Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.257 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
apNia schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:21:
Vrinden, ik heb een nieuwe, tamelijk sub heavy, track afgerond. Zou hierop heel graag jullie feedback willen (zowel positief als negatief) omdat ik atm er alweer te veel met m'n neus op zit om het vanaf een afstand te kunnen beoordelen:

[audio]
Liedje doet niet :-(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:28
ff op info klikken, op soundcloud doet hij het wel. Verder iets monotoon/minimal nummertje kwa opbouw, maar klinkt kwa balans wel erg goed. Niet helemaal mijn ding dus daar hou ik het bij :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:30

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 17:13
Klinkt goed dit. Lekkere drums en geluidjes eromheen. Die bastoon wordt je wel een beetje simpel van na een tijdje. Dat hoort misschien bij deze stijl muziek maar ikzelf zou er graag iets meer variatie in horen. Hoedanook, geslaagde track!

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd de track is wel chill maar kan idd wel wat variatie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

apNia schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:00:
Argumenten voor analoog zijn volgens artikel de volgende
Eh, I'm in two minds about this. Aan de ene kant vind ik het een beetje gemiemel, aan de andere kant wil ik niets liever dan een stel volledig geobsedeerde autisten die aan emulatie werken totdat ze RSI hebben ipv wat rockstar-coders die een mp3tje of 3 horen en na twee weken crunch time op de Macbook zeggen dat ze klaar zijn en afsluiten met "close enough". Iemand die zo'n commentaar als wat je gequote hebt maakt is juist iemand die je in moet huren als je een emu wil bouwen, als je die tevreden kunt stellen heb je je doel bereikt.

Het feit dat 't ding niet donkergrijs met Barbarella-rood/oranje/geel/creme is zal wel komen omdat ze met de Juno-G zo'n hoop shit over zich heen kregen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Roland's emulaties niet echt richting obsessie vind gaan, maar dat kan er ook liggen dat er 0,0 communicatie / devblog is over wat ze nu gedaan hebben. Plus het is niet alsof ze overal de dikste en duurste DSPs voor gebruiken, ze zijn (nog steeds) ontzettend goed in goedkope dingen maken (case in point: de 303) en weten waar ze moeten knippen.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Beetje saai, weing variatie bedoel ik daar mee. De sub is goed, al voelt ie hier bij mij niet echt 'rond" aan.
Al weet ik niet precies hoe ik dat moet uitleggen.
Maar qua balans.. goed gedaan apnia!

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:33
Absoluut helemaal vet! Sound, sfeer, mix zeer fatsoenlijk, bovendien eindelijk 's niet zo'n clean geluidje zoals veel van je vorige tracks. Mist nog een beetje aanvulling, het laatste stuk lijkt teveel herhaling van het begin. Vocal van Beyoncé geloof ik? ook helemaal goed erin verwerkt...mooie track!

edit: nog ff paar keer geluisterd, blijf erbij dat er over de 4 en half minuut wat variatie in moet of een atmosferisch tapijtje ofzo, maar ik vind 'm echt briljant!

[ Voor 15% gewijzigd door vlaaing peerd op 20-01-2014 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hey jongens, onwijs bedankt voor de feedback! Serieus heel erg blij mee. Ik vind 't goed te lezen dat de kritiek beetje hetzelfde is bij de meeste mensen. Ik ga proberen er iets meer variatie in te gooien :)

Wil daarnaastnog wat balanceren in de mix en wat andere foutjes fixen die ik heb gevonden. Vermoeiend dat een track in een dag eigenlijk geen optie meer lijkt te zijn :)

peerd > hoe voel jij voor jezelf aan in D&B tracks het te eentonig blijft? D&B heeft iets techno-ish qua herhaling, maar ik voel na een tijdje niet meer aan wanneer het gewoonweg saai begint te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:07:
peerd > hoe voel jij voor jezelf aan in D&B tracks het te eentonig blijft? D&B heeft iets techno-ish qua herhaling, maar ik voel na een tijdje niet meer aan wanneer het gewoonweg saai begint te worden.
Ik heet geen peerd, maar reageer lekker toch;
Dnb is voor mij een genre wat zoveel in zich heeft waardoor het me constant blijft boeien. De drumroffeltjes, de bijgeluiden, basslines die soms even van octaafje veranderen, etc.
Voor de normale jan met de pet lijkt dnb saai, maar als liefhebber weet je wel beter :)
Dat is volgens mij precies hetzelfde als met techno. Ik vind het een leuk genre, maar 'eentonig' omdat het niet mijn favoriete genre is.

Je track ga ik nog uitvoerig beluisteren apNiaatje, heb er nog niet de tijd voor gehad.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja maar er zitten best wat subtiele details in m'n plaat, maar te weinig om het gevoel van variatie te geven. Ik krijg soms wel eens een disconnect met hoe ik het ervaar en hoe luisteraars het ervaren. Hoe kader je dat voor jezelf af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 04:08
Ik vind de baseline juist lekker! Heerlijke sub ook. Alleen wat de rest ook al zei, iets meer variatie zou niet af doen aan het nummer. Zou het alleen maar beter van worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:57:
Ja maar er zitten best wat subtiele details in m'n plaat, maar te weinig om het gevoel van variatie te geven. Ik krijg soms wel eens een disconnect met hoe ik het ervaar en hoe luisteraars het ervaren. Hoe kader je dat voor jezelf af?
Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat je een autist bent. :7

Zonder gein, je moet proberen niet te verzuipen in je eigen track. Probeer er altijd kritisch en objectief naar te luisteren. Dat is lastig als je er al lang mee bezig bent, maar laat het anders een paar dagen liggen.
Je kan subtiele wijzigingen aanbrengen door middel van de toonhoogte van de bassline iets te verleggen af en toe, die is namelijk vrij monotoon als ik het zo even snel gehoord heb (op werk met iMac speakers).

Dit is een goed voorbeeld van een gigantische stamper van een plaat, vrij weinig elementen maar toch door de kleine switches totaal niet saai :

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=q0yZId0_9Vk]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:57:
Ik krijg soms wel eens een disconnect met hoe ik het ervaar en hoe luisteraars het ervaren. Hoe kader je dat voor jezelf af?
1. Track even een week niet luisteren en er een beetje afstand van nemen. Je ben niet objectief omdat je zo enorm met je neus in het tweaken van die hi-hat of ride bezig bent dat het voor je gevoel een heel erg aanwezig detail is. Helaas zal 99% van je luisteraars daar gewoon overheen luisteren en meer het geheel waarnemen.

2. De reden dat jij, ik en idereen hier op het forum graag feedback wil is omdat de rest hier dan fungeren als je "publiek" maar dan ook nog eens met producerkennis. Het aan anderen laten luisteren en gerichte feedback krijgen breekt soms ook je objectiviteit en dat kan ervoor zorgen je het dan ook ineens "ziet".

Wat tips voor variatie:
- stop een langer stuk met die zware sub en sweepbas dan alleen die break in het midden.
- haal de bassweeps er een tijdje uit en stop er daarvoor in de plaats tapijt in, ik mis ook wel even een stuk met akkoorden of op z'n minst chordstabs.
- de intro en uittro zijn kort en niet erg op- en afbouwend, dat kan iets langer en geleidelijker, dan blijft in het midden minder over, maar is over de 4enhalf minuut wel gevarieerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Tof kaos, thanks! Ik ga dat nummer, sequence wise, eens goed uitkleden :)

En tbh, ik kan serieus best wel hard autisten op details. Er zit in dat nummer een geluidje wat je een paar keer hoort en eigenlijk een heel klein reese-brulletje is, waar ik denk ik echt een paar uur aan heb lopen tweaken. Dat is ook volgens mij een beetje een valkuil waar ik in ieder geval het zicht op het grotere geheel kwijt raak. Ik heb het daar met wel meer creatieve dingen moeilijk mee (design, graffiti, 3D modeling)

peerd > toffe tips, heel blij mee.. van die sub was ook al een ideetje wat ik had... ik weet niet of ik iets met akkoorden ga doen, ik ga het wel proberen maar heb doelbewust alles op een toon gehouden.. thanks mang O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
nog even toevoegen;
apNia schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:07:
Alle dance en de meeste pop bestaat uit herhaling. In dance is het bovendien vaak ongewenst om erg traditionele variaties zoals couplet/refreinstructuur te gebruiken. De meeste dance tracks zijn dan ook vaak in de suite vorm: een opbouwende intro, een afbouwende uittro en in het midden een symmetrisch stuk.

Dat helpt dus ook niet bepaald goed er variatie in te brengen, maar dat is dan misschien ook de uitdaging. Ik zou me focussen op 2 hoofdvormen van variatie;

dynamische variatie:
- verschil tussen harde en zachte stukken, de overgangen, opbouw en afbouw.
- bekend is de drop & go of de grungedynamiek, werkt altijd.
- zit 'm vnl in de drums en de hoeveelheid aan stemmen die je aan hebt.

harmonische variatie:
- andere melodieen, akkoorden of harmonieen introduceren ter afwisseling.
- is vaak wat minder vanzelfsprekend in dance dan dynamische variatie, maar is voor de luisteraar vaak overtuigender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
vlaaing peerd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:47:
nog even toevoegen;
dynamische variatie:
- het (tergend) langzaam openen/sluiten van een filter (evt. met extra Q) op een spoor met een repeterend geluid. Heb je herhaling en toch dynamiek.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDTeunis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 12:39
Beste tweakers, wat doen jullie met isolatie/demping in jullie studieruimtes? Ik wil gaan beginnen met m'n kamer een beetje te behandelen maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen en al die isolatiepanelen zijn moeilijk duur! Voor een paar vierkante meter ben je zo 300-400 euro kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:36
YouTube: How to Build DIY Bass Traps and DIY Super Chunk Bass Traps

Dat soort panelen absorberen een hoop en kun je voor weinig maken :) In de video noemt'ie het bass traps, maar het zijn breedband absorbers. Wel uitkijken en afdoende bescherming gebruiken, glas- en steenwol kunnen blijkbaar best gemeen zijn.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als in achter je rug roddelen en je uitlachen als je net onder de koude douche vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Of als in "het stenigen van je Sinusholte (oh heerlijke woordspeling)?" #geintjenatuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
JDTeunis schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:52:
Beste tweakers, wat doen jullie met isolatie/demping in jullie studieruimtes?
Alles doodmaken met cheapo gamma eierdoppenschuimdingen en niet teveel "pro" advertenties voor geluidsabsorbtie kijken. je kan 2 dingen goed gebruiken:

absorbers: neemt het geluid op en reflecteert niet terug, dit kan van allerlei poreus/ zacht materiaal zijn. Steen- en glaswol zijn wel geschikt maar is naar spul (iets met sinussen in je hol enzo) ook gordijnen of wandtapijten met grove structuur kunnen al veel verschil maken.

Diffusors: reflecteert het geluid alle verschillende kanten op ipv een direkte straal, dit voorkomt staande golven. al het materiaal wat een geluidsgolf niet loodrecht terugkaatst is geschikt. Spul wat hele kleine deflectieoppervlakken heeft is vaak beter dan met grote.

houd deze vuistregels aan:

1. de ruimte achter je speakers wil je symmetrisch hebben, dus allebei even ver van de achterhoek (Kaos weet daar meer van, hij komt uit Almelo).
2. de ruimte waar de speakers naartoe zijn gericht wil je juist symmetrische reflectie vermijden. dit kan voor frequentiecancelling zorgen.
3. geluid gaat net als een biljartbal dezelfde hoek in als uit, je kan dan vanaf de speakers een lijn trekken naar de achtermuur en die weer doortrekken naar waar ie de zijmuur raakt, dat gebied op de zijmuur wil je meestal absorbers hebben
4. als de achtermuur parallel aan de speakermuur is (in de meeste kamers is dat het geval natuurlijk), wil je daar vaak diffusors hebben.
5. Doorgaans wil je geen hard en glas materiaal in je studio hebben. Harde vloer? tapijt erover. Ramen? gordijn ervoor.
6. Denk ook aan de plaatsing van de speakers zelf. In de lengte van de kamer opstellen is beter dan in de breedte.

Bedenk dat je geluid heel anders gaat worden en dat je niet meteen je reverb 20x harder dan normaal gaat zetten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu zijn die knuppels van Roland ook weer met een TR-09 bezig?
YouTube: AIRA — TR-909 Rhythm Composer

Enne de Koebeest op afstand app is d'r nu ook voor Androoiht. (Androooooiht voor de Achterhoekers ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:27:
[...]

1. de ruimte achter je speakers wil je symmetrisch hebben, dus allebei even ver van de achterhoek (Kaos weet daar meer van, hij komt uit Almelo).
Almelo is Twente ja! :-(

Afbeeldingslocatie: http://fotobond.nl/wp-content/uploads/2012/12/twente.jpg

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

peerd > heel erg bedankt voor de additionele feedback nog... :)
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:44:
Nu zijn die knuppels van Roland ook weer met een TR-09 bezig?
YouTube: AIRA — TR-909 Rhythm Composer

Enne de Koebeest op afstand app is d'r nu ook voor Androoiht. (Androooooiht voor de Achterhoekers ;) )
He maarrrrr zal die Aira nou gewoon dienen als een 808/909 hybride? Of is Aira de naam van een lijn producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
oh sorry, kom je wel's in holten waar je niet wil zijn dan? hoe roek't doar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik kwam deze tegen in een video, leuk tooltje voor de medetweakers?
http://www.samplemagic.com/details/184/magic-ab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd leuk tooltje als je nog moeite hebt met je mixen te checken of ze wel redelijk zijn.
Mettertijd zal je merken dat je het tooltje niet zoveel meer hoeft te gebruiken omdat het zo ook wel lukt.
Je nummers vergelijken met andere (commerciele) blijft altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

collega's,

Heeft er iemand ervaring met de CMC serie van steinberg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
een oude jaren 90 tune opnieuw gearrangeerd, best pittig werk nog afentoe.

commentaar is heel erg welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@chieldtm
Een maat van me heeft het hele setje.
Wat wilt u weten?

@paard
u op gitaar?
Vanwaar deze covert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Jezus peerd dat klinkt mooi. Wat daarvan is niet instrument? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

vlaaing peerd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:48:

[audio]

VET!! maar~!!!!!! één puntjes.. de overgang op .40 licht slecht in het gehoor. komt door de gitaar.

Klopt wel allemaal, je hoort alle instrumenten mooi samen vloeien, maar ben geen fan van de gitaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
thx, de violen en cello komen via midikeyboard + sampler, de piano heb ik mee gecheat, die heb ik linker- en rechterhand apart vanelkaar ingespeeld. Denk dat Kain dit wel helemaal kan spelen.

De drums die ik met de roland VX heb ingespeeld zit nog een triphop-achtige sample-trigger overheen.

@wouter,
ik probeer mezelf deze aan te leren op de piano en was aanvankelijk begonnen als begeleiding voor mezelf, maar is een beetje een eigen leven gaan leiden. Vond hem wel mooi geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:50:
@chieldtm
Een maat van me heeft het hele setje.
Wat wilt u weten?
is het goed werkbaar, als in helpt het met je workflow? en die QC (quickcontrols) werkt die ook op 3d party vst's? Ik heb nu een berhinger uma25s midi dinges,en ik krijg de quickcontrols daar niet op werkend..
als in echt niet.. alleen de door cubase geselecteerde macro's. Zoals de macros in massive. dat wel.
Maar een sylenth lfo... no f.. way. en dat mis ik..

in cubase 5 werkte dat trouwens perfect. Nog zo iets, pitchwheel automation neemt cubase ook niet op.. laat wel het effect horen, maar schrijft niks weg in de automatation lane ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
chieldtm schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:53:
[...]
de overgang op .40 licht slecht in het gehoor. komt door de gitaar.
:| *luistert zelf nog eens*
Klopt wel allemaal, je hoort alle instrumenten mooi samen vloeien, maar ben geen fan van de gitaar
ok, wat bevalt je er niet aan? Ben je uberhaupt geen liefhebber ervan of is er specifiek iets wat je hoort dat je niet bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

vlaaing peerd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:00:
[...]

:| *luistert zelf nog eens*

[...]

ok, wat bevalt je er niet aan? Ben je uberhaupt geen liefhebber ervan of is er specifiek iets wat je hoort dat je niet bevalt?
Komt door het eerste "akkoord??" chiel is een noob in termen de eerste drie aanslagen zeg maar.. tu.tu.tu.. die klinken bij niet lekker, net of ze vals zijn.

Oh en ik houd zo van deze plaat.. bij de eerste paar tonen had ik al een totaal oorgasme... :+
Ik hou zeker van gitaren, maar dan had ie wat grittier mogen zijn.. distorion for the win zeg maar. Mijn smaak hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:48:

[audio]

Lekker hoor peerd, vind dit echt tof om naar te luisteren.
Wat betreft de gitaar, misschien een octaafje hoger inspelen, tikkie delay erop. Dan krijgt het mid wat meer lucht. Voor de rest echt puik :Y

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chieldtm schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:58:
is het goed werkbaar, als in helpt het met je workflow? en die QC (quickcontrols) werkt die ook op 3d party vst's? Ik heb nu een berhinger uma25s midi dinges,en ik krijg de quickcontrols daar niet op werkend..
als in echt niet.. alleen de door cubase geselecteerde macro's. Zoals de macros in massive. dat wel.
Maar een sylenth lfo... no f.. way. en dat mis ik..

in cubase 5 werkte dat trouwens perfect. Nog zo iets, pitchwheel automation neemt cubase ook niet op.. laat wel het effect horen, maar schrijft niks weg in de automatation lane ;( ;(
Het werkt wel OK maar volgens mij had je wel VST3's nodig om van alles gebruik te kunnen maken.
Maar van die controllers heb je lang niet alles nodig (De PD en FD zijn niet zo fijn, en ze zijn nogal prijzig nl.) Die behuizing waar je er 4 in kan doen is veels te lomp groot in vergelijk met de losse controllers die je toch wel aan elkaar kan klikken.
En je moet ze direct aan je computer hangen en niet een hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:00:
Volgens mij kan de timing wel wat strakker. (Niet dat ik zelf gitaar kan spelen overigens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:13:
[...]

Het werkt wel OK maar volgens mij had je wel VST3's nodig om van alles gebruik te kunnen maken.
Maar van die controllers heb je lang niet alles nodig (De PD en FD zijn niet zo fijn, en ze zijn nogal prijzig nl.) Die behuizing waar je er 4 in kan doen is veels te lomp groot in vergelijk met de losse controllers die je toch wel aan elkaar kan klikken.
En je moet ze direct aan je computer hangen en niet een hub.
thanks wouter,.. denk ik er nog ff over na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
vlaaing peerd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:58:
De drums die ik met de roland VX heb ingespeeld zit nog een triphop-achtige sample-trigger overheen.
Die drums klinken (ook) geweldig. Wat is een Roland VX? Google leverde niets zinnigs op tenzij het een typo was. Maw. is dat met stokken of met toetsen / pads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik zit met 10 outputs en 8 inputs op mijn muziekapparatuur. Ik wil output A naar input B routen (of C, D of E enzovoort), maar! ook output A naar inputs B, C, en D tegelijk kunnen routen. Het moet een hardwareoplossing zijn zonder dat het een patchbay is (dus geen kabels moeten ompluggen).

Moet ik nu gaan kijken naar een multibus mengpaneel (lomp) of een audiomatrix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

wouter >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is vet ja. Maar analoge drumgeluidjes gaat snel vervelen IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon door een vocoder jagen die handel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 01:07:
Hij is vet ja. Maar analoge drumgeluidjes gaat snel vervelen IMHO.
Dan moet je dol zijn op de nieuwe Aria van Roland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Het begin van dat filmpje klinkt vet, die kick is gaaf. Daarna allemaal van die flauwe jaren '80 geluidjes, nevermind :X
Die heb ik een tijdje geleden gekocht. Hij is inderdaad erg fijn om wat perspectief te geven. Ik heb'm ook gebruikt om te kijken of wijzigingen die ik aanbracht ook daadwerkelijk verbeteringen waren (door een vorige export te vergelijken met de huidige track).

Oh, en Cableguys Filtershaper 3 is uit. Ik heb een kwartier met de demo gespeeld en'm gekocht. Man, dat ding kan freaky shit! :D

http://www.cableguys.de/filter-shaper.html

[ Voor 83% gewijzigd door Wormaap op 22-01-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
mekkieboek schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:17:
[...]

Die drums klinken (ook) geweldig. Wat is een Roland VX? Google leverde niets zinnigs op tenzij het een typo was. Maw. is dat met stokken of met toetsen / pads?
eujja, geen idee hoe ik bij VX kwam, ik heb de Roland HD3 , met stokken dus.

Is een electronisch drumkit met area-gevoeligheid, als je dus bv op de bell-kant van een ride ramt ipv het midden dan trigger je ook een andere sample. Geluidjes in dat ding zelf zijn een beetje cliché maar je kan 'm via midi aansluiten op een drumsampler voor andere geluiden (en dan ook die area's verschillende samples toewijzen).

Ook leuk is dat je een loop kan triggeren, kan je icm bv de amenbreak grappige sjit mee uithalen.

@anderen
Bedankt voor de feedback!

[ Voor 5% gewijzigd door vlaaing peerd op 22-01-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

@Apnia Dus Toch!!!! link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Eerste post in deze thread, kom het net tegen en ga het even volgen.
Gelijk maar even mijn bijdrage dan, een track die al langer op de plank ligt, maar een paar dagen geleden pas een preview online gezet.
https://soundcloud.com/the-giant/the-giant-compete-preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:15

2mb

Renfie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:17:
Eerste post in deze thread, kom het net tegen en ga het even volgen.
Gelijk maar even mijn bijdrage dan, een track die al langer op de plank ligt, maar een paar dagen geleden pas een preview online gezet.
Lekkere oldskool trance! Goeie bas op 0:58. Niet veel op aan te merken verder.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, goei nummerke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ERMAHGERD!@#

Hell just froze over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Wormaap schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:15:

Oh, en Cableguys Filtershaper 3 is uit. Ik heb een kwartier met de demo gespeeld en'm gekocht. Man, dat ding kan freaky shit! :D
Mhmm, het proberen waard idd... Zal er van de week eens naar kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDTeunis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 12:39
Wormaap schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:38:
YouTube: How to Build DIY Bass Traps and DIY Super Chunk Bass Traps

Dat soort panelen absorberen een hoop en kun je voor weinig maken :) In de video noemt'ie het bass traps, maar het zijn breedband absorbers. Wel uitkijken en afdoende bescherming gebruiken, glas- en steenwol kunnen blijkbaar best gemeen zijn.
Ah thanks, dit ziet er goed uit! :) Ik ben alleen een beetje bang om glaswol in m'n kamer te hangen, aangezien het ook m'n slaapkamer is. Als die kleine vezeltjes in de lucht terecht komen en je ze inademt is dat vast niet zo goed voor je gezondheid..
vlaaing peerd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:27:
[...]

Alles doodmaken met cheapo gamma eierdoppenschuimdingen en niet teveel "pro" advertenties voor geluidsabsorbtie kijken. je kan 2 dingen goed gebruiken:

absorbers: neemt het geluid op en reflecteert niet terug, dit kan van allerlei poreus/ zacht materiaal zijn. Steen- en glaswol zijn wel geschikt maar is naar spul (iets met sinussen in je hol enzo) ook gordijnen of wandtapijten met grove structuur kunnen al veel verschil maken.

Diffusors: reflecteert het geluid alle verschillende kanten op ipv een direkte straal, dit voorkomt staande golven. al het materiaal wat een geluidsgolf niet loodrecht terugkaatst is geschikt. Spul wat hele kleine deflectieoppervlakken heeft is vaak beter dan met grote.

houd deze vuistregels aan:

2. de ruimte waar de speakers naartoe zijn gericht wil je juist symmetrische reflectie vermijden. dit kan voor frequentiecancelling zorgen.
3. geluid gaat net als een biljartbal dezelfde hoek in als uit, je kan dan vanaf de speakers een lijn trekken naar de achtermuur en die weer doortrekken naar waar ie de zijmuur raakt, dat gebied op de zijmuur wil je meestal absorbers hebben
4. als de achtermuur parallel aan de speakermuur is (in de meeste kamers is dat het geval natuurlijk), wil je daar vaak diffusors hebben.
5. Doorgaans wil je geen hard en glas materiaal in je studio hebben. Harde vloer? tapijt erover. Ramen? gordijn ervoor.
6. Denk ook aan de plaatsing van de speakers zelf. In de lengte van de kamer opstellen is beter dan in de breedte.

Bedenk dat je geluid heel anders gaat worden en dat je niet meteen je reverb 20x harder dan normaal gaat zetten enzo.
Ook erg bedankt voor de info! :) Maar absorbeert dat Gamma eierdoppenschuim ook de lage frequenties een beetje? Ik heb namelijk erg last van een erg aanwezige piek bij 130Hz (zeker +db6, misschien wel +10db t.o.v. de rest) die ik echt weg wil hebben.

Hier is een track die ik een tijdje geleden heb gemaakt, maar recentelijk helemaal heb opgepoetst qua mastering. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Tips zijn ook welkom. Ik weet niet zo goed onder welk genre ik het moet schuiven, het is redelijk minimal, maar dan minimal als in minimal music, en niet als in minimal techno of iets dergelijks.

http://soundcloud.com/jim-d-teunis/jim-dani-l-minimal01
Om 'm een beetje fatsoenlijk te horen moet je 'm eigenlijk even downloaden, de kwaliteit op soundcloud is behoorlijk kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt erg goed hoor.
Het sublaag is iets teveel van het goede maar da's een kwestie van een hoogdoorlaat filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

http://www.protospace.nl/workshops/shruthi-1-synthesizer

Je betaalt in feite alleen voor het pakje onderdelen en krijgt de cursus er voor een tientje bij.

Wie gaat er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Yoozer schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:40:
http://www.protospace.nl/workshops/shruthi-1-synthesizer

Je betaalt in feite alleen voor het pakje onderdelen en krijgt de cursus er voor een tientje bij.

Wie gaat er mee?
oh dat lijkt me leuk zeg!!! ik ben voor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
De wonderen zijn de wereld nog niet uit... Bitwig heeft de langverwachte release date aangekondigd: 26 maart ligt Bitwig Studio in de schappen tegen een prijs vna 299 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dacide schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:02:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit... Bitwig heeft de langverwachte release date aangekondigd: 26 maart ligt Bitwig Studio in de schappen tegen een prijs vna 299 euro.
:+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoozer schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:40:
Dennis heeft mijn Ambika gebouwd.
Goeie gast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:31:
[...]

Dennis heeft mijn Ambika gebouwd.
Goeie gast.
HAHAHAHAHAHA dat meen je niet _O- Dennis van Tilburg ...jozefkriebel. Tot een jaar of 8 geleden was hij vast lid van onze drum n' bass live act Seismic Drum Industries (SDI) en we waren een jaartje huisgenoten in Groningen.

We hebben hem er uiteindelijk uitgekickt omdat ie het voorvocht van een minderjarige groupie wou gebruiken voor circuitbenden van een modulaire moogmuur van 3-bij-4 tijdens de liveset en door de onstane kortsluiting dezelfde groupie werd geelectrokuteerd welke achteraf de dochter van de zaaleigenaar bleek te zijn.

grapje natuurlijk (het was de dochter van Ed Rush), maar hij was indertijd inderdaad al altijd creatief bezig met z'n eigen synths en jengelapparatuur.

Mocht je 'm nog 's spreken doe hem dan maar de groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
JDTeunis schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:41:

Ook erg bedankt voor de info! :) Maar absorbeert dat Gamma eierdoppenschuim ook de lage frequenties een beetje? Ik heb namelijk erg last van een erg aanwezige piek bij 130Hz (zeker +db6, misschien wel +10db t.o.v. de rest) die ik echt weg wil hebben.
Ik denk dat je eerst beter kan uitvogelen of dat ligt aan de speaker of dat je werkelijk last hebt van een staande golf: Weet je zeker dat het aan de kamer ligt?

Als de 130Hz piek overal in kamer te vinden is dan is het waarschijnlijk de speaker, als het slechts op bepaalde plekken in de ruimte is een botsende golf.

130Hz afvangen is basstrap materiaal, dat moet luchtig, poreus en groffe textuur hebben, eierdoppenschuim kom je dan best ver mee. Zet het dan in rechte lijn op de achtermuur waar de woofer naar uitwaait - ga dan schuiven tussen die positie en de linker- en rechterhoek, luister dan zelf op welke positie je het meeste de 130Hz tiet mee kan doen laten afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

NAMM Anaheim is begonnen, dat betekent veel moois kinders! Zoals de nieuwe semi-poly 37 keys tellende SubPhatty genaamd de Sub 37. Was ik maar rijk <3

Edit: ook leuk http://www.synthtopia.com...monophonic-synth-classic/

Snap het prijskaartje alleen niet zo. Soort Ikea model, maar dan nog het dubbele van een Mini.

[ Voor 36% gewijzigd door apNia op 23-01-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:02:
Vraagje, ik zit met 10 outputs en 8 inputs op mijn muziekapparatuur. Ik wil output A naar input B routen (of C, D of E enzovoort), maar! ook output A naar inputs B, C, en D tegelijk kunnen routen. Het moet een hardwareoplossing zijn zonder dat het een patchbay is (dus geen kabels moeten ompluggen).

Moet ik nu gaan kijken naar een multibus mengpaneel (lomp) of een audiomatrix?
Klein schopje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je wil kan wel maar dan ben je ruim 1000 knaken aan een digitale patchbay kwijt.
Een multibus mixer is ook lastig want die als matrix gebruiken zit je ook naar modellen vanaf 400 euro te kijken.
Een patchbay kan afhankelijk van kwaliteit voor 50 a 100 euro scoren maar dan moet je nog wel het dubbele bedrag aan extra kabels bij rekenen.

@apNia
Moog is schijtduur. Maar zo fokking stevig gebouwd om 20 jaar standaard mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Een demo'tje van een nieuwe track, je zult denken het is een rustig nummertje maar dan 'het' plottwist 8)7 ... ( wel rustiger dan voorgaande nummers en wederom geen chemische middeltjes gebruikt :9 )

hopelijk werkt deze link ( heb em namelijk op private staan in sc ) :

https://w.soundcloud.com/...y=false&show_artwork=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
vlaaing peerd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:25:
[...]

We hebben hem er uiteindelijk uitgekickt omdat ie het voorvocht van een minderjarige groupie wou gebruiken voor circuitbenden van een modulaire moogmuur van 3-bij-4 tijdens de liveset en door de onstane kortsluiting dezelfde groupie werd geelectrokuteerd welke achteraf de dochter van de zaaleigenaar bleek te zijn.
Ahahahah ik ga moeilijk hard stuk om je reactie peerd, thanks voor 10 minuten lach plezier 8 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 00:01:
[...]

@apNia
Moog is schijtduur. Maar zo fokking stevig gebouwd om 20 jaar standaard mee te gaan.
Heb 't over die doe-het-zelf-MS20 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, stront in de oogjes.
(Of zou het toch het bier zijn?)

Zo'n kitje zou ik eerder scoren dan een mini ms-20 vanwege de bouw kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 00:01:
[...]

Wat je wil kan wel maar dan ben je ruim 1000 knaken aan een digitale patchbay kwijt.
Een multibus mixer is ook lastig want die als matrix gebruiken zit je ook naar modellen vanaf 400 euro te kijken.
Een patchbay kan afhankelijk van kwaliteit voor 50 a 100 euro scoren maar dan moet je nog wel het dubbele bedrag aan extra kabels bij rekenen.
...
:-( Ik wil geen analoge patchbay, on the fly kabels pluggen Hell no, als het een Moog modulair was ja prima, maar gewoon wat audio signalen routen... Dan maar weer zelf bouwen ofzo met wat 4066's :+ :X

werkte prima overigens, maar toen was er niet zoveel inteferentie

Ah wel, ik ben al blij momenteel dat ik de Micron en de Kaossilator Pro met elkaar kan laten praten. En spelen is soms in een spagaat met de armen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 00:34:
Sorry, stront in de oogjes.
(Of zou het toch het bier zijn?)

Zo'n kitje zou ik eerder scoren dan een mini ms-20 vanwege de bouw kwaliteit.
Meneer vindt zichzelf weer beter dan een stel lab-jappen!
Maar 't is best een verschil w00ter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat praat u voor een peop meneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
nog ff rondgekeken op de duistere hoeken van het interweps, hier nog een oude release uit 2002 van ons toen Dennis er nog bij zat. "No One" was typisch een van zijn stijl tracks (maar dan wel één van de wat chillere):

http://www.discogs.com/Se...es-No-One/release/2246958

http://www.discogs.com/Se...-BaseJump/release/2246844

edit: }:O euj er zit geen audiolink meer achter, ik zal 's ff in de oude doos met Md-tjes en casettebandjes kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door vlaaing peerd op 24-01-2014 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

apNia schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 00:39:
Meneer vindt zichzelf weer beter dan een stel lab-jappen!
Maar 't is best een verschil w00ter.
$1400 voor zelf in elkaar bouwen terwijl de vintage-versie 1200 euro doet (dankzij de MS20-mini). Aan de andere kant, dan kun je ook wel leuke houten zijkantjes op maat laten bouwen en alle onderdeeltjes zijn weer fris en nieuw.

Is dat bouwpakket trouwens through-hole of SMT?

edit: SMT dus, eigenlijk logisch

[ Voor 3% gewijzigd door Yoozer op 24-01-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Tweakerts, ik heb (eindelijk) weer iets acceptabels uit mijn hok weten te persen.
Ik zijt zeer benieuwd naar uw aller mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Niet helemaal m'n ding chiel maar het klinkt prima. Beetje gereferenced ook met andere hardstyle en je past prima in het rijtje. Eigenlijk niks op aan te merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed hoor Chiel. Op mijn gehoor zit er een digitaal randje aan.
Ben zelf even aan het klussen geweest en heb dat er volgens mij wel af gehaald.
(Stuur maar een PM als je het wilt horen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Goeie distortion, scheurt lekker Chiel. Aardig arrangement ook.
gangstahh schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 00:18:
Een demo'tje van een nieuwe track, je zult denken het is een rustig nummertje maar dan 'het' plottwist 8)7 ... ( wel rustiger dan voorgaande nummers en wederom geen chemische middeltjes gebruikt :9 )

hopelijk werkt deze link ( heb em namelijk op private staan in sc ) :

https://w.soundcloud.com/...y=false&show_artwork=true
Gitaartje is leuk, clap staat wat te hard (of te wijd). Synth bij 1:10 vind ik helemaal niks.
JDTeunis schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:41:
Hier is een track die ik een tijdje geleden heb gemaakt, maar recentelijk helemaal heb opgepoetst qua mastering. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Tips zijn ook welkom. Ik weet niet zo goed onder welk genre ik het moet schuiven, het is redelijk minimal, maar dan minimal als in minimal music, en niet als in minimal techno of iets dergelijks.

http://soundcloud.com/jim-d-teunis/jim-dani-l-minimal01
Om 'm een beetje fatsoenlijk te horen moet je 'm eigenlijk even downloaden, de kwaliteit op soundcloud is behoorlijk kut.
Lijkt wel de muziek van Deus Ex! Prima track, alleen te weinig variatie (ja het is minimal, maar dit houdt m'n aandacht niet zes minuten vast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

chieldtm schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:01:
Tweakerts, ik heb (eindelijk) weer iets acceptabels uit mijn hok weten te persen.

[audio]
Het is wel goed gemaakt maar het is niet mijn stijl. Wel leuk op zich.

Hier is een probeersel van mezelf, een poging tot een dance-geluid, de sound loopt niet goed maar ik heb geen zin om er meer werk in te steken:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/totalcapacitor/new2-m]

[ Voor 14% gewijzigd door Salvatron op 26-01-2014 02:17 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[audio]
Leuk om eens hardstyle voorbij te zien komen! :D
Klinkt al best leuk, al zijn er nog een hoop dingetjes waar je aan kan werken, maar ik denk dat je nog niet zo lang bezig bent? Ik ben op het moment ook al een maandje of 3 aan een track bezig. Lijkt me wel cool om jullie reacties te horen ^^

Greetz Ting

http://www59.zippyshare.com/v/37104057/file.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 11:40:
[...]

Leuk om eens hardstyle voorbij te zien komen! :D
Klinkt al best leuk, al zijn er nog een hoop dingetjes waar je aan kan werken, maar ik denk dat je nog niet zo lang bezig bent? Ik ben op het moment ook al een maandje of 3 aan een track bezig. Lijkt me wel cool om jullie reacties te horen ^^

Greetz Ting

http://www59.zippyshare.com/v/37104057/file.html
Thanks voor je feedback!! daar houd chiel van!! al ben ik wel benieuwd wat een hoop dingetjes zijn. ik ben nu ongeveer exact een jaar "pro" bezig.
En met pro bedoel ik dat ik mijn gezin verwaarloos, en al mijn geld (ongeveer €5 per maand :+ ) in mijn studio prop :P .

over jouw track... dikke shit!! maar ik wel wat te zeuren (hoe kan het ook anders :+ ).
Je screech mist wat body. en ik zou hem iets meer stereo maken (trash2 concolve is daar heel goed in).
En met het pitchen van je kick doet jouw kick exact het tegenovergestelde van mijn kick.
Ik bedoel daar mee dat jouw hoge kick's wat bass verliezen. en die van mij hebben dat weer net te veel.
je melodie is wijs.. maar ik had er waarschijnlijk een andere sound voor gekozen. Dit heeft de potentie om mega über duister donker te worden (hou ik van). maar al met al, vette track. Ik zou em draaien..
Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:23:
Klinkt goed hoor Chiel. Op mijn gehoor zit er een digitaal randje aan.
Ben zelf even aan het klussen geweest en heb dat er volgens mij wel af gehaald.
(Stuur maar een PM als je het wilt horen)
Duh......... pm on the way sir!!
apNia schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:41:
Niet helemaal m'n ding chiel maar het klinkt prima. Beetje gereferenced ook met andere hardstyle en je past prima in het rijtje. Eigenlijk niks op aan te merken :)
Thanks Apnia.. (kwam jij ook nog naar de dance fair?)
2mb schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:31:
Goeie distortion, scheurt lekker Chiel. Aardig arrangement ook.
Thank you, sir! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

chieldtm schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:15:
[...]

No sir, alhoewel het me best leuk lijkt iets soortgelijks met een bunch Tweakers te doen. Kaos meeten staat bovenaan m'n verlanglijstje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:20:
[...]
Kaos meeten staat bovenaan m'n verlanglijstje O+
O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Voor de mensen die naar Dancefair gaan:
http://www.gearjunkies.com/news_info.php?news_id=9065
Roland has just released a new video that slightly is showing more visually, but also giving away some of its sound. Roland Europe has confirmed the new series will get the world-premier at the Dancefair in the Netherlands on february 15 and 16 in Utrecht. Of course we will be there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd

[audio]
Ik zou die dingen die je heel zwaar distort affilteren vanaf een Hz of 4000 of door een ampsimulatie heen laten gaan oid. Hij's een beetje scherp en bitterig bovenin. Verder werkt ie als hardcore-(of wat voor subgenre ervan dan)-track heel goed, lekker zwaar, donker en dat langzamere tempo als gemiddeld voegt eigenlijk wel wat zwaarheid toe vind ik. Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh

[audio]
Vind het wel een lekkere track Chieldtm (ook al luister ik niet vaak van dit soort muzek), alleen ik zou die kick anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chieldtm schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:15:
[...]

Thanks voor je feedback!! daar houd chiel van!! al ben ik wel benieuwd wat een hoop dingetjes zijn. ik ben nu ongeveer exact een jaar "pro" bezig.
En met pro bedoel ik dat ik mijn gezin verwaarloos, en al mijn geld (ongeveer €5 per maand :+ ) in mijn studio prop :P .

over jouw track... dikke shit!! maar ik wel wat te zeuren (hoe kan het ook anders :+ ).
Je screech mist wat body. en ik zou hem iets meer stereo maken (trash2 concolve is daar heel goed in).
En met het pitchen van je kick doet jouw kick exact het tegenovergestelde van mijn kick.
Ik bedoel daar mee dat jouw hoge kick's wat bass verliezen. en die van mij hebben dat weer net te veel.
je melodie is wijs.. maar ik had er waarschijnlijk een andere sound voor gekozen. Dit heeft de potentie om mega über duister donker te worden (hou ik van). maar al met al, vette track. Ik zou em draaien..

[...]

Duh......... pm on the way sir!!

[...]

[...]

Thank you, sir! :*)
Hey,

Thanks voor je reactie!
Mijn kicks verliezen geen bass, je bedoelt misschien dat er een beetje attack opkomt, hoe hoger die pitched?
Misschien kan jou speaker/monitor die frequenties niet afspelen?

De kick is iig al door wat pro's gehoord en hun konden er weinig over zeggen. Het is natuurlijk geen Ran-D kick maar gewoon prima.

Lead ben ik wel met je eens. Maar als je al een hele tijd bezig bent, heb je niet echt zin meer om drastische veranderingen te maken in een track waar je het niet de moeite waard bij vindt :P
Meestal laat ik zo'n projectjes liggen en een halfjaar later ga ik er weer aan verder als ik ze inspirerend vind.

Thanks voor de convolve tip, ik ga het zeker eens proberen!
Wat doet een convolve precies?

Greetz Ting

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Ik heb een vraag mbt op een setje krk's. Ik wil nu eindelijk maar toch studio speakers gaan aanschaffen, alleen ik neem aan dat je die krk's niet recht streeks op de pc kunt aansluiten? Heb gewoon een geluidskaart op mn moederbord. Ik hoorde van een collega dat je een soort usb externe geluidskaart kan gebruiken... heeft iemand van jullie ervaring met zo'n ding? En iets goed aanteraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik vond de USB geluidskaart een van m'n minst interessante aanschaffingen. Je kan de KRK's gewoon op je geluidskaart aansluiten. Het verschil hierin zijn actieve en passieve speakers (meer info: http://www.dummies.com/ho...and-passive-speakers.html)

Kort, actief heeft een ingebakken versterker, passief heeft dat niet en verwacht dat je die nog los koopt. De een vindt passief handig, jij wilt waarschijnlijk actief. KRK's kan je in beide smaken krijgen, dus let daar even op. Het is hoe dan ook niet verbonden met een of andere fancy schmanzy geluidskaart. Ik had m'n KRK RP5's eerst op m'n Realtek geluidskaartje. Werkte prrrrrrrrrrima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Tering wat een fucking stier:

[ Voor 11% gewijzigd door apNia op 29-01-2014 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
apNia schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:46:
Ik vond de USB geluidskaart een van m'n minst interessante aanschaffingen. Je kan de KRK's gewoon op je geluidskaart aansluiten. Het verschil hierin zijn actieve en passieve speakers (meer info: http://www.dummies.com/ho...and-passive-speakers.html)

Kort, actief heeft een ingebakken versterker, passief heeft dat niet en verwacht dat je die nog los koopt. De een vindt passief handig, jij wilt waarschijnlijk actief. KRK's kan je in beide smaken krijgen, dus let daar even op. Het is hoe dan ook niet verbonden met een of andere fancy schmanzy geluidskaart. Ik had m'n KRK RP5's eerst op m'n Realtek geluidskaartje. Werkte prrrrrrrrrrima :)
Nice apNia! Bedankt voor deze uitleg, kan ik gewoon een setje aanschaffen van de week ;) zonder enige extra's. Let's make more music ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

gaat zo ontzettend NIET passen in mijn studioke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Die sound op 1:35 O+
En idd, wat een monster van een synth! :o

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Wat een belachelijk irritante interviewer :P
En eigenlijk vond ik de sounds pas op het eind interessant worden. Daarvoor was het allemaal wel heel standaard. Die paar sounds op het eind waren dan wel weer érg vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hhahahaha dat ie ook roept "who needs reverb?"
Klinkt alsof ie een uitlaat als luchtpijp heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

De prijs was iets van 15000 euro en volgens mij is de preorder-lijst tot 2020 of zo bezet. Maar wel gaaf.

Eigenlijk moet 'ie gewoon het toetsenbord-deel met het luxe houtwerk apart verkopen. MIDI, 4 CV/Gate en USB outputs en hop.

Ik heb er even op gespeeld, hij's erg eh.. overweldigend. Je weet niet waar je moet kijken en het display zou eigenlijk beter in het midden passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:20:
Klinkt alsof ie een uitlaat als luchtpijp heeft.
:') _O-

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Clubcharts bestaat niet meer, en omdat ik ze niet verloren wil laten gaan: de Sylenth1 presets die ik ooit heb gemaakt.

Lekkere leads, scherpe stabs en meer van dat leuks.
Luister en download:
Massive - Download Lead - Massief
Rolschaats - Download Bass - Rolschaats & Stab - Dark night
Zero 76 - Download Bass - Clubsub & Stab - Dutch Beep & Lead - Bendy
Promise - Download Stab - Promise
Highlight - Download Stab - Highlight
Unforgivable - Download Lead - Forgive

Pagina: 1 ... 74 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.