Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.227 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:45
vlaaing peerd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:04:
[...]

Leuk gedaan. Niet om af te zeiken maar je stem is nog niet erg consistent, dat kan zijn omdat je misschien nog maar een paar jaar zangervaring hebt of misschien omdat je stembanden nog niet volwassen zijn. Hier bedoel ik vooral het vermogen om een consistent volume over de lengte van een noot aan te houden en de zuiverheid ervan.

Stemmen zijn juist door de luisteraars goed op te pikken en horen darbij ook al sneller dat er iets niet in de haak is dan bijv. een gitaar of bas. Bij jou is het vooral te merken in de gedeeltes waar je wat rustiger zingt.

Ik zou ten zeerste aanraden om exact dezelfde partij opnieuw in te zingen en deze als 2e track inmixen met je originele en evt wat verb/chorus erin. Hierdoor trek je die inconsistenties recht omdat je nooit 2x op exact dezelfde plek dezelfde waggel maakt. Dit is ook een techniek die de mixer van deze track, Neil Avron vaak toepast.

Begrijp me niet verkeerd want je zingt verder erg goed hoor en dit is een algemeen verschijnsel die je als mix-engineer vaak tegenkomt.'t is echt alleen als je bv Botticelli of Aretha Franklin heet dat je er als mixer er niks aan wil toevoegen.
Ik heb wel zelf met de mix gekloot daar he dus als je verschil hoort in DB is dat niet door zangtechniek, teminste als je het bij de coupletten bedoelt. Ik heb daar zegmaar mn stem in 2 segmenten gedaan. Die met de 2de stemmen zijn zachter en dan de solo stem weer harder (de 2de keer heb ik die geprongeluk zachter gemixt) dan als je dat prechorus hebt de scream achtige heb ik overnieuw moeten doen gezien het volume verschil waar afstand niet meer kon compenseren. Dat stukje was namelijk redelijk toppen van mn stem en dus stukje harder kwa DB. Ik kwam er zelf echter te laat achter dat je het als luisteraar ook best wel kan opvallen. Of bedoel je vibrato? Want ik heb zelf een een erg sterk natuurlijke aanwezige vibrato, is soms heel irritant want het is best lastig om die niet te gebruiken. Het is voor mij heel onnatuurlijk om zegmaar zonder die vibrato te zingen.

Ik doe op dit moment vaak een 2de opname van exact dezelfde lijn en zet die dan met -12 of -10 db erachter zodat je niet hoort dat hij dubbel is maar hij is er zegmaar wel.
Ik zal er even mee experimenteren maar wil even duidelijk begrijpen of dat is wat je bedoelt of iets waarvoor ik dan nog maar even een paar keer moet luisteren :)

Heb je bijvoorbeeld bij deze hetzelfde idee? om maar gewoon even een live voorbeeld te geven. Is natuurlijk niet een geweldige opname gewoon met mn mobiel maar hoor je dat door ook (zitten zekker nog wel fouten in hoor niet perfect gezongen ofzo)? Of faal ik gewoon te hard met mixen bij die Linkin park covers :+
YouTube: Crossfade - Never coming home (Cover) By Jasper

[ Voor 7% gewijzigd door Jasper 99 op 23-03-2014 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:47
}:| Tering NAM en fakking minister Kamp, die fakaardbevingen verzieken m'n opname's, was er gister weer 1 en nu ook echt flink hoorbaar in de stad.

:-(

Jasper 99 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:22:
[...]

Heb je bijvoorbeeld bij deze hetzelfde idee?
Ik kan pas weer joeptjoep kiekn als ik thuis ben, zal er dan nog even op terugkomen.

Inderdaad is dat wat ik bedoel met dubbele sporen, dit maakt de algehele zanglijn wat consistenter en steviger. Ben benieuwd wat je resultaat is, ik denk beter. Wellicht dat het op die refrijn gedeeltes waar je wat harder schreeuwt/zingt iets teveel word, maar dat kan je met wat ge-edit wel goed krijgen denk ik.

[ Voor 62% gewijzigd door vlaaing peerd op 24-03-2014 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

vlaaing peerd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:55:
}:| Tering NAM en fakking minister Kamp, die fakaardbevingen verzieken m'n opname's, was er gister weer 1 en nu ook echt flink hoorbaar in de stad.

:-(
trilt je studio de kiet uit?

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ja, volgens mij is die zwevende studio van Noisia de enige die er geen last van heeft, errug toevallig dat ze die vorig jaar precies op tijd af hadden. Volgens mij zit Noisia in het complot met de NAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dan maar eens naar de sloop om wat oude veren uit auto's te slopen en die onder je vloer plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

vlaaing peerd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:04:
ja, volgens mij is die zwevende studio van Noisia de enige die er geen last van heeft, errug toevallig dat ze die vorig jaar precies op tijd af hadden. Volgens mij zit Noisia in het complot met de NAM.
Deetox, kennis van me en vrij populair hardstyle djane woont ook in Grunn. maar die hoor ik er nooit over.. maar misschien dat haar kick's al kleine aardbevinkjes veroorzaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Gewoon samplen en integraal in je muziek stoppen. Wanneer er dan eentje is die een miljoen euro schade aanricht kun je zeggen: Vengeance kick? Nee, de'r zit een kick van een miljoen in! :+

[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 24-03-2014 16:22 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Bedankt!
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:38:
@Kain_niaK
Nummer is wel leuk maar de mix is nog zwaar voor verbetering vatbaar.
Wat zou er dan nog beter aan kunnen? Vind hem zelf wel goed klinken. Ik ben natuurlijk geen professional zoals jij, ben wel benieuwd naar je kritiek :9
Kain_niaK schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:46:
Onze MrOmegaForce trouwens ook, ik vond dit nummertje iets minder muzikaal maar wel een aangename mix. (je weet, ik moet het vooral van melodietjes en akkoorden hebben, hey Jesse)
Oh god die naam... Als je 10 jaar bent vind je dat cool klinken...

Ik hoop dat ik je binnenkort iets kan laten horen dat meer jouw smaak is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Dat trancy nummer was heerlijk ... maar ik was aangenaam verrast door Space Invaders. Op één of andere manier denk ik nog steeds dat het een remix is van een bestaand nummer (da's een compliment) ... t'is echt af. Beter dan mijn eigen EDM. Echt een heerlijk nummer ... maak er nog zo eentje. Met veel ruimte en een eenvoudige catchy melodie. Vind dat echt de max.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/close_enough/space-invaders]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Kain_niaK schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:10:
Dat trancy nummer was heerlijk ... maar ik was aangenaam verrast door Space Invaders. Op één of andere manier denk ik nog steeds dat het een remix is van een bestaand nummer (da's een compliment) ... t'is echt af. Beter dan mijn eigen EDM. Echt een heerlijk nummer ... maak er nog zo eentje. Met veel ruimte en een eenvoudige catchy melodie. Vind dat echt de max.

[audio]
Ik was zelf niet zo tevreden over dat trancy nummer. Toch fijn dat je mooi vind :)

Space invaders daarintegen, daar heb ik echt een week lang op lopen zwoegen, totdat ik er echt klaar mee was. De week daarna kwam ik er pas achter dat het best wel een catchy liedje was :9
Het is daarnaast mijn meest beluisterde track op mijn soundcloud doordat je hem hebt gerepost, dank daarvoor ;)

Ik weet niet of je Obsession al een keer hebt gehoord? Ik denk dat het wat meer in de richting van jouw smaak komt.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/close_enough/obsession]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Jasper 99 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:22:
[...]
Of bedoel je vibrato? Want ik heb zelf een een erg sterk natuurlijke aanwezige vibrato, is soms heel irritant want het is best lastig om die niet te gebruiken. Het is voor mij heel onnatuurlijk om zegmaar zonder die vibrato te zingen.
*knip*
Heb je bijvoorbeeld bij deze hetzelfde idee? om maar gewoon even een live voorbeeld te geven. Is natuurlijk niet een geweldige opname gewoon met mn mobiel maar hoor je dat door ook (zitten zekker nog wel fouten in hoor niet perfect gezongen ofzo)? Of faal ik gewoon te hard met mixen bij die Linkin park covers :+
YouTube: Crossfade - Never coming home (Cover) By Jasper
ik bedoel naast vibrato ook de volumevariaties binnen de noot zelf, dat je inderdaad meerdere edits had gemaakt had ik wel door, maar is niet wat ik bedoel.

Als je vibrato gecontroleerd is dan is het juist een aanvulling en geeft expressie aan je stem, zeker als de noot langer is wil je dat liever hebben dan een dooie vlakke noot. In de Youtube vid hoor je zowel het goede voorbeeld als de slechte.

In de " I'm never coming hooooome" is bv de lichte vibrato op "home" heel erg gewenst, maar je hebt ook een aantal keer dat je "zoekt" naar de noot, je schijnt het dan te merken en dan laat je je stem verschieten naar de zuivere noot, hier verstokt je adem wel's en veroorzaakt het "zoeken" nogal een waggel. Je gehoor oefenen en toonladders zingen zal je daar veel trefzekerder mee worden.

Maargoed, als producer is het niet mijn taak om je zangles te geven, het is mijn taak om wat je gezongen hebt zo goed mogelijk te laten overkomen.

Nogmaals, het is helemaal niet dat je slecht zingt, het is iets wat bij ontzettend veel popzangers voorkomt (incl de zanger van Linkin Park, wat je misschien niet zou verwachten met z'n krachtige stem) en het dubbelen van je track is waar je die lichte onregelmatigheden dan een beetje mee recht trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:04

2mb

MrOmegaForce schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:01:
[audio]
Mijn manier om bij te komen van de toetsweek, simpele muziek maken :)
Basje is wel erg basic, synth stabs hebben lelijke reverb in het begin (te veel predelay denk ik). Harmonie is niet verkeerd, wel wat te simpel. Bij deze basic nummers moet je echt echt een superlekkere akkoordenprogressie hebben, voorbeeldje:

East & Young - Reveal

[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/snippets]
Drie snippets van mijzelf (die ik nog steeds ooit verder moet uitwerken)
MrOmegaForce schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:36:
Oh god die naam... Als je 10 jaar bent vind je dat cool klinken...
Nickchange aanvragen ;)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
2mb schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:17:
[...]

Basje is wel erg basic, synth stabs hebben lelijke reverb in het begin (te veel predelay denk ik). Harmonie is niet verkeerd, wel wat te simpel. Bij deze basic nummers moet je echt echt een superlekkere akkoordenprogressie hebben, voorbeeldje:

[audio]
East & Young - Reveal

[audio]
Drie snippets van mijzelf (die ik nog steeds ooit verder moet uitwerken)
Bedankt voor de feedback!

Wauw, die plucks zijn echt lekker :9~ . Dat randje attack maakt het echt af!

EDIT:
Nieuwe Noisia?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=J8HE5nkWEFM]

[ Voor 5% gewijzigd door MrOmegaForce op 24-03-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Dat randje maak ik meestal met een compressor, stevige ratio en 12ms attack. Bij dit soort stabjes is reverb heel belangrijk, als je de reverb van Live of Sylenth1 gebruikt gaat het al snel cheap klinken.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/elements-synth-dinka-edx-remix]

Hier heb ik ValhallaVintageVerb gebruikt, reverb klinkt veel smoother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
2mb schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:38:
Dat randje maak ik meestal met een compressor, stevige ratio en 12ms attack. Bij dit soort stabjes is reverb heel belangrijk, als je de reverb van Live of Sylenth1 gebruikt gaat het al snel cheap klinken.

[audio]

Hier heb ik ValhallaVintageVerb gebruikt, reverb klinkt veel smoother.
Bedankt voor de tip! De naam van die reverb zoek ik al een tijdje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
vlaaing peerd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:03:
[...]

*knip*

[...]

ik bedoel naast vibrato ook de volumevariaties binnen de noot zelf, dat je inderdaad meerdere edits had gemaakt had ik wel door, maar is niet wat ik bedoel.

Als je vibrato gecontroleerd is dan is het juist een aanvulling en geeft expressie aan je stem, zeker als de noot langer is wil je dat liever hebben dan een dooie vlakke noot. In de Youtube vid hoor je zowel het goede voorbeeld als de slechte.

In de " I'm never coming hooooome" is bv de lichte vibrato op "home" heel erg gewenst, maar je hebt ook een aantal keer dat je "zoekt" naar de noot, je schijnt het dan te merken en dan laat je je stem verschieten naar de zuivere noot, hier verstokt je adem wel's en veroorzaakt het "zoeken" nogal een waggel. Je gehoor oefenen en toonladders zingen zal je daar veel trefzekerder mee worden.

Maargoed, als producer is het niet mijn taak om je zangles te geven, het is mijn taak om wat je gezongen hebt zo goed mogelijk te laten overkomen.

Nogmaals, het is helemaal niet dat je slecht zingt, het is iets wat bij ontzettend veel popzangers voorkomt (incl de zanger van Linkin Park, wat je misschien niet zou verwachten met z'n krachtige stem) en het dubbelen van je track is waar je die lichte onregelmatigheden dan een beetje mee recht trekt.
Thx man! Ik ga er zeker aan werken, heb het ook gelijk doorgestuurd naar mijn moeder die is klassiek zangeres en heb gevraagd om daar nog wat tips over te geven. Nog belangrijker dan de mix zelf vind ik het juist inzingen. Dat moet naar mijn mening perfect zijn daarna komt pas het verfraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:23
Jasper 99 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:20:
[...]

Thx man! Ik ga er zeker aan werken, heb het ook gelijk doorgestuurd naar mijn moeder die is klassiek zangeres en heb gevraagd om daar nog wat tips over te geven. Nog belangrijker dan de mix zelf vind ik het juist inzingen. Dat moet naar mijn mening perfect zijn daarna komt pas het verfraaien.
Het begint natuurlijk allemaal met de uitvoering, dat ben ik volledig met je eens.
Maar 'perfect' vind ik zelf overdreven. Ik ben volgens mij een van de weinigen die er zo over denken, maar ik vind dat perfect niet noodzakelijk is in deze tijden, helemaal in de studio. Veel te veel zangers doen veel te veel hun best om perfect te zingen, en daar heeft de performance juist vaak onder te lijden. Lekker boeiend als je een noot scheeft zingt, daar hebben we Melodyne voor! Liever een noot corrigeren die dan vervolgens erop staat alsof je hem écht, écht meent, dan een zuivere noot die laf klinkt.
Ietwat gechargeerd natuurlijk :+
Zelf ben ik wat dat betreft behoorlijk omgeslagen sinds ik les heb bij een vocal coach. Zuiver zingen is nooit zo'n probleem geweest (ben ondertussen 20 jaar muzikant :P ), maar nu na een jaar begint er qua performance pas wat schot in de zaak te komen. En dat betekent dat ik af en toe ernaast zit omdat ik op andere dingen ben aan het letten, maar dat moet dan maar :) Liever alles goed natuurlijk, maar dat is vaak niet haalbaar.
Waarmee ik trouwens zéker niet wil beweren dat ik goed zing :P Zodra ik verhuisd ben post ik ook wel's wat, want het is natuurlijk niet eerlijk om hier over andere mensen te lullen zonder mezelf ook in het strijdgewoel te gooien :)

[ Voor 7% gewijzigd door Wormaap op 24-03-2014 20:31 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Wormaap schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:29:
[...]

Het begint natuurlijk allemaal met de uitvoering, dat ben ik volledig met je eens.
Maar 'perfect' vind ik zelf overdreven. Ik ben volgens mij een van de weinigen die er zo over denken, maar ik vind dat perfect niet noodzakelijk is in deze tijden, helemaal in de studio. Veel te veel zangers doen veel te veel hun best om perfect te zingen, en daar heeft de performance juist vaak onder te lijden. Lekker boeiend als je een noot scheeft zingt, daar hebben we Melodyne voor! Liever een noot corrigeren die dan vervolgens erop staat alsof je hem écht, écht meent, dan een zuivere noot die laf klinkt.
Ietwat gechargeerd natuurlijk :+
Zelf ben ik wat dat betreft behoorlijk omgeslagen sinds ik les heb bij een vocal coach. Zuiver zingen is nooit zo'n probleem geweest (ben ondertussen 20 jaar muzikant :P ), maar nu na een jaar begint er qua performance pas wat schot in de zaak te komen. En dat betekent dat ik af en toe ernaast zit omdat ik op andere dingen ben aan het letten, maar dat moet dan maar :) Liever alles goed natuurlijk, maar dat is vaak niet haalbaar.
Waarmee ik trouwens zéker niet wil beweren dat ik goed zing :P Zodra ik verhuisd ben post ik ook wel's wat, want het is natuurlijk niet eerlijk om hier over andere mensen te lullen zonder mezelf ook in het strijdgewoel te gooien :)
Ja daar heb je natuurlijk ook wel weer een punt! de producer van mijn band wil inderdaad vaak liever dat ik vooral op emotie let dan dat ik het heel netjes zing. Ben daarom inderdaad iets meer gaan focussen op performance en emotie. Maar het liefst heb ik natuurlijk alles gewoon zo goed mogelijk. Ben zeker nog niet uitgeleerd en aan alle tips geef ik graag gehoor zodat ik mezelf weer kan verbeteren! Ben benieuwd naar wat van je materiaal zal mijn ogen open houden! Maar nogmaals bedankt, ik ga er even wat meer mee spelen met de tips die ik nu heb gekregen, dus idd dubbelen en proberen te pannen links recht midden, eventueel wat chorus.

Nog 1 ding als je de hoofdlijn dubt zet je die 2de stem dan op vol volume vergeleken de hoofdzang? Ik vind dat je daar zo'n naar water effect van krijgt ofzo hoe je het ook wilt noemen. Het klinkt dan echt dubbel en het liefst heb je natuurlijk dat het gewoon als 1 stem klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Jasper 99 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:50:
[...]
Nog 1 ding als je de hoofdlijn dubt zet je die 2de stem dan op vol volume vergeleken de hoofdzang? Ik vind dat je daar zo'n naar water effect van krijgt ofzo hoe je het ook wilt noemen. Het klinkt dan echt dubbel en het liefst heb je natuurlijk dat het gewoon als 1 stem klinkt.
Dat hangt er helemaal vanaf wat de track vraagt :P
Makkelijke antwoorden doen we niet aan, puh! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
wow :P er is inderdaad genoeg variatie damn waar ben ik aan begonnen :P Ik ga denk ik gewoon eens alles moeten proberen en kijken wat wel of wat niet werkt :D ! Top dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Die gast heeft sowieso wel een prima kijk op die zaken. Het feit dat z'n artikelen nogal wat spelfouten bevatten betekent niet dat'ie niet weet waar'ie over praat. En nog lekker down to earth ook :)
In de strekking van mijn post over vocal performance.

Oh, trouwens. Als nog iemand Studio One Professional wil kopen: er is op dit moment nog 50% korting op. Dat betekent dat'ie bij AudioDeluxe(.com) momenteel voor 190$ (140€ ofzo) gaat. Ik heb verder geen banden met die shop, maar ik heb er redelijk wat gekocht en weet dus in ieder geval zeker dat ze legit zijn en dat de service goed is :)

[ Voor 33% gewijzigd door Wormaap op 25-03-2014 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik zit net deze video te kijken van Bitwig: YouTube: Bitwig Studio - Musikmesse 2014
Moet wel zeggen dat ik van de op-papier-features erg impressed ben. Ik ging er eigenlijk van uit dat het een soort veredelde Ableton was, maar er zitten wel erg leuke features tussen die het produceren een stuk leuker kunnen maken. Mijn softwareboer Ted Orrent maar even in de gaten houden de komende dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Dit is echt mijn favoriete compression plugin van het moment! Ik heb gehoord dat je hem oneindig lang in trial versie kunt gebruiken. (ook al is het eerlijker dat je hem koopt :> )

http://i.imgur.com/WzDeEWw.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 25-03-2014 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gasten van Nitwit hebben alleen al een jaar uitgetrokken om alle features van alle DAW's te verzamelen en de beste eruit te pikken. Daarna zijn ze pas gaan bouwen. En omdat ze een rijke Chinees achter zich hebben voor de centjes hebben ze alle tijd gehad om het zo stabiel mogelijk te krijgen. Daarom duurde het ook zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

#hersenspinsel..
hoewel ik helemaal voor vernieuwing en concurrentie ben, heb ik nu wel zoiets van.. Nog een DAW?
Oke, noem het beestje {insert-germanvoice} next gen music production software.. en douw er best wel leuke opties en slimmigheidjes in (iets wat andere fabrikanten nog wel eens willen vergeten) heb ik toch het gevoel dat de DAW markt wat verzadigt is. althans, ik hoor niet echt mensen roepen "DIT MIS IK, EN HET BESTAAT NIET".. En ik zal het wel helemaal fout hebben hoor. het zal waarschijnlijk wel beste daw ever ooit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nou ik mis in elke DAW wel iets van een andere DAW. Je moet maar zien of het marketingpraatje klopt en of de jaren ontwikkelingstijd ook staat voor stabiliteit of juist voor amateurisme. Maar het feit dat Presonus gemaakt is door voorlopers van Cubase en het daarmee een soort Cubase 2.0 is geworden (imo) stemt me wel hoopvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Bij het gebruiken van Live heb ik dat idee toch best vaak gehad. En sindsdien zit ik Bitwig met een schuin oog in de gaten te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Precies my point. Ik zou graag een DAW willen met de flexibiliteit (instrument/effect racks) en snelheid van uitvoerien hebben van Ableton + de fijne onboard instruments & effects van Ableton, de goeie hardware ondersteuning en propery latency compensatie van Presonus One/Cubase en de fijne in-mixer metertjes en makkelijke in-timeline stretching van Presonus.

En de prijs van Reaper :+

Dank u Sinterklaasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:18:
Precies my point. Ik zou graag een DAW willen met de flexibiliteit (instrument/effect racks) en snelheid van uitvoerien hebben van Ableton + de fijne onboard instruments & effects van Ableton, de goeie hardware ondersteuning en propery latency compensatie van Presonus One/Cubase en de fijne in-mixer metertjes en makkelijke in-timeline stretching van Presonus.
Dat kan, met ....

:)F *Drumroll* :)F

spoiler:
zal ik je het zeggen?

Edit: IK GA HET OOK GEWOON ZEGGEN MJONGEUH APPINGEDAMHARDCOREKEEES, JE MOET REWIREN

RIE- WAAAAAAIER-EN!

Afbeeldingslocatie: http://tutorials.renoise.com/images/8/8d/2.7_rewire_in_device_selecting_slave_host.png

re·wire (rē-wīr′)
v. re·wired, re·wir·ing, re·wires
.
stuff that apnias don't do cuz their morons.
v.intr.:To install new wiring.

[ Voor 25% gewijzigd door vlaaing peerd op 25-03-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Q6t7I54.png

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik moet dat Rewire echt een keer gaan proberen, hoor er goeie dingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand helpen bij uitzoeken studiokit rond de 200?

http://www.dijkmanmuziek.nl/focusrite-itrack-studio-prod/

http://www.dijkmanmuziek.nl/focusrite-scarlett-studio-prod/

http://www.dijkmanmuziek.nl/presonus-audiobox-studio-prod/

Dat lijken me wel 3 goede opties..Welke is "de beste"? (Als daar uberhaupt al een verschil in is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Zit er ook software bij de Focusrite sets? Bij de Presonus set krijg je Studio One Artist erbij, en dat is een prima DAW om mee te beginnen :)
Voor de rest maakt het weinig uit naar mijn mening. De iTrack zou ik links laten liggen, die heeft maar één mic-input. Als je ooit iets in stereo wil opnemen zit je dan weer.
Voor de rest is het allemaal goed spul waar je prima opnames mee kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:50:
Zit er ook software bij de Focusrite sets? Bij de Presonus set krijg je Studio One Artist erbij, en dat is een prima DAW om mee te beginnen :)
Voor de rest maakt het weinig uit naar mijn mening. De iTrack zou ik links laten liggen, die heeft maar één mic-input. Als je ooit iets in stereo wil opnemen zit je dan weer.
Voor de rest is het allemaal goed spul waar je prima opnames mee kan maken :)
Ik weet dat bij Scarlett software zit
Qua uiterlijk vind ik de Scarlett een stuk fijner, alles rond mijn PC is namelijk zwart met rood, en het design van Scarlett komt wat schoner over...Maarja ik weet niet of dat uit zou mogen maken in de keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Als je dat belangrijk vindt moet je vooral voor de Scarlett gaan.
Even opgezocht, en er zit Cubase 6LE bij. En die doet het verder ook prima. Al zit Cubase ondertussen wel op versie 7.5, dus je loopt wat meer achter dan met Studio One. Maar of dat nou verder erg is? Neuh :)
Qua kwaliteit maakt het allemaal niet veel uit, dus dan is 'hij is rood' een prima argument om daarvoor te kiezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:12:
Als je dat belangrijk vindt moet je vooral voor de Scarlett gaan.
Even opgezocht, en er zit Cubase 6LE bij. En die doet het verder ook prima. Al zit Cubase ondertussen wel op versie 7.5, dus je loopt wat meer achter dan met Studio One. Maar of dat nou verder erg is? Neuh :)
Qua kwaliteit maakt het allemaal niet veel uit, dus dan is 'hij is rood' een prima argument om daarvoor te kiezen :+
Haha oké, zal maandag misschien nog wel even aan mijn keyboard leraar vragen wat hij er van vind
Bedankt voor de hulp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:18:
[...]

Haha oké, zal maandag misschien nog wel even aan mijn keyboard leraar vragen wat hij er van vind
Bedankt voor de hulp :D
Vraag maar ons, wij weten het beter.
Focusrite nemen, goed ding.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Laat je wel niet vangen aan de korting op die site, de prijs na korting is wat ze er in andere winkel zonder spectaculaire korting ook voor vragen.

mijn scarlet 2i2 (de versie zonder mic en headphones) gaat overigens zeer binnekort de deur uit wegens te weinig ingangen mocht je interesse hebben

[ Voor 6% gewijzigd door Yalopa op 25-03-2014 17:01 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:54:
[...]

Vraag maar ons, wij weten het beter.
Focusrite nemen, goed ding.
Focusrite Scarlett Studio? Okiedokie :P
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Soms rewire ik FL Studio in Ableton, meer doe ik niet echt met rewire.
Vertel eens wat meer over de über1337'te dingen die je met rewire kan doen, peerd :P

offtopic:
Sorry apnia :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja, als je het koffiezetapparaat aan je broodrooster rewired kan je lekker koffietoast maken.
Yum yum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
MrOmegaForce schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:09:
[...]

Soms rewire ik FL Studio in Ableton, meer doe ik niet echt met rewire.
Vertel eens wat meer over de über1337'te dingen die je met rewire kan doen, peerd :P

offtopic:
Sorry apnia :3
Nou niet veel meer dan dat je zelf doet. Je kan gewoon 2 of meerdere DAW programma's aanelkaar koppelen en dan kanalen op een lege bus in de andere DAW app doorsturen.

Ik ben er zelf mee begonnen omdat ik Reason wel erg leuk vond maar te berpekt voor volledige producties. Om toch niet het semi-modulaire cross-device-wiren-gebeuren van Reason te missen (je kan daar echt ouderwets zieke sjit mee uithalen) ben ik die gaan rewiren naar Cubase, waar ik dan tenmisnte wel volledig toegang had tot andere synths en hogere kwaliteit VST's.

Verder gebruikt mijn "collega" vnl Ableton, dus het is ook een makkelijke manier om alsnog samen een productie inelkaar te flansen.

[ @apNia ]In het geval van apNia (presonus latency handlen, workfflow van ableton hebben) zou hij heel goed de Presonus als master device instellen (die spreekt dan de DSP/ASIO aan) en Ableton als rewire slave. En dan heeft ie precies wat ie beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Beste vriendjes,

Dit is serieus de ziekste track die in tijden heb gehoord.
Heel veel erger dan dit gaat het niet worden.

Oke, dit komt uit een set van Noisia, dus geheel schoon is het niet, maar jezus wat is dit hard.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=d4P_lwiH9Hs]

Zo gigantisch veel detail in zowel drums, stabs, basslayers, alles.

[ Voor 11% gewijzigd door kaos001 op 25-03-2014 21:00 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Vannacht nog ff wat afgeflanselt, ging op erg laag volume maar volgens mij istie netjes:

enjoy en laat vooral uw commentaar horen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

kaos- schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:59:
Beste vriendjes,

Dit is serieus de ziekste track die in tijden heb gehoord.
Heel veel erger dan dit gaat het niet worden.

Oke, dit komt uit een set van Noisia, dus geheel schoon is het niet, maar jezus wat is dit hard.

[video]

Zo gigantisch veel detail in zowel drums, stabs, basslayers, alles.
das gewoon keiharde gabbercore zonder de genré specifieke kick.. ME LIKE!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Vorige week heb ik online bij Thomann een M Audio Venom gekocht. Mijn vriendin was eerst boos :( maar het is al weer goed O+

Op internet staat veel haat (Haters heb je overal) en liefde over dit product en voor 200 Euro wilde ik het apparaat zelf wel ervaren. Na een paar dagen spelen ben ik zeer positief. Zeker als je in de Vyzex editor software duikt.

Ik heb mijn extra logeer/rommel kamer opgeruimd en een werkplekje gemaakt. Het is niet ideaal, maar wel goed te doen.

Afbeeldingslocatie: http://s0.uploads.im/t/hApxe.jpg

Links een ASUS N76VZ laptop met Cubase Elements 7. Daarop ligt mijn KRK KNS-6400 hoofdtelefoon.

Rechts de Venom die rust op een zeer stevige Konig & Meyer 12180 stand. De Venom gebruik ik als audio interface.

Vooraan ligt mijn Yamaha MX49. Ik gebruik deze als master keyboard omdat ik de lichte Yamaha toetsen gewend ben en hier prettig op kan spelen. Uiteraard maak ik ook veelvuldig gebruik van de interne waveboard geluiden en de synth engine (Gebaseerd op de Motif). De Ouput van de Yamaha gaat naar de Aux Input van de Venom.

Speakers heb ik nog niet. Die komen nog wel een keer. Daar zal de buurvrouw niet blij mee zijn...

Mijn eerst volgende muziekale aanschaf wordt een sustain pedaal.

Edit: Filmpje erbij

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=w_xQ5olKUyM&feature=youtu.be]

[ Voor 3% gewijzigd door yGiDoRp op 26-03-2014 15:22 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Voor wie het nog niet had meegekregen: Bitwig is uit :)

En er is (uiteraard) een demo.

[ Voor 30% gewijzigd door Wormaap op 26-03-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

YES moet gelukkig wat audio stuff doen voor m'n werk. Gelijk installeren! ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik snap er nog geen moer van, heb em even snel op de zaak erop gezet, maar zitten er geen demo songs bij ? :-(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik ben eigenlijk heavily impressed tot dusver, het voelt heel erg als Ableton, maar dan met toffe dingen van andere DAWs. Het voelt loeisnel, en ookal crashte het, bleef ik in-app, en moest ik met de bitwig knop de audioengine herstarten en was ik weer back on track. Wat ik wel mis (duh) zijn analyzer tooltjes. Die kon ik hierin gewoonweg niet vinden. Kan natuurlijk als VST, maar was wel een gemis in de ingebouwde EQ. Erg mooi vond ik ook per track de opgebouwde latency aan FX. Ik wil heel graag thuis nog eens kijken naar hoe flexibel je kan zijn met alle tooltjes/gekkigheden met routing, en hoe ik Javascript kan toepassen in Bitwig. Nog lang niet alles kunnen bekijken, maar dit zou heel goed m’n volgende DAW kunnen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:57:
Wat ik wel mis (duh) zijn analyzer tooltjes.
:X

must....refrain...cannot...argkngngggggggh.....not... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

peerd hou op met rewhinen, ik ga het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Ik heb eindelijk eens een paar studiomonitoren op de kop getikt, heb een paar Focal CMS40 weten te verkrijgen voor een zeer goeie prijs :)

Even vlug er naar luisterend vind ik dat mijn geproduceerde tracks er niet heel verkeerd op klinken, maar ik moet nog wennen aan ze etc.
Tot nu toe zeer tevreden met deze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Focal is doorgaans een goed merk dus denk dat het wel snor zit. :)
En duurt altijd om te wennen aan monitors. Gewoon veel normale muziek op afluisteren went wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ik heb ook even gekeken naar Bitwig, maar denk niet dat ik over ga stappen van Live. De workflow is wel iets beter met die inspector maar ik vind dat het aanbod qua devices nog wat magertjes is. Heb laatst ook even naar Logic gekeken en voor al die mooie synths en effecten zou ik eventueel wel Live willen inruilen. Bitwig vind ik niet aantrekkelijk in dat opzicht. Het grote contrast in de layout trekt me ook niet echt, was juist blij dat Live van de zwarte layout naar het smoothe grijs is gegaan.

Voor de Linuxfanaten onder ons is Bitwig natuurlijk wel super, eindelijk een volwaardige DAW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb ook mixed feelings hoor. Zo kan ik met m'n Virus TI bijv nu niet werken. Althans, het kan wel, maar maar 1 MIDI channel kan ik tegen praten. Bitwig:
Multichannel VST and Group tracks will be among the next features after the release, besides constant polishing and bug fixing. Those will be part of the free bugfix updates for version 1 but I won't comment on which version exactly i think they will be included as it should not matter what i think but only what i really know ;-)
Cheers,
Dom
Wat ik eigenlijk tamelijk triest vind. Ik kan nu enkel 1 instrument van m'n TI aanstruren, de andere 15 kunnen 't schompes krijgen. En ook kan ik maar 1 van de 3 USB audio outputs gebruiken. GAYYYYY

Keerzijde; alles in Bitwig voelt super modulair aan en alles is weer aan alles te assignen, wat heel erg Reasony aanvoelt en voor mij altijd de grote plus van Reason was. Net leuke effectjes gemaakt met een LFO op een LFO die geassigned was aan wat values van de Sampler. Wat echt aanvoelt als een feestje.
Ja peerd het zal vast wel kunnen middels Rewire + de juiste maanstand :+

Helaas nog niet goed genoeg om de switch te maken, maar de kinderziektes + de (voor developers) wat minder spannende features er in zitten ga ik vrij zeker de switch maken.

[ Voor 6% gewijzigd door apNia op 26-03-2014 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
De meegeleverde meuk is inderdaad wat karig. Maar die interesseert mij verder niet zo, dat gebruik ik toch niet. Ik heb genoeg gekochte VST's die ik liever gebruik :) Mij gaat het echt om hoe de DAW zelf functioneert, en daar lijkt Bitwig heel veel potentiëel te hebben.
Al moet ik tegelijkertijd wel zeggen dat het allemaal nog niet helemaal 'af' aanvoelt. Ik vind het nog een beetje clunky, zeg maar. Ik kijk het nog even aan, heb totaal geen haast om een nieuwe DAW aan te schaffen :)

Edit: Nog wat meer ermee gespeeld, en het is stiekem best een gave DAW, lekker creatief! :) En ik vind het een goede move dat alle faders standaard op -10dB staan. Is maar een klein detail, maar geeft wel aan dat er serieus over is nagedacht :) Wel crasht bij mij de plugin host vrij vaak. Is een kwestie van op 'reload all plugins' klikken, maar toch niet handig :+

[ Voor 27% gewijzigd door Wormaap op 26-03-2014 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan er nog mensjes naar Eindhoven EDM?
http://eindhovendancemotion.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Jongûh, ik bén EDM. WUT.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Jezus KARISTUS ik ontdek net dat Bitwig geen Rewhine ondersteunt. LAAT MAAR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd

^) Mededeling ^)

Na lang beraad, overleg en moeilijk overeenkoombare consensus (kep Kaos een DM-etje gestuurd) zijn Kaos en ik trots jullie die nieuwe brand-spanking-phresh....

aan te kondigen! oOo

Wie-o-wie word de foutste GoT producer van 2014? Download de samplepack, volg de regels en stem mee!

[ Voor 7% gewijzigd door vlaaing peerd op 27-03-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Heeft iemand hier ervaring met de nieuwe monitor speakers van Mackie?

Ik doel in dit geval op de mk3 versie van de MR6.
Op papier is het een goede kanshebber... Geen idee hoe deze zich in real life staande houdt.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.muziker.sk/media/a501/image/file/2/0042/h5pa.mc4wnzqyntqwmcaxmzgxmtqzmtu3_jpg.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Dacide op 27-03-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:56:

^) Mededeling ^)

Na lang beraad, overleg en moeilijk overeenkoombare consensus (kep Kaos een DM-etje gestuurd) zijn Kaos en ik trots jullie die nieuwe brand-spanking-phresh....

aan te kondigen! oOo

Wie-o-wie word de foutste GoT producer van 2014? Download de samplepack, volg de regels en stem mee!
Ik doe misschien wel mee! :P
Waar vind ik de samplepack?

Ik ben lately met de volgende track bezig, ik denk dat hij bijna klaar is.
https://soundcloud.com/stoveboy/stoveboy-tba-april-2014

Wat vinden jullie er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:04:
[...]

Ik doe misschien wel mee! :P
Waar vind ik de samplepack?
http://we.tl/BOsxOv1Icu

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

vlaaing peerd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:56:

^) Mededeling ^)

aan te kondigen! oOo

Afbeeldingslocatie: http://fc06.deviantart.net/fs71/f/2013/075/7/e/challenge_accepted_by_rambopvp-d5yay4q.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Als Dennis ook meedoet kunnen we het wel schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2mb schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:27:
Als Dennis ook meedoet kunnen we het wel schudden.
Zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:48
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:04:
[...]

Ik ben lately met de volgende track bezig, ik denk dat hij bijna klaar is.
https://soundcloud.com/stoveboy/stoveboy-tba-april-2014

Wat vinden jullie er van?
Het is niet onaardig maar het geheel is een beetje saai en basic. Het mist de energie een beetje wat ik bij hardstyle verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

edit: whoops

[ Voor 104% gewijzigd door apNia op 27-03-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister was leuk EDM dingetje in oa Dr Ink.
Paar DJ's die setjes afdraaiden waaronder Rob Fabrie (die gast ging d'rop).
(En blijft een apart slag mensen die DJ's :P)
Vanavond weer gezellie uitgaan in het Eindhovense.
Zaterdagmiddag worden er workshops in Dynamo gegeven en deze gek is daar ook bij.
En dan die avond is het ook weer een feestavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Dacide schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:01:
Heeft iemand hier ervaring met de nieuwe monitor speakers van Mackie?

Ik doel in dit geval op de mk3 versie van de MR6.
Op papier is het een goede kanshebber... Geen idee hoe deze zich in real life staande houdt.

[afbeelding]
Even subtiel schopje.

@Wouter, heb jij deze monitor al onder handen gehad? (via gearjunkies ofzo?)

Ik heb mijn shortlist inmiddels helemaal weten terug te brengen tot deze Mackie en de Alesis M1 active.
Sowieso volgend weekend ofzo even afreizen naar Eindhoven. Wil ze graag allebei even horen.

MR6 mk3 specificaties:

Music-centric voicing ideal for modern mixing, monitoring, and multimedia applications
Enhanced waveguide system delivers unmatched clarity and openness
minimised reflections and diffractions for a wider sweet spot
Seamless transition from high to low frequencies for a crystal clear mix image
Perfectly matched amps and drivers for optimised performance
65 watts of Class AB amplification
6.5" polypropylene woofer
High output with controlled frequency performance
1" silk-dome tweeter
Superior transient response great for snares and other fast transient sources
Flexible inputs (balanced XLR and TRS; unbalanced RCA) for easy connection to any audio source
Customizable frequency control for your studio space
Two levels of bass boost
Boost/cut control over highs
Custom-tuned rear ports for smooth, even bass extension
Rugged all-wood cabinet
Acoustically optimized with sound-tightening acoustic absorption material

Mackie MR6 Mk3 Specification:

System Type: Powered Studio Monitor
LF Driver: 6.5" Polypropylene Woofer
HF Driver: 1" Silk Dome Tweeter
Frequency Response: 46Hz to 20KHz
Max Peak SPL (Pair): 111dB SPL
Amplifier Class: Class A/B
Wattage (RMS): 65W
Power Consumption: 120W
Crossover: 3.5kHZ
Input Impedance (Ohms): 20kOhms, balanced bridging, 10kOhms, unbalanced
HF Level Adjust: -2dB, 0dB, +2dB
LF Level Adjust: -2dB, 0dB, +2dB
Indicators: Backlit Running Man LED
Input Connectors: XLR, TRS, RCA
Power Input: 240VAC, 50Hz
Enclosure Structure: Solid MDF
Finish: Black vinyl wrap
Port Configuration: Custom-tuned rear port tube
Damping: Adiabatic Batting
Dimensions: 12.7" x 8.7" x 12"
Weight: 7.2KG

[ Voor 55% gewijzigd door Dacide op 28-03-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn zo enorm veel speakers dat ik altijd zeg dat je ze zelf moet beluisteren.
En vrijwel altijd krijg je wel waar je voor betaald en dan maakt het ook niet zo gek veel uit of je een concurrent pakt want het zit toch allemaal in dezelfde hoek.
Mixen gaat immers om het bepalen van verhoudingen en als je die kan inschatten omdat je speakers dat weergeven kun je keuzes maken. En wat je niet kan horen kan je ook niet mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:38:
En wat je niet kan horen kan je ook niet mixen.
Wouter, wat mij opvalt is dat er best veel semi-pro of pro monitoren zijn die simpelweg pas beginnen bij bv. 50 of 60 hz.

Maar feitelijk is zo'n monitor dan toch nagenoeg onbruikbaar? Je gaat bij een track immers geen low-cut op 60hz zetten, dan is alle laag weg. Maar als je het erin laat, en je hoort het simpelweg niet op je monitoren, dan blijft het natuurlijk ook slechts gissen?

Een gemiddelde huis tuin en keuken hifi speaker... bij hoeveel hz beginnen deze doorgaans een beetje? Ook pas in de latere regionen ofzo? (50, 60hz of zelfs hoger)

[ Voor 20% gewijzigd door Dacide op 28-03-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft meneer Paard wel eens uitgelegd.
De afvlakking van het geluid begint dan bij die frequenties.
Dan kan je het nog wel horen maar dan is die lagere frequentie minder hard.

Als je diepe zware kicks hebt dan zit de eerste harmonische vaak in de buurt van 50 a 60Hz en dat hoor je wel op speakers met kleinere woofers zoniet de 2e harmonische van 100 a 120Hz.
Maar alles grofweg onder de 40Hz kan vaak weg. (Onder de 20Hz sowieso)
En anders kan je altijd nog smokkelen met een beetje fatsoenlijk headset.
Of een sub-woofer erbij nemen, maar die zijn vaak in verhouding duur voor hoe vaak je het gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Dat verhaal van Peerd was me wel duidelijk. Maar ik maakte de aanname dat als je vanaf 60hz begint te afvlakken.. dan is het stukje 30 a 40hz wellicht nagenoeg onhoorbaar (omdat het zoveel zachter is dan de andere frequenties).

Dat van die harmonischen is nieuw voor me. Ik duik er eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Afval van frequenties is meestal in de orde van grootte van een dB of 12-24 per octaaf. Dus als je -3dB punt op 55Hz ligt, dan is 40Hz meestal nog prima hoorbaar. Tot -10dB wordt vaak als 'bruikbaar frequentiegebied' gebruikt.
Als je een paar pagina's terugleest ben ik daar ook op ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Dat had ik nog wel in mijn achterhoofd Wormaap. Maar ik had geen idee van de mate van afval.

Ik kom er steeds meer en meer achter dat in het lagere segment waar ik zoekende ben, er simpelweg geen speaker is die zowel laag, mid als hoog perfect in orde heeft.

Maar waar worden doorgaans de meeste mixfouten gemaakt.. is dat juist in het laag, juist in het mid (waar alles bij elkaar komt) of juist in het hoge waar je de details veel eerder zult horen.

Ik heb telkens het laag-gedeelte in mijn hoofd. Maar misschien moet ik juist op zoek naar een monitor die juist in het mid of hoog excelleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Ik heb de MR5 en MR8 (eerste editie) wel eens getest, maar ik durf erbij niet te zeggen of je daar veel zinvols mee kan zeggen over de MKII versie van de MR6

wat die roll-off betreft, met 6" ga je ook niet veel lager dan dat komen (let wel op de -2, -3 of -10dB spec van de roll off). de fabrikant zal dan duidelijk moeten kiezen tot zover mogelijk naar beneden gaan ten koste van de basresponstijd, die dan snel omhoog zal gaan.

Met -10dB hoor je nog wel wat en je kan overwegen of je er niet een subje bij wilt om afentoe te luisteren of je laag niet explosief hard gaat (of er helemaal niet is).

Is je kamer groot genoeg dan zou je ook nog wel 8" kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
In het hogere segment zijn er ook zo goed als geen nearfields die écht goed laag weergeven. Dan zit je snel aan midfields, en die zijn weer niet praktisch in een kleinere ruimte. En duurder. Bas checken met een sub of een koptelefoon blijft dan over.
Voordeel is dat thuissystemen van je doelgroep dat laag ook niet goed weergeven, dus dan hoef je je niet heel druk te maken om vertaling. Als je mix goed moet zijn voor een Funktion One clubsysteem, tsja, dan blijft de koptelefoon over. Of je zwik naar een professionele mixer en/of masteraar sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
vlaaing peerd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:46:
Ik heb de MR5 en MR8 (eerste editie) wel eens getest, maar ik durf erbij niet te zeggen of je daar veel zinvols mee kan zeggen over de MKII versie van de MR6

wat die roll-off betreft, met 6" ga je ook niet veel lager dan dat komen (let wel op de -2, -3 of -10dB spec van de roll off). de fabrikant zal dan duidelijk moeten kiezen tot zover mogelijk naar beneden gaan ten koste van de basresponstijd, die dan snel omhoog zal gaan.

Met -10dB hoor je nog wel wat en je kan overwegen of je er niet een subje bij wilt om afentoe te luisteren of je laag niet explosief hard gaat (of er helemaal niet is).

Is je kamer groot genoeg dan zou je ook nog wel 8" kunnen overwegen.
Uiteraard al gelezen die review :)
Ik heb dus geen idee hoe die nieuwe MK3 modellen zich verhouden t.o.v. de MK2 of zelfs MK1.
De MR6 zit qua formaat perfect tussen de 5 en 8 inch in. Lijkt me een goed formaat voor mijn zolder (4x6m).

Er zijn in de regio helaas nog geen plekken waar ik de nieuwe MR6 kan beluisteren. (i4 heeft hem nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:50:
Of je zwik naar een professionele mixer en/of masteraar sturen.
Daar geldt ook nog de stelregel garbage in is garbage out. Maar als je het geld er voor over hebt dan zit dat meestal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Zojuist eens met i4 muzique gebeld.

De Mackie MR6 mk3 gaan ze sowieso niet verkopen. Ze hadden hem gehoord op de beurs en in eigen huis via vertegenwoordiger. MAar ze waren niet enthousiast (alhoewel ik ook reeds vernomen heb dat de distribiteur etc en gang van zaken niet helemaal super is).

Ik ben in ieder geval van harte welkom voor een uitgebreide luistersessie. De koffie zorgt hij voor :)

Qua budget om en nabij de 300/350 euro komt hij ook direct aan met de Alesis M1 (weinig tot niets beters te vinden in deze prijsklasse).

Als ik mijn Maschine verkoop zit ik op een 600 euro voor een set. En de meneer van I4 muzique was verrassend positief over een monitor van M-Audio (de M3-8).
Dit is een 3 weg monitor... zit rond de 300 per stuk.

Nu leek een 3 weg monitor geen optie voor mij (want 2 crossover puntjes ipv 1).. En ik had bij M-Audio altijd een behringer/dap achtig gevoel. Maar misschien vergis ik me compleet. Ik ga hem wel even beluisteren. (wel een 8 inch trouwens. dus missch aan de grote kant).

Afbeeldingslocatie: http://www.sweetwater.com/images/closeup/350-M3-6_detail1.jpg

User review van de M-Audio door iemand op Gearslutz die tevens een Adam S3X-H in bezit heeft:
I must preface I gave the " sound quality " rating a 4 only because I believe my Adam S3X-H monitors are a 5. With that being said these M3-8 monitors were mentioned to me by an engineer who's opinion I've learned to respect. I have been trying to find a set of monitors for my new room that make up for a couple pair of monitors. I was raised on the luxury of switching between monitors for reference. These new M Audio monitors are truly sleepers in the market. I will go ahead and mention that there is the slightest bit of signal hiss with these monitors. I'm just going to chalk it up them being $598 a pair with free shipping. So I got over it quickly. Once signal is present you'd be hard pressed to notice any of it. I also listen to a load of vinyl for reference which has its own obvious sonic inhabitants.

The ability to truly create a monitor that achieves a confident balance and structured palate by tweaking highs, mids, and lows...and mean LOOOOWS on these speakers is the selling point for me. I was able to put my NS10 up side by side and recreate the same mid forward tonality and then add the highs and lows per my preference. So one more amp I can turn off and two sets of monitors I can put away. These monitors have a very strong low end but it is clean and not of the cheaper boomy class. I am so used to listening to my Adams and the NS10's that I felt completely confident with this new addition. The highs are in no way harsh or fatiguing. As I am writing this I've been listening to Steve Wonder "Inervisions"and now "Songs In The Key Of Life". Both albums has an sense of immediacy in the vocals that inspires me to listen. Vocals are so true and clear. There is no garbage surrounding the low end relationship of the kick, bass, and synths. Keys and guitars are clean and clear. I can really hear and feel the movement of the Rhodes chorused tremolo, slightly beyond the width of the cabinets. Everything has a defined sense of its own space. No clutter. Again I wasn't looking for another pristine set of $8k monitors. I've had 7 different sets of monitors in my possession to find that,low and behold, these $598 dudes were the ones that worked in my room and even more so in my ears. They have an amazing sound stage, wide sweet spot, depth, and are NON fatiguing. Reverb tails in classical halls are present and not hyped. Jazz is realistic (Miles, Coltrane) and intimate. They have an "alive" representation in many respects to their performance qualities. They don't just play music. You can feel it, understand what the mix engineer was going for in placement and mix structure. For me at least, they do what I was hoping a set of monitors would do for me in my needs of daily operation. Mixing, tracking, composing, producing, and daily listening to my inspirators. For $598.

Monitors are so personal, so even writing this review is kind of senseless but I felt the need to share my thoughts and values. For instance I recently had the sE Munro Eggs ( for a second time in a year ) in here to see if, again, I was missing something due to their media hype and performance perception. Ugh, yea, I realized immediately that the Eggs,again, were not for me. And no disrespect to sE, they are an awesome company with wonderful reps. But the reviews of theses Eggs led me to believe these were close too mastering grade monitors and perfect for mixing. For some they just may be the Holy Grail. Just not for me, simply put. Note: I just sold them to someone who sent me an email stating these were the best monitors he'd ever heard and "thank you".

So, as I recover from that tangent, the new M- Audio M3-8 monitors are really an incredible deal and incredible performer for any type of music at any price. My son who does EDM and remixes was blown away by the low end response and clarity. Another engineer listened to his mixes on them and immediately found a couple simple fixes he was not hearing on his Dyns. There ya have it, finally a review other than the only one on CNET.

Look at it this way, $598 for 3 way speakers with 8" woofers, 5" mid, and concentric silk dome tweeter, low cut attenuation 80hz and 100hz,
Bass, mid, and high atten @ 6 db +\- AND a digital in, housed in a beautiful real wood veneer solid cabinet, you can find some way to make them useful in your audio world. Or you can just return them!
I'm keeping mine...in much confidence.
Klinkt op zijn minst alsof ik deze idd maar eens moet gaan beluisteren. Dommer word ik er in ieder geval niet van :)

[ Voor 67% gewijzigd door Dacide op 28-03-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:13:
[...]

Daar geldt ook nog de stelregel garbage in is garbage out. Maar als je het geld er voor over hebt dan zit dat meestal wel goed.
Uiteraard! Maar als je enige probleem is dat je je sub-60Hz niet onder controle hebt en je track toch écht de grote clubs in moet, dan denk ik dat een pro er wel wat mee kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhodium schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:01:
[...]

Het is niet onaardig maar het geheel is een beetje saai en basic. Het mist de energie een beetje wat ik bij hardstyle verwacht.
Haha thanks voor de feedback! Ik moet inderdaad nog aan veel werken, maar dat komt wel xD

Ik was eens aan het kijken voor een betaalbare synthesizer en mijn oog viel op de Waldorf Blofeld.
Hebben mensen hier ervaring mee? Welke gebruiken jullie graag en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
De blofeld heb ik altijd eigenlijk wel willen hebben, maar nooit gekocht. Lijkt me echt een fijne en veelzijdige synth.

Heb zelf een Access Virus B en een DS Mopho gehad. Maar om heel eerlijk te zijn, hoe leuk hardware ook is om lekker mee te pielen, het blijft toch altijd een beetje een gedoe. Om een of andere reden ben ik vergroeid met de muis. Grijp daarom steeds terug naar vst plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waldorf VA's vind ik altijd zo dun klinken. Maar da's natuurlijk de smaak.
Wat dat betreft zou ik eerder naar een virus a/b/c of een Nord Lead 1/2/3/4 kijken.
Zelfs een JP8000 zou nog wel moeten gaan denk ik zo.
Of een Gaia. Oftewel zat keuze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
De Blofeld vond ik zelf best een leuke synth, maar ik heb er maar 10 minuten ofzo mee gespeeld, dus daar heb je niet heel veel aan :+
Waldorf heeft ook de Largo VSTi gemaakt. Die vond ik ook erg vet, maar heb ik verwijderd toen ik besloot alleen nog maar legale software te gebruiken. Ondertussen is'ie misschien ook wat duur voor een VST synth van 5 jaar oud. Then again, een hardware VA als de Blofeld produceert natuurlijk ook z'n geluid alleen maar via software :)

Wat betreft hardwaresynths in het algemeen ga ik wel redelijk mee met Dacide. Ik gebruik m'n hardware ook veel te weinig. M'n Nord Micro Modular staat standaard uit, m'n DSI Tetra gebruik ik nog wel eens, maar alleen omdat ik er een VST-koppeling bijgekocht heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik heb een nord lead 2 (Rack) en een Novation A station. Beiden heb ik voor een leuke prijs op de 2de hands markt gevonden. Daarnaast het ik ook een Drumstation (V2), waar ik lang op gezocht heb (naar een correcte prijs) , maar achteraf bekeken had ik die misschien niet moeten kopen, omdat de drums in ableton meer kunnen dan wat ik met de HW kan.

Ik heb een berg gratis plugins gedownload maar om te spelen vind ik dat wat minder leuk. Van al mijn HW vind ik de nord de beste aankoop.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke thanks voor de reacties! Een waldorf zie ik 2e hands voor zo'n 350-500 euro, wat best prijzig is gezien hij 600 nieuw kost met garantie. Mijn budget is 450 ongeveer, iets meer of minder, wat is dan een mooie beginner? Toetsen is een pre, gezien ik (nog) geen midi controller heb.

Al had ik een combinatie van bijv de Waldorf Rocket + M-Audio Axiom 49 MK II in gedachten, gezien de toetsen synths vrij duur zijn!

Ik heb ook geen verstand over het aansluiten ervan, in principe wil ik graag een synth die de mogelijkheid bied om de presets op te slaan. Nu sla ik ook geregeld mijn sounds op van Sylenth en Massive.
FX etc gebruik ik graag vaker in meerdere tracks, je kent het wel.

Ik gebruik het altijd met FL Studio, dus het hoeft niet te werken als stand alone.
Kan ik het gewoon aansluiten via usb naar mijn computer? Of heb ik daar mijn usb audio interface voor nodig waar ik nu mijn hoofdtelefoon mee aansluit als ik ga afmixen?

Verder zie ik een M-Audio Venom nog als plan-B, relatief goedkoop, midi controller optie, en niet lelijk.
In principe zou ik die nog gewoon kunnen kopen als midi controller gezien de axiom 49 duurder is.
Mocht de Venom goed bevallen op synthesizer gebied, dan is dat alleen maar mooi meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Roland Gaia is rond de 600 nieuw, met toetsen. Heb er zelf ook naar zitten kijken. Even wachten totdat Bax weer een kortingsdag (10-20%) heeft misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

De Roland System 1 (rework van de SH101) is misschien tof voor je. Dan heb je gelijk de toetsen ook nog eens, en wat leuke effecten. Ik geloof alleen niet dat patches opslaan daarmee een optie is.
Of de Novation Bass Station 2 voor rond de 450 euro?

Ik zou deze synths alleen niet als vervanging van Massive of Sylenth zien. Wil je interessante waveforms als deze twee kunnen uitpoepen kom je al snel bij virtueel analoog (VA) uit en dan zit je in de buurt van de Blofeld in deze prijsklasse. Wat win je daarmee tov een softsynth? De interface lijkt me niet fijner werken dan bijv een Massive/Sylenth, maar dat kan ik wellicht fout hebben.
Analoog is leuk, maar cheap vaak weer niet polyfoon, en beperkt (imo) in de verschillende waveforms/diversiteit aan geluid.

Maar ik sluit me aan bij enkele anderen hier in het topic. Ik ben een liefhebber van snel dingen opzetten/ideeën kunnen uitvoeren, en kom daarbij steeds terug bij standalone VSTs. Ik heb een Virus TI Desktop en een Minibrute, maar qua instrumenten gaat nagenoeg alles bij mij nu door Massive en Battery heen.

edit: kut nou zit ik weer synthesizers te kijken op Bax, terwijl ik er helemaal geeneen nodig heb :(

[ Voor 39% gewijzigd door apNia op 29-03-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 18:57:
De Roland System 1 (rework van de SH101) is misschien tof voor je. Dan heb je gelijk de toetsen ook nog eens, en wat leuke effecten. Ik geloof alleen niet dat patches opslaan daarmee een optie is.
Of de Novation Bass Station 2 voor rond de 450 euro?

Ik zou deze synths alleen niet als vervanging van Massive of Sylenth zien. Wil je interessante waveforms als deze twee kunnen uitpoepen kom je al snel bij virtueel analoog (VA) uit en dan zit je in de buurt van de Blofeld in deze prijsklasse. Wat win je daarmee tov een softsynth? De interface lijkt me niet fijner werken dan bijv een Massive/Sylenth, maar dat kan ik wellicht fout hebben.
Analoog is leuk, maar cheap vaak weer niet polyfoon, en beperkt (imo) in de verschillende waveforms/diversiteit aan geluid.

Maar ik sluit me aan bij enkele anderen hier in het topic. Ik ben een liefhebber van snel dingen opzetten/ideeën kunnen uitvoeren, en kom daarbij steeds terug bij standalone VSTs. Ik heb een Virus TI Desktop en een Minibrute, maar qua instrumenten gaat nagenoeg alles bij mij nu door Massive en Battery heen.

edit: kut nou zit ik weer synthesizers te kijken op Bax, terwijl ik er helemaal geeneen nodig heb :(
I see, ja ik stel me een beetje voor dat als ik bijvoorbeeld een blofeld koop, ik dan ook een vst in FL studio kan laden die gekoppeld is aan de hardware, met een midi controller moet ik namelijk steeds de knopjes opnieuw toewijzen en dat vind ik niet fijn werken. En patches opslaan ivm hergebruik van sounds is wel een must :P

Ik had nog eens gekeken en denk misschien dat de blofeld of waldorf rocket i.c.m. een midi controller of m-audio venom geen slechte keuze is. Het is ook meer als luxe upgrade, ik wil een nieuwe synth ontdekken. Sylenth en Massive zal ik uiteraard gewoon erbij blijven gebruiken.

Een virus zou ik wel graag willen hebben maar ik heb op het moment geen 900 eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Maar een Blofeld is volgens mij wel een menu diver hoor. Dikke kans dat je dat irritanter vindt dan knoppen assignen aan een MIDI controller. Dan is die Rocket misschien een betere optie. Check wel even wat sound demo's of dit ook het geluid is wat je wilt he. Ik vind hem heerlijk klinken, maar het is wel beperkt in z'n diversiteit (zoals bijvoorbeeld een Moog Minitaur). Als je dan Massive/Sylenth -- maar dan met knoppen -- verwacht, kan je een beetje van een koude kermis thuiskomen.

Of die Roland Gaia inderdaad, maar die ken ik niet zo goed. Misschien een tweedehands Roland JP8080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:36:
Maar een Blofeld is volgens mij wel een menu diver hoor. Dikke kans dat je dat irritanter vindt dan knoppen assignen aan een MIDI controller. Dan is die Rocket misschien een betere optie. Check wel even wat sound demo's of dit ook het geluid is wat je wilt he. Ik vind hem heerlijk klinken, maar het is wel beperkt in z'n diversiteit (zoals bijvoorbeeld een Moog Minitaur). Als je dan Massive/Sylenth -- maar dan met knoppen -- verwacht, kan je een beetje van een koude kermis thuiskomen.

Of die Roland Gaia inderdaad, maar die ken ik niet zo goed. Misschien een tweedehands Roland JP8080?
Wat houd een menu diver precies in?

Wat ik zelf echt vette sounds vind zijn bijvoorbeeld:
YouTube: Phuture Noize - Wrong Attitude (Optimized Rip) [HQ + HD]

Ik denk dat Massive daar wel toe in staat is, maar het is ook meer voor erbij. Ik kan alles wel gebruiken, pads, synths, uberhaupt beter begrijpen welk knopje wat doet etc. Ik denk dat ik een Venom ga kopen bij Thomann voor 200 euro om gewoon eens ermee te spelen. Ik zou dan als ik daar nog behoefte aan heb, naderhand een blofeld of rocket kopen, of misschien nog even door te sparen voor een Virus. Ik heb wel zin in de zomer :P Even een paar weken werken xD

Als ik dit filmpje zo zie lijkt het me wel leuk om er sounds mee te maken:
YouTube: Creating an expressive synth Piano on Waldorf Blofeld

Zit bij de Moog minitaur software? Ik zie namelijk geen schermpie erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menu diven beteken dat je tijdens het editten van schermpje naar schermpje gaat in je display.

Maar zoiets als dit is denk ik voor jouw heel interessant.
http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=176126

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:18:
Menu diven beteken dat je tijdens het editten van schermpje naar schermpje gaat in je display.

Maar zoiets als dit is denk ik voor jouw heel interessant.
http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=176126
Nice :o
Werkt dat ook met software of hoe moet ik dat zien? Die kan ik namelijk niet via usb aansluiten he?
Die is nog vrij betaalbaar ook nog.. al hoop ik wel dat hij een mogelijkheid heeft om te verzenden.
Ik hou niet van treinreizen van 2 uur heen en 2 uur terug xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Virus B heeft alleen nog midi dus als je geen geluidskaart met midi hebt kan je een USB naar midi 1in/uit scoren voor 25 euro (bijv M-audio Uno).

En dan moet je de audio output in je geluidskaart (of mixer) pluggen want audio via USB kandieookniet.

En opsturen is vaak wel te doen, maar wel zorgen dat het goed wordt ingepakt want de post zijn lompe boeren. Gewone pakjes zijn iets van 7 euro dus dat moet ook wel te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:38:
Virus B heeft alleen nog midi dus als je geen geluidskaart met midi hebt kan je een USB naar midi 1in/uit scoren voor 25 euro (bijv M-audio Uno).

En dan moet je de audio output in je geluidskaart (of mixer) pluggen want audio via USB kandieookniet.

En opsturen is vaak wel te doen, maar wel zorgen dat het goed wordt ingepakt want de post zijn lompe boeren. Gewone pakjes zijn iets van 7 euro dus dat moet ook wel te doen zijn.
Ik heb een m audio fast track c400 als interface, alleen gaat daar niet me geluid doorheen, alleen als ik aan het afmixen ben met myn headphones. Maar het heeft wel gewoon ook software dus? :o

Edit: Ik kan ook gewoon mijn speakers op de geluidskaart aansluiten ipv met aux op de PC

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2014 20:49 ]

Pagina: 1 ... 82 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.