Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.247 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 23:25

2mb

@rhodium: Zou nog even kijken naar de key van de kick, ik had hem lager verwacht. BIj :30 krijgt hij een nare tail imo, zou dat weglaten. Drums verder wel oké.

@DarkUnreal: Wegblijven van de Ozone presets, daar hebben ze zoveel mogelijk processing aangezet wat helemaal niet nodig is. Houd het maar bij de limiter en de eq. Verder: de kick is een beetje kort, zou een andere kiezen. Bas bij :46 vind ik erg rauw, gaat meer de hardstyle kant op zo lijkt het. Vind die Afrojack synth totaal niet passen bij de rest van het nummer eigenlijk. Op zich is het wel aardig met die vocal en die synths, dus het kan best wel wat worden.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Qua Maximizer/Limiter ben ik trouwens zelfs van die van Ozone afgestapt, ik vind de Pro-L mooier klinken als ik het volume opschroef.

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 10-09-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

apNia schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:02:
Qua Maximizer/Limiter ben ik trouwens zelfs van die van Ozone afgestapt, ik vind de Pro-L mooier klinken als ik het volume opschroef.
wel? zal ik eens proberen vanvond.. voor de lol.. ik ben best te spreken over Ozone, maar beter is altijd goed

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja check maar eens :)
Ik vond dat Ozone een beetje ging "krassen" bij stevig oversturen, waar Fabfilter Pro-L het geheel wat meer in tact laat. Wellicht kwestie van smaak ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 19:09

Nibbz

Postmaster General

Thnx voor jullie reacties. Zal eens wat opzoeken over Fabfilter Pro-L, en dan toch maar ozone de deur wijzen (sowieso irritant dat je door ozone een 1 - 2 sec buffer op je audio krijgt)

Zal eens kijken naar de high's (iets cutten rond 4K)
Kick iets langer wellicht (wellicht de out te ver terug geschroefd)
(die bas bij :46.. vink echt super :D, misschien iets tweaken dat hij minder rauw word.. maar ergens vind ik de sound wel tof!)
Die opbouw synth (afro synth) vind ik ook nog mwua - mwua.. wellicht ook naar kijken

Voor leads pak ik al gauw Sylenth1, zijn hier nog leuke / intressante alternatieven voor?

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Lekker bij Sylenth blijven, prima VST, een van de meest gebruikte. Ook veel door pro's.

Ozone doet trouwens wel veel meer dan dat he. Ik gebruik het vooral voor stereo imaging, harmonic exciter en de post EQ. Die prak ik dan voor de Pro-L (limiter is laatste ding op de master bus). Maar dat is allemaal naar smaak, maar puur om een indicatie te geven.

[ Voor 2% gewijzigd door apNia op 10-09-2013 15:53 . Reden: volgorde ozone en limiter stond verkeerd om :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Weet iemand wat voor snare er gebruikt wordt in onderstaande track? Het gaat om de snare in de roll van 0:07 tot 0:15. Het klinkt als een of andere classic drumkit, maar heb nog geen goede match gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Klinkt als een 909 snaredrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nibbz schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:12:

Zal eens kijken naar de high's (iets cutten rond 4K)
Dan ook niet alles zo maar cutten boven de 4K ,mag best wat in zitten .Eigenlijk moet er wel wat zitten ,maar je moet een selectie maken van geluiden die echt hoog nodig hebben en mooi zijn .Een stem is zoiets , een synth ook maar omdat het electroniesch is moet je opletten dat het niet teveel is . Als je die track luisterd moet je de treble van je versterker opengooien ,dan moet je nog een mooi geluid hebben met veel hoog .Dus zo een globale cut is teveel en soundcloud hoge bitrate maken is ook mooier :9~

Zelf net andere boxen opgehangen aan mijn stoel ,dat is wel even wennen aan een totaal andere sound :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:23
2mb schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:01:
Weet iemand wat voor snare er gebruikt wordt in onderstaande track?
909 Snare, beetje spelen met de decay(kort), tone(minimaal) en snappy

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Thanks allemaal. Het leek mij ook zoiets, maar ik krijg het niet voor elkaar om dezelfde sound te krijgen. Check dit, de eerste maat het origineel en de tweede maat mijn remake met Drumazon (909 synth): https://soundcloud.com/ottocoster/909-snare/s-PO3QQ

Settings:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11153912/909snare.png

Het komt niet eens in de buurt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik wou het net zeggen!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Nibbz schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:12:
Voor leads pak ik al gauw Sylenth1, zijn hier nog leuke / intressante alternatieven voor?
apNia schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:46:
Lekker bij Sylenth blijven, prima VST, een van de meest gebruikte. Ook veel door pro's.
Sylenth does the job, ben het helemaal met Apnia eens. Maar ik wil jullie toch even op Spire wijzen. Die schopt kont... big time >:) >:)

• apNia

apNia

2mb schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:01:
Thanks allemaal. Het leek mij ook zoiets, maar ik krijg het niet voor elkaar om dezelfde sound te krijgen. Check dit, de eerste maat het origineel en de tweede maat mijn remake met Drumazon (909 synth): https://soundcloud.com/ottocoster/909-snare/s-PO3QQ

Settings:

[afbeelding]

Het komt niet eens in de buurt :?
Komt omdat hij low end mist. Ik weet niet exact waardoor. Tone te hoog? Anders een EQ boost rond 200hz, of layeren met een 909 low of mid tom (welke het meest piekt in de 200hz regionen)

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-09 10:56
gebruik gewoon anders een sample?

• apNia

apNia

Maar... hoe speel je samples af met Synth1?!

[ Voor 14% gewijzigd door apNia op 11-09-2013 12:47 ]

• vlaaing peerd
you don't, je gebruikt dan een sampler. of een wavje in je DAW, drumcomputer met wav support. Genoeg gratis opties denk ik.

• apNia

apNia

[ Voor 58% gewijzigd door apNia op 11-09-2013 13:25 ]

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Heb deze nog te koop staan, bla agb neve clone: http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=169812

Afbeeldingslocatie: http://vintageking.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/b/l/blacklion_agb_front.jpg

500 € als je voor vrijdag bent, ik ga over op wat nieuws. Absolute topstaat.

• vlaaing peerd
waarom doe je'm weg?

Verwijderd

Even een headsup.
Ben bezig met het testen van een Focusrite VRM headset dinges.
Dacht er in het begin niet veel van maar het is toch een verdomd interessante optie.

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

HULP!!!!!!!!!!!!!!!!!

een of andere daap heeft mijn antieke, maar hele fijne Skullcandy Ti gesloopt!! :( :(
Wat adviseren jullie aan koptelefoons? hoeft geen speciale producing koptelefoon te zijn, maar het liefst de 'best of both worlds'. dus dat ik er ook mee kan Dj'en

• vlaaing peerd
Met Sennheiser heb je wel een paar goeie modellen, persoonlijk heb ik stevige voorkeur voor de Beyerdynamics 880 of 990. AKG maakt ook goeie. Andere merken zijn vaak meer consumerdingetjes (veel Sennheisers trouwens ook) met geplofte bas en disco smiles.

voor DJ-en wil je wss graag een closed model, voor producen is vaak een half open model beter.

Wil je ook ermee rondlopen over straat? In dat geval zijn die grote misschien niet zo gewenst.

• UtopiaM
Ik ga PSI 21m's halen en kan het geld ff goed gebruiken :)

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:51:
Met Sennheiser heb je wel een paar goeie modellen, persoonlijk heb ik stevige voorkeur voor de Beyerdynamics 880 of 990. AKG maakt ook goeie. Andere merken zijn vaak meer consumerdingetjes (veel Sennheisers trouwens ook) met geplofte bas en disco smiles.

voor DJ-en wil je wss graag een closed model, voor producen is vaak een half open model beter.

Wil je ook ermee rondlopen over straat? In dat geval zijn die grote misschien niet zo gewenst.
Wil je niet geplofte bas en disco smiles? Ik bedoel, voor gewoon luisteren vond ik de (waar ik eerder grappend over was) de Beatz By Dre (VAN M'N WERK!!) best OK. Wel een beetje opgefokt. Maar ik bedoel ermee te zeggen dat ik geen flat response wil als ik op straat luister naar m'n vEtTe BeAtz

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Je zou eens kunnen kijken naar de SRH serie van Shure:
http://www.shure.com/amer...nes-headphones/headphones

Zelf heb ik de 750. Erg geschikt voor dj'en en valt ook prima mee te producen. Als alternatief zou je kunnen kijken naar de Audio technica ath-m50 of een mooie Sennheiser :)

Verwijderd

Goedenavond allemaal,

Ik heb een vraagje over tracks exporteren/renderen vanuit Ableton.

Ben bezig geweest met een nummer en heb hem door de mixing en mastering heen gehaald (Mastering in mijn geval is een reverb maximizer en een limiter eroverheen gegooid om een beetje loudness te creëren :P ).

Maar nu als Ableton klaar is met exporteren dan is het enige wat ik eruit krijg een keiharde trrrrrrrr. In het verleden heb ik dit wel een vaker gedaan met nummers en toen deed het programma het wel gewoon goed. Nadat hij klaar is geeft hij op het audio spoor waar de track op staat ook diezelfde trrr weer, terwijl als ik Ableton opnieuw opstart en hetzelfde nummer open weer gewoon het nummer kan luisteren. Simpel gezegd, ik sta voor een raadsel en heb geen flauw idee hoe ik dit op moet lossen. Iemand een idee wat ik aan of uit of zus of zo zou moeten zetten?

Gr Sub-urb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevalletje Ableton support contacteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vind het ook als een edge case klinken. Iets loopback achtigs? Komt mij als former Ableton gebruiker compleet niet bekend voor iig. Als je de oplossing hebt wil ik hem wel graag horen though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update, ik heb een andere track geexporteerd en die deed het wel dus, das in ieder geval alvast een pluspunt. Nu moet ik ff op zoek naar wat er in die andere track dus niet klopt. Ableton zou ik best willen contacteren maar die willen me niet helpen denk ik aangezien ik nog geen licentie heb :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Doe in dat geval mijn aanpak die ik altijd bij programmeren gebruik en niet weet waar ik het moet zoeken: lokaliseer je probleem door troep weg te gooien tot het werkt. Bijvoorbeeld, gooi de helft van de sporen weg.

- Lost dit het niet op? Delete dan de helft van de sporen daarvan weer.
- Lost dit het wel op? Undo, gooi de andere helft weg, en delete de helft van deze sporen, tot het probleem wel is opgelost.

Check dan of het een sample is die het triggert, of een VST.

Op die manier lokaliseer je welk spoor verantwoordelijk is hiervoor op een hele lompe, maar snelle manier. Uiteraard kan het ook op je Master spoor zitten, of is het gewoonweg een setting zijn in je project. Wellicht corrupted data. Maar het is wel belangrijk om te lokaliseren waar je probleem zit. Keep us posted, dit probleem is momenteel mijn GTST :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Got it! het was de limiter die op mijn master zat.
Deze limiter heet AUPeakLimiter. Naar apparaatje dus ;w

Heb tijdens het masteren maar 1 spoor dus moest wel in de masterchain iets zijn en aangezien ik de rest allemaal al is gebruikt had tijdens het exporteren kon het er maar 1tje zijn 8).

Thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

You're welcome! Relaxed dat het is opgelost.

Nu verveel ik me... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

MrOmegaForce schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:45:
Je zou eens kunnen kijken naar de SRH serie van Shure:
http://www.shure.com/amer...nes-headphones/headphones

Zelf heb ik de 750. Erg geschikt voor dj'en en valt ook prima mee te producen. Als alternatief zou je kunnen kijken naar de Audio technica ath-m50 of een mooie Sennheiser :)
thnks... ga me daar eens in verdiepen
[b][message=40865514,noline]

nee..

Dank u tweakerts voor uw rappe reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje, zelfde track, ander onderwerp.

Als ik me track in Traktor draai krijg ik ten eerste geen overview van de hele track, zeg maar dat balkje dat onder je waveform zit waarin je de hele track ziet qua waveform. Dit is opzich niet zo een hele grote ramp maar wel fijn als die het doet.

Wat wel een hele grote ramp is, is dat als ik me lage tonen eruit filter me basslijn en kick echt heel naar klinken zeg maar zo van: Kgggg Kggg Kggg Kggg.

Wat heb ik dan fout gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Op het allerlaatste moment haakt de koper weer af dus ze gaan weer in de verkoop.

V&A aangeboden: Dynaudio bm6a mk2's

Ik ga over op psi, vandaar de verkoop.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:24
Tof voor de mensen die Ableton gebruiken. Hoewel het natuurlijk belachelijk is dat dual-monitor support in een DAW noemenswaardig is.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• MrOmegaForce
  • Niet online
Mooi! Misschien wel een reden om bij mijn build een extra monitor aan te schaffen.

• 2mb

2mb

Wormaap schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 02:24:
[...]

Tof voor de mensen die Ableton gebruiken. Hoewel het natuurlijk belachelijk is dat dual-monitor support in een DAW noemenswaardig is.
Dat ben ik wel met je eens. Het is wel zo dat we dit al jaren graag wilden hebben. Ik hoop dat het niet alleen Session View + Arrangement View is maar ook gewoon EQ8 in een ander scherm enzo. Anyway, we zien het binnenkort wel.

Mijn Escape remix is ook af, nu hopen dat ie nog opvalt tussen de duizend -O- andere inzendingen.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 13:39

Erikie

www.erikie.nl

Weer een minimalhousietechno dingetje eruit geperst!!

[Soundcloud: http://soundcloud.com/erikie/juliet]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@2mb, @Erikie
Goeie mixen. Klinken helemaal af. Lekker strak. Als er al iets aan op te merken zou zijn dan zou het smaak gebonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
@2mb
Klinkt goed, mix is lekker strak! Veel succes met de competitie!

@Erikie
Klinkt leuk! Een van de weinige minimal-house nummers die me echt aanspreken.

Ik merk de laatste tijd dat ik erg perfectionistisch aan het produceren ben. Ik heb een aantal nummers af waar je aan kan zien dat mijn skills qua masteren enzo er op vooruit zijn gegaan, maar na het exporteren keer ik ze eigenlijk meteen de rug toe. Ook voel ik niet gauw meer de neiging om een track te uploaden naar soundcloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even een review geschreven van de Focusrite VRM box. Die zal tzt wel online gegooid worden.
Maar voor iedereen die loopt te kloten met mixen en of het wel lekker klinkt zou ik zeggen kijk eens naar dat apparaat en misschien dat je het kan gebruiken.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/focusrite/sets/focusrite-virtual-reference]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
Erikie schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:18:
Weer een minimalhousietechno dingetje eruit geperst!!

[audio]
Niet echt helemaal mijn ding, afwerking klinkt goed maar vind persoonlijk de drums zeer rommelig klinken. Misschien dat een gewone 4x4 beat met kick kick/snare kick kick/snare en wat hihats en af en toe een percussie de track beter tot zijn recht komt :).

Ben zelf de laatste tijd meer bezig met bass manipulatie en het afmixen van tracks :)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/ayleeimamusic/ayle-eima-struggle]

Dit is de meest recente!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Klinkt koosjer rubjo. Je choir staat alleen echt te hard. Volgens mij moet dat geen key element zijn maar een ondersteunend element. Je "reese" line staat dan juist weer te zacht. Die mag wel iets harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 09:07
Heb een TRAP remix gemaakt bij het nummer Naughty Boy - La La La
Hier het resultaat:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/naughty-boy-la-la-la-patty-1]

Eerste remix voor mij dit, toch best lastig om de vocals enz. goed te krijgen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
https://soundcloud.com/bloodyutopia/zenuwpees

Voor de lulz weer es bezig geweest :)

[ Voor 32% gewijzigd door UtopiaM op 16-09-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

@erike: Bij :47 komt die synth erin, vind die melodie eigenlijk niet zo. Het kan wat spannender allemaal, minder bliepjes en atmosferische dingen, meer groove en dikke bassen denk ik. Feel free to disagree :)

@wouter: Leuk speelgoed. Vind de studio best wel dof klinken (ik luister op headphones), had dat niet verwacht.

@rubjo99: Eens met apNia, koor is te hard en bas te zacht.

@gangstahh: Staat die vocal wel goed gewarpt? Ik krijg het idee dat ie een kwart/achtste verschoven moet worden.

@z999: Distortion fetish? Ik word er wel para van, weet niet of dat goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 09:07
2mb schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:59:
@erike: Bij :47 komt die synth erin, vind die melodie eigenlijk niet zo. Het kan wat spannender allemaal, minder bliepjes en atmosferische dingen, meer groove en dikke bassen denk ik. Feel free to disagree :)

@wouter: Leuk speelgoed. Vind de studio best wel dof klinken (ik luister op headphones), had dat niet verwacht.

@rubjo99: Eens met apNia, koor is te hard en bas te zacht.

@gangstahh: Staat die vocal wel goed gewarpt? Ik krijg het idee dat ie een kwart/achtste verschoven moet worden.

@z999: Distortion fetish? Ik word er wel para van, weet niet of dat goed is :P
Bij nader inzien kan het wel kloppen, de eerste vocal kan inderdaad net een tikkeltje eerder. De rest staat wel goed naar mijn idee ;) dank voor je comment:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rubjo
Je mix klinkt niet erg gebalanceerd.

@gangstahh
De bas dreunt wel lekker maar denk dat het net wat teveel is van het goed omdat hij teveel door dreunt

@z999
Erg trippy muziekje. Niet mijn ding want wordt er behoorlijk zenuwachtig van. :)

@2mb
Dat kan kloppen. Het is juist de bedoeling dat het extra kut klinkt zodat je het kan vergelijken met zoals het normaal klinkt. En nu ik er eentje permanent geregeld heb want dat kan ik mooi gebruiken tijdens de workshops/cursussen die ik geef. Dan hoef ik mijn muziek niet meer op een stick te zetten om in mijn autoradio te douwen om te horen hoe goed het op een craptastic audiosetje klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
The name says it al, zenuwachtige muziek. Zoals verwacht dus een groot compliment :) Voor de opkomende breakcore.nl release denks :cheer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Voor de liefhebbers, Ableton 9.1 (met dual monitor) is in public beta: https://www.ableton.com/e...-step-sequencer-and-more/

Verwijderd

Vandaag weer wat geleerd.
Als je niet goed oplet hoe warm je harde schijven worden en ze worden te warm dan slijten ze behoorlijk rapjes. Oftwel moest een nieuwe HD klonen omdat de andere begon te zeveren over SMART en dat het niet goed ging.

• apNia

apNia

Speaking of which wouter, ik kwam in een producers forum toevallig een thread tegen dit weekend over je boeletje backuppen. Daar kwam deze link in voorbij: http://www.crashplan.com/consumer/compare.html
Voor 44 euro per jaar kan je non-stop online mirroren van gespecificeerde. Voor dingen als stems van producties en je sample library geen overbodige luxe. Overweeg het zelf iig ook te doen.

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Erg trots dat Above & Beyond (For those who don't know, erg populaire ploeg in dance muziek) mijn eerstvolgende release (remix) supporten in hun radio show. :D

Storyteller @ soundcloud

• vlaaing peerd
apNia schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:55:
Speaking of which wouter, ik kwam in een producers forum toevallig een thread tegen dit weekend over je boeletje backuppen. Daar kwam deze link in voorbij: http://www.crashplan.com/consumer/compare.html
Voor 44 euro per jaar kan je non-stop online mirroren van gespecificeerde. Voor dingen als stems van producties en je sample library geen overbodige luxe. Overweeg het zelf iig ook te doen.
Voor 60 euro eens in de 3 jaar heb je een best wel harde schijf waarop je kan backen, RAID 1+0, 1E of RAID 5 is ook een optie. Heb je die info tenminste gewoon bij jezelf staan.

Ik kopieer eens in de maand m'n hele Cubase schijf naar een andere backup, maar gelukkig nog nooit problemen mee gehad. NASje is ook wel handig.

We zitten hier tenslotte wel op T.net ey? :7

• apNia

apNia

Inderdaad, we kunnen ook gewoon doen alsof het 1996 is en niks off-site backuppen.

Verwijderd

Of je flikkert het op een USB drive en wisselt die om met een andere als je naar je moeke toe gaat om de was te laten doen. :o

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een korte vraag, vind het niet een eigen topic waardig. Ik ben in het bezit van Behringer XENYX QX1002USB PA mixer. Nu moet ik de volgende opstelling hebben:

Microfoon naar mengpaneel
PC Audio naar mengpaneel

Vervolgens gelijktijdig weergave van zowel microfoon als pc audio op speakers. Microfoons heb ik werkend gekregen. Dat spreekt voor zich namelijk XLR aansluiting gebruiken.

PC Audio heb ik aangesloten met een mini jack naar rca op de 2 track. Echter krijg ik microfoon geluid maar geen PC audio geluid. Wat gaat hier mis? Moet ik de pc aansluiten op de main out?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1223715/Afbeeldingen/mengpaneel.jpg

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:16
mbarie schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:57:
Erg trots dat Above & Beyond (For those who don't know, erg populaire ploeg in dance muziek) mijn eerstvolgende release (remix) supporten in hun radio show. :D

[audio]
Netjes hoor! A&B zijn toch wel de mellow-prog/trance guru's since forever. Track is wel chill, niet direct mijn smaak maar hij klinkt echt af, goed gemastered enzo :D

Mijn YouTube

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:40:
Of je flikkert het op een USB drive en wisselt die om met een andere als je naar je moeke toe gaat om de was te laten doen. :o
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gv7sgMp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Zo te zien gebruik je spoor 2 al voor de mic, dan kan je 'm niet delen. Volgens mij is dit ook een 2-track mixer dus je hebt eenvoudigweg niet genoeg sporen.

Maar wat is je doel, wil je het PC signaal ook mengen op de desk of wil je puur en alleen tegelijkertijd afspelen?

Bij het laatste zou ik gewoon de mixer de PC in laten gaan en in de PC de mics en PC audio mengen, ipv buiten de DAW om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:44:
Inderdaad, we kunnen ook gewoon doen alsof het 1996 is en niks off-site backuppen.
mwah, liever zelf een NAS dan m'n data onderbrengen bij een bedrijfje waarvan je niet weet oftie wel of niet binnen 2 jaar failliet gaat. Kan je ook overal ter wereld bereiken en tenminste zelf beveiligen.

Daar is weinig 1996 aan hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dat is natuurlijk complete onzin. Dat is net zoiets als bang zijn dat GitHub down gaat, je hebt altijd nog de lokale kopie van je repo. En de kans dat jij niet doorhebt dat ze niet meer bestaan, en je PC vervolgens in de fik vliegt is wel erg klein. Lekker off-site, low effort, laten mirroren. Hoppetee, het is 2013 kinders, er is snel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg dat tegen die knakkers die een betaal abbo met MegaUpload hadden.
Om maar te zwijgen dat het backuppen van teringbytes niet echt goedkoop is terwijl je bij een pak brinta een gratis HD krijgt bijkant. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Pffff.. Wat zijn dit voor argumenten? Terabytes zijn geen issue meer, de link naar CrashPlan die ik gaf biedt bij de 44 euro per maand optie oneindige opslag.

En de insteek van MegaUpload is toch compleet anders? Dat is bedoeld voor publiekelijk hosten van files. Dat is per definitie iets wat niet mirrored -- je uploadt en delete het van je harddisk. Het idee van backuppen is dat je TWEE OF MEER kopietjes ergens van hebt. Als eentje wegvalt heb je een fallback. Als je shit weg is als MegaUpload er mee ophoudt, heb je niet gebackupped maar heb je je shit simpelweg verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Geef mij maar een 2 grote schijven in Raid-1. Enige reden waarom iemand internet opslag zou gebruiken is als je heel veel rondreist. En hoe vaak het internet het wel niet slecht doet net wanneer het niet uit komt etc.

Maar ja, zijn allemaal meningen. Doe wat je fijn vind :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
nuff said , dat is elke maand een 2tb schijf.

They didn't invent RAID for nuthin'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:23
Prutsnerds, dat zijn jullie. Men neme een open source progje als Duplicati dat alles kan backuppen naar lokale shares of welke willekeurige online opslag. Uiteraard eerst stevig ge-encrypt voor het de deur uitgaat.

Vervolgens heb je natuurlijk geen zin om dure euro's te betalen voor veel offsite opslagruimte, dus maak je een account aan bij Symform. Daar word je zooi hyperredundand over de wereld verspreid met als tegenprestatie dat je zelf ook schijfruimte ter beschikking stelt.

En klaar ben je: gratis (soort van) en automatisch een veilige en overal beschikbare backup. Ook als je huis met al je RAID-schijven afgefikt is.

[ Voor 3% gewijzigd door DJ Henk op 20-09-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Nieuw speelgoed:

Afbeeldingslocatie: http://i1083.photobucket.com/albums/j398/zts666/psi2.jpg

Psi 21m v3's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk speelgoed idd. Maat van me heeft ook PSI en klinkt goed.

Ow en dat verhaaltje over de API500 effecten. Miskien wel geinig om te lezen.
http://www.gearjunkies.com/news_info.php?news_id=8647

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2013 00:14 ]

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:24:
[...]

nuff said , dat is elke maand een 2tb schijf.

They didn't invent RAID for nuthin'
Ehh dat moest 44 per jaar zijn :)
DJ Henk schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:21:
Prutsnerds, dat zijn jullie. Men neme een open source progje als Duplicati dat alles kan backuppen naar lokale shares of welke willekeurige online opslag. Uiteraard eerst stevig ge-encrypt voor het de deur uitgaat.

Vervolgens heb je natuurlijk geen zin om dure euro's te betalen voor veel offsite opslagruimte, dus maak je een account aan bij Symform. Daar word je zooi hyperredundand over de wereld verspreid met als tegenprestatie dat je zelf ook schijfruimte ter beschikking stelt.

En klaar ben je: gratis (soort van) en automatisch een veilige en overal beschikbare backup. Ook als je huis met al je RAID-schijven afgefikt is.
Purrrrrrrrr hier krijg ik een nerdstiffy van. Beter dan zo'n vieze RAID oplossing O+

• Wormaap
Vertel, hoe bevallen ze. Ik heb deze ook lichtelijk op het oog (of eventueel hun kleinere broertjes, afhankelijk van het budget). Ik ben met name geïnteresseerd in het algemene karakter van het geluid (schel, laid-back, dat soort wolligheid) :+ Voordat ik wat koop komt er uiteraard nog een luistersessie, maar dan weet ik of ik ze op de shortlist moet laten staan of op voorhand al kan schrappen.

Verwijderd

Over stiffy gesproken.

YouTube: Oberheim Matrix-12

Verwijderd

Ik heb weer een beginners track af :

Beetje meer donker en hardcore dit.

Tips voor verbetering altijd welkom.

Track nummer 2 was dit.

:+

• apNia

apNia

Mooi geluid :)
Zijn die kassa achtige inputs nou echt iets van Oberheim? Zag ze ook altijd op die drumcomputers.

• UtopiaM
Wormaap schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:28:
[...]

Vertel, hoe bevallen ze. Ik heb deze ook lichtelijk op het oog (of eventueel hun kleinere broertjes, afhankelijk van het budget). Ik ben met name geïnteresseerd in het algemene karakter van het geluid (schel, laid-back, dat soort wolligheid) :+ Voordat ik wat koop komt er uiteraard nog een luistersessie, maar dan weet ik of ik ze op de shortlist moet laten staan of op voorhand al kan schrappen.
Ze klinken heerlijk! Ze zijn vol, erg muziekaal, subtiel en goed veel detail. Veel meer dingen vallen me nu op en het stereobeeld is gewoon absurd veel beter dan mijn vorige set. Het hoog is minder schreeuwerig tov mn bm6a's, maar toch goed aanwezig. Van hoog tot laag puur genieten en ik vind ze persoonlijk elke euro waard. De 17m's zijn ook erg goed overigens. Zeker een keer gaan luisteren!

• Wormaap
Klinkt prima zo qua beschrijving. 'Minder schreeuwerig' klinkt al erg fijn, ik kan echt heel slecht tegen schelle speakers, de Adam A7x van een vriend vind ik bijvoorbeeld niet prettig om naar te luisteren. Ik zal ze zeker meenemen als ik ga luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

De heren met meer kennis hier kunnen mij dit vast wel uitleggen. Dit is iets wat ik eigenlijk nooit gesnapt heb. Waarom, in een spectrum analyzer, krijg ik bij een sinus op C3 netjes een piek bij C3, maar als ik een saw/square op C3 speel krijg ik vanaf C3 ook nog eens op elke octaaf hoger een piekje? Je speelt de verscheidene waveforms toch allemaal af op dezelfde frequentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Elk geluid dat je hoort is te beschrijven als een verzameling sinussen. Dat is bewezen en ga ik gewoon als aanname gebruiken voor de rest van het verhaal, meer info daarover zoek je zelf maar op :+

Vanuit dat feit kun je ook afleiden dat een geluid dat anders klinkt dan een sinus, dus ook meerdere sinussen zal moeten bevatten (minder dan één wordt zo slecht hoorbaar...)
Elk geluid behalve een sinus heeft (dus) boventonen. Dat zijn tonen op de vermenigvuldigingen van de grondtoon. Een 20Hz toon heeft dus boventonen op 40, 60, 80, 100Hz.... etc. Note, dat zijn dus niet alleen de octaven, dat zou immers 20, 40, 80, 160Hz.... zijn. De boventonen worden meestal genummerd.
- Een sinus heeft alleen de grondtoon.
- Een triangle heeft alle oneven boventonen in verhouding 1/n2
- Een square heeft alle oneven boventonen in verhouding 1/n
- Een saw heeft alle (even en oneven) boventonen in verhouding 1/n

Met een nauw bandpassfilter zou je dus al die noten (Harmonic series of overtone series) kunnen spelen terwijl je alleen de grondtoon vasthoudt. Door het steeds zachter worden de boventonen zou dat alleen niet heel praktisch zijn :+

Meer leesvoer: http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/audio/geowv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dennis585

De bas staat echt veels te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:03:
@Dennis585

De bas staat echt veels te hard.
Bedankt voor de tip.

Het is nogal bass heavy ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wormaap schreef op zondag 22 september 2013 @ 12:23:
Elk geluid dat je hoort is te beschrijven als een verzameling sinussen. Dat is bewezen en ga ik gewoon als aanname gebruiken voor de rest van het verhaal, meer info daarover zoek je zelf maar op :+

Vanuit dat feit kun je ook afleiden dat een geluid dat anders klinkt dan een sinus, dus ook meerdere sinussen zal moeten bevatten (minder dan één wordt zo slecht hoorbaar...)
Elk geluid behalve een sinus heeft (dus) boventonen. Dat zijn tonen op de vermenigvuldigingen van de grondtoon. Een 20Hz toon heeft dus boventonen op 40, 60, 80, 100Hz.... etc. Note, dat zijn dus niet alleen de octaven, dat zou immers 20, 40, 80, 160Hz.... zijn. De boventonen worden meestal genummerd.
- Een sinus heeft alleen de grondtoon.
- Een triangle heeft alle oneven boventonen in verhouding 1/n2
- Een square heeft alle oneven boventonen in verhouding 1/n
- Een saw heeft alle (even en oneven) boventonen in verhouding 1/n

Met een nauw bandpassfilter zou je dus al die noten (Harmonic series of overtone series) kunnen spelen terwijl je alleen de grondtoon vasthoudt. Door het steeds zachter worden de boventonen zou dat alleen niet heel praktisch zijn :+

Meer leesvoer: http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/audio/geowv.html
Thanks voor de uitleg :)
Maar volgens die sinus filosofie zou ik dus van een serie sinussen een saw moeten kunnen maken?
Want als ik op deze frequenties
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/4xpWn.png
elk een sinus afspeel krijg ik meer een orgel achtig effect (nou heb ik ze niet ALLEMAAL gedaan btw).

Ik zie overigens wel enkel spikes op de octaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Een saw is inderdaad niets meer dan een serie sinussen. Dat is ook het hele principe van additive synthesis. Orgelachtig geluid kan heel goed kloppen, een Hammond bijvoorbeeld werkt heel vergelijkbaar met z'n schuiven.
Op je screenshot zie ik trouwens meer spikes dan alleen de octaven. Je grondtoon is ~125Hz, je eerste boventoon ~250Hz, tweede boventoon ~375Hz. Als je alleen octaven zag zou je derde boventoon 500Hz zijn en 375Hz er niet tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Je hebt gelijk, my bad! Leuke materie, thanks Wormaap :)
Wat is je achtergrond, dat je dit weet, if I may ask?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Een jaar elektrotechniek aan de TU/eindhoven waarin ik gelukkig genoeg wiskunde en signaalanalyse heb geleerd om de verhalen op internet te begrijpen. Voor de rest vooral een grote interesse in muziektheorie (het zal je niet verbazen dat de opbouw van toonladders en het concept van consonant/dissonant nauw samenhangt met de boventoonreeks) en een hoop Googlewerk.
Deze Coursera-cursus gaf ook een zet in de goede richting, maar ik heb geen idee of die nog eens gegeven gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Iemand ervaring met http://ardour.org ?

Garageband en ableton lite zijn me iets te beperkt,maar voor persoonlijke spielerij kan ik ableton of logic niet betalen..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Ardour ken ik alleen maar als 'die DAW die onder Linux in ontwikkeling was, 10 jaar geleden'. Maar voor betaalbaar: heb je Reaper al eens bekeken? De demo werkt volledig, en de 'niet meer dan 20.000$ omzet per jaar'-licentie kost 60$
En Reaper is een breed gebruikte DAW met veel tutorials/info online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 19:09

Nibbz

Postmaster General

Ben nog met dit nummer bezig (tips zijn welkom :)).. het zou een house track moeten worden.. kan het daarmee voor door?

overigens laatst ook een numark mixtrack pro II gekocht. Erg lastig.. maar wat is dat leuk zeg, nummers in elkaar draaien!

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

http://www.kickstart-plugin.com/ ook weer zo iets... (chiel moet ff zeiken modus aan) Heb je een mooie carriere waar menig persoon jaloers op zou zijn, vind je het nodig om de zoveelst sidechain vst uit te brengen... en nou komt het.. DAAR NOG GELD VOOR DURVEN TE VRAGEN OOK!!! 8)7 . oke, oke, t'is nie veul geld.. maar toch |:( |:(
Er zijn al zoveel sidechain lfo achtige plugins... kom dan met iets orgineels!! (chiel moet ff zeiken modus uit)

Happy monday morning tweakerts!! ;) Y'all have a nice day! And let's all make some epic music!! :D :D

sorry,maar ik heb soms me momenten en dan moet ik dat ff spuien

[ Voor 4% gewijzigd door Manny_Moare op 23-09-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Lijkt me eigenlijk best een mooie plug-in, chiel. Niet duur, veel curve opties, gebruiksvriendelijke interface: niets mis mee wat mij betreft.

Ik zie wel, voor €5 meer krijg je deze van dezelfde makers: http://www.cableguys.de/volume-shaper.html

[ Voor 27% gewijzigd door 2mb op 23-09-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hehehehe lekker gemarket. WOW GEMAAKT DOOR NICKY ROMERO :+

Even een vraagje voor de mixguru's. Stel ik heb een kickdrum die "klikt" rond de 150-200hz, en z'n 808 achtige "staart sweep" heeft vanaf ~100hz tot 50hz, waar moet ik in vredesnaam in m'n andere instrumenten cutten? Is het essentieel dat het "klik" deel niet botst, of de 50-100hz area in m'n bassline gedodged wordt?

Zelfde geldt voor m'n snare, als die "klikt" op 220hz, en vervolgens daarna het gebied tussen 100-200hz vult, welk deel moet ik dan dodgen in m'n bassline om m'n snare ruimte te geven?

[ Voor 19% gewijzigd door apNia op 23-09-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

2mb schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:33:
Lijkt me eigenlijk best een mooie plug-in, chiel. Niet duur, veel curve opties, gebruiksvriendelijke interface: niets mis mee wat mij betreft.

Ik zie wel, voor €5 meer krijg je deze van dezelfde makers: http://www.cableguys.de/volume-shaper.html
Je hebt gelijk hoor, het is niet duur. ziet er gelikt uit, en Cableguys kennende zal het ook best goed werken. Maar ik vind dat "je naam aan een product koppelen" soms wat vreemd. En ik denk dan kom met iets orgineels. iets vernieuwends. En niet met de zoveelste versie van iets dat er allang is.
Ik snap ook wel dat het pure marketing is, en tuurlijk moet je dat doen als je Nikkie Romero heet.
Maar ik blijf een beetje bij het niet origineel zitten.
Dadelijk krijgen we de Afrojack Stutter. Of de Paris Hilton Cue-Sync-justpressplayandwalkaway vst..

En het is echt niet om op Dhr. Romero te bitchen. Hoewel het niet mijn muziek is kan ik de persoon Romero zeker waarderen. Want hij kan soms best vernieuwnd zijn in zijn muziek. En ik denk dan doe dat ook met software als je dat wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Paar weken geleden is mijn PC gesneuveld tijdens het noodweer (bliksem/inductieschade).

PC was echter al ouder dan 6 jaar. Dus heel riant keerde de verzekering niet uit (350 euro). Het betrof een p45 bordje met een q6600 cpu en 4gb ram.

Zojuist enkele nieuwe componenten besteld:
Intel i7 4770k (3.5Ghz) CPU
Asus Z87-Pro moederbord
16GB ddr3 geheugen van GEIL
MSI Videokaart (GTX 660 TI - 2GB DDR5 geheugen)
Los PCI Express Firewire uitbreidingskaartje (voor mijn focusrite Saffire)
En als laatste een Scythe Mugen cpu koeler (lekker stil)

Deze nerd kan er weer tegenaan :D
Kan ik eindelijk weer eens met produceren aan de bak... (en offcourse eindelijk genieten van de aanschaf van Maschine.. want die heb ik nog veel te weinig uitgeprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:49:
Even een vraagje voor de mixguru's. Stel ik heb een kickdrum die "klikt" rond de 150-200hz, en z'n 808 achtige "staart sweep" heeft vanaf ~100hz tot 50hz, waar moet ik in vredesnaam in m'n andere instrumenten cutten? Is het essentieel dat het "klik" deel niet botst, of de 50-100hz area in m'n bassline gedodged wordt?

Zelfde geldt voor m'n snare, als die "klikt" op 220hz, en vervolgens daarna het gebied tussen 100-200hz vult, welk deel moet ik dan dodgen in m'n bassline om m'n snare ruimte te geven?
Mixen doe je niet met je ogen maar met je oren.
Oftewel luisteren en dan kiezen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik dacht dat daar wel regels voor zouden zijn. Wil je de meest prominente area dodgen of de minder prominente maar langere tail?

Hoe dan ook, ik heb er tamelijk snel last van niet te horen wat goed klinkt. Als ik dan een beetje over die frequenties aan het dialen ben wordt het al snel mistig voor mijn oren. Daarom beroep ik mij liever op regeltjes, ALS die er zijn. Jij hebt hier een stuk meer ervaring in als ik, maar zoiets lijkt me toch gewoon wiskunde? Of is het niet zo makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Ik mis een leuke SSD in je lijst. Ik heb zelf nu een Samsung 840, heerlijk dat verschil. Ik ben er ook steeds meer naar aan 't leunen om er deze keer maar 1 TB in te houden voor assets en de rest gewoon op een NAS te dumpen.
apNia schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:42:
Als ik dan een beetje over die frequenties aan het dialen ben wordt het al snel mistig voor mijn oren. Daarom beroep ik mij liever op regeltjes, ALS die er zijn. Jij hebt hier een stuk meer ervaring in als ik, maar zoiets lijkt me toch gewoon wiskunde? Of is het niet zo makkelijk?
YouTube: FabFilter Pro-Q - Advanced EQ'ing techniques

"Regels" zijn "wat hebben we gedurende x jaar geleerd en wat geeft het mooiste resultaat", eerder best practices dus.

EQs kun je gebruiken om problemen op te lossen of om iets op smaak te brengen. Het probleem-gedeelte kun je visueel doen, maar er moet geen disconnect zijn tussen "dit zie ik" en "dit hoor ik" want als "dit zie ik en dat moet dan als het goed is maar correct zijn" de overhand krijgt mix je blind.

[ Voor 56% gewijzigd door Yoozer op 23-09-2013 13:21 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:23:
[...]

Mixen doe je niet met je ogen maar met je oren.
Oftewel luisteren en dan kiezen wat je wilt.
+1, Behulpzaam :')

Wat is er mis met dieper ingaan op hoe geluid werkt? Kennis combineren met je oren is toch iets goeds?

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:33
apNia schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:49:

Wat ik wel eens doe is met een vrij forse tiet in m'n EQ op gehoor zoeken naar de fundamentele frequentie in m'n sound. Als ik die gevonden heb geef ik die daar een kleine boost met een smalle Q van 2-3 db en vervolgends cut ik dezelfde frequentie evenredig in de sounds die in conflict komen. Dit doe ik doe ik dan heen-en-weer voor de verschillende sound en dus zo de hele boel in elkaar te lego'en. Als het nou echt recht op elkaar valt dan kan je nog beslissen om of een van de twee anders te tunen of een korte gate op een van de sounds te zetten.
Pagina: 1 ... 61 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.