kaos en andere renoise fans: http://www.renoise.com/release-notes/300
Ik had het idd gelezen, ik ga vanavond bij een makker langs die de beta heeft liggen. Ben ontzettend benieuwd naar de nieuwe functiesapNia schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:41:
kaos en andere renoise fans: http://www.renoise.com/release-notes/300
Zo, ff een korte Cubase 7.5 ervaring tot nu...
De mixer... WAUW! heerlijk die nieuwe setup. drag en drop, zoomen, en die maximiser...ohhh
reverberance.. mijn nieuwe bread and butter reverb.. wat een souplesse, en geweld endien nodig..
Retrologue... ik hou van retro!
Padshop, niks specials..
Voor de rest ben ik veel aan het verkennen. kijken wat nog meer kan. en niet.
Ik ben biet zo te spreken over de vari-audio. die vond ik in 5 fijner klinken.
De mixer... WAUW! heerlijk die nieuwe setup. drag en drop, zoomen, en die maximiser...ohhh
reverberance.. mijn nieuwe bread and butter reverb.. wat een souplesse, en geweld endien nodig..
Retrologue... ik hou van retro!
Padshop, niks specials..
Voor de rest ben ik veel aan het verkennen. kijken wat nog meer kan. en niet.
Ik ben biet zo te spreken over de vari-audio. die vond ik in 5 fijner klinken.
We will be right back with Manny_Moare !
Is Cubase 7 wat sneller om dingen mee op te zetten tov Cubase 6? Stel ik wil gewoon een VSTs en een paar waves er in kwakken.
Ze zeggen van wel. Vst rack schijnt opnieuw ontworpen te zijn, maar daar heb ik me nog niet in verdiept..apNia schreef op maandag 23 december 2013 @ 23:05:
Is Cubase 7 wat sneller om dingen mee op te zetten tov Cubase 6? Stel ik wil gewoon een VSTs en een paar waves er in kwakken.
En voor de rest is alles Sleep en Pleur.. ook in de mixer, effecten kopieeren was nog noot zo simpel
Intredesting, misschien eens proberen deesch vakantie
Als ik dat vergelijk tussen 7 en 7.5, met de laatste is het meer gestroomlijnd. Voorbeeld: als je in de Halion VST synth vier patches selecteert, zeg drum, bass, string en lead synth dan kun je die allemaal vanuit die ene Halion besturen, de mix, gedeelde effects etc. Creeer je daarna 4 kale miditracks, kanaal 1..4 dan worden die automatisch gekoppeld aan die ene Halion VST. En je vind ze ook terug in de overal mixer.chieldtm schreef op maandag 23 december 2013 @ 23:09:
Vst rack schijnt opnieuw ontworpen te zijn, maar daar heb ik me nog niet in verdiept..
Voor dat groeperen van VST's heb je geen VST rack meer voor nodig, het kan allemaal vanuit de VST plugin zelf (track VST noemen ze dat geloof ik). In Cubase 7 had ik soms 4 versies van Halion elk voor een eigen instrument. Dat werkt ook wel maar is gewoon niet zo handig. En volgens mij vreet dat ook meer CPU.
Al is het wel jammer dat alleen Halion SE wordt meegeleverd, een patch opbouwen van scratch gaat niet. Dus als een patch een arpeggiator gebruikt dan kun je die niet uitzetten. Dan moet je eerst xxx EUR afvorken voor de volledige Halion
Oja, de drum VST (Groove Nogwat) is verbeterd tov. 7 en die klonk al erg mooi. Je kunt nu loops maken voor een drumkit en die hangen onder een midi noot. Elk instrument/sample is te tunen, pitch, lengte, velocity layers, adsr enzomeer. Of een gesampelde drumloop opknippen en de slices toewijzen aan aan afzonderlijke midi noten. Sommige dingen konden al in 7. En elke drumkit heeft in 7.5 een eigen drummap zodat je in het sequencerwindow links alle klanken van die kit ziet (en niet de standaard GM drum map die soms totaal anders is).
Op youtube staan wel wat fillempies die de verschillen uitleggen. En sowieso fillempies die uitleggen hoe het allemaal werkt. Want ik krijg er af en toe wel een beetje een Photoshop gevoel bij, er kan _ontzettend_veel_ maar het is niet zo simpel als gitaar om je nek, plektrum erbij en gaan.
[ Voor 22% gewijzigd door mekkieboek op 24-12-2013 02:01 ]
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Zal mij benieuwenDear X,
Greetings from the Bitwig Headquarters! We hope you've had a sensational 2013 and would like to take the opportunity to wish you Happy Holidays and a Happy New Year!
We're currently approaching the last beta phase stages for our upcoming Bitwig Studio and want to send out a big thank you to all who helped with beta testing, sent in wishes and suggestions, or otherwise helped to improve and shape what we're working on.
It has been amazing to see so many people from all parts of the world and so many different walks of life contributing to bringing a new music-creation tool to life. We couldn’t be more thankful for the sheer amount of anticipation and interest we have experienced in the past 12 months! That said, our thanks also go out to those who have silently kept their fingers crossed for us while eagerly awaiting the Bitwig Studio 1.0 release.
If you have been following our project for some time now, you might already know that we originally planned to ship Bitwig Studio before the end of this year. Alas, we won't make it and would like to apologize for having to shift this time frame now to the beginning of 2014.
However, the wait is nearly over: We will kick it up a notch again after the holidays and are looking forward to attending NAMM in January, where we will announce the upcoming release date and pricing information for Bitwig Studio 1.0!
We hope you'll enjoy the upcoming holidays and wish you a happy, prosperous, and creative 2014!
Your Bitwig Team
Verwijderd
Aha ik mis dus nog nix tot nu toe.chieldtm schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:42:
Zo, ff een korte Cubase 7.5 ervaring tot nu...
(Steinberg met hun suffe geld uit zak klop acties voor een paar features die een .5 versie niet waard zijn IMHO.)
https://www.cakewalk.com/products/SONAR/X3/Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:44:
Ik heb laatst Music Creator 6 geupgrade naar SONAR X3.
Welke versie heb ik dan?
kleine gok hoor, maar ik denk versie 3 ?
Ziet er interessant uit. Zou wel eens willen weten hoe ze dit op de markt zetten (pricewise). Ik zie verschillende zaken die ik we prettig vind aan ableton terugkomen. Zeker het clip gebeuren
Ik ben steeds minder geneigd om geld te geven aan Ableton. Na een 2tal weken met de trial te spelen heb ik steeds meer het gevoel dat ik met minder dan suite niet zal kunnen werken. Het verschil tussen essentials en standard vind ik dan weer minder groot, maar dan kan ik zowel op Ableton 8 lt blijven...
Waarom heeft logic geen trial
You don't need eyes to see, you need vision
Je kan Logic toch even "uitproberen" op de minder legale manier?
Ik heb eerlijk gezegd een heilige schrik van beestjes op mn PC, los van het feit dat "minder legale software" een beetje strookt met mn principes (lees ik koop mn spullen)
Blijft natuurlijk wel bizar dat ik probleemloos 700 eur uitgeef aan HW, en het voor software altijd veel moeilijker gaat...
Blijft natuurlijk wel bizar dat ik probleemloos 700 eur uitgeef aan HW, en het voor software altijd veel moeilijker gaat...
[ Voor 33% gewijzigd door Yalopa op 24-12-2013 11:20 ]
You don't need eyes to see, you need vision
ik had mijn beweegredenen toch al aan je uitgelegd? Voor mij is het tot nu toe elke pleuro waardVerwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:56:
[...]
Aha ik mis dus nog nix tot nu toe.![]()
(Steinberg met hun suffe geld uit zak klop acties voor een paar features die een .5 versie niet waard zijn IMHO.)
Dat heeft zo'n beetje iedereen volgens mij welYalopa schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:18:
Maargoed, je DAW is vaak natuurlijk wel een van de duurste softwareuitgaven die je zal doen. Een synth van 100 euro of wat samples van een paar tientjes zijn natuurlijk wat sneller gekocht.
Al tikken FX bundels en flinke sample libraries ook wel aan, natuurlijk.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Voor Samplitude en cubase 5 education heb ik beide 80 euro betaald, gaat vele jaren mee. Niet slecht voor zulke fraaie software.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Voor die prijs kun je je inderdaad geen buil vallen. Helaas geen edu-discounts hier 
Maargoed, door vooral veel in de aanbieding te kopen kom je ook een eind
Maargoed, door vooral veel in de aanbieding te kopen kom je ook een eind
Verwijderd
Elektron heeft een nieuw OS voor de Analog4 serie uitgebracht waardoor je hem ook polyfoon kan gebruiken. Nu had ik dat al via een omweg getest maar ben benieuwd of deze nieuwe manier wat handiger werkt ook al zijn de afzonderlijke stemmen nou niet echt geschikt om hem polyfoon te gebruiken. Misschien als je voor iets 2 stemmen gebruikt zoals bijv een arp patch dat het wel werkt.
nouja, als ik een degelijke synth of sequencerbak koop, verwacht ik niet dat ik om de 2 jaar een upgrade ervan moet kopen. Dan verwacht ik dat die 20 jaar rock steady doorkachelt.Yalopa schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:18:
Ik hoef echt niet de miljoenste H/W vs S/W discussie te beginnen, maar ik vind de prijs van veel software nog steeds niet gerechtvaardigd. Ze hebben alleen de ontwikkelingskosten, maar geen fabricage-, materiaal- of distributiekosten.
Cubase is, ondanks dat het mijn favoriete sequencer is, daar een goed voorbeeld van.
Je haalt de woorden uit mijn mond.vlaaing peerd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:00:
[...]
nouja, als ik een degelijke synth of sequencerbak koop, verwacht ik niet dat ik om de 2 jaar een upgrade ervan moet kopen. Dan verwacht ik dat die 20 jaar rock steady doorkachelt.
Ik hoef echt niet de miljoenste H/W vs S/W discussie te beginnen, maar ik vind de prijs van veel software nog steeds niet gerechtvaardigd. Ze hebben alleen de ontwikkelingskosten, maar geen fabricage-, materiaal- of distributiekosten.
Cubase is, ondanks dat het mijn favoriete sequencer is, daar een goed voorbeeld van.
Wat is nou eigenlijk beter jongens? Hardware synth of software synth?
Verwijderd
Gaat er niet om wat je hebt, maar wat je er mee doet.apNia schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 00:02:
rewireapNia schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 00:02:
Ben sinds kort bezig wat punk / rock op te nemen.. ik worstel alleen enorm met de gitaren om die goed naar voren te laten komen..
of ze zijn veelste hard, en overstemmen de vocals / drum e.d.
of ze zijn te zacht.. ik mis de feeling van de gitaren
De gitaren worden clean opgenomen, de distortion komt van line 6 farmpod.
Ik stop er een Izotope Alloy bij om het geheel een beetje binnen de perken te houden.. maar ik krijg nog steeds het idee dat de gitaren echt veelste hard gaan (en het andere moment weer te zacht... limiter?), en niet mooi in de mix 'passen'..
Iemand hier nog tips voor?
Ik stop er een Izotope Alloy bij om het geheel een beetje binnen de perken te houden.. maar ik krijg nog steeds het idee dat de gitaren echt veelste hard gaan (en het andere moment weer te zacht... limiter?), en niet mooi in de mix 'passen'..
[ Voor 3% gewijzigd door Nibbz op 28-12-2013 12:18 ]
13:37
Het zou helpen als je een voorbeeld hebt waar het probleem duidelijk hoorbaar is.
Is het niet ook een smaak dingetje? Ik zou bijvoorbeeld zeggen dat in dit voorbeeld de zang iets te aanwezig is. Maar da's gewoon mijn voorkeur bij rock muziek.
Is het niet ook een smaak dingetje? Ik zou bijvoorbeeld zeggen dat in dit voorbeeld de zang iets te aanwezig is. Maar da's gewoon mijn voorkeur bij rock muziek.
alles is klote, spendeer je geld gewoon direct aan dope en vrouwen, cut out the middle manapNia schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 00:02:
teveel zooi, te weinig tijd
Ik hoor het hele probleem met de gitaren niet, die liggen best goed in de mix eigenlijk.Nibbz schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:17:
Ben sinds kort bezig wat punk / rock op te nemen.. ik worstel alleen enorm met de gitaren om die goed naar voren te laten komen..
[audio]
De basgitaar resoneert een beetje op de noot B en drukt wat eronder zit een beetje weg. Dipje kutje op 62Hz en/of 124Hz op het basspoor zou dat moeten verbeteren.
Een band opnemen hele andere koek dan steady sequenced synthlijntjes, je zal minder afhankelijk moeten zijn van effecten die je tracklang op dezelfde settings kan laten staan en vaak moet je ook minitueus gaan automaten op de volumes e.d.
Als je echt kwakkelt tussen de clean en de distortiongitaar, geef ze dan allebei een eigen spoor en probeer ze onafhakelijk van elkaar te bewerken. Maar ik vind het allemaal niet zo problematisch klinken en best netjes eigenlijk voor een homerecording.
Ik kan het probleem wat ik hoor ook niet heel duidelijk omschrijven. Als ik bv een track van.. blink, 60 secs from mars, kensington hoor bijvoorbeeld, dan liggen de gitaren heel mooi 'gelaagd' in het geheel. Is dit een kwestie van EQ'en en vooral zorgen dat ze een beetje en constant niveau houden?vlaaing peerd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:16:
[...]
Ik hoor het hele probleem met de gitaren niet, die liggen best goed in de mix eigenlijk.
De basgitaar resoneert een beetje op de noot B en drukt wat eronder zit een beetje weg. Dipje op 62Hz en/of 124Hz op het basspoor zou dat moeten verbeteren.
Een band opnemen hele andere koek dan steady sequenced synthlijntjes, je zal minder afhankelijk moeten zijn van effecten die je tracklang op dezelfde settings kan laten staan en vaak moet je ook minitueus gaan automaten op de volumes e.d.
Als je echt kwakkelt tussen de clean en de distortiongitaar, geef ze dan allebei een eigen spoor en probeer ze onafhakelijk van elkaar te bewerken. Maar ik vind het allemaal niet zo problematisch klinken en best netjes eigenlijk voor een homerecording.
Maar thnx voor je feedback! herken het wel wat je zegt in de bass. Zal er eens naar kijken!
In het voorbeeld wat ik poste hoor ik het zelf wel. Ze klinken wellicht te rauw, en teveel op de voorgrond.mekkieboek schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:35:
Het zou helpen als je een voorbeeld hebt waar het probleem duidelijk hoorbaar is.
[ Voor 15% gewijzigd door Nibbz op 28-12-2013 13:22 ]
ah, vergelijkingsmateriaal, als je ook nog een titel hebt waarmee je een vergelijkende sound wil hebben, kunnen we nog wat meer kijken. Heb net ff geluisterd naar Blink182 - what's my age again.Nibbz schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:21:
[...]
Ik kan het probleem wat ik hoor ook niet heel duidelijk omschrijven. Als ik bv een track van.. blink, 60 secs from mars, kensington hoor bijvoorbeeld, dan liggen de gitaren heel mooi 'gelaagd' in het geheel. Is dit een kwestie van EQ'en en vooral zorgen dat ze een beetje en constant niveau houden?
Maar thnx voor je feedback! herken het wel wat je zegt in de bass. Zal er eens naar kijken!
In het voorbeeld wat ik poste hoor ik het zelf wel. Ze klinken wellicht te rauw, en teveel op de voorgrond.
Wat ze daar doen is 2 exact gelijk ingespeelde gitaarpartijen dubbelen. Dit zorgt voor een chorus effect, maar ook dat de gemiddelde dynamiek wat consistenter is. Als je de studio niet meer inkan voor een extra track dan zou je kunnen overwegen de track te dubbelen en over eentje een detune gooien.
Als de zang fragiel is (valt hier wel mee) dan zou je dat truukje ook voor de zang kunnen doen.
Verder heb je een nogal "brittle" distortion uitgekozen ivm hun. Ik zou meer voor een stompbox overdrive/distortion gaan dan een vanuit de amp geleverde distortion. En tegen je eigen vermoedens in juist een tandje hoger zetten en boven de 4000Hz wat afkammen.
hmm een gitaar dubbelen..daar heb ik eigenlijk nog nooit aan gedacht.. Bij de zang doe ik het wel (ik ben trouwens de gene die het ook inzingtvlaaing peerd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:38:
[...]
ah, vergelijkingsmateriaal, als je ook nog een titel hebt waarmee je een vergelijkende sound wil hebben, kunnen we nog wat meer kijken. Heb net ff geluisterd naar Blink182 - what's my age again.
Wat ze daar doen is 2 exact gelijk ingespeelde gitaarpartijen dubbelen. Dit zorgt voor een chorus effect, maar ook dat de gemiddelde dynamiek wat consistenter is. Als je de studio niet meer inkan voor een extra track dan zou je kunnen overwegen de track te dubbelen en over eentje een detune gooien.
Als de zang fragiel is (valt hier wel mee) dan zou je dat truukje ook voor de zang kunnen doen.
Verder heb je een nogal "brittle" distortion uitgekozen ivm hun. Ik zou meer voor een stompbox overdrive/distortion gaan dan een vanuit de amp geleverde distortion. En tegen je eigen vermoedens in juist een tandje hoger zetten en boven de 4000Hz wat afkammen.
Bedankt!
ahja, met harder zetten bedoel ik de drive/distortion levels trouwens, niet het volume!
Verwijderd
@DarkUnreal
Klinkt als een nette productie hoor.
Dat van die gitaren hoor je wel en dat kun je denk ik wel oplossen door met elk spoor van begin tot het eind met de fader gaan schuiven in opname stand om op het gehoor te mixen. Iets wat in het wild ook constant gedaan wordt.
En kijken dan ook even naar de drums, die vallen soms een beetje weg.
Mix technisch is dit nummer te vergelijken met een balanceer act van borden die draaien op stokjes. Je bent constant bezig alle borden in de gaten te houden en bij te sturen.
Klinkt als een nette productie hoor.
Dat van die gitaren hoor je wel en dat kun je denk ik wel oplossen door met elk spoor van begin tot het eind met de fader gaan schuiven in opname stand om op het gehoor te mixen. Iets wat in het wild ook constant gedaan wordt.
En kijken dan ook even naar de drums, die vallen soms een beetje weg.
Mix technisch is dit nummer te vergelijken met een balanceer act van borden die draaien op stokjes. Je bent constant bezig alle borden in de gaten te houden en bij te sturen.
Maar hoe past er een Moog in dit verhaal????!!!!!??Yoozer schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:37:
[...]
alles is klote, spendeer je geld gewoon direct aan dope en vrouwen, cut out the middle man
Who needs bitches when you have a Moog anyway?apNia schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:17:
[...]
Maar hoe past er een Moog in dit verhaal????!!!!!??

[ Voor 22% gewijzigd door MrOmegaForce op 28-12-2013 15:27 ]
Software spul is praktischer en goedkoper.
Maar hardware is gewoon de bom. Ik word erg gelukkig van dingen waar fysiek veel knopjes op zitten
Maar hardware is gewoon de bom. Ik word erg gelukkig van dingen waar fysiek veel knopjes op zitten

Wise enough to play the fool
Vandaag weer aan t experimenteren geweest, leuke basis om op voort te borduren:
*edit : https://soundcloud.com/bloodyutopia/progress
*edit : https://soundcloud.com/bloodyutopia/progress
[ Voor 6% gewijzigd door UtopiaM op 28-12-2013 18:31 ]
Verwijderd
Net mijn Analog4 geupdated en boy was dat slim.
Het polyfoon kunnen spelen is niet nieuw maar wel praktischer.
Maar ze hebben de hele manier van patches opslaan en gebruiken zo fokking veel beter gemaakt dat je je afvraagt waarom dat niet eerder zo gedaan werd. Je hebt nu ipv 128 plaatsen 16x256 banken waarvan de eerste 2 factory sounds zijn. Daar al zit interessant spul tussen. Van heel lief tot vies vet en ranzig.
Het is misschien geen mainstream bak maar als je naar oude elektro achtige sound zoekt staat deze zeker op je te checken lijstje.
Het polyfoon kunnen spelen is niet nieuw maar wel praktischer.
Maar ze hebben de hele manier van patches opslaan en gebruiken zo fokking veel beter gemaakt dat je je afvraagt waarom dat niet eerder zo gedaan werd. Je hebt nu ipv 128 plaatsen 16x256 banken waarvan de eerste 2 factory sounds zijn. Daar al zit interessant spul tussen. Van heel lief tot vies vet en ranzig.
Het is misschien geen mainstream bak maar als je naar oude elektro achtige sound zoekt staat deze zeker op je te checken lijstje.
Is het niet echt een hele erge menu dive achtige bak die Analog4 wouter? Krijg altijd beetje mixed feelings qua gebruiksvriendelijkheid als ik 'm zie, maar niet echt in verdiept nog.
Verwijderd
Ja en nee. Elektron wil graag apparaten maken die live heel makkelijk te bedienen zijn dus op zich kan dat wel. Maar omdat je zoveel kanten op kunt moet je dat er ook mee kunnen bedienen en dan ga je inderdaad de diepte in. Maar gelukkig hebben ze het relatief logisch aangepakt (en niet zoals Yamaha waarbij de interfaces door een stelletje techneuten in elkaar worden geflatst). Dus voor een beginner is hij waarschijnlijk iets te uitdagend.
Ik ben de laatste tijd meer dingen aan het uitproberen en ik vind het wel interessant om wat meer de pop kant op te gaan met mijn rock. Helaas ondervind ik moeite met het recreeren van de volgende akoestische gitaar sound:
YouTube: Avril Lavigne - Rock N Roll
Het klinkt alsof er totaal geen attack op zit en het is heel erg warm.
Hier is mijn soundcloud met wat ik nu met mijn akoestische gitaar kan doen. Beter dan dit krijg ik het niet.
https://soundcloud.com/ortix/all-time-low-backseat-serenade
Ik heb een akg perception 170 en een MXL 2006 die ik door een FastTrack II route. Niet de beste gear, maar daar komt van het jaar nog verandering in.
YouTube: Avril Lavigne - Rock N Roll
Het klinkt alsof er totaal geen attack op zit en het is heel erg warm.
Hier is mijn soundcloud met wat ik nu met mijn akoestische gitaar kan doen. Beter dan dit krijg ik het niet.
https://soundcloud.com/ortix/all-time-low-backseat-serenade
Ik heb een akg perception 170 en een MXL 2006 die ik door een FastTrack II route. Niet de beste gear, maar daar komt van het jaar nog verandering in.
Luisteren we naar hetzelfde stukje op 3:46? Want dat klinkt (imo) alles behalve warm. Het klinkt alsof het laag er uit geEQ'ed is (ofwel hipass filtering) en het misschien een stuk platter gecompressed is, waardoor het niet zo attacky klinkt. Als ik het nu met m'n gare hoofd zo hoor over m'n laptop speakerts (dus wellicht is er iets laags/warms wat ik mis) is dat het eerste waar ik aan denk.
[ Voor 6% gewijzigd door apNia op 30-12-2013 02:00 ]
ja je hebt gelijk warm is niet niet, ben ook beetje gaar zo om 2 uurapNia schreef op maandag 30 december 2013 @ 01:59:
Luisteren we naar hetzelfde stukje op 3:46? Want dat klinkt (imo) alles behalve warm. Het klinkt alsof het laag er uit geEQ'ed is (ofwel hipass filtering) en het misschien een stuk platter gecompressed is, waardoor het niet zo attacky klinkt. Als ik het nu met m'n gare hoofd zo hoor over m'n laptop speakerts (dus wellicht is er iets laags/warms wat ik mis) is dat het eerste waar ik aan denk.

Ik heb naar de instrumental geluisterd op YouTube: Avril Lavigne - Rock N Roll (Instrumental)
Er zit een stevige hipass rond 100hz, en het lijken twee individuele opnames te zijn van de gitaar, een links en een rechts gepanned. Verder helpt een compressor misschien het geheel wat consistenter in volume te maken, met een lichte attack/release tijd.
Er zit een stevige hipass rond 100hz, en het lijken twee individuele opnames te zijn van de gitaar, een links en een rechts gepanned. Verder helpt een compressor misschien het geheel wat consistenter in volume te maken, met een lichte attack/release tijd.
Verwijderd
Nogal een verschil. Dat AL nummer is helemaal dood geprocuded en gemasterd dus dat als referentie gebruiken is misschien een minder goed idee.Ortixx schreef op maandag 30 december 2013 @ 02:03:
ja je hebt gelijk warm is niet niet, ben ook beetje gaar zo om 2 uur
Jouw opname is redelijk neutraal en voor singer songwriter liedjes is dat redelijk normaal. Als je wat meer warmte wil kan je flink met EQ aan de slag. En als het even kan analog(gemodelled) want die is vaak wat muzikaler. Met name de zang kan wel wat meer 'air' (hoge freq) gebruiken zodat deze wat meer boven de gitaar boven komen liggen.
En je kan de gitaar dubbelen door hem een 2e keer in te spelen en dat beide sporen links/rechts te pannen en een licht stereo chorus over beide sporen gooien. (Klinkt als een stalen snaren gitaar, die klinken van zichzelf wat dunner.)
Mooie zang trouwens.
Ja dat moet echt wel gezegd worden, die plaat van Avril Lavigne is echt in mijn oren een levenloze radio-worst. Zou het ook niet, in z'n geheel, als referentiemateriaal gebruiken, mocht je dat van plan zijn. Ik denk dat het "kwetsbare" mooi is aan jouw stijl, en met dit soort mastering poets je dat er compleet uit.
[ Voor 20% gewijzigd door apNia op 30-12-2013 19:17 ]
Het zal wel aan mij liggen, ben geen producer en luister vast naar andere details. Ik hoor niet wat het probleem is. Het staat als een huis en klinkt als een klok, zowel de zang als de gitaar. Dat nummer van Avril, nouja het is vast voor andere doelgroep maar dat is voor mij een plastic gruwel. Zou dat iig geen rock 'n roll durven noemen.Ortixx schreef op maandag 30 december 2013 @ 01:49:
Ik waardeer jullie comments enorm. Maar de "levenloze radio worst" is precies wat ik na probeer te bootsen met de akoestische gitaar. Ik ben nu een eigen pop rock liedje aan het produceren en ik wil graag van veel genres dingen uitproberen zodat ik het allemaal leer. En laten we eerlijk zijn, pop heet pop voor een reden 
Vandaar dat ik avril's nummer juist als referentie gebruik om die verschillende elementen er uit te kunnen plukken, want met 2 rhythm en 1 lead guitar kom je niet ver in een echt pop nummer. Vandaar dat ik zo'n platte akoestische gitaar er in wilde zetten (naast alle andere rotzooi dat er bij komt), maar ik kreeg die van mij maar niet lekker in de mix zoals ik het wil. Maargoed, tijd voor EQ
Vandaar dat ik avril's nummer juist als referentie gebruik om die verschillende elementen er uit te kunnen plukken, want met 2 rhythm en 1 lead guitar kom je niet ver in een echt pop nummer. Vandaar dat ik zo'n platte akoestische gitaar er in wilde zetten (naast alle andere rotzooi dat er bij komt), maar ik kreeg die van mij maar niet lekker in de mix zoals ik het wil. Maargoed, tijd voor EQ
Elektron hardware heb ik altijd onmogelijk gaaf gevonden, maar wel een beetje onbetaalbaar voor mij.

Verwijderd
Hardware, als je de ruimte hebt, leuk al die soft meuk, maar je zit nog steeds met controller issues, interfacing en wat niet. En dan nog delays in VST's, niet zo realtime als je zou willen, opstarttijden enz enz.apNia schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 00:02:
Hardwaredoosje is klik aan en play.
Software, als je PC het aan kan. Leuk al die hardwaremeuk, maar je zit nog steeds met 26 menulagen, zooi die niet met elkaar wil praten en wat niet. En dan nog de betrouwbaarheid van hardware, altijd nét stuk als je het wil gebruiken, de hele kabelbende enz enz.Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:53:
[...]
Hardware, als je de ruimte hebt, leuk al die soft meuk, maar je zit nog steeds met controller issues, interfacing en wat niet. En dan nog delays in VST's, niet zo realtime als je zou willen, opstarttijden enz enz.
Hardwaredoosje is klik aan en play.
Anyway, zelf vind ik't allebei z'n charme hebben. Voor 99% gebruik ik software, om de doodeenvoudige reden dat het gewoon handiger is. En goedkoper, en betrouwbaarder. Maar m'n Tetra heeft toch ook wel'n erg vette sound. Maargoed, het blijft in mijn setup een veredelde VSTi van 700 euro. Razor kan enorm vette sounds maken die de Tetra niet kan. Andersom net zo, het is maar waar je naar op zoek bent. De sounds van m'n Yamaha S90 gebruik ik écht nooit, die hele synth gebruik ik alleen als MIDI-controller (en da's ook prima, want daar heb ik'm voor gekocht
Mag ik gewoon 'geen voorkeur' zeggen?
M'n vraag was een grapje om
te plagen, maar een hoop reacties alsnog 
Een paar synths verder is de conclusie van hardware voor mij vooral dat de knoppen een fijn voordeel bieden. Of je moet op zoek zijn naar een hele specifieke sound. Maar een Access Virus en een Minibrute verder ben ik er achter dat het allemaal min of meer net zo goed met VSTs had gekund.
Een paar synths verder is de conclusie van hardware voor mij vooral dat de knoppen een fijn voordeel bieden. Of je moet op zoek zijn naar een hele specifieke sound. Maar een Access Virus en een Minibrute verder ben ik er achter dat het allemaal min of meer net zo goed met VSTs had gekund.
Software met een hardware controller.
Ik heb lang geleden (VST bestond nog niet of net) lopen klooien met hardware (Yamaha A5000 sampler, Juno 106, Oberheim Matrix 1000, AN1x, FS1R...) met Cubase als sequencer maar het blijft een gedoe, enerzijds de setup (MIDI kanalen instellen, kabels) en anderzijds zit je voortdurend van het ene apparaat naar het andere te switchen (fysisch dan). Ik vond het gewoon niet praktisch werken. (Veel muziek heb ik uiteindelijk niet gemaakt, mijn tijd vooral gestoken in het schrijven van een software editor voor de Ax000 samplers, net omdat het zonder zo onpraktisch werken was).
Na heel wat omzwervingen de draad nu terug opgepikt. De ideale oplossing is volgens mij hybride: een hardware controller met software sequencer/instrumenten. Getwijfeld tussen Maschine/Komplete en Ableton/Push, gekozen voor het eerste. Werkt gewoon heerlijk, de integratie van Maschine met de Komplete instrumenten is fantastisch. Al de kracht van software beschikbaar achter de knoppen/buttons van Maschine.
Voor de "sound" moet je het volgens mij ook niet meer doen. "Kenners" beweren dat het geluid uit een Virus of Analog4 warmer/vetter/authentieker is, maar ik hoor het verschil met de huidige generate van VSTs niet of nauwelijks, zeker niet in een mix, al kan dat aan mij liggen.
Ik heb lang geleden (VST bestond nog niet of net) lopen klooien met hardware (Yamaha A5000 sampler, Juno 106, Oberheim Matrix 1000, AN1x, FS1R...) met Cubase als sequencer maar het blijft een gedoe, enerzijds de setup (MIDI kanalen instellen, kabels) en anderzijds zit je voortdurend van het ene apparaat naar het andere te switchen (fysisch dan). Ik vond het gewoon niet praktisch werken. (Veel muziek heb ik uiteindelijk niet gemaakt, mijn tijd vooral gestoken in het schrijven van een software editor voor de Ax000 samplers, net omdat het zonder zo onpraktisch werken was).
Na heel wat omzwervingen de draad nu terug opgepikt. De ideale oplossing is volgens mij hybride: een hardware controller met software sequencer/instrumenten. Getwijfeld tussen Maschine/Komplete en Ableton/Push, gekozen voor het eerste. Werkt gewoon heerlijk, de integratie van Maschine met de Komplete instrumenten is fantastisch. Al de kracht van software beschikbaar achter de knoppen/buttons van Maschine.
Voor de "sound" moet je het volgens mij ook niet meer doen. "Kenners" beweren dat het geluid uit een Virus of Analog4 warmer/vetter/authentieker is, maar ik hoor het verschil met de huidige generate van VSTs niet of nauwelijks, zeker niet in een mix, al kan dat aan mij liggen.
Sowieso is qua 'sound' elke digitale synth natuurlijk niet anders dan een VST. Je kan immers de hele digitale architectuur ook gewoon in niet-embedded software nabouwen. Er is zelfs ooit een Virus voor TC Powercore geweest die dezelfde software als de toenmalige Virus gebruikte 
Een Analog4 is weer een ander verhaal, aangezien dat een analoge bak is. Of je het hoort of wil horen negeer ik even, maar daar is het in ieder geval nog technisch mogelijk dat er dingen gebeuren die niet in software kunnen.
Gebruiksgemak is natuurlijk vrij persoonlijk, dus da's lastig discussiëren
Een Analog4 is weer een ander verhaal, aangezien dat een analoge bak is. Of je het hoort of wil horen negeer ik even, maar daar is het in ieder geval nog technisch mogelijk dat er dingen gebeuren die niet in software kunnen.
Gebruiksgemak is natuurlijk vrij persoonlijk, dus da's lastig discussiëren
Akkoord.Wormaap schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 00:44:Sowieso is qua 'sound' elke digitale synth natuurlijk niet anders dan een VST.
Maar wat ik wou zeggen: de eerste VST synths kwamen van bedrijven die geen hardware synths maakten (Steinberg, Emagic, NI,...) en die dus geen ervaring hadden met synths en ik had/heb de indruk dat die toch een tijd nodig gehad hebben om technologisch/qua sound op hetzelfde niveau te geraken als de hardware synths. Dat is ondertussen gebeurd volgens mij en anderzijds hebben de meeste hardware synth producenten ook VST equivalenten. Dus inderdaad, vandaag zie ik qua sound geen verschil tussen een digitale hardware synth en VST.
Analoog is inderdaad een ander verhaal: er gebeuren daar sowieso dingen die je niet kan simuleren in software. Of dat nu leidt tot beter/authentiekere/vettere sound of dat liefhebbers van analoge synths zichzelf dat wijsmaken weet ik ook niet.
Als je $ x.xxx,-- (ebay voorbeeld) hebt moeten afvorken voor een echte analoge dan is niet uit te sluiten dat dat meeweegt in je oordeelpegox schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 01:15:
Of dat nu leidt tot beter/authentiekere/vettere sound of dat liefhebbers van analoge synths zichzelf dat wijsmaken weet ik ook niet.
En dezelfde hardware (Motorola DSPs).Wormaap schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 00:44:
Er is zelfs ooit een Virus voor TC Powercore geweest die dezelfde software als de toenmalige Virus gebruikte
Yes, da's waar. Dat heeft het ook vast een stuk makkelijker gemaakt om de software draaiend te krijgen op Powercore. Neemt niet weg dat't ook gewoon een x86/x64 VST had kunnen zijn, alleen hadden ze dan de Motorolaspecifieke hardwareinstructies moeten porten, terwijl nu de hele engine waarschijnlijk 1 op 1 overgezet kon worden.
Toch heb ik nog nooit een digitale synth gehoord die zo vet klinkt als een Mini. Gelukkig zitten er Mini-samples in NI Retro Machines die wél als een echte klinken (nogal wiedes, het zijn samples...), maar het sublaag van een Mini blijft speciaal. En ik heb er niet eens eenmekkieboek schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 02:50:
[...]
Als je $ x.xxx,-- (ebay voorbeeld) hebt moeten afvorken voor een echte analoge dan is niet uit te sluiten dat dat meeweegt in je oordeel
Sowieso een vette plaat:
Jouw gitaar heeft redelijk wat laag mid (150-500Hz, daar ergens) wat je sound een stuk meer 'dikte' geeft dan die bij de Lavigne tune. Ik zou daar wat cutten en waarschijnlijk met een shelving EQ het hoog een paar dB harder maken als je dat soort sound wil. Maar in de instrumentatie zoals je'm nu hebt moet je natuurlijk erg uitkijken dat er nog íets blijft om naar te luisteren. Bij Lavigne is het een kort stukje, maar als je hele nummer alleen zo'n dunne gitaar en zang heeft, dan vul je het spectrum niet bepaald.Ortixx schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:20:
Ik waardeer jullie comments enorm. Maar de "levenloze radio worst" is precies wat ik na probeer te bootsen met de akoestische gitaar. Ik ben nu een eigen pop rock liedje aan het produceren en ik wil graag van veel genres dingen uitproberen zodat ik het allemaal leer. En laten we eerlijk zijn, pop heet pop voor een reden
Oh, en ik zou eens rustig met Autotune of Melodyne door je song lopen. Over het algemeen ben je prima in tune, maar ik heb het idee dat er hier en daar toch wat nootjes niet helemaal lekker zijn. Vergis je niet in hoe ontzettend een klein beetje detuning je mix uit z'n verband kan trekken.
[ Voor 85% gewijzigd door Wormaap op 31-12-2013 13:48 ]
NI Monark?Wormaap schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:45:
[...]
Toch heb ik nog nooit een digitale synth gehoord die zo vet klinkt als een Mini.
OK, vooruit, die komt akelig dicht in de buurt. Nog steeds niet all the way, maar of je dat verschil in een mix nog gaat horen... Ik had'm bij Komplete 9 gekregen, maar nog niet uitgebreid gecheckt. Daarmee kom ik ook in een paar minuten aardig in de buurt van de sub in die plaat die ik hierboven postte.
Verwijderd
Hard vs Soft discussie is inmiddels alweer zo oud dat het een lange witte baard heeft.
En wat die minimoog betreft zijn er zelfs mensen die hun neus ophalen voor de 'verkeerde' serienummers dus wat betreft is er geen eer aan te behalen om met dat soort wijsneuzen in discussie te gaan.
Uiteindelijk telt het resultaat.
Wat dat betreft komt het altijd nog op de skills aan om alles uit je spullen te halen. (Bijv Dennis die duidelijk geen skills heeft maar dat goedmaakt met zijn doorzettingsvermogen.)
En wat die minimoog betreft zijn er zelfs mensen die hun neus ophalen voor de 'verkeerde' serienummers dus wat betreft is er geen eer aan te behalen om met dat soort wijsneuzen in discussie te gaan.
Uiteindelijk telt het resultaat.
Wat dat betreft komt het altijd nog op de skills aan om alles uit je spullen te halen. (Bijv Dennis die duidelijk geen skills heeft maar dat goedmaakt met zijn doorzettingsvermogen.)
.
[ Voor 100% gewijzigd door teacher op 06-01-2014 08:15 ]
Ja maar die zijn dan wel 'statisch', niet meer afhankelijk van velocity, lfo etc..Wormaap schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:45:
Gelukkig zitten er Mini-samples in NI Retro Machines die wél als een echte klinken (nogal wiedes, het zijn samples...)
Daar sluit ik me bij aanVerwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:29:
Een super 2014 voor allemaal.
En zo is 2013 op de valreep toch nog een uitstekend jaar geworden!Een mooie afsluiter van 2013.
Happy new years lieverds, op het leukste topic van GoT
Heeft 'ie een echte Model D of een Voyager?Wormaap schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:45:
Ik heb Mark Romboy een keer gevraagd waar'ie de bas die in onderstaande clip rond 1:30 begint mee heeft gemaakt, en dat was (uiteraard) een Mini.

Enneh - http://www.musicradar.com...ite-music-software-571619 (en dan even doorklikken naar nr 5)
Ik heb even met Monark gepield en op 1 fout na heeft NI het ontzettend goed gedaan en steekt 't Diva naar de kroon. Respect dat ze dit voor elkaar hebben gekregen in Reaktor. Ik denk ook dat je als je even goed kijkt naar die kerel z'n outboard ook nog wat verschillen aantreft die zeker helpen met wat laag erbij.
De fout is dat de tuningknop niet precies genoeg is - er had nog een fine-fine-tune knob bij moeten zitten. Als je op een echte draait kun je osc 2 een haarbreedte verstemmen t.o.v. osc 1. Dat is nu niet mogelijk, want het kleinst mogelijke verschil is nu nog te groot. Verder geen aanduiding van een getalwaarde anywhere, wat Diva wel heeft en wat 't ook makkelijker maakt om met hoge precisie te tweaken.
[ Voor 7% gewijzigd door Yoozer op 02-01-2014 08:49 . Reden: fink gelixt ]
Weet ik niet zeker, maar volgens mij een Model D.
Je link doet het niet, maar ik denk dat ik'm gevonden heb (iets met Arturia)
In een reportage die ik een keer heb gelezen over z'n studio zie je verder een beste collectie (vintage) synths, drumcomputers en outboard.
Kun je die minimale tuningverschillen niet krijgen in het B-tabblad van Monark? Daar zit o.a. een drift-knop. Geen idee of die doet wat je bedoelt, maar misschien is het wat
Je link doet het niet, maar ik denk dat ik'm gevonden heb (iets met Arturia)
Kun je die minimale tuningverschillen niet krijgen in het B-tabblad van Monark? Daar zit o.a. een drift-knop. Geen idee of die doet wat je bedoelt, maar misschien is het wat
Verwijderd
(Analog) drift emuleert de tuningsverschillen door de temperatuur van de electronische componenten in het apparaat. Je osc gaat dan zweven.
Ja, en een heel klein beetje zweving tussen de oscs is precies wat Yoozer wil. Als dat met de fine-tuning op de oscs niet lukt, zou het zomaar kunnen dat'ie dat effect wel kan bereiken met drift. Het kan ook zomaar zo zijn dat de drift in Monark daar te sterk of te willekeurig voor is, maar het is in ieder geval een poging waard 
Oh, en prettig 2014 allemaal!
Oh, en prettig 2014 allemaal!

Verwijderd
Die zweverigheid op analoge bakken is leuk, maar niet als je een dik geluid wil maken, dan wil je juist een micro-tuning. Liefst met een beetje panning tussen de oscillators 
Probleem van analoge drift is dat de tuning vals kan gaat klinken.
Of een LFO die uit de pas loopt enzovoort
Probleem van analoge drift is dat de tuning vals kan gaat klinken.
Of een LFO die uit de pas loopt enzovoort
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2014 22:52 ]
Misschien was ik niet volledig duidelijk in mijn vorige posts, maar ik weet wat drift is en doet.
Mijn suggestie was om te kijken of de implementatie van drift in Monark misschien geschikt was om het microtuningeffect dat Yoozer zoekt na te bootsen. Want in de digitale wereld is drift natuurlijk ook gewoon een draaiknopje waarmee je een hoeveelheid ervan kan instellen.
Mijn suggestie was om te kijken of de implementatie van drift in Monark misschien geschikt was om het microtuningeffect dat Yoozer zoekt na te bootsen. Want in de digitale wereld is drift natuurlijk ook gewoon een draaiknopje waarmee je een hoeveelheid ervan kan instellen.
Drift op 0 helpt een beetje maar 't moet eigenlijk nog -net- wat verder. Zo gruwelijk onstabiel zijn de oscillators van de Mini niet. Maar - 't is al een stuk beter dan voorheen, dus bedankt voor de tip
Nwe release op breakcore.nl, puur voor de lol. Themeless 6: http://breakcore.nl/index.php?m=music&r=bm012
z999 - Cheering (Burn)
z999 - Cheering (Burn)
Iedereen de beste wensen voor 2014 op mijn favoriete GoT topic! Moge 2014 gezegend zijn met muziek als excuus om weer veel knopjes, ledjes, faders en ander pseudo-sci-fi spul te mogen beroeren.
Wat probeer je precies te bereiken, iets met osc-detune?Yoozer schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 23:04:
Drift op 0 helpt een beetje maar 't moet eigenlijk nog -net- wat verder. Zo gruwelijk onstabiel zijn de oscillators van de Mini niet. Maar - 't is al een stuk beter dan voorheen, dus bedankt voor de tip
Als je twee oscillators op zo'n miniscule afstand t.o.v. elkaar ontstemt krijg je een bijna flanger-achtig effect, en da's een van de signature sounds van de Mini. Dit is alleen mogelijk omdat er nergens een D/A in het pad zit; je hebt dus geen discrete stappen. Het is een soort "dit is een goede Mini-emulator" test voor mij.
Discrete stappen zou ook niks mis mee zijn (uiteindelijk hebben je oren en ogen ook een eindig oplossend vermogen) - ware het niet dat de onderverdeling vaak nog net te grof is, of te lineair. Een Vernier dial-achtig iets (of een fine fine tune) kan dat oplossen, maar dan moet het wel mogelijk zijn.
Discrete stappen zou ook niks mis mee zijn (uiteindelijk hebben je oren en ogen ook een eindig oplossend vermogen) - ware het niet dat de onderverdeling vaak nog net te grof is, of te lineair. Een Vernier dial-achtig iets (of een fine fine tune) kan dat oplossen, maar dan moet het wel mogelijk zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Yoozer op 02-01-2014 11:02 ]
Volgens mij had ik dat bij Monark. Ik had beide OSC's op een 0 detune staan, maar toch begon 'ie te "flangen". Moedwillige bug aka feature dus
Ik noem dat een reese trouwens.Yoozer schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:01:
Als je twee oscillators op zo'n miniscule afstand t.o.v. elkaar ontstemt krijg je een bijna flanger-achtig effect, en da's een van de signature sounds van de Mini
volgens mij gaat die resolutie van de detune nooit verder dan 100 cents of 128 trappen en lijkt me toch dicht genoeg. Ik ken de Mini niet, maar lijkt me toch dat ze ook deze resolutie hanteren.. Dit is alleen mogelijk omdat er nergens een D/A in het pad zit; je hebt dus geen discrete stappen. Het is een soort "dit is een goede Mini-emulator" test voor mij.
De Micron van het plaatje hierboven kan dat trouwens erg lekker. Ik heb deze ooit omgeruild voor een Korg Prophecy wat op zich wel een goeie deal was, maar ik mis toch afentoe wel lekker simpel monofoon erop bezig te zijn.
@Yoozer en ApniaapNia schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:48:
Volgens mij had ik dat bij Monark. Ik had beide OSC's op een 0 detune staan, maar toch begon 'ie te "flangen". Moedwillige bug aka feature dus
Werken jullie met echte midi of midi over USB? Als je echte MIDI gebruikt, zet het dan in een patchbay die alles synct. Zo te horen hebben jullie toch meer syncissues dan synthissues.
[ Voor 20% gewijzigd door vlaaing peerd op 02-01-2014 11:58 ]
NI beweert (in de Monark manual) dat dit inderdaad bewust gedaan is. Als je de drie oscillators op dezelfde manier instelt zullen ze toch net iets anders klinken. Net om het analoge karakter te emuleren.apNia schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:48:
Verwijderd
Wat de Monark nog mist is dat als je hem aanzet dat hij nog ontstemt is en dat je even moet wachten totdat hij opgewarmt is. Dat is ook een van de charmes van discrete oscillatoren.
Verwijderd
De Micron hanteerd dan ook een veel hoger aantal stappen (in het geval van pitch loopt het van -1000 t/m 1000) dus dat is niet zo heel vreemd.vlaaing peerd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:55:
[...]
...
volgens mij gaat die resolutie van de detune nooit verder dan 100 cents of 128 trappen en lijkt me toch dicht genoeg. Ik ken de Mini niet, maar lijkt me toch dat ze ook deze resolutie hanteren.
De Micron van het plaatje hierboven kan dat trouwens erg lekker...
Nadeel is wel de shitload aan NRPN's

Een reese heeft een veel heftigere detune. Dit is dat ze NET niet uitlijnen.
Ik vind het niet erg, zoals gezegd, het is een leuke feature van Monark. Dat is een VST btw, dus ik denk dat MIDI geen invloed heeft over hoe de individuele OSCs tov elkaar getuned zijn.@Yoozer en Apnia
Werken jullie met echte midi of midi over USB? Als je echte MIDI gebruikt, zet het dan in een patchbay die alles synct. Zo te horen hebben jullie toch meer syncissues dan synthissues.
Kan je in Reaktor niet de Monark module editen? Dan kun je misschien zelf de stappen van de tuning aanpassen.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Vast wel, maar dat is niet waarom je voor Monark kiest denk ik. Die "errors" zijn de reden waarom ik er soms Monark bij pak juist.
zoals een chorus? waarom dan niet het effect gebruiken?apNia schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:27:
[...]
Een reese heeft een veel heftigere detune. Dit is dat ze NET niet uitlijnen.
Misschien moet ik het gewenste geluidje even horen.
Ik heb weliswaar geen Monark (of Moog for that matter) maar volgens mij wordt dit bedoeld:vlaaing peerd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:24:
Misschien moet ik het gewenste geluidje even horen.
Hiero (zonder filter of effecten): http://members.ziggo.nl/webshare/sawtooth.mp3
Eerst een enkele zaagtand middle C
Daarna een dubbele zaagtand middel C
Je hoort dat beide oscillatoren telkens iets verschoven in fase starten maar daarna verandert er niets meer qua geluid omdat beiden 440.0000000000000000 Hz (of whatever) zijn.
Daarna geef ik een lichte detune bij een vd oscillatoren.
Tenslotte wat akkoorden waarbij de detune wordt opgeheven en even laten weer geactiveerd, je hoort vanzelf wanneer.
Let wel dit is bij 2 oscillatoren, bij 3 of 4 wordt het natuurlijk nog vetter.
En (wat ik me kan voorstellen) dat bij een analoge Moog niet alle oscillatoren exact dezelfde zaagtand maken maar een analoge versie met een niet perfect recht stijgende lijn en met overshoots bij de start van elke golfvorm, dat soort dingen. De synth van mij is puur digitaal (Nord Stage 2).
Verwijderd
Dit hoor ik dus ook op mijn Micron, dat zweven (phasing). Maar dat is iets anders dan de analog drift, want dan gaat alles aan de haal 
Edit:
Heeft de Nord geen waveshaping??
Edit:
Heeft de Nord geen waveshaping??
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 23:34 ]
Even korte stiffy van die akkoordjes.mekkieboek schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:22:
[...]
Hiero (zonder filter of effecten): http://members.ziggo.nl/webshare/sawtooth.mp3
Heel even maar.
Toen kwam ik
Volgende keer probeer je uit het hoofd de wortel van 17 te berekenen op 3 decimalen en dat maal pi. Daar kun je de hele avond mee vooruitapNia schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:40:
Heel even maar.
Dit topic is gesloten.