Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:44:
[...]
Ik denk dat ik een Venom ga kopen bij Thomann voor 200 euro om gewoon eens ermee te spelen. Ik zou dan als ik daar nog behoefte aan heb, naderhand een blofeld of rocket kopen, of misschien nog even door te sparen voor een Virus. Ik heb wel zin in de zomer

Even een paar weken werken xD
Zoals ik eerder poste heb ik ook een Venom gekocht.
Houd er rekening mee dat hij niet meer ondersteund wordt door de fabrikant.
De firmware die er op staat bij levering werkt helemaal niet goed, dus die moet je eerst updaten met de driver en dan moet met een windows 7 pc (misschien ook xp?) of een Mac gebeuren. Op windows 8 werkt dat niet.
De driver werkt ook helemaal niet met Windows 8.1. Op Windows 8 werkt het wel goed mits je eerst de firmware hebt geupdate.
Vyzex 1.2 editor kan je downloaden nadat je je email adres hebt opgegeven bjj vyzex. Ik zit nu in de trein en kan even geen link plaatsen, maar het is makkelijk te vinden met google.
De venom voelt echt cheap aan en het toetsenbord vind ik ook niet fijn, maar de sound, gratis editor en de audio interface met aparte gains maken het voor mij goed. Voor 200 euro dan, want de oorspronkelijke prijs van 500 vind ik het echt niet waard.
Houd er verder rekening mee dat de venom maar op 1 midi kanaal tegelijk werkt. Je kan dus geen verschillende midi kanalen op verschillende patches toewijzen.
Er is een mogelijkheid, maar geen zekerheis, dat er ooit nog een vyzex vst editor voor de venom komt.