Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.227 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
apNia schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:13:
Ik vind neurohop (in z'n huidige staat) zo'n walgelijk genre. Dat is een genre wat volledig is voortgevloeid uit het werk van Koan Sound. Eigenlijk hoe brostep volgens mij stiekem de Skrillex-plagiaat-club is.
Zo kots ik dus op drumstep. Een combo van drum and bass en dubstep.
Dat genre is gemaakt voor emo's die van bass-music houden. No doubt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:47:
Peerd en Veltmaat zweren hier bij die inbouw-kaarten, ik vind het maar niks.
Zo vind ik het gewoon fijn om fysieke knoppen op een interface te hebben, voornamelijk de gain.
Mijn geluidskaart zit weer aan mijn digitale mixer(s) vast hoor. Dus ik kan ook naar de knoppen.
Denk dat ik in de toekomst ook wel naar een alleen maar geluidskaart(of systeem) ga want alles op een plek mixen is wel fijner. En die gain knoppen heb je in de praktijk toch bijna nooit nodig, want als die goed staat dan is het toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Jorgen schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:09:
[...]

Niet helemaal mijn smaak, maar zeker wel erg goed gedaan!
Hehe, dit is een nieuwe Martin Garrix, niet door mij gemaakt :9

Ik zou willen dat ik zoveel soundcloud plays had!

@ apNia & kaos
Ben het met jullie eens, maar de sounds in deze sample pack zijn best vet!
En het is groatis 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
MrOmegaForce schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:07:
[...]
@ apNia & kaos
Ben het met jullie eens, maar de sounds in deze sample pack zijn best vet!
En het is groatis 8)7
Ik had het over het genre drumstep, niet over dat pack :P

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:49
millman schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:29:
Als je niets aan instrumenten hoeft op te nemen dan is de onboard met asio4all prima, maar wat je zegt, minijack is niet echt fijn nee..
Wat ik (behalve de storingsgevoelige minijacks) nadelig vond met Realtek _only_ is dat de DAW (Cubase in mijn geval) de audiodriver claimt. Als je dan bijvoorbeeld even een mp3 tje wilt afspelen of een youtube video wilt kijken, moet je Cubase afsluiten. Ik weet dat je dat kunt instellen in Cubase (release bij minimized) maar dan krijg je soms raar gedrag, Cubase wil b.v. niet meer afsluiten of ineens een crash bij afsluiten.
Nu gebruik ik de onboard audio voor alledaagse audio en de Focusrite mag dan volledig geclaimd worden door Cubase.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
@mekkieboek

Ik kan mijn Focusrite 6 USB (asio) constant gebruiken in elk willekeurig stuk software tegelijkertijd.
Er wordt niets geclaimd zoals jij omschrijft. Dus je kan je onboard sound gewoon uitschakelen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Nee dat heeft ie met Realtek. Dat claimen van een audiodevice is trouwens een ASIO4All eigenschap

Edit: lees nu onderste regel. Cubase claimed volledige Focusrite asio? The hell?

[ Voor 30% gewijzigd door apNia op 06-03-2014 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
In feite staat er 'mag dan volledig geclaimd worden', als in i can't be bothered :). Als de Focusrite niet wordt ingepikt door Cubase (nog niet geprobeerd / tegenaan gelopen) is dat nog beter.

Edit: is toch wel een goed idee eigenlijk, ik zit nu te klunzen door de onboard audio extern door te sluizen via de SPDIF ingang van de Focusrite maar das ist totalen bullenscheisse 8)7 . Ik kan gewoon alle software direct en tegelijkertijd tegen de Focusrite laten praten.

[ Voor 41% gewijzigd door mekkieboek op 06-03-2014 19:27 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Even een vraagje over mixdowns, ik produceer altijd op een setje Shure srh750's en doe hier ook al het eq- en masterwerk op. Ik hoor vaak dat headphones een vertekend beeld van je mix kunnen geven. Maar als ik dan mijn final mixdown terugluister op een setje hifi speakers merk ik niet echt iets op wat ik nog niet hoorde op mijn headphones. Hoe doen julllie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

KRKs voor gewone productie, KRK headphones voor het fijne afmixwerk. Ik vind juist afmixen op oa headphones een goeie. Je hebt geen last van reflectie en gekkigheden. Je mist juist ook reflectie wat het handig maakt ook meerdere soorten speakers te testen. Daarom produceer ik op speakers en doe ik detailwerk op m'n koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik produceer 100% op mijn monitoren. Die vriendjes ken ik nu al zo lang dat ik inmiddels wel weet wat er goed en niet goed is aan een mix.
Als ik mijn eigen producties op een groot systeem hoor (lees : poppodia) dan ik merk ik geen gekke dingen in ieder geval. Los gezien van het feit dat mijn algehele niveau gewoon best een stuk omhoog mag :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrOmegaForce schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:26:
Ik hoor vaak dat headphones een vertekend beeld van je mix kunnen geven. Maar als ik dan mijn final mixdown terugluister op een setje hifi speakers merk ik niet echt iets op wat ik nog niet hoorde op mijn headphones. Hoe doen julllie dit?
Het is weer even geleden maar heb ook jaren lang op bijna alleen maar een headset gemixed en dat is gewoon lastig omdat je in je hoofd moet compenseren voor wat je niet hoort. Dat goed doorkrijgen duurt sowieso een paar maanden. En als je vergeet te compenseren dan maak je al snel mix fouten.
Wat ik zo van jou mixen hoor is dat ze netjes gebalanceerd klinken maar ook aan de veilige kant zitten. Op een headset klinkt het eigenlijk veel dieper en breder dan over speakers Geen lubberend sublaag of sprankelend hoog. Dus daar heb je nog ruimte over zeg maar en dan kan je de mixen ongeveer hetzelfde klinkend krijgen over speakers als over een headset. Daar ligt nou jouw uitdaging.

Want ook al ben je een ouwe rot, bijleren doe je altijd nog elke keer als je bezig gaat. En het kan altijd nog ff ietsje beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Hoe zit het dan met sommige stereo effecten als auto-pan, leslie of chorus? Ik heb geen monitoren maar ik maak me sterk dat zulke effecten anders klinken als links en rechts in de lucht wordt gemengd. Met een hoofdtelefoon blijft dat fysiek gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Bedankt voor de reacties!

Ik kan me vinden in wat mekkieboek zegt. Dit vind ik persoonlijk ook fijner om te doen met een koptelefoon.

Btw, I love reverse :3
[Soundcloud: http://soundcloud.com/close_enough/bass-soundscape]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja, als je alleen een koptelefoon hebt kan je wellicht met een binaureale plugin (die faked dat je speakers hebt) ook een stukje verderst komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Ik gebruik headphones vaak alleen als 3e referentie.. Goed om je stereomix nog eens goed te beluiteren. soms hoor je kleine foutjes gewoon wat beter.. En verder... tja de buren he.. s' nachts klooien verplicht je wel tot headphones. eq'ing doe ik niet op de headphones qua mixen, merk dat ik vaak veel overcompenseer.... Maar uiteindelijk, als je je headphones goed leert kennen dan moet een basismix wel mogelijk zijn.. Toch houd ik het liever bij de mackies hoor ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:19
apNia schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:54:
KRKs voor gewone productie, KRK headphones voor het fijne afmixwerk.
Ben je KRK vertegenwoordiger ofzo?

ikzelf mix het liefst gewoon over speakers. Soms als ik niet zeker over de stereoverdeling of reverbs ben pak ik de koptelefoons erbij en natuurlijk 's nachts wel eens als ik me eenzaam voel.

Neurohop...? Da's alsof je brostep en neurofunk mixed op een drumstep beat met hardtechy/darkstep riedels uit een jungle tune met glitchhop/ragga wobbels.

fuck die genres want de parties worden er niet leuker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:08:
[...]

Ben je KRK vertegenwoordiger ofzo?
Neeeee.... Wellicht dat deze KRK genre cancelator uitkomst kan bieden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond KRK niet voor Kan Richting Kliko? :P
Voor het geld is het best redelijk spul hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Monitors mag je dat best van zeggen, maar die koptelefoon is echt een heel goed ding wouter. Zou 'm iedereen hier aanraden die er eentje overweegt :)

</KRKspokesman>

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 07-03-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn koptelefoon vind ik ook heel fijn. Da's een Ultrasone Signature Pro.
Ook een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
apNia schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:07:
Monitors mag je dat best van zeggen, maar die koptelefoon is echt een heel goed ding wouter. Zou 'm iedereen hier aanraden die er eentje overweegt :)

</KRKspokesman>
Die zijn inderdaad zo neutraal als de pest heb ik gehoord! Ik heb graag een koptelefoon waar ik ook nog een beetje luisterplezier aan overhoudt. Maar goed, als je speakers hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Ik ben blij, want deze werken iets beter dan de iphone earpods waar ik het eerst mee moest doen :)

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/xwmxqy19v/10007500_10151871306181330_1490763973_n.jpg

Verder mijn eerste projectje weer opgepakt.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/vincent-nap/v-nap-fabulist-1]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dennis585 wat voor monitors/headphones heb jij eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:25:
Dennis585 wat voor monitors/headphones heb jij eigenlijk?
Speakers zijn een Logitech Z-2300 setje.

Headphone is een Sennheiser HD25-II

Ik heb naar speciale speakers gekeken op Bax.nl maar kom er niet uit.

Misschien volgend jaar meer naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:35:
Mijn koptelefoon vind ik ook heel fijn. Da's een Ultrasone Signature Pro.
Ook een aanrader.
Wauw, sjiek materiaal! Kost wel een rib uit je lijf :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:02
kaos- schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:47:
Peerd en Veltmaat zweren hier bij die inbouw-kaarten, ik vind het maar niks.
Zo vind ik het gewoon fijn om fysieke knoppen op een interface te hebben, voornamelijk de gain.

Als je een Focusrite Scarlett neemt zit je gebakken. Heb het grotere broertje in huis gehad voor een tijd (de 2i4) en is gewoon een degelijke interface, zal je geen spijt van krijgen.
Heb zelf deze, zit tussen interne geluidskaart en monitors in. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.discoverymusic.pt/loja/images/sm%20pro%20audio%20monitor%20nanob.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Marc3l op 07-03-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plinders schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:45:
Wauw, sjiek materiaal! Kost wel een rib uit je lijf :/
Nah, was een halve nier.
En boterhammen met pindakaas is ook prima eten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:37:
[...]

Speakers zijn een Logitech Z-2300 setje.

Headphone is een Sennheiser HD25-II

Ik heb naar speciale speakers gekeken op Bax.nl maar kom er niet uit.

Misschien volgend jaar meer naar gaan kijken.
de Alesis monitor one is op dit moment in de aanbieding, 315,- voor de actieve set. Dit is ook de set die ik thuis heb staan, maar ik was er toendertijd bijna 500,- voor kwijt.

Bekijk maar even en laat maar weten of je hoger of lager in je budget wil zitten en dan kan ik wel het e.e.a adviseren. Heb het geluk gehad behoorlijk wat monitors te kunnen reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

In regard to that peerd heb jij antwoord op m'n eerdere vraag; hoe review je zoiets in een winkel? Afgezien van dat de ruimte niet optimaal is, laat je je ook snel bedonderen denk ik door juist een goed opgepompte bass. Hoe beoordeel je in zo'n zaak wat de juiste monitor is? Want iets wat juist fijn kan zijn voor 't gehoor is vaak juist niet de juiste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Ik heb ze in m'n eigen studio gereviewed (had vroeger een audio/multimediabedrijfje), voor een vrij grote winkel hier in Groningen. Op basis daarvan werd er verkoopadvies van gemaakt omdat de verkopers daar simpelweg lang niet alles wat binnenkomt goed kunnen doornemen. Bovendien lag toendertijd meer de nadruk op muziekinstrumenten en minder op producergear.

Geen ruk voor gekregen van die dweebs van eigenaars, maar vond het best wel vadsig om elke week weer nieuwe speakers te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:05
Ben ik nou echt de enige in dit hele topic die Big Room House nog best wat vindt hebben?
Ik weet best dat het niet bepaald hoge kwaliteit producties zijn en dat het allemaal op elkaar lijkt, maar alsnog vind ik het vaak vet klinken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kweenie eens wat het is. Ben allergisch voor genres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
vlaaing peerd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:57:
kweenie eens wat het is. Ben allergisch voor genres.
Dat wat hier 'piemeltjeshouse' genoemd wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

heet dat BIG ROOM HOUSE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
Ja, ja dat klopt!
Piemeltjeshouse klinkt toch wel wat leuker.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:42:
[...]

de Alesis monitor one is op dit moment in de aanbieding, 315,- voor de actieve set. Dit is ook de set die ik thuis heb staan, maar ik was er toendertijd bijna 500,- voor kwijt.

Bekijk maar even en laat maar weten of je hoger of lager in je budget wil zitten en dan kan ik wel het e.e.a adviseren. Heb het geluk gehad behoorlijk wat monitors te kunnen reviewen.
Bedankt voor de info , ik wacht toch nog even met een eventuele aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ben in de markt voor een nieuwe USB geluidskaart.
Eisen: 8 ins via Jack, osx compatibele, lage latency.
pre amp is niet noodzakelijk.

Focusrite heeft wel kaarten die heel veel ins claimen te hebben maar op de foto's zie ik er zelden meer dan 6. De rest kan dan via een optische break out, met een modulle die vol preamps zit. Hierdoor gaat de prijs natuurlijk sterk omhoog.

Iemand een alternatief alvorens ik verschillend( kaarten aanschaf en die softwarematig combineer tot 1 kaart met 8 ingangen?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ooit bij iemand binnen geweest die een geluidssysteem had van heb-ik-jou-daar. Alles bij elkaar koste het zeker een euro of tienduizend ... mischien meer.

Ik vraag: Heb je nu het beste van het beste geluid of bestaat er nog iets beters?

Hij: Absoluut .. .het enige wat nog beter klinkt is een goede koptelefoon

Ik: ..............

offtopic:
Waarom noemen we die dingen eigenlijk kop-telefoon?

[ Voor 9% gewijzigd door Kain_niaK op 08-03-2014 09:48 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Iemand nog interesse in een Gyraf g14 tube eq?

http://www.synthforum.nl/...php?p=1711297#post1711297

Ik gaat weer upgraden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

vlaaing peerd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:32:
het probleem is
1. dat kleine ruimtes zo klein zijn dat de terugkaatsing van de golf op de achtermuur weer lijnrecht op de speakers gaat staan, als dan net een golf in benedenrichting weerkaatst met een golf in de bovenrichting, dit elkaar teniet doet. In grotere ruimtes sterft de weerkaatsing eerder af en door de langere lengte minder kans op exact tegengestelde golven. Hoge frequenties hebben weer een dergelijk korte golf dat daar ook de kans op exacte cancelling erg klein is.

Dit noemen ze staande golven. Een andere bijkomstigheid is de hoeveelheid reflectie, in een kleinere kamer reflecteert een freq veel vaker dan in een grote kamer. hierdoor word geluid diffuus (echo, verb) en daardoor moeilijk te beoordelen.

2. luchtverplaatsing, er word best wat lucht verplaatst door speakers, lucht is de drager van geluid. Als de energie van de luchtverplaatsing nergens heenkan zal het zich omzetten in andere vormen van energie, zoals trillingen en warmte. Een goeie absorber zet bv veel van het geluid om in warmte.

Het is wel zo dat een 20hz bas gewoon 20x per seconde tegen je trommelvlies aanwappert, maar je haalt een groot gedeelte ervan uit de kamer, niet alleen de speakers. Near fields zijn er specifiek voor om de ruimte zoveel mogelijk uit te sluiten door het dicht bij je oren te plaatsen, maar ook die zijn meer kamerafhankelijk dan je zou willen.
Daarom dat een koptelefoon zeker goed gebruikt kan worden bij mixen en afmixen. Ik luister mijn muziek soms op een heel gamme speakers van auto radio's tot mijn eigen crappy creative 5.1, 6.1 en 7.1 sets. En dan gewoon elke frequentie die ergens stoort of resoneert een beetje naar beneden equalizen.

Weet niet hoe de echte jongens een mix op alle speakers exact hetzelfde laten klinken (als dat al mogelijk is ... hoe laat je bass klinken op laptop speakers. .. gaat toch niet) maar zo probeer ik het vaak.

Ik haat het als ik mijn muziek ergens laat horen en opeens zit er ergens een storing of vervelende resonatie in ,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

MrOmegaForce schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:16:
Nu we het toch over soundcards hebben, ik ben van plan om binnenkort mijn zelfbouwpc te gaan kopen. Welke geluidskaart raden jullie aan?
Zelf dacht ik aan een Focusrite Scarlett 2i2 ivm. het weinige aantal inputs dat ik nodig heb, maar nu hoor ik ook van alles over die inbouwgeluidskaarten :?
Neem die focusrite ... echt geloof me je krijgt er geen spijt van. Mijn eerste en meeste gebruikte geluidskaart was een 200 euro kostende m-audio usb box (fast track pro) ... heb nog nooit spijt gehad van gekochten hardware .... behalve dat ding. Zodra ik van XP naar windows 7 ging begonnen te problemen. Fatsoenlijke windows 7 drivers heeft m-audio nooit geschreven. Als er ook maar iets je geluidskaart aansprak dan weigerde de M-audio ASIO drivers te werken. Dus ik moest eerst alles sluiten op computer en dan FL studio openen. Dus skypen terwijl ik FL Studio open had was wreed lastig

enfin /rant.

Mijn broer heeft nu een focusrite saffire 24 DSP en wat een verademing zeg! Geen foutmeldingen meer dat er niet genoeg asio kanalene beschikbaar zijn. Met de software mixer kun je alles naar elke windows audio kanaal routeren ... en dus kan ik gewoon bellen via skype of teamviewer of voipbuster en mijn broer kan kiezen welke output hij naar mijn skype stuurt.

Zodra mijn computer weer werkt en ik het geld heb ga ik deze kopen of misschien de 40 (stuk meer inputs outputs) en de volgende 10 jaar zou dat genoeg moeten zijn.,

Focusrite is gewoon een goed merk met deftige ondersteuning en goede driver support.

Oh bytheway als we genoeg tracks op soundcloud tagen met piemeltjehouse dan word het vast nog ooit een officieel erkend genre. Ik durf te wedden dat we collectief met de ervaring hier legendarische piemeltjeshouse kunnen produceren.

[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 08-03-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

M-Audio is ook een treurig klotemerk. Raad het altijd iedereen af. Inderdaad ivm slechte support. De levensduur van je apparatuur heeft ook zo veel te maken met hoelang men drivers blijft supporten. M-Audio is een zooitje, ondanks dat ze best mooi spul hebben.

En ook echt ontzettend blij met mijn Focusrite Scarlett. Support + hoe fijn het werkt is precies wat je hoopt hoe het werkt :)

</focusrite-koopman>

[ Voor 22% gewijzigd door apNia op 08-03-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:52:
Ik heb ze in m'n eigen studio gereviewed
Ik las even : "ik heb ze in m'n eigen studio gerewired"

:o

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dat zou peerd nooit doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Peerd doet dat alleen met de stortbak en het koffiezetapparaat van apNia :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
}) trust me, I'm an engineer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
Vandaag eens bezig gegaan met het maken van *vul hier een melodisch dubstep-achtig genre in* en heb het gevoel dat het best iets leuks wordt! (Ben bang dat ik er wanneer ik morgen weer luister anders over denk)
Alsnog zou ik graag jullie meningen willen horen over deze WIP :)

Mocht er iets compleet mis zijn met de mixdown, dan hoor ik dit ook graag. Ik produceer namelijk momenteel met een koptelefoon in plaats van met m'n studio monitoren en ik weet niet hoe goed ik dit ding kan vertrouwen.

[ Voor 44% gewijzigd door 4WardNL op 08-03-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

ja

[ Voor 98% gewijzigd door Kain_niaK op 08-03-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

verschoning, ik had niet door dat je je post net geplaats had en aan het editen was 4WardNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
Ik had het inderdaad door :)
Zou je trouwens die tweede link weg kunnen halen? Dat nummer is namelijk niet van mij, maar had ik puur en alleen toegevoegd om te kijken of het aan mijn link lag of niet. Klikte daarna alleen perongeluk op 'Verstuur' in plaats van op 'Toon voorbeeld'.

[ Voor 173% gewijzigd door 4WardNL op 08-03-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:30
Whop, iets heel anders dan de meesten hier. Ik ben ontzettend veel bezig met muziek, maar stiekem ontzettend weinig met muziek maken. Ik lees erover, ben actief op een aantal fora enz... Maar op de één of andere manier weet ik het daadwerkelijk maken van muziek altijd te ontwijken. Niet handig natuurlijk :+
Maar vanavond had ik ineens wat ideetjes en is het daadwerkelijk gelukt om iets te maken dat langer is dan acht maten, en waar ik ook nog redelijk tevreden mee ben. Ik wilde kijken of de vibe van bands als Explosions in the Sky een beetje kon jatten. En dat is volgens mij 1:57 lang best redelijk gelukt :)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/ron-snijders/post-rock-tune]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4WardNL schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:30:
Mocht er iets compleet mis zijn met de mixdown, dan hoor ik dit ook graag. Ik produceer namelijk momenteel met een koptelefoon in plaats van met m'n studio monitoren en ik weet niet hoe goed ik dit ding kan vertrouwen.
Mix is goed hoor. Sublaag zit ook wel goed.
Nummer zelf klinkt een tikkie digitaal mja da's mijn smaak denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Wormaap schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 21:10:
Ik wilde kijken of de vibe van bands als Explosions in the Sky een beetje kon jatten.
Die band ken ik (nog) niet, zal ik eens induiken. Ik vind het iets Mogwai-achtig hebben. Volgens mij is daar best meer (en dan met name langer) van te maken.

@ 4WardNL Klinkt wel aardig, ik heb het idee dat in de 2e helft de sub wat vuiler mag klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
mekkieboek schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 21:29:
[...]

Die band ken ik (nog) niet, zal ik eens induiken. Ik vind het iets Mogwai-achtig hebben. Volgens mij is daar best meer (en dan met name langer) van te maken.
Mogwai en EitS klinken redelijk hetzelfde, dus het kan wel kloppen dat je dat erin hoort :+
Misschien dat ik'm nog wel een keer uitwerk tot een wat langer nummer. Ik denk inderdaad dat er nog wel rek in zit :) Maar voor nu wil ik vooral bezig blijven en voorkomen dat ik vastloop en geen zin meer heb. Het feit dat ik een kleine drie uur hiermee bezig ben geweest is de laatste tijd vrij uniek :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 21:16:
[...]

Mix is goed hoor. Sublaag zit ook wel goed.
Nummer zelf klinkt een tikkie digitaal mja da's mijn smaak denk ik.
Wat bedoel je hier precies mee? Dat bijvoorbeeld de strings niet realistisch klinken?
Hier zal ik eens naar kijken :)
mekkieboek schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 21:29:
@ 4WardNL Klinkt wel aardig, ik heb het idee dat in de 2e helft de sub wat vuiler mag klinken.
Thanks! Nu je het zegt, het klinkt inderdaad beter wanneer die iets vuiler is! Is inmiddels aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
Whop, iets heel anders dan de meesten hier. Ik ben ontzettend veel bezig met muziek, maar stiekem ontzettend weinig met muziek maken. Ik lees erover, ben actief op een aantal fora enz... Maar op de één of andere manier weet ik het daadwerkelijk maken van muziek altijd te ontwijken. Niet handig natuurlijk :+
Maar vanavond had ik ineens wat ideetjes en is het daadwerkelijk gelukt om iets te maken dat langer is dan acht maten, en waar ik ook nog redelijk tevreden mee ben. Ik wilde kijken of de vibe van bands als Explosions in the Sky een beetje kon jatten. En dat is volgens mij 1:57 lang best redelijk gelukt :)

[audio]
Klinkt goed! Heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik Explosions in the Sky eens op ging zoeken, want van dit soort muziek wil ik meer horen! :D
Het enige wat me opviel was dat de drum (die o.a. op 0:26) wat leeg/oppervlakkig klinkt. Hij mist iets naar mijn mening, maar ik weet niet precies wat.

[ Voor 7% gewijzigd door 4WardNL op 09-03-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:09
Ik ben sinds een tijdje bezig met Pro Tools 10 HD voornamelijk voor band muziek en Zang covers! Ik zou graag wat tips over mijn mix voor stem willen hebben maar weet niet of het gewaardeerd word als ik een linkje post ? kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:04

2mb

Zeker, post gerust. We doen hier aan eerlijk commentaar dus als het niets is dan hoor je het wel ;)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
4WardNL schreef op zondag 09 maart 2014 @ 13:02:
[...]

Klinkt goed! Heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik Explosions in the Sky eens op ging zoeken, want van dit soort muziek wil ik meer horen! :D
Het enige wat me opviel was dat de drum (die o.a. op 0:26) wat leeg/oppervlakkig klinkt. Hij mist iets naar mijn mening, maar ik weet niet precies wat.
Haha, leuk dat er hier ook mensen zitten die dit stijltje kunnen waarderen :)
De drums komen stiekem uit een Dubstep samplepack en zijn flink in vorm geEQ't/compresst/reverbt. Dus die zijn niet helemaal wat ze zouden kunnen zijn. Maar daar ben ik ook gewoon erg slecht in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:12

[audio]
Woow! Dit is totaal niet iets wat ik snel zou luistere, maar echt supertof! Vind de drums ook heel gruwelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Mooi hoor Wormaap, heb je die gitaren ingespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
:7 Dennis585 - Get Down [Vlaaing Peerd remix] :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

Lol _O-, daar heb je nog best iets aardigs van weten te maken!

Wat remixen betreft trouwens, hoe staat het met een nieuwe foute remix competitie?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
2mb schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:58:
Mooi hoor Wormaap, heb je die gitaren ingespeeld?
Yes. Een gitaar, een DI en Amplitube 3 :) Gitaren snap ik ten minste, synths zijn zo moeilijk :+

Peerd, vet! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 09-03-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
2mb schreef op zondag 09 maart 2014 @ 16:48:
Zeker, post gerust. We doen hier aan eerlijk commentaar dus als het niets is dan hoor je het wel ;)
Super chill! Het is een covertje waar ik dan zegmaar gewoon de instrumentals van nak en dan eroverheen zing, maar gezien ik ook bezig ben met gehele producties is het handig om elk aspect helemaal goed te krijgen. Maar dacht zolang het niet wordt gezien als schamteloze reclame of iets. Maar ben benieuwd wat ik beter kan doen om voor stem mixes enzo dat is dus nu de focus zowel clean als screams. Elke tip is welkom, eerste wat ik hier vergeten was is een De-esser maar vind die altijd tricky omdat ik bang ben dat het helderheid weghaalt. Anyhoe alle hulp wordt gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Goede energie, Jasper! Er zijn een hoop mensen die dat niet kunnen tegen een popfilter en een mic :)
Mixtechnisch commentaar ga ik me op het moment niet aan wagen, na een dag behangen ben ik te brak 8)7 Wel viel me op dat in de 'Everything you say to meeeee' en vergelijkbare stukken de laatste uithaal niet altijd helemaal zuiver is. Scheelt niet veel, en je trekt volgens mij naar de juiste noot toe. En in het tweede couplet is je uitspraak bij 'to disappear' niet helemaal lekker naar mijn idee. Klinkt ineens als een Nederlander, terwijl je dat in de rest van de track juist helemaal prima doet :)
* Wormaap zingt ook. Dat betekent niet dat ik het beter claim te kunnen, maar wel dat ik op details let :+ Dit soort schreeuwen kan ik helemaal niet, bijvoorbeeld. Bij mij is het of clean, of totaal metal scream/grunt wat ik dan weer jaren gedaan heb in een band :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

Erikie

www.erikie.nl

Ik wou ff delen dat ik , vind ik zelf, een hele dikke vst synth heb gevonden. ( u-ha diva ). Niet dat m'n macbook het trekt, moest continue freezen in ableton. ( track is puur een test, niks muzikaals aan dus )

[Soundcloud: http://soundcloud.com/erik-de-boer/uha]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Wormaap schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:51:
Goede energie, Jasper! Er zijn een hoop mensen die dat niet kunnen tegen een popfilter en een mic :)
Mixtechnisch commentaar ga ik me op het moment niet aan wagen, na een dag behangen ben ik te brak 8)7 Wel viel me op dat in de 'Everything you say to meeeee' en vergelijkbare stukken de laatste uithaal niet altijd helemaal zuiver is. Scheelt niet veel, en je trekt volgens mij naar de juiste noot toe. En in het tweede couplet is je uitspraak bij 'to disappear' niet helemaal lekker naar mijn idee. Klinkt ineens als een Nederlander, terwijl je dat in de rest van de track juist helemaal prima doet :)
* Wormaap zingt ook. Dat betekent niet dat ik het beter claim te kunnen, maar wel dat ik op details let :+ Dit soort schreeuwen kan ik helemaal niet, bijvoorbeeld. Bij mij is het of clean, of totaal metal scream/grunt wat ik dan weer jaren gedaan heb in een band :X
Thx man :) Alle tips zijn welkom zo ook op zang niveau (stiekem nog meer omdat daar mijn echte passie ligt ofcourse :D). De Laatste uithalen hangen er inderdaad een beetje tegenaan dat komt ook door de kraak die ik eroverheen gooi, dat maakt het moeilijker te controleren, ik moet ook bekennen dat ik er nog erg mee aan het experimenteren ben! Het is best zwaar en kan zeker nog beter!

Ik heb ook een nieuwe van LP op mijn channel daar moet ik het vaker doen maar is het misschien al iets beter, al moet ik zeggen dat het wel ruw mag klinken hoor dus ook niet helemaal perfect.

Uitspraak let ik eigenlijk nooit zo op ik neem het eigenlijk altijd aan dat het wel klopt maar nu je het zegt is de pear wel een beetje erg PEER :P dus idd! Bedankt voor je feedback !! Ik ga er zeker aan werken denk dat ik binnenkort er weer eentje ga proberen.

Ik moet zeggen dat het soms best lastig is om subjectief naar de opnames te luisteren omdat ik het zelf ook zing. Ik luister heel erg naar wat ik mooi vind klinken maar of dat allemaal ook goed is mixtechnisch en soms zelfs zangtechnisch is soms een beetje de vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een goeie zangtechniek, microfoon en pre-amp kun je het moeten gebruiken van een de-esser zoveel mogelijk vermijden. Voor jouw valt dat volgens mij ook wel mee zo te horen.
En de helderheid kun je met (goeie) EQ ook wel wat verbeteren.
Het echte zingen en een goede uitspraak is wat dat betreft veel belangrijker en dat is iets wat je moet oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op zondag 09 maart 2014 @ 21:43:

[audio]
Banger waardig , kun je me FF een download link geven , dan zet ik em op mijn YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op zondag 09 maart 2014 @ 21:43:

[audio]
Hehe well done. Aan de andere kant, een drol met een strik is nog steeds een drol :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Erikie schreef op maandag 10 maart 2014 @ 00:33:
Ik wou ff delen dat ik , vind ik zelf, een hele dikke vst synth heb gevonden. ( u-ha diva ). Niet dat m'n macbook het trekt, moest continue freezen in ableton. ( track is puur een test, niks muzikaals aan dus )

[audio]
Soundwise houd ik ook van Diva. Maar deze plugin synth is volgens mij beetje brak geprogrammeerd (lettende op resource verbruik).

Ik heb een dikke 3.4ghz i7 met 16gb Ram... maar Diva is af en toe toch echt te zwaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

Erikie

www.erikie.nl

Ik denk dat hij juist enorm goed is geprogrammeerd door daadwerkelijk de electronische circuits te simuleren van synth modules. ( tenminste, dat wat ons verteld wordt ) . Wat je kunt doen is dus je synth op draft zetten, en freezen (ableton) zodra je er tevreden mee bent.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind Diva nog steeds niks. Ook dat korte stukkie krijg ik weer de kriebels van dat het zo nep klinkt.
Dat het technisch knap is zal ik niet ontkennen maar ik hoor het er niet aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 05:28:
[...]

Banger waardig , kun je me FF een download link geven , dan zet ik em op mijn YouTube.
Bescheiden enthousiasme dennis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 01:45:
Met een goeie zangtechniek, microfoon en pre-amp kun je het moeten gebruiken van een de-esser zoveel mogelijk vermijden. Voor jouw valt dat volgens mij ook wel mee zo te horen.
En de helderheid kun je met (goeie) EQ ook wel wat verbeteren.
Het echte zingen en een goede uitspraak is wat dat betreft veel belangrijker en dat is iets wat je moet oefenen.
Uiteraard er zijn altijd maar een bepaald aantal dingen die helpen, echter hoor je wel vaak dat veel nummers zoveel auto tune krijgen e.d. dat het moeilijk te horen is of iemand nou goed is of niet. Zelf vind ik het belangrijk dat de basis al in orde is, maar vanuit daar heb ik nog bijna geen ervaring met mixen van zang. Enige wat ik nu doe is Rvox compressor Fabfilter-Q eq met een kleine dip bij 1000hz en rond 2000 en kleine +DB. Verder een plate reverb van Rverb. Zijn er dingen die mensen doen om zo goed mogelijk de helderheid van een stem te krijgen of juist laagte of weet ik veel :P !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 05:28:
[...]

Ik zal 'm vanavond of morgenavond naar je uploaden.

Als je de sounds ook nog wilt hebben moet je even laten weten welke DAW je gebruikt en of dat Mac of PC is. Dan doe ik die er die voor je bij in een samplepack.

Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk te laten horen wat je er nog mee kan om over een minuut of 4 variatie aan te brengen, van vrij simpele toevoegingen als hi-hats tot wat complexere dingen als sidechain-getriggerde LFO's die filters aansturen.

Mocht je specifiek van iets willen weten hoe het gemaakt is weet je me te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:53:
[...]

Ik zal 'm vanavond of morgenavond naar je uploaden.

Als je de sounds ook nog wilt hebben moet je even laten weten welke DAW je gebruikt en of dat Mac of PC is. Dan doe ik die er die voor je bij in een samplepack.

Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk te laten horen wat je er nog mee kan om over een minuut of 4 variatie aan te brengen, van vrij simpele toevoegingen als hi-hats tot wat complexere dingen als sidechain-getriggerde LFO's die filters aansturen.

Mocht je specifiek van iets willen weten hoe het gemaakt is weet je me te vinden.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper 99 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:51:
Uiteraard er zijn altijd maar een bepaald aantal dingen die helpen, echter hoor je wel vaak dat veel nummers zoveel auto tune krijgen e.d. dat het moeilijk te horen is of iemand nou goed is of niet. Zelf vind ik het belangrijk dat de basis al in orde is, maar vanuit daar heb ik nog bijna geen ervaring met mixen van zang. Enige wat ik nu doe is Rvox compressor Fabfilter-Q eq met een kleine dip bij 1000hz en rond 2000 en kleine +DB. Verder een plate reverb van Rverb. Zijn er dingen die mensen doen om zo goed mogelijk de helderheid van een stem te krijgen of juist laagte of weet ik veel :P !
Compressor bij zang komt vaak niet zo nauw kijken. Zolang die maar zo transparant mogelijk is of zo kleurt dat het de stem niet in de weg zit zeg maar. Idem voor EQ's. Maar galm is wel belangrijk voor zang want bijv een plate smeert nogal in het midden en daar krijg je wel een voller midden van maar het gaat ietsje ten koste van de helderheid. Wat dat betreft kan je toch beter een traditionele galm gebruiken met evt nog een EQ optie zodat je frequenties die de galm in de weg zitten kan verminderen. En het is vaak ook de truc om hem zo subtiel mogelijk in te zetten zodat je hem wel hoort maar dat hij niet opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Even terugkomend op het monitoren verhaal:

Momenteel staat mijn Maschine en Traktor S2 te koop op marktplaats.
Ik begin echter nu al twijfels te voelen over de Maschine. Grote kans dat ik hem toch nog even zelf hou :)

Ben nu sterk aan het overwegen om mijn Syrincs monitor set toch te behouden. (kan er simpelweg geen afstand van doen. Ben na een jaar of 10 echt té gehecht aan dit beestje.)

Ipv daarvan: Set behouden en toch voor de Alesis Montor One mk2 gaan (actives). Dit met name omdat ze nog maar 315 euro kosten momenteel (voor de hele set).

Als ik meer punch wil, of gewoon lekker muziek wil luisteren, dan grijp ik terug naar de syrincs. En bij het produceren gewoon de Monitor One mk2.

Had vroeger een Vestax PCV-275 tussen audio interface en speakers zitten. Vestax inmiddels defect. Wat is wijsheid? Gewoon een niet al te duur studio mixertje er tussen zetten? Zou bv willen azen op een tweedehands Allen & Heath ZED-10.

In hoeverre zijn mengpanelen neutraal qua sound? M.a.w. in hoeverre tasten ze het klankbeeld van een monitor speaker aan?

[ Voor 9% gewijzigd door Dacide op 10-03-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dacide schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:59:
Even terugkomend op het monitoren verhaal:
Ik was ook gehecht aan mijn hi-fi set, hij klonk geweldig.
Toch de overstap naar monitoren gemaakt en geen seconde spijt ervan gehad. Het eerste moment dat je een goede track opzet hoor je ineens zoveel meer waardoor je binnen de seconde verkocht bent.

"lekker muziek luisteren" ga je echt doen op je monitoren, geloof me maar. Die 2.1 set is binnen de kortste keren de tent uit.

Het is wel een feit dat je moet wennen aan het monitor-geluid, maar als je dat eenmaal kent wil je nooit meer anders.
Dacide schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:59:
In hoeverre zijn mengpanelen neutraal qua sound? M.a.w. in hoeverre tasten ze het klankbeeld van een monitor speaker aan?
Hoe beter je paneel, hoe minder ze het geluid aantasten natuurlijk, maar over het algemeen zijn die verschillen te verwaarlozen. Je zal het in ieder geval niet gaan horen. Wat wel een bijkomend probleem kan zijn is ruis- en/of bromgeluiden.

[ Voor 10% gewijzigd door kaos001 op 10-03-2014 16:20 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
kaos- schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:15:
[...]

Ik was ook gehecht aan mijn hi-fi set, hij klonk geweldig.
Toch de overstap naar monitoren gemaakt en geen seconde spijt ervan gehad. Het eerste moment dat je een goede track opzet hoor je ineens zoveel meer waardoor je binnen de seconde verkocht bent.

"lekker muziek luisteren" ga je echt doen op je monitoren, geloof me maar. Die 2.1 set is binnen de kortste keren de tent uit.

Het is wel een feit dat je moet wennen aan het monitor-geluid, maar als je dat eenmaal kent wil je nooit meer anders.
Nou het syrincs setje is al een semi-pro monitor set. Is echter net iets te veel gekleurd (en ivm de sub, een moeilijk teplaatsen bas/laag).

Wil daarom overstappen op een 2.0 set (nearfield). Ergens heb ik het voorgevoel prima uit de voeten te kunnen met de Alesis. En dan kan ik mijn syrincs als luistersetje gebruiken (of voor feestjes... 111db spl max).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:37:
[...]

Compressor bij zang komt vaak niet zo nauw kijken. Zolang die maar zo transparant mogelijk is of zo kleurt dat het de stem niet in de weg zit zeg maar. Idem voor EQ's. Maar galm is wel belangrijk voor zang want bijv een plate smeert nogal in het midden en daar krijg je wel een voller midden van maar het gaat ietsje ten koste van de helderheid. Wat dat betreft kan je toch beter een traditionele galm gebruiken met evt nog een EQ optie zodat je frequenties die de galm in de weg zitten kan verminderen. En het is vaak ook de truc om hem zo subtiel mogelijk in te zetten zodat je hem wel hoort maar dat hij niet opvalt.
Wat versta jij precies onder traditionele galm? :) ik dacht dat plate namelijk wel redelijk standaard was maar ik heb er ook niet echt veel verstand van! Compressor is vooral om de levels wat gelijker te maken toch, wat redelijk belangrijk is om uberhaupt boven de instrumental e.d. te komen. EQ leek mij voornamelijk voor klein beetje helderheid en wat troep weg filteren (onder 150hz en boven bepaalde hz ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Wouter is zo oude school dat ie veertjes reverb bedoelt. Plate is zoooo jaren '80!

Vanavond lekker even genieten van Bonobo hier in Appingedam, maar's kijken of ik tricks van de lounge master kan oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee man!
Geen veertjes, platen of ander ouwe troep.
Gewoon egte reverb ala lexicon of convolutie als je daar helemaal gelukkig van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Speaker test:

Zojuist eens het bestand op deze site afgespeeld: http://www.audiocheck.net/audiotests_frequencychecklow.php

De toon bij 30h hoor/voel ik nog behoorlijk goed moet ik zeggen.\

De specs van mijn set: Frequency response (-10 dB): 39 Hz - 24 kHz, Frequency response (-3 dB): 45 Hz - 19 kHz.

Wat moet ik hieruit concluderen? Mijn setje begint namelijk (specs) pas bij 39hz (-10db) en 45hz (-3 db). Toch hoor/voel ik het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Elke speaker kan 30Hz weergeven. De vraag is alleen hoe hard. Als je 39Hz op -10dB weergeeft, dan kan het prima zijn dat je 30Hz op bv. -25dB te horen krijgt. Het is niet zo dat je set ineens weigert te spelen onder de 39Hz, het wordt alleen steeds zachter.
Daarnaast zit je hier flink in het gebied waar staande golven in je ruimte een rol gaan spelen. Als een staande golf zichzelf flink versterkt op je luisterplek, kun je ineens frequenties horen die anders een stuk zachter zouden zijn. Dus wat kun je hieruit concluderen? Niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Helder reactie. Dank.

Ik was zelf van mening dat een speaker simpelweg bepaalde tonen niet KAN weergeven vanwege materiaalspecifieke eigenschappen ofzo. Maar dat kan dus wel gewoon. Het is dus enkel dat deze tonen zeer zwak worden afgespeeld t.o.v. het overige (hogere) bereik.

Maar dan zou elke cheap ass speaker fabrikant toch een freq. bereik van 20-20.000hz op de verpakking zetten? (terwijl ze vaak heel eerlijk zijn dat ze pas bij 45 of 50 hz beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
In principe kan elke speakerfabrikant dat doen. Maar 20Hz bij -80dB is voor naar alle gangbare maatstaven natuurlijk onhoorbaar. Vaak wordt er bereik bij -10dB in de specs gezet. Wat serieuzere fabrikanten gebruiken meestal -3dB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ah ok. Het -10db bereik is dus feitelijk al een beetje een soort 'marketing term'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Jasper 99 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:51:
[...]

Verschillende reverbs geven natuurlijk een verschillend effect. Een warme plate en een schelle cathedral gaan natuurlijk niet op dezelfde plek geschikt zijn.
Compressors kun je alle kanten mee uit. Subtiel een beetje drukken of volledig aan gort meppen, ook daar gaat het net om wat het nummer vraagt. Zo'n Linkin Park track vraagt naar mijn idee wel om wat agressievere compressie dan een smooth jazz song.
Voor wat extra helderheid kun je een (eventueel multiband) saturator gebruiken. Eigenlijk dus gewoon een heel klein beetje distortion toevoegen. Het verschil met een equalizer is dat je met een saturator daadwerkelijk boventonen die er niet zijn toevoegt. Met een EQ maak je wat er al zit alleen harder of zachter. Ook met de EQ kun je best flink experimenteren. Ben niet bang om gewoon eens te proberen wat een 4dB (of meer :P) high shelf vanaf 2000Hz doet. Pro-Q heeft gewoon een high shelf erin zitten :) Ook een cutje ergens in het ~150Hz-gebied laat je vocal meteen helderder klinken. 'Warm' en 'modderig' zijn daar vaak twee zijden van dezelfde medaille :)
Dacide schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:42:
Ah ok. Het -10db bereik is dus feitelijk al een beetje een soort 'marketing term'. :)
Soortvan. -10dB klinkt nog prima, maar is natuurlijk niet meer echt accuraat te noemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Wormaap op 10-03-2014 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Daarom ben ik van mening dat luisteren in een zaak kut is en je gewoon eentje moet nemen met een goeie response graph ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
apNia schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:58:
Daarom ben ik van mening dat luisteren in een zaak kut is en je gewoon eentje moet nemen met een goeie response graph ;)
Grappig. Om precies dezelfde reden heb ik juist precies de tegenovergestelde mening :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

PromoX schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:08:
Wat remixen betreft trouwens, hoe staat het met een nieuwe foute remix competitie?
Update gewenst!

Als peerd en kaos geen tijd hebben wil ik wel wat samenstellen.

Wat ook een leuke insteek is: een fout nummer compleet anders maken. Leon Bolier heeft iets dergelijks gedaan, kijk maar of je het herkent:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/leonbolier/martin-garrix-animals-piano]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

2mb schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:40:
[...]

Wat ook een leuke insteek is: een fout nummer compleet anders maken. Leon Bolier heeft iets dergelijks gedaan
Heeft peerd dat vandaag niet al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doe je als je meerdere sporen krijgt om te mixen en op een spoor zitten dingen dubbel wat op een ander spoor ook al zit? (Percussie en vocals terwijl je die vocals al hebt los)

Oplossing zet beide sporen in tegenfase en wat je dan nog overhoud klinkt een beetje brak maar nog goed genoeg om in een mix te pleuren. Mute de brakke stukken als het teveel opvalt.
Toch handig als je vals kan spelen, scheelt iig weer over en weer gestuur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Komt Roland met digitale 808, 909, 101 en 303 sounds, komt Akai ineens met een analoge versie. Ik ben érg benieuwd! :)

En ook nog een nieuwe MPKmini. Mét pitchbend en modulation in een klein joystickje. Dat is het enige dat ik aan mijn mini mis! :X

Meer speelgoed :)

[ Voor 61% gewijzigd door Wormaap op 10-03-2014 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Toen ik nog muziek maakte op mijn zolderkamertje had ik een bepaalde frequentiegebied op mijn KRK rockit V8's waar mijn deurklink ging resoneren ... of het lepeltje in een leeg glas thee dat op het plakje stond waar ook de boxen op stonden ... of een gebruikt mes dat daar lag ... en soms deed ik drie stappen achteruit en klok mijn mix perfect ... of soms hoorde ik iets resoneren maar wist ik niet of het uit mijn kamer kwam of in de muziek zat.

Conclusie: de reflecties van je luisterruimte zijn heel erg belangrijk. Daarom dat een goede kwaliteit passive koptelefoon (brede schelpen die het geluid van buiten of de belangrijkste frequenties dempen) vaak nog altijd een stuk "puurder" klinkt dan om het even welke monitors of boxen.

Er is alleen een uitzondering en dat zijn alle lage frequenties ... die hoor je niet alleen met je oren maar ook met andere delen van je lichaam. (en je kunt het ook voelen soms als de frequenties laag en hard genoeg zijn).

Waar je vooral mee mixt hangt dus vooral af van wat je luisteraars gebruiken om naar je muziek te luisteren. Als 90% je muziek op mp3 speler met oortjes beluisteren dan volstaat een goede koptelefoon.

Speelt iemand je nummer dan op een installatie met subwoofer af dan kan de bass verschrikkelijk onzuiver of overstuur klinken ... immers op je koptelefoon hoorde je die "distortion" niet want de bas op je koptelefoon komt te zwak binnen ... daar heb je immers je hele lichaam voor nodig en het oppervlakte van het vlies in je koptelefoon is ook niet groot en krachtig genoeg voor genoeg db op de bass frequenties.

Ik zou zeggen dat je met:

- Goede volledige actieve monitor (meerdere apparte amplifiers voor laag en hoog)
- Goede passieve koptelefoon (moet al het achtergrond geluid volledig dempen .. wat bijna onmogelijk is ... dan in ieder geval de belangrijkste frequenties waar het oor gevoelig voor is)
- Een standaard autoradio zonder subwoofer (en dan op de snelweg gaan rijden en alle bass word totaal onhoorbaar door het achtergrond geluid)
- Een standaard creative achtige speaker set, meeste computer gebruikers en soundcloud luisteraars hebben deze
- Standaard mp3 speler met oortjes, luister naar het verschil in bass tussen oortjes en je passieve koptelefoon.

Als je tijdens het mixen naar het verschil luistert op al deze verschillende afspeel apparaten dan zul je al snel ervaring gaan krijgen welke frequencies het geluid op deze apparaten het meeste hoorbaar beinvloeden.

En dan nog een paar mix tips (maar ik ben geen expert).

Het belangrijkste aan mixen is het volume afstellen van alle kanalen. Hoe meer kanalen je hebt hoe beter je kunt mixen. Gooi dus niet 4 leads of al je drums in één kanaal! Nee ... elk instrument appart ... en je snare, hihats, bass drum ... allemaal apart kanaal.

Maak sub kanalen! Dan kun je met een slider al je drums naar beneden halen maar toch nog individueel elke onderdeel van de drums of en neer mixen.

Het mixen van kanalen is veel belangrijker dan EQ. Omdat je het beste frequenties zachter of harder kunt maken door het vollume van juist die instrumenten die werken op die frequenties kunt aanpassen.

Dit is echter meer van toepassing op akoestische instrumenten ... en alleen op akoestische instrumenten die in je VST's zitten. Jij kunt nooit beter life instrumenten opnemen dan de professionals van de grote sample VST's appart elk instrument hebben opgenomen.

Met samplebase VST's heb je dus al een heel zuiver signaal per instrument.

Voorbeeld ... als ik een Stylus RMX drum neem + een piano uit Omnisphere + upright bass uit Trilian + Rhode MrKay II

Dan hoef ik praktisch niks te mixen ... alleen de hoeveelheid wet reverb op elke instrument aanpassen ... hoe meer wet reverb op elke instrument hoe verder het van de luisteraar verwijdert word. Zo creëer je de illusie van ruimte in je muziek en dat klinkt voor akoestische muziek "echter"

Voor electronische muziek (ik bedoel alles met synthesizers, bron van geluid zijn oscillators en niet echte snaren) gaat dit minder op, elektronische muziek mixen is veel moeilijker want men verwacht vaak dat alles maximale loudness vertoont ... en dat je toch kunt focussen om de aparte instrumenten (het klinkt transparant) ... iets dat volledig in tegenstelling is met elkaar. Vul je je volledige volume range met golven dan klinkt alles als een brij ... wil je instrumenten apart hoorbaar maken heb je leegte en ruimte voor nodig maar dan klinkt het altijd zachter.

En nog een laatste EQ tip. EQ op elektronische muziek zoals house, dance, trance is nodig ... hoe voller je muziek hoe meer EQ nodig is. Met akoestische muziek heb je het alleen nodig als je veel instrumenten hebt die teveel in elkaars bereik zitten, anders kun je alles met het volume van je kanalen doen.

EQ tip nummer 1 --> Frequenties DEMPEN heeft bijna altijd een voorkeur op BOOSTEN.
Stel je wilt lead A harder hebben op 800 Hz, in plaats van op het lead A kanaal een EQ te zetten met een boost op 800 hz.

In plaats daarvan demp je al je ander instrumenten een piep klein beetje op 800 hz.

Dit zijn in ieder geval dingen die ik door de jaren zelf heb gemerkt ... het beste is om theorie en ervaring hand in hand te gebruiken en alles wat theorie is uit te testen zodat je het verschil kunt horen ... maar vergeet niet naar het verschil te luisteren op genoeg verschillende afspeel apparatuur.

Zullen wel mensen met meer ervaring me hier verbeteren .. maar zo probeer ik het meestal te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Oh en nog een tip ... er is een VST die testone heet en die ongelooflijk lachen is om mee te spelen als je een stevige sufwoofer hebt.

MDA Test Tone --> http://mda.smartelectronix.com/effects.htm

Da's de eenvoudigste "Signal generator" die ik ken.

Het allerleukste is een grote krachtige subwoofer omgekeerd in de hoek van je kamer neer te zetten zodat het grote "vlies" plat op de vloer ligt .. en die "luchtpijp" tegen een muur aan zit.

En dan beginnen met 80 db op 200 Hz via de test tone vst ... en dan langzaam frequentie omlaag draaien en db omhoog en dan naar de onderste verdieping van je studenten huis lopen en je oor tegen een deur aan duwen om te kijken wat je kunt horen.

Als je genoeg vermogen in je sufwoofer hebt .. en afhankelijk van het gebouw en het geluk de juist frequenties te vinden kun je nog hilarisch dingen later resoneren.

Ik bedoel in principe kun je de kamer eronder perfect als klankkast gebruiken. Als het allemaal hout is en de vloer niet te dik gaat dat allemaal prima. Kwestie van ofwel een frequentie te vinden die het materiaal het beste door laat ... of de grondfrequenties van materiaal te vinden tot iets begint mee te resoneren.

En resoneren is uiteraard wat je wilt want dan is veel lastiger om te horen waar het geluid van dan komt ... ideaal is natuurlijk dat je iets laat resoneren BINNEN je kamer dat de trilling doorgeeft aan iets buiten je kamer dat dan geluid begint te maken die de kamer daarnaast als klankkast gebruikt. Dan irriteer je mensen mateloos en een ander krijgt er de schuld van!

Lage tonen planten zich beter en verder voor in vaste materie dan hoge tonen. Hoge tonen gaan er makkelijker doorheen .. en je oor is gevoeliger voor hoge tonen. Maar speel je een kei harde hoge toon af dan weet iedereen meteen waar het geluid vandaan komt.

Door een sufwoofer op de juiste manier in je kamer te plaatsten kun je het geluid luider laten klinken uit iemands anders kamer dan in je eigen kamer. Dat schept natuurlijk mogelijkheden zo vlak voor 1 april.

Ken je die ouderwetse warmwater installaties die via buizen warm water in radiotors pompen die meestal onder ramen te vinden zijn?

Je kunt de grondfrequentie van die dingen vinden voor ze aan te raken en te zien of welk frequentie je de trillingen het beste voelt. Als je dit ook nog eens opneemt met een goede microfoon (Zoom H4n is hier echt perfect voor) dan kun je de test nog beter analyseren. Al het geluid wat terugweerkaatst in je micrfoon is natuurlijk verloren energie ... tenzij je net die grondfrequentie kunt raken want dan begint het dus mee te zingen en kan je geluid zelfs harder worden! (op bepaald frequenties)

Daarna zijn er legio tooltje om een goede frequentie analyze op je opname te doen om zo perfect de fine tuning te kunnen vinden. Stel dat iets begint te resoneren op 60hz ... wat er uit je woofer komt is al niet meer perfect 60hz want zodra het uit je woofer komt zal de akoestiek van de kamer het signaal vervuilen. De kunst is dus om de akoestiek te misbruiken zodat je zoveel mogelijk energie kunt overhouden in exact die frequentie waarom iets begint te resoneren ... ook wel gewoon vibreren genoemd.
Je kunt dit fine tunen in je DAW door wat extra filters op het mdt test tone te stoppen.

De frequentie analyse van de opname van wat er aan het resoneren was zou je precies moeten zien welke storende frequenties je moet boosten of dempen om een zo hard en zuiver mogelijk signaal over te houden dat je volledig kunt overdragen aan een bepaald materiaal.

Als je die eenmaal gevonden hebt is het de kunst om je subwoofer om zo'n manier neer te zetten dan zoveel mogelijk energie in je eigen radiator verdwijnt ... doe je goed dan hoort elke student in het hele gebouw nu geluid uit hun radiator komen.

Je kunt ook nog wat ritme in je signal stoppen ... mensen zijn veel gevoeliger voor geluid waar een patroon in zit. Een constante toon is een geluid wat je niet in de natuur tegen komt. Maar een seconde een zware brom ... elke 32 seconde en elke 13 seconde ... da's al genoeg patroon om mensen knettergek te maken zonder dat ze weten of dit iets natuurlijks is of dat iemand hun voor de gek aan het houden is.

Er zijn waarschijnlijk nog zat andere materialen die meer geluid kunt vervoeren. Lege waterbuizen doen het uiteraard een stuk beter dan die gevuld met water zijn. Airconditioning systemen zijn helemaal de bom.

Als je lang genoeg opname maakt van hoe een airconditioning klinkt op je werkt kan kun met deze opname als carrier gaan experimenteren tot je de perfecte modulator hebt gevonden om in het signaal te stoppen.

Vervolgens hijgen alle airco eindpunten dat je baas een eikel is .....
Werkt uiteraard het beste in amerikaanse films waar al die geheime agenten door die blikken tunnels kruimpen en helaas iets minder op een doodnormaal Nederlands kantoor met electrische airco zonder tunnels ....

maar toch ... wie een sterk genoeg subwoofer heeft .. testen en video posten! _/-\o_ _/-\o_

1 april is binnen een paar weken! :P

[ Voor 47% gewijzigd door Kain_niaK op 11-03-2014 01:58 ]

Pagina: 1 ... 80 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.