Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.247 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
vj_slof schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:30:
[...]

Ik hoor in de melodie iets van 'Boer en ligt een kip in het water' en iets vaags van een sinterklaardeuntje maar kan niet plaatsen welke precies.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zn5ZWLv.png

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandertenty
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-08-2018
Ben weer aan het pielen geweest, alle feedback is meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03
ik doe ook ff mijn duit in het zakje voor de clubbanger

.. groningen stylie :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:08
Als ik mag reageren in utrecht style, dat het je mooi in mekoar gebâkke, jochie :)

@ sandertenty Ook wel lekker. Die handclaps (of wat zijn) zitten nu bijna door het hele nummer, ik zou ze hele stukken hebben weggelaten.

[ Voor 46% gewijzigd door mekkieboek op 28-10-2013 21:45 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compositie van je melodie is echt top, misschien het geluid zelf nog wat meer diepte geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:23

2mb

@sandertenty: Ik zou die nietmachinesounds zachter zetten. En een duidelijker baslijntje doen, dit lijkt wel een hartslag via de stethoscoop.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:50:
ik doe ook ff mijn duit in het zakje voor de clubbanger

.. groningen stylie :7

[audio]
Klinkt inderdaad Gronings :7
Lekkere beuker idd, misschien de reese wat minder mid en iets meer mid-high/high meegeven voor wat meer "in your face" sound. Voor de rest vet!

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik dan ook een clubbanger duit in 't zakske, Amsterdam ZuidOost stijl :)
(OK stiekem meer Groningen style)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/tonerfilt/democracy-manifest]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandertenty
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-08-2018
Thnx @2mb en @mekkieboek! Kan ik weer wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:41:
Ik dan ook een clubbanger duit in 't zakske, Amsterdam ZuidOost stijl :)
(OK stiekem meer Groningen style)

[audio]
Heb even uitvoering jouw tune beluisterd;

Drums zijn tof, maar niet geheel in balans. De snare staat een tikje te hard voor m'n gevoel.
Het side-gerammel van hats en dergelijke mag een tikje harder.

Je scheurgeluiden zijn heel vet, alleen in het mid-low mag het wel wat smeriger. Een bass die even omhoog drived ofzo. Je hoofd-lead is tof die heeft dus net even die ondersteuning vanuit het laag nodig.

Voor de rest rolt dit wel. Wat kleine aanpassingen hier en daar qua EQ en qua drive en je bent er hoor.

Big ups! d:)b

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://faxis.dyndns.org/peaks/atomic.flac

Mist alleen nog een Donna Summer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Damn, dat klinkt ruig kaos _/-\o_ btw, als iemand nog op zoek is naar een TI Virus Snow, PM mij even

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

@wouter: Ja, goeie synths. Wel een beetje veel distortion op alles. En je heb idd een vocal nodig om een catchy tune te krijgen.

@kaos: Intro vind ik wat lang, die secties zouden makkelijk gehalveerd kunnen worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
2mb schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:39:

@kaos: Intro vind ik wat lang, die secties zouden makkelijk gehalveerd kunnen worden denk ik.
Is een beetje inherent aan dnb, intro's liggen meestal rond de 1 minuut. Maar misschien dat ik wat meer variatie erin kan brengen om het iets spannender te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door kaos001 op 31-10-2013 08:24 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben via mijn softwareinterface van mijn Micron op een ander project van de maker gestuit:

http://hypersynth.com/xenophone.html

Ziet er fijn uit als apparaat, alleen weer die 3 stemmen helaas. Had hem al de vraag gesteld voor een 6 of zelfs 8 stemmig apparaat, maar de 8 gaat er iig niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:06:
Ben via mijn softwareinterface van mijn Micron op een ander project van de maker gestuit:

http://hypersynth.com/xenophone.html

Ziet er fijn uit als apparaat, alleen weer die 3 stemmen helaas. Had hem al de vraag gesteld voor een 6 of zelfs 8 stemmig apparaat, maar de 8 gaat er iig niet komen.
maar is ie ook te koop.. ziet er wel cool uit, moet mijn nerd knopjes hart zeggen ;)

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
2mb schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:39:

Da's inderdaad vrij normaal, dat heet DJ vriendelijk. doorgaans ben je al snel op 32/48 maten voordat de bom valt. Vind ik op zich ook wel een leuk onderwerp van discussie. Als je een (dance) tune produceert, doe je dan een radioversie, DJ-vriendelijke versie of beide?

Vroeger had je heel strikt de "radioversie" van 2~3 minuten en de "12" versie" van 4~5 minuten waar een lange intro en outtro voor het mixen bijzat. Tegenwoordig zjin veel producers niet meer DJ of andersom en zie ik vaak dat daar geen rekening meer mee word gehouden.

Ikzelf maak altijd een volledige versie en wat ik bv op soundcloud zet is een +/-3 minuten knipuit daarvan. Wat jullie?

Vet! weer veel tracks online, zal ook gauw ff luisteren thuis!
Websense is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Jawel jawel, deze tune gaat gereleased worden! Eindelijk heb ik de motivatie om een keer wat af te maken *O*

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2mb schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:39:@wouter: Ja, goeie synths. Wel een beetje veel distortion op alles. En je heb idd een vocal nodig om een catchy tune te krijgen.
:? Keen distortion gebruik. Hmmmmfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Niet? Op die eerste synth lijkt het echt zo. Of is ie gewoon zo rauw?
kaos- schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:41:
[...]

Is een beetje inherent aan dnb, intro's liggen meestal rond de 1 minuut. Maar misschien dat ik wat meer variatie erin kan brengen om het iets spannender te houden.
Ik snap het wel, ik houd meestal ook 32 maten aan voor de intro. Alleen hij is wat kaal imo. En ikzelf plaats pas een track met een intro van een minuut op SoundCloud als de track 6+ minuten lang is.

[ Voor 77% gewijzigd door 2mb op 31-10-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

kaos- schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:12:
[...]

Heb even uitvoering jouw tune beluisterd;

Drums zijn tof, maar niet geheel in balans. De snare staat een tikje te hard voor m'n gevoel.
Het side-gerammel van hats en dergelijke mag een tikje harder.

Je scheurgeluiden zijn heel vet, alleen in het mid-low mag het wel wat smeriger. Een bass die even omhoog drived ofzo. Je hoofd-lead is tof die heeft dus net even die ondersteuning vanuit het laag nodig.

Voor de rest rolt dit wel. Wat kleine aanpassingen hier en daar qua EQ en qua drive en je bent er hoor.

Big ups! d:)b
Hmmm misschien is de snare wel een tikkie te hard. Ik denk vooral dat m'n kick niet zo mooi uit de verf komt, waardoor de snare er wat meer uit popt. Welke region bedoel je ongeveer voor die lead? 300hz area?
Heel blij met je feedback O+

Jouw tune was ook heel tof kaos, lekkere percussie ook. Eigenlijk niks op aan te merken :(
Wat zijn een beetje de technische details van je track? En tof dat je 'm mag releasen, hoe doe je dat nou weer? :)

wouter veltmaat >> heb jij nog feedback over de mix van m'n track, gezien dat jouw area of expertise is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de gratis update van Machine 1.8 naar 2.0 gedaan.

Ik heb geluk gehad dat ik em op 1 oktober heb gehaald.

Daarom heb ik 2.0 nu gratis.

De nieuwe BANGER komt er aan , een echte 585 productie.

Ik ga er flink wat tijd in steken en ik zorg dat het nummer wat is als het klaar is.

...

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 00:06:
[...]

Hmmm misschien is de snare wel een tikkie te hard. Ik denk vooral dat m'n kick niet zo mooi uit de verf komt, waardoor de snare er wat meer uit popt. Welke region bedoel je ongeveer voor die lead? 300hz area?
Heel blij met je feedback O+

Jouw tune was ook heel tof kaos, lekkere percussie ook. Eigenlijk niks op aan te merken :(
Wat zijn een beetje de technische details van je track? En tof dat je 'm mag releasen, hoe doe je dat nou weer? :)
Snare mag idd iets zachter. Je kick mag ook wel een klein toefje high hebben van het een of ander.
Bij nader inzien is je lead nog best oke trouwens, maar ik zou op sommige stukken iets delay gebruiken hier en daar op wat effecten ofzo om de zooi een beetje aan elkaar te lijmen.
Beetje verb op je percussie doet ook wonderen.

Technisch gezien valt mijn track wel mee hoor, ik heb alle drums op 1 bus zitten waar een lichte compressie op zit. Voor de rest bepaalde dingen in stereobeeld zetten in combinatie met een beetje verb.
Qua bass/lead rommel ik meestal gewoon wat aan en maak ik voornamelijk ruimte voor elkaar.

De release komt op een label van een vriend van me (de baas van een party waar ik regelmatig draai).
Die gaat het nog voor het einde van het jaar opstarten en de eerste EP zijn 4 tracks van 4 verschillende producers uit de regio. Heb nog genoeg werk aan mijn track en zal dus ook nog wel anders worden dan wat hij nu is.
YES!!! *O*

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 00:06:
wouter veltmaat >> heb jij nog feedback over de mix van m'n track, gezien dat jouw area of expertise is?
Heb nix te zeiken. (Sorrie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
needs more cowbell.

moest ff een paar dagen op pad dus alleen een gewebsenste notebook mee, heb dus nog steeds niks geluisterd. Begin nu wel benieuwd te worden naar al die tracks hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

No, thank you :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een 30 minuten clubbanger eruit geknald met Machine 2.0 :

Werkt lekker die nieuwe software , maar is nog ff wennen.

Het werkt in ieder geval een stuk beter en makkelijker dan de vorige versie.

Het volgende nummer gaat meer tijd in zitten , ikzelf zit te denken aan een week.

Het gaat in ieder geval een clubbanger worden AKA Dancemusic.

Tips zoals altijd zeer welkom (geen negatieve)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 08:21:
FF een 30 minuten clubbanger eruit geknald met Machine 2.0 :

[video]

Werkt lekker die nieuwe software , maar is nog ff wennen.

Het werkt in ieder geval een stuk beter en makkelijker dan de vorige versie.

Het volgende nummer gaat meer tijd in zitten , ikzelf zit te denken aan een week.

Het gaat in ieder geval een clubbanger worden AKA Dancemusic.

Tips zoals altijd zeer welkom (geen negatieve)
Als je geen negatieve feedback wilt ontvangen kan je net zo goed niks met ons delen en geen tips vragen...

Maargoed, ik doe zoals je zegt; ga zo door Dennis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Dennis, misschien moet ik hier ook een hand in eigen boezem steken omdat ik ook voor de grap zo'n 'plaat' hier neer heb gezet toen ik m'n Maschine kocht. Ik wil niet negatief doen, want dat is voor niemand leuk, dus zie dit als opbouwend.

Als je wat je produceert vergelijkt met commerciële releases of wat hier voor de rest gepost wordt, dan kan het niet anders dan dat je opvalt dat je posts niet zijn waar je ze zou willen hebben. Verre van zelfs. Ik zou zelfs willen stellen dat vragen voor tips en kritiek bij wat je hier neerzet vergelijkbaar is met iemand die staat te schreeuwen alsof'ie vermoord wordt en vervolgens vraagt of de vibrato in z'n zangstem niet een klein beetje subtieler moet.
Dus geef ik je toch een tip, vergelijkbaar met wat ik tegen onze 'zanger' zou zeggen. Ga oefenen, hou een tijdje op met resultaten laten horen en ga eraan werken. Je kán niet verwachten dat je in een half uur, of zelfs een paar uur, een fatsoenlijke plaat neer kan zetten. Ga Youtube-tutorials kijken en probeer alles uit wat je daar leert, ga lezen op verschillende fora, vooral die waar meer mensen en meer beginners zitten (in dit topic posten te weinig mensen om het voor je ontwikkeling nuttig te maken, anders dan wanneer je specifieke vragen hebt). Maak ondertussen 20 platen, die je allemaal weggooit omdat je er niet tevreden over bent. En als je dan iets hebt gemaakt waarvan je denkt dat er ook maar énige kans is dat anderen het kunnen waarderen. Of wellicht zelfs iets dat je zélf daadwerkelijk waardeert, post het dan.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Eens met wormaap, alhoewel ik gewoon nog steeds geloof dat dit trolling is. Mocht het niet zo zijn, inderdaad , ga heel lang oefenen. Je strijkt hier alleen maar mensen tegen de haren in, zal steeds tegen dezelfde feedback aanlopen. Ga platen die jij mooi vindt vergelijken met jouw werk en luister waar de verschillen 'm inzitten. Youtube tutorials etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Ben het eens met de jongens hierboven. Ga inderdaad veel tutorials kijken, luister, probeer, vergelijk je eigen werk met dat van anderen etc. En boven alles, heb plezier in wat je doet :+ . Ik weet van mezelf dat al mijn soundcloud uploads bagger zijn, driekwart van mijn projecten uit een 4bar loopje bestaan, maar ik vind het wel ontzettend leuk om met muziek bezig te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
terug achter de speakerrrrrrrrs :D

@Apnia
nice, beats lijken er een beetje bovenop te liggen, maar als je ze zachter zou zetten zou de bas weer teveel upfront zijn. Denk niet dat het volume van de snare te hard is, misschien dat je met was sidechain het er wat beter in laat vallen. Die tight gecompressede beats maakt het een beetje plastic (Joe Ford-achtig) als je dat niet wilt, moet je je compressor even wat relaxter afstellen.

@Kaos
dit vind ik een heerlijke sound a la break/spor en die zaag/reese onderin maakt het hem helemaal, sound klinkt goed. Intro is inderdaad wel wat veel van hetzelfde, misschien aan het begin wat strippen zodat er wat opbouw plaatsvind. Volume is te laag, ik zou ff gaan/laten masteren.

@dennis
Klinkt nergens naar. Wat denk je zelf? Laat 's weten welke richting je op wilt en misschien kunnen we je wat tips geven om een wat betere productie ervan te maken.

@sandertenty
Als je bedoeling was om een minimal techno te maken dan lijkt me dat zeer goed gelukt, de sound vind ik ook goed, maar dat clapje ligt er nogal bovenop. Binnen de stijl denk ik dat 'm zachter zetten + de rest erop zwaar te laten sidechainen een mooi effect kan geven. KLinkt lekker en gaat nu op de replay :9

[ Voor 16% gewijzigd door vlaaing peerd op 02-11-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Jongens, jullie laten je allemaal in de zeik zetten door onze grote vriend Dennis.
Niemand, maar dan ook niemand neemt de moeite om zulke bagger te uploaden op youtube.
Zelfs als ik m'n best zou doen zou ik nog niet zulke troep kunnen maken. Kan het gewoon niet geloven dat een weldenkend mens dit gemaakt heeft en dan OOK nog es online zet. Dit is een productie-topic geen "post je kutmuziek"-topic.

Dennis, je missie is geslaagd, je hebt je aandacht gekregen. Ga nu maar je normale shit posten of wegwezen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen (behalve kaos) , bedankt voor de opbeurende woorden en advies.

Ik ga inderdaad me verdiepen in het maken van betere muziek.
Het laatste nummer was alleen maar ff in mekaar gedraaid om de nieuwe software te testen.

Welke YT videos raden jullie aan voor Dance muziek , zodat ik daarvan kan leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Mag ik even wijzen op mijn eerdere post?

teacher in "How to become a Producer Deel II"

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt , ik heb me al beter aangepast.
Maar ik wil wel kunnen posten.

Vrijheid = super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik meld net niet voor niets nogmaals, doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:09:
Ik meld net niet voor niets nogmaals, doe er je voordeel mee.
Oke , bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Sodekutjes. Ik heb net even multiband compressie op de master ontdekt. 't Klinkt allemaal zoveel mooier. Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?
vlaaing peerd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:48:
terug achter de speakerrrrrrrrs :D

@Apnia
nice, beats lijken er een beetje bovenop te liggen, maar als je ze zachter zou zetten zou de bas weer teveel upfront zijn. Denk niet dat het volume van de snare te hard is, misschien dat je met was sidechain het er wat beter in laat vallen. Die tight gecompressede beats maakt het een beetje plastic (Joe Ford-achtig) als je dat niet wilt, moet je je compressor even wat relaxter afstellen.
Ik had destijds sidechain van m'n sub op m'n kick (reden dat de kick zo laf klinkt volgens mij). Ik heb die er weer afgehaald omdat de kick peakte rond de ~100hz en de sub rond de 60hz. Dus ik dacht, die zitten elkaar niet in de weg. Maar dat is volgens mij niet helemaal waar. Ookal alignen frequenties niet, betekent het niet dat ze elkaar niet kunnen mudden. Kortom, lesson learned, en ik denk dat idd een overal sidechain compressie een hoop kan helpen.

Pro-tip, misschien hebben jullie er wat aan. Wat ik voor deze track heb gedaan is een Waves C6 multiband compressor op m'n reese bus gegooid. Deze VST support sidechaining, en zo zorg ik dat ALLEEN de laagste band van m'n reese bus ducked op het moment dat de kick er in knalt, en zo blijven de mids en hi's intact. Nou denk ik stiekem, na jouw reply, dat een ordinaire sidechain ook wel mooi had geklonken, voor dat "zuiger" effect. Maar ik vond het wel slim van mezelf dat ik dit had bedacht (jaja ik zal niet de eerste zijn ;))

Thanks voor je feedback peerd O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
apNia schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:54:
Sodekutjes. Ik heb net even multiband compressie op de master ontdekt. 't Klinkt allemaal zoveel mooier. Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?
Omdat een multiband compressor op de masterbus een last-resort ding is om een slechte mix mee te redden :P
Het kan natuurlijk prima klinken, en da's waar het allemaal om draait, maar als je een MBC op je masterbus nodig hebt, dan betekent dat dat er iets in je mix niet klopt. Althans, dat is de gangbare mening daarover, YMMV uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik weet niet helemaal of ik het daar mee eens ben. Je kan (correct me if I'm wrong) toch wel bepaalde dingen er mee bereiken die in je mix vrij moeilijk zijn. Of het mooi is is een ander (wouter veltmaat zal er woest van worden), maar je kan wel lekker je loudness opschroeven. Toegegeven, het wordt een dynamiek-loze worst als ik het erg push, maar vind het stiekem wel lekker klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:04:
maar vind het stiekem wel lekker klinken.
Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.net/fs71/i/2012/171/9/f/trade__melody_squashed_time_by_darkatio-d549bvb.jpg
stiekem vinden we dat allemaal. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Zolang je maar blijft luisteren en af en toe een referentietrack erbij pakt. In de elektronische muziek gaan veel 'regels' van band-achtige muziek natuurlijk niet of minder op, omdat alles een tone-shaping optie wordt. Het is alleen nogal makkelijk om met een MBC veel te ver te gaan en iets over te houden dat je zelf morgenochtend ook niet meer gaaf vindt. Ik wil ook zeker niets opdringen :) In principe kun je zo'n beetje alles dat je met een MBC aanpakt ook in de mix fixen, maar het kan inderdaad wel lastiger zijn, I guess.

Also, ik heb gisteren een gave EQ gevonden via een ander forum :) Ik gebruik zelf vooral Fabfilter Pro-Q veel, maar dat is stiekem veel meer een probleemoplosser dan een creatieve tool waar je eens lekker aan knopjes gaat draaien. Luftikus is juist het tegenovergestelde. Vijf banden parallelle EQ (waarbij elke band het cleane signaal krijgt, en dus niet het signaal dat al door het vorige filter is geweest. Daardoor blijft het signaal fasecoherent en krijg je een transparantere sound. Dus anders dan lineaire fase, waarbij d.m.v. delay lines het gefilterde signaal weer slim in fase gebracht wordt) die allemaal overlappen, en dus interactie met elkaar hebben. Gewoon knopjes draaien en luisteren zodat het vet wordt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Wormaap op 03-11-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:04:
Ik weet niet helemaal of ik het daar mee eens ben. Je kan (correct me if I'm wrong) toch wel bepaalde dingen er mee bereiken die in je mix vrij moeilijk zijn. Of het mooi is is een ander (wouter veltmaat zal er woest van worden), maar je kan wel lekker je loudness opschroeven. Toegegeven, het wordt een dynamiek-loze worst als ik het erg push, maar vind het stiekem wel lekker klinken.
Gratulations, you just unlocked the achievement. 'How to truely know how to use a multiband compressor.'

Da's iets wat gewoon tijd nodig heeft want ook het verhaal wat Wormaap aanhaalt gaat op. MBC blijft een middel wat aangeeft dat problemen in de mix hebt. Soms heb je geen tijd/geld om het probleem in de bron aan te pakken en dan moet het maar zo.
Trouwens een de-esser is ook een MBC en die is wel min of meer geaccepteerd als standaard onderdeel. Want die gooi je alleen over de vocals die vernaggel je hoogstens die.
Maar dan loop je ook elke keer het risico je mix te verneuken. Alleen met ervaring en begrijpen van de theorie erachter kan je dat risico redelijk tot goed inschatten.

Ow, gister nog wat simpels gemaakt wat ik wel geinig vindt:
http://faxis.dyndns.org/peaks/exotic_or.flac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Leuk, Maschine 2.0 :+
Ofja, leuk, NI...
Een paar weken geleden heb ik me als bedrijf geregistreerd bij de KvK, en dus uiteraard een BTW-nummer gekregen. Bij NI is het niet mogelijk om je account van privé naar zakelijk om te zetten, dus moest ik een nieuw account aanmaken om BTW-vrij te kunnen kopen. Zo gezegd, zo gedaan. Nu heb ik de Maschine 2.0 upgrade met mijn nieuwe account gekocht, en kan ik hem niet activeren omdat de Maschine zelf op m'n andere account geactiveerd is. Ik kan 2.0 dus alleen maar in demo-mode gebruiken, waarin'ie geen geluiden wil laden :') Ik heb NI maar eens gemaild, want bellen kan natuurlijk niet in het weekend.
Bij Waves trouwens wel, zelfs om 4 uur 's nachts lokale tijd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Sorry wormaap en wouter, maar dat is gewoon dikke larie. Jullie doen het laten overkomen alsof mbc hetzelfde is als een overbodig foute-mix-herstel apparaat.

Je moet niet vergeten dat een multiband compressor ook gewoon een bandcompressor is en niet persé op alle banden aan hoeft te staan. Zo kan je er dingen mee doen die je met een EQ bv gewoon niet kan en als je een EQ in het masterproces mag gebruiken, waarom dit niet?

Strikt genomen geeft teveel moeten EQ in het masterproces toch ook aan dat er iets mis is met de mix?

Inderdaad is het zo dat als je zo hard aan een MBC moet draaien dat je freq spectrum er compleet anders uit gaat zien er waarschijnlijk wat mis is met de mix, maar als er net een instrumentje er toevallig buiten het spectrum erboven uit tikt en de rest op dat frequentiegebeid te laag staat, je toch echt 1000x liever een MBC gebruikt dan een EQ

En laten we wel wezen; als iedereen de perfecte mix afleverde was masteren uberhaupt een overbodige biz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Er is niemand die zegt dat het niet mag, dus wie het graag wil doen, be my guest. Er zijn geen harde regels.
Veel EQ moeten toepassen tijdens het masteren betekent wat mij betreft inderdaad ook dat je mix niet in orde is. Waarom zou je in vredesnaam grote veranderingen willen maken op je 2-bus als je de mix nog voor je hebt liggen? Of anders gesteld: waarom zou iets dat in de mix kennelijk niet lukt op je masterbus ineens wél werken?
Maargoed, om nog even in herhaling te vallen, er zijn geen regels, en iedereen moet uiteindelijk gewoon doen wat'ie leuk vindt.

Je laatste statement ben ik het trouwens ook niet volledig mee eens. Maar dat ligt waarschijnlijk meer aan het feit dat de mastering engineer door de jaren heen wat van invalshoek is verandert. In het ideale geval is het werk van de mastering business niets anders dan zorgen dat de perfecte mix ook perfect op CD/LP/MP3 terecht komt.

Mijn NI-probleem is opgelost... Ik kon natuurlijk prima met m'n oude account inloggen en de serials daarop registreren :+

[ Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 03-11-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik ben aan het klussen geweest :D Bijna klaar nu:

Afbeeldingslocatie: http://www.utopiamastering.com/albums/Gear/Table2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Ziet er vet uit! Ook meteen duidelijk waar je prioriteiten liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:42:
Sorry wormaap en wouter, maar dat is gewoon dikke larie. Jullie doen het laten overkomen alsof mbc hetzelfde is als een overbodig foute-mix-herstel apparaat.
Mijn opmerkingen probeer ik altijd zoveel mogelijk in de context te plaatsen zodat de gebruiker altijd na laat denken waarom die het wel of niet zou kunnen gebruiken. Want het hele punt is dat de makers van MBC het vaak als wondermiddel aanprijzen en dat grif wordt overgenomen door iedereen en zo over internet verspreid raakt. Op deze manier geef je tenminste genoeg tegengas om dat soort fabeltjes te ontzenuwen en al die mensen die er vanaf zien om MBC te gebruiken maken iig niet de fout om er hun mix mee te vernaggelen.

Want in de workshops die ik sporadisch geef komt vaak naar boven dat de mensen ervaring en theoretisch kennis missen en daarom op goed geluk dingen proberen of van anderen aannemen zonder dat het eigenlijk echt helpt. Dan krijg je van die dingen zoals 5x een EQ achter elkaar plakken omdat dat toevallig in een YT tutorial ook zo gedaan werd.

En idd dat de ideale mix niet gemasterd hoeft te worden. En juist om die skills optimaal te krijgen is het handig om als beginner je eerst meester te maken van de basis elementen zoals EQ en compressie en vanuit daar verder te ontwikkelen. Net zoals een muzikant ook eerst moet beginnen met toonladders etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 14:14:
[...]

Gratulations, you just unlocked the achievement. 'How to truely know how to use a multiband compressor.'
Is dit sarcastisch of serieus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat klopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Oh leuk, je zet me er weer toe zelf na te denken Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7pfMzax.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Ik durf er haast niks meer op te zeggen. Maar MBC en Chiel zijn best dikke virendjes.
Ik gebruik het geregeld. vooral tijdens mijn Kick desigen, is het echt een wereld tool om sommige dipjes op tevangen, en low/mid op een subtiele manier te boosten. En omdat Hardstyle loopt, draait en rolt om de kick en ik weet wat voor resultaten er mee te behalen zijn. schaam ik me er echt niet voor om er lekker mee te spelen.

Nou is het wel zo dat ik bij lange na niet het nivo Thera, Delete, Zany of B-Front benader.
Ik zweef er nog vele, vele trappen onder. maar het help me wel om een stevige, volle en vooral heldere kick te maken. Want damn, wat zijn dat soms een rot dingen te maken.

Zo... lekker nuttige info weer.. fijne maandag mede tweakertjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Check je pm

[ Voor 95% gewijzigd door teacher op 04-11-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

dit is dus nergens voor nodig.....

[ Voor 90% gewijzigd door teacher op 04-11-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001

[ Voor 92% gewijzigd door teacher op 04-11-2013 22:37 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegox
  • Laatst online: 18-09 13:27

[ Voor 85% gewijzigd door teacher op 04-11-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

[ Voor 82% gewijzigd door teacher op 04-11-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001

[ Voor 89% gewijzigd door teacher op 04-11-2013 22:38 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 77% gewijzigd door teacher op 04-11-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

[ Voor 91% gewijzigd door teacher op 04-11-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Btw, weer een vraagje (omdat ik het leuk vind om antwoorden te krijgen van mensen die veel beter zijn dan ik :9 ). Wat betreft sample packs, wat zijn daarin jullie keuzes? En gebruiken jullie dan alleen one-shots of ook loops?

[ Voor 34% gewijzigd door teacher op 04-11-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
MrOmegaForce schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:34:
[...]

Ik lig hier echt dubbel door deze post :D

Btw, weer een vraagje (omdat ik het leuk vind om antwoorden te krijgen van mensen die veel beter zijn dan ik :9 ). Wat betreft sample packs, wat zijn daarin jullie keuzes? En gebruiken jullie dan alleen one-shots of ook loops?
Ik zie mezelf nooit veel beter als een ander hoor O+

Sample packs zijn handig. Voornamelijk voor one-shots. Maar drums uit een breakbeat knippen is ook een mooie optie. Meestal gebruik ik een combinatie van beide, dan wil ik het strakke laag van een trancekick maar het knisperende van een oude breakbeat in 1 kick maken. Dan plak ik ze over elkaar en EQ ik beide kanalen net zo lang totdat het voor m'n gevoel goed klinkt.

Zelfde verhaal voor snaredrums, maar die vind ik akoestisch vaak lekkerder klinken dan synthetisch. Meestal pak ik 1 toonaangevende snare en plaats ik links en rechts (panning) snares die anders klinken. Soms een tamboerijn of een ride ergens in de verte.

Aan het einde van een maat wil ik nog best wel es een kleine drumloop jatten uit een sample pack. Die knip ik dan aan stukken en leg ik em eronder.

Complete music loops doe ik zelden. En stel dat ik het gebruik knip ik het alsnog aan stukken zodat ik m'n eigen draai eraan kan geven.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

[...]

Ik lig hier echt dubbel door deze post :D

One shot.. maar ook zelden.. ben meer van de kontakt libraries dan de losse sample cd's.
Met Kontakt heb je nog wat "verneuk uw geluid" opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als beginnend Ableton lite gebruiker:

Heb in het begin gezocht naar goede Audio Unit / VST's als drumcomputer, maar zonder veel geld op tafel te gooien is er niets voor OSX te vinden (in tegenstelling tot andere synths). De meegeleverde drums van Ableton zijn saai, Het aansturen van mn MC303 vanuit ableton valt vies tegen, de MC303 is daar duidelijk niet voor gemaakt...

Voor drums gebruik ik dan ook voornamelijk samples, in combinatie met simpler. Er zijn bakken gratis samples te vinden op het net, in variabele kwaliteit...

Loops ga ik nooit "as build" gebruiken, misschien wel verknipt zoals hierboven ook aangegeven. Groten kans dat ik binnenkort naar Ableton 9 Std over ga, dan denk ik dat het layered drums worden....

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je daar misschien een vraag over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Stel..... Je maakt gewoon een topic report aan, en reageert verder niet.... Dat zou fijn zijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:08
En gebruiken jullie dan alleen one-shots of ook loops?
Als beginner na een weekeind met Cubase ben ik er wel achter dat helemaal van scratch beginnen een drumpatroon in te voeren geen picknick is. Dat schiet echt niet op.
Ik heb het gevoel dat je met gesampelde loop segments achter elkaar plakker veel sneller iets hebt wat ergens op lijkt. En dan misschien achteraf op het keyboard live drums inkeyen als accenten? Of mss wel helemaal inkeyen ter vervanging. Misschien dat het dan wat meer gaat leven dan drumpatroontjes in elkaar klikken, zelfs al doe je dat met de beat designer. Het klinkt meestal erg machinaal vind ik. Anyway, ik heb nog een heeeeel lange weg te gaan, dat dan weer wel :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwestie van veel doen en af en toe eens wat turtorials op de jijbuis kijken. En er zijn redelijk wat drumkits op het internet te vinden alleen is het vaak moeilijk te vinden. Of je moet er een paar centen voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik gebruik samplepacks voornamelijk voor percussie. Verder enkel voor minder prominente dingen als risers en FX. Gebruik zelden drumloops eigenlijk. Probeer wel altijd een beetje te zorgen dat het niet herkenbaar blijft iig, dat is een beetje mijn vuistregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

apNia schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:28:
Ik gebruik samplepacks voornamelijk voor percussie. Verder enkel voor minder prominente dingen als risers en FX. Gebruik zelden drumloops eigenlijk. Probeer wel altijd een beetje te zorgen dat het niet herkenbaar blijft iig, dat is een beetje mijn vuistregel.
Juist apnia. Met je vuist door de bak met percussie rammen 8) . Layertje hier, layertje daar, MBC'tje.. en klaar.. :P :P maarr ik ben het wel met je eens hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
teacher schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:42:
Stel..... Je maakt gewoon een topic report aan, en reageert verder niet.... Dat zou fijn zijn :Y
Ach een grapje hier en daar kan best toch. Het hoeft niet allemaal zo super serieus altijd lijkt me. :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

chieldtm schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:02:
[...]

Juist apnia. Met je vuist door de bak met percussie rammen 8) . Layertje hier, layertje daar, MBC'tje.. en klaar.. :P :P maarr ik ben het wel met je eens hoor
Ik snap als de tentharingen van je genre een kickdrum en twee dissonante oscs met vibrato zijn dat je je percussie liever zelf maakt chiel B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Wat betreft sample packs, wat zijn daarin jullie keuzes? En gebruiken jullie dan alleen one-shots of ook loops?
ik heb een soort haat-liefde verhouding met samplen. korte hits , percussie, nietszeggende geluiden vind ik accceptabel om te samplen. Ook complete frases en loops vind ik kunnen (zonder sampling geen amen zegmaar) maar om dit uit sample packs te halen vind ik geen fijn idee. Dat is imo dan
1. te algemeen beschikbaar materiaal;
2. nog altijd de rechten van de sampleverkoper (je gebuikt geluiden in licentie)
3. bij veel frases krijg je dat je al snel hoort van:" heeuj, die komt van die samplepack X!"

Dan sample ik liever van zelf uitgekozen materiaal, als het dan toch moet.

dat is het gekke, want een complete amen break pakken (eigenlijk de minst originele sample op deze hele planeet) heb ik dan weer geen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:16
Afgezien van enkele samples zoals de amen-break, is de helft van de lol van samples toch ook juist dat je dingen pakt en verbouwt tot het punt dat ze wel vaag bekend klinken, maar niemand precies meer weet wat het is.

Het is eigenlijk heel fout, maar ik sample zelf heel veel vanaf youtube. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:26:
[...]

ik heb een soort haat-liefde verhouding met samplen. korte hits , percussie, nietszeggende geluiden vind ik accceptabel om te samplen. Ook complete frases en loops vind ik kunnen (zonder sampling geen amen zegmaar) maar om dit uit sample packs te halen vind ik geen fijn idee. Dat is imo dan
2. nog altijd de rechten van de sampleverkoper (je gebuikt geluiden in licentie)
3. bij veel frases krijg je dat je al snel hoort van:" heeuj, die komt van die samplepack X!"

dat is het gekke, want een complete amen break pakken (eigenlijk de minst originele sample op deze hele planeet) heb ik dan weer geen moeite mee.
Zelf sampelen vind ik vooral leuk voor juist die significante geluiden als FX/loopjes/vocalen. Ik layer soms wel eens voor snares (om zo'n fijne Current Value snare te krijgen), en kicks (om hem wat ~300hz hi-end te geven). Dit zijn dingen die je, over het algemeen, ècht makkelijk uit een pack kan plukken. Niemand die je snare gaat herkennen, tenzij je Vengeance pakt.

Percussie creatie heb ik lang gedaan, tot ik er achter kwam dat de effort die je steekt in een vette percussie lib eigenlijk een beetje vergooide moeite is, tenzij je vrij karakteristieke percussie wilt maken als Current Value of Koan Sound.

Rechten worden ook volgens mij minder snel een probleem dan je denkt, zeker hiermee. Leuk voorbeeld was Baauer met z'n "con los terrirotias" sample van Harlem Shake. Dat moest pas een wereldhit worden voordat men aan de bel ging trekken. Ik denk dat 't iig iets waar iedereen in dit topic zich voorlopig nog niet druk over hoeft te maken.

Het wordt gewoon eng als je, zoals je bij punt 3 zegt, geluiden gaat herkennen. Maar zelfs bij pro's hoor ik soms dingen die ik herken uit samplepacks. Dat zijn ook de dingen waarmee je jezelf onderscheidt. Mocht je iets vinden in een samplepack kan je een hoop doen om dit onherkenbaar te vervormen/er je eigen identiteit aan te geven. Opchoppen, reverten, pitchshifts etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je behoorlijk veel samples/loopjes hebt zoals bij bijv een Komplete dan ben je weer uren zoet met zoeken. Ook al zijn dat vaak navenante complete onderdelen van nummers waarbij je in no time iets in elkaar kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Leuk al die antwoorden :P

Zelf gebruik ik eigenlijk nooit loopjes die ik in een sample pack vindt. Óf ik moet 'm helemaal aan gort knippen en door een sampler gooien. Drum one-shots sample ik vaak uit records, en soms mix ik die dan met iets uit een sample pack. De enige echt dingen die ik van sample packs gebruik zijn uplifters/fx en percussie. Ook ben ik vaak op zoek naar onbekende en experimentele samples (zo kwam ik laatst deze tegen)

Ik zie dat hier redelijk wat Noisia fans rondlopen. Ooit gehoord van hun side-project; De huilende rappers?
apNia schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:59:
[...]

tenzij je vrij karakteristieke percussie wilt maken als Current Value of Koan Sound.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:57

Saven

Administrator

vlaaing peerd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:26:
[...]

in de house scene wordt zo ontzettend veel uit sample packs gehaald en zie je daar mensen om huilen? nee hoor niemand kan t wat schelen is heel normaal; :) en het is de grootste scene die er is volgens mij (omdat het zo breed is, van tech tot latin tot progressive, en alle 'gangbare' (commerciele) dance).

ik gebruik ook vaak sample loopjes gewoon omdat t een stuk sneller is en er veel gewoon goed klinken. dat iemand anders die toevallig ook een keer gebruikt big deal :) gaat om het totaalplaatje

noot; ik heb het hier over drum samples, geen melodiesamples

[ Voor 9% gewijzigd door Saven op 05-11-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wat is er grappig aan Koan Sound-snares MrOmegaForce? :-(

Koan Sound heeft (niet bij alle) ook van die met-pan-geluiden-gelayerde snares. Current Value is daar heer en meester in. Maar ik vind dat Koan Sound snares vaak wel een unieke klank hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door apNia op 05-11-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Leuk stukje nog van Audio (Virus Recordings), een van de bekendere namen in de D&B scene. Kwam deze toevallig net tegen (ja ik kijk dit graag tijdens het avondeten): YouTube: Audio's Advanced Music Production Tutorial Part1

Vanaf dit tijstip refereert hij constant naar dat hij samplepacks gebruikt. Zie er zelfs een Vengeance loop in, ook al is dat volgens mij dus dodgy als je die gebruikt. Zelfs de prominente chant uit Headroom komt gewoon uit een pack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTatsuyan4628
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-05 06:28
apNia schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:11:
[...]

Wat is er grappig aan Koan Sound-snares MrOmegaForce? :-(

Koan Sound heeft (niet bij alle) ook van die met-pan-geluiden-gelayerde snares. Current Value is daar heer en meester in. Maar ik vind dat Koan Sound snares vaak wel een unieke klank hebben.
Nee nee nee, zo bedoelde ik het niet. Ik vond het gaaf dat je Koan Sound noemde, dat is alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Superleuk! En nog betaalbaar ook :D
Korg is goed bezig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:16
Zo jammer dat de container met Volca's voor Europa gezonken is in een storm :')
Ik wil die Keys toch wel echt graag eens flink aan de tand voelen, behoorlijke leuk technobakje als ik op de filmpjes afga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
In het kader van leuke kleine dingetjes. Patchblocks ziet er stiekem ook érg leuk uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Grappig idd

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer een interessant voorbeeld van toepassing van MBC.
Om de vervorming van de vocals wat weg te poetsen op bepaalde stukken van een nummer een MBC via automation erin gooien. Niet dat het helemaal weg is maar het valt veel minder op.
Dat zijn de freaky dingen mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:16:
Vandaag weer een interessant voorbeeld van toepassing van MBC.
Om de vervorming van de vocals wat weg te poetsen op bepaalde stukken van een nummer een MBC via automation erin gooien. Niet dat het helemaal weg is maar het valt veel minder op.
Dat zijn de freaky dingen mensen.
ik noem dat het "héé, ik wist niet dat die plug-in dat ook kon. Focking Vet!!" effect. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Heb gisteravond even zitten spelen met de interne side-chainer van Renoise. Op elke kick en op elke snare heb ik álle kanalen die erin zaten laten ducken. Dus hihats, basslines, leads, andere percussie, alles.

Als je dat een beetje lekker afstelt qua release,attack en gainduck krijg je echt een ontzettend pompend en zuigend geheel, best vet :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
chieldtm schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:21:
[...]

ik noem dat het "héé, ik wist niet dat die plug-in dat ook kon. Focking Vet!!" effect. :P
Ik heb ooit eens getafeltennist met een TC finalizer, telt dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die krengen niet te zwaar om als batje te gebruiken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

kaos- schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:31:
Heb gisteravond even zitten spelen met de interne side-chainer van Renoise. Op elke kick en op elke snare heb ik álle kanalen die erin zaten laten ducken. Dus hihats, basslines, leads, andere percussie, alles.

Als je dat een beetje lekker afstelt qua release,attack en gainduck krijg je echt een ontzettend pompend en zuigend geheel, best vet :7
SHOW MEH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ja dat klinkt sexy in de oren he? :7
Zal wel even wat uitrenderen vanavond en naar je sturen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik ben al een geruime tijd op zoek naar akoestische (natte) snares. Heeft iemand een idee welke packs daarvoor geschikt zijn? Om een idee te krijgen : (vanaf minuut 02:00)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qxvDzHlhSjA]

edit : ik neem aan dat er ook een behoorlijke dosis compressie aan te pas komt in deze track of zie ik dat verkeerd? Mijn probleem is namelijk regelmatig dat m'n drums te kaal klinken. Ik wil er wat meer levendigheid inhebben, iemand tips?

[ Voor 34% gewijzigd door kaos001 op 08-11-2013 13:51 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Je bedoelt dat ze een beetje "zanderig" klinken? Geen proven method, maar helpt het door er wat whitenoise overheen te mixen met een korte decay?

Sowieso kreeg ik m'n snares echt een stuk mooier/organischer door de tail te gebruiken van akoestische snares uit live drumpacks (kan wel ff opzoeken welke dat zijn als je wilt). Dus dan gebruik je lekker de blobby attack/body van een stevige snare, en dan met lichte attack zo'n akoestische er doorheen mengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kaos- schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:46:
Mijn probleem is namelijk regelmatig dat m'n drums te kaal klinken. Ik wil er wat meer levendigheid inhebben, iemand tips?
als je de snares kort afknipt dan krijg je al snel dat effect. Luister eens naar een oldskool hiphop beat of een echte drumbeat, naast de echte decay hoor je vaak ook bijgeluiden en rings, overhead en reverb.

Wil niet zeggen dat je overal noise in moet proppen, maar dat de ruis, verb en bijgeluiden zorgt dat de individuele hits overlappen is wel een goed ingredient voor wat levendigere en realistischere snares.

Ikzelf simuleer vaak overhead met groezelige reverb en wat paralelle compressie. Soms doe ik ook een plak white noise eronder, maar dat laatste vond jij nogal als een natte scheet klinken geloof ik :7

Verder ook beter om gesample snares te nemen ipv electronische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
kaos- schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:46:
Ik ben al een geruime tijd op zoek naar akoestische (natte) snares. Heeft iemand een idee welke packs daarvoor geschikt zijn? Om een idee te krijgen : (vanaf minuut 02:00)

[video]

edit : ik neem aan dat er ook een behoorlijke dosis compressie aan te pas komt in deze track of zie ik dat verkeerd? Mijn probleem is namelijk regelmatig dat m'n drums te kaal klinken. Ik wil er wat meer levendigheid inhebben, iemand tips?
Sinds de release van dit album vond ik dit ook erg mooi klinken. Dit soort natte drums zijn denk ik meer het werk van Asa.

Wat mij het dichtste bij het origineel bracht was inderdaad zoals apNia zei het mixen van white noise door mijn snare. Ook gebruik ik akoestische snare samples.
Pagina: 1 ... 65 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.