Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.257 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:20
Yalopa schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:05:
Vandaag een laatste aankoop gedaan, nu ben ik klaar.
Famous last words. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, zeg dat wel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch een leuke setup?
Als je daar geen mega vette bangers mee kan maken dan weet ik het ook niet meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:30

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ziet er tof uit Yalopa. Neem je tijd, en bovenal, heb plezier :)

Wormaap >> doe es antwoorden pls :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik snap wat je bedoeld, maar het is nu well ff de bedoeling om iets leuks te maken en de skils wat op te vijzen. Leuke muziek maak je niet alleen door duur spul te kopen. Het makkelijke stuk is nu achter de rug :)

Later -als het leuk blijft- komt er ongetwijfeld wel wat bij :D

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 17:13
Ik vrees dat het leuk blijft :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 03:43:
[video]

We hebben het wel ook wel makkelijk.
Dude, is serieus een van de vetste dingen wat ik in maanden heb gehoord.

_/-\o_

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Het enige wat ik nog moet kopen is een nieuwe geluidskaart. Die M-audio FastTrack pro van 2009 is toch wel mijn grootste miskoop op audio gebied. De drivers van M-audio zijn uitermate ondermaats. Ik kan mijn FL Studio niet eens openen op M-audio ASIO wanneer een andere programma open is dat ook de geluidskaart aanspreekt.

Mijn volgende geluidskaart zal een Focusrite Saffire 24 of 40 worden.

Mijn broer heeft een 24 DSP en de mixer software die daar bij geleverd word maakt het werken op een DAW in Windows 7 echt een stuk makkelijker. Intern van alles door lussen, geen error's meer omdat je geluidskaart al door een ander programma word aangesproken. DSP effecten die door de hardware kunnen worden uitgevoerd ... soms wel handig bij het opnemen. En minder problemen met latency en uit sync al je vele inputs tegelijk aansluit door interne directe mixing (ook wel monitoring genoemd).

En dan heb ik nog nieuwe monitors nodig, waarschijnlijk weer gewoon KRK rokit 8's. Konden niet mee naar Canada, heb ze maar aan mijn vader verkocht.

Qua software heb ik echt niks maar dan ook helemaal niks meer nodig. Behalve misschien Ivory II, een piano VST waar The Grand 3 niks op heeft.

Trilian, Omnisphere, Stylus RMX, Rob Papen RVerb, oude maar complete Vienna Symphonic Libary (340 GB), The Grand 3 (viel ontzettend tegen ... maar is toch bruikbaar) MrRay73 rhodes, Sylenth, Massive, East West Choir, Japanse vocal synth waar ik de naam van kwijt ben maar die tegenwoordig ook bijna realistisch in het engels kan zingen.

Noppe, na mijn investering van 7000 euro in 2009 kan ik echt wel de rest van mijn leven verder qua creativiteit.

Nu een controller van 2000 euro kopen voor de Ivory II piano en mij meer en meer gaan richten op gewoon componeren ipv produceren. Toch al nooit goed in geweest.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:22
Kain_niaK schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 23:36:
Japanse vocal synth waar ik de naam van kwijt ben maar die tegenwoordig ook bijna realistisch in het engels kan zingen.
Vocaloid?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua piano's is wellicht de Pianoteq ook interessant. Ik ben er zeer te spreken omdat het niet zo statisch al een gesamplede piano klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
apNia schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:34:
Ziet er tof uit Yalopa. Neem je tijd, en bovenal, heb plezier :)

Wormaap >> doe es antwoorden pls :-(
Met de mastering suite bedoelde ik inderdaad de Project View. Sowieso vind ik het prettig om de metering gigantisch groot in het scherm te hebben en verder geen song in de weg te hebben zitten. Daarnaast kun je snel wisselen tussen songs binnen een project, waardoor het (in theorie) makkelijker wordt om consistentie tussen verschillende nummers te krijgen. En binnen S1 kun je vanuit de Project View altijd makkelijk terug naar je song om nog even je mix in te duiken om iets te fixen als je je eigen mastering doet.

Allemaal geen dingen die zonder die view niet kunnen, maar wel handig zijn.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:33
Yalopa schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:54:
[...]
Later -als het leuk blijft- komt er ongetwijfeld wel wat bij :D
there, fixed it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:
Gaan er nog mensen naar de Dancefair deesch jaar? Het heet de Pro Audio summit dit jaar?
Het is 15 en 16 feb in Utrecht. (En die hallen schijnen verbouwd te zijn dus dat alles nu bij elkaar is ipv heen en weer te sjokken over een tochtige gang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:15

2mb

In de Jaarbeurs zie ik. Dat wordt dan wat, op de avond van de 15e is daar het A State Of Trance 650 event. Kan je zondagochtend zo door ;)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat weekend zijn er idd feesten waar veel van de doelgroep ook naartoe gaan. Kwestie van prioriteiten stellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 23:10:
Vraagje:
Gaan er nog mensen naar de Dancefair deesch jaar? Het heet de Pro Audio summit dit jaar?
Het is 15 en 16 feb in Utrecht. (En die hallen schijnen verbouwd te zijn dus dat alles nu bij elkaar is ipv heen en weer te sjokken over een tochtige gang)
Niet helemaal juist.
Pro Audio Summit is een beurs/event voor professionals in de muziekwereld (artiesen, mastering engineer, audio engineers etc). Mensen met een kaartje kunnen ook gratis door naar Dancefair dat in een ander gedeelte van het beursgebouw gehouden wordt.

Bezoekers van Dancefair op hun beurt kunnen niet zomaar naar de pro audio summit.

Ik ga in ieder geval wel ff de Dancefair meepakken. Kan mee op de perslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd

Nu een controller van 2000 euro kopen voor de Ivory II piano en mij meer en meer gaan richten op gewoon componeren ipv produceren. Toch al nooit goed in geweest.
Een controller van 2000 euro voor een piano? Zou je dan niet beter een digitale stage piano kopen met weighted hammer action keys en midi-out? Dan ben je echt al klaar met een euro of 400, kan je nog 's een extra pianosampler of 4 van kopen.

btw, die Ray73 is dat een fijne rhodes? Zo allergisch als ik ben voor jaren 80 (DX) rhodes vind ik de jaren 60/70 versies supergeil. Maar dan moet ie toch echt de softe en de harde aanslag (dat ie met een harde aanslag dat lichtelijk vervormde magneetplokgeluidje maakt) er goed in hebben.

Wat produceren en componeren betreft is dat bij mij meestal gewoon 1 en dezelfde werkgang als ik de studio om me heen heb. Ik gebruik ook de opnames vaak om stemmen tegenelkaar te zetten.

Ik laatste tijd veel bezig met arrangeren, valt toch tegen hoe je stemmen in je eigen gekozen instrumentarium moet uitschrijven. Ik deed eigenlijk nooit muziek van anderen maar vind het op zich ook een interessante tak van sport.

[ Voor 20% gewijzigd door vlaaing peerd op 14-01-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Ga je voor de Kawai VPC ( http://www.thomann.de/nl/kawai_vpc1.htm ) of een van die Fatar dingen?
vlaaing peerd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:23:
btw, die Ray73 is dat een fijne rhodes? Zo allergisch als ik ben voor jaren 80 (DX) rhodes vind ik de jaren 60/70 versies supergeil. Maar dan moet ie toch echt de softe en de harde aanslag (dat ie met een harde aanslag dat lichtelijk vervormde magneetplokgeluidje maakt) er goed in hebben.
Ik vond 'm prettiger dan Ableton's "Electric" en Logic's EVP88/EVP77 is natuurlijk al lang uit de tijd, maar ik zou ook eens kijken naar NI/Scarbee en http://www.soniccouture.c...t/g36-ep73-deconstructed/ - die laatste heeft volgens mij wat meer karakter er in. Dat heb je met een goede library wel en met een physical modeling oplossing minder. Het nadeel aan physical modeling is ook dat als je net buiten bereik gaat je hoort dat 't niet meer echt lekker is. MrRay is wel een hoop meer bang for the buck dan Lounge Lizard.

Maarreh - 1600 piek later en je hebt een echte. Alleen ga je dan op zoek naar de beste preamp en een hele ris gitaarpedaaltjes voor je phasers, flangers en choruses... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Yoozer op 14-01-2014 11:47 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 04:08
Hier mijn nieuwste afgemaakte track! Het is wederom 'Trap' muziek, "je weet wel van die muziek waarvan je na de drop van de trap afvalt" ~ weet niet meer wie het zei op dit forum, maar het is me bij gebleven :P

[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/patty-bangbang]

Ik zou zeggen, geniet ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Straks even checken. Kan goeie Trap wel waarderen. Althans, laatste tijd is er ongelofelijk veel rommel in dat genre... maar soms kom je echt pareltjes tegen vind ik.

Iets anders,
Kwam gisteren per toeval bij deze track uit. Wat een heerlijk laag zit hierin :D
Stwo - Lovin U

Ik heb de track via spotify beluisterd en daar doet het laag prima zijn werk. Geen idee of dat ook nog t geval is bij een youtube versie. (wellicht kapot gecomprimeerd ofzo):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hele vette plaat Dacide. Sowieso zo veel mooi spul op dat Majestic YouTube kanaal, echt de moeite waard je op te subscriben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Nu is het een heel ander genre dat de rommel die ik (poog) te produceren. Maar gelet op de mooie subbass in deze track... Is zoiets enkel (fatsoenlijk) te produceren als je beschikt over een heftige subwoofer setup icm monitoren?

Ik gebruik zelf nog steeds de Syrincs M3-220 monitor set. Kijk ik naar de specs dan zie ik:
Frequency response (-10 dB): 39 Hz - 24 kHz
Frequency response (-3 dB): 45 Hz - 19 kHz

Lijkt me niet dat dit geschikt is om gericht met echte subbassen te werken. (sowieso doe ik standaard een low-cut op de master voor alles beneden de 30hz.... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Dacide schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:09:
Nu is het een heel ander genre dat de rommel die ik (poog) te produceren. Maar gelet op de mooie subbass in deze track... Is zoiets enkel (fatsoenlijk) te produceren als je beschikt over een heftige subwoofer setup icm monitoren?

Ik gebruik zelf nog steeds de Syrincs M3-220 monitor set. Kijk ik naar de specs dan zie ik:

Lijkt me niet dat dit geschikt is om gericht met echte subbassen te werken. (sowieso doe ik standaard een low-cut op de master voor alles beneden de 30hz.... )
Eerlijk gezegd beschik ik (nog) niet eens over monitoren :o , ik doe alles op mijn huidige setup ( Logitech Z4 ). Dan stuur ik een afgemixte track meestal op naar kameraden die wel monitoren hebben, die wijzen mij dan op geluiden wat niet klopt. Die diepe sub maak ik met Drumazone en een scala aan vst's verder ondersteun ik ze door een synthesizer. Al mijn tracks maak ik nog op gehoor, moet me nog een keer gaan verdiepen in de toonladders.

Ik weet ook niet of je het enigszins wel trap kan noemen, ik geef er toch wel een beetje mijn eigen 'leipe ofbeat' draai aan. Wat in mijn oren echt geweldig is, als ik dit in een club zou horen zou ik helemaal uit m'n stekker gaan ;p

nog een keer de track voor geïnteresseerden ( te blij dat deze af is :X );
[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/patty-bangbang]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Tuurlijk is dat te doen. Ik kan misschien onzin praten, maar ik zie niet echt in waarom subs nodig zijn. Op mijn template heb ik altijd een gebypassde lowpass staan op de master die ik aantik als ik m'n subs wil testen. Zeker iets wat relatief simpel is als deze track moet makkelijk te doen zijn. Volgens mij zit er weinig magie in het subbass vak. Je moet het werk van Shlohmo ff checken als je meer inspiratie wilt btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
gangstahh schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:44:
[...]
nog een keer de track voor geïnteresseerden ( te blij dat deze af is :X );
[audio]
Vraagje he, snoep jij wel es van chemische middeltjes? :P

Zonder gein, het steekt qua balans wel oke in elkaar. Soms iets teveel sub voor m'n gevoel en de compressie mag hier en daar wel wat minder. De bende wordt nog wel eens regelmatig aan de kant gedrukt namelijk.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd

Dat hoeft niet zo te zijn. Feitelijk zegt het dat de speakers 3dB variatie in vlakheid hebben van 45Hz tot 19Khz. Wat in je spec aflezen niet ziet is de frequency roll-off, hoever die naar beneden gaat als ie onder de 45hz gaat, wat je wel kan afleiden is dat ie op 6hz lager mogelijk al 10dB verschil heeft.

Closed cabinets hebben minder roll of dan speakers met een pijp + de basresponstijd is lager (dit is wat veel mensen vergeten maar erg belangrijke spec is), maar vereist weer een grotere woofer om zo laag te gaan.

In elk geval kan je met een roll off van een dB of 6~10 nog best goed horen wat eronder gebeurt.

Doe anders een sinustest, ben je er in 30 seconden achter hoever ie gaat.
apNia schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:59:
[...]
Volgens mij zit er weinig magie in het subbass vak.
Dude, u no like dnb? daar gebeurt juist alle magie!

[ Voor 7% gewijzigd door vlaaing peerd op 14-01-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:28:
[...]

Deze man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
:/ deze man wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff. wat een gedoe is het ook om alles te verplaatsen en om te gooien }:|

Binnenkort laat ik wel wat zien. Het moet eerst een Kaos worden voordat het beter gaat zijn toch? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
kaos- schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:20:
[...]

Vraagje he, snoep jij wel es van chemische middeltjes? :P

Zonder gein, het steekt qua balans wel oke in elkaar. Soms iets teveel sub voor m'n gevoel en de compressie mag hier en daar wel wat minder. De bende wordt nog wel eens regelmatig aan de kant gedrukt namelijk.
Je gelooft het niet maar ik heb nog nooit iets anders gebruikt dan alcohol en vroeger wel eens een jointje. Verder bedankt voor je feedback kaos! Dat waardeer ik ten zeerste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
vlaaing peerd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:28:
Dat hoeft niet zo te zijn. Feitelijk zegt het dat de speakers 3dB variatie in vlakheid hebben van 45Hz tot 19Khz. Wat in je spec aflezen niet ziet is de frequency roll-off, hoever die naar beneden gaat als ie onder de 45hz gaat, wat je wel kan afleiden is dat ie op 6hz lager mogelijk al 10dB verschil heeft.

Closed cabinets hebben minder roll of dan speakers met een pijp + de basresponstijd is lager (dit is wat veel mensen vergeten maar erg belangrijke spec is), maar vereist weer een grotere woofer om zo laag te gaan.

In elk geval kan je met een roll off van een dB of 6~10 nog best goed horen wat eronder gebeurt.

[...]
Hmmm, juist die roll-off (of een afbeelding van het frequentie verloop) kan ik nergens vinden op internet. De enige info die ik kan vinden is:

Valt er iets te zeggen op basis van onderstaande gegevens?
Actief systeem met in totaal 220 Watt RMS vermogen, verdeeld over 5 eindtrappen.
Syrincs Large Signal Technology©
Kompleet magnetisch afgeschermde topjes voor AV- of PC-Toepassingen
Actieve Cross-over voor optimale aanpassing van de gebruikte speakers
Symmetrische XLR-Ingangen met ingangsregelaar EN aparte regelaar voor de klankbalans tussen topjes en sub
Hoge geluidsdruk: 111 dB SPL peak @ 1m
D'Appolito configuratie van de topjes
Schakelbare EQ voor vrijstaand- of tafelplaatsing
Schakelbare Delay voor het optimaal gelijklopen van de fase tussen de Subwoofer en Topjes: 0 m of 0,6 m
1" Neodymium Dome tweeter met “Acoustic Waveguide” voor een hoge dynamiek
Hogetonen speaker wordt door Peak en RMS Limiter beveiligd
De Topjes bevatten geen Transformatoren of spoelen
Het één-kabel-Systeem voorziet de Topjes van signaal en voedings-spanningen
De bandpass subkast heeft een krachtige 8"-Woofer voor een droge dynamische basweergave

Technische Daten:

Frequenzbereich (-10 dB): 39 Hz - 24 kHz
Frequenzbereich (-3 dB): 45 Hz - 19 kHz
Maximalpegel: 111 dB SPL @ 1m
Eingangsempfindlichkeit: 0,25 V .....4 V eff.
Eingangnsimpedanz: 15 kOhm asymm. 30 kOhm symm.

Verstärkerleistung: 68 Watt rms Sub, 2 x 38 Watt rms pro Sat

Fremdspannungsabstand: >96 dB(A)

Abmessungen (HxBxT): 427 x 287 x 323 Sub, 334 x 126 x 184 Satellit

Gewicht: 15,5 Kg Sub, 3,5 kg pro Satellit
Wat is de juiste wijze om een sinustest te doen? Is er een specifieke standaardmethode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

maar euh,,,, gaan er nou wel of niet menschen naar de dance fair. Misschien is een echte GoT dan wel leuk. Eens kijken wat voor personen er achter de meest heerschende banger producerend stukje interwebs forum namen staan :)

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
chieldtm schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:46:
maar euh,,,, gaan er nou wel of niet menschen naar de dance fair. Misschien is een echte GoT dan wel leuk. Eens kijken wat voor personen er achter de meest heerschende banger producerend stukje interwebs forum namen staan :)
Ik heb zojuist de aanvraag voor perstoegang verzonden.
Bij de eerste editie (2012) ben ik ook geweest. Destijds gewoon als bezoeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dacide schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:48:

Hmmm, juist die roll-off (of een afbeelding van het frequentie verloop) kan ik nergens vinden op internet. De enige info die ik kan vinden is:

Valt er iets te zeggen op basis van onderstaande gegevens?
Nee, helaas niet. Wat je wilt hebben is een grafiek. Fabrikanten zullen de roll off ook vaak bewust niet publiceren als die ook niet om over naar huis te schrijven is.
[...]

Wat is de juiste wijze om een sinustest te doen? Is er een specifieke standaardmethode?
je kan met een synth (dan alleen 1 oscillator aan) een sinus sweep maken. Begin dan op 16Hz (C0) of 20Hz en zet een stijgende LFO op de pitch. Je hoeft niet helemaal omhoog tot 20Khz (pas ook op voor piepterreur!), tot 200~300 is genoeg om je bas te beoordelen.

Er zijn ook online tests, bv:
http://www.audiocheck.net/testtones_sinesweep20-200.php

Het beste is een test met een richtmicrofoon en analyse zoals speakerbouwers gebruiken, maar op deze manier krijg je al wel een redelijk goed beeld met wat er aan de hand is.

Lees anders onze monitortopic door, die heb ik aangemaakt als richtlijn voor budget monitorkeuze en dingen waar je op moet letten. Staan ook veel grafiekjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Dank je Peerd. Ik heb iets te doen aankomend weekend :)

Die grafiek kan ik idd nergens vinden. Alles afgezocht. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Raar genoeg kan ik ook geen enkele graph van mijn redelijk populaire KRK RP5 G2's vinden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chieldtm schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:46:
Maat van me heeft er een stand en daar zal ik waarschijnlijk ook wel veel rondhangen. Zal hem eens vragen voor details zodat we misschien iets af kunnen spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:11:
[...]

Maat van me heeft er een stand en daar zal ik waarschijnlijk ook wel veel rondhangen. Zal hem eens vragen voor details zodat we misschien iets af kunnen spreken.
Leuk leuk!!! heb nog geen kaartje, maar was vanplan om op zaterdag te gaan.. hoor graag van je wouter!

@Apnia, het is voor jouw toch ookk niet zo gek ver weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
* kaos001 woont niet in de buurt helaas :-(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

kaos- schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:26:
* Manny_Moare woont niet in de buurt helaas :-(
en bij kaos hebben ze geen trein of zo? en als het uit de buurt van den bosch is mag je met mij meerijden,, in auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roland komt met een nieuwe 808 emulatie
http://www.gearjunkies.com/news_info.php?news_id=8982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Holy shit. De 808 vormt nu de basis van zo fucking veel genres. Meer dan ooit tevoren denk ik. Smart Roland. Smart.

chiel > is voor mij kippeneindje, maar heb me niet ingelezen in wat het exact inhoudt.. als ik met een subphatty kan spelen ben ik tempted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
chieldtm schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:16:
[...]

en bij kaos hebben ze geen trein of zo? en als het uit de buurt van den bosch is mag je met mij meerijden,, in auto..
Oh jawel en ik heb zelf ook een auto, maar het zou handiger zijn als ik wat dichterbij zou wonen :P

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Ik hoop dat dat geen emulatie is per se, maar gewoon een volledig analoge bak :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Het is een evolutie op de 808 als ik het goed begrijp. Analoog of niet zou mij echt niet boeien.

Kan iemand mij (en dit is een serieuze vraag) de charme van analoog uitleggen bij drumsynths? Bij synths snap ik het. Het is dat organische/inconsistente wat het z'n charme geeft. Maar bij drums wil je dit toch vaak wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:22
Zie liever dat ze met een 389 komen (303,808,909) :*)

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:27:
Het is een evolutie op de 808 als ik het goed begrijp. Analoog of niet zou mij echt niet boeien.

Kan iemand mij (en dit is een serieuze vraag) de charme van analoog uitleggen bij drumsynths? Bij synths snap ik het. Het is dat organische/inconsistente wat het z'n charme geeft. Maar bij drums wil je dit toch vaak wel?
Denk meer het feit dat je aan knopjes kan zitten en lekker kan pielen. Want qua klank zou het idd niet zoveel uit moeten maken.
audiojunk schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:30:
Zie liever dat ze met een 389 komen (303,808,909) :*)
Ik wacht nog steeds op de TR-585 Dennis edition. :7

[ Voor 16% gewijzigd door kaos001 op 15-01-2014 15:42 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

oke, ik zal wel iets fout doen denk ik.. ik heb de ..euhh demo versie van U-he Diva draaien.. de x64 versie, in mijn x64 cubeest... maak 1 patch.. met geen enkele ander vst of insert effect. beetje draaien aan knopjes en zo, ...BAM!!!! Cracklink and krackling ende andere irritante geluidjes. Vind ik erg vreemd. wan ik kan met easy 15x massive x64 draaien.. is dat diva zo'n cpu hog? of hebben jullie misschien zoiets van "chiel, da doe de verkeerd jonguh"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Bij 'demo'-versies kan het sowieso allemaal wat onvoorspelbaar worden. Probeer eens de daadwerkelijke demoversie? Daarnaast is Diva sowieso vrij zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
chieldtm schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:04:
oke, ik zal wel iets fout doen denk ik.. ik heb de ..euhh demo versie van U-he Diva draaien.. de x64 versie, in mijn x64 cubeest... maak 1 patch.. met geen enkele ander vst of insert effect. beetje draaien aan knopjes en zo, ...BAM!!!! Cracklink and krackling ende andere irritante geluidjes. Vind ik erg vreemd. wan ik kan met easy 15x massive x64 draaien.. is dat diva zo'n cpu hog? of hebben jullie misschien zoiets van "chiel, da doe de verkeerd jonguh"
Diva is sowieso een van de zwaardere synth plugins op dit moment (zeker i.c.m. hoogste quality - divine of pristine of zoiets). Vergeet ook zeker niet om multi-cpu aan te vinken.

Overigens meen ik te herinneren (weet niet zeker) dat de demo versie geen meerdere cores ondersteund. Weet dit niet zeker.

Ik heb zelf een gloednieuw Z87-Pro moederbord, met 16GB ram en een i7 4770k (3.4ghz) en geloof maar dat ook mijn pc gaat flippen als ik te zwaar met diva in de weer ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Heb het eerder vermeld maar Diva een gare vst. Als zelfs een dikke i7 over z'n nek gaat heb je gewoon een beroerd product afgeleverd.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Lekker Native Instruments Monark nemen bwois!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het al vaker gezegd maar Diva voor mij klinkt gewoon kut. En dat het zoveel CPU vreet geeft aan dat er een techneut dat ding heeft gebouwd ipv een muzikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
[Soundcloud: http://soundcloud.com/sjoewe/tr707]

Weer eens een doodletje opgenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Beetje (te)veel reverb op de bas, Sjoewe. En op andere dingen ook. 't is mooier als het wat droger is denk ik. Wel leuke melodietjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
2nd mr 2mb

lekkere 303 tune, maar erg veel verb op de bas en kick. Mag wel wat timbalander.

edit: oja diva -> crap

[ Voor 12% gewijzigd door vlaaing peerd op 15-01-2014 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sjoewe
Als de sodemieter afmaken die hap. Klinkt gewoon lekker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Helemaal mee eens. Ik wilde eerst zeggen 'twee akkoordjes kan dat niet wat meer?' maar na helemaal uitluisteren valt dat eigenlijk wel mee. Er zit genoeg variatie in de riedeltjes eromheen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

kaos- schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:32:
Heb het eerder vermeld maar Diva een gare vst. Als zelfs een dikke i7 over z'n nek gaat heb je gewoon een beroerd product afgeleverd.
Als ik makkelijk polyfoon op Divine draai op m'n i5 heb je je i7 niet goed geconfigureerd.

Oh ja, Monark snoept hier 20%. Monofoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Sjoewe schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:55:
[audio]

Weer eens een doodletje opgenomen :)
Lekkere track hoor. :9
Fijn sfeertje, genoeg afwisseling, nice.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

ik dank u voor de feedback. ik heb de diva met de staart tussen de benen naar de prullebak gestuurd!

ik ben toch meer van de wat oldstylish klinkende synth's. wat ik een heerlijke vind is (graties) TAL Noisemaker. heerlijk simple to the point juno60 achtige kloon. maar met een heerlijke drive.
en graties is natuurlijk altijd fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
TAL Noisemaker is geen Juno 60 kloon, de TAL U-NO 62 'wel'.
Maar eerlijk gezegd is dat vooral op de manier hoe je 'm programmeert, want ik heb m wel eens naast m'n echte Juno 60 gelegd en dan blijft 'ie niet overeind.

Hate me for it, maar ik vind juist Diva de enige VST die enigszins in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Sjoewe schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:59:
TAL Noisemaker is geen Juno 60 kloon, de TAL U-NO 62 'wel'.
Maar eerlijk gezegd is dat vooral op de manier hoe je 'm programmeert, want ik heb m wel eens naast m'n echte Juno 60 gelegd en dan blijft 'ie niet overeind.

Hate me for it, maar ik vind juist Diva de enige VST die enigszins in de buurt komt.
Hate you not.. ;) Doch zul je heust wel gelijk hebben.. Ik heb ooit wel eens een plaatje van een Juno60 op the interwebs gezien.. maar daar stopt dan ook gelijk mijn ervaring met het apparaat.

Dat gezegd hebbende, vind ik voor mijn muziek stijl de noisemaker een fijne, erg fijne toevoeging...
Vind eigenlijk al dat gratis TAL spul wel vet.. die reverb bijvoorbeeld... vind ik ook een fijne..
Ik hou erg van to the point spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

chieldtm schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:50:
ik dank u voor de feedback. ik heb de diva met de staart tussen de benen naar de prullebak gestuurd!

ik ben toch meer van de wat oldstylish klinkende synth's.
Als je nou "Zebra" zei snapte ik het, maar Diva klinkt echt wel oud. Naja, er is ook nog ACE, vraagt wat minder CPU en raakt het Juno-karakter ook vaak op uncanny manieren.
en graties is natuurlijk altijd fijn!
Dat sowieso, al heb ik bij de meest recente DAW-installatie alles op 64-bits gezet en komt Windows-only 32-bit meuk er niet meer bij mij in.

Helaas is de Juno-60 tegenwoordig ontzettend overpriced (en ja, da's makkelijk om te zeggen als ik er zelf een heb) en gaan de alternatieven ook qua prijs omhoog. Ik zie daar nog ruimte voor DSI als ze eindelijk door hun CEMs heen zijn en eindelijk een ander soort filter gaan bouwen.

Er moet gewoon iemand een Mutable Instruments Ambika in een toetsenbord stoppen met een authentieke BBD-chorus erbij en een paintjob met een hoop roze en cyaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Yoozer schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:35:
[...]
Dat sowieso, al heb ik bij de meest recente DAW-installatie alles op 64-bits gezet en komt Windows-only 32-bit meuk er niet meer bij mij in.
Vanwaar deze beslissing? Heb je echt meer dan 3,5GB nodig als je met muziek aan de slag bent?
Qua CPU is het handig om een powerhouse te hebben, maar het aantal GB's lijkt me toch minder interessant te zijn.

For the record, ik draai een W7 64bit systeem met 16GB aan boord, maar heb al mijn muziekstuff 'gewoon' op 32bit lopen. Mijn ervaringen met 64bit zijn nou niet echt heel erg positief namelijk.

Die 16GB is niet alleen voor muziek, maar dat had je al wel door denk ik :P

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vooral omdat je jezelf zo belemmert met het lagere aanbod aan plugins. Same hier, ook 32bit.

edit: die TAL U-No komt toch dichtbij the real thing, ik love dit soort videos altijd... alhoewel je imo wel soms het verschil hoort van een wat gecontroleerder geluid

[ Voor 55% gewijzigd door apNia op 16-01-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
apNia schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:40:
Vooral omdat je jezelf zo belemmert met het lagere aanbod aan plugins. Same hier, ook 32bit.

edit: die TAL U-No komt toch dichtbij the real thing, ik love dit soort videos altijd... alhoewel je imo wel soms het verschil hoort van een wat gecontroleerder geluid

[video]
Ja maar dat is niet de gratis versie die ze daar testen ;)
Deze is een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
kaos- schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:39:
[...]

Vanwaar deze beslissing? Heb je echt meer dan 3,5GB nodig als je met muziek aan de slag bent?
Qua CPU is het handig om een powerhouse te hebben, maar het aantal GB's lijkt me toch minder interessant te zijn.

For the record, ik draai een W7 64bit systeem met 16GB aan boord, maar heb al mijn muziekstuff 'gewoon' op 32bit lopen. Mijn ervaringen met 64bit zijn nou niet echt heel erg positief namelijk.

Die 16GB is niet alleen voor muziek, maar dat had je al wel door denk ik :P
Alles 64bit hier. Een beetje gesamplede piano pakt 1GB+, als ik dan nog wat VSL instrumenten erbij gooi zit ik érg snel boven de 3.5GB. Ik heb zelf 22GB in m'n laptop zitten, en dat is tot dusver altijd genoeg geweest. Ik heb ondertussen al maanden geen gejBridgde plug gebruikt, dus ik mis't niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

kaos- schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:39:
Ik wil 0 hacks, 0 workarounds. Bij freeware is er bij mij te gauw de neiging om meuk erbij te zetten die ik na 3 keer niet meer gebruik. De meeste W32-freeware is ook na een tijdje niet meer supported.

Belangrijkste: ik heb eigenlijk al alles al.

Ik stik van de plugs, en de productiviteit/output is al triest laag en gaat niet omhoog als ik daar nog wat 32-bits spul bij gooi.

ACE, Diva, Satin, Komplete 9 Ultimate, bijna alles van D16 op de phaser, delay en 606-emu na. Spire, Sylenth, DCAM, alles van ValhallaDSP, Toneboosters ReelBus en Barricade.

K9U is overkill maar ik wilde Razor en de nieuwe Battery graag en met The Giant heeft NI eindelijk een fatsoenlijke piano.

RC24/RC48? Geen idee of die wat bijdragen, ik heb Vintage Verb al.
Al die Softube comps en EQs? Mijn oren en mijn "studio" (lees: rommelhok) zijn crap, ik hoor dat soort subtiele verschillen toch niet.
Al die Solid EQ dingen en zo? Is er zoveel mis met EQ8?

Het enige wat me nog eigenlijk echt interesseert is FabFilter Saturn, ik vind NI's "Driver" helemaal niet zo goed - fluit veel te snel. Decimort en Devastor gaan heel snel over de nek maar op prettigere manieren dan Driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Ik heb het idee dat de meeste dingen nu toch wel in x64 te krijgen zijn.
althans, de dingen die gebruik zijn er allemaal in x64
Wormaap schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:18:
[...]

Alles 64bit hier. Een beetje gesamplede piano pakt 1GB+, als ik dan nog wat VSL instrumenten erbij gooi zit ik érg snel boven de 3.5GB.
ik gebruik ook vrij grote samplepacks. en dan is het echt wel fijn om boven de 4gig uit te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb eindelijk weer eens ff wat tijd gevonden voor mijzelf :D

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bloodyutopia/dominate-wip]

Nu heb ik tenminste een kans om mijn aankomende ep af te krijgen ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

z999 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:34:

[audio]

Klinkt allemaal mooi.. die distorted kick is erg vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

[video]
Supervet, ik heb weer een nieuwe plug-in ontdekt :)
z999 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:34:

[audio]

Ik vind dat er een te grote scheiding zit tussen de klassieke muziek en de terror (oid). Het staat erg los van elkaar, zeker wanneer die drums eruit vallen. Het lijkt nu meer een mashup van twee nummers dan een coherente track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JwJw01
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09 21:09
Bij deze ook wat shameless self promotion.

Ik ben 1 van de vele slaapkamer dj's en heb twee jaar lang een beetje lopen aanklooien met zowel dj-en als muziek productie. Eerst in Reason. Daarna Cubase. Sinds een maand of zes besloten dat ik alles serieuzer wil aanpakken. Heb een nieuwe pc gekocht, (i5 3770, 16gb ram, ssd, etc.), Studio monitors (pioneer S-DJ50X) en een legale Ableton suite. Tot nu toe twee tracks op m'n soundcloud gezet waarvan ik het waard vond om te delen. Ik ben nog steeds een absolute beginner en elke vorm van feedback is daarom welkom. Ik heb me vooral gericht op techno. Omdat ik daar het meeste van hou.

Edit: hoe krijg je je links zo mooi embed?

Edit2: Thnx Z999

[ Voor 5% gewijzigd door JwJw01 op 16-01-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
2mb, klopt, ben er nog mee bezig. Al hoewel, hij is zo goed als af, hoe ik het aangepast heb hoor je wel op de release zelf ;)

Nu de volgende:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bloodyutopia/z999-pseudo-jefe-wip]

Doffe klapperts doen het altijd goed.

JwJw01, voor hoe kort je bezig bent doe je het best goed. Wat foutjes her en der qua volume en het mag ook wat spannender wat mij aangaat maar toch :)

Embed is [ audio ] link (http, niet https) [ / audio ] maar dan aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

JwJw01 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:54:
Bij deze ook wat shameless self promotion.

Ik ben 1 van de vele slaapkamer dj's en heb twee jaar lang een beetje lopen aanklooien met zowel dj-en als muziek productie. Eerst in Reason. Daarna Cubase. Sinds een maand of zes besloten dat ik alles serieuzer wil aanpakken. Heb een nieuwe pc gekocht, (i5 3770, 16gb ram, ssd, etc.), Studio monitors (pioneer S-DJ50X) en een legale Ableton suite. Tot nu toe twee tracks op m'n soundcloud gezet waarvan ik het waard vond om te delen. Ik ben nog steeds een absolute beginner en elke vorm van feedback is daarom welkom. Ik heb me vooral gericht op techno. Omdat ik daar het meeste van hou.

[audio]

[audio]

Edit: hoe krijg je je links zo mooi embed?

Edit2: Thnx Z999
Welkom in ons mooie topic! 1e track: Sampletjes bij 1:00 zijn niet in key met de bass volgens mij. Lekkere groove, ik zou bij 2:15 nog wat meer synths laten spelen, een pad ofzo.

2e track: Het laag is wat dichtgesmeerd, de bas overheerst de kick. Beetje ruimte maken, ducken oid zou veel goed doen. Melodie is simpel maar wel oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JwJw01
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09 21:09
Dankje voor de feedback. Mijn grootste probleem is het creëren van de gedachten die ik heb. Met andere woorden ik weet wat voor geluid ik wil maar krijg het niet op die manier uit mn speakers. De eerste track (persistent) was ik tevreden over maar ik maak liever wat "donkerde/industriële " techno. Dat heb ik een beetje geprobeerd in the jaunt maar dan werd het inderdaad snel muddy.

Maar genoeg te leren en dat is alleen maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
dichtbij the real thing,
ik love dit soort videos altijd
Afbeeldingslocatie: http://www.quickmeme.com/img/e1/e154f19e9c8a0bddd54e3d6ea156532f1a20c029a1e33443a6eb66c4979c2792.jpg

Geeft niet hoor, je bent nog steeds super fabulous!
JwJw01 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:36:
Mijn grootste probleem is het creëren van de gedachten die ik heb.
Dat is altijd moeilijk en misschien moet je het als beginner een beetje naast je laten liggen. Kijk in het begin vooral WAT je kan maken en wat je ervoor hebt gebruikt om ertoe te komen.

Gaandeweg zul je een arsenaal aan kennis, muzikaliteit en truukjes opdoen waarvan je weet wat voor effect het zal opleveren. Dan pas kan je echt iets in gedachten hebben en dat 1 op 1 omzetten in wat voor melodie/harmonie je wilt gebruiken, welke synths goed zijn om dat geluid te krijgen, wat voor effecten nodig zijn, hoe de mix verdeelt moet worden, etc.

Zie het alsof je nog nooit Italiaans hebt gekookt, als jij niet weet wat knoflook en oregano is, kan je bijelkaar gooien wat je wilt, maar je zult nooit die pasta goed krijgen.

Wees dus niet te gefrustreerd als het niet altijd precies word zoals je in gedachten hebt en probeer desondanks toch die track af te maken, je leert zo alleen maar beter met je "ingredienten" omgaan.
Maar genoeg te leren en dat is alleen maar goed.
inderdaad en het is ook leuk. Ik waarschuw je wel dat "weten" alle magie uit muziek haalt. Maargoed, die stap heb je al genomen ;)

[ Voor 67% gewijzigd door vlaaing peerd op 16-01-2014 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:39:
[afbeelding]

Geeft niet hoor, je bent nog steeds super fabulous!
peerd je hebt wel een known history in het doorspitten van mijn replies...

ik ben bang...

[ Voor 6% gewijzigd door apNia op 16-01-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
inderdaad, als ik jou was zou ik zeker bang zijn.

Afbeeldingslocatie: http://images.sussexpublishers.netdna-cdn.com/article-inline-half/blogs/52873/2011/02/55858-47235.jpg

Ik ben de messias die de duivelse rewirefobie- en verengelsing in deze wereld zal tegengaan, waarvan jij de belichaming bent. Doe je vannacht je deur wel op slot?
Je maakt het er zo ook niet beter op...

[ Voor 21% gewijzigd door vlaaing peerd op 16-01-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:57:
Je maakt het er zo ook niet beter op...
Je zou bijna denken dat ik 't on purpose deed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Leuk nieuwtje, ik had wat muziek van mezelf opgestuurd naar 3FM, kreeg binnen een kwartier een mailtje terug of ik daar een drum and bass setje wilde draaien in de nacht.

:o

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

kaos- schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:32:
Leuk nieuwtje, ik had wat muziek van mezelf opgestuurd naar 3FM, kreeg binnen een kwartier een mailtje terug of ik daar een drum and bass setje wilde draaien in de nacht.

Applaus!!!! _/-\o_ _/-\o_ Well done sir!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online

Vet! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
of ik daar een drum and bass setje wilde draaien in de nacht.
Awesome! Wanneer gaat dat de lucht in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wist ik al lang! :F

Nee blij voor je kaoske, blij voor je O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ze zenden s'nachts ook uit?
(geintje)

Zet hem op kanjer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Krijg nog bericht om een datum te prikken, maar ik ga er vanuit dat het ergens in het weekend zal zijn.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kieeuuuwwl!

Laat maar weten wanneer je draait, gaan we dat's ff flink rondspammen en luisteraars genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Roland's nieuwe 808 clone wordt virtueel analoog http://createdigitalmusic...virtual-analog-808-synth/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM

Cool! Grats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierdoor gaat Roland zoveel haat over zich heen krijgen dat ze spijt hebben er ooit aan begonnen te zijn. (En terecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Argumenten voor analoog zijn volgens artikel de volgende
The big question if it’s modeled digitally: will it breathe like a real TR-808?
1. You see, the capacitors for the VCAs don’t always fully discharge before the instrument is next triggered which creates a kind of pumping effect. Also, the original clap circuit was poorly designed and you usually can’t hear the clap reverb on the first couple hits. Will they mimic this?
2. Some of the oscillators are free-running, meaning that the beginning of the waveform can differ each time the hats, cymbals and cowbell are triggered. Also, the kick drum uses a bridged T-resonator circuit – a fundamentally unstable analog arrangement where the trigger pings/excites the circuit which bursts into resonance then slowly fades. It’s a beautiful, natural & organic-sounding sound. Will this be emulated?
3. There are also many audible variations between drum hits due to the trigger circuits. Not only that, seeing as most of the original components have 5-20% tolerances, temperature changes create variations in the sound.
Lijkt me dat dat wel toevoegt aan een 808 successor (sorry peerd). Jammer dat ze dat niet doen. Als je die karakteristieken weghaalt is het gewoon een 808 VST met knoppen medunkt.

Vraag is ook wel of je juist zit te wachten op zulke instabiele factoren eigenlijk. De remake hopped duidelijk mee op de trap-wave en andere 808 genres die opduiken, en meestal volstaat daar een 808 samplepack. Maar omdat 808 gewoon weer een hip ding aan het worden is springt Roland hier (heel slim) op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Namm is nog een paar nachies slapen, dan zullen ze er vast wel mee uit de kast komen.
Dat de (echte) 808 nu tegen de 2000 euries aantikten wist ik niet eens.
Nja, op deze manier wordt dat alleen nog maar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
niks om af te doen aan de TR808 of de sounds die eruit komen, maar de hits kan je ook op elke andere synth maken met een single osc. En al die "onregelmatigheden" kan je ook met een beetje creativteit zelf emuleren.

Ik vind het allemaal een beetje overdreven, jazeker, de 808 heeft z'n sporen verdiend, maar je moet je ook bedenken dat het eigenlijk een behoorlijk basic bakje hardware is met niet zo heel veel bijzonders erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de kick of dooooooooom na dan he. ;)
(Tis een vrij basic bakje idd en deel van de charme is gewoon vanwege technische mankementen.)
Met een beetje sample kit en wat tactische mix moves houdt de meeste mensen toch wel voor de gek ( zo niet allemaal).

Woop! Woop!
http://www.gearjunkies.com/news_info.php?news_id=8996

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 16:50 . Reden: I can haz cheezburger? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Voor als je je verveelt (en hem nog niet kent): http://www.synthmania.com/Famous%20Sounds.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
The DX7's screeching overtones (generated by digital frequency modulation) punched through a lot of mixes. Way too many.
en
FM sound recently had a resurgence on computer soundcards, but we may be free of it any decade now.
Wat een FM bashing. Ik zit wel eens te pielen met FM maar daar kun je mooie klanken mee maken. Als je moduleert met een lfo of een envelope. Autechre is er ook niet vies van. Misschien dat die uitgekauwde DX7 klanken van vroegah een beetje kazerig zijn omdat iedereen dezelfde klanken gebruikte. Maar om nou FM af te serveren?

Oja, heeft iemand een tip voor een vinger drum controller? Heb nu de Akai MPD 26 op het oog maar er wordt ook over geklaagd dat je er zo hard op moet tikken en precies in het midden. Ik wil graag mijn vingers behoeden voor RSI.

[ Voor 12% gewijzigd door mekkieboek op 18-01-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik vind FM (in mijn geval Ableton operator) best complex om mee te werken, maar er vallen zeker mooie sounds uit te halen.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vrinden, ik heb een nieuwe, tamelijk sub heavy, track afgerond. Zou hierop heel graag jullie feedback willen (zowel positief als negatief) omdat ik atm er alweer te veel met m'n neus op zit om het vanaf een afstand te kunnen beoordelen:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/tonerfilt/grater/s-csREn]

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 18-01-2014 20:22 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.