Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.252 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-09 09:03
dude

voordat je uberhaupt aan dingen als compressors toekomt, denk ik dat je echt eerst moet focussen op het gewoon inelkaar zetten van tracks. Als je daarmee niet afkomt heeft het afwerken van de sound eigenlijk ook geen nut.

Reproduceren is goed, zo leer je snel hetgene maken wat je zelf interesseert en leer je van de artiesten die je zelf goed vind.

Sound komt later wel, kom eerst maar met een beat, een tune en een baslijn oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

O ja? Om een beat te krijgen moet je een goede drum hebben, dit schijnt te kunnen met een compressor.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55
Of gewoon met het volume van de individuele drums goed afstellen, plus EQ'en en tunen.
Compressie is een garnering, geen hoofdingrediënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Klopt, ik weet nog goed dat ik in mijn fl-studio tijd pas na een maand de mixer ontdekte :)
Het is veel belangrijker dat je gewoon iets in elkaar zet. Dat je al hoort dat het kut klinkt is goed, maar dat is in het begin niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:08
Om een beat te maken heb je bovenal een idee nodig van wat wel en niet groovet. Iemand die groovet als een mofo kan een aanstekelijke beat maken met metronoombliepjes.
Het is, helemaal als beginner, ontzettend makkelijk om uren, dagen, weken kwijt te raken met klooien met geluidjes, effecten en meer van dat soort moois. Geloof me, als je zonder compressor geen vette beat kan maken, dan lukt het je met compressor ook niet. Als je beat vet is en nóg vetter moet klinken is het tijd om naar effecten te gaan kijken.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 08:55
apNia schreef op zondag 08 december 2013 @ 00:48:
[...]

Lieve heer! Dè kerstbanger van 2013!
Haha sowieso! thanks :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Salvatron schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:26:
O ja? Om een beat te krijgen moet je een goede drum hebben, dit schijnt te kunnen met een compressor.
Oke dus als ik alleen maar white noises en wat gare 303 kicks door een compressor ram komt er een dikke beat uit ?

:N

Shit in > Shit out.

Je basis moet goed zijn, vanaf daar kan je idd eventueel met een compressor het zooitje dik maken.
Sjoewe schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:43:
Of gewoon met het volume van de individuele drums goed afstellen, plus EQ'en en tunen.
Compressie is een garnering, geen hoofdingrediënt.
:Y d:)b

[ Voor 22% gewijzigd door kaos001 op 08-12-2013 17:38 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn legio wereldhits gescoord met tracks zonder compressor. Dus je hebt ze niet persé nodig.

Als je ze al gebruikt is dat vanwege te veel dynamiek wat je terug wil dringen.
Beweren dat je ze nodig hebt voor een beter geluid is het juist omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

hier heb ik een poging gedaan tot een danceachtige-sound

[Soundcloud: http://soundcloud.com/totalcapacitor/new2-d3]

[ Voor 53% gewijzigd door Salvatron op 08-12-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Salvatron schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:11:
hier heb ik een poging gedaan tot een danceachtige-sound

[audio]
Klinkt helemaal niet slecht voor een eerste nummer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

MrOmegaForce schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:20:
[...]

Klinkt helemaal niet slecht voor een eerste nummer!
dank je maar het is niet mijn eerste poging, ik heb al flink wat eerdere pogingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Als ik ernaar luister is een compressor ook niet het eerste waar ik aan denk. Die beats an sich zijn prima. Ik zou eerst bezigen om hier een compositie van 3~4 minuten van de maken met een intro, break, middenstuk en een outtro.

- Kijk even of je er de baslijne onder wat meer ruimte kan geven. Misschien de piano een octaaf hoger zodat er wat meer ruimte voor is.
- kijk of je er wat fill ins bij kan doen om de drums wat variatie mee te geven en om nieuwe stukken aan te kondigen. Op youtube is er wel wat voor te vinden erover.

Die piano, welke kant wil je ermee op? Hij klinkt nog als een echte acoustische piano, maar misschien wil je een wat typischere dancesound ermee hebben?

Het sequencezaagje mag nog wel iets verfijnder, maar is in principe ook al wel goed. Maar ook dat zou ik pas naar gaan kijken als je tune wat meer een geheel van 3 a 4 minuten is geworden.

Al met al denk ik dat je stukken verder komt door eerst naar de compositionele dingen te gaan kijken en als dat af is, je druk te gaan maken om de sounds. Er zit in elk geval richting in en het kan een mooie volwassen tune worden.
gangstahh schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 21:30:
Vrolijk kerstFISSA iedereen! M'n kerst nummer al gemaakt, hoor hier het resultaat :

[audio]

#mongoltrap
mmblep... 7(8)7
Wormaap schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 20:21:
Een paar uur later een mail terug met een uitleg hoe ik m'n recall wel kan laten werken, en nu is't allemaal OK. Zit ik daar lekker een synth een jaar niet te gebruiken 8)7
En nergens had je zo'n moment dat je van jezelf dacht dat je misschien wel een enorme dweeb bent?

[ Voor 27% gewijzigd door vlaaing peerd op 08-12-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
vlaaing peerd schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:50:
[...]

En nergens had je zo'n moment dat je van jezelf dacht dat je misschien wel een enorme dweeb bent?
Nja, ik vond het sneu dat ik 50$ had betaald voor een stuk software waar recall niet op werkt. Maar ik vond het ook niet ontzettend vreemd, aangezien het een gewone MIDI-synth blijft waar een extern bedrijf een VSTi-editor voor heeft gemaakt. Uiteindelijk moet ik in de plug op de 'Host'-knop drukken, dan in Studio One een andere VST-preset kiezen en in de plug op OK drukken. Vanaf dan recallt'ie wel mijn settings zoals ze opgeslagen zijn in het project. Niet moeilijk of tijdrovend, maar wel te specifiek om zelf op gekomen te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

vlaaing peerd schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:50:
Als ik ernaar luister is een compressor ook niet het eerste waar ik aan denk. Die beats an sich zijn prima. Ik zou eerst bezigen om hier een compositie van 3~4 minuten van de maken met een intro, break, middenstuk en een outtro.

- Kijk even of je er de baslijne onder wat meer ruimte kan geven. Misschien de piano een octaaf hoger zodat er wat meer ruimte voor is.
- kijk of je er wat fill ins bij kan doen om de drums wat variatie mee te geven en om nieuwe stukken aan te kondigen. Op youtube is er wel wat voor te vinden erover.

Die piano, welke kant wil je ermee op? Hij klinkt nog als een echte acoustische piano, maar misschien wil je een wat typischere dancesound ermee hebben?

Het sequencezaagje mag nog wel iets verfijnder, maar is in principe ook al wel goed. Maar ook dat zou ik pas naar gaan kijken als je tune wat meer een geheel van 3 a 4 minuten is geworden.

Al met al denk ik dat je stukken verder komt door eerst naar de compositionele dingen te gaan kijken en als dat af is, je druk te gaan maken om de sounds. Er zit in elk geval richting in en het kan een mooie volwassen tune worden.
Bedankt voor je tips, ik zal eens kijken of ik er wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Whyte schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 20:00:
[afbeelding]

Liep hier al een tijdje op te azen, nu met die Thanksgiving sale van ze maar eens op de kop getikt. Goeie deal :). Voor 300,- kun je het slechter treffen.
ligt deze nu niet voor 195,- in de shops?

Zitten nogal wat plugs bij die wel interessant zijn, maar weet zo niet of je dan gebonden bent aan zo'n maschine of dat je ze ook als VST's kan gebruiken. Uit de advertorial word dat niet echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

vlaaing peerd schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:23:
dude

voordat je uberhaupt aan dingen als compressors toekomt, denk ik dat je echt eerst moet focussen op het gewoon inelkaar zetten van tracks.
1000 keer dit. Ja, alles wat je doet klinkt klote in de eerste paar jaren tenzij je je fulltime er op stort en een goede mentor hebt die 24/7 beschikbaar is om je te coachen, dan klinkt het alleen het eerste jaar nog klote ;)

Al je compressors op je kick kunnen van een crappy track geen winnaar maken.
Als je zegt "schijnt te kunnen" heb je geen idee hoe je er een goede drum van maakt. Da's niet erg, iedereen heeft het moeten leren, maar je hebt meer kans om kwaad dan goed te doen.

Koop een goede sample pack waar nog wat ruimte in zit voor processing, Wave Alchemy Drum Tools is een aanrader, en ga daar mee aan de slag.

Vroegah moesten we het doen met de standaardkickjes uit een JV1080 met de OONTZ OONTZ TEKNO expansion en daar waren we blij mee. Als je echt knaken had knalde je het door een limiter in een S2000 of zo en ging je daar mee aan de slag, en vervolgens gebeurde er niet zoveel meer mee. Tegenwoordig is het stukken makkelijker maar zit de kans er dik in dat je je helemaal blindstaart op een of twee elementen en de rest van de track helemaal over het hoofd ziet.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Het is een opvallend ding. Ik herken het ook uit gaming. Mensen focussen zich snel op details terwijl ze de basis niet onder de knie hebben. Ik (en velen met mij) heb mij hier bijvoorbeeld schuldig aan gemaakt bij Starcraft. Focussen op kleine (micro) details (die heel erg interessant zijn natuurlijk) voordat je je basiskennis (macro) op orde hebt. Of bij een andere game (League of Legends), waar een vriend van mij helemaal prat ging op behoorlijke counters van karakter 1 vs karakter 2. Dit zijn dingen die van belang zijn bij higher league plays, maar geen verschil maken bij alles in de lower leagues. Of mensen die verwachten muis X of toetsenbord Y te kopen en daarmee denken te gaan spelen zoals pro speler Z ;)
Bij een hele hoop dingen moet je voorbij een bepaalde threshold komen voordat de pro details pas interessant gaan worden. IMO is een compressor een van die dingen (tenzij je het gebruikt als sidechain effect). Denk ik bijvoorbeeld aan de tracker tijd, dan kwam daar prachtig spul uitrollen, zonder dat dingen mooi geEQ't en gecompressed waren. Dat is voor mij (recentelijk) eigenlijk een beetje een haakje geworden om me niet blind te staren op dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Yoozer schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:48:
Koop een goede sample pack waar nog wat ruimte in zit voor processing, Wave Alchemy Drum Tools is een aanrader, en ga daar mee aan de slag.
Lijkt me niet nodig, er zitten al veel drumgeluiden standaard in samplitude en cubase en ook zijn er gratis dingen te krijgen via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Correctie : ALLES is gratis te krijgen via internet

:7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Goeie minimalistic insteek Salvatron, I like it! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

legaal gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:10:
Correctie : ALLES is gratis te krijgen via internet

:7
Kun je me een goeie link geven naar samples voor Fruityloops?

Dance muziek samples graag.

Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:30:
[...]

Dank u.
Helaas, zulke grappen mogen hier niet.
Daarbij is google.com een erg handige website trouwens!

[ Voor 9% gewijzigd door kaos001 op 09-12-2013 14:46 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

[...]

Dank u.
zucht...

Inzet dennis :( :( .... daar hebben we het toch al over gehad

waarom reageer ik ook alweer?

[ Voor 6% gewijzigd door Manny_Moare op 09-12-2013 14:46 ]

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:16
[...]

Dank u.
Je hebt 6GB aan samples bij je Maschine zitten Dennis, maar waarschijnlijk heb je er nog maar 3 gevonden waaronder de vocal aah 8)7

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Zo, ik kan er weer even tegenaan.. Afgelopen zaterdag een goede dosis aan analoge scheurende en warme sounds gehoord @ Depeche Mode - Ziggo Dome.

Goed om te zien dat de heren nog steeds staan als een dijk. Top concert.

Zag overigens dat het merendeel van de toetspartijen via een Virus TI ten gehoren worden gebracht. (en in het verleden werden de drums altijd geprocessed via ableton.

http://waveformless.blogs.../FBGtr+%28Waveformless%29

http://www.sonicstate.com...ir-rig-for-delta-machine/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Tuurlijk, de Virus TI is de best synth around :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

audiojunk schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:35:
[...]

Je hebt 6GB aan samples bij je Maschine zitten Dennis, maar waarschijnlijk heb je er nog maar 3 gevonden waaronder de vocal aah 8)7
Kun je die ook gebruiken in Fruity Loops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:16
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:52:
[...]

Kun je die ook gebruiken in Fruity Loops?
De ruwe wave samples kun je in elke DAW/sampler gebruiken

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

audiojunk schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:54:
[...]

De ruwe wave samples kun je in elke DAW/sampler gebruiken
Bedankt mensen , het was ff zoek en instel werk maar het is gelukt.

Vanavond drink ik een paar bier op de mensen van Tweakers.net.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Mijn tubecore VariMu 3u is morgen klaar voor verzending :D Hopen dat ik hem deze week nog binnen krijg, kan écht niet meer wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
z999 schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:49:
Mijn tubecore VariMu 3u is morgen klaar voor verzending :D Hopen dat ik hem deze week nog binnen krijg, kan écht niet meer wachten!
Daarmee kun je vast érg vette drums maken!

:P

Grm, de verkoper waarvan ik mijn Sennheiser MD-441 heb gekocht mailt me dat'ie er nog een heeft. Ik wil er twee, maar over een week krijg ik de sleutel van m'n huis, dus ik wil het geld er nu niet aan uitgeven.
Achja, ze zijn verder niet zeldzaam ofzo, en hoewel de prijs die'ie vraagt eerlijk is, is'ie nou ook weer niet zo spectaculair dat ik er per se op moet duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Salvatron schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:07:
[...]

Lijkt me niet nodig, er zitten al veel drumgeluiden standaard in samplitude en cubase en ook zijn er gratis dingen te krijgen via internet.
Compleet met je eens, daar zitten al meer dan genoeg geluiden in om een hele reeks tunes te doen.

Bedenk ook dat een band altijd maar weer dezelfde drummer en drumkit heeft, toch weten ze met datzelfde geluid elke keer weer andere nummers te maken. Het zit 'm dus niet alleen maar in het hebben van een dikke bult effecten en exabytes aan samplepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit den ouden doosch:

Het gaat er niet om wat je hebt, maar wat je er mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ondanks ik niet veel in dit topic post, ben ik toch erg benieuwd wat jullie van m'n volgende 'banger' vinden:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/techforze/r2d2s-magic-button]
Stats: Shruthi-1 voor synth en bass, operator, Machine voor wat percussie en wat reverbs :)
Durf je op z'n knopje te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegox
  • Laatst online: 18-09 13:27
Ik neem aan dat ik niet de enige (hobby) producer ben die 's avonds als de kinderen/vrouw slapen muziek maakt. Mixen op reference monitors kan dus niet wegens teveel lawaai. Ik gebruik momenteel een el cheapo sennheiser hoofdtelefoon. Niks mis mee, maar niet echt als neutrale referentie te gebruiken neem ik aan.

Wat zijn mijn beste opties om een neutrale mix te krijgen?
1/ Een andere hoofdtelefoon? Suggesties?
2/ Een Focusrite VRM Box, die reference monitors simuleert?
3/ Nog andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Optie 1 is wat ik zou kiezen. Suggesties zijn natuurlijk afhankelijk van je budget en smaak. Zo'n VRM box kan wat toevoegen als je een goede koptelefoon hebt, maar zelfs dan zijn er genoeg mensen die volledig op hoofdtelefoons werken zonder dat soort fratsen.

@Tranzity: Op zich vind ik de stijl wel gaaf, maar voor mijn smaak zit er niet echt progressie in. Het blijft wat stil staan op het zelfde idee. Maar dat kan natuurlijk ook precies zijn wat je wil :)
Je sounds klinken best prima. Ik zou wel misschien nog wat globale compressie en EQ op je master buss gooien om alles wat meer bij elkaar te trekken, de sounds staan nu nog redelijk los van elkaar.

[ Voor 43% gewijzigd door Wormaap op 09-12-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-09 19:10

2mb

@Tranzity: Vage melodie, beetje psy-trance-achtig. Zou dat wat harmonischer doen. Bij 1:18 wordt het allemaal erg vol, dat kan wel goed zijn, maar nu heb ik het gevoel aan het trippen te zijn. Synthbliepjes bij 2:17 vind ik wat schel, klinkt niet zo aangenaam. In het algemeen duurt de track te lang denk ik, en ik zou toch meer harmonische arpjes doen, dan kan je wel af en toe wat dissonantie ertussen gooien maar nu is het teveel imho.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:18
Ik vind Tranzity's track just wel goed in mekaar zitten. Progressie via percussie, dus techno per definitie. Wel zou ik zelf de basslijn en kickdrum wat aandikken zodat het niet zo punchy klinkt, maar mischien komt het omdat het in een wat hogere key staat. Verder hangt 't af wat het doel is van Tranz zelf :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hele nummer lang maakt het wat trippy. Maar als je gaat transponeren naar boven kun je misschien leuke effecten krijgen. De break kan denk ik wel langer en dan iets van een delay waarbij de feedback omhoog gaat en het bijna rond gaat zingen en daarna nog meer loos.
Wat ook altijd wel grappig werkt zijn bij de overgangen extra geluiden/effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik vind 't een vette plaat Tranzity. Niet mijn stijltje, maar alsnog vind ik 't een vette plaat :)

Verdient wel het banger-keurmerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pegox schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:38:
Ik neem aan dat ik niet de enige (hobby) producer ben die 's avonds als de kinderen/vrouw slapen muziek maakt. Mixen op reference monitors kan dus niet wegens teveel lawaai. Ik gebruik momenteel een el cheapo sennheiser hoofdtelefoon. Niks mis mee, maar niet echt als neutrale referentie te gebruiken neem ik aan.

Wat zijn mijn beste opties om een neutrale mix te krijgen?
2/ Een Focusrite VRM Box, die reference monitors simuleert?
3/ Nog andere?
Ik had een artikel over de VRM box geschreven:
http://www.gearjunkies.com/news_info.php?news_id=8697

Heb er zelf ook eentje en gebruik hem voor referentie.
Maar de moeilijkheid van referentie is dat je de tijd moet nemen om je gehoor te laten wennen aan wat jij normaal vind. En wat dat betreft kan ik ook aanraden om de mixen in bijv de auto te luisteren of bij andere mensen die een super normale of juist hele dure stereoset hebben.
Op alleen een headset mixen kan maar het is lastig omdat je sneller luistermoe wordt en je makkelijker inschattingsfouten maakt. Dat kan je oplossen door langere pauzes te nemen en geduld te nemen om je mixen goed te krijgen. En dus als je tijd hebt overdag toch even de mix op een paar boxen luistert om er een gevoel bij te krijgen hoe het daar klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Na mijn geslaagde kersthit, is/was het tijd voor weer wat serieus. Hier bij mij'n nieuwste Trap nummer. Zelf ben ik best tevreden over het resultaat. Het heeft aardig wat man uurtjes gekost ;p

[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/patty-tina]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

gangstahh gooi je synthlines eens een octaaf omhoog. trap heeft vast last van hoge zoomers en lage sinusjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
apNia schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:32:
gangstahh gooi je synthlines eens een octaaf omhoog. trap heeft vast last van hoge zoomers en lage sinusjes :)
Ik zal het eens doen bij een andere track, bij deze vond/vind ik hem goed zo. Heb er tijden mee zitten kloten ;p heb nog wel een track, die bijna af is alleen er mist nog iets. Misschien helpt dit! zal de synths es een octaaf omhoog gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag hopen dat je een hoog plafond hebt.
Anders is je synth kepot!
Of je gebruikt de trap om hem van je plafond te schrapen. :P

Klinkt lekker strak.
De langzame stukken mis ik wat flow zeg maar.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
el cheapo sennheiser hoofdtelefoon.
Wat duurdere Sennheisers?

Die maken koptelefoons tot op het hoogste niveau en dan nog best betaalbaar ook. Mijn favoriete monitorkoptelefoon is echter de Beyerdynamic DT880 en 990

Altijd moeilijk als je geen lawaai kan maken, ik zou inderdaad investeren in een goede monitorkoptelefoon, maar er meteen bij beseffen dat je afentoe toch echt's eens op speakers moet naluisteren.

Er klopt ook iets niet aan die dingen, het geeft bas weer, maar er is niet eens de afstand (1 cm?) mogelijk om een lage frequentie golfvorm uit te stralen. Al met al zijn ze maar moeilijk betrouwbaar voor mixbeslissingen, desondanks helpt het om toch een degelijkere te nemen.

Laat maar weten wat je al bekeken hebt en wat het budget is en dan kunnen we kijken of we iets geschikts voor je kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Tranzity schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:21:
Ondanks ik niet veel in dit topic post, ben ik toch erg benieuwd wat jullie van m'n volgende 'banger' vinden:
[audio]
Stats: Shruthi-1 voor synth en bass, operator, Machine voor wat percussie en wat reverbs :)
heheh freaky LFO gebrabbel, doet me denken aan Systeemherstel z'n baksels, maar dan gestructureerder. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

vlaaing peerd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:33:
Er klopt ook iets niet aan die dingen, het geeft bas weer, maar er is niet eens de afstand (1 cm?) mogelijk om een lage frequentie golfvorm uit te stralen.
Maakt toch niet uit? Het oor vangt de golfvorm op dus beweegt het ding in het oor op dezelfde manier als de luidspreker, de afstand er tussen maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Geluid gaat met 300m/sec, 1hz is 1 golf per seconde. Om bv 100hz te horen heb je dus een golf van 3 meter nodig...

<syntax error>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Dat de golflengte lang is betekent natuurlijk niet dat je die ruimte nodig hebt om die frequentie te kunnen horen. Als je met speakers werkt dan is minimaal een golflengte aan afstand praktisch voor optimale ontwikkeling van het geluid en minder in-room problemen. Maar het lijkt me vrij duidelijk dat je niet alleen maar tonen van 34kHz en hoger kan horen op 1cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
30kHz om precies te zijn op 1cm.

naja vinnet wel vreemd ... :/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
De geluidssnelheid is 340m/s*, geen 300 :P
*Volgens Google

Om een frequentie te kunnen horen heb je geen volledige golflengte nodig. Voor staande golven is het handig, maar die wil je toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluid is trillende lucht.
En in het geval van D&B ook de muren,vloer, meubels en de siliconentieten van je wederhelft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

vlaaing peerd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:03:
Geluid gaat met 300m/sec, 1hz is 1 golf per seconde. Om bv 100hz te horen heb je dus een golf van 3 meter nodig...

<syntax error>
Lijkt me niet, die 100hz betekent niets anders dan 100 trillingen. Het enige wat nodig is, is dat de trillingen naar dat ene ding in je oor worden overgebracht. Hier hoef je geen hele golflengte voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:13
Zoals eerder genoemd, Beyerdynamic. Ik heb de DT770 en ondanks die foeilelijke pads, klinkt ie perfect en zit ook goed. Wel had ik on hindsight de versie met recht snoer genomen, nu zit voortdurend dat krulsnoer in de weg als ik heen en weer over het klavier ga. Ik denk dat ik 'm ga modden, je kunt gewoon een recht snoer kopen van Beyer, moet je alleen solderen. Dat, of een nord lead4 kopen met minder oktaven. Of beiden :P

[ Voor 28% gewijzigd door mekkieboek op 10-12-2013 20:38 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
De DT-770 vind ik zelf dan weer volkomen kak. Ik heb een 770 en een 990, en de 990 vind ik echt honderd miljoen miljard keer fijner. Als de 770 nou nog eens daadwerkelijk geluid buiten hield, dan viel het nog mee, maar ook dat vind ik vies tegenvallen :-(
Nja, kan straks in de studio op het hoofd van een dronken punkzanger ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
De 990 is toch open? Naja ik vind het wel meevallen, komend van een instapmodel (so to speak :)) open Sennheiser. Dan vind ik de 770 dus gewoon toch echt wel een super ongelofelijke partij kei veel beter.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
De 990 is open ja. Daarom heb ik de 770 ook erbij gekocht, in de hoop dat ik daarmee wat kon produceren op tripjes en zo. Maar dat viel me dus flink tegen.
De 770 is inderdaad niet verkeerd als je'm vergelijkt met mindere koptelefoons, maar na de 990 viel'ie me ontzettend tegen.
Maargoed, er zijn ook mensen die dat precies andersom hebben, dus YMMV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:24:
Mag hopen dat je een hoog plafond hebt.
Anders is je synth kepot!
Of je gebruikt de trap om hem van je plafond te schrapen. :P

Klinkt lekker strak.
De langzame stukken mis ik wat flow zeg maar.
Thanks voor je feedback! Wat bedoel je precies met flow in de langzame stukken? De stukken na de drop's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegox
  • Laatst online: 18-09 13:27
vlaaing peerd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:33:
[...]
Laat maar weten wat je al bekeken hebt en wat het budget is en dan kunnen we kijken of we iets geschikts voor je kunnen vinden.
Wel, jullie schijnen het wel eens te zijn over de BeyerDynamics. Klopt het als ik zeg dat de 990 in principe de beste geluidsweergave heeft, de 770 de minste (alhoewel ongetwijfeld stukker beter dan mijn Sennheiser HD202).

Maar hoeveel geluid komt er uit de (open) 990? De bedoeling van een hoofdtelefoon in mijn geval is net geen avondlijk lawaai maken voor de slapende kids. Als ik op een "normaal" geluidsniveau produce door de 990, hoor je daar dan nog iets van in een andere kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
pegox schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:27:
[...]

Wel, jullie schijnen het wel eens te zijn over de BeyerDynamics. Klopt het als ik zeg dat de 990 in principe de beste geluidsweergave heeft, de 770 de minste (alhoewel ongetwijfeld stukker beter dan mijn Sennheiser HD202).

Maar hoeveel geluid komt er uit de (open) 990? De bedoeling van een hoofdtelefoon in mijn geval is net geen avondlijk lawaai maken voor de slapende kids. Als ik op een "normaal" geluidsniveau produce door de 990, hoor je daar dan nog iets van in een andere kamer?
In een andere kamer zou je er echt helemaal niets van moeten horen. Er lekt wel aardig wat geluid naar buiten, genoeg om irritant te zijn voor iemand die naast je zit en er geen zin in heeft. Maar een kamer verderop is écht geen probleem.

Hebben jullie de nieuwe Waldorf Pulse 2 al gehoord trouwens? Klinkt helemaal niet fout :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt idd niet fout nee.
Maar ze hebben ook ruim de tijd gehad om hem af te krijgen. ;)
Heb redelijk veel met de Pulse (1) gewerkt en die klinkt zo op gehoor toch wat warmer dan de 2.
Die klinkt wat precieser en gelikter heb ik het idee.
En qua opties zit er meer dan genoeg op.

Vandaag weer ff zitten pielen. Wat samples gepakt en die in fruity gekwakt en 5 minuten later....
Alles aan de kant gesmeten en gewoon weer met hardware aan de slag gegaan.
http://faxis.dyndns.org/peaks/slow_afternoon.flac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 19:00:
Vandaag weer ff zitten pielen. Wat samples gepakt en die in fruity gekwakt en 5 minuten later....
Nice!
Heerlijk volle en warme sound. Goede oldschool vibe wekt het bij me op. Well done! d:)b

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Voor wie het trouwens interesseert, Warm Audio komt met een 1176 :) Zo te zien alle specs van de dure merken, maar dan voor om en nabij de 600 euro inclusief BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Jezus wouter ik heb zin om je druiven te voeren op dat nummer terwijl ik je kuif streel. Wat een romantische-80s-tienermovie-eindscene muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-09 19:10

2mb

Nice hoor. Mooie open sound. Wat heb je zoal gebruikt?

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:37:Jezus wouter ik heb zin om je druiven te voeren op dat nummer terwijl ik je kuif streel. Wat een romantische-80s-tienermovie-eindscene muziek.
Gegh, ben kaal(end) dus weinig kuif.
Is leuk? Ik vind leuk?

Gebruikt.... Polaris, RME, 808, A6, A4 en XV5080. En nog wat mastering apparaatjes wat het zo lekker warm maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
banger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker weer compact als altijd meneer paard. Enne die tail ziet er uit als een fat boy. ;)

• mekkieboek
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 22:11:
Gebruikt.... Polaris, RME, 808, A6, A4 en XV5080. En nog wat mastering apparaatjes wat het zo lekker warm maakt.
Heb je twee drie auto's nodig om muiek te maken? Dan gebruik je wel heel erg vintage gear. :)

Anyway, het resulteert wel in lekkere muziek.

Verwijderd

Daarom.
Ben ruim 20 jaar bezig nu en vermaak me prima.
Help ook nog wel eens andere mensen en dat is ook leuk.

• apNia

apNia

Heren, ik zat gisteravond deze tutorial te kijken waarin akkoorden worden uitgelegd. Een redelijk uitgebreide uitleg, maar toch begon ik na een tijdje de weg een beetje kwijt te raken omdat hij vrij rommelig uitlegt. Heeft iemand een goeie soortgelijke tutorial waarin de basics worden uitgelegd?

• Yoozer

Yoozer

minimoog

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Even een vraagje totdat de download binnen is: is het een principekwestie dat je geen SoundCloud account o.i.d. hebt?

edit: argh, had ik ook in 1 post kunnen doen. Naja, iets anders nuttigs dan - http://createdigitalmusic...nload-ideas-drafts-loops/

[ Voor 23% gewijzigd door Yoozer op 12-12-2013 12:18 ]

• apNia

apNia

Oh my Yoozer O+
Groots FlyLo fan hier :)

Zelfs leuke foto ooit mee geklikt (when you see FlyLo you will shit bricks)

Thanks voor de PDF! Ga hem doornemen :)

[ Voor 25% gewijzigd door apNia op 14-12-2013 19:46 ]

Verwijderd

[audio]
[audio]
Ja klinkt lekker techno. Die lead synth vooral erg lekkere techno vibe. Toch zou ik die synth die rond 50 sec een beetje erdoor heen komt en ook steeds harder word wat meer naar de achtergrond bonjouren. Daarnaast in de eerste break iets extra's weg laten om vervolgens er weer bij te laten komen, kan altijd een best wel lekker effect geven. En zelfde geld voor de tweede break, iets langer en bijna helemaal dood laten vallen waarbij je alleen nog de lead synth hoort (idee'tje). Is ook een kwestie van smaak uiteraard :) . Voor de rest klink de groove goed in de track goed!

Verwijderd

Yoozer schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:17:
Even een vraagje totdat de download binnen is: is het een principekwestie dat je geen SoundCloud account o.i.d. hebt?
Heb ik wel maar de 2 uur die ik erop kan zetten vul ik niet met alles wat ik maak want dan kan ik wel aan de gang blijven met vervangen. Betalen voor meer zodat ik mijn muziek gratis aan kan bieden vind in niet nodig als ik ook nog een computer heb waar het ook op kan. (Oftewel ik ben wel dom maar niet zo dom.)

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

flac geeft wel erg grote bestanden om te downloaden imo.

• kaos001
Salvatron schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:27:
flac geeft wel erg grote bestanden om te downloaden imo.
MKV's en ISO's ook over het algemeen, wat is je punt ? /3

Soundcloud

Verwijderd

Gisteren cursus van 2,5 uur mixen gevolgd, vandaag gelijk aan de slag gegaan.
Benieuwd naar jullie mening over de track en advies voor het mixen :*) .

https://soundcloud.com/arthursleeuw/seni/s-9TVtw

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

kaos- schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:42:
[...]

MKV's en ISO's ook over het algemeen, wat is je punt ? /3
punt is natuurlijk dat het lastig te downloaden is hier in dit topic.

Verwijderd

Lastig misschien, maar niet onmogelijk. ;)

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

maar je hebt dan wel minder luisteraars ;)

• mekkieboek
apNia schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:06:
Heren, ik zat gisteravond deze tutorial te kijken waarin akkoorden worden uitgelegd. Een redelijk uitgebreide uitleg, maar toch begon ik na een tijdje de weg een beetje kwijt te raken omdat hij vrij rommelig uitlegt. Heeft iemand een goeie soortgelijke tutorial waarin de basics worden uitgelegd?
Ik ga ervan uit dat je de intervallen kent. Dan stel ik deze voor:
Over 3 en 4 toons akkoorden:
YouTube: Jazz Piano - Triads & 7th Chords

Als je bredere akkoorden zoekt (met 9's en 11's erbij):
YouTube: Learn 7 Sweet Jazz Piano Chords

Ik volg zelf de hele reeks van Andrew Furmanczyk (how to play piano) maar dan moet je:
  1. veel geduld hebben (40 x 30 minuten)
  2. er tegen kunnen dat iemand om zijn eigen flauwe grappen lacht :X
  3. ook verder zoeken want zijn les over de kwintencirkel was een beetje warrig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salvatron schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:15:
maar je hebt dan wel minder luisteraars ;)
Uhm, eentje minder.
Denk dat de wereld nog gewoon doordraait hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ik moet ook heel gemutst te zijn om gigabytes (aan bestiality) weg te gooien om je track te kunnen luisteren wouter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ehm de wereld draait gewoon door ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Thanks allen voor het commentaar! Hier hebben we wat aan, ik ga iig nog wat spelen met EQ en proberen de break iets langer te laten lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

kaos- schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 08:08:
[audio]

Weer es wat in elkaar geflanst /3
Lekkerrrrr kaoske! Vind dit misschien wel je beste plaat tot dusver. Percussieloopje in begin al verliefd op. Hele toffe track!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:27:
[...]

Lekkerrrrr kaoske! Vind dit misschien wel je beste plaat tot dusver. Percussieloopje in begin al verliefd op. Hele toffe track!
Thanks! :)
Had een week geleden al een opzet gemaakt voor dit geval, maar gisteravond pas even goed voor gaan zitten. Vooral de snares heb ik vrij lang over gedaan om deze fatsoenlijk in de mix te plaatsen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kaos- schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:32:
[...]
Vooral de snares heb ik vrij lang over gedaan om deze fatsoenlijk in de mix te plaatsen.
ik doe ze daarom vaak maar gewoon op de 2 en de 4. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Mama, ze pesten me :-(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

kaos- schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 08:08:
[audio]

Weer es wat in elkaar geflanst /3
Niet mijn muziek... maar wat een vette shit zeg!! dat snare!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

BANG :) Dik hoor paardje!.. toch knap dat jullie altijd alles zo vol krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Die bootleg ook maar een keertje afgemaakt, wat vinden jullie ervan?

[Soundcloud: http://soundcloud.com/owensouth/what-ive-done-owen-south]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Pagina: 1 ... 69 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.