Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.245 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-07 13:21
Naar aanleiding van dit topic heb mij ook maar eens op het producen gestort in de paar resterende vakantiedagen. Ik heb vanmiddag Logic Pro X aangeschaft. Eerste indruk: Oef, héél veel functies. Gelukkig is de interface gebruiksvriendelijk. Het idee 'het maken van een EDM track kan toch nooit moeilijk zijn' heb ik ondertussen al laten varen :P Het bedenken van nieuwe muziek is niet direct mijn probleem, de daadwerkelijke uitvoering daarentegen... Van huis uit ben ik toetsenist.

Ik heb voor het eten in een uurtje een begin van een track in elkaar geknutseld om een beetje te wennen aan Logic. Ik heb als basis gebruik gemaakt van de 'Electronic' preset. Ik ben er nog niet helemaal uit in welk house/dance genre ik het moet plaatsen, maar hierbij:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/joost-de-goffau/logic-x-leren-gebruiken]

Voor ik verder ga ben ik nieuwsgierig wat jullie van de instrumentenkeuze en opbouw vinden. Het geheel klinkt nog vrij basaal en de overgangen zijn nog erg 'direct', maar voor ik verder ga zou ik commentaar op prijs stellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Kort vraagje, ik heb het volgende geluidje gemaakt op m'n synth: http://www75.zippyshare.com/v/79383721/file.html
Een LFO met een saw-waveform de cutoff (hipass, maar lowpass zelfde probleem) aanpast.

Bij de eerste serie hoor je het probleem, een hoop geplop (waar ik laatst over klaagde btw). Daar beweegt de hipass van midrange naar hoog, en bij de tweede (zonder geplop) hoor je hem vanuit hoog naar midrange gaan.

Nou vermoed ik dat dit komt door het plotselinge switchen in de waveform, de klik die je ook hebt als je zegmaar niet netjes uitfade in waves. Het feit dat de tweede sessie in mijn upload dan werkt komt waarschijnlijk omdat de plop te hoog in het spectrum zit om te horen.

Maar nu vraag ik mij eigenlijk af hoe dit vanuit synths, zonder de wave te hoeven bewerken zoals wouter suggereerde. Zijn er common practices voor het werken met sawtooth en pulse LFO's om dit soort plops te voorkomen?

[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 29-07-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-09 10:53
De laatste keer dat ik dit had met een synth heb ik de attack heel iets verhoogt/verlengt. Was te lui om uit te zoeken wat het nu precies was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dat merk je vooral bij een sine als je wave phase steeds random is, dan hoor je een klik. Dan helpt de attack van je volume ook. Maar in mijn geval, waar de saw LFO er voor verantwoordelijk is (en ik de form niet kan aanpassen) kan je dat truukje niet uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 15:48
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 23:46:
Weer wat geleerd vandaag.
Als je jezelf zenuwachtig wilt hebben moet je een fles frisdrank over je spullen heen gooien.
Nog nooit alles zo snel uitgezet en een jaar voorraad keukenrollen opgemaakt als deze keer. Kon zelfs een beetje uit mijn geluidskaart gieten. Grappig genoeg toen ik hem weer aanzette deed het het nog.
Volgens mij valt de schade wel mee, maar het staat nu nog even op te drogen. En een geluk bij een ongeluk dat het light was want dat plak niet zo gigantisch als normale frisdrank. (En krijg je last van een mierenplaag of zoiets.)

Don't try this at home.
owh... :| hier zou ik mee oppassen! Ik werk zelf bij een printplaatjesbakker en helaas veel te vaak gezien, alleen water kan veilig opdrogen en daarna probleemloos door, fris en zowat al het andere niet-thinnende vloeistoffen kunnen na een tijdje je print mollen. Alles wat je dierbaar is zou ik openschroeven en met een wattenstaafje met oplosmiddel (PCB alcohol) of flux afwrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Mag ik mijn nieuwe plaat hier even aanbieden? :P Ik ben er best trots op, en ben benieuwd naar uw aller meningen!

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Waha. Ik vind't echt verschrikelijk. Maar ik heb dan ook niets met die stijl.
Wel vette sounds! :) De overgang op 3:12 vind ik wel niet zo lekker, en die riser-achtige sound die er daar bij komt lijkt de hele tijd niet lekker op de tel te vallen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Wormaap schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:38:
Waha. Ik vind't echt verschrikelijk. Maar ik heb dan ook niets met die stijl.
Wel vette sounds! :) De overgang op 3:12 vind ik wel niet zo lekker, en die riser-achtige sound die er daar bij komt lijkt de hele tijd niet lekker op de tel te vallen.
ieder zijn smaak!! maar bedankt voor je feedback!, Die riser is een Skanner modulatie die ik expres off-beat heb gezet.. vond ik prettig :9

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
en hij zit er in: BLA compressor

Afbeeldingslocatie: http://i1083.photobucket.com/albums/j398/zts666/549494_540512846001982_138862155_n.jpg

tot nu toe vind ik hem een stuk ruwer dan de avalon, in verkeerde handen een gevaar, in de juiste handen erg clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
z999 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:58:
en hij zit er in: BLA compressor

[afbeelding]

tot nu toe vind ik hem een stuk ruwer dan de avalon, in verkeerde handen een gevaar, in de juiste handen erg clean.
Nu ben ik benieuwd! Als je tijd/zin hebt, zou je er dan eens iets helemaal kapot mee kunnen maken? :D
chieldtm schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:07:
[...]

ieder zijn smaak!! maar bedankt voor je feedback!, Die riser is een Skanner modulatie die ik expres off-beat heb gezet.. vond ik prettig :9
Uiteraard iedereen z'n smaak! Het off-beat zijn van die sound vond ik meteen erg opvallend en niet zo lekker, aangezien de rest van de plaat vrij 'vierkant' is. Daarom dacht ik dat het niet met opzet was. Maar als je er bewust voor hebt gekozen en het zo vetter vind, rock'n roll! :)

[ Voor 36% gewijzigd door Wormaap op 30-07-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09 20:56

RoyK

Hobby tekenaar

PromoX schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:14:
Zijn er nog boeken op het gebied van mastering die aan te raden zijn? Zelf kwam ik uit op The Mastering Engineer's Handbook, Desktop Mastering en Mastering Audio, waarbij vooral de laatste vaak aangeraden wordt, maar ik vraag me af of deze niet te theoretisch/te hoog niveau heeft voor een beginner. Iemand ervaring met één van deze boeken of andere aanraders?

[...]

En om nog even terug te komen op deze vraag: het is uiteindelijk de Novation Impulse 49 geworden. Ik heb ook een Launchkey gehad, maar één van de toetsen had een defect waardoor ik 'm teruggestuurd had. Doordat ik niet helemaal tevreden was over de kwaliteit van de toetsen, misschien mede veroorzaakt door het defect, ben ik bij de Impulse uitgekomen waar ik erg blij mee ben. Het enige minpuntje is dat de draaiknoppen een lagere resolutie hebben, waardoor je wat langer moet draaien om van 0 naar 127 te gaan.
Ik heb toevallig dit weekend de Launchkey 49 besteld. Bax had een 8% korting over alles dit weekend, dus was een mooi moment. Ik verwacht hem volgende week. Ben benieuwd, zag op youtube verschillende klachten.. dus ik hou het goed in de gaten.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:16:
owh... :| hier zou ik mee oppassen! Ik werk zelf bij een printplaatjesbakker en helaas veel te vaak gezien, alleen water kan veilig opdrogen en daarna probleemloos door, fris en zowat al het andere niet-thinnende vloeistoffen kunnen na een tijdje je print mollen. Alles wat je dierbaar is zou ik openschroeven en met een wattenstaafje met oplosmiddel (PCB alcohol) of flux afwrijven.
Goeie tip. Maar hoe zit het met printjes die ook een laklaag hebben?

Typen gaat gelukkig weer maar moet er niet aan denken dat mijn Orpheus het loodje (pun intended) legt.

@z999
Geldt toch voor alle hardware compressors? Je moet er mee leren omgaan en weten wat hij wel en vooral ook niet kan. Dan pas weet je wat je er aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:28:
[...]

Goeie tip. Maar hoe zit het met printjes die ook een laklaag hebben?
Dan kan je dat ook gewoon met alcohol schoonmaken, vraag je electronicazaak in de buurt even voor alcohol die er voor bedoeld is, er zit blijkbaar verschil tussen. Laklaag is goed, dat beschermd iets beter, maar het zuur in de frisdrank zal op den duur dat ook gaan aantasten.

Collega zegt net flux beter vermijden, dat kan bij hitte blijkbaar sommige soorten tin broos maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:28:
[...]
@z999
Geldt toch voor alle hardware compressors? Je moet er mee leren omgaan en weten wat hij wel en vooral ook niet kan. Dan pas weet je wat je er aan hebt.
Klopt absoluut, maar daar waar de avalon erg subtiel en soms traag is geeft ie voor mij gevoel een wat grotere marge. De BLA lijkt (tot nu toe) een stuk agressiever. Maargoed, ik heb er pas 8 uur achter gezeten, moet 'm ook nog écht leren kennen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het aangedurft om een plaat van Nicolas Jaar te remixen... Het was even passen en meten, maar uiteindelijk heb ik van het nummer "Wouh" een deephouse track gemaakt..

Het resultaat (nog WIP):

[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/nicolas-jaar-wouh-capsoo-remix]

Geef aub kritiek en commentaar! _/-\o_

@Dacide:

Ik gebruik de Maschine Mikro MK1 in FL Studio, Ableton en icm Traktor (live-setup).. Topding, werkt echt heel vernuftig, zoals Sandertenty al zei; je kan alle Maschine dingen in een MIDI-track zetten, en ook bijv. in FL Studio kun je je Piano Roll gebruiken om de Maschine aan te sturen.. Handig, want er zitten ook mooie sounds in de Maschine library :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 01:20:
Ik heb het aangedurft om een plaat van Nicolas Jaar te remixen... Het was even passen en meten, maar uiteindelijk heb ik van het nummer "Wouh" een deephouse track gemaakt..

Het resultaat (nog WIP):

[audio]

Geef aub kritiek en commentaar! _/-\o_

@Dacide:

Ik gebruik de Maschine Mikro MK1 in FL Studio, Ableton en icm Traktor (live-setup).. Topding, werkt echt heel vernuftig, zoals Sandertenty al zei; je kan alle Maschine dingen in een MIDI-track zetten, en ook bijv. in FL Studio kun je je Piano Roll gebruiken om de Maschine aan te sturen.. Handig, want er zitten ook mooie sounds in de Maschine library :)
Ik vind het wel lekker klinken, kan er verder weinig over zeggen, luister die genres eigenlijk nooit.
Ga zo door zou ik zeggen :P

Ik heb gisteren mijn KRK RP6 GS2 in de kleur wit mogen ontvangen van Bax Shop ^^
En heb een track waar ik al aan bezig was wat aangepast etc en kwam er het volgende uit.

http://www.youtube.com/watch?v=2g7QotlSAXU

Ik hoor graag wat jullie vinden!
Greetz Ting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@capsoo
Deephouse is altijd wel relaxed en dit dus ook. (Originele track vind ik niet zo.)
Zat ff te luisteren en er zit wel veel sublaag in. En klinkt ook best wel dof zo.

@Ting
Qua mix zou ik denken dat de percussie wel wat strakker zou mogen klinken, komt nu een beetje tam over. Qua stereobeeld heb je ook nog heel wat ruimte over. De strings kunnen bijv lekker breed en heb je meer ruimte in het midden over voor de melodie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:29:
@capsoo
Deephouse is altijd wel relaxed en dit dus ook. (Originele track vind ik niet zo.)
Zat ff te luisteren en er zit wel veel sublaag in. En klinkt ook best wel dof zo.

@Ting
Qua mix zou ik denken dat de percussie wel wat strakker zou mogen klinken, komt nu een beetje tam over. Qua stereobeeld heb je ook nog heel wat ruimte over. De strings kunnen bijv lekker breed en heb je meer ruimte in het midden over voor de melodie.
HMm ik heb geen idee wat stereobeeld is :o Ik ga eens googlen, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 23:25

2mb

@capsoo: Lekkere sfeer, kwaliteitsdrums en sounds in het algemeen. Misschien nog even naar het laag kijken idd, verder niet te veel meer aan veranderen. :)

@Ting: Productietechnisch klinkt het wel prima. Vind die melodie bij 2:13 niet zo goed aansluiten op het voorgaande.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 21:05:
[...]

HMm ik heb geen idee wat stereobeeld is :o Ik ga eens googlen, thanks.
Vindt het altijd een moeilijk iets waarbij je stereo ook louter als extra effect kan zien. De sub power die onderin zit moet je echt mono houden en eigenlijk in een apart domijn stoppen . Het is al gezegd met een omgekeerde smiley eq , een bandpass filter is net zo iets . Gaat er om dat de harmonieschen van die sub gedempt worden omdat die hogere harmonieschen problemen krijgt met de hogere freqenties wat clipping veroorzaakt . Die hogere harmonieschen kun je apart opnemen en bv stereo maken :)

Je kunt denk ik stellen dat de meeste energie zit in de situatie dat links en rechts even hard en in fase het meest efectief energie overdraagt ,links en rechts gedraagt zich als een .Nu maak ik ook stereo door de track te copieren en de een links en de ander rechts te pannen .Daarna een van de tracks uit fase trekken om verchil te maken tussen rechts links wat een ruimtelijk idee geeft . Vooral met strings is bij elke ms verschuiving een ander geluid te horen , faseverschillen treden op waarbij sommige verschillen het geluid ook hol kunnen maken .
Een panner plugin is makkelijk voor stereo omdat die de fase niet verandert , maar stereo reverbs en andere stereo plugins veranderen vaak de fase :)

Kortom , de producer bepaalt waar welk geluid is en hoe hard het overkomt in verhouding tot de rest O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@systeemherstel
wut?

Beetje moeilijk te volgen verhaal. Probeer eens Jip en Janneke taal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dat wat je met die stereo tracks doet zijn trouwens VST's voor systeemherstel, mocht je het proces wat willen vergemakkelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 01:20:

@Dacide:

Top, thanks!

Inmiddels de Maschine mk1 binnen. Alleen was de verkoper helemaal vergeten om de serial/software mee te leveren. Inmiddels wel aan de praat gekregen op een alternatieve manier zeg maar.

Nu even wachten op de legitieme serial.

Leuk spul, dat maschine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
heel kort wat vuistregels voor stereo panning;

- hoe lager de frequentie, des te meer je die in het midden wil.
- hogere freqs kan je dus wijder pannen
- echter, het midden is het gebied waarin de luisteraar de meeste focus heeft, hogere freq instrumenten als leads, lead vocals (of bij dnb bv de snaredrum) kunnen daarom weer beter in het midden.

- Over het algemeen is dance een nogal in-your-face en luide muziek, je zal al snel energie van de mix verliezen als je die te wijd gaat pannen.
- Bedenk ook dat je altijd braaf netjes midden tussen je monitorspeakers zit, luisteraars doen dit niet altijd, houd daar rekening mee.
- draai altijd even je mix in mono om te kijken of je niet iets cruciaals bent verloren door de panning.

Afbeeldingslocatie: http://designingsound.org/wp-content/uploads/2013/02/Waves_Stereo_tools.jpg

- je stereobeeld is eigenlijk 180 graden wijd, best veel dus, maak er gebruik van. Niet alles hoeft dead center of maximaal links/rechts.
- mis je stereo of draai je veel monokanalen, probeer dan eens een send fx (verb/delay/etc) naar de buitenkant te pannen, dit kan zeer ruimtelijk werken.
- Stereo pan effecten (zoals hierboven) verdelen vaak de hoog naar de buitenkant en houden het laag centraal, dit zal nooit hetzelfde doen als een instrument in de mix al een kant geven, denk daar dus eerst aan alvorens je zulke tools als laatste redmiddel wilt gebruiken.

remember: dit is een richtlijn, geen harde lijst met regels die altijd moeten. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:45:
@systeemherstel
wut?

Beetje moeilijk te volgen verhaal. Probeer eens Jip en Janneke taal. :)
Voor mij zit er ook nog onduidelijkheid in het verschil tussen stereo en mono tracks ,bij mij werkt een stereo plugin zoals een autopanner alleen op een stereo track ,is er iets waardoor een signaal puur als mono wrodt gezien..Gewoon stereo in fase klnkt onderin als mono ,eigenlijk weinig verschil . heb welleens van een truc gehoord in reclames door even op mono te gaan de reclame harder lijkt dan andere reclames ,weet niet of dat echt was ,of gewoon een verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:43:
- echter, het midden is het gebied waarin de luisteraar de meeste focus heeft, hogere freq instrumenten als leads, lead vocals (of bij dnb bv de snaredrum) kunnen daarom weer beter in het midden.
Kan je dat wat meer toelichten? De high end van een snare (dus alles > 400hz) mag toch best (geleidelijk aan) wide zolang de punch maar niet al te wide is?

[ Voor 14% gewijzigd door apNia op 02-08-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:39:
[...]

Voor mij zit er ook nog onduidelijkheid in het verschil tussen stereo en mono tracks ,bij mij werkt een stereo plugin zoals een autopanner alleen op een stereo track ,is er iets waardoor een signaal puur als mono wrodt gezien..Gewoon stereo in fase klnkt onderin als mono ,eigenlijk weinig verschil . heb welleens van een truc gehoord in reclames door even op mono te gaan de reclame harder lijkt dan andere reclames ,weet niet of dat echt was ,of gewoon een verhaal :)
Meeste DAW software heeft wel een mono/stereo AB, anders kan je met die stereotools vaak ook alles dead center neerzetten. Zoals die pic hierboven, kan je alles op 0graden zetten.

reclames worden meestal belachelijk hard gecompressed/gelimit. Omdat de muziek in reclame vrij zacht staat kan de stem op maximale hardheid. Veel compressie zorgt bovendien dan een stem omfloerst. Mono lijkt me niet nodig, maar geeft idd wel de meeste impact.

Strikt genomen kan mono het hardste inderdaad, omdat er geen verschil is tussen links en rechts, heb je niet de limitatie van de kant die de max headroom pakt.

Max headroom, 8) anyone remember this guy?
Afbeeldingslocatie: http://ookami.waxwolf.com/aon1.gif
apNia schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:47:
[...]

Kan je dat wat meer toelichten? De high end van een snare (dus alles > 400hz) mag toch best (geleidelijk aan) wide zolang de punch maar niet al te wide is?
wat snares in dnb betreft, dit is een instrument waar je doorgaans veel nadruk op wilt leggen, dus meestal wijk je er niet al teveel af van het midden. Zie het als de leadvocals bij een popsong, dat is ook in de hogere frequenties, maar omdat het het "main" instrument is, staat ie meestal vrij centraal gepanned.

Maar wat drums betreft kan je ook best het ouderwetse drumstel als uitgangspunt nemen. Zoals je het op het plaatje ziet is vaak ook de stereoverdeling (snare dus best wel centraal):

Afbeeldingslocatie: http://www.gregggerson.com/images/drumkit-setup.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm wat voor een vsts zijn aanraders om mee te pannen?
Dan ga ik die eens proberen. Alles zit nu inderdaad gewoon op elkaar min of meer :P
Thanks de hulp so far ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

VST's om mee te pannen? :D
Panning zit op je track. Als je controle wilt hebben over je stereo image kan een goeie EQ als EQ8 van Ableton of ProQ van Fabfilter in M/S modus ingesteld worden, zodat je daarmee kan bepalen hoe sterk elke freq in de mids en hoe sterk in de sides voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het rare is dat de vst autopanner uit cubase is gehaald , zijn gellukig betere alternatieven met meer instellingen :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VvLguYOV4qj8mLQLfQouArde/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:51:
hmm wat voor een vsts zijn aanraders om mee te pannen?
Dan ga ik die eens proberen. Alles zit nu inderdaad gewoon op elkaar min of meer :P
Thanks de hulp so far ^^
Welke DAW gebruik je? Ik gebruik zelf FL Studio en daar kan je gewoon elke channel pannen die in je mixer staat. Neem aan dat het met elke DAW kan.

Heeft iemand trouwens interesse in een Novation SL49 MKII?

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 16:43:
Het rare is dat de vst autopanner uit cubase is gehaald , zijn gellukig betere alternatieven met meer instellingen :)

[afbeelding]
Cableguys Pancake2 is ook erg leuk om autopans mee te maken.
Maar 'gewoon' pannen kan natuurlijk in de DAW-mixer :)

[ Voor 54% gewijzigd door Wormaap op 03-08-2013 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjsa in Cubeest kan je ook golfvormen tekenen voor automation dus ook een sinus of tandzaag voor panning. (Hangt er dan vanaf of je het op de maat wilt doen of juist niet. Dat kan een mix interessanter maken.)
Maar de meeste synths heb je vaak nog wel een LFO over om panning mee te regelen. En dan evt een aftertouch gebruiken om het tempo van de LFO aan te passen. (Werkt ook voor filters of OSC pitch)

Offtopic:
Trouwens komt UAudio met een zeer interessante aanbieding voor kwantum korting op plugins in drie smaken. Is dan nog steeds stevig aan de prijs maar dit zijn wel de momenten om je slag te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 00:16:
[...]

[Maar 'gewoon' pannen kan natuurlijk in de DAW-mixer :)
Zeker kan dat , met automatieseren kun je bijna hetzelde berijken als pan plugins .Het is af en toe makkelijk om een plugin te nemen om bepaalde zwabberende geluiden links of rechts te plaatsen .
Er zijn nog meer manieren om het stereobeeld te vergroten zonder gelijk de pan te gebruiken om het ergens te plaaatsen . Voorral met strings en pads kun je werken met layering ,links en rechts uit fase geeft een extra stereo effect wat een hoop diepte geeft aan de strings of pads .

Klein voordbeeldje gemaakt , eerste geluid is zogoed als mono ,tweede is met de autopanner en de derde gemaakt door links en rechts met een seconde verschil te maken , dat is erg veel maar daardoor ontstaat een ander stereobeeld als met pannen of plugins :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DPMIkPL1F3A92Xsln3hLDp9f/thumb.png

http://soundcloud.com/systemrestoresound/pantest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickySantoro schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 19:08:
[...]

Welke DAW gebruik je? Ik gebruik zelf FL Studio en daar kan je gewoon elke channel pannen die in je mixer staat. Neem aan dat het met elke DAW kan.

Heeft iemand trouwens interesse in een Novation SL49 MKII?
Inderdaad ook FL Studio, dan neem ik aan dat ik iedere lead/synth etc, zou moeten clonen en eentje iets naar links en eentje iets naar rechts te pannen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 16:02:
[...]

Inderdaad ook FL Studio, dan neem ik aan dat ik iedere lead/synth etc, zou moeten clonen en eentje iets naar links en eentje iets naar rechts te pannen? :o
Nee joh, dan boost je je sound alleen maar. Zoek eens op StereoExpander vst. Die ram je gewoon op je lead kanaal en ga je een beetje spelen met de waardes.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 16:02:
[...]

Je kan per synth geluiden omzetten naar 32 bit wave , en weer importeren ,op 32-Bit floating point werkt die audioengine , wat best goed te noemen is :)

http://www.image-line.com...ormats_save_wavmidmp3.htm

Als je wat laat masteren is het ook goed je geluiden apart te saven in die aparte sporen ,als je dan tien audiopsoren hebt is het even simpel importeren in een daw als bv. cubase een piece of cake (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Haha, wat'n pret :P Ik had even niets beters te doen en dacht dat mijn allereerste poging tot sound design wel grappig zou zijn. Dit is het geworden :+
Het begon allemaal met twee schoenen die tegen elkaar aan slaan voor een C414XL-II :) Weinig praktisch nut natuurlijk, maar ik heb wat tijd omgekregen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluidje is best space , maar het is natuurlijk de bedoeling dat je die schoenen aandoet en een solotje maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahahah Wormaap ik vind het echt een HEEL vet geluid, vooral dat 't vanuit een paar kletsende schoenen komt. Complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 19:35:
[...]

Je kan per synth geluiden omzetten naar 32 bit wave , en weer importeren ,op 32-Bit floating point werkt die audioengine , wat best goed te noemen is :)

http://www.image-line.com...ormats_save_wavmidmp3.htm

Als je wat laat masteren is het ook goed je geluiden apart te saven in die aparte sporen ,als je dan tien audiopsoren hebt is het even simpel importeren in een daw als bv. cubase een piece of cake (8>
Als die beste jongen nog niet weet wat stereobeeld is, lijkt het me vrij ver gaan om zulke info te geven. Daar heeft hij (nog) helemaal niets aan natuurlijk ;)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
apNia schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 12:47:
Hahahah Wormaap ik vind het echt een HEEL vet geluid, vooral dat 't vanuit een paar kletsende schoenen komt. Complimenten!
Haha, thanks :) Was in ieder geval leuk om te doen. Het lijkt me sowieso gaaf om iets met game audio/muziek te doen, dus dit soort dingen ga ik zeker vaker doen :)
Then again, ik heb ondertussen een paar k aan software waarvan ik het grootste deel nog bij verre niet goed genoeg ken om voorbij 'presets tweaken' te komen, dus misschien kan ik mezelf beter eens een half jaar opsluiten en alles volledig leren kennen :+ Als m'n werkgever het dáár toch eens mee eens was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sound design is idd wel vet. Kost alleen heel veel tijd en dus ook geduld. Dat moet je dan ook maar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
huhwah? die scheet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik vind het tof peerd, haten = verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Aardig goed gelukt Wormaap, zeker als een beginsample van een schoen is :)

Wat heb je er zo al mee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Wahaha, Peerd... Jij moet je écht verveeld hebben :P

@2mb: Ehm... Goeie vraag :X Ik heb het project weggegooid :') Wat ik me nog herinner: Met Fabfilter Saturn drie verschillende distortions over de verschillende banden en het laag flink geboost. Dan via Cytomic the Glue megaplatgecompresst en vervolgens met extra gain de limiter ingejaagd (Fabfilter Pro-L). Dat geïmporteerd in SampleOne, 3.5 octaaf lager afgespeeld, Valhalla Shimmer eroverheengezet, dat weer platgecompresst en de limiter ingejaagd en vervolgens in Audacity de WAV netjes bijgeknipt :P

Ofzoiets :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

HAHAHAHAHA God dammit paard, ik weet niet of ik je moet haten of adoreren om die post.

[ Voor 6% gewijzigd door apNia op 05-08-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat expirimenteren met dat geluidje kwam ik ineens op het Transporter Energize geluidje van startrek.

Omslachtig was het wel , eerst in de daw een octaaf omhoog gepitched daarna gesampeld in een casio sk1 ,die sample met portamento afgespeeld en via de korg wavestation echo toegevoegd , en die echo weer gesampled in de casio , pats daar was het energize geluidje :)

Best een moeilijk geluidje :)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Fgz_poC0V8Y]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:52:
HAHAHAHAHA God dammit paard, ik weet niet of ik je moet haten of adoreren om die post.
:D

Het is stil rondom mij, de dagen zijn warm en ik drink bier.
Dit is de eerste dag dat ik weer es in mijn studio kruip en er komt werkelijk waar he-le-maal niets fatsoenlijks uit. Ik ben toe aan een dikke collab met gasten die mij op nieuwe plannen brengen.

apNia, met jou zou ik wel es een beschuitje willen eten /3
met peerd ook, dus laten we een dagje Amsterdam bij apNia in de studio rondbrengen?
Mag ook bij mij thuis, maar mijn daw (www.renoise.com) is zó bijzonder dat ik alleen achter de knoppen zal zitten, dat lijkt me ook niet juist.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ben sinds kort erg veel bezig geweest met het onder de knie krijgen van Ableton Live. Wat een fantastisch programma :D !
Ook ben ik me sinds kort aan het wagen op een bij mij compleet nieuw terrein genaamd Drum and Bass. Het is voornamelijk Liquid DnB, dus het echte resynthesizen en resampelen van bassen komt nog niet echt aan bod. Ik zal binnenkort wel eens een voorbeeldje posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kaos- schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:12:
[...]

:D

Het is stil rondom mij, de dagen zijn warm en ik drink bier.
Dit is de eerste dag dat ik weer es in mijn studio kruip en er komt werkelijk waar he-le-maal niets fatsoenlijks uit. Ik ben toe aan een dikke collab met gasten die mij op nieuwe plannen brengen.

apNia, met jou zou ik wel es een beschuitje willen eten /3
met peerd ook, dus laten we een dagje Amsterdam bij apNia in de studio rondbrengen?
Mag ook bij mij thuis, maar mijn daw (www.renoise.com) is zó bijzonder dat ik alleen achter de knoppen zal zitten, dat lijkt me ook niet juist.
hehehe ik vind't prima hoor, voor muziek maken ben ik altijd wel in. ga ik de rewire wel aanleggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Mijn studio is een stinkend hete huiskamer in Amsterdam ZuidOost, en ik ben bang dat peerd m'n koffiezetapparaat aan m'n stortbak gaat rewiren. Maar ooit collabje lijkt me tof :)
Al zal het meer een exchange of techniques worden denk ik :D

edit: overigens volledig over op Presonus Studio One, stiekem toch wel heel erg verliefd op.

[ Voor 16% gewijzigd door apNia op 07-08-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond was er bij de NTR academie een lezing van muziekwetenschapper Olga Franssen.
Zij vertelde over schoonheden in muziek zoals ritme, baslijnen, sequens, affecten, woordschilderen, harmonie en melodie door de eeuwen heen. Leuk stukje theorie!
Je kunt `t hier terugkijken:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1359413

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:26:
en ik ben bang dat peerd m'n koffiezetapparaat aan m'n stortbak gaat rewiren.
Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTFrcUH4MuSkbvGz-CRpgGjQZe3Ov1SAjgXJcmmkCvPq1Af6h09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:26:
Gisteravond was er bij de NTR academie een lezing van muziekwetenschapper Olga Franssen.
Zij vertelde over schoonheden in muziek zoals ritme, baslijnen, sequens, affecten, woordschilderen, harmonie en melodie door de eeuwen heen. Leuk stukje theorie!
Je kunt `t hier terugkijken:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1359413
Mijn ouders kijken hier vaak naar, maar deze heb ik toch even gemist. Ga ik vanavond eens bekijken!

Ik weet niet of dit de juiste plek is om dit te vragen, maar kaos, hoe heb je die brass stabs gemaakt in beat339? Ik ken geen vst waarmee je zo'n resultaat krijgt :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van een plaat samplen (maat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Silly kids these days :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Hehe, had ik wel bedacht hoor :+ .
Grappig, want ik krijg net dit plaatje doorgestuurd van een vriend met als commentaar "waarom je platenspeler faalt"
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-vUGHLrfOj-c/UgNZl6TE3nI/AAAAAAAAALE/0a0v5uBVcUU/w500-h600-no/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
_O- hehehe lol, laat die gast maar niet bij mij in de buurt komen

Afbeeldingslocatie: http://lurpit.com/simulacrumology/Portals/0/Gallery/Album/12/561624_10151235385933343_532437897_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

over superieur vinyl gesproken, our time has come:

http://www.tonedeaf.com.a...rint-mp3-vinyl-record.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Gaaf! Jammer dat het geluid erg slecht is, dus voor mij nog geen reden om mijn collectie op vinyl te branden. Ben benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dat is een WARM GELUID™ jange!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wie o wie bouwt de eerste plugin die dit (kut) effect nabootst?

Lekker Meta de Vries is het zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

FabFilter 3D Printer Emulator

Kan tevens 2D uitgeprint papier nabootsen en exporteren in PDF formaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:26:

Al zal het meer een exchange of techniques worden denk ik :D
Ja het is meer een soort van sprookje. Het lijkt allemaal heel tof en leuk, maar het draait meestal uit op bier drinken en elkaar beats beluisteren /3

Het punt is een beetje dat ik hier in het oosten niet zo héél veel producers om me heen heb die echt een paar klassen beter zijn dan ik. En dat is juist hetgeen wat ik graag wil. Gasten die mij even "in real life" vertellen hoe hun werkwijze is en waar ik (veel) van kan leren.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09 20:56

RoyK

Hobby tekenaar

potverdikkie... ik heb alle instructies gevold zoals in deze video.

Maar wat ik ook doe, ik kan met mijn Novation launchkey 49 aan alle schuifjes zitten wat ik wil, in Ableton gebeurd helemaal niets. Wat zie ik over het hoofd? Een knopje ergens?

YouTube: Novation // Launchkey: Controlling Pro Tools

[ Voor 22% gewijzigd door RoyK op 08-08-2013 23:32 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
RoyK schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:32:

Maar wat ik ook doe, ik kan met mijn Novation launchkey 49 aan alle schuifjes zitten wat ik wil, in Ableton gebeurd helemaal niets. Wat zie ik over het hoofd? Een knopje ergens?

Dit is een video voor Pro Tools, maar je gebruikt Ableton Live :) . Probeer dit filmpje anders eens:
YouTube: Novation // Launchkey: Controlling Ableton Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de beste WAV-editor voor Windows 7/8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ligt een beetje aan wat je verwacht van een wav-editor. Ik heb altijd Audacity gebruikt, want gratis en goed voor de meeste doeleinden, maar neig wel naar Sound Forge, want Asio support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Zelf gebruik ik ook altijd Audacity. Ben niet zo bekend met andere programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audacity is OSS. Bijv. Wavelab, Soundforge en Adobe Audition veelgebruikt zijn commerciele versies maar voegen alleen maar wat toe als je het echt veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Ik gebruik zelf soundforge (een oude versie) voor snelle edits in bvb mp3's ed, geen vst's. Mocht ik echt willen editten heeft wavelab mijn voorkeur. Fenomenaal pakket, ook voor analoge opnames etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Aan zij die hier Presonus Studio One gebruiken, hoe stretch je een wav in vredesnaam voorbij de lengte van de originele wave? Het lijkt alsof ik m'n bend marker niet verder dan m'n wav kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Met Alt+Drag kun je'm tot 0.25x default tempo verderslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Thanks mijn liefste O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
toch even hierop terugkomen...
kaos- schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:12:
[...]
de dagen zijn warm en ik drink bier.
Wat was het probleem nou psies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het bier op is dat je naar de koelkast moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste track :

Music Creator 6 , laptop en een Casio WK-6500.

Tips en advies welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Weet niet meer.
Pilsje ? :7
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:01:
Mijn eerste track :

[video]

Tips en advies welkom...
Euhm, ik weet niet zo goed hoe ik dit moet brengen.
Is dit een gigantische troll of vraag je ons echt om advies? :/

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:20:
Als het bier op is dat je naar de koelkast moet?
Afbeeldingslocatie: http://videos.videopress.com/oXWsD8Im/heineken_walking_fridge_std.original.jpg

Walk in fridge!

Afbeeldingslocatie: http://www.snsr.nl/sites/sensor/nieuws/2010/03/studenten-maken-hun-eigen-walking-fridge-/more.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Mijn eerste track :

[video]

Tips en advies welkom...
Erm... Er gebeurd niet ontzettend veel in je track. Ik hoor de hele tijd dezelfde kick-snare en drie noten herhaald. Je zegt dat je een Casio WK-6500 hebt. Daar zou je bijvoorbeeld een wat ongewikkeldere melodie mee kunnen verzinnen.

Voor een eerste track is dit niet slecht! Alleen heb ik mijn eerste track nooit gedeeld. Volgens mij is je eerste track meer een soort van zelfvoldoening voor jezelf, waarna je doorgaat je talent te ontwikkelen waarna je iets kan delen waar je echt trots op bent. Ik ben benieuwd wat we verder van je horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrOmegaForce schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:21:
[...]

Erm... Er gebeurd niet ontzettend veel in je track. Ik hoor de hele tijd dezelfde kick-snare en drie noten herhaald. Je zegt dat je een Casio WK-6500 hebt. Daar zou je bijvoorbeeld een wat ongewikkeldere melodie mee kunnen verzinnen.

Voor een eerste track is dit niet slecht! Alleen heb ik mijn eerste track nooit gedeeld. Volgens mij is je eerste track meer een soort van zelfvoldoening voor jezelf, waarna je doorgaat je talent te ontwikkelen waarna je iets kan delen waar je echt trots op bent. Ik ben benieuwd wat we verder van je horen ;)
Klopt , het is nog een beetje simpel , maar alle begin is moeilijk.

Ik ga zeker door met muziek maken en het gaat wat uitgebreider worden qua klanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over simpele muziek gesproken.
http://faxis.dyndns.org/peaks/a41.flac

Verwijderd

Mijn eerste track :

Tips en advies welkom...
Weet niet hoe je nu opneemt ,als alles teglijk wordt opgenomen op een spoor kun je moeilijk een mix editen omdat er geen mix is . Dat kan wel een voordeel zijn omdat het feitelijke mengen van het geluid in je keyboard gebeurt ,maar controle en verandering achteraf is moeilijk over een geheel .Beter kun je de geluiden apart opnemen waardoor je de effecten en de mixer van Cakewalk kan gebruiken om een mix te krijgen die je aanstaat :)

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Weet niet of die al gepost was, maar Tone2 Firebird is gratis geworden:

http://www.tone2.com/html...ti_vst_synthesizer_1.html

en voor de andere liefhebbers:
http://goo.gl/3FveaH

[ Voor 13% gewijzigd door Motabeatz op 15-08-2013 20:49 ]

motabeatz.com

• MrOmegaForce
  • Niet online
NickySantoro schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:48:
Weet niet of die al gepost was, maar Tone2 Firebird is gratis geworden:

http://www.tone2.com/html...ti_vst_synthesizer_1.html

en voor de andere liefhebbers:
http://goo.gl/3FveaH
Ik heb wel eens gehoord van de plugin maar nog nooit gebruikt. Bedankt voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 10:22
Ik ben een beginner en zit eraan te denken Traktor 2 te kopen. Kan met de demo al goed overweg en flans wel leuke dingen in elkaar voor zover mogelijk. Zijn er hier positieve ''geluiden'' over Traktor 2?

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:52
Kan je beter in het DJ-topic vragen :)

How to become a DJ: Deel XVII

Edit:
Gisteren even een hardware testrun gedaan, studio is zo goed als 'af' nu :)

Opname

Let niet op het laatste deel, kennelijk heeft de recorder er een oude take aangeplakt :')

Gear:
Roland TR-909
Roland TR-707
Juno 60
Yamaha DX-27
Akai S5000
Boss RE-20 Space Echo

[ Voor 65% gewijzigd door Sjoewe op 17-08-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke setup Sjoewe. Echt retro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:52
Ja erg blij mee ook :)

Nu nog een wat goedekope multi-FX bakken, een tube distortion of zoiets om de 909 lekker mee over de zeik te jagen en nog een leuke poly erbij voor wat padjes etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Vanavond wat onzin gemaakt om nieuwe sounds uit te proberen:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/square-house/s-ZIZ9K]

Electrotrance meets Show Me Love o.i.d. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Niet online
2mb schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 00:01:
Vanavond wat onzin gemaakt om nieuwe sounds uit te proberen:

[audio]

Electrotrance meets Show Me Love o.i.d. :+
Klinkt goed, Otto! Nogmaals bedankt voor het uitlenen van zandkasteel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

RoyK schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:32:

Ik heb exact hetzelfde gehad, zelfs met de support van novation ben ik er niet uitraakt. Uiteindelijk een reinstall van mn ganse pc gedaan ten werkte het wel.

Conclusie, wellicht iets teveel gespeeld met andere midi stuf waardoor de midi settings fucked up waren...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@2mb
Kiek um goan!
(Ook al vind ik Show me love een k-nummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm.... jammer. Zo verlies je juist de nuance door het zo strak te zetten.
DOE ES RUSTIG AN JONG!

Offtopic
Ook leuk als je patches voor de Ambika zelf mag converteren met python scripts naar eigen formaat zodat je ze kan lezen. En dan blijken ze ook niet altijd 100% stabiel te zijn. (BETER!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:07
Ook weer es wat gemaakt, twee tracks. beiden nog niet af, totaal verschillend ook.

https://soundcloud.com/pa...-go-crazy-wip-v_9-bootleg

https://soundcloud.com/patrykmoj/enjoy-wip-v_2

[ Voor 4% gewijzigd door gangstahh op 19-08-2013 02:42 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.