In ieder geval heerst er een bijzonder leuke sfeer in dit topic! Veel beter dan het oude "eigen producties" topic.
Laat onze muziek en alle pareltjes maar gewoon lekker exclusief blijven voor een klein publiek. En zonder dat deze muzikanten vol passie opeens tegen een muur van geld aanlopen want dan gaan er opeens andere belangen spelen.
Pas op, werk moet beloond worden maar het loopt al zo gauw uit de hand.
Momenteel geniet ik erg van hoe goed soundcloud muziek voor mij vind die bij mij past en gemaakt word door producers en composers en muzikanten die ongeveer denken zoals ik denk.
Ik heb dus ook echt geen afgunst want op het einde van de dag ben ik niet degene die mij zelf bedriegt of een slaaf van goedkoop succes en geld is.
Daarbij heb ik ook medelijden met hun ... ze zullen nooit het magische moment ervaren van achter een piano te gaan zitten en iets te "vinden" dat daarvoor nog niet bestond. (of nu ja, je hebt niet door dat het al bestond want de klassieke componisten hebben alle goede muziek al lang gevonden).
Terwijl er voor mij nog een wereld voor mij open ligt! Kijk, mijn muzikaal ego geniet van aandacht en "views" ... en terecht. Maar ik geniet nog altijd meer van mijn eigen muziek dan van de beperkte aandacht eromheen. Ook omdat ik weet dat ik veel beter mijn best kan doen en meer inzet en moeite kan tonen.
Daarbij heb ik nooit een verlangen naar geld gehad. Mijn hardware en software kost me bloed zweet en tranen en is me dus gigantisch veel waard. Daarom ook dat ik pas echt een VST ging gebruiken nadat ik hem niet meer illegaal gebruikte. Ik had hem gekocht ... hij had nu waarde .... zinloos om hem nu niet te gaan gebruiken.
Ik heb wel een verlangen naar roem gehad ... maar dat is nu een verlangen naar aandacht geworden. Een vrij menselijk verlangen waar eigenlijk niet zo veel mis mee is.
Door het online vinden van mensen met gelijkaardige interesse en passie voor muziek merk ik dat ik me minder eenzaam voel. En dat kun je dus niet met geld kopen.
Zo ik heb mijn beperkt zegje ook weer gedaan. Kain_niaK gaat eruit met de EP van Aloysius omdat muziek waar je bij betrokken bent geweest persoonlijk van onschatbare waarde is. En die waarde kan niemand van je afnemen.
[
Soundcloud: http://soundcloud.com/aloysiusmusic/sets/any-colour-ep]
Oh en nog even opscheppen dat ik het oorspronkelijke feauture request heb gedaan voor soundcloud embedding op GoT en tweakers. Is mijn ego ook weer bevredigd.
Zou vet cool zijn wanneer mijn feaute request voor
bitcoin intregratie op Tweakers ook de nodige aandacht krijgt.
Als iemand mij dan blij maakt met verfrissende muziek dan kan ik hem als ik echt wil wat btc geven.
Nu alleen nog muziekbedrijven overtuigen om VST's te verkopen voor bitcoins en .... nu ja ... dat kan iedereen wel invullen hey ... hoe dat het leven van hobby muzikanten (en zij die nog niet tegen de realiteit zijn aangelopen) een stuk leuker kan maken!