Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.247 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diva vind ik niet mooi klinken dus dat probleem heb ik nooit. :)

Wel dat ik alles 64 bits heb nu want dan hoef je niet meer na te denken of het werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:53
apNia schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:04:
Diva is gewoon ontzettend zwaar. Er zit toch een soort analoge emulatie in, en dat is de reden dat z'n sound vaak de voorkeur geniet van veel producers. Maar ja, zegt niks over of 'ie efficient is gemaakt natuurlijk.

Gebruiken veel gerenommeerde CPU's alle cores? Lijkt me moeilijk proces om audio te verdelen over meerdere cores. Wellicht per stem oid?

En heb je daarvoor per se een 64 bits DAW nodig?
Bij mijn weten is audio juist bij uitstek geschikt om multithreaded te draaien. Het is in feite net zo zeer een renderproces als video.
Liquidsoncis Reverberate Core en Reverberate LE (gratis) ondersteunen bijvoorbeeld CUDA om convolution op de GPU te renderen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03
apNia schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:04:
Diva is gewoon ontzettend zwaar. Er zit toch een soort analoge emulatie in, en dat is de reden dat z'n sound vaak de voorkeur geniet van veel producers.
volgens mij meer omdat gewoon het woord "anoloog" erin zit.
Maar ja, zegt niks over of 'ie efficient is gemaakt natuurlijk.
Efficient programmeren en een goede softsynth maken zijn 2 verschillende dingen, mocht een synth gigantisch veel doen, dan vind ik wat zwaardere belasting acceptabel. Mgoed, die diva klinkt ruk en loopt voor geen meter op m'n systeem, dus het is én waardeloze software én een waardeloze synth (IMO dan)
Gebruiken veel gerenommeerde CPU's alle cores? Lijkt me moeilijk proces om audio te verdelen over meerdere cores. Wellicht per stem oid?
Alle multicore CPU's gebruiken hun cores. Het is de software die moet zeggen welke aanwezige cores moeten worden aangesproken. Het OS kan op zijn beurt weer prioriteit van software aan een core toewijzen. DAW's als Cubase werken perfect multicore, die verdelen zelf de load over de CPU's.
En heb je daarvoor per se een 64 bits DAW nodig?
Voor multicore gebruik heb je geen 64bits software nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Dat is m'n punt ook. Of een synth goed klinkt of niet heeft nog niks te maken met hoe efficient je zoiets code. Maar men lijkt toch best wel wild te zijn over het geluid van Diva. Waarom vind jij 'm ruk klinken?
Ik gebruik 'm niet btw, ik ben weg van Monark van Native Instruments O+

Was typo btw, gerenommeerde VST's moest dat zijn. Wormaap zegt dat video het ook doet, maar daar kan je frame voor frame los door een CPU laten renderen. Bij audio lijkt het me al iets moeilijker, tenzij je het hebt over meerdere voices. Ik kan iig geen goeie methode zo snel bedenken, omdat het zo'n sequentieel proces is.

[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 17-10-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ie em ruk vind klinken omdatie vindt dattie ruk klinkt? :P
Iets waar ik het mee eens ben trouwens.
Klinkt veels te steriel en gemaakt.

Dan doet Monark het idd veel beter. (Maar als je al een moog hebt is het ding niet spannend.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja OK, maar waarom zijn de kritieken zo lovend. Jullie vinden hem kut, maar over het algemeen is hij toch extreem goed ontvangen? Beetje dissonantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Tja, het is geen analoge synth, dus zo klinkt 'ie ook niet.
Maar het idee om een freaky Junomoopiter-hybrid te bouwen maakt 'm wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschil van mening. Blijft een kwestie van smaak, ook al ben je de enige op d'n hele aardkloot.

Neem nou bijvoorbeeld de synths van Dave Smith.
Die vind ik allemaal niet zo mijn ding.
Maar die Prophet12 klinkt dan weer veel beter. (Alleen is hij fokking duur.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Sjoewe > iets als de Monark komt wel verdacht dicht bij though. Ik dacht (!) dat Diva dat ook deed, en dat ie daarom zo zwaar is. Monark is iig ook een traag beeske.

wouter > For all I know gebruiken die Dave Smith bakken allemaal dezelfde synth engine (van Mopho tot Prophet), afgezien van verschillen in voices en lagen sub etc, en features als die soort-van sequencer. Dus een verschil zou je niet mogen horen, tenzij je het hebt over de functionele verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De P12 heeft itt de andere DS synths DSP oscillitoren. Oftwel het is een VA met analoge filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit. Nu alleen nog M/S mode erbij. (Zit er wel in) En analog modelling. :)

Een van de meest innovatieve producten van dit jaar zou ik zeggen.
Punt is wel dat je hier heel voorzichtig mee om moet gaan want het is heel erg makkelijk om je mix te vernaggelen met dit soort verleidelijke tools.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 19:05 . Reden: Eindelijk de link ook kunnen horen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Dacide schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:55:
Dus nu vol bewapend met een dikke i7 4770k @ 3.5ghz en 16gb ram... en wat zie ik.. nog steeds een DIVA die volop de CPU belast. Terwijl er momenteel eigenlijk geen dikkere i7 processors bestaan (ok, even de Xeon etc. niet meegeteld).

Dus ja.. wat moet je in godsnaam doen wil je DIVA ten volste benutten?
Dit probleem had ik ook - met een i5.

Wat is het eigenlijke probleem? Niet Diva. De heren bij U-he weten echt wel wat van coden af en geloof het; als ze de CPU-belasting minder konden maken deden ze dat graag. Het filtertype (zero-delay feedback) vreet een hoop, idem met PSPICE. Zero-delay feedback is een concept dat oorspronkelijk ook van een van de NI devs af kwam en Monark doet zo iets ook maar anders.

Stap 1: Optimaliseer Windows voor audio. Desktop? Alle powersaving options het raam uit, niks USB poorten uitschakelen om stroom te besparen. Zie https://www.ableton.com/en/articles/optimize-windows/ - dat deel van Aero mag je in feite overslaan want die belasting komt op de GPU, niet op de CPU.

Installeer http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml en kijk of je niks anders dan gele balkjes krijgt (hoogstwaarschijnlijk wel).

Stap 2: Optimaliseer je BIOS/UEFI voor audio. Je i7 (en ook mijn i5) hebben een bootlading aan powersettings die CPUs minder laten verbruiken om een beetje kWh per jaar te besparen. Als je een fatsoenlijke koeler (niet stock, maar Mugen of zo) hebt - het wordt ocharme 1 graad warmer, maar als je iets als "C3-C6 power levels" of zo leest - disable, disable, disable!

Stap 3: Klik op de "multi-threading" knop zodat 'ie aanstaat. Onthoudt 'ie niet als je een nieuwe instance maakt, en staat standaard uit.

Stap 4: Draai het volume even omlaag, Diva stuurt op best hoog volume uit (maar dat optimaliseert niks, alleen de levensduur van je oren)

En opeens vloog Diva van heel veel procent terug naar nog steeds veel maar da's omdat de CPU-meter in Live een beetje whack is en eigenlijk naar alle cores moet kijken ipv maar 1.
Proficiat, je hebt jezelf net 1000 euro voor een Juno-60 of 4000 euro voor een Minimoog uitgespaard, want die klinken net zo ruk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Yoozer op 19-10-2013 00:43 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:32:
De P12 heeft itt de andere DS synths DSP oscillitoren. Oftwel het is een VA met analoge filters.
Je hebt gelijk, I stand corrected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
apNia schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:24:
Was typo btw, gerenommeerde VST's moest dat zijn. Wormaap zegt dat video het ook doet, maar daar kan je frame voor frame los door een CPU laten renderen. Bij audio lijkt het me al iets moeilijker, tenzij je het hebt over meerdere voices. Ik kan iig geen goeie methode zo snel bedenken, omdat het zo'n sequentieel proces is.
Je hebt in synths natuurlijk sowieso al meerdere paden voor oscillatoren, filters e.d. Verschillende effecten binnen één plug, dat soort dingen. Als Liquidsonics via CUDA een reverb op de GPU kan laten berekenen dan zal het vast gaan :X
Dit is helaas geen gebied waar ik érg in thuis ben afgezien van wat basics over multithreding die ik op de TU heb gehad, dus ik kan het verder niet goed onderbouwen :-( Maar het lijkt me dat in een 3D-render de schaduwen en lichtbronnen ook afhankelijk van elkaar zijn, terwijl ze toch parallel gerenderd kunnen worden.

Edit: Er zijn natuurlijk ook effecten waarbij de bewerking op een sample niet afhankelijk is van het vorige sample. Een waveshaper mapt bijvoorbeeld simpelweg sample-amplitudes naar andere sample-amplitudes. Dat zou je met voldoende threads (theoretisch) in één cyclus op een hele file kunnen toepassen.
Die heb ik vanochtend al gekocht :+ En hij is erg gaaf! :) Ik ben er nu wat mee aan het klooien, heb 'Wings' van Birdy gede-loudnesswar'ed :P Er zit in die track aan de zijkant van het stereospectrum een hoop gedistorte ranzigheid. Bekkens ofzo, maar dat is niet meer te horen zo slecht is het, geen idee waar dat op slaat. Heftige compressie op alles boven de 2kHz op de sides met trage attack zodat de snares en hats in de coupletten niet eraan gaan en het klinkt ineens daadwerkelijk beter :')

@Een van de masteraars hier: Is het toevoegen van een hele hoop overstuurde rotzooi op de sides een tactiek om een plaat harder te maken ofzo?
Het kan natuurlijk een artistieke keuze geweest zijn, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand amuzikale gedistorte *something* in z'n track wil hebben omdat het vet klinkt.

[ Voor 42% gewijzigd door Wormaap op 17-10-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:23

2mb

Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:56:
Ziet er goed uit. Nu alleen nog M/S mode erbij. (Zit er wel in) En analog modelling. :)

Een van de meest innovatieve producten van dit jaar zou ik zeggen.
Punt is wel dat je hier heel voorzichtig mee om moet gaan want het is heel erg makkelijk om je mix te vernaggelen met dit soort verleidelijke tools.
Inderdaad. Heeft iemand hier wel eens (up/downwards) expansion gebruikt? Zie nou niet meteen in waar je dat nuttig zou kunnen gebruiken.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
2mb schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:30:
[...]

Inderdaad. Heeft iemand hier wel eens (up/downwards) expansion gebruikt? Zie nou niet meteen in waar je dat nuttig zou kunnen gebruiken.
In elektronische muziek zie ik er niet zo snel een nut voor, maar in analoge muziek kun je bijvoorbeeld op een muzikale manier overspraak tussen microfoons wegmoffelen. Zodat je niet de hele tijd hihat op je tom-mics hebt bijvoorbeeld.

Analog modeling lijkt trouwens niet echt de stijl van Fabfilter te zijn. Maargoed, daar zijn weer tig andere producten voor :)

[ Voor 11% gewijzigd door Wormaap op 17-10-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

2mb schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:30:
[...]

Ik. Om de volume van een sinus qua volume gelijk te laten lopen aan het volume van m'n mids. Blendt net wat mooier.

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 17-10-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:38:
In elektronische muziek zie ik er niet zo snel een nut voor, maar in analoge muziek kun je bijvoorbeeld op een muzikale manier overspraak tussen microfoons wegmoffelen. Zodat je niet de hele tijd hihat op je tom-mics hebt bijvoorbeeld.
Bijvoorbeeld ja.
Dat soort truken is gelijk aan het fotoshoppen van Mien uit Assen tot een (bijna) supermodel. En eigenlijk wil je het niet weten hoe het er uiteindelijk zo gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:53:
[...]

Bijvoorbeeld ja.
Dat soort truken is gelijk aan het fotoshoppen van Mien uit Assen tot een (bijna) supermodel. En eigenlijk wil je het niet weten hoe het er uiteindelijk zo gekomen is.
Het gaten van drummics is bij mijn weten toch vrij gangbaar om bv. rondzingende toms in toom te houden? Dat is naar mijn idee niet echt geen flauwe truc om een slechte opname mee op te poetsen.

[ Voor 9% gewijzigd door Wormaap op 18-10-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:21:
Je hebt gelijk, I stand corrected.

Schweet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Gasten, kerels en gozers ... heb ik even een mieters vette beatmaker uit Frankrijk ontdekt! Zijn naam is ProleteR.
Hij gebruikt voornamelijk swingende muziek van de jaren 40 en 50 en zet er een lekkere triphop beat en bass onder. Dat wat extra sampling, analoge scratches en EQ clean up en je krijgt echt super heerlijk swingende muziek.
Ik moet dat remixen en samplen toch eens zelf gaan proberen. Niet super veel werk en als je samples al goed zijn dan is het eindresultaat dat vaak ook.

Ik post even twee nummers die nu al een week in mijn hoofd zitten en straks ook in die van jullie.

:Y

[ Voor 12% gewijzigd door Kain_niaK op 18-10-2013 08:06 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Kain_niaK schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:02:
Gasten, kerels en gozers ... heb ik even een mieters vette beatmaker uit Frankrijk ontdekt! Zijn naam is ProleteR.
Hij gebruikt voornamelijk swingende muziek van de jaren 40 en 50 en zet er een lekkere triphop beat en bass onder. Dat wat extra sampling, analoge scratches en EQ clean up en je krijgt echt super heerlijk swingende muziek.
Ik moet dat remixen en samplen toch eens zelf gaan proberen. Niet super veel werk en als je samples al goed zijn dan is het eindresultaat dat vaak ook.

Ik post even twee nummers die nu al een week in mijn hoofd zitten en straks ook in die van jullie.
[audio]
[audio]

:Y
Als ik heel eerlijk ben, ben ik niet ontzettend onder de indruk. Het klinkt wel leuk, maar echt vreselijk goed is het niet. Sample knippen, kicks en snares eronder gooien en een basslijntje erbij spelen kunnen we allemaal wel toch ? :)

Ik zou het toffer gevonden hebben als hij stukken geknipt had en hiervan een eigen melodie gemaakt had met ondersteuning van meerdere instrumenten (niet alleen een baslijn). Het kan ook komen omdat ik vrij veel hiphop geluisterd heb, dat ik daardoor wat kritischer ben op zulke muziek :P

Het mist een beetje bass, maar qua sfeer trekt me dit een stuk meer :

Maar nog veel beter :

Vooral die laatste is echt puik werk. De drums zijn heerlijk gemixt en hebben een goede groove. Ik hou er wel van als beats nét even wat meer next-level zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 18-10-2013 08:35 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

kaos- schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:34:
Sample knippen, kicks en snares eronder gooien en een basslijntje erbij spelen kunnen we allemaal wel toch ? :)
Nou, kom maar op met jou eigen mix dan die minstens even goed is al dan niet beter.
Ik ben benieuwd ;)
Swingende jazz nummers vinden van 1900 - 1950 moet niet zo moeilijk zijn en de juiste drum en bass samples heb je vast wel.

PS: Daft Punk heeft veel nummers die niet veel meer zijn dan het samplen van oude nummers (versnellen en vertragen), passende beat eronder en wat leuke vocoder effecten. Zo klinkt het inderdaad kinderspel, in de praktijk heb je toch echt flink wat talent nodig en een supergoed muziek gevoel om een goed nummer beter te maken, of eigentijds te maken.

Dit is het orginele Mad World --> YouTube: Mad World by Tears For Fears Original HQ 1983

Kan ik totaal niet smaken.

Maar deze versie die in die rare film met dat enge konijn is te horen is wereldberoemd geworden -->
YouTube: Mad World - Gary Jules

Maar wie heeft nu eigenlijk het meeste werk gedaan? :?

Het is een beetje zoals Steve Wozniak en Steve Jobs, de eerste heeft ver weg het meeste en belangrijkste werk verricht maar de tweede wist er het maximale potentieel uit te halen. :)

[ Voor 53% gewijzigd door Kain_niaK op 18-10-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Kain_niaK schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:43:
[...]

Nou, kom maar op met jou eigen mix dan die minstens even goed is al dan niet beter.
Ik ben benieuwd ;)
Swingende jazz nummers vinden van 1900 - 1950 moet niet zo moeilijk zijn en de juiste drum en bass samples heb je vast wel.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/kaos001/kaos-beat212]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/kaos001/kaos-beat214]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/kaos001/kaos-beat178]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/kaos001/kaos-beat339]
Ik zeg niet dat het beter is. Maar dit vind ik spannender om te maken in ieder geval :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Beter, beter ... het is anders maar minstens even goed. Petje af!
Ik kan niet horen welk deel nu het originele sample is en wat is toegevoegd.

Maar in het geval van het tweede nummer van Proleter is onderstaande het origineel.

Toen kwam dit

En hoeveel werk Proleter er aan gedaan heeft weet ik niet.

Wat ik wel weet is dat ik het jazz nummer beter smaak dan zingende russen en Proleter nog swingender vind als de jazz. Kwestie van smaak en het "Everything is a remix" principe.
Maar zoals je kunt horen zijn de samples dus ofwel versneld, wat niet altijd zo goed werkt, ook niet met slimme audiostretching en Melodyne DNA technieken. Of wel aan de hand van de midi volledig digitaal opnieuw gemaakt. En dat is best veel en moeilijk werk.

Hoe zijn die 4 beats van jou gemaakt? Ik heb nog nooit zo een beat gemaakt, ik maak alles op de piano en dan voeg ik instrumenten toe op de computer --> https://soundcloud.com/matthijsbos/funky-dunky

En ik heb ook nog nooit een echt lekkere beat gemaakt, mijn beste is heel kort --> https://soundcloud.com/matthijsbos/duality

en dan deze --> https://soundcloud.com/matthijsbos/call-me-what-you-want

Maar ik kan wel zeggen dat het meeste met VST instrumenten is gemaakt en dat het allemaal eigen composities zijn.
Da's ook iets ...

Nu ja, behalve de beatbox samples dan ook al komen die uit een VST (Stylus RMX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Kain_niaK schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:03:
Wat ik wel weet is dat ik het jazz nummer beter smaak dan zingende russen en Proleter nog swingender vind als de jazz. Kwestie van smaak en het "Everything is a remix" principe.
Maar zoals je kunt horen zijn de samples dus ofwel versneld, wat niet altijd zo goed werkt, ook niet met slimme audiostretching en Melodyne DNA technieken. Of wel aan de hand van de midi volledig digitaal opnieuw gemaakt. En dat is best veel en moeilijk werk.

Hoe zijn die 4 beats van jou gemaakt? Ik heb nog nooit zo een beat gemaakt, ik maak alles op de piano en dan voeg ik instrumenten toe op de computer --> https://soundcloud.com/matthijsbos/funky-dunky

En ik heb ook nog nooit een echt lekkere beat gemaakt, mijn beste is heel kort --> https://soundcloud.com/matthijsbos/duality

en dan deze --> https://soundcloud.com/matthijsbos/call-me-what-you-want

Maar ik kan wel zeggen dat het meeste met VST instrumenten is gemaakt en dat het allemaal eigen composities zijn.
Da's ook iets ...

Nu ja, behalve de beatbox samples dan ook al komen die uit een VST (Stylus RMX)
Ik denk dat iedereen op zijn eigen manier werkt en vaak om zijn eigen tekortkomingen heen werkt. Zo ben ik niet zo goed in het spelen van complexe melodieën maar kan ik wel een aardig drumpatroontje in elkaar knutselen. Ook vind ik het belangrijk dat een beat vol en lekker klinkt. Dat is vaak het wel streven in ieder geval :)

De beats die ik maak zijn soms VST only en soms een combinatie van samples en VST's.
Soms hoor ik ergens een tof nummer voorbij komen die ik dan helemaal aan gort knip. Die stukjes leg ik dan op mijn pianoroll en ga ik "spelen" met de samples zodat er een nieuw soort muziek ontstaat.

Een beatpatroon daarna inspelen is belangrijker dan men denkt. Het ritme van je kickdrum kan soms bepalend zijn of een beat een goede groove heeft in combinatie met de gespeelde samples of juist niet.
Als de samples en drums liggen ga ik kijken naar een eventuele basslijn en daarna wat (minimale) effecten.

Trouwens, die "funky dunky" beat klinkt erg prettig, dus zeggen dat je nog nooit een lekkere beat hebt gemaakt klopt niet helemaal imo ;)

[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 18-10-2013 09:16 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

En daarom zouden we meer het werk moeten verdelen op internet zodat een iedereen een aandeel kan leveren voor een kickass nummer waar hij het beste in is. Soort van online bandwerk, zoals je 10 chinezen op een kamertje hebt die schilderijen maken. De eerste schildert het boompje en de tweede het huisje en dan zo verder tot de laatste de handtekening schildert. Ondertussen is de eerste weer een boompje op het volgende schilderij aan het zetten.

Maar ja dat werk ook niet echt want ik ben daar meestal veel te eigenwijs en onvoorspelbaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDTeunis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 12:39
Kain_niaK schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:18:
En daarom zouden we meer het werk moeten verdelen op internet zodat een iedereen een aandeel kan leveren voor een kickass nummer waar hij het beste in is. Soort van online bandwerk, zoals je 10 chinezen op een kamertje hebt die schilderijen maken. De eerste schildert het boompje en de tweede het huisje en dan zo verder tot de laatste de handtekening schildert. Ondertussen is de eerste weer een boompje op het volgende schilderij aan het zetten.

Maar ja dat werk ook niet echt want ik ben daar meestal veel te eigenwijs en onvoorspelbaar voor.
Wel een tof idee eigenlijk! We spreken gewoon een toonsoort en een globale indeling af, en dan maakt iedereen één spoor (bass, drums, lead, vocals, wat dan ook) en dan voegt iemand alles bij elkaar.
Of iedereen kan daarna alle sporen gebruiken om z'n eigen versie te maken zodat we allemaal verschillende versies krijgen op basis van dezelfde sporen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Jongens jongens, ik word hier echt overweldigt door de dingen die jullie posten :D !

@Kain_niaK
Gaaf! Ben een groot fan van dit soort werk. Doet me ook erg denken aan een andere franse beatmaker; Cosmicat!

@kaos-
Beats klinken ook erg lekker!

[ Voor 7% gewijzigd door MrOmegaForce op 18-10-2013 12:53 . Reden: Stomme audio tags :$... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Kain_niaK schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:18:
En daarom zouden we meer het werk moeten verdelen op internet zodat een iedereen een aandeel kan leveren voor een kickass nummer waar hij het beste in is.
Je bedoelt iets als dit?

De geposte linkjes van die Proleter zijn leuk maar er zit geen variatie in. Na 2 minuten heb ik t eigenlijk wel gehad met de originele loop, er mag gerust een A, A', B iets in zitten maar het is de hele tijd maar A.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Oeh een GoT Ohm Studio project, I like that idea :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dit hier al eens voorbij gekomen?

Het origineel: Take Five van Dave Brubeck, heerlijk:

En dan de remix van DJVespers. Deze vind ik weliswaar minder mooi dan het origineel van Brubeck, maar ik vind hem wel goed/leuk gemaakt; en het lijkt ook nog eens allemaal heel simpel.

Jullie meningen hierover?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vespers maakt normaliter echt tof spul waar ik wel een beetje jaloers op kan worden, maar hiervan gaan m'n nekharen echt recht overeind staan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je de boel een beetje op wil leuken met wat beats is wel geinig. Maar moet dat allemaal met ranzig vervormde samples?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Jorgen schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:31:
Dit hier al eens voorbij gekomen?

Het origineel: Take Five van Dave Brubeck, heerlijk:

[video]

En dan de remix van DJVespers. Deze vind ik weliswaar minder mooi dan het origineel van Brubeck, maar ik vind hem wel goed/leuk gemaakt; en het lijkt ook nog eens allemaal heel simpel.

[video]

Jullie meningen hierover?
Naar die plaat luister ik nog wel eens, blijft goed :9~
DJVespers heb ik altijd wel gemogen, maar dit vind ik echt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
Het bijzondere van take 5 is nou juist de 5 kwartsmaat mja dat is nauwelijks dansbaar :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wat is nou trouwens de meerwaarde van die FabFilter multiband eigenlijk tov andere multibands? Zag er mooi uit, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik vind daarom ook de originele versie van Dave Brubeck veel mooier, fantastisch zelfs, maar vond dit wel een leuke vondst en best knap gedaan. Ik kan het in elk geval niet. De vervormingen hadden van mij ook best minder gemogen. Voor een mix van zo'n bijzonder nummer, vind ik hem nog steeds best leuk; dat wel. In elk geval, is het originele Take Five, echt een topper.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Arturia teased met geblurde pics, maar dit is zojuist uitgelekt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C0Hwack.jpg

Microbrute gaat het worden.

[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 20-10-2013 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
apNia schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 02:41:
Arturia teased met geblurde pics, maar dit is zojuist uitgelekt:
[afbeelding]

Microbrute gaat het worden.
Is deze niet al uit? Of is het een nieuwe versie?
http://www.arturia.com/ev...ucts/minibrute/intro.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Microbrute != Minibrute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Ben wel blij dat deze en andere hardware tegenwoordig USB-MIDI hebben. Die oude din kabels is niet meer van deze tijd. Of USB audio, ik las gisteren dat mijn marktplaats POD-XT ook USB audio out heeft. Voor deze brute's gaat dat uiteraard niet, analoog is analoog.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
speaking of which, ik zit te kijken naar een midi naar USB kabel, maar weet zo niet of mijn midi device dan meteen als midi-apparaat herkend word. Iemand ervaring mee?

Lijkt me stug dat je niet 1 of ander conversieappje oid moet draaien om dat apparaat herkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hij herkent niet het apparaat, hij herkent het MIDI<>USB device. Als je een beetje een normale hebt is het gewoon plug & play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mekkieboek schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:16:
Ben wel blij dat deze en andere hardware tegenwoordig USB-MIDI hebben. Die oude din kabels is niet meer van deze tijd. Of USB audio, ik las gisteren dat mijn marktplaats POD-XT ook USB audio out heeft. Voor deze brute's gaat dat uiteraard niet, analoog is analoog.
Dat hangt er vanaf of je computer over 20 jaar nog steeds die 'oude' USB drivers ondersteunt.
Als je standaard USB drivers hebt gaat het nog wel denk ik. Maar er zijn dus ook merken met hun specifieke drivers en die zijn typisch bij een volgende OS versie al oud dus worden ze daarna niet meer bijgewerkt.
Die DIN zijn nu 30 jaar oud en het werkt nog steeds. Dus wat dat betreft zijn ze redelijk toekomst vast.
Mja Midi interfaces hebben tegenwoordig ook alleen maar USB. Het is dat iemand van Steinberg (op zijn eigen iniatief) 64 bits drivers voor de Midex8 heeft gemaakt want anders had ik mogen kiezen tussen alles alleen in audio opnemen of een andere USB midi interface kopen (zolang die nog verkocht worden).
Ben bang dat het over 10 jaar ook over is en dat je hele dure met de handgebouwde hardware moet kopen als je nog DIN midi wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik heb +10 jaar geleden een kabel gekocht van edirol. Drivers worden nog steeds actueel gehouden met laatste OSX.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:38
Ik heb ooit zo'n USB naar midi via Ebay gekocht voor zo'n 8€, plug en play op zowel Win als OSX.
Ik gebruikte het met een Roland PC200 midikeyboard maar heb tegenwoordig een Alai MPK49.

http://www.ebay.nl/itm/US...faces&hash=item1c3367461d

Alai moet natuurlijk Akai zijn :$

[ Voor 34% gewijzigd door audiojunk op 21-10-2013 23:45 ]

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
audiojunk schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:13:
maar heb tegenwoordig een Alai MPK49.
Afbeeldingslocatie: http://rlv.zcache.com/i_love_jai_alai_trucker_hats-r76facd05f578449dbdf48e85ca3fb239_v9wf1_8byvr_512.jpg

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:56:
[...]
Die DIN zijn nu 30 jaar oud en het werkt nog steeds. Dus wat dat betreft zijn ze redelijk toekomst vast.
mwaoaja achjanouja... voor een standaard wat bedoeld is om muzikale apparaten aan te sturen vind ik de latency van midi (zeker als je toevallig een keer een paar apparaten moet stapelen zonder patchbay) ronduit verschrikkelijk. Mijn "USB" midi apparaten hebben daar geen last van.

Maargoed, vinyl heeft ook de cassetteband, ADAT, DAT, MD, CD, DCC en magneetband overleeft. Alles wat dichter bij mechanica zit dan electronica schijnt toch wat langer te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Bam, nieuw speelgoed! :) Aangezien een maat naar Ableton Push over wil stappen had'ie een Maschine Mk2 in de aanbieding. Zelf vind ik Push te duur en heb ik eigenlijk weinig zin om terug naar Ableton te gaan, dus 1 + 1 = 2 :)
Over een week komt Maschine 2.0 uit, dus dan wordt't helemaal lachen!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U6hS2tl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dennis585 heeft ook een Maschine, dus je schept wel verwachtingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 00:46:
Klopt we zijn er klaar voor...

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Ahja. Ik maak vanavond wel even een heftige banger! Half uurtje moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 00:46:
:')

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Maschine 2.0 wordt helaas niet meer gratis als update.
Maschine Studio ziet er ook mooi uit alleen jammer dat er geen audiokaart in zit, gemiste kans.

[ Voor 47% gewijzigd door audiojunk op 24-10-2013 10:44 ]

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

audiojunk schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:41:
Maschine 2.0 wordt helaas niet meer gratis als update.
Maschine Studio ziet er ook mooi uit alleen jammer dat er geen audiokaart in zit, gemiste kans.
Ik kreeg via een mail van Native Instruments zelf te horen dat de update wel gratis is voor mij.
Als 2.0 uitkomt krijg ik van hun een email met downloadlink voor 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:35:
[...]

Ik kreeg via een mail van Native Instruments zelf te horen dat de update wel gratis is voor mij.
Als 2.0 uitkomt krijg ik van hun een email met downloadlink voor 2.0
The software will be a paid upgrade for current Maschine users, starting November 1st for $99/ €99 / ¥ 104,800, but anyone who purchases a Maschine between October 1st and the launch gets a free upgrade to version 2.0

Zo staat het tenminste op djtechtools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Ik heb een vraagje..

En vergeef me mijn n00b heid.. :| :|

Ik heb op dit moment een M-audio delta 410 geluidskaart. beestje is al wat ouder, en ik ben een beetje om me heen aan het kijken voor iets anders. Mijn huidige kaart zit rechtstreeks op mijn MoBo, Pci all the way..
En wat me op valt is dat de meeste interface's vandaag de dag USB of Firewire is.

Maakt dit nou een hoop verschil met een kaart die op een mobo zit? ik heb niet heel veel apparaten die er op moeten. Ik gebruik mijn virus b (1x stereo out), maar die heb ik samen met mijn mic op mijn mixer met pre-amp zitten. en ik heb 2 midi controllers. voor de rest doe ik alles met vsti's.

en nog iets.. ik kan voor weinig aan cubeest 7 komen. En ik draai nu cubeest 5.1. Ik merk dat het met een vst of 15 á 20 met de bijbehorende inserts wel een beetje ophoud met soepeltjes lopen. 150 BPM word dan 110, en kraken..zo veel kraken. Nu gebeurt dit op het moment dat mijn asio usage metertje in het rood beukt. Word dit erger met cubase 7? omdat dat een nieuw en heavyer programma is? en is dat asio usage naar beneden te krijgen??

Phoe wat een hoop vragen, ik hoop dat jullie me een beetje verder kunnen helpen..

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

audiojunk schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:20:
[...]

The software will be a paid upgrade for current Maschine users, starting November 1st for $99/ €99 / ¥ 104,800, but anyone who purchases a Maschine between October 1st and the launch gets a free upgrade to version 2.0

Zo staat het tenminste op djtechtools.
Wat een geluk heb ik , ik heb mijn Mikro sinds 1 oktober.

Vandaar de Email voor gratis update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chieldtm schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:29:
Phoe wat een hoop vragen, ik hoop dat jullie me een beetje verder kunnen helpen..
USB/Firewire betekent hogere latency.
En qua interne kaarten zou ik zeggen als je het kan lije een simpele RME.

En a Cubase 7 is een beetje zwaarder maar wat dat betreft is veel plugins op een oudere computer draaien ook niet handig. Als je dan wat gaan freezen (bouncen) dan kan je daar een beetje omheen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
en is dat asio usage naar beneden te krijgen??
Latency iets hoger zetten.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Ik heb een vraagje..

En vergeef me mijn n00b heid.. :| :|

Ik heb op dit moment een M-audio delta 410 geluidskaart. beestje is al wat ouder, en ik ben een beetje om me heen aan het kijken voor iets anders. Mijn huidige kaart zit rechtstreeks op mijn MoBo, Pci all the way..
En wat me op valt is dat de meeste interface's vandaag de dag USB of Firewire is.

Maakt dit nou een hoop verschil met een kaart die op een mobo zit? ik heb niet heel veel apparaten die er op moeten. Ik gebruik mijn virus b (1x stereo out), maar die heb ik samen met mijn mic op mijn mixer met pre-amp zitten. en ik heb 2 midi controllers. voor de rest doe ik alles met vsti's.

en nog iets.. ik kan voor weinig aan cubeest 7 komen. En ik draai nu cubeest 5.1. Ik merk dat het met een vst of 15 á 20 met de bijbehorende inserts wel een beetje ophoud met soepeltjes lopen. 150 BPM word dan 110, en kraken..zo veel kraken. Nu gebeurt dit op het moment dat mijn asio usage metertje in het rood beukt. Word dit erger met cubase 7? omdat dat een nieuw en heavyer programma is? en is dat asio usage naar beneden te krijgen??

het is duidelijk dat je CPU te langzaam begint te worden om de boel te draaien. Ik raad aan - mits de dubbele fantoomvoeding een niet al te groot probleem is, niet te gaan voor een andere geluidskaart. Ik zou eerder;

- de computer upgraden of een nieuwe bouwen, want je hebt echt meer prik nodig.
- of een DSP kaart inbouwen. Een DSP kaart heeft een eigen processor (DSP) welke effectgebruik van de CPU ontlast, het fijne is dat je die kaart altijd later kan meenemen naar je nieuwe systeem.
- je kan de latency omhoog gooien, hierdoor heeft je CPU wat meer rekentijd voordat ie begint te maxen. Ik geef daar echter niet de voorkeur aan.

Je microfoon en synth geeft me aan dat je live werkt met die dingen, in dat geval raad ik aan om niet over de 15ms latency heen te gaan, daarboven ga je vertraging merken met de sync.

Cubase 7 is mogelijk iets zwaarder, maar het merendeel van de CPU kracht komt echt van de VSTs, niet de DAW software zelf.

En ik raad inderdaad aan om bij PCI of PCI-e te blijven, naast de al gemeldde redenen zijn veel USB controllers op moederborden nog wel eens van erg goedkope makelij wat op zich al problemen kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

In de trant van mijn voorganger, helaas wat ondergesneeuwd door de tophits die op dat moment passeerden...
Yalopa schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:30:
Iemand nog een tip om de latency te verlagen in ableton?

Mijn setup:
iMac (Processor 3,06 GHz Intel Core 2 Duo, Memory 8 GB 1067 MHz DDR3)
Ableton live lite 8
edirol UM1 usb interface
MC303

Waneer ik een midi track aanmaak en deze via de midi interface stuur naar de MC 303 krijg ik geluid, dat geluid breng in in ableton binnen via een nieuw audiospoor, dit werkt perfect. Als ik echter andere instrumenten (VST) gebruik is er een duidelijk latency verschil.

Ik heb al met audiobuffers gespeeld en ook met de midi interface delay. Helaas krijg ik de setup niet in sync.

Ik weet dat het misschien op te lossen valt door external insturments te gebruiken in ableton of door een externe geluidskaart met zeer lage latency te kopen. Beide opties zijn niet goedkoop, dus wou ik even weten als er nog andere opties gekend zijn, of welke van de 2 aankopen ik het eerst moet doen.

Tnx
Ondertussen denk ik dat ik beter geld stop in een geluidskaart. Ik zit wel vast aan USB / Firewire; PCI is geen optie (iMac)

Ik wil op korte termijn 2 midi instrumenten aansturen, als het leuk blijft komt daar wellicht een nr 3 bij

bij focusrite vind ik leuke kaarten zowel USB als FW

Minimum IO: http://www.keymusic.com/product/Focusrite-Scarlett-2i2
meer in IO uit: http://www.keymusic.com/product/Focusrite-Scarlett-6i6
perfecte IO naar mijn noden: http://www.keymusic.com/product/Focusrite-Saffire-Pro-14

perfecte IO + meer: http://www.keymusic.com/product/Akai-EIE-Pro
bijna hetzelfde, maar minder performant: http://www.keymusic.com/product/Akai-EIE

helaas is de saphire een FW device wat me doet twijfelen. Op en Mac is Firewire aanwezig, maar hoe lang nog?
die Akai heb ik geen goed gevoel bij, geen idee waarom, wellicht vind ik het een lomp ding?
Focusrite geeft dikwijls nog wat leuke software mee (denk ik), dus dat helpt ook

Ik neig dus naar focusrite. Was die saphire USB, dan stond hij hier wellicht al..

iemand een mening / ervaring met een van deze devices?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ik heb een Scarlett 2i4. Latency is prima (icm een 2011 MBP / Live 9), stevig doosje. Ik zou ook inderdaad geen FireWire meer nemen gezien de toekomst. De extra software stelt niet zoveel voor. Ik heb echter niet het Focusrite control panel, maar ik kan me herinneren dat iemand hier dat wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Zoals beloofd, mijn clubbanger! Ongeveer een half uur kan kloppen :P

Maar ik heb duidelijk nog veel te leren van Dennis wat betreft efficiënt Maschinegebruik!

Nu ik trouwens nog eens op dit SC-account inlog zie ik ineens dat de backing track voor 'If You Tolerate This...' van Manic Street Preachers die ik ooit eens voor bij m'n zanglessen in elkaar gedraaid heb 200+ plays en twee likes heeft :+

[ Voor 63% gewijzigd door Wormaap op 24-10-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
2mb schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 23:24:
Ik doe mee:

[audio]

Beatport Top 10-materiaal :+
Bigroom piemelhouse en kontneuk electro, het beste wat de scene had kunnen overkomen.

;(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

2mb schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 21:53:
Ik heb een Scarlett 2i4. Latency is prima (icm een 2011 MBP / Live 9), stevig doosje. Ik zou ook inderdaad geen FireWire meer nemen gezien de toekomst. De extra software stelt niet zoveel voor. Ik heb echter niet het Focusrite control panel, maar ik kan me herinneren dat iemand hier dat wel heeft.
Ikke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clubbanger numero 2 :

Die van jullie zijn ook heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Pop house uitstapje:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11153912/katyb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Sorry dat ik Dennis wakker heb gemaakt jongens -O-
Niet m'n genre, maat klinkt zuiver en compleet 2mb!

[ Voor 78% gewijzigd door apNia op 25-10-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@2mb
Puik stukje werk. Lekker gemixed.

De beat zit wel een gaatje in zodat het niet 100% op de maat loopt maar da's voor de beroepszeikers om zoiets op te merken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-09 23:04
apNia schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:56:
Sorry dat ik Dennis wakker heb gemaakt jongens -O-
Hahaha, nou ik zal me inhouden deze keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:54:
@2mb
Puik stukje werk. Lekker gemixed.

De beat zit wel een gaatje in zodat het niet 100% op de maat loopt maar da's voor de beroepszeikers om zoiets op te merken. ;)
Ach gaatjes in de beat, daar kwam Aphex Twin ook mee weg in Melodies from Mars, meteen de 1ste track. Al verdenk ik 'm ervan dat ie dat periodieke hikje on purpose heeft laten staan, of er zelfs ingezet, de weirdo :) Als er iemand rare tracks in z'n discografie heeft dan is hij het wel, naast gruwelijk briliante tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Beetje Freemasons achtig, klinkt goed! :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik doe ook mee met de piemelhouse compo!

[Soundcloud: http://soundcloud.com/kaos001/piemelhouse]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Geweldig allebei. Club bangers, eitje toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
2mb schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:54:
Mja, mijn werk is nog lang niet zo goed als dat van Dennis585 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RMRFpmy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Ben aan t beunen geweest, heb nu voorlopig ff genoeg ruimte :D

Afbeeldingslocatie: http://i1083.photobucket.com/albums/j398/zts666/Meubeltje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ziet er lekker uit z999!

vraagje aan de synthguru's hier.. ik heb een klein beetje een idee wat phase modulation doet, het valt een beetje in de familie van de FM... nou werk ik voornamelijk met m'n Virus en Massive, en nou merk ik op dat bij m'n Virus het resultaat van de phase modulation afhankelijk is van OSC1 en OSC2... bij Massive in de Modulation sectie volstaat 1 OSC, en hebben de andere OSCs er geen invloed op. ook lijkt het fijne scheurderige van Massive iets te zijn wat ik daarmee niet voor elkaar krijg met m'n Virus, maar dat kan een cultivated thing zijn natuurlijk :+
Iemand die weet waarom Massive en de Virus hierin verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
2mb schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:54:
Echt vreselijk moeilijk is het niet nee B)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:09
Afbeeldingslocatie: http://mildr.nl/media/thumb/s_640/153585/20131026_16.40.20.jpg Afbeeldingslocatie: http://mildr.nl/media/thumb/s_640/153646/20131026_16.52.52.jpg

Sinterklaas is vroeg dit jaar! (krijg je met al dat gezeur erover ;))

[ Voor 23% gewijzigd door rhodium op 26-10-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheezy electrohouse? (Wel erg vroeg voor een foute track wedstrijd, maar vooruit.)

http://faxis.dyndns.org/peaks/banger.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

@wouter: Je bent de hardstyle kick en Pryda snare vergeten :P

@z999: Klinkt goed, alleen die Modern Talking synth heeft volgens mij niet de goede toon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tzjFblQ41t8]
[b][message=41111375,noline]

@z999: Klinkt goed, alleen die Modern Talking synth heeft volgens mij niet de goede toon?
Humz, welke doel je precies op, dat gepingel? :)

[ Voor 104% gewijzigd door UtopiaM op 26-10-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

0:52, die synth van Toulouse. Ik kan het fout hebben hoor, maar volgens mij is ie iets te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
rhodium schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:56:
[afbeelding] [afbeelding]

Sinterklaas is vroeg dit jaar! (krijg je met al dat gezeur erover ;))
Gaaf! Welke versie? Ik zou ze niet zo op elkaar stapelen though :P

Edit: Qua geluidskaart, waar geven jullie de voorkeur aan? Ingebouwd of USB?

[ Voor 8% gewijzigd door MrOmegaForce op 27-10-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
MrOmegaForce schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:01:
[...]

Gaaf! Welke versie? Ik zou ze niet zo op elkaar stapelen though :P

Edit: Qua geluidskaart, waar geven jullie de voorkeur aan? Ingebouwd of USB?
Nee ik laat ze zo staan voor mijn imac :+. Zijn de Krk G3 6, vrij nieuw dus :).
Ik heb met ingebouwde geluidskaarten altijd storingen dus ik kies liever USB of firewire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
rhodium schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 02:51:
[...]

Nee ik laat ze zo staan voor mijn imac :+. Zijn de Krk G3 6, vrij nieuw dus :).
Ik heb met ingebouwde geluidskaarten altijd storingen dus ik kies liever USB of firewire.
Sowieso kan je geen geluidskaart in je imac bouwen voor zover ik weet.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Nee klopt, heb daarvoor nu een Focusrite alleen bij het aan/uitzetten van de imac knalt het op mijn speakers. Dit had ik ook al met de Native Instrument AK1 en dit lijkt mij niet al te goed voor de speakers. Nu een geluidskaart besteld met eigen voeding inplaats van via de usb. Hopelijk is het probleem dan opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
rhodium schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:54:
Nee klopt, heb daarvoor nu een Focusrite alleen bij het aan/uitzetten van de imac knalt het op mijn speakers. Dit had ik ook al met de Native Instrument AK1 en dit lijkt mij niet al te goed voor de speakers. Nu een geluidskaart besteld met eigen voeding inplaats van via de usb. Hopelijk is het probleem dan opgelost.
Dit "knallen" komt inderdaad omdat er ineens spanning op de geluidskaart komt.
Het beste wat je kan doen is je speakers pas aanzetten als je computer compleet is opgestart. Als je afsluit eerst je speakers uitzetten, dan pas je computer. Dit werkt voor mij het beste in ieder geval.

Je kan het nog makkelijker maken door een contactdoos te nemen met een aan/uit knop die op je speakers zit aangesloten, dan hoef je niet telkens met je hand achter je speakers om ze aan of uit te zetten.

Een geluidskaart met eigen voeding zal denk ik niet het probleem oplossen aangezien daar ook ineens stroom op komt te staan als je hem aanzet.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hangt van je geluidskaart af. Vaak hebben ze daar een oplossing voor die ervoor zorgt dat de uitgang niet metteen een tik krijgt. Zal wel iets met een condensator die langzaam oplaad zijn. Of als het wat meer pesos kost heb je ook nog wel eens relais.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb het ook. Kan het kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:03:
Ik heb het ook. Kan het kwaad?
Opzich kan het geen kwaad omdat het geen loeiharde knal is (ligt ook aan je gain achterop je speaker), maar ik zet m'n speakers pas aan op het moment dat mijn computer is opgestart. Mijn autisme vind het niet leuk zo'n knal. :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-09 14:46
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:18:
Clubbanger numero 2 :

[video]

Die van jullie zijn ook heftig.
Ik hoor in de melodie iets van 'Boer en ligt een kip in het water' en iets vaags van een sinterklaasdeuntje maar kan niet plaatsen welke precies.
Pagina: 1 ... 64 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.