Een hamer altijd met 2 handen vasthouden. Dan sla je nooit op je vingers.
(Zo'n tip?
)
(Zo'n tip?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Is dit een troll? Ik kan er niet naar luisteren iigVerwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:28:
Hoe vonden jullie het nummer?
Ik vond het al een hele verbetering.
Supervette track. Ik zou serieus op zoek gaan naar een label. Echt klasse dit.Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:28:
Hoe vonden jullie het nummer?
Ik vond het al een hele verbetering.
Met alle respect, maar 50x een patroontje achter elkaar plakken zonder enige opbouw, melodie of wat dan ook, maakt nog geen 'nummer'.Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 17:33:
Ik ben het muziek maken nog aan het leren.
De nummers worden al iets beter.
Verwijderd
Ik blijf gewoon doorgaan met muziek maken.HenkDePoema schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 17:36:
[...]
Met alle respect, maar 50x een patroontje achter elkaar plakken zonder enige opbouw, melodie of wat dan ook, maakt nog geen 'nummer'.
Gewoon kappen nu, de grap is gemaakt.
apNia schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:04:
Ik vind het een helen mooien lietje dennis ga s0w door!!!!!!!!!!!!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 18:23:
[...]
Ik blijf gewoon doorgaan met muziek maken.
[ Voor 10% gewijzigd door Empathy op 05-10-2013 16:10 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Steekt goed in elkaar. Qua mix vind ik het zeker niet tegenvallen. Er zou iets meer bottom-end in mogen, maar daar is ook alles wel mee gezegd. De clap en percussie over het algemeen mag ook iets meer naar voren.Empathy schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:09:
Voor het eerst een nummertje van begin tot eind afgemaakt (ok, afgezien van mijn trackerverleden van jaren terug). Er mist nog wel het een en ander (afwisseling?) en heb nog niet veel kaas gegeven van mixen en masteren. Maargoed, voor een eerste track vind ik 'm zelf niet heel erg beroerd.
Het is een standaard uplifting trancetrack geworden met standaard opbouw (ik moet ergens beginnen).
Zegt u het maar, waar valt de meeste winst uit te halen?
[audio]
[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 05-10-2013 16:36 ]
Ik neem aan dat jij ook deze facebook-pagina volgt?
De enige tracker die ik ooit heb gebruikt is FastTrackerkaos- schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:35:
[...]
Steekt goed in elkaar. Qua mix vind ik het zeker niet tegenvallen. Er zou iets meer bottom-end in mogen, maar daar is ook alles wel mee gezegd.
pssst, trackverleden?welke tracker gebruikte je? Ben zelf ook een echte diehard tracker user
Thanks, ik zal eens proberen wat meer variatie erin te gaan knallen, vond het zelf ook al wat 'plat' zeg maarJorgen schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:18:
Het heeft wat weg van Mauro Picotto, maar dan met minder afwisseling zeg maar. Wellicht kun je ergens nog wat meer variatie aanbrengen, dmv zang, of op een andere plek nog een rustiger stukje?
Ik heb weliswaar niet zo veel ervaring met zelf muziek maken, maar heb wel veel van dit soort muziek geluisterd door de jaren heen. Hopelijk heb je er iets aan. Ik vond dit in elk geval best al een leuk deuntje met de potentie om beter te worden.
Nou, thanks, hier kan ik wat meekaos- schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:35:
[...]
Steekt goed in elkaar. Qua mix vind ik het zeker niet tegenvallen. Er zou iets meer bottom-end in mogen, maar daar is ook alles wel mee gezegd. De clap en percussie over het algemeen mag ook iets meer naar voren.
pssst, trackverleden?welke tracker gebruikte je? Ben zelf ook een echte diehard tracker user
Ik heb mijn broer gevonden hoor!Empathy schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:45:
Veel Impulse Tracker gebruikt (daarvoor Scream Tracker), kon ik beter mee uit de voeten dan Fasttracker
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 19:45 ]
Verwijderd
Klinkt vet hoor.Empathy schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:09:
Zegt u het maar, waar valt de meeste winst uit te halen?
Zelf ook nog een tijdje met Renoise gewerkt, maar ik kwam daar nooit verder dan wat geklooi met 1 of 2 patterns. De grote kracht van Trackers (iig Scream/Impulse Tracker) vond ik altijd dat ik er geen muis voor nodig had en alles snel af kon met sneltoetsen en toetsencombinaties. Voor Renoise kan je eigenlijk niet zonder muis en vond ik het eigenlijk niet zo boeiend meer. Nu werk ik met Ableton, bevalt me prima.kaos- schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:53:
[...]
Ik heb mijn broer gevonden hoor!
Precies hetzelfde verhaal hier. Op mijn 12e begonnen met Scream Tracker die ik gekregen had van een buurjongen, later Impulse Tracker gebruikt die in een rar bestand zat (ik wist niet wtf ik daarmee moest, maar via via gehoord dat je die shit kan uitpakken)
Nu al jaren bezig met Renoise, wat eigenlijk Fastracker is, dus moest erg wennen, maar ik ga denk ik nooit overstappen naar een Cubase/Logic achtig gebeuren.
ThanksVerwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 03:19:
[...]
Klinkt vet hoor.
Meeste winst zit in arrangement(afwisseling) en de mix. Als je alle tracks als losse sporen bounced en in een DAW stopt om goed te mixen kan je iig leren om de mix nog beter te krijgen. Qua diepte kan je er nog meer uit halen als je de onderdelen meer definitie geeft.
Thanks voor je reacties op SC! Remix vind ik wel heel tof.. Alleen wacht ik nog heel even, heb net oa deze track als demo rondgestuurd dus houd de bronbestanden nog even voor mezelf4-systeembeheer schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:05:
@Ethereal81
Heb je soundcloud ff bekeken en ook ff reacties gestuurd... ben wel geïnteresseerd om een remixje te doen als je dat ok vindt?
Modedit kon je alleen patterns mee kopieren (ff de documentatie gedownload, want wist het ook niet precies meer).
Die sample offset truuk gebruik ik nu ook nog steeds wel eens :-)
Net een nieuwe studio pc gekocht http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1556469,
omdat door het layeren van vst's ik toch soms tegen het cpu plafond aanliep..
Heb tegenwoordig ook tvtje in mijn studio om de inspiratieloze tijd door te komen, omdat ik als ik op de bank ga zitten/liggen in de woonkamer ik helemaal niet aan muziekmaken toekom.
Probeer meestal een soort soep van effecten (reverb/chorus etc..) te maken en daar wat samples/instrumenten op los te laten tot ik wat vind dat lekker klinkt. Ik kan toch niet al die instellingen onthouden, dus door die soep krijg je meestal per nummer een heel andere sfeer. Meestal ga ik dan door tot ik vastloop en ga ik weer verder met een ander projectje..zodoende heb ik dan ook honderden onafgemaakte mods, maar als ik dan iets afgemaakt heb laat ik het liggen tot ik genoeg nummers af heb voor een album en ga ik er op dat moment nog een keer minimaal een avond per nummer aan zitten om het nog eens extra wat op te tuigen, zodat het niet afgeraffeld klinkt, zoals vroeger nog wel eens het geval was. Dan probeer ik ook gelijk de eerste gemasterde downmix te maken van een nummer.
Wil nu alleen nog iets gaan doen met logo's en vormgeving en dergelijke. Adobe Aftereffects schijnt wel vette dingen te kunnen om eenvoudige youtube clipjes te maken.
You don't need eyes to see, you need vision
Doe iedereen (inclusief jezelf) een plezier en stop met het plaatsen van dit soort spul. Mijn eerste tracks waren ook niet geweldig en ik werd (ook) niet geremd door kennis van zaken, maar dit is nog veel slechter. Wil je serieus doorgaan met muziek, download anders 's samplepacks of midi bestanden van nr's die je leuk vindt. Dan heb je een bepaalde basis waar je mee aan de slag kunt en komt er, als je een beetje creatief bent en gevoel hebt voor wat wel en niet goed klinkt, wel iets uit dat het luisteren waard is.
And I'm the only one and I walk alone.
Dude man, vette sjit. Waar heb je dit mee geproduceerd? Je moet echt ff uitleggen hoe je die hook erin krijgt en die beats zo vet krijgt. Serieus man, echt knap wat je gedaan hebt, verder niet zoveel aantrekken van al die opmerkingen hier hoor, die lui zijn noobs.
Verwijderd
Dit had ik dus ook met Renoise... daarom Modplug Tracker!Empathy schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 09:45:
[...]
Zelf ook nog een tijdje met Renoise gewerkt, maar ik kwam daar nooit verder dan wat geklooi met 1 of 2 patterns. De grote kracht van Trackers (iig Scream/Impulse Tracker) vond ik altijd dat ik er geen muis voor nodig had en alles snel af kon met sneltoetsen en toetsencombinaties. Voor Renoise kan je eigenlijk niet zonder muis en vond ik het eigenlijk niet zo boeiend meer.
[..]ethereal81 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:43:
[...]
Maar als je je met wat samples kan redden: Graag!! Ben erg benieuwd
[..]
VST's als audio renderen, terugplaatsen als WAV, pff..
Verwijderd
Thnx. Zal het eens proberen. De synths zijn nogal heftig ge-sidechained dus moet even kijken of dat het gewenste effect oplevert!Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 01:48:
@RMX
Heeft wel wat.
Qua kick is misschien een zware donkere platte kick ook interressant.
Verrek, ik deed bijna in mijn broek van opwinding omdat ik dacht dat Dennis een nieuw nummer postte!Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:45:
NVM verkeerde topic.
Verwijderd
De volgende Clubbanger komt er aan , nog ff geduld.pegox schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:04:
[...]
Verrek, ik deed bijna in mijn broek van opwinding omdat ik dacht dat Dennis een nieuw nummer postte!
Hela! Geen kritiek op Dennis op dit forum! Hij is een ware legende hier, ons aller held!Noctonix schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:19:
Dennis.. begin je hier ook al je video's te plaatsen?? Was het GTA Topic niet voldoende?
Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED
[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 08-10-2013 18:31 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Het begin klinkt een beetje Duister (lees Dark D'n'B) Maar hij is wel erg vrolijk! Lekker nummertje!
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 08-10-2013 22:10 ]
Goeie kick. Wel veel vage samples/percussie op de achtergrond, zou dat weglaten. Wat voor genre is dit? Ik gok iets van industrial techno?RMX schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 23:30:
Lieden, ik zal ook eens een post doen in dit topic met een nieuw nummer van me. Ben zelf wel tevreden over het resultaat, maar ben benieuwd wat jullie er van vinden;
http://soundcloud.com/darkpassengers/follow-me
Intro past niet bij de rest idd. Het heeft wel veel trancy synths voor D&B vind ik.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Thanks! Goeie vraag in welk hokje dit past. Eerlijk gezegd weet ik niet waar het in te plaatsen valt. Ben nog steeds bezig met de afstelling en de afmix. Vind persoonlijk dat het vrij aardig klinkt, maar ben benieuwd of mensen nog tips hebben!2mb schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:08:
[...]
Goeie kick. Wel veel vage samples/percussie op de achtergrond, zou dat weglaten. Wat voor genre is dit? Ik gok iets van industrial techno?
[...]
als je op een overvol strand rondloopt, kijk dan uit. Voor je het weet stap je op een tiet.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:00:
Wat is het verschil tussen het level veranderen van je track, een bus of de main?
[ Voor 54% gewijzigd door vlaaing peerd op 09-10-2013 10:01 ]
Dat je zo'n verouderde tracker nog in de mond durft te nemen ;-). Sneltoetsen zijn key, maar dat kost wat tijd om die onder de knie te krijgen. Ook in Renoise kan er enorm veel zonder muis.4-systeembeheer schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:06:
Dit had ik dus ook met Renoise... daarom Modplug Tracker!
Volgens mij zijn er in Renoise plannen voor. Met lange samples is het moeilijk het tempo goed te krijgen in een tracker, echt al een jarenoud probleem wat volgens mij relatief eenvoudig is op te lossen.[..]
En daarin vind ik trackers nog steeds veel te kort schieten...Gebruik zelf standaard patternlengte 128 op dubbele snelheid (3), maar als ik iets met vocals wil doen blijft het een gekloot met timing. Jammer dat ze niet de mogelijkheid tot wavtracks of iets inbouwen, waarmee je ook meteen kan timestretchen. Volgens mij gaat dat in Cubase/Logic veel makkelijker.
[ Voor 3% gewijzigd door mbarie op 09-10-2013 12:27 ]
Kippenvel...vlaaing peerd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:49:
[...]
als je op een overvol strand rondloopt, kijk dan uit. Voor je het weet stap je op een tiet.
[...]
[..]mbarie schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:22:
[...]
Dat je zo'n verouderde tracker nog in de mond durft te nemen ;-). Sneltoetsen zijn key, maar dat kost wat tijd om die onder de knie te krijgen. Ook in Renoise kan er enorm veel zonder muis.
[...]
Timestretchen kan overigens all als je 1 van de aanvullende Renoise tools downloadt en in Renoise sleept (daarna zijn ze actief). Vervolgens zitten die processing mogelijkheden onder een rechtermuisklik. Verder heb je ook Recycle achtige features waardoor je loops en vocals in parts kan knippen, heel handig met het synchroniseren van vocals.
[..]
Ik ga niet alles goed lopen praten over Renoise maar de keuze voor Modplug begrijp ik echt niet.
[ Voor 6% gewijzigd door 4-systeembeheer op 09-10-2013 17:23 ]
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door teacher op 09-10-2013 20:26 ]
Wise enough to play the fool
[ Voor 5% gewijzigd door rhodium op 10-10-2013 01:57 . Reden: Videotje erbij! ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik zou als ik jou was op het Synthforum meedingen aan de 'Maak bewust een kutnummer' contest:Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:36:
De beloofde Clubbanger :
[video]
Heerlijk deze , mijn beste tot nu toe.
Ik ga de nummers later nog verbeteren.
Het gaat ook zo makkelijk met Maschine Mikro.
En ik maak geen reclame.
ROFL ik ga stukvj_slof schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:03:
[...]
Ik zou als ik jou was op het Synthforum meedingen aan de 'Maak bewust een kutnummer' contest:
http://www.synthforum.nl/...42999&highlight=kutnummer
Kun je meteen wat inspiratie opdoen.
Ik zeg vooral doorgaan als je er plezier in hebt.
[ Voor 33% gewijzigd door gangstahh op 10-10-2013 11:08 ]
Verwijderd
Iedereen gaat stuk inderdaad.
Verkeerde topic vriend.gangstahh schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:06:
Een nieuw mixje gemaakt, met van alles door elkaar ( Trap, Twerk, House, Hardcore, Hardstyle) voor de geïnteresseerden :
[audio]
ohja, er zitten wel een paar kleine foutjes in, maarja ik ben nog maar een noob met mixen ;p ik doe mn uiterste best om dit zsm goed onder de knie te krijgen![]()
Gewoon blijven volhouden.Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:36:
[...]
Al het begin is moeilijk , afkraken van mensen en hun creaties is makkelijker dan positief erover zijn.
[ Voor 63% gewijzigd door mbarie op 10-10-2013 11:47 ]
Als je in 30 minuten zoiets produceert dan ben ik echt benieuwd hoe je producties gaan klinken als je er iets meer de tijd voor neemt.Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:36:
[...]
De clubbanger had ik in 30 minuten van begin tot en met op Youtube staan.
Binnenkort worden de nummers uitgebreider en hopelijk beter.
Al het begin is moeilijk , afkraken van mensen en hun creaties is makkelijker dan positief erover zijn.
ik ging stuk om die 'subtiele' reactie van vj_slof . Verder als het daadwerkelijk zo is dat je dat laatst geposte nummertje in 30 minuten gemaakt hebt. Zou ik de volgende keer toch iets meer tijd besteden aan je nummer. Dan moet het goed komen uiteindelijk. Ik ben zelf ook noob op het gebied van produceren, maar doe wel altijd mn best als ik iets heb. Heb nummertjes waar ik echt wel 20 u in heb zitten en dan is het nof niet af... mjah oefening baart kunstVerwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:36:
[...]
De clubbanger had ik in 30 minuten van begin tot en met op Youtube staan.
Binnenkort worden de nummers uitgebreider en hopelijk beter.
Mijn beste beats zijn binnen 30/45 minuten gemaakt. Hiphop/house dan. Drum and bass of een andere step-variant gaat altijd wat langer werk inzitten ivm automation envelopes, effecten, reverses etc.apNia schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:15:
Als ik snel klaar ben met een nummer, zit er ongeveer 8 a 14 uur werk in. De meeste nummers waar ik nu aan werk zijn opgeteld een paar weken a 3u per avond werken. En dat is dan afgezien van het voorwerk van patch/sample creatie.
[ Voor 32% gewijzigd door Wormaap op 10-10-2013 19:20 ]
Verwijderd
[ Voor 85% gewijzigd door teacher op 11-10-2013 22:34 ]
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Cubase is ook helemaal dik in orde hoor, ze zijn alleen wat aan de dure kant. Zo te zien mis je ook niet extreem veel met de artist versie. ik vind overigens het verschil tussen midi en audiomogelijkheden van Presonus en Cubase erg marginaal.mekkieboek schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:35:
Pfft, een hele dag youtube films kijken en reviews lezen over Studio One en Cubase 7, ik ben er wel even klaar mee. Als ik me niet vergis is S1 meer DAW georienteerd met daarbij midi mogelijkheden terwijl Cubase meer midi georienteerd is met daarbij DAW mogelijkheden. Mijn voorkeur gaat steeds meer richting Cubase (en wel de Artist vanwege beat designer andere midi plugins en enkele VST instruments extra).
Maar ik heb nog even, ik kijk nog even verder, alleen vandaag niet meer
Ik ga in ieder geval kijken naar de S1 demo.
hehehe waarom niet? Vorige keer ook dikke lol mee gehad. Laten we's kijken of we weer's een leuke variant op de foute remix competitie kunnen houden. topic zal er nog steeds wel staan.Wormaap schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:19:
Klinkt als een prima opzet voor een collab, peerd. 'Hier, maak eens af!'
Edit: Misschien een idee voor de volgende producercompetitie?
Yeahvlaaing peerd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:54:
[...]
hehehe waarom niet? Vorige keer ook dikke lol mee gehad. Laten we's kijken of we weer's een leuke variant op de foute remix competitie kunnen houden. topic zal er nog steeds wel staan.
Van wat ik heb gehoord is dat DIVA gewoon een vreselijk brakke VST is die heel vet klinkt maar schraal in elkaar gezet is.Dacide schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:55:
Dus ja.. wat moet je in godsnaam doen wil je DIVA ten volste benutten?
Voor zover ik weet heb je alleen een 64 bits DAW nodig voor het gebruiken van meer dan 4 GB RAMapNia schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:04:
Diva is gewoon ontzettend zwaar. Er zit toch een soort analoge emulatie in, en dat is de reden dat z'n sound vaak de voorkeur geniet van veel producers. Maar ja, zegt niks over of 'ie efficient is gemaakt natuurlijk.
Gebruiken veel gerenommeerde CPU's alle cores? Lijkt me moeilijk proces om audio te verdelen over meerdere cores. Wellicht per stem oid?
En heb je daarvoor per se een 64 bits DAW nodig?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq