Tof, een producer-thread! Dat me die nu pas opvalt
Ben zelf ook al een jaar of 20 bezig met muziek maken. Begonnen met Modedit (4 sporen mod tracken, yeah!), toen overgestapt naar Fast Tracker 2.06. Beste tijd rondgehangen in de tracker scene, trots lid van Sound Alliance geweest
Tijdens mijn opleiding kennis gemaakt met Logic en de wondere wereld van MIDI, en dat heeft me de ogen wel geopend.. Jarenlang met Logic gewerkt (in combinatie met diverse hardware), en toen Logic 5.3 écht niet meer wilde werken omdat deze dusdanig verouderd was nog even een korte tijd met Cubase gewerkt, maar dat was absoluut geen gelukkig huwelijk. Kon er maar niet aan wennen. Mede om deze reden een hele lange tijd geen muziek meer gemaakt (althans, niet digitaal).. Totdat ik Renoise leerde kennen. In mijn ogen de meest briljante DAW aller tijden.. Met Fast Tracker kon ik lezen en schrijven, en hier kon ik dus direct mee uit de voeten! Geniaal...
Ik maak voornamelijk hardcore, met hier en daar eens een uitstapje naar hardstyle, dubstep, of andere genres. Over het algemeen wel de wat hardere stijlen in ieder geval. Heb in het verleden een drietal platen mogen releasen:
-
Bionic Recordings 07 (Proceed With Caution & Rotation, onder de naam Archetype)
-
Bionic Recordings 09 (Uncontrollable Urges, onder de naam Archetype)
-
Patriott Vinyl 012 (Bass Bumpers - The Music's Got Me - A&K Remix)
Tevens heb ik voor mijn toenmalige band een heel album geschreven en geproduceerd, deze is in eigen beheer uitgebracht en gedistribueerd door Suburban Records. Hiermee hadden we lovende recensies, een plekje in de jaarlijst van de OOR!, optredens overal met als hoogtepunt de Amsterdam Arena, maar helaas door interne strubbelingen is deze band aan zijn eind gekomen. Band heette NE1, album heet Light of Life.
Nu onder de naam Ethereal bezig. De laatste stapel tracks die ik onder deze naam heb gemaakt zijn te beluisteren op mijn Soundcloud:
http://www.soundcloud.com/ethereal1981
Ik probeer zoveel mogelijk in stijl te variëren. Van melodische, meer mainstream hardcore tot agressiever, meer industriëel werk.
Ik gebruik momenteel voornamelijk een laptop met interne geluidskaart, omdat dat zo lekker makkelijk is. Vrouwlief Desperate Housewives aan het kijken? Koptelefoon op en knallen maar! Verder staat er nog een desktop PC met een Tascam US122-MKII. Als monitoring gebruik ik de KRK Rokit RP8's.
Favoriete plugins zijn Sylenth1, Drumazon, Devastor, en toch ook wel de Nexus. Heb hele ritsen met hardware gehad, maar uiteindelijk zat ik daar uren mee te spelen en deed ik uiteindelijk toch alles "in the box". Zodoende de hele handel maar verkocht en daar Pioneer CDJ400's voor gehaald, iets dat ik altijd al wilde hebben. Samenwonen en bijkomend ruimtegebrek heeft hier ook wel een aandeel in gehad. Een aantal bakken die ik in mijn bezit heb gehad:
Korg Z1, Roland JP8000 & JP8080, Access Virus A & B, Korg Triton Rack, Nord Rack I & II, Alesis Ion, Waldorf Micro-Q, Novation Nova, Novation K-Station, Korg Electribe ERII & EAII & ESX, Korg Microkorg en nog wat bakken die ik nu vergeet

Niet allemaal tegelijk overigens, haha, zo kapitaalkrachtig was ik nooit
Dat was het geloof ik wel zo'n beetje.. Luister gerust naar mijn tracks, ik ben benieuwd naar reacties!