Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.227 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:19
2mb schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:40:
[...]

Update gewenst!

Als peerd en kaos geen tijd hebben wil ik wel wat samenstellen.

Wat ook een leuke insteek is: een fout nummer compleet anders maken. Leon Bolier heeft iets dergelijks gedaan, kijk maar of je het herkent:

[audio]
Goed idee, was het sinds eind 2013 allemaal een beetje vergeten, maar laten we inderdaad weer's wat fouts gaan doen. Ik zal van de week een samplepack uploaden met de spelregels voor 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen geht es wieder ab in Frankfurt. Die Musik Messe ist angesagt!
Zijn er nog mensen die ook gaan? PM maar voor een meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Wormaap schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:29:
Komt Roland met digitale 808, 909, 101 en 303 sounds, komt Akai ineens met een analoge versie. Ik ben érg benieuwd! :)

En ook nog een nieuwe MPKmini. Mét pitchbend en modulation in een klein joystickje. Dat is het enige dat ik aan mijn mini mis! :X

Meer speelgoed :)
AWWWW YISS, als het die prijsklasse blijft ga ik hem zeker halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:01:
Morgen geht es wieder ab in Frankfurt. Die Musik Messe ist angesagt!
Zijn er nog mensen die ook gaan? PM maar voor een meet.
Deze boy moet gewoon werken overdag, dus no go for me ;(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:23
Kain_niaK schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 01:13:
Speelt iemand je nummer dan op een installatie met subwoofer af dan kan de bass verschrikkelijk onzuiver of overstuur klinken ... immers op je koptelefoon hoorde je die "distortion" niet want de bas op je koptelefoon komt te zwak binnen ... daar heb je immers je hele lichaam voor nodig en het oppervlakte van het vlies in je koptelefoon is ook niet groot en krachtig genoeg voor genoeg db op de bass frequenties.
Koptelefoons geven doorgaans juist béter laag weer dan speakers. Je mist inderdaad de impact op je lijf, maar als je op dat soort volumes zit te mixen ben je sowieso grondig fout bezig. Op laag volume mixen en af en toe harder checken is gangbaarder.
- Goede volledige actieve monitor (meerdere apparte amplifiers voor laag en hoog)
- Goede passieve koptelefoon (moet al het achtergrond geluid volledig dempen .. wat bijna onmogelijk is ... dan in ieder geval de belangrijkste frequenties waar het oor gevoelig voor is)
- Een standaard autoradio zonder subwoofer (en dan op de snelweg gaan rijden en alle bass word totaal onhoorbaar door het achtergrond geluid)
- Een standaard creative achtige speaker set, meeste computer gebruikers en soundcloud luisteraars hebben deze
- Standaard mp3 speler met oortjes, luister naar het verschil in bass tussen oortjes en je passieve koptelefoon.
Volgens mij bedoel je hier met 'passieve' koptelefoon een gesloten koptelefoon. Tenzij je in een lawaaierige ruimte zit geeft een open koptelefoon eigenlijk altijd beter geluid dan een gesloten model. Ruimtereflecties van je hoofdtelefoon zijn er natuurlijk niet.
En dan nog een paar mix tips (maar ik ben geen expert).

Het belangrijkste aan mixen is het volume afstellen van alle kanalen. Hoe meer kanalen je hebt hoe beter je kunt mixen. Gooi dus niet 4 leads of al je drums in één kanaal! Nee ... elk instrument appart ... en je snare, hihats, bass drum ... allemaal apart kanaal.

Maak sub kanalen! Dan kun je met een slider al je drums naar beneden halen maar toch nog individueel elke onderdeel van de drums of en neer mixen.
Klopt. Bussen maken is niet alleen handig om volumes samen te verschuiven, maar ook omdat je dan gezamelijke compressie, EQ, reverb en andere effecten op je bus kan gooien, waardoor het geheel meer samentrekt.
Het mixen van kanalen is veel belangrijker dan EQ. Omdat je het beste frequenties zachter of harder kunt maken door het vollume van juist die instrumenten die werken op die frequenties kunt aanpassen.
Als je met je faders een goede mix kan maken, rock'n roll! Maar als verschillende instrumenten elkaar in de weg zitten zul je toch echt aan de EQ moeten. Als je vocal, gitaar, snare, bas en piano allemaal op zich 'lekker warm' klinken door overvloedig laag midden, dan wordt je mix een modderige bende. En dat los je niet op met je faders.
Dit is echter meer van toepassing op akoestische instrumenten ... en alleen op akoestische instrumenten die in je VST's zitten. Jij kunt nooit beter life instrumenten opnemen dan de professionals van de grote sample VST's appart elk instrument hebben opgenomen.
Hier kon ik het niet meer mee oneens zijn. Natuurlijk is het lastig om een goede opname te maken. Maar het is ook lastig om je VSL-viool natuurlijk te laten klinken. Als je enigszins de mogelijkheid hebt om het goed te doen klinken daadwerkelijke muzikanten altijd beter dan samples. Voor piano's, Rhodesen en ander keyboardspul geldt dat minder, omdat je die met een controller kan inspelen. Maar een gesamplede gitaar of viool op de voorgrond? Dan toch liever een echte muzikant met al z'n nuances.
En nog een laatste EQ tip. EQ op elektronische muziek zoals house, dance, trance is nodig ... hoe voller je muziek hoe meer EQ nodig is. Met akoestische muziek heb je het alleen nodig als je veel instrumenten hebt die teveel in elkaars bereik zitten, anders kun je alles met het volume van je kanalen doen.
Weer oneens. EQ is ook gewoon een creatief middel. In de gemiddelde professionele productie zit zo goed als geen enkel kanaal waar geen EQ op zit. Zelfs een solopiano zal zelden volledig neutraal de studio uitkomen.
EQ tip nummer 1 --> Frequenties DEMPEN heeft bijna altijd een voorkeur op BOOSTEN.
Stel je wilt lead A harder hebben op 800 Hz, in plaats van op het lead A kanaal een EQ te zetten met een boost op 800 hz.
In plaats daarvan demp je al je ander instrumenten een piep klein beetje op 800 hz.
Cutten of boosten hangt net van de situatie af. Daar is geen pijl op te trekken behalve dat je moet luisteren wat je doet. Het hele 'wel cutten niet boosten'-verhaal dat iedereen ooit wel eens van de plaatselijke geluidsman te horen heeft gekregen is onzin. Als een boost is wat werkt, dan boost in vredesnaam :P
Zullen wel mensen met meer ervaring me hier verbeteren .. maar zo probeer ik het meestal te doen.
Meer ervaring valt tegen denk ik. Een stapel Sound on Sounds, wat boeken over mixen en actief zijn op meerdere audiofora helpt. Vooral de 'review mijn mix'-onderdelen van fora zijn goud waard. Niet omdat ik daar mijn eigen mixen veel laat beluisteren, maar omdat er verschillende versies van andermans mix staan waarin je kan horen wat het toepassen van het commentaar van andere mensen ermee heeft gedaan. En natuurlijk zelf meedoen met commentaar geven, want dan leer je kritisch luisteren :) Soms moet er 8dB aan HF bij. Soms is een 0.5dB cutje op 150Hz op de vocal alles dat nodig was om een mix op z'n plek te zetten 8)7
Bovenstaande is dus zeker niet bedoeld om te roepen dat jouw methodes niet kloppen. Hooguit om aan te geven dat ze op punten vrij ver af staan van wat ik uit andere bronnen haal.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
ZOjuist eens rondje gegoogled voor verkooppunten van de Alesis Monitor One mk2 active in regio Limburg... Niets te vinden??

Iemand een suggestie? Zuidelijke deel van Brabant kan ook (eindohoven regio).

Als er niets in de buurt is dan is Music Store Keulen de enige optie. (maar dan ben ik weer een paar tientjes aan brandstof kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Eindhoven hebbie I4 en Keymusic.
Als je die belt dan weet je meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Kwam er zojuist al achter dat Keymusic voorheen Feedback was. Heb hun al gemailt. Zag dat ze de Alesis niet verkopen in de webshop.

I4 wist ik niet dat ze in eindhoven liggen. Ga ik achteraan! Dank.

Vroeger reed ik met de intercity vanuit het zuiden richting Eindhoven. Vlak voor Eindhoven lag er ook een grote muziekwinkel. Iets met konijn in de naam dacht ik. Welke is dat?

[edit]
Na een rondje googlen denk ik dat ik een luistersessie ga inplannen bij i4 muzique.

Scenario 1: Mijn traktor S2 verkopen - Alesis monitor one kopen
Scenario 2: Traktor en maschine verkopen: Monitor set rond de 600 euro kopen
Scenario 3: traktor/maschine/syrincs verkopen: Monitor set rond de 900 kopen.

Mijn voorgevoel zegt ergens rond scenario 1 en 2 (hoef ik mijn trouwe syrincs niet te verkopen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Dacide op 11-03-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dacide
Konijn is overgenomen door Feedback is overgenomen door Key Music.
(En is bij mij om de hoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Key Music is de Autodesk van de muziekindustrie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:37:
@Dacide
Konijn is overgenomen door Feedback is overgenomen door Key Music.
(En is bij mij om de hoek)
Ah kijk, dat verklaart alles. Thnx.

Wat is een fijnere luister-stek voor monitoren. Key Music of I4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Wormaap schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:34:

Daarnaast zit je hier flink in het gebied waar staande golven in je ruimte een rol gaan spelen. Als een staande golf zichzelf flink versterkt op je luisterplek, kun je ineens frequenties horen die anders een stuk zachter zouden zijn.
kleine aanvulling, staande golven veroorzaken juist vaker "gaten" in het spectrum. Doordat de reflectie rechtstreeks weer terugkaatst tegen de originele golf in, annuleert het de desbetreffende frequentie. Je hoort dus bij staande golven doorgaans minder, niet meer.

Afbeeldingslocatie: http://www.infrawiki.nl/lexicon/s_staandegolf.JPG

Om die frequenties heen heb je vaak chaos, want daar gaan ze half doorelkaar lopen, dit veroorzaakt tieten en kutten op allerlei gebieden waardoor monitoring zinloos wordt.

staande golven zijn evil, als je daar last van hebt, heeft het totaal geen zin om dikke Genelecs van 3000,- neer te zetten. Fix dat dus sowieso voordat je uberhaupt over monitorspeakers nadenkt!

Dacide schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:42:
Ah ok. Het -10db bereik is dus feitelijk al een beetje een soort 'marketing term'. :)
nog niet echt, -10db is nog in het bereik dat dingen niet compleet wegvallen, het is dus wel een belangrijke specificatie. Verder is het ook belangrijk hoe snel dit afloopt, als er bv staat dat ie 50hz op -3dB gaat en op 49dB al op -10dB, dan is de roll of wel heel erg sterk.

Bovendien zijn veel hifi speakers helemaal niet gemaakt om zo plat mogelijk te zijn en is daar de -3dB lijn een stuk minder belangrijk dan bij monitor speakers, waar je juist zoveel mogelijk vlakheid wilt hebben. Hifi's hebben vaak zelfs een tiet rond de 100~ish Hz en de 3000 ish (disco smile voor de aural exitement blah) die de -3db lijn al overschrijdt. je kan dan zeggen dat de roll off afmeten pas duidelijk word vanaf -10dB

Al je het echter hebt over "deze speakers gaan tot 40Hz" bedoel je meestal dat die daar niet verder dan -3dB afloopt.

[ Voor 15% gewijzigd door vlaaing peerd op 12-03-2014 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Nu lees ik zojuist in het 'welke monitor moet ik kopen"-topic dat je hier in feite 3 modellen reviewed in mijn prijsbereik.

- Alesis Monitor One mk2
- Mackie MR8
- Yamaha Hs80m

Nu heb je de alesis zelf in je studio staan. Maar als ik jouw reviews zo lees zijn die andere twee vergelijkbaar of zelfs beter. Hoe zou je ze zelf positioneren t.o.v. elkaar.. In welke volgorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
alledrie zijn absoluut goed (de MR8 is wel erg huge met het geluid, misschien daar beter een kleiner model nemen als je niet een grote ruimte hebt). Ik weet zo snel even niet de prijs, maar misschien kan je voor hetzelfde geld beter voor de HR624 gaan.

Wat ik vooral wil duidelijk maken in het budget-speaker topic, is dat elke budget speaker uiteindelijk toch z'n tekortkomingen heeft. De sleutel in een geschikte speaker kiezen is dat die tekortkomingen in jouw specifieke situatie zo min mogelijk een rol spelen.

Alesis: goed voor bassmuziek en subs beoordelen, goed om stereowijdte en reverb te beoordelen. De concessie voor de diepdoorlopende bas is dat de responstijd hoger word (inherent aan port design).

Yamaha: gaat minder laag, maar juist weer een betere responstijd in het laag wat die wél weergeeft. Goed voor pop-, klassiek en non-subbass dance. Veel detail in het mid en hoog (je hoort het direkt als er 's een hihatje te hard staat). Hij klinkt echt prettig helder, dit kan echter sneller luistervermoeidheid opleveren.

Mackie: ik vond de Mr5 eigenlijk beter, want ze zijn behoorlijk bassig, wat op de kleinere versie beter tot z'n recht komt. Zoals ik al zei, misschien is de Hr624 een betere optie, [ gechecked ->veel te duur ] ik geloof dat er tegenwoordig ook een MR6 is.

8" is aantrekkelijk, omdat je daar veel lagere tonen uitkrijgt, dit is echter ook gevoeliger voor staande golven dan echte nearfields (kleiner, dichter bij je oren, minder reflectie, minder kamerproblemen). Denk er dus over na of 6~7 inch niet beter. Bij 8" en groter zal je stukken meer aan je kamer moeten doen.

Dus nee, ik kan niet zeggen dat de 1 beter is dan de andere, je zou hooguit kunnen zeggen "deze is beter geschikt in jou situatie".

- edit: behalve de KRK's, those suck balls in hell - })

[ Voor 3% gewijzigd door vlaaing peerd op 12-03-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Dit is wel goede info Peerd.

V.w.b. staande golven. Als ik zo de wand achter mij bekijk, dan vraag ik mij af hoeveel last ik uberhaubt zal hebben van ongewenste reflecties/staande golven.. En wat als ik een deken over de kast hang?

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/664sxk6cz/foto_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/motgt4rpj/foto_2.jpg

De Hr624 zit op een kleine 500 euro per stuk. Dus dat is wel een heel andere prijsrange moet ik zeggen. (segment waarbij ik ook de A7x en de bm6a mk2 zou overwegen).. Dan zou ik al mijn traktor, maschine en syrincs setje weg moeten doen. Denk dat ik dit maar even achterwege laat.

Dus ja, dan is mijn max budget om en nabij de 600 euro voor een set.

Ik zie dat de MR8 inmiddels een MK3 versie heeft (255 euro p/stuk)

Wordt een leuk lijstje om te gaan beluisteren straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
vlaaing peerd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:53:
[...]

kleine aanvulling, staande golven veroorzaken juist vaker "gaten" in het spectrum. Doordat de reflectie rechtstreeks weer terugkaatst tegen de originele golf in, annuleert het de desbetreffende frequentie. Je hoort dus bij staande golven doorgaans minder, niet meer.

[afbeelding]
Dat is niet helemaal waar. Het hangt volledig van de frequentie (eigenlijk golflengte natuurlijk), de afmetingen van de ruimte en de luisterplek af. In je plaatje staat de muur precies op een heel aantal golflengtes afstand, en dan klopt wat je zegt. Maar de afstand tot de muur is natuurlijk nooit voor alle frequenties een heel aantal golflengtes. En dan krijg je gewoon afhankelijk van de afstand een van de oneindig veel opties tussen volledig in fase en volledig uit fase. En daarbij heb je net zoveel kans op versterking als op uitdoving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Korte vraag, kwam bij de bass test die iemand hier postte (sinus die van 20hz langzaam omhoog gaat) er achter dat in mijn ruimte een BELACHELIJKE boost zit rond 130hz. Hoe kan ik het beste zo'n probleem lokaliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Dat is die test die ik inderdaad gepost had. Toch wel een eenvoudige en snelle manier om een quick-check te doen idd.

Verder geen idee wat je eraan kunt doen... Misschien via EQ een geforceerd dipje rond die frequentie maken?
Of doel je op akoestische aanpassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja doel echt op akoestische aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Aangezien de zon schijnt en ik dus in de auto r&b luister (jaja) heb ik dit geintje even uitgehaald :

http://www7.zippyshare.com/v/66795965/file.html

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Wormaap schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:49:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Het hangt volledig van de frequentie (eigenlijk golflengte natuurlijk), de afmetingen van de ruimte en de luisterplek af. In je plaatje staat de muur precies op een heel aantal golflengtes afstand, en dan klopt wat je zegt. Maar de afstand tot de muur is natuurlijk nooit voor alle frequenties een heel aantal golflengtes. En dan krijg je gewoon afhankelijk van de afstand een van de oneindig veel opties tussen volledig in fase en volledig uit fase. En daarbij heb je net zoveel kans op versterking als op uitdoving.
joa, dat is helemaal waar.

Laten we het eens zijn dat staande golven in elk geval evil dingen met je geluid doen.

@apnia

Als je weet dat het 130 Hz is en dit zeker weten niet van je speakers komt (de KRK's hebben nl wél een basboost in dat gebied), dan kan je in elk geval berekenen wat de afstand van je boosdoener is.

Kijk bv hier, en als je dat invult kom je erachter dat de vuile bitch gewoon op een 2,6462 meter of een meervoud daarvan van je af zit.

Meervoud om 2 redenen, ten eerste gaat het om de punt van reflectie tegen de muur (of kast, of deur,etc), die moet in een exact verlengde lengte van de frequentie zitten, maar dat zou dus ook 2x, 3x of meerdere keren kunnen zijn. Ten tweede ook omdat het misschien een harmonische betreft. Die hebben namelijk een halvering of verdubbeling van de frequentie en daarmee dus het exact zelfde lengte tot de achtermuur nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dacide schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:43:
Dit is wel goede info Peerd.

V.w.b. staande golven. Als ik zo de wand achter mij bekijk, dan vraag ik mij af hoeveel last ik uberhaubt zal hebben van ongewenste reflecties/staande golven.. En wat als ik een deken over de kast hang?
oj, dat ziet er inderdaad niet lekker uit. Ik denk overigens dat gezien de rest van de ruimte die je hebt nog even moet nadenken over iets kleiner dan 8".

De 8"Yamaha's zijn nog wel mild maar de MR8 lijkt me iets te zwaar, de MR6 zal hier denk ik dan beter tot z'n recht komen. En als je denkt dat je toch echt denkt dat je bastekort gaat komen, zet er dan een betaalbaar-maar-degelijk subje bij om afentoe te checken.

Wat die kast betreft kan je beter ze niet loodrecht op de achterkant zetten. Beter is dat ze lichtelijk naar buiten of naar binnen gekanteld zijn zodat die golven elkaar niet in de weg gaan zitten. evt diffusor materiaal erop.

majah... het zal er niet stijlvoller op worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:04

2mb

Leuk voorbeeld van het effect van bass traps en panelen:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cp56A6TcL1E]

What & Where:

Mooie DIY traps:

[ Voor 21% gewijzigd door 2mb op 12-03-2014 20:55 ]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste dag op de Messe.
Het grootste nieuws is dat Pioneer met een platenspeler ala technic 1200 uit komt.
Voor de rest is er weinig spannends.
Nou ja, dat analoge drumcomputer ding van Akai. Maar dat is een prototype dat tijdens de reis is gesneuveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik las het al van die platenspeler ja. Aparte wending, maar ik kan pioneer hierin volkomen begrijpen. Vinyl is echt weer een dingetje aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier dan mijn eerste Remix track genaamd : Get Down.

Met dank aan vlaaing peerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 05:34:
[video]

Hier dan mijn eerste Remix track genaamd : Get Down.

Met dank aan vlaaing peerd
jouw remix ? /3

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherp in de vroege ochtend.

Je hebt de kleine lettertjes niet gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benieuwd naar jullie mening en tips!

https://soundcloud.com/arthursleeuw/violenti/s-JVoCz

De home made gemixte versie zal ik jullie besparen, die klonk helemaal nergens naar namelijk jammer genoeg. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:59:
Benieuwd naar jullie mening en tips!

https://soundcloud.com/arthursleeuw/violenti/s-JVoCz

De home made gemixte versie zal ik jullie besparen, die klonk helemaal nergens naar namelijk jammer genoeg. :F
Het sfeertje is wel tof, maar dat arpende bliepje gaat ontzettend irriteren op een gegeven moment. Hij past niet echt lekker bij deze vorm van (minimal)techno.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

JAWELJAWEL! Eindelijk af en ben er zeer happy mee.. Ik hoor graag van jullie je mening over de mix en de track in t algemeen.. * moet na de 2e drop nog wel een en aner doen aan afwisseling hoor ik..

[Soundcloud: http://soundcloud.com/millman-1/what-the-funk]

Edit: Ik lees net dat er gekozen moest worden voor nieuwe monitoren.. De mackies waren echter te duur (HR624's), ik kom nu de MK1 HR624 tegen voor 525 voor heel setje: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

[ Voor 53% gewijzigd door millman op 14-03-2014 07:26 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
millman schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:14:
JAWELJAWEL! Eindelijk af en ben er zeer happy mee.. Ik hoor graag van jullie je mening over de mix en de track in t algemeen.. * moet na de 2e drop nog wel een en aner doen aan afwisseling hoor ik..

[audio]

Edit: Ik lees net dat er gekozen moest worden voor nieuwe monitoren.. De mackies waren echter te duur (HR624's), ik kom nu de MK1 HR624 tegen voor 525 voor heel setje: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
Damn dude. Dat is echt een sick ass track. _/-\o_
Luister op m'n werk dus echt kritisch luisteren naar de mix gaat moeilijk, maar zal thuis vanmiddag even goed ervoor gaan zitten :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Yoooo KAOS! Thnx man, altijd fijn als een man met kennis zijn mening geeft ;) Maaruh, ik was toch niet helemaal tevreden, heb alweer een hele nacht eraan gezeten..ik vond dat er nog iets van een leadsound bij de buildups kon. Ook nog een beetje aan t experimenteren met cuts, edits en algemene flow van de track..Wil je nog een tussentijdse update -> PM je email dan ff? Zitten nog wat foutjes in maar komt alweer beter in de richting van wat het gaat worden, nog een hoop veranderd ook.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de zoekers naar monitors. Dynaudio heeft nu ook instap modellen met kleinere afmetingen. Wanneer die in een winkel weet ik niet maar het zag er interessant uit.
En Akai komt ook met een paar leuke controllers uit. En met name die nieuwe APC40 is voor Live echt handig.
Voor de synth freaks was het fijn om te zien dat Ken McBeth met een hele fraaie synth kwam en een beetje een Synthi vibe heeft.

@millman
Als kaos het zeg. Zal je track wel beluisteren. En als je nog afvraag hoe die analoog gemasterd klinkt geef maar een gil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Komende weken komen er twee nieuwe platen van mijn hand uit :). Eén original en een remix. Net de master terug gekregen van de original. Klinkt op mijn headphones goed maar ben niet bij mijn monitors in de buurt de komende dagen. Feedback is welkom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Whyte

Naar mijn gevoel zit er wat weinig bass in / is het laag wat ondervertegenwoordigd. Ik vind het wel een toffe track, kan je wat meer vertellen hoe je deze gemaakt hebt?

Geluisterd op KRK 5G3 en met Sony MDR V700 headphones trouwens

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hier hoor ik vooral veel subbas, maar weinig 'normaal' laag. Heel veel 40-50Hz. Gaat vast ontzettend vet klinken op een clubsysteem dat die subs kan weergeven. Hij is ook zo goed als mono, wat ook wel hint richting een mastering engineer die hem geschikt wil hebben voor clubs.

[ Voor 33% gewijzigd door Wormaap op 14-03-2014 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:01:
Voor de zoekers naar monitors. Dynaudio heeft nu ook instap modellen met kleinere afmetingen. Wanneer die in een winkel weet ik niet maar het zag er interessant uit.
En Akai komt ook met een paar leuke controllers uit. En met name die nieuwe APC40 is voor Live echt handig.
Voor de synth freaks was het fijn om te zien dat Ken McBeth met een hele fraaie synth kwam en een beetje een Synthi vibe heeft.

@millman
Als kaos het zeg. Zal je track wel beluisteren. En als je nog afvraag hoe die analoog gemasterd klinkt geef maar een gil.
Ok, analoog gemastered? >:) Op wat voor een tafel en welke compressors? En aangezien ik een zeer arme muziekant bent, gaat t mij nog wat kosten of wil je t als hobbyprojectje doen? Ben benieuwd man.. Ook wat je van de track vind natuurlijk!

@Whyte, lekkere track, veel afwisseling ook, maar van mij mag de focus van 50hz wel wat omhoog..

[ Voor 5% gewijzigd door millman op 14-03-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:14
Eens met wormaap, veel subbass wat 'm voor mijzelf een beetje vermoeiend maakt om lekker over de stereo te draaien. Da's mijn probleem, in een club lijkt me dat geen issue. Track ontwikkelt lekker, blijft veelzijdig kwa geluidjes.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:21:
@apnia

Als je weet dat het 130 Hz is en dit zeker weten niet van je speakers komt (de KRK's hebben nl wél een basboost in dat gebied), dan kan je in elk geval berekenen wat de afstand van je boosdoener is.
*knip*
Thanks voor het advies peerd, ik ga dit weekend even uitvogelen wat het is. Misschien toch de KRK's hoor, want ik als ik mijn muren kijk in de huiskamer hangt aan de ene kant vitrage langs de gehele muur, en grootste deel aan de andere kant is zo'n handige Ikea vakjeskast. Echt veel reflectie kan er dus niet zijn. Ik ga dit weekend denk ik dus even op zoektocht uit. Misschien het plafond?
Holy shit echt NOOIT gedacht dat het ZO veel zou uitmaken. Bizar :)
millman schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:14:

[audio]
Toffe track millman! Vind vooral de atmosfeer erg tof, mix is zuiver en compleet niet rommelig. Enige puntje van kritiek vind ik dat het op de drop juist best rustig lijkt te worden. Ik hoor dat wel vaker bij D&B tracks de laatste tijd, waar een soort van wilde opbouw is en de drop juist een stuk rustiger is. Persoonlijk had ik het toffer gevonden is dat die mid/lage *bwuuulllllllrrrghhh* synth doortrekt en niet weg laat vallen op bijv dat 1:19 stuk. Dat dat rustige moment daar niet valt zeg maar. Verder complimenten sir. Luistert lekker weg :)

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 14-03-2014 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Voor wie het interesseert: SoundToys geeft weer een mini-versie van een nieuwe plugin weg: Little PrimalTap.
In tegenstelling tot de vorige keer heb je nu géén iLok nodig. Wel een iLok-account, maar je kan de authorisatie op je PC zetten i.p.v. op een fysieke iLok. Want dat is nieuw enzo :+ Er zit ook wederom een loterij bij.

De vorige keer dat ik dit deelde werd ik door een modje omdat ik mijn referrallink waagde te delen, want het is kennelijk ook spam als ik dat er groot bij zet. Dus bij dezen een link zonder referral.
https://www.soundtoys.com/sxsw2014/
Aangezien je hem niet kan downloaden zónder redemption code (a.k.a. referral) is die van mij: 228-0390-965
En anders zijn er ook genoeg codes te vinden via Google.

Het is in ieder geval een totaal achterlijke delay die vooral geschikt is voor enorm spacende 'alles is kapot'-effecten. Ik heb net een half uur zitten aanklooien met die delay, een synthje en een hoop distortion :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

millman schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 19:07:
Ok, analoog gemastered? >:) Op wat voor een tafel en welke compressors? En aangezien ik een zeer arme muziekant bent, gaat t mij nog wat kosten of wil je t als hobbyprojectje doen? Ben benieuwd man.. Ook wat je van de track vind natuurlijk!
Doe wel eens vaker mensen helpen door ze laten horen hoe hun track kan laten klinken. En dan knip ik er een stuk tussenuit zodat je niet heel het nummer hoort. Maar het gaat dan ook om de sound en wat mastering er mee kan doen.
Als het voor het echie is dan gaat de meter wel lopen natuurlijk want ik moet mijn spullen ook afschrijven. (Manley, Cranesong, API oa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

apNia schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 20:34:
[...]

...verhaal...

[...]

Toffe track millman! Vind vooral de atmosfeer erg tof, mix is zuiver en compleet niet rommelig. Enige puntje van kritiek vind ik dat het op de drop juist best rustig lijkt te worden. Ik hoor dat wel vaker bij D&B tracks de laatste tijd, waar een soort van wilde opbouw is en de drop juist een stuk rustiger is. Persoonlijk had ik het toffer gevonden is dat die mid/lage *bwuuulllllllrrrghhh* synth doortrekt en niet weg laat vallen op bijv dat 1:19 stuk. Dat dat rustige moment daar niet valt zeg maar. Verder complimenten sir. Luistert lekker weg :)
Hey man, thnx 4 the compliments sir! Wat de opbouw/weg laten vallen van bepaalde bassen. Ik zit een beetje met opbouw. Als ie bij de eerste drop meteen vol klapt heb ik niets in de 2e sectie om er nog overheen te gaan.. Of heb je het over de invulling op de 3e en 4e tel van de drop? Waar een zachtere bass zit en die daardoor wat inzakt? In ieder geval, kijk dan nog maar even uit naar de update.. Ik ga er nog 1 maximaal 2 dagen aan besteden om de puntjes op de i te krijgen en er is alweer een hoop anders ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 23:17:
[...]

Doe wel eens vaker mensen helpen door ze laten horen hoe hun track kan laten klinken. En dan knip ik er een stuk tussenuit zodat je niet heel het nummer hoort. Maar het gaat dan ook om de sound en wat mastering er mee kan doen.
Als het voor het echie is dan gaat de meter wel lopen natuurlijk want ik moet mijn spullen ook afschrijven. (Manley, Cranesong, API oa)
Als het zover is ben ik zeer benieuwd wat het verschil kan zijn.. Hoe moet ik dat in sporen afleveren? 44k 24bit? Ik moet dan wel nog een hoop sleutelen aangezien ik een deel van het arrangement met de stereotrack heb omgegooid (ik weet t.. lui...) kortom, die audiosporen los kloppen nu niet helemaal meer.. Anyway.. ik ga nog ff verder sleutelen.. Thnx voor de kritieken..

EDIT! WAT DOET IE NOU!?

nou.... weer een nacht verder >:)

GEDAAN:

- Lead erin
- Buildups aangepakt
- Harde Edits gebakken
- Meer 'Interest' in het intro
- Drops harder (ApNia, was dit wat je bedoelde?)
- Flow van de track omgegooid
- Multiband saturation over de mix

Nog te doen:

- Liefhebbers voor remixen 'pleasen' (Kaos?)
- Strik erom en DROPPEN LIKE ITS HOT!

** Eerste 50 Limited Download **

[Soundcloud: http://soundcloud.com/millman-1/millerz-what-the-funk-re-edit]

[ Voor 10% gewijzigd door millman op 15-03-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

NVM Dubbelpost... zie hierboven :D

[ Voor 91% gewijzigd door millman op 15-03-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
lekkere sound, beetje tussen Joe Ford en Noisia. Pas op dat je bas niet bredere stereo heeft dan je mid en je hoog.

Op zich wel zin om hier 's een stevige remix van te maken. Dus kom maar op met die files als je er trek in hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Ik heb 'm ook nog eens beluisterd. Zit bomvol leuke geluidjes en tussenstukjes en klinkt lekker in balans. Wat ik een beetje mis is een langer stuk waar het lekker losgaat, een stuk met constant pompend dnb ritme zonder onderbrekingen wat de vloer lekker vol trekt, zeg maar. Misschien iets voor in een club remix? Maar mooi werk verder.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

vlaaing peerd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 19:55:
lekkere sound, beetje tussen Joe Ford en Noisia. Pas op dat je bas niet bredere stereo heeft dan je mid en je hoog.

Op zich wel zin om hier 's een stevige remix van te maken. Dus kom maar op met die files als je er trek in hebt!
Hey, thnx! Kaos wilde ook al los met een remix, dus wat mij betreft kunnen jullie aan de slag.. Moet wel zeggen dat de losse sporen niet geheel het eindresultaat ´representen´omdat ik heel veel met de stereotrack aan arrangement heb gesleuteld. Alle elementen zitten er uiteraard wel in, alleen anders gearrangeerd..

Wat het stereobeeld van de bassen betreft. De sub heb ik in het het midden gelaten, geen stereo widening. ook de drums zitten redelijk in het midden.. Max ´tien over 2` standje voor de panning. De 3 andere bassen hebben allen wel stereo widening gekregen, maar allemaal binnen hun eigen range (ieder zn plekje zegmaar).Nu mix ik geheel af op gevoel, trial and error, gezien ik geen masteringclass heb gedaan, dus ik heb geen idee of t allemaal klopt. Viel t stereobeeld vreemd uit, of viel er iets op? Als er iets in de mix anders moet dan hoor ik dat graag, nu kan t nog..

Goed, hoe gaan we het regelen met de files?Willen jullie alleen de elementen, of hele losse sporen? Ik render normaal losse sporen in 44k 24 bit, is dat voldoende? Roep maar! :D
mekkieboek schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 20:10:
Ik heb 'm ook nog eens beluisterd. Zit bomvol leuke geluidjes en tussenstukjes en klinkt lekker in balans. Wat ik een beetje mis is een langer stuk waar het lekker losgaat, een stuk met constant pompend dnb ritme zonder onderbrekingen wat de vloer lekker vol trekt, zeg maar. Misschien iets voor in een club remix? Maar mooi werk verder.
Wellicht dat vlaaing peerd, kaos of ApNia dat gaat regelen, ik heb de track nu zoveel gehoord dat ik er wel ff klaar mee ben 7(8)7 . Zeker een week laten rusten in ieder geval, en dsan wellicht nog een phrase na de 2e drop erbij plakken dat ie wat langer doorgaat ofzo.. eerst maar eens met een nieuwe track beginnen.. :*)

[ Voor 21% gewijzigd door millman op 15-03-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
losse sporen in 24 zijn helemaal ok.

Pas wel op dat je de track- en sidechaincompressie, reverb e.d. uitzet, anders kunnen we er zelf niet veel mee aanvangen. Anders gezegd hoe dichter je bij het instrument zelf kan zitten, hoe beter. Al die bovenlagen van effecten zullen snel onbruikbare hap worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ik heb voor de verandering is geen side-chain gebruikt.. maar uiteraard zal ik alle fx uitzetten.. ik doe alles ook als oneshot met en zonder fx erbij.. lijkt mij mooi.. Eerst eens ff een potje bf4.. ben nu ff toe aan andere rossiestyle :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hey guise, heb even de bass test gedaan in m'n huiskamer (aka studio :() en even getest wat typische reflectiepunten zouden kunnen zijn, omdat het mij opviel dat er een belachelijke boost zat rond 130hz.

Ik had even de een microfoon neergezet en dit was het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/7xmOC.png
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/7xmJx.png

NB: de spectrums zijn vanaf aprox 80hz, vandaar het platte stuk ervoor.

De peak kwam behoorlijk hoog uit. Ik heb toen de hoeken met wat kussens gevuld om te kijken of het wat uitmaakte. Niks. Geprobeerd boven de speaker het af te sluiten met een deken zodat er minder van het plafond terugkwam, wat ook nagenoeg geen verschil uitmaakte. Toen testte ik de muur waar m'n PC direct tegenaan staat en begon ik een verschil te merken. Stopte paar kussens tussen monitoren, speakers en wat langs de muur op een willekeurige plek om het geluid een beetje te diffusen. Uiteindelijk was het toch een verschil van om en nabij 4 a 5dB, wat flink is natuurlijk. En nou heb ik niet eens heel erg m'n best gedaan ofzo.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/7xmY2.png
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/7xmHM.png

Nou vermoed ik dat er alsnog een boost zit rond dat gebied, want KRK, maar het is wel duidelijk iets wat versterkt wordt door m'n huiskamer.

Wat is de typische behandeling voor de muur waar je desk tegenaan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:04

2mb

Als ik het goed heb begrepen is 131 Hz basstrapgebied, diffusen heeft dan niet zoveel zin (dat is meer voor het hoog). Kussens hebben een te lage dichtheid denk ik, misschien iets zwaarders proberen (matras/bank)?

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wel even leuk om een sfeer impressie van de Messe te krijgen:
http://www.gearjunkies.com/news_info.php?news_id=9213
http://www.gearjunkies.com/news_info.php?news_id=9214

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:33
Die Sub37 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het wel meevallen met die Sub37.
Wat dat betreft heb je meer Moog voor je geld als je naar een Sub25 of een Phatty rack kijkt.
En wat dat betreft is de Waldorf Pulse II een interessant alternatief. Alleen klinkt die redelijk strak en veel minder analoog dan een Moog. (dat rijmt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

2mb schreef op zondag 16 maart 2014 @ 13:35:
Als ik het goed heb begrepen is 131 Hz basstrapgebied, diffusen heeft dan niet zoveel zin (dat is meer voor het hoog). Kussens hebben een te lage dichtheid denk ik, misschien iets zwaarders proberen (matras/bank)?
Serieus? Maar ik boekte de meeste winst uit de muur achter m'n PC. Dat is toch niet basstrap gebied?

Iemand anders nog een idee?

http://www.djtechtools.co...llaboration-in-the-cloud/ dit is interessant voor de collab people trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel je kamer is basstrap gebied maat.
Al die geluidsgolven die door je kamer stuiteren. Dan maakt het niet zo gek veel uit waar je de basstrap laat. Maar het vaakst worden hoeken gekozen omdat daar de absorptie het beste werkt.
Je kan er zelfs setjes voor kopen maar die zijn vaak vrij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
@ apNia ;

Wat ik gedaan heb is een frame van MDF maken, dik pak rockwool erin en netjes afmaken met stof.
Heb hier 5 stuks van in m'n kamer en werkt vrij goed. Ik mis eigenlijk nog een grote leren bank, maar daar heb ik net iets te weinig ruimte voor.

Foto van akoestisch gebeuren bij mij thuis :

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/394626_208727515878825_1026617423_n.jpg

p.s. Dit zijn broadband absorbers, dus die zuigen ook veel mids en highs weg.
Rond de 130hz weghalen moet je echt grof geschut hebben, ik heb namelijk ook een lichte piek, maar niet zo ernstig als jij.

[ Voor 19% gewijzigd door kaos001 op 18-03-2014 13:36 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:25
De lengte van een 130hz golf is 2.64 meter. Waarschijnlijk dus een staande golf tussen plafond en vloer (wat is die afstand?) Lijkt me, maar ik heb er verder ook geen verstand. Heb er zelf ook erg last van maar ben er immiddels aan gewend :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Wat bij mijn hifi boxen enigzins hielp tegen lage resonantie wat om de boxen iets verder van de muur te plaatsen. Mja die hebben een basreflexpoort aan de achterkant dus jouw milage mag varieren. Maakt het verschil als je je hele desk met monitors een kwartslag draait? Bij wijze van experiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
mekkieboek schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:16:
Wat bij mijn hifi boxen enigzins hielp tegen lage resonantie wat om de boxen iets verder van de muur te plaatsen. Mja die hebben een basreflexpoort aan de achterkant dus jouw milage mag varieren. Maakt het verschil als je je hele desk met monitors een kwartslag draait? Bij wijze van experiment.
Hij heeft ook KRK's en daar zit de baspoort aan de voorkant.

Basstraps maken is gewoon puur massa in je kamer plaatsen en het liefst van zacht materiaal maar wel vrij "dense". Zware elementen dus. (boekenkasten incl boeken, banken, grote zware kussens, dat werk.)

Ook je plafond behandelen doet een hele boel, maar is wel iets lastiger te maken en allicht minder mooi in een woonkamer.

In mijn eigen studio heb ik het niet compleet dood, maar dat geeft ook wel weer een "fris" gevoel. Heb laatst een studio van een kennis gezien en daar kwamen de muren zowat om me af omdat alles zo dood klonk.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Helemaal dood is ook dramatisch, en helemaal niet goed voor je mix volgens mij. Met een beetje 'real life' reflectie kom ik beter tot een goede mix, als ik voor mezelf mag spreken. Nu heb ik een studioruimte met 3 schuine wanden (zolder) waar ik gelukkig weinig last heb van vervelende peaks en dips..

@ Kas en peerd, heb het enigszins druk, het remixpakket komt dan deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Bedankt voor die link! Ziet er erg interessant uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:05
YouTube: HOW TEW MAK BIG ROOM HOUWS!!! _/-\o_

Voor de Big Room House / piemeltjeshouse haters onder ons.
Vind z'n andere video's (onder andere die over trap) trouwens ook wel grappig :+

[ Voor 23% gewijzigd door 4WardNL op 20-03-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee Guyz!

Briljante satire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
4WardNL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 22:02:
YouTube: HOW TEW MAK BIG ROOM HOUWS!!! _/-\o_

Voor de Big Room House / piemeltjeshouse haters onder ons.
Vind z'n andere video's (onder andere die over trap) trouwens ook wel grappig :+
ha, die knakker is al een paar keer hier voorbij gekomen inderdaad. Ik vond "how to master" wel erg grappig, "red is guuuuuuuhd!"

*O* *O*

staat overigens veel uitgebreider in de februari editie van de S-o-S, volgens de ultimate masterguru Bob Katz is mogelijk de loudness war voorbij!

http://thequietus.com/art...ars-apple-itunes-bob-katz

dit komt dankzij .... commercie! 8)7

Ja u leest het goed. Lange tijd stonden TV reclames perceptueel veel harder dan het programma waar men naar keek, tot grote irritatie van vele consumenten. Uiteindelijk zijn de fabrikanten een systeem gaan ontwikkelen zodat de audio word doorgemeten en perceptueel even hard staat als de omgevende programma's

Dit bleek ook een handige tool te zijn voor online radiostations en MP3 en itunes spelers.

En als elk liedje nu perceptueel even hard word afgespeelt, heeft platmeppen tot een pannekoek ook geen zin meer.

Afbeeldingslocatie: http://www.gearslutz.com/board/attachments/electronic-music-instruments-electronic-music-production/368873d1382730149-share-your-fav-memes-556343_10151178603583564_1178775439_n.jpg

*O* -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- *O*

[ Voor 54% gewijzigd door vlaaing peerd op 21-03-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:33
KRK RP 6 G2

http://www.clicktobuy.nl/...ctieve-speaker-aanbieding

[ Voor 9% gewijzigd door audiojunk op 21-03-2014 12:37 ]

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar vragen over de aanschaf van een betere geluidsinstallatie.

Ik ga een nieuwe geluidskaart, microfoon en koptelefoon aanschaffen
Voor de koptelefoon ga ik voor een Teufel Aureol Real
De microfoon twijfel ik nog. Het is erg fijn als ie het goed doet voor zingen én communicatie/livestreams. Bij Tonica (een muziekwinkel) raden ze aan om een USb microfoon te kopen.
De geluidskaart twijfel ik ook. Is het écht nodig om een studio geluidskaart én een gewone geluidskaart aan te schaffen als ik voor mijn gamen dingen als dolby wil en een geluidsomgeving die goed is voor gaming, maar ook met mijn keyboard wil sequencen met beter geluid dan de (heel erg slechte) ingebouwde speakers?
Denk er wel aan dat in mijn geval muziek op een voor de lol hobbyisten level word gedaan en gamen zo goed als professioneel.

Waar denken jullie dat ik voor moet gaan? (Grammatica ik weet het)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2014 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoofdtelefoon is een apart draadje voor. (Teufel schijnt overigens niet zo goed merk te zijn.)

Maar een geluidskaart van tegenwoordig is goed genoeg voor een hobby niveau.
En als je voor een betaalbaar setje boxen gaat dan is het slim om voor iets algemeens te gaan dat voor zowel muziek als gamen als YT werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:13:
Hoofdtelefoon is een apart draadje voor. (Teufel schijnt overigens niet zo goed merk te zijn.)

Maar een geluidskaart van tegenwoordig is goed genoeg voor een hobby niveau.
En als je voor een betaalbaar setje boxen gaat dan is het slim om voor iets algemeens te gaan dat voor zowel muziek als gamen als YT werkt.
Teufel's Aureol Real koptelefoon is volgens de hifi topic heel erg goed voor de prijs
Ik zat te denken aan een Asus DGX, DG of DSX voor geluidskaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:29:
De microfoon twijfel ik nog. Het is erg fijn als ie het goed doet voor zingen én communicatie/livestreams. Bij Tonica (een muziekwinkel) raden ze aan om een USb microfoon te kopen.
Het voordeel van een mic met XLR is:

- geen drivers nodig (wel een preamp)
- past op elk mengpaneel
- past ook op een hoop audio-interfaces
- geen gedoe met conflicten als het ding zich als geluidskaart wil installeren
De geluidskaart twijfel ik ook. Is het écht nodig om een studio geluidskaart én een gewone geluidskaart aan te schaffen als ik voor mijn gamen dingen als dolby wil en een geluidsomgeving die goed is voor gaming
Dat zou ik wel doen.

Audio interfaces zijn niet zo prijzig meer, het kost alleen een hoop als je ook 8 ins/outs wil hebben en daar op simultaan wil opnemen. Voor een Focusrite 2i2 tel je een stuk minder neer. De reden om een leuke audio interface te kopen is heel eenvoudig: allemaal die gaming-kaarten hebben piepkleine jack-plugjes er op. Je wil iets waar je gemakkelijk instrumenten of microfoons in kan pluggen.
maar ook met mijn keyboard wil sequencen met beter geluid dan de (heel erg slechte) ingebouwde speakers?
Ingebouwde geluidsbron. Als de geluiden OK zijn maar de ingebouwde speakers niet hoef je alleen maar betere speakers te kopen en die aan te sluiten op de line outputs ;). Zijn de geluiden ook 3 keer niks, dan heb je een leuke synth of plugin nodig.
Waar denken jullie dat ik voor moet gaan? (Grammatica ik weet het)
Wat is je budget? 500? 1000? Niet "niet te duur", daar verschillen opvattingen nogal over.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoozer schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:06:
[...]

- past op elk mengpaneel

[...]

Dat zou ik wel doen.

Audio interfaces zijn niet zo prijzig meer, het kost alleen een hoop als je ook 8 ins/outs wil hebben en daar op simultaan wil opnemen. Voor een Focusrite 2i2 tel je een stuk minder neer. De reden om een leuke audio interface te kopen is heel eenvoudig: allemaal die gaming-kaarten hebben piepkleine jack-plugjes er op. Je wil iets waar je gemakkelijk instrumenten of microfoons in kan pluggen.

[...]

Ingebouwde geluidsbron. Als de geluiden OK zijn maar de ingebouwde speakers niet hoef je alleen maar betere speakers te kopen en die aan te sluiten op de line outputs ;). Zijn de geluiden ook 3 keer niks, dan heb je een leuke synth of plugin nodig.

[...]

Wat is je budget? 500? 1000? Niet "niet te duur", daar verschillen opvattingen nogal over.
Dat ligt er echt aan. Misschien heb ik binnenkort toegang tot 5000 euro, en dan kan ik natuurlijk makkelijk nog een studio geluidskaart er bij doen. Maar als dat niet gebeurt heb ik ong. 150 euro tot mijn beschikking waarvan 100 naar een koptelefoon gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Yoozer schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:06:
[...]

- past op elk mengpaneel
Echt.. een XLR mic is in mijn bescheiden mening het beste, mijn laatste USB mic draait nog steeds in een baan om de aarde.. .

En qua quantakosta, als je een 100€ per item uitrekt.... kom je een heeeeel eind

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:45
Ok nummertje 2 waar ik graag tips over zou willen krijgen!

Let wel het gaat voornamelijk om stem mix, het is namelijk een cover en ik gebruik een oorspronkelijke instrumental. De mix van muziek en stem is trouwens wel relevant! (maar drums e.d. gitaren etc heb ik dus niet veel over te zeggen :P) ! Voornamelijke wat ik heb gedaan Rvox comp op 24db ongeveer.
Lichte distortion en Rverb. Verder nog Fabfilter met een kleine dip rond 700-900 en een kleine boost in 2khz regio! Als iemand extra tips heeft <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chieldtm schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 10:16:
[...]

Echt.. een XLR mic is in mijn bescheiden mening het beste, mijn laatste USB mic draait nog steeds in een baan om de aarde.. .

En qua quantakosta, als je een 100€ per item uitrekt.... kom je een heeeeel eind
Valt er een microfoon onder de 40 euro aan te raden als ik deze wil gebruiken bij mijn games en af en toe ook voor zingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat dacht je over chorus effecten te gebruiken?
Of vocals 2x opnemen en dan links en rechts pannen voor een breed effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wouter waarom klinkt advies van jou altijd alsof je het liever niet gratis weggeeft? Dat nou-vooruit-ik-ga-wel-mee-winkelen toontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zit in jouw kokosnoot, niet de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Kokosnoot in je plasbuis zo te horen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
apNia schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:17:
Afbeeldingslocatie: http://static.gamespot.com/uploads/original/391/3912151/2399510-9666588157-next-.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Star Fleet - Jupiter Attack (remastered)
Jeugdsentiment :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:17:
Beter dan een SOA. ;)

Maar hij vraagt om tips dus ik geef wat tips.
Heb alleen geen zin om een pagina's vol te typen want dat kost me teveel tijd, komt over alsof ik een arrogant mannetje ben die alles weet en er wordt vaak toch niet naar geluisterd. Dus minimale info voor maximaal effect. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 10:42:
[...]

Valt er een microfoon onder de 40 euro aan te raden als ik deze wil gebruiken bij mijn games en af en toe ook voor zingen.
Een mic onder de 40 euro is al geen al te goede plek om te starten.
Een mic om mee te gamen én muziek mee op te nemen zou ik sowieso niet doen, helemaal voor dat budget. Dan kun je beter een microfoontje voor bij de PC kopen voor een tientje en even doorsparen voor een zangmic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:57:
[...]

En wat dacht je over chorus effecten te gebruiken?
Of vocals 2x opnemen en dan links en rechts pannen voor een breed effect?
Doe je dan echt 2 kanalen op vol volume en die anders pannen? Heb daar zelf nog niet van gehoord opzich wel een vette tip maar maakt dat je stem niet heel erg troebel zegmaar door het verschil in takes (vibrato en dat soort dingen!) Chorus effect is dat anders dan een plate reverb? Ik ben niet helemaal thuis in alle termen sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Jasper 99 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:22:
[...]

Doe je dan echt 2 kanalen op vol volume en die anders pannen? Heb daar zelf nog niet van gehoord opzich wel een vette tip maar maakt dat je stem niet heel erg troebel zegmaar door het verschil in takes (vibrato en dat soort dingen!) Chorus effect is dat anders dan een plate reverb? Ik ben niet helemaal thuis in alle termen sorry :P
Een stem double-tracken is volgens mij bij verre de meest gebruikte manier om momenten met meer emotie (kan zowel in hardere als rustigere nummers natuurlijk) meer impact te geven. En dan experimenteren met waar je de doubles neerzet. Twee vocals op elkaar in het midden kan, links en rechts gepand kan. En als je hard links en rechts wil, maar niet dat 'gat' dat dan in het midden ontstaat, doe je er gewoon drie :)
Als je meerdere vocals tegelijk gebruikt wordt het natuurlijk wel extra belangrijk dat je goed intoneert. Of gewoon pitch correction gebruiken. Daar hoef je je echt niet voor te schamen.

Wat chorus is kun je natuurlijk prima even zelf opzoeken, maar vooruit :+
YouTube: EFFECTS 101: Chorus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van die 2 stemmen pannen is een trucje al zo oud als stereo zelf.
En chorus is een veel gebruikt effect voor van alles en nog wat. Voor stemmen is het een kwestie van subtiel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Wormaap schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:28:
[...]

Een stem double-tracken is volgens mij bij verre de meest gebruikte manier om momenten met meer emotie (kan zowel in hardere als rustigere nummers natuurlijk) meer impact te geven. En dan experimenteren met waar je de doubles neerzet. Twee vocals op elkaar in het midden kan, links en rechts gepand kan. En als je hard links en rechts wil, maar niet dat 'gat' dat dan in het midden ontstaat, doe je er gewoon drie :)
Als je meerdere vocals tegelijk gebruikt wordt het natuurlijk wel extra belangrijk dat je goed intoneert. Of gewoon pitch correction gebruiken. Daar hoef je je echt niet voor te schamen.

Wat chorus is kun je natuurlijk prima even zelf opzoeken, maar vooruit :+
YouTube: EFFECTS 101: Chorus
Dankje man ! Top, ik ga het proberen, ik wist wel dat het dubbelen gebeurde met een stem op zegmaar 10 db lager voor het effect maar niet dat je een gelijke db opname en dan panning gebruiken! Ga het eens testen :D filmpje ook even kijken ofc! Ben benieuwd!

Ah yeah ofcourse kwa chorus is het weer duidelijk legde de link niet helemaal tussen gitaar chorus en zang. Uiteraard hetzelfde idee natuurlijk maar ik vind het bij gitaar altijd maar een zeer beperkte bruikbaarheid hebben. Op stem zou ik die link niet zo snel leggen gezien de intensie :P! Maar ik snap dat het met subtiel gebruik natuurlijk wel werkt!

Ik ga er eens mee experimenteren of het voor mijn stem ook goed werkt. Ik hou zelf niet zo van het troebele effect wat je krijgt als je echt 2x precies hetzelfde stuk zingt en dat gewoon beide in het midden van de mix laat. Ben benieuwd hoe het werkt als je ze links rechts en midden zet!

[ Voor 22% gewijzigd door Jasper 99 op 23-03-2014 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:45:
[...]

Een mic om mee te gamen én muziek mee op te nemen zou ik sowieso niet doen, helemaal voor dat budget. Dan kun je beter een microfoontje voor bij de PC kopen voor een tientje en even doorsparen voor een zangmic.
Mmkay, zal ik doen dan.
Bedankt voor de hulp.
Dus voor gamen pak ik een asus DGX, een Teufel Aureol Real en een ModMic
Voor muziek pak ik een lower-end studio geluidskaart en een zangmicrofoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 04:12:
[...]
Voor muziek pak ik een lower-end studio geluidskaart en een zangmicrofoon?
Voor muziek deze al gezien?
http://global.focusrite.c...nterfaces/scarlett-studio

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm..Leuk pakketje. Maar een beetje duur, behalve als ik straks wel bij mijn erfenis kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Voor de liefhebbers, prachtige zooi PDFjes over veel gestelde vragen over produceren :)
http://tarekith.com/helpandsounds/

[ Voor 17% gewijzigd door apNia op 23-03-2014 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
[Soundcloud: http://soundcloud.com/close_enough/chords]
Mijn manier om bij te komen van de toetsweek, simpele muziek maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 10:42:
[...]

Wormaap schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:45:
[...]

onder de 40 word krap aan, maar het is zeker mogelijk om een acceptabele mic te vinden rond de 40,- Bij Behringer en Samson maken voor het budget best fatsoenlijke mics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Jasper 99 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 10:31:
Ok nummertje 2 waar ik graag tips over zou willen krijgen!
Leuk gedaan. Niet om af te zeiken maar je stem is nog niet erg consistent, dat kan zijn omdat je misschien nog maar een paar jaar zangervaring hebt of misschien omdat je stembanden nog niet volwassen zijn. Hier bedoel ik vooral het vermogen om een consistent volume over de lengte van een noot aan te houden en de zuiverheid ervan.

Stemmen zijn juist door de luisteraars goed op te pikken en horen darbij ook al sneller dat er iets niet in de haak is dan bijv. een gitaar of bas. Bij jou is het vooral te merken in de gedeeltes waar je wat rustiger zingt.

Ik zou ten zeerste aanraden om exact dezelfde partij opnieuw in te zingen en deze als 2e track inmixen met je originele en evt wat verb/chorus erin. Hierdoor trek je die inconsistenties recht omdat je nooit 2x op exact dezelfde plek dezelfde waggel maakt. Dit is ook een techniek die de mixer van deze track, Neil Avron vaak toepast.

Begrijp me niet verkeerd want je zingt verder erg goed hoor en dit is een algemeen verschijnsel die je als mix-engineer vaak tegenkomt.'t is echt alleen als je bv Botticelli of Aretha Franklin heet dat je er als mixer er niks aan wil toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
vlaaing peerd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:28:
[...]

[...]

onder de 40 word krap aan, maar het is zeker mogelijk om een acceptabele mic te vinden rond de 40,- Bij Behringer en Samson maken voor het budget best fatsoenlijke mics.
Oh, het kan zeker, dat ontken ik ook niet. Maar 40 piek is niet de beste plek om te starten. En als het dan ook nog een USB-mic moet zijn én hij ook nog geschikt moet zijn om mee te gamen dan denk ik dat je beter even kan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Haha yes! Mijn soundcloud buddy Aloysius is langzaam aan het doorbreken. Ik bedoel, maakt de eerste stapjes naar een groter publiek.

Hij is net gepromote op EDM.com met Orange Juice.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/nu_disco/orange-juice-by-aloysius]

Blogpostje --> Kain_niaK en de output van zijn kop: Aloysius breekt door!

Hele discussie weer op KVR :F

Wat vinden jullie van het nummertje? Lekker groovy toch hey. :)

Niet slecht in de progressie van iemand die nog geen twee jaar met FL studio bezig is.
Hij heeft voor kerst Komplete 9 gekregen van zijn vader, dus nu kan hij trots zeggen "goede investering paps" :)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MrOmegaForce
Klinkt goed

@Kain_niaK
Nummer is wel leuk maar de mix is nog zwaar voor verbetering vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Als iemand Aloysius een beetje op weg wil helpen met mixen. (ik heb er zelf niet veel verstand van)
Graag ... stuur hem een berichtje op soundcloud --> https://soundcloud.com/aloysiusmusic

Hij is van Londen en spreekt alleen Engels. Zit misschien ook nog iets voor je in .. deze jongen gaat volgens mij erg goed worden en zeker flink was liefhebbers krijgen op internet.

Onze MrOmegaForce trouwens ook, ik vond dit nummertje iets minder muzikaal maar wel een aangename mix. (je weet, ik moet het vooral van melodietjes en akkoorden hebben, hey Jesse)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Pagina: 1 ... 81 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.