Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.230 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Heb je gelijk in Yoozer over samples tenminste ... daar kom ik langzaam ook achter.

Maar ja ik moet het hebben van mijn composities ... om met samples te gaan werken ... daar is het gewoon de tijd nog niet voor vind ik persoonlijk voor mijzelf. Waar ik wel mijn pet voor af neem zijn mensen die twee verschillende nummers door elkaar heen kunnen mixen en da het dan beter klinkt dan de twee afzonderlijk. Das altijd masterlijk.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Nou is wat die Sunnery James dude doet of wat er in de Epic Mashleg van Daleri gebeurt kwalijk in de zin dat het het muzikale equivalent is van diepvriespizza; zout, vet, 0 voedingswaarde (maar soms wel lekker).

Maar - dat heeft niet zozeer met samples of remixen te maken, meer met "even kijken wat er in de Beatport top staat, klonen, en releasen" - het snel scoren. SoundCloud followers en Facebook likes inkopen per honderd.

Al die DJs moeten tegelijkertijd toeren en produceren, want met toeren haal je het geld binnen en met produceren blijf je enigszins relevant. Als je het goed doet heb je een stel ghostwriters die voor jou de hitjes maken en kun je de hele tijd draaien.

Maar; dat soort shit wordt er ook weer snel uitgewipt, echte nummer 1-knallers die langer dan een paar weken aan de top blijven heb je niet echt meer. Plus, je hebt ook nog maar een lage oplage nodig om uberhaupt ergens in een top te komen.

Oftewel, je krijgt een race naar de bodem.

De enige oplossing is om muziek maken gewoon weer hardstikke nerderig en on-cool te maken, zoals een computer hebben voordat MSN Messenger er was on-cool was. Reken er dan wel op dat de prijs van apparatuur omhooggaat.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:02
Even lichtelijk gechargeerd, maar in de kern wel gemeend:

Wat een ONZIN!

Vertel mij eens, wat is de graadmeter voor welke muziek goed is? Als ik daar lang en hard over nadenk kom ik maar op één universele waarheid uit: de beste muziek is de muziek die de meeste mensen vet vinden!
Mozart wordt over het algemeen als briljant beschouwd. Maar dat komt alleen maar doordat door de eeuwen heen ontzettend veel mensen zijn muziek gaaf vonden en vinden. Muziek is emotie, beweging, reactie. Als zo'n 'waardeloze' producer een plaat maakt die heel veel mensen vet vinden: rock'n roll! Als volgende week iemand die plaat quasi-kopiëert en daarmee de nummer 1 plek claimt: hell yeah!
Het gaat helemaal niet om wat producers van elkaars muziek vinden, het gaat om wat het losmaakt bij mensen. En cliché's zouden geen cliché geworden zijn als niet heel veel mensen het gaaf vonden! Wat maakt het nou uit of je die emoties losmaakt met een piano, samples of een resynthesized scheet?

Maak gewoon wat je zélf gaaf vindt en ben daar tevreden mee. Die afgunst richting mensen die met 'iets simpels' succes hebben is niet meer dan dat, afgunst.

Ghostwriters is een iets ander verhaal. Maar nog steeds: als zoiemand een vette plaat maakt en tevreden is met de plek die hij in het hele proces heeft, wie zijn wij hier in dit topic dan om daar iets anders van te vinden?

En ja, in de ruim 20 jaar dat ik ondertussen muziek maak heb ik ook genoeg afgunst gehad. Ik ben daar alleen he-le-maal klaar mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Wormaap op 28-02-2014 12:42 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Naar mijn bescheiden mening gaat het bij hun totaal niet om muziek maken maar de zaken eromheen.
De faam, het geld, de aandacht, hitjes scoren in het genre piemeltjeshouse.

Daarom vind ik dat dit soort debielen gewoon lekker moeten doen wat ze willen, maar niet voor de camera moeten verschijnen met een "in the studio with" thema. Niemand heeft er namelijk wat aan, aangezien het klare bullshit is wat ze daar verkopen. Ik kon aan die kop van James al zien dat hij er geen reet van snapte.

Ik vind het kwalijk dat er veel producers rondlopen met kennis van zaken die gewoonweg goed spul maken maar nooit daar de credits voor hebben gekregen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:47:
Ik vind het kwalijk dat er veel producers rondlopen met kennis van zaken die gewoonweg goed spul maken maar nooit daar de credits voor hebben gekregen.
Snik! Wij ook van jooooouw! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:56:
[...]

Snik! Wij ook van jooooouw! O+
Zat hier al een beetje op te wachten ;) Ik bedoel dus niet mezelf, laat dat duidelijk zijn.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Als (blijkbaar) enorm veel mensen die piemeltjeshouse hard diggen, wat is dan het probleem? Dat iemand die geen kennis heeft gaat 'laten zien hoe hij het doet' is natuurlijk droevig. Maar dat afgeven op 'minderwaardige' muziek is gewoon larie. Als piemeltjeshouse is wat mensen diggen, en je wil scoren, dan is piemeltjeshouse wat je moet maken. Als je het zelf niet vet vindt en het niet wil maken, dan moet je ook niet zeuren dat je niet scoort. 'Je' hier in algemene zin, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Wormaap zeg je nu niet precies hetzelfde als kaos zegt? :)

Ik persoonlijk heb er iets meer problemen mee, maar dat heeft vooral te maken met het publiek. Ik kan er gewoon niet bij dat er mensen zijn die dat tof vinden (ik gebruik nu even die Afrojack tracks als referentiekader). Ik snap wel dat ze er zijn, maar ik kan er gewoon niet bij dat er zo veel mensen zijn die dat toffe muziek vinden en het zo goed loopt/verdienstelijk is. Schoolvoorbeeld cognitieve dissonantie :(

Daarbij mee eens wat kaos zegt, mensen die krediet verdienen, in mijn ogen, en dat niet krijgen. Urgh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Wormaap schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:41:
Maak gewoon wat je zélf gaaf vindt en ben daar tevreden mee. Die afgunst richting mensen die met 'iets simpels' succes hebben is niet meer dan dat, afgunst.
Ik heb geen afgunst voor die gasten. Je moet alleen wel toegeven dat er niet echt veel diepte in zit.

Ik juich het toe dat mensen met een Macbookje en een setje gekraakte plugins een hele zaal volkrijgen en de oude garde stoom uit de oren blaast omdat het niet op de "juiste" manier gebeurt (met een hoop hardware-shit waar je jaren over doet om de basics te leren). Een computer is een gelijkmaker.

Er is gewoon weinig slims aan, en dat maakt het een wegwerp-product.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Yoozer, dat is nou precies wat ik bedoel. Waarom zou het 'diepte' moeten hebben? Als iedereen het vet vindt is het blijkbaar diep genoeg. Wat wegwerp is en wat niet leert alleen de tijd. Iedereen kent Beethoven's 5e symfonie. Maar alleen het beginnetje. Om de doodeenvoudige reden dat het makkelijk in het gehoor ligt. Stravinsky's 'Sacre' is een stuk complexer, maar wordt vooral gewaardeerd in 'kenners'kringen. Wat is nu beter?
Nee. Het 'het is eenvoudig dus minder goed'-argument vind ik niet zo sterk.

@apNia: Het afdoen als piemeltjeshouse laat toch wel wat afkeuring zien. En dat vind ik jammer. Het hoeft niet 'diep' of complex te zijn om goed te zijn. Maar dat zie je in alle genres. Ludovico Einaudi wordt gehekeld door pianisten omdat 'iedereen wel een Albertijnse bas en een cantabile melodie kan verzinnen'. Doe dat dan als het je zo tegenstaat?

[ Voor 25% gewijzigd door Wormaap op 28-02-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Het is een ander soort knap, omdat het absurd is. Mede kunstenaars kunnen het ook niet waarderen als iemand in een gallery komt met een paint-by-number. Wij kunnen daar waarschijnlijk om lachen omdat het funnies is, maar ik snap wel dat mede-kunstenaars die decennia lang zwoegen dat niet waarderen. Jullie waarderen een paint-by-number track op basis van effect, ik (en ik denk een paar anderen) het op inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Als iemand met een paint by numbers schilderij dezelfde emotie kan tonen als de Sterrennacht o.i.d., dan vind ik het juist briljant. De mening van andere artiesten is het laatste dat zou moeten boeien. Even afgezien van technisch commentaar natuurlijk, of dat nou over vorm of techniek gaat. Veel kritiek op andermans werk komt m.i. door onzekerheid over eigen werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom tijd besteden aan slechte muziek als je die tijd veel beter aan goede muziek kan besteden?
*gooit nog een plaatje van Affrojuk op*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Wormaap schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:12:
Als iemand met een paint by numbers schilderij dezelfde emotie kan tonen als de Sterrennacht o.i.d., dan vind ik het juist briljant.
Jij bent raar.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Kun je dat toelichten? :) Want volgens mij mis je mijn punt volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Wormaap schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:25:
[...]

Kun je dat toelichten? :) Want volgens mij mis je mijn punt volledig.
Nou, ik sta dus achter apNia in deze discussie. Ik kan niet begrijpen dat je met zulke onzin-muziek trots op het podium staat je deuntjes te knallen en dat de halve wereld het nog vet vindt ook.

Muziek staat bij mij ook compleet los van scoren/hitjes maken.
Die combinatie snap ik niet en wil ik ook niet snappen. Muziek is emotie, gevoel, euforie.
Macht en/of status speelt daar totaal geen rol in.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
kaos- schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:30:
[...]

Nou ik sta dus achter apNia in deze discussie. Ik kan niet begrijpen dat je met zulke onzin-muziek trots op het podium staat je deuntjes te knallen en dat de halve wereld het nog vet vindt ook.

Muziek staat bij mij ook compleet los van scoren/hitjes maken.
Die combinatie snap ik niet en wil ik ook niet snappen. Muziek is emotie, gevoel, euforie.
Macht en/of status speelt daar totaal geen rol in.
Dus wat je eigenlijk zegt is dat je niet gelooft dat die gasten hun eigen muziek vet vinden? Ik denk niet dat iemand als Afrojack lang muziek zou maken als hij er zelf niet enthousiast van zou worden. Of gaat het nu puur om die nepdudes die doen alsof andermans muziek hun eigen werk is? In zo'n geval vind ik die gasten belachelijk, maar doet dat i.m.o. niets met de vraag of de muziek wel of niet vet is.
En voor de paint by numbers analogie: als 1000 mensen het zelfde velletje gebruiken, maar er één is waar mensen helemaal wild van worden, dan zal daar toch wel meer aan de hand zijn? En dat zullen 'echte' schilders niet zien, die zijn alleen maar bezig met het werk afkraken omdat het simpel is.

Het lijkt mij vrij duidelijk dat 'inhoud' een smaakafhankelijk waardeoordeel is.

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 28-02-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Voor de duidelijkheid, in mijn voorbeeld is een paint-by-number bedoeld als een plat ding wat elke keer hetzelfde het resultaat oplevert. Dus van alle 1000 velletjes wordt iedereen even enthousiast. Overlap: product zonder enige creatieve input met voorgedefinieerde outline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
apNia schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:49:
Voor de duidelijkheid, in mijn voorbeeld is een paint-by-number bedoeld als een plat ding wat elke keer hetzelfde het resultaat oplevert. Dus van alle 1000 velletjes wordt iedereen even enthousiast. Overlap: product zonder enige creatieve input met voorgedefinieerde outline.
Dat was duidelijk. En dan krijg je dus 1000 'bangers' die niemand wat doen. Maar als nummer 1001 dat velletje op een dusdanige manier invult dat de hele piemeltjeshouse-scene spontaan de dansvloer opvliegt, is het toch wat anders. En dat is het punt dat ik probeer te maken.

Roepen dat DnB alleen maar een Amen en een Reese is zou toch ook totale onzin zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 28-02-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vandaar mijn reply, want analogie klopt daarmee niet, omdat daarmee het idee van het gebrek aan creatieve invulling verdwijnt :)

De emotie 'waardering' is voor jou gekoppeld aan de waardering van het publiek en niet per se creatief inhoudelijk, voor mij is het enkel creatief inhoudelijk. Dat probeerde ik een beetje aan te kaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:27
apNia schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:49:
...als een plat ding wat elke keer hetzelfde het resultaat oplevert. Dus van alle 1000 velletjes wordt iedereen even enthousiast...
Zoiets als deze?

Afbeeldingslocatie: http://oud.digischool.nl/ckv2/bevo/grafiek/warhol/pic1.jpg

:+

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Die ene linksboven is volgens mij beter gecompressed mekkieboek, dat is niet eerlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
apNia schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:57:
Vandaar mijn reply, want analogie klopt daarmee niet, omdat daarmee het idee van het gebrek aan creatieve invulling verdwijnt :)

De emotie 'waardering' is voor jou gekoppeld aan de waardering van het publiek en niet per se creatief inhoudelijk, voor mij is het enkel creatief inhoudelijk. Dat probeerde ik een beetje aan te kaarten :)
Nee. Dat is niet het punt. Het punt is dat 'creatief inhoudelijk' persoonlijk is. Je kan niet zomaar roepen dat piemeltjeshouse geen creatieve inhoud heeft. Daar heeft ook gewoon iemand uren/dagen voor in een studio gezeten om het vetste te maken dat'ie kon verzinnen. Dat afdoen als simpele wegwerpmuziek vind ik gewoon snobisme ten top.
Met het punt over publiek probeer ik alleen te zeggen dat er w.m.b. geen schaal is waaraan je kan afmeten hoe 'goed' muziek is. Maar ALS die er zou moeten zijn, dan kan ik niets beters verzinnen dan waardering van de massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Ik denk dat het appels met peren vergelijken is. Andre Rieu (of hoe schrijf je dat) wordt door sommigen op neer gekeken terwijl ie vaak mensen tot janken weet te krijgen. Een zigeuner met een peper in zijn reet kan dat ook maar toch op een heel andere manier.

Muziek is soms ook gewoon het moment. Als een band op toernee is zullen er specifieke avonden bij zijn dat alles samenkomt en iedereen in de band en in het publiek denkt wow wat was dat? Diezelfde band kan de dag erop hoog en laag springen maar dat moment komt niet perse terug.
Kan me zelfs voorstellen dat iemand die loopt te dj-faken op een vakantiestrand met elke avond precies hetzelfde setje (van de ipod terwijl ie wijs doet met niet aangesloten draaitafels) toch van dat soort bijzondere avonden heeft. Omdat het moment meezat.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dit wordt zo'n oneindige discussie :)
Kunnen we niet gewoon even lekker knuffele maatjes?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1Tumc1A.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:43:
Dit wordt zo'n oneindige discussie :)
Kunnen we niet gewoon even lekker knuffele maatjes?

[afbeelding]
Of naar 1 van mijn nieuwe Bangers luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:57:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ie3mZAz.png

There is no Banger heart than that from mine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia het lieveheerschbeestje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Jammer, had graag nog even meegebitcht over dit onderwerp :+
Mijn vriendengroep is erg fan van dit soort piemeltjeshouse muziek. Laatst heb ik ze laten zien dat ik in een halfuur net zo'n soort track kan neerzetten.

Oh well, het is niet mijn muzieksmaak maar als mensen hier van kunnen genieten vind ik het best. Toch ben ik het met kaos- eens dat je dit soort gastjes niet zozeer als ervaren producers voor een camera moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Over tracks waar je hard op gaat, zat al maanden te wachten op de full release van de track van oud demoscener MAV, net eindelijk goed demootje op Soundcloud. Slightly offtopic, maar voor m'n D&B maatjes hier:

Sowieso die hele EP preview O+

[ Voor 16% gewijzigd door apNia op 28-02-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:36
Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:57:
[...]

Which I did. Kwam "Get down" van je tegen. Er zit nu wel wat vooruitgang in, maar het blijft nogal bij dat 303 geluidje en die vrij kale kick hangen.

Wil je tips of sounds zodat je bijvoorbeeld wat meer harmonie en variatie erin kan stoppen? Lama wete! Wil je desnoods wel wat samples opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

apNia schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:10:
Over tracks waar je hard op gaat, zat al maanden te wachten op de full release van de track van oud demoscener MAV, net eindelijk goed demootje op Soundcloud. Slightly offtopic, maar voor m'n D&B maatjes hier:

[audio]

Sowieso die hele EP preview O+
Ben meestal van `Harde beuken snel thuis`, maar kan die funkyness wel waarderen.. De rhodes wordt goed gebruikt man.. Goeie producer wel.

Man... waarom had je deze niet van m gepost.. Zeker meer mijn ding.. Die ´zing´in die snare die ook is getuned.. Mooi man..

[audio]

EDIT±Om nog even een duit in het zakje te doen bij de heerlijke piemeltjeshouse discussie (wat een woord ook _/-\o_ ) Ik hoor een aantal mensen roepen dat het heel erg makkelijk te maken is. Laten we voorop stellen dat ook in dat soort tracks behoorlijk wat werk kan zittewn om het goed te krijgen, maar dat terzijde..

Ik zou wel eens een contest willen zien van de beste piemeltjeshouse producer op tweakers dan. >:)

[ Voor 35% gewijzigd door millman op 28-02-2014 21:50 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funkyness is vaak nogal gevaarlijk omdat er in Nederland heel veel mensen rondzwerven die het proberen en in de buurt komen maar er zijn maar weinig bleekscheten die de feeling ervoor hebben. Wat dat betreft krijg ik altijd jeuk van houterige funky shizzle. Ga dan maar metal maken of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Uhm, we hebben over die DnB van NAV met een ´touch´ of funkyness, heb je die track wel geluisterd die ik gepost had? Erg divers en mooie lagen. Goede break, vette bassen.. Man, prima producer hoor, niets houterigs aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

MAV is wel echt oldschool hoor. Die was al een oudgediende van de Blacktron demogroup ver voordat ik begon in Fasttracker anno '97. Die man kan funk dromen.

Wordt wel tijd voor een GoT producertopic terminologie woordenboekje. Tieten en piemelhouse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:12
apNia schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 23:46:
MAV is wel echt oldschool hoor. Die was al een oudgediende van de Blacktron demogroup ver voordat ik begon in Fasttracker anno '97. Die man kan funk dromen.

Wordt wel tijd voor een GoT producertopic terminologie woordenboekje. Tieten en piemelhouse!
_/-\o_ _/-\o_ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

In ieder geval heerst er een bijzonder leuke sfeer in dit topic! Veel beter dan het oude "eigen producties" topic.

Laat onze muziek en alle pareltjes maar gewoon lekker exclusief blijven voor een klein publiek. En zonder dat deze muzikanten vol passie opeens tegen een muur van geld aanlopen want dan gaan er opeens andere belangen spelen.

Pas op, werk moet beloond worden maar het loopt al zo gauw uit de hand.
Momenteel geniet ik erg van hoe goed soundcloud muziek voor mij vind die bij mij past en gemaakt word door producers en composers en muzikanten die ongeveer denken zoals ik denk.

Ik heb dus ook echt geen afgunst want op het einde van de dag ben ik niet degene die mij zelf bedriegt of een slaaf van goedkoop succes en geld is.

Daarbij heb ik ook medelijden met hun ... ze zullen nooit het magische moment ervaren van achter een piano te gaan zitten en iets te "vinden" dat daarvoor nog niet bestond. (of nu ja, je hebt niet door dat het al bestond want de klassieke componisten hebben alle goede muziek al lang gevonden).

Terwijl er voor mij nog een wereld voor mij open ligt! Kijk, mijn muzikaal ego geniet van aandacht en "views" ... en terecht. Maar ik geniet nog altijd meer van mijn eigen muziek dan van de beperkte aandacht eromheen. Ook omdat ik weet dat ik veel beter mijn best kan doen en meer inzet en moeite kan tonen.

Daarbij heb ik nooit een verlangen naar geld gehad. Mijn hardware en software kost me bloed zweet en tranen en is me dus gigantisch veel waard. Daarom ook dat ik pas echt een VST ging gebruiken nadat ik hem niet meer illegaal gebruikte. Ik had hem gekocht ... hij had nu waarde .... zinloos om hem nu niet te gaan gebruiken.

Ik heb wel een verlangen naar roem gehad ... maar dat is nu een verlangen naar aandacht geworden. Een vrij menselijk verlangen waar eigenlijk niet zo veel mis mee is.

Door het online vinden van mensen met gelijkaardige interesse en passie voor muziek merk ik dat ik me minder eenzaam voel. En dat kun je dus niet met geld kopen.

Zo ik heb mijn beperkt zegje ook weer gedaan. Kain_niaK gaat eruit met de EP van Aloysius omdat muziek waar je bij betrokken bent geweest persoonlijk van onschatbare waarde is. En die waarde kan niemand van je afnemen.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/aloysiusmusic/sets/any-colour-ep]

Oh en nog even opscheppen dat ik het oorspronkelijke feauture request heb gedaan voor soundcloud embedding op GoT en tweakers. Is mijn ego ook weer bevredigd.

Zou vet cool zijn wanneer mijn feaute request voor bitcoin intregratie op Tweakers ook de nodige aandacht krijgt.

Als iemand mij dan blij maakt met verfrissende muziek dan kan ik hem als ik echt wil wat btc geven.
Nu alleen nog muziekbedrijven overtuigen om VST's te verkopen voor bitcoins en .... nu ja ... dat kan iedereen wel invullen hey ... hoe dat het leven van hobby muzikanten (en zij die nog niet tegen de realiteit zijn aangelopen) een stuk leuker kan maken! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eigen muziek heb ik onder CC gereleased en de 'emoware' clausule aan toegevoegd. Dwz als je de muziek bevalt kun je dat 'terug betalen' door iets (extra) vriendelijks voor je familie,vrienden of buren te doen. Zelf heb ik er al plezier genoeg aan beleefd, de rest is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Uiteindelijk ben ik t met je eens dat de beste muziek is dat wat je met plezier hebt gemaakt, dan doet stijl er een stuk minder toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Tja :)

Avicii scoort grootste hit ooit op Spotify:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140228_01003966

Ik kan er niet van wakker liggen, ik ga me dan ook niet druk maken rond hoe oneerlijk het wel is etc. Avicii en met hem het ganse EDM gebeuren ligt bij mij al lang op de stapel "rommel, zo weinig mogelijk tijd aan verliezen"

Voor elke dergelijk producer zijn er 10tallen die wel leuke en interessante muziek maken. Deze vind je dan niet op de MainStage van de festivals (die MainStage is toch overal dezelfde), neen die vind je op de kleinere gezelligere plekjes, en dat is waar ik dan ook blijf hangen.

Voor de rest volg ik de strekking muziek is goed wanner het iets met een mens doet. Ik kan nog steeds lyrisch worden over de stokoude masters at work releases, en geregeld komend ze op mn playlist in de wagen. Technisch zijn het allemaal geen hoogstandjes, want het materiaal & technieken waarmee ze gemaakt zijn is al 100 keer verbeterd (hoewel die 909 een van de meest gegeerde boxes blijft) en toch blijven die tunes plakken.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wel leuk om te horen.
Was van de week bezig met een mix en was in de verkeerde richting aan het werken en het ging steeds verder verkeerd omdat je dan last hebt van tunnelvisie. Dus gewoon weer even afstand genomen en weer helemaal vanaf 0 begonnen. Gisteren dus met een frisse kop er weer aan begonnen en het resultaat is een veel beter uitgewogen mix die ook nog eens veel natuurlijker en meer relaxed klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik hoor niks? :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:49

2mb

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11153912/juno-di.jpg

Nieuwe gear. :9

Ik was op zoek naar een nieuw midi-keyboard met veel toetsen, minimaal 61. Ik heb al een keyboardje van 37 en dat is toch echt te weinig als je fatsoenlijk piano wil spelen. Lang gekeken en een mooi bordje kwam al snel op zo'n 200 euro. Toen bedacht ik dat ik 'm ook eigenlijk wel zonder computer wil gebruiken. Je kent het wel, als je even wilt spelen wil je niet eerst Kontakt moeten opstarten, pianolibrary zoeken en laden, etc. Dodelijk voor de creativiteit.

Naar echte keyboards gekeken dus. De categorie Casio-speelgoed overgeslagen en zag een leuke Yamaha. Simpel dingetje met een paar pianosounds. Alleen, dat ding had weer geen USB. Uiteindelijk uitgekomen bij de synthesizers. De Yamaha MX 61 (digitale sample synthesizer) zag er goed uit maar toen zag ik de Juno Di voor dezelfde prijs. Eerst een beetje verbaasd omdat ik dacht dat de Juno's 'echte' analoge synths waren. Dat is deze dus niet. Gewoon dezelfde soort digitale sample synth als de Yamaha, maar dan in een retro jasje. Zal wel slimme marketing zijn maar het werkt wel, hij lijkt zo uit de eighties te komen. :+

Hij heeft gelukkig wel de klassieke Roland samples aan boord, JP, JD, JV, SH-101, TR en de piano's. Niet allemaal en niet tweakable, maar genoeg voor wat ie kost.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Eindelijk heb ik wat tijd gevonden om werk te maken van alle losse frutsels die ik had. Het nummer is toch anders geworden dan ik in gedachten had. Gebruikte spullen:
- Cubase 7.5 (drums en bass)
- Nord Stage 2 (de rest)
- Focusrite 6i6

Ben nog bepaald niet vingervast (of tempovast for that matter) dus het meeste ingespeeld als midi tracks, alle fouten eruit getweaked en dan als stukjes audio geimporteerd (met effecten aan wat een beetje dom is). De drums zijn patronen uit beatdesigner die met de hand zijn nabewerkt. Wat een gepriegel |:( Mijn eerste aanschaf gaat zo'n midi vingerdrumpad controller zijn :)

Graag tips voor wat er beter kan want ik hoor het niet meer.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/okikio/firstproject]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De baslijn als zowat alleen maar een sinus geeft weinig kans voor expressie en het resoneert nogal snel wat een probleem kan zijn voor diverse audio speakers.
De drums klinken er robotto, daar mag wel wat meer variatie.
Qua arrangement komen de overgangen nogal onverwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Zo, ik ben klaar met dit nummertje! Vind hem zelf heel tof geworden, zelf denk ik ook dat de mix vrij goed is gelukt. Het is duidelijk niet iedereens smaak hier, maar ik heb er wel veel plezier in haha. Alhoewel dit wel een stuk 'rustiger' is dan tracks die ik normaal in elkaar beuk! Viel spas!

[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/adele-set-fire-to-the-rain-1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gebruikt twee toonsoorten door elkaar want jouw melodie sluit absoluut niet aan op die van de vocal. (Klinkt vals)
De percussie met die roffels mag ook wel wat afwisseling in zitten. Ipv 16'en dat je 8'en pakt bijv.
Mix verder klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 21:07:
De baslijn als zowat alleen maar een sinus geeft weinig kans voor expressie en het resoneert nogal snel wat een probleem kan zijn voor diverse audio speakers.
Inderdaad, dat is min of meer een sinusgenerator uit Retrologue VST. Ik zocht een bas met lekker veel sustain en dat is gelukt :P Dit is een waardevolle tip, een speaker met een piek op de lage A# zal lekker gaan boemen. Ik luister en mix alleen op hoofdtelefoon, het is hier nogal gehorig en heb geen monitoren (anders dan een crappy PC setje). Dus voor dit soort dingen moet ik oppassen.
De drums klinken er robotto, daar mag wel wat meer variatie.
Dat blijf ik lastig vinden, zeker met dit soort muziek. Er zit wel een opbouw in de patronen. Het zijn echter iets van 100 bars dus heb ik wel eea gekopieerd en dat hoor je. Wat ik hoop is dat ik patroontjes als basis kan gebruiken en daarna overschrijven door met vingerpads in te drummen. Met de muis is dat gewoon monnikenwerk. In een band krijg je dat min of meer gratis, nu moet je proberen te denken als drummer, bassist, toetsenist en geluidsman tegelijk.
Qua arrangement komen de overgangen nogal onverwacht.
Ik heb het opbouwen wel een beetje afgekapt hier en daar, anders duurde het stuk te lang. De laatste helft vind ikzelf wat minder rommelig.

Nou ja, dat was les 1 'Produceren, een introductie'.
Behaalde leerdoelen: produceren is meer dan passende akkoorden en een melodie bij elkaar zoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

@mekkieboek: Ik krijg het idee dat het nummer een beetje te traag is, vooral door die drums. Die Rhodes is wel lekker. Mis wel wat structuur in het nummer.

@gangstahh: Eens met Wouter, die toonsoorten passen totaal niet bij elkaar. Kies de ene of de andere zou ik zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door 2mb op 02-03-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
gangstahh schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 21:12:
Zo, ik ben klaar met dit nummertje! Vind hem zelf heel tof geworden, zelf denk ik ook dat de mix vrij goed is gelukt. Het is duidelijk niet iedereens smaak hier, maar ik heb er wel veel plezier in haha. Alhoewel dit wel een stuk 'rustiger' is dan tracks die ik normaal in elkaar beuk! Viel spas!

[audio]
hahaha argh.

ik vraag me vooral af of je van die ballad-achtige tunes wel trap remixes moet maken, ik zou hiphop of Arrelbie geschikter materiaal vinden. Verder inderdaad beter als de toonsoort van je remixmateriaal ook dezelfde is als de originele tune. Let daarbij ook op die kleng+klong percussiegeluiden, die hebben ook vrij nadrukkelijk een toonhoogte, ik zou die ook gaan tunen op je mix.

luister ook even naar die reverb op je drums, ik vind'm echt cheapo klinken, vooral op de clap.

mekkieboek schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:43:
Eindelijk heb ik wat tijd gevonden om werk te maken van alle losse frutsels die ik had. Het nummer is toch anders geworden dan ik in gedachten had.
*knip*

[audio]
Nice rhodes (zelfs voor een clavia). Ik zou wat langere drumgeluiden (meer tail) kiezen of meer 16en gebruiken, het word nogal steriel omdat niks van die drums overelkaar heen valt. Zorg voor polyfonie in je drumtrack. Ook bij jouw track vind ik de drumreverb erg cheapo.

ipv zo'n smooth chorus zou ik liever wat drive en/of roto-effect over de rhodes doen, maar dat is persoonlijke smaak.

Die synth voor de melodie past goed, maar gezien de rest zou ik "echte" instrumenten wel mooier vinden denk ik, maar ook dit is meer een smaakgebonden keuze.

qua arrangement vind ik 'm heerlijk om naar de luisteren, maar als je op zo'n laag tempo muziek maakt, moet je wel een beetje aanleren om slurs, vibrato's en andere expressies erin te verwerken anders word het vaak van die lange, steriele en dooie tonen. (er is een reden waarom langzame dubstep ruimte heeft voor wobbels en snelle dnb bv niet)

}:O nu klinkt het alsof ik alleen maar kritiek op jullie beide tracks hebt, maar ik vis er ook alleen maar tussenuit wat IMO verbeterbaar is, niet verkeerd opvatten aub }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
2mb schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:24:
@mekkieboek: Ik krijg het idee dat het nummer een beetje te traag is,
Het grappige is dat dat eigenlijk is gekomen opdat ik eea makkelijker (met minder fouten) kon inspelen :P . Ik moet meer oefenen (toonladders, arpeggio's e.d.) met een metronoom, ik begrijp dat je daarmee vooruitgang kunt boeken kwa speulen op meerdere gebieden.
vlaaing peerd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:39:
Nice rhodes
...
ipv zo'n smooth chorus zou ik liever wat drive en/of roto-effect over de rhodes doen, maar dat is persoonlijke smaak.
Rhodes piano's vind ik sowieso een prachtig geluid maken, sinds ik voor het eerst 'Sheep' van Pink Floyd heb gehoord, ben ik helemaal verkocht. De Mk 1 (zoals gebruikt) maar ook de Mk V, die heeft minder dat pingeltje bij de attack maar growlt veel meer. Ik zou wel eens op een echte willen spelen om te horen hoe zich dat verhoudt tot die van mij.
Er zat trouwens alleen een autopan en een reverb op. Maar inderdaad spelen over een (in mijn geval eveneens gesimuleerde) buizenbak met een beetje drive klinkt ook lekker.
}:O nu klinkt het alsof ik alleen maar kritiek op jullie beide tracks hebt, maar ik vis er ook alleen maar tussenuit wat IMO verbeterbaar is, niet verkeerd opvatten aub }:O
No worries heer peerd, ik ben juist blij met alle kritiek :) . Het is mijn eerste 'product', nogal wiedes dat ik een lange weg te gaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

De Sunnery & Ryan video is van YouTube gehaald, op hun verzoek volgens FutureMusic. Wat zou de reden daar van zijn geweest :+

[ Voor 5% gewijzigd door 2mb op 02-03-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

What has been seen cannot be unseen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Nu hoop ik oprecht dat iemand die video van het net gepikt heeft en em alsnog een paar keer op youtube gooit. Die neppe apen mogen het voelen van mij.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
mekkieboek schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:03:

Ik zou wel eens op een echte willen spelen om te horen hoe zich dat verhoudt tot die van mij.
Heb een half jaartje geleden even mogen vermaken met een Vintage Vibe rhodes MKII '73 kloon, deze is op elke letterlijke schroef en magneet nagebouwd. Om te kwijlen, zo'n botergeile klank kwam eruit.

Ik heb op behoorlijk wat samplers gespeeld waarvan ik de Mr Ray en de Scarbee wel de betere vind, maar vooral bij die verschillen en overloop tussen zachte en harde aanslagen (waar ie begint te vervormen omdat je de magneet dichtramt) klinkt een echte een miljoen keer beter. Je hoort uiteindelijk toch dat samplers "fixed" stapjes heeft op die aanslagen.

Je zou zeker 's een keer een muziekwinkel moeten binnenstappen om een echte piano te proberen. Wurlitzers en Hohners zijn trouwens ook de moeite waard om te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
2mb schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:49:
De Sunnery & Ryan video is van YouTube gehaald, op hun verzoek volgens FutureMusic. Wat zou de reden daar van zijn geweest :+
hm heb ik gelukkig nog even flink m'n comments op die vid kunnen spuien over die flutjojo's, wat een stelletje fags ook.

uncanny?

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/rapgenius/milli_vanilli.gif

Afbeeldingslocatie: http://s4.evcdn.com/images/edpborder500/I0-001/014/888/123-6.jpeg_/nye-2014-sunnery-james-ryan-marciano-23.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

kaos- schreef op maandag 03 maart 2014 @ 08:18:
Nu hoop ik oprecht dat iemand die video van het net gepikt heeft en em alsnog een paar keer op youtube gooit. Die neppe apen mogen het voelen van mij.
O+ soms wou ik dat je een meisje was kaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik verkoop mijn Maschine mk1.

Heb hem nu enige maanden in bezit en besef dat ik er feitelijk niets mee doe.
Ik grijp te snel naar mijn Ableton en muis. Zonde om de maschine te laten stof happen.

Staat op marktplaats voor 295 euro. Maar hier op tweakers mag ie ook voor 265 euro weg.

http://link.marktplaats.nl/m784778319

Mogelijk dat mijn Traktor S2 er ook uit vliegt binnenkort. Ook deze gebruik ik momenteel gewoon veel te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik zit even hardop te denken.. Mocht ik mijn huidige monitoren, Maschine en Traktor voor een nette prijs kunnen verkopen.. Dan zit ik met een budget van ongeveer 800-1000 voor een set monitoren (absolute MAX).
Dit biedt net iets meer ruimte voor een degelijk paar speakers dan mijn vorige situatie.

Binnenkort maar eens naar Music Store in Keulen. Hoop dat ik daar veel monitoren kan beluisteren.

Los hiervan, Ik wil dus af van mijn eigen 2.1 monitor set en wil overstappen naar een 2.0 set.
Echter, nu lever je zonder sub altijd iets laag in t.o.v. een 2.0 set.

Is het dan wenselijk om voor 8 inch monitoren te gaan? Mijn ruimte (zolder) is circa 6x4 meter en heeft een schuin dak. Of is deze ruimte per definitie nog steeds te klein voor 8 inch speakers? (En is daarmee 6 inch een betere keuze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 21:21:
Je gebruikt twee toonsoorten door elkaar want jouw melodie sluit absoluut niet aan op die van de vocal. (Klinkt vals)
De percussie met die roffels mag ook wel wat afwisseling in zitten. Ipv 16'en dat je 8'en pakt bijv.
Mix verder klinkt goed.
2mb schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:24:
@mekkieboek: Ik krijg het idee dat het nummer een beetje te traag is, vooral door die drums. Die Rhodes is wel lekker. Mis wel wat structuur in het nummer.

@gangstahh: Eens met Wouter, die toonsoorten passen totaal niet bij elkaar. Kies de ene of de andere zou ik zeggen.
vlaaing peerd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:39:
[...]

hahaha argh.

ik vraag me vooral af of je van die ballad-achtige tunes wel trap remixes moet maken, ik zou hiphop of Arrelbie geschikter materiaal vinden. Verder inderdaad beter als de toonsoort van je remixmateriaal ook dezelfde is als de originele tune. Let daarbij ook op die kleng+klong percussiegeluiden, die hebben ook vrij nadrukkelijk een toonhoogte, ik zou die ook gaan tunen op je mix.

luister ook even naar die reverb op je drums, ik vind'm echt cheapo klinken, vooral op de clap.

[...]
*knip*
[...]

Nice rhodes (zelfs voor een clavia). Ik zou wat langere drumgeluiden (meer tail) kiezen of meer 16en gebruiken, het word nogal steriel omdat niks van die drums overelkaar heen valt. Zorg voor polyfonie in je drumtrack. Ook bij jouw track vind ik de drumreverb erg cheapo.

Die synth voor de melodie past goed, maar gezien de rest zou ik "echte" instrumenten wel mooier vinden denk ik, maar ook dit is meer een smaakgebonden keuze.

qua arrangement vind ik 'm heerlijk om naar de luisteren, maar als je op zo'n laag tempo muziek maakt, moet je wel een beetje aanleren om slurs, vibrato's en andere expressies erin te verwerken anders word het vaak van die lange, steriele en dooie tonen. (er is een reden waarom langzame dubstep ruimte heeft voor wobbels en snelle dnb bv niet)

Bedankt allen voor uw feedback! Ik snap wat jullie bedoelen met de verschillende toonsoorten, ik heb hier bewust voor gekozen om dat het ineens zo anders is! Dit vind ik juist vet! Gewoon een hele gare switch ineens. Ik zal eens iets gaan maken wat wel allemaal in toon valt, als je vorige tracks van mij luisterd slaat het soms ook totaal nergens op. Alleen ik vind het zelf vrij tof omdat dit soort meuk er nog niet is, ik denk dat ik wel een beetje een eigen leipe twist geef aan het 'Trap - genre'.

Trouwens peerd, wat bedoel je met 'tunen op je mix' heb werkelijk geen idee hoe ik dat zou moeten doen.
Nogmaals dank voor jullie feedback, hier kan ik in ieder geval weer wat mee met volgende producties!
Ben gelukkig zelf best tevreden wat voor vorderingen ik maak, aangezien ik nog geen jaar bezig ben. Krijg veel feedback van mensen en daar leer ik van. Love it ;)

Patty gaat nog meer beats maken 8)7 haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
gangstahh schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:05:
[...]

[...]

[...]

Bedankt allen voor uw feedback! Ik snap wat jullie bedoelen met de verschillende toonsoorten, ik heb hier bewust voor gekozen om dat het ineens zo anders is! Dit vind ik juist vet! Gewoon een hele gare switch ineens. Ik zal eens iets gaan maken wat wel allemaal in toon valt, als je vorige tracks van mij luisterd slaat het soms ook totaal nergens op. Alleen ik vind het zelf vrij tof omdat dit soort meuk er nog niet is, ik denk dat ik wel een beetje een eigen leipe twist geef aan het 'Trap - genre'.

Trouwens peerd, wat bedoel je met 'tunen op je mix' heb werkelijk geen idee hoe ik dat zou moeten doen.
Nogmaals dank voor jullie feedback, hier kan ik in ieder geval weer wat mee met volgende producties!
Ben gelukkig zelf best tevreden wat voor vorderingen ik maak, aangezien ik nog geen jaar bezig ben. Krijg veel feedback van mensen en daar leer ik van. Love it ;)

Patty gaat nog meer beats maken 8)7 haha
No offence, maar waarom vind je het vet als dingen uit de toonsoort liggen? Ik kan dat me heel lastig indenken. Het komt juist amateuristisch over en krijg ik het idee alsof degene die het gemaakt heeft totaal niet in de gaten had waar hij mee bezig was.

Het genre trap valt onder dansmuziek en deze stijlen staan bekend om "het verwachtingspatroon".
Men wacht op een drop, op een break, op een "fijn gevoel". Als jij dan ineens vaag gaat lopen doen met toonsoorten is dat patroon in 1 klap naar de klote en zie je mensen raar om zich heen kijken.
Het excuus; "ja ik ben nog maar net bezig" is niet geldig in deze (8>.

Het tunen van percussie waar peerd het over heeft is niets meer of minder dan de pitch veranderen om deze te laten vallen in je toonsoort van je track. Ook snares/kicks/rides hebben een toon, al is deze soms wel wat lastig te horen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
kaos- schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:44:
[...]

No offence, maar waarom vind je het vet als dingen uit de toonsoort liggen? Ik kan dat me heel lastig indenken. Het komt juist amateuristisch over en krijg ik het idee alsof degene die het gemaakt heeft totaal niet in de gaten had waar hij mee bezig was.

Het genre trap valt onder dansmuziek en deze stijlen staan bekend om "het verwachtingspatroon".
Men wacht op een drop, op een break, op een "fijn gevoel". Als jij dan ineens vaag gaat lopen doen met toonsoorten is dat patroon in 1 klap naar de klote en zie je mensen raar om zich heen kijken.
Het excuus; "ja ik ben nog maar net bezig" is niet geldig in deze (8>.

Het tunen van percussie waar peerd het over heeft is niets meer of minder dan de pitch veranderen om deze te laten vallen in je toonsoort van je track. Ook snares/kicks/rides hebben een toon, al is deze soms wel wat lastig te horen.
Nouja, het is ineens een complete twist! Dat vind ik zelf heel vet. Als ik die remix nu terug luister en ik heb dat ding hier vol openstaan vind ik het persoonlijk gewoon heel vet klinken, niet alleen omdat ik het zelf gemaakt heb maar ook meer het idee er achter! ( ik wilde gewoon iets apparts doen met dat nummertje van Adele, niets voor niks heet mijn file in flstudio ook Adele verkrachting ;p )

Ik ben het niet helemaal met je eens wat betreft het 'verwachting' patroon. Er zijn echt wel Trap nummers waar je de twist gewoon niet verwacht, daar hou ik zelf wel van. Ik snap verder wel heel goed wat je bedoelt, maar bij deze track waar het nu overgaat vind ik het uit de toonsoort vallen juist heel vet klinken.

Bij een volgende track zal ik er rekening mee houden, alle feedback hier geeft mij ook weer inspiratie. Probeer het dan allemaal te gebruiken, ben zeer benieuwd wat jullie er dan van vinden. ongeacht trap niet iedereens favoriet is hier ;p

Ik moet gewoon nog een hele hoop leren, waar ik zo veel mogelijk aan probeer te werken. En ik vind het ook heel tof om producties van anderen hier te beluisteren, kijken hoe zij het doen. Je merkt ook al snel op dat iedereen wel een eigen stijl creëert. Ik gebruik bijvoorbeeld veel geschopte vocals met talloze vst's en pitchbands en andere leipe geluidjes. Veel maak ik als synth, waar ik vervolgens iets mee speel dat sample ik draai ik op bewerk ik noem maar op :p komen de meest vage dingen uit.

Maarja, al met al ik ben blij met jullie feedback! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Een complete twist kan ook heel goed werken als je je netjes aan de regels houdt ;)
Dan klopt het ook daadwerkelijk, nu is het gewoonweg vals.

Je kan de twist nog meer body geven door ook percussie en andere elementen ineens om te gooien waardoor je een heel dynamisch iets krijgt. Zomaar even wat random noten erin gooien om maar "wat anders" te doen is not the way to go.

En het verhaal van het verwachtingspatroon klopt wel degelijk. Ik kan een hele zooi tracks opnoemen die allemaal anders verlopen dan dat je het eigenlijk zou verwachten, maar zijn wel ingekleurd binnen de lijnen, niet daarbuiten.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn ook toondove mensen die absoluut niet horen wanneer iets vals is of niet.
Die zullen die muziek vast wel geweldig vinden. ;)
Niets mis met experimenteren, vooral doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Dacide schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:40:
Ik zit even hardop te denken.. Mocht ik mijn huidige monitoren, Maschine en Traktor voor een nette prijs kunnen verkopen.. Dan zit ik met een budget van ongeveer 800-1000 voor een set monitoren (absolute MAX).
Dit biedt net iets meer ruimte voor een degelijk paar speakers dan mijn vorige situatie.

Binnenkort maar eens naar Music Store in Keulen. Hoop dat ik daar veel monitoren kan beluisteren.

Los hiervan, Ik wil dus af van mijn eigen 2.1 monitor set en wil overstappen naar een 2.0 set.
Echter, nu lever je zonder sub altijd iets laag in t.o.v. een 2.0 set.

Is het dan wenselijk om voor 8 inch monitoren te gaan? Mijn ruimte (zolder) is circa 6x4 meter en heeft een schuin dak. Of is deze ruimte per definitie nog steeds te klein voor 8 inch speakers? (En is daarmee 6 inch een betere keuze)
na een rondje googlen etc moet ik zeggen.. Damn, die Adam A7x ziet er (op papier) erg indrukwekkend uit moet ik zeggen. Die wil ik wel eens in real life horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb me de laatste tijd ook verdiept in iets toffere monitors dan m'n KRK RP5's, en de A7x lijken niet helemaal een flat response te geven. Ik dacht dat ze wel wat gebieden wat interessanter maken. De Yamaha HS8 heeft vooralsnog, puur gebaseerd op reviews, mijn interesse atm: http://www.bax-shop.nl/dj...stuk/product-details.html

De voorganger (de HS80m) schijnt een goeie klassiert te zijn, en men lijkt erg lovend te zijn.

Hoe luister je eigenlijk naar dat monitors in zo'n muziekzaak? Zeker bij een flat response zou ik bijna liever neigen naar zo'n graph als dat ik zou gaan staan luisteren in zo'n muziekzaak. Ik denk dat ik toch te snel zou vallen voor sexy dingen als een vette boost in de bass.

edit: DJ Vespers geeft hier zijn mening over de A8x en A7x

[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 03-03-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
apNia schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:45:
Ik heb me de laatste tijd ook verdiept in iets toffere monitors dan m'n KRK RP5's, en de A7x lijken niet helemaal een flat response te geven. Ik dacht dat ze wel wat gebieden wat interessanter maken. De Yamaha HS8 heeft vooralsnog, puur gebaseerd op reviews, mijn interesse atm: http://www.bax-shop.nl/dj...stuk/product-details.html

De voorganger (de HS80m) schijnt een goeie klassiert te zijn, en men lijkt erg lovend te zijn.

Hoe luister je eigenlijk naar dat monitors in zo'n muziekzaak? Zeker bij een flat response zou ik bijna liever neigen naar zo'n graph als dat ik zou gaan staan luisteren in zo'n muziekzaak. Ik denk dat ik toch te snel zou vallen voor sexy dingen als een vette boost in de bass.

edit: DJ Vespers geeft hier zijn mening over de A8x en A7x
Thanks voor de tip.

OVerigens, vwb het beluisteren. Dat is nu exact ook mijn probleem. Ik weet niet wanneer muziek eerlijk wordt weergegeven. Want ik heb nog nooit muziek op een hele eerlijke luidspreker gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Het gaat ook niet zozeer om vlakke respons. Het gaat erom dat je alles hoort. Mijn Beyer DT-990 heeft bijvoorbeeld een behoorlijke disco-smile in de respons, maar het laag heeft wel veel detail.
Maar daar zullen vast ook duizend meningen over zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu in andere topics ook de voorkeur naar de Adam's zie gaan Dacide, dus negeer dat onderdeel van m'n reply maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Persoonlijk moet ik ook plezier beleven aan speakers. Die Yamaha's zijn hele deftige jongens maar klinken heel saai. Dan maar een beetje boost hier en daar, maar geniet ik er iig een stuk meer van :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Het viel me bijv bij die track van jou op dat mijn bass gewoon niet zo diep ging (weet je nog die Facebook berichtjes waarin ik de sub niet hoorde?)
Ik wil dat eigenlijk best fixen met een beetje propere speakers, en ik denk dat m'n KRK RP5's daar niet groot genoeg voor zijn. Other than that, wat win je nog meer -- per definitie -- als je naar medium price speakers gaat? (er van uitgaande dat KRK RP5's instap zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Je wint meer detail, stereobeeld en overall impact. Als ik nu van mijn KRK RP6 zou overstappen zou ik ook kijken richting Adam A7x / Mackie HR624/824. Al is die laatste wel vrij agressief qua klank.

edit; daarbij hoor je op kwalitatief goede speakers ook heel mooi alle lagen, dat mis je op kleinere speakers toch wel vind ik.

[ Voor 24% gewijzigd door kaos001 op 03-03-2014 14:05 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

OK thanks :)
Hoe vergroot je stereobeeld btw? Ze staan toch gewoon links en rechts? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
apNia schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:08:
Goede vraag Apnia. Vraag me dit ook af.

Het stereobeeld is mijns inzien in de basis afhankelijk van de panning van je channels. Hoe kan de ene speaker dan een beter stereobeeld weergeven dan de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:08:
De speakers perfect plaatsen op oorhoogte en in de welbekende driehoek ten opzichte van jezelf, maar ik denk dat je het stereobeeld van de speakers zelf bedoeld :P

Wat standaard in speakers zit vanaf de fabriek is een ander verhaal en moet je misschien aan peerd vragen, zoveel verstand heb ik daar niet van.

[ Voor 7% gewijzigd door kaos001 op 03-03-2014 14:11 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stereobeeld in de praktijk.
Het verschil wat je hoort tussen een mono galm en een stereo galm.
Of bijvoorbeeld een zanger(es) opnemen met een stereo microfoon.
Als deze dan het hoofd beweegt dan hoor je dat op een stereo microfoon wel een een mono microfoon niet (echt).

Overigens heb ik een pleurishekel aan ribbon tweeters zoals die in de A7 zitten. Maar als je keiharde beuk techno schranz maakt dan hoor je dat toch niet meer. :P
En mixen luisteren op lineaire speakers is vaak even wennen. Maar je oren kunnen dat verschil wel goedmaken dus hoef je niet gelijk met super gebooste KRK's de winkel uit te rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:56:

Overigens heb ik een pleurishekel aan ribbon tweeters zoals die in de A7 zitten. Maar als je keiharde beuk techno schranz maakt dan hoor je dat toch niet meer. :P
En mixen luisteren op lineaire speakers is vaak even wennen. Maar je oren kunnen dat verschil wel goedmaken dus hoef je niet gelijk met super gebooste KRK's de winkel uit te rennen.
Waarom heb je er een hekel aan? Op welke nadelige eigenschappen doel je? Vind je ze 'te harsch'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:56:
dus hoef je niet gelijk met super gebooste KRK's de winkel uit te rennen.
Nou, nou ZO erg zijn die KRK's nu ook weer niet. :P

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Dacide schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:01:
[...]

Waarom heb je er een hekel aan? Op welke nadelige eigenschappen doel je? Vind je ze 'te harsch'?
Zelf vind ik de A7X te schel. Maar dat heb ik zelf wel heel snel (overgevoeligheid doordat ik er in m'n pubertijd te laat achter kwam dat oordoppen een goed idee zijn als je als gitarist een buizentop met 4x12 aanschaft...), dus ik ben niet representatief :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Eigenlijk moet ik hiervoor bij het DJ-topic zijn, maar ik vind jullie liever O+ ;

Ik ga binnenkort oordoppen aanschaffen om het geluid te dempen als ik moet draaien of als ik zomaar in een bak herrie sta. Gebruiken jullie ze, zo ja, welke merken zijn aan te raden?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en de beste zijn die je op maat kan laten maken.
Wel duur, maar zoveel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Zelf gebruik ik een paar doppen dat ik door medeGoT'er paQ heb laten aanmeten. Daarvoor had ik ook op maat gemaakte doppen, maar die begonnen toch wat oud te worden en te lekken. Kost wat meer dan simpele doppen, maar ze de hele dag in kunnen hebben zonder dat ze oncomfortabel worden is dat meer dan waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik ben niet zozeer op zoek naar op maat gemaakt spul. Ik sta er immers niet elke dag in, dus de keren dat ik ze nodig heb vind ik goedkope plugs meer dan prima :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

In dat geval kan ik de Audeze LCD-3 aanraden! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
In niet-custom spul is de Alpine Musicsafe behoorlijk populair. Dus die zou ik zeker overwegen :) Zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Het is over tussen ons! ;(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Sowwy kaos. Ik heb op aanraden van luitjes in dit topic deze gekocht: http://www.bax-shop.nl/ge...-wit/product-details.html

Werkt prima. Ik had naar Ed Rush de zwaarste versie in. Wat een beetje heftig was (beetje alsof je zonder koptelefoon in een silent disco staat) dus heb die avond m'n oren maar laten verneuken. Volgende keer doe ik de lichtste in :)
(Shlohmo/Rustie in Paradiso a.s. vrijdag!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Kreeg via synthforum een berichtje van iemand die zijn Dynaudio BM6A mk2 verkocht.
Op papier 'zien' deze er ook goed uit hoor. Iemand ervaring met deze monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Ik heb zelf die Alpine Musicsafe Pros, al een paar jaar denk ik zo. Altijd al de zilveren (middelmatige) filters gebruikt, ook naar Swans in Doornroosje (125dBa als ik de flyers daar mag geloven), maar nog nooit last gehad van m'n oren als ik ze inhad.

Geluid klinkt wel gedempt natuurlijk, heb wel een beetje het gevoel alsof bastonen wel prominenter aanwezig zijn dan zonder doppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Als ik iets op soundcloud upload als private, kan ik het jullie dan wel laten horen door de link hier te posten?
Ik wil het namelijk nog niet te veel mensen laten horen xD

Edit: werkt dit?

https://soundcloud.com/stoveboy/imminent

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Nope, werkt niet.
apNia schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:00:
(Shlohmo/Rustie in Paradiso a.s. vrijdag!)
Vet! :o

[ Voor 83% gewijzigd door kaos001 op 03-03-2014 18:15 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:52:
Hey allemaal,

Als ik iets op soundcloud upload als private, kan ik het jullie dan wel laten horen door de link hier te posten?

Bijna.
Het moet in een [audio] [/audio] tag en je moet http ipv. https gebruiken and then you're good to go.
Deze embed into GOT service werd mede mogelijk gemaakt door Kain_niaK, uw partner in producing services :)

Edit: ow private, misschien kun je alles in een [membersonly=title] tag plaatsen. Dan kan alleen got erbij (no pun intended).

[ Voor 10% gewijzigd door mekkieboek op 03-03-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:52:
Hey allemaal,

Qua arrangement goed. Typisch hardstyle, gewoon prima. (ik heb er een hekel aan dat de drops zo kort zijn, maar dat hoort er nu eenmaal bij blijkbaar :P)

Wat ik jammer vind aan je tune is dat je bassline wel veranderd qua toon maar je kick niet.
De mix is voor de rest best goed moet ik zeggen, de elementen hebben allemaal hun plaats en het klinkt prima :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Zo, ik ben ook weer eens aan een track bezig. Veel te lang alweer niets gedaan ivm drukte en prive sores.

Hij is nog niet klaar. Vleugje fx (met name reverbs), variaties en afmixen in detail moeten nog gebeuren.

Stijl? Geen idee... Hou het maar op een soort progressive'achtige sound..

[edit] Oef, zojuist voor t eerst op kleine oordopjes beluisterd via iphone... Back to the drawing table. o.a. Snares zijn te schel.

[ Voor 16% gewijzigd door Dacide op 04-03-2014 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

mekkieboek schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:43:
Eindelijk heb ik wat tijd gevonden om werk te maken van alle losse frutsels die ik had. Het nummer is toch anders geworden dan ik in gedachten had. Gebruikte spullen:
- Cubase 7.5 (drums en bass)
- Nord Stage 2 (de rest)
- Focusrite 6i6

Ben nog bepaald niet vingervast (of tempovast for that matter) dus het meeste ingespeeld als midi tracks, alle fouten eruit getweaked en dan als stukjes audio geimporteerd (met effecten aan wat een beetje dom is). De drums zijn patronen uit beatdesigner die met de hand zijn nabewerkt. Wat een gepriegel |:( Mijn eerste aanschaf gaat zo'n midi vingerdrumpad controller zijn :)

[audio]
Erg leuk, doet me heel erg denken aan The Doors.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Dacide schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:39:
Zo, ik ben ook weer eens aan een track bezig. Veel te lang alweer niets gedaan ivm drukte en prive sores.
Klinkt niet slecht, zit wel een aardige lijn in het nummer. Die snare/tamboerijn achtige tik zit wel een beetje in-your-face dichtbij. En dat sampletje (stukje stem ofzo?) klinkt een beetje te vaak. Bij drumsamples is dat geen probleem, bij andere klankjes klinkt dat een beetje.. nou ja gewoon niet zo mooi.
vlaaing peerd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:01:
Je zou zeker 's een keer een muziekwinkel moeten binnenstappen om een echte piano te proberen. Wurlitzers en Hohners zijn trouwens ook de moeite waard om te checken.
Ga ik zeker eens doen. Net nog de demo van PianoTeq geprobeerd (onder Linux notabene, sprak de nerd B) ), ze hebben ook een e-piano gemodelleerd, de Rhody R2. Toch vind ik 'm dat ook niet helemaal hoewel ik het idee van een gemodelleerde ipv. gesampelde piano geweldig vind. Ik vrees dat je tegen dezelfde verschillen als tussen echte piano's onderling aanloopt. Welk model vind je mooi klinken?

[ Voor 39% gewijzigd door mekkieboek op 03-03-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Thnx, goede feedback.
Overigens, ik beluister de track nu voor t eerst op mijn iphone via oordopjes. Ik schrik zelf van de snare. Oef, idd in your face. Niet goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

mekkieboek schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:45:
[...]

Bijna.
Het moet in een [[url=" "]audio[/url]] tag en je moet http ipv. https gebruiken and then you're good to go.
Deze embed into GOT service werd mede mogelijk gemaakt door Kain_niaK, uw partner in producing services :)

Edit: ow private, misschien kun je alles in een [membersonly=title] tag plaatsen. Dan kan alleen got erbij (no pun intended).
Thx :+
Die http(s) moet binnenkort eens gefixed worden ... dat de oorspronkelijke dev die de code voor video heeft aangepast hopelijk zo doen. Ik zal het oude features topic eens kicken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ik las wat discussie en tips betreffende een goed stel speakers. Ik heb zelf al een aantal speakers gehad, waaronder KRK's (rp6 en rp8) en heb ook al de Adams A7 mogen proberen, maar uiteindelijk mijn heil gevonden in de MK2 HR624's van Mackie. Voor de kleinere studio zeer geschikt, genoeg punch om niet saai te zijn, een gebalanceerd hoog en het stereobeeld komt goed overeen. Zeker een setje die je moet beluisteren als je voor een setje gaat van 800-1000 euro. Voor de grotere studio kan je de HR824 kijken, maar die had mij wat teveel bass voor mijn ruimte.

*overigens vind ik de VX serie van KRK ook wel erg ok en ik las hierboven iets over dynaudio speakers.. Als die binnen je budget vallen zeker voor die dyn's gaan, wat een geluid! Ik kon ze niet betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
mekkieboek schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:40:
[...]
Welk model vind je mooi klinken?
bedoel je de echte? Daar zijn de MKI en MKII met vilten hamertips mijn favoriet. De latere versies met plastic hamertjes hoor je direkt van dat die minder warm klinken en de Yamaha en Roland elektronische versies kunnen me compleet gestolen worden.

Blij dat Fender er nu weer eigenaar van is en ook de Vintage Vibe maakt heel erg getrouwe re-issues. Ook de Hohner Pianet vind ik trouwens een heel erg fijn klinkende elektrische piano.

qua sampler vind ik de NI Scarbee vintage piano het mooist klinken.

Niet geheel onbelangrijk zijn ook de speakers en effecten, de Fender twin-verb en natuurlijk de bekende Leslie horen eigenlijk gewoon bij de setup en naast een overdrive natuurlijk de roto-, phase-, wah- en choruseffecten.
Pagina: 1 ... 78 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.