Slightly offtopic, maar voor kaos en peerd, nieuwe I Am Legion's (Noisia + Foreign Beggars):
[ Voor 39% gewijzigd door apNia op 19-08-2013 15:14 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 39% gewijzigd door apNia op 19-08-2013 15:14 ]
Ik heb alleen nog Make those move geluisterd. Vond het een beetje tegenvallen maar dit is lekker!apNia schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:57:
Slightly offtopic, maar voor kaos en peerd, nieuwe I Am Legion's (Noisia + Foreign Beggars):
[video]
[video]
Ja belachelijk. In het weekend na Noisia Invites in Grunn zijn die 2 mafkezen blijven hangen, 2 dagen later een preview, weer 2 dagen later BBC radio 1 primeur, nu de officiele release. Biljkbaar is die zwevende studio nogal goed voor de productiviteit.apNia schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:57:
Ja stelletje akelige mannen zijn het. Maar moet zeggen dat ik hun "eckte" drum and bass producties nog steeds het tofst vind. (dustup, try hard, etc)apNia schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:57:
[video]
[video]
Qua afwisseling is was Make those move inderdaad niet top, maar de productie was wel echt wel slick.MrOmegaForce schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:22:
[...]
Ik heb alleen nog Make those move geluisterd. Vond het een beetje tegenvallen maar dit is lekker!
[ Voor 8% gewijzigd door kaos001 op 19-08-2013 13:42 ]
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door kaos001 op 19-08-2013 20:40 ]
Leuk om je eigen nummer te remixen. Ik vind het erg gaaf, behalve die snare inderdaad.vlaaing peerd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:20:
Mijn elfmiljoendriehonderdnegenenzestigduizendvijfhonderdzevenenvijftigste track en ze worden steeds slechter:
[audio]
Commentaar wordt gewaardeerd!
De drums zijn lekker strak! Ik houd erg van je stijl!kaos- schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:39:
peerd en apNia (en ook de rest natuurlijk), ik heb weer iets gebakken :
[audio]
progs used:
Renoise
Massive
Z3ta 2
Nexus
Classic reverb
Classiv delay
Waves SSL
Waves L3
en nog wat klein spul wat niet belangrijk is
@ peerd, nice sounds, alleen die snare vind ik ook een beetje een natte kontveeg, iets meer "menselijkheid" zou niet verkeerd klinken, maar het is jouw stijl dus ik mag niet zeuren
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Lekker jung! Enige wat ik er op aan te merken heb zijn die pingetljes voor de melodieliijn, die voelen iets te FM-synth preset ofzo. Die mid-freq reese geluidjes zijn erg nicekaos- schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:39:
peerd en apNia (en ook de rest natuurlijk), ik heb weer iets gebakken :
[audio]
progs used:
Renoise
Massive
Z3ta 2
Nexus
Classic reverb
Classiv delay
Waves SSL
Waves L3
en nog wat klein spul wat niet belangrijk is
@ peerd, nice sounds, alleen die snare vind ik ook een beetje een natte kontveeg, iets meer "menselijkheid" zou niet verkeerd klinken, maar het is jouw stijl dus ik mag niet zeuren
Ik vind het naar mijn eigen idee ook nog te kaal ofzo. Als hij dropt mis ik iets, maar ik kan m'n vinger er maar niet op leggenapNia schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:53:
[...]
Lekker jung! Enige wat ik er op aan te merken heb zijn die pingetljes voor de melodieliijn, die voelen iets te FM-synth preset ofzo. Die mid-freq reese geluidjes zijn erg nice
[ Voor 9% gewijzigd door kaos001 op 20-08-2013 12:52 ]
Die kick is juist vrij "trancy" als ik de kick los hoor. Een hiphop kick heeft veel meer "rommel" in het geluid zitten. Ik denk dat er wat meer EQ hier en daar nodig is om hem wat minder aanwezig te maken.apNia schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:52:
Hmmm weet je wat het volgens mij is? Die kick is te hiphop. Pitch 'm eens een paar tonen (desnoods een hele octaaf om ff te kijken of het tof klinkt) omhoog.
Vet plaatje wel, er gebeurd hier meer, wat pads hier en daar, geluidjes, dingetjes. Ik denk dat em dat meer is bij mij. Iets meer frutsels erbij gooien.De stijl van je track doet me meer denken aan het werk van Xtrah:
[video]
Die heeft ook niet een hele vette explosie op de drop. Gewoon afbouw met hipass...ennnn... *PETS*
Vrij minimaal, en toch knalt ie wel.
Ik doe precies het tegenovergestelde. Ik pak een kickdrum die ik 1 of 2 octaven omhoog gooi en layer die onder een snare, daar krijg je echt een steenharde snare van die je lekker kan compressenTruukje die ik de laatste tijd veel gebruik: pak de eerste paar ms van een andere kick, of nog beter, snare, zodat hij een betere impact heeft. Hier wordt dat heel goed gedemood: YouTube: Sound Design Tutorial: Layering Drums - Native Instruments Battery 4 w/ Evan Sutton
Ik dacht altijd dat het een beetje onzin was, maar het verschil is best aanzienlijk als je kick en snare niet genoeg poppen. Ik DENK (!) dat als je een kick hebt die meer een goeie stomp geeft dat dat al een hoop scheelt.
Kijk, meer fans van XtrahapNia schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:52:
De stijl van je track doet me meer denken aan het werk van Xtrah:
[video]
And I'm the only one and I walk alone.
gangstahh schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:37:
beetje off topic, maar hoe krijg ik een soundcloud 'bar' in dit forum, heb van alles geprobeerd maar k kom er gewoon niet uit. Erg dom ;p
1
| [audio]http://soundcloudbla[/audio] |
Ticking away, the moments that make up a dull day
Thanks, dat was dus de boos doener ;pWormaap schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:09:
[...]
code:
1 [audio]http://soundcloudbla[/audio]
Bij de Soundcloudlink wel even https vervangen door http.
Produceer je op stevig volume? Beluister je op stevig volume?apNia schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:18:
Ik heb de laatste tijd nogal last van pijnlijke oren. Ik zet 'm dan te hard tijdens het A/Ben en moet 'm dan steeds terugdraaien zodra ik merk dat m'n oren protesteren. Ik heb het gevoel dat ik anders de fijne details mis. Hoe doen jullie dat?
Het is puur een kwestie van gewenning. Ik merk heel duidelijk dat als ik wat gezopen heb met vrienden en we gaan even wat ralle zooi maken, dat het standaard een stuk harder staat dan normaal. Luister je het dan later terug klinkt het nergens naar. Dit komt dan niet zozeer door de booze, maar doordat ik veel te hard aan het produceren ben.apNia schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:31:
Ik produceer non stop op hoog volume ja. Gewoon zodat ik geen details mis. Net begonnen m'n oren te piepen, dus ik denk dat ik 't even rustiger aan moet doen. Zou eigenlijk iets van een dB meter hier moeten hebben staan ofzo, die gaat miepen als het te hard staat, want ik heb nu wel echt last van m'n oren
[ Voor 27% gewijzigd door kaos001 op 21-08-2013 13:32 ]
apNia schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:31:
Ik produceer non stop op hoog volume ja. Gewoon zodat ik geen details mis. Net begonnen m'n oren te piepen, dus ik denk dat ik 't even rustiger aan moet doen. Zou eigenlijk iets van een dB meter hier moeten hebben staan ofzo, die gaat miepen als het te hard staat, want ik heb nu wel echt last van m'n oren
Verwijderd
Je kan net zo goed even met een breinaald even flink in je oren porren.apNia schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:31:
Ik produceer non stop op hoog volume ja. Gewoon zodat ik geen details mis. Net begonnen m'n oren te piepen, ...
Verwijderd
Zachter zetten zodat het wel comfortabel aanvoelt na een lange periode luisteren/produceren/gamen , dat zal niet altijd mogelijk zijn . Een bepaald referentiepunt kan helpen om te bepalen of die te hard staat , bv een game die je speelt , daarvan moet het volume in balance zijn met de mix . . Luisteren gamen en produceren allemaal op hetzelfde volumeapNia schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:18:
Hoe doen jullie dat?
Had het niet eens in de gaten, check het topic nu pas weer. sorry brovlaaing peerd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:56:
ja damn kaos, zit je hier te editten terwijl ik hetzelfde in een dikke post aan het tiepen ben, thanks he!
Heb jij geen vrouw?apNia schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:18:
Hoe doen jullie dat?
We will be right back with Manny_Moare !
Ligt er geheel aan of hij haar low moet boosten of nietVerwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:22:
[...]
Zou ze zo hard gillen dat daar zijn oren van piepen
Verwijderd
Laten we maar weer ontopic gaan ,respect voor de vrouwen die hun man zijn hobby laat behoudenkaos- schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:42:
[...]
Ligt er geheel aan of hij haar low moet boosten of niet
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben sowieso te porren om eens gedachten uit te wisselen somehow. Misschien eens een gezellige skypecall?kaos- schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:10:
Maar ff serieus jungs, ik wil best een keer met de dnb/dubstep/nare geluiden-guys wat gedachten/muziek/gezelligheid uitwisselen.
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Motabeatz op 24-08-2013 21:34 ]
motabeatz.com
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Please, geen Reaper. FL en Ableton bieden veel meer en zijn vaak ook veel makkelijker/sneller.Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:06:
Fruity Loops,Ableton Live en Reaper zou ik zeggen.
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
mwoa, er zitten nou niet echt major functies in FL en Live die je niet in Reaper hebt, 't is gewoon anders. Ik vind Reaper een beetje grijs ook niet echt de meest overzichtelijke, maar het is zeker wel een volwassen DAW app.kaos- schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:14:
[...]
Please, geen Reaper. FL en Ableton bieden veel meer en zijn vaak ook veel makkelijker/sneller.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2013 22:01 ]
met geen https maar http, geen www, en audio tags er omheenVerwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:45:
Nog even met de diverse hardware en softwarespulletjes bezig geweest om een trackie te bouwen .Met de snare blijft het moeilijk ,deze is zelf gemaakt hardwarebitcrusing ,is de bas niet te hard ,zit tegen het randje![]()
Kijken of het embedden lukt![]()
[[url="[audio]
"]audio[/url]]
https://soundcloud.com/systemrestoresound/accelerator
[ Voor 56% gewijzigd door apNia op 27-08-2013 20:49 ]
Dit vraagt naar meer! Ik vinnum nu al vet klinken, ben benieuwd naar de hele track!2mb schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 22:56:
[audio]
Meer work in progress. Break met piano en lead gemaakt, denk dat ik het zo wel een vette sound heb. Wat een werk toch altijd, ik wilde eerst de lead synth laten doorspelen, maar dat klonk toch wat rommelig/zwak (ook door de overijverige limiter). Nu dus terug naar het eerste idee met die korte samples.
/end producerfrustraties
Gruwelijk gejatte Icoon!
MrOmegaForce schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:12:
Wat doe je als je ziek bent? Dit.
[audio]
Dat valt tegen hoor. Ik ben wel es bij die gasten in de studio geweest en ze zijn behoorlijk perfectionistisch bezig daar.apNia schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:11:
Vooral omdat het volgens mij nooit zo vernuftig in elkaar gezet is door de heren.
Verwijderd
VetapNia schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 01:31:
Peerd leuk voor in de trein?
YouTube: NOISIA || STIGMA || Musical Analysis
Verwijderd
Klinkt logisch. Denk als je een beetje nivo wil halen je behoorlijk goed moet weten waar je mee bezig bent. Dan kom je niet zomaar weg met wat aan te kloten. En natuurlijk dat 3 gasten elkaar opjagen om het nog beter te doen.kaos- schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:08:
Dat valt tegen hoor. Ik ben wel es bij die gasten in de studio geweest en ze zijn behoorlijk perfectionistisch bezig daar.
ben benieuwd, zal 'm 'noamd eem bekieknapNia schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 01:31:
Misschien 2e hands beter, of even doorsparen? Met 100,- kan je speakers halen, maar betwijfel of het aan je studioeisen zal voldoen.Coen- schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:06:
Ik zoek nog goede speakers, weet iemand een goede speakerset van rond de 100 euro?
Ik zal ook geen seconde ontkennen dat Noisia perfectionistisch is. Ik vraag me alleen af of hun zo technisch hebben gekeken naar de melodielijnen als deze gast.kaos- schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:08:
[...]
Dat valt tegen hoor. Ik ben wel es bij die gasten in de studio geweest en ze zijn behoorlijk perfectionistisch bezig daar.
[ Voor 13% gewijzigd door apNia op 30-08-2013 13:21 ]
Wow thanks, mijn vader was van plan om de Rokit 6 G2 te kopenapNia schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:20:
[...]
Ik zal ook geen seconde ontkennen dat Noisia perfectionistisch is. Ik vraag me alleen af of hun zo technisch hebben gekeken naar de melodielijnen als deze gast.
Oh er komen nieuwe KRK Rokit series aan, generatie 3: http://www.krksys.com/krk...eakers/rokit/rokit-8.html
neh was boring en overgeanalyseerd. De lui van Noisia hebben wel een muzikale achtergrond, maar zo maak je echt niet muziek. Je bedenkt echt niet vantevoren:"goh, laat ik's een nummer in Gm doen met alleen die bepaalde noten, dan word 't vast heul koel!"apNia schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 01:31:
[ Voor 3% gewijzigd door vlaaing peerd op 30-08-2013 22:02 ]
Vermoedde ik ook al, en geconfirmed gekregen op Twittervlaaing peerd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:53:
[...]
neh was boring en overgeanalyseerd. De lui van Noisia hebben wel een muzikale achtergrond, maar zo maak je echt niet muziek. Je bedenkt echt niet vantevoren:"goh, laat ik's een nummer in Gm doen met alleen die bepaalde noten, dan word 't vast heul koel!"
[ Voor 7% gewijzigd door vlaaing peerd op 31-08-2013 09:47 ]
Zo componeer ik ook mijn beste muziek. Mezelf opsluiten in een kamer met een vleugel, liefst in het midden van de nacht. Licht uit, en mijzelf vermaken met klanken en tonen uit een mooie piano. Soms neemt de muziek over, soms heb ik gewoon geluk, soms druk ik perrongeluk de verkeerde toets in, en soms raak ik na 10 minuten al zo gefrustreerd van mijn eigen lawaai dat ik er mee kap.Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:41:
Briljante verwoording. 'Pielen totdat het vet klinkt'
[ Voor 39% gewijzigd door Kain_niaK op 02-09-2013 20:20 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 02-09-2013 20:15 ]
Verwijderd
Verwijderd
Echt verstand van stijlen heb ik niet , maar afica bambata enzo zijn wel een soort inspiratiebron voor mij met muziek te rommelenJDFS schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:23:
Toevallig op dit topic terechtgekomen, maar ik zie veelal Trance, DnB, House (in allerlei vormen) en de wat commerciëlere muziek langskomen.
Zijn er ook liefhebbers en producers van Electro (als in Drexciya, Kraftwerk, Afrika Bambaata - geen Electro House) en de wat diepere techno? Dus wederom geen techno à la Drumcode.
[ Voor 20% gewijzigd door Kain_niaK op 03-09-2013 01:09 ]
Dan krijg ik bij deze kudos. Zitten interessante stukjes tussen, je klinkt zowel licht als klassiek gelest, moooi!Kain_niaK schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:46:
[...]
Ik heb het proces een tijdje terug opgenomen, kudos wie dit langer als 5 minuten volhoudt![]()
[audio]
Erg mooi! Als ik luister kan ik je bijna zien zitten in die donkere kamer!Kain_niaK schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:46
Ik heb het proces een tijdje terug opgenomen, kudos wie dit langer als 5 minuten volhoudt![]()
[audio]
[ Voor 0% gewijzigd door rhodium op 05-09-2013 19:52 . Reden: try... trial :+ ]
[ Voor 13% gewijzigd door UtopiaM op 09-09-2013 16:23 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Nibbz op 09-09-2013 18:41 ]
13:37
Verwijderd
Leuk nummer ,wat de sound betrefd is dat per persoon verschillend wat die mooi vind of vetNibbz schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:10:
[audio]
Dit is dat nummer, klinkt kwa setup en melodieën wel aardig. Opbouwen zijn denk ik ook nog niet verkeerd. Echter, de mix, en de uiteindelijke track, missen na mijn idee nog zo enorm veel. Het kan allemaal veel dikker, veel vetter.. maar ik weet niet, wat ik moet doen.. om dit te bereiken.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq