Bedankt voor je feedback!

Ik had een compressor met een preset op de masterbus gezet en dat vond ik in eerste instantie wel lekker omdat ik het volume van de output van mijn synth (is ook een audiointerface) op max had staan (met headphones).

Maar ik heb die compressor en de DJ EQ er eens afgehaald en de boel geupload naar LANDR en dat resultaat bevalt me beter. Vooral de EQ die LANDR toepast.

Ik ga later nog eens kijken of ik een update wil doen van de track. Nu heb ik daar voorlopig geen tijd voor.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je geen presets voor mastering meer gebruiken als LANDR dat ook gewoon doet?
Begrijp me niet verkeerd. Als de resultaten goed zijn en je bent tevreden helemaal OK.
Maar het gaat me te zeer aan het hart om maar te blijven zeuren dat het nog veel beter kan. Iets wat het gros van de mensen die een fatsoenlijke mix kan bakken zelf kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

En Sausage Fattener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:51
Sausage Fattner is stiekem best tof :+ Alleen niet op je 2-buss.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Alles moet door de Way Huge Swollen Pickle :7

Afbeeldingslocatie: http://www.rocknroll-pedals.com/images/buy-Way-Huge-Swollen-Pickle.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Op ALLES.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:16
vlaaing peerd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:17:
@Apnia. Hij's af. Niks meer aan doen, hooguit de rauwe mix's naar een profi masteraar sturen ipv zelf doen, maar ook de mastering lijkt hier goed in orde.

@Jasper99

Heel erg netjes,je stem lijkt ook veel stabieler nu, pas wel op dat je geen stemmetjes gaat "mimen", vooral als je zacht zingt. Ook al is het een cover, je stem hoeft op niemand anders te lijken dan die van jezelf.

Productiegewijs zit je stem goed in de mix, maar ik vind de reverb op je stem iets te ...deceiving ofzo, je hoort gewoon teveel dat die reverb het opleukt, je zou die wel wat minder op de sends mogen gooien.

Maar al met al zeer fatsoenlijk, je kan echt goed zingen, daar mag menig rockzanger jaloers op zijn!
2mb schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 12:09:

@Jasper: professionele sound, inderdaad beter dan veel rockzangers. Ik zou wel een beetje terughoudender zijn met de reverb.
Thx :D Goed om te horen! Ok Reverb dus iets minder; top, ik gebruik nu bij deze volgens mij -6db op de send, maar dat mag nog iets teruggeschroeft worden dus!

Chill, daar kan ik wat mee, gelukkig valt het wel mee dat ik niet teveel poespas hoef te gebruiken bij het mixen van de stem.

Ja bij sommige songs wil ik wat dichter bij het origineel blijven dan 'mime' ik inderdaad wat meer, hier heb ik in principe het redelijk weinig toegepast alleen bij de bridge en de fluister stemmen bij het refrein. Maar dat is opzich een bewuste keus, ik snap wel dat sommige mensen daarover vallen. Al andersom zijn er ook weer veel mensen op youtube die eigenlijk stiekem het origineel willen horen alleen dan een andere kop, dan zijn ze pas gelukkig :P ! Dus daar hou ik dan ook wel een beetje rekening mee zo nu en dan.

Ben het wel volkomen met je eens hoor, uiteindelijk is het je eigen stem waar je mensen mee moet overtuigen niet de stem van een ander die je goed na kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:09:
Waarom zou je geen presets voor mastering meer gebruiken als LANDR dat ook gewoon doet?
Begrijp me niet verkeerd. Als de resultaten goed zijn en je bent tevreden helemaal OK.
Maar het gaat me te zeer aan het hart om maar te blijven zeuren dat het nog veel beter kan. Iets wat het gros van de mensen die een fatsoenlijke mix kan bakken zelf kan leren.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik ben niet helemaal tevreden over het LANDR resultaat, maar ik vind met name de sound van de kick, en de kleine synth sounds beter.

Ik kan op dit moment niet experimenteren met zelf masteren, want ik heb nog geen monitor speakers. Daar heb ik ook niet zo'n haast mee omdat de volgende vakantie voor december in de planning staat 8) .

[Soundcloud: http://soundcloud.com/vincent-nap/v-nap-nononono-landr-master]

[ Voor 4% gewijzigd door yGiDoRp op 23-06-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn mensen die masteren op een headset en daar goede resultaten mee halen. Alleen zijn dat soort gevallen eerder een uitzondering dan regel. Al was het maar dat het masteren dat het op een headset goed klinkt niet goed genoeg is om het op speakers ook goed te laten klinken. Maar als je daar rekening kan houden door jezelf aan te leren dit goed in te schatten kom je er mee weg.
Wat dat betreft is het vaak makkelijker en sneller om op een crappy (cheap) speaker setje je mixen te maken dan op een headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
mijn tip als je niet beschikt over monitors, is om je mix te luisteren op zoveel mogelijk verschillende systemen (auto, laptopspeakers, hifi setje,enz.,enz). Hierdoor komen mixproblemen ook goed aan het licht, waar je het bij de 1 niet hoort kan het juist weer op het andere systeem naar boven komen. Eigenlijk is het zelfs een betere methode dan je vastleggen op 1 stel "goeie" speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mixers is dat een zeer goede tip. Voor masteraars denk ik dat het gebruik van een hele goede set speakers juist beter werkt omdat je juist beter kan concentreren op een set speakers. Voorwaarde is dan wel dat je de speakers van binnen en buiten kent en de zwakke plekken en sterke punten instinctief kan behandelen.
Zelf gebruik ik een VRM box als vangnet om toch nog even de referentie te houden met verschillende setjes. Maar bijna altijd is dat een bevestiging van wat ik al had gehoord. Dat is wel iets wat je moet leren en dat kan jaren duren voordat je zover bent dat je hier in kunt herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand toevallig een % korting coupon o.i.d. van Bax-shop liggen die ik misschien mag hebben/overnemen?
Ik wil namelijk een Waldorf Blofeld kopen i.c.m. Innox MON-1 statieven voor mijn KRK's.
Ik dacht gezien die voorspellings actie is geweest, misschien iemand een bonnetje over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
noep, hier niks, maar ik zou in elk geval regelmatig dit linkje in de gaten houden. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 22:13

W84

Ik heb alleen 2% en 5% codes voor Bax. Zelf zoek ik 10% aangezien ik wil upgraden naar KRK VXT6's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Niet geheel in lijn met de meeste producties die hier voorbij komen, maar ik ben toch benieuwd wat jullie hier van vinden.
Het is nog zeker work in progress, maar de grote lijnen zijn wel uitgestippeld.
Veel is ingespeeld met een Arturia MicroBrute, gitaar, en hier en daar nog een digitale synth.
Gemixt is Cubase (7.5).
Commentaar meer dan welkom,

[Soundcloud: https://soundcloud.com/pauldavids/hm1/s-exWeN]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bij Bax korting wilt moet je dat gewoon vragen via de telefoon.
Hosselen, jeweetoch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:08:
Iemand toevallig een % korting coupon o.i.d. van Bax-shop liggen die ik misschien mag hebben/overnemen?
Ik wil namelijk een Waldorf Blofeld kopen i.c.m. Innox MON-1 statieven voor mijn KRK's.
Ik dacht gezien die voorspellings actie is geweest, misschien iemand een bonnetje over had.
Keymusic geeft dit weekend 7% korting in hun shops en via internet, mocht het je boeien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze hele maand is er toch overal korting te scoren?
Qua winkels, qua plugins, qua sample packs/CD/whatever.

Zelf nog mijn collectie UAD plugins uitgebreid met de Fairchild en Ampex Tape emulatie.
Dat zijn toch de betere plugins die je heel goed kunnen helpen bij je sound te creeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Luapper schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:18:
Het is nog zeker work in progress, maar de grote lijnen zijn wel uitgestippeld.
Veel is ingespeeld met een Arturia MicroBrute, gitaar, en hier en daar nog een digitale synth.
Gemixt is Cubase (7.5).
Commentaar meer dan welkom,
Klinkt wel lekker relaxed dit nummer. Wat een beetje op gaat vallen is die kick/snare combinatie, daar mag wat meer mee gevarieerd worden, qua klank (meer varieren met velocity zodat andere sample layers worden getriggered, ik weet zeker dat dat kan met koebeest groef-agent) maar ook qua patroon. Oja, het kraakt een beetje (digitaal?) aan het eind van de fade-out. Of zit soundcloud de boel te vukken? Maar grosso modo vind ik het wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
mekkieboek schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:41:
[...]

Klinkt wel lekker relaxed dit nummer. Wat een beetje op gaat vallen is die kick/snare combinatie, daar mag wat meer mee gevarieerd worden, qua klank (meer varieren met velocity zodat andere sample layers worden getriggered, ik weet zeker dat dat kan met koebeest groef-agent) maar ook qua patroon. Oja, het kraakt een beetje (digitaal?) aan het eind van de fade-out. Of zit soundcloud de boel te vukken? Maar grosso modo vind ik het wel wat hebben.
Dank!
Die main groove is een sample, en ik vond het juist wel lekker om die constant aan te blijven houden, maar als het gaat storen kan ik natuurlijk makkelijk dmv slicen hier en daar variaties aanbrengen. In het tweede deel komt er wel veel percussie bij (precussie/claps/cymbals, etc) om hem wat aan te dikken.

Die fade out is deels een high-pass filter die wordt opengedraaid misschien dat de percussie/claps er dan meer als kraak uit komen. Of het is een strijkers tweeklank waar een partij overdrive op zit die een beetje naar gaat klinken met de highpass filter.
Ik zal er naar kijken, dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Luapper
De balans van je mix zou je nog eens naar kunnen kijken. De beat lijkt heel hard en dominant tov de rest.
En als je alle kanalen 3dB naar beneden draait geef je de mix wat meer ruimte want nu lijkt het allemaal te vervormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:12:
Deze hele maand is er toch overal korting te scoren?
Qua winkels, qua plugins, qua sample packs/CD/whatever.

Zelf nog mijn collectie UAD plugins uitgebreid met de Fairchild en Ampex Tape emulatie.
Dat zijn toch de betere plugins die je heel goed kunnen helpen bij je sound te creeren.
Toch blijf ik het jammer vinden dat UAD niet native gaat. Iedereen die ze gebruikt vindt de plugins ontzettend goed, maar externe DSP vind ik echt niet meer van deze tijd. Ik vind het weinig meer dan een ontzettend dure iLok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

En al mijn verwoede pogingen het bij mijn oom P. Iratebay te vinden mislukken daardoor ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DSP's van de UAD hebben een behoorlijke prestatie hoor. Dat is wel zo fijn als je een oudere computer hebt zodat je niet moet gaan bouncen om de CPU te ontlasten.
Ben het wel met je eens dat het na verhouding duur is maar het is ook geen kermisspul natuulk.
Dan moet je voor de NI (Softtube) mix effecten bundels kijken, die native effecten zijn ook erg goed voor kleuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

yGiDoRp schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:03:
[...]

Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik ben niet helemaal tevreden over het LANDR resultaat, maar ik vind met name de sound van de kick, en de kleine synth sounds beter.

Ik kan op dit moment niet experimenteren met zelf masteren, want ik heb nog geen monitor speakers. Daar heb ik ook niet zo'n haast mee omdat de volgende vakantie voor december in de planning staat 8) .

[audio]
Ik kom er toch weer op terug.

Ik heb net een CDtje gebrand met het LANDR resultaat en afgespeeld op mijn oude en vertrouwde NAD c541i, C320 en Dali Blue 5005's en ik vind het geluid volledig bagger 8)7

De eerste versie met de compressor template erachteraan gedraaid en die vind ik top :+

LANDR valt voor mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Dat zei ik toch dat het niets was. :P )

Het multisamplen van synths is een behoorlijke klus, zelfs als je samplerobot gebruikt.
Tot nu toe is het nog niet helemaal gelukt maar ben aan het kijken hoe ik het beste aan kan pakken.
Vooral een Moog multisamplen lijkt me vet omdat je dan hoort hoe die polyfoon kan klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:26

OB1

---

[ Voor 110% gewijzigd door OB1 op 30-08-2014 14:43 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

DJ Viem schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 21:45:
Alvast een preview:

In the Dark.
[afbeelding]
(op de afbeelding klikken en je gaat naar het nummer)
Er zitten drie synths in en een drum machine.

Graag tips voor de definitieve versie! (waar ik al mee bezig ben)
Om alvast iets terug te doen heb ik wat ik leuk vind van deze pagina geliked + gefollowd.
Leuk begin, maar na de eerste 16 seconden snap ik er helemaal niets meer van.

Mijn tip is: pak de eerste 8 bars uit je preview en gebruik die als basis voor je track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:52:
De DSP's van de UAD hebben een behoorlijke prestatie hoor. Dat is wel zo fijn als je een oudere computer hebt zodat je niet moet gaan bouncen om de CPU te ontlasten.
Ben het wel met je eens dat het na verhouding duur is maar het is ook geen kermisspul natuulk.
Dan moet je voor de NI (Softtube) mix effecten bundels kijken, die native effecten zijn ook erg goed voor kleuring.
Om een oudere computer het een beetje bij te laten benen werkt het prima natuurlijk. Maar de daadwerkelijke rekenkracht van de DSP chips die UAD gebruikt in termen van FLOPS valt in het niet vergeleken bij een i7 ofzo. Ik heb de getallen een keer naast elkaar gezet, morgen kijk ik wel eens of ik dat nog kan vinden.
Nu betaal je natuurlijk niet alleen voor pure rekenkracht bij UAD. Redelijk gegarandeerde compatibiliteit en stabiliteit zijn ook wat waard. Maar SSL is bijvoorbeeld afgestapt van hardware DSP omdat het qua rekenkracht simpelweg niet meer nodig is.

Voor kleuring heb ik inderdaad wat NI/Softube en 'gewoon' Softube spul. En nog een hele zwik meer, dus ik heb verder geen probleem om alles te doen wat ik wil. Maar ik vind het gewoon jammer dat een producent waar veel mensen érg blij van worden het zo duur maakt om mee te doen met het feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich heb je gelijk. Wat CPU power betreft is die strak verder gegaan. Ook dat zal een grens blijven houden en als je dan nog meer wilt is dit vooralsnog een zinnige oplossing.
En qua kwaliteit van plugins is UAD ook haar voorsprong aan het verliezen. Dus wat dat betreft zal het voor ze steeds moeilijker worden om aan hun DSP platform vast te houden. Maar ze kunnen vast wel binnen een kort bestek alles native maken voor de plugins. En het hangt af hun samenwerkende partijen of die daarin ook meegaan. Die gast van BX maakt ook alles native dus die eet van twee walletjes.
Of wat Wave doet met hun native plugins die je ook op aparte hardware kan draaien. (Dat is wel een tandje duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Alvast een preview:

In the Dark.
[afbeelding]

Om alvast iets terug te doen heb ik wat ik leuk vind van deze pagina geliked + gefollowd.
mja, ik kan natuurlijk weinig zeggen over je muzikale keuzes, maar kiezen voor een wat meer harmonisch afgebakende structuur zal toch de tune wat consistenter laten klinken. Verder zit ik nogal te wachten op een beat, komt die er nog in?

Dus in het kort, mijn voorkeur heeft een vaste groove en evt een akkoordenschema om je nummer op te baseren en ik weet niet of het je plan was om 'm zonder drums te houden maar een beatje erin zou wel welkom zijn.

Je geluidenkeuze vind ik wel mijn smaak, tb303 sounds doen het altijd goed bij mij en verder ben ik wel benieuwd naar dat stabgeluid, hoe heb je die inelkaar gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Ik heb zelf een vrij lage output. ofwel, il ben niet zo creatief. maar toch ben ik benieuwd naar uw reacties op mijn nieuwe brouwsel. ik vind em best goed gelukt, en zit ongeveer een tijdsbestek van een maand in.

Ben met de vocal begonnen, en heb daar de eerst paar bars om heen gebouwd. van daar was het steeds experimenteren met de screech. nu ik dat wat beter door heb, kan ik weer verder met door ontwikkelen.

de break heb ik een ander manier van low toevoegen gehanteerd dan dat ik normaal zou doen. Ik ben er best blij mee, maar het was een aanslag op mijn pc met alle vst en effecten.
Daardoor was ik genoodzaakt om eerder te gaan freezen dan normaal, ik vind dat niet fijn. dat breekt mijn "flow" een beetje. maar het is gelukt..

Uw mening? be nice,denk aan mijn hard :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
klinkt zoals een harde stijl productie moet zijn. Beat (de kick) staat wel te hard in de mix, dit mag een dB of 3 zachter, waarmee je waarschijnlijk het geheel ook al 3dB harder kan zetten. Goede geluidenkeus en hoor verder geen foute zaken. Ik luister wel op cheapo speakertjes hier, kan weinig zeggen over de subregio (if any).

De break is misschien wat dramatisch lang, na de drop gaat ie wel met een mooie variatie weer verder. Verder zou je voor de variatie wel eens een hi-hat mogen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja het is in de lowermids een beetje rommelig inderdaad. Ik heb het idee dat wat onderdelen van je track met elkaar vechten chiel. Verder overall toffe sound maar volgens mij moet ook de kick wat meer scheuren. Heb je een referentietrack voor me waar je zelf inspiratie uit put?

Iemand hier trouwens wel eens met Reaktor gewerkt? Nu onlangs even mee aan het spelen icm Razor en Molekular, maar goeie God, patches saven is echt een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ooit eens een keer met Reaktor aan het spelen geweest. Maar toen ik er achter kwam dat het al 5 uur s'ochtends was terwijl ik dacht dat het pas 11 uur was of zo ben ik er mee gestopt. Vreet teveel tijd.
Ben liever met muziek bezig dan met het programmeren. Een patch in een synth bouwen vind ik al spannend zat wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

wouter Razor is een synth. Reaktor is de host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach so, je bedoelde Reaktor Player.
Razor is een freaky klinkende synth die beperkt inzetbaar is.
Wat dat betreft is Monark veel fijner vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

... ben je weer dronken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Alvast een preview:

In the Dark.
[afbeelding]

Is er een reden om soundcloud links niet gewoon tussen audio tags te zetten?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer genoeg niet. Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 01:00:
Ach so, je bedoelde Reaktor Player.
Razor is een freaky klinkende synth die beperkt inzetbaar is.
Wat dat betreft is Monark veel fijner vind ik.
Razor heeft helelelelelelele vette morph actie. alleen is het me nog niet gelukt om dat goed te samplen met Cubeest. Je kunt dat namelijk niet automatiseren, wat, heeeel jammer is.
apNia schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:45:

Iemand hier trouwens wel eens met Reaktor gewerkt? Nu onlangs even mee aan het spelen icm Razor en Molekular, maar goeie God, patches saven is echt een ramp.
Saven ben ik nooit echt aan toe gekomen. maar dat is meer omdat ik het niet heeel veel gebruik. Ik vind het een vrij onvergefelijke synth. Ofwel, ik vind em moeilijk. Monark is veel simpeler in dat opzicht. ik blijf meestal toch hangen bij Massive, Sylenth en Spire.

@apnia en @Vlaaingpeerd . Dank voor uw input. Ik vind dit zelf één van mijn beter kicks. ik heb wel wat moeite gehad met de 500hz range tijdens het ontwerp. maar ik dacht dat toch wel redelijk glad gestreken te hebben. Die lowermids, ik heb deze keer mijn main lead gekopieerd en daar een hele harde lowpass op gezet. dit om de break te vullen. zou dat het vechten kunnen zijn? meestal maak ik losse basslines namelijk. Uiteraard verdwijnt de low uit de lead zodra de kick erbij komt, want anders phase ellende. dit was echt een experiment, die erg lekker klonk op mijn krk'tjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chieldtm schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:32:
Razor heeft helelelelelelele vette morph actie. alleen is het me nog niet gelukt om dat goed te samplen met Cubeest. Je kunt dat namelijk niet automatiseren, wat, heeeel jammer is.
Kwestie van op record drukken bij een audio kanaal en in een (oneindige) loop aan de knoppen gaan sjorren totdat je eruit krijgt wat je hebben moet. Voordeel is dat je honderd miljoen miljard keer achter elkaar op kan nemen.
Voordeel van zo audio sporen opnemen is dat je er lekker crea bea mee kan knippen en plakken. Helemaal handig als je smerige hardstyle geluiden wil bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

wouter > ik heb het over Reaktor's effect op het gebruik van Razor :)
Dus niet over 1) synths bouwen in Reaktor, of 2) het geluid van Razor. Heb de fullblown Reaktor, maar ik krijg met geen mogelijkheid voor elkaar patches te saven. Althans krijg het wel, maar dan moet je elke keer dat hele ding als "ensemble" (aka een complete Reaktor savestate) opslaan. Raar ding.

chieldtm > als ik een tip mag geven die ik heb bedacht om componenten te vinden die ruzie met elkaar hebben. Ik heb dit gedaan met bijv m'n snare in m'n laatste track. Ik heb altijd een Voxengo Span op de masterbus staan (het mag geen geheim zijn dat ik een metertjes fanatic ben)
Met Voxengo Span kan heel snel een gebied bandpassen. Eerst solo ik m'n snare en kijk waar deze het meest prominent is, rond de 200hz, en wat sizzle rond de 2000hz meen ik voor m'n laatste track. Vervolgens speel ik de track af en mute ik de snare juist. Met ctrl+muis slepen (dacht ik) kan je een band solo'en en bandpass je de master op die gebieden om te kijken of er in dat gebied iets speelt wat conflicteert daarmee. Ik geloof dat wat pads in de weg zaten en dan EQ je de pads op die gebieden etc. Ik weet niet of dat wat oplost voor jou, maar dat is iets wat ik veelvuldig toepas en een slimme/snelle oplossing van mezelf (de bandpass/bandboost techniek zelf is natuurlijk niks nieuws)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:24:
Heb de fullblown Reaktor, maar ik krijg met geen mogelijkheid voor elkaar patches te saven. Althans krijg het wel, maar dan moet je elke keer dat hele ding als "ensemble" (aka een complete Reaktor savestate) opslaan. Raar ding.
was een bekend probleem, als je patches wilt saven moet je dat inderdaad als snapshot binnen een ensemble doen en de ensemble opnieuw saven als je wijzigingen in de patch maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Maar stel ik maak een kopie van een ensemble, dan kan ie toch gewoon vrij m'n patches wegschrijven naar m'n disk? Of moet ie elke keer als ik de boel wil saven de hele ensemble wegsaven? Want ik dacht te begrijpen dat sinds Reaktor 5.8 dat een mogelijkheid was. Maar of dat betekent dat je dan elke keer de hele ensemble moet wegsaven is me niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even aan NI support vragen?
En als je niet in kan loggen daar toch maar even aan je oom vragen?
(Tamme lak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Er komt nu iemand met knopjes voor op je ipad//tablet. Vraag mij af hoe deze knoppen blijven staan op de plek en hoe nauwkeurig het is.

Meer info op http://www.musicradar.com...n-your-touchscreen-602645 en http://www.tunadjgear.com/

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/content_link/oPjlzFjgJNaB3EYCQDLrDmwFwKBxvCHqyXgrPf31sf8DFTkPACfZJebk2cYLtizW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:51
Ziet er wel leuk uit die zuignappen met knopjes op een tablet.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:36:
Misschien even aan NI support vragen?
En als je niet in kan loggen daar toch maar even aan je oom vragen?
(Tamme lak)
#soedgy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik heb mijn TR-8 nu een week binnen, en ik moet zeggen dat het echt een leuk apparaat is. Het werkt verschrikkelijk intuïtief, en de klank van de die uit de jacks komt is goed. De verschillende sounds klinken zoals je ze zou verwachten, en de shuffle knop voegt subtiele groove toe. Scatter is minder subtiel uiteraard :D (maar past minder in het

Geniaal is de external in, waar direct een kanaal van mn Nord naar gerouteerd gaat, de FX doen me wat minder, ik heb zowel voor delay als voor reverb betere plugins.

Positief
Goed geluid
Intuïtief op de controllers
Alle instrumenten direct over USB in je DAW
Redelijke MIDI implementatie
Continue glimlach op het gezicht terwijl je bezig bent :+ :*)

Minpuntjes
Op USB moet je toch een redelijke PC hebben want 14 kanalen op 96 kHz dat vraagt wel iets. Van mij hadden ze hem via een instelling ook op 48 kHz mogen laten draaien, want een OSX aggregate verwacht dat alle devices op dezelfde sample rate werken.
Ik had graag de 606, 707 en 727 sound ook onboard gehad. Er gaan geruchten over de 707 in een update, dus we zullen zien, waarom eigenlijk niet toelaten dat mensen hun eigen samples opladen??

Iemand interesse in een Novation Drumstation? Niet meer gebruikt sinds de TR-8 hier staat. (Ik zoek centen voor een system-1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TR8 werkt toch niet met samples maar is een emulatie (VA)?
Die extra kits gaan er zeker wel komen.
Maar die moeten ze dus helemaal uitpluizen om te kunnen emuleren dus daar kan wel wat tijd in gaan zitten.

Voor de System-1 was nu ook de SH101 emulatie uit zag ik.
Qua synth is dat wel een hele interessante omdat hij meer aan kan dus geen single trick pony is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Klopt, hij werkt niet met samples, maar uiteindelijk kan het niet moeilijk zijn om dat toe te voegen. Als je dan de "sample kit" kiest is het geen VA maar een sample afspeeldoos. De 727 en 707 waren uiteindelijk ook gewoon devices met zuivere samples. Nu heb ik de 727 kit gewoon in een drumrakje gedaan in Ableton overeenkomstig met de noten die het ding uitstuurt over MIDI. Heb ik alsnog een 727 achtig beest :)

De system-1 is zeker interessant omdat hij out of the box al een mooie synth is voor niet al teveel geld. Het plug out gebeuren is gewoon meerwaarde. Vanaf 25 jul is de SH-101 plug out te krijgen, en als ik de Roland site goed bekeken heb krijg je die er zo bij. Ik ben zeer benieuwd wat we nog mogen verwachten, ergens hoop ik op een Juno 60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar een poging wagen...

Afgelopen jaar wilde ik graag leren electroknische muziek produceren. Op een gegeven moment mee gestopt wegens tijdgebrek. Nu begint het toch wel weer te kriebelen om me erin te verdiepen en tracks te produceren. Met vooral de voorkeur naar duistere techno (voorbeelden: Gary Beck, Ben Klock en James Ruskin).

Ik beschik over een M-audio 49 keyboard en Logic Pro X. Ik ken de basis van Logic wel aardig. Mijn probleem is dat ik niet zo goed weet hoe ik echt een nummer moet maken. Ik heb al een aantal loops gemaakt die aardig klinken, maar het probleem is dat ik geen idee heb hoe ik er echt een nummer van kan maken, ik heb veel moeite met de progressie en 'arrangement' zeg maar. Op het internet is ook niet heel erg veel te vinden over het produceren van een complete track. Er zijn bijvoorbeeld ook geen gratis project files te vinden voor Logic over de arrangement van tracks (wat bij veel andere 'creatieve' programma's wel zo is...). Om een voorbeeld te geven: deze track (Gary Beck - Elisse) bouwt de eerste twee minuten op qua energie. Maar wat zijn nou de juiste elementen of technieken om dit te doen?

Het moeilijkste vind ik misschien nog wel de synthesizer geluiden. Hoe creëer je een vette chord-prgressie?

Excuus als het allemaal zo vaag klinkt. Het is gewoon ontzettend moeilijk om me erin te verdiepen met weinig duidelijke informatie. Sowieso heb ik het idee dat de producer-community vrij arrogant is.

Zijn er Tweakers die me op weg kunnen helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:15:
Het moeilijkste vind ik misschien nog wel de synthesizer geluiden. Hoe creëer je een vette chord-prgressie?
In alle 4 links in je post wordt nauwelijks gebruik gemaakt van chord progression. Het is vnl. een enkele grondtoon met een heleboel variatie en opbouw kwa geluid en ritme. Ik vraag me dus af of je geholpen bent met akkoorden theorie als dit het soort muziek is wat je wilt maken.
Een google search naar chord progression leverde een hele zut aan links maar het is wel lastige materie waarvoor muzikale basiskennis handig is. Toon en intervallen enzo. Cubase (de uitgebreidste versie) heeft een chord assistant plugin die akkoord alternatieven zoekt bij een bepaalde toon uit een melodie.
Sowieso heb ik het idee dat de producer-community vrij arrogant is.
Zijn er Tweakers die me op weg kunnen helpen? :)
offtopic:
Je bedoelt het vast niet zo bot maar dit is niet zo taktische communicatie als je hulp zoekt van producers en would-be producers :) Nou ben ik geen producer dus dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hele goede manier om arrangeren te leren is door een bestaand nummer na te maken en je te verdiepen hoe dat nummer is opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben terug van lang weggeweest :

EDM muziek is toch wel echt mijn stijl.
Feest muziek voor op parties.

Dit heb ik gemaakt met de nieuwe Maschine 2.1.2.
De verbeteringen kun je wel merken in deze versie.

In de vorige versie had ik nog problemen icm met Audacity met de Maschine software.
Maar in de nieuwe versie van Maschine zijn die problemen verholpen.

Laat de positieve en negatieve kritiek maar komen.

(Gemaakt met : Asus laptop , Maschine Mikro , Audacity , Windows Movie Maker en YouTube.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mt7xBBQ.png
Pagina: 1 ... 88 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.