Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.263 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:33
Kan trouwens één van de heren hier die zich bezig houden met ranzige sounds (peerd, kaos-, apNia, ik kijk o.a. naar jullie!) me eens vertellen hoe ik nou zo'n bas bouw die in die Glitch Mob tune een paar posts hierboven op 0:57 erin ramt. Het lijkt me geen Reese, want het klinkt niet zo phasey. Het doet me een beetje denken aan het geluid van een gitaarkabel in je neus stoppen in plaats van in je gitaar. Maar omdat nou te gaan samplen... Justice heeft ook wel vaker van dat soort sounds. Maar het is me nog nooit gelukt om het een beetje fatsoenlijk na te maken.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 08:30

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Klinkt wel vrij reese-ish imo met een vette dist er achter. Die lead lijkt heel erg op de (oude) leads van Justice of SebastiAn. Is meer zo'n Ed Banger (Dennis niet wakker worden) synthline.

Check YouTube: How to make a distorted french electro synth

Die BRAWW-brul aan einde steeds is volgens mij zelfde geluidje met pitch envelope en stereo widening.

edit: zelf even nagemaakt, helpt ook als je je filter iets dichtdraait en res een flinke zwieper geeft, voor de dist, dan brult ie lekker :)
ik denk inderdaad dat je niet moet detunen (in tegenstelling tot een reese) voor dit effect.

[ Voor 22% gewijzigd door apNia op 12-02-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu een Nord Lead4 aan het kietelen.
Eens kijken of ik daar ook een bak herrie uit kan toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Thanks voor de link, apNia. Dat klinkt wel als waar ik naar op zoek ben! :) Ik ga'm straks eens meedoen.

Wouter: Ben benieuwd. Nord is niet direct het eerste merk waar ik aan denk bij dit soort sounds, maar dat zegt natuurlijk niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben weer eens aan het experimenteren geweest met die nieuwe app van Steinberg om je Cubase via een tablet te kunnen besturen. Maar zoals gewoonlijk is Steinberg weer eens schijtirritant met het verschaffen van een fatsoenlijke manier om het te installeren en te configureren.
Geeneens een fatsoenlijk en netjes stappen plan. Je moet de brokken her en der bij elkaar sprokkelen. En als je dan eindelijk een demo licentie hebt aangevraagd en je wilt connecten dan werkt die fokking connectie niet ook al zie je dat je tablet je computer ziet in het selectie scherm. Faalhazerij tot en met.

Denk dat ik al die shit maar weer ga uninstallen en Steinberg op de Messe ga lastig vallen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 17:13
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:11:
Ben nu een Nord Lead4 aan het kietelen.
Eens kijken of ik daar ook een bak herrie uit kan toveren.
Zeer benieuwd naar je ervaringen :) Ze hebben met de A1 (alweer) een nieuwe Lead uitgebracht maar die lijkt me dan weer een beetje teveel uitgekleed en zoveel goedkoper issie nou ook weer niet.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4R9dguv.jpg

Crosspost uit het DJ topic, maar ach.

:7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Jij ouwe baas jij! Vet!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 04:08
kaos- schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:23:
[afbeelding]

Crosspost uit het DJ topic, maar ach.

:7
Nice man! Feli!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:41
boooooh vet!! A.s Vrijdag dus? Laat ff tijd weten dude, dan kunnen we intunen!
Wormaap schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:55:
een gitaarkabel in je neus stoppen in plaats van in je gitaar. Maar omdat nou te gaan samplen...
prrdon...iets mis met overal kabels inproppen? }:|

Als je niet bereid bent om een stap verder te gaan met produceren dan denk ik niet dat ik je kan helpen.

spoiler: keej dan
ik zal vnaaf ook maar ff naar de tune luisteren dan :9

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
volca bass eindelijk eens binnen :) echt een fijn klein kastje.. waar een bak herrie uit komt! och dat worden fijne tijden :D

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
vlaaing peerd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:10:
[...]
Dus ja, in het geval wat je schetste zul je meer hebben aan luisteren dan aflezen.
Net als zoveel dingen is dit een zichzelf helpende cirkel. In mijn geval in ieder geval wel. Ik hoor nu meer omdat ik veel naar frequentieanalysers en stereoscoping kijk. Daardoor gaat eea nu een stuk sneller dan een jaar of vijf geleden, toen kwam ik er pas bij het afspelen op andere bronnen achter dat er veel te veel low end in een mix zat (ofzo).

Overigens helpt ook kunnen schakelen tussen meer dan 1 set monitoren, dat is dan wel weer meer door het gehoor maar in principe gebruik je dan een andere monitor om je te helpen met frequentieanalyse. Even schakelen naar een oud setje Edirols maakte een enorm lelijk blok rond 120Hz hoorbaar. Sindsdien valt dat blok me ook op de Krks op, op gehoor.

Verwijderd

Edirol, de ideale kutspeaker. :)
Daar gebruik in mijn VRM kastje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
grotkandidaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Dat setje edirols was mijn eerste setje 'echte' monitors. Stukken beter dan zo'n 2.1 computersetje maar niet te vergelijken met een degelijke monitor :) Honken als de pest in het laag dus als je low end nog niet goed is hoor je het wel. Ik had ze jaren zelden aan staan maar sinds die recente ontdekking doen ze regelmatig dienst als mijn grotboxen. Volgens mij zijn ze een filter vergeten om frequenties die de speaker niet weer kan geven in te bouwen dus dat probeert hij toch. Net als een derderangs autoradio zeg maar :)

Eigenlijk zat ik voor iets simpels om mixen op te checken te denken aan een avantone clone maar dat is meer voor de heb eigenlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
@kaos-
Hoe laat begint je set? Dan zal ik het even rondspammen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
MrOmegaForce schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:06:
@kaos-
Hoe laat begint je set? Dan zal ik het even rondspammen :9
Om 01:00 begint de show, hoe laat ik precies moet draaien weet ik niet, dat is altijd een verrassing daar.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet hem op! Draai ze helemaal gek. :P

En wat vinden we van de TB-3/TR-8/....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogal druk met al die lampjes :X

Zeg ik met een Kaossilator Pro :P

Succes kaos- :D *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Live aan het kijken nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TjN2eGQE4ZWAytOvp1loBY15/full.jpg

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vqd6ZGRCzTLpcruMkF8oRa3n/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ed0PMEcNlhl1QlrpWLZvSBf0/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:00:

En wat vinden we van de TB-3/TR-8/....?
http://www.musicradar.com...h/roland-aira-tr-8-594315
Furthermore, although all knobs and faders do output CCs over USB/MIDI and it is possible to record their movements on-the-fly into your DAW, the TR-8 doesn't yet respond to the recorded MIDI from the knob movements. In other words, although the the CCs are recorded, the TR-8 doesn't receive the data back. We assume Roland can fix this in a future update.

ik had mn credit card al vast tot ik dit las, van zodra ze het oplossen haal ik hem.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Kaos FTW!!~

http://www.3fm.nl/a/ug/270762

zijn er nog videobeelden te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Ben ook wel benieuwd, heb maar een klein stukje kunnen zien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Leuk kaos! Trots op je O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
:D

Ik ben net weer wakker, wat een ervaring was dat.
Geen beelden, komen denk ik nog.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
kaos- schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:19:
:D

Ik ben net weer wakker, wat een ervaring was dat.
Geen beelden, komen denk ik nog.
Lekker setje Kaos! Hoe heet dat eerste nummer? Heel relaxed!

Hierbij een nieuwe creatie van mij! Ik heb zelf geen idee in wat voor hokje ik dit moet plaatsen, het is een combinatie van techno, trap, ofbeat shit en een vleugje moombahton ofzo. 8)7 8)7
[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/demo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
gangstahh schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:55:
[...]

Lekker setje Kaos! Hoe heet dat eerste nummer? Heel relaxed!
Thanks!
Eerste nummer is een track van mezelf, Acheron. Staat wel op mn soundcloud.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 17:13
Wow Kaos, wat een lekker set is dat! Mijn favoriet is de voorlaatste track (vlak voordat die lutser er dwars doorheen begon te kleppen). En die knarsende bas die je af en toe hoort klinkt heerlijk. Mooi werk! _/-\o_
offtopic:
Moet het toch even kwijt, wat een godvergeten k@#tzender is dat 3fm. Attenooie, wat een slap geouwehoer en wat een tiefusherrie. Ik word oud.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Hey, ik heb nog eens muziek gemaakt! Ik sta er van te kijken. Heb het nog af gekregen ook
(ook al kan het altijd beter). Begin, midden en einde. Bijna 6 minuutjes trance (achtig).

Blogje erbij --> Kain_niaK en de output van zijn kop: I Screwed Up

Nou, ik hoop dat iemand er van kan genieten! Is jaren geleden dat ik nog eens trance gemaakt heb.

Heb ik al gezegd hoe blij ik ben dat ik eens in een keer een nummertje heb afgekregen!

Soms werkt het in je voordeel als je al je dure tools niet hebt ... gewoon gaan met die banaan en gebruiken wat je hebt. Ik heb vanacht even mijn regkey gedownload maar ik had het even zo in demo mode kunnen maken. Maximus heb ik niets eens ... dus als ik het nu terug open is het even zoeken voor het weer hetzelfde klinkt. Denk dat ik Maximums wel ga kopen ... handige plugin.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Jezus die Roland Aira lijn is toch wel echt erg fucking sexy hoor.

De 808 clone: http://www.theverge.com/2...ra-tr-8-return-of-the-808

De 303 clone: YouTube: Roland AIRA TB-3 Touch Bassline Synthesizer Demo - Sweetwater Sound

De SH-101 clone: YouTube: First look at Roland AIRA Series - System-1 Synth

Vooral die System-1 (SH-101 clone) vind ik erg sexy. Ik wil m'n Minibrute nu 't raam uitgooien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Die TR-8 en System-1 gaan hier misschien wel in huis komen.

Sexy shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-09 19:01
Sjef_Arie schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:49:
Ik heb zelf dit forumonderdeel net ontdekt en een beetje terug zitten lezen. Ik vind het ook leuk om hobbymatig aan virtuele synthknoppen te draaien. Ben ook wel benieuwd wat jullie van een track van mij vinden. Ben er zelf wel tevreden over (maar dat was ik ook over eerdere nummers, en als ik ze nu terug hoor denk ik, man, waar was je mee bezig 8)7 )
Let wel op, geen cliche is geschuwd >:)

[audio]
Klinkt wel lekker! De mixdown kan alleen nog wel wat werk gebruiken, o.a. de bassdrum komt namelijk momenteel niet zo goed door. Ook vind ik het op een moment zoals 2:30 wat leegjes klinken, hier mogen naar mijn mening nog wel wat extra'tjes bij.

Vind zelf de opbouw vanaf 3:20 tot 3:30 nog niet eens zo vervelend, zoals sommige anderen wel vinden. Wat ik echter verwachtte was dat op 3:34 de bassdrum etc er weer in zou knallen, wat niet zo was. Het is nu een beetje een anti-climax, want je verwacht iets groots en krijgt in plaats daarvan gewoon weer een nieuwe opbouw :P

Ook de bass vind ik wat rommelig klinken op een of andere manier, maar dit kan ook komen doordat ik momenteel met headphones luister i.p.v. op studiomonitoren :+

Al met al klinkt het vet, maar zijn er nog wel een aantal dingen die naar mijn mening beter kunnen!

Edit: Probeer er voor het sterker maken van je bassdrum eens een compressor op te zetten (zoals bijv. rocket). Ik kon zelf m'n bassdrum nooit sterk krijgen, totdat iemand mij het gebruiken van een compressor aanraadde. Werkt fantastisch! :D

Wordt het bij house/trance etc. een kick of bassdrum genoemd? Heb me zelf de laatste jaren vooral verdiept in hardstyle, waarbij het een kick wordt genoemd namelijk. :9

[ Voor 13% gewijzigd door 4WardNL op 16-02-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
apNia schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:05:
Jezus die Roland Aira lijn is toch wel echt erg fucking sexy hoor.

De 808 clone: http://www.theverge.com/2...ra-tr-8-return-of-the-808

De 303 clone: YouTube: Roland AIRA TB-3 Touch Bassline Synthesizer Demo - Sweetwater Sound

De SH-101 clone: YouTube: First look at Roland AIRA Series - System-1 Synth

Vooral die System-1 (SH-101 clone) vind ik erg sexy. Ik wil m'n Minibrute nu 't raam uitgooien :(
Man, die dingen klinken lekker! En ze zijn nog bloody sexy ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:02
Bedankt voor de tips, er stond al een compressor op de kick maar ben er nu een beetje mee aan het spelen.
Ik krijg er inderdaad net wat meer punch uit, als ik hem wat agressiever instel en de gain verhoog.
Die bas is ook gewoon nog rommelig. Ik moet hier nog steeds mee aan de slag om de boel te low-cutten.
Het probleem is dat ik alweer met nieuwe dingetjes bezig ben waardoor ik nooit eens fatsoenlijk een track afmaak :F
Ik neem de feedback liever mee naar een nieuwe track dan dat ik met een oude blijf rommelen, deels ook omdat ik mijn eigen muziek zat wordt als ik 1000 x op de spatiebalk heb gedrukt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:46:
Man, die dingen klinken lekker! En ze zijn nog bloody sexy ook!
Heh, smaken verschillen.
Ik vind ze niet tijdloos eruitzien. Heeft iets weg van Tron.
Qua naamgeving vind ik TR en TB niet super orgineel.
Qua concept was machinedrum al 10 jaar eerder.
Qua prijs zijn ze waarschijnlijk niet aan te slepen want ook op de dancefair was de algemene indruk zwaar positief.
En qua firmware komt er blijkbaar nog meer bij. Qua kits, sounds en plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Ach, tijdloos... Een 808 is ook wel vrij tijdsgebonden qua uiterlijk denk ik. Maar ik snap wel wat je bedoelt, ze zien er over 10 jaar waarschijnlijk ook gewoon hopeloos ouderwets uit. TR en TB lijken me vooral overduidelijk.
Uiteindelijk draait het natuurlijk allemaal om de sound en de interface, en dat ziet er op de filmpjes tot dusver in ieder geval érg goed uit! :)
Maargoed, ik heb me zelf eigenlijk voorgenomen om geen nieuwe zooi meer te kopen totdat ik eens fatsoenlijk leer te gebruiken wat ik heb. Want de verhouding tussen mijn setup en wat ik daadwerkelijk eruit haal is 'belachelijk slecht' allang voorbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag vals spelen hoor door apparatuur in te ruilen.
En dat tweedehands niet nieuw is dus dat mag dan ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Iemand zin om mee te doen?

Upload het allereerste muziek nummer dat je ooit maakte (of het oudste wat je nog terug kunt vinden) en post de link hier. Vind het wel intressant om de evolutie te kunnen horen.

Deze is van 1999 ... heel pretentieus MBFUTURE.wav genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie misschien wat relatief goedkope synths (hardware) waar je ervaring mee hebt?
Ik zie iedereen op het hardstyle forums een virus aanraden maar ik heb helaas geen 1000 euro om er aan uit te geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Mag het ook een software synth zijn met een goedkope midi controller? In veel gevallen kan dat exact hetzelfde klinken of zelfs een stuk meer mogelijkheden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
volca keys jongen :) 135 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ting > Misschien moet je even kijken naar de Waldorf Blofeld, da's een beetje de poor man's Virus. Ik hoop dat je het vooral om de knoppen doet en niet zozeer om het geluid he? Want dan ben je prima af met een software synth. Kain_niaK heeft daarmee namelijk wel echt een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:51

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

apNia schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:04:
Ting > Misschien moet je even kijken naar de Waldorf Blofeld, da's een beetje de poor man's Virus. Ik hoop dat je het vooral om de knoppen doet en niet zozeer om het geluid he? Want dan ben je prima af met een software synth. Kain_niaK heeft daarmee namelijk wel echt een goed alternatief.
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:25:
Weten jullie misschien wat relatief goedkope synths (hardware) waar je ervaring mee hebt?
Ik zie iedereen op het hardstyle forums een virus aanraden maar ik heb helaas geen 1000 euro om er aan uit te geven :P
Ik heb gister op de dance fair de microbrute gekocht.. (chiel kon er nie afblijven).Heerlijk stukje hardware.
Ben echt verbaasd met wat daar allemaal uitkomt. Oke, t'is geen virus natuurlijk. Maar als het smerige ranzige herrie geluidjes gaat, is ie daar heel goed in!!
voordeel was dat ie mooi aan de prijs was, anders had ik em niet gekocht.

maar let wel.. een virus is geen garantie voor hardstyle succes. sterker, kan met Massive ook (bijna) allemaal maar misschien is de minibrute iets? apnia??

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

try'd that... chiel mompelt iets over hele kleine klote knopjes die niet passen in chiel z'n kolenschoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb zelf een Minibrute en een Access Virus, en gebruik veel Massive. Voor mij persoonlijk gaat er niks boven Massive :|
Dat is deels gewoon smaak, omdat Massive bepaalde karakteristieken heeft die erg goed bij mijn stijl passen. Anderzijds omdat ik een goede VST interface over hardware knoppen verkies (de VST frontend van de Virus is mooi qua design, maar niet zo efficient/snel als Massive). Als ik zonder DAW zit dan grijp ik eigenlijk pas naar de hardware interfaces. De Virus vaak voor polyfonie en diversiteit aan geluid, de Minibrute omdat hij heel snel, heel vies klinkt. Ik ben blij met alle drie. Maar als je me dwingt met één synth op een eiland te zitten, dan kies ik Massive.

[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 17-02-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

apNia schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:06:
Ik heb zelf een Minibrute en een Access Virus, en gebruik veel Massive. Voor mij persoonlijk gaat er niks boven Massive :|
Dat is deels gewoon smaak, omdat Massive bepaalde karakteristieken heeft die erg goed bij mijn stijl passen. Anderzijds omdat ik een goede VST interface over hardware knoppen verkies (de VST frontend van de Virus is mooi qua design, maar niet zo efficient/snel als Massive). Als ik zonder DAW zit dan grijp ik eigenlijk pas naar de hardware interfaces. De Virus vaak voor polyfonie en diversiteit aan geluid, de Minibrute omdat hij heel snel, heel vies klinkt. Ik ben blij met alle drie. Maar als je me dwingt met één synth op een eiland te zitten, dan kies ik Massive.
dat.... i agree sir.

Massive heeft ook mijn voorkeur op praktisch alles. De microbrute ga ik misbruikem voor echt hele ranzige dingen, maar of daar ook een (voor hardstyle) lead uitkomt weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:25:
maar ik heb helaas geen 1000 euro om er aan uit te geven :P
Virus TI 1 kost nog maar 850 of zo, Virus TI Snow rond de 600-650. Al een stuk beter te doen.

Voor software heb ik hier Spire liggen. Aanradertje! De interface is helaas niet zo goed als die van Massive, maar het karakter van de filters en FX maakt een hele hoop goed.
chieldtm schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:36:
Ik heb gister op de dance fair de microbrute gekocht.
Heb je ook al even mogen spelen met de nieuwe Roland zwik?

[ Voor 33% gewijzigd door Yoozer op 17-02-2014 13:48 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Het belangrijkste is natuurlijk het verschil tussen een analoge hardware synthesizer, een virtuele analoge hardware synthesizer en een software synthesizer.

Een analoge synthesizer heeft meer kans om elementen te hebben in het geluid die veroorzaakt worden door ruis (willekeur). In sommige muziek is dat een goed ding omdat het meer organisch klinkt. Maar analoge synths hebben soms tijd nodig om op te warmen voor ze niet meer vals klinken en de allereerste versies hadden geen manier om een patch op te slaan, behalve dan neer te schrijven waar alle kabeltjes in stakken! Puur analoog kom je bijna niet meer tegen maar omdat er wat patenten aan het vervallen zijn word dit soort synths steeds meer door hobbyisten zelf gebouwd!

De Virus is een virtuele anologe synthesizer. Eigenlijk gewoon een computer die een wiskundige simulatie van de analoge eigenschappen simuleert om zo een zelfde geluid te krijgen. Veruit de meeste synths op de mark zijn van dit type. Wanneer je er over nadenkt is er geen geluid dat uit een VA synth kan komen dat niet uit een computer kan komen. Niemand kan mij wijsmaken dat een virus zulke speciale DSP chips heeft dat mijn i7 975 met 4 cores en 8 thread op 3,8 GHz niet genoeg kracht heeft om dit OOK te kunnen emuleren in software, exact wat de virus al doet maar dan in zijn eigen DSP chips (chips die lekker snel met geluid kunnen werken)

En dan heb je alle VST's plugins. Wil je 20 jaar vooruit met patch en sample mogelijkheden terwijl je ook nog zonder problemen je eigen presets maakt en blijft maken? Koop Omnisphere .... daar zitten al zo veel multisamples van de oude klassiekers in (ARP2600, Minimoog). Is natuurlijk NIET exacht hetzelfde maar het komt wel verdorie dicht in de buurt. Nu ja als het je om analoge synths te doen is Trilian eigenlijk beter ....

Omnisphere is nog steeds de beste aankoop die ik ooit gedaan heb, ik raak gewoon niet uitgespeeld/geluistert/verwonderd welke geluid er al in zit en wat ik er zelf kan uithalen door hem zelf te programmeren.

Wil je dan ongeveer hetzelfde gevoel hebben als een virus met die draaiknoppen die zo kek en makkelijk zijn? Koop een goede midi controller met lekker dikke en veel knoppen, sla een template op dat hem linkt aan je favo geluid in Omnisphere en je hebt gewoon veel en veel meer mogelijkheden voor een veel betere prijs.

Klassiek analoog is kicken maar vrij duur want is allemaal verzamelspul nu, gaat het kapot is reparatie moeilijk.
Virtual Analoog is leuk omdat het gewoon
aan zetten is , spelen en draaien aan die knoppen is.

Maar de echte waarde zit in goede, goed geprogrammeerde gigantische grote (80 GB) VST's zoals Omnisphere die hun eigen softsynths mixen met een hele goede manier van sampling en een intuïtieve interface. Dit zijn geen romplers of samplers meer, wanneer je een andere noot aanslaat hoor je geen pitched up of down sample maar een totale nieuwe sample! Een goede multisamples van een analoge synth kan je een volledig patch geven die exact hetzelfde klinkt als het echte apparaat!

Geloof me, koop een super goede midi controller met genoeg toetsen en de juiste aanslaggevoeligheid (weighted graded hammer, maar is heel erg duur) koop een tweede midi controller met zo veel mogelijk touch pads en draai knoppen (launchpad en dergelijke) en koop wat goede software en meer heb je gewoon echt niet nodig.

En wie met minder meer kan die schrijf ik trouwens hoger aan ook. Maak maar eens een hit met rebirth (de 303 emulator van reason denk ik) da's niet gemakkelijk hoor!

[ Voor 11% gewijzigd door Kain_niaK op 17-02-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Kain_niaK schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:05:

De Virus is een virtuele anologe synthesizer. Eigenlijk gewoon een computer die een wiskundige simulatie van de analoge eigenschappen simuleert om zo een zelfde geluid te krijgen. Veruit de meeste synths op de mark zijn van dit type. Wanneer je er over nadenkt is er geen geluid dat uit een VA synth kan komen dat niet uit een computer kan komen. Niemand kan mij wijsmaken dat een virus zulke speciale DSP chips heeft ...
agree en daarnaast ben ik stellig van mening dat je - mits genoeg oscs en polyfonie - je eigenlijk elk geluid wel kan maken op elk mogelijke synth. Zeker nu je allerlei modulatie door de PC heen kan jagen.

Goed analoog is leuk, daar hebben de bouwers ervoor gezord dat de tekortkomingen die ze hadden bijdragen tot betere karakteristieken van het geluid (netzoals Neve's dat bv doet met compressors). Slecht analoog is een ramp, klinkt niet en is brakkig om de brakkig.

Om Tings vraag te beantwoorden, kijk inderdaad 's naar de Microbrute, maar ook de Volca bakjestrio van Korg, hiermee heb je behoorlijk potente bakjes zonder jezelf compleet arm te maken. Mininova, Mopho en de goedkopere Waldorf synths moet je ook proberen.

Als je naar hardstyle kijkt, is het meestal een massieve monofone lead die bepalend is voor de klank, ik zou dan ook meer kijken naar een synth die dat goed kan dan te kijken naar eentje die "alles" kan en dan gewoon de tapijtjes en trancegeluidjes uit de PC halen totdat je geld hebt om ook daarvoor een bak te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Yoozer schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:47:
[...]

Virus TI 1 kost nog maar 850 of zo, Virus TI Snow rond de 600-650. Al een stuk beter te doen.

Voor software heb ik hier Spire liggen. Aanradertje! De interface is helaas niet zo goed als die van Massive, maar het karakter van de filters en FX maakt een hele hoop goed.

[...]

Heb je ook al even mogen spelen met de nieuwe Roland zwik?
Nope, nergens geen Roland zwik gezien.. alleen maar flyers en een dicht spacehizzle achtig ding waar ik niet in mocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die Roland dingen moest je aangemeld zijn. (Het was immers een wereld premiere)
Maar voor de ingang stonden hele lieve dames die dat vast ook wel gezegd hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-09 19:01
Sjef_Arie schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:01:
[...]

Het probleem is dat ik alweer met nieuwe dingetjes bezig ben waardoor ik nooit eens fatsoenlijk een track afmaak :F
Ik neem de feedback liever mee naar een nieuwe track dan dat ik met een oude blijf rommelen, deels ook omdat ik mijn eigen muziek zat wordt als ik 1000 x op de spatiebalk heb gedrukt 8)7
Precies hetzelfde heb ik ook last van. Produce nu al een aantal jaren, maar er zijn nog maar 2/3 echte tracks uitgekomen terwijl ik een gigantische hoeveelheid niet-afgemaakte projectjes rond heb slingeren :+
Echter ben ik de laatste paar jaar vooral bezig geweest met hardstyle en ben ik nu wat meer de trance-kant op aan het gaan, aangezien ik het gevoel heb dat ik hier m'n creativiteit meer in kwijt kan :)
Yoozer schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:47:
[...]

Zou je me misschien kunnen vertellen waar de Virus TI Snow precies te vinden is voor €600,- tot €650,-?
Overal waar ik hem zie staan kost hij namelijk zo rond de €1000,-

[ Voor 51% gewijzigd door 4WardNL op 17-02-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
2e hands, inderdaad ga je die nieuw niet vinden voor die prijs. Ik vind 'm enerzijds wat duur en overrated, maar tegelijkertijd is het ook wel een lekker ranzig vies beestje.

Ik denk ook dat je voor die prijs al een polyfone en monofone synth kan halen, vind ik productiewijs eigenlijk ook een verstandigere keuze, anders zit je zo ...met 1 synth, daar maak je dan ook geen symfonie mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon het niet laten voor die paar € en ik heb Caustic 3 gekocht voor op m'n Nexus 7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Voor de mensen die afgelopen vrijdagnacht de uitzending gemist hebben, hierbij alsnog mijn avontuur bij Radio 3FM.

00:00 set 1
15:07 interview
18:15 set 2

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7abYLjd.jpg

Als de beelden wilt zien die ook live op Nederland 3 te volgen waren is dit de link :

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1397342

Mij zie je op :

42:00 en
02:35:12

(crosspost van het producersforum :P)

[ Voor 77% gewijzigd door kaos001 op 17-02-2014 19:52 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Nieuwe track bijna af! Ik ben zeer benieuwd wat jullie er van vinden? Of het technisch een beetje klopt en wat eventueel nog bijgeschaafd kan worden! HIER een private linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
kaos- schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:23:
Voor de mensen die afgelopen vrijdagnacht de uitzending gemist hebben, hierbij alsnog mijn avontuur bij Radio 3FM.

[afbeelding]

[audio]

Als de beelden wilt zien die ook live op Nederland 3 te volgen waren is dit de link :

Mij zie je op :

Kaos je bent echt een baas, respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
MrOmegaForce schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:10:
[...]

Kaos je bent echt een baas, respect!
O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 10:15

2mb

Kain_niaK schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:53:
Iemand zin om mee te doen?

Upload het allereerste muziek nummer dat je ooit maakte (of het oudste wat je nog terug kunt vinden) en post de link hier. Vind het wel intressant om de evolutie te kunnen horen.
[audio]
Leuk! Eerste remix uit 2003: DJ Jurgen - Better Off Alone. Gemaakt met Reason en Soundfonts (kennen we die nog? ;)). Zwaar gebrek aan kick/drums in deze track, ik was altijd meer van de melodieën. :+
[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/better-off-alone-remix]

Eerste serieuze remix: Leave The World Behind, voor de SlamFM remix contest uit 2009). Gemaakt in Ableton Live 4 ofzo. Veel geleerd van het afmixen van deze. M'n oren zijn een stuk beter geworden sinds 2009 merk ik, ik hoor nu dat er nog veel meer fout zat. :+
[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/leave-the-world-behind-remix]

Deze is van 2010, een van m'n eerste originals: Steam Trumpet. Live 7 en een bult plugins en samples.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/steam-trumpet-preview-2010]

Lange weg gegaan dus :+

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Voor wie nog interesse heeft in oude synths: Korg WTF't hem wéér!
Want ze gaan de ARP Odyssey rereleasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit 2001. Heb nog wel ouder maar dat staat op cassette. :P

@gangstah
You link werkt nie werken nie. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:32:
[audio]
Uit 2001. Heb nog wel ouder maar dat staat op cassette. :P

@gangstah
You link werkt nie werken nie. :|
oops die private links werken ook nooit mee heb ik het idee. dan maar een normale upload.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/jannachtsessies-3-benzzzzz]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:44:
Voor die Roland dingen moest je aangemeld zijn. (Het was immers een wereld premiere)
Maar voor de ingang stonden hele lieve dames die dat vast ook wel gezegd hebben. ;)
buiten het feit dat hele leuke exemplaren waren :9~ jup..aanmelden.. niet gedaan... wel met ff met Wouter gesproken.. en me zelf onsterfelijk gemaakt bij zijn collega 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

[afbeelding]

[audio]

Mij zie je op :

dus je ziet er niet uit als Gullit??

ga morgen op me werk je set luisteren! lijkt me dikke shizzle!! :+

[ Voor 4% gewijzigd door Manny_Moare op 18-02-2014 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

]Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hgzEMtLDLJw7LkKvUY4mtlWW/full.jpg

Muziektooltje voor mijn Nexus 7 :D
Met MIDI overigens maar tijdens de screenshot zat de dongle er niet in :P

/crosspost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chieldtm schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 00:03:
.. en me zelf onsterfelijk gemaakt bij zijn collega 8) 8)
Wut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

iets met analoge bak, en uitspraak van de beurs ofzo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

[afbeelding]

[audio]

Mij zie je op :

Die DJ lijkt wel alsof ie coke gesnoven heeft, twitchy. Leuke om te zien kaos iig, om trots op te zijn jung :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
chieldtm schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:37:
[...]

try'd that... chiel mompelt iets over hele kleine klote knopjes die niet passen in chiel z'n kolenschoppen
heheh, zag de advertentie staan op de februari editie van de S-o-S, ze hebben duidelijk een fotomodel genomen met extra korte vingers.

Ik moet zeggen dat ik Korg iets beter op weg vind met de anologe revival dan Roland. Heb die TB en TR bakkies gezien (die overigens niet eens anoloog zijn) maar vind dat nu niet echt een meerwaarde hebben t.o.v. de oude bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 00:08:
][afbeelding]

Muziektooltje voor mijn Nexus 7 :D
Met MIDI overigens maar tijdens de screenshot zat de dongle er niet in :P

/crosspost :P
Ziet er vet uit! Hoe heet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:49:Heb die TB en TR bakkies gezien (die overigens niet eens analoog zijn) maar vind dat nu niet echt een meerwaarde hebben t.o.v. de oude bakken.
Dat bedoel ik.
Het zijn gewoon VA's van deze tijd in een oerlelijke verpakking.
Niet dat het niet bruikbaar is maar ik wordt er niet hitsig van of zow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Nieuwe meuk, onder het motto; 'des te leiper des te beter'! Van alles wat in 11 minuten. Trap, Techno, Moombahton, Hardkoor, Offbeat meuk, Rap, dikke sub's en snoeiharde piepjes.

BENZ
[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/benz?in=patrykmoj/sets/patty-ep]

EHEHA
[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/eheha?in=patrykmoj/sets/patty-ep]

3 tracks , zit ca 70 uur tijd in..... ongelofelijk eigenlijk :p nouja vermaak je er mee of niet natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je geluiden en mixen worden beter. Qua arrangement kan ik er weinig mee, maar dat is mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:49:
Je geluiden en mixen worden beter. Qua arrangement kan ik er weinig mee, maar dat is mijn smaak.
Bedankt! gelukkig verschillen smaken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 13:13
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:49:
Ik kan het niet echt een arrangement noemen om eerlijk te zijn, er zit of er lijkt totaal geen structuur in te zitten. Dit is niet om af te zeiken, echt niet. Het stoort mij namelijk als luisteraar want ik heb zo geen idee meer wat ik nu aan het beluisteren ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
rhodium schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:53:
[...]

Ik kan het niet echt een arrangement noemen om eerlijk te zijn, er zit of er lijkt totaal geen structuur in te zitten. Dit is niet om af te zeiken, echt niet. Het stoort mij namelijk als luisteraar want ik heb zo geen idee meer wat ik nu aan het beluisteren ben.
Haha ik kan wel enigszins begrijpen wat je bedoelt, er zit wel degelijk een structuur in het sluit allemaal wel enigszins op elkaar aan. Alleen het gaat soms van heel snel kwa genre wisseling. Ik snap best dat dit heel leip is voor veel mensen alleen ik persoonlijk vind het best gruwelijk. Dit hoor je eigenlijks niet zo snel ergens anders :p dat is het toffe er aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik ben sterk aan het overwegen om na vele jaren afscheid te nemen van mijn trouwe Syrincs monitor set. In mijn ogen de beste (dj) monitor set dat je voor dat geld (en meer) kunt vinden.

Waar ik echter mee zit is dat ik nagenoeg niet meer als DJ actief ben. Feitelijk alleen nog maar produceren.
En juist hiervoor zou ik toch liever een 2.0 set willen hebben dan een 2.1 set met losse sub.

De sub staat nu onder mijn bureau bij mijn voeten. En ik merk dat de bassweergave erg vertekend werkt voor mijn gevoel. Kan het niet goed uitleggen.

Ik denk echter dat als de monitoren recht voor je snuffert staan dit prettiger werkt in een producing-setup.

Nu verwacht ik het setje voor om en nabij de 300 euro te kunnen verkopen. Ik zoek dan ook een monitorset van +/- < 400 euro (voor 2 speakers).

Als 1e op de lijst staat de Alesis Monitor One Active MKII. Lijkt me een super monitorsetje (zeker voor het geld). Ik verwacht wel dat ik iets inlever op spl max en volume. Maar dat is nu toch van een iets minder belang.

Welke andere monitor speakers kan ik in overweging nemen in deze prijsklasse? Of zal ik juist uitkijken voor een 2ehands set van rond dit bedrag... Daar heb ik verder ook geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Als je je monitors gaat upgraden, ga dan ook echt upgraden en pak een groter budget. Setje Adam A7X of zo :)

De MKII Actives zijn nogal bass-heavy, dus zorg dat je een stel ouwe sokken hebt om 1 van de ports te pluggen.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik heb de krk5 g3 in huis, die passen binnen het budget. Ben er best tevreden over. SPL boeit me echt niet, maar ze kunnen voldoende luid ;)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Yoozer schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:36:
Als je je monitors gaat upgraden, ga dan ook echt upgraden en pak een groter budget. Setje Adam A7X of zo :)

De MKII Actives zijn nogal bass-heavy, dus zorg dat je een stel ouwe sokken hebt om 1 van de ports te pluggen.
Nou, upgraden is niet direct de juiste benaming. Ik hoef niet perse beter. Ik zou alleen graag van mijn sub af willen.

Overigens wist ik niet dat die Alesis zo bass heavy was. Dacht dat deze juist gekenmerkt ging als een zeer neutrale en vlakke geluidsweergave.

Die Adam A7x is me toch net ff te duur. (tenzij ik hem 2e hands tegenkom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Yalopa schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:40:
Ik heb de krk5 g3 in huis, die passen binnen het budget. Ben er best tevreden over. SPL boeit me echt niet, maar ze kunnen voldoende luid ;)
KRK's zijn monsters. Ik heb de G2 RP6 thuis en zou echt niet anders willen. Niet alleen qua vermogen maar ook qua klank. Als je puur kijkt naar het vermogen gaan ze loeihard. Echt heel veel harder dan je eigen zou willen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
kaos- schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:55:
[...]

KRK's zijn monsters. Ik heb de G2 RP6 thuis en zou echt niet anders willen. Niet alleen qua vermogen maar ook qua klank. Als je puur kijkt naar het vermogen gaan ze loeihard. Echt heel veel harder dan je eigen zou willen.
Helemaal eens met beiden! Na zelf mijn KRK's te hebben aangeschaft een kleine 3 week geleden, sta ik nog elke keer weer versteld wat een geluid ze produceren! Heerlijk en ze kunnen inderdaad loei hard, gebruik het niet veel. ( als pap's en mam's van huis zijn gaan ze wel eens wat harder :+ )

Dus Dacide, KRK's passen in je budget en is naar mijn mening echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik ben juist niet zo gecharmeerd van KRK's (in mijn budget bereik van laten we zeggen < 200 per speaker).
Ik heb ooit eens de KRK (ik dacht) RP5 beluisterd. Voor geen goud dat ik daar mijn Syrincs set voor weg doe.

Verder helaas weinig punten in de regio waar je diverse monitoren kunt beluisteren.

Nu weet ik niet in hoeverre de rp5 en de g2 rp6 van elkaar verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
RP5 heeft minder low-end en is naar mijn mening minder qua detail in het mid/hoog.
De RP8 is veel te agressief en de RP5 te mager, dus voor mij was de keus snel gemaakt.

Heb in die tijd ook nog andere speakers beluisterd, maar deze waren voor mij veruit het beste.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Help, het virus is overgeslagen op mij:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/93726356/setup-muziek.jpg

Een ruime maand geleden had ik nog niks staan. :P

Het verlanglijstje blijft groeien. Zo heb ik ten eerste een extra bureau nodig en ten tweede staat een multi effect hoog op het lijstje. Daarnaast heb ik ook oog voor een Mininova of een Blofeld, maar de Roland TR-8 en TB-3 zijn ook leuke toevoegingen. :)

[ Voor 42% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 19-02-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Dacide schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:44:
[...]

Nou, upgraden is niet direct de juiste benaming. Ik hoef niet perse beter. Ik zou alleen graag van mijn sub af willen.

Overigens wist ik niet dat die Alesis zo bass heavy was. Dacht dat deze juist gekenmerkt ging als een zeer neutrale en vlakke geluidsweergave.

Die Adam A7x is me toch net ff te duur. (tenzij ik hem 2e hands tegenkom).
Ik heb zelf jaren lang de Alesis MK2 gehad en ik ben blij dat ik nu KRK6 GP3 monitoren heb. Echt een goed hoorbaar verschil, zou ze zelf niet aanraden, de Alesis, als speakers om op te producen/afmixen.

Tevens lijken mij de nieuwe PreSonus Sceptre wel nette monitoren. Ze zien er wel vreemd uit :).

Afbeeldingslocatie: http://www.presonus.com/uploads/products/media/images/sceptre_s8%20(1).png
http://www.presonus.com/products/Sceptre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
rhodium schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:09:
[...]

Tevens lijken mij de nieuwe PreSonus Sceptre wel nette monitoren. Ze zien er wel vreemd uit :).
Jezus, wat een gedrochten. Normaal ben ik niet zo van het zeuren, maar ik zou deze laten staan, ook al zijn het de beste speakers ter wereld.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het aanbod van monitors is zo enorm groot omdat het zo'n lucratieve markt is.
Dat maakt de keuze nogal lastig.
Een manier om te kiezen is dan een budget te bepalen en een selectie maken van wat daarin valt.
En dan naar een winkel te gaan waarbij je die monitors goed kan testen.
Neem dan muziek mee van jezelf en kies de monitoren uit waarop je je eigen mix fouten het beste hoort.
Dan leer je ze later wel kennen en gaan ze vanzelf lekker klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
rhodium schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:09:
[...]

Ik heb zelf jaren lang de Alesis MK2 gehad en ik ben blij dat ik nu KRK6 GP3 monitoren heb. Echt een goed hoorbaar verschil, zou ze zelf niet aanraden, de Alesis, als speakers om op te producen/afmixen.

[afbeelding]
http://www.presonus.com/products/Sceptre
Die KRK RP6 G3 (denk dat je die bedoelde toch?) zou nog binnen mijn budget vallen. (BAX: 175 per stuk)
Waarin merk je de grote verschillen? De alesis is 6,5 inch en de KRK is 6 inch lees ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:14:
Het aanbod van monitors is zo enorm groot omdat het zo'n lucratieve markt is.
Dat maakt de keuze nogal lastig.
Een manier om te kiezen is dan een budget te bepalen en een selectie maken van wat daarin valt.
En dan naar een winkel te gaan waarbij je die monitors goed kan testen.
Neem dan muziek mee van jezelf en kies de monitoren uit waarop je je eigen mix fouten het beste hoort.
Dan leer je ze later wel kennen en gaan ze vanzelf lekker klinken.
Bovenstaande klopt natuurlijk voor de volle 100% in theorie..

MAar in de praktijk is het zo dat er geen zaken in de regio liggen waar ze een groot aanbod hebben staan. (mid limburg). én daarbij is het ook zo dat ik te weinig ervaring heb met audio engineering om te kunnen bepalen of iets goed of slecht klinkt. Ik zou hoogstens kunnen aangeven of ik iets mooi of minder mooi vind klinken. Maar dat is heel iets anders.

Dus, stel, dat jij zou zeggen: Koop die en die monitor in die prijsklasse. Ik daar nagenoeg blind op zou vertrouwen (meer dan op mijn eigen oren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dacide schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:17:
[...]

De alesis is 6,5 inch en de KRK is 6 inch lees ik net.
Het verschil qua inch ga je niet merken. Zo kan de nieuwe RP5 G3 ook net zo laag als de RP8 G2 (5 inch versus 8 inch). Je voelt al aan op je klompen dat dat een verkeerde stelling is.

Technisch gezien kunnen ze misschien die frequentie bereiken, maar de roll-off wordt dan vaak niet meegenomen in die analyze. Je hebt dan gigantisch veel gain nodig om die frequentie eruit te persen.

Specs van woofers en spectrums is leuk, maar het gaat er (bij mij) om dat het goed klinkt voor jouw gevoel.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacide schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:19:
Dus, stel, dat jij zou zeggen: Koop die en die monitor in die prijsklasse. Ik daar nagenoeg blind op zou vertrouwen (meer dan op mijn eigen oren).
Dat zou ik dus nooit zeggen want in het verleden teveel gezeik mee gehad ook al is het je eigen beslissing om te doen.
Voor jouw is het misschien wel praktisch om naar Keulen te karren om daar in de grootste winkel van Europa eens rond te kijken. (Neem je je meisje mee en laat die 'los' in een winkelstraat ergens)

Trouwens in dat segment is het verschil in kwaliteit vaak zo klein dat het weinig uitmaakt wat je kiest. Als je dan beter zou willen kom je in een hoger segment te zitten. En hoe hoger je komt hoe sneller je tegen een dubbel zo groot budget nodig hebt.
Wat KRK betreft weet je gewoon dat ze het laag en hoog opgeleukt hebben zodat je een 'smilie' curve krijgt. Klinkt geinig maar kan je opbreken tijdens het mixen als je er geen rekening mee houd. En ze gaan gruwelijk hard, iets wat DJ's wel fijn schijnen te vinden. ;)

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Had onze vrind Peerd niet een mooie studio monitor uitleg dinges geschreven? misschien staat daar nog nuttige informatie in. just thinking..

• Dacide
Je bedoelt deze: Het welke-monitorspeaker-moet-ik-kopen?-topic
Die had ik idd al gecheckt :)

Ik denk dat ik óf even doorspaar voor net een hoger budget. Óf ik moet toevallig tegen een goede 2ehands deal aanlopen van bv die Alesies Monitor One mk2. Ik zag her en der dat er al setjes voor 150 euro euro eruit gaan (actives)... Als ik zoiets tegen het lijf loop kan ik het setje blind aanschaffen zonder eerst mijn syrincs te hoeven verkopen.

• rhodium
Dacide schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:56:
Je bedoelt deze: Het welke-monitorspeaker-moet-ik-kopen?-topic
Die had ik idd al gecheckt :)

Ik denk dat ik óf even doorspaar voor net een hoger budget. Óf ik moet toevallig tegen een goede 2ehands deal aanlopen van bv die Alesies Monitor One mk2. Ik zag her en der dat er al setjes voor 150 euro euro eruit gaan (actives)... Als ik zoiets tegen het lijf loop kan ik het setje blind aanschaffen zonder eerst mijn syrincs te hoeven verkopen.
Als je de Alesis Monitor One mk2 koopt zorg ervoor dat je het nieuwere model ervan hebt. Die van mij zijn ook al stuk net zoals die van vele andere.

• vlaaing peerd
Dacide schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:17:
[...]

Die KRK RP6 G3 (denk dat je die bedoelde toch?) zou nog binnen mijn budget vallen. (BAX: 175 per stuk)
Waarin merk je de grote verschillen? De alesis is 6,5 inch en de KRK is 6 inch lees ik net.
Ik heb juist de KRK's omgeruild voor de Alesis omdat ik de KRK's te gehyped vond op de 100 en de 200Hz (tietje) Hierdoor klinken ze wel vet, maar eindigde ik nogal makkelijk met dunne mixen op andere systemen.

De Alesis gaat tot diep door vanwege het ported design, dwz hij speelt tot aan 40Hz goed af, maar de respons is minder snel vergelijken met bv een 10 inch closed cabinet.

Je moet accepteren dat budgetmonitors tekortkomingen hebben en het is de truc dat je er 1 kiest waarvan de tekortkomingen jou het minst treffen en de voordelen bied waarvan je het meest gebruik zult maken. Kies je dat goed uit in combinatie met een goede ruimte, dan zal je budget speaker in veel gevallen net zo functioneel zijn als een duurdere.

Lees ook ff dit topic door (en als je een set gekocht heb evt een review): Het welke-monitorspeaker-moet-ik-kopen?-topic edit: spuit11
Pagina: 1 ... 76 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.