Oneven nummers zijn gewoon lekker idd. Maar een nieuwe ION met 6 of 9 osc GIMMEH
Wel ... 91 kilo aan apparatuur (computer, monitor, controllers, etc) mee het vliegtuig op naar Canada.
T'was een gedoe maar we hebben alles keurig flink gebubble rapt en dan nog stevig karton erover en het is allemaal in goede staat hier in Red Deer. (moest er wel allemaal in Seatle twee keer mee door de douane voor het op de vlucht naar Calgary was)
Kan ik na 16 maanden eindelijk weer aan muziek gaan werken! (Maar wel veel componeert op piano's deze zomer, en ook funky dunky gemaakt over teamviewer op de PC in Belgie.)
Nu nog een kleine kamer in de kelder fatsoenlijk krijgen met geluidsisolatie zonder alle akoestiek volledig te dempen en ik kan weer lekker aan de slag in een nieuwe een-mans studio. (twee man mag ook, of zwarte vrouwen met een soulstem)
T'was een gedoe maar we hebben alles keurig flink gebubble rapt en dan nog stevig karton erover en het is allemaal in goede staat hier in Red Deer. (moest er wel allemaal in Seatle twee keer mee door de douane voor het op de vlucht naar Calgary was)
Kan ik na 16 maanden eindelijk weer aan muziek gaan werken! (Maar wel veel componeert op piano's deze zomer, en ook funky dunky gemaakt over teamviewer op de PC in Belgie.)
Nu nog een kleine kamer in de kelder fatsoenlijk krijgen met geluidsisolatie zonder alle akoestiek volledig te dempen en ik kan weer lekker aan de slag in een nieuwe een-mans studio. (twee man mag ook, of zwarte vrouwen met een soulstem)
[ Voor 36% gewijzigd door Kain_niaK op 03-01-2014 17:17 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Zoals apnia al zegt, een Reese heeft meer detune. Reeses werden oorspronkelijk met Alpha Junos gemaakt en vervolgens in een sampler gemikt, en op de AJ werd PWM en chorus aangezet zodat 't lekker ging rommelen.vlaaing peerd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:55:
Ik noem dat een reese trouwens.
Een Minimoog heeft geen resolutie. Een Voyager OS ook niet.volgens mij gaat die resolutie van de detune nooit verder dan 100 cents of 128 trappen en lijkt me toch dicht genoeg. Ik ken de Mini niet, maar lijkt me toch dat ze ook deze resolutie hanteren.
Een Voyager (regulier) wel. Da's het verschil tussen een 100% analoge synth en eentje die digitaal aangestuurd wordt. Als je op een synth geheugen wil hebben moet je bij elk punt VCAs en D/As gaan inbouwen zodat je de digitale geheugenpositie kunt vertalen naar een stuurspanning.
Eh, wat? Ik heb een patchbay en ik heb m'n controller direct via m'n geluidskaart aangesloten.Werken jullie met echte midi of midi over USB? Als je echte MIDI gebruikt, zet het dan in een patchbay die alles synct. Zo te horen hebben jullie toch meer syncissues dan synthissues.
Patchbays zijn trouwens nog steeds redelijk waardeloos, MIDI en computers is schijnbaar heel moeilijk en MOTU is nog de enige echte overgebleven speler.
Vroeger hadden emagic, Steinberg en MOTU allemaal aparte "verbeterde timing" protocollen ontwikkeld - blijft de USB bus maar volstoppen met data zodat er geen pauze optreedt en je een soort klok krijgt waar je wel van op aan kunt.
Voor echt strakke MIDI moet je Expert Sleepers, Innerclock Sync Gen of Alyseum spul hebben, of een Sequentix Cirklon. Allemaal van die dure beperkte apparatuur waardoor je alsnog aan 't daisy chainen slaat

[ Voor 6% gewijzigd door Yoozer op 03-01-2014 08:35 ]
teveel zooi, te weinig tijd
Zo deze track afgemaak, vind hem zelf erg leip het heeft iets apparts ofzo ;p (trap muziek)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/patty-fuckthegenres]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/patty-fuckthegenres]
trap muziek? Is dat muziek waar je van de trap afvalt, tijdens de drop?
Je kan horen dat je er tijd voor hebt uitgetrokken en wel op de goeie weg bent, maar als geheel klinkt het niet echt tof. Terugkerende elementen van trap zijn nagenoeg altijd 808ish kick, 808ish snare, doorlopende of licht decayende sine/sub op de kick en een hoogfrequente melodielijn (synth of percussie). Qua melodielijn sla je (imo) de plank vooral mis, daar moet je echt proberen goed te luisteren naar de pro's. Trap is een vrij minimaal genre, en wordt enkel gedragen door die paar elementen. De melodielijn snijdt daar vaak als een mes. Ik denk dat het al scheelt als je de melodielijn een octaaf omhoog schuift, maar daarna zal je toch nog wel wat meer op het scherpe willen focussen. Alle andere elementen (percussie/sub) hebben vooral te lijden onder de mix. Volgens mij zijn ze wel goed, maar de snare is vrij zacht, etc. Beste wat je hiervoor kan doen is referentietracks er bij pakken en proberen het volume van de individuele elementen te evenaren. Hoop dat je hier wat aan hebt.gangstahh schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:02:
Zo deze track afgemaak, vind hem zelf erg leip het heeft iets apparts ofzo ;p (trap muziek)
[audio]
Thanks voor je feedback! hier heb ik wat aan! Ik heb tijden zitten kloten met het mixen , dat heeft echt heel veel tijd gekost, het was eerst nog gekker. Wat je over de melodieën bedoelt snap ik, vandaar dat ik dit ook hel leip vind. Het is ook niet echt trap ofzo, het is een vaag iets. Iets dat je wel een beetje in het 'trap' hokje zou kunnen plaatsen!apNia schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:21:
[...]
Je kan horen dat je er tijd voor hebt uitgetrokken en wel op de goeie weg bent, maar als geheel klinkt het niet echt tof. Terugkerende elementen van trap zijn nagenoeg altijd 808ish kick, 808ish snare, doorlopende of licht decayende sine/sub op de kick en een hoogfrequente melodielijn (synth of percussie). Qua melodielijn sla je (imo) de plank vooral mis, daar moet je echt proberen goed te luisteren naar de pro's. Trap is een vrij minimaal genre, en wordt enkel gedragen door die paar elementen. De melodielijn snijdt daar vaak als een mes. Ik denk dat het al scheelt als je de melodielijn een octaaf omhoog schuift, maar daarna zal je toch nog wel wat meer op het scherpe willen focussen. Alle andere elementen (percussie/sub) hebben vooral te lijden onder de mix. Volgens mij zijn ze wel goed, maar de snare is vrij zacht, etc. Beste wat je hiervoor kan doen is referentietracks er bij pakken en proberen het volume van de individuele elementen te evenaren. Hoop dat je hier wat aan hebt.
referentietracks

Igg, zijn de volumes van de mix en de vst's en aan/uit.
Nogmaals dank voor je feedback! zal hier zeker rekening mee houden met mn volgende tracks. waar van ik nu bezig ben met één , dat is al helemaal leipe shit ;p
voor de gedesinteresseerde, hier een linkje : https://www.dropbox.com/s/1jedriyce180xn9/MEEVERDER%20TRAPPPT_12.mp3
@gangtahh
Ik ben het wel met apNia eens. De melodielijnen kloppen voor geen meter, maar raar genoeg past het wel in dit obscure muziekstuk. Het is heel apart en raar en stiekem hoor je toch dat je bepaalde principes wel onder de knie hebt. Ik weet zeker dat hier een markt voor is, no joke.
Ik hou meer van "het verwachte" en dat shit echt stampt, maar ik kan dit eigenlijk best waarderen.
Ik ben het wel met apNia eens. De melodielijnen kloppen voor geen meter, maar raar genoeg past het wel in dit obscure muziekstuk. Het is heel apart en raar en stiekem hoor je toch dat je bepaalde principes wel onder de knie hebt. Ik weet zeker dat hier een markt voor is, no joke.
Ik hou meer van "het verwachte" en dat shit echt stampt, maar ik kan dit eigenlijk best waarderen.
Bedankt Kaos! Ik snap jullie punt zeker met die melodieën, het is ook kneiter leip ;p Blij om dit te horen, vooral omdat ik nog maar 6 maand bezig ben met muziek. Gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak ;Dkaos- schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:18:
@gangtahh
Het gaat ook om de insteek he. Ik hou ervan als muziek een bepaalde basisnoot heeft en dat alles qua harmonie bij elkaar past en stiekem toch ook beukt. Niet iedereen heeft dit als uitgangspunt en dat maakt het soms ook gewoon tof om spul te checken wat niet helemaal in je straatje valt.gangstahh schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:24:
[...]
Bedankt Kaos! Ik snap jullie punt zeker met die melodieën, het is ook kneiter leip ;p Blij om dit te horen, vooral omdat ik nog maar 6 maand bezig ben met muziek. Gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak ;D
Een half jaar bezig en dat zoiets als dit weten te maken, pet af. Dat zie ik serieus niet veel mensen doen.
Je wilt écht de shit niet horen wat ik 8 jaar geleden maakte
tip : als je wilt dat alles mooi samenkomt zou ik mezelf even inlezen in akkoorden en toonladdders, het kost even tijd, maar het werkt zoveel fijner als die ellende snapt.
[ Voor 9% gewijzigd door kaos001 op 03-01-2014 18:27 ]
Ja precies ik snap je punt, ik heb ook wel dingen inelkaar gebeukt wat gewoon wel past en niet zo random is als dit. Het is maar net in wat voor mood ik ben wat ik maak, heb ook ontiegelijk veel meuk op mn pc staan. Haha bedankt, ach ik steek er ook redelijk veel tijd in. 'oefening baart kunst' zeggen ze wel eens.kaos- schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:26:
[...]
Het gaat ook om de insteek he. Ik hou ervan als muziek een bepaalde basisnoot heeft en dat alles qua harmonie bij elkaar past en stiekem toch ook beukt. Niet iedereen heeft dit als uitgangspunt en dat maakt het soms ook gewoon tof om spul te checken wat niet helemaal in je straatje valt.
Een half jaar bezig en dat zoiets als dit weten te maken, pet af. Dat zie ik serieus niet veel mensen doen.
Je wilt écht de shit niet horen wat ik 8 jaar geleden maakte
tip : als je wilt dat alles mooi samenkomt zou ik mezelf even inlezen in akkoorden en toonladdders, het kost even tijd, maar het werkt zoveel fijner als die ellende snapt.
Bedankt voor de tip, lijkt mee een goed idee, aangezien ik vaak gewoon wat aan kloot. Alles op gehoor
Verwijderd
Niet mijn blokje kaas maar altijd leuk als de mensen er plezier in hebben want daar gaat het om. (En de ho's en de blow natuulk)
Is er toevallig een synthkenner die weet wat voor synthesizer je hier hoort (meteen vanaf het begin)?
YouTube: Caustic Window - On The Romance Tip (Unofficial Video)
Erg relaxed nummer overigens.
[ Voor 6% gewijzigd door JDTeunis op 03-01-2014 23:28 ]
Geen flauw idee, het klinkt vrij basic. Zou het een Juno kunnen zijn? Een beetje nassaal. Ik zou beginnen bij een vrij dunne pulse, en daar misschien hoog (om het scherpe kwijt te raken) en laag af EQen. Een hele brede bandpass dus eigenlijk. En dat in een akkoord spelen. Maar dat is puur giswerk want ik lig nu in bed.
Oh en vergeet niet de geLFO'de (sine/triangle) pitch voor de BASF-bandjes huil
Maar goed, een Aphex Twin track uit 1992/1993 is het, weet niet wat ie destijds had.
Het klinkt, volgens mij, trouwens wel alsof er een soort ping/pong loop in zit en dus alsof het uit een sampler komt.
Maar goed, een Aphex Twin track uit 1992/1993 is het, weet niet wat ie destijds had.
Het klinkt, volgens mij, trouwens wel alsof er een soort ping/pong loop in zit en dus alsof het uit een sampler komt.
[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 04-01-2014 01:14 ]
Verwijderd
Idd, AT gebruikte van alles en nog wat en toen waren de Akai samplers helemaal hot. En als je meer geld had de EMU.
Maar de synth klinkt als een basic analoge bak. De filters zijn iig analoog.
Maar de synth klinkt als een basic analoge bak. De filters zijn iig analoog.
of de YamahaVerwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 03:38:
En als je meer geld had de EMU.
Die goeie slechte ouwe tijd....

Echt dat hok van jou peerd. Alsof er op het nieuws foto's voorbij komen van een Dutroux/Fritzl kelder vol met misbruikte synthesizers.
Ik heb denk ik iets gemist maar waar gaat dit over?Kain_niaK schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 03:06:
Wel ... 91 kilo aan apparatuur (computer, monitor, controllers, etc) mee het vliegtuig op naar Canada.
Klinkt lekker dit.en ook funky dunky gemaakt over teamviewer op de PC in Belgie.)
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Sja, ik moet toegeven dat het er heel lang verwaarloost bij hebben gelegen, maar je moet je ook voorstellen dat deze bakken sinds '97~'98 al elke gig met ons meegingen, barf, tieten,groupies en bier erover gehad hebben, jarenlang serieus dienst hebben gedaan, honderden tunes mee gebakken zijn en allemaal nog compleet functioneel zijn. Zelfs de Mackie (apNia schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:34:
Echt dat hok van jou peerd. Alsof er op het nieuws foto's voorbij komen van een Dutroux/Fritzl kelder vol met misbruikte synthesizers.

Ik zou eerder zeggen dat deze beestjes gewoon echt hebben geleefd.
dit klinkt mij enorm in de oren als een Mellotron met een adsr filter. Mischien zelfs gewoon een electronisch orgel. Meneer James was ook niet wars van allerlei ouderwetse meuk, speelgoedcasio's e.d. het zou dus wel vanalles kunnen zijn.JDTeunis schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:24:
Is er toevallig een synthkenner die weet wat voor synthesizer je hier hoort (meteen vanaf het begin)?
Een Dutroux kelder met bejaarden danvlaaing peerd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:47:
[...]
Sja, ik moet toegeven dat het er heel lang verwaarloost bij hebben gelegen, maar je moet je ook voorstellen dat deze bakken sinds '97~'98 al elke gig met ons meegingen, barf, tieten,groupies en bier erover gehad hebben, jarenlang serieus dienst hebben gedaan, honderden tunes mee gebakken zijn en allemaal nog compleet functioneel zijn. Zelfs de Mackie () was na een goede stofuigbeurt zo clean en pristine als ie ooit was.
Ik zou eerder zeggen dat deze beestjes gewoon echt hebben geleefd.
mekkieboek schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 21:12:
[...]
Ik heb denk ik iets gemist maar waar gaat dit over?
[...]
Klinkt lekker dit.
Thx guys, ja funky dunky zit lekker in elkaar. En toen kreeg ik opeens een random mp3tje van een vrouw die erop gezongen had. Heerlijk.
Waar het over gaat? Ik heb 16 maanden niet echt aan muziek kunnen werken omdat ik in september 2012 geïmmigreerd ben naar Canada. En mijn studio kreeg ik niet zo een twee drie verhuisd. Maar nu ben ik drie weken mijn familie en vrienden in Belgie en Nederland gaan bezoeken en heb ik 90kg apparatuur mee terug op het vliegtuig genomen. (voor 300 euro extra). Dus hopelijk kan ik dit jaar weer wat verdere vooruitgang in mijn muziek maken. Funky dunky is een van de weinige stukjes die ik afgelopen jaar heb gemaakt. Door vanuit Canada op mijn computer in Belgie in te loggen via teamviewer en zo remote toch in mijn studio wat te kunnen werken. Nu ja studio. Het meest doe ik gewoon op de computer met software.
Heb jij stiekeme fantasieen om je zipdisk in een stoffig ouwe A3000 gleuf te douwen ofzo?
Verwijderd
Over stoffige gleuven gesproken. Een graties(!) emulatie van de TX16W samplert.
http://soniccharge.com/
http://soniccharge.com/
Ik ben ff Win8.1 64bit aan het proberen maar heb een veel hogere latency dan bij Win7 32bit.
Bij Win7 zit op zo'n 7ms terwijl het met Win8.1 rond de 30ms is.
Ik gebruik gewoon de onboard ALC892 met ASIO4all met Ableton Live 9.1 en Maschine 2.0.
Iemand een verklaring voor deze hogere latency?
Ik gebruik gewoon de onboard ALC892 met ASIO4all met Ableton Live 9.1 en Maschine 2.0.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Heb je hier wat aan audiojunk?
http://www.native-instrum...Tips+for+Audio+Processing
http://www.native-instrum...Tips+for+Audio+Processing
Betreft het hier ook nieuwe hardware op je computer of is het een verse installatie op een bestaand systeem?audiojunk schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:05:
Ik ben ff Win8.1 64bit aan het proberen maar heb een veel hogere latency dan bij Win7 32bit.
https://www.ableton.com/en/articles/optimize-windows/ en als 't iets nieuws is, alle powersaving shit in de BIOS uitgooien. Maakte voor mij een gigantisch verschil bij het draaien van Diva en andere CPU-hungry zwik.
Om even een onduidelijkheid uit de wereld te hebben. Een nieuwer OS betekend meestal ook een trager OS, verwacht dus niet dat je met een OS upgrade het beter zal worden. 't is dat 64bit XP nou niet zo geweldig is anders was ik uberhaupt al niet overgestapt op 7.audiojunk schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:05:
Daargezegd is dit wel erg veel verschil en denk als eerste aan de geluidskaartdriver. Google's op Win8.1 problemen met die kaart. -> let op 8.1 is eigenlijk een r2, dwz dat niet zomaar alle Win8 (dus 8.0) drivers op 8.1 draaien.
Kijk ook ff of je bord een BIOS update nodig heeft voor volledige Win8 ondersteuning.
En denk eens na over een add-on geluidskaart

Bedankt voor de antwoorden.
Het is een verse installatie op een systeem waar ik ook Win7 op gebruikte.
Ik heb net ff DPC Latency Checker laten lopen en zit net boven de 1000 microseconden niet echt best maar ook niet slecht, zelfde geldt voor Latency Monitor.
De latency is nu zelfs 60ms maar het vreemde is dat ik er niks van merk want volgens mij moet je bij 20ms al vertraging horen als je een toets aanslaat.
Een Add-on geluidskaart heb ik voorlopig nog geen zin in en ik heb hier nog een Reloop Terminal Mix 4 staan waarvan ik ook de geluidskaart kan gebruiken maar vind de kwaliteit van de onboard Realtek voldoende.
Het is een verse installatie op een systeem waar ik ook Win7 op gebruikte.
Ik heb net ff DPC Latency Checker laten lopen en zit net boven de 1000 microseconden niet echt best maar ook niet slecht, zelfde geldt voor Latency Monitor.
De latency is nu zelfs 60ms maar het vreemde is dat ik er niks van merk want volgens mij moet je bij 20ms al vertraging horen als je een toets aanslaat.
Een Add-on geluidskaart heb ik voorlopig nog geen zin in en ik heb hier nog een Reloop Terminal Mix 4 staan waarvan ik ook de geluidskaart kan gebruiken maar vind de kwaliteit van de onboard Realtek voldoende.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Laat eens een screenshot zien alsjeblieft?audiojunk schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:10:
Dat is juist iets waar je zin in zou moeten hebben.audiojunk schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:10:
Dedicated ASIO en lage latency is net zoiets als een slanke vrouw met grote tieten, erg lekker.
En ohja, de kwaliteit is ook een heel pak beter dan je onboard kaartje.
Waarschijnlijk lag het aan de laatste beta van ASIO4ALL, ik heb deze verwijdert en versie 2.10 geinstalleerd.
Nu voorlopig gewoon weer 8ms in Win8.1.
Nu voorlopig gewoon weer 8ms in Win8.1.
apNia schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 01:13:
Geen flauw idee, het klinkt vrij basic. Zou het een Juno kunnen zijn? Een beetje nassaal. Ik zou beginnen bij een vrij dunne pulse, en daar misschien hoog (om het scherpe kwijt te raken) en laag af EQen. Een hele brede bandpass dus eigenlijk. En dat in een akkoord spelen. Maar dat is puur giswerk want ik lig nu in bed.
Beetje late reactie, maar thanks beiden!vlaaing peerd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:52:
[...]
dit klinkt mij enorm in de oren als een Mellotron met een adsr filter. Mischien zelfs gewoon een electronisch orgel. Meneer James was ook niet wars van allerlei ouderwetse meuk, speelgoedcasio's e.d. het zou dus wel vanalles kunnen zijn.
edit:
Oh, en wouter veltmaat ook bedankt.
Soit...frikkin 3 dikke duizend pleurie voor m'n software upgrades (niet echt upgrade, moet alle nieuwe versies helemaal kopen). Nooit echt doorgehad dat ik over tijd zoveel bijelkaar had gesprokkeld.
Gatver...dan toch maar naar de lite versies kijken dan.

Verwijderd
Heb weer een plaat een beetje soort van af. Dit is het midden/bijna eind van de track. Ben alleen nogal ontevreden over de basslijn. Ik heb geprobeerd mijn kick omlaag of omhoog te tunen en ook binnen de basslijn zelf de klank te veranderen maar hij wil maar niet lekker gaan klinken heb ik het idee. Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen hieraan?
En daarnaast, wat vinden jullie van de rest
.
https://soundcloud.com/arthursleeuw/asyma/s-5aAVr
En daarnaast, wat vinden jullie van de rest
Wat moet je allemaal kopen dan?vlaaing peerd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:59:
Soit...frikkin 3 dikke duizend pleurie voor m'n software upgrades (niet echt upgrade, moet alle nieuwe versies helemaal kopen). Nooit echt doorgehad dat ik over tijd zoveel bijelkaar had gesprokkeld.
Verwijderd
Strakke mix. Van mij mag die baslijn wel lekker knorren van laagheid.Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:07:
Heb weer een plaat een beetje soort van af. Dit is het midden/bijna eind van de track. Ben alleen nogal ontevreden over de basslijn. Ik heb geprobeerd mijn kick omlaag of omhoog te tunen en ook binnen de basslijn zelf de klank te veranderen maar hij wil maar niet lekker gaan klinken heb ik het idee. Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen hieraan?
En daarnaast, wat vinden jullie van de rest.
Ik zou het volgende doen:Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:07:
En daarnaast, wat vinden jullie van de rest.
- Strakkere bass sound zoeken, deze lijkt wel chorus oid te hebben
- Kick iets langer maken, en afstemmen met de bas. Eerst die twee stuperstrak hebben voor je verder gaat.
- Opbouw is aardig, drums variëren leuk. Ik vind de synthmelodieën wat minder.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Ik zag pas een youtuubje hierover. Met een of andere compressie tool werd de bassline met een dipje gecompressed telkens op het moment van de basskick. Opdat ze elkaar niet in de weg zitten oid. Is dat nou overdreven of doen de got producers hiero dat soort dingen ook wel?2mb schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:08:
- Kick iets langer maken, en afstemmen met de bas.
@ Sub-urb Swing Die lead-out vanaf 3:33 met alleen nog de drumlijn klinkt een beetje vreemd. Ik zou het zelf eerder hebben afgekapt of een ander eindje eraan breien.
[ Voor 16% gewijzigd door mekkieboek op 07-01-2014 21:30 ]
Dat is 'gewoon' sidechain compressie, is een behoorlijk algemeen gebruikte techniek, zeker in de dance.
Verwijderd
Ik ben maar een oudere laptop aan het herinrichten voor audio opnames, die dropouts met W8 zijn echt om te janken, en VST's kan ik niet draaien zonder extreme dropouts (als ik al een VST draai)
At best kan ik met een presonus 2x2 box zonder problemen opnemen, maar 4x4 draait gewoon in de soep. Jongens, ik haalde met mijn Edirol UA-1000 USB2 op mijn stokoude centrinolaptop toch echt GEEN DROPOUTS
WTF
At best kan ik met een presonus 2x2 box zonder problemen opnemen, maar 4x4 draait gewoon in de soep. Jongens, ik haalde met mijn Edirol UA-1000 USB2 op mijn stokoude centrinolaptop toch echt GEEN DROPOUTS
WTF
Verwijderd
Thnx voor de feedback2mb schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:08:
[...]
Ik zou het volgende doen:
- Strakkere bass sound zoeken, deze lijkt wel chorus oid te hebben
- Kick iets langer maken, en afstemmen met de bas. Eerst die twee stuperstrak hebben voor je verder gaat.
- Opbouw is aardig, drums variëren leuk. Ik vind de synthmelodieën wat minder.
Voor de geinteresseerden:
YouTube: Minimal Techno Bass howto in Ableton Live
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2014 00:19 . Reden: Link klopte niet ]
Ik heb ook weer wat gemaakt:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/schets]
Late night big room house. De kick is gemaakt met de KICK plug-in, daarmee kun je ook de lengte aanpassen, heel handig.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/schets]
Late night big room house. De kick is gemaakt met de KICK plug-in, daarmee kun je ook de lengte aanpassen, heel handig.
Lekker hoor. Vooral de opbouw tot 0:25 is fijn, m.n. de dubbele melodie in de laatste 3 maten ervan. Daarna gebeurt er imho te weinig, hij zou nog meer los kunnen gaan. Goeie samples ook.
Vraagje: het thema na de drop duurt 4 maten, maar de eerste keer wordt dat na 3 maten al afgebroken. Is dat bewust
?
Vraagje: het thema na de drop duurt 4 maten, maar de eerste keer wordt dat na 3 maten al afgebroken. Is dat bewust
[ Voor 24% gewijzigd door HenkDePoema op 08-01-2014 01:54 ]
Verwijderd
Klinkt goed.2mb schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 01:31:
Het leuke van die KICK is ook nog eens dat je met automation ook nog allerlei ongein kan uithalen.
BIOS/UEFI power saving shit, allemaal uitzetten. Da's de schuldige, geheid.Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:37:
Ik ben maar een oudere laptop aan het herinrichten voor audio opnames, die dropouts met W8 zijn echt om te janken
Verwijderd
Nope, en nope. Het is dat XP zo lek als een mandje is, anders had ik W8 al eraf gekicked op mijn main laptop. En nee W7 is ook geen alternatief, die crashde mij teveelYoozer schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:12:
[...]
BIOS/UEFI power saving shit, allemaal uitzetten. Da's de schuldige, geheid.
Ach, ook niet erg, een dedicated opname laptop /fwp
Klinkt hartstikke lekker. Gaf mij in elk geval een grote glimlach op m'n gezicht. Ik zou je dit graag zien uitbouwen tot een langer nummer.2mb schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 01:31:
Ik heb ook weer wat gemaakt:
[audio]
[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 08-01-2014 10:35 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Heb ik uiteindelijk gedaan voor mijn thuis-DAW, XP erop, updates draaien tot SP3 en dan de netwerkkabel er permanent uit. Het ook nog steeds het meest efficiente OS voor audio.Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:26:
[...]
Nope, en nope. Het is dat XP zo lek als een mandje is, anders had ik W8 al eraf gekicked op mijn main laptop. En nee W7 is ook geen alternatief, die crashde mij teveel
Ach, ook niet erg, een dedicated opname laptop /fwp
In de studio komen we met hetzelfde project op Win7 nog wel's boven de 4GB ramgebruik maar onder XP blijft ie gek genoeg tevreden met +/- 2,5 GB. Zolang dat zo blijft hoef ik nog geen ander OS.
Wat mij betreft mag er best een soort 64bit DOS uitkomen, emulatie van de geluidshardware is imo onnodige en trage sjit die je niet wilt hebben. Het lijkt er ook op dat het per OS steeds slechter word:

Cubase, Reason, een aantal synths, NI Guitarrig, rhodes, hammond, piano en een degelijke string giga sampler, en een vernieuwing of equivalent van de Waves Platinum bundel. Bam! bijna 3500 pleuro
Ik dacht mezelf even erop te trakteren met mijn kerstbonus, maar dat viel even tegen.
Dus nu even de lichtere versies bekijken en in het geval van Cubase valt er nog mee te leven. zelfs de allerlaagste versie heeft 48 sporen, 16 groups en 24 instrumenttracks en met MIDI doe ik eigenlijk weinig anders als inspelen of controller bedienen. Er lijken vooral de 3rd party licenties uitgehaald te zijn en een paar gemakfeatures.
Wat denken jullie ervan? Ik begrijp vooral de beperking op de workflow nou niet altijd even goed. Zoals bv geen 'Project browser", hoe moet ik anders mijn projecten openen?
Als de lite versie voldoet kan ik mezelf nog ff op een apparaat trakteren waarbij die word meegeleverd. Moet dan alleen zeker weten dat ik niet op de workflow features stukloop.
Voel je niks voor Presonus Studio One 2.5? De Producer versie overweeg ik te kopen, is maar 179 ofzo. Persoonlijk nog nooit zo tevreden met een DAW geweest (alhoewel Reason wel een speciaal plekje in mijn hart heeft)
Ik heb de laatste 2 jaar Reaper, Ableton en Studio One geprobeerd. Alle 3 hebben hun eigen specifieke voordelen, maar ik heb uiteindelijk gewoon voorkeur voor Cubase. Als je bovendien meeneemt dat ik al mijn projecten van de afgelopen jaren nog gewoon kan openen (OMF is ook verre van perfect) dan denk ik dat je mijn keus wel begrijpt.
Dit zit toch allemaal gewoon in Komplete? Gigasamples heb ik vroeger ook nog wel eens omgezet naar Kontakt.een aantal synths, NI Guitarrig, rhodes, hammond, piano en een degelijke string giga sampler
jeps, en dat is al 500 euro met 2 nadelen; de session strings zijn niet mijn ding, standaard polyfoon met verschrikkelijk articulatie en de meeste synths van NI vind ik ook complete bagger.2mb schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:48:
[...]
Dit zit toch allemaal gewoon in Komplete? Gigasamples heb ik vroeger ook nog wel eens omgezet naar Kontakt.
Dus moet daar weer een andere stringlibrary en wat synths bij.
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat alles beter word en niet op hetzelfde blijft hangen als ik al heb.
Voor de rest is dat pakket trouwens z'n geld wel waard hoor, de Amp-emulatie en Rhodes zijn om bij af te likken en verder een mooi pakket met zeer bruikbare tools. Maar het telt allemaal nogal behoorlijk op.
Hoe dat bij Elements is weet ik niet maar bij Artist krijg je er trial versies bij van diverse VST instruments (full ipv de SE versies) maar vooral ook van Cubase full. Die doet het maar 24 uur ofzo dus beter kun je dan eerst even een weekje thuisraken in Elements en dan gefocust op de verschillen de trial-full proberen. Als de verschillen overtuigen kun je upgraden anders hou je het geld in de zak.vlaaing peerd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:35:
Dus nu even de lichtere versies bekijken en in het geval van Cubase valt er nog mee te leven. zelfs de allerlaagste versie heeft 48 sporen, 16 groups en 24 instrumenttracks en met MIDI doe ik eigenlijk weinig anders als inspelen of controller bedienen. Er lijken vooral de 3rd party licenties uitgehaald te zijn en een paar gemakfeatures.
Wat denken jullie ervan?
Vandaag weer een dagje wezen produceren waar onder andere dit is uitgekomen:
https://w.soundcloud.com/...y=false&show_artwork=true
Wederom een TRAP track, maar totaal anders dan mijn voorgaande creaties ;p , ben tevens erg benieuwd wat men er van vind, ook al is het niet ' je blokje kaas '
Ik moet er wel bij zeggen, dat dit nog vrij basic is, er kan nog zoveel op en aan ;p u hoort maar!
https://w.soundcloud.com/...y=false&show_artwork=true
Wederom een TRAP track, maar totaal anders dan mijn voorgaande creaties ;p , ben tevens erg benieuwd wat men er van vind, ook al is het niet ' je blokje kaas '
Ik moet er wel bij zeggen, dat dit nog vrij basic is, er kan nog zoveel op en aan ;p u hoort maar!
Verwijderd
Praktische opstelling.
Kun je lekker sounds bakken voor bij het ontbijt.
En je shizzel zo op de strijkplank staat garant voor gladde mixen.
Ik vind helemaal mooi.
Kun je lekker sounds bakken voor bij het ontbijt.
En je shizzel zo op de strijkplank staat garant voor gladde mixen.
Ik vind helemaal mooi.
mja.... uiteindelijk maar besloten even rustig aan te doen met kopen. Waves platinum uit het jaar 0 moet het nog maar even volhouden en zal voorlopig de rhodes en de piano maar gewoon op de piano zelf spelen. Is niet erg mobiel (groot ding en staat bij m'n mams) maar het moet maar even.
De artist versie van Cubase voldoet voor mij en ga ik denk ik in combinatie kopen met een Yamaha CX mixer;

Ik heb doorgaans wel goeie ervaringen met yamaha's muzikale producten, moet dan nog maar even kijken van het weekend of deze voldoet. Iemand er ervaring mee?
Edit: het gaat dus om de MG166CX USB of de MG166C USB (zonder effecten)
De artist versie van Cubase voldoet voor mij en ga ik denk ik in combinatie kopen met een Yamaha CX mixer;

Ik heb doorgaans wel goeie ervaringen met yamaha's muzikale producten, moet dan nog maar even kijken van het weekend of deze voldoet. Iemand er ervaring mee?
Edit: het gaat dus om de MG166CX USB of de MG166C USB (zonder effecten)
[ Voor 11% gewijzigd door vlaaing peerd op 09-01-2014 09:23 ]
Ik heb de MG166CX USB.
pros:
- zelfs als je computer ontploft of de drivers obsolete worden heb je nog een ontzettend capabele mixer
- weegt werkelijk niks
- ruime features voor 't geld
cons:
- eq en comp zijn hoogstwaarschijnlijk in DSP uitgevoerd, niet echt analoog
- geen eigen ASIO-drivers, waardeloze latency
- alleen stereo ins/stereo outs
- on-board FX zijn niet echt high-grade
- rare voedingsstekker
- lichtgewicht, dus geen lekker hufterproof-knoppen
Die van mij staat niks te doen, in 2010 gekocht. Ik heb de doos nog, erg weinig gebruikt, alleen in de studio.
Bij Bax staat 'ie voor 450. Wil je die van mij voor minder, en zoja, wat had je in gedachten?
pros:
- zelfs als je computer ontploft of de drivers obsolete worden heb je nog een ontzettend capabele mixer
- weegt werkelijk niks
cons:
- rare voedingsstekker
Die van mij staat niks te doen, in 2010 gekocht. Ik heb de doos nog, erg weinig gebruikt, alleen in de studio.
Bij Bax staat 'ie voor 450. Wil je die van mij voor minder, en zoja, wat had je in gedachten?
[ Voor 5% gewijzigd door Yoozer op 09-01-2014 11:44 ]
Verwijderd
Die Yamaha mixers van dat formaat en kleiner zijn tegenwoordig toch allemaal OEMmetjes?
Op de laatste Messe had ik een hal vol met Aziaten gespot die allemaal apparatuur hadden staan dat af en toe wel verdomd veel leek op bestaande apparatuur maar dan met een ander logo en/of kleurtje.
Op de laatste Messe had ik een hal vol met Aziaten gespot die allemaal apparatuur hadden staan dat af en toe wel verdomd veel leek op bestaande apparatuur maar dan met een ander logo en/of kleurtje.
Gister jarig geweest en als cadeautje kwamen de previews van mijn complete nieuwe EP online
. Mijn eerste echte eigen release, trots als een pauw.
Volle EP geworden met 2 originals en 4 (!) remixen. Van die laatstgenoemden zijn er twee gemaakt door goede vrienden van me hier uit Nederland, komt er één remix van een jong talent uit New York en eentje van een analoge freak uit de UK. Ben er echt heel blij mee
.
Florinsz Janvier - Saganaga
Florinsz Janvier - Zeb
Florinsz Janvier - Saganaga (Some Chemistry Remix)
Florinsz Janvier - Saganaga (Josh Winiberg Remix)
Florinsz Janvier - Saganaga (Daniel Zuur Remix)
Florinsz Janvier - Zeb (Llieno Remix)
Volle EP geworden met 2 originals en 4 (!) remixen. Van die laatstgenoemden zijn er twee gemaakt door goede vrienden van me hier uit Nederland, komt er één remix van een jong talent uit New York en eentje van een analoge freak uit de UK. Ben er echt heel blij mee
Florinsz Janvier - Zeb
[ Voor 10% gewijzigd door Florinsz op 09-01-2014 14:03 ]
De kleinere wel, maar dat zijn allemaal Mackie 802-klonen. Alto, Behringer, Phonic, etc.Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:02:
Die Yamaha mixers van dat formaat en kleiner zijn tegenwoordig toch allemaal OEMmetjes?
En het verkoopt ook nog, gek genoeg.Op de laatste Messe had ik een hal vol met Aziaten gespot die allemaal apparatuur hadden staan dat af en toe wel verdomd veel leek op bestaande apparatuur maar dan met een ander logo en/of kleurtje.
Lekkere track's man! Het luisterd lekker weg, normaal luister ik nooit van dit soort iets maar dit beviel me welWhyte schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:55:
Gister jarig geweest en als cadeautje kwamen de previews van mijn complete nieuwe EP online. Mijn eerste echte eigen release, trots als een pauw.
Volle EP geworden met 2 originals en 4 (!) remixen. Van die laatstgenoemden zijn er twee gemaakt door goede vrienden van me hier uit Nederland, komt er één remix van een jong talent uit New York en eentje van een analoge freak uit de UK. Ben er echt heel blij mee.
[audio]
Florinsz Janvier - Zeb
[audio]
[audio]
[audio]
[audio]
[audio]
Vast iets verkeerd met de link.Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:24:
Die trek doet ut nie bij mij.
Denk dat de link niet helemaal goed is of zo.
REPOST :
werkende link : http://www.youtube.com/watch?v=J_6wckntI1g&feature=youtu.beVandaag weer een dagje wezen produceren waar onder andere dit is uitgekomen:
YouTube: Patty - BangBang prelisten voor link hebbende
Bedankt voor je input! Zoals ik al meldde is het voor mij onder andere de bundel met Cubase 7 artist waarom ik deze kies, had namelijk bovendien nog een meersporen ingangen nodig voor thuis.Yoozer schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:53:
Ik heb de MG166CX USB.
pros:
- weegt werkelijk niks
cons:
- rare voedingsstekker
Ik zat al te bedenken dat die onboard fx waarschijnlijk niet jedat waren (zijn ze eigenlijk nooit), maar leek me wel handig voor bv drums downmixen tot stereo e.d. en dus de meerpijs wel waard ipv de non-x versie.
verder hoorde ik dat deze wel behoorlijk clean is op de lijn en de mics.
Misschien dat ik dan toch de non-x neem of even verder kijk naar een ander ding voor thuis. Thx in elk geval!
Verwijderd
Yamaha FX in mixers zijn meestal goede middle of the road versies hoor. Niet speciaal maar men denkt dat het vaak naar Behringer neigt maar dat valt reuze mee.
Maar een Mackie 1604 is toch vrij standaard?
Persoonlijk ben ik meer van mening dat mixen out the box een beetje passé is. Zelfs voor beperkte opstellingen. Dan ga ik liever voor lekker veel inputs en alles in the box. Alleen is dat weer flink prijzig.
Maar een Mackie 1604 is toch vrij standaard?
Persoonlijk ben ik meer van mening dat mixen out the box een beetje passé is. Zelfs voor beperkte opstellingen. Dan ga ik liever voor lekker veel inputs en alles in the box. Alleen is dat weer flink prijzig.
Nu je dat zegt he, ik ben de laatste tijd een beetje met een scheef oog richting nieuwe geluidskaarten aan het kijken. Maar het liefst wil ik wel future proof zijn en minimaal 8 (stereo) ingangen hebben. Bax heeft daar verbazingwekkend weinig keus in eigk, alleen die Tascam 1800 komt een beetje in de buurt maar die heeft vooral XLR ingangen voor mics zo te zien.Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:13:
Dan ga ik liever voor lekker veel inputs en alles in the box. Alleen is dat weer flink prijzig.
Iemand nog tips voor goede geluidskaarten met veel ingangen? Prijsrange zou zo'n max 500,- zijn.
Verwijderd
Dan kom je al snel op motu of focusrite uit denk ik. Da's wel wat meer den'k.
Zelf ben ik helemaal weg van de focusrite rednet maar da's schijtduur.
En toen ik tegen die gasten begon over een 2in/out versie keken ze me aan alsof ik in mijn broek gepoept had. Ze hebben gewoon nog niet door dat het crisis in audio land is zeker.
En toen ik tegen die gasten begon over een 2in/out versie keken ze me aan alsof ik in mijn broek gepoept had. Ze hebben gewoon nog niet door dat het crisis in audio land is zeker.
niet echt helemaal een antwoord op je vraag, maar kan focusrite ook aanraden.. heb de focusrite scarlett 8i6 en echt zo fackin' content met dat ding, en ik ben best een zeiksnor
Verwijderd
Presonus 1818 iets?
Speaking of Presonus, ik heb Studio One 2 maar gekocht, wel even wennen als je van Sonar komt
Werkt zelfs goed op mijn W8 laptop
Speaking of Presonus, ik heb Studio One 2 maar gekocht, wel even wennen als je van Sonar komt

Echo Audiofire 12Whyte schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 00:00:
[...]
Nu je dat zegt he, ik ben de laatste tijd een beetje met een scheef oog richting nieuwe geluidskaarten aan het kijken. Maar het liefst wil ik wel future proof zijn en minimaal 8 (stereo) ingangen hebben. Bax heeft daar verbazingwekkend weinig keus in eigk, alleen die Tascam 1800 komt een beetje in de buurt maar die heeft vooral XLR ingangen voor mics zo te zien.
Iemand nog tips voor goede geluidskaarten met veel ingangen? Prijsrange zou zo'n max 500,- zijn.
Delta 1010LT - 10-In/10-Out PCI
We will be right back with Manny_Moare !
Yeassshh meer mensen in het Presonus Studio One leger. Welke versie heb je gekocht?Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 02:16:
Presonus 1818 iets?
Speaking of Presonus, ik heb Studio One 2 maar gekocht, wel even wennen als je van Sonar komt![]()
![]()
Ik wil gewoon een doosje - en het boeit me werkelijk geen fuck hoe ze het bouwen - met alleen maar line inputs zo ver het oog reikt en een dikke pijp richting computer. En een bloedsnelle audio interface met latency die korter is dan de tijd tussen het verspringen van het licht van rood naar groen en een toeter van de taxichauffeur achter je hoort als je in hartje Amsterdam rijdt.Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 00:29:
Dan kom je al snel op motu of focusrite uit denk ik. Da's wel wat meer den'k.
Maar nee, je wordt doodgegooid met preamps (niet nodig), DB25 kabels (serieus?) of ontzettend dure shizzle (SSL, en dan nog steeds DB25) of meer ontzettend dure shizzle (RME MADI).
Verwijderd
Professional, ik kon upgraden vanuit het Artist pakket (wat ik eigenlijk niet in gebruik had, zat bij m'n hw doosjes)apNia schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:22:
[...]
Yeassshh meer mensen in het Presonus Studio One leger. Welke versie heb je gekocht?
Waarom had je Professional boven Producer verkozen eigenlijk? Ik zit zelf te wikken en te wegen maar kon bij Professional niet heel veel voordelen tov Producer vinden, voor mij persoonlijk. Ik ben bang dat ik wat over het hoofd zie.
Multiband was de enige die ik kon vinden die ik wellicht slightly jammer zou vinden, maar dat is voor mij het verschil van 122 euro niet waard. Nog andere redenen? (ik probeer puur even inzage te krijgen zodat ik zelf geen miskoop doe btw)
Verwijderd
Ik wilde qua DAW toch helemaal opnieuw beginnen, dus voor mij was alles in 1 gewoon de beste optie. Groove delay en de impulse reverb maker komen ook van pas
Verwijderd
Die DB25 zut is fokking duur ja. Daarom was ik zelf met een soldeerbout aan de slag gegaan.Yoozer schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:57:
Maar nee, je wordt doodgegooid met preamps (niet nodig), DB25 kabels (serieus?) of ontzettend dure shizzle (SSL, en dan nog steeds DB25) of meer ontzettend dure shizzle (RME MADI).
Maar het aanbod is behoorlijk klein ja.
Een Antelope Orion 32 kan wel verdraaide veel aan maar dan ben je ook weer 2k5 verder. (En bij mijn review versie waren de drivers nog niet stabiel. En support was ook niet optimaal.)
Kijktip voor het weekend: Howard Goodall's Story Of Music
Misschien wel bekend hier van de serie 'How Music Works', dit is een serie van zes keer een uur over de geschiedenis van de muziek. Erg interessant, al moet je wel een beetje open staan voor kerk- en klassieke muziek (daarmee is het tenslotte begonnen). Aan bod komen o.a. de componisten, ontwikkeling van de instrumenten, toonladders en harmonie.
Misschien wel bekend hier van de serie 'How Music Works', dit is een serie van zes keer een uur over de geschiedenis van de muziek. Erg interessant, al moet je wel een beetje open staan voor kerk- en klassieke muziek (daarmee is het tenslotte begonnen). Aan bod komen o.a. de componisten, ontwikkeling van de instrumenten, toonladders en harmonie.
Seht gut aus. De rest ook bedankt voor de tips.
Nu zie ik alleen bijvoorbeeld die Focusrite Saphire kaarten met 6 ingangen, maar dat zijn dan digitale ingangen? Kan iemand me het nut van die uitleggen? De lol is toch dat je gaten hebt om synths in te kunnen prikken.
Verwijderd
Er zijn ook synths met digitale uitgang.
Dat scheelt je een extra AD/DA stap en klinkt over het algemeen beter.
Maar wat geluidskaarten met firewire en PCI betreft moet je wel rekening houden dat die end of life zijn en dus steeds zeldzamer worden.
Dat scheelt je een extra AD/DA stap en klinkt over het algemeen beter.
Maar wat geluidskaarten met firewire en PCI betreft moet je wel rekening houden dat die end of life zijn en dus steeds zeldzamer worden.
Pipeline voor het gebruiken van outboard, de IR maker en natuurlijk de mastering suite waren voor mij de redenen om te upgraden van Producer naar Professional.apNia schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:57:
Multiband was de enige die ik kon vinden die ik wellicht slightly jammer zou vinden, maar dat is voor mij het verschil van 122 euro niet waard. Nog andere redenen? (ik probeer puur even inzage te krijgen zodat ik zelf geen miskoop doe btw)
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ja, die Mastering Suite snapte ik niet helemaal. Ik heb hem gerunned op mijn "trial" versie (dat is die Project view toch?) en het was mij niet duidelijk wat je daarmee kan wat je niet in de gewone Song view kan. De layout is iets anders, maar het leken voor mij althans gewoon bekende meters. Het is toch de Project view? En zo ja, wat biedt het wat ik over het hoofd zie?Wormaap schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:29:
[...]
Pipeline voor het gebruiken van outboard, de IR maker en natuurlijk de mastering suite waren voor mij de redenen om te upgraden van Producer naar Professional.
Verwijderd
Voor het mixen heb je geen multiband nodig hoor. En een speciale view om te kunnen 'masteren' is ook behoorlijk marketing geneuzel. Een 64-bit mix engine is minimaal maar persoonlijk zou ik daar toch voor gaan.
Zoek dan toch naar een PCI-e kaart of wacht tot er USB3.0 bakken zijn. Zijn toch meer dan zat bakken met 10 tot 20 inputs, wil je nog meer dan zit je inderdaad naar een bay te kijken of een mengpaneel zoals ik hierboven poste.Yoozer schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:57:
[...]
Ik wil gewoon een doosje - en het boeit me werkelijk geen fuck hoe ze het bouwen - met alleen maar line inputs zo ver het oog reikt en een dikke pijp richting computer.
USB 2.0 kaarten en firewire gaan het met lage latency moeilijk krijgen vanaf een input of 10, zeker @24bit.
Ik weet niet of deze nog gemaakt word maar ik heb de E-MU 1820m, hier kan ik makkelijk een complete band incl gescheiden drums en overhead opnemen. Nu er eindelijk na een eeuwigheid stabiele 64bit drivers voor zijn kan ik nu over op 64bit OS.
hm, een multiband comp kan juist behoorlijk goed als effect worden ingezet en juist latere masterproblemen voorkomen.Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 00:29:
Voor het mixen heb je geen multiband nodig hoor. En een speciale view om te kunnen 'masteren' is ook behoorlijk marketing geneuzel. Een 64-bit mix engine is minimaal maar persoonlijk zou ik daar toch voor gaan.
Hoewel het typerend een mastertool is, vind ik juist dat je bij masteren voorzichtiger moet zijn bij het toepassen ervan dan bij de mix.
[ Voor 25% gewijzigd door vlaaing peerd op 11-01-2014 13:13 ]
<merge post>
[ Voor 161% gewijzigd door vlaaing peerd op 11-01-2014 13:13 ]
Bij het masteren moet je in de regel alles voorzichtig en met kleine stapjes doen. Maar idd, een multiband comp kan ideaal zijn met het afmixen.
Zelf vind ik een MBC vooral prettig als een soort van supertransparante EQ die problemen alleen maar fikst als ze er zijn. Een bas die telkens op dezelfde noot resoneert, of een vocal die scherp wordt op harde uithalen enzo.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Vandaag een laatste aankoop gedaan, nu ben ik klaar. Ablton 9.1 suite gekocht voor 423 eur

Fototje van mijn "DAW"
Imac 21 / 8gb ram
KRK rokit 5 G3
focusrite scarlet 2i2
Sony MDR-v700
MC 303
Launchkey 61
Ableton 9 suite
Hou me nu al enkele maanden bezig met video's bekijken, en proberen. Als er iets uitkomt wat de moeite om te luisteren zal ik het hier wel posten

Fototje van mijn "DAW"
Imac 21 / 8gb ram
KRK rokit 5 G3
focusrite scarlet 2i2
Sony MDR-v700
MC 303
Launchkey 61
Ableton 9 suite
Hou me nu al enkele maanden bezig met video's bekijken, en proberen. Als er iets uitkomt wat de moeite om te luisteren zal ik het hier wel posten
You don't need eyes to see, you need vision
Dit topic is gesloten.