mwah ach..het was of dat of de mackie.Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:15:
Zijn die krengen niet te zwaar om als batje te gebruiken?
HOW?
Also, wat heb je eigenlijk aan een gate tijdens je drum processing? Is het voornamelijk voor live recordings om background noise weg te halen, of dient het een ander veelvoorkomend nut?
Also, wat heb je eigenlijk aan een gate tijdens je drum processing? Is het voornamelijk voor live recordings om background noise weg te halen, of dient het een ander veelvoorkomend nut?

Desondanks dat ik mensen hele vette dingen heb zien doen met gaters en drums (gater met lfo op je snare zodat je een soort percussie krijgtapNia schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:40:
HOW?
Vraag: Zijn er mensen die een USB powered (!) Focusrite ADC/DAC hebben (b.v. de 2i2 of de 4i2) en dat in combinatie met een Beyerdynamic DT770 van 250Ω. Zoja, gaat dat voldoende luid of zit ie dan op z'n tandvlees? Anders moet ik mss een stapje hoger.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Verwijderd
Ik heb een poosje een 4i12 gehad en daar ging de headphones hard zat.
Maar je headset heel hard zetten is vragen om gehoorproblemen.
Even hard om te checken of het lekker beukt kan wel maar uren lang op de max zitten is echt slecht.
Maar je headset heel hard zetten is vragen om gehoorproblemen.
Even hard om te checken of het lekker beukt kan wel maar uren lang op de max zitten is echt slecht.
Ik heb alleen 70 en 55 Ohm headphones. Ze kunnen bij mij enorm hard, maar als 250 Ohm zich vertaalt in 5x zo zacht dan ga je wel tegen de max aanlopen denk ik.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Hij hoeft niet snoeihard voor mij, dat is inderdaad af te raden zeker met hoofdtelefoons. Mijn gehoor is al een beetje aangetast door een paar jaar in een bandje te spelen met overstuurde PA's in een vol café of als je naast de drummer staat (die wèl z'n dopjes in heeft
). Dus ik kijk wel een beetje uit tegenwoordig.
Maar het ging idd om wat hierboven staat, 250Ω is wat hoger dus het vermogen neemt omgekeerd evenredig af. Gelukkig gaat dat wel logaritmisch, dus 5 x minder is 0.69 x minder luid. Als dat 'enorm hard' was dan zal het wel meevallen.

Maar het ging idd om wat hierboven staat, 250Ω is wat hoger dus het vermogen neemt omgekeerd evenredig af. Gelukkig gaat dat wel logaritmisch, dus 5 x minder is 0.69 x minder luid. Als dat 'enorm hard' was dan zal het wel meevallen.
2i2 hier in combinatie met een sony MRD V700. Volume op 25% is het maximum wat mijn oren verdragen...
You don't need eyes to see, you need vision
Het is juist tof om drums te laten gaten. Niet op de channels zelf, maar op je drumbus.MrOmegaForce schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:02:
Desondanks dat ik mensen hele vette dingen heb zien doen met gaters en drums (gater met lfo op je snare zodat je een soort percussie krijgt) weet ik niet of het zoveel nut heeft op je drums.
Dit weekend nog samen met een makker van me gezeten aan zijn eigen project waarin hij wat meer "afwisseling" wilde in een klein stukje waar je alleen de drums hoorde.
Heb toen een drumloop gepakt van het een of ander, in sync gelegd, klein beetje verknipt zodat je een apart ritme krijgt en een dikke gater erop gezet die na wat afstelwerk heel abstract en tof klonk in de mix in combinatie met zijn eigen drums
Van de week de nieuwe Maschine Studio binnen gekregen. Ik verwachte dat deze icm de nieuwe 2.0 software mijn workflow weer aanzienlijk zou gaan verbeteren tov de MKII en 1.8 software combinatie.
Maar ik vind dit toch erg tegenvallen. Ik vind het toch voornamelijk een idee generatie apparaat en software. Maar voor echt te arrangeren en mijn ideeen voor tracks uit te werken vind ik een echte DAW (in mijn geval Cubase) nog steeds fijner werken. En dan maakt de Studio voor mij niet echt het verschil tov de MKII hardware.
PS. Ik wil mijn Maschine Studio hardware (zonder software) dan ook weer gaan verkopen. Mochten er hier geinteresseerden zijn stuur even een PM.
Maar ik vind dit toch erg tegenvallen. Ik vind het toch voornamelijk een idee generatie apparaat en software. Maar voor echt te arrangeren en mijn ideeen voor tracks uit te werken vind ik een echte DAW (in mijn geval Cubase) nog steeds fijner werken. En dan maakt de Studio voor mij niet echt het verschil tov de MKII hardware.
PS. Ik wil mijn Maschine Studio hardware (zonder software) dan ook weer gaan verkopen. Mochten er hier geinteresseerden zijn stuur even een PM.
Was heel lichtelijk aan het EQ-en met linear phase EQ van Waves (fase herstellende EQ). Geen idee waarom die er zo enorm uitklapte. Op voorzichtig volume geluisterd en inderdaad gewoon doorgeslagen fase, de woofer was alleen nog maar aan het zuigen.
Nu vind ik die plugin heel eng en wil 'm niet meer gebruiken.

Volgens mij kan je bij NI geen Maschine zonder software doorverkopen en registreren. Ik zou het in ieder geval zeker even navragen om teleurstelling te voorkomen, ze antwoorden normaal binnen een dag op mail. Als het niet kan, kun je na verkoop natuurlijk altijd de 2.0 upgrade voor je oude Maschine scoren.robbertvw schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:34:
Ticking away, the moments that make up a dull day
[Soundcloud: http://soundcloud.com/kaos001/kaos-bacchus-clip]
Ben al een stuk verder met deze tune. Deze gaat ook op dat label komen waar ik eerder over sprak.
Ben benieuwd naar de critics! Heb de "white noise" truuk toegepast op de snares, klinkt nu beter denk ik.
Ben al een stuk verder met deze tune. Deze gaat ook op dat label komen waar ik eerder over sprak.
Ben benieuwd naar de critics! Heb de "white noise" truuk toegepast op de snares, klinkt nu beter denk ik.
[ Voor 7% gewijzigd door kaos001 op 11-11-2013 22:10 ]
Lekker wel, dat bedoelen jullie dus met noise onder de snare. Die chopped dingetjes na 30 sec klinken ook goed.
Verwijderd
Beetje Witte Ruis dan maar?
Krijgt het wel een nog meer digitale rand van. Beetje wegpoetsen met wat EQ? (Al dan niet dynamisch)
Krijgt het wel een nog meer digitale rand van. Beetje wegpoetsen met wat EQ? (Al dan niet dynamisch)
Stond van de week nog een Maschine MK1 te koop voor 140€ op marktplaats zonder de software.Wormaap schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:33:
[...]
Volgens mij kan je bij NI geen Maschine zonder software doorverkopen en registreren. Ik zou het in ieder geval zeker even navragen om teleurstelling te voorkomen, ze antwoorden normaal binnen een dag op mail. Als het niet kan, kun je na verkoop natuurlijk altijd de 2.0 upgrade voor je oude Maschine scoren.
Had wel interesse als controller voor traktor maar was alleen opsturen.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Als iemand anders jouw Maschine alleen als controller wil gebruiken dan kan dat natuurlijk. Maar voor zover ik weet is het in ieder geval niet mogelijk om een nieuwe licentie voor de software te krijgen of kopen bij NI.audiojunk schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 00:17:
[...]
Stond van de week nog een Maschine MK1 te koop voor 140€ op marktplaats zonder de software.
Had wel interesse als controller voor traktor maar was alleen opsturen.
Dat kan allemaal nog veel meer misbruikt worden als ik je plaat vergelijk met die van Krewella. Toevallig kan je zijn track We Are One in stems downloaden (url).kaos- schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:06:
[audio]
Je track zit goed in elkaar, maar ik mis de rauwe energie. Prima als luistermuziek, maar op een feest zou die denk ik te saaitjes wezen.
Dit is wel van een ander kaliber herhodium schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:08:
[...]
Dat kan allemaal nog veel meer misbruikt worden als ik je plaat vergelijk met die van Krewelle. Toevallig kan je zijn track We Are One in stems downloaden (url).
Je track zit goed in elkaar, maar ik mis de rauwe energie. Prima als luistermuziek, maar op een feest zou die denk ik te saaitjes wezen.

Daarbij zijn de genres ook vrij lastig met elkaar te vergelijken.
je snapt dat ik met misbruikt doel op het gebruik van de white noise in drumsounds om het grotere te laten klinken.
Daarbij zou ik bijzonder raar opgekeken hebben als het van het zelfde genre zou zijn geweest, wel het laatste wat ik zou verwachten dan.
Daarbij zou ik bijzonder raar opgekeken hebben als het van het zelfde genre zou zijn geweest, wel het laatste wat ik zou verwachten dan.
Nu je het zegt snap ik dat je de drums bedoeld, maar in eerste instantie dacht ik dat het om de track an sich ging.rhodium schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:38:
je snapt dat ik met misbruikt doel op het gebruik van de white noise in drumsounds om het grotere te laten klinken.
Haha, nee dat was niet mijn bedoeling je dat te laten denken. Maar heb je track nu al een paar keer geluisterd en ik vind het nog steeds erg lekker klinken.
Alleen het hoge toontje/piepje vanaf 1:53 wat mij doet denken aan een Mario geluidje irriteert mij een beetje. Dit viel mij wel pas op toen ik het luisterde op de headphones.
Alleen het hoge toontje/piepje vanaf 1:53 wat mij doet denken aan een Mario geluidje irriteert mij een beetje. Dit viel mij wel pas op toen ik het luisterde op de headphones.
Dit al gelezen? Nee? Doen.
http://forum.watmm.com/to...ng-sean-and-rob-on-watmm/
Zelfs als je geen fan van Autechre bent.
http://forum.watmm.com/to...ng-sean-and-rob-on-watmm/
Zelfs als je geen fan van Autechre bent.
teveel zooi, te weinig tijd
Er had hier toch iemand een Alesis Micron?
Er is een patch editor voor gereleased.
Er is een patch editor voor gereleased.
peerd/kaos - waarom komt er toch zo veel tof spul uit Groningen qua bassmusic? net weer Fre4knc ontdekt, ook al zo'n dikke vetterik
Noisia heeft ooit een pot magisch bass-poeder gevonden en verkoopt het stiekem in kleine zakjes door. De regel is dat alleen Grunningers van het zakje mogen snoepen.apNia schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:20:
peerd/kaos - waarom komt er toch zo veel tof spul uit Groningen qua bassmusic? net weer Fre4knc ontdekt, ook al zo'n dikke vetterik
Verwijderd
Het jut elkaar op en slimme platenbazen die proberen te cashen door bekendheid van grote artiesten uit te buiten?
Thanks voor de tip, heb wat nieuws geprobeerd (pianostep o.i.d.):rhodium schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:08:
Dat kan allemaal nog veel meer misbruikt worden als ik je plaat vergelijk met die van Krewella. Toevallig kan je zijn track We Are One in stems downloaden (url).
[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/krewella-we-are-one-otto]
Klinkt dik, je mix is behoorlijk schoon (zoals ook de rest van je producties), maar ik mis wel het echte sub-geluid wat hier een beetje afwezig is. Voor de rest klinkt het ontzettend keurig2mb schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:09:
[...]
Thanks voor de tip, heb wat nieuws geprobeerd (pianostep o.i.d.):
[audio]

edit : wat gebruik je qua software ? DAW, VST's etc. Mijn zooi klinkt relatief vlak in vergelijking met jouw muziek, dus ben benieuwd wat je nog op je master zet en hoe je dingen zo 'open' krijgt.
[ Voor 17% gewijzigd door kaos001 op 13-11-2013 23:06 ]
Even een nieuwe post aangezien het om mijn eigen "shit" gaat;
Zou graag willen dat iemand even hier naar kan kijken qua EQ/compressie/master, want ik kom er niet helemaal uit. Het klinkt allemaal leuk, maar het pompt nog niet voor m'n gevoel.
Kan iemand me vertellen wat er aan schort? En evt laten horen/zien wat beter kan ?
Het zal me ontzettend helpen in ieder geval
(Dit is de aangepaste versie van wat ik al eerder gepost had. Het is mijn beste mix tot dusver, echt veel beter dan dit kan ik het niet krijgen)
http://www55.zippyshare.com/v/11538393/file.html
edit : volgens mij heeft te maken met m'n stereobeeld, maar u name it, sta zwaar open voor critics.
edit2 : voornamelijk apNia en peerd, aangezien zij intro de dnb-shitjes zijn.
Zou graag willen dat iemand even hier naar kan kijken qua EQ/compressie/master, want ik kom er niet helemaal uit. Het klinkt allemaal leuk, maar het pompt nog niet voor m'n gevoel.
Kan iemand me vertellen wat er aan schort? En evt laten horen/zien wat beter kan ?
Het zal me ontzettend helpen in ieder geval
http://www55.zippyshare.com/v/11538393/file.html
edit : volgens mij heeft te maken met m'n stereobeeld, maar u name it, sta zwaar open voor critics.
edit2 : voornamelijk apNia en peerd, aangezien zij intro de dnb-shitjes zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door kaos001 op 13-11-2013 23:28 ]
Je hebt echt een 12 pagina's tellende reply van me op Facebook
apNia schreef op donderdag 14 november 2013 @ 00:14:
Je hebt echt een 12 pagina's tellende reply van me op Facebook
Dus wij mogen niet meedelen in de productietips?
Dat klopt, jullie zeggen nooit meer dat ik er leuk uitzie!
Maar schatje, dat wéét je toch gewoon als je de blik in onze oogjes ziet?
_
[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 14-11-2013 09:43 ]
Ah amsterdams pareltje, kom op.. niet zo eenkennigapNia schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:22:
Dat klopt, jullie zeggen nooit meer dat ik er leuk uitzie!
We will be right back with Manny_Moare !
haja, die draaide altijd de Breakfast avonden in Vera vroeger. Hij heeft sinds 2012 een paar releases gehad idd.apNia schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:20:
Ik denk dat het een aantal oorzaken heeft, de dnb scene is hier sinds 1997 altijd erg consistent geweest, terwijl het in steden als A'dam, R'dam Utrecht nogal in en uit de mode raakte door aanverwante stijlen. Toen chemical helemaal in was zou zgn dnb dood zijn, toen nsb opkwam hetzelfde, toen dubstep opkwam hetzelfde, trap, enz. Terwijl dat hier vrij goed samenging en veel aanhang bleef houden.
Tis verder ook allemaal een beetje vriendjes/vriendjes hoor. Hij kent die lui van Noisia weer, vriendjes met Silvahfonk (2x uitgeroepen tot best dnb DJ van NL (die weer verkozen door hoofdzakelijk groningers,enz)) Die elkaar weer overal kan laten draaien, Noisia released.
en verder natuurlijk acts als Noisia, Dope DOD, enz wat natuurlijk de boel goed in leven houd en de lat ook best hoog legt.
Dik, vet, vadsig en lelijk zijn toch juist positieve termen in deze scene?
Ik zal 's luisteren, maar kan je nu al vertellen: masteren moet je door iemand anders laten doen.kaos- schreef op woensdag 13 november 2013 @ 23:14:
Even een nieuwe post aangezien het om mijn eigen "shit" gaat;
Wijd stereobeeld kan wat focus uit het midden halen, pan dus niet te wijd, zeker niet op de lage tonen. Tip: ga mono/stereo AB-en. Blijft er mono niks over van het geheel dan zit je fout.
compressie gepomp valt of staat bij dat je niet teveel en niet te weinig compressed. Ik zou dat echter meer op de stems/groupchannels doen dan verwachten dat je de eindmix compleet kan fixen met zware compressie.
Ik raad aan Wouter een kratje bier + de track op te sturen, samen met een track waarvan je vergelijkbare sound wil hebben. Hij staat er onafhankelijk tegenover en dat is volgens mij het beste ingredient voor een goeie master.
Ikzelf master ook veel zelf om het zsm op internet te zetten, maar eigenlijk ben ik niet zo wild van mijn eigen resultaat (ik heb chronische bas-verlatingsangst). Gaat vaak beter als ik 'm naar iemand anders pass.
Als ik weer voor iemand ander master lukt het dan weer wel.
Ja ik verwacht ook vaak teveel van hetgeen wat ik maak. Het moet meteen ultra-dik klinken (wat natuurlijk nooit kan). Ik zal die track eerst maar es compleet afmaken en dan verder kijken, anders blijf ik maar hangen in dat hele mix-gebeuren.
[ Voor 180% gewijzigd door kaos001 op 14-11-2013 10:46 ]
Als iemand mijn tunes dik, vet en vadsig noemt dan is dat zeker een compliment.Wormaap schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:32:
Dik, vet, vadsig en lelijk zijn toch juist positieve termen in deze scene?
maarja Apnia heh...

Verwijderd
@kaos
Had je rar al gesnatched en was van plan om hem even door te nemen. Hoe dat uit gaat pakken kan ik niet voorspellen.
Had je rar al gesnatched en was van plan om hem even door te nemen. Hoe dat uit gaat pakken kan ik niet voorspellen.
ThanksVerwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:38:
@kaos
Verwijderd
https://soundcloud.com/sub-urbswing/sub-urb-swing-descending
Ben errugg benieuwd naar jullie mening/kritiek & tips!
Nog niet gemixt, wel een maximizer erover heen gegooid om hem wat op te pompen.
Ben errugg benieuwd naar jullie mening/kritiek & tips!
Nog niet gemixt, wel een maximizer erover heen gegooid om hem wat op te pompen.
Even public maken of de secret link geven, deze doet het niet.
Software is niet zo bijzonder, ik gebruik Ableton + al het NI spul + samples eigenlijk. Doe het liefst zoveel mogelijk met de audio effects van Ableton zelf (EQ/delay/saturator/reverb, al is deze niet zo goed, ik hoop dat ze ooit een betere versie toevoegen aan Live). Hoor eerlijk gezegd weinig verschil tussen al die verschillende EQ's en dergelijke. Ik heb ook nooit analoog spul gebruikt, dus de neiging om naar een 1176 compressor of een Pulteq EQ te grijpen heb ik ook niet. Als ik ergens een basboostje wil hebben maak ik een mooi bultje met EQ8.kaos- schreef op woensdag 13 november 2013 @ 23:03:
[...]
Klinkt dik, je mix is behoorlijk schoon (zoals ook de rest van je producties), maar ik mis wel het echte sub-geluid wat hier een beetje afwezig is. Voor de rest klinkt het ontzettend keurig
edit : wat gebruik je qua software ? DAW, VST's etc. Mijn zooi klinkt relatief vlak in vergelijking met jouw muziek, dus ben benieuwd wat je nog op je master zet en hoe je dingen zo 'open' krijgt.
Wat ik wel geleerd heb van het vergelijken van mijn eigen nummers met andere is dat deze vaak veel meer energie in het hoog hadden. Probeer daar nu met arrangeren/mixen/DIY-masteren rekening te houden. Een kleine smileycurve op de master EQ helpt enorm om het in your face te krijgen (for lack of a better term).
Prepare
Opbouw duurt veel te lang of er gebeurt te weinig. Clap is best wel crappy, klinkt niet eens als een clap. Kick is te dof, heeft geen hoog. Vocals zijn wel aardig. Baslijn kan dieper, en met meer modulatie. Bij 2:00 die synth mag spannender. Opbouw is aardig, nu verwacht ik een dikke kick + bas, maar die komt er niet.
Kan allemaal een stuk beter dus imo. Tip: probeer eerst een 1 minuut ofzo heel dik te maken, dan kan je later wel arrangeren. Ik heb ook het idee dat je samples nogal karig zijn, zoek wat nieuws op. Genoeg tech-house/techno sample packs tegenwoordig die vet klinken, soundstosample.com is mijn favoriete site daarvoor.
Verwijderd
Daar kan ik wat mee
. Alleen na de opbouw istie bedoeld om dood te vallen als een 'anticlimax' als het ware. Maar top! De vocal is opgenomen met de microfoon van me laptop trouwens.
Basslijn dieper in de zin van meer laag erbij of voller/mooier?
Thnx!
Thnx!
Bass is een pure square volgens mij, dat kan wel, maar het mooier als ie iets ronder is. Hij lijkt ook teveel op de kick, ook omdat de kick niet genoeg hoog heeft. Ga eerst eens kick + bas solo'en en tweaken tot ze samen goed klinken. Iemand die dat perfect kan is Prydz, deze track bijvoorbeeld: http://youtu.be/39F0Cvj2Fv4?t=3m21sVerwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 01:05:
Daar kan ik wat mee. Alleen na de opbouw istie bedoeld om dood te vallen als een 'anticlimax' als het ware. Maar top! De vocal is opgenomen met de microfoon van me laptop trouwens.
Thnx!
Bij 3:33 komen kick + bass erin en dan heb je verder niets nodig.
ff geluisterd en vind 'm niet zo bar slecht eigenlijk, ik vond die hoge zaagblipjes op 16e noten een beetje storend; of ze zijn iets te wijd gepanned; of er zit teveel laag in. Verder klonk EQ wel goed (op kleine 4" hifi's geluisterd) en kon ik geen grote problemen in ontdekken.kaos- schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:44:
Ik zal die track eerst maar es compleet afmaken en dan verder kijken, anders blijf ik maar hangen in dat hele mix-gebeuren.
Het stereobeeld vond ik niet te wijd verder, misschien zelfs wat te nauw. Het is wel heel erg bas deadcenter en de rest naar buiten. Misschien in de mix het totaal wat minder wijd zetten en dan op de master een stereowidener erop die het geheel wijder zet ipv een paar losse instrumenten die een beetje in de ruimte hangen.
De compressie die je hebt gedaan vind ik niet teveel, zo kort geluisterd maak je iig niks kapot.
Volume in vergelijk met dnb releases heb ik niet gechecked, vermoed dat als je het op gelijk niveau gaat zetten je waarschijnlijk de boel wel plat als een pannekoek gaat maken.
de track zelf is fijn, zit veel energie in en <head starts knodding> Het is echter niet extreem heavy of pompend. Dat heeft meer te maken met de cleane compositie dan daadwerkelijk de compressie en sjit.
Kan er verder niet meer op aanmerken, eigenlijk is het an sich gewoon een goeie track.
Verwijderd
Ik ben weer lekker wezen werken aan een nummer om alvast even in de winter stemming te komen :
Dit keer geen 808 beat maar eentje met wat meer variatie.
Dit is de eerste keer dat ik dat gedaan heb.
Volgens mij is het aardig gelukt.
Deze winter ga ik nog meer werken aan verschillende nummers.
Machine 2.0 vindt ik trouwens heerlijk werken.
Alles gaat lekker makkelijk en het is ook redelijk duidelijk hoe alles werkt.
De samples en drumkits zijn ook makkelijk te vinden , plus er zijn er veel standaard meegeleverd.
Dit gaat een heerlijke winter / kerst worden voor mij.
Tips zoals altijd van harte welkom.
De samples en drumkits zijn ook makkelijk te vinden , plus er zijn er veel standaard meegeleverd.
Een echte 585 productie, niets op aan te merken. Gewoon weer top zoals altijd!
Zo! Dennis je merkt wel dat je geoefend hebt, echte 585 kwaliteit, onmiskenbaar! Ga zo door!
Klinkt allesbehalve slecht.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Wegens de grote vraag heeft Roland besloten om de TR-585 in productie te nemen.
Hij is leverbaar vanaf april 2014.

Klinkt hartstikke goed, als je het mij vraagt.2mb schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:09:
[...]
Thanks voor de tip, heb wat nieuws geprobeerd (pianostep o.i.d.):
[audio]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Verwijderd
Zij hier de mensen ook bekend met Spire VST synth?
Ding is al vanaf Juli maar ben er nu pas tegenaan gelopen.
Als je iets in de buurt van een Virus wilt dan is dit best een interessante softie.
(http://reveal-sound.com/)
Als je iets in de buurt van een Virus wilt dan is dit best een interessante softie.
Verwijderd
kaos- schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:13:
[afbeelding]
Verwijderd
Dennis, uit wat voor muziek haal jij jouw inspiratie?Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:41:
Ik ben weer lekker wezen werken aan een nummer om alvast even in de winter stemming te komen :
[video]
Was er niet mee bekend maar heb em even geprobeerd. Heerlijk grote en volle sound. Beetje een Nexus meets Massive sound. De trance-guys hebben weer een nieuw speeltjeVerwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:41:
Wacht tot je't achterstevoren hebt gehoord. Dan wordt de verborgen boodschap duidelijk.Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:07:
[...]
Dennis, uit wat voor muziek haal jij jouw inspiratie?
Thanks. Klinkt nice, ik ga even de demo checken.Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:41:
[ Voor 17% gewijzigd door 2mb op 18-11-2013 22:33 ]
re-issue van de befaamde 505, vet!kaos- schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:13:
[afbeelding]
Ik zit te wachten tot dezelfde turbo start mod uitkomt voor de re-issue, dan hoef ik alleen maar op start te drukken voor een random beat generator.
Verwijderd
Uit heel veel muziek soorten.Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:07:
[...]
Dennis, uit wat voor muziek haal jij jouw inspiratie?
Opzich luister ik ook bijna alles.
Als het maar lekker in de oren klinkt.
Verwijderd
Je bedoeld 1 April?kaos- schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:13:
Dennis kan je eens proberen drum & bass te maken? Volgens mij wordt dat heel vet als je jouw persoonlijke tintje geeft aan het genre
Verwijderd
Ik ben op dit moment bezig met een vette hiphop achtige track.apNia schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:12:
Dennis kan je eens proberen drum & bass te maken? Volgens mij wordt dat heel vet als je jouw persoonlijke tintje geeft aan het genre
Ben benieuwd, graag hier posten als hij af is!Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:35:
[...]
Ik ben op dit moment bezig met een vette hiphop achtige track.
Ik gebruik Spire toch al een tijdje. Het is voor de (hard)(dance)trance-guys inderdaad een top speeltje.kaos- schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:26:
[...]
Was er niet mee bekend maar heb em even geprobeerd. Heerlijk grote en volle sound. Beetje een Nexus meets Massive sound. De trance-guys hebben weer een nieuw speeltje
Ik gebruikte voor SuperSaw's eerst JP6K. Maar Spire legt de lat ff wat hoger. En om screeches mee temaken.. is het rond uit fantastisch. Ding geeft zo'n volle sound af.
Ik is er heel blij mee
[ Voor 0% gewijzigd door Manny_Moare op 19-11-2013 14:37 . Reden: chiel kan nie typen ]
Verwijderd
Ga ik zeker hier posten als ie af is.kaos- schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:46:
[...]
Ben benieuwd, graag hier posten als hij af is!
Het gaat een classic hiphop banger worden.
Ga je dan ook zelf rappen en scratchen?Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:33:
[...]
Het gaat een classic hiphop banger worden.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Verwijderd
Nee helaas niet.audiojunk schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:47:
[...]
Ga je dan ook zelf rappen en scratchen?
Een instrumentaal nummer gaat het worden.
Cool, zal mij heel erg benieuwen! Misschien kan je een acapella gebruiken Dennis? Dat zou wel vet zijn!!!!!!! 
Als ik je een tip mag geven, Gucci Mane - My Chain is heel vet. Dat geeft je instrumental een beetje extra karakter. Hier kan je de acapella downloaden: http://www.hulkshare.com/dsk606/gucci-mane-my-chain
Wil je die please gebruiken? Een Gucci Mane/Dennis collab moet echt vet worden
Als ik je een tip mag geven, Gucci Mane - My Chain is heel vet. Dat geeft je instrumental een beetje extra karakter. Hier kan je de acapella downloaden: http://www.hulkshare.com/dsk606/gucci-mane-my-chain
Wil je die please gebruiken? Een Gucci Mane/Dennis collab moet echt vet worden
[ Voor 12% gewijzigd door apNia op 19-11-2013 17:09 ]
Ik zou me ook maar eens voorstellen, ben dit topic al een lange tijd aan het volgen en er is hier altijd wel nuttige info te vinden 
Ik ben Rutger en ik produceer samen met een kameraad van mij, naast dat ook het draaien van de muziek etc. We zijn al een ruime tijd bezig met het producen en uitbouwen van onze studio. We hebben nog weinig releases omdat we wel veel ideeën hebben, alleen niet afmaken. Dit wil gelukkig de laatste tijd steeds beter. Wij zijn het meest bezig met de progressive house, alleen alles wat onder het kopje House valt vinden we prima.
Naast het producen gebruiken we de studio ook voor het draaien met vrienden en ook het uitnodigen van dj's omdat we elke zondagavond live gaan via onze livestream, erg leuk om te doen! We maken er eigenlijk een soort van radioshow van met gelul en humor, puur voor de fun en the love for the music! Dit noemen we dan Weekender haha
Voor foto's van onze studio kan je op deze link klikken(dat hier niet een 'show your setup' topic is haha):
http://studiosouth.nl/home/studio-fotos/ (het zijn niet de mooiste foto's, beetje kut camera)
Als iemand nog info wil weten over de apparatuur, let me know en dan zal ik wel ff een lijstje maken o.i.d.
Ik zal hier binnenkort ook wel even wat muziek posten en daar feedback op vragen
uhh... dat was hem wel weer
Groeten,
Rutger
Ik ben Rutger en ik produceer samen met een kameraad van mij, naast dat ook het draaien van de muziek etc. We zijn al een ruime tijd bezig met het producen en uitbouwen van onze studio. We hebben nog weinig releases omdat we wel veel ideeën hebben, alleen niet afmaken. Dit wil gelukkig de laatste tijd steeds beter. Wij zijn het meest bezig met de progressive house, alleen alles wat onder het kopje House valt vinden we prima.
Naast het producen gebruiken we de studio ook voor het draaien met vrienden en ook het uitnodigen van dj's omdat we elke zondagavond live gaan via onze livestream, erg leuk om te doen! We maken er eigenlijk een soort van radioshow van met gelul en humor, puur voor de fun en the love for the music! Dit noemen we dan Weekender haha
Voor foto's van onze studio kan je op deze link klikken(dat hier niet een 'show your setup' topic is haha):
http://studiosouth.nl/home/studio-fotos/ (het zijn niet de mooiste foto's, beetje kut camera)
Als iemand nog info wil weten over de apparatuur, let me know en dan zal ik wel ff een lijstje maken o.i.d.
Ik zal hier binnenkort ook wel even wat muziek posten en daar feedback op vragen
uhh... dat was hem wel weer
Groeten,
Rutger
[ Voor 5% gewijzigd door Rtzrs op 19-11-2013 17:16 ]
Zo zo, dat is een puike studio mien jong.
Welkom, ben benieuwd naar je werk
Welkom, ben benieuwd naar je werk
Nou nou, ik vind helemaal mooi hoor! Als ik dat thuis zou hebben is er maar één oplossing.. een echtscheiding.. Ik zou nooit meer op de bank voor de tv terecht komen..Rtzrs schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:13:
Ik zou me ook maar eens voorstellen..............
Maar laat eens wat horen zeg ik..
Haha true story...chieldtm schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:29:
[...]
Nou nou, ik vind helemaal mooi hoor! Als ik dat thuis zou hebben is er maar één oplossing.. een echtscheiding.. Ik zou nooit meer op de bank voor de tv terecht komen..
Maar laat eens wat horen zeg ik..
Dit is een project waar we op dit moment mee bezig zijn, uiteraard nog een work in progress
[Soundcloud: http://soundcloud.com/owensouth/linkin-park-what-ive-done/s-cbjQh]
Mocht de player niet werken, hier is de link: Klik!
Het is een remix/bootleg van Linkin Park - What i've done
[ Voor 9% gewijzigd door Rtzrs op 20-11-2013 12:16 ]
Het begin vind ik wat karig. Er mag wel iets meer in de intro zitten. Pads, percussie whatever, iets meer opvulling dus. De lead in de intro mag ook wel wat meer delay hebben.
Build up en drop zijn typerend voor dit soort muziek, smaken daarover verschillen, maar ik vind het persoonlijk allemaal een beetje medium nog, alsof er een paar kanalen uitstaan.
Compositie is wel afwisselend dus dat is een goed iets, maar om een complete sample van Linkin Park van dik 45 seconden te laten spelen is wel lichtelijk overdreven
Het heeft potentie, maar er moet nog wel het een en ander aan gedaan worden
Build up en drop zijn typerend voor dit soort muziek, smaken daarover verschillen, maar ik vind het persoonlijk allemaal een beetje medium nog, alsof er een paar kanalen uitstaan.
Compositie is wel afwisselend dus dat is een goed iets, maar om een complete sample van Linkin Park van dik 45 seconden te laten spelen is wel lichtelijk overdreven
Klopt, het is allemaal nog wat kaal idd. We zijn er ook nog mee bezigkaos- schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:39:
Het begin vind ik wat karig. Er mag wel iets meer in de intro zitten. Pads, percussie whatever, iets meer opvulling dus. De lead in de intro mag ook wel wat meer delay hebben.
Compositie is wel afwisselend dus dat is een goed iets, maar om een complete sample van Linkin Park van dik 45 seconden te laten spelen is wel lichtelijk overdreven![]()
Die sample die er aan het eind in zit is meer het idee waar we naartoe willen, verwacht ook niet dat deze er helemaal in komt, alleen houd er wel rekening mee dat wel een originalmix gaan maken van zeker 6 minuten.
ohja we hebben ook nog niet zitten layeren met de synths dus ja dat klinkt sowieso karig haha
Genoeg te doen
[ Voor 3% gewijzigd door Rtzrs op 20-11-2013 12:46 ]
De belangrijkste issue met je track is dat de drop niet de goede toonhoogte heeft, die moet hoger als ie moet aansluiten op de vocal. En een intro mixbaar / 'karig' houden doe je door alleen drums te gebruiken, niet een losse synth (want dan krijg je een harmonische clash als je van een andere toonsoort komt).
Als je toch synths wil gebruiken in een intro, doe ik dat meestal op tel 6 -7. dat is met de mengtafel mooi te mixen.. fadertje up and down2mb schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:39:
De belangrijkste issue met je track is dat de drop niet de goede toonhoogte heeft, die moet hoger als ie moet aansluiten op de vocal. En een intro mixbaar / 'karig' houden doe je door alleen drums te gebruiken, niet een losse synth (want dan krijg je een harmonische clash als je van een andere toonsoort komt).
Als muziekliefhebber - zonder verstand van de technische snufjes die je gebruikt om dit te maken - hink ik op 2 gedachten. Enerzijds heeft het nummer potentie en een aantal spannende stukken (zoals wanneer de piano begint, net voor de vocals), anderszijds voelt het alsof je in 1 nummer meerdere stijlen van electronische muziek hebt willen laten horen, waarna je met een meer rockgevoel het nummer afsluit. Hierdoor lijkt het voor mij meer als een showcase van wat jij kan maken, dan als 1 nummer. Niettemin vind ik het erg knap wat er door de medeforumgebruikers en door jou gemaakt wordt. Hopelijk heb je hier iets aan.Rtzrs schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:07:
[...]
Haha true story...
Dit is een project waar we op dit moment mee bezig zijn, uiteraard nog een work in progress
[audio]
Mocht de player niet werken, hier is de link: Klik!
Het is een remix/bootleg van Linkin Park - What i've done
Your Friendly Neighborhood Moderator
Verwijderd
Hier mijn instrumentale Hiphop nummer :
Een weekje aan gewerkt ongeveer.
Een echte Hiphop banger.
Wel redelijk gelukt al vind ik het zelf.
Ik wil alleen nog meer variatie in mijn nummers gooien.
Met tussen stukjes enzo.
Iemand tips daarvoor?
Ik gebruik vooral Mashine 2.0 maar heb daarnaast nog Music Creator 6 en een Keyboard.
Een echte Hiphop banger.
Met tussen stukjes enzo.
Iemand tips daarvoor?
Ik gebruik vooral Mashine 2.0 maar heb daarnaast nog Music Creator 6 en een Keyboard.
Het is eigenlijk van de zotte dat ik nog probeer een serieuze reactie te geven, maar het is alle eerlijkheid ook een beetje uit zelfbescherming. De beste tip die je op dit moment kunt gebruiken is eerder in dit topic al gegeven:Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:31:
[video]
Een echte Hiphop banger.
Met tussen stukjes enzo.
Iemand tips daarvoor?
Ik kan me hier alleen maar volmondig bij aansluiten. Want als je hier werkelijk een week aan hebt gewerkt (en ik twijfel nog steeds of dat zo is, of dat je troll nu gewoon te lang duurt), heb je nog een lange, lange weg te gaan.Wormaap schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:10:
... Ik zou zelfs willen stellen dat vragen voor tips en kritiek bij wat je hier neerzet vergelijkbaar is met iemand die staat te schreeuwen alsof'ie vermoord wordt en vervolgens vraagt of de vibrato in z'n zangstem niet een klein beetje subtieler moet.
Dus geef ik je toch een tip, vergelijkbaar met wat ik tegen onze 'zanger' zou zeggen. Ga oefenen, hou een tijdje op met resultaten laten horen en ga eraan werken. Je kán niet verwachten dat je in een half uur, of zelfs een paar uur, een fatsoenlijke plaat neer kan zetten. Ga Youtube-tutorials kijken en probeer alles uit wat je daar leert, ga lezen op verschillende fora, vooral die waar meer mensen en meer beginners zitten (in dit topic posten te weinig mensen om het voor je ontwikkeling nuttig te maken, anders dan wanneer je specifieke vragen hebt). Maak ondertussen 20 platen, die je allemaal weggooit omdat je er niet tevreden over bent. En als je dan iets hebt gemaakt waarvan je denkt dat er ook maar énige kans is dat anderen het kunnen waarderen. Of wellicht zelfs iets dat je zélf daadwerkelijk waardeert, post het dan.
Niet dat ik je wil ontmoedigen, maar je kunt je zelfs afvragen of je dit moet blijven doen (en ja, dit laatste is opnieuw een beetje eigen belang).
Ik ben zelf ook een beginner maar volgens mij is het een kwestie van akkoorden begrijpen en ritmes.Ook de software moet je begrijpen. Een paar boeken zijn bijv. complete idiots guide to music theory en complete idiots guide to music composition. Ook kun je bijv. een keyboard-cursus doen zodat je meer van het keyboard snapt.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Lekker dennis. Is met recht een banger te noemen!Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:31:
[video]
Een echte Hiphop banger.
Met tussen stukjes enzo.
Iemand tips daarvoor?
Enige wat het mijns inziens mist zijn echt vocalen, probeer daar aan te werken!
Je oren kosten meer dan 20 euro en zijn niet te vervangen. Geef geld uit en laat er op maat maken. 75-100 piek voor een setje moet je klaar voor kunnen zijn.
(Alesis 3630 werkt hier ook goed voor, evenals een Alesis DEQ, of een Behringer Ultracurve)
Je gebruikt die Ultramaximizer en MDX toch wel alleen maar voor de lampjes he?Rtzrs schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:13:
(Alesis 3630 werkt hier ook goed voor, evenals een Alesis DEQ, of een Behringer Ultracurve)
[ Voor 61% gewijzigd door Yoozer op 20-11-2013 20:38 ]
teveel zooi, te weinig tijd
Bij deze m'n nieuwste track (bootleg). Ik vond het origineel een beetje muf, dus vandaar.
Ja want 20 euro pluggen verneuken m'n oren?Yoozer schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:35:
Je oren kosten meer dan 20 euro en zijn niet te vervangen. Geef geld uit en laat er op maat maken. 75-100 piek voor een setje moet je klaar voor kunnen zijn.
Ik vermoed dat het kwaliteitsverschil 'm zal zitten in hoeveel het doorlaat en hoe de audio overeind blijft staan. Ga nou ook weer niet genoeg naar feesten om me dat te kunnen veroorloven.
Dit topic is gesloten.