Ik heb wel zelf met de mix gekloot daar he dus als je verschil hoort in DB is dat niet door zangtechniek, teminste als je het bij de coupletten bedoelt. Ik heb daar zegmaar mn stem in 2 segmenten gedaan. Die met de 2de stemmen zijn zachter en dan de solo stem weer harder (de 2de keer heb ik die geprongeluk zachter gemixt) dan als je dat prechorus hebt de scream achtige heb ik overnieuw moeten doen gezien het volume verschil waar afstand niet meer kon compenseren. Dat stukje was namelijk redelijk toppen van mn stem en dus stukje harder kwa DB. Ik kwam er zelf echter te laat achter dat je het als luisteraar ook best wel kan opvallen. Of bedoel je vibrato? Want ik heb zelf een een erg sterk natuurlijke aanwezige vibrato, is soms heel irritant want het is best lastig om die niet te gebruiken. Het is voor mij heel onnatuurlijk om zegmaar zonder die vibrato te zingen.vlaaing peerd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:04:
[...]
Leuk gedaan. Niet om af te zeiken maar je stem is nog niet erg consistent, dat kan zijn omdat je misschien nog maar een paar jaar zangervaring hebt of misschien omdat je stembanden nog niet volwassen zijn. Hier bedoel ik vooral het vermogen om een consistent volume over de lengte van een noot aan te houden en de zuiverheid ervan.
Stemmen zijn juist door de luisteraars goed op te pikken en horen darbij ook al sneller dat er iets niet in de haak is dan bijv. een gitaar of bas. Bij jou is het vooral te merken in de gedeeltes waar je wat rustiger zingt.
Ik zou ten zeerste aanraden om exact dezelfde partij opnieuw in te zingen en deze als 2e track inmixen met je originele en evt wat verb/chorus erin. Hierdoor trek je die inconsistenties recht omdat je nooit 2x op exact dezelfde plek dezelfde waggel maakt. Dit is ook een techniek die de mixer van deze track, Neil Avron vaak toepast.
Begrijp me niet verkeerd want je zingt verder erg goed hoor en dit is een algemeen verschijnsel die je als mix-engineer vaak tegenkomt.'t is echt alleen als je bv Botticelli of Aretha Franklin heet dat je er als mixer er niks aan wil toevoegen.
Ik doe op dit moment vaak een 2de opname van exact dezelfde lijn en zet die dan met -12 of -10 db erachter zodat je niet hoort dat hij dubbel is maar hij is er zegmaar wel.
Ik zal er even mee experimenteren maar wil even duidelijk begrijpen of dat is wat je bedoelt of iets waarvoor ik dan nog maar even een paar keer moet luisteren
Heb je bijvoorbeeld bij deze hetzelfde idee? om maar gewoon even een live voorbeeld te geven. Is natuurlijk niet een geweldige opname gewoon met mn mobiel maar hoor je dat door ook (zitten zekker nog wel fouten in hoor niet perfect gezongen ofzo)? Of faal ik gewoon te hard met mixen bij die Linkin park covers
YouTube: Crossfade - Never coming home (Cover) By Jasper
[ Voor 7% gewijzigd door Jasper 99 op 23-03-2014 22:26 ]