Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.247 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hamer altijd met 2 handen vasthouden. Dan sla je nooit op je vingers.
(Zo'n tip? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

De kans op piemel bij thaise vrouwen is 22% hoger. Dus pas op als je daar op vakantie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe vonden jullie het nummer?

Ik vond het al een hele verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:16
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:28:

Is dit een troll? Ik kan er niet naar luisteren iig :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik vind het een helen mooien lietje dennis ga s0w door!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:28:

Supervette track. Ik zou serieus op zoek gaan naar een label. Echt klasse dit.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Dit is briljant. Door je tijdgenoten zul je nog niet serieus genomen worden, maar over 100 jaar staat dit in het rijtje met Bach, Mozart en de Beatles. KUTGW!
Echte artiesten laten zich niet door de eerste de beste afwijzing uit het veld slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09 14:18

RMX

Die Dennis585 moet toch een hele dikke troll zijn? Als je ziet wat voor bocht er allemaal door hem gepost word (tergende filmpjes en deze rommel oa) kan het toch niet anders dan dat hier iemand de boel zit op te jagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het muziek maken nog aan het leren.

De nummers worden al iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 17:33:
Ik ben het muziek maken nog aan het leren.

De nummers worden al iets beter.
Met alle respect, maar 50x een patroontje achter elkaar plakken zonder enige opbouw, melodie of wat dan ook, maakt nog geen 'nummer'.
Gewoon kappen nu, de grap is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkDePoema schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 17:36:
[...]

Met alle respect, maar 50x een patroontje achter elkaar plakken zonder enige opbouw, melodie of wat dan ook, maakt nog geen 'nummer'.
Gewoon kappen nu, de grap is gemaakt.
Ik blijf gewoon doorgaan met muziek maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahahahaha Henk moeje nie boos worden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Het lijkt me dat hij wel serieus bezig is met muziek maken, alleen al als je kijkt naar de hardware die hij heeft aangeschaft. Mijn tip aan jou Dennis, ga vooral door met het maken van dit soort nummers, verspil je weekenden aan het kijken naar tutorials op youtube en wordt beter! Zo heb ik het ook geleerd. Een verschil wat ik tussen jou en mij zie is dat je niet zoals ik altijd deed uren op een prutliedje ging zitten, maar in een halfuur een leuk deuntje maakt en dat gebruikt als liedje. Dus om apNia ff te quoten:
apNia schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:04:
Ik vind het een helen mooien lietje dennis ga s0w door!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
@Ethereal81
Heb je soundcloud ff bekeken en ook ff reacties gestuurd... ben wel geïnteresseerd om een remixje te doen als je dat ok vindt?

Modedit kon je alleen patterns mee kopieren (ff de documentatie gedownload, want wist het ook niet precies meer).
Die sample offset truuk gebruik ik nu ook nog steeds wel eens :-)

Net een nieuwe studio pc gekocht http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1556469,
omdat door het layeren van vst's ik toch soms tegen het cpu plafond aanliep..
Heb tegenwoordig ook tvtje in mijn studio om de inspiratieloze tijd door te komen, omdat ik als ik op de bank ga zitten/liggen in de woonkamer ik helemaal niet aan muziekmaken toekom.

Probeer meestal een soort soep van effecten (reverb/chorus etc..) te maken en daar wat samples/instrumenten op los te laten tot ik wat vind dat lekker klinkt. Ik kan toch niet al die instellingen onthouden, dus door die soep krijg je meestal per nummer een heel andere sfeer. Meestal ga ik dan door tot ik vastloop en ga ik weer verder met een ander projectje..zodoende heb ik dan ook honderden onafgemaakte mods, maar als ik dan iets afgemaakt heb laat ik het liggen tot ik genoeg nummers af heb voor een album en ga ik er op dat moment nog een keer minimaal een avond per nummer aan zitten om het nog eens extra wat op te tuigen, zodat het niet afgeraffeld klinkt, zoals vroeger nog wel eens het geval was. Dan probeer ik ook gelijk de eerste gemasterde downmix te maken van een nummer.

Wil nu alleen nog iets gaan doen met logo's en vormgeving en dergelijke. Adobe Aftereffects schijnt wel vette dingen te kunnen om eenvoudige youtube clipjes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 18:23:
[...]

Ik blijf gewoon doorgaan met muziek maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.acceleraconsultinggroup.com/wp-content/uploads/more-cowbell.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:57

Empathy

Extreme Audio

Voor het eerst een nummertje van begin tot eind afgemaakt (ok, afgezien van mijn trackerverleden van jaren terug). Er mist nog wel het een en ander (afwisseling?) en heb nog niet veel kaas gegeven van mixen en masteren. Maargoed, voor een eerste track vind ik 'm zelf niet heel erg beroerd.
Het is een standaard uplifting trancetrack geworden met standaard opbouw (ik moet ergens beginnen).

Zegt u het maar, waar valt de meeste winst uit te halen?

[Soundcloud: http://soundcloud.com/empathy_music/trance-tune-not-finished]

[ Voor 10% gewijzigd door Empathy op 05-10-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het heeft wat weg van Mauro Picotto, maar dan met minder afwisseling zeg maar. Wellicht kun je ergens nog wat meer variatie aanbrengen, dmv zang, of op een andere plek nog een rustiger stukje?

Ik heb weliswaar niet zo veel ervaring met zelf muziek maken, maar heb wel veel van dit soort muziek geluisterd door de jaren heen. Hopelijk heb je er iets aan. Ik vond dit in elk geval best al een leuk deuntje met de potentie om beter te worden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Empathy schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:09:
Voor het eerst een nummertje van begin tot eind afgemaakt (ok, afgezien van mijn trackerverleden van jaren terug). Er mist nog wel het een en ander (afwisseling?) en heb nog niet veel kaas gegeven van mixen en masteren. Maargoed, voor een eerste track vind ik 'm zelf niet heel erg beroerd.
Het is een standaard uplifting trancetrack geworden met standaard opbouw (ik moet ergens beginnen).

[audio]
Steekt goed in elkaar. Qua mix vind ik het zeker niet tegenvallen. Er zou iets meer bottom-end in mogen, maar daar is ook alles wel mee gezegd. De clap en percussie over het algemeen mag ook iets meer naar voren.

pssst, trackverleden? O+ welke tracker gebruikte je? Ben zelf ook een echte diehard tracker user :7

[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 05-10-2013 16:36 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Ik neem aan dat jij ook deze facebook-pagina volgt?
https://www.facebook.com/m8pls
kaos- schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:35:
[...]

Steekt goed in elkaar. Qua mix vind ik het zeker niet tegenvallen. Er zou iets meer bottom-end in mogen, maar daar is ook alles wel mee gezegd.

pssst, trackverleden? O+ welke tracker gebruikte je? Ben zelf ook een echte diehard tracker user :7
De enige tracker die ik ooit heb gebruikt is FastTracker :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Jorgen schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:18:
Het heeft wat weg van Mauro Picotto, maar dan met minder afwisseling zeg maar. Wellicht kun je ergens nog wat meer variatie aanbrengen, dmv zang, of op een andere plek nog een rustiger stukje?

Ik heb weliswaar niet zo veel ervaring met zelf muziek maken, maar heb wel veel van dit soort muziek geluisterd door de jaren heen. Hopelijk heb je er iets aan. Ik vond dit in elk geval best al een leuk deuntje met de potentie om beter te worden.
Thanks, ik zal eens proberen wat meer variatie erin te gaan knallen, vond het zelf ook al wat 'plat' zeg maar :)
kaos- schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:35:
[...]

Steekt goed in elkaar. Qua mix vind ik het zeker niet tegenvallen. Er zou iets meer bottom-end in mogen, maar daar is ook alles wel mee gezegd. De clap en percussie over het algemeen mag ook iets meer naar voren.

Nou, thanks, hier kan ik wat mee :)
Veel Impulse Tracker gebruikt (daarvoor Scream Tracker), kon ik beter mee uit de voeten dan Fasttracker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Empathy schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:45:
Veel Impulse Tracker gebruikt (daarvoor Scream Tracker), kon ik beter mee uit de voeten dan Fasttracker :)
Ik heb mijn broer gevonden hoor!

Precies hetzelfde verhaal hier. Op mijn 12e begonnen met Scream Tracker die ik gekregen had van een buurjongen, later Impulse Tracker gebruikt die in een rar bestand zat (ik wist niet wtf ik daarmee moest, maar via via gehoord dat je die shit kan uitpakken :D )

Nu al jaren bezig met Renoise, wat eigenlijk Fastracker is, dus moest erg wennen, maar ik ga denk ik nooit overstappen naar een Cubase/Logic achtig gebeuren.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeaaaah, heb een nieuwe release binnen gesleept die volgende week uitkomt :3.
Ben er zelf erg trots op en als het bevalt wil ik jullie wel de volledige versies geven!

u kunt hier clipjes beluisteren :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empathy schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:09:
Klinkt vet hoor.
Meeste winst zit in arrangement(afwisseling) en de mix. Als je alle tracks als losse sporen bounced en in een DAW stopt om goed te mixen kan je iig leren om de mix nog beter te krijgen. Qua diepte kan je er nog meer uit halen als je de onderdelen meer definitie geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

kaos- schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:53:
[...]

Ik heb mijn broer gevonden hoor!

Precies hetzelfde verhaal hier. Op mijn 12e begonnen met Scream Tracker die ik gekregen had van een buurjongen, later Impulse Tracker gebruikt die in een rar bestand zat (ik wist niet wtf ik daarmee moest, maar via via gehoord dat je die shit kan uitpakken :D )

Nu al jaren bezig met Renoise, wat eigenlijk Fastracker is, dus moest erg wennen, maar ik ga denk ik nooit overstappen naar een Cubase/Logic achtig gebeuren.
Zelf ook nog een tijdje met Renoise gewerkt, maar ik kwam daar nooit verder dan wat geklooi met 1 of 2 patterns. De grote kracht van Trackers (iig Scream/Impulse Tracker) vond ik altijd dat ik er geen muis voor nodig had en alles snel af kon met sneltoetsen en toetsencombinaties. Voor Renoise kan je eigenlijk niet zonder muis en vond ik het eigenlijk niet zo boeiend meer. Nu werk ik met Ableton, bevalt me prima.
Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 03:19:
[...]

Klinkt vet hoor.
Meeste winst zit in arrangement(afwisseling) en de mix. Als je alle tracks als losse sporen bounced en in een DAW stopt om goed te mixen kan je iig leren om de mix nog beter te krijgen. Qua diepte kan je er nog meer uit halen als je de onderdelen meer definitie geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 08:39
4-systeembeheer schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:05:
@Ethereal81
Heb je soundcloud ff bekeken en ook ff reacties gestuurd... ben wel geïnteresseerd om een remixje te doen als je dat ok vindt?

Modedit kon je alleen patterns mee kopieren (ff de documentatie gedownload, want wist het ook niet precies meer).
Die sample offset truuk gebruik ik nu ook nog steeds wel eens :-)

Net een nieuwe studio pc gekocht http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1556469,
omdat door het layeren van vst's ik toch soms tegen het cpu plafond aanliep..
Heb tegenwoordig ook tvtje in mijn studio om de inspiratieloze tijd door te komen, omdat ik als ik op de bank ga zitten/liggen in de woonkamer ik helemaal niet aan muziekmaken toekom.

Probeer meestal een soort soep van effecten (reverb/chorus etc..) te maken en daar wat samples/instrumenten op los te laten tot ik wat vind dat lekker klinkt. Ik kan toch niet al die instellingen onthouden, dus door die soep krijg je meestal per nummer een heel andere sfeer. Meestal ga ik dan door tot ik vastloop en ga ik weer verder met een ander projectje..zodoende heb ik dan ook honderden onafgemaakte mods, maar als ik dan iets afgemaakt heb laat ik het liggen tot ik genoeg nummers af heb voor een album en ga ik er op dat moment nog een keer minimaal een avond per nummer aan zitten om het nog eens extra wat op te tuigen, zodat het niet afgeraffeld klinkt, zoals vroeger nog wel eens het geval was. Dan probeer ik ook gelijk de eerste gemasterde downmix te maken van een nummer.

Wil nu alleen nog iets gaan doen met logo's en vormgeving en dergelijke. Adobe Aftereffects schijnt wel vette dingen te kunnen om eenvoudige youtube clipjes te maken.
Thanks voor je reacties op SC! Remix vind ik wel heel tof.. Alleen wacht ik nog heel even, heb net oa deze track als demo rondgestuurd dus houd de bronbestanden nog even voor mezelf :) Weet uit ervaring dat sommige labels daar niet zo happig op zijn.. Maar als je je met wat samples kan redden: Graag!! Ben erg benieuwd :)

Heb tot nog toe het geluk nog niet tegen mijn CPU plafond aan te lopen, draai alles op een Samsung laptop met een Core i5 processor en 6 gb ram.. Gaat als een tierelier! Herken het wel van vroeger, haha.. Asio overload, aargh! VST's als audio renderen, terugplaatsen als WAV, pff..

Dat met de effecten doe ik inderdaad ook. Niks standaard, gewoon per track bekijken wat er nodig is om die sfeer te krijgen die ik erin wil hebben.. Kan soms ook gewoon uren bezig zijn om een lead te maken, of een kick te finetunen of in elkaar te zetten. Heerlijk! Snapt mijn vrouw ook niks van, haha :) Ben tegenwoordig wel beter in het afmaken van tracks. Vroeger liet ik ideeën vaak voor wat ze waren en kwam het niet vaak voor dat ik een oude track weer oppakte. Tegenwoordig heb ik een shitload aan ideeën opgeslagen, maar vaak 1 track waar ik écht mee bezig ben. Loop ik daarin vast, pak ik de oude ideeën er weer eens bij om te kijken of ik daar nog iets tussen vind, maar vaak is dat niet eens nodig..

Verschil is nu ook wel dat ik vroeger veel sampelde (of een preset pakte) en wat bewerkte met plugins, tegenwoordig maak ik echt alle leads en kicks zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een house party nummer :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Iemand nog een tip om de latency te verlagen in ableton?

Mijn setup:
iMac (Processor 3,06 GHz Intel Core 2 Duo, Memory 8 GB 1067 MHz DDR3)
Ableton live lite 8
edirol UM1 usb interface
MC303

Waneer ik een midi track aanmaak en deze via de midi interface stuur naar de MC 303 krijg ik geluid, dat geluid breng in in ableton binnen via een nieuw audiospoor, dit werkt perfect. Als ik echter andere instrumenten (VST) gebruik is er een duidelijk latency verschil.

Ik heb al met audiobuffers gespeeld en ook met de midi interface delay. Helaas krijg ik de setup niet in sync.

Ik weet dat het misschien op te lossen valt door external insturments te gebruiken in ableton of door een externe geluidskaart met zeer lage latency te kopen. Beide opties zijn niet goedkoop, dus wou ik even weten als er nog andere opties gekend zijn, of welke van de 2 aankopen ik het eerst moet doen.

Tnx

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 16:24

PromoX

Flying solo

Doe iedereen (inclusief jezelf) een plezier en stop met het plaatsen van dit soort spul. Mijn eerste tracks waren ook niet geweldig en ik werd (ook) niet geremd door kennis van zaken, maar dit is nog veel slechter. Wil je serieus doorgaan met muziek, download anders 's samplepacks of midi bestanden van nr's die je leuk vindt. Dan heb je een bepaalde basis waar je mee aan de slag kunt en komt er, als je een beetje creatief bent en gevoel hebt voor wat wel en niet goed klinkt, wel iets uit dat het luisteren waard is.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
_O-

Ik begin steeds meer waardering te krijgen voor je, het begin haast kunst te worden.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dude man, vette sjit. Waar heb je dit mee geproduceerd? Je moet echt ff uitleggen hoe je die hook erin krijgt en die beats zo vet krijgt. Serieus man, echt knap wat je gedaan hebt, verder niet zoveel aantrekken van al die opmerkingen hier hoor, die lui zijn noobs.

Binnenkort een collabje doen? Zou me een eer zijn om met je te mogen werken. PM me maar ff als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL , ik ben een beginner met muziek maken.
Het is meer als een leuke hobby.

Ik gebruik :

Asus laptop.
Casio keyboard WK-6500.
Midi keyboard Korg.
Mashine Mikro + Software.
Music Creator 6.

Er zijn inderdaad heel veel negatieve mensen onder ons.
Jammer , maar die horen er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/obZGBc8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Empathy schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 09:45:
[...]

Zelf ook nog een tijdje met Renoise gewerkt, maar ik kwam daar nooit verder dan wat geklooi met 1 of 2 patterns. De grote kracht van Trackers (iig Scream/Impulse Tracker) vond ik altijd dat ik er geen muis voor nodig had en alles snel af kon met sneltoetsen en toetsencombinaties. Voor Renoise kan je eigenlijk niet zonder muis en vond ik het eigenlijk niet zo boeiend meer.
Dit had ik dus ook met Renoise... daarom Modplug Tracker!
ethereal81 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:43:
[...]
Maar als je je met wat samples kan redden: Graag!! Ben erg benieuwd :)

[..]
VST's als audio renderen, terugplaatsen als WAV, pff..
[..]
Ja zou cool zijn... als je je melodie dan als midi kan exporteren dan kan ik er mee aan de slag. Moet nog maar ff zien wanneer, want de studio staat in NL en zit nog tot eindejaar in Houston. Heb wel een laptop hier, maar moet die nog ff inrichten. Inmiddels alweer van de vrouw af hier, dus heb er op zich wel tijd voor nu.

[..]
En daarin vind ik trackers nog steeds veel te kort schieten...Gebruik zelf standaard patternlengte 128 op dubbele snelheid (3), maar als ik iets met vocals wil doen blijft het een gekloot met timing. Jammer dat ze niet de mogelijkheid tot wavtracks of iets inbouwen, waarmee je ook meteen kan timestretchen. Volgens mij gaat dat in Cubase/Logic veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Lieden, ik zal ook eens een post doen in dit topic met een nieuw nummer van me. Ben zelf wel tevreden over het resultaat, maar ben benieuwd wat jullie er van vinden;

http://soundcloud.com/darkpassengers/follow-me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RMX
Heeft wel wat.
Qua kick is misschien een zware donkere platte kick ook interressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 01:48:
@RMX
Heeft wel wat.
Qua kick is misschien een zware donkere platte kick ook interressant.
Thnx. Zal het eens proberen. De synths zijn nogal heftig ge-sidechained dus moet even kijken of dat het gewenste effect oplevert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NVM verkeerde topic.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegox
  • Laatst online: 18-09 13:27
Verrek, ik deed bijna in mijn broek van opwinding omdat ik dacht dat Dennis een nieuw nummer postte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pegox schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:04:
[...]

Verrek, ik deed bijna in mijn broek van opwinding omdat ik dacht dat Dennis een nieuw nummer postte!
De volgende Clubbanger komt er aan , nog ff geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

AWW YISS

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fsZBA8U.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 11:49
Dennis.. begin je hier ook al je video's te plaatsen?? Was het GTA Topic niet voldoende?

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegox
  • Laatst online: 18-09 13:27
Noctonix schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:19:
Dennis.. begin je hier ook al je video's te plaatsen?? Was het GTA Topic niet voldoende?
Hela! Geen kritiek op Dennis op dit forum! Hij is een ware legende hier, ons aller held! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I am legend.

1 van mijn favoriete films en slogans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

Haha, ik vind dit zo heerlijk. Zo blij dat ik toch maar eens ben gaan kijken in het producer topic! Go Dennis! Je GTA Missies waren zo interessant!
Afbeeldingslocatie: http://cdn.lolchamp.com/wp-content/uploads/2012/09/DEGREE-OF-SARCASM.jpg

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
gezien z'n hoeveelheid reacties per dag lijkt Sjoerd me meer een topic spammer.

and we don't kindly of them types 'round here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Vrolijke drum and bass!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/aloysiusmusic/some-drums-and-bass]

[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 08-10-2013 18:31 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 11:49
Het begin klinkt een beetje Duister (lees Dark D'n'B) Maar hij is wel erg vrolijk! Lekker nummertje!

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt zeker goed hoor. Intro past niet zo vinnik.
Het is een mooie mix tussen D&B en 'gamemuziek'.
Qua mix staat de lead wel erg hard.
En qua beat mag de snare wat wel wat meer knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vraagje over jullie workflow. Ik werk sinds een tijdje met een x aantal bussen per track, waar in feite bijv de percussie samenkomt, of de pads, of bassline, of whatever. Nou staan deze standaard op -6dB, maar nou merk ik dat dat met twee bussen ik toch op m'n master over de 0dB kom.
Nou zit er op elke track een (of soms meerdere) individueel ingestelde sends, voornamelijk naar verschillende reverbs (hele subtiele op m'n kick, minder subtiele op m'n snare). Als ik de bus volumes naar -12dB zet blijft de send naar de reverb even hard, en is die buiten balans. Dus moet ik of A. alle sends iets terugschroeven of B. de volume van mijn sends ook met 6dB omlaag schroeven. Maak ik nou een fout in m'n workflow? (zoals dat sends over algemeen op de bus zitten, en niet op de individuele kanalen?)

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 08-10-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen het level veranderen van je track, een bus of de main?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 23:25

2mb

RMX schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 23:30:
Lieden, ik zal ook eens een post doen in dit topic met een nieuw nummer van me. Ben zelf wel tevreden over het resultaat, maar ben benieuwd wat jullie er van vinden;

http://soundcloud.com/darkpassengers/follow-me
Goeie kick. Wel veel vage samples/percussie op de achtergrond, zou dat weglaten. Wat voor genre is dit? Ik gok iets van industrial techno?
Intro past niet bij de rest idd. Het heeft wel veel trancy synths voor D&B vind ik.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

2mb schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:08:
[...]

Goeie kick. Wel veel vage samples/percussie op de achtergrond, zou dat weglaten. Wat voor genre is dit? Ik gok iets van industrial techno?

[...]
Thanks! Goeie vraag in welk hokje dit past. Eerlijk gezegd weet ik niet waar het in te plaatsen valt. Ben nog steeds bezig met de afstelling en de afmix. Vind persoonlijk dat het vrij aardig klinkt, maar ben benieuwd of mensen nog tips hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
RMX schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:59:
[...]
ben benieuwd of mensen nog tips hebben!
als je op een overvol strand rondloopt, kijk dan uit. Voor je het weet stap je op een tiet.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:00:
Wat is het verschil tussen het level veranderen van je track, een bus of de main?
*O* Quizzz time! *O*

mgoed Apnia, beetje een basisvraag. Zelf vermijd ik het liefst draaien aan de main, maar als je eenmaal zover in het project zit dan zou ik de main omlaag zetten. Voortaan is het makkelijker om je levels vantevoren in de gaten te houden denk ik. Dan vermijd je dat soort meuk.

Je kan ook channels locken, dan kan je de sends tegelijk omlaag draaien met je track of bus.

[ Voor 54% gewijzigd door vlaaing peerd op 09-10-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Oeh dat laatste vind ik sexy. Ja ach ik aimde op -6dB op elke bus, maar dat is natuurlijk te weinig om redelijk wat headroom te houden op de master, ik kwam zo nu en dan zelfs boven de 0dB, dus daarom wou ik alles weer 6dB terugschroeven.

Ik kan alleen niks vinden bij Presonus Studio icm channels locken. Heb je nog andere termen waar ik op kan Googelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
4-systeembeheer schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:06:
Dit had ik dus ook met Renoise... daarom Modplug Tracker!
Dat je zo'n verouderde tracker nog in de mond durft te nemen ;-). Sneltoetsen zijn key, maar dat kost wat tijd om die onder de knie te krijgen. Ook in Renoise kan er enorm veel zonder muis.
[..]
En daarin vind ik trackers nog steeds veel te kort schieten...Gebruik zelf standaard patternlengte 128 op dubbele snelheid (3), maar als ik iets met vocals wil doen blijft het een gekloot met timing. Jammer dat ze niet de mogelijkheid tot wavtracks of iets inbouwen, waarmee je ook meteen kan timestretchen. Volgens mij gaat dat in Cubase/Logic veel makkelijker.
Volgens mij zijn er in Renoise plannen voor. Met lange samples is het moeilijk het tempo goed te krijgen in een tracker, echt al een jarenoud probleem wat volgens mij relatief eenvoudig is op te lossen.

Timestretchen kan overigens all als je 1 van de aanvullende Renoise tools downloadt en in Renoise sleept (daarna zijn ze actief). Vervolgens zitten die processing mogelijkheden onder een rechtermuisklik. Verder heb je ook Recycle achtige features waardoor je loops en vocals in parts kan knippen, heel handig met het synchroniseren van vocals :).

Ik ga niet alles goed lopen praten over Renoise maar de keuze voor Modplug begrijp ik echt niet >:) .

[ Voor 3% gewijzigd door mbarie op 09-10-2013 12:27 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Modplug Jezus, daar werkte ik in 2000 mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

vlaaing peerd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:49:
[...]

als je op een overvol strand rondloopt, kijk dan uit. Voor je het weet stap je op een tiet.

[...]
Kippenvel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
mbarie schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:22:
[...]

Dat je zo'n verouderde tracker nog in de mond durft te nemen ;-). Sneltoetsen zijn key, maar dat kost wat tijd om die onder de knie te krijgen. Ook in Renoise kan er enorm veel zonder muis.

[...]

Timestretchen kan overigens all als je 1 van de aanvullende Renoise tools downloadt en in Renoise sleept (daarna zijn ze actief). Vervolgens zitten die processing mogelijkheden onder een rechtermuisklik. Verder heb je ook Recycle achtige features waardoor je loops en vocals in parts kan knippen, heel handig met het synchroniseren van vocals :).

[..]
Ik ga niet alles goed lopen praten over Renoise maar de keuze voor Modplug begrijp ik echt niet >:) .
[..]
Modplug tracker wordt anders nog steeds ontwikkeld door opensource community en 31-augustus is er nog een update uitgekomen.
http://forum.openmpt.org/index.php?topic=5096.0

[..]
zal eens kijken.. er zijn ook vast vst's die dit kunnen.

[..]
Freeware...

[ Voor 6% gewijzigd door 4-systeembeheer op 09-10-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beloofde Clubbanger :

Heerlijk deze , mijn beste tot nu toe.

Ik ga de nummers later nog verbeteren.

Het gaat ook zo makkelijk met Maschine Mikro.

En ik maak geen reclame.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Pffff dennis fokking moeite om die gimmick hoog te houden. Zit je nou handenwrijvend die meuk in elkaar te draaien? Zelfs ik vind het niet eens meer lollig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Modbreak:Dennis: als je dit serieus doet: ga meer oefenen voordat je hier post.
Als je dit niet serieus meent: de grap is voorbij.

@de rest: niet op reageren. Don't feed the ..... :Y

[ Voor 6% gewijzigd door teacher op 09-10-2013 20:26 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:09
Is Kickstart als eens langsgekomen?

Afbeeldingslocatie: http://kickstart-plugin.com/img/kickstart-plugin-screenshot.png

INSTANT SIDECHAIN COMPRESSION
THE FASTEST WAY TO ACHIEVE THAT
SIDECHAIN COMPRESSION EFFECT.
FOR PC+MAC, 32/64BIT, VST/AU
€10 / $15

Erg leuke plugin alleeeeeeeennn na het kopen kwam ik erachter dat je alleen presets kan gebruiken. Je kan de waveform niet wijzigen, tenzij ik ergens overheen gekeken heb. Ja oke het kan naar links of rechts maar dat is ook alles. Maar ja voor 10 euro leuke plugin om snel te kunnen sidechainen.

[ Voor 5% gewijzigd door rhodium op 10-10-2013 01:57 . Reden: Videotje erbij! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:53
Hoe lang zou het duren voordat niemand meer weet wat sidechainen nou eigenlijk inhoudt? :P
Cableguys Volumeshaper kost trouwens 15€ en laat je wel de curve aanpassen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ik heb de demo geprobeerd en op zich werkt het goed, maar wat ik niet snap is dat aan de linkerkant van de curve hij dus weer omhooggaat (zoals te zien op de screenshot). Als je de curve dus iets verder naar rechts wilt verplaatsen, krijg je een enorme tiet voordat hij geduckt wordt. Lijkt me totaal niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt veel op LFO tools :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-09 14:46
Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:36:
De beloofde Clubbanger :

[video]

Heerlijk deze , mijn beste tot nu toe.

Ik ga de nummers later nog verbeteren.

Het gaat ook zo makkelijk met Maschine Mikro.

En ik maak geen reclame.

_/-\o_
Ik zou als ik jou was op het Synthforum meedingen aan de 'Maak bewust een kutnummer' contest:
http://www.synthforum.nl/...42999&highlight=kutnummer

Kun je meteen wat inspiratie opdoen.

Ik zeg vooral doorgaan als je er plezier in hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:55
vj_slof schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:03:
[...]

Ik zou als ik jou was op het Synthforum meedingen aan de 'Maak bewust een kutnummer' contest:
http://www.synthforum.nl/...42999&highlight=kutnummer

Kun je meteen wat inspiratie opdoen.

Ik zeg vooral doorgaan als je er plezier in hebt. ;)
ROFL ik ga stuk _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Een nieuw mixje gemaakt, met van alles door elkaar ( Trap, Twerk, House, Hardcore, Hardstyle) voor de geïnteresseerden :

[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/patty-mixtape-i]

ohja, er zitten wel een paar kleine foutjes in, maarja ik ben nog maar een noob met mixen ;p ik doe mn uiterste best om dit zsm goed onder de knie te krijgen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door gangstahh op 10-10-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen gaat stuk inderdaad.

De clubbanger had ik in 30 minuten van begin tot en met op Youtube staan.

Binnenkort worden de nummers uitgebreider en hopelijk beter.

Al het begin is moeilijk , afkraken van mensen en hun creaties is makkelijker dan positief erover zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
gangstahh schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:06:
Een nieuw mixje gemaakt, met van alles door elkaar ( Trap, Twerk, House, Hardcore, Hardstyle) voor de geïnteresseerden :

[audio]

ohja, er zitten wel een paar kleine foutjes in, maarja ik ben nog maar een noob met mixen ;p ik doe mn uiterste best om dit zsm goed onder de knie te krijgen ;)
Verkeerde topic vriend.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Een 'How to become a producer'-topic waarbij een beginner wordt afgekraakt :')
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:36:
[...]
Al het begin is moeilijk , afkraken van mensen en hun creaties is makkelijker dan positief erover zijn.
Gewoon blijven volhouden.

[ Voor 63% gewijzigd door mbarie op 10-10-2013 11:47 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-09 14:46
[...]

Als je in 30 minuten zoiets produceert dan ben ik echt benieuwd hoe je producties gaan klinken als je er iets meer de tijd voor neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt mensen. Ik ga er volgende week wat meer tijd voor nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
[...]

ik ging stuk om die 'subtiele' reactie van vj_slof . Verder als het daadwerkelijk zo is dat je dat laatst geposte nummertje in 30 minuten gemaakt hebt. Zou ik de volgende keer toch iets meer tijd besteden aan je nummer. Dan moet het goed komen uiteindelijk. Ik ben zelf ook noob op het gebied van produceren, maar doe wel altijd mn best als ik iets heb. Heb nummertjes waar ik echt wel 20 u in heb zitten en dan is het nof niet af... mjah oefening baart kunst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Als ik snel klaar ben met een nummer, zit er ongeveer 8 a 14 uur werk in. De meeste nummers waar ik nu aan werk zijn opgeteld een paar weken a 3u per avond werken. En dat is dan afgezien van het voorwerk van patch/sample creatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:15:
Als ik snel klaar ben met een nummer, zit er ongeveer 8 a 14 uur werk in. De meeste nummers waar ik nu aan werk zijn opgeteld een paar weken a 3u per avond werken. En dat is dan afgezien van het voorwerk van patch/sample creatie.
Mijn beste beats zijn binnen 30/45 minuten gemaakt. Hiphop/house dan. Drum and bass of een andere step-variant gaat altijd wat langer werk inzitten ivm automation envelopes, effecten, reverses etc.
Heb moeite om voor langere tijd gefocust te zijn, muziek is een slopend iets vind ik.

Ik moet binnen 2 uur echt mijn creatieve gebeuren eruit hebben anders wordt het niks meer met die beat voor die dag :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nou de beste tracks die ik heb gemaakt zijn ook de snelle producties die ik in 1 a 2 avonden in elkaar draai. Maar die zijn ook nooit echt complex. Maar 30 minuten lukt me echt no way in hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ik moet wel de rode draad van een track in 1 keer neerzetten, dan meteen de gehele 3~4 minuten qua compositie uitrollen en wat sleutelelementen aanbrengen.

Als ik de keer erna een track aantref waar er niet meer dan een burpende reese en 2 geloopte scheten inzitten dan kan ik er vaak verder ook niks meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Klinkt als een prima opzet voor een collab, peerd. 'Hier, maak eens af!'

Edit: Misschien een idee voor de volgende producercompetitie? :9

[ Voor 32% gewijzigd door Wormaap op 10-10-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Hoe zie je dat voor je dan? Een stem per persoon?

Btw: ik doe er al dertig minuten over om een goeie kick te vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Een stem per persoon zou een beetje onhandig zijn voor een competitie :P
Meer: Iemand maakt een basis en gooit de stems online en de rest maakt er een plaat van. En die basis mag best uit een burpende reese en 2 geloopte scheten bestaan. Het moet wel een beetje uitdagend blijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is meer een vraag voor het windows clients forum, probeer het daar eens

[ Voor 85% gewijzigd door teacher op 11-10-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Zijn er mensen die wellicht interesse hebben in een Yamaha RX11? Ik heb er hier een liggen waar ik niks mee doe en ik heb liever dat deze drummachine naar een huis/studio toe gaat waar iemand hem lief zal hebben :). In prima staat, alles werkt nog en ik heb volgens mij de originele handleiding zelfs liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Zelf kan ik erg lang op de basis van nummers zitten. Voordat de basis van een track bij mij is uitgelegd kan ik al wel 3 dagen verder zijn. Als het gaat om masteren ben ik wel weer redelijk snel klaar, mede omdat ik vind dat het nummer zelf al af is. Wel probeer ik altijd na een sessie een bepaalde vooruitgang te hebben geboekt, zodat ik me voldaan voel en nog zin heb om verder te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:47
Weet niet of ik in dit topic goed zit: ik wil binnenkort een Cubase 7 aanschaffen en nu zit ik te dubben of ik de goedkope Elements versie neem of de Artist versie. De full versie is overkill (kan toch geen score lezen :P). Ik zie ook dat je voor 145,- kunt upgraden van Elements naar Artist. Het is om thuis wat op te nemen, midi van keyboard en wat audio erbij dubben van gitaar of andere bronnen.
Heeft iemand ervaring met Cubase Elements? Ga ik dingen missen?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Als ik de feature comparison op de site zo even doorneem zie ik zo snel geen zaken die je echt ontzettend zal missen.

Is er een specifieke reden dat je voor Cubase wil gaan? Als het niet te duur mag zijn zou je ook Cockos Reaper en Presonus Studio One eens kunnen checken. Studio One heeft zelfs een gratis versie waar je wellicht al een heel eind mee komt. Van Reaper kost de volledige versie zes tientjes, al is die wel iets minder gebruikersvriendelijk. Maar da's ook maar net wat je gewend bent, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Ik heb in het verleden wel eens met een niet-zo-zuivere-koffie versie zitten spelen. Ik vond de VST plugins wel mooi en ik begrijp dat er nu met VST instruments ook een drumkit bij zit.
Ik zal morgen eens kijken naar die programma's die jij noemt.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Presonus Studio One kan ik ontzettend aanraden. Uiteraard afhankelijk van wat je wil, maar voor mij is het de perfecte DAW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Pfft, een hele dag youtube films kijken en reviews lezen over Studio One en Cubase 7, ik ben er wel even klaar mee. Als ik me niet vergis is S1 meer DAW georienteerd met daarbij midi mogelijkheden terwijl Cubase meer midi georienteerd is met daarbij DAW mogelijkheden. Mijn voorkeur gaat steeds meer richting Cubase (en wel de Artist vanwege beat designer andere midi plugins en enkele VST instruments extra).
Maar ik heb nog even, ik kijk nog even verder, alleen vandaag niet meer :)
Ik ga in ieder geval kijken naar de S1 demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
mekkieboek schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:35:
Pfft, een hele dag youtube films kijken en reviews lezen over Studio One en Cubase 7, ik ben er wel even klaar mee. Als ik me niet vergis is S1 meer DAW georienteerd met daarbij midi mogelijkheden terwijl Cubase meer midi georienteerd is met daarbij DAW mogelijkheden. Mijn voorkeur gaat steeds meer richting Cubase (en wel de Artist vanwege beat designer andere midi plugins en enkele VST instruments extra).
Maar ik heb nog even, ik kijk nog even verder, alleen vandaag niet meer :)
Ik ga in ieder geval kijken naar de S1 demo.
Cubase is ook helemaal dik in orde hoor, ze zijn alleen wat aan de dure kant. Zo te zien mis je ook niet extreem veel met de artist versie. ik vind overigens het verschil tussen midi en audiomogelijkheden van Presonus en Cubase erg marginaal.

Ik zit de laatste tijd wat vaker te klooien met Studio one maar vind Cubase eigenlijk gewoon prettiger. 't Is maar net wat voor workflow je zelf lekkerder vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Wormaap schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:19:
Klinkt als een prima opzet voor een collab, peerd. 'Hier, maak eens af!'

Edit: Misschien een idee voor de volgende producercompetitie? :9
hehehe waarom niet? Vorige keer ook dikke lol mee gehad. Laten we's kijken of we weer's een leuke variant op de foute remix competitie kunnen houden. topic zal er nog steeds wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
vlaaing peerd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:54:
[...]

hehehe waarom niet? Vorige keer ook dikke lol mee gehad. Laten we's kijken of we weer's een leuke variant op de foute remix competitie kunnen houden. topic zal er nog steeds wel staan.
Yeah 8) Als je hulp nodig hebt met de organisatie dan help ik met alle liefde mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-09 14:16
Het enige wat ik altijd miste in mijn Cubase 6 Elements, was sidechaining. Daar begon ik op een gegeven moment toch echt heel erg op mis te grijpen, dus recent overgestapt naar Cubase 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Dezelfde vraag die ik ook al op synthforum stelde:

Gaat over de vst van U-He - DIVA

Ik heb net een nieuwe pc (bliksemschade gehad).. ofja, deels nieuw (alleen moederbord, cpu, ram en videokaart).

Ik kwam van een quad core (q6600 @ 2.4ghz) bij 4gb ram. Hierbij viel het me op dat hij DIVA maar moeilijk trok. Vooral als je akkoorden speelde, of de kwaliteit op high of pristine zette.

Dus nu vol bewapend met een dikke i7 4770k @ 3.5ghz en 16gb ram... en wat zie ik.. nog steeds een DIVA die volop de CPU belast. Terwijl er momenteel eigenlijk geen dikkere i7 processors bestaan (ok, even de Xeon etc. niet meegeteld).

Dus ja.. wat moet je in godsnaam doen wil je DIVA ten volste benutten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dacide schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:55:

Dus ja.. wat moet je in godsnaam doen wil je DIVA ten volste benutten?
Van wat ik heb gehoord is dat DIVA gewoon een vreselijk brakke VST is die heel vet klinkt maar schraal in elkaar gezet is.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Moet haast wel ja.. Want mijn i7 heeft ook nog eens hyperthreading.. dus in totaal 8 cpu kernels/cores die simultaan aan het werk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Hyperthreading is bj volle belasting al snel minder efficient en kan zelfs meer vertraging opleveren. Als je CPU de helft van de tijd idled dan kan HT er gebruik van maken om lege klokrondes op te vullen en zo een 2e core simuleren, maar in zware sessies heb je er eerder nadeel van dan voordeel.

Mgoed, het ligt vnl aan de VST zelf, die is crappy en is bij mij al in de prullebak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Diva is gewoon ontzettend zwaar. Er zit toch een soort analoge emulatie in, en dat is de reden dat z'n sound vaak de voorkeur geniet van veel producers. Maar ja, zegt niks over of 'ie efficient is gemaakt natuurlijk.

Gebruiken veel gerenommeerde CPU's alle cores? Lijkt me moeilijk proces om audio te verdelen over meerdere cores. Wellicht per stem oid?

En heb je daarvoor per se een 64 bits DAW nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
apNia schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:04:
Diva is gewoon ontzettend zwaar. Er zit toch een soort analoge emulatie in, en dat is de reden dat z'n sound vaak de voorkeur geniet van veel producers. Maar ja, zegt niks over of 'ie efficient is gemaakt natuurlijk.

Gebruiken veel gerenommeerde CPU's alle cores? Lijkt me moeilijk proces om audio te verdelen over meerdere cores. Wellicht per stem oid?

En heb je daarvoor per se een 64 bits DAW nodig?
Voor zover ik weet heb je alleen een 64 bits DAW nodig voor het gebruiken van meer dan 4 GB RAM
Pagina: 1 ... 63 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.