Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 23:15:
[...]
Dit soort tracks geeft mij in elk geval meer drive om het beter te doen, want ik luisterde nog wat van m'n eigen werk waar ik (op dat moment) best blij mee was en nu denk ik.. pff..wat s*ckt dit zeg.. dit moet echt beter

Er zit een soort frisheid in die track van jou wat voortkomt uit de drums. Tenminste, zo klinkt het hier he (ik luister over een setje Yamaha HS7's en een AKG 702). Het begint direct al met die hihat in het begin. Voel je niet bezwaard even te sharen hoe je die geprocessed hebt hoor

Laatste jaar heb ik me vooral gefocussed op verbeteren van m'n beats. Het suffe is, er is eigenlijk weinig magie ofzo. Het is vooral een kwestie van beats blijven maken, en je blijven afvragen waarom het niet zo vet is als voorbeeld X. In mijn geval was het voornamelijk sample keuze. Ik snapte niet goed wat een snare een goeie snare maakte. In
deze track bijvoorbeeld is de snare bijna alsof je een lap whitenoise openzet. Eigenlijk ga je gewoon pas na heel veel doen leren wat werkt, en wat niet werkt, helaas kan ik het niet mooier maken. Zoals ghost snares, die werken mooi als ze wat hoger klinkende (gepitched) snares zijn, dat ze niet de impact weghalen van de main snare, maar ook wel aanweziger zijn dan bijvoorbeeld hihats. Maar dat ligt ook weer ontzettend aan je stijl. Producer Xtrah is veel subtieler, en daar kunnen ghostsnares weer net te agressief zijn. Het zijn honderden kleine dingetjes die je langzamerhand leert en die aansluiten bij het geluid wat je wilt bereiken. Eigenlijk constant zoeken naar waarom je geluid niet is waar je wilt zijn (wat ontzettend demotiverend kan zijn bij tijd en wijlen.)
Nou heb ik heel veel inzichten ook gekregen door belachelijk veel tutorials te kijken, dus dat helpt ook een hoop.
Een ding waar ik me genadeloos in heb vergist is het gebruik van distortion. Ik wou heel lang voor een clean geluid gaan, en zag saturatie/distortion evenals stevig compressen als het verpesten daarvan. Ik heb die dingen heel lang gemeden en kwam er pas veel te laat achter dat je een prachtig geluid kan behouden en evengoed de boel flink kan pushen.
Als ik dan toch wat kritiek mag geven(ik heb hem wat vaker geluisterd nu). Vanaf je eerste drop mag het van mij wel wat zwaarder. De growl is heerlijk maar persoonlijk mag er van mij wel wat meer laag bij. Dit zou kunnen liggen aan het feit dat ik over een set monitors EN een koptelefoon luister die niet al te scheutig zijn met laag.. Op m'n monitors komt de kick lekker door, maar die klinkt vrij diep vergeleken met de growl.
Misschien ook wat experimenteren met je 2e drop. Een alternatief op je growl. Die growl moet voor m'n gevoel naar "the next level" zeg maar, nu gaat hij in of meer verder waar hij gebleven was.. Makes sense of totaal niet? Kwa arrangement is het prima, daar zou ik niks meer aan doen.
Maar goed, ik ben geen expert in deze muziek stijl..dus wellicht zeg ik iets heel geks nu.

Ja dat is een beetje het terugkerende punt van kritiek (jij, kaos, broerlief), ik wil daar toch wel wat aan gaan doen. Mijn broertje had ook het gevoel dat na de break er een ander stuk zou komen. Voor mijn outline heb ik vooral gekeken naar hoe Noisia's tracks indeelt en "evolueert." Ook zij laten een oud stuk terugkomen na de drop. Zij hebben variaties op het hoofd thema in hun track, en dat heb ik ook gedaan, maar ik denk niet desastreus genoeg om het gevoel van variatie te geven. Thanks voor de feedback, ga ik wat mee doen!
[
Voor 6% gewijzigd door
apNia op 10-06-2014 11:17
]