Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.252 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Het doorlaten is inderdaad het verschil. Maar je hoeft niet naar een feest te gaan; tegenwoordig staat het gewoon al vrolijk klerehard bij bruiloften (elke DJ op een bruiloft wilde eigenlijk Tiësto zijn maar had de skills niet, dus compenseren ze door te doen alsof ze in de Arena zitten), feestzalen, café's in de binnenstad en evenementen.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:50
Alpine Musicsafe doen het voor zover ik weet prima (heb zelf nooit iets anders dan maatdoppen gebruikt). Maatdoppen zijn comfortabeler en dempen vlakker, maar universele doppen beschermen je gehoor ook prima (mits ze goed zitten, natuurlijk).

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:17
Die Alpine's zitten in ieder geval niet irritant, na een paar minuten wordt het materiaal wat zachter en settlen ze beter in je oren. Of ze afdoende zijn bij echte tiefusherrie weet ik niet, dat soort feesten mijd ik liever. Ik gebruik ze bij slapen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Leef je dan op een bouwplaats waar ze 'snachts doorwerken ofzo? :D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
offtopic:
Neu, buren met onregelmatige werktijden :(

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-09 19:10

2mb

apNia schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:04:
Beetje offoptic. Ik weet dat ik het een tijdje geleden als treurig afdeed, maar ik wil toch wel graag gaan nadenken over oordopjes bij feesten. Hebben jullie aanraders in de max 20 euro categorie?
Ik heb de groene (medium) hiervan: http://www.noizezz.com/pr...schermers-universeel.html

Kun je gewoon halen bij Schoonenberg, rond de 20 euro. Ik doe geen feest meer zonder, m'n oren heb ik nog nodig voor het produceren :)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Verwijderd

@Kaos
Klinkt lekker. Ook in het laag.

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
kaos- schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:36:
Bij deze m'n nieuwste track (bootleg). Ik vond het origineel een beetje muf, dus vandaar.
Ik ken het origineel niet maar deze bootleg klinkt lekker, een echte clubbanger :*)

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
2mb schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:39:
De belangrijkste issue met je track is dat de drop niet de goede toonhoogte heeft, die moet hoger als ie moet aansluiten op de vocal. En een intro mixbaar / 'karig' houden doe je door alleen drums te gebruiken, niet een losse synth (want dan krijg je een harmonische clash als je van een andere toonsoort komt).
Das een goeie, het klopt inderdaad nog niet met de toonhoogte, bedankt voor de tip. Wat betreft de intro, ja dat kan idd op 2 manieren, zonder synth en alleen drums of de manier zoals ik het nu heb. Het is natuurlijk ook de kunst van de dj om de juiste sounds bij elkaar te zoeken tijdens mixen :) maar wel goeie opmerking, ga ik nog mee bezig!
Jorgen schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:58:
[...]

Als muziekliefhebber - zonder verstand van de technische snufjes die je gebruikt om dit te maken - hink ik op 2 gedachten. Enerzijds heeft het nummer potentie en een aantal spannende stukken (zoals wanneer de piano begint, net voor de vocals), anderszijds voelt het alsof je in 1 nummer meerdere stijlen van electronische muziek hebt willen laten horen, waarna je met een meer rockgevoel het nummer afsluit. Hierdoor lijkt het voor mij meer als een showcase van wat jij kan maken, dan als 1 nummer. Niettemin vind ik het erg knap wat er door de medeforumgebruikers en door jou gemaakt wordt. Hopelijk heb je hier iets aan.
Ten eerste wil ik je bedanken voor je feedback :) de feedback van mensen die er 'geen verstand' van hebben(begrijp me niet verkeerd) is juist de feedback die het belangrijkst is voor mij, daar kan ik wat mee doen, thanks! Wat betreft het nummer, ik snap wat je bedoelt met dat showcase, dit is totaal niet de bedoeling en dat laatste rock stukje zit er nu alleen maar in om ons in de studio een idee te geven van waar we naartoe willen, dit gaan we zeker nog aanpassen alleen is nog de vraag hoe :D

Vanavond ga ik weel heerlijk in de studio zitten dus wellicht komen er weer toffe ideeën uit :)
[audio]

Bij deze m'n nieuwste track (bootleg). Ik vond het origineel een beetje muf, dus vandaar.

:7
Haha, ik vind hem lekker! ken het orgineel ook niet echt, maar deze is wel dik! goed bezig _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Rtzrs op 22-11-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-09 09:03
[audio]

:7
cheers, mooi werk. Alhoewel ik zelf niet zo wild ben van die screech-bassen past het wel goed binnen de commerciele productie. Let op dat het refrein nogal hard staat, waarschijnlijk door die bas die erin komt. Verder compleet in orde, zou misschien nog wel iets meer gestript willen hebben van het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:50:
[...]

cheers, mooi werk. Alhoewel ik zelf niet zo wild ben van die screech-bassen past het wel goed binnen de commerciele productie. Let op dat het refrein nogal hard staat, waarschijnlijk door die bas die erin komt. Verder compleet in orde, zou misschien nog wel iets meer gestript willen hebben van het origineel.
Thanks. Ja ik had er nog veel meer mee kunnen doen, maar mijn concentratie kan ik maar max 2 uur op level houden, daarna zakt het allemaal weg. Ik zie het dan ook als een goed gelukt grapje :D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Rtzrs schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:08:
[...]

Ten eerste wil ik je bedanken voor je feedback :) de feedback van mensen die er 'geen verstand' van hebben(begrijp me niet verkeerd) is juist de feedback die het belangrijkst is voor mij, daar kan ik wat mee doen, thanks! Wat betreft het nummer, ik snap wat je bedoelt met dat showcase, dit is totaal niet de bedoeling en dat laatste rock stukje zit er nu alleen maar in om ons in de studio een idee te geven van waar we naartoe willen, dit gaan we zeker nog aanpassen alleen is nog de vraag hoe :D

Vanavond ga ik weel heerlijk in de studio zitten dus wellicht komen er weer toffe ideeën uit :)

[...]
Heel graag gedaan dan! :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Yoozer schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:35:

Je gebruikt die Ultramaximizer en MDX toch wel alleen maar voor de lampjes he? >:)

(Alesis 3630 werkt hier ook goed voor, evenals een Alesis DEQ, of een Behringer Ultracurve)
haha ja dat zal je denken maar nee :)

De ultramizer wordt gebruikt voor het geluid in de 'dj booth' (beetje over the top, maar wel leuk) en de MDX is voor de geluid van de mixer(booth) naar de mixer(livestream) linker en rechterkanaal voor altijd hetzelfde volume wat we dus uitsturen :)

...

en ja.. LAMPJES! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd een goed excuus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miner
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 20:03
.

[ Voor 99% gewijzigd door miner op 25-11-2013 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Avalon 747sp te koop:

http://www.marktplaats.nl...47sp-tube-compressor.html

Ik ga over op iets anders (duurder ook, helaas), vandaar dat hij weg gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Is'ie nou écht niet goed genoeg, of ben je stiekem gewoon een gearhead? :+
Vraagt degene die weer gevaarlijk veel Youtube clips van vintage synths en microfoons zit te kijken :P

[ Voor 43% gewijzigd door Wormaap op 24-11-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik heb met Fabfilter Pro-Q als ik een frequentie er uit tiet met een HELE STRAKKE Q, dat hij dan m'n volume (niet hoorbaar, maar op de meter) een paar dB omhoog cranked. How can?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Wormaap schreef op zondag 24 november 2013 @ 16:43:
Is'ie nou écht niet goed genoeg, of ben je stiekem gewoon een gearhead? :+
Vraagt degene die weer gevaarlijk veel Youtube clips van vintage synths en microfoons zit te kijken :P
Die laatste vermoed ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hehe, ik had al zo'n vermoeden :)
En als ik zo om me heen kijk ben ik bang dat ik de laatste ben die het recht heeft om dat te veroordelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Your time will come my friend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

apNia schreef op zondag 24 november 2013 @ 16:51:
Ik heb met Fabfilter Pro-Q als ik een frequentie er uit tiet met een HELE STRAKKE Q, dat hij dan m'n volume (niet hoorbaar, maar op de meter) een paar dB omhoog cranked. How can?
Het theoretisch ideaal van je rechte lijn bestaat niet. Alle filters hebben eigenaardigheden en karakteristieken, en als je een brick-wall filter wil heeft dat consequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nah het was echt een boost van 6dB bij een hipass. Dat zie ik niet als een karakter. In de scope zag je ook dat ie een gigantische piek creëerde. Na nader onderzoek leek dit waarschijnlijker: http://www.soundonsound.com/sos/dec10/articles/qa-1210-5.htm

Interessante theorie :)
Zit even niks anders op dan compressen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een ruwe versie van de Clubbanger nummer 10 gemaakt :

Ik bewaar de nummers gewoon op mijn laptop HardDisk.
Dus ik kan ze altijd nog verbeteren en uitbreiden.

Dance muziek en hiphop zijn toch mijn favorieten.
Ik wil ook nog eens een reggae nummer maken.

Dit voorspeld zeer veel goeie nummers voor 2014.

_/-\o_

PS. iedereen bedankt voor het geduld voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
z999 schreef op maandag 25 november 2013 @ 00:00:
Your time will come my friend ;)
Hehe. Ik bedoelde meer dat ik zelf kapitalen (een nieuwe middenklasser is geen probleem) aan gear heb staan waarvan ik een deel misschien niet helemáál kan verantwoorden :P

Nog drie weken voordat ik ruim 50m2 aan studio kan gaan inrichten. Daarna zien we wel of het de investering waard was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:37:
Nah het was echt een boost van 6dB bij een hipass. Dat zie ik niet als een karakter. In de scope zag je ook dat ie een gigantische piek creëerde. Na nader onderzoek leek dit waarschijnlijker: http://www.soundonsound.com/sos/dec10/articles/qa-1210-5.htm

Interessante theorie :)
Zit even niks anders op dan compressen denk ik.
Compressen is eigenlijk niet de oplossing, sterker nog, als die tiet groter is dan voor het filteren zou ik het gewoon niet eens doen.

Dit gebeurt vaak als je in de lagere tonen gaat filteren, zou wel handig zijn als je een graphje erbij kan zetten van beide toestanden.

Je haalt toevallig een fundamentele frequentie weg die eigenlijk een andere golf normaal zou cancelen, bijv een 70hz die de 70,1hz eruit drukt. Had je dit toevallig bij een reese die in 20 laagjes gedetuned overelkaar jengelt? Bij "rijke" tonen heb je dit sneller dan een kale sinus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gMDq8qR.png

De eerste twee zijn MET hipass, de laatste twee ZONDER. Ik neig toch een keiharde compressie boven die peak van de tweede snare te doen. Wat jij?

[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 25-11-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Weet niet wat het hoofdzakelijke probleem was met de snare dat je'm wou kutten.

1. omdat ie teveel headroom inneemt: in dat geval niet kutten, de originele gebruiken, want die kan 2x zo hard.
2. omdat die snare niet een mooie EQ heeft: schijnbaar zit er in de sub50hz range een waveform die de piek tussen 200~300hz phase cancelled.
- oplossing a: forget about it en gebruik een andere snare.
- Oplossing b: neem 3 weken vakantie en ga analyseren welke golf de phase cancel veroorzaakt.

Volgens mij zit je met een behoorlijke geclutterde snare, mocht je meerdere snares hebben gelayered dan zou je nog kunnen kijken of 1 van de snares een miliseconde of wat verschuiven gaat helpen, dat zal de phase cancellling iig tegengaan.

Je zou ook nog 's de Waves Linear phase EQ kunnen proberen, die schijnt ook nogal wat phaseproblemen te kunnen rechttrekken.

@anderen:
Dit is dus een goed voorbeeld waarom je nog een aantal dB wilt overhouden als je nog flink moet editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nou ik zie bij ontzettend veel geluiden dat zodra ik hipass dat er een boost in volume komt. Het is dus wel een vrij "normaal" probleem. De reden dat ik wou cutten is omdat ik sub 100hz het grootste deel vrij wil hebben voor kicks en de bassline. Zoals je ziet in die ProQ is er best wat activiteit in dat gebied.

Het rare is, ik HOOR geen verschil tussen die twee snares. Ook al is die andere een paar dB harder volgens de meters. Die gaat van -12dB naar iets van -7dB I dun giddit.

Daarom heb ik het gevoel dat compressen moet volstaan met een threshold van rond de -12dB en een hoge ratio. Maar dat is puur speculatie, zit nu op werk, dus weet niet hoezeer dat de boel opfokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nou eens met je oren gaat mixen ipv je ogen.
En verder niet druk maken om problemen die er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

wouter doofus, dan komt m'n peak toch veel hoger dan hij moet zijn? Ik probeer onder een bepaald level te blijven, dat wordt lastig als de peak veel hoger uitvalt dan hij moet zijn, terwijl het geen hoorbaar verschil maakt. Ik fix het liever ipv een onnodig hoge peak te creëren. Bovendien heeft dit soort theorie m'n interesse. Jij als masteraar moet dit soort dingen bovengemiddeld interessant vinden? :)

[ Voor 54% gewijzigd door apNia op 25-11-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Wormaap schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:31:
Nog drie weken voordat ik ruim 50m2 aan studio kan gaan inrichten. Daarna zien we wel of het de investering waard was :)
Over dat laatste gesproken Ikzelf ben net begonnen en ben toch al 450,- lichter (wel een heel goed klinkende koptelefoon rijker en zo'n dongle met een pulserend ledje en ik reken de muziekinstrumenten die ik al had nog niet mee anders komt er al gauw een 0 achter :X ). Dat is allemaal voor de hobby. Doen jullie het (ook) voor de broodwinning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Voor mij is het begonnen als hobby. Ik ben sinds m'n 7e met muziek bezig en vind het bovenal ontzettend leuk om te doen. Maar na een redelijke hoeveelheid gear begon ik me toch af te vragen waar ik mee bezig was en of het niet een idee zou zijn om hier toch commerciëel iets mee te gaan doen. Ondertussen heb ik de stap genomen en een huis gekocht met ruimte voor een studio van een redelijk formaat. Uiteraard ook even bij de KvK ingeschreven. Voorlopig komt er nog geen geld binnen, en ik verwacht ook niet dat er veel geld uit mijn eigen muziek zal komen. Maar met het opnemen en mixen van bands hoop ik toch een bijverdienste te kunnen gaan regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meeste bands hebben geen of een heel klein budget. Op zich wel begrijpelijk maar ze zien vaak het nut van een investering niet zo zitten. Daar doe je eigenlijk jezelf mee tekort als je een leuke demo wilt hebben om optredens te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Misschien kom je er nog mee weg als je puur electronische muziek maakt, ik zag van het weekend een oude bbc doc over bedroom producers die best ver zijn gekomen.

Zodra je hebt te maken met drums en gitaarversterkers dan is het al een stuk lastiger om iets fatsoenlijks op te nemen. De band waar ik vroeger in zat heeft dat ook gedaan, in een studio een paar demo nummers opnemen, om het eens mee te maken hoe dat gaat (het zet je weer even op scherp) en inderdaad zodat je iets kunt laten horen aan een cafebaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
mekkieboek schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:21:
Doen jullie het (ook) voor de broodwinning?
Ik verdien hier en daar's wat bij, maar een volledig salaris eruit trekken word 'm niet. Ook niet toen ik een bedrijfje was opgestart (geluidsproducties voor audiovisuele media) en er voltijd voor ging. Het werd op den duur ook wel vervelend, overal en nergens 24u per dag op zoek naar klanten en opdrachten, had je er eentje dan was het 80u week in de studio, dan maar hopen dat de klant je voorstel accepteert. Teveel werk voor te weinig resulataat en toen heb ik besloten om het aan de wilgen te hangen omdat mijn liefde voor muziek maken er behoorlijk onder begon te lijden.

Verder is het eigenlijk een beetje een ondergewaardeerde biz, soms lijkt het wel dat als je muziek maakt het allemaal plezier en lol is en dat je eigenlijk de boel maar gratis moet aanleveren.

Zo las ik een tijdje geleden een artikel in de SoS over een mediaproductie, waar het visuele aspect 2 ton en 3 maanden had gekost en de soundengineer in de laatste 2 dagen gratis maar wat inelkaar moest zetten omdat het "een eer" was om eraan mee te mogen doen. }:|

tegenwoordig spijker ik wat bij door wat bandjes op te nemen, zelf afentoe te draaien als DJ en hier en daar 's in te springen als sessiemuzikant. Tis niet veel en je word er niet rijk van, maar het is tenminste nog leuk om te blijven doen.
apNia schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:48:

Het rare is, ik HOOR geen verschil tussen die twee snares. Ook al is die andere een paar dB harder volgens de meters. Die gaat van -12dB naar iets van -7dB I dun giddit.
Als je geen verschil hoort, dan kies je toch voor de ongefilterde die minder headroom gebruikt?

Het is inderdaad een stelregel dat ongebruikte frequenties wegkunnen, maar je moet je er niet op blindstaren. Zo te zien heeft het hier ook functie.

Als je dit overigens een "vrij normaal" probleem vind dan zou ik 's gaan kijken naar een andere EQ. Aan de naam te zien is de fabfilter ook echt meer als filter bedoeld en niet als EQ. Het zal me niks verbazen als de q's een stiekeme resonantie hebben om de boel aan te dikken.

Kijk eens of dezelfde kut met je default daw EQ nog net zo nat is.

er is overigens geen wezenlijk verschil tussen EQ en filter, maar doorgaans:
filter = hardcore EQ-en met de mogelijkheid tot resonantie
EQ = subtieler filteren waarbij je resonantie vaker wilt vermijden.

[ Voor 27% gewijzigd door vlaaing peerd op 26-11-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

ahahahaha

Hoe verdien je een miljoen in de muziek? Je begint met 2 miljoen...

Nee, puur hobby allemaal. Volstrekt uit de hand gelopen, maar nog niet op zo'n manier dat ik het gezin een maand op noodles moet laten leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
vlaaing peerd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:40:
Als je dit overigens een "vrij normaal" probleem vind dan zou ik 's gaan kijken naar een andere EQ. Aan de naam te zien is de fabfilter ook echt meer als filter bedoeld en niet als EQ. Het zal me niks verbazen als de q's een stiekeme resonantie hebben om de boel aan te dikken.

Kijk eens of dezelfde kut met je default daw EQ nog net zo nat is.

er is overigens geen wezenlijk verschil tussen EQ en filter, maar doorgaans:
filter = hardcore EQ-en met de mogelijkheid tot resonantie
EQ = subtieler filteren waarbij je resonantie vaker wilt vermijden.
Fabfilter is begonnen met wat 'karakter-filters', vandaar de naam. Maar Pro-Q is een van de cleanste EQs die er te vinden zijn.
Maargoed, bij ENORM steile filters gaat zo'n beetje elke EQ resoneren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

FabFilter Pro-Q is denk ik (!) wel de meest gebruikte EQ VST. Ik heb m'n snares maar even hier geupload: http://www54.zippyshare.com/v/55006449/file.html

Luister voor de grap eerst even in Media Player ofzo of je volumeverschil hoort. Ik iig compleet niet.

De "luidste" is iig met hipass rond 100hz. Vind het interessante materie gewoon dat hij een paar dB hoger uitslaat, maar niet luider klinkt. Waarom is dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga eerst maar eens nalezen hoe een dB meter werkt. Waarom je bepaalde wegingen van de meting kan zien en wat het verschil met VU meters is enzow. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vet wouter, superbedankt voor je antwoord meid! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Doesn't matter, it's bad mkay?

Afbeeldingslocatie: http://x.vukajlija.com/var/uploads/avatars/201108/125772/medium_south-park-mr-mackey-290x400.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Prrrrfff nep engineers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was een beetje serieus hoor. Want als je oren iets anders horen dan een meter laat zien is op zich al een indicatie dat een meter niet laat zien wat je hoort. Het is een benadering ervan waar een wiskundige theorie achter zit.

Edit:
Vraagje. Wat vinden jullie van dit nummer? (Heb ik meegeholpen met de mix.)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/lfhsounds/du-bist-allein]

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2013 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis, vergelijk even het geluid wat de mensen hier posten met wat jij post op de volgende punten:
1. Kwaliteit van geluiden die, gok ik presets zijn en je niet zelf gemaakt heb
2. Afwisseling
3. Opbouw
4. Spanning
5. 'Banger' gehalte

Kijk, ik wil je echt niet demotiveren, maar dit voorspelt echt niet veel goeds voor 2014.

Toen ik begon met muziek maken dacht ik dat alles wat ik maakte echt vet was en vet klonk. Wat ik altijd als eerste deed als ik dat dacht, uitzetten, andere muziek gaan luisteren in welk straatje ik het zou stoppen en dan weer nederig verder gaan, iets wat ik nog steeds doe na een jaartje muziek maken.

Daarnaast zou ik je graag feedback geven op je nummer maar het is niet echt een nummer te noemen, niks hoort bij elkaar of vult elkaar aan. Het zijn een paar losse spoortjes waar je niet eens van kan zeggen of het goed of slecht omdat het gewoon niks is. Je hebt denk ik meer kennis van muziek nodig om iets te maken wat enigszins aanvullend aan elkaar is. Maar gelukkig bestaat er internet, DE bron voor informatie. Wat ik op dat gebied adviseer, ga luisteren naar andere nummers van artiesten die je vet vindt, en ga dit vervolgens na proberen te maken. Dit is een hele goede oefening om inzicht te krijgen in hoe een nummer opgebouwd wordt. Hetzelfde eigenlijk als je pianoles neemt, je oefent met het instuderen van andermans liedjes om inzicht te krijgen in hoe dingen elkaar aanvullen en welke toonhoogtes goed en lekker bij elkaar klinken. Daar zijn vaste regels voor, maar die hoeven niet altijd te kloppen omdat een klank uit een synthesizer net even anders kan klinken dan een instrument dat op een bepaalde manier gestemd is. Dus zoek bergen met informatie op, sla het op maar hou het nooit voor 100% aan en wees streng op de dingen die je zelf maakt door middel van vergelijken!

Wat ik je zou aanraden bij dit project, is even naar het spoor van het koor te gaan. Deze klinkt aardig synthetisch dus ik gok dat hij uit een synthesizer opgebouwd is. Als het goed is kan je als je ergens op klikt binnen dit spoor of in het overzicht van dit spoor zien hoe deze opgebouwd is. Waarschijnlijk gebruik je Maschine ook als DAW (Digital Audio Workstation), eentje waar ik geen kennis van heb. Afijn, een synthesizer is een apparaat dat als hardware begonnen is, maar ook digitaal te gebruiken is. Zo heb je waarschijnlijk binnen Maschine een synthesizer zitten, en zo kan je plugins kopen/downloaden welke ook softwaresynthesizers zijn. Maar zoals ik zei, dat koor wat je gebruikt hebt is waarschijnlijk uit een synthesizer opgebouwd. Probeer in je DAW te zoeken naar de instellingen en knopjes van je (hoe ze softwaresynthesizer ook wel noemen) softsynth, deze zouden ergens moeten staan als je het spoor van het koortje aanklikt. Dan zal je zien dat als je aan die knopjes draait dat het geluid van dat koortje veranderd. Deze voorgeprogrammeerde instellingen zijn de reden waarom dat geluid van een koor eruit komt. Zo krijg je een beetje inzicht in hoe vele artiesten uren (binnen techno althans) bezig zijn met alleen maar de klank en vorm van 1 specifiek geluid.

Probeer ook een clap en een hihat in een dancenummer te verwerken. Hihat op 1.1.3, 1.2.3, 1.3.3 enzovoort in een blokje van 4 maten. De clap daarnaast op 1.2 en 1.4 enz. in een blokje van 4 maten.
Probeer daarnaast eens een soort opbouw te maken. doe dit door bijvoorbeeld tussen 1 en 1.1.2, 1.1.3, 1.1.4, 2, 2.1.2, 2.1.3, 2.1.4 etc snares te zetten, en deze met een filter vanaf alleen lage tonen naar hoog te laten lopen met een zogeheten lowpass filter, een apparaatje dat de rechter kant van het frequentiespectrum filtert. (Links is laag, rechts is hoog in het frequentiespectrum). Je kan dit eventueel ook met een EQ doen, maar een filter heeft vaak (in mijn ervaring) een beetje resonantie (een piek op de geselecteerde toonhoogte/frequentie) waardoor dat wat lekkerder klinkt dan een EQ die plat is. Meestal kan je los van de ingebouwde resonantie dit ook handmatig wijzigen, waardoor je een zogeheten filtersweep krijgt als je de frequentie/toonhoogte van de filter sweept/beweegt. Vaak als je in de club staat en je hoort de dj de filter open draaien dan worden er bepaalde tonen geboost zodat de bass die eruit gefilterd wordt opgevangen wordt door wat meer midden/hoge tonen, afhankelijk van hoe ver de dj de filterknop opengedraaid heeft en wat voor mixer hij draait.

Ik hoop dat ik je wat meer inzicht in bepaalde zaken heb verschaft en dat je volgende keer met iets komt waar we feedback op kunnen geven in plaats van dit.

P.S. Ik heb er drie kwartier over gedaan om dit stukje duidelijk en zo simpel mogelijk te uit te leggen, dus het heeft niks met afzeiken of negatief doen te maken maar meer voor jou gewoon een reality check dat het op dit moment nog nergens naar klinkt. Sommige hier denken namelijk dat je gewoon voor de grap dit doet, waarvan ik ook nog steeds een flauw vermoeden heb.

Succes en ik denk dat ik namens meerdere hier spreek dat we benieuwd zijn als je iets interessants gemaakt hebt!

Gr. Sub-urb
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:19:

[video]

Ik bewaar de nummers gewoon op mijn laptop HardDisk.
Dus ik kan ze altijd nog verbeteren en uitbreiden.

Dance muziek en hiphop zijn toch mijn favorieten.
Ik wil ook nog eens een reggae nummer maken.

Dit voorspeld zeer veel goeie nummers voor 2014.

_/-\o_

PS. iedereen bedankt voor het geduld voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 23:14:
Ik was een beetje serieus hoor. Want als je oren iets anders horen dan een meter laat zien is op zich al een indicatie dat een meter niet laat zien wat je hoort. Het is een benadering ervan waar een wiskundige theorie achter zit.

Edit:
[audio]
[
[...]
b][messa
[...]
ge=41301
[...]
891,noli
[...]
ne]woute
[...]
r veltma
[...]
at schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 23:14[/message]:[/b]

Edit:
[audio]
Ja qua mix klinkt die aardig schoon voor zover ik kan horen, los van de vocal vanaf 2:05 t/m 3:22. Klinkt alsof er distortion overheen zit of dat hij overstuurt (KRK Rokit RP8).
Alleen de structuur van het nummer snap ik niet zoveel van. Op 2:05 schiet hij ineen over op een ander nummer in mijn beleving en op 3:22 schiet hij weer terug naar het originele nummer. Zeg maar een verschil tussen een House en een Hiphop plaat. Daarnaast had ik het eerste gedeelte een bpm'etje of 20 omhoog gepitched, mocht je de 'nummers' van elkaar loskoppelen. Dan zou ik hem in het genre Deephouse plaatsen en dansbaar noemen (Here comes the genrenazi, in opvolging van de grammarnazi). Maar ik weet natuurlijk niet wat precies de bedoeling van het nummer was. Voor de rest vind ik de sfeer wel lekker die er gecreëerd word. Alleen de main melody mag misschien qua klank iets meer diepte of iets meer naar de achtergrond ofzo.

Gr. Sub-urb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 00:47:
Succes en ik denk dat ik namens meerdere hier spreek dat we benieuwd zijn als je iets interessants gemaakt hebt!
offtopic:
Er is iets mis met je troll detector, loop vanmiddag even langs bij got maintenance, dan krijg een nieuwe :) Btw. megakudo's voor je geduld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

[...]

Het kost alleen maar brood. Vraag maar aan mevrouw chieldtm.
Die raakt al helemaal in paniek als ik weer eens op de bank zit met een blaadje van Thomann of Bax in mijn handjes.

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:19:

[video]
Als je dit nou vergelijkt met "commerciële" producties, waar zie jij dan de grootste verschillen? M.a.w., wat vind je dat je zelf nog moet leren om het net zo te laten klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahahahahaha, zo had ik laatst in een tab die marktplaats link open van die compressor van een medetweaker hier. Werd er heel lief doch dringend gevraagd door mevrouw apNia of ik nu alweer van plan was wat nieuws te kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Mevrouw Wormaap heeft er niet zo'n probleem mee.

Ten minste, dat zal mevrouw Wormaap moeten hebben als ze een keer opduikt :-(
En nee, ik weiger hier correlatie te zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
apNia schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:26:
Hahahahahaha, zo had ik laatst in een tab die marktplaats link open van die compressor van een medetweaker hier. Werd er heel lief doch dringend gevraagd door mevrouw apNia of ik nu alweer van plan was wat nieuws te kopen :D
I know you want it, kopen! ;)

Maar idd, ik had ook al een nieuwe auto kunnen kopen van alles wat ik tot nu toe gehad heb. Ik verdien er echter nu wel mijn geld mee. Niet volledig (nog, net pas gestart), maar dat is ook nog niet nodig door omstandigheden. Wormaap heeft inderdaad gelijk dat het een ondergewaardeerde baan is en mensen over het algemeen met een beperkt budget zitten. Het is een erg lastige situatie op het moment, maar er zijn wel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Voor mij is het wat dat betreft vrij simpel. Ik heb gewoon een voltijd baan, en kan m'n studio dus relatief veilig opstarten. Het betekent natuurlijk wel dat ik een Toyota Starlet uit 1991 rijd. Maargoed, ik heb in ieder geval geen inkomen van de studio nodig.
Als dat er komt, dan kan ik bij mijn werkgever tot twee dagen per week minder gaan werken zonder veel gezeur :) Als ik dan nog steeds constant volgeboekt zit, dan zie ik wel of ik de sprong waag en mijn normale baan opzeg. Maar dat is voorlopig nog niet aan de orde. Ik kies ervoor om het als volslagen uit de hand gelopen hobby te zien (wie koopt er nou een huis voor z'n hobby? :+) en dus niet teleurgesteld te zijn als er geen geld mee binnenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Wormaap schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:42:
(wie koopt er nou een huis voor z'n hobby? :+)
ik ;-) .. . . mijn grootste hobby is brandweermannetje spelen. en heb een huis gekocht op 1000meter van de kazerne af. (en dat huis had een heeeeeele grote schuur (met c.v. en vloerverwarming en een wc) voor mijn studio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Heb ooit wel eens een beat verkocht, een EP of album af mogen mixen (voornamelijk vocals) en wat random audio-spul gedaan. Echt vetpot is het niet, zeker niet als je je in de hiphop-wereld begeeft.

Nee, ik ben ook een ontzettende hobbyist en wil dat eigenlijk ook wel zo houden. Ook nu zit ik niet elke dag in studio omdat ik regelmatig lekker lam op de bank voetbal wil kijken :7

edit : DJ-werk verdiend daarentegen wél een lekker centje.

[ Voor 7% gewijzigd door kaos001 op 27-11-2013 16:52 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

kaos- schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:29:
. Ook nu zit ik niet elke dag in studio omdat ik regelmatig lekker lam op de bank voetbal wil kijken :7
Maar Gullit is toch gestopt met ballen?? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
kaos- schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:29:
edit : DJ-werk verdiend daarentegen wél een lekker centje.
Inderdaad, ze vroegen me een keer om een setje te draaien op het schoolfeest. Ze boden me een vergoeding aan die ik niet heb aangenomen omdat ik er niet al teveel van verwachtte en ik het gewoon te leuk vond :F ... Blijkbaar waren ze bereidt om 50 knaken te dokken voor een uurtje draaien!

Als producer moet je het inderdaad niet meer van de platenverkoop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 23:14:
Edit:
[audio]
Als ik heen en weer klik tussen het tussenstuk (dat stuk na 2 ofzo minuten) en het stuk ervoor of erna dan zou het ook van een ander nummer kunnen zijn. Ander ritmebasis zegmaar.
Ik vind het wel lekker klinken.

Verwijderd

Thanks guys.

• kaos001
MrOmegaForce schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:24:
[...]

Als producer moet je het inderdaad niet meer van de platenverkoop hebben.
Sterker nog, als producer maak je tracks om geboekt te worden op (grote) gigs.
Je verdiend geld met draaien en performen, niet met producen.

Soundcloud

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
kaos- schreef op donderdag 28 november 2013 @ 08:13:
[...]

Sterker nog, als producer maak je tracks om geboekt te worden op (grote) gigs.
Je verdiend geld met draaien en performen, niet met producen.
Dat is toch eigenlijk waar voor de meeste muzikanten? Ofja, muzikanten die niet miljoenen albums verkopen dan.

• vlaaing peerd
plinders schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:03:
[...]

Dat is toch eigenlijk waar voor de meeste muzikanten? Ofja, muzikanten die niet miljoenen albums verkopen dan.
Dat is helaas de waarheid, het probleem is op zich niet zo zeer de omzet (consumenten geven grote delen van hun besteedbare inkomen uit aan muziek), maar het feit dat er teveel aan iemand ander z'n strijkstok blijft hangen.

Als je bekijkt wat een iTunes of Sony overhoud aan elk verkocht MP3tje, terwijl het enige wat ze doen is een bestandje van 6MB op een server zetten (dan hebben we het over distrubutiekosten van zo'n 90 cent per jaar), dan snap je al snel dat anderen er rijker van worden dan de artiest zelf.

Met gigs (als band of DJ, etc) ben je in veel direkter contact met je afzetmarkt, hooguit zit er 's een booking agency tussen die een 10% wil vangen.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 19:45
vlaaing peerd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:36:
[...]

Dat is helaas de waarheid, het probleem is op zich niet zo zeer de omzet (consumenten geven grote delen van hun besteedbare inkomen uit aan muziek), maar het feit dat er teveel aan iemand ander z'n strijkstok blijft hangen.

Als je bekijkt wat een iTunes of Sony overhoud aan elk verkocht MP3tje, terwijl het enige wat ze doen is een bestandje van 6MB op een server zetten (dan hebben we het over distrubutiekosten van zo'n 90 cent per jaar), dan snap je al snel dat anderen er rijker van worden dan de artiest zelf.

Met gigs (als band of DJ, etc) ben je in veel direkter contact met je afzetmarkt, hooguit zit er 's een booking agency tussen die een 10% wil vangen.
Je vergeet even dat iTunes in de meeste gevallen niet direct aan de artiest betaald, maar aan de platenmaatschappij die zelf ook weer X % van de winst claimt. En dan moet je de productie, mastering etc. nog betalen van die winst. Je moet volgens mij verdomd veel muziek verkopen om nog winst te kunnen maken door alleen verkoop.

• apNia

apNia

Ik denk dat we in this day 'n age al lang moeten vergeten dat er geld te verdienen is aan muziek zelf, op de manier hoe de meesten dat hier ambiëren that is. Met de komst van "het nieuwe luisteren", waar downloads het hebben gewonnen van de platenzaken, en manieren als Spotify hun intreden doen, is wat er te verdienen is zo belachelijk weinig. Ik denk wel echt dat dingen als Spotify de toekomst zijn. Muziek is semi-gratis, en de daaromheen hangende dingen zullen meer en meer bepalen de verdiensten (optredens, merchandising)

Om eerlijk te zijn, ik vind dat wel een charmante beweging.

• Sjoewe
Ik ken nog genoeg mensen die best een leuk inkomen bij elkaar harken hoor door muziek uit te brengen, maar het is niet meer zo'n vetpot als dat het was natuurlijk.

In giggen zit daar in tegen wel een stuk meer geld dan vroeger. De fee's zijn gemiddeld over de laatste tien jaar behoorlijk gestegen. Dus muziek is wel meer een reclamemiddel dan dat het eerst was, en helaas zie je dat wel terug in dat de markt overspoeld wordt door knaapjes die gaan denken dat ze moeten gaan prowdjoeseh om het te maken in de business.

• apNia

apNia

Zijn wij niet die knaapjes? ;)

• Sjoewe
Je moet muziek maken omdat je er plezier in hebt, niet omdat je denkt dat je er beroemd mee wordt. :P

• 2mb

2mb

Morgen Black Friday met mooie aanbiedingen:

http://rekkerd.org/deals-deals-deals/

• Wormaap
Presonus staat er niet bij. Die hebben 50% korting op Studio One (alle versies). Bij Audiodeluxe.com nog wat goedkoper :) Not affiliated in any way, ik ben gewoon fan van die winkel. Klantenservice is meer dan top!

Dus wie tóch graag z'n DAW legaal wil hebben, grab it while it's hot! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Wormaap op 28-11-2013 20:52 ]

• apNia

apNia

Wormaap ik overweeg al een tijdje Presonus te kopen. Kan ik die ook installeren op meerdere PCs?
Hoe werkt de licensing van Studio One?

[ Voor 50% gewijzigd door apNia op 28-11-2013 21:23 ]

• Wormaap
Je kan vijf activaties doen per key. Daarna kun je het vast laten resetten. Je kan'm dus inderdaad op meerdere PC's installeren :)

Licensing is gewoon een key die je krijgt invullen in je account en dan een responsecode invullen in de geïnstalleerde software. Ofzoiets. Ik heb't gisteren nog gedaan maar ben de details alweer kwijt, zo makkelijk is het :P Geen iLok ofzo in ieder geval (al vind ik dat ook gewoon prima werken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje(s),

Ben een beginner in de edele maar irritante en vermoeiende (voor mij althans :/ ) kunst der mixen.
- hoeveel db zou de maximale piek ongeveer uit moeten komen in het mixproces van een technoplaat om daarna door de mastering heen te gaan?

En is het dan wijsheid om een limiter op je master te zetten en de output ceiling op de maximale piek te zetten die in het nummer gehaald word zodat de rest vergeleken met je hoogste piek omhoog getrokken word, of is dit helemaal niet zo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet clippen sowieso. En dan heb je speling zat als je 24 bit gebruikt. Van -20dB tot 0dB zeg maar.
Wat in de praktijk handig is om een limiter te gebruiken als beveiliging die niets of nagenoeg niets doet.
Dan houd je de dynamiek van de mix zoals die bedoeld is en hoef je het ook niet te normaliseren.
En een Mastering Engineer moet dan alles aankunnen wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Nieuwe, niet al te dure kick synthesis plugin is vandaag uitgekomen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben FF met de legale versie van Fruity Loops Producer Edition bezig geweest :

Een goeie DAW met vele mogelijkheden , erg makkelijk ook.

Het lijkt wel een beetje op tekenen met muziek.
Dit nummer wat ik gemaakt heb was maar met 3 patterns en 3 instrumenten.
Basic hardcore bangers maak ik graag en ik ga hier zeker meer mee aan de slag.

Ik heb ook nog een vraag over Fruity :

Waar en hoe download je de gratis extra samplepack?

Alvast bedankt.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Heb al een tijdje weinig meer laten horen hier. Eigenlijk ook veel te druk om met produceren bezig te zijn, maar m'n eerste echte release komt over een paar weken uit. Finally :) !

Final mixdowns zijn binnen, nu wachten op de remixen en dan alles klaarmaken voor master en release.

Dit zijn de twee tracks geworden (premaster).

Florinsz Janvier - Saganaga

Florinsz Janvier - Zeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whyte schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 15:15:
Heb al een tijdje weinig meer laten horen hier. Eigenlijk ook veel te druk om met produceren bezig te zijn, maar m'n eerste echte release komt over een paar weken uit. Finally :) !

Final mixdowns zijn binnen, nu wachten op de remixen en dan alles klaarmaken voor master en release.

Dit zijn de twee tracks geworden (premaster).

Florinsz Janvier - Saganaga
[audio]

Florinsz Janvier - Zeb
[audio]
Klinkt goed , watvoor hard en software heb je daar allemaal voor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@2mb
Leuke tip. Ziet er leuk uit om lekker je ideale kicks mee te kunnen bakken.

@Whyte
Klinkt lekker mellow. Mix technisch nix op aan te merken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Zojuist nog in de Black Friday madness de Brainworx Elysia Museq gescoord. Het origineel zal ik waarschijnlijk nooit kunnen (willen :+ ) betalen, maar de plugin vind ik erg fijn! Het soort EQ waarmee je schaamteloos 6dB hoog erbijdraait op je masterbus zonder dat het schel wordt :)
Wouter, je mag me slaan hoor :P

Hadden jullie trouwens al gezien dat je Waves RBass gratis krijgt dit weekend?

[ Voor 17% gewijzigd door Wormaap op 30-11-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo slaan? Als je een EQ hebt die je vet vind gebruiken! (Zelluf gebruik ik ook mijn analoge EQ's <3 )
(Trouwens ben ik nu weer bezig met de 'Kerst terreur' voor een klant dus ik mag nix zeggen. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Dat ging over mijn onsubtiele gebruik ervan :) Al moet ik zeggen dat ik sowieso meer en meer begin te ontdekken dat onsubtiel helemaal niet verkeerd hoeft te zijn. Een EQ en een compressor mogen best eens met zware hand ergens opgegooid worden. Dan kom ik ineens veel meer in de buurt van een geproduceerde sound.
Al is m'n eigen spul er nog LANG niet, maar wat oefenmixen maken met multitracks uit de Sound on Sound archieven is best leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Deze week even gespeeld met de nieuwe Bass Station II en de Microbrute, allebei echt hele leuke dingen voor een mooi prijsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Avalon verkocht, soon een FCS p3s - mastering edition rijker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 00:09
2mb schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 21:14:
Nieuwe, niet al te dure kick synthesis plugin is vandaag uitgekomen:

[video]
Maar eens gekocht kijken of ik daar de kicks mee kan maken zoals ik ze wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
z999 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 22:05:
Avalon verkocht, soon een FCS p3s - mastering edition rijker :D
Op het oog vond ik je Avalon dan sexyer, maar die FCS zal vast vetter zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 08:39:
Waar en hoe download je het gratis extra samplepack voor Fruity Loops?

Alvast bedankt.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Wormaap schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 22:57:
[...]

Op het oog vond ik je Avalon dan sexyer, maar die FCS zal vast vetter zijn :P
Lees voor de luls es het draadje op gearslutz :D

Ik twijfel nu alweer tussen de FCS en de Tubecore Vari Mu (mastering edition). Meh

[ Voor 8% gewijzigd door UtopiaM op 01-12-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Gearslutz probeer ik weg te blijven. Dat forum is naar mijn mening écht veel te ver doorgeschoten in gear-aanbidding.
Daarnaast is het alleen maar gevaarlijk voor een gearhead als ik om het idee te krijgen dat compressoren van duizenden euro's normaal zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Ik probeer daar een beetje langsheen te lezen ye. Neemt niet weg dat er veel interessante info op staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Da's wel waar. Ik hop er stiekem ook af en toe wel eens langs om wat meningen te lezen over gear die ik overweeg te kopen :)

Over kopen gesproken, hebben er nog meer mensen nieuwe goodies gekocht in het hele Black Friday gebeuren? De score voor mij is:

- Softube Amp Room Collection
- Studio One Pro upgrade
- Guitar Pro 6 (want dat is handig voor band-dingen :) )
- Brainworx Elysia Museq
- Komplete 8 naar 9 upgrade
- Slate Digital Trigger2 Platinum
- Antisample Cinematic Grand (maar die valt eigenlijk best tegen :X )

Vooral Trigger en S1 Pro hoopte ik van tevoren op, de rest is meer spur of the moment :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
:'(

http://www.igsaudio.pl/en...pressors/86-tubecore3u-en

Ik denk dat ik een opvolger heb gevonden :D Echter zit deze "iets" boven mijn budget. Budget aanpassen dan maar vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Nog liefhebbers die zaterdag naar de Ziggo dome gaan? Depeche Mode komt ons kikkerlandje weer eens opzoeken. Ich bin dabei :)

afgelopen vrijdag trouwens eens richting Tilburg - 013 - geweest. Opposites moesten daar optreden. Sodeju, ik was zeer, maar dan ook echt 100% zeer aangenaam verrast. Wat een feestje.. damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
z999 schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:32:
:'(

http://www.igsaudio.pl/en...pressors/86-tubecore3u-en

Ik denk dat ik een opvolger heb gevonden :D Echter zit deze "iets" boven mijn budget. Budget aanpassen dan maar vermoed ik.
Niet zó heel veel duurder dan je Avalon toch?
Goed, als er dan nog een EQ bij moet gaat het snel de foute kant uit natuurlijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Die prijzen zijn ex btw, dus hij is een tikkeltje duurder ;)

Heb hem overigens gekocht, ik wacht enkel nog op het rekeningnummer om het geld over te maken. Deze is overigens ideaal, de tubes kan je zo verwisselen en daarmee ook de klank aanpassen. Geweldige machine :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Eh, ik mag toch aannemen dat je geen BTW betaalt? :P Dat ritje naar de lokale KvK heeft me al flink wat geld bespaard :) Maar ik was inderdaad wel naar de inc. BTW prijs van de 747 aan het kijken...

Maar vet! Ik ben benieuwd hoe'ie klinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Uiteraard ex btw ;)

Dito, als ik naar gearslutz kijk is het een monster. Past qua kleur ook perfect bij mijn gyraf g14 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Eindelijk, iets wat ik online durf te gooien! Mijn eerste redelijk geslaagde manier om iets drum and bass achtigs te maken.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/jessevanson/neurofunk]

Aangezien jullie experts zijn op het gebied van drum and bass, graag wat kritiek over het nummer :+
Zelf vind ik het niet een van mijn beste nummers, mij wat te weinig variatie en melodie.
Pagina: 1 ... 67 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.