Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.788 views sinds 30-01-2008

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 17:08
wie gebruikt er een ableton push om te produceren? was laatst bij een beurs in utrecht en het lijkt me wel wat

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
walterwhite schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:00:
wie gebruikt er een ableton push om te produceren? was laatst bij een beurs in utrecht en het lijkt me wel wat
Wat kost 2 gram meth bij jou?

Soundcloud

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:43
muh :? meffwat?

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-11 17:02
kaos- schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:40:
[...]

Wat kost 2 gram meth bij jou?
Totaal off-topic maar:

HAHAHAHA:) Geweldige reactie kaos!

@walt, mocht je een nieuwe jessie pinkman zoeken: I'm your bro...bro!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• vlaaing peerd
walterwhite schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:00:
Als je ableton live gebruikt zal ie z'n ding doen, wel oppassen als je 'm op andere DAW software wilt draaien. Mijn ervaring is dat niet direkt ondersteunde DAW's nog wel eens problemen met de mapping hebben. Kijk ook even naar alternatieven van Novation, Akai en Native Instruments.

• walterwhite
vlaaing peerd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:59:
[...]

Als je ableton live gebruikt zal ie z'n ding doen, wel oppassen als je 'm op andere DAW software wilt draaien. Mijn ervaring is dat niet direkt ondersteunde DAW's nog wel eens problemen met de mapping hebben. Kijk ook even naar alternatieven van Novation, Akai en Native Instruments.
Mmmm wil hem i.c.m. traktor pro/live (midi clock) gebruiken, nog geen ervaring met live maar moet ergens beginnen

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Wat wil je precies dat PUSH voor jou gaat doen m.b.t. Traktor?

Overigens Traktor en Ableton syncen via midi is nagenoeg onbegonnen werk. Schijnt voor geen meter te werken. Dus als je wilt syncen zul je dit via ethernetkabel moeten doen.

Begrijp ik het goed dat jij (globaal) zoekende bent naar een setup voor Live-set gebruik? Dus live performing (in tegenstelling tot 'statisch' studio gebruik).

als het primair om het triggeren gaat kun je ook een launchpad overwegen. Heel wat goedkoper dan push.

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 20:54
ik heb zelf een push en een apc40.. ik ben erg fan van de push werkwijze, maar het launchen van clips / afmixen doe ik liever met de apc..

• walterwhite
Dacide schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:03:

Begrijp ik het goed dat jij (globaal) zoekende bent naar een setup voor Live-set gebruik? Dus live performing (in tegenstelling tot 'statisch' studio gebruik).

als het primair om het triggeren gaat kun je ook een launchpad overwegen. Heel wat goedkoper dan push.
Precies dit! Zag dat dubfire het zo gebruikt. Heb een x1 mk2 en een xone 42 maar wil graag uitbreiden.

Als de F1 van traktor zou kunnen dienen als sequencer zou het ook al voldoende zijn denk ik, maar helaas kan dit niet..

• sandertenty
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-08-2018
Dacide schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:03:

Overigens Traktor en Ableton syncen via midi is nagenoeg onbegonnen werk. Schijnt voor geen meter te werken. Dus als je wilt syncen zul je dit via ethernetkabel moeten doen.

Niet om lullig te doen ofzo, maar Traktor en Ableton syncen is echt een peace of cake (op een macbook tenminste) Traktor als master, naar slave Ableton via virtual midi.

• sandertenty
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-08-2018
walterwhite schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:37:
[...]

Precies dit! Zag dat dubfire het zo gebruikt. Heb een x1 mk2 en een xone 42 maar wil graag uitbreiden.

Als de F1 van traktor zou kunnen dienen als sequencer zou het ook al voldoende zijn denk ik, maar helaas kan dit niet..
Ik heb zelf Maschine draaien in Live, die is gesynct met Traktor. Dit vind ik de makkelijkste manier om 'live' beats te manipuleren.

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
@Sander
Dan moet ik er nog eens goed induiken.
Toch vreemd. Het hele internet barst van de verhalen en ergernissen over sync problemen (vanwege de gebrekkige ableton in slave modus). (zelfs Richie Hawtin klaagt erover en gebruikt noodgedwongen ethernet verbinding voor de midi clock).

Ik duik er dan toch nog eens in.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:37
Met Ableton 8 in slave modus heb ik ook ontzettend veel gezeik gehad. Niet te doen om op twee laptops tegelijk muziek te maken en niet out of sync te gaan. Dat was voor mij altijd dé hoofdreden om vol verlangen naar Bitwig te kijken, aangezien die 'ergens na 1.0' LAN-support zou krijgen.
Uren aan vergooid, en uiteindelijk maar met twee man op één laptop gaan werken.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• vlaaing peerd
@walterwhite,

check anders ook ff op het DJ forum, daar zitten er meer met een semi-live setup.

Ik zou je aanraden om je livesets of compleet in Ableton te doen of compleet in Traktor. Afhankelijk of je inderdaad nog veel met live-meedraaiende apparaten, VST's e.d. werkt zou ik meer richting Ableton of met complete tracks (of snips) meer richting Traktor neigen

En in zekere zin is er niet echt iets wat je in Ableton niet kan wat in Traktor wel kan. Want in Ableton kan je natuurlijk ook complete tracks mixen.

[ Voor 5% gewijzigd door vlaaing peerd op 21-02-2014 08:41 ]

Verwijderd

Die break past ook een metal nummer. (Dat dan weer wel.) ;)

• Wormaap
Wat'n grappige tune :P Je hoort aan de akkoordenprogressies en de sounds e.d. dat je best wel een idee hebt van waar je mee bezig bent. Ik zat me alleen 4:28 lang af te vragen wanneer je plaat nou eens ging beginnen.
Je pianobreak is tof! :)

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Misschien moet ik hier eindelijk ook eens wat plaatsen, nu ik naast m'n DJ-hobby behoorlijk actief aan het produceren ben... :) Allebei nog work in progress, maar laat wel een beetje horen welke kant het allemaal op gaat ;)

Allemaal met Ableton geproduceerd, ik heb hier nog wel een legale Pro Tools 9 liggen maar die crasht mijn PC telkens :( die wil ik wel echt gaan gebruiken als ik meer ga recorden (daar is Pro Tools wel echt geniaal in), want nu op het hoogtepunt heb ik nog niet eens de helft van de inputs op mijn MOTU 828mkII gebruikt :P

Word bij deze vooral blij van de harmonieën bij ongeveer 2:04, en wilde hiermee eigenlijk een aparte instrumentatie gebruiken (vandaar de marimba). Het einde loopt nog voor geen meter, maar komt vooral omdat ik daar nog niet helemaal weet hoe ik dat ga laten lopen ;)

Deze is wat recenter en bestaat voor de verandering eens niet helemaal uit virtueel geluid :+ de baslijn die vanaf het begin de hoofdrol speelt komt van mijn Korg R3, die helaas alleen nog maar mono uitstuurt :(

Allebei hebben een vrij snelle progressie, maar ik moet ze onder de 3 minuten houden omdat ik ze wellicht wil gebruiken voor een opdracht, anders schiet ik snel door naar 5+ minuten :)

Ik ben nu ook met een vriend bezig met een nummer waarvan hij de gitaar inspeelt, dat wordt een stuk kalmer (wel electronisch, denk aan Trentemöller en dergelijke)

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:02

2mb

Arpje op 2:04 is tof, maar opbouw duurt veel te lang. Ik zou het 4e akkoord veranderen, dat is te vrolijk nu imo. 3e ook misschien. Pianobreak is nice, maar ik hoor ook zo Sharon den Adel beginnen met zingen. Het is iets te klassiek voor trance denk ik. De drop mist pit, ik zou iets met drum/meer hoog doen.
AvAars schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:40:
[audio]
Word bij deze vooral blij van de harmonieën bij ongeveer 2:04, en wilde hiermee eigenlijk een aparte instrumentatie gebruiken (vandaar de marimba). Het einde loopt nog voor geen meter, maar komt vooral omdat ik daar nog niet helemaal weet hoe ik dat ga laten lopen ;)
Vage muziek :+ Moet het dance worden? Dan zou ik meer aandacht aan de drums gaan geven. In het geval van chill ook eigenlijk :P
[audio]
Deze is wat recenter en bestaat voor de verandering eens niet helemaal uit virtueel geluid :+ de baslijn die vanaf het begin de hoofdrol speelt komt van mijn Korg R3, die helaas alleen nog maar mono uitstuurt :(
Deze is beter, zit een goeie drive in. Wordt wel een beetje rommelig hoe verder je komt.

[ Voor 10% gewijzigd door 2mb op 22-02-2014 19:22 ]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:23
Beetje abrupt einde maar klinkt voor de rest helemaal goed!

@ AvAars De tweede klinkt goed al vraagt het imho om een kickgeluid met wat meer hoog en tevens een lekkere snare op de 2 en/of de 4.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
2mb schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:21:
Vage muziek :+ Moet het dance worden? Dan zou ik meer aandacht aan de drums gaan geven. In het geval van chill ook eigenlijk :P
Ja dit is eigenlijk een vaag experiment, echt een genre had ik niet in gedachten ;) Drums in het algemeen moet ik inderdaad nog veel aandacht aan besteden, maar merk hoe meer ik er mee bezig ben hoe beter het gaat :)
Deze is beter, zit een goeie drive in. Wordt wel een beetje rommelig hoe verder je komt.
Daar heb ik vaker last van merk ik :+ moet met name niet telkens meer toevoegen... 'less is more'
mekkieboek schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:23:
@ AvAars De tweede klinkt goed al vraagt het imho om een kickgeluid met wat meer hoog en tevens een lekkere snare op de 2 en/of de 4.
Ben inderdaad hier nog aan het zoeken naar de 'sweet spot' van de kick, en die snare is nog wel een goed idee! :)

• 2mb

2mb

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-JZij0elDmKo/UG35udZj3fI/AAAAAAAAAPo/qZs2MUmU06Y/s1600/SH101_500.jpg

Ben vandaag wat gratis samples tegengekomen van een SH-101. Bij het uitproberen ga je toch automatisch dit soort tracks horen :+

[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/dream-sweet]

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:49
Ik speel ook altijd het riedeltje van Computerworld als ik m'n Minimoog VST aanslinger, of Let's Groove als ik de M1 opstart :+

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

2mb schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:34:
[afbeelding]

Ben vandaag wat gratis samples tegengekomen van een SH-101. Bij het uitproberen ga je toch automatisch dit soort tracks horen :+

[audio]
ik kan me niet voorstellen dat je deze nog niet kende?

http://kunz.corrupt.ch/products/tal-bassline

You don't need eyes to see, you need vision

• 2mb

2mb

Inmiddels ook ontdekt ;) Ik heb een aantal jaren geleden ook Trillian uitgeprobeerd, daar zitten al die klassieke synths in. Die staat nog op het verlanglijstje.

Check:
333 Synth soundsources include brand new sounds: Novation™ Bass Station, Yamaha® CS-80, Cwejman™ Modular, Moog Minimoog™, Little Phatty™, Voyager™, Taurus™ Pedals, Korg MS-20, Oberheim 2 voice, ARP 2600, Roland Juno 60/106, Waldorf Pulse™, DSI Mopho™ & Tetra™, Roland TB-303, SH-101, Metasonix KV-100 Assblaster, SE-1, Omega, ATC-1 and many more

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Gratis 303:
http://www.muon-software.com/html/tau_bassline_mkii.html

Van de bass station VST/AU heb ik 3 licenties liggen, de V station behoort tot mijn favo plugins.
Yalopa schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:05:
Vandaag een laatste aankoop gedaan, nu ben ik klaar. Ablton 9.1 suite gekocht voor 423 er
Dit is dus 5 weken waarheid gebleken, ondertussen staat hier nu ook een A station, en ben ik op jacht naar een Drum station.

• Wormaap
[...]

Arpje op 2:04 is tof, maar opbouw duurt veel te lang. Ik zou het 4e akkoord veranderen, dat is te vrolijk nu imo. 3e ook misschien. Pianobreak is nice, maar ik hoor ook zo Sharon den Adel beginnen met zingen. Het is iets te klassiek voor trance denk ik. De drop mist pit, ik zou iets met drum/meer hoog doen.
Goed gehoord :) Ik heb net nog eens geluisterd, en de progressie gaat als ik het goed hoor van D majeur naar F# mineur, naar B mineur en vervolgens ineens naar G majeur. Doordat die G nogal buiten de toonsoort ligt als kleine 7 in A groot (al zou je het ook gewoon een kwart in D lydisch kunnen noemen, al zou je dan alsnog een G# als overmatige kwart verwachten) klinkt de overgang terug naar die D majeur ook een beetje vreemd. Via A majeur teruggaan zou logischer zijn, maar misschien wel weer héél veilig. E majeur misschien? Ik ga verder niet zeggen hoe het wel of niet zou moeten, dat is voor ieder z'n eigen creativiteit om te beslissen. Maar daardoor wringt het voor mij een beetje :+

[ Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 23-02-2014 01:57 ]

Verwijderd

Na maanden in dit topic rondgelurkt te hebben is het nu maar es tijd om wat te posten. Ik maak de laatste tijd vooral covers en arrangementen van (oude) games (noem het nostalgie, maar het blijft een leuk ding, zo'n MSX home computer). De laatste nummers waren meer pop/rock en een orchestraal ding, maar aangezien mensen hier vooral DnB en dance-achtige tracks plaatsen heb ik die maar even achterwege gelaten ;)

Anyways, ik heb een vergevorderde WIP van het nummer "Vampire Killer" van Castlevania voor jullie. Qua stijl dance (-ish) met een vleugje complextro. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Feedback op de mix zou ook welkom zijn, mixen is niet m'n ding...

http://www.jorito.net/fil...e%20Killer%2020140223.mp3

• millman
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

De afgelopen week slapeloze nachten gehad, en dat kan bij mij maar 1 ding beteken.. I'm on a ROLL!! >:) Omdat ik van plan ben deze track ook te droppen bij verschillende labels als demo heb ik een teaser online gezet van 3 min en hoor graag van jullie wat jullie ervan vinden. Moet nog wel een en ander gemixt en gemastered worden maar ben zeer happy met het resultaat zover

De Drum&Bass track is in de stijl van Noisia en Upbeats.

Millerz - What the Fok (175bpm Fak it edit)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/millman-1/millerz-what-the-fok-175-bpm]

Gebruikte apparatuur:

Audiokaart: M-Audio Projectmix I/O
Monitoren: Mackie HR624 Mk2 (mn schatjes)
DAW: Cubase 5
Controller:Novation Launchkey 49 & NI Maschine Mikro

Beats: Maschine
Bassen: Massive Vsti & Diversion Vsti
Atmosphere: Sophistry & sample uit de film "Enders Game"
Sweeps Bleeps & Vox: Samples
FX: Alleen Native Maschine & VST compressie, maximizing en limiting, chorus en filters.

Mocht je t erg tof vinden, Like de track ff en laat eventueel daar ook een comment achter (is goed voor mn carriere ;) ) Alvast bedank tweakszzz

** Milman gaat eindelijk eens tukken.. t werd tijd.. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door millman op 23-02-2014 11:14 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• 2mb

2mb

Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 02:45:
Na maanden in dit topic rondgelurkt te hebben is het nu maar es tijd om wat te posten. Ik maak de laatste tijd vooral covers en arrangementen van (oude) games (noem het nostalgie, maar het blijft een leuk ding, zo'n MSX home computer). De laatste nummers waren meer pop/rock en een orchestraal ding, maar aangezien mensen hier vooral DnB en dance-achtige tracks plaatsen heb ik die maar even achterwege gelaten ;)

Anyways, ik heb een vergevorderde WIP van het nummer "Vampire Killer" van Castlevania voor jullie. Qua stijl dance (-ish) met een vleugje complextro. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Feedback op de mix zou ook welkom zijn, mixen is niet m'n ding...

http://www.jorito.net/fil...e%20Killer%2020140223.mp3
De drums zijn hard rechts en links gepand. Op headphones klinkt dat wel erg gescheiden nu. Bas op 1:48 is goed qua arrangement, maar hij is te veel gefilterd en ligt te ver 'achterin' (het omgekeerde van in your face, ik hoop dat het duidelijk is).

Qua nummers mag je ook gerust orchestraal en pop/rock plaatsen, we hebben meer afwisseling nodig in dit topic :)

Verwijderd

@Jorito
Leuke chiptune. Klinkt alsof je er redelijk wat tijd in hebt zitten.
Misschien is een trance remix ook geinig.

@Millman
Klinkt zeker lekker.
Bij het afmixen kan je ook opletten dat de balans tussen kick&snare en de rest iets overhelt naar de kick&snare. (1 of 2 dB)

Verwijderd

@2mb: thx voor je feedback. Er zit nog wat andere wonkiness in het stereobeeld waar ik nog mee bezig moet. Met je opmerking over de bas kan ik ook zeker wat (minder reverb en een subtiele distortion doet wonderen!). Guilty, I suck at mixing ;)

@wouter: thx :) Zit idd (te) veel tijd in, maar was de eerste keer dat ik iets in deze stijl doe (en uberhaupt sinds jaren weer iets puur electronisch).

En voor de afwisseling een andere game cover: https://soundcloud.com/jorito/beyond-the-battleship

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:52:
@Jorito
Leuke chiptune. Klinkt alsof je er redelijk wat tijd in hebt zitten.
Misschien is een trance remix ook geinig.

@Millman
Klinkt zeker lekker.
Bij het afmixen kan je ook opletten dat de balans tussen kick&snare en de rest iets overhelt naar de kick&snare. (1 of 2 dB)
Thnx for je comment..vind je de kick snare te zacht? Moet er zeker nog naar kijken ja, maar dacht dat die verhouding wel ok was.. delen anderen hier zijn mening?

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-11 03:14
@Millman Ik vind de verhouding prima hier door mijn koptelefoon. Klinkt verder ook gewoon lekker. Is dit een working title of laat je dit zo?

Verwijderd

millman schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:45:
Thnx for je comment..vind je de kick snare te zacht? Moet er zeker nog naar kijken ja, maar dacht dat die verhouding wel ok was.. delen anderen hier zijn mening?
Niet te zacht, eerder een tikkie te hard. Gaat om bijna niks maar omdat ik redelijk goede speakers heb hoor ik dat soort dingen redelijk zuiver.

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-11 19:38

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik heb mijn track aangepast met de feedback hier, heb alleen niet al te veel variatie er aan toegevoegd. Alles wat ik deed beinvloede naar mijn zin het wat minimalistische geluid. Wel dmv kleine details wat verandering toegevoegd, maar of dat gevoel van variatie kan geven betwijfel ik. Heb overigens mixdown imo wat verbeterd. Graag jullie mening mbt de sub, voel je die nog een beetje?

• Wormaap
Die sub, daar hoef je je niet druk om te maken :) Die subt hier nog prima weg!
Lekkere overall sound! Weinig variatie stoort mij niet zo, daar is het denk ik niet zo de stijl voor.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Apnia, wat een track!
Sjef_Arie schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:42:
@Millman Ik vind de verhouding prima hier door mijn koptelefoon. Klinkt verder ook gewoon lekker. Is dit een working title of laat je dit zo?
Is een working title, maar misschien laat ik m wel zo.. Thnx for je comments..

[ Voor 89% gewijzigd door millman op 23-02-2014 19:10 ]

• apNia

apNia

Wormaap schreef op zondag 23 februari 2014 @ 19:03:
Die sub, daar hoef je je niet druk om te maken :) Die subt hier nog prima weg!
Lekkere overall sound! Weinig variatie stoort mij niet zo, daar is het denk ik niet zo de stijl voor.
Nee alles wat ik poogde om het interessanter te maken trok het een beetje uit het minimalistische spectrum. Was er na aardig wat tijd kloten echt helemaal klaar mee en heb wat meer tijd gestoken in de mixdown.

Even nieuwe versie geupload met duidelijkere sub.

[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 23-02-2014 20:10 ]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Het is in ieder geval een heerlijk cleane mix, vind de sfeer ook erg goed gelukt man. Die sub beukt ook prima zo.. Waar ik in de track op zat te wachten is dat ie bij de 2e drop in DnB overgaat, die snare dubbelen dus. Maaruh, mag ik m remixen? Dying to get my hands on that one.. :Y

• mekkieboek
@ millman beetje lang intro voor zo'n kort nummer wilde ik zeggen maar ik zie dat het om een teaser gaat. Klinkt wel lekker. Ben wel benieuwd hoe het nummer zich verder ontwikkelt, i.e. na deze 3 minuten.

@ apNia lekker nummer zo. Mooi die raspende (for lack of a better word) bas over die subtoon. Ik vind 'm stukken beter zo en ook de 'vocalen' passen er mooi in.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

mekkieboek schreef op zondag 23 februari 2014 @ 21:17:
@ millman beetje lang intro voor zo'n kort nummer wilde ik zeggen maar ik zie dat het om een teaser gaat. Klinkt wel lekker. Ben wel benieuwd hoe het nummer zich verder ontwikkelt, i.e. na deze 3 minuten.
Hehe... Ja ff teasen, wil niet alles direct weggeven, en een gedeelte is nog in ontwikkeling.Track is nu toe aan de break, met een duistere melodie/arp die geïntroduceerd word, dan eerst halfstep beat om daarna nog een keer te droppen met volle drum n bass..... Zit nog wel een paar uurtjes werk in, maar uh, moet de sub nog wat harder?

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Gisteren bezig geweest mijn 2009 DAW --> gallery: Kain_niaK
Die ik mee op het vliegtuig heb genomen naar Canada.

Ze hadden er toch mee gesmeten want het koelblok was vervormd. Het gewicht van dat blok en hoe het op het moederbord is vast gemaakt maakt dat vrij plausibel.

Ik heb de heatpipes terug op zijn plaats geduwd met flink wat kracht en mijn hele PC uit elkaar gehaald om alle fans schoon te maken en alle stof te verwijderen. Daarna was het plan om wat kabel management te gaan toepassen. Er steken 8 harde schijven in en het is gewoon een grote kabelnest, altijd geweest sinds 2009.

Enfin, toen heb ik dus al vrij snel een fan kapot gemaakt door er mee te spelen en hem te laten vallen.
Maakt allemaal niet zo heel veel uit.

Maar gisteren avond wou ik iemand mijn cpu laten zien (i7 975 Extreme Editie).

Ik haal die metalen hendel los en haal hem uit mijn socket, laat hem zien en vervolgens let ik even niet op.

En plaats hem er dwars terug in.

Gevolg: een stuk of 10 pinnetjes van de LGA socket 1366 zijn nu krom en misschien is er zelfs eentje afgebroken.

Erg zuur ... als je je eigen materiaal gewoon aan het verneuken bent!

FRUSTRATIE! Al meer dan 16 maanden niet op mijn DAW kunnen werken. Al 3 maanden geen vleugel meer kunnen spelen. Ik betaal 350 euro extra om al dat gewicht met mij mee op het vliegtuig te nemen.

En door zelf niet meer voorzichtig genoeg met mijn materiaal om te gaan verneuk ik nu een moederbord dat een verzamelitem is geworden en nu duurder is dan in 2009.

IK HAAT MIJZELF!!!!!!!!!! Kan ik weer mijn beloftes voor het afleveren van nummers NIET nakomen.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Balen kerel, Die EVGA daar is lastig aan te komen ja, maar een vervangend 1366 bordje hoeft toch geen probleem te zijn, je hoeft niet eens opnieuw te installeren (want allemaal x58 chipset) Kortom, schouders eronder en gaan met die banaan. Je kan er toch niets meer aan veranderen.. ;) Maar laat eens horen wat je allemaal aan t doen bent muzikaal gezien..

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik zou zo graag mijn piano compositie van 4 hoofdstukken laten horen, er zit mijn reis en de bijbehorende emoties van wat ik in 2012 heb meegemaakt (psychiatrie uit en 3 maanden later naar Canada immigration)
Maar ik heb deze compositie aan Bob the Poet beloofd en ik kan het gewoon niet maken dat ik het op internet zet, ook al hebben verschillende mensen het al gehoord.

En daarom heb ik ook mijn computer nodig, ik zou het uitwerken met orchestra, in deze stijl --> https://soundcloud.com/matthijsbos/de-koning-komt

Ik heb nog heel veel oefening nodig om het echt realistisch als een echt orkest te laten klinken, maar dit soort klanken zijn zo heerlijk en brengen mijn piano composities tot op andere hoogte.

De Koning Komt is beloofd aan een Belgische theatre productie geplant voor juni ... en moet ook worden afgemaakt of in ieder geval --> Herhaling van de compositie zo ver en dan zware drums toevoegen zodat het bombastisch en episch begint te worden.

Jeanette Robertson (nu opeens super veel aandacht aan het krijgen door samenwerking met Kognitif) heeft Funky Dunky online gevonden en mij dit terug gestuurd --> https://soundcloud.com/brorobotron/tidbit

Ik ben nu lang genoeg met muziek bezig om te weten wat mijn sterke kanten en zwakke kanten zijn.
Onder elke omstandigheid kun je mij achter de piano plaatsen en ik vind wat akkoorden die de basis van en goed nummer kunnen vormen. Maar daar zit geen "effort", geen moeite achter. Door jaren en jaren gewoon te improviseren op piano ... ook als ik iedereen aan het irriteren was met het 100 maal lopen van 3 akkoorden tot ik eindelijk het 4de vond. Door al die jaren heb ik nu een brein dat tijdens mijn brute force sessies (semi willekeurig toetsten indrukken om rare akkoorden te vormen) heel snel door heeft wanneer er iets uitfloept wat ik herken als de basis van een nieuw nummer. Ook al heb ik nog geen idee waar het naar toe gaat. Seed is gevonden, Mathijs gaat aan de slag.

Maar het produceren? Ook daar heb ik iets van natuurlijk talent, maar daar ontsnap je dus niet aan heel erg hard werken. Net als met schrijven is muziek maken schrappen. En daar heeft het me heel lang aan discipline ontbreekt. Al mijn demo stukjes zijn showcases voor mijn compositietalent en niet mijn echt mijn produce talent.

Wil ik meer luisteraars (ja ik heb een ego, mijn muziek moet gehoord worden) dan kan ik dat voor elkaar krijgen door alle composities en demo's van de laatste 10 jaar verder uit te werken. Er echt moeite in stoppen. Planning, organisatie. Mijn verstand gebruiken. Met schema''s werken. Een week een bepaald geluid programmeren zodat het nummer iets unieks heeft. In plaats van een paar simpele Stylus preset beats te gebruiken een maand bezig zijn aan een beat die gemaakt is voor het nummer.

Nu heb ik eindelijk wat meer discipline, leef ik heel erg gezond op een boerderij op de prairee in Alberta.
En nu heb ik het nog niet kunnen bewijzen aan mijn zelf omdat ik de juiste apparatuur niet meer heb.

Ik kan natuurlijk met mijn laptop en iphone oortjes aan de slag gaan. Maar dat vertik ik gewoon!
Ik had een goed genoeg studio in Belgie. KRK monitors die ik goed genoeg kende en een paar goede sennheiser koptelefoons. Kortom ... alles was aanwezig behalve de discipline om echt een keer MOEITE te gaan doen.

Nu is het andersom. Ik leef gezonder dan ooit te voren met veel sport en door alle suikers uit mijn voeding te halen en heel veel groente te eten. Kortom ik voel me prima maar ik zal terug jaren en jaren moeten sparen voor ik weer een systeem heb. Of 4 maanden NUL geld uitgeven ... maar dat kan ik gewoon niet. Ik vlieg sinds vorig jaar RC stuff en die hobby is zo bevredigend maar ook erg duur. Ach, het is maar waar ik prioriteiten stel ...

Ik wil mij echt richten op het componeren op piano maar een vleugel is onbetaalbaar.

En dus Ivory II + een digitale piano die speciaal gemaakt is voor Ivory II. Kosten in totaal = 2000 euro.

Dat is nog steeds mijn goal. Maar ik ben er momenteel volledig klaar voor. Om dagelijks te componeren EN te beginnen met het uitwerken van mijn meest potente creaties.

Dus ja ... dit is wel en setback. Maar goed advies met die X58 chipset! Mijn EVGA heb ik toen gekocht omdat ik ook wou overclocken en gewoon het beste van het beste wou hebben.

Maar dat is dus helemaal niet nodig om mijn DAW weer opdezelfde manier aan de praat te krijgen.
Zolang die i7 prima werkt ... en ik genoeg RAM heb kan ik alles doen ...

Ik heb net alle pinnetjes terug op hun plaats geduwd ... maar de laatste ... is afgebroken.

Zou ik proberen te booten? Soms heb je geluk als een pin van de LGA 1366 socket afbreekt en werkt de CPU nog steeds. Of zou ik het niet riskeren dat ik misschien de processor ook mol?

Sowieso als mijn computer weer helemaal werkt kan ik nog niet veel. Mijn geluidskaart en monitors zijn in Belgie, te zwaar om mee te nemen.

Ik moet dus eerst weer geld sparen voor een geluidskaart en een sennheiser koptelefoon. Mijn broer nam hem mee op het vliegtuig en heeft daar de plug gebroken ...omdat hij hem in vliegtuig wou gebruiken.

Ik heb nooit een zak om geld gegeven maar nu kan ik wel drie duizend dollar gebruiken.
Ik kan 800 dollar per maand sparen als ik wil .... da's 4 maanden. Maar dan haal ik dus nooit wat ik belooft heb aan een aantal mensen ....

Misschien een kickstarter of zo beginnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 24-02-2014 03:11 ]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Er zijn genoeg mensen om je heen die je kunnen helpen met mixen/masteren van het geheel, dat komt wel goed. Regel eerst eens een nieuw mobo, als je je proc sloopt ben je verder van huis. ( kan goed gaan maar dat risico wil je in dit stadium niet lopen). Dus eerst maar eens 100 euro (max) voor een x58 mobo.

Die piano en speakers dat wordt wat lastiger, maar dat wist je al toen je uit Belgie vertrok. Begin weer met een goede headphones, midi keybord (gewoon simpel) erbij en je kan weer aan de slag met de basis.

Hoe hoger je de drempel legt om aan de slag te gaan, hoe langer het duurt en hoe ongelukkiger je wordt. Focus je op de dingen die je wel kan doen, waar je niets aan kunt doen kan je niet veranderen ( en heeft dus geen prio). Een vleugel, speakers en shit.. Laat even zitten. Hoewel ik ook highend spullen heb staan kan ik prima uit de voeten op een laptopje en een Audio technica headphone. Mijn laatste track daarop ook gemixt en gedaan, de laatste 2% op mn DAW.. Kortom, ga weer eens lekker muziek maken..

PS: Je muziek is wel dope hoor! Mooie instrumentals, en die track met die zangeres.. WOW! Als je hulp nodig hebt met iets, stuur even een DM. We zijn allemaal tweakers om elkaar te helpen!

[ Voor 8% gewijzigd door millman op 24-02-2014 04:04 ]

• Wormaap
Het klinkt voor mij een beetje alsof je excuses aan het verzinnen bent waarom je niet verder zou gaan. Als je net zoveel passie hebt als dat je hier opschrijft, dan ga je gewoon met je laptop en oordopjes aan de slag. Nu klinkt het alsof je wel weer een nieuwe reden gaat verzinnen om het niet te doen zodra de huidige weggenomen zijn.

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 02:45:
maar aangezien mensen hier vooral DnB en dance-achtige tracks plaatsen heb ik die maar even achterwege gelaten ;)
daarom hoef je het niet te laten hoor, zijn veel hiertussen die ook non-dance muziek hier posten en bovendien zijn de meesten hier wel dermate ontwikkeld dat ze een productie goed kunnen beoordelen ondanks dat het hun smaak of stijl niet is.

@all

weer veel gepost afgelopen dagen, leuk! Kan ik vanavond 's lekker naar luisteren en waar mogelijk zal ik er even reactie op geven.

Moet zeggen dat ik de releases hier steeds beter vind worden en het is een leuke bron van nieuwe en originele ideeen.

• vlaaing peerd
Kain_niaK schreef op maandag 24 februari 2014 @ 03:06:
Maar dat is dus helemaal niet nodig om mijn DAW weer opdezelfde manier aan de praat te krijgen.
Zolang die i7 prima werkt ... en ik genoeg RAM heb kan ik alles doen ...

Ik heb net alle pinnetjes terug op hun plaats geduwd ... maar de laatste ... is afgebroken.

Zou ik proberen te booten? Soms heb je geluk als een pin van de LGA 1366 socket afbreekt en werkt de CPU nog steeds. Of zou ik het niet riskeren dat ik misschien de processor ook mol?
Doe maar niet. Slechte pinnetjes kunnen sluiting veroorzaken en een brandplek op je CPU geven. Mijn advies inderdaad ook om een nieuw bordje te halen. OS porten op een ander X58 bord moet meestal lukken, herinstalleer echter wel gewoon alle drivers meteen zodra je in Windows bent gekomen.

Ik zou zeggen, ga er gewoon voor, zoals ik begrijp heb je tot juni. Mocht je hulp nodig hebben dan weet je ons hier wel te vinden.

En inderdaad niet te perfectionistisch zijn, vaak houd je dat meer tegen dan dat het je helpt iets goeds te bouwen.

Verwijderd

Van die pinnetjes is iets van 25% voeding dus persoonlijk zou ik die gok gewoon genomen hebben.

• kaos001
Alles past met een hamer!

Soundcloud

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik heb de gok genomen ... aangesloten buiten kast, met voeding er los naast. Grafische kaart erin en opstarten. Booten duurde vrij lang ... error beep: 68 op de LED van mijn moederbord --> POST error waiting for user action. Bios reset - Reboot - Yes, in de bios! - booten van thumb drive - mini windows xp laad heel traag - ben in windows - superpi mod 1M test = zou hij normaal binnen de 11 seconden moeten doen - duurde al 30 seconde voor de eerste 4 sequences.

Later in de bios gezien dat er maar twee van de 4 cores worden gedetecteerd. Cpu temp bleef ook 18 graden.

Kortom: afgebroken pin was essentieel voor goed werking van de i7 975. De proc is nu superdeluxe traag geworden .... er vloeit bijna geen stroom door het ding en daarom blijft hij ook lekker cool.

Conclusie: nieuw moederbord nodig.

Thx voor het medeleven! Ik ga zeker gebruik maken van het aanbod.

En inderdaad .... ik heb die VSL libary van 320 GB op een externe schijf staan.

Niks houdt mij tegen om al mijn VST's over de kopieren van mijn OS image .... opnieuw te activeren via Spectrasonics.

Dan die VST overkopieren die werkt met de VSL (Vienna Symphonice Libary) .gig samples en dan kan ik al mijn oude project weer openen.

Ja, ik zal het met de geluidskaart van mijn laptop moeten doen en mijn oortjes. Dus dat wil zeggen Asio4all op een hele hoge latency .... maar dat moet lukken!

Waar een wil is is een weg! Ik ga aan de slag!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

good luck !

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:25:
Van die pinnetjes is iets van 25% voeding dus persoonlijk zou ik die gok gewoon genomen hebben.
Zelfs al zou dat kloppen, de kans van 1 op 4 nemen dat je €800,- CPU de fik in gaat? 7(8)7 Dan toch liever een bordje van 70eu.

Ben alleen bang dat Kain_niaK vast zit aan die meuk van Supermicro, er is geen X58 bordje meer nieuw te vinden.

Verwijderd

Het hoeft niet nieuw te zijn toch?

Als je voor een appel en ei een oude computer van iemand anders overneemt voor kannibalisatie voor je eigen systeem is toch ook goed?

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-10 10:29
Hier een Private link van een nieuwe track van mij. Het is een remix van Adele - Set fire to the rain. Het is niet zo'n kermis track als ik normaal maak, maar wel in het genre 'trap?' Ik ben er nog mee bezig, vooral de mix is erg lastig met alle verschillende geluiden. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Heb een acapella gevonden plus de bijbehorende piano noten. Rest is allemaal van mezelf ;)

LINKJE :

https://w.soundcloud.com/...related=false&visual=true

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:47

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik vind de stukjes waarin ze zingt erg relaxed klinken met de beats die jij eronder hebt gezet. :) Ik was in elk geval de 1e minuut zeer positief verrast met wat jij met dit nummer van Adele hebt gedaan. Complimenten! Richting het refrein overstemmen de beats echter haar zang en dan wordt het mijns inziens minder mooi. Als je dan na "I set fire to the rain" helemaal los gaat, raak je mij als luisteraar meteen kwijt. Dat kan mijn persoonlijke smaak zijn, of misschien houd ik gewoon niet van "trap". (Ik ken dat genre ook eigenlijk niet.) Ik vind het dan echt niet mooi meer. De allereerste keer dat je "I set fire to the rain" laat echoën, is trouwens wel mooi, maar dan had ik het graag verder gehoord zonder de daaropvolgende "trap-herrie" ;) Oh... en wellicht een andere titel voor je nummer kiezen...

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 26-02-2014 10:48 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• kaos001
gangstahh schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:38:
Hier een Private link van een nieuwe track van mij. Het is een remix van Adele - Set fire to the rain. Het is niet zo'n kermis track als ik normaal maak, maar wel in het genre 'trap?' Ik ben er nog mee bezig, vooral de mix is erg lastig met alle verschillende geluiden. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Heb een acapella gevonden plus de bijbehorende piano noten. Rest is allemaal van mezelf ;)

LINKJE :

https://w.soundcloud.com/...related=false&visual=true
Tot 1:10 is het oke, daarna gaat er iets goed verkeerd. /3

Soundcloud

• Wormaap
kaos- schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:02:
[...]

Zelf vond ik het tot 0:53 vet. Zodra de pre-chorus begint hoor je al een opbouw naar het gerammel dat in het refrein begint :P
Ook hier beslist geen trap-fan, dus binnen het genre is mijn mening niet zo relevant. Maar ik hoor hier een potentiëel érg vette relaxt atmosferische track die ineens geforceerd naar een andere stijl wordt getrapt (haha, see what I did there...). Ik denk dat het veel vetter zou zijn als je gewoon de flow die het nummer tot daar heeft verder uitwerkt.

• gangstahh
kaos- schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:02:
[...]

Wormaap schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:08:
[...]

Zelf vond ik het tot 0:53 vet. Zodra de pre-chorus begint hoor je al een opbouw naar het gerammel dat in het refrein begint :P
Ook hier beslist geen trap-fan, dus binnen het genre is mijn mening niet zo relevant. Maar ik hoor hier een potentiëel érg vette relaxt atmosferische track die ineens geforceerd naar een andere stijl wordt getrapt (haha, see what I did there...). Ik denk dat het veel vetter zou zijn als je gewoon de flow die het nummer tot daar heeft verder uitwerkt.
Thanks Kaos en Wormaap! Ik zit er zelf nog een beetje mee te spelen wat nou het tofste is, igg bedankt voor je feedback!. Maar kwa mix is het wel enigzins goed? vind dit zelf altijd heel lastig, zit daar altijd uren mee te kloten. Net als de compressie, ik heb het idee dat het wel redelijk is op het moment. maarja wie ben ik :p Doen nog geen eens een jaar muziek maken 8)7

Verwijderd

Idd LOL.
Ze weten niet waar ze mee bezig zijn maar het eindresultaat is wel goed. (En dat telt)

• kaos001
For the record, deze guys maken niet hun eigen tracks. Dat straalt er gewoon vanaf.
Beetje stoer lopen doen met analyzers en prietpraat zoals "I DONT KNOW WHAT IT DOES BUT IT WORKS HEHEHE" en "GET DA RIGHT FREKUNZIEE FOW DA CLUBZZ".

Je hebt playbacken en sinds kort ook al fake plaatjes draaien zoals onze vrienden van de Swedish House Maffia dat doen, maar nu ook al fake produceren. Deze wereld is echt naar de kloten aan het gaan met figuren zoals dit.

Soundcloud

Verwijderd

Ow, een soort Millie Venillie maar dan voor producahs?
Voor de échte producers dan wel slim.
Wel het geld en niet de fame?

• apNia

apNia

Ik snap vooral niet waarom Future Music dat soort druiven interviewt. Of zal het gewoon Man Bijt Hond-editie zijn, dat die gasten onwetend in de zeik worden genomen?

Vanzelfsprekend woestmakend dit. Pure jaloezie dat dit soort idioten groot worden natuurlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door apNia op 26-02-2014 17:13 ]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Wat een drama interview ook.. zijn er geen goede artiesten meer die een interview verdienen? I speak english verrie wel not zo snel.. but dat komt nog wel? Wij weten beter ;) Staar je niet blinde op dat soort idioten. Groot worden in de (dance) muziek is 25% producen, 25% draaien, 50% pr. Die eerste 25% hebben ze blijkbaar uitbesteed.. Afmixen en masteren hoeven ze niet zelf te doen, dat kan ook niet met zulke 'Kennis'.. Blijft er alleen draaien en PR over. Draaien kan iedere mongool die tot 16 kan tellen tegenwoordig (al blijft t wel leuk) en PR doet iemand anders (je publisher en manager).. Kortom, NEXT pLease!

• mekkieboek
Mss is het gewoon een banale advertorial van Future Music. Voor Ableton in dit geval.

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik vond die van Martin Garrix ook wel lachen :9
Die van Savant though...
Ik heb daar echt anderhalf uur met verbazing zitten kijken!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:47

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

kaos- schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:35:
For the record, deze guys maken niet hun eigen tracks. Dat straalt er gewoon vanaf.
Beetje stoer lopen doen met analyzers en prietpraat zoals "I DONT KNOW WHAT IT DOES BUT IT WORKS HEHEHE" en "GET DA RIGHT FREKUNZIEE FOW DA CLUBZZ".

Je hebt playbacken en sinds kort ook al fake plaatjes draaien zoals onze vrienden van de Swedish House Maffia dat doen, maar nu ook al fake produceren. Deze wereld is echt naar de kloten aan het gaan met figuren zoals dit.
Draaien die gasten van SWF dan gewoon kant-en-klare mixen die een andere DJ al gemaakt heeft?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• kaos001
Jorgen schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:56:
[...]

Draaien die gasten van SWF dan gewoon kant-en-klare mixen die een andere DJ al gemaakt heeft?
SWF?

Soundcloud

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-11 15:07

yGiDoRp

Sawasdee

16 jaar geleden keyboard les gehad, daarna niet veel meer mee gedaan. Mijn keyboard (Yamaha PSR-620) staat al weer ruim 6 jaar stof te happen bij een vriend van me.

Omdat het toch weer begon te kriebelen :> heb ik als impuls aankoop een paar dagen geleden een Yamaha MX49 synth (inc. Cubase) aangeschaft en dit is mijn eerste track:

https://soundcloud.com/vincent-nap/v-nap-fickleness

Mijn inspiratie is old skool trance en klassiek. Sound mixen vind ik het moeilijkste, maar ook heel leuk.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• mekkieboek
Het bassloopje is in E en D terwijl de akkoorden in Amin en Gmaj zijn. Ze kunnen wel maar het wringt in mijn oren een beetje. Ik kan me voorstellen dat het een beetje afgezaagd is om bass en akkoorden de hele tijd in exact dezelfde key te houden maar je zou (bijvoorbeeld) als tussenstuk als bastoon F en E kunnen zetten onder diezelfde Amin en Gmaj koorden. Dat worden daarmee Fmaj7 en Emin7 akkoorden wat niet eens verkeerd klinkt als variatie.

Ook kun je wat met met dynamiek proberen de boel spannender te maken. Als je de soundcloud image ziet, is dat een egaal stuk geluid. Dat zou meer kunnen varieren qua volume.

• gangstahh
MrOmegaForce schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:36:
Ik vond die van Martin Garrix ook wel lachen :9
Die van Savant though...
Ik heb daar echt anderhalf uur met verbazing zitten kijken!
Haha die van Martin garix... Sampletje hier sampletje daar. Synth van house maffia ofzo. Allemaal bestaand spul XP

• 2mb

2mb

Sunnery & Ryan hebben tenminste een legale Sylenth1, daar ging Martin de fout mee in. Dat is toch wel erg triest als je een dik verdienende DJ bent. Van S&R had ik verwacht dat tenminste een van de twee produceerkennis zou hebben maar daar lijkt het niet op.
gangstahh schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:36:
[...]

Haha die van Martin garix... Sampletje hier sampletje daar. Synth van house maffia ofzo. Allemaal bestaand spul XP

:+

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

2mb schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:50:
Sunnery & Ryan hebben tenminste een legale Sylenth1, daar ging Martin de fout mee in. Dat is toch wel erg triest als je een dik verdienende DJ bent. Van S&R had ik verwacht dat tenminste een van de twee produceerkennis zou hebben maar daar lijkt het niet op.

[...]

[video]

Geniaal... it doesn't matter when your track sounds like another.. bro's love to dance on it..

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

8)7 8)7

heerlijk sarcasme :D

[ Voor 37% gewijzigd door Yalopa op 26-02-2014 22:34 ]

• apNia

apNia

Ik zat net een Afrojack track te luisteren nav die video, en ineens moest ik denken aan dit stukje

Iemand (kaos?) had dat hier een tijd geleden gepost, en ik dacht dat die nummers gewoon voor de gein waren gemaakt om de spot met hem te drijven. Maar dat zijn serieuze producties, HOLY SHIT.

• gangstahh
2mb schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:50:

[...]

[video]

Hahahahahah geweldig! Stap 5 _/-\o_
apNia schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 23:32:
Ik zat net een Afrojack track te luisteren nav die video, en ineens moest ik denken aan dit stukje
[audio]

Iemand (kaos?) had dat hier een tijd geleden gepost, en ik dacht dat die nummers gewoon voor de gein waren gemaakt om de spot met hem te drijven. Maar dat zijn serieuze producties, HOLY SHIT.
Woow, lekker afrojack! Je hoeft tegenwoordig maar 1 hitje te maken in de EDM wereld en dan word zo wat alles geaccepteerd ;p

• apNia

apNia

Izotope heeft net een 70 pagina's tellende PDF ter download beschikbaar gesteld voor GRATIES over het grote mixmysterie: http://downloads.izotope....iples-Tips-Techniques.pdf

Nog niet doorgelezen maar het is wel doordrenkt met info mbt hun producten, maar ook een hoop generiek spul. Enjoy :)

[ Voor 16% gewijzigd door apNia op 27-02-2014 00:44 ]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Toppost! Veel interessante info

• kaos001
apNia schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 23:32:
[audio]

Ja ik had die Top100 Beatport mashup onzin gepost idd.
Ik stond ook verbaast, maar die shit is real. ;(

Soundcloud

• vlaaing peerd
arg wat een fags "use reverb make it sound like your playin it in da club, not too much" *ik denk nu komt er een intelligente opmerking over beheerst effectengebruik...* "cuz you don't want to make it sound like some church or somethin."

en dan die softy -snot the same as a sidechain- moet ie de studiogast achter hem vragen wat het is :F

Maar als ik het goed begrijp maakt deze bladharkcrew dus eigenlijk niet echt zelf hun muziek?

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10 14:03

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

vlaaing peerd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:44:
[...]

arg wat een fags "use reverb make it sound like your playin it in da club, not too much" *ik denk nu komt er een intelligente opmerking over beheerst effectengebruik...* "cuz you don't want to make it sound like some church or somethin."

en dan die softy -snot the same as a sidechain- moet ie de studiogast achter hem vragen wat het is :F

Maar als ik het goed begrijp maakt deze bladharkcrew dus eigenlijk niet echt zelf hun muziek?
nope, geef ze een 909, JP8080, VirusTI2 en een daw naar keuze :P het liefst magixmusicmaker :9 en ze hebben geen idee wat je er mee kunt doen. Waarschijnlijk laten ze het ombouwen tot bloempot voor doutzen >:)

We will be right back with Manny_Moare !

• apNia

apNia

Is dat die gast die met Doutzen Kroes gaat?!?! OK nu ben ik echt pissig. Ik dacht overigens echt FL Studio te gaan spotten.

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

apNia schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:34:
Is dat die gast die met Doutzen Kroes gaat?!?! OK nu ben ik echt pissig. Ik dacht overigens echt FL Studio te gaan spotten.
sonnegod james ja. en dat DAW gedeelte was wat sarcastisch bedoeld.. zeg maar...

Verwijderd

Nog gefeli chiel.

Ik er niet teveel tijd aan dit soort geneuzel besteden want behalve dat je even je ei kwijt kan schiet je er niets mee op.

Maar ik zal met liefde dat soort muziek afmixen en masteren voor de kereltjes.
Als ze maar betalen. (gvd)

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

W84

Even een korte vraag: KRK VXT6 of VXT8? Ik heb nu Rokit's, maar wil graag upgraden! :)

• vlaaing peerd
W84 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:33:
Even een korte vraag: KRK VXT6 of VXT8? Ik heb nu Rokit's, maar wil graag upgraden! :)
Dat lijkt me meer afhankelijk van de grootte van je studio dan een kwaliteitsvraag. Anders moet je gewoon de duurste nemen, is altijd beter!

Edit, als je wil upgraden zou ik overigens nou niet van KRK naar een iets duurdere KRK gaan, het blijven allemaal budget dingen en de verbetering zal minimaal zijn. Van 5" naar 8" kan ik begrijpen als je kamer te groot is (of de speaker te klein), maar anders is het een beetje van een Fiat Panda overstappen naar de fiat Panda GTi

Ik zou dan doorsparen voor de hogere klasse Adam's, Genelecs of Mackies (of andere wat meer hi-end merken), dan heb je tenminste een flinke verbetering op je oude situatie.

[ Voor 44% gewijzigd door vlaaing peerd op 27-02-2014 15:34 ]

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

W84

Hmmm, ok dan. Tnx voor het advies! :) Ik wil het wat serieuzer aanpakken ja en werk nu met Rokit 5 en opzich prima, maar ik merk dat ik tekort kom en het laag niet goed doorkomt. Ik zit in de EDM en ik dacht dat KRK daar prima voor was, dus wilde upgraden naar de VXT's. De ruimte is niet zo heel groot en de monitoren staan direct voor een betonnen muur en tegenover (ongeveer 3 meter) weer een muur. :p

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

mekkieboek schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:11:
Het bassloopje is in E en D terwijl de akkoorden in Amin en Gmaj zijn. Ze kunnen wel maar het wringt in mijn oren een beetje. Ik kan me voorstellen dat het een beetje afgezaagd is om bass en akkoorden de hele tijd in exact dezelfde key te houden maar je zou (bijvoorbeeld) als tussenstuk als bastoon F en E kunnen zetten onder diezelfde Amin en Gmaj koorden. Dat worden daarmee Fmaj7 en Emin7 akkoorden wat niet eens verkeerd klinkt als variatie.

Ook kun je wat met met dynamiek proberen de boel spannender te maken. Als je de soundcloud image ziet, is dat een egaal stuk geluid. Dat zou meer kunnen varieren qua volume.
Ontzettend bedankt voor de feedback. :) Ik heb de bass aangepast en wat kleine wijzigingen gedaan in de mixer.

Dus ik koop net een Soundcloud pro account en ik upload de nieuwe versie en PATS mijn track is weg. Ik dacht dat ik iets fout had gedaan, zie ik ineens een mailtje:
Our automatic content protection system has detected that your sound "V-NAP - Fickleness" may contain the following copyright content: "Wait (The Whisper Song) [Karaoke Version]" by SBI Audio Karaoke, owned by 2013 Digitop Ltd. As a result, its publication on your profile has been blocked.
Lekker dan... :( Ik heb bezwaar gemaakt en als het is opgelost post ik het hier weer.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:49
Beetje veel Recondite geluisterd, trackje gemaakt:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/sjoewe/tr707-8c]

• kaos001
Even off the record, ik ga dus ernstig goed op deze :

Wat een productie zeg, heerlijk.

Soundcloud

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Het dispuut is opgelost (ging vrij snel, in 1,5 uur). In de tussentijd heb ik ook de pads en string akkoorden aangepast en opnieuw opgenomen. Ook heb ik de hi-bass sound aangepast en opnieuw opgenomen.

Ook ben ik geupgrade van Cubase AI 6 naar Elements 7 en heb wat andere EQ's toegepast en nog eens met de mixer gerommeld.

Dit is het resultaat:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/vincent-nap/v-nap-fickleness]

• apNia

apNia

kaos- schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:02:

[audio]

Hahaha vind 't echt een plaat voor jou, dat gebied waar jazz en hiphop elkaar kruizen :)

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:08:
Nog gefeli chiel.

Ik er niet teveel tijd aan dit soort geneuzel besteden want behalve dat je even je ei kwijt kan schiet je er niets mee op.

Maar ik zal met liefde dat soort muziek afmixen en masteren voor de kereltjes.
Als ze maar betalen. (gvd)
Wauw, goed opgelet Wouter! thanks! #kuddosvoorWouter :+

• Kain_niaK

Kain_niaK

kaos- schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:02:

[audio]

Shit ik zat hier 12 seconden naar te luisteren en mijn sigaar hing al in de hoek van mijn mond, en voor ik het wist had ik een glas whisky in mijn hand, een griet op mijn schoot en een fedora op mijn hoofd. Maar nu moet ik door, een bank overvallen en dan met kogels Kain_niaK in de muur schieten. Hell yeah en nog de groeten aan Leipe Johnny, Dode Erik en de lefgozerbende.

Oh en fuck al die copypaste EDM producers uit Nederland met hun bloemkolen engels en fuck iedereen die ze een podium geeft. Integriteit en eergevoel van een buidelrat. :(

Hier zit al meer creativiteit (en dynamiek) in dan in een dozijn van hun tracks.

En nee ik ben niet jaloers of zo ;( ... doe er gewoon lekker langzaam over om door iedereen gehoord te worden. Zo kan ik van elke moment rustig genieten ... en goede trage buildups vol anticipatie zijn al tijd de beste! Alleen bij mij volgt er dan geen drop ...

Emoties ... emoties ... wie stopt er nog emoties in zijn muziek. Hoe kun je nu je eigen verhaal vertellen met gekopieerde zinnen die eerst door iemand anders beleefd zijn? En daarom werk ik principieel NIET met samples en heb ik nog nooit een remix gemaakt. :(

[ Voor 45% gewijzigd door Kain_niaK op 28-02-2014 10:56 ]

• apNia

apNia

Hahahahaha Kain, heb je de diagnose ADHD gehad? :)
(serieuze vraag, ik luv je posts, dat vooropgesteld)

• Kain_niaK

Kain_niaK

Nee, ze hebben mij nooit lang genoeg vast kunnen houden om al die testen af te leggen.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Kain_niaK schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:36:
een griet op mijn schoot en een fedora op mijn hoofd
Een onmogelijkheid an sich ;)
Hoe kun je nu je eigen verhaal vertellen met gekopieerde zinnen die eerst door iemand anders beleefd zijn?
Prima.
En daarom werk ik principieel NIET met samples en heb ik nog nooit een remix gemaakt. :(
Wikipedia: The Hero with a Thousand Faces

Het hervertellen van verhalen gebeurt keer op keer, want technologie verandert maar menselijke emoties niet. Er is 0,0 mis met samples.

There's no such thing as cheating in music; there's only lying. Liegen tegen jezelf dat je ook iets briljants kan verzinnen, of tegen je publiek dat je beter bent dan dat je lijkt.

teveel zooi, te weinig tijd

Pagina: 1 ... 77 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.