Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.247 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Slightly offtopic, maar voor kaos en peerd, nieuwe I Am Legion's (Noisia + Foreign Beggars):

[ Voor 39% gewijzigd door apNia op 19-08-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
apNia schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:57:
Slightly offtopic, maar voor kaos en peerd, nieuwe I Am Legion's (Noisia + Foreign Beggars):

[video]

[video]
Ik heb alleen nog Make those move geluisterd. Vond het een beetje tegenvallen maar dit is lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-09 10:56
Ja belachelijk. In het weekend na Noisia Invites in Grunn zijn die 2 mafkezen blijven hangen, 2 dagen later een preview, weer 2 dagen later BBC radio 1 primeur, nu de officiele release. Biljkbaar is die zwevende studio nogal goed voor de productiviteit.

Ik heb tix, dus ik sta er iig tijdens de albumrelease in Oosterpoort 20 Oktober. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25

[video]

[video]
Ja stelletje akelige mannen zijn het. Maar moet zeggen dat ik hun "eckte" drum and bass producties nog steeds het tofst vind. (dustup, try hard, etc)
MrOmegaForce schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:22:
[...]

Ik heb alleen nog Make those move geluisterd. Vond het een beetje tegenvallen maar dit is lekker!
Qua afwisseling is was Make those move inderdaad niet top, maar de productie was wel echt wel slick.

psst, ik heb nu ongeveer 4 drum and bass tracks op de plank liggen die ik asap ga afmaken, dus verwacht binnenkort een soundcloud linkje hier >:)

[ Voor 8% gewijzigd door kaos001 op 19-08-2013 13:42 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 2e nummertje heeft een lekker kick.
Ideaal om woofers mee te kietelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Mijn elfmiljoendriehonderdnegenenzestigduizendvijfhonderdzevenenvijftigste track en ze worden steeds slechter *O* :

[Soundcloud: http://soundcloud.com/richterscale/face-us-dnb-remix]

Commentaar wordt gewaardeerd! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

peerd gaat de goeie kant uit... ik vind de snare heel weird, die lijkt helemaal plat te zijn gecompressed, alsof je een kraantje whitenoise openzet... de variatie vind ik heel lekker, dat is echt nice gedaan... verder vind ik dat dblue glitch stukje niet zo.. hij voelt iets te dik er bovenop liggen, ik vind glitch vooral mooi als ie heel subtiel is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peerd, race to the bottom?

http://faxis.dyndns.org/peaks/d22.flac :D
Ergens om de hoek van deep house of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
peerd en apNia (en ook de rest natuurlijk), ik heb weer iets gebakken :

[Soundcloud: http://soundcloud.com/kaos001/kaos-bacchus-preview]

progs used:

Renoise
Massive
Z3ta 2
Nexus
Classic reverb
Classiv delay
Waves SSL
Waves L3
en nog wat klein spul wat niet belangrijk is

@ peerd, nice sounds, alleen die snare vind ik ook een beetje een natte kontveeg, iets meer "menselijkheid" zou niet verkeerd klinken, maar het is jouw stijl dus ik mag niet zeuren :P

[ Voor 18% gewijzigd door kaos001 op 19-08-2013 20:40 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
vlaaing peerd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:20:
Mijn elfmiljoendriehonderdnegenenzestigduizendvijfhonderdzevenenvijftigste track en ze worden steeds slechter *O* :

[audio]

Commentaar wordt gewaardeerd! :9
Leuk om je eigen nummer te remixen. Ik vind het erg gaaf, behalve die snare inderdaad.
kaos- schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:39:

[audio]

progs used:

Renoise
Massive
Z3ta 2
Nexus
Classic reverb
Classiv delay
Waves SSL
Waves L3

@ peerd, nice sounds, alleen die snare vind ik ook een beetje een natte kontveeg, iets meer "menselijkheid" zou niet verkeerd klinken, maar het is jouw stijl dus ik mag niet zeuren :P
De drums zijn lekker strak! Ik houd erg van je stijl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 23:25

2mb

Mede synthnerds, ik zag een leuke editie van Computer Music:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11153912/synthmaster.png

Synthmaster CM bij de januari 2013 editie! (Kost iets van €5 ofzo, digitaal)

En ook nog leuke samples erbij voor de D&B liefhebbers:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11153912/stanza1.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11153912/stanza2.png

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

kaos- schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:39:

[audio]

progs used:

Renoise
Massive
Z3ta 2
Nexus
Classic reverb
Classiv delay
Waves SSL
Waves L3

Lekker jung! Enige wat ik er op aan te merken heb zijn die pingetljes voor de melodieliijn, die voelen iets te FM-synth preset ofzo. Die mid-freq reese geluidjes zijn erg nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:53:
[...]

Lekker jung! Enige wat ik er op aan te merken heb zijn die pingetljes voor de melodieliijn, die voelen iets te FM-synth preset ofzo. Die mid-freq reese geluidjes zijn erg nice :)
Ik vind het naar mijn eigen idee ook nog te kaal ofzo. Als hij dropt mis ik iets, maar ik kan m'n vinger er maar niet op leggen :/

edit : die pingeltjes moet ik eigenlijk ook nog aanpassen idd, beetje te trancy nog.

[ Voor 9% gewijzigd door kaos001 op 20-08-2013 12:52 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hmmm weet je wat het volgens mij is? Die kick is te hiphop. Pitch 'm eens een paar tonen (desnoods een hele octaaf om ff te kijken of het tof klinkt) omhoog.

De stijl van je track doet me meer denken aan het werk van Xtrah:

Die heeft ook niet een hele vette explosie op de drop. Gewoon afbouw met hipass...ennnn... *PETS*
Vrij minimaal, en toch knalt ie wel.

Truukje die ik de laatste tijd veel gebruik: pak de eerste paar ms van een andere kick, of nog beter, snare, zodat hij een betere impact heeft. Hier wordt dat heel goed gedemood: YouTube: Sound Design Tutorial: Layering Drums - Native Instruments Battery 4 w/ Evan Sutton

Ik dacht altijd dat het een beetje onzin was, maar het verschil is best aanzienlijk als je kick en snare niet genoeg poppen. Ik DENK (!) dat als je een kick hebt die meer een goeie stomp geeft dat dat al een hoop scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:52:
Hmmm weet je wat het volgens mij is? Die kick is te hiphop. Pitch 'm eens een paar tonen (desnoods een hele octaaf om ff te kijken of het tof klinkt) omhoog.
Die kick is juist vrij "trancy" als ik de kick los hoor. Een hiphop kick heeft veel meer "rommel" in het geluid zitten. Ik denk dat er wat meer EQ hier en daar nodig is om hem wat minder aanwezig te maken.
[video]

Die heeft ook niet een hele vette explosie op de drop. Gewoon afbouw met hipass...ennnn... *PETS*
Vrij minimaal, en toch knalt ie wel.
Vet plaatje wel, er gebeurd hier meer, wat pads hier en daar, geluidjes, dingetjes. Ik denk dat em dat meer is bij mij. Iets meer frutsels erbij gooien.
Truukje die ik de laatste tijd veel gebruik: pak de eerste paar ms van een andere kick, of nog beter, snare, zodat hij een betere impact heeft. Hier wordt dat heel goed gedemood: YouTube: Sound Design Tutorial: Layering Drums - Native Instruments Battery 4 w/ Evan Sutton

Ik dacht altijd dat het een beetje onzin was, maar het verschil is best aanzienlijk als je kick en snare niet genoeg poppen. Ik DENK (!) dat als je een kick hebt die meer een goeie stomp geeft dat dat al een hoop scheelt.
Ik doe precies het tegenovergestelde. Ik pak een kickdrum die ik 1 of 2 octaven omhoog gooi en layer die onder een snare, daar krijg je echt een steenharde snare van die je lekker kan compressen :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
apNia schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:52:
[video]
Kijk, meer fans van Xtrah :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 09:07
beetje off topic, maar hoe krijg ik een soundcloud 'bar' in dit forum, heb van alles geprobeerd maar k kom er gewoon niet uit :S . Erg dom ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:24

PromoX

Flying solo

Als je op 'Bekijk' klikt rechtsboven van zo'n reactie kun je zien hoe het moet :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

@peerd: Vind dat glitch-stukje ook niet zo, te veel repetities, klinkt bijna of mijn computer vast is gelopen. Vanaf 1:10 wel mooie opbouw.

@wouter: Leuk melodietje. Zou nog eerder een kort kickje (of gehipassed) erin doen, en dan bij :45 een wat dikkere, deze klinkt wat iel. De synths mogen nog wel wat filter automation hebben. En die klavecimbelstabs mogen wat meer laag hebben. Ohja, en soundclouden die hap oOo

@kaos: Goede drop. Synthjes klinken inderdaad erg FM, te lief in verhouding tot die bassen. Drums zijn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:24
gangstahh schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:37:
beetje off topic, maar hoe krijg ik een soundcloud 'bar' in dit forum, heb van alles geprobeerd maar k kom er gewoon niet uit :S . Erg dom ;p
code:
1
[audio]http://soundcloudbla[/audio]

Bij de Soundcloudlink wel even https vervangen door http.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Wormaap schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:09:
[...]

code:
1
[audio]http://soundcloudbla[/audio]

Bij de Soundcloudlink wel even https vervangen door http.
Thanks, dat was dus de boos doener ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Hier mijn tweede gebrouwen iets, ben er zelf wel over te spreken. T'is maar net wat je style is ;)
Maar ben uiteraard wel benieuwd wat jullie er van vinden.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/patty-go-crazy]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb de laatste tijd nogal last van pijnlijke oren. Ik zet 'm dan te hard tijdens het A/Ben en moet 'm dan steeds terugdraaien zodra ik merk dat m'n oren protesteren. Ik heb het gevoel dat ik anders de fijne details mis. Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:18:
Ik heb de laatste tijd nogal last van pijnlijke oren. Ik zet 'm dan te hard tijdens het A/Ben en moet 'm dan steeds terugdraaien zodra ik merk dat m'n oren protesteren. Ik heb het gevoel dat ik anders de fijne details mis. Hoe doen jullie dat?
Produceer je op stevig volume? Beluister je op stevig volume?
Ik heb er eigenlijk nooit last van. Zelfs na optredens heb ik geen vervelende suis in m'n oren, meer een lichte druk die de dag erna weer weg is.

De enige momenten waar ik m'n gear hard zet is als ik even wil kijken hoe het op hoog volume klinkt. Meestal ga ik dan een meter of 3 naar achteren om te checken hoe de subbass klinkt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik produceer non stop op hoog volume ja. Gewoon zodat ik geen details mis. Net begonnen m'n oren te piepen, dus ik denk dat ik 't even rustiger aan moet doen. Zou eigenlijk iets van een dB meter hier moeten hebben staan ofzo, die gaat miepen als het te hard staat, want ik heb nu wel echt last van m'n oren :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Als je zo hard bent aan het luisteren dat je oren protesteren, dan ben je ze waarschijnlijk ook grondig aan het verneuken. Als je volume terugdraait gaat het altijd klinken alsof je details mist. Maar als je vanaf het begin op een lager volume werkt heb je dat normaal gesproken niet of veel minder.
Op deze manier weet je in ieder geval zeker dat je steeds meer detail gaat missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:31:
Ik produceer non stop op hoog volume ja. Gewoon zodat ik geen details mis. Net begonnen m'n oren te piepen, dus ik denk dat ik 't even rustiger aan moet doen. Zou eigenlijk iets van een dB meter hier moeten hebben staan ofzo, die gaat miepen als het te hard staat, want ik heb nu wel echt last van m'n oren :-(
Het is puur een kwestie van gewenning. Ik merk heel duidelijk dat als ik wat gezopen heb met vrienden en we gaan even wat ralle zooi maken, dat het standaard een stuk harder staat dan normaal. Luister je het dan later terug klinkt het nergens naar. Dit komt dan niet zozeer door de booze, maar doordat ik veel te hard aan het produceren ben.

Als het op medium volume al goed klinkt, dan is het vaak op hoog volume ook oke. Andersom gaat die vlieger (meestal) niet op.

Edit : Die details hoor je ook op medium volume hoor, tenminste ik wel.
Zet eens voor de grap was (sub)bass kanalen uit en luister dan nog een keer aandachtig naar de dingen waar je op gefocust bent, dan hoor je ineens veel meer. Je oren hebben immers minder informatie te verwerken.

Verziek je oren niet door altijd hard te produceren. Het heeft naar mijn mening alleen maar nadelen;

- klinkt achteraf meestal niet zo tof op laag/medium volume
- oren gaan naar de klote
- aangezien de mix vaak nog gaar is verneuk je je oren alleen nog maar meer
- je bent na een uur strontmoe van alle herrie die op je afgekomen is

Pas als je liedje klaar is, dan lekker open schroeven :7

[ Voor 27% gewijzigd door kaos001 op 21-08-2013 13:32 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Ah veel mizjes hier weer gepost, ik zal vnaaf even luisteren en feedbakken. Bedankt voor de comments iig :9 ... ikzelf vind een laagje witte ruis altijd wel lekker op de snare, maar miscchien moet ik er ff opnieuw naar kijken.

De vraag rijst dan of het smaakgebonden is of echt niet goed....

Afgezien van de mogelijke gehoorschade zou ik het sowieso niet doen. Tuurlijk hoor je meer details omdat de totale ruimte groter is. Dat is tegelijkertijd het probleem, iets wat te zacht in de mix staat zal je alsnog horen terwijl je lang niet elke keer op dat volume gaat luisteren.

Enkele voordelen:
  • Het juist zacht beluisteren geeft je een beter idee of de mix in orde is dan hard.
  • harder klinkt vetter, het kan maar zo zijn dat je "vette" mix op laag volume de impact heeft als een wijf op een drumstel.
  • gehoorvermoeidheid (listening fatigue) treed minder snel op, je gehoor blijft dan ook langer achtereen in staat om objectiever de mix te beoordelen. bij dit soort vermoeidheid word je snel ongevoelig voor schel hoog en ga je sneller "wennen" aan de foute conditie van je mix.
  • je word minder snel doof.
Ik snap nu ook wel dat je wat meer metertjes/graph-geil bent dan de anderen hier, als je altijd hard luistert kan je op een bepaald moment je oren niet meer vertrouwen. Ik zou er vanaf stappen als ik jou was, als het al begint te piepen ben je schade aan je gehoor aan het toebrengen.

en ja, dB meter, oftie te hard staat kan je toch redelijk goed zelf bepalen? ...mits je niet teveel booze op hebt natuurlijk :9

Let wel! Ik vind het bij "luide" muziek aan te raden om OOK je mix wel eens hard af te spelen, dit heeft ook voordelen bij het vinden van gevaarlijke pieken, maar doe het zeker niet te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
}:| ja damn kaos, zit je hier te editten terwijl ik hetzelfde in een dikke post aan het tiepen ben, thanks he! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik produceer non stop op hoog volume ja. Gewoon zodat ik geen details mis. Net begonnen m'n oren te piepen, ...
Je kan net zo goed even met een breinaald even flink in je oren porren. :P
Maar ehm schade aan de oortjes geneest heel moeilijk en hoe erger het is hoe permanenter.
En op een gegeven moment gaat die piep nooit niet meer weg nie.
Alhoewel ze al heel ver zijn met gehoorproteses zou ik voorlopig nog maar even rustig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zachter zetten zodat het wel comfortabel aanvoelt na een lange periode luisteren/produceren/gamen , dat zal niet altijd mogelijk zijn . Een bepaald referentiepunt kan helpen om te bepalen of die te hard staat , bv een game die je speelt , daarvan moet het volume in balance zijn met de mix . . Luisteren gamen en produceren allemaal op hetzelfde volume :)

Lijkt me ook makkelijker om een mix hard te laten klinken als die zachter staat terwijl je mixt , zachte geluidjes en te veel detail is misschien iets om dan weg te laten maar voor een sound te gaan die alleen harde geluiden heeft }:O

• kaos001
vlaaing peerd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:56:
}:| ja damn kaos, zit je hier te editten terwijl ik hetzelfde in een dikke post aan het tiepen ben, thanks he! :Y
Had het niet eens in de gaten, check het topic nu pas weer. sorry bro :7

Soundcloud

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Heb jij geen vrouw? 8)7

We will be right back with Manny_Moare !

• apNia

apNia

Thanks voor het advies jongens. Zachter produceren is dan toch beter, lees het op wel meer plekken na nader onderzoek.

chieldtm >> ik vind het wel heel voorbarig om er bij Tweakers van uit te gaan dat ze een vriendin hebben! ;)
Maar wel een mevrouw apNia, alleen we wonen niet samen. Ik heb een koptelefoon op áls ik al produceer als ze er is.

Verwijderd

Zou ze zo hard gillen dat daar zijn oren van piepen :D

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:22:
[...]

Zou ze zo hard gillen dat daar zijn oren van piepen :D
Ligt er geheel aan of hij haar low moet boosten of niet :7

Soundcloud

Verwijderd

kaos- schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:42:
[...]

Ligt er geheel aan of hij haar low moet boosten of niet :7
Laten we maar weer ontopic gaan ,respect voor de vrouwen die hun man zijn hobby laat behouden <+:)

De profs even hiebuiten gelaten ,werk is dan ook produceren en brengt waarschijnlijk ook brood op de plank.Ik denk wel dat er een grote groep gewoon lekker bezig is met muziekies maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Lekker bezig geweest met een nieuwe remix contest oOo

[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/escape-otto-coster-remix]

Overigens, private share links van SoundCloud werken ook al niet meer op GoT? 't Wordt tijd dat we hier ook overgaan naar de HTML5 widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Maar ff serieus jungs, ik wil best een keer met de dnb/dubstep/nare geluiden-guys wat gedachten/muziek/gezelligheid uitwisselen.

Het nadeel is alleen dat apNia in Amsterdam woont en Peerd in Groningen. Ik zelf in Almelo.
Hoe erg kunnen plaatsen uit elkaar liggen :/

p.s. @2mb pro-sound man, het niet meteen mijn genre, maar trek het goed!

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een track ingezonden voor de Spinnin' Talent Pool. Alle stemmen helpen! :)

http://bit.ly/19MJCe1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@FunkXual
Misschien dat je er niet bewust van bent maar je track komt op mij heel raar over. Het lijkt nl. of er fase fouten in zitten en klinkt ook heel dunnig. Het kan misschien helpen om die track over meerdere speaker systemen te checken of je iets hoort wat je opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

kaos- schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:10:
Maar ff serieus jungs, ik wil best een keer met de dnb/dubstep/nare geluiden-guys wat gedachten/muziek/gezelligheid uitwisselen.
Ik ben sowieso te porren om eens gedachten uit te wisselen somehow. Misschien eens een gezellige skypecall? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samen werken is veel leuker mano a mano dan via skype. Maar telkens heen en weer karren is ook onhandig. (Of je moet een leasebak hebben die door de baas betaald wordt.)

Dit weekend eens met een api500 systeem van een maat geleend spelen.
Eens kijken hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ik ben ook weer even bezig geweest in de studio en dit kwam er na een paar uurtjes uit :) Volledige versie is op mn site te beluisteren/downloaden

[ Voor 17% gewijzigd door Motabeatz op 24-08-2013 21:34 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt lekker Nicky. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 10:22
Wat zijn nu goede programma's voor een beginner ( met weinig plug ins ). FL? Over Logic lees ik goede dingen maar heb geen Mac.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fruity Loops,Ableton Live en Reaper zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Na FL Studio zou ik geen enkele DAW echt laagdrempelig noemen. En dat is ook nog eens deels omdat er gewoon veel tutorials voor zijn. Ik zou gewoon een populaire pakken als FL Studio of Ableton. Reaper vond ik zelf niet echt super gebruiksonvriendelijk. Bereid je iig voor op wat leerwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:06:
Fruity Loops,Ableton Live en Reaper zou ik zeggen.
Please, geen Reaper. FL en Ableton bieden veel meer en zijn vaak ook veel makkelijker/sneller.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Zelf ben ik begonnen met FL. Als je helemaal nieuw bent op het gebied van producen is FL goed om de basis mee te leren. Eventueel kan je later overstappen op een andere daw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Meer work in progress. Break met piano en lead gemaakt, denk dat ik het zo wel een vette sound heb. Wat een werk toch altijd, ik wilde eerst de lead synth laten doorspelen, maar dat klonk toch wat rommelig/zwak (ook door de overijverige limiter). Nu dus terug naar het eerste idee met die korte samples.

/end producerfrustraties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 10:22
Thnx allen ;) FL ga ik eens proberen :)

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kaos- schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:14:
[...]

Please, geen Reaper. FL en Ableton bieden veel meer en zijn vaak ook veel makkelijker/sneller.
mwoa, er zitten nou niet echt major functies in FL en Live die je niet in Reaper hebt, 't is gewoon anders. Ik vind Reaper een beetje grijs ook niet echt de meest overzichtelijke, maar het is zeker wel een volwassen DAW app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hij is ook volwassen, meer volwassen en flexibel zelfs dan de meeste DAWs. Maar heeft ook een hoop user interaction issues, zo vind ik de shitload aan floatende windowtjes voor elke toeter en elke bel in Reaper echt bloed irritant. Elk windowtje ziet er hetzelfde uit, en doet niet echt z'n best om duidelijk over te komen voor de beginner. Het deed me een beetje denken aan Buzz Tracker (wie kent 'm nog?) in DAW vorm. Ook vond ik het aantal plug-ins out of the box erg beperkt, wat voor een beginner betekent dat hij/zij op zoek moet naar plug-ins; een nieuwe zoektocht. Ik vind het, zeker voor een beginner, geen goeie DAW om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Presonus Studio One heeft ook een gratis versie, misschien is dat wat? Kunnen wel geen externe plugins in.
FL Studio kost ook de wereld niet, en alle gangbare DAWs hebben natuurlijk demoversies. Maar als je besluit te piraten maakt dat natuurlijk allemaal geen zak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik ben helemaal verliefd op Presonus (as of now m'n one and only DAW), maar omdat aantal tutorials schaars zijn zou ik het niet snel willen aanraden. Ik zie tutorials toch wel altijd als de gateway om complexe dingen te leren, maar misschien overdrijf ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:23
Ask Video heeft wel een paar goede tutorials for Studio One.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Studio One is vooral lastig te Googlen vanwege z'n naam (protip: 'Presonus Studio' werkt beter dan 'Studio One'). Nu scheelt het dat ik wat andere DAWs heb gebruikt, maar ik heb tot dusver nog niet het idee gehad dat ik kennis miste om dingen te kunnen doen. De handleiding is natuurlijk ook een prima plek om info te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Oh ja de handleiding *kuch* *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Api500 is leuk, klinkt leuk maar duur spul en heeft volgens mij pas zin als je zo verwent bent dat je plugins niet meer goed genoeg zijn. En wat dat betreft zijn mij die kleine knopjes te priegelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Wat heeft die maat er allemaal in zitten? Ik vind de 500 serie wel interessant spul. Misschien niet zozeer voor mixen en masteren, maar meer voor opnames. Het is toch allemaal wat betaalbaarder dan het fullsize spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
BLA - AGB Compressor/Limiter (Neve 33609 clone) te koop:

http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=169432

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wormaap
Dat klopt. En er is ook veel keuze.
Maar voor een paar pre-amps die allemaal net ff anders kleuren zou ik het niet doen. Dan is eentje genoeg. Of een 1-kanaals compressor die niet verkeerd klinkt maar voor mij weinig toevoegd. Da's meer voor het mixen van bands enzow.
Dan liever zoiets als een moog analog delay of nette EQ/channelstrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even met de diverse hardware en softwarespulletjes bezig geweest om een trackie te bouwen .Met de snare blijft het moeilijk ,deze is zelf gemaakt hardwarebitcrusing ,is de bas niet te hard ,zit tegen het randje :)

Kijken of het embedden lukt :9~

https://soundcloud.com/systemrestoresound/accelerator

edit , apnia ,heb er maar een video van gemaakt dat was makkelijker :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:45:
Nog even met de diverse hardware en softwarespulletjes bezig geweest om een trackie te bouwen .Met de snare blijft het moeilijk ,deze is zelf gemaakt hardwarebitcrusing ,is de bas niet te hard ,zit tegen het randje :)

Kijken of het embedden lukt :9~

[[url="[audio]
"]audio[/url]]

https://soundcloud.com/systemrestoresound/accelerator
met geen https maar http, geen www, en audio tags er omheen ;)
de regex hiervoor is nou niet bepaald goed geschreven bij Tweakers... :)

[ Voor 56% gewijzigd door apNia op 27-08-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

2mb schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 22:56:
[audio]

Meer work in progress. Break met piano en lead gemaakt, denk dat ik het zo wel een vette sound heb. Wat een werk toch altijd, ik wilde eerst de lead synth laten doorspelen, maar dat klonk toch wat rommelig/zwak (ook door de overijverige limiter). Nu dus terug naar het eerste idee met die korte samples.

/end producerfrustraties :)
Dit vraagt naar meer! Ik vinnum nu al vet klinken, ben benieuwd naar de hele track!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh you! (You got me!)

• apNia

apNia

Peerd leuk voor in de trein?
YouTube: NOISIA || STIGMA || Musical Analysis

Verwijderd

Eerder slaapverwekkend.
Muziek moet je niet over ouwehoeren. :)

• apNia

apNia

Ik vond het juist wel tof hoe die dat helemaal ontleedt tijdens een hoorcollege. Vooral omdat het volgens mij nooit zo vernuftig in elkaar gezet is door de heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:11:
Vooral omdat het volgens mij nooit zo vernuftig in elkaar gezet is door de heren.
Dat valt tegen hoor. Ik ben wel es bij die gasten in de studio geweest en ze zijn behoorlijk perfectionistisch bezig daar.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:08:
Dat valt tegen hoor. Ik ben wel es bij die gasten in de studio geweest en ze zijn behoorlijk perfectionistisch bezig daar.
Klinkt logisch. Denk als je een beetje nivo wil halen je behoorlijk goed moet weten waar je mee bezig bent. Dan kom je niet zomaar weg met wat aan te kloten. En natuurlijk dat 3 gasten elkaar opjagen om het nog beter te doen.
De muziek en wiskundige patronen zijn heel nauw verweven. Je hoeft dat niet eens door te hebben om er gebruik van te maken. Als je het weet kan het zeker helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02-2023
Ik zoek nog goede speakers, weet iemand een goede speakerset van rond de 100 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ben benieuwd, zal 'm 'noamd eem bekiekn :9
Coen- schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:06:
Ik zoek nog goede speakers, weet iemand een goede speakerset van rond de 100 euro?
Misschien 2e hands beter, of even doorsparen? Met 100,- kan je speakers halen, maar betwijfel of het aan je studioeisen zal voldoen.

check o.a.
- Akai RPM3
- M-Audio Studiophile AV30
- Alesis Monitor one Active 320 USB
- Samson MediaOne BT3
- Fostex PM0.3d

Het is allemaal aan de kleine kant, d.w.z dat je de onderkant van je mix moeilijk kan beoordelen en voor de kosten van een extra sub heb je alweer een wat betere monitor.

Belangrijker is dat je wat uitlegt over het gebruikersdoel en de studiosituatie, zodat we je beter kunnen adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

kaos- schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:08:
[...]

Ik zal ook geen seconde ontkennen dat Noisia perfectionistisch is. Ik vraag me alleen af of hun zo technisch hebben gekeken naar de melodielijnen als deze gast.

Oh er komen nieuwe KRK Rokit series aan, generatie 3: http://www.krksys.com/krk...eakers/rokit/rokit-8.html

[ Voor 13% gewijzigd door apNia op 30-08-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
apNia schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:20:
[...]

Ik zal ook geen seconde ontkennen dat Noisia perfectionistisch is. Ik vraag me alleen af of hun zo technisch hebben gekeken naar de melodielijnen als deze gast.

Oh er komen nieuwe KRK Rokit series aan, generatie 3: http://www.krksys.com/krk...eakers/rokit/rokit-8.html
Wow thanks, mijn vader was van plan om de Rokit 6 G2 te kopen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mattie had die nieuwe KRK al gereviewed.
Kan ff gearjunkies.com checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
neh was boring en overgeanalyseerd. De lui van Noisia hebben wel een muzikale achtergrond, maar zo maak je echt niet muziek. Je bedenkt echt niet vantevoren:"goh, laat ik's een nummer in Gm doen met alleen die bepaalde noten, dan word 't vast heul koel!"

Ik kreeg ooit een review over deze track die op Semtex werd gedraaid. [Soundcloud: http://soundcloud.com/mighty-earthling/seismologic-intro-piano]
sorry voor de kwaliteit, dit was ergens in '98 ofzo...

Was zoiets als " blabla verfijndheid met een zeer boeiend contrapunt..bla" maar tijdens de opname was het meer zo:
:7 euj, klinkt wel vet als ik dit over die pianolijn heenspeel ofniet?
:Y heheh ja koel, doe nog's?

[ Voor 3% gewijzigd door vlaaing peerd op 30-08-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:53:
[...]

neh was boring en overgeanalyseerd. De lui van Noisia hebben wel een muzikale achtergrond, maar zo maak je echt niet muziek. Je bedenkt echt niet vantevoren:"goh, laat ik's een nummer in Gm doen met alleen die bepaalde noten, dan word 't vast heul koel!"
Vermoedde ik ook al, en geconfirmed gekregen op Twitter ;)
https://twitter.com/niknoisia/status/373540931833569280

Die laatste zin maakt alleen ff geen sense :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
mixolidisch en frygisch zijn kerktoonladders, ook wel 's modaal genoemd.

deze tunes zijn heel herkenbaar mixolidisch:

YouTube: Norwegian Wood (This Bird Has Flown)

joetjoep: George Benson - on Broadway

dit liedje van mezelf is typisch frygisch:
Ook veel spaanse (flamenco en zigeuner) muziek waarbij uit mineur men veel op de dominant (5e) akkoord blijft hangen word frygisch genoemd omdat de 5e een belangrijkere rol speelt dan het prime akkoord.

In het westen werd dit weinig toegepast vanwege de 500 jaar lange dominantie van klassieke muziek, die meer de "edelere" mineur en majeur als uitgangspunt nam. Modaal werd eigenlijk als heel "plat" beschouwd omdat dit erg populair was onder de toenmalige volksmuziek in Europa. Volksmuziek werd eigenlijk bijna niet overgedragen en kennen we vandaag op een paar kinderliedjes en een paar traditionals (bv "scarborough fair" , i.e. Dorisch) nog maar weinig van.

Pas met de opkomst van Jazz en de wat experimentelere muziek uit de jaren '60 raakte modale muziek weer wat meer in de mode.

[ Voor 7% gewijzigd door vlaaing peerd op 31-08-2013 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Briljante verwoording. 'Pielen totdat het vet klinkt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Toevallig op dit topic terechtgekomen, maar ik zie veelal Trance, DnB, House (in allerlei vormen) en de wat commerciëlere muziek langskomen.

Zijn er ook liefhebbers en producers van Electro (als in Drexciya, Kraftwerk, Afrika Bambaata - geen Electro House) en de wat diepere techno? Dus wederom geen techno à la Drumcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:41:
Briljante verwoording. 'Pielen totdat het vet klinkt'
Zo componeer ik ook mijn beste muziek. Mezelf opsluiten in een kamer met een vleugel, liefst in het midden van de nacht. Licht uit, en mijzelf vermaken met klanken en tonen uit een mooie piano. Soms neemt de muziek over, soms heb ik gewoon geluk, soms druk ik perrongeluk de verkeerde toets in, en soms raak ik na 10 minuten al zo gefrustreerd van mijn eigen lawaai dat ik er mee kap.

Maar als je maar genoeg toetsten willekeurig induwt en je brein goed getraind is in het herkennen van patronen die je aangenaam vind dan gebeurt er vaak het volgende: Hey, wacht eens even, als ik deze 9 toetsten tegelijk indruk dan hoor ik een klank die ik aangenaam vind.

En dan gaat het licht weer aan, dan heb ik mijn seed gevonden.
En dan gewoon trial en error ondersteunt door mijn brein die mij soms laat horen wat ik graag wil horen, daarna moet ik de noten en tonen erbij zoeken. Uitproberen, uitproberen, uitproberen, en uitproberen, ondersteunt door goedkope truukjes die ik mijzelf heb geleerd tijdens het pianospelen. Zoals de positie van je vingers exact hetzelfde houden en je hand een beetje omhoog of omlaag beweegt. Waardoor je uiteraard hetzelfde akkoord speelt maar in een andere toonaard. Alle muziek theorie ken ik niet maar mijn brein heeft een groot deel van die truukjes al zelf gevonden zonder dat ik weet wat de theorie er achter is of hoe het eigenlijk werkt. Het werkt voor mijn brein omdat het resultaat aangenaam is. Wanneer de akkoorden gevonden zijn dan ga ik op zoek variaties, melodietjes die er bij passen, andere ritmes, speelt ik het nu best hoger of lager, klinkt dit mooi met bastonen erbij of moet ik de laagste noot van het akkoord nu gewoon 4 octaven hoger spelen. Etc etc, muziek maken is voor mij een hoop trial and error. Zeg maar ik bruteforce mijn muziek, zeker als ik componeer op de pianoroll. Keer op keer dezelfde drie noten loopen en dan de vierde steeds een trapje lager of hoger tot ik het goed vind klinken en dan op zoek naar de volgende noot. Vroeger deed ik daar uren over maar nu vind ik steeds vaker meteen de noot waar mijn brein naar op zoek is.

En soms gaat het ook totaal omgekeerd. Dan heb ik een super sterke emotionele lading in mijn hoofd of ben ik supergefrustreerd of super blij om iets en dan zeg ik mij achter de piano om dat te uiten en boem: mooie muziek die past bij mijn toestand, uit het niets, ineens. Magische momenten zijn dat.

Ik heb het proces een tijdje terug opgenomen, kudos wie dit langer als 5 minuten volhoudt :o

[ Voor 39% gewijzigd door Kain_niaK op 02-09-2013 20:20 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Peerd bedankt voor de uitleg, stukje duidelijker nu :)
Moet me er toch maar eens in verdiepen, ooit.

For now, eindelijk een draft-render af van m'n nieuwe track. Tamelijk veel tijd in gestoken, wederom veel shit geleerd. Maar ik post hem hier voor de feedback, 't is nog een draft render (niet te veel tijd gestoken in het afmixen):
[Soundcloud: http://soundcloud.com/tonerfilt/aorta]

Zoals altijd, zowel opbouwende kritiek als positieve meningen beide zeer welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Vond het begin boeiend maar op 1:02 had ik zo gehoopt dat het in een relaxte zware hiphopbeat zou overgaan.
Vanaf 1:34 vind ik het dan weer lekker klinken als het ritme er eindelijk is.
Sounds passen goed bij elkaar. En ik mis teksten maar die mis ik ook altijd in mijn eigen muziek ...
Vanaf 3 minuten was ik niet meer geboeid en toen heb ik een aantal keer doorgeklikt en elke keer hetzelfde gehoord. De luie methode van nummers langer maken door gewoon te kopiëren wat je al hebt, ik maak me er ook vaak schuldig aan. Het effect op het einde is wel cool gedaan, THX effectje.

Ik zeg: veelbelovend maar je moet het eerst wel afmaken en er nog een hele hoop werk en variatie in smijten. Ander is 5 minuten voor dit nummer veel te saai.
Mix klonk prima maar ik heb verder weinig verstand van wat nu een goede mix is, zolang ik niks irritant hoor vind ik het prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 02-09-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mix klinkt lekker dynamisch en strak. Laag komt ook mooi door. Niet teveel aan klooien dus. Misschien een tikkie meer hoog om het wat helderderderder te krijgen.
Qua arrangement en overgangen zou je nog aan kunnen werken.
De stukken met de stemmen hebben volgens mij een andere toonsoort dan de stukken met de beats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JDFS schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:23:
Toevallig op dit topic terechtgekomen, maar ik zie veelal Trance, DnB, House (in allerlei vormen) en de wat commerciëlere muziek langskomen.

Zijn er ook liefhebbers en producers van Electro (als in Drexciya, Kraftwerk, Afrika Bambaata - geen Electro House) en de wat diepere techno? Dus wederom geen techno à la Drumcode.
Echt verstand van stijlen heb ik niet , maar afica bambata enzo zijn wel een soort inspiratiebron voor mij met muziek te rommelen :)
Tijdje geleden nog een bambatamix gemaakt https://soundcloud.com/systemrestoresound/mix

mooie van bambata was dat ze kraftwerk melodien gebruikte ,volgens mij was kraftwerk er niet blij mee http://www.soundonsound.c...es/classictracks_1108.htm

Kain_niaK ,is het niet beter je meer te foceusen op een paar accoorden ,bv. als je les hebt moet je iets spelen tot je het kent .

Hoor toch een beetje al stewart af en toe :)

Edit,Apnia vette sound :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Als je les hebt wel maar ik was aan het componeren en neem steeds vaker het process op op mijn ZoomH4N zodat ik het later over kan zetten in midi (met melodyne DNA en flink wat postediting) en terug kan luisteren naar wat nu eigenlijk mijn bedoeling was.
Ik praat eigenlijk tegen mij zelf, maar dacht dat het wel leuk zou zijn om het eens hier te delen.

Sommige stukjes speel ik hier voor het eerst en zodra ik besloten heb dat ik het goed vind herhaal ik het tot ik het een beetje in mijn vingers heb. Dat maakt het volgende stukje zoeken een stuk makkelijker. Normaal heb ik hier geen last van op de computer, maar componeren op een goede vleugel heeft ook wel iets, de klanken zijn in ieder geval een stuk mooier dan mijn The Grand 3 VST.

Heerlijk als zo'n bastoon zeker 70 seconde nog kan nagalmen en resoneren als ik het sustain pedaal ingedrukt hou.

Mijn studio is nog in België en die komt pas met kerstmis hier naar toe dus tot zolang kan ik me alleen af en toe focussen op het ouderwets componeren op een piano. Maar de laatste maanden ben ik gezegd geweest met flink wat inspiratie en heb ik mooie akkoorden en arpeggio's gevonden. Dus word vervolgd wanneer ik weer lekker met FL Studio aan de slag kan met al mijn eigen hardware en software.

[ Voor 20% gewijzigd door Kain_niaK op 03-09-2013 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
sorry dudes, kom er niet aantoe echt wat te luisteren en commentaar te geven, beetje gebezigd met dit feest aankomende weekend:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ygedFQJyW1AEFmdSh69egKHM/full.jpg

mocht je nog in de buurt van Groningen zijn kom dan vooral even langs en dan trakteren we je op o.a. diverse GoT producties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Kain_niaK schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:46:
[...]

Ik heb het proces een tijdje terug opgenomen, kudos wie dit langer als 5 minuten volhoudt :o
[audio]
Dan krijg ik bij deze kudos. Zitten interessante stukjes tussen, je klinkt zowel licht als klassiek gelest, moooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Kain_niaK schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:46
[audio]
Erg mooi! Als ik luister kan ik je bijna zien zitten in die donkere kamer!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:09
Tijd voor echt een fatsoenlijke studiokamer, want dit in de woonkamer (geen andere mogelijkheid) met betonnen muren, hoge ramen en houten vloer is 1 grote echo kamer zo.... Om iets van details in bass en kicks te horen moet ik 2 meter van mijn bureau afstaan.

Met veel trial & error heb ik nu het volgende gemaak, beetje big kick electro house idee... Alleen is volgens mij de kick nu wel heel erg "groot" geworden :+.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/mildr/dont-care]

Over een maandje woon ik ergens anders dan met een goede (studio)ruimte met nieuwe KRK rokit 6 G3 speakers en geluidsisolatie.

[ Voor 0% gewijzigd door rhodium op 05-09-2013 19:52 . Reden: try... trial :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Thx voor het luisteren gasten, deze compossies gaan weer 5 jaar de kast in want ik ben loop 5 jaar achter. Ben nu met producties bezig van compossies van 2007 - 2009. Maar als jullie deze ideetjes ooit ergens tegen komen dan weet je waar ze vandaan komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Dynaudio bm6a + bm9s te koop + BLA AGB compressor.

http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=169812

*bm9s is al verkocht overigens

[ Voor 13% gewijzigd door UtopiaM op 09-09-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 19:09

Nibbz

Postmaster General

Ik volg dit topic al een tijdje, nooit eerder gepost.. Maar wel altijd stiekem producties van mede tweakers beluisteren!

Zelf ben ik ook al een tijdje bezig muziek te maken. En moet zeggen de laatste paar projectjes waar ik aan heb gewerkt, klinkt nu best wel ok, en ook op andere geluidsinstallaties. Muzieksoort wat we hier maakte was voornamelijk acoustisch, 2 gitaren en 2 microfoons. Ik ben absoluut geen professional, maar het mixen hiervan. is te doen. En vind het persoonlijk ook erg leuk! Het waren slechts demo's, dus zo heel goed hoefde het ook niet te klinken.

Maar afgelopen zomer naar Balaton Sound geweest (wat een festival, aanrader! alle bekende NL'se DJ's.. en het kost niks :D), en daar toch behoorlijk wat house muziek gehoord (Afrojack spande daar DIK de kroon, wat een show! Armin van Buuren was ook echt awesomesaus!). Toen we thuis kwamen, opende ik gelijk FL studio en probeerde wat te maken.

Eigenlijk klonk het allemaal nergens naar :'(

Nu een nummer of 9 verder, vind ik van 1 nummer, dat hij kwa opzet en melodieën wel ok is. Vocals verre van goed, maar tis een begin.Maar wat het grote probleem is, is de kwaliteit van de track.

Jullie producties klinken over het algemeen, erg helder, vol contrast, en vol dynamiek.

Mijn tracks, zijn over het algemeen.. heel plat, 1 brei van geluid.

Om een voorbeeld te geven:

Dit is dat nummer, klinkt kwa setup en melodieën wel aardig. Opbouwen zijn denk ik ook nog niet verkeerd. Echter, de mix, en de uiteindelijke track, missen na mijn idee nog zo enorm veel. Het kan allemaal veel dikker, veel vetter.. maar ik weet niet, wat ik moet doen.. om dit te bereiken.

Sinds dat ik Izotope Ozone 5 leerde kennen, word het al iets beter. Deze zet ik op de master, en met een house preset (jah.. presets sorry :p) klinkt het al wel aardig. Maar, ben er nog lang niet!.

Wellicht dat jullie het horen, en een paar goeie pointers kunnen geven (al zijn het mix tutors, bepaalde plugins, anything really :) )?

edit:

Wellicht makkelijk om te vertellen waar ik mee werk.

FL Studio 10
PC met Mackie Onyx Sattelite
2x M-Audio BX5D2 met M-Audio SBX10
M-Audio Oxygen 49
Rode NT1A op een StudioV3 (tupe preamp)

Vengence Pack voor de meeste drumsamples en lifters
VST's: Nexus, Sylenth1 en 3xOSC
Verder wat vst's om tracks te eq'qn: APeq
Sinds kort Izotope Ozone op de master
en voor acoustische opnames Izotope Alloy op de instrumenten, maar deze gebruik ik niet met house muziek.

[ Voor 8% gewijzigd door Nibbz op 09-09-2013 18:41 ]

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nibbz schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:10:
[audio]

Dit is dat nummer, klinkt kwa setup en melodieën wel aardig. Opbouwen zijn denk ik ook nog niet verkeerd. Echter, de mix, en de uiteindelijke track, missen na mijn idee nog zo enorm veel. Het kan allemaal veel dikker, veel vetter.. maar ik weet niet, wat ik moet doen.. om dit te bereiken.
Leuk nummer ,wat de sound betrefd is dat per persoon verschillend wat die mooi vind of vet :)

Zelf denk ik dat je met het hoog in de knoei zit , als ik lusiter via soundcloud door een eq met een boost op 60 hz en een cut vanaf 4 Khz .Dan klinkt die al een stuk voller over mijn boxen ,met dat hoog moetje erg opletten zit gauw teveel in :)
Pagina: 1 ... 60 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.