Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.252 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kaos
Lekker strak en dynamisch. Ik vind leuk.

@Rtzrs
Zit veel werk in he? (En dat ik zoiets zeg) Volgens mij heb je de kick iets te hard in de mix zitten. Hij drukt de rest wel erg veel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

dik, als in niet dun.. maar in your face...

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:08
Misschien leuk voor iemand die analoge synths vet vindt. Trent Reznor (en een beetje Allesandro Cortini) die vertelt over waarom hij zijn modular setup zo vet vindt.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modulars zijn redelijk exclusief *kuch*Buchla*kuch*. Helemaal als je je hele muur ermee vol plant.
En dan kost het klauwen met tijd om alles te patchen en er dan nog iets nuttigs mee maken wat je kan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Je noemt precies de redenen op waarom ik er nóóit een zou kopen.
Je noemt precies de redenen op waarom ik er héél graag een zou willen.

Als ik zo'n muur zou hebben zou ik waarschijnlijk nooit meer buiten komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer netjes inderdaad , ik zou ook de hele dag bangers maken en posten.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:13
Wormaap schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 23:38:
Misschien leuk voor iemand die analoge synths vet vindt. Trent Reznor (en een beetje Allesandro Cortini) die vertelt over waarom hij zijn modular setup zo vet vindt.
Analoog of digitaal (virtual analog) maakt mij niet zoveel uit. Zolang het (zoals hij ook zegt) geen halfbakken cut-corners alles zit erin maar net-niet-goed apparaat is. Ik heb vroegah spul van Roland gehad en ook de Z1 van Korg maar daarmee had je altijd last van jaggies. Dus als je de de lfo, portamento of adsr heel snel zet dat het niet vloeiend gaat maar met stapjes. Met tegenwoordige hardware gaat dat veel beter vind ik. En dan hoeft het voor mij niet perse analoog. Als het maar goed klinkt.

Maar inderdaad met knopjes is toch wel heel anders dan via een muis. Ik kan met een arpegiator loopje uren lang draaien aan filters, reso, attack, release etc.. Eigenlijk zou je dat meteen moeten opnemen en toevoegen aan een mix maar dan is het meestal al te laat :(

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-09 09:03
de hardware vs software discussie is gebaseerd op cognitieve aankoop-dissonantie versus het gebrek-aan-knopjes-en-ledjes dissonantie.

zeggen dat je 3000 eu aan een bak hebt uitgegeven die inherent niks meer kan dan een stukje software van 50 euro moet gerechtvaardigd worden maar de hardwarekoper weet dat " knopjes en ledjes" het niet rechtvaardigt. Evenzo weet de softwarekoper dat ie voor een duppie op de eerste rang zit en zal hij ook nooit toegeven dat die knopjes en ledjes hem eigenlijk die 3000 euro waard zijn- mits ie de ruimte ervoor had - dus gaat de discussie over het vermeende verschil in geluid.

"In zijn eigen beeld creerde de mens knopjes en hij zag dat het goed was en de midicontrollerbouwers vierden hoogtij." - Mozes (van de muziekwinkel) 2013 A.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Vraagje: als ik mijn DAW (Presonus Studio One) een envelope automate, dan is deze niet zo perfect als ik het in de VST zelf doe. Zo heb je in Massive een step sequencer voor je LFO, in oa een zaagvorm. Als ik exact hetzelfde automate in mijn DAW klinkt dat iets anders. Vanuit Massive verloopt de zaag netjes lineair van 100% naar 0%, maar in mijn DAW automation lijkt hij met een rotvaart te bewegen richting 100% en gaat vanaf daar naar 0%, waardoor je een soort slap gemiddelde krijgt, en een beetje de hardheid kwijtraakt. Is dit een normaal fenomeen bij andere DAWs? En kan je er wat aan doen?

Verder kleine aanrader van mijn kant, de nieuwe Sugar Bytes WOW2: http://www.sugar-bytes.de...ts/WOW2/index.php?lang=en

21 verschillende filteropties, en flink configureerbaar. Mooi vervolg op het originele WOW filter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 08:55
Ben momenteel bezig met een nieuw projectje, het hele idee al uitgewerkt. Ben benieuwd wat jullie er van vinden! Het is Trap!

Hier een linkje:

https://soundcloud.com/pa...=share&utm_medium=twitter

Hulde aan alle producers hier, zie echt mooie shit voorbij komen! Lijkt me tof om een keer wat samen met iemand te maken.....

Ik ben zelf nog geen jaar bezig met het maken van muziek ( circa 5 maand nu ), er zit al aardig wat voorruit gang in, heb ik het idee. Aangezien dit mijn eerste track was 8)7 :

[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/patty-summer-feelings]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
gangstahh schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 17:37:
Aangezien dit mijn eerste track was 8)7 :

[audio]
Haha, herkenbaar :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
apNia schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 16:34:
Vraagje: als ik mijn DAW (Presonus Studio One) een envelope automate, dan is deze niet zo perfect als ik het in de VST zelf doe. Zo heb je in Massive een step sequencer voor je LFO, in oa een zaagvorm. Als ik exact hetzelfde automate in mijn DAW klinkt dat iets anders. Vanuit Massive verloopt de zaag netjes lineair van 100% naar 0%, maar in mijn DAW automation lijkt hij met een rotvaart te bewegen richting 100% en gaat vanaf daar naar 0%, waardoor je een soort slap gemiddelde krijgt, en een beetje de hardheid kwijtraakt. Is dit een normaal fenomeen bij andere DAWs? En kan je er wat aan doen?

Verder kleine aanrader van mijn kant, de nieuwe Sugar Bytes WOW2: http://www.sugar-bytes.de...ts/WOW2/index.php?lang=en

21 verschillende filteropties, en flink configureerbaar. Mooi vervolg op het originele WOW filter!
Het kan best zijn dat de CC-values die een knop kan hebben niet lineair over de knop verspreid liggen (want je wil natuurlijk maximale precisie in het gebied waar je het meest zal werken). Als de interne step sequencer daar rekening mee houdt, dan kun je inderdaad andere resultaten krijgen dan wanneer je'm extern automate. Probeer eens wat exponentiële automation curves ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 16:34:de hardware vs software discussie is gebaseerd op cognitieve aankoop-dissonantie versus het gebrek-aan-knopjes-en-ledjes dissonantie.
Misschien iets te simplistisch maar tot op zekere hoogte klopt het wel.
Maar persoonlijk houd ik er niet zo van om in hard vs soft te gaan verzanden waarbij je een van de twee kanten zou moeten kiezen. Dan ben ik eerder voorstander van best of both worlds waarbij het niet uit maakt wat je gebruikt maar wat er uiteindelijk uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 11:30:
Zeer netjes inderdaad , ik zou ook de hele dag bangers maken en posten.

Dat vind ik dan wel weer humor ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Wbt hard- vs software, ik ben inmiddels enkele maanden verder met Cubase en nog steeds vind ik het maar lastig om langer mee te werken. Het gaat niet alleen om geluid, ik vind de VST instruments die standaard bij Cubase zitten meer dan goed klinken. De Maple drumkit van groove agent klinkt in mijn oren geweldig. De Prologue en die Pad hoeheetieookalweer plugin, je kunt er prachtige geluiden mee maken. Maar ik ben nog steeds niet gewend aan de UI, al die windows, al die controls, je zoekt je een ongeluk en klikt je een ongeluk.

En dan zal ik niet ontkennen dat ik de aanschaf van een keyboard onbewust voor mezelf zit goed te praten, want dat zal idd wel meespelen :). Dan nog, ik besteed daar met plezier meer tijd aan dan aan Cubase. Het is zoveel simpeler. Je zet 'm aan, koptelefoon erin en gaan. Al speel ik nog steeds als een natte krant. En pielen met geluidjes vind ik leuker door aan knopjes te draaien dan te trekken aan de muis.

Al zal dat werken met Cubase vast wel komen, anders kan ik het nooit eens vastleggen. Wel vraag ik me af of dat in MIDI moet of gewoon direct geluid opnemen. Of beiden inderdaad.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Keyboard spelen is erg handig omdat je dan noten leert lezen en met akkoorden aan de slag kunt wat wel zo nuttig is als je met cubase gaat kloten. En ik vind cubase net iets lastiger om mee te werken dan samplitude, misschien kun je wel de default-instellingen wijzigen qua keyboard bij cubase.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wie komt er bij me spelen?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qTc1Gb4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Overdreven OF NIE!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Als je schermen en monitorspeakers meer kosten dan de rest van de studioinhoud...

Ben daarnaast wel benieuwd naar de muziek die er dan op geproduceerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom ik dan aan met mijn 17 Inch super-laptop.

Wel fully loaded met software trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:16:
Als je schermen en monitorspeakers meer kosten dan de rest van de studioinhoud...

Ben daarnaast wel benieuwd naar de muziek die er dan op geproduceerd word.
Dat is de studio van Infected Mushroom, die hebben wel meer duur spul ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
apNia schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:36:
[...]

Dat is de studio van Infected Mushroom, die hebben wel meer duur spul ;)
En maken toch wel beslist gave muziek! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

echte psilocybin bangers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

apNia schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 16:34:
Vraagje: als ik mijn DAW (Presonus Studio One) een envelope automate, dan is deze niet zo perfect als ik het in de VST zelf doe.
Heeft te maken met de interne resolutie. Die ligt bij DAWs een stuk lager.
En kan je er wat aan doen?
Niet je DAW gebruiken voor dit soort spul als het niet hoeft :)
Ik krijg al pijn in m'n nek als ik er naar kijk :X

[ Voor 23% gewijzigd door Yoozer op 16-12-2013 17:00 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Is goed, kom je morgen bij mij plaatjes draaien?
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1425275_10151766854922407_1467900873_o.jpg

Geen fan van zijn muziek, maar als dit je 9 to 5 is heb je het volgens mij wel gemaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Mijn geliefde Akai LPK25 is overleden :-(
Er brand nog half een lampje van de Arp on/off maar doet voor de rest helemaal niets meer.

Had al gemailt naar Akai Nederland, maar die verwezen me door naar Akai Professional.
Waarschijnlijk is een nieuwe kopen goedkoper dan opsturen en laten repareren.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij leven met je mee.
Sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Meh :-( Frikked gear is frikked.

Zelfmastervraag:

Is het een normale gang van zaken als ik meerdere versies van een tune master? Bijvoorbeeld een versie voor op interweps waarvan je weet dat die vooral op mediasystemen afgespeeld worden en bijvoorbeeld een versie voor als ik live over een PA draai?

zoja, waarin zouden volgens jullie de meeste verschillen moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik denk dat als je een goed gemasterde versie van een track hebt je deze op elk systeem kan gooien.
Zo draaide ik afgelopen vrijdag een van m'n eigen tunes op een groot systeem en met de soundcheck merkte ik al dat de impact en feel eigenlijk hetzelfde was als in m'n studio.

Dus ik denk niet dat je meerdere versies nodig hebt. Mocht een track afgespeeld worden in de ether, dan zitten daar sowieso weer compressors op van het radiostation, dus om daar dan weer rekening mee te houden gaat vrij ver en doet (volgens mij) ook niemand.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Met of zonder (veel) publiek wil wel uitmaken. Althans dat was met de band zo en dan lijkt me dat dat voor playback van tunes ook geldt. Minder nagalm dan in een lege zaal bijvoorbeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door mekkieboek op 17-12-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mastering is meestal bedoeld dat het op alle systemen zoveel mogelijk hetzelfde klinkt want op zich redelijk lastig kan zijn.
Maar als je het op maat voor een bepaalde subgroep gaat doen dan heb je minder beperkende factoren. Maar dan moet je wel weten wat de eigenschappen zijn waar je (nog steeds) rekening mee moet houden. Als je dat niet weet zou ik alsnog op safe spelen zodat het iig niet fout gaat en alles als een pudding in elkaar klapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
mekkieboek schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 19:58:
Met of zonder (veel) publiek wil wel uitmaken. Althans dat was met de band zo en dan lijkt me dat dat voor playback van tunes ook geldt. Minder nagalm dan in een lege zaal bijvoorbeeld.
Dat is een klus voor de geluidsman ter plaatse. Met een relatief lege zaal staat de bass/sub zachter dan als een zaal volstroomt. De lage frequenties worden namelijk opgezogen door de hoeveelheid mensen die in de zaal staan. Als er veel mensen aanwezig zijn zal de bass/sub wat meer power krijgen.

Dit heeft niets te maken met de mix van je track.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Hebben jullie Supercharger al gedownload?

Kreeg een nieuwsbrief van Native Instruments. Nu tijdelijk GRATIS te downloaden. Vanaf 1 januari gaat deze plugin 50 euro kosten.

Zojuist een post op synthforum gezet:
http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1689676

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Jups, zou alleen wel prettig zijn als ze de installers voor beide OS-en in 1 zipje zouden bundelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacide schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:12:
Hebben jullie Supercharger al gedownload?

Kreeg een nieuwsbrief van Native Instruments. Nu tijdelijk GRATIS te downloaden. Vanaf 1 januari gaat deze plugin 50 euro kosten.

Zojuist een post op synthforum gezet:
http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1689676
Ik download em nu.

Merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sympathiek dat je het even meldt.
Voor NI een leuke manier om e-mail addressen te harvesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Ah, zelf kreeg ik'm via de nieuwsbrief, dus mijn maildres hebben ze toch al :+

NI's policy op vouchers vind ik trouwens wel maar kak. Ik heb twee 25€ vouchers van ze staan (een omdat ik Komplete 9 heb gekocht, een vanwege kerstmis). Maar die kun je niet combineren. En je kan ze ook niet gebruiken op producten die in de aanbieding zijn.
Waar het dus feitelijk op neerkomt is dat ze me 25€ korting aanbieden op de slechtste prijs waarvoor ze een product kunnen leveren... Wat dus in bijna alle gevallen alsnog duurder is dan wachten op een aanbieding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

En daarom bestaan dit soort vouchers; omdat het gros van de mensen ze niet incasht maar omdat 't er wel goed uitziet als aanbod/zoethoudertje.

Zelfde kunstje met rebates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Onder de streep maakt het me allemaal niets uit... ik heb er weer een plugin bij voor niets... En op het eerste gezicht lijkt het me een prima compressortje. Krijg een beetje het 'One knob louder' gevoel hierbij.

Ik zou hem niet direct als masterbus compressor gebruiken overigens. Maar verder klinkt het echt niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-09 19:10

2mb

Eens, het Dirt-knopje is wel aardig, geeft een beetje saturation/distortion.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
2mb schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:42:
Eens, het Dirt-knopje is wel aardig, geeft een beetje saturation/distortion.
Dirt LED indicator:
When activated, the Dirt LED is lit yellow to indicate that the compressor
will slightly saturate the input signal. This feature is ideal for giving clean sounds more character,
bite and loudness

Punch LED indicator:
When clicked, the Punch LED is lit yellow to indicate that the compressor
will work with a slower attack time. This means that transients will not be caught by
the compressor, and will lead to a punchier sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb dat ding effe gedownload, weet niet wat het is maar misschien is het ergens goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je dat 'ding' trouwens gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Niet lullig bedoeld Dennis, maar waarschijnlijk te geavanceerd voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Mwoah, dit is typisch het soort compressor waar iedereen wel wat mee kan :) Smijt'om op een kick, snare, drum buss of je master en draai aan de grote knop. Wet/dry een stuk terug als je de sound wel vet maar te extreem vindt, KLAAR! Ideale manier om óverduidelijk te horen wat een compressor voor invloed heeft op de tone van je sounds, want hij laat duidelijk alles van relatief cleane compressie tot 1176-achtige slamming horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik denk niet dat het de meest ideale manier voor hem is om een compressor te snappen. Maar als het inderdaad een beetje OneKnob achtig is dan gewoon doen Dennis. Aan knoppen draaien tot het vet klinkt. Als het goed is maakt 'ie het geluid vetter/harder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:21:
maakt 'ie het geluid vetter/harder ;)
of platter en slapper
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:12:
Mastering is meestal bedoeld dat het op alle systemen zoveel mogelijk hetzelfde klinkt want op zich redelijk lastig kan zijn.
Maar als je het op maat voor een bepaalde subgroep gaat doen dan heb je minder beperkende factoren. Maar dan moet je wel weten wat de eigenschappen zijn waar je (nog steeds) rekening mee moet houden. Als je dat niet weet zou ik alsnog op safe spelen zodat het iig niet fout gaat en alles als een pudding in elkaar klapt.
Dat is ook helemaal waar. Maar toch heb ik vaak bij het zelfmasterberen dat ik bij de subs en de bassen nogal veel concessies moet doen voor de bespeelbaarheid op flutspeakers. Vaak grijp ik naar middelen zoals maxbass (op de stems, niet de totaalmix!) en een aanzienlijk deel van het sublaag eruit draaien.

naja... meestal doe ik het uiteindelijk niet vanwege mijn chronische basverlatingsangst, maar ok, je begrijpt wat ik bedoel.

Terwijl ik als ik een track in een club draai ik het dan zonde zou vinden dat ie behandeld is voor (te) kleine speakers en weet dat die energierijke subs erin hadden kunnen zitten.

Die kant wou ik eigenlijk een beetje opgaan met de vraag.

[ Voor 78% gewijzigd door vlaaing peerd op 18-12-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
NEEEHEEEE! Het is SUPERCHARGER. Denk je nou écht dat die je geluid plat en slap maakt? :-(

Dat doet'ie, en nogal snel... A little goes a long way met deze 'pressor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Let's see...Kep 'm net binnen binnen, eem kiekn dan of ik ene pann'nkoek zo plat as geziena's tittn ken moakn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:43:
Terwijl ik als ik een track in een club draai ik het dan zonde zou vinden dat ie behandeld is voor (te) kleine speakers en weet dat die energierijke subs erin hadden kunnen zitten.
Dat je met de bas in je achterhoofd zat vermoedde ik al.
Wat dat betreft heb je voor sublaag geen last van kleine speakers want die kunnen dat toch niet weergeven. Het punt is dan wel wat ze wel kunnen weergeven zo in te regelen dat ze niet gaan resoneren omdat er teveel bas is en ze daarom over hun nek gaan.
Dan is dat een kwestie van slim EQ toepassen en ervoor te zorgen dat subs wel gevoed worden maar dat woofers van 2-ways niet over hun nek gaan door pieken in 40-60hz sterk af te vlakken (of alleen de transienten door te laten dmv slimme compressie).
Dat kan nogal lastig zijn maar als je een paar nummers pakt en daar mee oefent denk ik wel dat je een stapje dichter in de buurt komt waar je wilt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hier Dennis, voorbeeld

• gangstahh
Zo, weer een verse banger van 'het' keyboard.
Filmpje hier onder is een verkorte versie, hele nummer komt snel als ik tevreden ben over het tweede stuk :p

ohja. voor de genen met epilepsie, geen aanrader ;)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KLw-kHB8l9c]

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

gangstahh schreef op donderdag 19 december 2013 @ 00:16:
Zo, weer een verse banger van 'het' keyboard.
Filmpje hier onder is een verkorte versie, hele nummer komt snel als ik tevreden ben over het tweede stuk :p

ohja. voor de genen met epilepsie, geen aanrader ;)

[video]
KLinkt helemaal bagger...maar dat komt door mijn hopeloze :( Citrix :( Thin :( KUT :( Client.. en niet door jouw..
Ga thuis nog eens luisteren.. Want, heel raar.... ik werd getriggerd door het filmpje :P (waar is dat in godsnaam opgenomen??)

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
Het filmpje zonder geluid is ook al het zien waard ;)

• gangstahh
chieldtm schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:29:
[...]

KLinkt helemaal bagger...maar dat komt door mijn hopeloze :( Citrix :( Thin :( KUT :( Client.. en niet door jouw..
Ga thuis nog eens luisteren.. Want, heel raar.... ik werd getriggerd door het filmpje :P (waar is dat in godsnaam opgenomen??)
Zeker doen ;p , die filmpjes komen vrij random van youtube. Overal wel wat vandaan. beetje knippen plakken, raw edit in vegas, after effects er over en klaar. Helaas is de kwaliteit niet altijd even goed.
Moraelyn schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:52:
Het filmpje zonder geluid is ook al het zien waard ;)
hahah thanks ;p

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:06:
Hoe kun je dat 'ding' trouwens gebruiken?
Eerst leer je muziektheorie en compositie. Als je banger dan ook bangt als je 'm alleen op gitaar of piano speelt weet je dat je iets goeds hebt.

Vervolgens leer je mixen. Alle instrumenten moeten het juiste volume hebben.

Vervolgens leer je EQen. Als instrumenten elkaar in de weg zitten kun je dat aanpassen met EQ. Tegelijkertijd kun je ook synthese/sounddesign leren, want met sounddesign kun je dit soort dingen ook oplossen (het grijpt ook weer terug naar compositie, want de keuze om de bas/lead/etc. op bepaalde toonhoogtes te laten spelen hangt ook van je compositie af).

Pas als je dat onder de knie hebt ga je met compressors aan de slag.

Bovenstaand is de beste aanpak als je compressors en EQs ziet als gereedschap ipv smaakmakers. Op 1:23 tot 1:40 wordt de compressor voornamelijk als smaakmaker gebruikt; op 0:26 tot 0:55 wordt 'ie voornamelijk als gereedschap gebruikt (de wezenlijke klank verandert niet maar door de drums wat korter te laten doorklinken krijg je op plaatsen weer meer ruimte in je mix.

Je hebt 4 knoppen die van belang zijn: Attack, Release, Ratio en Treshold. Voer er een signaal in zonder compressie - daarom gebruiken ze in de video van NI ook een gewone opname van drums, niet al voor-ge-bangde-drums van Vengeance of zo - en ga met 1 knop spelen. Als er iets niet lijkt te werken - bijv. attack en release lijken niks te doen - dan komt dat omdat die pas echt wat gaan doen als je bijv. de Ratio omhoog draait, of de Treshold.

Experimenteer met 1 ding tegelijk. Als je dus Ratio op 1:4 zet en Treshold op halverwege; blijf daar dan van af en kijk wat het verschil is als je alleen maar aan de Attack of alleen maar aan de Release draait. En ja - het kan soms lijken alsof er niks gebeurt. Dat kan liggen aan Ratio of Treshold, of aan het binnenkomende signaal; dus daarom is het van belang om iets te gebruiken wat nog niet al door een compressor en EQ is gejaagd.

Wanneer klinkt het goed? Nou, het eerste criterium is dat je door het gebruik een probleem in de mix kan oplossen. Dat probleem kan ontstaan als 2 luide instrumenten tegelijk proberen te spelen en je niet het volume van beide terug kan schroeven omdat ze anders in de rest van de track te zacht klinken. Je kunt natuurlijk ook het volume op dat moment van beide tracks even automaten zodat je een klein dipje maakt. Dan ben je zelf eigenlijk aan 't doen wat een compressor doet, alleen kan een compressor dat veel sneller en ziet 'ie de plaatsen waar dipjes nodig zijn vanzelf, terwijl mensen naar de dB-meter moeten blijven kijken om te zien of 'ie ergens in het rood gaat.

En daarom bangen bangers. The more you know!

Verwijderd

Yoozer schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:56:
[...]

Eerst leer je muziektheorie en compositie. Als je banger dan ook bangt als je 'm alleen op gitaar of piano speelt weet je dat je iets goeds hebt.

Vervolgens leer je mixen. Alle instrumenten moeten het juiste volume hebben.

Vervolgens leer je EQen. Als instrumenten elkaar in de weg zitten kun je dat aanpassen met EQ. Tegelijkertijd kun je ook synthese/sounddesign leren, want met sounddesign kun je dit soort dingen ook oplossen (het grijpt ook weer terug naar compositie, want de keuze om de bas/lead/etc. op bepaalde toonhoogtes te laten spelen hangt ook van je compositie af).

Pas als je dat onder de knie hebt ga je met compressors aan de slag.

Bovenstaand is de beste aanpak als je compressors en EQs ziet als gereedschap ipv smaakmakers. Op 1:23 tot 1:40 wordt de compressor voornamelijk als smaakmaker gebruikt; op 0:26 tot 0:55 wordt 'ie voornamelijk als gereedschap gebruikt (de wezenlijke klank verandert niet maar door de drums wat korter te laten doorklinken krijg je op plaatsen weer meer ruimte in je mix.

Je hebt 4 knoppen die van belang zijn: Attack, Release, Ratio en Treshold. Voer er een signaal in zonder compressie - daarom gebruiken ze in de video van NI ook een gewone opname van drums, niet al voor-ge-bangde-drums van Vengeance of zo - en ga met 1 knop spelen. Als er iets niet lijkt te werken - bijv. attack en release lijken niks te doen - dan komt dat omdat die pas echt wat gaan doen als je bijv. de Ratio omhoog draait, of de Treshold.

Experimenteer met 1 ding tegelijk. Als je dus Ratio op 1:4 zet en Treshold op halverwege; blijf daar dan van af en kijk wat het verschil is als je alleen maar aan de Attack of alleen maar aan de Release draait. En ja - het kan soms lijken alsof er niks gebeurt. Dat kan liggen aan Ratio of Treshold, of aan het binnenkomende signaal; dus daarom is het van belang om iets te gebruiken wat nog niet al door een compressor en EQ is gejaagd.

Wanneer klinkt het goed? Nou, het eerste criterium is dat je door het gebruik een probleem in de mix kan oplossen. Dat probleem kan ontstaan als 2 luide instrumenten tegelijk proberen te spelen en je niet het volume van beide terug kan schroeven omdat ze anders in de rest van de track te zacht klinken. Je kunt natuurlijk ook het volume op dat moment van beide tracks even automaten zodat je een klein dipje maakt. Dan ben je zelf eigenlijk aan 't doen wat een compressor doet, alleen kan een compressor dat veel sneller en ziet 'ie de plaatsen waar dipjes nodig zijn vanzelf, terwijl mensen naar de dB-meter moeten blijven kijken om te zien of 'ie ergens in het rood gaat.

En daarom bangen bangers. The more you know!
Bedankt voor de duidelijke uitleg , ik bedoelde eigenlijk hoe je dat 'ding' in DAW's kan gebruiken.

Ik kan em niet vinden.

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

hopeless....... heb je geen YouTube of google??

• Dacide
Dennis, voordat iedereen hier weer overheen valt...

Deze plugin is een zgn. VST (oftewel een 'digitaal instrument' oftewel een plugin).

Wat je moet doen is de vst downloaden en installeren. Tijdens installatie wordt gevraagd in welke map je de VST wilt plaatsen (standaard is dit C:\Program Files\Steinberg\VstPlugins\).

Vervolgens, na installatie, open je je DAW. Selecteer in de preferences welke map jouw VST's bevat.

vervolgens zie je de plugin in je DAW staan. Deze kun je dan op het gewenste kanaal slepen.

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:16
In Maschine moet die gewoon bij de andere Native Instruments plugins staan.
Bij een andere DAW zul je waarschijnlijk de plaats moeten aangeven waar de plugin staat, Program Files/Native Instruments/VSTPlugins 32 bit

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:04:
[...]

Bedankt voor de duidelijke uitleg , ik bedoelde eigenlijk hoe je dat 'ding' in DAW's kan gebruiken.

Ik kan em niet vinden.

Dus beste Yoozer, het is allemaal aardig en lief bedoeld, maar Dennis boeit het allemaal geen reet zo blijkt :+

Soundcloud

Verwijderd

Bedankt mensen , ik heb het nu 'EINDELIJK' door.

• pegox
  • Laatst online: 18-09 13:27
Wormaap schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:57:
NI's policy op vouchers vind ik trouwens wel maar kak. Ik heb twee 25€ vouchers van ze staan (een omdat ik Komplete 9 heb gekocht, een vanwege kerstmis). Maar die kun je niet combineren. En je kan ze ook niet gebruiken op producten die in de aanbieding zijn.
Dat je vouchers/kortingen/acties niet kan combineren lijkt me standaard. Dat geldt in alle winkels/branches.

Ik vind de korting policy van NI wél netjes. De Black Friday kortingen waren dit jaar enorm (heb zelf Komplete Ultimate met 50% korting gekocht). En als kerstkadootje krijg je dit jaar een gratis compressor en die voucher. Hoeveel fabrikanten zijn er (binnen de wereld van de muziek apparatuur/software fabrikanten of daarbuiten) die je spontaan een kerstkado aanbieden?

Toegegeven, die voucher is vooral bedoeld om je aan te zetten om extra dingen te kopen, maar dat hoef je niet te doen. Heb zelf met 2 vouchers 2 Machine Expansions gekocht (24 euro ipv 49 na de voucher) die ik anders waarschijnlijk niet gekocht had. Voor wie het kan boeien trouwens: die Maschine Expansions zijn best goed. En voor beginners erg interessant: elke expansion richt zich op een bepaald genre en bevat samples, synth presets en een voorbeeld nummer. Ideaal start punt.

[ Voor 5% gewijzigd door pegox op 19-12-2013 13:36 ]

• Wormaap
Het jammere vind ik dat de Maschine Expansions tijdens de kortingsperiode ook gewoon 25 euro kostten. Op zo'n beetje al het andere zat nog veel meer korting. (Heb zelf de Komplete 8 naar 9 upgrade gescoord :) )

En NI heeft best vaak flinke acties, dus eigenlijk loont het zich altijd om even te wachten in plaats van je voucher te gebruiken. Dus ik vind't een beetje een wassen neus.

De kortingsacties en -periodes hoor je me verder ook zeker niet over klagen, die zijn meestal helemaal prima :) Er is alleen niets dat ik met die vouchers goedkoper kan krijgen dan wanneer ik gewoon even afwacht.

Neemt trouwens niet weg dat ik ook ben aan het overwegen om toch nog maar een Maschine Expansion ermee te scoren hoor :+ Drop Squad klinkt wel vet. Voor de rest heb ik eigenlijk alle expansions die ik gaaf vond wel zo'n beetje (heb er 5).

[ Voor 16% gewijzigd door Wormaap op 19-12-2013 13:43 ]

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

kaos- schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:34:
[...]

Dus beste Yoozer, het is allemaal aardig en lief bedoeld, maar Dennis boeit het allemaal geen reet zo blijkt :+
Haha, die uitleg van Yoozer is wel handig zo op het eerste gezicht, ik zal er nog even naar kijken want er staan wel nuttige tips in. :9

• MrOmegaForce
  • Niet online
Mijn eerste poging tot een trap banger!
Ik heb nou al door dat trap niet mijn stijl is :+
[Soundcloud: http://soundcloud.com/jessevanson/run-tha-trap]

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Afbeeldingslocatie: http://i1083.photobucket.com/albums/j398/zts666/Tubecore.jpg

De tubecore 3u VariMu Mastering Edition is eindelijk binnen! Tot nu toe érg impressed :D

• MrOmegaForce
  • Niet online
z999 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:57:
[afbeelding]

De tubecore 3u VariMu Mastering Edition is eindelijk binnen! Tot nu toe érg impressed :D
*Haalt diep in* KNOPJES :D

Even serieus, ziet er erg verleidelijk uit! Mijn vader heeft het ook altijd over dit soort compressors!

• vlaaing peerd
MrOmegaForce schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:42:
[audio]
Toch erg goed gelukt! Trap kan ik doorgaans ook niet echt snappen, het lijkt er altijd net op of ze dubstep maken van alle geluidjes die ik als eerste uit m'n library heb gepleurd, de bas eruit strippen en een paar "yo!" erdoor gooien.

desondanks een echte trap tune. De gabberzaag vind ik er een beetje onwennig tussen vallen, de rest kan ik eigenlijk niks op aanmerken.

Hoe heb je die gabberzaag eigenlijk gemaakt?

Verwijderd

Nou meneer Omega Kracht, mijn subwoofers knorren van tevredenheid.
Ik vind leuk!

• gangstahh
MrOmegaForce schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:42:
[audio]
Ik vind het lekker klinken!, alleen zoals peerd ook al zei, die zaag had je weg mogen laten. Verder echt een heerlijke trap banger!

Hierbij mijn laatste update van dit nummer (trap): tijdje zitten mixen en ik denk dat het resultaat er wel mag wezen! tevens een aantal aanpassingen gedaan op alle fronten.

Linkje: https://w.soundcloud.com/...%3Fsecret_token%3Ds-R17nF

Wat vinden jullie?

Verwijderd

Hmmm... niet mijn blokje kaas.

• gangstahh
"KAAS" _/-\o_

ieder z'n ding, maar klinkt het ook goed? that's the one milion dollar question :+

• Wormaap
Het wordt mij overduidelijk dat trap een genre is dat ik aan mij voorbij laat gaan :X

@z999: Vet! Maar hoe het eruit ziet telt natuurlijk niet toch wel :9... Laat eens wat horen! :D

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
https://soundcloud.com/bloodyutopia/tubecore-3u-example

Kies de download optie voor de wave anders hoor je het verschil niet ivm de sc kwaliteit. Hier heb ik de mid/side compressie gebruikt. Het klinkt gek, maar hierdoor lijkt hij zich soms ook als een eq te gedragen :D

Tof speelgoed, jammer dat ik weinig tijd had vandaag. Morgen weer een volle bak :)

[ Voor 10% gewijzigd door UtopiaM op 19-12-2013 21:37 ]

• Wormaap
Haha, zelfs op SC vind ik het verschil best duidelijk. In de WAV is't nog beter te horen ja :)
Vet!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

pegox schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:34:
[...]

Dat je vouchers/kortingen/acties niet kan combineren lijkt me standaard. Dat geldt in alle winkels/branches.

Ik vind de korting policy van NI wél netjes. De Black Friday kortingen waren dit jaar enorm (heb zelf Komplete Ultimate met 50% korting gekocht). En als kerstkadootje krijg je dit jaar een gratis compressor en die voucher. Hoeveel fabrikanten zijn er (binnen de wereld van de muziek apparatuur/software fabrikanten of daarbuiten) die je spontaan een kerstkado aanbieden?
Ableton gooit nu ook met 20% korting. Moest live 9 nu niet elke 5 min crashen ik had hem gekocht. Nu nog ff twijfel, want los van de crashes vind ik het een goed pakket..

You don't need eyes to see, you need vision

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Uh, welke crashes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Yalopa schreef op donderdag 19 december 2013 @ 22:29:
[...]

Ableton gooit nu ook met 20% korting. Moest live 9 nu niet elke 5 min crashen ik had hem gekocht. Nu nog ff twijfel, want los van de crashes vind ik het een goed pakket..
Ik heb ableton 9 al vanaf het begin en heb volgens mij 1x een crash gehad tot nu toe... en dat was volgens mij te wijden aan een rotte (alternatief verkregen) versie van Forest Kingdom 1 ( http://www.bestservice.de/en/forest_kingdom_ii.html )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Uit ervaring kan ik melden dat switchen van 'alternatief verkregen' naar legale software echt een hoop verschil maakt in stabiliteit. Ik heb ondertussen meer software dan toen ik nog gecrackte zooi gebruikte, maar véél minder problemen :) Nadeel is natuurlijk de prijs, maargoed :P

... Nu nog een PC die niet oververhit als ik een flinke mix exporteer :(

[ Voor 11% gewijzigd door Wormaap op 20-12-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Cubeest 7.5 besteld.... Oh happy me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik moet zo lachen. Bitwig is een bedrijfje wat opgestart is door gasten die van Ableton kwamen. Ze waren het zat om het aan te zien dat Ableton steeds zwaarder en logger werd dus zijn ze zelf maar begonnen.

Ze zijn al vrij lang bezig om hun eigen DAW te maken. Het duurt nu zelfs zó lang dat aanhangers van Bitwig er genoeg van hebben. Bij elke post (van een nieuwe feature of optie) op Facebook krijgen ze zulke antwoorden om hun hoofd geslingerd :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eOVnrfW.png

:D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:43
Oh bedankt, heb hem nu evne geprobeerd voor wat KickBass spul maar het knalt toch wel heerlijk voor met de dirt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
chieldtm schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:48:
Grace Period update
Activated Cubase (Artist) 7 on October 15, 2013, or later?
Get a free Grace Period update.
Oh happy me too :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

kaos- schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:35:
Ik moet zo lachen. Bitwig is een bedrijfje wat opgestart is door gasten die van Ableton kwamen. Ze waren het zat om het aan te zien dat Ableton steeds zwaarder en logger werd dus zijn ze zelf maar begonnen.

Ze zijn al vrij lang bezig om hun eigen DAW te maken. Het duurt nu zelfs zó lang dat aanhangers van Bitwig er genoeg van hebben. Bij elke post (van een nieuwe feature of optie) op Facebook krijgen ze zulke antwoorden om hun hoofd geslingerd :

[afbeelding]

:D
Ik heb ook al een tijd geleden een soort rage geschreven op een ander forum. Het feit dat ze zo lang doen over het ontwikkelen van die software zonder duidelijke communicatie naar buiten, foutieve beloftes en eindeloze teasers geeft mij het gevoel dat er wat mis is bij Bitwig. Ik vind het een onprofessioneel zooitje, en ik heb al mijn geloof verloren in het product. Volgens mij noemde ik 't ooit de Duke Nukem Forever van de DAW scene. Het wordt inmiddels gewoon een beetje grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:08:
[...]

Ik heb ook al een tijd geleden een soort rage geschreven op een ander forum. Het feit dat ze zo lang doen over het ontwikkelen van die software zonder duidelijke communicatie naar buiten, foutieve beloftes en eindeloze teasers geeft mij het gevoel dat er wat mis is bij Bitwig. Ik vind het een onprofessioneel zooitje, en ik heb al mijn geloof verloren in het product. Volgens mij noemde ik 't ooit de Duke Nukem Forever van de DAW scene. Het wordt inmiddels gewoon een beetje grappig :)
Duke Nukem Forever _O-

Maar je hebt gelijk hoor, qua communicatie zijn het een stelletje autistische nerds bij elkaar.
Moet wel zeggen dat hun site, hun kleurstellingen en de manier van werken in Bitwig wel erg solide en clean in elkaar steekt. Ben ook oprecht benieuwd hoe het uiteindelijke resultaat gaat zijn, maar ze zijn het momenteel wel behoorlijk aan het verzieken als het gaat om hun populariteit.

Denk dus niet dat er iets fundamenteels mis is, maar dat hun communicatieafdeling gewoon gaar is.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
tsja de voornaamste reden om "te wachten" op bitwig was het delen / samen werken aan projecten.
gelukkig zijn er genoeg "cloud" oplossingen te bedenken waardoor het samenwerken al een stuk makkelijker gaat..

de bitwig oplossing is het niet, maar die is er ook nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chieldtm schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:48:
Voor mezelf kan ik de investering in deze upgrade nog steeds niet verantwoorden. Mis ik iets of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
vlaaing peerd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 18:54:
[...]

Toch erg goed gelukt! Trap kan ik doorgaans ook niet echt snappen, het lijkt er altijd net op of ze dubstep maken van alle geluidjes die ik als eerste uit m'n library heb gepleurd, de bas eruit strippen en een paar "yo!" erdoor gooien.

desondanks een echte trap tune. De gabberzaag vind ik er een beetje onwennig tussen vallen, de rest kan ik eigenlijk niks op aanmerken.

Hoe heb je die gabberzaag eigenlijk gemaakt?
Thanks! Gabberzaag is gewoon een preset uit Sylenth1 genaamd HOV Dominator. Verder niks mee gedaan :)
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 19:47:
Nou meneer Omega Kracht, mijn subwoofers knorren van tevredenheid.
Ik vind leuk!
Ugh die naam... Als je een jaar of 8 bent vind je dat helemaal kewl klinken maar ik gebruik hem nu nog steeds, hoe falend hij ook is... Noem me maar gewoon Jesse!
Inderdaad, Ableton is bij mij nog nooit gecrashed.

Ik speelde laatst weer eens Space Invaders en nu heb ik opeens inspiratie voor een soort complextro achtig nummer. Lang leve de kerstvakantie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Diminish schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:49:
tsja de voornaamste reden om "te wachten" op bitwig was het delen / samen werken aan projecten.
Dat had Ableton een paar jaar geleden toch ook eens aangekondigd?

http://news.beatport.com/...l-work-in-ableton-live-8/
https://forum.ableton.com/viewtopic.php?f=1&t=150668
gelukkig zijn er genoeg "cloud" oplossingen te bedenken waardoor het samenwerken al een stuk makkelijker gaat..
Jups, alleen heb ik even niet door hoe precies (nog nooit gedaan - ben nog van de tijd van FTP). Je hebt beiden een gedeelde Dropbox of je share'd iets en klikt dan "add to my dropbox" in de web-link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Die ableton crashes zijn een algemene klacht op osx mavericks. Wellicht is dat eerder een osx probleem dan een live probleem, maar het is rete irritant.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Nou ja, ik gebruik Ableton Suite + OS X Mavericks sinds Mavericks uit is en ik heb er eerlijk gezegd geen problemen mee ondervonden. Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:05:
Voor mezelf kan ik de investering in deze upgrade nog steeds niet verantwoorden. Mis ik iets of zo?
De verschillen staan hier maar dat had je vast al gezien. Geen revolutionaire nieuwe dingen, meer goldplating. Mij als noob vielen de drummaps op vd kits van GrooveAgent. En die nieuwe reverb die wel erg mooi klinkt. Verschillende versies ve track kan ook handig zijn, stel ik me voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:05:
[...]

nee hoor. je mist niks.
Punt is dat ik nog op een Alieilligalie versie 5.0 zit (nee, zelfs de 5.1 niet, kreeg ik niet draaiend). En, harde werker als ik ben 8)7 , had ik mezelf een "echte versie" belooft als ik mijn 13e maand kreeg. En die is hier, dus ik ga over :*) #ohappyme

Maar even iets anders, kon ik niet goed terug vinden.. hoe zit het met mijn oude projecten? draaien die oop in 7.5? of moet ik 5 maar gewoon niet de-installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij als je een legale 7.x versie hebt kan je ook 6.x 5.x enzo installeren. (Hang me d'r niet aan op)
En in de ergste gevallen kan het het overzetten naar midi/audio om het zo te 'porten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
oude projecten draaien gewoon, als je je VST's, geluidsbestandjes e.d. op dezelfde plek houd hoef je ook niet opnieuw te gaan zoeken naar missende files en zo meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

vlaaing peerd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 20:14:
oude projecten draaien gewoon, als je je VST's, geluidsbestandjes e.d. op dezelfde plek houd hoef je ook niet opnieuw te gaan zoeken naar missende files en zo meer.
een oud "32 bit"in de nieuwe 7.5 64b helaas niet... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Hij is af! Het was de bedoeling dat het een complextro track werdt, maar uiteindelijk is het toch meer electro geworden.

Feedback wordt gewaardeerd!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/jessevanson/space-invaders]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke track, erg energiek en dynamisch gemixed.
De keuze van de met name lead sounds zijn niet de mijne want ze zijn mij wat te basic.
Pagina: 1 ... 70 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.