Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.252 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Experts over D&B? (Ikke nie hoor, meer over kerst en carnaval liedjes de laatste tijd. :p )
Qua mix klinkt het redelijk strak. Van mij mag het (nog) lomper qua laag.
Qua arrangement denk ik dat sommig overgangen de vaart uit het nummer halen. Misschien iets meer aankondigen secu opvullen met extra percussie? Qua afwisseling is heel lang die ene baslijn te horen, variatie/transponeren is moeite waard om te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:13:
Experts over D&B? (Ikke nie hoor, meer over kerst en carnaval liedjes de laatste tijd. :p )
Qua mix klinkt het redelijk strak. Van mij mag het (nog) lomper qua laag.
Qua arrangement denk ik dat sommig overgangen de vaart uit het nummer halen. Misschien iets meer aankondigen secu opvullen met extra percussie? Qua afwisseling is heel lang die ene baslijn te horen, variatie/transponeren is moeite waard om te onderzoeken.
Thanks! Hier kan ik wat mee. Die overgangen hoor ik inderdaad nu pas, hierdoor loopt het niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-09 22:17
Ik zou mezelf ook geen dnb expert durven noemen. Wat me opvalt is dat het grootste deel van het nummer een herhaling is van 4 x een bar van 4 beats met telkens een geluidseffect na de laatste vd 4. Misschien iets meer melodie in de baslijn al is het maar 1 tussennoot ofzo. En inderdaad er mag lekker wat meer sub onder.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
mekkieboek schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:37:
Ik zou mezelf ook geen dnb expert durven noemen. Wat me opvalt is dat het grootste deel van het nummer een herhaling is van 4 x een bar van 4 beats met telkens een geluidseffect na de laatste vd 4. Misschien iets meer melodie in de baslijn al is het maar 1 tussennoot ofzo. En inderdaad er mag lekker wat meer sub onder.
Klopt, er zit erg weinig variatie in het nummer. Ik heb geprobeerd de sub erg rustig te houden omdat deze vaak gaat overheersen in mijn mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Qua mix kan ik nu totaal niet oordelen aangezien ik niet in mn masteringhok zit. Ik moet wel zeggen dat ik het geheel erg tof vind klinken, maar inderdaad is je grootste probleem de herhaling. Op sommige punten zou ik ook een iets extremere klank willen. Echt zo'n gruwel bassje oid. De wijze waarop ie omslaat na de break kan naar mijn smaak iets anders.

Hele toffe track dus verder, afwerken en je komt een heel eind :) Mocht je ooit een master nodig hebben, let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Nieuw Aloysius nummer!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/aloysiusmusic/aloysius-jkuch-rapids]

En bijbehorende tweakblog post

Voor de mensen die het de vorige keer niet door hadden, dit ben ik niet maar is een toffer peer die ik 7 maanden geleden via mijn soundcloud pagina heb leren kennen.

Enjoy, en als je er met plezier naar geluisterd heb... laat een comment achter ... maar wel lekker in het Nederlands ... dan weet ie niet wat er aan de hand is ... haha.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Kain ik heb een beetje z'n Soundcloud zitten checken, en ik vind er niks bijzonders aan tbh. Niet dat het slecht is, beter dan wat ik maakte op die leeftijd. Maar vind het persoonlijk by no means een nieuwe Madeon ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Maschine 2.0 track binnen 5 minuten :

Heerlijk toch , soms moet het niet te ingewikkeld.

Fruity loops werkt anders en langzamer dan Maschine is mijn ervaring.

Binnen 5 minuten een banger eruit gooien is heerlijk met M 2.0

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:16
Misschien voortaan maar eens 5 weken/maanden aan een track werken Dennis want dit is beslist geen banger.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Sinds een tijdje af en toe aan het lurken in dit topic; gewoon omdat ik het interessant vind en het viel me op dat Dennis585 regelmatig "bangers" post. Helaas voor jullie is hij in dit topic aan het trollen geslagen. Heeft hij ook ontzettend veel gedaan in diverse Call of Duty-topics waarin aan de lopende band fimpjes gepost werden met "epic-gameplay" waarin niet meer dan campen te zien was. Volgens mij is hij alleen maar uit op zoveel mogelijk views op zijn Youtube pagina. Het is eigenlijk niet zo aardig maar negeren is de beste optie imho. (Sorry Dennis585)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S1NN3D schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:58:
Sinds een tijdje af en toe aan het lurken in dit topic; gewoon omdat ik het interessant vind en het viel me op dat Dennis585 regelmatig "bangers" post. Helaas voor jullie is hij in dit topic aan het trollen geslagen. Heeft hij ook ontzettend veel gedaan in diverse Call of Duty-topics waarin aan de lopende band fimpjes gepost werden met "epic-gameplay" waarin niet meer dan campen te zien was. Volgens mij is hij alleen maar uit op zoveel mogelijk views op zijn Youtube pagina. Het is eigenlijk niet zo aardig maar negeren is de beste optie imho. (Sorry Dennis585)
Ik probeer gewoon te leven en plezier te hebben eerlijk gezegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:02:
[...]

Ik denk dat het nu wel genoeg is. Je 'muziek' heeft duidelijk nog een aantal jaar ontwikkeling nodig, en al het advies hier laat je links liggen. Misschien is een ander forum wel van dermate laag niveau dat je ze kan trollen. Success verder. O-)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dat is natuurlijk een prima instelling. Maar constant filmpjes posten is echt niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Trek je maar niets aan van al die stomme jongens hier Dennis, ik vind je een topper!

oOo oOo oOo

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

[...]

Da's allemaal best, echt.. maar als je dan echt muziek wilt maken, neem dan onze adviesen ten harte..
Leer, kijk tutorials, leer, probeer, leer..
En kom niet aan met "een 5 minuten Maschine banger" dingetje. Hebben we (ik) geen behoefte aan.
want kort gezegd .. dat zuigt.. echt.. (en het banged ook niet)
En ik ga echt niet lopen pretenderen dat wij hier de beste producers zijn, want dat is niet zo.
Maar als je onze productie en die van jouw langsmekaar legt, zou je denk ik wel enig verschil in kwaliteit en diversiteit moeten kunnen horen.
Ik vind dat je gewoon muziek moet kunnen maken, wij zijn ook ooit allemaal ergens begonnen.
maar wat jij nu doet is slecht... punt.

En als het allemaal troll is... applaus...
kaos- schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:39:
Trek je maar niets aan van al die stomme jongens hier Dennis, ik vind je een topper!

oOo oOo oOo
:+

[ Voor 10% gewijzigd door Manny_Moare op 03-12-2013 15:44 ]

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 15:25
[...]

Gelijk heb je hoor. Btw, je begint ook echt vooruitgang te boeken man. Keep 'em coming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt mensen en wat maakt eigenlijk die 24Kb per post aan server ruimte uit.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 15:25
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:01:
Bedankt mensen en wat maakt eigenlijk die 24Kb per post aan server ruimte uit.
Ja, want dat is echt de enige reden waarom mensen je vragen om te stoppen met posten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkDePoema schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:04:
[...]

Ja, want dat is echt de enige reden waarom mensen je vragen om te stoppen met posten 8)7
Wees blij dat er nog een beetje activiteit is in dit topic , soms is er een week geen 1 post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:06:
[...]

Wees blij dat er nog een beetje activiteit is in dit topic , soms is er een week geen 1 post.
Niet iedereen stampt elke dag een track eruit he. Zou ook niet best zijn voor de kwaliteit ;)
Soms duurt het 2 maanden voordat ik weer eens wat online zet. Puur omdat ik relatief kritisch kijk naar het spul wat ik maak, zou jij ook eens moeten doen. Kwaliteit > kwantiteit.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

[...]

Echt............ :( :( Weet je waarom?? Omdat we dan muziek aan het maken zijn.. en dat heeft meer dan 5 minuten mashine knopjes bangen duwen tijd nodig :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
[...]

En dan zie ik een post van jou, en dan krijg ik echt zo'n facepalm gevoel :F

Nee maar serieus... Neem het van iedereen aan, ga meer klooien en hou het voor jezelf. Gewoon doorgaan totdat er na een tijdje iets redelijks uitkomt en dan zou je iedereen om opbouwende kritiek kunnen vragen.

Meer lurken, meer leren, minder spammen met 'bangers', het zijn alles behalve op dit moment.

Kwaliteit > Kwantitiet idd kaos.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Jongens, als we hem aandacht geven dan gaat hij ook alleen maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een echte inspiratie bron voor dance muziek is trouwens de tv zender DanceTrippin.

Plus je ziet nog eens wat lekkere wijfen ook nog.

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:39:
Een echte inspiratie bron voor dance muziek is trouwens de tv zender DanceTrippin.

Plus je ziet nog eens wat lekkere wijfen ook nog.

>:)
Ok.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Trek je niks aan van de trolls hier hoor dennis. Je nieuwste track is nog zo jong en nu al prachtig. Een echte kinder banger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je commentaar kan verkeerd opgevat worden apNia.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Oh zie het nu pas ja sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:29:
Een Maschine 2.0 track binnen 5 minuten :
Binnen 5 minuten een banger eruit gooien is heerlijk met M 2.0

_/-\o_
Ik weet alweer genoeg om het filmpje te skippen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
MrOmegaForce schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:51:
Eindelijk, iets wat ik online durf te gooien! Mijn eerste redelijk geslaagde manier om iets drum and bass achtigs te maken.

[audio]

Aangezien jullie experts zijn op het gebied van drum and bass, graag wat kritiek over het nummer :+
Zelf vind ik het niet een van mijn beste nummers, mij wat te weinig variatie en melodie.
Rollende track hoor. Iets meer afwisseling erin bouwen met betrekking tot de reese die erin zit.
Af en toe zitten er wel toffe switches in, maar heb het meer over toonhoogtes enzo.

Zoals eerder gezegd, ook wat meer sub erbij en is het zeer netjes d:)b

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Bedankt voor de kritiek allemaal :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-09 09:03
Mr Omegaforce krijgt vanavond een luister.
[...]

Gezegd in deze zin is een steno vorm van voltooid deelwoord en moet daarom met een d op het eind. Lees jezelf eens door voordat je iets op een forum kwakt. Evenzo met je tunes, niet om aan te horen.

Afbeeldingslocatie: http://www.wisfaq.nl/bestanden/q3996img1.gif

zie je producties als deze curve, met op de X-as de bestede tijd en de Y-as de hoeveelheid crap die je uit je bek schijt. Zoals je kan zien is de hoeveelheid tijd besteed aan je banger omgekeerd evenredig met hoe crappy je tune is.

Als je binnen zo weinig mogelijk tijd zoveel mogelijk crap wil maken, gooi dan in 3 minuten 5 frikandellen met slagroom en een fles jenever achterover en zet daarvan een filmpje van op youtube. Weet zeker dat je daarmee meer views krijgt en dat zou nog vermakelijk kunnen zijn ook.

Als je een fatsoenlijke tune wilt maken, besteed er dan meer tijd aan en vraag om tips om bepaalde dingen die je wilt bereiken. We hebben je al meermaals wat advies gegeven om het beter te maken maar dat laat je links liggen om vervolgens nog meer crap te posten.

Dus wat mij betreft ga je maar ff langs de Febo en haal je een fles Hooghoudt, kunnen wij weer verder met elkaar helpen betere producties te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

vlaaing peerd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:41:
[...]

[afbeelding]

zie je producties als deze curve, met op de X-as de bestede tijd en de Y-as de hoeveelheid crap die je uit je bek schijt. Zoals je kan zien is de hoeveelheid tijd besteed aan je banger omgekeerd evenredig met hoe crappy je tune is.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Peerd, held!

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie hebben gelijk , ik post in 2013 niet meer in dit topic.

Eind resultaat : Iedereen blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:36:
Jullie hebben gelijk , ik post in 2013 niet meer in dit topic.

Eind resultaat : Iedereen blij.
Als je dan deze maand gebruikt om een volwaardige track te maken kan je in 2014 vol trots laten horen wat je hebt gemaakt als je er meer tijd in hebt gestopt. :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Of heel veel 5 minuten bangers!@#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
vlaaing peerd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:41:
Als je binnen zo weinig mogelijk tijd zoveel mogelijk crap wil maken, gooi dan in 3 minuten 5 frikandellen met slagroom en een fles jenever achterover en zet daarvan een filmpje van op youtube. Weet zeker dat je daarmee meer views krijgt en dat zou nog vermakelijk kunnen zijn ook.
[...]
Dus wat mij betreft ga je maar ff langs de Febo en haal je een fles Hooghoudt, kunnen wij weer verder met elkaar helpen betere producties te maken.
Ge-ni-aal d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:35

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kom op... Is dit nou nodig.... Blijf er lekker boven staan....

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

kee.. ik heb een vraag..
Vocals.. blijven bij mij altijd een issue om dat goed hoorbaar te verwerken.
Nou zijn mijn vocals meestal iets in de trend van DIE!! BTICHES!! en KICKBASS!! (orgineel hé)
Ik heb al van alles geprobeert, stereo, mono (inprincipe goed hoorbaar, maar geen "in your face vocal meer)
compressie , limiting, deessing ,eq'en.. en toch valt het steeds weg in mijn mix.
Is er iets waar ik echt echt echt op moet letten? een beetje magie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Heb je misschien een voorbeeld van wat je nu hebt en van wat je wil bereiken?
Zonder iets gehoord te hebben zou ik sowieso zeggen: compressie en EQ zijn vrijwel altijd nodig op vocals. In drukke stijlen kan een beetje saturation/distortion ook een hoop doen voor het 'door de mix prikken' van je vocal. Wat meer kan natuurlijk ook, als je all-out Marilyn Manson vocals wil.

Hou er wel rekening mee dat het allemaal begint met je performance, ook bij dit soort kleine snippets. Als jij (of je performer) 'DIE BITCHES' niet inschreeuwt alsof je het meent, dan kun je aan knopjes draaien wat je wil, maar ga je nooit een overtuigende schreeuw krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Naast de standaard basis dingen wil ik dit grapje nog wel eens uithalen :

Neem de sample, reverse het. Gooi verb en delay erop (wel in de maat van je beat natuurlijk). Reverse het weer terug. Het resultaat is dat je de vocal 'aan hoort komen'. Het leuke hiervan is dat er meer nadruk wordt gelegd op de vocal en dus beter past in je mix. Je moet een beetje met de waardes spelen natuurlijk, teveel of te weinig is nooit goed :+

Over hetgeen wat je nu gemaakt hebt gooi je wéér verb en delay (ook weer met mate). Je krijgt dan een soort van 'golf'. Je hoort de vocal aankomen en ook weer verdwijnen.

Het resultaat kan soms erg leuk uitpakken :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Wormaap schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:54:
Heb je misschien een voorbeeld van wat je nu hebt en van wat je wil bereiken?

Hou er wel rekening mee dat het allemaal begint met je performance, ook bij dit soort kleine snippets. Als jij (of je performer) 'DIE BITCHES' niet inschreeuwt alsof je het meent, dan kun je aan knopjes draaien wat je wil, maar ga je nooit een overtuigende schreeuw krijgen.
1. ja.. zal ik ff uploaden in de loop van de avond
2. meestal zijn het geripte stukje uit films. Alla Samual L Jackson -Pulp Fiction achtige samples. Ik schreeuw niks zelf in.. haat mijn eigen stem
kaos- schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:04:

Neem de sample, reverse het. Gooi verb en delay erop (wel in de maat van je beat natuurlijk). Reverse het weer terug. Het resultaat is dat je de vocal 'aan hoort komen'. Het leuke hiervan is dat er meer nadruk wordt gelegd op de vocal en dus beter past in je mix. Je moet een beetje met de waardes spelen natuurlijk, teveel of te weinig is nooit goed :+

Het resultaat kan soms erg leuk uitpakken :)
Dat trukje ken ik gebruik ik zelfs regelmatig. soort van reese/filler/HIER KOM IK AAN stukje.

Over hetgeen wat je nu gemaakt hebt gooi je wéér verb en delay (ook weer met mate). Je krijgt dan een soort van 'golf'. Je hoort de vocal aankomen en ook weer verdwijnen.
Die kende ik niet.. lijkt me een leuk exprimentje!

Alvast bedankt voor uw meedenken!! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Manny_Moare op 04-12-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een lange afwezigheid, toch maar even teruggekomen haha.

Ben nu druk bezig met al mijn sounds helemaal vanaf scratch te maken en heel erg perfectionistisch bezig en krijg je dit soort resultaten :D

[Soundcloud: http://soundcloud.com/ayleeimamusic/ayle-eima-guardian-2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:00:
Na een lange afwezigheid, toch maar even teruggekomen haha.

Ben nu druk bezig met al mijn sounds helemaal vanaf scratch te maken en heel erg perfectionistisch bezig en krijg je dit soort resultaten :D

[audio]
Intro : Tof
Drop : Totaal niet tof, die bass/mid-line is echt een raar geval wat gekke noten speelt en geen vibe heeft.
Het gaat niet erg 'los' voor mijn gevoel, terwijl dat wel de bedoeling lijkt te zijn.

De percussie lijkt allemaal wel aardig voor elkaar, maar die rare bassline past niet in het plaatje.
De melodie is ook niet echt geweldig als ik eerlijk ben.

Frequenties zitten elkaar ontzettend in de weg en alles wordt door een klein buisje gepropt naar het mid-spectrum.

Nee Rubje, je hebt beter spul later horen.

[ Voor 17% gewijzigd door kaos001 op 04-12-2013 20:13 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Pffff. Ik denk, scoor de Komplete 8 naar 9 upgrade in het hele Black Friday-gebeuren (voor zes tientjes ex. BTW Monark en Battery 4, en dan nog wat andere zooi). Ik had al een vermoeden toen het verzonden moest worden, maar de upgrade is dus gewoon de volledige 14 discs van K9 met een key die alleen werkt als je K8 geregistreerd hebt. Nu heb ik dus een stuk of 28 Komplete DVD's 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 04-12-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De komplete ultimate komt op een USB harddrive omdat het zo fokking veel is. En alleen al installeren en updaten ben je een halve dag kwijt.
Maar voor de prijs ervan zijn alleen al de FX van softtube behoorlijk goed dat je de kosten voor een UAD uitspaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ok 5 minuten voor een track is misschien wat kort. Maar 30 minuten op je controller rammen terwijl de arpeggio aan staat en je effecten bedient met je modwheel en andere draaiknoppen geeft soms best aardige muziek.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/matthijsbos/freestyling-with-loops-and]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
De niet-Ultimate Komplete 8 heeft me ook 6 uur gekost om te installeren. De update is nu klaar en heeft een uurtje geduurd :)
Softube maakt inderdaad waanzinnig goeie effecten! Al zou ik aan de andere kant zelf nóóit geld uitgeven aan UAD. Met de processorkracht die tegenwoordig in normale processoren beschikbaar is komt het er feitelijk op neer dat een kapitaal betaalt voor UAD's versie van een iLok. En dat staat me zo ontzettend tegen dat ze geen cent van me krijgen, tenzij ze native gaan :)

@Kain_niaK: Een arpeggiator, wat synths en een drumsampler zijn inderdaad leuk om mee te spelen. Ik vind het alleen jammer dat het nogal duidelijk te horen is dat er niet echt een plan achter zit. Het klinkt verder niet verkeerd, maar niet iets dat ik nog eens zou opzetten.

Edit: Natuurlijk zijn we nog niet klaar met installeren, er moet nog 3GB aan updates binnengesleurd worden :+

[ Voor 27% gewijzigd door Wormaap op 04-12-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem de sample, reverse het. Gooi verb en delay erop (wel in de maat van je beat natuurlijk). Reverse het weer terug....
Nogal een basic tape reverse truukje net zoals een gated arp op een extra kanaal in de mix ;) :P

Wat zijn die banger dingen die her en der voorbij komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-09 19:10

2mb

Wormaap schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:46:
Pffff. Ik denk, scoor de Komplete 8 naar 9 upgrade in het hele Black Friday-gebeuren (voor zes tientjes ex. BTW Monark en Battery 4, en dan nog wat andere zooi). Ik had al een vermoeden toen het verzonden moest worden, maar de upgrade is dus gewoon de volledige 14 discs van K9 met een key die alleen werkt als je K8 geregistreerd hebt. Nu heb ik dus een stuk of 28 Komplete DVD's 8)7
Die 14 discs is de normale Komplete 9 (niet de Ultimate)? Je hebt dus geen download upgrade gekregen? Ik zit zelf nog te denken om te upgraden, heb nu K8, wil naar K9U. Mooie EQ's en reverbs van Softube, Damage is ook vet, en Monark en Action Strings en Session Strings Pro :9
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:06:
[list]
• Onze parodieën op de tracks die de Beatport Top 10 heden ten dage domineren
• Dennis' minimalistische, compleet zonder zelfreflectie geposte, in 5 minuten gemaakte experimentele troll tracks die hier te pas en te onpas langs komen

[ Voor 21% gewijzigd door 2mb op 04-12-2013 23:55 ]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
2mb schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:44:
[...]

Die 14 discs is de normale Komplete 9 (niet de Ultimate)? Je hebt dus geen download upgrade gekregen? Ik zit zelf nog te denken om te upgraden, heb nu K8, wil naar K9U. Mooie EQ's en reverbs van Softube, Damage is ook vet, en Monark en Action Strings en Session Strings Pro :9
Yes, dat is de normale K9. Ultimate komt inderdaad op een externe HD.
Nope, geen download upgrade, helaas, ik hou niet zo van stapels DVD's :P

Damage is inderdaad vet, Monark ook. De paar effecten die ik erbij heb gekregen vallen ook niet tegen. De NI strings ben ik niet zo kapot van, maar daar heb ik VSL voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Schijnbaar hebben meer mensen dat idee, want ik kreeg een paar dagen geleden te zien dat 'ie nog een week nodig heeft voordat 'ie verstuurd wordt.

*O*

Ach ja, 't is niet alsof december niet al gruwelijk druk is en ik niet genoeg te doen heb. Ik ben vooral benieuwd naar Razor en Monark.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik love Monark zo hard. Echt de beste VST synth (imo) die er in een paar jaar gereleased is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fe9xPfZ.jpg

Van Synth en Piet gekregen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
:o

Hopelijk lopen ze mijn huisje vanavond niet voorbij :/

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Zit wel een partijtje mooie chicago/reese in hoor.
Het is dat ik in dit weer niet naar m'n studio wil fietsen, anders was het de hele nacht retro-bangers maken met de 707 erbij O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Neem de sample, reverse het. Gooi verb en delay erop (wel in de maat van je beat natuurlijk). Reverse het weer terug. Het resultaat is dat je de vocal 'aan hoort komen'.
Led Zepp already did it. Jammer, dacht dat ik die oude truukjes mooi verborgen kon houden voor electronische producers... there goes my magic.

Maar wat die vocals betreft, hier nog wat tips
- inderdaad wat reverb dit maakt een extra laagje die het een beetje over de lengte uitzmeert
- je kan je vocal dubbelen, en dan een pitch-detune lichtjes over de 2e heen laten gaan. Ook dit zorgt voor meer body,
- of als je met een echte zanger werkt, vragen om de lijn exact nog een keer erover te doen
- Vocals zijn vaak heel dynamisch, als de rest van het nummer hard is: platgooien met de compressor
- doe's een hele lichte drive erover heen (PSP Vintagewarmer oid)
- gooi zoveel mogelijk laag eruit, dan kan je vaak de vocal nog weer wat harder houden.

Word het 'm dan nog niet, dan zou ik sidechain overwegen op de master of grote delen van de groep. Helemaal als de vocal ook de lead moet zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:06:

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:14:
Zit wel een partijtje mooie chicago/reese in hoor.
Het is dat ik in dit weer niet naar m'n studio wil fietsen, anders was het de hele nacht retro-bangers maken met de 707 erbij O+
Heeft de jouwe wel meer dan 68 presets? (Die ik persoonlijk nogal magertjes vind. Gelukkig dat je zelf wel redelijk makkelijk goede patches kan bakken. (datdanweerwel))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Bedoel je standaard presets? Kan wel kan er niet zoveel om geven.
Wil er vooral zelf mee aan de slag en dat je ze dan daarna kan opslaan is wel prettig ten opzichte van de Arturia Mini/Microbrute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:15:
Led Zepp already did it. Jammer, dacht dat ik die oude truukjes mooi verborgen kon houden voor electronische producers... there goes my magic.
Veel erger nog, ik heb het heulemaal zelf bedacht en had het idee dat ik het wiel opnieuw uitgevonden had.
Niet dus. :-(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken de hele term niet, zag het hier voor het eerst :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Nu net even The Giant aan het checken, maar die is ook helemaal niet verkeerd :) Hij komt wel pas echt tot leven als je er harder op speelt, wat'm weer niet ontzéttend geschikt maakt om daadwerkelijk piano op te spelen. Daarvoor gebruik ik Evolution Rosewood Grand van Orange Tree Samples nog steeds het liefst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

chieldtm schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:56:
[...]

1. ja.. zal ik ff uploaden in de loop van de avond
2. meestal zijn het geripte stukje uit films. Alla Samual L Jackson -Pulp Fiction achtige samples. Ik schreeuw niks zelf in.. haat mijn eigen stem

[...]

Dat trukje ken ik gebruik ik zelfs regelmatig. soort van reese/filler/HIER KOM IK AAN stukje.

[...]

Die kende ik niet.. lijkt me een leuk exprimentje!

Alvast bedankt voor uw meedenken!! _/-\o_
vlaaing peerd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 18:15:
[...]

[...]

Maar wat die vocals betreft, hier nog wat tips
- inderdaad wat reverb dit maakt een extra laagje die het een beetje over de lengte uitzmeert
- je kan je vocal dubbelen, en dan een pitch-detune lichtjes over de 2e heen laten gaan. Ook dit zorgt voor meer body,
- of als je met een echte zanger werkt, vragen om de lijn exact nog een keer erover te doen
- Vocals zijn vaak heel dynamisch, als de rest van het nummer hard is: platgooien met de compressor
- doe's een hele lichte drive erover heen (PSP Vintagewarmer oid)
- gooi zoveel mogelijk laag eruit, dan kan je vaak de vocal nog weer wat harder houden.

Word het 'm dan nog niet, dan zou ik sidechain overwegen op de master of grote delen van de groep. Helemaal als de vocal ook de lead moet zijn.

[...]

:X
Ik vind jullie allemaal helden!!
Door drukte (hele dikke fik gehad :9 :9 ) heb ik nog niet kunnen uploaden, maar door de trucks en tips van u allen heb ik al een soort resultaatje behaald! Dank dank dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 00:09
Ik zoek een juiste manier om soortgelijke bassline/synth te maken zoals in de track Swanky Tunes - Scratch rond 1:00.

Het idee lijkt te komen van Swedish House Mafia - Greyhound (http://vimeo.com/75755258) de bassline/synth die je in het begin hoort en niet van de main melodie.

Nu heb ik youtube al afgespeurd, maar ben nog niks tegengekomen die er echt op leek (al beweren ze van wel). Ik vermoed dat het niet uit Massive komt, maar uit een hardware synth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Die bassline bestaat uit verschillende synths op elkaar geplakt. Sowieso een sine voor de sub en eentje voor dat distorted mid geluid. Hoeft niet uit een hardware bak te komen hoor, met een beetje geduld krijg je dit ook wel uit Massive :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Hij lijkt erg op de bas uit Knas, en die komt uit Nexus volgens internet (heb 'm zelf niet): BA Crazy Dab preset from the HandsUp Electro Bass XP of Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Zo, 5 installatie schijfjes later is Trillian geïnstalleerd! Ik denk dat ik verliefd begin te worden op die uprite bass O+

offtopic:
Mijn vader is er niet al te blij mee, hij speelt zelf contrabas en heeft een hekel aan digitaal nagemaakte instrumenten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
heheheh, ken dat. Ik speel zelf ook contrabas, maar doe ook aan gigasamplers. Moet zeggen dat ik plukken nog niet echt realistisch vind, netzo met dingen als gitaar, hout- en koperblazers.

Als ik jou was zou ik ook gewoon je pa de boel laten inspelen (zolang het maar niet zo'n triplex ellende ding uit Tjechie is ofzo.)

Ik snap het nut en het gemak van gigasamplers heel goed en gebruik ze soms zelfs al ligt de gitaar/bas/piano naast me, maar als uiteindelijk een goed geintoneerd stuk met juiste timbres en wat improvisatie op de DAW terecht moet komen dan heb je dat sneller neergezet door even iets in te spelen.

*64-koppig orkest daarentegen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
2mb schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:35:
Hij lijkt erg op de bas uit Knas, en die komt uit Nexus volgens internet (heb 'm zelf niet): BA Crazy Dab preset from the HandsUp Electro Bass XP of Nexus.
Knak is toch van een sample uit een sample pack? Jammer dat ik geen nexus was ben wel nieuwsgierig haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Trilian? Vroeger kon je daar mee ICQen, AIMen en IRCen door elkaar heen. Dat je daar nu ook muziek mee kan maken toont maar aan hoe knap die developers zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

rhodium schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:39:
[...]

Knak is toch van een sample uit een sample pack? Jammer dat ik geen nexus was ben wel nieuwsgierig haha.
Knas is een sample uit een Vengeance construction kit. Nexus is van dezelfde makers, dus ze zullen die preset wel hebben gebruikt om die kit te maken. En omdat iedereen tegenwoordig Nexus schijnt te hebben lijkt het me een goeie gok dat die preset ook in Swanky Tunes - Scratch gebruikt is. Misschien kan iemand met Nexus hier dat ff checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
2mb schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 18:14:
[...]

Knas is een sample uit een Vengeance construction kit. Nexus is van dezelfde makers, dus ze zullen die preset wel hebben gebruikt om die kit te maken. En omdat iedereen tegenwoordig Nexus schijnt te hebben lijkt het me een goeie gok dat die preset ook in Swanky Tunes - Scratch gebruikt is. Misschien kan iemand met Nexus hier dat ff checken?
Hij zit tevens in HandsUp-Electro_Bass Vol 2, nu maar eens even sampelen want echt snel draait in vmware fusion. Het lijkt er veracht veel op nu er even meegespeeld te hebben, samen met een nog een andere synth en de geluiden komen voor 90% overeen.

[ Voor 10% gewijzigd door rhodium op 06-12-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Afbeeldingslocatie: http://www.plugorama.com/i/p/b_K9u.png

Liep hier al een tijdje op te azen, nu met die Thanksgiving sale van ze maar eens op de kop getikt. Goeie deal :). Voor 300,- kun je het slechter treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor rond dat bedrag een hw doosje gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pics or STFU! :P

Heb vandaag eindelijk mijn VRM box helemaal geintegreerd zodat ik mijn mixen ook via een headset kan checken hoe het op een rotte audioset zou klinken. :)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2013 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pics en audio komen wel, ik ben voorlopig wel even bezig met het apparaat en een kleine kuch verbouwing om alles maar te plaatsen :$ En zoveel shit heb ik niet eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
vlaaing peerd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:59:
heheheh, ken dat. Ik speel zelf ook contrabas, maar doe ook aan gigasamplers. Moet zeggen dat ik plukken nog niet echt realistisch vind, netzo met dingen als gitaar, hout- en koperblazers.

Als ik jou was zou ik ook gewoon je pa de boel laten inspelen (zolang het maar niet zo'n triplex ellende ding uit Tjechie is ofzo.)

Ik snap het nut en het gemak van gigasamplers heel goed en gebruik ze soms zelfs al ligt de gitaar/bas/piano naast me, maar als uiteindelijk een goed geintoneerd stuk met juiste timbres en wat improvisatie op de DAW terecht moet komen dan heb je dat sneller neergezet door even iets in te spelen.

*64-koppig orkest daarentegen ....
Zelf heb ik ook de nodige ervaring met instrumenten (drums, gitaar, toetsen etc.) en er gaat inderdaad niks boven een echt instrument. Maar toch bespeel ik een gesamplede piano en gesamplede drums :9

Ik zal mijn pa inderdaad maar vragen om wat dingen in te spelen. Heb trilian toch gekregen van een collega van hem die er niks mee deed.
apNia schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:54:
Trilian? Vroeger kon je daar mee ICQen, AIMen en IRCen door elkaar heen. Dat je daar nu ook muziek mee kan maken toont maar aan hoe knap die developers zijn!
Heheh ;)
Gebruikt er hier iemand nog IRC? Ikzelf gebruik het nog dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 00:27:
Heb vandaag eindelijk mijn VRM box helemaal geintegreerd zodat ik mijn mixen ook via een headset kan checken hoe het op een rotte audioset zou klinken. :)
Ik heb wel eens gelezen dan vroegah een productie in de auto werd getest. Als het daar goed klonk was de mix ok.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
mekkieboek schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:11:
[...]

Ik heb wel eens gelezen dan vroegah een productie in de auto werd getest. Als het daar goed klonk was de mix ok.
Dat wordt nog steeds wel gedaan. Da's gewoon een extra check om te zien of het op een slecht systeem ook nog acceptabel klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alweer heel wat bangers gemaakt.
Lekker om te doen in deze wintertijd.

Weet iemand waar je gratis heel wat samples in Zip kunt downloaden voor FL Studio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Gewoon kopen via Loopmasters of Vengeance Club Essentials packs Dennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:40:
Gewoon kopen via Loopmasters of Vengeance Club Essentials packs Dennis.
Ok , bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:36:
Ik heb alweer heel wat bangers gemaakt.
:')

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Hebben jullie trouwens het side-project van Noisia; De huilende rappers wel eens gehoord?

https://soundcloud.com/dehuilenderappers

Ik ben nu al hun nummers nog eens aan het beluisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
MrOmegaForce schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 10:51:Heheh ;)
Gebruikt er hier iemand nog IRC? Ikzelf gebruik het nog dagelijks.
Ik gebruik het ook dagelijks, blijft fijn om mee te chatten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Pfff... Het is ondertussen alweer ruim een jaar geleden dat ik m'n DSI Tetra heb gekocht, en ik heb'm eigenlijk nauwelijks gebruikt. Niet omdat'ie niet vet klinkt, maar om een ontzettend suffe workflow-reden: recall in de VST editor werkte niet. Bij het openen van een project stond het scherm van de VST plug altijd op default, en als ik de Tetra ondertussen voor andere dingen had gebruikt kon ik de sounds van dat project dus niet terughalen. Of je moet daadwerkelijk patches gaan opslaan en naar de synth schrijven. Maar dat vind ik zo workflowvernietigend...

Dus, vandaag besloot ik dat dat toch eigenlijk geen normaal gedrag was en heb ik Soundtower gemaild. Een paar uur later een mail terug met een uitleg hoe ik m'n recall wel kan laten werken, en nu is't allemaal OK. Zit ik daar lekker een synth een jaar niet te gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hoe hebben jullie geleerd muzieknummers te maken? Ik heb hier boeken liggen, echter krijg ik niets fatsoenlijks uit de computer. Een fatsoenlijke beat bijv. met wat noten ertussen.
Gewoon online tutorials of boeken volgen of zo?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Online tutorials volgen, veel sites lezen. En vervolgens vooral heel veel uitproberen, je eerste 100 pogingen rechtstreeks de prullenbak ingooien en daarna een béétje een idee hebben van wat je wil doen.

In tegenstelling tot wat veel mensen denken is elektronische muziek echt een gruwelijk uitgebreid geheel, omdat je vaak geen bandleden hebt waar je ideeën mee kan ontwikkelen, en synths zó veel meer knopjes hebben dan een gitaar of een drumstel 8)7 Ik speel zelf ook alle instrumenten om een gemiddelde metalband te kunnen bemannen, dus ik verzin dit niet zomaar :P

* Wormaap zit nog in die eerste 100 pogingen :+

Maar het is wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik ben zelf gewoon gaan kloten met trackers. Dat was allemaal "open". Dus je kon zien hoe de nummers in elkaar zaten/samples jatten etc.

Denk dat nowadays de beste weg is om tutorials te volgen, en for the love of God, heb er plezier in. Ga lekker pielen en besef dat je eerste beats geen bangers zullen zijn ;)
Practice makes perfect, je kan maar een beperkte hoeveelheid leren uit boeken/tutorials. Je kan namelijk heel snel ondergesneeuwd raken, terwijl de basis in feite gewoon door pielen aangeleerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Salvatron schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 20:33:
Hoe hebben jullie geleerd muzieknummers te maken? Ik heb hier boeken liggen, echter krijg ik niets fatsoenlijks uit de computer. Een fatsoenlijke beat bijv. met wat noten ertussen.
Gewoon online tutorials of boeken volgen of zo?
Vroeger in bandjes gespeeld, gitaar en toetsen. Ben nu met de computer begonnen en ik krijg ook nog niets fatsoenlijks eruit (al val ik niet meteen anderen lastig door alweer een club bangger te posten :)). Tevens heb ik het toetsenspelen nu serieus opgepakt en ben mbv. youtube how-to-play-piano video's inmiddels een stuk verder. Er is ontzettend veel te vinden _/-\o_

Mijn aanpak met de computer is nu (Cubase): maak een loop van 4 bars en voeg net zolang Instrument Tracks toe dat het ergens op gaat lijken:
- Eerst een kaal drumpatroontje, dan een nieuwe track met nog een drumpatroontje met extra tikjes hier en daar, en nog een, en nog een.
- Dan een track toevoegen met een baslijntje van een paar tonen en nog een met een variatie daarop.
- Dan een track met een string pad met akkoordjes die bij het baslijntje passen.
- Dan een track met een percusief toontje met een of ander patroontje (soms bijna random), net zolang dots toevoegen of verschuiven dat het kwa ritme en toon past bij de rest. En weer variatie tracks daarop.

Und so weiter.

Na een paar uur heb je:
1) een monsterloop van 20 tracks waar je door (un)muten van tracks in de juiste volgorde een soortemetvan nummer zou kunnen maken
2) diverse melodieen die je zo vaak in een loop hebt gehoord dat ze in je kop zijn gebeiteld en er nooit meer uitgaan :)
3) er genoeg van en kun je er beter een andere keer mee verder gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 08:55
Vrolijk kerstFISSA iedereen! M'n kerst nummer al gemaakt, hoor hier het resultaat :

[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/elephant-movement-demoshit]

#mongoltrap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
gangstahh schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 21:30:
Vrolijk kerstFISSA iedereen! M'n kerst nummer al gemaakt, hoor hier het resultaat :

[audio]

#mongoltrap
7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

mekkieboek schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 21:30:
Mijn aanpak met de computer is nu (Cubase): maak een loop van 4 bars en voeg net zolang Instrument Tracks toe dat het ergens op gaat lijken:
- Eerst een kaal drumpatroontje, dan een nieuwe track met nog een drumpatroontje met extra tikjes hier en daar, en nog een, en nog een.
- Dan een track toevoegen met een baslijntje van een paar tonen en nog een met een variatie daarop.
- Dan een track met een string pad met akkoordjes die bij het baslijntje passen.
- Dan een track met een percusief toontje met een of ander patroontje (soms bijna random), net zolang dots toevoegen of verschuiven dat het kwa ritme en toon past bij de rest. En weer variatie tracks daarop.
Gebruik je voor het maken van een drumpatroon de midi-editor of zo'n speciale "drum-machine" die erbij zit?
Je kunt percussies via de midi-editor toevoegen maar je kunt ook bijv. een beatmachine gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Bij sommige versies van Cubase zit een midi-insert 'Beat Designer'. Da's wel handig maar zodra Cubase weet dat het om een drum InstrumentTrack gaat, krijg je sowiesowieso in de standaard midi editor een drumstick cursor. Niet zo fancy maar daar gaat het eigenlijk ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Oke, ik gebruik samplitude, hierin kun je dus de midi-editor gebruiken maar ook bijv. een aparte beat-maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

gangstahh schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 21:30:

[audio]

#mongoltrap
Lieve heer! Dè kerstbanger van 2013!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Zelf ben ik ook echt begonnen met een aantal vage tutorials op youtube maar vooral zoals hier boven wordt gezegd, pielen. Je kan zoveel tutorials kijken en boeken lezen maar uiteindelijk leer je toch het meest van zelf pielen. Ik zit net zoals wormaap nog in die 100-bangers fase. Het leukste is zien hoe je vooruit gaat. Maar luister vooral naar apNia, zorg er voor god's sake voor dat je er plezier in hebt, anders wordt het niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Met alleen pielen kom je er niet, je moet bijv. ook weten hoe en wanneer je een compressor moet toepassen. In ieder geval krijg ik er geen goede beat uit omdat de trommel te zacht klinkt.
Ik luister ook naar muziek en probeer het dan een klein beetje te reproduceren.

[ Voor 17% gewijzigd door Salvatron op 08-12-2013 14:43 ]

Pagina: 1 ... 68 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.