Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.257 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoozer schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:23:
[...]

.... Je weet niet waar je moet kijken en het display zou eigenlijk beter in het midden passen.
Gewoon spelen op die toetsen en de knoppen, dat leer je wel( ze zijn redelijk gegroupeerd) Dat schermpje is eigenlijk overbodig :+

Maar die idiote prijs 15k :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 04:08
2mb schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:24:
Clubcharts bestaat niet meer, en omdat ik ze niet verloren wil laten gaan: de Sylenth1 presets die ik ooit heb gemaakt.

Lekkere leads, scherpe stabs en meer van dat leuks.
Luister en download:
Massive - Download Lead - Massief
Rolschaats - Download Bass - Rolschaats & Stab - Dark night
Zero 76 - Download Bass - Clubsub & Stab - Dutch Beep & Lead - Bendy
Promise - Download Stab - Promise
Highlight - Download Stab - Highlight
Unforgivable - Download Lead - Forgive
Bedankt! zit zeker mooi spul tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
ik heb ook weer wat weten te creëren, het is te leip voor woorden.... nog niet af trouwens.
ben gewoon benieuwd wat jullie er van vinden ;p
Het heeft iets van techno, rap, leipehardcore, trap en moombahton. 8)7 8)7 8)7

Private Souncloud linkje:
https://w.soundcloud.com/...d=false&show_artwork=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:45:
[...]

Gewoon spelen op die toetsen en de knoppen, dat leer je wel( ze zijn redelijk gegroupeerd) Dat schermpje is eigenlijk overbodig :+

Ding is voor de rijke stinkerds of de geeks die hem willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 17:13
De klant wil analoog, de klant krijgt analoog. Ben benieuwd of dit monster over 34 44 jaar net zo'n imago zal hebben als de minimoog nu.

[ Voor 1% gewijzigd door mekkieboek op 30-01-2014 07:35 . Reden: rekenfout ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:45:
De interface verschilt niet zoveel met een muur van modulaire zwik, alleen zonder kabels. Overload slaat best snel toe bij dit ding.
Weet je wat een Jupiter 8 oorspronkelijk kostte in 1982? Niks idioots aan, het hout op dat ding is luxe, het toetsenbord is het beste wat je van Fatar kunt krijgen en vrijwel alle polyfone synthesizers geven je slechts 2 oscillators, deze 4.

Het is het geld echt wel waard (je krijgt in feite 2 SE Omega 8s, fully loaded, maar dan met tobo erbij), alleen is de vraag of je alles moet gaan verkopen voor zo'n monster. Voor hetzelfde geld heb je ook 4 Minimoogs of 2 JP8s en die zijn wat waardevaster.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 08:30

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Als er geen Modern Talking op zit dan hoeft het van mij allemaal niet zo :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
2mb schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:24:
Clubcharts bestaat niet meer, en omdat ik ze niet verloren wil laten gaan: de Sylenth1 presets die ik ooit heb gemaakt.

Lekkere leads, scherpe stabs en meer van dat leuks.
Luister en download:
Massive - Download Lead - Massief
Rolschaats - Download Bass - Rolschaats & Stab - Dark night
Zero 76 - Download Bass - Clubsub & Stab - Dutch Beep & Lead - Bendy
Promise - Download Stab - Promise
Highlight - Download Stab - Highlight
Unforgivable - Download Lead - Forgive
Klinkt prima! Zal ze morgen even downloaden, die Dark Knight stab heeft mijn interesse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
apNia schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:26:
Als er geen Modern Talking op zit dan hoeft het van mij allemaal niet zo :N
Er zit ook geen rewire op, dus peerd zal het ook niks vinden gok ik zo.

:7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kortom een extreme niche markt voor de fully loaded.

Sorry, maar op een prachtige layout na (minus lcd :P) is dat monster gewoon weer een aderlating waar mensen van kunnen zeggen "Ik heb het kunnen kopen" en vervolgens niets mee doen ofzo. Qua geluid, ik hoor niets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ook maar weer eens bezig geweest, wat vinden jullie ervan?
let wel, is nog work in progress moet er nog veel aan doen :)

http://soundcloud.com/oulsen/numb-encore-oulsen-bootleg-w-i

[ Voor 4% gewijzigd door Rtzrs op 31-01-2014 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 13:13
Zo mijn workstation eens geupgrade met een SSD schijf en wat extra geheugen. Dit had ik zoveel eerder moeten doen, wat een snelheid weer! Studio One 2.6 draait echt weer super stabiel, heb nu ook een legale versie dus daar kan het ook aanliggen.

Alleen opzoek naar een leuke controller(s) voor de DAW. Die controllers van Steinberg zijn erg gaaf, jammer dat ze niet direct werken met Studio One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Rtzrs schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:40:

Klinkt lekker, orgineel is ook al zo heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rtzrs schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:40:

Basis klinkt goed. Is nog een beetje aan de kale kant en de flow is nog een beetje hoekig.
Qua bas geluid zou ik iets anders kiezen, het komt redelijk simpel over zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Eindelijk maar toch, ik ben de trotse eigenaar van een setje Krk's. Nu heb ik ze via tulpstekkers naar 3,5 mm jack kabel naar mn pc. Alleen dit ruist zo enorm bij niks doen, word er gewoon gek van. Iemand een oplossing? geluidskaart kopen? Heb nu gewoon 1 op mn moederbord zitten. ( Gigabyte GA-Z77X-D3H )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:21
Lijkt mij dan uit de KrK's te komen aangezien je moederbord een SNR opgeeft van 108dB(VIA VT2021).

Je kan ook kijken in de mixer van Windows en alle kanalen die je niet gebruikt dichtzetten.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:36
Een externe kaart zou kunnen helpen. Het zou ook nog kunnen dat je kabeltje niet helemaal OK is. Da's natuurlijk iets goedkoper te proberen :+
Of inderdaad eens kijken of er niet nog een of ander dubieus kanaal van je geluidskaart wat onzin naar je speakers staat te sturen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
gangstahh schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 03:33:
[...]

Klinkt lekker, orgineel is ook al zo heerlijk!
Thanks! en klopt, orgineel is al heerlijk :)
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:59:
[...]

Basis klinkt goed. Is nog een beetje aan de kale kant en de flow is nog een beetje hoekig.
Qua bas geluid zou ik iets anders kiezen, het komt redelijk simpel over zo.
Klopt, hij is nog kaal en de bas ga ik inderdaad nog aanpassen, maar kon nog even niks vinden/maken maar bedankt voor de tips :)
gangstahh schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 15:16:
Eindelijk maar toch, ik ben de trotse eigenaar van een setje Krk's. Nu heb ik ze via tulpstekkers naar 3,5 mm jack kabel naar mn pc. Alleen dit ruist zo enorm bij niks doen, word er gewoon gek van. Iemand een oplossing? geluidskaart kopen? Heb nu gewoon 1 op mn moederbord zitten. ( Gigabyte GA-Z77X-D3H )
Hetzelfde probleem gehad.. probleem zat hem bij mij bij 1 speaker waar de aarde niet goed van was, dus opgestuurd voor reparatie. Je kan natuurlijk even testen of je de speakers wel geaard hebt aangesloten? Ik heb ze ook gewoon rechtstreeks op me moederbord en ervaar geen problemen hiermee. Heb zelf Rokit8

[ Voor 56% gewijzigd door Rtzrs op 01-02-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
audiojunk schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 15:25:
Lijkt mij dan uit de KrK's te komen aangezien je moederbord een SNR opgeeft van 108dB(VIA VT2021).

Je kan ook kijken in de mixer van Windows en alle kanalen die je niet gebruikt dichtzetten.
Alle kanalen staan dicht maar ruisen nog als de tiefus ;p
Wormaap schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 15:26:
Een externe kaart zou kunnen helpen. Het zou ook nog kunnen dat je kabeltje niet helemaal OK is. Da's natuurlijk iets goedkoper te proberen :+
Of inderdaad eens kijken of er niet nog een of ander dubieus kanaal van je geluidskaart wat onzin naar je speakers staat te sturen.
Kabeltje is net nieuw, als ik die 3.5 mm jack in mn telefoon pleur is er niks aan het handje. Dan ruisen ze niet... heel vaag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 13:13
gangstahh schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 15:40:
[...]

Alle kanalen staan dicht maar ruisen nog als de tiefus ;p

[...]

Kabeltje is net nieuw, als ik die 3.5 mm jack in mn telefoon pleur is er niks aan het handje. Dan ruisen ze niet... heel vaag :p
Toevallig de 6 serie? Die van mij ruisen ook vreselijk.... Mijn vorige speakers ruiste nooit of niet zo hard dat het mij nog nooit opgevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
rhodium schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 15:48:
[...]

Toevallig de 6 serie? Die van mij ruisen ook vreselijk.... Mijn vorige speakers ruiste nooit of niet zo hard dat het mij nog nooit opgevallen is.
Nee de 5 serie, G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Volgensmij is het probleem inmiddels opgelost, aangesloten op een ander stopcontact en geen ruis meer ;D Dus misschien voor de genen die hier ook last van hebben is dit wel een oplossing ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Kijk, da's fijn :)
Dat soort ongein blijft altijd vervelend. Ik heb ook wel eens het bewegen van m'n muis door m'n speakers gehoord, en dat was via een RME Fireface 800 :X Aardlussen en dergelijke kunnen echt onverklaarbaar lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

foutje, weg ermee

[ Voor 164% gewijzigd door Yalopa op 02-02-2014 12:11 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Is het toegestaan om vocals te gebruiken in je eigen productie als die vocals afkomstig zijn van een remix-wedstrijd? Ik zie hier geen duidelijke aanwijzing voor. Ik heb hier een vocal vandaan gehaald:

http://www.remixcomps.com...-feat-veela-remix-contest

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Salvatron schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:38:
Is het toegestaan om vocals te gebruiken in je eigen productie als die vocals afkomstig zijn van een remix-wedstrijd? Ik zie hier geen duidelijke aanwijzing voor. Ik heb hier een vocal vandaan gehaald:

http://www.remixcomps.com...-feat-veela-remix-contest
Ben je van plan je track uit te brengen/verkopen?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

kaos- schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:46:
[...]

Ben je van plan je track uit te brengen/verkopen?
Nee, is gewoon om te oefenen en voor de lol, maar ik zal hem waarschijnlijk wel onder een youtube filmpje zetten. Ik heb geen commerciële intenties.

[ Voor 5% gewijzigd door Salvatron op 03-02-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Salvatron schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:53:
[...]

Nee, is gewoon om te oefenen en voor de lol, maar ik zal hem waarschijnlijk wel onder een youtube filmpje zetten. Ik heb geen commerciële intenties.
Dan zal er geen haan naar kraaien. Ik heb zo vaak vocals gepikt (zelfs van niet-sample packs).
Heb zelfs een tijd geleden een gabber-versie van Bløf - Aanzoek zonder cockringen gemaakt voor de gein.
Ze konden het niet waarderen (:7), maar heb er nooit gezeik mee gehad ofzo.

[ Voor 20% gewijzigd door kaos001 op 03-02-2014 13:08 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ok thx, de kwaliteit zal ook niet al te professioneel zijn bij mij dus commercieel zal sowieso niet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Salvatron schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:11:
Ok thx, de kwaliteit zal ook niet al te professioneel zijn bij mij dus commercieel zal sowieso niet kunnen
Dat maakt niet uit. Ook al maak je een ontzettend kontnummer, maar het verkoopt in de scene als een trein ben je alsnog strafbaar bezig. In dit geval maak je het voor het plezier (niet commercieel) en zal het geen probleem zijn.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Als ik commercieel bezig zou zijn zou ik het niet uitbrengen zonder de rechthebbenden ervan op de hoogte te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
apNia schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:26:
Mijn studio is een stinkend hete huiskamer in Amsterdam ZuidOost, en ik ben bang dat peerd m'n koffiezetapparaat aan m'n stortbak gaat rewiren. Maar ooit collabje lijkt me tof :)
Al zal het meer een exchange of techniques worden denk ik :D

edit: overigens volledig over op Presonus Studio One, stiekem toch wel heel erg verliefd op.
Ik lach me nog altijd dood om deze post :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandertenty
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-08-2018
Samen met goeie vriend en medetweaker TechForze weer wat nieuws gefabriceerd en we zijn benieuwd wat jullie ervan vinden, alle feedback is meer dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
sandertenty schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:22:
Samen met goeie vriend en medetweaker TechForze weer wat nieuws gefabriceerd en we zijn benieuwd wat jullie ervan vinden, alle feedback is meer dan welkom. [audio]
Totaal niet thuis in die stijl, dus kan daar niks zinnigs over zeggen, maar klinkt prima!

Afgelopen vrijdag was een track van mij de 'Hot or Not' in de wekelijkse show van Giuseppe Ottaviani. De show staat nog niet op Soundcloud, de track is wel hier te beluisteren http://radio.goonair.net/hot-or-not/

Dit was de eerste keer dat een track van mij door een bekende dj werd gedraaid en een groot publiek bereikt, ben er erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Samen met goeie vriend en medetweaker TechForze weer wat nieuws gefabriceerd en we zijn benieuwd wat jullie ervan vinden, alle feedback is meer dan welkom. [audio]
Ik vind het wel lekker klinken dude's! alleen vind ik het persoonlijk soms iets te langdradig. Dit komt denkik ook omdat ik niet een heel groot techno fan ben. Alleen als ik op stap ga en wel eens in de sub kom kan ik er wel een tijdje hard op gaan , zelf luister ik het nauwelijks.

Ik heb ook weer wat weten te produceren, ben er nog steeds mee bezig... maar het begint al op een eindresultaat te lijken... er zitten al heel wat uurtjes is ;p Tevens ik het ook een stuk anders dan dat menig gewend van me zijn. Een stuk rustiger allemaal maar toch wel mn eigen twist aan het geheel. 8)7 Ben benieuwd ;)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/keihard-mee-door-3]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sandertenty
De basis klinkt goed toch?
De kick mag van mij wel wat lomper en zwaarder.
Qua nummer denk ik dat je er nog wel meer subtiele variaties bij kan doen.
Zoals bij de break niet helemaal stil vallen maar een heel klein geluidje dat aangeeft dat het weer gaat beginnen bijv.

@gangstahh
Niet mijn ding maar het klinkt wel lekker qua mix. Sommige stukken is de balans nog niet helemaal optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
gisteren besteld! :o

Afbeeldingslocatie: http://cdn.shopify.com/s/files/1/0015/2602/products/dfdf_1024x1024.jpg?v=1348529518

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 10:15

2mb

Crappy clap. Dat belletje rechts is ook niet zo fijn, gaat snel irriteren. Synths en drive is wel aardig, alleen de track klinkt als geheel enorm 8-bit, alsof het door de Super Nintendo wordt afgespeeld. Dof hoog vooral.

@gangstahh: Clap staat wat hard.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Iemand nog een hint voor een leuk setje drum samples (geen loops). Te gebruiken in house achtige muziek. Bij voorkeur niet betalend. (heb er al een paar, maar telkens net niet dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 05:04
@gangstahh, Ik vind het een gave track, Zet in met een relaxte sfeer en dreunt lekker als het moet. Het laag komt een beetje rommelig uit mijn speakers, maar dat kan aan mijn speakers liggen (zelfbouw :P)
Ik heb wel het idee dat in de intro de eerste beat net uit de maat is.
Op 1:23 Klinkt het erg gaaf, Ik zou zelf dit woodblock geluid meer naar voren halen, en de gechopte vocals naar achter halen.

@Sandertenty, Dat belletje is inderdaad te aanwezig, verder vind ik het ook wel een toffe track. Maar bij minimal techno moet het verschil echt uit de kleine dingen komen, en qua mastering valt er dan nog wat te verbeteren denk ik. Met name de kick en de baslijn mogen wat naar voren komen, misschien een andere kick proberen of een compressor op de kick. en het mist inderdaad nogal wat hoog. Verder misschien nog wat sidechain compressie(of is dat uit den boze in minimal techno?)

Ik heb zelf dit forumonderdeel net ontdekt en een beetje terug zitten lezen. Ik vind het ook leuk om hobbymatig aan virtuele synthknoppen te draaien. Ben ook wel benieuwd wat jullie van een track van mij vinden. Ben er zelf wel tevreden over (maar dat was ik ook over eerdere nummers, en als ik ze nu terug hoor denk ik, man, waar was je mee bezig 8)7 )
Let wel op, geen cliche is geschuwd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Sjef_Arie schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:49:

Ik heb zelf dit forumonderdeel net ontdekt en een beetje terug zitten lezen. Ik vind het ook leuk om hobbymatig aan virtuele synthknoppen te draaien. Ben ook wel benieuwd wat jullie van een track van mij vinden. Ben er zelf wel tevreden over (maar dat was ik ook over eerdere nummers, en als ik ze nu terug hoor denk ik, man, waar was je mee bezig 8)7 )

[audio]
wel goed gemaakt alleen vond ik het wat minder dat de toonhoogte vloeiend verandert op 3.30 min en daaromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@gangstahh, Ik vind het een gave track, Zet in met een relaxte sfeer en dreunt lekker als het moet. Het laag komt een beetje rommelig uit mijn speakers, maar dat kan aan mijn speakers liggen (zelfbouw :P)
Op 1:23 Klinkt het erg gaaf, Ik zou zelf dit woodblock geluid meer naar voren halen, en de gechopte vocals naar achter halen.

@Sandertenty, Dat belletje is inderdaad te aanwezig, verder vind ik het ook wel een toffe track. Maar bij minimal techno moet het verschil echt uit de kleine dingen komen, en qua mastering valt er dan nog wat te verbeteren denk ik. Met name de kick en de baslijn mogen wat naar voren komen, misschien een andere kick proberen of een compressor op de kick. en het mist inderdaad nogal wat hoog. Verder misschien nog wat sidechain compressie(of is dat uit den boze in minimal techno?)

[audio]
Mooi nummer. Ik ben het eens dat het rond 3:20/3:30 niet het sterkste stukje is. Verder gave muziek.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yalopa schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:22:
Iemand nog een hint voor een leuk setje drum samples (geen loops). Te gebruiken in house achtige muziek. Bij voorkeur niet betalend. (heb er al een paar, maar telkens net niet dat)
Eigenlijk alles wel met een variabele lowpassfilter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
nvm

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh

[audio]
Bedankt voor je feedback! En het klopt dat het eerste stuk uit de maat loopt ;p inmiddels allemaal aangepast haha.

Jou track klinkt lekker hier op mijn speakers! En 'probz' voor die drop op 3:16 ;p Ach van die nummers terug luisteren ken ik, als ik nu terug luister wat ik een halfjaar geleden maakte.... lach me dood ;p Maarja maak ook nog maar iets meer dan een halfjaar nummers ;p Ben nog geen jaar bezig
2mb schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:17:
[...]

Crappy clap. Dat belletje rechts is ook niet zo fijn, gaat snel irriteren. Synths en drive is wel aardig, alleen de track klinkt als geheel enorm 8-bit, alsof het door de Super Nintendo wordt afgespeeld. Dof hoog vooral.

@gangstahh: Clap staat wat hard.
Bedankt! inmiddels ook maar aangepast.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:28:
@sandertenty
De basis klinkt goed toch?
De kick mag van mij wel wat lomper en zwaarder.
Qua nummer denk ik dat je er nog wel meer subtiele variaties bij kan doen.
Zoals bij de break niet helemaal stil vallen maar een heel klein geluidje dat aangeeft dat het weer gaat beginnen bijv.

@gangstahh
Niet mijn ding maar het klinkt wel lekker qua mix. Sommige stukken is de balans nog niet helemaal optimaal.
Ja klopt, ik moet er nog een beetje mee aan de slag. ben ongeveer nu tevreden aan het worden.

Iedereen bedankt voor de feedback, hier kan ik zeker wat mee. Het verbeterd gewoon mijn tracks! Hoewel ik zelf steeds denk nu is het goed, word je weer gewezen op bepaalde kleine puntjes. Als je continue bezig bent met een track valt dat allemaal minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna mijn Micron gesloopt, op de plek waar de AC adapter de ingang heeft (aan de rechterkant van het LCD scherpje) werd ze debiel heet (als in temperatuur :P), ik kon die kant niet meer aanraken met mijn hand.

Met wat vragen heen en weer in de Micron discussiegroep ben ik erachter gekomen dat het niet de AC adapter is (normaal voltage) maar mijn goedkope USB-midi adapter.
Op de Presonus MIDI geen enkel probleem (handwarm).

Ben wel een audiofile kwijt geraakt inmiddels (housedrums- degene die ik online had was corrupt en ik kan het orgineel niet meer vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandertenty
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-08-2018
Dank u voor de feedback allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Heb al dik een maand geen muziek meer gemaakt. Hebben jullie hier soms ook last van?
Nu moet ik zeggen dat ik ook wel vrij druk bezig ben met andere zaken, maar dan nog.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:26:
Heb al dik een maand geen muziek meer gemaakt. Hebben jullie hier soms ook last van?
Nu moet ik zeggen dat ik ook wel vrij druk bezig ben met andere zaken, maar dan nog.
Ik heb alweer heel wat 'Bangers' gemaakt.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan.
En als je achter je gear zit en er komt niks uit dan kan je altijd nog je software gaan updaten(of ander zaaddodend klusje) of een potje jammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik ben al dik een maand samen met onze drummer de zes nummers aan opgenomen drums aan het knippen, plakken, pannen, gaten, compressen en van basis EQ en reverb voorzien. Best een uitdaging als je 16 sporen aan drummicrofoons hebt per nummer en ook een zut takes waar een of ander onverklaarbaar kraakje inzat. Arg. Maargoed, de drumbasis staat inmiddels. Nu gitaren, bas en zang erbij en dan kan het produceerwerk echt beginnen. Wel een iets andere muzieksoort dan hier meestal langskomt ;)

Dus nee, ik heb daar niet zo veel last van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 10:33
ja afentoe komt dat voor bij mij, soms ook wel langer dan een maand. Gewoon lekker loslaten dan, het heeft geen zin je te forceren, dat zal je op den duur alleen maar meer gaan tegenstaan.

Je kan altijd nog gaan breien, haken of de koffiepot op de stortbak rewiren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Dit heb ik dus totaal niet. Ik ben momenteel werkelijk elke dag wel iets aan het produceren ;p Driekwart is rommel. Maar wat ik afmaak ben ik veelal wel tevreden over. Heb best vaak op random momenten een heel appart idee dat ik dan zsm uitwerk.. Ben momenteel bezig met een paar dingen, het gaat weer totaal nergens over... 8)7 8)7 8)7

Wilde iets van techno maken op mijn stylo, het is uiteindelijk toch weer iets van trap geworden met techno en offbeat beat er door... te leip voor woorden weer ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Het verschil is dat jij net bezig bent, ik maakte al herrie toen ik 12 was :P
Toen ik net begon woonde ik ook zowat op 'de computerkamer' van m'n ouders. :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
kaos- schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:34:
Het verschil is dat jij net bezig bent, ik maakte al herrie toen ik 12 was :P
Toen ik net begon woonde ik ook zowat op 'de computerkamer' van m'n ouders. :7
Haha ja dat geloof ik graag. Lekker nolife muziek maken!
Het is nieuw, je ontdekt steeds meer en je creëert langzamerhand een eigen stijl, dat vind ik echt heel tof. Als ik zie wat ik eerst maakte en nu... een wereld van verschil, maarja dat kan over een halfjaar ook zo maar weer totaal anders zijn. In nog geen jaar tijd heb ik zo ontzettend veel geleerd. Maarja, ik zeg altijd maar zo. Meer beats :P

Deze nu volledig afgemaakt, ben wel te spreken over het eind resultaat. Hier heb ik veel tijd aan besteed :o
[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/patty-oohhh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Same here, school is hier een beetje de boosdoener van. Ik heb nu drie complextro tracks liggen die voor de helft af zijn. Als ik dan het project open druk ik na een uurtje op don't save omdat er gewoon niks zinnigs uitkomt.

Daarnaast hoor ik ook om me heen ontzettend veel gave producties die me erg inspireren, dus de druk om te produceren is ook erg hoog |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 23:31:
[...]

Eigenlijk alles wel met een variabele lowpassfilter...
Ik ben dus op zoek naar ruwe wav files om zelf de filters & tuning op los te laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Yalopa schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:44:
[...]

Ik ben dus op zoek naar ruwe wav files om zelf de filters & tuning op los te laten...
oja, je zocht samplepacks. Wat had je gevonden toen je gegoogled had op "free sample packs" dan?

Mijn eerste hit was deze, maar da's hooguit niet meer dan 30 Terabyte aan gratis samples.

[ Voor 12% gewijzigd door vlaaing peerd op 06-02-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

30 Teringbyte?
Beginnerssetje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

goh het idee van de vraag was niet kwantiteit, het idee van de vraag was eerder wat zijn goede (kwaliteit). Ik heb uiteraard gegoogled, van alles gevonden (kwantiteit) maar ik vroeg me dus af wat hier zoal gebruikt wordt en wat jullie goed vinden.

Als ik 30 TB (milde overdrijving aan jou kant) allemaal moet luisteren om te selecteren dan ben ik wel ff bezig natuurlijk... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

[audio]
De sounds zijn wel aardig cliché inderdaad ;). De melodie op 1:36 is best aardig, alleen je mix zakt in elkaar bij 2:01. Ga nog een keer alles opnieuw afmixen, hipassen, en sowieso de boel meer hoog geven (een beetje hypen mag wel bij dit genre). Smiley EQ FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Yalopa schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:12:
goh het idee van de vraag was niet kwantiteit, het idee van de vraag was eerder wat zijn goede (kwaliteit). Ik heb uiteraard gegoogled, van alles gevonden (kwantiteit) maar ik vroeg me dus af wat hier zoal gebruikt wordt en wat jullie goed vinden.

Als ik 30 TB (milde overdrijving aan jou kant) allemaal moet luisteren om te selecteren dan ben ik wel ff bezig natuurlijk... 8)7
Wat goed is, is wat jij goed vindt en wat je ervan kan maken. ;)
Je kan natuurlijk ook zelf de drumsynthesis in duiken, maar dat kost natuurlijk meer tijd & moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Even registeren bij Loopmasters.com en je kunt van alle packs zo'n 10 gratis samples luisteren en downloaden om uit te proberen. Werkt (ook) altijd erg goed bij mij om inspiratie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh

Het ligt allemaal aan jezelf. Het is maar net wat voor track je wil maken en wat voor ideeën jij daar bij hebt. Als ik iets in mijn hoofd heb heb ik een bepaald iets in gedachten en dan zoek ik daar naar mijn idee een passende sample bij. of iets wat in de buurt komt wat ik dan nog bewerk met wat vst's. Synths maak ik zowat wel allemaal zelf, kicks soms ook, maar snares, claps, perc en hats etc. haal ik altijd wel ergens weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 17:13
99 vd 100 keer zit ik wat te spelen op op de piano, scales oefenen en akkoorden uitzoeken of bestaande nummers uitzoeken of gewoon pielen met geluiden. Sinds ik 'm heb 3+ maanden nu gaat er vrijwel geen dag voorbij dat ik niet even achter de toetsen zit, had ik veeeeel eerder moeten kopen. Gitaar heeft er wel onder te lijden maar goed. Rommelen met Cubase eigenlijk nog nauwelijks, vind het vaak een drempel om ergens aan te beginnen. Maar gaat zeker wel komen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Ben op het moment bezig met nog een neurofunk track. Het is nog niet af, maar ik ben er redelijk tevreden over. Alleen vind ik het intro niet zo goed aansluiten op de drop. Ook heb ik nog niks gedaan aan mastering.

Graag jullie feedback!

[Soundcloud: http://soundcloud.com/close_enough/berserk-wip]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/rain-remix-snippets]

Ik was ook weer met een remixje begonnen, had wel een paar ideeën (ik heb er 3 aan elkaar geplakt hierboven, deephouse / trance / electro) maar het loopt nergens echt lekker met die vocal. Dus gaan ze nu maar het archief in voor toekomstige tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:57

PromoX

Flying solo

Geen idee wat de kwaliteit is, maar misschien kan iemand er nog wat mee :) : gratis samplepack van Novation.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

2mb schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:51:
[audio]

Ik was ook weer met een remixje begonnen, had wel een paar ideeën (ik heb er 3 aan elkaar geplakt hierboven, deephouse / trance / electro) maar het loopt nergens echt lekker met die vocal. Dus gaan ze nu maar het archief in voor toekomstige tracks.
Er zitten toch wel een aantal best lekkere stukjes in.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:21
Heb sinds 2 weken via marktplaats een Novation Launchpad gekocht en gebruik hem met een maxforlive plugin als een soort Push, toch wel leuk speelgoed: http://fabriziopoce.com/isocontrollers.html

en met deze mapping voor Traktor: https://maps.djtechtools.com/mappings/361
is het een prima aankoop voor 75€ :*)

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denimo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 11:44
Na lange tijd veel verschillende probeersel besloten om toch maar eens een track af te maken, hierbij het resultaat.

https://soundcloud.com/ti...mo-voorn-monsoon-original

Ben zeer benieuwd wat jullie ervan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Denimo schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:45:
Na lange tijd veel verschillende probeersel besloten om toch maar eens een track af te maken, hierbij het resultaat.

Ik had em opgezet terwijl ik bezig was, het luisterd echt heerlijk weg! ik vind hem tof! ook al is het niet helemaal mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 05:04
2mb schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:20:
[...]

De sounds zijn wel aardig cliché inderdaad ;). De melodie op 1:36 is best aardig, alleen je mix zakt in elkaar bij 2:01. Ga nog een keer alles opnieuw afmixen, hipassen, en sowieso de boel meer hoog geven (een beetje hypen mag wel bij dit genre). Smiley EQ FTW!
Bedankt voor de tips, van masteren snap ik sowieso nog erg weinig. Het enige wat ik doe is een limiter op het masterkanaal zetten :+ . Ik heb even in je soundcloud rondgekeken en ben onder de indruk, het klinkt gewoon zoveel professioneler. Ik heb ook geen echte studiomonitors, wat het denk ik ook wel wat lastiger maakt om te horen wat je doet.
Bij mij zitten er meer periodes in de trant van een jaar tussen verschillende nummers :X Ik heb gewoon zo vaak geen inspiratie en dan verval ik in cliche's en dan stop ik er maar weer even helemaal mee. Heb twee jaar geleden in een opwelling Komplete 8 gekocht en eigenlijk nog nooit echt gebruikt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk nummer, weet niet wat voor stijl het is maar het lijkt wel een wat oudere trance stijl en da's wel OK.
Qua mix klinkt het lekker dynamisch. Weet niet of je veel met EQ cut maar het klinkt allemaal behoorlijk netjes en ietwat dunnig. Je zou kunnen kijken of je de string geluiden wat meer breed kan maken zodat de percussie geluiden er extra tegenaf steken. En op de hihats geluidjes zou ik toch wel wat meer compressie doen want die klinken nu wel heel dominant.
Qua subbas mag je wel een hoog doorlaat filter op 30 a 40Hz zetten want er zit nog heel veel sublaag in de mix. Dan komt die fijne warme bas ook meer toch zijn recht.
Sjef_Arie schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:39:
Bedankt voor de tips, van masteren snap ik sowieso nog erg weinig. Het enige wat ik doe is een limiter op het masterkanaal zetten :+ .
Dat doe je juist helemaal goed. Met alleen een limiter voor de piekjes en dan zoveel mogelijk uit je mix proberen te halen is een hele goede manier om te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denimo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 11:44
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:50:
[...]

Leuk nummer, weet niet wat voor stijl het is maar het lijkt wel een wat oudere trance stijl en da's wel OK.
Qua mix klinkt het lekker dynamisch. Weet niet of je veel met EQ cut maar het klinkt allemaal behoorlijk netjes en ietwat dunnig. Je zou kunnen kijken of je de string geluiden wat meer breed kan maken zodat de percussie geluiden er extra tegenaf steken. En op de hihats geluidjes zou ik toch wel wat meer compressie doen want die klinken nu wel heel dominant.
Qua subbas mag je wel een hoog doorlaat filter op 30 a 40Hz zetten want er zit nog heel veel sublaag in de mix. Dan komt die fijne warme bas ook meer toch zijn recht.
Thnx, ik houd van dit soort feedback! Ik begin nu steeds vaker te horen dat mijn sounds idd te clean zijn, minder EQen is idd iets wat ik moet gaan doen. En qua mix vind ik het idd moeilijk om een zo goed mogelijke mix af te leveren, hoewel ik erg veel onderzoek heb gedaan naar mixen en masteren en hoe het nu in elkaar steekt.

Tip voor producers hier: http://www.bol.com/nl/p/m...-studio/1001004010731257/
Schijnt een erg goed boek te zijn, ik heb hem dan ook in de winkelwagen liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Hi-hats en het hoog in het algemeen steekt er een beetje uit, maar niet per se verkeerd. Sfeer is relaxed, mooie ambientgeluidjes. Kick erin klinkt gewoon heel goed.
Iets minder vibrato zou ik doen, mooi verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Weer iets experimenteels af!

[Soundcloud: http://soundcloud.com/close_enough/setting-stars]

Ironisch om te zien dat ik zoveel nieuws upload na deze post :P :
MrOmegaForce schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:03:
[...]

Same here, school is hier een beetje de boosdoener van. Ik heb nu drie complextro tracks liggen die voor de helft af zijn. Als ik dan het project open druk ik na een uurtje op don't save omdat er gewoon niks zinnigs uitkomt.

Daarnaast hoor ik ook om me heen ontzettend veel gave producties die me erg inspireren, dus de druk om te produceren is ook erg hoog |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Lieve vriendjes, ik zoek eigenlijk naar goeie software/aanraders voor audio analyse als standalone tool voor Windows. Soortgelijk aan Spectre, alleen is die dus voor Mac :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:25:
Lieve vriendjes, ik zoek eigenlijk naar goeie software/aanraders voor audio analyse als standalone tool voor Windows. Soortgelijk aan Spectre, alleen is die dus voor Mac :(
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Sg22RGv.png

:7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Opbokken met je /3 / wouter replies kaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:25:
http://tinyurl.com/nlh7bxt

Afbeeldingslocatie: http://u-mad-bro.com/trollface.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
:') _O-

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spektrom analaisers zijn voor meisjes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Nee hoor apNiaatje, je bent een lieve knul.
Maar euhm, je kan je file toch ook even in Audition/Wavelab/watteffer gooien? Zitten ook analyzers in.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Iets wat nog op mn pc stond eens 'afgemaakt' , het is niet wat iedereen gewend is van mij. Aangezien dit geen leipe piepjes bevat en geen offbeat shit :p En dus ook geen 'trap' is. Maar een heuse house track!

[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/patty-bubbels]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Het gaat er om dat ik het interessant vind een constant besef van verhoudingen te krijgen in muziek die ik leuk vind/audio die ik interessant vind en er iets uit hoop te leren (spectrum analysis, oscilloscope, stereo image, etc). Ik wil zoiets gewoon open houden op een tweede monitor en daarmee hopelijk een beter besef krijgen van reference materiaal. Natuurlijk iets waar alle grootmeesters in dit topic op neerkijken, afgezien van het feit dat het een proven method is voor veel pro's :+

[ Voor 9% gewijzigd door apNia op 11-02-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Kan je niet gewoon een VST analyzer op je masterbus gooien en die op je 2e scherm slepen?
Problem solved lijkt me :)

[ Voor 5% gewijzigd door kaos001 op 11-02-2014 13:33 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Lijkt me logisch dat ik dat overwogen heb. Lamaar hangen, had beter moeten weten dan te vragen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
¿oɹq pɐɯ ∩

˙ƃɐɐɹʌɹǝɔnpoɹd ǝɾ do ʇƃɾᴉɹʞ pɹooʍʇuɐ ƃᴉuuᴉz ɹǝᴉɥ ǝɾ ʇɐp ɹooʌ ǝɾ lǝʇs 'pɐɐpɹǝpuᴉ ɐɾ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Het feit dat er een markt voor is bewijst toch dat er vraag naar is? Ik zie niet hoe het trainen van m'n oren een serieus alternatief is voor iets dergelijks. Dus nee peerd, dat is geen zinnig antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
check, check en check.

[ Voor 7% gewijzigd door vlaaing peerd op 11-02-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik moet apNia wel gelijk geven hoor. Ik gebruik ook analyzers.
Je oren geven aan of shit beukt, groove heeft en hoe het 'gewoon in je gehoor ligt'. Het controleren van bepaalde frequenties is mijn geval een mooie stok achter de deur om te zien of alles in balans is.
Het overgrote deel hoor je inderdaad, maar het zijn vaak net de kleine dingen die je toch even wil checken :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:52:
Het feit dat er een markt voor is bewijst toch dat er vraag naar is? Ik zie niet hoe het trainen van m'n oren een serieus alternatief is voor iets dergelijks. Dus nee peerd, dat is geen zinnig antwoord.
Ik zat je ook maar een beetje te stressen lieverd <3 iedereen gebruikt analyzers, ik ook.

Maargoed, desondanks denk ik toch dat je een beetje teveel aanleunt op meters. Zoals je meldde wou je bestaande producties door gaan lezen, maar wat denk je nu werkelijk aan te treffen?

- bij een goede productie zal meestal de respons plat zijn (lichtelijk aflopend vanaf onder), het vertelt alsnog niks over hoe iets is ge-EQed
- een oscilloscoop zal je al helemaal geen bruikbare info geven.
- een stereospectrum zal je weinig duidelijks vertellen over hoe wijd de stereo staat, je zal hooguit kunnen lezen dat links en rechts wat van elkaar verschilt.

Dus ja, in het geval wat je schetste zul je meer hebben aan luisteren dan aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Maar toelichten dan. Ik hoor vaak zat dingen in m'n synths/VSTs waarin ik bijvoorbeeld wil snappen hoe de waveform zijn karakteristiek krijgt. Zo heeft m'n square op m'n Virus een scherpere karakteristiek dan die op m'n Minibrute. Bij analyse zag ik dat er een klein hoogfrequent puntje aan de "wissel" van m'n square zat. Zo kwam ik op het idee om de res van m'n filter wat op te schroeven en kreeg daarmee die (imo) lekkere scherpe square. En zo heeft een Alpha Juno een soort PWM-achtige saw, en ik wou weten hoe die er uit zag. Had ik veel aan de oscilloscope, want ik wou een klassieke Juno Hoover namaken op m'n Virus.

Spectrum analysis is ook handig voor individuele elementen. Als een kick/snare/whatever voor geluidje solo komt dan trek ik 'm daar wel eens doorheen, en kan ik aflezen hoe het zit met de lowend van veel kicks in drum & bass platen. Tuurlijk kan je zoiets op gehoor doen, maar de tool is er niet voor niks. En als er een lekkere karakteristiek in een snare zit vind ik het fijn te weten welk gebied daar ongeveer verantwoordelijk voor is, zodat ik die in het vervolg wellicht wat kan boosten.

En ook met stereo spectrum heb ik leuke dingetjes geleerd, niet zo veel als met spectrum analysis of de oscilloscope, maar toch. Je kan soms ontzettend eigenwijs zijn en ondermijnt daarmee een beetje mijn redenen voor het gebruik van zulke tools alsof ik niet weet waar ik over praat. We hebben de discussie al 100x gehad, jij vindt het fijn om het op gehoor te doen, ik vind het fijn dingen technischer aan te pakken en kapot te analyseren/te snappen waarom ze zo zijn. Net als je programmeurs hebt die bugs fixen en het dan goed genoeg vinden. Ik ben het type programmeur dat liever een uurtje langer blijft zitten om exact te snappen wat de oorzaak was, ondanks dat dat wellicht niet meer relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
gangstahh schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:21:
Iets wat nog op mn pc stond eens 'afgemaakt' , het is niet wat iedereen gewend is van mij. Aangezien dit geen leipe piepjes bevat en geen offbeat shit :p En dus ook geen 'trap' is. Maar een heuse house track!

[audio]
Klinkt lekker! Ben zelf niet zo'n fan van de Martin Garrix plucks maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Dit verhaal tussen apNia en peerd is één van de dingen die productie naar mijn idee zo leuk maken. Het zit echt op het snijvlak tussen muziek en techniek. Een violist kan wakker liggen van watvoor viool, stok en snaren'ie gebruikt, maar daar houdt het een beetje op. Een pianist is veelal blij met de piano die'ie heeft kunnen betalen. Als elektrisch gitarist heb ik uren, dagen, weken gespendeerd aan het zoeken van mijn 'tone'. Maar in het hele productiegebeuren is zó ziek veel mogelijk...
Is dat misschien een verschil tussen mensen die wel of niet 'klassiek' geschoold zijn? Al hang ik zelf wel vaak naar de technische kant, terwijl ik toch bijna 20 jaar verschillende instrumenten heb bespeeld voordat ik met productie begon.

Also: LIEF ZIJN VOOR ELKAAR KINDERS! :(

Iemand de nieuwe Glitch Mob plaat al gecheckt? Hij is weer supervet!

[ Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 11-02-2014 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb liever de nieuwe Beardyman..

Weirde shit *O*

Overigens kan ik graag uren prutsen aan 1 geluidje om het maar goed te krijgen op het gehoor (en gedraai aan al dan niet virtuele knoppen) om dan vervolgens het wel weer gezien te hebben en next :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Wormaap schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:45:
Dit verhaal tussen apNia en peerd is één van de dingen die productie naar mijn idee zo leuk maken. Het zit echt op het snijvlak tussen muziek en techniek. Een violist kan wakker liggen van watvoor viool, stok en snaren'ie gebruikt, maar daar houdt het een beetje op. Een pianist is veelal blij met de piano die'ie heeft kunnen betalen. Als elektrisch gitarist heb ik uren, dagen, weken gespendeerd aan het zoeken van mijn 'tone'. Maar in het hele productiegebeuren is zó ziek veel mogelijk...
Is dat misschien een verschil tussen mensen die wel of niet 'klassiek' geschoold zijn? Al hang ik zelf wel vaak naar de technische kant, terwijl ik toch bijna 20 jaar verschillende instrumenten heb bespeeld voordat ik met productie begon.

Iemand de nieuwe Glitch Mob plaat al gecheckt? Hij is weer supervet!

[video]
Meh, vindt 'm niet zo goed als hun oudere werk. Geef ik toch de voorkeur aan die van Krusher ;)

Wie steunt er hier nog meer de fundraiser voor Culprate's nieuwe album? Ben zelf van plan om de digitale download te nemen. Misschien overweeg ik de vinyl aankoop :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Wormaap schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:45:

tgg, ga niet lief zijn voor apNia, 't Enige wat ie doet is nibbits eten en vooral niet rewiren.

@apNia

die tools gechecked dan?
Pagina: 1 ... 75 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.