Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet dus gewoon wat geduld hebben. Hij lijkt nu met 670kb te DL (max van verbinding thuis). Alleen is die webinterface layout beetje scheef. De downloadsnelheid enzo in het menu links wordt weergegeven waar de DL queue staat. Maargoed als het maar werkt. Zussaweb was iets overzichtelijker.

edit:
Ik had een typfout in de settings.php. Ik had de directory in nzbget.conf een andere naam gegeven maar deze niet aangepast in de settings.php voor nzbgetweb. Nu lijkt alles te werken en de layout is ook weer in orde. In de nzbget.conf staat ingesteld dat hij 60 seconden wacht voordat een nzb bestand in de queue wordt toegevoegd als soort veiligheid. Hierdoor was ik te snel met denken dat het niet werkt.

ReMiA _/-\o_ alweer. Hij download mooi gecapped op 600 en blijft responsive. Straks nog even kijken hoe het parren en rarren verloopt.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09-2011
Dit staat in de startpost
anandus schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:20:
Om busybox te installeren moet je dit doen:
code:
1
wget ftp://ftp.penguin.cz/pub/users/mhi/mybook/busybox.tar.gz -q -O - | tar xzvf - -C /
Alleen blijkt hij bij mij al geïnstalleerd te zijn v01.01.18
Is dit alleen van toepassing op oudere Firmware 's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJF5
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 19:01
Weet iemand hoe ik permanent de LEDs uit kan zetten? Ik heb de disc op mijn slaapkamer staan en die LEDs zijn toch best irritant :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJF5
Hey ReMiA,

Kan jij de files die jij op sendspace had gezet zoals TCPWrapper en Hack2Ban opnieuw uploaden? Desnoods wil ik ze wel hosten, maar bij sendspace verlopen ze blijkbaar snel.

Mvg,
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
DJF5 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:03:
Weet iemand hoe ik permanent de LEDs uit kan zetten? Ik heb de disc op mijn slaapkamer staan en die LEDs zijn toch best irritant :p
Op wikidot staat een scriptje, play with leds heet ie. scriptje is php, dus ReMiA of unix4all moeten weer ff code ophoesten om dat aan de praat te krijgen, maar hier staat het script in ieder geval.

http://mybookworld.wikidot.com/leds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJF5
Hmz, als ik met nano de lichtsterkte verander veranderd er op mijn mybook niks aan en hij reset de waarde van de ledsterkte weer naar 255... Iemand enig idee waar dit aan ligt? ik heb niet het php script gebruikt, maar ik heb de methode gebruikt. Weet iemand of er een process draait die de leds aanstuurt? ik heb ze niet zo snel kunnen vinden in `ps faux`

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
DJF5 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:23:
Hmz, als ik met nano de lichtsterkte verander veranderd er op mijn mybook niks aan en hij reset de waarde van de ledsterkte weer naar 255... Iemand enig idee waar dit aan ligt? ik heb niet het php script gebruikt, maar ik heb de methode gebruikt. Weet iemand of er een process draait die de leds aanstuurt? ik heb ze niet zo snel kunnen vinden in `ps faux`
er is al een scriptje voor

[root@MyBookWorld ~]# cat /etc/init.d/K90wdc-leds-off
#!/bin/sh

echo 0 >/sys/class/leds/wdc-leds:power/brightness
echo 0 >/sys/devices/platform/wdc-fan/speed

# Unload the LED kernel module as it keeps manipulating the LEDs
# and we need the LEON to be able to control them after poweroff
/sbin/rmmod wdc_leds

# Unload fan driver as well for good measure
/sbin/rmmod wdc_fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
DJF5 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:39:
Hey ReMiA,

Kan jij de files die jij op sendspace had gezet zoals TCPWrapper en Hack2Ban opnieuw uploaden? Desnoods wil ik ze wel hosten, maar bij sendspace verlopen ze blijkbaar snel.

Mvg,
Dennis
Ze staan er weer op :)
(link verloopt na 10 dagen :()
ReMiA in "Hacken van de Western Digital Mybook Wor..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
TIP voor nzbget

ik heb een postscript gemaakt wat de rechten na download goed zet (nzbget runt als www-data)
en een mailtje stuurt.
Activeren middels onderstaande optie in /etc/nzbget.conf
PostProcess=~/myscript.sh

#!/bin/sh

from=MyBook@isp.com
sendto=ReMiA@isp.nl
server=mail.isp.com
nzbdir=/shares/internal/PUBLIC/nzbget

if [ "$5" = "1" ]
then
chmod -R 766 "$1/."
subject="Download of $1 completed"
if [ "$4" = "0" ] ; then
echo "PAR2 not checked: par-check disabled or nzb-file does not contain any par-files" > "$nzbdir/message.txt"
elif [ "$4" = "1" ] ; then
echo "PAR2 checked and failed to repair" > "$nzbdir/message.txt"
elif [ "$4" = "2" ] ; then
echo "PAR2 checked and sucessfully repaired" > "$nzbdir/message.txt"
elif [ "$4" = "3" ] ; then
echo "PAR2 checked and can be repaired but repair is disabled" > "$nzbdir/message.txt"
elif [ "$4" = "" ] ; then
echo "No PAR2 returncode" > "$nzbdir/message.txt"
fi
if [ -f "$1/_brokenlog.txt" ] ; then
echo >> "$nzbdir/message.txt"
echo "Broken Files:" >> "$nzbdir/message.txt"
cat "$1/_brokenlog.txt" >> "$nzbdir/message.txt"
fi
sendEmail -t $sendto -f $from -u $subject -s $server -o message-file="$nzbdir/message.txt" -q
fi
exit 0

[ Voor 5% gewijzigd door ReMiA op 25-04-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:52

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Vorige week heb ik Debian op de My Book gezet met behulp van een Livecd van Ubuntu. Alles werkte prima. Echt verkeerd SSH aangepast, dus ik kon niet voor een tweede keer inloggen.

Nu opnieuw gedaan vanaf mijn Debian Lenny PC. Alles precies hetzelfde. Gewoon kopieëren van de website, echter het blauwe lampje gaat maar niet aan. Schijf spint wel op, maar verder niets kennelijk.

Iemand een idee? Toch maar weer via Ubuntu proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NZBget download, checkt en repareerd de bestanden nu maar hij pakt ze niet zelf uit. Ik zie ook nergens in de nzbget.conf hier iets over staan. Werkt het wel bij jullie? Misschien mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
martinweb.nl schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:52:
Vorige week heb ik Debian op de My Book gezet met behulp van een Livecd van Ubuntu. Alles werkte prima. Echt verkeerd SSH aangepast, dus ik kon niet voor een tweede keer inloggen.

Nu opnieuw gedaan vanaf mijn Debian Lenny PC. Alles precies hetzelfde. Gewoon kopieëren van de website, echter het blauwe lampje gaat maar niet aan. Schijf spint wel op, maar verder niets kennelijk.

Iemand een idee? Toch maar weer via Ubuntu proberen?
Wat je even kan doen is de eerste paar megabyte overschrijven met nulletjes en dan de installatie opnieuw proberen (moest ik ook een keertje doen om debian werkend te krijgen).
code:
1
dd if=/dev/zero of=/dev/sdx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Lex_brugman schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:01:
[...]

Wat je even kan doen is de eerste paar megabyte overschrijven met nulletjes en dan de installatie opnieuw proberen (moest ik ook een keertje doen om debian werkend te krijgen).
code:
1
dd if=/dev/zero of=/dev/sdx
Dit is voor heel de schijf? Doe namelijk wel zoiets tot 10 GB van te voren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 16:19

404error

Page Not Found

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:18:
Ik moet dus gewoon wat geduld hebben. Hij lijkt nu met 670kb te DL (max van verbinding thuis). Alleen is die webinterface layout beetje scheef. De downloadsnelheid enzo in het menu links wordt weergegeven waar de DL queue staat. Maargoed als het maar werkt. Zussaweb was iets overzichtelijker.

edit:
Ik had een typfout in de settings.php. Ik had de directory in nzbget.conf een andere naam gegeven maar deze niet aangepast in de settings.php voor nzbgetweb. Nu lijkt alles te werken en de layout is ook weer in orde. In de nzbget.conf staat ingesteld dat hij 60 seconden wacht voordat een nzb bestand in de queue wordt toegevoegd als soort veiligheid. Hierdoor was ik te snel met denken dat het niet werkt.

ReMiA _/-\o_ alweer. Hij download mooi gecapped op 600 en blijft responsive. Straks nog even kijken hoe het parren en rarren verloopt.
Gister een DVD-tje gedownload via mijn 24mbit verbinding. De gemiddelde snelheid was 856 kb/s. Viel niet tegen. Denk dat dit echt de max is want met mijn macbook haal ik boven de 2000 kb/s...

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
martinweb.nl schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:11:
[...]

Dit is voor heel de schijf? Doe namelijk wel zoiets tot 10 GB van te voren...
1 GB zou al voldoende moeten zijn. Het gaat erom dat de ruimte waar de 1st en 2nd stage bootloader in komen leeg zijn (dit is in feite maar een paar megabyte)

[ Voor 20% gewijzigd door Lex_brugman op 25-04-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:51:
NZBget download, checkt en repareerd de bestanden nu maar hij pakt ze niet zelf uit. Ik zie ook nergens in de nzbget.conf hier iets over staan. Werkt het wel bij jullie? Misschien mis ik iets?
Je kunt het proberen om met een postscript unrar uit te voeren, maar hou er rekening mee dat dit
erg lang gaat duren en de MyBook unresponsive wordt (als je ook aan het downloaden bent)
Maar volgens mij moet je dan eerst uitvogelen hoe de eerste RAR file heet.

FILE='ls $1' | grep -E [rR][Aa][Rr]
unrar x $FILE <dest-dir>

[ Voor 10% gewijzigd door ReMiA op 25-04-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Even een hele stomme vraag:

Hoe breek ik VSFTPD er weer af? Bij nader inzien gebruik ik 'm toch niet alsFTP server...

gewoon -rm ofzo? Ik ben even clueless (ook omdat ik me de hele dag op mn werk al op n coding probleem heb blindgestaard :P ) 8)7

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Spacecowboy schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:37:
Even een hele stomme vraag:

Hoe breek ik VSFTPD er weer af? Bij nader inzien gebruik ik 'm toch niet alsFTP server...

gewoon -rm ofzo? Ik ben even clueless (ook omdat ik me de hele dag op mn werk al op n coding probleem heb blindgestaard :P ) 8)7
Het stop/startscript aanroepen met de "stop" optie:
/etc/init.d/vsftpd.sh stop
(Of zoiets, ik typ het commando uit m'n heufd)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReMiA schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:03:
[...]

Je kunt het proberen om met een postscript unrar uit te voeren, maar hou er rekening mee dat dit
erg lang gaat duren en de MyBook unresponsive wordt (als je ook aan het downloaden bent)
Maar volgens mij moet je dan eerst uitvogelen hoe de eerste RAR file heet.

FILE='ls $1' | grep -E [rR][Aa][Rr]
unrar x $FILE <dest-dir>
Is het volgende ook mogelijk via script? (je hoeft het niet te maken)

Als NZBget klaar is met downloaden (queue leeg) hem in pause mode zetten, het bovenstaande script gebruiken (of misschien hellanzb aanroepen hiervoor?) waarna alles uitgepakt wordt en zodra dit klaar is nzbget heb weer in resume zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Een oplossing waarbij je de mybook minder belast is rar 'n par op je pc te installeren en die de netwerkmount te laten "monitoren". Die repaired en rarred, kan je mybook gewoon responsive blijven en je pc heeft het meeste binnen een paar minuten gerepareerd en uitgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik unrar nu met de laptop via netwerkshare. Maar dat duurt nog een uur. Verders maakt het me niet zoveel uit dat de mybook unresponsive word. Met hella was het wel makkelijk dat de film gewoon klaarstond als ik wou gaan kijken. Alleen duurt het downloaden met hella veels te lang. Maar misschien ga ik toch wel weer hella gebruiken vanwege het automatisch unrarren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 18:03:
[...]
Is het volgende ook mogelijk via script?

Als NZBget klaar is met downloaden (queue leeg) hem in pause mode zetten, het bovenstaande script gebruiken (of misschien hellanzb aanroepen hiervoor?) waarna alles uitgepakt wordt en zodra dit klaar is nzbget heb weer in resume zetten?
Dit zou moeten werken

#!/bin/bash
# PAUSE Server
/usr/local/bin/nzbget -P
declare -a RARFILES
dir=$1
dest=$1

RARFILES=(`find "$dir"/*.part001.rar`)
number_rar=${#RARFILES• }
if [ $number_rar -le 0 ] ; then
RARFILES=(`find "$dir"/*.part01.rar`)
else
cd "$dir"
unrar x "*.part001.rar" "$dest"
fi

RARFILES=(`find "$dir"/*.part1.rar`)
else
cd "$dir"
unrar x "*.part01.rar" "$dest"
fi

RARFILES=(`find "$dir"/*.rar`)
else
cd "$dir"
unrar x "*.part1.rar" "$dest"
fi

if [ $number_rar -ge 1 ] ; then
cd "$dir"
unrar x "*.rar" "$dest"
fi

# UN-Pause server
/usr/local/bin/nzbget -U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm volgens mij weet ik nu wat er mis is met mijn nieuwe WD book, als ik hem aan een gigabit switch hang, blijft hij maar op 100 mbit werken. Dat is geen instelling ergens toch, dan is er toch gewoon wat mis?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJF5
@SithWarrior: Heb je een gigabit kabel? (stomme vraag mischien... :P but it's always something you take for granted)

Wat zouden de rechten moeten zijn van de /shares/internal/* mappen?

drwx------ 4 root root 4096 Apr 21 20:28 .senvidData
drwx------ 6 www-data root 4096 Apr 23 21:52 SHARE1
drwx------ 6 www-data root 4096 Apr 21 23:46 SHARE2
drwx------ 4 www-data root 4096 Apr 21 22:01 SHARE3
drwx------ 4 www-data root 4096 Apr 21 20:58 SHARE4
drwxrwxr-x 2 root www-data 4096 Apr 21 20:12 PUBLIC
drwx------ 2 root root 16384 Mar 12 2002 lost+found

ik kom er met een user wel via samba in, maar niet in ftp. Ik heb mijn account in /etc/passwd verwezen naar /shares/internal omdat ik meerdere persoonlijke shares heb (backup, storage, ...)

Ik heb wel wat ervaring met linux, maar dat rechtensysteem snap ik niet helemaal crossed tussen applicaties.

Dus wat zouden de rechten moeten zijn?

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ja, een 5E kabel, maar hij blijft op 100 Mbit werken @ gigabit switch. Misschien is dat ook de reden waarom hij niet werkt met mijn Dlink gigabit router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SithWarrior schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:58:
Ja, een 5E kabel, maar hij blijft op 100 Mbit werken @ gigabit switch. Misschien is dat ook de reden waarom hij niet werkt met mijn Dlink gigabit router.
Aansluiten op 1GB heeft toch geen zin, het ding kan niet eens 100Mbit aan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

nee maar op de doos staat wel 1 gigabyte link. Dat ding is veel te traag voor zelfs full 100 mbit. Maar ik heb hem nu nood gedwongen ergens anders in huis neer gezet omdat hij dus niet op mijn router pakt.

Volgens WD is dat de schuld van DLINK. Maar daar ben ik dus nu niet zo meer van overtuigd. Helemaal niet zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SithWarrior schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:16:
Volgens WD is dat de schuld van DLINK. Maar daar ben ik dus nu niet zo meer van overtuigd. Helemaal niet zelfs.
Het zou volgens veel mensen de schuld van de processor zijn... heb ik niet bekeken/bepaald.

Het is gewoon een slecht apparaat mijn inziens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb nu ook een paar uur een myBook 1TB (single disk versie), maar ik krijg de SSH echt niet aan de praat, ik krijg telkens een foutmelding bij het updaten van die gehackte firmware. Hij geeft een error dat het downloaden van de firmware niet gelukt is. Vervolgens kom ik er dus niet in via ssh (ik gebruik een Mac en gebruik gewoon 'ssh <ip> -l root).

Ook als ik bestanden copieer heb ik problemen. Een paar bestanden gaat, maar als ik al mijn films in 1 keer naar de myBook sleep, krijg ik na een half uur ofzo een permission denied error. Vreemd?

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 27-04-2008 00:32 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
zonoskar schreef op zondag 27 april 2008 @ 00:32:
Ik heb nu ook een paar uur een myBook 1TB (single disk versie), maar ik krijg de SSH echt niet aan de praat, ik krijg telkens een foutmelding bij het updaten van die gehackte firmware. Hij geeft een error dat het downloaden van de firmware niet gelukt is. Vervolgens kom ik er dus niet in via ssh (ik gebruik een Mac en gebruik gewoon 'ssh <ip> -l root).

Ook als ik bestanden copieer heb ik problemen. Een paar bestanden gaat, maar als ik al mijn films in 1 keer naar de myBook sleep, krijg ik na een half uur ofzo een permission denied error. Vreemd?
waarschijnlijk heb je geen 01.01.18 firmware maar hoger 02.xx.xx

lees op deze site
http://mybookworld.wikido...-00-18-and-help-requested

Heb je al eens geprobeert om met een andere user dan root aan te loggen ?

[ Voor 3% gewijzigd door ReMiA op 27-04-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

u_nix_we_all schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 17:27:
[...]

Het stop/startscript aanroepen met de "stop" optie:
/etc/init.d/vsftpd.sh stop
(Of zoiets, ik typ het commando uit m'n heufd)
Niet dus, ftp draait nog steeds. Ik wil gewoon die hele bende er af hebben. gewoon shift del zeg maar...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Spacecowboy schreef op zondag 27 april 2008 @ 17:17:Niet dus, ftp draait nog steeds. Ik wil gewoon die hele bende er af hebben. gewoon shift del zeg maar...
je kunt ook gewoon even de moeite nemen om te zoeken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super, paar kleine aanpassingen gemaakt. nzbunrar.sh aangemaakt met deze code en in de dst dir van nzbget gezet.
En dan alleen: #./nzbunrar.sh "downloadmap" en hij gaat :)

Nu nog even een chmod erin zetten aangezien alles met root geinstalleerd is en ik dan niet via ftp alle rechten heb. En als laatste nog het verwijderen van de bestanden maar dan moet je wel zeker weten dat er een check is dat alles goed uitgepakt is.

#!/bin/bash
## Pause Nzbget
/usr/local/bin/nzbget -P
declare -a RARFILES
dir=$1
dest=$1

mkdir "/shares/internal/PUBLIC/usenet/$dest"

else
cd "$dir"
unrar x "*.part001.rar" "/shares/internal/PUBLIC/usenet/$dest"
fi

RARFILES=(`find "$dir"/*.part1.rar`)
else
cd "$dir"
unrar x "*.part01.rar" "/shares/internal/PUBLIC/usenet/$dest"
fi

RARFILES=(`find "$dir"/*.rar`)
else
cd "$dir"
unrar x "*.part1.rar" "/shares/internal/PUBLIC/usenet/$dest"
fi

cd "$dir"
unrar x "*.rar" "/shares/internal/PUBLIC/usenet/$dest"
fi

/usr/local/bin/nzbget -U

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Midnight Commander
Een HOWTO om Midnight Commander te installeren
(voor wie het niet kent http://www.ibiblio.org/mc/images/mc-panels.png)

MC heeft de volgende afhankelijkheden:
Libiconv
Gettext
Glib (en hiervoor Libsigc++ en PKG-Config**)
** Zie hiervoor de NZBGET HowTo:

Dynamic linker configuratie
# nano /etc/ld.so.conf
voeg regel toe met "/usr/local/lib"
# ldconfig

Libiconv
# cd /tmp/myfiles
# wget http://ftp.gnu.org/pub/gnu/libiconv/libiconv-1.12.tar.gz
# tar xvfz libiconv-1.12.tar.gz
# cd libiconv-1.12
# ./configure --prefix=/usr/local
# make
# make install

Gettext
# cd /tmp/myfiles
# wget ftp://ftp.gnu.org/pub/gnu/gettext/gettext-0.16.tar.gz
# tar xvfz gettext-0.16.tar.gz
# cd gettext-0.16
# ./configure
# make
# make install

Glib
# cd /tmp/myfiles
# wget http://ftp.gnome.org/pub/...b/2.16/glib-2.16.3.tar.gz
# cd glib-2.16.3
# ./configure
# make
(vervolgens stopt het compileren met onderstaande foutmelding, deze lib is al wel aangemaakt
en kan gekopieerd worden naar /lib, zodat deze gevonden wordt tijdens de build)
glib-2.16.3/gobject/.libs/lt-glib-genmarshal: can't load library 'libglib-2.0.so.0'
# cp root/packages/glib-2.16.3/glib/.libs/libglib-2.0.so.0 /lib
# make
# make install

Midnight Commander
# cd /tmp/myfiles
# wget http://www.ibiblio.org/pu...nagers/mc/mc-4.6.1.tar.gz
# cd mc-4.6.1
# ./configure --without-gpm-mouse --without-x --without-vfs
# make
# make install

Nu gebruiken met:
# mc

[ Voor 50% gewijzigd door ReMiA op 06-10-2008 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:05:
[...]Super, paar kleine aanpassingen gemaakt. nzbunrar.sh aangemaakt met deze code en in de dst dir van nzbget gezet.
En dan alleen: #./nzbunrar.sh "downloadmap" en hij gaat :)

Nu nog even een chmod erin zetten aangezien alles met root geinstalleerd is en ik dan niet via ftp alle rechten heb. En als laatste nog het verwijderen van de bestanden maar dan moet je wel zeker weten dat er een check is dat alles goed uitgepakt is.
Leuke workaround baco :)
Het gebruiken van de dest directory werkt idd nog niet helemaal OK !
Waarschijnlijk is het handiger om hem automatisch als postscript uit te laten voeren door nzbget (zie nzbget.conf)

2DO
  • maak een subdir in $dest om overschrijven te voorkomen (uit rar filename filteren)
  • command line optie's toevoegen:
    -o- Do not overwrite existing files.
    -p- Do not query password.
    -y Assume Yes on all queries.

[ Voor 19% gewijzigd door ReMiA op 29-04-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis allemaal nieuw voor me dus moet het beetje makkelijk houden.

#chmod -R 777 "$dir"
#chmod -R 777 "/shares/internal/PUBLIC/usenet/$dest"

Dit kan ik gewoon toevoegen toch?

EN waar en hoe kan je het in nzbget.conf zetten?

Edit:
Chmod werkt wel voor de $dest maar niet voor $dir lijkt het.

Ik zal kijken of ik het in nzbget krijg, tnx. Zie het staan ja, staat een mooie uitleg bij ook :).

Hij is nu alleen 4 uur bezig een film te repareren... heel veel bad files.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:33:
Tis allemaal nieuw voor me dus moet het beetje makkelijk houden.

#chmod -R 777 "$dir"
#chmod -R 777 "/shares/internal/PUBLIC/usenet/$dest"

Dit kan ik gewoon toevoegen toch?

EN waar en hoe kan je het in nzbget.conf zetten?
Activeren middels onderstaande optie in /etc/nzbget.conf
PostProcess=~/myscript.sh

nzbget geeft zelf $1 mee aan het script
dit is het full path naar de download (b.v. /shares/internal/PUBLIC/usenet/Downloads/Filmpje)
in jouw geval wordt dest dus
/shares/internal/PUBLIC/usenet//shares/internal/PUBLIC/usenet/Downloads/Filmpje

[ Voor 3% gewijzigd door ReMiA op 29-04-2008 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je nog een dest=$7 toevoegen of iets? Dat je bij het laden van het script nog een parameter meegeeft.

Of zou het werken door dest=$2 (# 2 - name of nzb-file processed;) te doen. Dan krijg je directory /shares/internal/PUBLIC/usenet/film.nzb/.

Dan zou het zo worden:
#!/bin/bash
## Pause Nzbget
/usr/local/bin/nzbget -P
declare -a RARFILES
dir=$1
dest="/shares/internal/PUBLIC/usenet/"$2

mkdir "$dest"

chmod -R 777 "$dir"
chmod -R 777 "$dest"

else
cd "$dir"
unrar x "*.part001.rar" "$dest"
fi

etc.

/usr/local/bin/nzbget -U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:40:
Of zou het werken door dest=$2 (# 2 - name of nzb-file processed;) te doen. Dan krijg je directory /shares/internal/PUBLIC/usenet/film.nzb/.
$2 is ook een full path naar de .nzb
ideetje
voeg variabele toe
dir=$1
dest=$1
unrar_dir=shares/internal/PUBLIC/usenet/
vervolgens na de unrar een move naar een andere dest (mv $1 $unrar_dir)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan move je dus ook alle losse rar bestanden mee. Lijkt mij ook niet optimaal. Kan ik beter de bestanden in dezelfde map uitpakken en alle andere films ook naar die dir verhuizen. Zo was het ook bedoeld waarschijnlijk. Dan hoef ik alleen zelf de rar bestanden te verwijderen na afloop.

Haha, dan heb ik jouw originele script weer :p.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
@BACO

Nieuw scriptje (1-5-2008) ;) Nu nog beter *O*

maakt nu een destdir aan adhv de naam van de RarFile

[root@MyBookWorld nzbget]# cat postnzbget.sh
#!/bin/sh

#  1 - path to destination dir, where downloaded files are located;
#  2 - name of nzb-file processed;
#  3 - name of par-file processed (if par-checked) or empty string (if not);
#  4 - result of par-check:
#      0 - not checked: par-check disabled or nzb-file does not contain any
#          par-files;
#      1 - checked and failed to repair;
#      2 - checked and sucessfully repaired;
#      3 - checked and can be repaired but repair is disabled;
#  5 - state of nzb-job:
#      0 - there are more collections in this nzb-file queued;
#      1 - this was the last collection in nzb-file;
#  6 - indication of failed par-jobs for current nzb-file:
#      0 - no failed par-jobs;
#      1 - current par-job or any of the previous par-jobs for the
#          same nzb-files failed;

Sendmail=True
from=MyBook@isp.com
sendto=ReMiA@isp.com
server=mail.isp.com
nzbdir=/shares/internal/USENET/nzbget

UNRAR=True
declare -a RARFILES
dir=$1
dest=/shares/internal/PUBLIC/
PauseServer=True

if [ "$5" = "1" ]
then
      chmod -R 766 "$1"
      subject="Download of $1 completed"
      if [ "$4" = "0" ] ; then
            echo "PAR2 not checked: par-check disabled or nzb-file does not contain any par-files" > "$nzbdir/message.txt"
      elif [ "$4" = "1" ] ; then
            echo "PAR2 checked and failed to repair" > "$nzbdir/message.txt"
      elif [ "$4" = "2" ] ; then
            echo "PAR2 checked and sucessfully repaired" > "$nzbdir/message.txt"
      elif [ "$4" = "3" ] ; then
            echo "PAR2 checked and can be repaired but repair is disabled" > "$nzbdir/message.txt"
      elif [ "$4" = "" ] ; then
            echo "No PAR2 returncode" > "$nzbdir/message.txt"
      fi
      if [ -f "$1/_brokenlog.txt" ] ; then
                echo  >> "$nzbdir/message.txt"
                echo "Broken Files:" >> "$nzbdir/message.txt"
            cat "$1/_brokenlog.txt" >> "$nzbdir/message.txt"
      fi
fi

if [ $UNRAR = "True" ] ; then
# PAUSE Server
        if [ $PauseServer = "True" ] ; then
                /usr/local/bin/nzbget -P
        fi
        cd "$dir"
        RARFILES=(`ls | grep -E [.][pP][Aa][Rr][Tt][0]*[1][.][Rr][Aa][Rr] | tr ' ' '§'`)
        number_rar=${#RARFILES[*]}
                for b in "${RARFILES[@]}"
                do
                        rar=${b//§/ }
                        f=${rar/[.][pP][Aa][Rr][Tt][01]*[.][Rr][Aa][Rr]/}
                        destdir=$dest$f
                        mkdir "$destdir"
                        unrar x -y -o- -p- "$rar" "$destdir"
                        echo "UNRARRED $rar to $destdir" >> "$nzbdir/message.txt"
                        chmod -R 766 "$destdir"
                done
        else
                RARFILES=(`ls | grep -E [.][Rr][Aa][Rr] | tr ' ' '§'`)
                number_rar=${#RARFILES[*]}
                for b in "${RARFILES[@]}"
                do
                        rar=${b//§/ }
                        f=${rar/[.][Rr][Aa][Rr]/}
                        destdir=$dest$f
                        mkdir "$destdir"
                        unrar x -y -o- -p- "$rar" "$destdir"
                        echo "UNRARRED $rar to $destdir" >> "$nzbdir/message.txt"
                        chmod -R 766 "$destdir"
                done
                fi
        fi

# UN-Pause server
        if [ $PauseServer = "True" ] ; then
        /usr/local/bin/nzbget -U
        fi
fi

if [ $Sendmail = "True" ] ; then
      sendEmail -t $sendto -f $from -u $subject -s $server -o message-file="$nzbdir/message.txt" -q
fi
exit 0

[ Voor 72% gewijzigd door ReMiA op 04-06-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Bij 'make' in u-boot/ krijg ik uiteindelijk de volgende foutmelding:

-Wall -Wstrict-prototypes -c -o env_common.o env_common.c
env_common.c:71: error: parse error before numeric constant
make[1]: *** [env_common.o] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/martin/test/WD-GPL-v1.18/vendor/u-boot/common'make: *** [common/libcommon.a] Error 2

Iemand een idee?

Ik probeer het volgende namelijk:
http://www.ismprofessional.net/pascucci/documenti/mybook/mybook-hacking-en.html

Ik probeer het echte mac-adres er weer in te krijgen. :) Niet echt nodig, maar leuk om te proberen. Maar hier loop ik echt op vast. De rest tot nu toe werkt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Gebruik je de meegelverde gcc? (moet je wel compileren, versie 3.nogwat), hij compileert niet op de MyBook zelf (te nieuwe gcc, onder debian iig).
En heb je de gcc ook aan je path toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Lex_brugman schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:27:
Gebruik je de meegelverde gcc? (moet je wel compileren, versie 3.nogwat), hij compileert niet op de MyBook zelf (te nieuwe gcc, onder debian iig).
En heb je de gcc ook aan je path toegevoegd?
Ik heb het idd toegevoegd aan m'n path. Ik heb alleen gcc als volgt geïnstalleerd: sudo aptitude install gcc build-essential. Dat is wellicht het probleem dan. Of bedoel je daarmee de directory buildroot? Na het cimpileren ervan bleef ik gcc en flex nodig hebben. Vandaar mijn 'oplossing'.

Waar vind ik de meegeleverde gcc? En hoe installeer je dat?

edit: Wat gebeurt er eigenlijk als ik bijvoorbeeld 'aptitude install nano' doe terwijl nano er al op staat? (nano is maar een voorbeeld). Wordt het overschreven met de nieuwste versie?

[ Voor 23% gewijzigd door Martin?81 op 02-05-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ReMiA, helaas kan ik niet testen op mijn mybook. Ik kom er niet op op via putty (server unexpectedly closed network connection). Reboot helpt niet en als ik ssh via serverupdate aan wil doen geeft ie disk busy error. Ook het ik nog niet echt veel tijd gehad om een oplossing te zoeken. Zodra ik er weer in kan ga ik je script zeker testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:35:
@ ReMiA, helaas kan ik niet testen op mijn mybook. Ik kom er niet op op via putty (server unexpectedly closed network connection). Reboot helpt niet en als ik ssh via serverupdate aan wil doen geeft ie disk busy error. Ook het ik nog niet echt veel tijd gehad om een oplossing te zoeken. Zodra ik er weer in kan ga ik je script zeker testen.
Bij mij werkt het scripje al super :)
nzb er in en paar uur later een mailtje dat alles uitgepakt klaar staat

Tsja ssh .....
Misschien lukt het wel met telnet (heb er zelf geen ervaring mee) ?
http://<IP-OF-YOUR-MYBOOK>/auth/firmware_upgrade.pl?fwserver=www.geekoh.com/mybook/telnet
P.S. telnet luistert op port 23

[ Voor 14% gewijzigd door ReMiA op 02-05-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
martinweb.nl schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:05:
[...]

Ik heb het idd toegevoegd aan m'n path. Ik heb alleen gcc als volgt geïnstalleerd: sudo aptitude install gcc build-essential. Dat is wellicht het probleem dan. Of bedoel je daarmee de directory buildroot? Na het cimpileren ervan bleef ik gcc en flex nodig hebben. Vandaar mijn 'oplossing'.

Waar vind ik de meegeleverde gcc? En hoe installeer je dat?

edit: Wat gebeurt er eigenlijk als ik bijvoorbeeld 'aptitude install nano' doe terwijl nano er al op staat? (nano is maar een voorbeeld). Wordt het overschreven met de nieuwste versie?
De aangeraden manier is om het niet op de MyBook maar op een x86 pc te doen, deze manier staat in de eerder gegeven link beschreven.

Als je apt-get install nano doet erwijl het erop staat zegt hij dat je al de nieuwste versie hebt ;), updaten doe je dmv apt-get upgrade (eerst apt-get update uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Lex_brugman schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 19:44:
[...]

De aangeraden manier is om het niet op de MyBook maar op een x86 pc te doen, deze manier staat in de eerder gegeven link beschreven.

Als je apt-get install nano doet erwijl het erop staat zegt hij dat je al de nieuwste versie hebt ;), updaten doe je dmv apt-get upgrade (eerst apt-get update uiteraard)
Alles voor een tweede keer opnieuw gedaan, en nu werkt het wel. Geen idee wat ik anders doe. Ik heb nu alles werkend met juist mac-adres. :) TNX voor je tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb nu iets geks, mijn WDMWE 1TB staat nu al 2 uur te ratelen, terwijl geen van mijn PCs er iets op aan het doen is (staan op 1 na allemaal uit). Ook als ik de netwerkkabel uit de myBook haal blijft ie rustig door ratelen. Via telnet kom ik er niet meer in en ook uitzetten dmv de knop 4 sec ingedrukt houden werkt niet meer. Hoe kom ik er nu achter wat ie aan het doen is? Jullie misschien zoiets mee gemaakt?

/edit: hehe, eindelijk opgehouden. Komt dat vaker voor?

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 03-05-2008 13:22 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

zonoskar schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:47:
Ik heb nu iets geks, mijn WDMWE 1TB staat nu al 2 uur te ratelen, terwijl geen van mijn PCs er iets op aan het doen is (staan op 1 na allemaal uit). Ook als ik de netwerkkabel uit de myBook haal blijft ie rustig door ratelen. Via telnet kom ik er niet meer in en ook uitzetten dmv de knop 4 sec ingedrukt houden werkt niet meer. Hoe kom ik er nu achter wat ie aan het doen is? Jullie misschien zoiets mee gemaakt?

/edit: hehe, eindelijk opgehouden. Komt dat vaker voor?
Je moet de aan/uit knop iets langer ingedrukt houden. Geloof tot zelfs een seconde of 10. Dan pas reboot dat ding hier.

Overigens draai ik 'm nu enkele weken. Had er eerst wat software opgezet (VSFTPD en HELLANZB), maar ik vond het toch net wat te traag. Toevallig scoorde ik nog een mooie download bak van deweek, dus die gebruik ik nu icm de mybook. Werkt ideaal.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik nzbget laten opstarten bij het opstarten van de mybook? Ik had de post_network_start.sh wat aangepast maar dat lijkt niet te werken. Ik kan nog steeds niet op de mybook maar dan kan ie iig downloaden :p.

SCRIPTS_PATH=/etc/init.d
STATUS_FILES_PATH=/var/run
POST_NETWORK_STARTED_FILE=$STATUS_FILES_PATH/post_network_started

start() {
if [ ! -e "$POST_NETWORK_STARTED_FILE" ]
then
$SCRIPTS_PATH/crond.sh start
# $SCRIPTS_PATH/mionet.sh start
touch $POST_NETWORK_STARTED_FILE
nzbget -D
fi
}

stop() {
if [ -e "$POST_NETWORK_STARTED_FILE" ]
then
$SCRIPTS_PATH/mionet.sh stop
$SCRIPTS_PATH/crond.sh stop
rm $POST_NETWORK_STARTED_FILE
fi
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 20:13:
Hoe kan ik nzbget laten opstarten bij het opstarten van de mybook? Ik had de post_network_start.sh wat aangepast maar dat lijkt niet te werken. Ik kan nog steeds niet op de mybook maar dan kan ie iig downloaden :p.
Maak het volgende script:
# nano /etc/init.d/S99nzbget.sh
#!/bin/sh
# Copyright (c) 2008 ReMi All rights reserved.

DEAMON=/usr/local/bin/nzbget
set -e

if [ "start" = "$1" ]; then
$DEAMON -D
elif [ "stop" = "$1" ]; then
$DEAMON -Q
elif [ "restart" = "$1" ]; then
$DEAMON -Q
sleep 5
$DEAMON -D
fi

Maak script executable
# chmod 755 nano /etc/init.d/S99nzbget.sh

[ Voor 4% gewijzigd door ReMiA op 04-05-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt niet te werken. Ik kan nog steeds niet op putty maar nzbgetweb geeft niks net als ie nog uitstaat. S31 is de laatste bij mij, misschien moet ie S32 heten?

S32 helpt ook niet. Andere opties?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:13:
Lijkt niet te werken. Ik kan nog steeds niet op putty maar nzbgetweb geeft niks net als ie nog uitstaat. S31 is de laatste bij mij, misschien moet ie S32 heten?

S32 helpt ook niet. Andere opties?
Toch eerst maar ssh of telnet aan de praat krijgen ....
Heb je SSH en/of Telnet in de inetd.conf gezet ?

Krijg je een foutmelding als je hem handmatig uitvoert ?
/etc/init.d/S99nzbget.sh start

[ Voor 11% gewijzigd door ReMiA op 05-05-2008 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netbios-ssn stream tcp nowait root /usr/local/samba/sbin/smbd smbd -s/var/oxsemi/smb.conf -l/var/log -d0
#swat stream tcp nowait root /usr/local/samba/sbin/swat swat -a -d 1 -l /var/log
#tftp dgram udp wait root /usr/sbin/in.tftpd in.tftpd -c -s /tftpboot
ssh stream tcp nowait root /usr/sbin/sshd sshd -i
telnet stream tcp nowait root /usr/sbin/telnetd telnetd

Heb nu telnet ook aangezet (stond nog # voor). Kan alleen vanaf het werk geen reboot uitvoeren. Dus zal even moeten wachten tot vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er nu in via telnet. Lijkt op SSH maar toch anders? Dit is de foutmelding:

-bash: /etc/init.d/S32nzbget.sh: /bin/sh^M: bad interpreter: No such file or directory

die ^M van de copy paste is dus het probleem, die even verwijderen

Nano lijkt niet te werken met telnet, vi zit ik nog even mee vast maar komt goed.

edit(had ik met de post hierover al moeten doen :p):
VI al wat onder de knie, het startscript lijkt te werken.

Ondertussen ook putty probleem opgelost:

Probleem: bij het inloggen kreeg ik de melding server unexpectedly closed network connection

ik heb /var/log/messages bekeken, dit was de melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
May  5 19:01:41 MyBookWorld auth.err sshd[1238]: error: @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
May  5 19:01:41 MyBookWorld auth.err sshd[1238]: error: @         WARNING: UNPROTECTED PRIVATE KEY FILE!          @
May  5 19:01:41 MyBookWorld auth.err sshd[1238]: error: @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
May  5 19:01:41 MyBookWorld auth.err sshd[1238]: error: Permissions 0777 for '/etc/ssh_host_key' are too open.
May  5 19:01:41 MyBookWorld auth.err sshd[1238]: error: It is recommended that your private key files are NOT accessible by others.
May  5 19:01:41 MyBookWorld auth.err sshd[1238]: error: This private key will be ignored.
May  5 19:01:41 MyBookWorld auth.err sshd[1238]: error: bad permissions: ignore key: /etc/ssh_host_key
May  5 19:01:41 MyBookWorld auth.err sshd[1238]: error: Could not load host key: /etc/ssh_host_key

En dezelfde melding voor '/etc/ssh_host_rsa_key' & '/etc/ssh_host_dsa_key'.

Nu via telnet met chmod de rechten naar 700 veranderd en nu lijkt het weer te werken :)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Heb je per ongeluk een keer chmod -R 777 in de root uitgevoerd ?

Zo staat het bij nu mij ..
[root@MyBookWorld nzbget]# ls -all /etc/ssh*
-rw-r--r-- 1 root root 1159 Mar 26 2007 /etc/ssh_config
-rw------- 1 root root 515 Mar 4 08:01 /etc/ssh_host_key
-rw-r--r-- 1 root root 319 Mar 4 08:01 /etc/ssh_host_key.pub
-rw------- 1 root root 887 Mar 4 08:01 /etc/ssh_host_rsa_key
-rw-r--r-- 1 root root 210 Mar 4 08:01 /etc/ssh_host_rsa_key.pub
-rw-r--r-- 1 root root 2857 Mar 26 2007 /etc/sshd_config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb waarschijnlijk een chmod -R 777 in de /etc/ uigevoerd omdat ik te lui was een enkel bestand te pakken :p

Script is up and running, werkt super zover :).

edit:
Ik heb de Chmod in je script naar 777 gezet. Het lijkt wel te werken voor de $dir maar niet voor de $destdir. Niet zo heel erg want het gaat voornamelijk om het verwijderen van de gedl rar bestanden maar lijkt een kleine bug.

edit2:
Net weer een download compleet en nu lijkt de chmod wel te werken _/-\o_

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de beste optie om het ding volgens factory defaults terug te zetten wanneer er custom software geinstalleerd is geweest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:47:
Wat is de beste optie om het ding volgens factory defaults terug te zetten wanneer er custom software geinstalleerd is geweest ?
http://mybookworld.wikidot.com/rescue-procedure

Deze werkt zeker, heb ik zelf geprobeerd. Alleen je mac adres klopt niet meer. Maar die klopte toch al niet meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinweb.nl schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:56:
[...]

Deze werkt zeker, heb ik zelf geprobeerd. Alleen je mac adres klopt niet meer. Maar die klopte toch al niet meer. ;)
Ok, top ! dank je.

Je mac zal denk ik nooit kloppen aangezien zij die dingen ook imagen... je mac kun je wel wijzigen als je wil natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.smith
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:59
hey guys,

zou iemand mij misschien een klein beetje op weg kunnen helpen?
ik heb zo juist een my book world edition gekocht, nu heb ik de instructies die aan het begin van dit topic staan uitgevoerd.

het enige vreemde wat ik gezien heb, is dat als ik die firmware wil upgraden, ik op een gegeven moment een melding krijg dat het upgraden mislukt omdat ie de nieuwe firmware niet kon downloaden.
hebben jullie de zelfde melding gehad of ligt dat aan mij?

het punt is nu dat ik niet kan inloggen. hij blijft m'n password weigeren, ik heb al verschillende users aangemaakt ook voordat ik de firmware heb geupdate. maar hij blijft ze weigeren.

heeft iemand dit ook mee gemaakt of vergeet ik soms iets??

B.V.D.

marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.smith
pfhh ik ben er uit, mocht iemand in de toekomst met het zelfde probleem zitten GEBRUIK HOOFDLETTERS IN JE USERNAME ALS JE IN WILT LOGGEN. ;)

in de webinterface zag ik alle users in hoofdletters staan dus ik dacht het zal toch geen waar zijn....maar waarempel hij doet ut!!

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
mr.smith schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:36:
pfhh ik ben er uit, mocht iemand in de toekomst met het zelfde probleem zitten GEBRUIK HOOFDLETTERS IN JE USERNAME ALS JE IN WILT LOGGEN. ;)

in de webinterface zag ik alle users in hoofdletters staan dus ik dacht het zal toch geen waar zijn....maar waarempel hij doet ut!!

Marcel
Just curious...
Welke Firmware versie heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr.smith schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:36:

Marcel
Ja klopt, was in de oude firmware van afgelopen jaar zo dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.smith
Firmware: 02.00.18

ik heb het ding pas, beetje een teleurstelling dat er geen gcc op zit.
moeilijk (lees niet) compilen zo.
moet nu standaard software gebruiken via optware ofzo iets, ook best aardig maar nou niet presies wat ik in gedachten had.

verder gaat betands overdracht vie ssh echt tergend langzaam 60kb/s op m'n intern netwerk. daar valt echt niet mee te werken.
moet hier en daar nog wat tweaken denk ik.

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
mr.smith schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:47:
Firmware: 02.00.18

ik heb het ding pas, beetje een teleurstelling dat er geen gcc op zit.
moeilijk (lees niet) compilen zo.
Op http://mybookworld.wikidot.com/ staat wel een en ander dat gebruikers hun GCC er op terug gezet hebben na een upgrade.
Aangezien hier ook backups staan (zie rescue) kun je daar misschien GCC uit halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een my book world 500 gb gekocht.
SSH geenabled, vsftpd erop.
Het spindown script wat ik erop heb gezet heb ik er ook weer afgehaald.
Alles werkt prachtig op 1 feit na.

Als ik iets meer dan een 1gb heb overgezet (ftp, webdav of hoe dan ook) dan kan ik opeens niks meer overzetten. pas na reboot wordt md4 weer goed gemount en kan ik weer 1 gig overzetten. Iemand enig idee wat het probleem is?

Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on
rootfs 2.8G 210M 2.5G 8% /
/dev/root 2.8G 210M 2.5G 8% /
/dev/md3 950M 151M 751M 17% /var
/dev/md4 455G 3.9G 451G 1% /shares/internal

# <file system> <mount pt> <type> <options> <dump> <pass>
/dev/root / ext3 rw,noauto,noatime 0 1
proc /proc proc defaults 0 0
devpts /dev/pts devpts defaults,gid=5,mode=620 0 0
sys /sys sysfs defaults 0 0
/dev/md2 none swap defaults 0 0
/dev/md3 /var ext3 defaults,noatime 0 2
/dev/md4 /shares/internal ext3 defaults,noatime 0 2

--edit--
ben nu bezig met de volgende stappen kijken of dit werkt:
Here is what I did.
First check the share file system for error.
Login with SSH, get into superuser with su.
Unmount the share partition: umount /dev/md4
Run disc check: fsck.ext3 /dev/md4
It took a long time. Probably faster to delete the partition and reload it.
I had lots of errors. I ended up deleting all files after error check cleaned up the driver.
I then reboot Mybook, too lazy to find out how to properly mounting the partition again.
I add the following line to: /var/oxsemi/smb.conf
under [global] section:
oplocks = no
case sensitive = True
read size = 16384
read raw = no
write raw = no
load printers = no

werkte niet

schijf md4 geformateerd

nu:
=10000
3301+0 records in
3301+0 records out
3461349376 bytes (3.5 GB) copied, 286.566 seconds, 12.1 MB/s

real 4m51.269s
user 0m0.070s
sys 3m44.230s

op de schijf zelf kan ik nu snel schrijven! alleen nog even lan proberen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:56:
[...]

Ok, top ! dank je.

Je mac zal denk ik nooit kloppen aangezien zij die dingen ook imagen... je mac kun je wel wijzigen als je wil natuurlijk.
Mac klopt bij mij nu wel, omdat ik die image zelf gecompiled heb.

Regel 243 in je Makefile van u-boot:
code:
1
netdev=0,0,0x0030e000,0x0001,eth0

Dat is je mac, aanpassen, en zelf compilen, en het klopt wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
In de originele firmware klopt het mac adres overigens wel gewoon, de bootloader is waarschijnlijk iets anders geconfigureerd oid.

EDIT:
martinweb.nl schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:50:
[...]
Regel 243 in je Makefile van u-boot:
code:
1
netdev=0,0,0x0030e000,0x0001,eth0
Vast een typo, maar het moet niet in de Makefile veranderd worden! zie hier voor een wat uigebreidere beschrijving :)

[ Voor 61% gewijzigd door Lex_brugman op 12-05-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Via de how-to van Remia heb ik vsFTPd geinstalleerd. Nu leek alles goed te werken maar loop ik tegen een rechten probleem op.

Via de FTP kan ik mappen aanmaken en bestanden uploaden, maar als ik deze vervolgens via de explorer wil benaderen heb ik hier geen rechten op.
Direct als ik de directory probeer te openen krijg ik de melding: "<mapnaam> niet toegankelijk. Toegang geweigerd".
Als ik de directory/bestanden rechten geef van 700 (standaard) naar 666 kan ik via de FTP de directory niet meer in, via de explorer wel maar hier zie ik de bestanden alleen niet.

In de explorer is een netwerk hardeschijf aangemaakt met dezelfde gebruikersnaam als waar de gebruiker mee inlogd op de FTP.

Iemand enig idee waar dit door kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Neejoh schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:20:Via de FTP kan ik mappen aanmaken en bestanden uploaden, maar als ik deze vervolgens via de explorer wil benaderen heb ik hier geen rechten op.
Direct als ik de directory probeer te openen krijg ik de melding: "<mapnaam> niet toegankelijk. Toegang geweigerd".
Als ik de directory/bestanden rechten geef van 700 (standaard) naar 666 kan ik via de FTP de directory niet meer in, via de explorer wel maar hier zie ik de bestanden alleen niet.

In de explorer is een netwerk hardeschijf aangemaakt met dezelfde gebruikersnaam als waar de gebruiker mee inlogd op de FTP.
De rechten voor SAMBA zijn afwijkend van de standaard linux rechten.
Als je middels explorer kijkt krijg je default de rechten van gebruiker www-data (en dit is waarschijnlijk niet de ftp-user)
Dit kun je testen door een directory of file aan te maken via explorer en dan te kijken wie de Owner is.
Om een directory te mogen lezen heb je het eXecute recht nodig.

De File atributten (windows) worden als volgt gegenereerd:
chmod u+x <filename> # sets Archive bit
chmod g+x <filename> # sets System bit
chmod o+x <filename> # sets Hidden bit

chmod u-x <filename> # removes Archive bit
chmod g-x <filename> # removes System bit
chmod o-x <filename> # removes Hidden bit

Om bovenstaande geautomatiseerd goed te zetten kun je een scriptje maken.
# nano ~/rechten.sh
#!/bin/bash
find . –type f –print0 | xargs -0 chmod 766
find . –type d –print0 | xargs -0 chmod 777

# chmod 777 ~/rechten.sh

Gebruik het script middels "~/rechten.sh" vanuit de te wijzigen directory
!! PAS OP !! niet in de root uitvoeren, want dan werkt SSH niet meer

wat het script doet is rechten 777 op alle onderliggende directories (RW en Xecute voor iedereen) en
766 op alle onderliggende bestanden (Read/Write en SMB Archive bit)

[ Voor 3% gewijzigd door ReMiA op 15-05-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Thanks Remia, zoveelste keer dat je iemand uit de brand helpt.

Maar 777 rechten hide bestanden en directories toch automatisch? Of geld dit alleen voor bestanden?
Op het moment dat ik hem uitvoer in de directory van de FTP, zal vervolgens iedere nieuw aangemaakte directory deze rechten overnemen? Of moet dit script gewoon regulier gedraaid worden?

[ Voor 5% gewijzigd door Neejoh op 15-05-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Neejoh schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:47:
Thanks Remia, zoveelste keer dat je iemand uit de brand helpt.

Maar 777 rechten hide bestanden en directories toch automatisch? Of geld dit alleen voor bestanden?
Op het moment dat ik hem uitvoer in de directory van de FTP, zal vervolgens iedere nieuw aangemaakte directory deze rechten overnemen? Of moet dit script gewoon regulier gedraaid worden?
De file attributen zijn niet van toepassing op directories

Nieuw aangemaakte files en directories krijgen rechten aan de hand van het UMASK in het ~/.profile van de betreffende user.
zie ook Wikipedia: umask

[ Voor 4% gewijzigd door ReMiA op 16-05-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04-2023
ReMiA schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:19:
Een HOWTO om Midnight Commander te installeren (voor wie het niet kent http://www.ibiblio.org/mc/images/mc-panels.png)

# cd /tmp/myfiles
# cd glib-2.16.3
# ./configure
# make
# make install

Als hij libglib-2.0.so.0 niet kan vinden
# cp root/packages/glib-2.16.3/glib/.libs/libglib-2.0.so.0 /lib
# ./configure
hier geeft hij een fout melding en ik heb geen idee hoe nu verder.

checking whether gcc and cc understand -c and -o together... yes
checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c
checking for special C compiler options needed for large files... no
checking for _FILE_OFFSET_BITS value needed for large files... 64
checking for pkg-config... no
configure: error: *** pkg-config not found. See http://www.freedesktop.org/software/pkgconfig/
[root@Backup glib-2.16.3]#

euh wat is pkg-config?

Wie kan mij verder helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Er staat in die link die je zelf geeft een beschrijving plus downloadlink ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
maartenst schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:57:
[...]
# ./configure
hier geeft hij een fout melding en ik heb geen idee hoe nu verder.

checking for pkg-config... no
configure: error: *** pkg-config not found. See http://www.freedesktop.org/software/pkgconfig/
euh wat is pkg-config?
Had ik al geinstalleerd vanwege NZBGET ...

Pkg-config
# cd /tmp/myfiles
# wget http://pkgconfig.freedesk...es/pkg-config-0.23.tar.gz
# tar xvzf pkg-config-0.23.tar.gz
# cd pkg-config-0.23
# .configure
# make
# make install

[ Voor 5% gewijzigd door ReMiA op 17-05-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenst
thanks _/-\o_ ik kom nu iets verder maar hij loopt nu op het volgende vast

checking for posix_memalign... no
checking for memalign... yes
checking for valloc... yes
checking for atexit... yes
checking for on_exit... yes
checking for timegm... yes
checking for gmtime_r... yes
checking for char... yes
checking size of char... configure: error: cannot compute sizeof (char)
See `config.log' for more details.

Kan je mijn nog een keer verder helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
maartenst schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:26:
[...]

thanks _/-\o_ ik kom nu iets verder maar hij loopt nu op het volgende vast

checking for posix_memalign... no
checking for memalign... yes
checking for valloc... yes
checking for atexit... yes
checking for on_exit... yes
checking for timegm... yes
checking for gmtime_r... yes
checking for char... yes
See `config.log' for more details.

Kan je mijn nog een keer verder helpen ?
Wat staat er in de config.log ?

Probeer dit eens:
# nano /etc/ld.so.conf
voeg regel toe met "/usr/local/lib"
# ldconfig
# cp /tmp/myfiles/glib-2.16.3/glib/.libs/libglib-2.0.so.0 /lib

Libsigc++
# cd /tmp/myfiles
# wget http://ftp.gnome.org/pub/...0/libsigc++-2.0.18.tar.gz
# tar xvzf libsigc++-2.0.18.tar.gz
# cd libsigc++-2.0.18
# .configure
# make
# make install

GLIB
# cd /tmp/myfiles
# cd glib-2.16.3
# ./configure
# make
# make install

# cd /tmp/myfiles
# wget http://www.ibiblio.org/pu...nagers/mc/mc-4.6.1.tar.gz
# cd mc-4.6.1
# make
# make install

[ Voor 8% gewijzigd door ReMiA op 18-05-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disney444
  • Laatst online: 20-09-2023
Sinds deze week ook bezitter van de MBWE.

Mooi apparaatje, maar ik een vervelend probleem.

Bij het kopieren van data naar de schijf via Windows Explorer krijg ik na ongeveer 15 minuten kopieren een foutmelding over rechten en kan er vervolgens niks meer gekopieerd worden.

Via google wel een aantal hits over hetzelfde probleem maar geen oplossing. Aangezien hier de MBWE experts lijken te zitten is mijn hoop gevestigd op jullie ;)

Iemand hier ervaring met dit probleem of suggesties hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Disney444 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 00:47:
Sinds deze week ook bezitter van de MBWE.

Mooi apparaatje, maar ik een vervelend probleem.

Bij het kopieren van data naar de schijf via Windows Explorer krijg ik na ongeveer 15 minuten kopieren een foutmelding over rechten en kan er vervolgens niks meer gekopieerd worden.

Via google wel een aantal hits over hetzelfde probleem maar geen oplossing. Aangezien hier de MBWE experts lijken te zitten is mijn hoop gevestigd op jullie ;)

Iemand hier ervaring met dit probleem of suggesties hoe dit op te lossen?
Kun je hierover iets terugvinden in: /var/log/messages of /var/log/log.smbd ?

Even Googlen levert dit: http://www.fixya.com/supp..._minutes_500_gb_book_only
I just called WD tech support. They know about this problem. There is probably something wrong with the networkcard of the Mybookworld. They don't have a solution or workarroud yet and also don't know if there is an solution. I get a new one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disney444
ReMiA schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:18:
[...]

Kun je hierover iets terugvinden in: /var/log/messages of /var/log/log.smbd ?

Even Googlen levert dit: http://www.fixya.com/supp..._minutes_500_gb_book_only

[...]
Die link was ik nog niet tegen gekomen, maar dat is inderdaad precies mijn probleem!

Ik heb nog een keer een upload aangezet, en ondertussen in de messages gekeken en zie de volgende meldingen op het moment dat het mis gaat:

code:
1
2
3
4
5
6
May 18 19:44:11 MyBookWorld user.alert kernel: journal_bmap: journal block not found at offset 3084 on md4
May 18 19:44:11 MyBookWorld user.err kernel: Aborting journal on device md4.
May 18 19:44:11 MyBookWorld user.crit kernel: ext3_abort called.
May 18 19:44:11 MyBookWorld user.crit kernel: EXT3-fs error (device md4): ext3_journal_start_sb: Detected aborted journal
May 18 19:44:11 MyBookWorld user.crit kernel: Remounting filesystem read-only
May 18 19:53:52 MyBookWorld daemon.err inetd[614]: ssh/tcp (2): bind: Address already in use

Die onderste regel zie ik vaker terug komen en lijkt geen verband te hebben met mijn probleem.

In de log.smbd zijn geen nieuwe meldingen gekomen.

Bedankt voor je hulp alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
@Disney444

Er is ook al een topic over WD mybookworld heeft af en toe geen schrijfrechten
Net gehoord dat de gehele reeks Mybookworld's met dit mankement uit de handel zijn gehaald. Eind deze week komt er een nieuwe (hopelijk) goede zending binnen.
terug naar de winkel dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disney444
ReMiA schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:49:
@Disney444

Er is ook al een topic over WD mybookworld heeft af en toe geen schrijfrechten
[...]

terug naar de winkel dus
Ik heb blijkbaar niet goed genoeg gezocht...

Maar na dit topic gelezen te hebben in ieder geval maar opgegeven dat ie te maken is, dus dat wordt omruilen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .hans
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04-2023
Hoi,

Ik zou graag op mijn mybook world 500GB de grote (data) partitie opsplitsen in 2 apparte delen.
Een van die delen wil ik een time machine share maken, en de andere gewoon een data partitie.

Kan iemand mij daarmee helpen? Ik ben een beetje nieuw hiermee en ik wil mijn net nieuwe MyBook niet gelijk na een week al vernaggelen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Typ dit in een console:
code:
1
defaults write com.apple.systempreferences TMShowUnsupportedNetworkVolumes 1

Vervolgens mount je de share waarop je wilt backuppen en kies deze in timemachine.

Vervolgens moet je zelf een backupfile maken en op de share zetten (is een bug in timemachine van 10.5.2):
http://www.macosxhints.co...p?story=20080420211034137

Zou moeten werken zo, ik kreeg alleen steeds een backup error na een uur of 20 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na nog even door te zoeken al opgelost!!

Hoi Allen,

Ik heb deze gadget ook in huis, en ben dus een beetje aan het proberen met de mogelijkheden.
Ik heb het voor elkaar gekregen om via ssh in de hardeschijf te komen, zoals uitgelegd door martin.hinner.info.

Vervolgens zegt hij dat je de inittab dient te wijzigen.
Dit probeer ik als volgt:
code:
1
2
[SimonvT@MyBookWorld /]$ su
[root@MyBookWorld /]# /etc/inittab ::sysinit:/usr/sbin/sshd/

Vervolgens krijg ik de volgende output:
code:
1
bash: /etc/inittab: Permission denied

Aangezien ike cht een beginner ben met linux heb ik dus geen idee wat ik verkeerd doe.
Kan iemand mij dit vertellen?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .hans
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04-2023
Je moet /etc/inittab openen in een text editor en dan dat regeltje toevoegen, zo op een regel gaat inderdaad niet werken.

Je kan dit bijvoorbeeld met vi doen, een text editor die al op de mybook staat.

1)
Open de file: root@mybook: vi /etc/inittab
2)
scroll naar een mooi plekje in de file met de pijltjtes toetsen ;)
3)
druk op nu de i, nu ben je in de "insert mode" van de editor, en voeg het regeltje toe
4)
druk op escape om weer uit insert mode te gaan
5)
typ :wq en druk op enter (write and close) en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
We blijven het maar herhalen: /etc/inittab niet editten! er staat in network-services.sh (oid) al een regel voor ssh die je alleen maar even uit hoeft te commentariëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
@ maartenst
Is het nog gelukt met MC ?
Mochten er fouten in staan, dan kan ik de HowTo voor anderen aanpassen :)

[ Voor 54% gewijzigd door ReMiA op 21-05-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de instructies.

@Lex: Ik heb totaal geen ervaring met linux, en las in een tutorial dat je dit zo moest doen. Het lijkt te werken, maar voor de volgende keer wil k je toch ebdanken voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinweb.nl schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:56:
[...]

Ik wil ook graag m'n mybook terugzetten naar factory default, alleen vraag ik me af hoe ik dan in mijn Windows pc de schijf moet benaderen als ik hem daaraan heb gehangen? Of kan dat alleen maar met een linux pc?
Ik zit nu op m'n werk en heb het dus nog niet geprobeerd, maar vraag me gewoon af of je er nog iets speciaals voor nodig hebt om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenst
pkg-config-0.23 oke
gettext-0.16 oke
libsigc++-2.0.18 oke
bovenstaande gaat goed en zonder fouten.

[root@Backup libsigc++-2.0.18]# ./configure

Gaat goed zonder fout meldingen

[root@Backup glib-2.16.3]# make

.........................................

make[3]: Leaving directory `/tmp/myfiles/glib-2.16.3/gobject'
echo "#ifndef __G_MARSHAL_H__" > xgen-gmh \
&& echo "#define __G_MARSHAL_H__" >> xgen-gmh \
&& ./glib-genmarshal --nostdinc --prefix=g_cclosure_marshal ./gmarshal.list --header >> xgen-gmh \
&& echo "#endif /* __G_MARSHAL_H__ */" >> xgen-gmh \
&& (cmp -s xgen-gmh gmarshal.h 2>/dev/null || cp xgen-gmh gmarshal.h) \
&& rm -f xgen-gmh xgen-gmh~ \
&& echo timestamp > stamp-gmarshal.h
/tmp/myfiles/glib-2.16.3/gobject/.libs/lt-glib-genmarshal: can't load library 'libglib-2.0.so.0'
make[2]: *** [stamp-gmarshal.h] Error 16
make[2]: Leaving directory `/tmp/myfiles/glib-2.16.3/gobject'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/tmp/myfiles/glib-2.16.3'
make: *** [all] Error 2

Hier gaat het niet goed.
Ik was er bijna ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
maartenst schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:56:
/tmp/myfiles/glib-2.16.3/gobject/.libs/lt-glib-genmarshal: can't load library 'libglib-2.0.so.0'
Hier gaat het niet goed.
Dit heb ik ook gehad en als volgt opgelost:
cp /tmp/myfiles/glib-2.16.3/glib/.libs/libglib-2.0.so.0 /lib

Beetje vaag, maar het werkt 8)7

Hoe heb je deze opgelost ?

[ Voor 17% gewijzigd door ReMiA op 22-05-2008 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenst

Deze had ik er nog niet op gezet: libsigc++-2.0.18
En nu komt de melding niet meer langs van char.

Het onderstaande kan ik gewoon letterlijk in type als ik root ben ?

cp /tmp/myfiles/glib-2.16.3/glib/.libs/libglib-2.0.so.0 /lib

Zal ik strak even proberen als ik thuis ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:56:
[...]

Ik wil ook graag m'n mybook terugzetten naar factory default, alleen vraag ik me af hoe ik dan in mijn Windows pc de schijf moet benaderen als ik hem daaraan heb gehangen? Of kan dat alleen maar met een linux pc?
Ik zit nu op m'n werk en heb het dus nog niet geprobeerd, maar vraag me gewoon af of je er nog iets speciaals voor nodig hebt om dit te doen?
Gewoon een Linux live-cd'tje gebruiken (knoppix, ubuntu, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lex_brugman schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:27:
[...]

Gewoon een Linux live-cd'tje gebruiken (knoppix, ubuntu, ...)
Thnx, ga ik proberen dit weekend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenst
MC draait nu als een zonnetje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
maartenst schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:39:
[...]
MC draait nu als een zonnetje _/-\o_
Mooi zo :)

Ik heb de HOWTO aangepast met je bevindingen

[ Voor 13% gewijzigd door ReMiA op 25-05-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:07
Heb net voor het eerst SSH aan de praat gekregen op mijn MyBook. Ik heb niet veel ervaring met Unix systemen (basics op school).
SSH werkt prima, maar nu kan ik geen enkele share meer benaderen via Windows Networking. Wanneer ik de MyBook reboot (SSH is dus weer erg) dan zijn de shares allemaal weer te benaderen :?
Hoe krijg ik the best of both worlds?

Owja, ook na het runnen van /usr/local/samba/sbin/smbd -D -s=/var/oxsemi/smb.conf krijg ik geen toegang (tenzij ik misschien te kort heb gewacht.)

Iets wat opvalt; wanneer het niet werkt staat in de webbased manager van de MyBook dat WDAnywhere Access uitstaat. Is dit die mionet meuk?

[ Voor 29% gewijzigd door Sensei_D op 25-05-2008 21:59 ]

sensei_d.fpv channel

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste