Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.227 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Heren vroagje. Voorop mijn Focusrite zit een soort XLR achtige ingang voor mics waar ook een 1/4inch jack in kan. Nou wou ik m'n Minibrute er gisteren uithalen en kreeg de plug er maar niet uit. Na en stevig rukken aan m'n stekkertje schoot hij er uit. Maar is dat normaal? Nieuwheids issue? Of moeten daar geen 1/4inch jacks in? Ben ik te budget gegaan met de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Nee dat is "normaal" bij Focusrite, dat had ik namelijk de eerste keer ook. Naarmate je de ingang meer gaat gebruiken wordt het soepeler :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 18:19
millman schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 01:28:
Ik las wat discussie en tips betreffende een goed stel speakers. Ik heb zelf al een aantal speakers gehad, waaronder KRK's (rp6 en rp8) en heb ook al de Adams A7 mogen proberen, maar uiteindelijk mijn heil gevonden in de MK2 HR624's van Mackie. Voor de kleinere studio zeer geschikt, genoeg punch om niet saai te zijn, een gebalanceerd hoog en het stereobeeld komt goed overeen. Zeker een setje die je moet beluisteren als je voor een setje gaat van 800-1000 euro. Voor de grotere studio kan je de HR824 kijken, maar die had mij wat teveel bass voor mijn ruimte.
wij hebben de HR824s in de studio staan, zeer tevreden mee, al moest ik wel flink wennen aan het afmixen in vergelijking met de Yamaha's die we ervoor hadden. Omdat de Yamaha's een heel erg bright end en beheerste bas hadden probeerde ik dat ook zo te krijgen op de Mackies

Verstandig om niet te groot te gaan bij een kleine ruimte, die bas kan vaak ook nergens heen dan. Als je veel dance maakt raad ik nog wel aan om afentoe te A/B-en op huge speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

kaos- schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:15:
Naarmate je de ingang meer gaat gebruiken wordt het soepeler :)
Dat klinkt mij en de baby van de buren bekend in de oren, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:47:
[...]

Dat klinkt mij en de baby van de buren bekend in de oren, thanks!
:D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
vlaaing peerd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:47:
[...]

wij hebben de HR824s in de studio staan, zeer tevreden mee, al moest ik wel flink wennen aan het afmixen
Peerd, in welke regio ligt die studio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 13:16

EMP

Krulloos!

Beginnersvraag! Ik heb jaren (klassiek) piano gespeeld, later veel in bandjes, en momenteel pingel ik af en toe voor mijzelf wat op de (akoestische) piano. Ik ben vrij muzikaal en vind het leuk om meerdere dingen te bespelen. Het lijkt mij erg leuk om dat allemaal samen te kunnen laten komen om (zelf) wat muziek te maken.

Nu ben ik een kamer aan het inrichten als hobbykamer, en heb daar een computer en mijn (digitale) muziekapparatuur in staan. Het is allemaal echter nog losstaand. Ik zou graag wat pointers willen hebben hoe ik dit (voor een klein budget) zou kunnen koppelen, en wat ik allemaal nog nodig heb om dat mogelijk te maken.

De apparatuur die ik heb staan:

- PC (Core2Quad 9400 / 6GB ram / Win7*) met M-Audio Revolution 7.1 geluidskaart
- Roland E-09 keyboard
- Casio Privia PX-110 digitale piano
- Roland TD-6KX electronisch drumstel
- Samson TM300 Powered mengpaneel (2x150W rms, 6 kanaals) en twee speakers (Peavy Eurosys 3)

Er is nog niets gekoppeld, ik weet dat ze allemaal een midi-interface hebben, maar mijn computer geloof ik niet. dx.com heeft goedkope midi-to-usb converters. Als ik onderstaand plaatje geloof hoef ik er daar maar één van te hebben, en sluit ik de rest 'door' aan?
Afbeeldingslocatie: http://www.indiana.edu/~emusic/etext/MIDI/MIDI_images/MIDI1.GIF

En verder, qua software zijn er wel wat gratis paketten te krijgen... maar waarmee zou ik dan het beste kunnen beginnen? Mijn kennis rijkt tot simpelweg audio opnemen met audacity, maar er moeten (zeker i.c.m. midi) toch handigere manieren zijn?

Alle tips worden op prijs gesteld :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:30
Qua software zou ik REAPER eens checken. Die is spotgoedkoop (en de demo verloopt nieteens), maar heeft wel alles dat een DAW nodig heeft. Er zijn natuurlijk ook tal van minder legale alternatieven, maar daar ben ik zelf niet zo voor :)
Qua MIDI moet het goedkomen op de manier die je laat zien.

[ Voor 18% gewijzigd door Wormaap op 04-03-2014 11:54 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EMP schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:44:
Er is nog niets gekoppeld, ik weet dat ze allemaal een midi-interface hebben, maar mijn computer geloof ik niet. dx.com heeft goedkope midi-to-usb converters. Als ik onderstaand plaatje geloof hoef ik er daar maar één van te hebben, en sluit ik de rest 'door' aan?
Midi via thru lussen kan wel maar het heeft nadelen.
Als je van de apparatuur geen midi channel kan aanpassen en twee apparaten hebben hetzelfde channel dan hoor je ze allebei tegelijkertijd. En ook heeft een thru look typisch een paar ms vertraging. En ook niet elk midi apparaat gaat netjes met midi thru connecties om.

Dus voor dat geld van DX.com zou ik er twee of misschien drie nemen zodat je het zo kan aansluiten. (Een losse midi controller met 1 in en 3 uit is al veel duurder gok ik zo) En houd je er over dan ben je die zo kwijt op bijv marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wormaap schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:52:
Qua software zou ik REAPER eens checken. Die is spotgoedkoop (en de demo verloopt nieteens), maar heeft wel alles dat een DAW nodig heeft. Er zijn natuurlijk ook tal van minder legale alternatieven, maar daar ben ik zelf niet zo voor :)
Qua MIDI moet het goedkomen op de manier die je laat zien.
Dan zou ik eerder FL Studio voor een paar tientjes aanraden als Reaper. Ik vind Reaper echt een usability nightmare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Of eerst beginnen met de gratis versie van Presonus' Studio One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

<3 Presonus Studio One O+

Maar met de gratis versie cripple je jezelf wel een beetje door het ontbreken van VST support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Voor wat een USB-MIDI maar kost zou ik elke device een eigen adapter geven, heb je helemaal geen gezeur..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 13:16

EMP

Krulloos!

Twee usb-to-midi controllers dan in ieder geval (zal toch geen drie instrumenten tegelijk bespelen :+)).

Qua software alvast bedankt voor de tips. Ik ben echt nieuw in het producen, dus usability is voor mij belangrijk. Geavanceerde features mis ik zeker (nog) niet, want ik heb ze nooit gehad! Ik wil alles opzich wel uitproberen, maar als ik weet welk pakket een simpele leercurve heeft, begin ik daar graag mee.

FL Studio begint bij 72 euro (demo versie bescikbaar, maar onduidelijk wat daar nou allemaal mee 'aan de hand' is), Reaper lijkt niet zo gemakkelijk voor beginners, en Presonus Studio One ziet er opzich goed uit met gratis versie, en op de website staan veel termen als 'easy to learn' :) Die laatste klinkt mij het beste voor nu

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Studio One is top. Die gebruik ik zelf :)
REAPER is de laatste tijd ontzettend populair, vandaar dat ik'm noemde. FL Studio kan inderdaad ook nog, die wordt vooral heel veel door dance-achtige producers gebruikt en staat bekend als erg makkelijk te leren :)

Wat ik zelf nog een aanrader vind is groove3.com. Daar staan enorm goede tutorials op. Ik heb zelf een jaarabonnement voor streaming video daar, maar je kan ook losse tutorials en kortere abo's scoren. Ik vind het in ieder geval een stuk beter dan veel spul dat je zo op het Youtube en zo vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Met het oog op de toekomst en verdere groei/ervaring zou ik toch Studio One overwegen ja. Die gratis versie is wellicht een beetje te beperkt. Maar die Artist versie kost rond de 70 a 80 euro.

FL is mogelijk ook een goede. Echter, de workflow daarvan wijkt toch wel behoorlijk af van de reguliere pakketten (Studio one, reaper, garageband, Logic, Cubase etc). Ableton is ook een prachtige DAW applicatie. Maar de werkwijze daarvan _kan_ ook afwijken van andere pakketten (hoeft niet... die keuze heb je zelf).

MAar goed, des te langer ik er over nadenk... Begin maar eens met een demo van Studio One. :)

edit:

Of toch Ableton 9 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dacide op 04-03-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Een van de redenen dat ik uberhaupt naar Presonus Studio One ben gegaan is omdat ik ondersteuning van externe apparatuur niet erg handig vond in Ableton. Dit was voornamelijk met de afsplitsing audio/midi kanalen die bij m'n Virus zat. Ik weet niet of dat problemen gaat opleveren voor je hardware. Ik vond in dat opzicht Presonus gewoon slimmer.
Wat Ableton imo voor heeft op Presonus is snel kunnen werken en een prachtige set aan onboard synths en effecten. Bij Presonus vind ik dat wat magertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Gebruik jij inmiddels enkel nog maar Studio One Apnia? Of ook nog vaker Ableton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

In de std versie van ableton heb je het "external instrument" instrument, in de lagere versies kan je via een omweg er ook wel geraken (midi out track + een audio in track). Toegegeven, niet handig als je weet dat dezelfde light versie max 16 tracks ondersteund

Ook irritant is dat je slechts 1 geluidskaart als input of output kan gebruiken, dus met je 3 instrumenten zal je een kaart moeten hebben met 3 stereo in poorten. Op OSX is hier een workaround, je kan nl verschillende inputs bundelen tot een virtuele kaart (zie het als netwerkpoorten trunken op een server)

Ook het aansturen van bepaalde midi apparatuur is soms een uitdaging :) Alles wat via eenvoudige CC commands kan werkt vlot, moet je naar sysex of een combinatie van CC commando's mag je het wel vergeten...

Het kan allemaal wel, maar ik geef apNia 100% gelijk, ideaal is het verre van.

->wat dan wel verdraaid leuk is met externe HW is dat met M4L (de ableton suite dus) is dat je die instrumenten gewoon visueel kan aansturen vanuit ableton; bvb:
http://maxforlive.com/lib...ex.php?by=any&q=nord+lead
Bestaat het nog niet? dan maak je het gewoon zelf :) (eens je M4L doorhebt)

Zelf koos ik voor Ableton ondanks de beperkingen omdat de workflow me ligt, en omdat ik geen demo te pakken kon krijgen van Logic.

Gewoon wat spielerij (op mac) probeer ook garageband eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Live en MIDI vond ik inderdaad ook niet super werken. Niet alleen met externe hardware (dat werkt best aardig zolang je geen sysrx nodig hebt), maar ook het routeren binnen de software. In 8 kon je daarvoor geen kanaal kiezen, waardoor integratie met Maschine bijvoorbeeld voor geen meter werkte. Geen idee of dat in 9 aangepast is.
Onder Windows kun je trouwens ook meerdere geluidskaarten gebruiken, via ASIO4All. Maar een mixertje kan natuurlijk ook. Is tijdens het spelen prima, tracks opnemen wordt alleen wat minder handig. Maar daar is prima omheen te werken door je partijen één voor één op te laten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dacide schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:54:
Gebruik jij inmiddels enkel nog maar Studio One Apnia? Of ook nog vaker Ableton?
Uitsluitend Presonus Studio One, ik mis Ableton nog zelden. Dingen als Audio Racks en Sampler/Simpler zijn dingen die ik nog wel sort of mis. Audio Racks zijn gewoon tof als je tijdens het maken van een sound alvast bepaalde variabelen van je geluid wilt vastleggen. Combinaties van deze variabelen kunnen echt een feestje zijn (zoals ik in Sendemast Sieben heb gedaan, het nummer is een verloop van een stuk of 5 variabelen in een Audio Rack). Zou fijn zijn als dat ook in Presonus zou zitten. Daarbij is Native Instruments Battery nu m'n default sampler geworden en is het allemaal prima te doen eigenlijk.

Een van de fijnste features vind ik ook dat je van de native plugins een mini versie in je mixer kan hebben. Needless to say dat ik veel analytics achtige plugins open heb staan om bijv in de gaten te houden dat bepaalde buses niet te veel in het laag komen en hun plek een beetje behouden :)

[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 04-03-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
apNia schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:23:
[...]

Uitsluitend Presonus Studio One, ik mis Ableton nog zelden. Dingen als Audio Racks en Sampler/Simpler zijn dingen die ik nog wel sort of mis. Audio Racks zijn gewoon tof als je tijdens het maken van een sound alvast bepaalde variabelen van je geluid wilt vastleggen. Combinaties van deze variabelen kunnen echt een feestje zijn (zoals ik in Sendemast Sieben heb gedaan, het nummer is een verloop van een stuk of 5 variabelen in een Audio Rack). Zou fijn zijn als dat ook in Presonus zou zitten. Daarbij is Native Instruments Battery nu m'n default sampler geworden en is het allemaal prima te doen eigenlijk.

Een van de fijnste features vind ik ook dat je van de native plugins een mini versie in je mixer kan hebben. Needless to say dat ik veel analytics achtige plugins open heb staan om bijv in de gaten te houden dat bepaalde buses niet te veel in het laag komen en hun plek een beetje behouden :)
Sampler/Simpler is toch eenvoudig te vervangen door de in-the-box- sampler van S1?

Die variabelen bij audio racks moet ik eens in duiken.. klinkt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Die sampler van S1 is echt kinderspel vergeleken met Sampler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dat routeren binnen Ableton 9 vind ik dan weer super simpel, je kan op elk kanaal kiezen wat er binnenkomt en waarheen het gaat, zat er volgens mij in 8 ook al in? (geen idee wat je bedoeld met Maschine integratie, dat gebruik ik dan weer niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Yalopa schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:24:
Dat routeren binnen Ableton 9 vind ik dan weer super simpel, je kan op elk kanaal kiezen wat er binnenkomt en waarheen het gaat, zat er volgens mij in 8 ook al in? (geen idee wat je bedoeld met Maschine integratie, dat gebruik ik dan weer niet)
Op het moment dat je in 8 MIDI van de ene track naar de andere routeerde kon je daar geen kanaal bij kiezen. Dat betekent dat een multitimbraal frutsel als Maschine dus alleen maar op kanaal 1 data krijgt en dus aardig gecastreerd is. Als je naar externe hardware ging kon je wel een kanaal kiezen. Geen idee of dat in 9 anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 16:04

2mb

Ik gebruik Kontakt in Ableton op die manier (1 instance, meerdere midi-in-kanalen en meerdere audio-out-kanalen). Volgens mij al sinds versie 8.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Het rottige bij dat soort dingen is dat als je een deel daarvan wilt solo'en, dan moet je steeds zowel de audiotrack (voor output) als de miditrack solo'en. Bloed irritant vond ik dat. Presonus split netjes die twee waar nodig, net zoals elke grote jongens DAW. Ook het gebrek aan communicatie over in development spul van Ableton uit naar het publiek vond ik vervelend. Na 8 was het goed lang stil, tot Bitwig wat dichterbij kwam en toen kwamen ineens de 9 features om de hoek kijken. Kreeg daar beetje icky Internet Explorer gevoel bij, die stil lag tot Firefox ineens terrein begon te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[Soundcloud: http://soundcloud.com/close_enough/obsession]
Weer een nieuwe track af! Deze keer iets meer naar de diepere kant van house geneigd.
Ben erg benieuwd naar jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wormaap schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:49:
[...]

Op het moment dat je in 8 MIDI van de ene track naar de andere routeerde kon je daar geen kanaal bij kiezen. Dat betekent dat een multitimbraal frutsel als Maschine dus alleen maar op kanaal 1 data krijgt en dus aardig gecastreerd is. Als je naar externe hardware ging kon je wel een kanaal kiezen. Geen idee of dat in 9 anders is.
Heb het snel ff geprobeerd en idd dat lukt ook met 9 niet zoals je het beschrijft. Maschine ken ik niet dus kan ik geen geen workaround voor zoeken, maar ik vermoed dat er wel een oplossing voor te vinden is.

Ik stuur mn MC303 ook via verschillende midi channels op dezelfde midi interface aan, elke channel een verschillende track, de 2 outputs die het ding heeft komen apart binnen, met panning bepaal ik welke sound er op L en welke sound er op R binnenkomt.

Gelukkig is er voldoende keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrOmegaForce schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:40:
Weer een nieuwe track af! Deze keer iets meer naar de diepere kant van house geneigd.
Leuk nummer.
De mix is wat aan de doffe kant en het sublaag zit helemaal goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dacide schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:23:
[...]

Peerd, in welke regio ligt die studio?
In Gieten. niet te veel van voorstellen hoor, we hadden gewoon met z'n vieren besloten om al onze gear gecombineerd daar neer te planten. Begint inmiddels overigens wel een vintage gear museum te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:12:
Begint inmiddels overigens wel een vintage gear museum te worden.
Proof or STFU. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Heb je die foto nooit gezien van dat hok vol stof en bukshag + een vage glimps van een MS10 of 20?

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 04-03-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow, ik maar denken dat het de SM kamer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:49
MrOmegaForce schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:40:
[audio]
Ik vind um wel lekker klinken, ook wbt opbouw. Enige opmerking is dat een groot deel van het nummer de strings track een aan-uit-aan-uit patroon lijkt te volgen. Mss is dat wel de bedoeling maar het mag imo ietsie minder.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
vlaaing peerd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:12:
[...]

In Gieten. niet te veel van voorstellen hoor, we hadden gewoon met z'n vieren besloten om al onze gear gecombineerd daar neer te planten. Begint inmiddels overigens wel een vintage gear museum te worden.
grr, 3 uur rijden :(
Anders was ik graag een keer langs gekomen om die monitoren even te beluisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je twijfelen tussen dynaudio en mackies dan zijn de mackies meer dance gericht en de dynaudios meer hifi achtig (met overdadig laag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Zeg Peerd, heb je de MK1 of de MK2 versie van de mackies? @ Dacide, je bent welkom om in Bilthoven de HR624's te luisteren, ik weet niet of je perse in de running bent voor de 8 inchers?

@MrOmegaforce, lekkere track, vind de breakdown en opbouw ook prima, wel vind ik de sidechain iets te aanwezig en de track wordt er iets te onrustig door imho..

[ Voor 30% gewijzigd door millman op 05-03-2014 00:57 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
millman schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 00:54:
Zeg Peerd, heb je de MK1 of de MK2 versie van de mackies? @ Dacide, je bent welkom om in Bilthoven de HR624's te luisteren, ik weet niet of je perse in de running bent voor de 8 inchers?
Thanks for the offer.

Voor mij is het nu zaak om eerst keuzes te maken vwb verkoop. Ik overweeg om zowel mijn Maschine, Traktor als mijn oude monitor set te verkopen. Maar ik ben er nog niet helemaal uit. Heb ergens het gevoel hier ooit nog spijt van te krijgen.

Los van bovenstaande. Als ik de HR624 tegen die tijd daadwerkelijk overweeg wil ik wellicht eens komen luisteren ja. Zal het in mijn achterhoofd houden.

Ik lees dat de meningen over deHR824 overigens nogal verdeeld zijn. Lijkt wel een love it-hate it speaker. Lees ook dat ie erg gevoelig is voor de akoestiek in de ruimte. Luistert schijnbaar erg nauw t.o.v. andere monitoren. Geen idee hoe dat bij de HR624 is.

Komen we toch weer op mijn basisdiscussie: Gaan we voor 6 inch, of wordt het toch 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Kwam deze nog tegen trouwens: HR 824 mk2

Afbeeldingslocatie: http://alphazone1.com/x0xi0/web_images/mackie_hr824_spl.gif

Afbeeldingslocatie: http://alphazone1.com/x0xi0/web_images/mackie_hr824_dist.gif

Overigens, op dit moment neig ik nog het meest (op papier) naar de Dynaudio BM6a Mk2.
Alhoewel dit dus ook weer 'slechts' een 6" woofer is.

Weet iemand nog goede resources voor gedegen reviews?

[ Voor 35% gewijzigd door Dacide op 05-03-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Voor reviews ga ik altijd naar Sound on Sound, ik denk eigenlijk dat er geen betere is? http://www.soundonsound.c...s/mar97/dynaudiobm6a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
millman schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:35:
Voor reviews ga ik altijd naar Sound on Sound, ik denk eigenlijk dat er geen betere is? http://www.soundonsound.c...s/mar97/dynaudiobm6a.html
Tjonge, een review uit 1997 d:)b

Heb zelf de Dynaudio BM5am2 hier al een poos staan. Speakers hadden het meest vlakke geluid van alle monitors die ik heb beluister binnen mijn prijsklasse. Helaas is mijn kamer akoestiek zo messed up dat ik ze amper kan gebruiken (ook ivm resonerende verwarmingsbuizen, en snel klagende buren). Akoestiek is verder lastig aan te passen aangezien het gewoon m'n kamer is waar ik in woon.. dus allerhande basstraps aan het plafond hangen is moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
SOS en Musicradar zijn idd mijn eerste bronnen voor dit soort zaken.
Deze review (1997) betreft overigens de mk1 versie. Schijnt dat die aanzienlijk anders is dan de mk2 versie.
(de mk1 is ook bijna 2x zo duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
millman schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 00:54:
Zeg Peerd, heb je de MK1 of de MK2 versie van de mackies?
De eerste editie, zonder MKII vervoeging.
Dacide schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:52:
[...]

Komen we toch weer op mijn basisdiscussie: Gaan we voor 6 inch, of wordt het toch 8?
de grootte van je kamer aub!

De HR824 is behoorlijk luid en de laag gaat tot ver door. Dat heeft wat ruimte nodig om te ontwikkelen. Ik zou ze pas nemen als je kamer een meter of 30m2 of groter is met aftrek van grote voorwerpen zoals kasten e.d.

Eigenlijk is ook het volume van belang, dus bij een laag plafond iets meer oppervlakte en bij een hoog plafond iets minder.
_/-\o_

een paar jaar lang SoS lezen en je hebt al een halve SAE studie in de pocket.

Wat die graphs betreft, dat is een goeie indicatie van hoe plat het kan, maar ook de basrespons wil je bij ported speakers weten (3D versie van de graph met tijd op de Z-as). Thuis heb ik bv de Alesis monitor 1 MK2, welke goede plat blijft en ver in het laag doorgaat. Dat lage komt er echter door die ports vrij langzaam uit, wat resulteert in -overdreven gezegd- flopperige bas. Wil ik dus de timing van de bas horen moet ik er een sok in proppen (niet te diep, seriously) , wil ik het maximale laag eruit halen dan moet de sok er weer uit.

Closed cabinets hebben hier eigenlijk geen last van, maar dan moet je al snel een 10~12" driver hebben om 40hz eruit te wurmen.

Z999 heeft een review gemaakt van de Dynaudio's in het "welke speaker....topic"

[ Voor 38% gewijzigd door vlaaing peerd op 05-03-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik ga deze week eens fatsoenlijk opmeten. Maar gevoelsmatig zou ik zeggen 6x4m met een schuinlopend dak (zolder).

Snelle kiekjes met iphone die ik tijdje terug gemaakt had. Let niet op de rommel. :)
Overigens lijkt de ruimte op de foto kleiner dan het in werkelijkheid is.

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/664sxk6cz/foto_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/motgt4rpj/foto_2.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Dacide op 05-03-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Mijn gevoel zegt dat 6 inch meer dan voldoende zal zijn.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
voor je vriendin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide

edit:

En nog eentje vd zolder... om t weer ff ontopic te brengen :)

Toen had ik mijn Mopho nog.. (Achteraf spijt van dat ik hem niet meer heb. Zelfde geldt voor de launchpad)
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/p6j05mfrl/zolder.jpg

[ Voor 98% gewijzigd door Dacide op 05-03-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Mama ze pesten me :-(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
mgoed, ben het eens met Kaos, overweeg inderdaad of 6~6,5 inch niet al genoeg is.

Wat dat betreft zit je ook weer in een sweetspot want als je voor hetzelfde budget een stapje kleiner neemt, je ook nog een klasse hoger kan gaan zitten.

Zo heb je al een paar leuke Quested, Focals of Genelecs in je bestedingsruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Lichtelijk offtopic, maar ik begrijp nooit hoe mensen op een keyboard kunnen spelen als het achter het PC-keyboard ligt. Of speel je alleen kleine dingetjes in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Of je haalt m naar voren als je iets wilt inspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Gelet op jullie reacties is een 6 inch wellicht voldoende dan.

Ik heb momenteel een 2.1 systeem met sub. Nu gebruik ik de set ook om te luisteren naar muziek ivp enkel produceren. Vraag me af wat het effect is als ik overga naar een set zonder sub... (maar daarentegen grotere woofers dan mijn huidige sateliet speakers herbergen).

vwb mijn keyboard: Ik kan geen piano spelen. Dus idd, het zijn telkens kleine frutsels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dacide schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:35:
Gelet op jullie reacties is een 6 inch wellicht voldoende dan.

Ik heb momenteel een 2.1 systeem met sub. Nu gebruik ik de set ook om te luisteren naar muziek ivp enkel produceren. Vraag me af wat het effect is als ik overga naar een set zonder sub... (maar daarentegen grotere woofers dan mijn huidige sateliet speakers herbergen).

vwb mijn keyboard: Ik kan geen piano spelen. Dus idd, het zijn telkens kleine frutsels.
Subs zijn altijd goed om even naar de onderlaag van je mix te luisteren, zeker als je inderdaad vast zit aan wat kleinere speakers/kleinere ruimte. Ze zijn echter ook goed om de balans in de monitoring compleet om zeep te helpen. Verwacht dus niet dat je freq respons betrouwbaar is als de sub aan staat.

Als je sub echt goed laag haalt, zou ik dus wel je sub houden puur om afentoe te checken dat je 20~40hz range niet al te freaky dingen doet, want dat is de range waar je 6~7" speakers gaan aflopen.

En sowieso is het goed om op andere systemen te A/B-en, ik zou je 2.1 er gewoon bij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia kom er maar in met je favo analyzer :D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

JE OREN GAPPIE JE MOET GEWOON JE OREN GEBRUIKE
DAARMEE HOOR JE ALLES VAN 20HZ TOT 20 MILJOEN HZ DUS GEEN TOOLS NODEG

GROETE APPINGEDAM WEST SIDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 17:17

Saven

Administrator

Wormaap schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:27:
Lichtelijk offtopic, maar ik begrijp nooit hoe mensen op een keyboard kunnen spelen als het achter het PC-keyboard ligt. Of speel je alleen kleine dingetjes in?
lukt prima. maar mijn toetsenbord ligt ook wel erg dicht aan de rand van mijn bureau (niet zo diep), en dus ligt mijn midi keyboard ook niet zo ver weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
for real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
vlaaing peerd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:45:
[...]

Subs zijn altijd goed om even naar de onderlaag van je mix te luisteren, zeker als je inderdaad vast zit aan wat kleinere speakers/kleinere ruimte. Ze zijn echter ook goed om de balans in de monitoring compleet om zeep te helpen. Verwacht dus niet dat je freq respons betrouwbaar is als de sub aan staat.
Dat is nu precies de reden dat ik nu overweeg om naar een set te gaan die geen subwoofer bevat.
Als je sub echt goed laag haalt, zou ik dus wel je sub houden puur om afentoe te checken dat je 20~40hz range niet al te freaky dingen doet, want dat is de range waar je 6~7" speakers gaan aflopen.
De specs zeggen: Frequency response (-10 dB): 39 Hz - 24 kHz, Frequency response (-3 dB): 45 Hz - 19 kHz. Dus echt heeeeel diep gaat deze ook niet echt. Lijkt me eerder een noodzakelijk kwaad. Want de topjes beschikken maar over (2x) 4" mid range (en 1" tweeter).
En sowieso is het goed om op andere systemen te A/B-en, ik zou je 2.1 er gewoon bij houden.
Verkoop zou feitelijk benodigd zijn om nieuwe monitoren te kunnen kopen. Echter, als 6 inch ook voldoende is kan ik wellicht volstaan met een set <600 euro. Ik heb er in ieder geval weer voldoende leesvoer en onderzoeksvoer bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
millman schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:30:
Of je haalt m naar voren als je iets wilt inspelen?
Misschien ben ik daar wel heel rigide in hoor, maar ik wil zelf dat alles altijd meteen klaar is voor gebruik. Als ik moet gaan schuiven met spul om iets in te spelen heb ik er al geen zin meer in :X
Daarom ben ik ook zo blij met m'n MPKmini, die ligt gewoon naast m'n muismat als ik even iets in wil pielen. Als het dan wat serieuzer moet rol ik een halve meter met m'n stoel naar de Yamaha S90. Maar die komt ook dichter in de buurt te staan als ik over een paar weken in m'n nieuwe huis intrek :)

[ Voor 29% gewijzigd door Wormaap op 05-03-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Heeft iemand van jullie overigens al een keer de Yamaha HS7 beluisterd? Deze heeft een 6,5" driver. Wellicht ook het overwegen waard. (Zeker gelet op de zeeeeer schappelijke prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Heren, Ik zit bij een maat van mij met een interessant probleem. Hij heeft een Saffire pro 40, en hoe groot de buffersize ook staat, altijd clicks en plops. Kortom, bufferunderrun? Ik heb de saffire thuis getest, en merk geen problemen, zelfs met laagste buffersizes werkt de interface prima.

De overige pecs van zijn PC zijn:

AMD x4 955
16gb 1866 @ 1600 (just to be sure)
Gigabyte 990 FX UD3
paar TB HDD's (geen SSD)
koeling is verder in orde en ook de HCI memtest geeft geen problemen.

Kan het zijn dat, ondanks dat de onboard Firewire op de ondersteunde chiplijst staat, wellicht problemen geeft? Als iemand hier een lichtje op kan schijnen? Thnx alvast!

@Dacide, nee nog niet gehoord, als je m hebt beluisterd, ben wel geintresseerd at je er van vond ;)

[ Voor 7% gewijzigd door millman op 05-03-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

apNia schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:20:
DAARMEE HOOR JE ALLES VAN 20HZ TOT 20 MILJOEN DUIZEND HZ DUS GEEN TOOLS NODEG

B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Tjeempie! Kijk Yalopa eens even goed opletten jongens! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

apNia schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:20:
DAARMEE HOOR JE ALLES VAN 20HZ TOT 20 MILJOEN HZ DUS GEEN TOOLS NODEG

Heheheh, er vanuitgaande dat je speakers dit correct weergeven natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
millman schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:39:
Heren, Ik zit bij een maat van mij met een interessant probleem. Hij heeft een Saffire pro 40, en hoe groot de buffersize ook staat, altijd clicks en plops. Kortom, bufferunderrun? Ik heb de saffire thuis getest, en merk geen problemen, zelfs met laagste buffersizes werkt de interface prima.

De overige pecs van zijn PC zijn:

AMD x4 955
16gb 1866 @ 1600 (just to be sure)
Gigabyte 990 FX UD3
paar TB HDD's (geen SSD)
koeling is verder in orde en ook de HCI memtest geeft geen problemen.

Kan het zijn dat, ondanks dat de onboard Firewire op de ondersteunde chiplijst staat, wellicht problemen geeft? Als iemand hier een lichtje op kan schijnen? Thnx alvast!

@Dacide, nee nog niet gehoord, als je m hebt beluisterd, ben wel geintresseerd at je er van vond ;)
Ik zit dus ook met beetje dit probleem... In die zin:
IK heb een dikke i7 (3,4 ghz), 16gb ram, grote HD met meeeeeer dan voldoende vrije GB's. Hierbij gebruik ik de Focusrite Saffire (firewire)... En ik krijg ook net iets te vaak pops en clicks. Deels wellicht vanwege her en der een rotte (alternatief verkegen) VST. Anderdeels vanwege slecht geprogrammeerde VST's (DIVA).. maar verder geen verklaring voor.

Zodra ik een nieuwe monitor set heb gaat mijn saffire toch echt de deur uit. Ik ben super tevreden ermee (soundwise etc).. maar de saffire control software is om te janken vind ik. Absoluut geen prettige interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Dank voor je reactie..echter beginnen de pops al met het gewoon afspelen van mp3's.. heb inmiddels al de firewirekaart verwisseld met een TI chip.. Ook dat bied geen soelaas. als ik met DPC latency checker in windows kijk, zie ik elke 3 seconden een overrun.. Schiet mij maar lek..

Ik ga nu de fiwi chip onboard uitzetten, mocht dat niet werken dan proberen we een nieuwe install van windows..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loop al jaren te blaten dat firewire kut is dus bij deze:
Firewire is ontzettend kut
Gewoon een RME PCI-e kaart en je bent van dat gelazer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Eindelijk vonden wat het is.. Easy tune 6! (GUI.exe).. Heel erg vaag, maar bij processen GUI uitschakelen loste het probleem op. Uiteraard ET6 gedeinstalleerd, klaar is klara!

* moet zeggen dat ik nooit problemen heb met Firewire, maar ieder zo zijn voorkeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:54:
Loop al jaren te blaten dat firewire kut is dus bij deze:
Firewire is ontzettend kut
Gewoon een RME PCI-e kaart en je bent van dat gelazer af.
Mee eens. Ik zie ook teveel firewire ellende om me heen.
USB gaat altijd goed, tenminste van wat ik heb gezien dan.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 16:04

2mb

Leuk, die discussie over de monitors. Hoor graag nog meer ervaringen. Wat ik me wel afvraag: als je grote drivers hebt (zeg 10") die tot 20 Hz gaan, dan kun je dat toch wel horen, ook als je in een kleine ruimte zit? Je trommelvlies reageert toch wel op die bewegende lucht? Dat je niet de hele golflengte bereikt in een kleine ruimte begrijp ik, maar ik vraag me af wat dan het effect is op het geluid.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
het probleem is
1. dat kleine ruimtes zo klein zijn dat de terugkaatsing van de golf op de achtermuur weer lijnrecht op de speakers gaat staan, als dan net een golf in benedenrichting weerkaatst met een golf in de bovenrichting, dit elkaar teniet doet. In grotere ruimtes sterft de weerkaatsing eerder af en door de langere lengte minder kans op exact tegengestelde golven. Hoge frequenties hebben weer een dergelijk korte golf dat daar ook de kans op exacte cancelling erg klein is.

Dit noemen ze staande golven. Een andere bijkomstigheid is de hoeveelheid reflectie, in een kleinere kamer reflecteert een freq veel vaker dan in een grote kamer. hierdoor word geluid diffuus (echo, verb) en daardoor moeilijk te beoordelen.

2. luchtverplaatsing, er word best wat lucht verplaatst door speakers, lucht is de drager van geluid. Als de energie van de luchtverplaatsing nergens heenkan zal het zich omzetten in andere vormen van energie, zoals trillingen en warmte. Een goeie absorber zet bv veel van het geluid om in warmte.

Het is wel zo dat een 20hz bas gewoon 20x per seconde tegen je trommelvlies aanwappert, maar je haalt een groot gedeelte ervan uit de kamer, niet alleen de speakers. Near fields zijn er specifiek voor om de ruimte zoveel mogelijk uit te sluiten door het dicht bij je oren te plaatsen, maar ook die zijn meer kamerafhankelijk dan je zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kaos- schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:05:
[...]

USB gaat altijd goed, tenminste van wat ik heb gezien dan.
PCI of PCI-e is het best, deze lopen meestal direkt over de chipset/CPU ipv een aparte USB controllerchip, minder latency, hogere bandbreedte en bovendien niet zo'n dodgy aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
millman schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:43:
[...]

Heheheh, er vanuitgaande dat je speakers dit correct weergeven natuurlijk ;)
Neh man, je moet analysers hebben zodat je kan ZIEN dat je mix kut klinkt.

Osdorp forreal ja?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:35:
[...]

PCI of PCI-e is het best, deze lopen meestal direkt over de chipset/CPU ipv een aparte USB controllerchip, minder latency, hogere bandbreedte en bovendien niet zo'n dodgy aansluiting.
Ben ik met je eens, maar als je de vergelijking Firewire vs. USB maakt, dan komt USB vaker als winnaar uit de bus als het gaat om betrouwbaarheid en stabiliteit.

Daarbij is het ook zo dat de bandbreedte met een simpele 1/2 output geen ene hol voorstelt en Firewire dit zonder enkel probleem gewoon aan moet kunnen, maar door brakke software/drivers en zelfs het protocol zelf wat misschien niet altijd even lekker meewerkt dit regelmatig stroef verloopt.

Wil niet zeggen dat USB altijd fenomenaal werkt hoor, ook daar komen problemen voor, maar die zijn naar mijn mening vaak toch iets makkelijker op te lossen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Problemen met Firewire komen voor zover ik weet eigenlijk altijd door brakke chipsets en gare chipsetdrivers. Ik heb zelf toen ik'm net had best wat gekloot gehad met m'n FireFace 800. Maar door de 'Legacy'-driver onder Win7 te gebruiken zijn die problemen weg. Ik gebruik de interface sindsdien zonder problemen, op 9ms latency (256 samples). Ik zou op dit moment niemand meer aanraden een nieuwe FW-interface te kopen, aangezien support zowel op Mac als in Windows 8 hard gedropt wordt. Maar wat er is en werkt doet het verder prima.
Hier wat daadwerkelijke info over performance en latency tussen PCIe en FW-/USB-interfaces.

Maar zoals ik al zei: als je nu een nieuwe FW-interface koopt ben je stom bezig :+

Edit: Is het trouwens alweer 'Show je studio'-tijd? :)

Voor mij is het de laatste keer dat deze ruimte geshowd wordt. Over anderhalve week trek ik in mijn nieuwe huis, en hoewel het werk aan de definitieve studio dan nog moet gaan beginnen (50m2, oh yeah!), ga ik daar mijn tweede slaapkamer als tijdelijke studio inrichten. Dan heb ik in ieder geval geen bed en kledingkast enzo om rekening mee te houden :)
Maar voor nu:

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm237/Wormaap/Mobile%20Uploads/5a3f1617-da35-4a19-a7a7-62e5289b3120_zps53105edf.jpg

Wat neemt mijn Note2 toch slechte foto's...

[ Voor 26% gewijzigd door Wormaap op 05-03-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Zeg wormaap, ligt het aan mij of kan het niet anders dan dat je studio wel heeel erg stil is? waar staan je speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

In de laptop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Linksbovenin zie je een van de speakers. Ik heb momenteel geen ruimte voor daadwerkelijke monitors, dus ik gebruik mijn HiFi-setup daarvoor. En in alle eerlijkheid denk ik dat instapmonitoren niet eerlijker zijn dan deze set.
Betekent wel dat ik moet draaien of een hoofdtelefoon op moet zetten om in stereo te luisteren, maar dat went :P
Wordt uiteraard allemaal beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Wormaap schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:07:
Problemen met Firewire komen voor zover ik weet eigenlijk altijd door brakke chipsets en gare chipsetdrivers. Ik heb zelf toen ik'm net had best wat gekloot gehad met m'n FireFace 800. Maar door de 'Legacy'-driver onder Win7 te gebruiken zijn die problemen weg. Ik gebruik de interface sindsdien zonder problemen, op 9ms latency (256 samples). Ik zou op dit moment niemand meer aanraden een nieuwe FW-interface te kopen, aangezien support zowel op Mac als in Windows 8 hard gedropt wordt. Maar wat er is en werkt doet het verder prima.
Dit is exact mijn ervaring :). Firewire is zo slecht nog niet maar heeft zijn tijd simpelweg wel gehad. Jammer dat ik zo'n mooie soundcard heb dat ik er voorlopig niet vanaf wil, anders was ik wel eerder overgestapt naar USB.

[ Voor 7% gewijzigd door mbarie op 06-03-2014 10:50 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens heb ik ook ervaring met een GUI tooltje voor je firewire stabiel(er) te krijgen.
Na een Windows updeet kan je hem weer nodig moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Nu we het toch over soundcards hebben, ik ben van plan om binnenkort mijn zelfbouwpc te gaan kopen. Welke geluidskaart raden jullie aan?
Zelf dacht ik aan een Focusrite Scarlett 2i2 ivm. het weinige aantal inputs dat ik nodig heb, maar nu hoor ik ook van alles over die inbouwgeluidskaarten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Peerd en Veltmaat zweren hier bij die inbouw-kaarten, ik vind het maar niks.
Zo vind ik het gewoon fijn om fysieke knoppen op een interface te hebben, voornamelijk de gain.

Als je een Focusrite Scarlett neemt zit je gebakken. Heb het grotere broertje in huis gehad voor een tijd (de 2i4) en is gewoon een degelijke interface, zal je geen spijt van krijgen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
kaos- schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:47:
Zo vind ik het gewoon fijn om fysieke knoppen op een interface te hebben, voornamelijk de gain.

Als je een Focusrite Scarlett neemt zit je gebakken. Heb het grotere broertje in huis gehad voor een tijd (de 2i4) en is gewoon een degelijke interface, zal je geen spijt van krijgen.
Zelf schrok ik bij de inbouwkaarten nogal van de prijs en de functies die ik toch niet ga gebruiken. Bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

kaos- schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:47:

Kan me hier 100% bij aansluiten, mijn Focusrite Scarlett is een van m'n fijnste aanschaffen. That said, ik vind een geluidskaart een van de minst belangrijke aanschaffingen als je beginnend producer bent, mocht dat relevant zijn voor sommige lezers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
In feite is iedere audio interface prima om mee te beginnen. Zolang je maar ASIO drivers kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dacide schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:08:
In feite is iedere audio interface prima om mee te beginnen. Zolang je maar ASIO drivers kunt gebruiken.
Vriend van me heeft een ESI 46 nogwattus kaart, met asio, maar zonder gain knoppen. Dan voel je je vrij gehandicapt hoor. Dan moet je weer een mixer ertussen gooien, allemaal overbodige onzin.

[ Voor 9% gewijzigd door kaos001 op 06-03-2014 13:11 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nou ja denk meer als in, je Realtek met ASIO4All is ook voldoende. IMO dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Een audio interface staat ook niet bovenaan op mijn verlanglijstje. Realtek met ASIO4ALL werkt voor mij inderdaad ook. Ik wil graag nog wat meer midi apparatuur (knopjes!) :9~

EDIT:

Misschien interessant voor de neurohop fans? http://neurohopforum.com/viewtopic.php?f=3&t=1565

En ik moet de piemeltjeshouse fans natuurlijk niet vergeten!

[ Voor 40% gewijzigd door MrOmegaForce op 06-03-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Die track hierboven.. een van de comments... Wanneer ga je echte muziek maken.. Heerlijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feel My SMG ...

Ik werk ook gewoon op een laptop.

Ik maak nu ook videos voor bij de muziek.

Een echte producer ben ik aan het worden.

Kijk in mijn Signature voor meer van mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:02:
Feel My SMG ...

Ik werk ook gewoon op een laptop.

Ik maak nu ook videos voor bij de muziek.

Een echte producer ben ik aan het worden.

Kijk in mijn Signature voor meer van mijn werk.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Heren, Ik moet vanwege een blessure afhaken voor Noisia invites voor morgen in de melkweg :( .Heb een kaartje over die gewoon voor normale prijs de deur uit gaat. Ik dacht, eerst even in dit topic vragen, anders zet ik m op marktplaats..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
apNia schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:16:
Nou ja denk meer als in, je Realtek met ASIO4All is ook voldoende. IMO dan.
Daar heb ik dan geen ervaring mee. MAar realtek is toch dat onboard audio gebeuren? De beperking daarvan vind ik dat je doorgaans enkel mini jack aansluitingen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Als je niets aan instrumenten hoeft op te nemen dan is de onboard met asio4all prima, maar wat je zegt, minijack is niet echt fijn nee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Waar gebruik je jacks voor als beginnend producer? :)
Als je wilt overwegen apparatuur daarvoor te kopen zou ik ook pas een goeie audio interface overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Hooguit om je gitaartje op te nemen en je speakers aan te sluiten.. Met minijack is dat wat lastig.. Hoewel gitaar opnames met een realtek toch niet zo aan te raden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MrOmegaForce schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:18:
Een audio interface staat ook niet bovenaan op mijn verlanglijstje. Realtek met ASIO4ALL werkt voor mij inderdaad ook. Ik wil graag nog wat meer midi apparatuur (knopjes!) :9~

EDIT:

Misschien interessant voor de neurohop fans? http://neurohopforum.com/viewtopic.php?f=3&t=1565

En ik moet de piemeltjeshouse fans natuurlijk niet vergeten!
[audio]
Niet helemaal mijn smaak, maar zeker wel erg goed gedaan!

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik vind neurohop (in z'n huidige staat) zo'n walgelijk genre. Dat is een genre wat volledig is voortgevloeid uit het werk van Koan Sound. Eigenlijk hoe brostep volgens mij stiekem de Skrillex-plagiaat-club is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
apNia schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:32:
Waar gebruik je jacks voor als beginnend producer? :)
Als je wilt overwegen apparatuur daarvoor te kopen zou ik ook pas een goeie audio interface overwegen.
Ik doelde in dit geval met name op de output. Je speakers moeten natuurlijk wel gevoed worden met een audiosignaal. En de meeste monitoren gebruiken XLR connectors tbv een gabalanceerd signaal.

Volgens mij heeft een minijack maar 2 'aansluitingen', balanceren is dus onmogelijk.
Pagina: 1 ... 79 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.