Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.247 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Yoozer schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:17:
[...]

Ik mis een leuke SSD in je lijst. Ik heb zelf nu een Samsung 840, heerlijk dat verschil. Ik ben er ook steeds meer naar aan 't leunen om er deze keer maar 1 TB in te houden voor assets en de rest gewoon op een NAS te dumpen.
Ik heb bewust gekozen voor geen SSD in dit geval. Ik moest echt NU een nieuw systeem hebben. Zat redelijk aan een budget gebonden. En ik ben afgelopen weekend gestart met inlezen over SSd's. En ik durfde de stap nog niet aan. Zitten toch wel her en der haken en ogen aan.

Ik wacht nog even een jaartje ofzo af... en tegen de tijd dat de > 500gb modellen zeer betaalbaar zijn dan ga ik overstag :)

(want ik geloof je direct op t woord dat SSD schijven gewoon retesnel zijn).

ps: en ik had net recentelijk een nieuwe western digital HD gekocht van 2TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-09 10:56
kevz schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:25:
[...]

+1, Behulpzaam :')

Wat is er mis met dieper ingaan op hoe geluid werkt? Kennis combineren met je oren is toch iets goeds?
Er is niks mis met kennis opdoen, er is iets mis met teveel op theorie blijven hangen als je oren je evident meer kunnen vertellen. Netzoals schilderen, elke gestudeerde kunstenaar heeft kleurenleer gehad. Dat is ook nuttig om te weten en handig om toe te passen, maar heb je ooit een schilder met de ogen dicht zien schilderen?

Inderdaad is er bijvoorbeeld een vuistregel om frequenties te ruimen zodat jeruimte kan maken voor bepaalde instrumenten. Diezelfde regel is ook een goed recept om een kale dooie en klinische mix te maken.

Wat is het beoordelingscriterium dan? Dat alle regeltjes netjes zijn toegepast of dat je oren vertellen dat die mix gewoon shit klinkt?

@dacide,
je hoeft niet te wachten tot de SSD's van die grootte betaalbaar worden. Je kan met "kleine " SSD's al technieken gebruiken als SSD cache of gewoon de SSD gebruiken als OS schijf. Hier alleen al mee maak je flink snelheidswinst. Voor wavjes inladen vanaf de harde schijf hoef je niet bang te zijn, met een normale SATA kan je al 60 volledige audiosporen inladen zonder haperen.

[ Voor 17% gewijzigd door vlaaing peerd op 23-09-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

vlaaing peerd schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:04:
[...]

Er is niks mis met kennis opdoen, er is iets mis met teveel op theorie blijven hangen als je oren je evident meer kunnen vertellen. Netzoals schilderen, elke gestudeerde kunstenaar heeft kleurenleer gehad. Dat is ook nuttig om te weten en handig om toe te passen, maar heb je ooit een schilder met de ogen dicht zien schilderen?

Inderdaad is er bijvoorbeeld een vuistregel om frequenties te ruimen zodat jeruimte kan maken voor bepaalde instrumenten. Diezelfde regel is ook een goed recept om een kale dooie en klinische mix te maken.

Wat is het beoordelingscriterium dan? Dat alle regeltjes netjes zijn toegepast of dat je oren vertellen dat die mix gewoon shit klinkt?
Die vlieger gaat niet helemaal op peerd. En als iemand op de kunstschool een vraag stelt over de theorie achter kleurgebruik is het antwoord dan ook gewoon je ogen te gebruiken? ;)
Het is een mix van beiden, je oren gebruiken en theorie (kleurleer bijv!)
Maar als iemand iets over de theorie wilt weten is gewoonweg kijken wat mooi staat niet echt het juiste antwoord ;)
Het dodgen van frequenties in mijn geval is zo'n vraag. Ik krijg wat elementen op gehoor niet goed in de mix, dus vraag mij af wat de iets meer in depth theorie hierachter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevz schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:25:
+1, Behulpzaam :')

Wat is er mis met dieper ingaan op hoe geluid werkt? Kennis combineren met je oren is toch iets goeds?
Al ruim 10 jaar reageer ik op dit soort vragen op deze manier. Dat het tot irritaties leidt heeft juist het effect dat je het beter onthoudt.

Theorie is allemaal leuk en aardig maar bij muziek is het studeren/oefenen vaak het meeste werk. Een pianist of viool speelster moeten ook uren per dag oefenen om op een peil te blijven. Tot op zekere hoogte geldt dat ook voor het mixen omdat je oren en intuïtie moet trainen om op een bepaald niveau te komen.

Als je twee geluiden hebt die elkaar in de weg zitten dan heb je weinig manieren om het op te lossen. Je kan bij een van de twee de grondtoon weghalen of juist de hogere harmonischen boosten. Of via een EQ met fase verdraaiing proberen de geluiden uit fase te halen. (Kans is minimaal.)
Werkt dat allemaal niet is simpelweg de beste oplossing om een van de twee geluiden te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:16
Ik ben wel een voorstander van balans in theorie en praktijk hoor, het leek mij gewoon dat apNia een waardige vraag vroeg en niets nuttigs terug kreeg, vandaar :P

Ik merk het zelfs bij mijn premade ableton sets, soms ga ik te ver in alles proberen te matchen via key, dan is het ff alles laten zitten en de volgende dag op pakken en via gehoor een tracklist+volgorde te creëren. Maar ik ben dan ook behoorlijk perfectionistisch, ik moet overal het beste uit halen; Met kennis EN met m'n oren :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
vlaaing peerd schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:04:
@dacide,
je hoeft niet te wachten tot de SSD's van die grootte betaalbaar worden. Je kan met "kleine " SSD's al technieken gebruiken als SSD cache of gewoon de SSD gebruiken als OS schijf. Hier alleen al mee maak je flink snelheidswinst. Voor wavjes inladen vanaf de harde schijf hoef je niet bang te zijn, met een normale SATA kan je al 60 volledige audiosporen inladen zonder haperen.
Maar als ik al die verhalen lees van SSD die zo traag worden als ze voor meer dan driekwart vol zijn... En dan zijn er ook nog levensduur issues etc.. Ben nog niet helemaal overtuigd... (wel ben ik reeds overtuigd van hun snelheidsvoordeel in optimale toestand).

Ik wil best wel een 256gb SSD kopen... en daar windows 7 op installeren... Maar ik ben iemand die graag verzameld op zijn desktop (en andere windowsmappen), dat ik binnen no-time de SSD vol heb zitten. En daar houden deze ssd's niet zo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 19:23
Waarom een videokaart dacide, voor audioprogramma's is de GPU van de processor meer dan genoeg.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Doe ook relatief veel met video editing...

(en nog belangrijker, ik wil zo nu en dan eens een game kunnen spelen... al zal dat in de praktijk maar een handjevol keren zijn per jaar.. toch wil ik de mogelijkheid hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacide schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:06:
[...]

Maar als ik al die verhalen lees van SSD die zo traag worden als ze voor meer dan driekwart vol zijn... En dan zijn er ook nog levensduur issues etc.. Ben nog niet helemaal overtuigd... (wel ben ik reeds overtuigd van hun snelheidsvoordeel in optimale toestand).
Dat is onzin , vind een dat ssd voor een muziekcomputer een echte meerwaarde bied . Er moet altijd hd s naast de ssd zitten om je data te backuppen .Maar audiorecording en afspelen is een streamprocces wat eigenlijk niet eens zo veel disk iq vraagt .De echte meerwaarde is het naar beneden brengen van de latency in de pc . Eeen ssd voor je os en daw en een hd voor de waves/ audiofiles onder te brengen is een leuke optie .Zelf heb ik alles op ssd en het blijft genieten van die snelheid en stilte :)

Dit is een ssd met xp de latency king :Y)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DYptKXXYJEhIxCeW0kLzlSGZ/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 13:55
Wellicht niet geheel het juiste topic, maar ik denk dat het toch wat raakpunten heeft hier. Ik produceer voor de lol en ben daarnaast een muziekliefhebber en momenteel doe ik alles via een iMac en een Yamaha versterker[RX-V559]. Zou een externe USB geluidskaart, van rond de 50 euro, mijn [kwaliteit van] geluid/muziek kunnen verbeteren?
Momenteel is mijn versterker aangesloten via een optische kabel met mijn iMac.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je voor dat geld de beste oplossing die je kan gebruiken. Dankzij de optische kabel heb je geen storing tussen computer en versterker en ik neem aan dat de versterker redelijk goed is en dus minimaal voldoet aan de kwaliteit van de gemiddelde mid-range geluidskaart.

• Dacide
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:58:
[...]

Dat is onzin , vind een dat ssd voor een muziekcomputer een echte meerwaarde bied . Er moet altijd hd s naast de ssd zitten om je data te backuppen .Maar audiorecording en afspelen is een streamprocces wat eigenlijk niet eens zo veel disk iq vraagt .De echte meerwaarde is het naar beneden brengen van de latency in de pc . Eeen ssd voor je os en daw en een hd voor de waves/ audiofiles onder te brengen is een leuke optie .Zelf heb ik alles op ssd en het blijft genieten van die snelheid en stilte :)

Dit is een ssd met xp de latency king :Y)
[afbeelding]
Ik ben inmiddels al redelijk overtuigd.
Zit met een vinger bij de knop om deze te bestellen:

http://www.mycom.nl/compo...c&utm_source=tweakers.net

Wat me echter niet helemaal duidelijk is: De term "desktop kit" impliceert dat er een inbouwbeugel/case bij zit. Echter vind ik het nergens letterlijk terug op internet. Dus, kan ik deze 840EVO gewoon in mijn pc bouwen? Of moet er toch nog een bracket bij?

Verwijderd

Dacide schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:58:
[...]

http://www.mycom.nl/compo...c&utm_source=tweakers.net

Wat me echter niet helemaal duidelijk is: De term "desktop kit" impliceert dat er een inbouwbeugel/case bij zit. Echter vind ik het nergens letterlijk terug op internet. Dus, kan ik deze 840EVO gewoon in mijn pc bouwen? Of moet er toch nog een bracket bij?
De term desktop kit wil zeggen met bracket , dat is niet echt nodig maar kan handig zijn .Zo een ssd kun je overal bevestigen , Overgens werkt die EVO met een ram cache waarvan ik niet weet of dat gunstig of negatief is voor een daw .Een daw gebruikt ook ram ,dat is dan misschien te dubbelop :)

Deze ssd zit gewoon met klittenband aan de zijkant vast :9
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PEPZs4e3AkCtAp9eJEmGtey6/thumb.jpg

Verwijderd

Yow!
Naast mij staat een Novation Basstation II die ik eens aan de tand mag gaan voelen.
Een ding is al zeker, qua gebruikersvriendelijkheid is het een stuk beter dan de oude Basstation (1).

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 09:07
Ben momenteel bezig met deze track (HOUSE) :

[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/new-house-track-demo]

Er mist nog het één en ander alleen weet gewoon niet wat, tevens moet het geluid nog wat beter uitkomen denkik. Over de melodie etc ben ik wel redelijk tevreden. Wat vinden jullie er van....?

• Dacide
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:37:
[...]

De term desktop kit wil zeggen met bracket , dat is niet echt nodig maar kan handig zijn .Zo een ssd kun je overal bevestigen , Overgens werkt die EVO met een ram cache waarvan ik niet weet of dat gunstig of negatief is voor een daw .Een daw gebruikt ook ram ,dat is dan misschien te dubbelop :)

Deze ssd zit gewoon met klittenband aan de zijkant vast :9
[afbeelding]
De SSD plannen zijn even op langere termijn geschoven. Kreeg gisteren een mooie blauwe envelop in de bus dat ik nog ff snel 1400 euro moet aftikken over 2012... Pff.

Krijg vandaag als t goed is ook t moederbord en rest vd componenten binnen... Jey :)

Verwijderd

gangstahh schreef op woensdag 25 september 2013 @ 23:50:

[audio]

Er mist nog het één en ander alleen weet gewoon niet wat, tevens moet het geluid nog wat beter uitkomen denkik. Over de melodie etc ben ik wel redelijk tevreden. Wat vinden jullie er van....?
De synths zijn mooi, leuke melodie. Ik mis alleen wel een lekkere basslijn bij de main!

Zelf ook weer wat nieuws in elkaar gezet.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/ayleeimamusic/ayle-eima-beyond-the-void]

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:43:
Yow!
Naast mij staat een Novation Basstation II die ik eens aan de tand mag gaan voelen.
Een ding is al zeker, qua gebruikersvriendelijkheid is het een stuk beter dan de oude Basstation (1).
Hoe bevalt ie tot dusver? Vorige week een Minibrute gekocht. Niet helemaal verkocht aan het analoge verhaal. Bovenop m'n Virus TI voegt het niet veel toe, maar ik vind het wel heel erg fijn dat je geen menuutjes in moet duiken, heel erg WYSIWYG. En dat vind ik wel fijn, omdat ik niet allemaal toeters en bellen heb om aan te switchen.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
apNia schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:25:
[...]

Hoe bevalt ie tot dusver? Vorige week een Minibrute gekocht. Niet helemaal verkocht aan het analoge verhaal. Bovenop m'n Virus TI voegt het niet veel toe, maar ik vind het wel heel erg fijn dat je geen menuutjes in moet duiken, heel erg WYSIWYG. En dat vind ik wel fijn, omdat ik niet allemaal toeters en bellen heb om aan te switchen.
Stuur die wav-files es op man! :7

Soundcloud

• gangstahh
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:21:
[...]

De synths zijn mooi, leuke melodie. Ik mis alleen wel een lekkere basslijn bij de main!

[audio]
Bedankt voor je feedback!

klinkt wel lekker! niet helemaal mijn muziek, wel een lekkere tune ;)

Verwijderd

apNia schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:25:
Het is een redelijk complete analoge mono synth van goede bouwkwaliteit. (Minibrute is daar geen uitblinker in) Geluid moet je van houden (of niet) maar je kan er alle kanten mee op. Hij klinkt wat meer beheerst dan de Minibrute.

• apNia

apNia

Ja daar verbaasde ik mij vooral over, over hoe het draaien aan een ding het geluid heel onvoorspelbaar opfokte. Eerst vond ik het storend, nu wel leuk juist. Wat betreft de bouwkwaliteit van de Minibrute, die voelt HEEL sterdy. Zware bak voor een relatief klein ding. De sliders voelen wel wat kwetsbaar though.

Verwijderd

De eerste Minibrutes gingen heel snel kapot. De sliders waren idd best wel gevoelig.
Maar de versies daarna hebben ze het aangepast.
En dat soort onderdelen zijn vaak de meest slijtage gevoelige plekken. Dat als er stof tussen komt je allerlei gekraak en gedoe kan krijgen. Dus als er een stofkap over doet als je er niet op speelt gaatie langer mee.

• apNia

apNia

Oeh goeie, houd ik geen rekening mee atm. Hoe zit dat eigenlijk met de pods op m'n Virus? Zijn die gevoelig voor stof? Of is dat dicht genoeg?

Ik heb ook deze besteld btw: http://www.zaorstudiofurniture.com/miza/miza-88/
Vandaag bezorgd.......... op m'n oude werk. Prutser bij Bax godver.

Kan me nog de tijd herinneren dat ik hier liep te emmeren over 300 euro aan monitor speakers. Net uitgerekend dat ik voor ongeveer 2600 aan spul heb staan inmiddels :(

[ Voor 22% gewijzigd door apNia op 26-09-2013 14:04 ]

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-09 10:09
Misschien een hele rare vraag van een newbie in dit gedeelte van het forum.....

Maar zit er hier iemand die toevallig een stukje muziek zou kunnen aanpassen voor mij?
Dacht het zelf wel even te kunnen maar met 4 verschillende programma's krijg ik het toch niet mooi klinkend voor elkaar.

Het gaat om het nummer Blues Brothers - Everybody Needs Somebody To Love
Maar dat begint met een heel welkomst stukje voor de politie zo tussen de 12,5 en 40 seconden
We're so glad to see so many of you lovely people here tonight and we would especially like to welcome all the representatives of Illinois law enforcement community who have chosen to join us here in the Palace Hotel ballroom at this time. We do sincerely hope you'll all enjoy the show and please remember people, that no matter who you are and what you do to live, thrive and survive, there're still some things that make us all the same. You, me, them, everybody, everybody.
En dat zou ik er graag tussenuit willen.
ik wil het draaien op mijn bruiloft morgen maar vind dat stukje niet echt bruiloft materiaal ;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• apNia

apNia

harley schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:47:
Misschien een hele rare vraag van een newbie in dit gedeelte van het forum.....

Maar zit er hier iemand die toevallig een stukje muziek zou kunnen aanpassen voor mij?
Dacht het zelf wel even te kunnen maar met 4 verschillende programma's krijg ik het toch niet mooi klinkend voor elkaar.

Het gaat om het nummer Blues Brothers - Everybody Needs Somebody To Love
Maar dat begint met een heel welkomst stukje voor de politie zo tussen de 12,5 en 40 seconden

[...]

En dat zou ik er graag tussenuit willen.
ik wil het draaien op mijn bruiloft morgen maar vind dat stukje niet echt bruiloft materiaal ;)
Sure will do sir. Omdat ie al van YouTube geript is (wel HD) heb ik hem geupload als wav, om de kwaliteit niet verder te verneuken. There you go, en fijne dag morgen :)
http://www30.zippyshare.com/v/89701046/file.html

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 23:25

2mb

gangstahh schreef op woensdag 25 september 2013 @ 23:50:

[audio]

Je hebt meer drums nodig in het begin. Bij 1:07 is het een brei, te veel compressie. 1:48 hoor ik een Animals-like stukje, je kunt daar een betere sample gebruiken met meer attack, niet zo'n belletje wat het nu is.
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:21:
[...]

[audio]
Lekkere drums. Die belletjessynths ben ik minder weg van, doet een beetje gedateerd aan.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

• gangstahh
2mb schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:25:
[...]

Je hebt meer drums nodig in het begin. Bij 1:07 is het een brei, te veel compressie. 1:48 hoor ik een Animals-like stukje, je kunt daar een betere sample gebruiken met meer attack, niet zo'n belletje wat het nu is.

[...]

Lekkere drums. Die belletjessynths ben ik minder weg van, doet een beetje gedateerd aan.
Thanks 2MB voor je feedback! ben zelf ook nog niet tevreden over sommige stukken, maar het word met de 'edit' beter al vind ik het zelf.

Hier een update :
[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/new-house-track-demo]

tevens vind ik dat het nummer behoorlijk vaak geluisterd word voor een demo ;p ben er best trots op haha. aangezien ik nog maar een kleine 3 maand bezig ben met muziek maken ;p

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:24
apNia schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:59:
Oeh goeie, houd ik geen rekening mee atm. Hoe zit dat eigenlijk met de pods op m'n Virus? Zijn die gevoelig voor stof? Of is dat dicht genoeg?

Ik heb ook deze besteld btw: http://www.zaorstudiofurniture.com/miza/miza-88/
Vandaag bezorgd.......... op m'n oude werk. Prutser bij Bax godver.

Kan me nog de tijd herinneren dat ik hier liep te emmeren over 300 euro aan monitor speakers. Net uitgerekend dat ik voor ongeveer 2600 aan spul heb staan inmiddels :(
Gaaf bureau, die ben ik ook aan het overwegen :) Kan ik m'n Yamaha S90 ten minste voor me kwijt.
Qua kosten voel ik je pijn. Ik heb ondertussen bijna 2x dat alleen al aan software :X En dan wil ik het over hardware nieteens hebben :') Maargoed, het grootste deel van die hardware heeft niks met producing te maken, en veel meer met opname.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• 2mb

2mb

Ben ook met iets nieuws bezig:

Afbeeldingslocatie: http://images.primewire.ag/gifts/36.png

Disco! Samples gerecycled van een vorige remix, maar dat schijnt 'een eigen stijl' te zijn tegenwoordig.

• gangstahh
2mb schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:27:

[afbeelding]

Disco! Samples gerecycled van een vorige remix, maar dat schijnt 'een eigen stijl' te zijn tegenwoordig.
Klinkt lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

apNia schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:59:
Da's nog heel erg bescheiden, eigenlijk ;)

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja tuurlijk, als je het vergelijkt met wat peerd of jij volgens mij hebben staan. Maar ik bedoel meer het persoonlijke contrast ;)

[ Voor 11% gewijzigd door apNia op 27-09-2013 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
snap ik, maar dan nog, die 300 euro speakers doen hun werk wel. Het is niet zo dat je ermee niet in staat bent om een goede mix af te leveren. ik zou met die KRK's hooguit de 100~200Hz range even A/B-en met iets anders (maar je zou sowieso al je mix op verschillende systemen moeten checken).

Ik vind het dan bij eventuele upgrade van je speakers zinvoller om eerst de studioruimte in behandeling te nemen, want als dat niet eerst gebeurt zijn die extra honderden €'s voor betere monitors eigenlijk niet nuttig besteed.

Moet ik daar wel aan toevoegen dat we redelijk dure HR824's en Yamaha's hebben staan en onze methode om de studio te behandelen was om alles compleet dood te maken. Alles word geabsorbeerd en gediffused, maar eigenlijk zou een minimale hoeveelheid galm en reflectie beter moeten zijn.

In dat perspectief - en als je inderdaad echt hardware fetisjist bent - zou ik m'n volgende geld ook liever aan nog meer synths en bakkies besteden dan een 1000,- aan monitors. Je hebt ook veel meer lol aan veel meer knopjes dan een minimale verbetering in geluidsweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

peerd ik snap je speaker-advies niet :?

[ Voor 6% gewijzigd door apNia op 27-09-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denimo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 11:44
Ik check dit forum nu al een tijdje voor tips en tricks, maar kan dan nu ook eindelijk mijn eigen track eens posten. Na een (veel te) lange tijd weer eens één afgemaakt.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, elke feedback is welkom!

Enjoy!

http://soundcloud.com/timo-voorn/inflatable-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:33:
peerd ik snap je speaker-advies niet :?
korter, mijn advies om je geld besteden in volgorde van prioriteit:

1. meeeeeeeeer gear, knopjes, faders en knipperende ledjes (als je dat wilt natuurlijk)
2. geluidsbehandeling van je kamer
3. duurdere speakers.

uitleg: duurde speakers geven slechts een minimale verbetering in je monitoring, wat niet zal helpen als je kamer niet in orde is. De kamer in orde brengen heeft pas nut als je genoeg gear hebt om qua instrumenten fatsoenlijke mixen te maken.

Ik laat dan de onweerstaanbare Freudiaanse behoefte om aan knopjes te zitten dan even achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je je hele kamer mat zwart verft is die niet dood. (Wel doods)
Van dat schuim wat je in de doehetmaarzelf zaak per strekkende meter kan kopen is een factor 10 tot 100 minder geluid isoleren dan de varianten die een factor 10 a 100 duurder kosten. Maar tegenwoordig heb je voor een paar honderd euro al een pakket om de gemiddelde slaapkamer aan te passen.

Idd is het weinig nuttig om goede speakers in een slechte ruimte te gebruiken. Maar dat is geen zwart wit verhaal. Zelf raad ik de mensen aan om qua verhouding je speakers in 10% a 25% van je totale setup kosten te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Jongens ik WIL helemaal geen nieuwe speakers. Ik kaartte alleen aan dat ik een paar jaar geleden hier nog zat te miepen over dat ik 300 duur vond (voor m'n monitor speakers) en inmiddels m'n volledige investering bijna vertienvoudigd is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

[afbeelding]

Nice! Alleen vind ik de drums een beetje straight-forward. Mag wel wat meer funk/disco in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Denimo

Klinkt goed hoor. Qua sound mag het van mij wel wat steviger. Dat je de drums meer energie overbrengen zeg maar.

• gangstahh
Denimo schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:30:
Ik check dit forum nu al een tijdje voor tips en tricks, maar kan dan nu ook eindelijk mijn eigen track eens posten. Na een (veel te) lange tijd weer eens één afgemaakt.

Enjoy!

Klinkt lekker! Als ik dit in de subsonic zou horen, zou ik sws even uit mn stekker gaan :P 8)7 (gekke toko in Groningen)

Verwijderd

Weet iemand of het binnen Ableton mogelijk is je grondtoon voor je middelste C te veranderen van 440hz naar 432hz ?

Gr Sub-urb

Verwijderd

Denimo schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:30:

Enjoy!

Nice, zelf ben ik ook wel een beetje bezig met de progressievere kant van techno, hetgeen wat mij geïnspireerd heeft om muziek te gaan maken (Max Cooper Ryan Davis Lanny May etc etc). Het is fijn als op het einde eindelijk de basslijn gaat switchen qua toonhoogte, het langverwachte einde zeg maar. daarmee duikt die wel echt de diepte in, maar de rest van je melodieen en percussie gaan nog niet (merkbaar voor mij althans) mee. misschien is een beetje spelen met je release, decay en galm van je melodieën al een uitkomst! eventueel een distortion effect waarbij je vanaf helemaal dry begint en langzaamaan opendraait om het wat rauwer/verder te laten gaan. Rustig aan met de distortion uiteraard :P. Sowieso lekker bezig. Zoals je zelf al erbij zet N'to en 10Dens doet het mij aan denken!

Gr Arthur Sleeuw

• JDTeunis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 12:39
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 02:50:
Weet iemand of het binnen Ableton mogelijk is je grondtoon voor je middelste C te veranderen van 440hz naar 432hz ?

Gr Sub-urb
Ik heb dit een tijdje geleden ook geprobeerd uit te vinden, maar volgens mij is het niet mogelijk. :( Je kunt misschien wel alleen maar externe VST's gebruiken waarbij je wel de grondtoon kan veranderen (weet niet bij welke dat mogelijk is, maar ze bestaan vast wel). Maar mocht je een manier vinden de grondtoon van Ableton te veranderen hoor ik het heel graag!

p.s. 440Hz is de A, niet de C

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:16
Enige manier die ik kan bedenken is transposen/detune, maar dat gaat wel ten koste van de kwaliteit.

random plaatje van google: http://img37.imageshack.us/img37/4604/pitchs.jpg

Niet echt bruikbaar denk ik, maar ben dan ook geen Ableton guru :P

[ Voor 16% gewijzigd door kevz op 28-09-2013 12:17 ]

Mijn YouTube

Verwijderd

Hmmm in Ableton heb je toch bij de settings de mogelijkheid om de grondtoon aan te passen? Ik doe het uit mijn hoofd nu dus weet het niet zeker.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 02:50:

Gr Sub-urb
Het is de A die op 440 staat en een daw lijkt me niet werken met freqenties maar met bits enzo , die freqentie veranderen moet je denkik op de source toepassen :)

Een synth /vst naar beneden tune tot die op die 432 staat

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[afbeelding]

Ik heb de afgelopen pagina's een beetje meegelezen en geluisterd naar de samples die iedereen geupload heeft, maar deze springt er voor mij tot nog toe duidelijk bovenuit. Dat kan een kwestie van smaak zijn, maar wat me opvalt is dat dit al best "compleet" lijkt te zijn en dat er geen overmatige bass of te harde geluiden gebruikt zijn. Ik vind het in elk geval erg leuk.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:48:
Het is de A die op 440 staat en een daw lijkt me niet werken met freqenties maar met bits enzo , die freqentie veranderen moet je denkik op de source toepassen :)

Een synth /vst naar beneden tune tot die op die 432 staat
Tegenwoordig kan bijna elke DAW met de meest rare maatsoorten omweg en vaak ook met andere stemmingen. Er zijn legio softsynths die hun eigen stemmingen hebben. En het veranderen van de grondtoon hoort in principe ook te kunnen. En daar zit dat weer een hele filosfie achter over hoe dat beter of slechter zou kunnen zijn ivm menselijke pshyche enzow. Beetje nerdy maar leuk om op een regenachtige zondag eens in te verdiepen. :)

Edit: In Live zit een testtoon generator die standaard op 440Hz staat. (Even testen en mijn gehoor gaat van 10Hz tot 15.5kHz, en bij 12Hz gaat er van alles heftig mee resoneren. :P )
Maw als je je instrumenten wilt verstemmen zul je dat per instrument moeten doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2013 16:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:16:
[...]

Tegenwoordig kan bijna elke DAW met de meest rare maatsoorten omweg en vaak ook met andere stemmingen. Er zijn legio softsynths die hun eigen stemmingen hebben. En het veranderen van de grondtoon hoort in principe ook te kunnen. En daar zit dat weer een hele filosfie achter over hoe dat beter of slechter zou kunnen zijn ivm menselijke pshyche enzow. Beetje nerdy maar leuk om op een regenachtige zondag eens in te verdiepen. :)
Echt een rare toonsoort is A 432 niet ,het kan gewoon een gelijkzwevende temperatuur zijn die lager getuned is als de normale A440. In real life kom je ook instrumenten gestemd op 432 of lager tegen, maar het valt niet op omdat die gelijkzwevend is .Het valt wel gelijk op als er een instrument naast zet wat wel op 440 staat , dat klinkt niet samen met een 432 .
De echte verschillen gebeuren op intervallen nivau omdat de verhoudingen iets anders zijn . Er wordt wel eens gezegd dat een lagere tuning iets rustiger over kan komen op de mens :)

• Denimo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 11:44
Thanks voor de feedback op mijn track mensen! Met name Arthur Sleeuw, thanks!
Ik ga er zeker mee verder en neem de feedback mee. Ik blijf ook zeker dit forum in de gaten houden voor tips en tricks, vindt het een mooi topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nieuwe battlestation is klaar :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oEvcEdd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes , en wat is het allemaal?

ps. ik zal binnenkort ook even foto's trekken van mijn Battlestation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Naast het gebruikelijke PC spul, Access Virus TI Desktop, Arturia Minibrute, 2x KRK RP5's, Focusrite Scarlett 8i6 en bureau is Zaor Miza 88.

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 29-09-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker netjes ja.
(Mis alleen die nibbits)

Kzie dat je parket hebt. Is handig schoon te houden maar voor akoustiek nie zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hoe groot is die rechter monitor? Als ik zo'n bureau scoor wil ik er twee U2711s op kwijt kunnen, maar dat moet natuurlijk wel passen...
En hoe was het in elkaar zetten enzo? Is'ie stevig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Da's een 24" monitor (deze). Worst case zal je monitorstands moeten kopen.
Het in elkaar zetten is redelijk makkelijk. Alleen de lade waar m'n keyboardjes op staan ging bout. Daar deden we iets verkeerd. Weet niet wat, maar na wat terugbuigwerk gleed ie er in. Het enige waar ik me scheel aan erger is dat als ik mijn stoel op een hoogte zet waar m'n armen uitkomen op keyboardhoogte en m'n hoofd op monitor/speakerhoogte zit dan komen m'n dijbenen tegen die lade aan. Heel irritant, want daardoor kan ik niet lekker tegen m'n bureau aan rollen. Ik kan 'm of handmatig verhogen, of er uit laten en m'n Minibrute naast m'n toetsenbord zetten en die Akai controller in de kast zetten. Ik denk tbh dat het de tweede optie gaat worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:50:
[...]

Echt een rare toonsoort is A 432 niet ,het kan gewoon een gelijkzwevende temperatuur zijn die lager getuned is als de normale A440. In real life kom je ook instrumenten gestemd op 432 of lager tegen, maar het valt niet op omdat die gelijkzwevend is .Het valt wel gelijk op als er een instrument naast zet wat wel op 440 staat , dat klinkt niet samen met een 432 .
De echte verschillen gebeuren op intervallen nivau omdat de verhoudingen iets anders zijn . Er wordt wel eens gezegd dat een lagere tuning iets rustiger over kan komen op de mens :)
http://www.zengardner.com...-natural-432hz-harmonics/

Deze link is een beetje waar ik het op baseer oftewel dat het rustiger overkomt. Er staat ook een filmpje bij maar dat is achteraf omlaag getuned en ik geloof niet dat dat (Als het dan al zo is) is hoe het werkt. Artikel gaat een tikkeltje ver van waar het vandaan zou komen waarom bijna alle instrumenten op 440 gestemd zijn maar die waterafdruk spreekt opzich boekdelen :9.

Hier nog zo een soort iets maar dan met zand:

YouTube: Amazing Resonance Experiment!

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 17:50:
[...]

http://www.zengardner.com...-natural-432hz-harmonics/

Deze link is een beetje waar ik het op baseer oftewel dat het rustiger overkomt. Er staat ook een filmpje bij maar dat is achteraf omlaag getuned en ik geloof niet dat dat (Als het dan al zo is) is hoe het werkt. Artikel gaat een tikkeltje ver van waar het vandaan zou komen waarom bijna alle instrumenten op 440 gestemd zijn maar die waterafdruk spreekt opzich boekdelen :9.

Hier nog zo een soort iets maar dan met zand:

YouTube: Amazing Resonance Experiment!

Gr.
Vind het wel een beetje vergezocht , er is zat muziek op 440 die heel relaxed is en niet opgefokt klinkt :)

Een zekere waarheid zit er ook weer in , het is omdat die verhoudingen van die intervallen veranderen , er zitten bepaalde wiskundige verhoudingen in die zeg maar lagere waardes krijgen .tegenwoordig is 441 bijna eerder de standaard als 440 , heeft geloof ik met de strijkers te maken die willen nog hoger :D

Leuk experiment

Apnia leuke setup met veel knopjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://soundcloud.com/arthursleeuw/a-butterflys-journey

Hier trouwens een nummertje wat ik (zo ommenabij) af heb. Feedback is heel erg welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Reizen like a Bos!

Ik zat gisteren te zappen en ik stopte bij een rare kerel die vertelde hoe hij vond dat singer-songwriters eigenlijk kapot geschoten moeten worden omdat in zijn ogen gevoelige gitaarspelende poëtische oprechte muzikanten, met al dan niet een petje op en in het oranje, losers zijn.

Nou, daar had deze meneer misschien wel een punt.
Maar ik vind dat mijn broer Ruben toch maar een dikke Bos(s) is!

Zijn nieuwe hit Traveller is net uit op elektromagnetische radiatie.

*KNIP* GIFje van 13 MB :N

* Kain_niaK trotse broer :Y)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yR0ShVAs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JxLvhZys.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eemXv4rs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DqygTdis.jpg

[ Voor 89% gewijzigd door FeaR op 02-10-2013 07:19 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:27:
https://soundcloud.com/arthursleeuw/a-butterflys-journey

Hier trouwens een nummertje wat ik (zo ommenabij) af heb. Feedback is heel erg welkom!
Je moet je arrangement korter maken, of meer sounds gebruiken. Het arrangement is nu nogal kaal en het duurt veel te lang allemaal. Lead vanaf 1:40 is errug basic. Drums zijn erg minimal, dat kan wel, maar dan moeten het allemaal ontzettend fijn klinken en dat doet het nog niet. Probeer eens een beetje swing op die hihats oid.
Leuk liedje! Kan zo in een reclame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
apNia schreef op zondag 29 september 2013 @ 13:57:
Da's een 24" monitor (deze). Worst case zal je monitorstands moeten kopen.
Het in elkaar zetten is redelijk makkelijk. Alleen de lade waar m'n keyboardjes op staan ging bout. Daar deden we iets verkeerd. Weet niet wat, maar na wat terugbuigwerk gleed ie er in. Het enige waar ik me scheel aan erger is dat als ik mijn stoel op een hoogte zet waar m'n armen uitkomen op keyboardhoogte en m'n hoofd op monitor/speakerhoogte zit dan komen m'n dijbenen tegen die lade aan. Heel irritant, want daardoor kan ik niet lekker tegen m'n bureau aan rollen. Ik kan 'm of handmatig verhogen, of er uit laten en m'n Minibrute naast m'n toetsenbord zetten en die Akai controller in de kast zetten. Ik denk tbh dat het de tweede optie gaat worden :(
Thanks voor de info :) Lijkt erop dat twee 2711s dan makkelijk moet gaan passen, dus dat zit wel snor. Speakers wil ik dan toch los op stands zetten.

Nja, momenteel moet al m'n geld toch even opzij om m'n huis in te kunnen richten als dat overgedragen wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2mb schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:20:
[...]

Je moet je arrangement korter maken, of meer sounds gebruiken. Het arrangement is nu nogal kaal en het duurt veel te lang allemaal. Lead vanaf 1:40 is errug basic. Drums zijn erg minimal, dat kan wel, maar dan moeten het allemaal ontzettend fijn klinken en dat doet het nog niet. Probeer eens een beetje swing op die hihats oid.

[...]

Leuk liedje! Kan zo in een reclame :P
Thnx, ga weer aan de slag :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 08:39
Tof, een producer-thread! Dat me die nu pas opvalt :)

Ben zelf ook al een jaar of 20 bezig met muziek maken. Begonnen met Modedit (4 sporen mod tracken, yeah!), toen overgestapt naar Fast Tracker 2.06. Beste tijd rondgehangen in de tracker scene, trots lid van Sound Alliance geweest :)

Tijdens mijn opleiding kennis gemaakt met Logic en de wondere wereld van MIDI, en dat heeft me de ogen wel geopend.. Jarenlang met Logic gewerkt (in combinatie met diverse hardware), en toen Logic 5.3 écht niet meer wilde werken omdat deze dusdanig verouderd was nog even een korte tijd met Cubase gewerkt, maar dat was absoluut geen gelukkig huwelijk. Kon er maar niet aan wennen. Mede om deze reden een hele lange tijd geen muziek meer gemaakt (althans, niet digitaal).. Totdat ik Renoise leerde kennen. In mijn ogen de meest briljante DAW aller tijden.. Met Fast Tracker kon ik lezen en schrijven, en hier kon ik dus direct mee uit de voeten! Geniaal...

Ik maak voornamelijk hardcore, met hier en daar eens een uitstapje naar hardstyle, dubstep, of andere genres. Over het algemeen wel de wat hardere stijlen in ieder geval. Heb in het verleden een drietal platen mogen releasen:
- Bionic Recordings 07 (Proceed With Caution & Rotation, onder de naam Archetype)
- Bionic Recordings 09 (Uncontrollable Urges, onder de naam Archetype)
- Patriott Vinyl 012 (Bass Bumpers - The Music's Got Me - A&K Remix)

Tevens heb ik voor mijn toenmalige band een heel album geschreven en geproduceerd, deze is in eigen beheer uitgebracht en gedistribueerd door Suburban Records. Hiermee hadden we lovende recensies, een plekje in de jaarlijst van de OOR!, optredens overal met als hoogtepunt de Amsterdam Arena, maar helaas door interne strubbelingen is deze band aan zijn eind gekomen. Band heette NE1, album heet Light of Life.

Nu onder de naam Ethereal bezig. De laatste stapel tracks die ik onder deze naam heb gemaakt zijn te beluisteren op mijn Soundcloud: http://www.soundcloud.com/ethereal1981
Ik probeer zoveel mogelijk in stijl te variëren. Van melodische, meer mainstream hardcore tot agressiever, meer industriëel werk.

Ik gebruik momenteel voornamelijk een laptop met interne geluidskaart, omdat dat zo lekker makkelijk is. Vrouwlief Desperate Housewives aan het kijken? Koptelefoon op en knallen maar! Verder staat er nog een desktop PC met een Tascam US122-MKII. Als monitoring gebruik ik de KRK Rokit RP8's.

Favoriete plugins zijn Sylenth1, Drumazon, Devastor, en toch ook wel de Nexus. Heb hele ritsen met hardware gehad, maar uiteindelijk zat ik daar uren mee te spelen en deed ik uiteindelijk toch alles "in the box". Zodoende de hele handel maar verkocht en daar Pioneer CDJ400's voor gehaald, iets dat ik altijd al wilde hebben. Samenwonen en bijkomend ruimtegebrek heeft hier ook wel een aandeel in gehad. Een aantal bakken die ik in mijn bezit heb gehad:
Korg Z1, Roland JP8000 & JP8080, Access Virus A & B, Korg Triton Rack, Nord Rack I & II, Alesis Ion, Waldorf Micro-Q, Novation Nova, Novation K-Station, Korg Electribe ERII & EAII & ESX, Korg Microkorg en nog wat bakken die ik nu vergeet :) Niet allemaal tegelijk overigens, haha, zo kapitaalkrachtig was ik nooit :)

Dat was het geloof ik wel zo'n beetje.. Luister gerust naar mijn tracks, ik ben benieuwd naar reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ethereal81
Niet mijn ding maar het klinkt wel goed.

Voor de mensen die moeite hebben met hun tracks goed te krijgen op hun eigen systeem is dit misschien interessant om na te lezen (het is in het engels).
http://www.gearjunkies.com/news_info.php?news_id=8697

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
hahaha cool hoe die synth in de kast past, hadden ze nou bij de meubelwinkel al hebben geadverteerd met 3x 4u 19" cabinetten? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ethereal81 schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:43:
Tof, een producer-thread! Dat me die nu pas opvalt :)

Ben zelf ook al een jaar of 20 bezig met muziek maken. Begonnen met Modedit (4 sporen mod tracken, yeah!), toen overgestapt naar Fast Tracker 2.06. Beste tijd rondgehangen in de tracker scene, trots lid van Sound Alliance geweest :)
Hey ethereal! Leuk verhaal om te lezen. Jullie van Sound Alliance waren onze grote concurrent, ik zat bij UCP, alletwee gabber tracker groups ;)
vlaaing peerd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:25:
[...]
hahaha cool hoe die synth in de kast past, hadden ze nou bij de meubelwinkel al hebben geadverteerd met 3x 4u 19" cabinetten? :7
Ik snap je vraag niet peerd. 2x 4u en een lade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Peerd, het is specifiek een studiobureau, dus die vakken worden inderdaad geadverteerd als 4U :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn music setup :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YWp5QKZLth7WN4GTfmFNBJIf/full.jpg?nohitcount=1

MIDI keyboard by Korg :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tsw9ZiV2Yny1Yu8lu5RjkCUj/full.jpg?nohitcount=1

Sampler / Drumcomputer by Native Instruments :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hPbpyI9bW4vvu0cF1zh0WVce/full.jpg?nohitcount=1

Keyboard by Casio :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NXEFzaVWvUFZA01VGnMaMNFz/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:48:
Mijn music setup :

[afbeelding]

MIDI keyboard by Korg :

[afbeelding]

Sampler / Drumcomputer by Native Instruments :

[afbeelding]

Keyboard by Casio :

[afbeelding]
Ziet er goed uit!
Jaloers op je Korg en Maschine :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 17:33
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RZ0gj3A.jpg

Synth-hoekje, inmiddels wel een stuk mee ingebouwd/opgeruimd, maar goed de spaarzame uurtjes dat ik in de studio ben heb ik wel wat leukers te doen dan nieuwe foto's maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
909 *O*

Van mijn studio komen wel foto's als er wat meer te showen is :P Het huis dat ik gekocht heb is een oude slagerij met een koelcel en een vriescel erbij, wat me in totaal zo'n 50m2 aan ruimte geeft die ik als studio ga gebruiken :) Maar de overdracht is pas half december, en dan is er natuurlijk nog wat werk aan...
Op dit moment zit alles op een hoop op m'n slaapkamer bij mijn ouders thuis 8)7

[ Voor 96% gewijzigd door Wormaap op 01-10-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Jezus wat zijn die 909's groot. Nooit gedacht :)
Zal wel lekker isoleren Wormaap! Ik kan niet wachten op een eigen hok waar ik de akoestiek kan behandelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Studio in een koel- en vriescel :D

Om je tracks chill te houden, vette coole beats te maken, om een lekkere frisse verse sound te krijgen... ik zie mogelijkheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel goede isolatie dan. Kan je lekker veel lewaai brouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Er zit 20cm piepschuim tussen de wanden :+ Ik moet nog gaan kijken of dat voldoende geluid dempt als er een drummer loos zit te gaan. Uiteraard wordt er maar een beperkt deel werkruimte voor mij en m'n DAW. Het grootste deel (1 ruimte van grofweg 4x11 meter) wil ik gaan inzetten als trackingstudio. Als bedrijfje inschrijven bij de KvK en hopen dat de hobby zichzelf (deels) kan gaan financieren. Rijk hoef ik er niet van te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke hightech setup , netjes en georganiseerd komt het over

Sjoewe`/

Dat is echt een klassieke opstelling waar ik ook van houd :)

Wormaap/

Ben je niet bang dat je per ongeluk opgesloten word in die koelcel , of maak je hem zo dat je jezelf erin kan opsluiten om te produceren .Iniedergeval succes met huis en koelcel/studio :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hij krijgt gewoon deurklinken aan de binnenkant :+

Heeft iemand trouwens de nieuwe Maschine Studio en de 2.0 software al gezien? :) Ziet er flashy uit.

Cliquez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Heel erg jaloers...

Dit weekend voor de grap ebay geopend om te kijken wat een 909 moet kosten... 3000 eur :X

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
apNia schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:48:
[...]

Hey ethereal! Leuk verhaal om te lezen. Jullie van Sound Alliance waren onze grote concurrent, ik zat bij UCP, alletwee gabber tracker groups ;)
Haha, tof! Geniale tijd wel. XM's downloaden, samples jatten, distortion toepassen door gewoon je sample elke keer een volumeboost van 100% te geven, 8bit 22khz samples, genieten! Onder welke naam heb je gereleased? Ik onder Divine Prophecy en Psychotic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Klinkt goed, ethereal81. Ik heb helemaal niks met hardcore, maar de productie kan ik wel waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Yalopa schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:53:
[...]

Heel erg jaloers...

Dit weekend voor de grap ebay geopend om te kijken wat een 909 moet kosten... 3000 eur :X
Ebay is niet echt representatief. 909 moet je binnen 'de scene' kopen, nog steeds duur maar wel een stuk minder dan 3 ruggen.

Ik deel de studio met iemand, dat scheelt al heel erg natuurlijk. Verder is het gewoon hard werken, niet uitgaan, zuinig doen en bloeden voor de gear. Betaalt zich gelukkig wel terug in een hoop plezier :)
Dit jaar nog hopelijk even een M1 scoren en wat billige multi FX. Volgend jaar wil ik er nog een dikke poly bij, maar nog geen idee wat dat moet gaan worden, teveel leuke synths in de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:32:
Heeft iemand trouwens de nieuwe Maschine Studio en de 2.0 software al gezien? :) Ziet er flashy uit.
Ziet er idd erg interessant uit. Ze blijven doorgaan met nieuwe dingen erbij te verzinnen.
En die deluxe controllert is eigenlijk best wel duur maar volgens mij krijg je er dus ook de studio software bij maar in vergelijk met Komplete is dat niet super uitgebreid. Het is best wel aan de dure kant eigenlijk.

Waarom ze geen versie met audio in/uit maken snap ik nog steeds niet. Dat zeggen we steeds tegen de mensen van NI maar die vinden dat dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Volgens mij krijgen de Maschine Studio en alle andere/oudere Maschines dezelfde software. Het zou wel kunnen dat je Prism en de extra effecten alleen bij de Studio erbij krijgt.
Een unit met audio I/O zou denk ik écht een bom op de markt laten vallen. Vooral als ze die voor de prijs van de 'normale' Maschine Mk2 in de markt zouden kunnen zetten. Nu moet je naar de Akai MPC Renaissance voor zoiets, maar die software loopt dan weer mijlenver achter bij die van NI.
Binnenkort ga ik een Maschine Mk2 overnemen van een vriend die overstapt naar Ableton Push, dus ik ben helemaal enthousiast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
@ethereal81
Volgens mij wel eens wat van je releases gehoord... werkte je nou samen met prowler? (edit: ff gegoogled.. ja voor de ruffneck stal)...
Waarom ben je voor renoise gegaan en niet voor modplug? toch de eyecandy?

Ik doe tegenwoordig wat rustiger kwa herrie produceren,
huidige stijl: tsja..tis house..., vind het zelf richting oldskool / retro gaan
https://soundcloud.com/ne...nervesagent-alcohol-amuze is wel een goed voorbeeld.

(Maar vroeger toch ook vooral hardcore geproduceerd, luisteren doe ik nog steeds het liefst naar 200+ bpm en ouwe rotterdam records stijl, maar dat knallende melodieuze van enzyme gaat er ook wel goed in..eigenlijk alles wel)

http://soundcloud.com/nervesagent-80 voor meer luistergedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Sjoewe schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:33:
[afbeelding]

Synth-hoekje, inmiddels wel een stuk mee ingebouwd/opgeruimd, maar goed de spaarzame uurtjes dat ik in de studio ben heb ik wel wat leukers te doen dan nieuwe foto's maken. :)
Okay, en dan nu graag een linkje naar muziek die effectief gemaakt is met dit rete coole spul. Wou dat ik er de centje voor had. Dan zou ik een ARP 2600 op te kop proberen te tikken.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Sorry heb niet veel online staan. Ben ook bezig om een release op poten te krijgen :)
Heb een tijdje geleden wel de testrun opgenomen, heb ik hier ook wel eens eerder gepost.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/sjoewe/audio-recording-on-friday]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:09
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LXJ7e5vZ2nk]

Als dit beetje gaat werken met andere DAW's dan ga ik maar eens sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Je kan de Maschine-software standalone of als VST/AU gebruiken. De hardware gebruiken om rechtstreeks je eigen DAW aan te sturen kan, maar is vrij beperkt. Het hele ding draait echt om de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik vind het sowieso prachtig, maar het is vooral het filmpje wat het volgens mij zo sexy maakt. Als je als AraabMuzik op die drumpads kan rammen is het vast prachtig. Maar ik geloof niet dat jan met de pet er veel baat bij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
De Maschine Studio zie ik persoonlijk niet veel meerwaarde in. Wie wil er nou naar z'n twee hippe kleurenschermpjes kijken als er monitors voor z'n neus staan? En wie wil er nou aan de knopjes draaien om een sample te knippen als dat ook met de muis kan?
Maar de hele Maschine-workflow is wel écht fijn! Het kan niet alles, en zodra het minder vierkant dan het apparaat zelf wordt gaat het allemaal wat moeizaam. Maar het biedt wel een prettige manier om snel creatief bezig te zijn, zonder dat je DAW in de weg zit. Voor het afmaken kun je altijd MIDI je DAW inslepen of bouncen naar audio. Of gewoon gebruik maken van de outputs die de Maschine-software biedt en het deel dat je ermee gemaakt hebt alleen afmixen in je DAW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-09 10:09
apNia schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:50:
[...]

Sure will do sir. Omdat ie al van YouTube geript is (wel HD) heb ik hem geupload als wav, om de kwaliteit niet verder te verneuken. There you go, en fijne dag morgen :)
http://www30.zippyshare.com/v/89701046/file.html
Nog heel erg bedankt,
Had hem op cd gebrand stoppen ze op het moment supreme alsnog de cd met de oude versie in de speler.
Maarja zoiets doe je niet over...

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nummer met Maschine Mikro in 30 minuten totaal gemaakt :

Hier ga ik mooie nummers mee maken.

Tips altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
4-systeembeheer schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 00:01:
@ethereal81
Volgens mij wel eens wat van je releases gehoord... werkte je nou samen met prowler? (edit: ff gegoogled.. ja voor de ruffneck stal)...
Waarom ben je voor renoise gegaan en niet voor modplug? toch de eyecandy?
Jup, op beide releases stonden ook tracks van Prowler :) Hebben nog een erg toffe track samen gemaakt maar die is helaas nooit uitgebracht.. Hoop in de toekomst nog eens wat te releasen! Nu eens aan het kijken of ik wat demootjes kan rondsturen..

Geen idee eigenlijk waarom ik voor Renoise ben gegaan, werd er door meerdere mensen op gewezen en na een eerste testritje was het duidelijk: Liefde op het eerste gezicht :)

Goeie oldschool-vibe in die track trouwens! Lekker.. Zal de rest ook eens checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

harley schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:44:
[...]

Nog heel erg bedankt,
Had hem op cd gebrand stoppen ze op het moment supreme alsnog de cd met de oude versie in de speler.
Maarja zoiets doe je niet over...
Ja dag! Je zorgt maar dat je scheidt en hertrouwt! ;)
Fijne dag gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
@Ethereal..
zie dat je dit jaar ook nogal bezig geweest bent op youtube..zal eens checken zodra ik weer 'thuis' (Houston) ben. Zit nu op kantoor. Allemaal producties met Renoise gemaakt?

Ik gebruik zelf alleen gratis software..modplug is open source en de vst(i) die ik gebruik zijn allemaal freeware. Is bewuste keuze, ivm het misschien ooit willen releasen van muziek, maar als ik een beetje om me heen kijk interesseert het gemiddelde Fruity Loops volk het helemaal niks of ze nou wel of niet illegale software en plugins gebruiken en ik neem het ze niet kwalijk. Als je ziet hoeveel moeite je soms moet doen om een bepaalde sound uit een freeware pluginnetje te krijgen... daarnaast heb ik ook nog nooit gehoord dat iemand aangeklaagd is omdat zijn plaatje geluid uit een illegale plugin zou hebben.

Ben zelf erg blij met mijn keuze voor modplug. Het belangrijkst voor mij was toch de keyboard shortcut mapping mogelijkheid en het navigeren in het patternvenster dat ik net wat prettiger vond van modplug dan van Renoise. Qua functies kunnen ze nagenoeg hetzelfde. Renoise ziet er wel meer fasttracker uit, dat dan weer wel, maar voordat ik Renoise tegenkwam was ik al helemaal afgehaakt met het hele fasttracker gebeuren.
Die overgang was net zo groot als toen ik van modtracker -> 669 composer -> screamtracker -> fasttracker ging... even wennen maar wel altijd blij met de verbeteringen...
Het hele jeskola buzz verhaal heb ik nooit aan kunnen wennen al was dat destijds erg veelbelovend. Nog een heel zwikkie andere tools geprobeerd, maar daarvan was de vst support gewoon ruk.

Automation van parameters is de laatste tijd erg verbeterd in Modplug (grafisch!), maar wat ik nog wil gaan proberen is dit via midi ofzo met knoppen te gaan doen. Heb nog een oude dj console die ik daarvoor wil gaan gebruiken.
Goeie oldschool-vibe in die track trouwens! Lekker.. Zal de rest ook eens checken
Probeer wel elke keer wat anders te doen... ben niet zo van de truukjes...al blijft de typische ruffneck sound natuurlijk wel tijdloos..

edit:
Offtopic...vroeger nog een tijdje bij ugfboard/coreconnexion gezeten waar je (naast het hele fxp verhaal) tracks kon uitwisselen met gelijkgestemden. Bestaat er nog zoiets? In tegenstelling tot bijv. het posten van je tracks in draadjes op tweakers en evt. partyflock vond ik dat wel een leuke "underground" groep met een bepaalde cohesie (mede door het hele fxp verhaal dat het een beetje spannender maakte). Toen ik nog naar de bekende feesten ging ook nog wel eens een meeting gehad met wat van die gasten.

[ Voor 11% gewijzigd door 4-systeembeheer op 02-10-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
4-systeembeheer schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:05:
@Ethereal..
zie dat je dit jaar ook nogal bezig geweest bent op youtube..zal eens checken zodra ik weer 'thuis' (Houston) ben. Zit nu op kantoor. Allemaal producties met Renoise gemaakt?

Ik gebruik zelf alleen gratis software..modplug is open source en de vst(i) die ik gebruik zijn allemaal freeware. Is bewuste keuze, ivm het misschien ooit willen releasen van muziek, maar als ik een beetje om me heen kijk interesseert het gemiddelde Fruity Loops volk het helemaal niks of ze nou wel of niet illegale software en plugins gebruiken en ik neem het ze niet kwalijk. Als je ziet hoeveel moeite je soms moet doen om een bepaalde sound uit een freeware pluginnetje te krijgen... daarnaast heb ik ook nog nooit gehoord dat iemand aangeklaagd is omdat zijn plaatje geluid uit een illegale plugin zou hebben.

Ben zelf erg blij met mijn keuze voor modplug. Het belangrijkst voor mij was toch de keyboard shortcut mapping mogelijkheid en het navigeren in het patternvenster dat ik net wat prettiger vond van modplug dan van Renoise. Qua functies kunnen ze nagenoeg hetzelfde. Renoise ziet er wel meer fasttracker uit, dat dan weer wel, maar voordat ik Renoise tegenkwam was ik al helemaal afgehaakt met het hele fasttracker gebeuren.
Die overgang was net zo groot als toen ik van modtracker -> 669 composer -> screamtracker -> fasttracker ging... even wennen maar wel altijd blij met de verbeteringen...
Het hele jeskola buzz verhaal heb ik nooit aan kunnen wennen al was dat destijds erg veelbelovend. Nog een heel zwikkie andere tools geprobeerd, maar daarvan was de vst support gewoon ruk.

Automation van parameters is de laatste tijd erg verbeterd in Modplug (grafisch!), maar wat ik nog wil gaan proberen is dit via midi ofzo met knoppen te gaan doen. Heb nog een oude dj console die ik daarvoor wil gaan gebruiken.

[...]

Probeer wel elke keer wat anders te doen... ben niet zo van de truukjes...al blijft de typische ruffneck sound natuurlijk wel tijdloos..
De tracks op Youtube zijn eigenlijk alleen maar releases en oudere tracks uit mijn Logic-hardware-tijdperk :) Staat overigens ook de nooit gereleasede track met Prowler op, evenals nooit uitgebrachte tracks van mijn toenmalige band en wat zelf gemaakte covers. Alle nieuwe Renoise-tracks staan op mijn soundcloud, nog te lui geweest die ook op Youtube te zetten..

Moet zo te lezen Modplug eens checken! Klinkt wel interessant.. Had eigenlijk voor ik Renoise tegenkwam nooit meer verwacht ooit nog eens tracker-style muziek te gaan maken! Heb hier ook een klein midi-boardje staan (Oxygen25), maar parameter automation blijf ik om de een of andere reden toch intekenen. Toch geweldig als ik terugkijk, ik zie me nog steeds zitten in de kelderkast van mijn ouders, met Creative Labs luidsprekertjes, hele melodieën opschrijven omdat Modedit geen kopiëer-mogelijkheid had (of die wellicht wel had maar ik die nooit gevonden heb toendertijd) en pattern voor pattern wéér diezelfde melodie inprogrammeren.. Pff. En moet de kick iets harder? Fuck die volumeschuif, ik zet mijn kick gewoon op 3 sporen tegelijk, dan klinkt ie lekker hard! Hahaha, heerlijk. Geen filterplugins, maar gewoon een sample van een filtersweep gebruiken en spelen met de sample offset. Uren ploeteren om allerlei dingen te leren.. Tegenwoordig allemaal youtube-tutorials, toendertijd gewoon IRC op om wat ervaringen uit te wisselen.. Ik word oud geloof ik! :)

Dat van die truukjes herken ik wel, al vind ik het lastig om elke keer vernieuwend te blijven zijn in het hardcore-genre.. Al moet ik zeggen dat mijn Renoise-tracks afwisselender zijn dan ooit tevoren. Dat vind ik ook wel weer het gemak aan een laptopje.. Zit wel eens TV te kijken of te lezen als me ineens een idee te binnen schiet. Dit kan ik dan meteen vastleggen zonder op te hoeven staan, de studio op te hoeven starten en dan allang het idee alweer vergeten zijn, haha.. Gebeurde me vaak genoeg. Heb mijn telefoon ook vol staan met ingefloten of ingezongen melodielijnen die ik niet wil vergeten, en mijn harde schijf staat aardig vol met ideeën..

Maar toffe dingen op je Soundcloud! Gave sounds ook, klinken erg organisch op de een of andere manier!

En @Wormaap: Thanks!! Al ragt Soundcloud op de een of andere manier de kwaliteit wel stevig omlaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een nummer af met wat meer variatie :

En nog steeds : Tips zijn welkom.
Pagina: 1 ... 62 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.