vj_slof schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:30:
[...]
Ik hoor in de melodie iets van 'Boer en ligt een kip in het water' en iets vaags van een sinterklaardeuntje maar kan niet plaatsen welke precies.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
vj_slof schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:30:
[...]
Ik hoor in de melodie iets van 'Boer en ligt een kip in het water' en iets vaags van een sinterklaardeuntje maar kan niet plaatsen welke precies.
[ Voor 46% gewijzigd door mekkieboek op 28-10-2013 21:45 ]
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Verwijderd
Compositie van je melodie is echt top, misschien het geluid zelf nog wat meer diepte geven!
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Klinkt inderdaad Groningsvlaaing peerd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:50:
ik doe ook ff mijn duit in het zakje voor de clubbanger
.. groningen stylie![]()
[audio]
Heb even uitvoering jouw tune beluisterd;apNia schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:41:
Ik dan ook een clubbanger duit in 't zakske, Amsterdam ZuidOost stijl
(OK stiekem meer Groningen style)
[audio]
Damn, dat klinkt ruig kaos
motabeatz.com
Is een beetje inherent aan dnb, intro's liggen meestal rond de 1 minuut. Maar misschien dat ik wat meer variatie erin kan brengen om het iets spannender te houden.2mb schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:39:
@kaos: Intro vind ik wat lang, die secties zouden makkelijk gehalveerd kunnen worden denk ik.
[ Voor 4% gewijzigd door kaos001 op 31-10-2013 08:24 ]
Verwijderd
maar is ie ook te koop.. ziet er wel cool uit, moet mijn nerd knopjes hart zeggenVerwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:06:
Ben via mijn softwareinterface van mijn Micron op een ander project van de maker gestuit:
http://hypersynth.com/xenophone.html
Ziet er fijn uit als apparaat, alleen weer die 3 stemmen helaas. Had hem al de vraag gesteld voor een 6 of zelfs 8 stemmig apparaat, maar de 8 gaat er iig niet komen.
We will be right back with Manny_Moare !
Da's inderdaad vrij normaal, dat heet DJ vriendelijk. doorgaans ben je al snel op 32/48 maten voordat de bom valt. Vind ik op zich ook wel een leuk onderwerp van discussie. Als je een (dance) tune produceert, doe je dan een radioversie, DJ-vriendelijke versie of beide?2mb schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:39:
@kaos: Intro vind ik wat lang, die secties zouden makkelijk gehalveerd kunnen worden denk ik.
Jawel jawel, deze tune gaat gereleased worden! Eindelijk heb ik de motivatie om een keer wat af te maken
Verwijderd
2mb schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:39:@wouter: Ja, goeie synths. Wel een beetje veel distortion op alles. En je heb idd een vocal nodig om een catchy tune te krijgen.
Ik snap het wel, ik houd meestal ook 32 maten aan voor de intro. Alleen hij is wat kaal imo. En ikzelf plaats pas een track met een intro van een minuut op SoundCloud als de track 6+ minuten lang is.kaos- schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:41:
[...]
Is een beetje inherent aan dnb, intro's liggen meestal rond de 1 minuut. Maar misschien dat ik wat meer variatie erin kan brengen om het iets spannender te houden.
[ Voor 77% gewijzigd door 2mb op 31-10-2013 18:45 ]
Hmmm misschien is de snare wel een tikkie te hard. Ik denk vooral dat m'n kick niet zo mooi uit de verf komt, waardoor de snare er wat meer uit popt. Welke region bedoel je ongeveer voor die lead? 300hz area?kaos- schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:12:
[...]
Heb even uitvoering jouw tune beluisterd;
Drums zijn tof, maar niet geheel in balans. De snare staat een tikje te hard voor m'n gevoel.
Het side-gerammel van hats en dergelijke mag een tikje harder.
Je scheurgeluiden zijn heel vet, alleen in het mid-low mag het wel wat smeriger. Een bass die even omhoog drived ofzo. Je hoofd-lead is tof die heeft dus net even die ondersteuning vanuit het laag nodig.
Voor de rest rolt dit wel. Wat kleine aanpassingen hier en daar qua EQ en qua drive en je bent er hoor.
Big ups!
Verwijderd
Snare mag idd iets zachter. Je kick mag ook wel een klein toefje high hebben van het een of ander.apNia schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 00:06:
[...]
Hmmm misschien is de snare wel een tikkie te hard. Ik denk vooral dat m'n kick niet zo mooi uit de verf komt, waardoor de snare er wat meer uit popt. Welke region bedoel je ongeveer voor die lead? 300hz area?
Heel blij met je feedback![]()
Jouw tune was ook heel tof kaos, lekkere percussie ook. Eigenlijk niks op aan te merken
Wat zijn een beetje de technische details van je track? En tof dat je 'm mag releasen, hoe doe je dat nou weer?
YES!!!Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:39:
een echte 585 productie.
Verwijderd
Heb nix te zeiken. (Sorrie)apNia schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 00:06:
wouter veltmaat >> heb jij nog feedback over de mix van m'n track, gezien dat jouw area of expertise is?
needs more cowbell.
Verwijderd
Als je geen negatieve feedback wilt ontvangen kan je net zo goed niks met ons delen en geen tips vragen...Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 08:21:
FF een 30 minuten clubbanger eruit geknald met Machine 2.0 :
[video]
Werkt lekker die nieuwe software , maar is nog ff wennen.
Het werkt in ieder geval een stuk beter en makkelijker dan de vorige versie.
Het volgende nummer gaat meer tijd in zitten , ikzelf zit te denken aan een week.
Het gaat in ieder geval een clubbanger worden AKA Dancemusic.
Tips zoals altijd zeer welkom (geen negatieve)
Ticking away, the moments that make up a dull day
[ Voor 16% gewijzigd door vlaaing peerd op 02-11-2013 14:52 ]
Verwijderd
Verwijderd
Bedankt , ik heb me al beter aangepast.teacher schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 18:18:
Mag ik even wijzen op mijn eerdere post?
teacher in "How to become a Producer Deel II"
Wise enough to play the fool
Verwijderd
Oke , bedankt voor het advies.teacher schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:09:
Ik meld net niet voor niets nogmaals, doe er je voordeel mee.
Ik had destijds sidechain van m'n sub op m'n kick (reden dat de kick zo laf klinkt volgens mij). Ik heb die er weer afgehaald omdat de kick peakte rond de ~100hz en de sub rond de 60hz. Dus ik dacht, die zitten elkaar niet in de weg. Maar dat is volgens mij niet helemaal waar. Ookal alignen frequenties niet, betekent het niet dat ze elkaar niet kunnen mudden. Kortom, lesson learned, en ik denk dat idd een overal sidechain compressie een hoop kan helpen.vlaaing peerd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:48:
terug achter de speakerrrrrrrrs
@Apnia
nice, beats lijken er een beetje bovenop te liggen, maar als je ze zachter zou zetten zou de bas weer teveel upfront zijn. Denk niet dat het volume van de snare te hard is, misschien dat je met was sidechain het er wat beter in laat vallen. Die tight gecompressede beats maakt het een beetje plastic (Joe Ford-achtig) als je dat niet wilt, moet je je compressor even wat relaxter afstellen.
Omdat een multiband compressor op de masterbus een last-resort ding is om een slechte mix mee te reddenapNia schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:54:
Sodekutjes. Ik heb net even multiband compressie op de master ontdekt. 't Klinkt allemaal zoveel mooier. Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?
apNia schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:04:
maar vind het stiekem wel lekker klinken.
[ Voor 5% gewijzigd door Wormaap op 03-11-2013 13:56 ]
Verwijderd
Gratulations, you just unlocked the achievement. 'How to truely know how to use a multiband compressor.'apNia schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:04:
Ik weet niet helemaal of ik het daar mee eens ben. Je kan (correct me if I'm wrong) toch wel bepaalde dingen er mee bereiken die in je mix vrij moeilijk zijn. Of het mooi is is een ander (wouter veltmaat zal er woest van worden), maar je kan wel lekker je loudness opschroeven. Toegegeven, het wordt een dynamiek-loze worst als ik het erg push, maar vind het stiekem wel lekker klinken.
[ Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 03-11-2013 16:09 ]
Verwijderd
Mijn opmerkingen probeer ik altijd zoveel mogelijk in de context te plaatsen zodat de gebruiker altijd na laat denken waarom die het wel of niet zou kunnen gebruiken. Want het hele punt is dat de makers van MBC het vaak als wondermiddel aanprijzen en dat grif wordt overgenomen door iedereen en zo over internet verspreid raakt. Op deze manier geef je tenminste genoeg tegengas om dat soort fabeltjes te ontzenuwen en al die mensen die er vanaf zien om MBC te gebruiken maken iig niet de fout om er hun mix mee te vernaggelen.vlaaing peerd schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:42:
Sorry wormaap en wouter, maar dat is gewoon dikke larie. Jullie doen het laten overkomen alsof mbc hetzelfde is als een overbodig foute-mix-herstel apparaat.
Is dit sarcastisch of serieus?Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 14:14:
[...]
Gratulations, you just unlocked the achievement. 'How to truely know how to use a multiband compressor.'
[ Voor 90% gewijzigd door teacher op 04-11-2013 22:37 ]
[ Voor 92% gewijzigd door teacher op 04-11-2013 22:37 ]
[ Voor 85% gewijzigd door teacher op 04-11-2013 22:37 ]
[ Voor 82% gewijzigd door teacher op 04-11-2013 22:38 ]
[ Voor 89% gewijzigd door teacher op 04-11-2013 22:38 ]
Verwijderd
[ Voor 77% gewijzigd door teacher op 04-11-2013 22:39 ]
[ Voor 91% gewijzigd door teacher op 04-11-2013 22:39 ]
[ Voor 34% gewijzigd door teacher op 04-11-2013 22:39 ]
Ik zie mezelf nooit veel beter als een ander hoorMrOmegaForce schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:34:
[...]
Ik lig hier echt dubbel door deze post
Btw, weer een vraagje (omdat ik het leuk vind om antwoorden te krijgen van mensen die veel beter zijn dan ik). Wat betreft sample packs, wat zijn daarin jullie keuzes? En gebruiken jullie dan alleen one-shots of ook loops?
One shot.. maar ook zelden.. ben meer van de kontakt libraries dan de losse sample cd's.MrOmegaForce schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:34:
[...]
Ik lig hier echt dubbel door deze post
Btw, weer een vraagje (omdat ik het leuk vind om antwoorden te krijgen van mensen die veel beter zijn dan ik). Wat betreft sample packs, wat zijn daarin jullie keuzes? En gebruiken jullie dan alleen one-shots of ook loops?
You don't need eyes to see, you need vision
Wise enough to play the fool
Als beginner na een weekeind met Cubase ben ik er wel achter dat helemaal van scratch beginnen een drumpatroon in te voeren geen picknick is. Dat schiet echt niet op.MrOmegaForce schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:34:
En gebruiken jullie dan alleen one-shots of ook loops?
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Verwijderd
Juist apnia. Met je vuist door de bak met percussie rammenapNia schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:28:
Ik gebruik samplepacks voornamelijk voor percussie. Verder enkel voor minder prominente dingen als risers en FX. Gebruik zelden drumloops eigenlijk. Probeer wel altijd een beetje te zorgen dat het niet herkenbaar blijft iig, dat is een beetje mijn vuistregel.
Ach een grapje hier en daar kan best toch. Het hoeft niet allemaal zo super serieus altijd lijkt me.teacher schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:42:
Stel..... Je maakt gewoon een topic report aan, en reageert verder niet.... Dat zou fijn zijn
Ik snap als de tentharingen van je genre een kickdrum en twee dissonante oscs met vibrato zijn dat je je percussie liever zelf maakt chielchieldtm schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:02:
[...]
Juist apnia. Met je vuist door de bak met percussie rammen. Layertje hier, layertje daar, MBC'tje.. en klaar..
![]()
maarr ik ben het wel met je eens hoor
ik heb een soort haat-liefde verhouding met samplen. korte hits , percussie, nietszeggende geluiden vind ik accceptabel om te samplen. Ook complete frases en loops vind ik kunnen (zonder sampling geen amen zegmaar) maar om dit uit sample packs te halen vind ik geen fijn idee. Dat is imo danMrOmegaForce schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:34:
Wat betreft sample packs, wat zijn daarin jullie keuzes? En gebruiken jullie dan alleen one-shots of ook loops?
Zelf sampelen vind ik vooral leuk voor juist die significante geluiden als FX/loopjes/vocalen. Ik layer soms wel eens voor snares (om zo'n fijne Current Value snare te krijgen), en kicks (om hem wat ~300hz hi-end te geven). Dit zijn dingen die je, over het algemeen, ècht makkelijk uit een pack kan plukken. Niemand die je snare gaat herkennen, tenzij je Vengeance pakt.vlaaing peerd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:26:
[...]
ik heb een soort haat-liefde verhouding met samplen. korte hits , percussie, nietszeggende geluiden vind ik accceptabel om te samplen. Ook complete frases en loops vind ik kunnen (zonder sampling geen amen zegmaar) maar om dit uit sample packs te halen vind ik geen fijn idee. Dat is imo dan
1. te algemeen beschikbaar materiaal;
2. nog altijd de rechten van de sampleverkoper (je gebuikt geluiden in licentie)
3. bij veel frases krijg je dat je al snel hoort van:" heeuj, die komt van die samplepack X!"
Dan sample ik liever van zelf uitgekozen materiaal, als het dan toch moet.
dat is het gekke, want een complete amen break pakken (eigenlijk de minst originele sample op deze hele planeet) heb ik dan weer geen moeite mee.
Verwijderd
apNia schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:59:
[...]
tenzij je vrij karakteristieke percussie wilt maken als Current Value of Koan Sound.
in de house scene wordt zo ontzettend veel uit sample packs gehaald en zie je daar mensen om huilen? nee hoor niemand kan t wat schelen is heel normaal;vlaaing peerd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:26:
[...]
ik heb een soort haat-liefde verhouding met samplen. korte hits , percussie, nietszeggende geluiden vind ik accceptabel om te samplen. Ook complete frases en loops vind ik kunnen (zonder sampling geen amen zegmaar) maar om dit uit sample packs te halen vind ik geen fijn idee. Dat is imo dan
1. te algemeen beschikbaar materiaal;
2. nog altijd de rechten van de sampleverkoper (je gebuikt geluiden in licentie)
3. bij veel frases krijg je dat je al snel hoort van:" heeuj, die komt van die samplepack X!"
Dan sample ik liever van zelf uitgekozen materiaal, als het dan toch moet.
dat is het gekke, want een complete amen break pakken (eigenlijk de minst originele sample op deze hele planeet) heb ik dan weer geen moeite mee.
[ Voor 9% gewijzigd door Saven op 05-11-2013 15:32 ]
Wat is er grappig aan Koan Sound-snares MrOmegaForce?
[ Voor 36% gewijzigd door apNia op 05-11-2013 16:41 ]
Nee nee nee, zo bedoelde ik het niet. Ik vond het gaaf dat je Koan Sound noemde, dat is allesapNia schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:11:
[...]
Wat is er grappig aan Koan Sound-snares MrOmegaForce?
Koan Sound heeft (niet bij alle) ook van die met-pan-geluiden-gelayerde snares. Current Value is daar heer en meester in. Maar ik vind dat Koan Sound snares vaak wel een unieke klank hebben.
You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
ik noem dat het "héé, ik wist niet dat die plug-in dat ook kon. Focking Vet!!" effect.Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:16:
Vandaag weer een interessant voorbeeld van toepassing van MBC.
Om de vervorming van de vocals wat weg te poetsen op bepaalde stukken van een nummer een MBC via automation erin gooien. Niet dat het helemaal weg is maar het valt veel minder op.
Dat zijn de freaky dingen mensen.
Ik heb ooit eens getafeltennist met een TC finalizer, telt dat ook?chieldtm schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:21:
[...]
ik noem dat het "héé, ik wist niet dat die plug-in dat ook kon. Focking Vet!!" effect.
SHOW MEH!kaos- schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:31:
Heb gisteravond even zitten spelen met de interne side-chainer van Renoise. Op elke kick en op elke snare heb ik álle kanalen die erin zaten laten ducken. Dus hihats, basslines, leads, andere percussie, alles.
Als je dat een beetje lekker afstelt qua release,attack en gainduck krijg je echt een ontzettend pompend en zuigend geheel, best vet
Ja dat klinkt sexy in de oren he?
[ Voor 34% gewijzigd door kaos001 op 08-11-2013 13:51 ]
als je de snares kort afknipt dan krijg je al snel dat effect. Luister eens naar een oldskool hiphop beat of een echte drumbeat, naast de echte decay hoor je vaak ook bijgeluiden en rings, overhead en reverb.kaos- schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:46:
Mijn probleem is namelijk regelmatig dat m'n drums te kaal klinken. Ik wil er wat meer levendigheid inhebben, iemand tips?
Sinds de release van dit album vond ik dit ook erg mooi klinken. Dit soort natte drums zijn denk ik meer het werk van Asa.kaos- schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:46:
Ik ben al een geruime tijd op zoek naar akoestische (natte) snares. Heeft iemand een idee welke packs daarvoor geschikt zijn? Om een idee te krijgen : (vanaf minuut 02:00)
[video]
edit : ik neem aan dat er ook een behoorlijke dosis compressie aan te pas komt in deze track of zie ik dat verkeerd? Mijn probleem is namelijk regelmatig dat m'n drums te kaal klinken. Ik wil er wat meer levendigheid inhebben, iemand tips?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq