Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.227 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kaart heeft midi en audio ingang dus in principe past daar een willekeurige synth aan.
En als je het over software hebt dan is dat het muziek programma wat je gebruikt en meer zou je dan niet nodig hebben. (Al zou een keyboard/controller wel handig zijn schat ik zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:56:
Die kaart heeft midi en audio ingang dus in principe past daar een willekeurige synth aan.
En als je het over software hebt dan is dat het muziek programma wat je gebruikt en meer zou je dan niet nodig hebben. (Al zou een keyboard/controller wel handig zijn schat ik zo)
Okay, kan ik dan in principe gewoon bijv 3x de virus in mijn sequencer 3 verschillende synths laten afspelen net zoals het bijv met Massive zou doen? Heb ik ook de mogelijkheid om de patches die ik gemaakt heb op te slaan om in volgende projecten weer opnieuw te gebruiken als ik dat wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:17
De Virus B is multitimbraal (16 sporen), maar volgens Wikipedia is dat niet goed bruikbaar.
Daarnaast heeft je geluidskaart maar twee line-ins, wat betekent dat je dus maar één stereospoor tegelijkertijd van een synth binnen kan krijgen. Je kan dus in principe wel meerdere sounds tegelijk gebruiken, maar die komen dan als één stereospoor binnen in je DAW (FL Studio dus).

Qua patches opslaan: je kan in de synth zelf patches opslaan. Je kan niet standaard vanuit FL Studio je synthpatches bewerken bij de Virus B.
Als je dat wel wil, dan moet je er een VST Editor bij scoren (die zijn voor bv. de Blofeld en de Virus B gewoon verkrijgbaar). Dan kun je je hardware synth gebruiken alsof het een software synth is. Dat is wat ik zelf doe met mijn DSI Tetra. Dan heb ik de sound daarvan, maar kan ik'm gewoon vanuit software gebruiken zonder geklooi :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:51:
De Virus B is multitimbraal (16 sporen), maar volgens Wikipedia is dat niet goed bruikbaar.
Daarnaast heeft je geluidskaart maar twee line-ins, wat betekent dat je dus maar één stereospoor tegelijkertijd van een synth binnen kan krijgen. Je kan dus in principe wel meerdere sounds tegelijk gebruiken, maar die komen dan als één stereospoor binnen in je DAW (FL Studio dus).

Qua patches opslaan: je kan in de synth zelf patches opslaan. Je kan niet standaard vanuit FL Studio je synthpatches bewerken bij de Virus B.
Als je dat wel wil, dan moet je er een VST Editor bij scoren (die zijn voor bv. de Blofeld en de Virus B gewoon verkrijgbaar). Dan kun je je hardware synth gebruiken alsof het een software synth is. Dat is wat ik zelf doe met mijn DSI Tetra. Dan heb ik de sound daarvan, maar kan ik'm gewoon vanuit software gebruiken zonder geklooi :)
I see. Thanks! De meneer met de Virus B heeft al iemand die interesse heeft op dit moment, ik had 'm via marktplaats een berichtje gestuurd. Een blofeld is nog steeds een optie, hoe heet die vst software? dan zal ik dat eens bekijken, misschien vind ik het wel helemaal niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:37:
[...]

I see. Thanks! De meneer met de Virus B heeft al iemand die interesse heeft op dit moment, ik had 'm via marktplaats een berichtje gestuurd. Een blofeld is nog steeds een optie, hoe heet die vst software? dan zal ik dat eens bekijken, misschien vind ik het wel helemaal niets?
VST Editors voor verschillende synths worden door verschillende bedrijven gemaakt (gelukkig, want de fabrikanten van de synths zelf hebben er vaak weinig interesse in).
Voor de Blofeld is er bijvoorbeeld deze.
Gewoon even Googlen op '$Synthnaam VST Editor' levert een hoop op :)
Note: Die VST maakt dus geen geluid! Hij stuurt alleen maar een synth aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Wormaap op 29-03-2014 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:53:
[...]

VST Editors voor verschillende synths worden door verschillende bedrijven gemaakt (gelukkig, want de fabrikanten van de synths zelf hebben er vaak weinig interesse in).
Voor de Blofeld is er bijvoorbeeld deze.
Gewoon even Googlen op '$Synthnaam VST Editor' levert een hoop op :)
Note: Die VST maakt dus geen geluid! Hij stuurt alleen maar een synth aan.
Okay, dus in dat geval zou ik alsnog de blofeld als hardware & software synth kunnen gebruiken?
Ik ga het eens bekijken :D ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:44

2mb

Deadmau5 gooit er even de Old McDonalds remix van Animals in op Ultra's mainstage (29:30) :D

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WS5YRAA_M9U#t=1978]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

"This video contains content from UMFTV, who has blocked it on copyright grounds."

Meh, altijd hetzelfde liedje.

Old McDonalds had a videoooh, hiha hiha hooooh
but in that video was some copyright violation, hiha hiha hooooh
so the youtube nazi's had a go ... hiha hih hoooooh
and now I can't see this hilarious Deadmau5 Animals remix from the famous piemeltjeshouse djproduca Martin something something with his illegal TeamAir Sylenth virtual studio instrument plugin which is kind of irronic since Deadmau5 is not dirty from some old fashioned unconcious inspiration now and then .... hiha hiha hooooh.

[ Voor 5% gewijzigd door Kain_niaK op 31-03-2014 02:18 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:47
hahahaha, waar zit je dan... in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:25:
[...]

Okay, dus in dat geval zou ik alsnog de blofeld als hardware & software synth kunnen gebruiken?
Ik ga het eens bekijken :D ty
ik wil je niet ontmoedigen, want de Virus heerst. punt.. Maarrrr...... ik heb een B gehad, en daar toch weer afscheid van genomen. Punt een beetje is dat ik de virus een beetje "onvergefelijk" vind. Nu heeft dat waarschijnlijk te maken met mijn onkunde. Maar ik vond het menu diven door de b altijd een hel.
Totaal geen overzicht, en verkeerde knop=patch weg. Dat is voor mij de voornaamste rede om em weer weg te doen. want met de sound zelf is helemaal niks mis. En dat multitembraal gedoe, dat werkt wel. maar wat onhandig. ik heb de virus het meest fijnste gebruikt in FL. In cubeest heeft het nooit echt gedaan wat ik vond wat ie moest doen. Nogmaals,... onkunde,...en die VST editor.... geprobeerd...maar totaal niet voor mij..

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

vlaaing peerd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 08:40:
hahahaha, waar zit je dan... in Duitsland?
in rosmalen... nl.... zelfde shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:44:
[...]
Ik denk dat ik een Venom ga kopen bij Thomann voor 200 euro om gewoon eens ermee te spelen. Ik zou dan als ik daar nog behoefte aan heb, naderhand een blofeld of rocket kopen, of misschien nog even door te sparen voor een Virus. Ik heb wel zin in de zomer :P Even een paar weken werken xD
Zoals ik eerder poste heb ik ook een Venom gekocht.

Houd er rekening mee dat hij niet meer ondersteund wordt door de fabrikant.

De firmware die er op staat bij levering werkt helemaal niet goed, dus die moet je eerst updaten met de driver en dan moet met een windows 7 pc (misschien ook xp?) of een Mac gebeuren. Op windows 8 werkt dat niet.

De driver werkt ook helemaal niet met Windows 8.1. Op Windows 8 werkt het wel goed mits je eerst de firmware hebt geupdate.

Vyzex 1.2 editor kan je downloaden nadat je je email adres hebt opgegeven bjj vyzex. Ik zit nu in de trein en kan even geen link plaatsen, maar het is makkelijk te vinden met google.

De venom voelt echt cheap aan en het toetsenbord vind ik ook niet fijn, maar de sound, gratis editor en de audio interface met aparte gains maken het voor mij goed. Voor 200 euro dan, want de oorspronkelijke prijs van 500 vind ik het echt niet waard.

Houd er verder rekening mee dat de venom maar op 1 midi kanaal tegelijk werkt. Je kan dus geen verschillende midi kanalen op verschillende patches toewijzen.

Er is een mogelijkheid, maar geen zekerheis, dat er ooit nog een vyzex vst editor voor de venom komt.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:37:
I see. Thanks! De meneer met de Virus B heeft al iemand die interesse heeft op dit moment
Virus Bs komen regelmatig voorbij maar ga niet zomaar een andere VA pakken om je fix te krijgen. Het karakter moet je aanstaan, de Waldorfs heb ik zelf altijd wat meer clean gevonden, lastiger om dat soort spul er uit te krijgen. Neemt niet weg dat Vengeance er nog steeds best mee los kan gaan, maar toch.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren even met Nitwit aan het stoeien geweest maar heb tot nu toe nog geen halleluja stemming hoor. Het komt op mij als een typische 1.0 versie over waarbij ik toch nog een paar dingen mis die ik of over het hoofd heb gezien of die er niet in zitten. Bijv op een stereo spoor mono effecten zetten die of naar R of naar L kunnen zetten. (Want mijn RE-201 tape delay emulatie klinkt vetter als ik 2x mono pak en die apart instel) Of ze moeten een soort wrapper plugin hebben of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Wrapper plugin inderdaad wouter, je moet ff de Tool effect checken. Maar het is idd wat meerdere mensen hier al zeiden geen compleet pakket. Nog geen Ableton ballbuster. Maar als er een x aantal features overgezet worden wordt het wel een serieuze concurrent imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij draait ook op Linux en dat staat mij dan weer aan.
Alleen werkt UAD niet onder Linux en dan zou ik met 2 computers aan de slag moeten wat ik ruk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

Erikie

www.erikie.nl

hopsakee, weer een trackje voor m'n liveset eruit geknalt !

[Soundcloud: http://soundcloud.com/erik-de-boer/antomine]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
In de eerste minuut vond ik de samenhang maar ver te zoeken, maar als dat diddletje er rond 1:02 inkomt lijmt ie dat mooi inelkaar, da's netjes. Die sinoid sweep met lfo vind ik er alleen een beetje teveel boven blijven zweven en word niet echt onderdeel van de tune.

Ik ben verder niet thuis in House, maar die 5th chordstabs vind ik nogal jaren '90 klinken, lijkt me nogal a-modieus maarre dat kan aan mij liggen. Ikzelf hou verder eigenlijk wel van heel droog mixen, maar wat reverb op het een en ander kan de boel wel wat ruimtelijker maken.

De track is wat aan de lange kant.

Verder kan ik eigenlijk geen commentaar bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

Erikie

www.erikie.nl

Het is gewoon on the fly ingemixt / live met een akai apc40, dus het kan nogal onsamenhangend klinken inderdaad.. die 5th chordtabs is idd typisch iets uit de house hoek. Ik moet alle tracks nog masteren wil ik dit live verder gaan borduren!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Welk spul zou ik het best gebruiken om wat Jack contacten van synths te kuisen? Ze zijn wat vuil en gevoelsmatig is dat de oorzaak van wat ruis.....

Alcohol??

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alcohol kan, maar sommige verfsoorten en plastic kan daar niet goed tegen dus let even op dat je geen overmatig alcohol gebruikt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Als mijn oom alcohol gebruikte mochten we altijd op de gang zoek-de-aansteker spelen. Als je won kreeg je een gulden! Soms mocht ik het zelfs als ik alleen met hem was, wat redelijk dom was, want dan is er toch maar één winnaar, en dat ben ik 8)

TL;DR gewoon doen Yalopa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:45
Ok guys help me out! Met mijn band FIXUR zijn we druk bezig ons EP te verwerkelijken en ik wil eigenlijk even jullie mening van de mix en met name de zang. Ik ben nog niet helemaal zeker of de zang helemaal overkomt met name in het refrein en de opmaat ernaar toe.

We hebben een eigen producer en die heeft er al behoorlijk wat werk in zitten maar ik ben benieuwd of jullie dingen horen die wij zelf niet meer horen (na 1000x luisteren).

Dit is een pre master dus hij is nog niet helemaal af. Mix wise zou hij wel tegen het einde aan moeten zitten, ik twijfel alleen of ik nog dingen opnieuw wil inzingen.

http://soundcloud.com/fixur/your-war-v11

Edit: hoe doen jullie zo'n mooi linkje ? :(

[ Voor 21% gewijzigd door Jasper 99 op 01-04-2014 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
zet de url (zonder 's' in https) tussen de tags [audio ] en [/audio ] (spaties weghalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

offtopic:
Al vraag bij bazen ingediend over updaten van de Soundcloud UBB replace, maar nog geen antwoord: Vervanging van de Soundcloud embed tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:04
Jasper 99 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:40:
Ok guys help me out! Met mijn band FIXUR zijn we druk bezig ons EP te verwerkelijken en ik wil eigenlijk even jullie mening van de mix en met name de zang. Ik ben nog niet helemaal zeker of de zang helemaal overkomt met name in het refrein en de opmaat ernaar toe.

We hebben een eigen producer en die heeft er al behoorlijk wat werk in zitten maar ik ben benieuwd of jullie dingen horen die wij zelf niet meer horen (na 1000x luisteren).

Dit is een pre master dus hij is nog niet helemaal af. Mix wise zou hij wel tegen het einde aan moeten zitten, ik twijfel alleen of ik nog dingen opnieuw wil inzingen.

[Your war is not my war]

Edit: hoe doen jullie zo'n mooi linkje ? :(
Inderdaad precies zoals Dacide al zei.
De link die je nu in je bericht hebt staan werkt trouwens niet.
Hij linkt naar 'https://soundcloud.com/fixur/your-war-v11' terwijl dit 'https://soundcloud.com/fixur/your-war-is-not-my-war-fixur' moet zijn ;)

Klinkt naar mijn mening erg vet trouwens! Persoonlijk zou ik echter wel de zang heel ietsje harder hebben, zodat het iets meer uitkomt (denk ik, kan ook zo zijn dat wanneer de zang enmaal een iets hoger volume heeft ik het toch liever blijk te hebben zoals het nu is :+).

Weet zelf verder vrij weinig van zang af, dus veel dieper kan ik daar niet op in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper 99 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:40:
Ik ga even heel direct zijn. Deze mix is verre van af.
Hij mist diepte, heeft volgens mij fase problemen tot en met, klinkt veel te hard (vervormend), komt erg digitaal over en de balans rommelt op sommige stukken ook nog.
Ik zou zeggen gooi die mix weg en begin opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice!! Net setje KRK RP6 besteld voor 260 euro incl verzendkosten!!
Niet duur toch? :P

Alleen tot morgen 11:00 in de ochtend 7.5% korting met kortingscode: 3jaar
Ze hebben nog een KRK Sale, met o.a. de RP6 voor 139,99 en de Subwoofer 10S voor 370 als ik mij niet vergis.

http://www.weblectronics.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nice Ting! Goeie tip voor diegenen hier die er op zitten te aasgieren.
Is wel een G2 trouwens. Weet niet exact wat de verschillen zijn met de G3. Gok niet zo veel though.

Net trouwens bups patches gekocht voor zowel Massive als voor m'n Virus TI. De TI patches lijken altijd allemaal zo smerig hard op elkaar. Inspiratieloze bende. De Massive patches stuk voor stuk prachtig. Nou zijn er natuurlijk een stuk meer mensen met Massive dan een Virus, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat de TI een soort trechterwerking heeft waar het, als je de neuro kant opgaat, steeds een beetje hetzelfde klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad de G2, ik heb al eens eerder een setje G2's gehad, en al eens een RP5 G2.
Niets mis mee in het ieder geval, maar kan me best voorstellen dat de G3's beter zijn, maar of ze het prijsverschil op dit moment waard zijn vind ik van niet.

Laatst had een maat van mij een "meme" gemaakt van mijn foto met de tekst "Ting be like: Wil je me preview checke?"

haha, maar nu ik die krk's besteld had had ik ook nog wel een mooie;
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/1zwcg7t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
4WardNL schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:22:
[...]

Inderdaad precies zoals Dacide al zei.
De link die je nu in je bericht hebt staan werkt trouwens niet.
Hij linkt naar 'https://soundcloud.com/fixur/your-war-v11' terwijl dit 'https://soundcloud.com/fixur/your-war-is-not-my-war-fixur' moet zijn ;)

Klinkt naar mijn mening erg vet trouwens! Persoonlijk zou ik echter wel de zang heel ietsje harder hebben, zodat het iets meer uitkomt (denk ik, kan ook zo zijn dat wanneer de zang enmaal een iets hoger volume heeft ik het toch liever blijk te hebben zoals het nu is :+).

Weet zelf verder vrij weinig van zang af, dus veel dieper kan ik daar niet op in gaan.
Wacht er gaat iets fout! dat is de oude en publieke versie, ik probeer nu een privé versie met jullie te delen, ik wil hem namelijk nog niet openbaar maken! Ik doe hem wel via youtube:
Want die oude versie is dus de demo dus daar heb je precies niks aan :P

Dus via deze weg:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KKNWpBsjeYk&feature=youtu.be]
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 19:02:
[...]

Ik ga even heel direct zijn. Deze mix is verre van af.
Hij mist diepte, heeft volgens mij fase problemen tot en met, klinkt veel te hard (vervormend), komt erg digitaal over en de balans rommelt op sommige stukken ook nog.
Ik zou zeggen gooi die mix weg en begin opnieuw.
dacht even van shiiiiiiiitttt maar check even deze de juiste versie !

Nogmaals het verhaal erbij :

[ Voor 17% gewijzigd door Jasper 99 op 01-04-2014 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil absoluut niet als een zeiksnor overkomen maar deze mix vervormd niet zo erg maar klinkt nog steeds nergens naar.
Op welke monitoren is dit gemixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
En eindelijk heb ik m'n tijdelijke studio in m'n nieuwe huis ingericht :) Ik heb hier dus nog een hoop ruimte waar ik een daadwerkelijke studio in ga bouwen, maar totdat het zover is heb ik in ieder geval een hele slaapkamer als studio :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o07bDZV.jpg

Ja, het is slecht gestitcht :+
En ja, ik moet nog iets met de akoestiek gaan doen, want ik heb nu wat behoorlijke resonanties :X

Wat betreft Jasper's mix: Op dit moment acht ik mezelf niet in staat om daar commentaar op te geven. M'n ruimte klinkt écht slecht!

[ Voor 13% gewijzigd door Wormaap op 01-04-2014 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:40:
Wil absoluut niet als een zeiksnor overkomen maar deze mix vervormd niet zo erg maar klinkt nog steeds nergens naar.
Op welke monitoren is dit gemixed?
In studio de keuken, weet niet precies wat. Maar zullen wel een van de duurste zijn gewoon volle mixtafels etc en wel echt goede speakers. Wel dik spul daar. Producer is 4de jaars conservatorium E musician. En werkt parttime in de studio daar, vandaar dat we de mogelijkheid hebben om daar gewoon aan ons EP te werken.

Wat is er bij deze mix fout dan? Misschien kan ik wat naar hem doorseinen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jasper 99 op 02-04-2014 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan heel gevat zeggen dat die gast achter de knoppen er weinig van bakt. Maar als het de spullen niet zijn en de opnames lijken mij ook goed dan blijft er bar weinig over waar het aan kan liggen.

Je hoort de stem en de drums zijn bombastisch maar verre van gedefinieerd. De rest hangt er maar wat achteraan. Gitaren en keys hebben geen diepte. Bas rommelt wat wollig ergens achterin.
Want leg die track maar naast een commercieel nummer in dezelfde sfeer en je hoort het verschil. (Op een headset misschien nog wat beter)

Heb het wel eens vaker meegemaakt met een ex-collega van me die met zijn bandje bij een studio kwam en het resultaat ook helemaal in de mix vernaggelt werd. Oh zo zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 00:17:
Kan heel gevat zeggen dat die gast achter de knoppen er weinig van bakt. Maar als het de spullen niet zijn en de opnames lijken mij ook goed dan blijft er bar weinig over waar het aan kan liggen.

Je hoort de stem en de drums zijn bombastisch maar verre van gedefinieerd. De rest hangt er maar wat achteraan. Gitaren en keys hebben geen diepte. Bas rommelt wat wollig ergens achterin.
Want leg die track maar naast een commercieel nummer in dezelfde sfeer en je hoort het verschil. (Op een headset misschien nog wat beter)

Heb het wel eens vaker meegemaakt met een ex-collega van me die met zijn bandje bij een studio kwam en het resultaat ook helemaal in de mix vernaggelt werd. Oh zo zonde.
ah ja hmm das wel tricky! Ik hoor dat zelf minder goed. Ik ben er nog niet tevreden mee maar weet dan vaak niet precies waar ik het moet zoeken. Is het niet omdat er eigenlijk gewoon te veel gebeurd? Of zou dat geen probleem moeten zijn. Er zitten namelijk wel rond de 100 tracks in deze song. Best wel chaotisch lijkt mij. En als je gitaar een key diepte geeft krijg je dan niet weer problemen met de bas? Zal wel even vragen of hij toch nog wat meer aan de mix kan zitten, maarja is natuurlijk wel een gevoelig onderwerp I geuss... (voor hem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:56
Je hebt erg veel last van modder in je mix, als je dat er nu eerst eens uithaalt. Dit is al deels aan te pakken door alles goed te EQ'en. Geef het allemaal wat meer headroom door met EQ'en weg te halen wat je niet gebruikt bijv. En zorg ervoor dat alles op de juiste plek staat, niks is zo vervelend als een effectgeluid/sample die dominant door de zang of gitaar heengaat.

Maar dit is toch wel echt de basis.... ik sluit mij dan ook geheel bij wouter aan. Ik zou opnieuw zijn begonnen met de mix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:14
Wormaap schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:41:
En eindelijk heb ik m'n tijdelijke studio in m'n nieuwe huis ingericht :)
...foto...
Vijf heeft ie d'r! :9~
Ernie Ball is blij met zulke klanten.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
rhodium schreef op woensdag 02 april 2014 @ 07:30:
Maar dit is toch wel echt de basis.... ik sluit mij dan ook geheel bij wouter aan. Ik zou opnieuw zijn begonnen met de mix.
Same.

Volgens mij gaat er in het begin van de mix al vrij veel mis. De balans is er gewoon niet. Essentiële onderdelen van een mix; drums, bas, lead doen maar wat, het is vermoeiend om naar te luisteren.

[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 02-04-2014 08:46 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Fair enough guys! Thx voor de tips, ik ga proberen wat dingen aan hem door te schemeren. Maar hij heeft er al veel werk in zitten dus zeggen begin maar overnieuw met de mix is niet echt een optie (dan wordt ik mishandeld daarna). Opzich wel gek want als ik hem altijd met de EQ fabfilter bezig zie laat hij geen spaan heel van sommige tracks gewoon echt helemaal kapot EQ'en alles eruit wat niet officieel in de range hoort (en meer). Maar het zal ook wel een combinatie zijn met het feit dat alles prop en prop vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Je kan dingen helemaal volbouwen hoor, dat is opzich niet zo'n probleem.
Als je alle elementen maar netjes op hun plek zet.

Ik wil ook niet denigrerend overkomen, maar stoer doen met Fabfilter en/of Izotope wil niet zeggen dat er daadwerkelijk ook iets fatsoenlijks uitkomt. Iedereen mixt op zijn eigen manier en alles klinkt anders bij een ander, maar basis regels moet je gewoon hanteren. Daar lijkt het bij deze track niet echt op als ik eerlijk ben.

Laat ik het aardiger zeggen; ik had het in ieder geval anders gedaan :+

[ Voor 7% gewijzigd door kaos001 op 02-04-2014 11:40 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Holy shit dat is een slechte mix ja. Voor iemand die pretendeert er verstand van de hebben doet ie het tamelijk slecht. Je hoort erg veel elementen met elkaar clashen. Vooral placement van elementen lijkt irritant te zijn. Vocalen dobberen een beetje in een zee van geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denimo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 11:44
Binnenkort mijn eerste release ooit! En gelijk bij niets minder dan Armada.
Ben erg excited, ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Check t hieronder:

*Schamteloze zelf promotie*
Vond je t tof, check vooral mn soundcloud/facebook. Komt binnenkort meer aan: https://www.facebook.com/timovoorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armada? Toe maar, heb je goed gedaan.
Klinkt ook lekker hoor. (Ook al is die subbas wel redelijk zwaar. Maar da's mijn mening.)

Zelf heb ik net een Korg Kronos X 73 aangesloten. (Zei de patser)
Wel ff wennen gewogen toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denimo schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:22:
Binnenkort mijn eerste release ooit! En gelijk bij niets minder dan Armada.
Ben erg excited, ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Check t hieronder:

[audio]

*Schamteloze zelf promotie*
Vond je t tof, check vooral mn soundcloud/facebook. Komt binnenkort meer aan: https://www.facebook.com/timovoorn
Gefeliciteerd man! Kga even je plaatje checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Jasper 99 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:27:
Fair enough guys! Thx voor de tips, ik ga proberen wat dingen aan hem door te schemeren. Maar hij heeft er al veel werk in zitten dus zeggen begin maar overnieuw met de mix is niet echt een optie (dan wordt ik mishandeld daarna).
betaal je hem ervoor? If yes dan klassiek geval van

Afbeeldingslocatie: http://spyhollywood.com/wp-content/uploads/2013/07/youre-fired1.png
Opzich wel gek want als ik hem altijd met de EQ fabfilter bezig zie laat hij geen spaan heel van sommige tracks gewoon echt helemaal kapot EQ'en alles eruit wat niet officieel in de range hoort (en meer).
met "gewone" instrumenten wil je meestal niet teveel tweaken, want dat tast het karakter nogal makkelijk aan. Alles kapoert EQ-en kan niet de bedoeling zijn.
Maar het zal ook wel een combinatie zijn met het feit dat alles prop en prop vol zit.
Ik kan 'm zelf nu even niet luisteren, maar propvolle tracks zijn inderdaad nog wel's moeilijk. Ligt het dan niet aan het arrangement, bv dat er teveel instrumenten in dezelfde range zitten te blaten?

In dat geval kan je als mixengineer doen wat je wilt (you can't polish a turd) maar zal het nooit beter kunnen worden en dan ligt de verantwoordlijkheid eigenlijk meer bij degene die het arrangement hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:04
Vond het gisteravond wel goed klinken, maar nu ik inderdaad nu net weer luister hoor ik ook heel wat dingen die beter kunnen in de mix. Elementen zijn naar mijn mening vrij lastig van elkaar te onderscheiden. Het uitleggen wat er precies beter kan laat ik echter aan de anderen hier over, want in het goed mixen van iets ben ik zelf ook absoluut geen professional :+

[ Voor 13% gewijzigd door 4WardNL op 02-04-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Nu we het toch over mastering hebben, ik zie vaak bij tracks dat er een brickwall highcut zit op de ultrahoge frequenties. Zie het plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DZiVKOQ.png

Het ziet er misschien een beetje vaag uit, het is even snel geknipt uit foobar.
Zelf doe ik dit ook wel eens, alleen niet zo heftig. Iemand enig idee waarvoor dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Kijk je nu naar een .wav of een .mp3?

Zeker dat de cut niet in de visualizer zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Mijn guess is codec compressie van MP3 oid. Youtube knipt vaak rond de 10k of 15k meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Dat was inderdaad een mp3'tje van Bandcamp. Heb even een nummer in .wav opgezocht en alsnog hetzelfde resultaat. Zie de vage gif hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/05IFvFw.gif

Ik gebruik de standaard visualizer in foobar btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Keiharde brickwalls ruiken voor mij vaak naar compressie. Als het doelbewust is is het vaak een lichtere slope. Heb je de link naar de wav? Je hebt m'n interesse, want metertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brickwall filters bestaan niet. (Kut! :P)
Het is of een brickwall limiter of een high sloped filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Is het niet gewoon het eind van het spectrum dat 44.1kHz kan weergeven? Jammer dat Foobar boven de 40 bands hier geen schaal meer laat zien in de visualizer :(

[ Voor 5% gewijzigd door Wormaap op 02-04-2014 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n ouwe bok als jij hoort niets meer boven de 16k. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:01:
Brickwall filters bestaan niet. (Kut! :P)
Het is of een brickwall limiter of een high sloped filter.
Brickwall EQ setting in Ozone 5:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jk3BTPs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
[b][message=42025418,noline]wouter veltmaat schreef op woensdag 02 april 2014 @ Wel ff wennen gewogen toetsen.
Ik zou niet meer anders willen. Met lichte keybeds heb ik veel vaker foute aanslagen. Even ernaast schampen en je hebt twee toetsen ipv een. Gewogen is eigenlijk makkelijker en zo zwaar is het nou ook weer niet.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 19:13:
Zo'n ouwe bok als jij hoort niets meer boven de 16k. :P
Dat ik zo'n PRACHTIGE studio heb betekent niet dat ik oud ben!
Ben 27, nondeju!
mekkieboek schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:06:
[...]

Vijf heeft ie d'r! :9~
Ernie Ball is blij met zulke klanten.
DR in mijn geval, maar ze hebben een goede klant aan me ja :+
Het waren er zes, maar ik heb er één verkocht :P

[ Voor 36% gewijzigd door Wormaap op 02-04-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Jasper 99 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:16:
Wacht er gaat iets fout! dat is de oude en publieke versie, ik probeer nu een privé versie met jullie te delen, ik wil hem namelijk nog niet openbaar maken! Ik doe hem wel via youtube:
Want die oude versie is dus de demo dus daar heb je precies niks aan :P
Allebei beluisterd, wel een duidelijk verschil. Met mijn layman's oren: de eerste is inderdaad nogal dichtgesmeerd en luid, te weinig dynamiek. De youtube versie is wat dat betreft een stuk beter inderdaad. Bij de youtube versie klinkt het echter weer een stuk minder helder dan bij de eerste. Ik bedoel alsof je watjes in je oren hebt.
Het is wel een nummer dat het waard is om een goede mix voor te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Nu ik het drukker krijg @ mn mastering studiotje heb ik veel minder tijd om echt te produceren :(

Enfin, in ieder geval bezig met een remix in het breakcore wereldje. Geen mixdown en ERG experimenteel. Van de week weer eens tijd maken want zoals je hoort schort er nog wel het een en ander aan. Iemand wat kritiekpuntjes?

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bloodyutopia/doos-no-mix-whatevz]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
vlaaing peerd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:55:
[...]

betaal je hem ervoor? If yes dan klassiek geval van

[afbeelding]

[...]

met "gewone" instrumenten wil je meestal niet teveel tweaken, want dat tast het karakter nogal makkelijk aan. Alles kapoert EQ-en kan niet de bedoeling zijn.

[...]

Ik kan 'm zelf nu even niet luisteren, maar propvolle tracks zijn inderdaad nog wel's moeilijk. Ligt het dan niet aan het arrangement, bv dat er teveel instrumenten in dezelfde range zitten te blaten?

In dat geval kan je als mixengineer doen wat je wilt (you can't polish a turd) maar zal het nooit beter kunnen worden en dan ligt de verantwoordlijkheid eigenlijk meer bij degene die het arrangement hebben gemaakt.
Dat plaatje lol :P hehe thing is hij is een bandmember hij doet alle electronische elementen in ons muziek. Maar wij zijn in principe het eerste volle project wat hij doet. Hij is meer van dubstep/dance etc. Wat hij wel altijd erg goed mixt volgens mij voorbeeldje:
https://soundcloud.com/booij/29-05-booij
Ik weet er verder niet alles van natuurlijk maar het kan natuurlijk een flinke switch zijn vanaf clean samples naar echt volle productie. Over de ranges we hebben dat wel behoorlijk uitgearangeerd zodat instrumenten niet in elkaar range zitten. Piano hoog als gitaar laag is en andersom bass alleen met drums in bas regio etc etc.
Maar fire zit er niet bij denk dat hij ook nog heel veel kan groeien had zelf eigenlijk niet verwacht dat de mix nog niet in orde was :P maarja ik ben al best tevreden met de stuff die ik zelf mix en dat is echt 100000x slechter :P ben er dan ook net nieuw mee.
mekkieboek schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:19:
[...]

Allebei beluisterd, wel een duidelijk verschil. Met mijn layman's oren: de eerste is inderdaad nogal dichtgesmeerd en luid, te weinig dynamiek. De youtube versie is wat dat betreft een stuk beter inderdaad. Bij de youtube versie klinkt het echter weer een stuk minder helder dan bij de eerste. Ik bedoel alsof je watjes in je oren hebt.
Het is wel een nummer dat het waard is om een goede mix voor te laten maken.
Dankje! Ja de compositie zelf zijn we best tevreden mee :D

Ja kan zeker kloppen die oude is al wel gemastered dat zou denk ik ook nog wel moeten uitmaken? Daarmee is wel weer wat dingen goed te maken kwa helderheid dacht ik.

Eigenlijk wil ik hem deze pagina laten zien maar is denk ik iets te confronterend :X ! Maar ga wel even kijken of ik subtiel wat dingen kan melden, hij heeft er namelijk wel al echt hard aan gewerkt en ik neem aan dat het allemaal niet heel simpel is met de hoeveelheid partijen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Probleem :
Ik word helemaal leip van het feit dat ik een acapella niet strak krijg.
Heb een beat gemaakt op 89bpm, het origineel is dat ook.
Heb de acapella (die dan dus ook 89bpm zou moeten zijn) onder die beat gegooid, maar toch loopt het zooitje niet goed. Blijkbaar is de track dus niet precies 89bpm.

Ik werk in audition, hoe de hel krijg ik dit ooit strak?
Kusjes voor diegene met de oplossing O+

Ik moet echt een keer leren om google te gebruiken. Denk dat ik het inmiddels wel weet.
Als iemand alsnog een leuke tip of truuk weet, let me know :)

[ Voor 16% gewijzigd door kaos001 op 03-04-2014 08:39 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenwoordig heb je het geluk dat je samples kan stretchen.
Vroegah moest je met het handje alle loop points met het handje doen en bestond beat detective niet.
Of als je een rijke patser was had je een Akai Sx000 die kon timestrechen en een half uur aan het stampen was over een sample van tien seconden.
Nu kan je op de computert in Live tot op de sample nauwkeurig inzoomen, loop point kiezen en het slepen zodattie automagisch snapped op de BPM. En dat evt exporteren voor verder gebruik.

@Jasper
Nog gefeli. :)
En hoe je het brengt is idd lastig maar als je er niet tevreden mee bent dan zul je dat toch op een of andere manier duidelijk moeten maken.
Als je ervoor betaalt lijkt het me redelijk simpel want dan kan je gewoon vragen of het anders kan. Is het liefde werk dan zul je het wat diplomatieker aan moeten pakken. Zoals bijv dat het in de auto veel anders klonk dan via een een stereo set thuis bij het afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:46:
Vroegah moest je met het handje alle loop points met het handje doen en bestond beat detective niet.
Of als je een rijke patser was had je een Akai Sx000 die kon timestrechen en een half uur aan het stampen was over een sample van tien seconden.
Nu kan je op de computert in Live tot op de sample nauwkeurig inzoomen, loop point kiezen en het slepen zodattie automagisch snapped op de BPM. En dat evt exporteren voor verder gebruik.

@Jasper
Nog gefeli. :)
En hoe je het brengt is idd lastig maar als je er niet tevreden mee bent dan zul je dat toch op een of andere manier duidelijk moeten maken.
Als je ervoor betaalt lijkt het me redelijk simpel want dan kan je gewoon vragen of het anders kan. Is het liefde werk dan zul je het wat diplomatieker aan moeten pakken. Zoals bijv dat het in de auto veel anders klonk dan via een een stereo set thuis bij het afspelen.
Thx :) ! Ja het is liefde werk inderdaad ! Maar ga ik doen hij zou ook nog met zn leraren op het consevatorium er naar kijken, vraag is echter of die brutally honest zijn of niet. Maar anders rust mij de taak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
mekkieboek schreef op woensdag 02 april 2014 @ 19:51:
[...]

Ik zou niet meer anders willen. Met lichte keybeds heb ik veel vaker foute aanslagen. Even ernaast schampen en je hebt twee toetsen ipv een. Gewogen is eigenlijk makkelijker en zo zwaar is het nou ook weer niet.
I concur. Speel sinds een jaartje of wat op een stagepiano met gewogen toetsen en word nu helemaal kriegel van die flaptoetsen op m'n midikeyboard.

Kaos is een noob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Wormaap schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:41:
En eindelijk heb ik m'n tijdelijke studio in m'n nieuwe huis ingericht :) Ik heb hier dus nog een hoop ruimte waar ik een daadwerkelijke studio in ga bouwen, maar totdat het zover is heb ik in ieder geval een hele slaapkamer als studio :)
nice, leuke set gitaren + 5 string ook!

kan je ff inzoomen op die 19" rack? ben wel benieuwd wat erin zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
vlaaing peerd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:40:
[...]

nice, leuke set gitaren + 5 string ook!

kan je ff inzoomen op die 19" rack? ben wel benieuwd wat erin zit!
Vanavond neem ik wel even een fotootje. Maar stel je er niet te veel bij voor! Wel de goede hoogte om mijn Maschine op te zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
vlaaing peerd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:30:
[...]
I concur. Speel sinds een jaartje of wat op een stagepiano met gewogen toetsen en word nu helemaal kriegel van die flaptoetsen op m'n midikeyboard.
Same here. Ik moet voor school met een paar andere mensen een stukje instuderen en op school hebben ze een digitale piano met gewogen toetsen. Ik heb het idee dat ik op school minder foute toetsen aansla dan thuis op mijn semi-gewogen toetsenbordje.
apNia schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:05:
Keiharde brickwalls ruiken voor mij vaak naar compressie. Als het doelbewust is is het vaak een lichtere slope. Heb je de link naar de wav? Je hebt m'n interesse, want metertjes.
Metertjes <3

Dit is de wav in kwestie: https://copy.com/gO0wfMKMzSzVdVBw
Als je geïnteresseerd bent, nog eentje: https://copy.com/nGuXKQu4VFKceh71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ok. Dan ga ik maar wennen aan gewogen toetsen.
Het was voor mij te lang geleden dat ik met gewogen toetsen bezig was.

En die Kronos X is een bakbeest.
De meeste synths heb je wel in een paar uurtjes door qua setup en bediening.
Deze dus niet want het is voor de notoire menudiver een fokking walhalla.
Zie hier een happy camper. Want hij klinkt egt mooi.

Wat wel irritant is dat de USB drivers van Korg het niet doen.
Mja, voor audio dan weer wel en midi niet. (Snappuhetikkenie)
En hun bedienings VST is nog van de vorige eeuw want 32 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:46:
Wacht eens even. Dus je vertelt me nu dat audio editten NIET altijd zo makkelijk is geweest als vandaag de dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
;(

[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 03-04-2014 12:42 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:35:
Wacht eens even. Dus je vertelt me nu dat audio editten NIET altijd zo makkelijk is geweest als vandaag de dag?
Dat klopt helemaal. En in die tijd van de Akai Sx000 waren er ook van die ouwe zakken die liepen te zeuren dat het vroegah allemaal nog erger was met tape, gedemagnetiseerde mesjes, plakband en bandrecorders enzow. Die gasten spoorden echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Afbeeldingslocatie: http://www.sherlock-holmes.co.uk/pr/silhouette.GIF

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Check deze goede shit van NL bodem:

[ Voor 3% gewijzigd door Yoozer op 03-04-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smack... ehm Danny is er op vooruit gegaan qua studio. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:21:
Smack... ehm Danny is er op vooruit gegaan qua studio's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, idd ja.
Mja als synthesizer superster mag dat gewoon.
Snap alleen niet wat je met een P08 en een PolyEvolver moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 22:56
Na een geruime tijd niet echt meer actief geweest op het forum i.v.m drukte :S Heb ik niet stil gezeten wat produceren betreft! Veel nieuwe tracks in de maak waarvan ik vandaag één online heb gepleurd aangezien ik jarig ben haha :p

Dit is een heel andere track dan wat ik normaal maak, namelijk melodieuze house!

[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/patty-summer-feelings-2014]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

@gangstahh: Dit is niet zo goed. Totaal geen laag in de drop, vage melodie, hypercompressie en de hele track is continu op maximum sterkte. Ik zou terug gaan naar trap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 22:56
2mb schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:28:
@gangstahh: Dit is niet zo goed. Totaal geen laag in de drop, vage melodie, hypercompressie en de hele track is continu op maximum sterkte. Ik zou terug gaan naar trap :P
Heel positief dit :p , maar bedankt! Bevestigd weer waarom ik toch niet zo veel heb met het maken van house! Alhoewel ik het niet eens ben met het feit dat het een vage melodie is.
Bereiden jullie je alvast maar voor wat voor meuk er binnenkort uitkomt, tevens een productie met een Engelse rapper. Heel tof projectje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:25
Ziet er interessant uit, het blijft een fascinerend programma dat Reaktor, maar de steile leercurve heeft me er tot nu van weerhouden om er mee te spelen. Zijn er hier mensen die Reaktor gebruiken om echt zelf synths te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben gekapt met Reaktor toen ik een keer snachts om 4 uur erachter kwam dat het al zo laat was.
Vreet teveel tijd om iets te bouwen.
Wat dat betreft maak ik liever muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik snap wat je bedoeld. Heb wel betaald voor Max for live, maar zelf iets bouwen ga ik wellicht niet doen nadat ik 1 keer geprobeerd heb om te snappen hoe een gedownloade plug-in in elkaar zat en waarom ie niet deed wat ik er van verwachte.

[ Voor 39% gewijzigd door Yalopa op 04-04-2014 07:58 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 00:39:
Ben gekapt met Reaktor toen ik een keer snachts om 4 uur erachter kwam dat het al zo laat was.
Vreet teveel tijd om iets te bouwen.
Wat dat betreft maak ik liever muziek.
daarom gebruik ik reaktor alleen met kant en klare ensembles n shit... bouwen word ik heeeel nerveus van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow ja, kant en klare ensembles. Daar zit zoveel troep tussen.
En als je dan iets vets gevonden hebt slurpt het je hele CPU op.
Weet niet of dat nu nog zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Veel spul is wel vrij CPU heavy ja, maar voor Razor en Monark heb ik dat graag over :)

Also: Woei, ik mag meedoen met de SSL Duende Native v5 bèta. Leuk wat spelen met die plugs en er uiteindelijk eentje mogen houden :)

Edit: En Peerdje wilde graag een foto van m'n rack:

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm237/Wormaap/Mobile%20Uploads/20140404_095715_zpsfzlxupkz.jpg

Zoals gezegd geen héél bijzondere zaken.
Bovenop m'n Maschine Mk2 en Beyerdynamic DT-770
Een Furman PL-8C E power conditioner
RME FireFace 800
Behringer ADA-8000 (want ik wilde een paar extra preamps zonder een kapitaal kwijt te zijn, betere komen nog wel)
DSI Tetra en Nord Micro Modular in'n rack tray
M'n Rega Apollo en Rega Mira3 CD-speler en versterker waar ik geen betere plek voor had :+
Ashdown MAG300 bas-amp die ik nergens anders handiger kwijt kan :+

[ Voor 105% gewijzigd door Wormaap op 04-04-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Peerd wou je tiet zien, niet je hele rack!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Iemand hier die weet hoe je in Ableton, als je in de timeline klikt, je instantly er heen gaat ipv dat ie een of andere loopbare tijd probeert te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t, best awesome wat voor een boost in motivatie je krijgt door even een setje KRK's aan te sluiten. Is er een mogelijkheid om een subwoofer op de krks aan te sluiten? Ik wil opzich nog wel wat bass erbij, maar om daarvoor de 10S te kopen is misschien wat veel van het goede in mijn thuissituatie.

Ik heb op het moment wel een Trust gaming setje met een subwoofer, zou ik die niet kunnen aansluiten om zo voor de luisterdoeleinden, toch wat extra bass te ervaren? Ik heb eigenlijk de KRK's knopjes op de achterkant gelaten voor wat het is, ik heb alleen het volume denk ik een aantal db hoger gezet omdat het anders erg zacht was als ik mijn geluidskaarts volume op 100% zou zetten.

Mvg Ting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
apNia schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:00:
Iemand hier die weet hoe je in Ableton, als je in de timeline klikt, je instantly er heen gaat ipv dat ie een of andere loopbare tijd probeert te vinden?
Boven in beeld heb je zo'n dropdown menu met 1 bar, 2 bars etc.
Dat is de standaard quantize die Live gebruikt, als je die op None / 0 zet kan je instant skippen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T3KyQSn.png

[ Voor 6% gewijzigd door Sjoewe op 04-04-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Sjoewe schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:24:
[...]

Dat is de standaard quantize die Live gebruikt, als je die op None / 0 zet kan je instant skippen.

[afbeelding]
Ik hou van je. Honderden uren Ableton er op zitten en altijd gedacht dat dat de grid-snap quantize was die ik normaliter met rechtermuis doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:00:
w00t, best awesome wat voor een boost in motivatie je krijgt door even een setje KRK's aan te sluiten. Is er een mogelijkheid om een subwoofer op de krks aan te sluiten? Ik wil opzich nog wel wat bass erbij, maar om daarvoor de 10S te kopen is misschien wat veel van het goede in mijn thuissituatie.

Ik heb op het moment wel een Trust gaming setje met een subwoofer, zou ik die niet kunnen aansluiten om zo voor de luisterdoeleinden, toch wat extra bass te ervaren? Ik heb eigenlijk de KRK's knopjes op de achterkant gelaten voor wat het is, ik heb alleen het volume denk ik een aantal db hoger gezet omdat het anders erg zacht was als ik mijn geluidskaarts volume op 100% zou zetten.

Mvg Ting
KRK monitoren met een Trust subwoofer, dat is hetzelfde als een Ferrari met een strontkar erachter.

[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 04-04-2014 13:07 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zou ik Krk nou niet meteen met een Ferrari vergelijken.
Dan nog eerder fiat 500 of zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

de baas van Serious Sastering heeft gesproken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Sjoewe schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:24:
[...]

[afbeelding]
Ermagewd, dat ik daar nooit eerder ben achter gekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ik heb hem op 1/16e gezet, kun je lekker snel skippen zonder dat je een hit op de eerste tel mist.

@Ting: als je extra bas wilt zou ik hem gewoon harder zetten, een el-cheapo subwoofer aansluiten lijkt me de manier om je sound om zeep te helpen. De KRK's hebben bas genoeg in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke tip voor de kijkers thuis. Arpeggiator werkt ook voor drumkits.
En als je Karma hebt kan je er ook nog on the fly fills/breaks mee maken.
Zeer vermakelijk.
Pagina: 1 ... 83 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.